Ruská stíhačka T-50: Další prototypy a start sériové výroby
- 7. 6. 2017
- 358 komentářů
- Jan Grohmann
V příštím roce začnou letecké testy desátého a jedenáctého prototypu stíhaček T-50 s novými motory Izdělije 30. Po úspěšném dokončení testů začne malosériová výroba T-50 (resp. Su-50) pro ruské letectvo.
V současné době stále běží vývojová fáze programu nové ruské stíhačky páté generace Suchoj T-50, známé také jako PAK-FA (Perspektivní letecký komplex frontového letectva). V roce 2018 se k devíti prototypům T-50 připojí další dva letouny - ty již získají nové motory Izdělije 30.
„Práce na PAK FA se dnes nachází ve finálním stádiu. Letos dostaneme 10. a 11. letadla, která budou připojena ke zkouškám, a v následujícím státním programu zbrojení na období 2018-2025 plánujeme první sériový nákup letadel T-50," řekl Borisov během návštěvy leteckého závodu Jurije Gagarina v Komsomolsku na Amuru (KnAAPO), kde se výrábí stíhačky Su-35S i T-50.
Prozatím prototypy T-50 létají s motory AL-41F1 (Izdělije 117). Jde o vylepšenou verzí motorů AL-41F1S (Izdělije 117S) ze stíhaček Su-35S. Motory AL-41F1/F1S mají konstrukční základ v motoru AL-31 stíhaček Su-27. AL-41F1 má ale údajně až 80 % nových vylepšených komponentů.
Motory Izdělije 30 mají podle ruské tiskové agentury TASS vyvinout tah 107 kN a s přídavným spalováním 176 kN. Naproti tomu AL-41F1S vyvine tah 86 kN, resp. 147 kN.
Nové prototypy T-50 kromě nových motorů obdrží i vylepšený radar typu AESA a dostanou možnost používat nejnovější generaci ruských zbraní vzduch-vzduch i vzduch-země. Testy obou prototypů se rozběhnou v roce 2018.
Po úspěšném dokončení vývoje a následných vojskových zkouškách začne malosériová výroba. Ruský státní vyzbrojovací program pro roky 2018 až 2025 počítá s nákupem 18 až 24 letounů T-50 (Su-50). Není jisté, zda číslo obsahuje i zmíněné prototypy nebo půjde o nově vyrobené letouny s motory Izdělije 30.
Nicméně první výrobní dávka má obsahovat šest sériových letadel T-50 (resp. Su-50), což společně se zmíněnými 12 prototypy dělá právě 18 letadel. Dodejme, že původně ruské letectvo plánovalo nakoupit až 250 letadel PAK-FA.
T-50 poprvé vzlétl v lednu 2010, veřejnosti byl stroj představen na moskevské letecké výstavě MAKS 2011 a do služby měl být původně zaveden v roce 2015. V květnu letošního roku ministr obrany Sergej Šojgu oznámil, že první T-50 ruské letectvo získá v roce 2019.
Připomeňme však, že podle Alexandra Artjuchova, generálního ředitel ruské Spojené korporace na výrobu motorů (ODK), vývoj motoru Izdělije 30 skončí v roce 2020 a teprve poté mohou začít státní zkoušky. V minulém roce ruský deník Izvestija odhadl připravenost motorů Izdělije 30 pro operační nasazení až na roky 2025 - 2027. Dá se tedy předpokládat, že první šestice sériových T-50 získá ještě motory AL-41F1.
Borisov se rovněž při návštěvě závodu KnAAPO zmínil i o zkušenostech s nasazením stíhaček Su-35S v Sýrii. Zmínka o Su-35S ve spojitosti s T-50 není překvapivá, protože oba dva stroje mají tvořit páteř ruských vzdušných sil po následující dekády. Stroj Su-35S bude přitom hlavní víceúčelový letoun ruských vzdušných sil (vzhledem k omezené výrobě T-50) minimálně do roku 2030.
Podle Borisova Su-35S v Sýrii trpěl několika “dětskými” nemocemi, ale celkově se velmi osvědčil. Podle Borisova se například stávalo, že při přistání a vzletu přívody vzduchu do motorů nasály kamení a nečistoty z letecké dráhy, což vedlo v některých případech k poškození lopatek motorů. Problémy byly také s osvětlením a displeji v kokpitu, ale všechny tyto závady byly v průběhu syrské operace odstraněny.
“Podle našich pilotů v Sýrii jde o jedeno (Su-35S pozn. red.) z nejlepších letadel na světě, díky jeho letovým vlastnostem, doletu a zbraním,” uvedl Borisov. “Piloti jsou si jistí, že je rovnocenným protivníkem pro ostatní dnešní letadla, a to je také důvod, proč se o letadlo stále zajímají zahraniční zákazníci.”
V současné době je jediným zahraničním uživatelem Su-35S Čína, která si v roce 2015 objednala 24 letounů. Na spadnutí je také dodávka 12 Su-35S do Indonésie, o Su-35S se také zajímá Indie a Malajsie. V ruském letectvu slouží více než 60 Su-35S a podle Borisova do roku 2020 Rusko pro své letectvo nakoupí dalších 10 Su-35S.
Související články
Puchov: Rusko válku s NATO nevyhraje
Ředitel moskevského Centra analýz strategií a technologií (CAST) Ruslan Puchov v rozhovoru pro deník ...
- 24.04.2017
- 79 komentářů
- Jan Grohmann
KOMENTÁŘ: Jak rychle Rusko vyrobí tanky T-14 Armata?
Podle Dmitrije Rogozina, místopředsedy ruské vlády, se v záři rozhodne o objemu výroby tanků T-14 ...
- 25.04.2017
- 98 komentářů
- Jan Grohmann
Ruské MiGy-35 pro Egypt
Ruská firma MiG dodala do Egypta první várku nových víceúčelových nadzvukových stíhacích letadel ...
- 10.05.2017
- 74 komentářů
- Pavel Vinkler
Ruské tanky T-14 Armata ve výzbroji po roce 2020
Podle ruského deníku Izvestija vyvíjený ruský hlavní bojový tank T-14 Armata vstoupí do výzbroje ...
- 17.05.2017
- 77 komentářů
- Jan Grohmann
2 Logik Pane, nezlobte se, ale vy jste skutečně schopen člověka rozčílit (a začínám se fackovat, že mám plonkovej týden s mořem času a zabředl jsem do diskuze) Poprosím Vás o ...Zobrazit celý příspěvek
2 Logik
Pane, nezlobte se, ale vy jste skutečně schopen člověka rozčílit (a začínám se fackovat, že mám plonkovej týden s mořem času a zabředl jsem do diskuze)
Poprosím Vás o relevantní zdroj sestřeleného Archangela nad Vietnamem.
To letadlo jsem zbožňoval - přečetl jsem o něm několik knih (po roce 2010 internet - to co bylo uvolněno dodatečně a v 90. se k tomu člověk nedostal). Kromě několika zmínek na fórech (kde neznáte věrohodnost příspěvku).
Žádnou selektivitu nepředvádím. Vím, že je po tolika stranách těžké udržet niť, ale já o Foxbat vs SR-71 vůbec nepsal - ANI SLOVEM. Nicméně sdílím názor Skeleta a Fenriho a jejich závěrů, které zde v diskuzi prezentovali.
Bohužel ti nepostnu link, ale doporučím na internetu popátrat - cvičné zteče Śvédů proti SR-71. A závěrem stručně - Jistě že byl Foxbat pro Blackbird nebezpečný.
Olivav nikde nenapsal (nebo jo? :-D) že letal SR-71 nad SSSR. Četl jsem o jiných nebezpečných příhodách - počátkem 80. let nad Gotlandským zálivem, kdy údajně Blackbirdu vypadl nějaký komponent a operátor nepoznal, že se místo "kamarádských" Viggenů blíží dva Foxbaty - to se no forech rozmazávalo jako nebezpečná situace. Co se týče ohožení ze strany S-75 a S-200 - desítky případů.
Pane, to co adresujete ve svém posledním příspěvku Fenrimu a Skeletovi raději nechám bez vyjádření. Smekám Vám poklonu a klidný večer :)Skrýt celý příspěvekLogik: Jenže vy vynášíte koš v situaci kdy: -máte na vynášení někoho jiného -jste vozíčkář a bydlíte v 7. patře bez výtahu -netušíte, kde je popelnice, ani jak jí ...Zobrazit celý příspěvek
Logik:
Jenže vy vynášíte koš v situaci kdy:
-máte na vynášení někoho jiného
-jste vozíčkář a bydlíte v 7. patře bez výtahu
-netušíte, kde je popelnice, ani jak jí najít
-máte drtič odpadů a shazovací šachtu
Znovu se ptám: proč by mělo být úkolem letadla, navženého speciálně pro operace ve výškách a u kterého této schopnosti bylo obětováno skoro vše honit střely s plochou drahou letu a přízemní bombardéry. Rudá armáda měla k dispozici celou řadu typů, které byly pro tento úkol podstatně potentnější.
Já nepíšu, že MiG-25 NEMOHL mít další role (měl, třeba průzkum), ale píšu, že tuto roli NEMĚL. Ještě jednou: NEMĚL. Chápete, nebo to mám psát potřetí? A za další nemohu odsoudit letadlo, za absenci schopností v roli, pro kterou nebyl určen. Avro Lancaster byl nepochybně mizerný letoun, že? Pronásledování Me-262 mu moc nešlo.
Takže do MiGu-25 PD se nepodařilo zabudovat radar Safir? Odkaz? Ono se to podařilo, takže proč píšete o neúspěchu zabudování toho radaru? Za další: MiG-23 se Safírem létal DÁVNO PŘED MiGem-25 PD.
MiG-23 měl radar Safír už v roce 1970, takže nevím, co melete za hovadiny o tom, že teprve po neúspěchu Safíru v MiG-25 se zavedl MiG-23. Ve skutečnosti MiG-23 se Safírem létal skoro dekádu před MiGem-25! Konkrédně tedy Mig-23M, se Safirem 23D. Domnívám se, že vaše neznalosti a zarputilost jsou na hraně psychické poruchy.
MiG-23 byl současník MiG-25, ne jeho následovník a schopnost lovit cíle u země měl dávno před MiGem-25. Proč? Protože na rozdíl od MiGu-25 měl v popisu práce. Chápete to, nebo je to složité?
Jinými slovy, pro extrémně hloupého Logika:
-MiG-25 měl dostat radar se schopností look down (Safir 25) až v roce 1976 (po přeletu na Hakodate) a reálně ho dostal v roce 1978
-MiG-23M létal s s look down Safirem 23 D už v roce 1971.
Takže psát o tom, že MiG-25 byl prvním letadlem, co mělo dostat look-down radar a že teprve po neúspěchu jeho zabudování (zdroj? - ono se to totiž povedlo) byl zavedenl MiG-23 je pro prostě na ban. MiG-23 ho měl ředu let PŘED MiGem-25.
Můžete uvést, jaký typ západního bombardéru byl určen k průniku na území SSSR přízemním letem v 70. letech? Omezeně a na krátkou vzdálenost to byl pouze FB-111A. A ten byl "řešitelný" MiGem-23M. Nebyl řešitelný MiGem-25. V 70. tých letech vůbec (MiG ho "neviděl) a na přelomu 70-80 let pak částečně, omezeně, nevalně a hůř než MiGem-23.
MiG-25 byl skutečně ze značné části omyl svým určením, ale existence možnosti "znovuoživení (po technické stránce prakticky hotové) Valkyrie, schopnosti alespoň plašit SR-71 a velmi efektivně likvidovat B-52, a později AWACS mu dávala důvod k existenci. Ten stroj nebyl postaven pro likvidaci 76 FB-111A. On to neuměl.
Můžete popsat, jak měl MiG-25 nahánět střely s plochou drahou letu a proč na to chtěli použít stroj s krátkým doletem, brutální stoupavostí a dostupem, obrovskou rcyhlostí a střílející rakety bezmála formátu těch střel s plochou drahou letu?
Aby to nezapadlo: které nízkoletící bombardéry měl v 70. letech v rámci PVOS SSSR likvidovat MiG-25 ? :-)Skrýt celý příspěvekfenri: Nauč se česky. Pokud řeknu, že mým úkolem doma je vynášet koš, znamená to, že doma celý týden nic jiného neudělám? Asi ne, že. Bylo úkolem Me-262 bombardovat? Ne. Přesto ...Zobrazit celý příspěvek
fenri: Nauč se česky. Pokud řeknu, že mým úkolem doma je vynášet koš, znamená to, že doma celý týden nic jiného neudělám? Asi ne, že.
Bylo úkolem Me-262 bombardovat? Ne. Přesto byl navrhován jako bombardér. Typhoon byl navrhován jako stíhač a sloužil jako bitevník atd... Mnoho letadel druhé světové nikdy nebylo navrhováno jako noční stíhače a přesto tak sloužili. Takže fakt Tvůj argument o tom, že když v roce 59 navrhovali Mig-25 jako výškový interceptor, tak že nemohl mít
v roce 73 i další jiné role fakt nechápu.
"a zároveň to přes deset let NIJAK NEŘEŠILI?"
Kolikrát musím něco napsat, než to vezmeš na vědomí? Mig-25 BYL PRVNÍM TYPEM LETADLA U RUSKÉ PVO, KTERÝ MĚL DOSTAT LOOKDOWN/SHOOTDOWN RADAR. Tedy to evidetně řešili,
Teprve po neúspěchu s adaptací této technologie na Mig-25 PVO zavedlo Mig-23 (nevím, zdali pro tento účel, ale je dosti pravděpodobné že ano) a dál řešili vývoj Migu-25 pro tento účel, který vyplynul ve verzi PD a v Mig-31.
Na konci šedesátých let to "neřešili" z toho prostého důvodu, že to neměli řešit jak.
Ohledně 1100 migů: Takže těch 1000 migů je naprosto v pořádku, když má bránit 32 průzkumným letadlům. Ale najednou když by měl bránit 76 jaderným bombardérům, tak je to nesmysl. Jedna testovací Valkýrie je strašlivá hrozba. 76 existujících bombardérů je v pohodě. Aha. Btw., a nebyl jsi to ty, kdo mě upozorňoval, že stíhacích Mig-25 bylo méně? :-)
Navíc Tvůj argument nedává smysl, protože já netvrdím, že bránil JEN 76 bombardérům (narozdíl od Tebe, který tvrdíš, že tu Mig-25 tu byl kvůlivá 3-Mach HiLevel letadlům a kvůli ničemu jinému, přitom v tu dobu tu byly pouze ty SR-71) - ale že mimo jiné i jim.
skelet:
první systémy S-200 měli výškový dostřel 20km, 40km měl až S-200D zavedený v roce 76. Takže S-200 schopných postřelovat SR-71 neměli v 60tých letech vůbec a v sedmdesátých jen pár.
Já jsem mluvil o systému S-75, který byl už v 60tých letech masově rozšířen a zároveň měl v tu dobu větší výškový dostřel.
Ohledně testovacího typu jsi to nepochopil - pokud by měl Mig-25 sloužit jako zbraň proti SR-71 s AGM, tak byl nepoužitelný: SR-71 by jim nejprve vymazalo letiště...
Narozdíl od Migu-31, který byl schopen ho chytit v dostatečné vzdálenosti.
raziel:
Pokud považuješ interní zprávu pro USAF o využitelnosti SR-71 jako nosiče jaderných střel, ve které tvrdí, že SR-71 byl ohrozitelnej, za abíčko, tak nevím - buď jsi zaujatej, anebo reaguješ na něco, co jsi ani nepřečetl.
A-12 pak dostala od S-75 zásah na Vietnamem, a to byla A-12, která měla vyšší dostup a vyšší maximálku oproti SR-71 - a naopak Vietnamci měli pouze rakety rodiny 13D s nižším dostupem, než jaké měli na přelomu 60/70 k dispozici Sověti.
Co říkal Bělenko o SR-71:
“First of all, the SR-71 flies too high and too fast. The MiG-25 cannot reach it or catch it. Secondly…the missiles are useless above 27,000 meters [88,000 feet], and as you know, the SR-71 cruises much higher. But even if we could reach it, our missiles lack the velocity to overtake the SR-71 if they are fired in a tail chase. And if they are fired head-on, the guidance systems cannot adjust quickly enough to the high closing speed”.
Takže jednak další důkaz, že Mig-25 nebyl užitečná zbraň proti SR-71 a jednak důkaz, že pro SR-71 byly větším nebezpečím rakety, než Mig-25.
Btw. také krásně předvádíš selektivitu: Mig-25 měl být zbraň proti SR-71, ač se dostal s raketami do cca 22km. Ale najednou proti raketám, které mají dostup o skoro 10km výš, je SR-71 bezpečnej....
Olivav: SR-71 létal nad Vietnamem a KOLEM SSSR. Do SSSR prostě nelétal.Skrýt celý příspěvekJo a jeden hezký text o SR-71 kde je zmínka, že na něj vypálili okolo 1000 raket ale bez efektu: ...Zobrazit celý příspěvek
Jo a jeden hezký text o SR-71 kde je zmínka, že na něj vypálili okolo 1000 raket ale bez efektu: http://www.migflug.com/jetflig... Skrýt celý příspěvek
logiku, SR-71 lítal kde, nad USA a fotil amíkům verandy? Přečti si tohle: https://theaviationist.com/201... USA jak je v jiném článku psáno hodně lpí ...Zobrazit celý příspěvek
logiku,
SR-71 lítal kde, nad USA a fotil amíkům verandy?
Přečti si tohle: https://theaviationist.com/201...
USA jak je v jiném článku psáno hodně lpí na bombardérech. Valkýra byla proto hrozba, i když nakonec nebyla zavedena. Jednoduchá a účinná odpověď byl Mig-25, který se modernizoval a byly plány i na extrémně rychlou verzi. To už byla spíše snaha honit SR-71, kde mu to moc nešlo. Tak vznikl Mig-31 jako sofistikovaný stroj, který si poradil i s Blackbirdem.
Dej si studenou sprchu a hoď se do pohody. Hlavou zeď ani určení letadel neprorazíš. Prostě tvé sny tu mnoho lidí nesdílí.Skrýt celý příspěvek2 RiMr A to co tu Logik předvádí není hnůj? 13 zbytečnejch stran, 13 stran kdy mu lidi vyvrací jeho zásadní nedostatky a on chce "diskutovat" dál? Říká se, ze si anonymně lidé ...Zobrazit celý příspěvek
2 RiMr
A to co tu Logik předvádí není hnůj? 13 zbytečnejch stran, 13 stran kdy mu lidi vyvrací jeho zásadní nedostatky a on chce "diskutovat" dál? Říká se, ze si anonymně lidé na internetu dovoli hodně......no pan ma štěstí, ze se mnou nesedí u stolu. Podej mu prst, sezere ti celou ruku a bude to dělat i v dalších diskuzich - cimtat si pentli a svinit forumSkrýt celý příspěvekLogik 9.6. 22:37: "Takže ano, úkolem Migu-25 bylo bojovat s nízko letícími bombardéry - ač původní myšlenka stojící za zahájením vývoje toho typu byla jiná." Logik. 9. 6. 21:37: ...Zobrazit celý příspěvek
Logik 9.6. 22:37: "Takže ano, úkolem Migu-25 bylo bojovat s nízko letícími bombardéry - ač původní myšlenka stojící za zahájením vývoje toho typu byla jiná."
Logik. 9. 6. 21:37: "Úkolem Mig31 pak bylo +- totéž co 25: zachytávat nízko letící bombardéry a střely s plochou dráhou letu "
-už si nevzpomínáte?
Tak PŘESNĚ TOTO úkolem MiG-25 nebylo.
Za další je směšné tvrdit, že letadlo bylo konstruováno k tomu, co mu přiřkla směrnice během jeho zavedení viz: "Tímto rozkazem rozhodli, jaké úkoly bude v rámci armády plnit, ne zadáním projektu v roce 61." - víte, ono lze poroučet větru a dešti, ale i kdyby jste se na uši stavěl, tak MiG-25 byl konstruován podle zadání z roku 61, nikoliv podle směrnice po tom, co byl hotový. Ano, určetě by šlo nějakou směrnicí či rozkazem rozhodnout, že Kukuruznik bude likvidovat FW-190. Ale jaká by byla efektivita tohoto opatření...
Pojďme se raději podívat, jaká letadla a kdy měl MiG-25 u země podle vás likvidovat.
S F-111 se SSSR seznámil NEJPOZDĚJI v roce 1968 (pravděpodobně ale o dost dříve) při náletech na Hanoj. Chcete tvrdit, že neměli letadlo, které by mu zabránilo v průniku do SSSR a zároveň to přes deset let NIJAK NEŘEŠILI? (až do verze PD). A nebo je pravděpodobnější, že F-111 měl stíhat jiný stroj?
Za další řadové F-111 by se nedostaly do souboje s MiGem-25. Šlo o taktický letoun, který nebyl určen k průniku do vzdušného prostoru SSSR. K tomu bylo určené jiné letadlo (byť "skoro" stejné) - FB-111A. Těch bylo po velkých (ale postupně vyřešených) problémech zavedeno do výzbroje celých 76 kusů! Po celá 70 léta to bylo jediné letadlo, které by při zemi pronikalo v SSSR a střetávalo se s PVOS SSSR. S tímto by mělo pdole vás bojovat 1100 MiGů-25, vybavených výškovými motory, nulovou obratností a radarem, který FB-111 neviděl. Nepřipadáte si trochu mimo?
Další letadlo, které mělo při zemi pronikat do SSSR byl až B-1B, zařazený až v roce 1985, kdy už byl ve službě MiG-31 (vyvíjený původně mj. proti B-1A) a nastupoval / byl zařazen do služby Su-27.Skrýt celý příspěvekJo......sice jsem psal, že se klidim, ale Logik nejen ze nezná Mig-25 (nejakej trapnej vycuc alla wikipedia fakt neberu - to je pouze zaklad)....teď se s tebou začne hádat ještě o ...Zobrazit celý příspěvek
Jo......sice jsem psal, že se klidim, ale Logik nejen ze nezná Mig-25 (nejakej trapnej vycuc alla wikipedia fakt neberu - to je pouze zaklad)....teď se s tebou začne hádat ještě o Blackbirdu......pritom po tom letadle vystříleli stovky raket a často kvůli tomu musel do vysek pres 30 000m (ofiko byl nejvejs asi v 38 500m) Jenže Logik vystřelí, ze byl nejvejs v 24 000m protože Wiki a Ábíčko. Pisu z telSkrýt celý příspěvek
Razieli, ohledně tématu s tebou souhlasím, ale ty invektivy si fakt nechej někam kam takhle diskutujete. Děláš z toho hnůj který je odporné číst.
Razieli, ohledně tématu s tebou souhlasím, ale ty invektivy si fakt nechej někam kam takhle diskutujete. Děláš z toho hnůj který je odporné číst.
logik: testovací platforma, které bylo vyrobeno přes tisíc kusů? mírně zvýšit dostup svých raket? Systém S-200 byl schopný postřelovat cíle do výšky 40km, běžná letová hladina ...Zobrazit celý příspěvek
logik: testovací platforma, které bylo vyrobeno přes tisíc kusů?
mírně zvýšit dostup svých raket? Systém S-200 byl schopný postřelovat cíle do výšky 40km, běžná letová hladina SR-71 byla okolo 24km. Nad tuto výšku se dostával málokdy a vesměs se s ní počítalo během nouzového "skoku", kterým měla utéct MiG-25 a raketě systému S-200.
Promiň, ale ty bys rozplakal i Vulkánce.Skrýt celý příspěvekskelet: - protože (viz předchozí materiál) ta pravděpodobnost sestřelu tady byla. - to, že ta pravděpodobnost nebyla velká, a přesto rusové se nijak nepřetrhli mírně zvýšit ...Zobrazit celý příspěvek
skelet:
- protože (viz předchozí materiál) ta pravděpodobnost sestřelu tady byla.
- to, že ta pravděpodobnost nebyla velká, a přesto rusové se nijak nepřetrhli mírně zvýšit dostup raket ukazuje, že SR-71 za takovou hrozbu nepovažovali.Skrýt celý příspěvekSkelet - a ohledně SR-71 a AGM, tak dostřel SR-71 byl 500nm, tedy výrazně větší, než combat range Mig-25 zaváděných v roce 1972 (300km). Takže Mig-25 zde měl opět smysl nikoli jako ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet - a ohledně SR-71 a AGM, tak dostřel SR-71 byl 500nm, tedy výrazně větší, než combat range Mig-25 zaváděných v roce 1972 (300km). Takže Mig-25 zde měl opět smysl nikoli jako hotová zbraň, ale jako testovací platforma pro vývoj výkonnějšího typu.
http://www.secretprojects.co.u... Skrýt celý příspěvekJuchuu, on SR-71 neohrozoval vzdusny prostor SSSR. Otazkou je proc, kdyz S-75 kolem nej neskodne prskala. Zamyslim se, zamyslim.. ze by S-200 (ale ta si vedle nej taky myslim ...Zobrazit celý příspěvek
Juchuu, on SR-71 neohrozoval vzdusny prostor SSSR. Otazkou je proc, kdyz S-75 kolem nej neskodne prskala. Zamyslim se, zamyslim.. ze by S-200 (ale ta si vedle nej taky myslim jednou uprskla) a MiG-25, proti kterym meli piloti Sr-71 nacvicene uhybne manevry (pokud se to tak da v tech rychlostech nazvat).
Takze jo. SR-71 byla schopna penetrovat vzdusny prostor SSSR a u jeho nekterych spojencu to i delala. Diky sve rychlosti byla SR-71 extremni hrozba, na kterou mely jen ty nejdrazsi systemy ("25" a S-200). Predstava, ze by mohly byt vyvinuta verze s jadernou vyzbroji musela byt pomerne desivaSkrýt celý příspěvekskelet: A projekt SR-71 byl určen v sedmdesátých letech k pronikání do sovětského vzdušného prostoru? Ne. Takže to, že někdo má 32 letadel, které už deset let neohrozili nijak ...Zobrazit celý příspěvek
skelet:
A projekt SR-71 byl určen v sedmdesátých letech k pronikání do sovětského vzdušného prostoru? Ne. Takže to, že někdo má 32 letadel, které už deset let neohrozili nijak bezpečnost SSSR je podle tebe důvod, proč PVO koupila 400
letadel, i když byla ty SR-71 schopna sestřelit pomocí raket, kdyby se odvážili nad SSSR?
To fakt tvrdíš, že SSSR takto plýtvalo penězmi?Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...