VÁLKA V IZRAELI

VÁLKA V IZRAELI
Izraelská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce v Izraeli.

Nahlásit chybu v článku


Stránka 1 z 85
Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • conservative carp
    20:16 18.11.2024

    Pár hlavních bodů z rozhovoru s M. Doranem, poradce G. Bushe ml., pracoval v US administrativě (Pentagon, ministerstvu zahraničí, specializuje se na Blízký Východ). Níže je letmý ...Zobrazit celý příspěvek

    Pár hlavních bodů z rozhovoru s M. Doranem, poradce G. Bushe ml., pracoval v US administrativě (Pentagon, ministerstvu zahraničí, specializuje se na Blízký Východ). Níže je letmý přepis jeho názorů na dnešní situaci na BV, přístup Demokratů a Republikánů a historii, která k ní vedla:

    "...- celá elita Demok. strany od doby prezidentstí Obamy chce porozumění mezi USA a Iránem, rozdělení BV na sféry vlivu USA + Irán a chtěli by tento úzus zachovat i po 7.10.2023, což mj. znamená zabránit Izraeli v útoku na Irán a jakkoliv eskalovat konflikt mimo Gazu. Což už 8.10. popřelo zapojení Hizballahu na severu ISR, poté i Husiové, íránské a syrské milice. Tzn. eskalace Iránem byla připuštěna a zároveň Demokrati dělali vše pro omezení akcí Izraele v opačném gardu. Biden chtěl situaci po 7.10. brát jen jako izr-palestinský konflikt
    - Bidenova administrativa více než Chameneího nenávidí Bibiho, Smotriče, Gvira. Kroky ISR po 7.10. nesmějí pomoci izr. pravici s Bibim. S cílem zařídit příměří s palestinci co nejdříve, byli proti pozemní operaci v Gaze unbloc. Chtějí obnovit palest. samosprávu v Gaze, což znamená obnovit hamas a mít tam model jako v Libanonu, kdy ofic. vláda je jen loutkou, reálně koná Hizballáh/Irán
    - USA v pozadí jednají napřímo s Iránem přes hlavy ISR a Saudů. Základem je JCPOA, mantrou Obamy
    - Abrahámovské dohody mezi ISR a Araby, kterými Trump obešel palestince (což Demokrati považovali do té doby za nemožné) a které byly úspěchem Trumpa, Demokrati nejprve zcela právě kvůli Trumpovi bojkotovali. Bylo jimi mj. ukončeno veto palestinců k jakémkoliv jednání mezi ISR a Araby.
    - Trump naopak oproti Demokratům namísto zapojení Iránu do jednání preferuje tvrdou konfrontaci s ním, pokračování Abrah. dohod, kdy garantem stability BV bude dohoda USA/ISR/Arabské státy
    - nyní toho chtějí využít Demokrati tak, že do urovnání izr-arabských vztahů Trumpem přifaří 2státní řešení pro palestince jako cenu za normalizaci vztahů Izraele s Araby/Saudy
    - na toto je ochoten přistoupit bin Salmán a vytěžit z toho obrannou dohodu s USA jako bonus za urovnání s ISR (palestinci ho nezajímají, ale i on se musí ohlížet na veřejné mínění Arabové/palestinský stát). Biden tlačil ISR do dealu: chcete dohodu se SA, ok, ale bude 2státí. Což 100% vyhovuje Saudům.
    - není pravda, že všichni Arabové jsou protiizraelští. Soucítí s palestinci, ale nemají rádi Hizballáh, hamas, na SZ Sýrie dokonce po úderech na Hizball. oslavovali Bibiho
    - pokud bude Trump prez. (rozhovor je předvolební), očekává max tlak na Irán, Irán může mít do roka cca 5ks jaderných hlavic, což znamená vojenskou akci nebo smíření se s jaderným Iránem. Neočekává ale, že se Trump požene do války s Iránem po inauguraci. Připouští to, že mezi volbami a inaugurací může dát Trump zelenou Izraelu k úderu na JZ, kdy bude ještě formální odpovědnost na Joeovi
    - ohledně útoku ISR na Irán: předpokládá spíše snahu o útoky deeskalační, tj. tvář obou stran zachovávající
    - 3 cíle Izraele: rukojmí, zničení hamasu jako vojenského nebezpečí, zničení hamasu jako hlavní politické organizace Gazy (k tomu je zcela nutné odebrání distribuce humanitární pomoci hamasu). Izrael není v tomto ochoten kompromisu, Biden ho do něj naopak stále tlačí, především po oddělání Sinvára 16.10. ISR si podrží úplnou kontrolu Gazy, ale ne její vládu, o to nestojí.
    - zničení Hizballáhu na severu je podstatně těžší . Udělají nárazníkovou zónu kvůli raketám a vpádům Radwanu do izr. pohraničí, cca k Litání. ISR chce-li klid od Hizballáhu, musí trestat Irán tak dlouho, až přistoupí na zastavení agrese Hizballáhu proti Izraeli, raketovým útokům atd.
    - Hizballáh byl štítem jaderného programu Iránu. S tím je konec. Nyní ho chrání už jen US tlak na Izrael, Hizballáh je oslaben. To je velká změna.
    - Bibi ho pozice v ISR posiluje, mj. po vzetí Nové naděje G. Saara do vlády, opozici klesá...."

    A na závěr poslední bod, který mezitím dozrál:
    "- Galant, považovaný za vnitrostranického oponenta Bibiho, "konfidenta" US demokrat. administrativy v Bibiho vládě, je nyní ( v době rozhovoru cca měsíc zpět) po úspěších v Rafahu, Libanonu s Bibim zajedno, Galanta už Bibi nepovažuje za přímé ohrožení sebe, po 7.10. jsou vzájemně nejvíce sjednocení "...... no tak to už dnes neplatí, Galant je z vlády pryč...Skrýt celý příspěvek

  • Kalessin
    17:43 18.11.2024

    Berlín 2024: Policejní prezidentka Barbara Slowik radí Židům, aby byli v některých částech Berlína ...Zobrazit celý příspěvek

    Berlín 2024: Policejní prezidentka Barbara Slowik radí Židům, aby byli v některých částech Berlína opatrní.

    https://www.welt.de/newsticker... Skrýt celý příspěvek

    • conservative carp
      20:28 18.11.2024

      Tak snad budou rozumní, dají na dobrou radu soudružky prezidentky a nebudou se nám nekontrolovaně motat po těch ulicích Berlína, které už DE stát nemá ve své správě. A přidělávat ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak snad budou rozumní, dají na dobrou radu soudružky prezidentky a nebudou se nám nekontrolovaně motat po těch ulicích Berlína, které už DE stát nemá ve své správě. A přidělávat zaneprázdněné polici starosti a kazit její PR kredit.
      Tvl.Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        17:56 20.11.2024

        No go zóny - první signály rozpadu státu.

        No go zóny - první signály rozpadu státu.

    • JerzyŔ
      21:01 20.11.2024

      Německy neumím, takže nevím, jaké konkrétní doporučení Židům dávala, ale pokud tam nebylo na délku paže s mačetou, tak je to špatně. Ještě za panování paní Merkelové byly rady ...Zobrazit celý příspěvek

      Německy neumím, takže nevím, jaké konkrétní doporučení Židům dávala, ale pokud tam nebylo na délku paže s mačetou, tak je to špatně.
      Ještě za panování paní Merkelové byly rady tehdy ne konkrétně Židům, ale obecně obyvatelstvu držet se jen na délku paže, a vycházely k tomu i letáky a piktogramy.
      Hele já paní Merkelovou neobviňuji ze zlého úmyslu. Měla strašně moc starostí a práce ve své pracovní pozici, to je jasné, mohla na ty mačety prostě zapomenout, si je neuvědomit. No jenže tím se to všechno po....o že ano.Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        01:57 21.11.2024

        Za sarkasmus plných deset bodů. Realita ale děs běs. Přesněji řečeno - úplná ztráta racionality a pudu sebezáchovy.

        Za sarkasmus plných deset bodů. Realita ale děs běs. Přesněji řečeno - úplná ztráta racionality a pudu sebezáchovy.

  • danny
    15:02 18.11.2024

    V sobotu večer zasáhla raketa přímo centrum Haify. To se stalo zatím ...Zobrazit celý příspěvek

    V sobotu večer zasáhla raketa přímo centrum Haify. To se stalo zatím poprvé.
    https://www.idnes.cz/zpravy/za... Skrýt celý příspěvek

  • Kalessin
    12:46 18.11.2024

    Vypadá to, že po nuceném odchodu z Kataru našli hamásníci azyl v ...Zobrazit celý příspěvek

    Vypadá to, že po nuceném odchodu z Kataru našli hamásníci azyl v Turecku.

    https://www.timesofisrael.com/... Skrýt celý příspěvek

    • danny
      15:52 18.11.2024

      Pro Turky vítaná možnost rozšířit si vlivovou sféru a ještě to hrát na všechny strany, jako že je budou držet na vodítku.

      Pro Turky vítaná možnost rozšířit si vlivovou sféru a ještě to hrát na všechny strany, jako že je budou držet na vodítku.

    • Quetzal
      22:30 20.11.2024

      Erdogan míří plnou parou do třetího světa. A už to ani nijak nemaskuje. A až se úplně utrhne ze řetězu bývalého sekulárního státu, tak bude ještě neveselo.

      Erdogan míří plnou parou do třetího světa. A už to ani nijak nemaskuje. A až se úplně utrhne ze řetězu bývalého sekulárního státu, tak bude ještě neveselo.

  • Kalessin
    00:02 18.11.2024

    Zdálo by se to nepodstatné, ale důležitou roli při operacích v Libanonu hraje vždycky počasí. Díval jsem se na předpověď a má být nadále slunečno, přes den příjemných 18-20 ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdálo by se to nepodstatné, ale důležitou roli při operacích v Libanonu hraje vždycky počasí.
    Díval jsem se na předpověď a má být nadále slunečno, přes den příjemných 18-20 stupňů, jen v noci už teploty ve vnitrozemí klesnou k 7 stupňům. Vojáci IDF mají zimní doplňky, otázka je jestli je jich dost i pro záložníky.
    Bylo by fajn, vyčistit pásmo podél hranic (a ideálně uzavřít výhodné příměří) před příchodem zimy.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      01:10 18.11.2024

      Jsou to mladí kluci a holky. Trochu zimy vydrží. I kdyby izraelské veleni takovou elementární věc zanedbalo, nevěřím, že by se rodiny nepostaraly. A kdyby bylo nejhůř a nastala ...Zobrazit celý příspěvek

      Jsou to mladí kluci a holky. Trochu zimy vydrží. I kdyby izraelské veleni takovou elementární věc zanedbalo, nevěřím, že by se rodiny nepostaraly. A kdyby bylo nejhůř a nastala zima takřka sibiřská, třeba by se mohla pochlapit česká vláda a přeposlat trochu armádního zimního vybavení tam, kde je opravdu potřeba. Pokud si dobře pamatuju, v prvních dnech po 7/10 jsme přesně tohle udělali a zaslali značný počet balistických ochranných prostředků.Skrýt celý příspěvek

      • Kalessin
        10:59 18.11.2024

        Hm, mladí všichni z nich rozhodně nejsou, některým záložákům táhne na 40. ˇ Pokud vím, měla (možná ještě má) AČR problém zajistit goráče a zimní doplňky pro nějakých 20 tisíc ...Zobrazit celý příspěvek

        Hm, mladí všichni z nich rozhodně nejsou, některým záložákům táhne na 40. ˇ

        Pokud vím, měla (možná ještě má) AČR problém zajistit goráče a zimní doplňky pro nějakých 20 tisíc lidí. V Libanonu je teď ca 30 tisíc příslušníků IDF.
        Vybavení do chladného a vlhkého počasí navíc nemá v IDF prioritu, je třeba zajistit spoustu důležitějších věcí a dole v Negevu nepromokavý věci nepotřebujete.

        Nevěřím, že by něco poslala ČR. Sami máme málo.Skrýt celý příspěvek

        • Matus1993
          17:28 18.11.2024

          Viem ze mate info zvnutra, ale naozaj sa mi nechce verit ze zrovna so zimnou vybavou by mala mat zidovska obec problem. To sa im tam rychlo nahrnie odvsadial, dnes uz kvalitna ...Zobrazit celý příspěvek

          Viem ze mate info zvnutra, ale naozaj sa mi nechce verit ze zrovna so zimnou vybavou by mala mat zidovska obec problem. To sa im tam rychlo nahrnie odvsadial, dnes uz kvalitna vybava na jednotlivca sa da dostat v ramci 200 eur v priemernej kvalite. To si zas prijem aky ma priemerny izraelcan vie zaplatit hocikto.Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            17:49 18.11.2024

            Já netvrdím, že s tím aktuálně mají problém, ale pokud budou válčit přes zimu, tak takový problém nastat může. Nevím, kde přesně leží to "odvsadial", ale kolik znáte ve svém okolí ...Zobrazit celý příspěvek

            Já netvrdím, že s tím aktuálně mají problém, ale pokud budou válčit přes zimu, tak takový problém nastat může.
            Nevím, kde přesně leží to "odvsadial", ale kolik znáte ve svém okolí textilních firem, které jsou schopné rychle dodat vojenské nepromokavé oblečení v řádu tisíců ks? To, že si takový komplet můžete koupit za 200 éček v armyshopu ještě neznamená, že jich tam mají skladem tisíc.
            Pro vaše info: Když začala po Gaze masová mobilizace, nebylo pro povolané vojáky ani dost hygienických potřeb.Skrýt celý příspěvek

  • montecasino1
    12:57 17.11.2024

    Ali Chameneí údajne upadol do kómy, túto info mám z kanála Sergeja Auslendera na Youtube.
    https://www.youtube.com/watch?...

    Ali Chameneí údajne upadol do kómy, túto info mám z kanála Sergeja Auslendera na Youtube.
    https://www.youtube.com/watch?...

    • Quetzal
      01:12 18.11.2024

      To už by snad bylo příliš dobrých zpráv najednou. Ještě si počkám, než začnu slavit.

      To už by snad bylo příliš dobrých zpráv najednou. Ještě si počkám, než začnu slavit.

  • Kalessin
    17:59 16.11.2024

    Nejen v UK. I u nás máme zajímavé figurky a ne že ne. Někteří se soudí kvůli označení "prolhaný ...Zobrazit celý příspěvek

    Nejen v UK. I u nás máme zajímavé figurky a ne že ne. Někteří se soudí kvůli označení "prolhaný idiot":

    https://www.novinky.cz/clanek/...

    A další chtějí po svém uchopit oslavy 17. listopadu:

    https://www.novinky.cz/clanek/...

    Přidávám se ke Švamberkovi:"Mým jménem určitě ne!"Skrýt celý příspěvek

    • conservative carp
      18:43 16.11.2024

      Kluse bych se v tomhle zastal. Není to myslím prolhaný idiot, věři tomu co hlásá a pouze má stejně jako mnoho dalšich nedovzdělaných a to vice aktivistických umělců neukojitelnou ...Zobrazit celý příspěvek

      Kluse bych se v tomhle zastal. Není to myslím prolhaný idiot, věři tomu co hlásá a pouze má stejně jako mnoho dalšich nedovzdělaných a to vice aktivistických umělců neukojitelnou potřebu okázale šířit své ego a momentální trendy názory do světa. Socek. Těm lajkům od souvěrců prostě nejde odolat...
      Takže je to běžný upřímný idiot a tlachal. Pro někoho určitě i užitečný.Skrýt celý příspěvek

      • Kalessin
        19:51 16.11.2024

        Tohle mělo být to zastávání? Tak to bych chtěl vidět, když chcete někoho potopit:). Já znám kluka, který pro Klůse pracuje (sluníčkář, ale ne kretén, hodnej kluk) a ten tvrdí, že ...Zobrazit celý příspěvek

        Tohle mělo být to zastávání? Tak to bych chtěl vidět, když chcete někoho potopit:).
        Já znám kluka, který pro Klůse pracuje (sluníčkář, ale ne kretén, hodnej kluk) a ten tvrdí, že mozek party je Klůsová.
        Tyhle lidi bych nehodnotil tím, co si myslí nebo jací jsou, ale jaké škody působí. Konec OT.Skrýt celý příspěvek

        • conservative carp
          20:11 16.11.2024

          Souhlas, dost bylo zabrušování do světa umění, resp. showbyznysu.

          Souhlas, dost bylo zabrušování do světa umění, resp. showbyznysu.

          • Kalessin
            20:27 16.11.2024

            Jo, ale demonstraci za Plastelínu 17/11 beru jako urážku.

            Jo, ale demonstraci za Plastelínu 17/11 beru jako urážku.

          • conservative carp
            21:17 16.11.2024

            Taktéž já. V této souvislosti mě - nevím co se tam dělo letos - ale před rokem, na výročí Dne veteránů 1. WW v UK , fascinovalo napadání veteránů vč. jejich žen, propalestinskými ...Zobrazit celý příspěvek

            Taktéž já.
            V této souvislosti mě - nevím co se tam dělo letos - ale před rokem, na výročí Dne veteránů 1. WW v UK , fascinovalo napadání veteránů vč. jejich žen, propalestinskými magory, sprejování pomníků, omotávání vlajkami apod.
            Za čumění policie. Nakonec snad jediní, kdo se tomu fyzicky postavili, byli fotbaloví rowdies či kdo to byl. Cajti dnes mají full job se stíháním hate speech na sockách.
            Tristní stav.Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            21:46 16.11.2024

            CC: Úcta k veteránům byla vždycky věc, kterou jsem- bez ohledu na momentální politickou situaci- na UK oceňoval, kupoval si věci od British Legion, Pilgrim Bandits, Honour our ...Zobrazit celý příspěvek

            CC: Úcta k veteránům byla vždycky věc, kterou jsem- bez ohledu na momentální politickou situaci- na UK oceňoval, kupoval si věci od British Legion, Pilgrim Bandits, Honour our Armed Forces a dalších nadací, které veterány podporují.
            Žasnu, že se o jejich bezpečnost na Dni veteránů nepostarají mateřské pluky. Tohle je opravdu strašná ostuda a v Izraeli by se to stát nemohlo, naštěstí.Skrýt celý příspěvek

          • Quetzal
            15:28 17.11.2024

            Prostě pro-palestinci se pro svou teroristickou neštítí využít čehokoliv. Kdybych takovou demonstraci potkal dnes já, tak skončím na policejní služebně za napadení povolené ...Zobrazit celý příspěvek

            Prostě pro-palestinci se pro svou teroristickou neštítí využít čehokoliv. Kdybych takovou demonstraci potkal dnes já, tak skončím na policejní služebně za napadení povolené demonstrace.Skrýt celý příspěvek

    • Diver007
      18:43 16.11.2024

      Kalessin: a přitom je Klus prokazatelně jenom naprosto obyčejnej idiot, na lhaní zcela jistě nemá IQ :-)

      Kalessin: a přitom je Klus prokazatelně jenom naprosto obyčejnej idiot, na lhaní zcela jistě nemá IQ :-)

  • conservative carp
    20:39 15.11.2024

    Video z londýnské univerzitní přednášky MZV ČR - výživné. Pár nedomrlých ocasů pořvává svoje stupidni sračky a všichni ostatní jen klopí hlavy, místo aby je ti "chlapi", co si ...Zobrazit celý příspěvek

    Video z londýnské univerzitní přednášky MZV ČR - výživné.
    Pár nedomrlých ocasů pořvává svoje stupidni sračky a všichni ostatní jen klopí hlavy, místo aby je ti "chlapi", co si přišli něco poslechnout, chytli pod krkem a vykopali je pryč. A nakonec ochranka vyvede vyděšeného ministra nouzákem. Tvl, to je tristní pohled.
    Jestli je tohle dnešní běžný standard stavu britské společnosti (no snad ne...), pak je to hodně smutný konec kdysi hrdého a nepoddajného národa.

    https://www.idnes.cz/zpravy/do... Skrýt celý příspěvek

    • mili66
      20:50 15.11.2024

      Skoro jako 50. léta a naši nadšení mládežníci, následovala dospělost a částečné vystřízlivění. A další kolo si dal Scholz a junge Merkel. A z toho jsme zatím nevyrostli.

      Skoro jako 50. léta a naši nadšení mládežníci, následovala dospělost a částečné vystřízlivění. A další kolo si dal Scholz a junge Merkel. A z toho jsme zatím nevyrostli.

      • Quetzal
        00:32 16.11.2024

        Fanatismus je ve svých projevech vždy stejný. Jen kulisy se obměňují :-(

        Fanatismus je ve svých projevech vždy stejný. Jen kulisy se obměňují :-(

    • Kalessin
      22:41 15.11.2024

      Události v UK sleduji s nevěřícně vykulenýma očima. Velká Británie se mění v Orwellovu Oceánii neskutečnou rychlostí. Totální úlet je třeba obvinění z "non-crime hate incident". ...Zobrazit celý příspěvek

      Události v UK sleduji s nevěřícně vykulenýma očima. Velká Británie se mění v Orwellovu Oceánii neskutečnou rychlostí.
      Totální úlet je třeba obvinění z "non-crime hate incident". Devítiletou školačku z něj policie obvinila, protože spolužačce řekla, že smrdí jako ryba.Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        00:31 16.11.2024

        Asi musí být ještě hůře, aby se původní britské obyvatelstvo probudilo. Možná ale už bude pozdě. Už teď to nevypadá dobře.

        Asi musí být ještě hůře, aby se původní britské obyvatelstvo probudilo. Možná ale už bude pozdě. Už teď to nevypadá dobře.

      • Kalessin
        17:02 16.11.2024

        Když už si povídáme o UK: Ten rwandský v Británii narozený křesťan a NETERORISTA, který ubodal holčičky v Southportu byl ve skutečnosti sympatizant ...Zobrazit celý příspěvek

        Když už si povídáme o UK: Ten rwandský v Británii narozený křesťan a NETERORISTA, který ubodal holčičky v Southportu byl ve skutečnosti sympatizant Al-Kaidy.

        https://www.konzervativninovin... Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        22:50 16.11.2024

        Nemusíme ani za kanál. Brussel je to samé, ode zdi ke zdi, a to absolutně ve všem. Pokaždé se snaží lidem podsunout nějaké hlouposti a pak hledají složité způsoby, jak to mírnit a ...Zobrazit celý příspěvek

        Nemusíme ani za kanál. Brussel je to samé, ode zdi ke zdi, a to absolutně ve všem. Pokaždé se snaží lidem podsunout nějaké hlouposti a pak hledají složité způsoby, jak to mírnit a napravovat. Ať už se bavíme o bezpečnosti, energetice, ekologii nebo o čemkoliv ostatním. Jen čekají, zda se euroovčané ozvou nebo to budou snášet dál.Skrýt celý příspěvek

        • Kalessin
          23:11 16.11.2024

          S antisemitou, kterého prudí muslimové v Evropě, ale miluje "ubohé" palestince si o situaci v Evropě povídat nebudu. A nejspíš ani o ničem jiném. Pokud neumyslíte situaci z ...Zobrazit celý příspěvek

          S antisemitou, kterého prudí muslimové v Evropě, ale miluje "ubohé" palestince si o situaci v Evropě povídat nebudu. A nejspíš ani o ničem jiném.
          Pokud neumyslíte situaci z jednoho kontinentu na druhý, jste pod mojí rozlišovací schopností.Skrýt celý příspěvek

      • Diver007
        14:53 17.11.2024

        Kalessin: Tak kdo chce kam, tam se i dostane. A Anglie se tam i bezpečně dostala :-) Celkově mnohem horší průšvih je to, že prakticky celý policie je stejně mimo nahánění teenagerů ...Zobrazit celý příspěvek

        Kalessin: Tak kdo chce kam, tam se i dostane. A Anglie se tam i bezpečně dostala :-) Celkově mnohem horší průšvih je to, že prakticky celý policie je stejně mimo nahánění teenagerů na Facebooku totálně bezzubá a těch cca. 1500 - 2000 specialistů/střelných zbraní na celou Anglii to fakt moc nezachrání, stejně za chvilku u policie už ani nikdo nebude chtít dělat, protože jsou v každé ostřejší akci (viz když mají jít proti někomu s nožem a ten tam tahá každej druhej teenager) jako ovce na porážku. Vychází mi to cca. na 1 zbraň na každé trochu větší město. Vsadím se, že pokud někde dojde k větším nepokojům, stejně budou muset povolat armádu ( a ona je to jen otázka času). Ta určitě dostane prázdný zásobníky a instrukce hodně mávat a usmívat se, protože pohlazení a něha řeší v 21. století všechny potíže.Skrýt celý příspěvek

        • Quetzal
          15:30 17.11.2024

          Oni v UK nemají ani žádné specializované “riot police” oddělení?

          Oni v UK nemají ani žádné specializované “riot police” oddělení?

          • Kalessin
            15:43 17.11.2024

            Minimálně kvůli fotbalu musejí mít.

            Minimálně kvůli fotbalu musejí mít.

          • Diver007
            18:26 17.11.2024

            Quetzal + Kalessin: specializované riot jednotky ano, ale ozbrojené nikoliv. Resp. slzák, pepřák, taser a obušky ano, zbraně ne. Aktuálně se počet ozbrojených specialistů odhaduje ...Zobrazit celý příspěvek

            Quetzal + Kalessin: specializované riot jednotky ano, ale ozbrojené nikoliv. Resp. slzák, pepřák, taser a obušky ano, zbraně ne. Aktuálně se počet ozbrojených specialistů odhaduje na cca 1500. Což je dost smutná bída.Skrýt celý příspěvek

        • Kalessin
          15:42 17.11.2024

          Diver007: Já bych je nepodceňoval. Britský bezpečnostní aparát získal během "nepokojů" v Sev. Irsku zkušenosti, o kterých se nikomu ani nezdá a těží z nich pořád. V případě velkého ...Zobrazit celý příspěvek

          Diver007: Já bych je nepodceňoval. Britský bezpečnostní aparát získal během "nepokojů" v Sev. Irsku zkušenosti, o kterých se nikomu ani nezdá a těží z nich pořád. V případě velkého průseru mohou použít i Teritoriální armádu a taky The Rifles- pluk o pěti praporech, který je vhodně rozptýlen po UK.
          Chybí jen politická vůle postavit imigrantos do latě, prostředky by se našly. Pamětníci v Belfastu by mohli vyprávět.

          Btw. když odlétám z letišť v Česku, Německu nebo Rakousku, připadá mi bezpečnostní personál při odbavení amatérský. V UK jsem měl vždycky dojem, že ti lidé vědí co dělají a co hledají (možná jen můj subjektivní dojem).
          A samozřejmě procedury v Tel Avivu jsou na úplně jiném levelu. El Alu taky nikdy žádné letadlo nevybouchlo.Skrýt celý příspěvek

          • Diver007
            18:32 17.11.2024

            Kalessin: hele já nevím, já o Irsku slyšel hlavně od Anglánů, takže na to nemám úplně vyvážený pohled, osobně mi celý konflikt připadá spíš docela dost zvláštní. Ale kámošovi tam ...Zobrazit celý příspěvek

            Kalessin: hele já nevím, já o Irsku slyšel hlavně od Anglánů, takže na to nemám úplně vyvážený pohled, osobně mi celý konflikt připadá spíš docela dost zvláštní. Ale kámošovi tam umřel jiný kolega/kamarád, týpek z IRA jen tak přišel k autu a vystřílel do něj přes okýnko zásobník :-(Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            23:56 17.11.2024

            Diver007: To byla regulérní třicetiletá válka včetně minometného a raketového ostřelování, masivního nasazení armády, mučení zajatců atd. Stálo to 3500 životů na obou stranách a ...Zobrazit celý příspěvek

            Diver007: To byla regulérní třicetiletá válka včetně minometného a raketového ostřelování, masivního nasazení armády, mučení zajatců atd. Stálo to 3500 životů na obou stranách a Britové a unionisté vyhráli. Částečně i díky Meggie. Teď mají místo ní toho vola Starmera....co si zvolili, to mají.Skrýt celý příspěvek

          • Diver007
            11:48 18.11.2024

            Kalessin: to jo, ale ona ostřelovala spíš Anglie Irsko než naopak :-) + já to myslel tak, že to nejsem schopný pochopit svojí logikou Čecha, pro mě je to podobný, jako kdybychom ...Zobrazit celý příspěvek

            Kalessin: to jo, ale ona ostřelovala spíš Anglie Irsko než naopak :-) + já to myslel tak, že to nejsem schopný pochopit svojí logikou Čecha, pro mě je to podobný, jako kdybychom se řezali se Slovákama, protože se nedokážeme normálně domluvit jako lidi. I když je fakt, že oni se moc nemusí už někdy od 12-13. století a ta nenávist tam prostě vznikala moc dlouho.Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            12:41 18.11.2024

            No, já si dovedu představit, že bychom se řezali se Slovákama. Když se mohli řezat Srbové s Chorvaty a Slovinci.... Jenže u nás v tom chybí náboženský podtext. Málo lidí ví, že ...Zobrazit celý příspěvek

            No, já si dovedu představit, že bychom se řezali se Slovákama. Když se mohli řezat Srbové s Chorvaty a Slovinci....
            Jenže u nás v tom chybí náboženský podtext. Málo lidí ví, že britská armáda šla do Ulsteru hlavně proto, aby chránila katolíky před většinovými protestanty. A prvního britského vojáka, který tam padl, sejmuli unionisté.
            A jinak to bylo strašně brutální, PIRA byla v některých ohledech horší než arabští teroristé. Mrkněte třeba, co udělali s Robertem Nairacem:
            https://en.wikipedia.org/wiki/...
            Přesně jak píšete, ta nenávist vznikala moc dlouho.

            Na Falklandech to přineslo nechtěný benefit, protože všichni Paras a Marines měli bojový křest za sebou už z Irska, takže je až tak nešokovalo, že po nich zase někdo střílí.Skrýt celý příspěvek

          • Diver007
            13:36 18.11.2024

            Kalessin: no ona se tam moc lidsky nechovala ani jedna strana, i Anglie má celkem dost másla na hlavě a dalo by se říct, že si začala :-). Ale jsem rád, že jsme se tomu historicky ...Zobrazit celý příspěvek

            Kalessin: no ona se tam moc lidsky nechovala ani jedna strana, i Anglie má celkem dost másla na hlavě a dalo by se říct, že si začala :-). Ale jsem rád, že jsme se tomu historicky vyhnuli a tohle se tu jen tak nedělo. Jinak k těm Faklandám, on byl neoficiální počet obětí mnohem vyšší a řada vojáků po konfliktu stejně spáchala sebevraždu, dost často díky vážnému zranění (nejčastěji flash popáleniny po výbuchu), ale i PTTS (ono není moc příjemný sedět na lodi, na kterou nalétávají stíhačky a čekat, jestli se trefí nebo ne). Dost z nich se bohužel trefilo :-(Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            13:58 18.11.2024

            Diver007: " Anglie má celkem dost másla na hlavě a dalo by se říct, že si začala" To záleží na úhlu pohledu. Já bych neřekl, že si začala Anglie, protože šlo primárně o spor ...Zobrazit celý příspěvek

            Diver007:
            " Anglie má celkem dost másla na hlavě a dalo by se říct, že si začala"
            To záleží na úhlu pohledu. Já bych neřekl, že si začala Anglie, protože šlo primárně o spor irských katolíků a protestantů, do kterého museli Britové v nějaké fázi vstoupit.
            Btw mnozí katolíci zpočátku přítomnost britské armády vítali.

            " Jinak k těm Faklandám, on byl neoficiální počet obětí mnohem vyšší"
            Tak k tomu bych poprosil o zdroj. Ty ztráty na Falklandech jsou dost přesně zdokumentované. Britská armáda není Hamás ani Rudá armáda, aby 40 let po válce zatloukala počty obětí.Skrýt celý příspěvek

          • Diver007
            15:30 18.11.2024

            Kdyby jim kolem 13. století nezačali Angličani lézt do zelí…..vejce/slepice/dinosaurus…..??? jinak k té Anglii, resp. Falklandům, jestli jste ji nečetl, hodně doporučuji knížku od ...Zobrazit celý příspěvek

            Kdyby jim kolem 13. století nezačali Angličani lézt do zelí…..vejce/slepice/dinosaurus…..??? jinak k té Anglii, resp. Falklandům, jestli jste ji nečetl, hodně doporučuji knížku od Tonyho Grooma the Diver, je úžasná a Falklandům je věnována jen relativně malá, ale dost podstatná část knihy. Každopádně jestli jste ji nečetl, tak si jí zamilujete, jen asi vyšla jen v AJ.Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            16:19 18.11.2024

            Diver007: To "někdy kolem 13. století" začalo roku 1609, kdy se v Irsku začali usazovat "planters" z Anglie a Skotska. Ale hádat se, kdo je tam po čtyřech stech letech pobytu víc ...Zobrazit celý příspěvek

            Diver007: To "někdy kolem 13. století" začalo roku 1609, kdy se v Irsku začali usazovat "planters" z Anglie a Skotska. Ale hádat se, kdo je tam po čtyřech stech letech pobytu víc doma, mi připadá zbytečné.

            Divera jsem nečetl (díky za tip), ale jinak jsem na tohle téma přečetl literatury vcelku dost (Sea Harrier over Falklands, Hostile Skies, Scram, Special Forces Pilot, Vulcan 607, First into Action, Too few too far.......a pochopitelně Hrbkovu Válku o Falklandy) a nikdo z autorů oficiální počty ztrát nezpochybňuje, takže si myslím, že je to BS.Skrýt celý příspěvek

          • Diver007
            16:59 18.11.2024

            Kalessin: pozor, asi se jen nechápeme, on (ani já) nijak nepopírá offiko ztráty, jen se tam trochu zmiňuje o tom, kolik vojáků to po konfliktu na Falklandách dobrovolně ...Zobrazit celý příspěvek

            Kalessin: pozor, asi se jen nechápeme, on (ani já) nijak nepopírá offiko ztráty, jen se tam trochu zmiňuje o tom, kolik vojáků to po konfliktu na Falklandách dobrovolně zabalilo/zabilo se a je to docela velký číslo. Přepisuje to tam přímo ze svýho deníku a chvilkama je to docela hnus. PS. Vulcan 607 je úžasná knížka, moc nechápu, že tu misi vůbec přežili, natož tu vzletovou plochu dokázali trefit.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      22:48 16.11.2024

      conservative carp
      :-D Vítejte v Evropě 21. století! :-D

      conservative carp
      :-D Vítejte v Evropě 21. století! :-D

  • Kalessin
    15:45 14.11.2024

    Libanon dostal prostřednictvím USA nabídku příměří, odpoví prý do 24 hodin.

    Libanon dostal prostřednictvím USA nabídku příměří, odpoví prý do 24 hodin.

    • Kalessin
      17:18 15.11.2024

      Zatím žádná oficiální odpověď, ale příznivý je, že Irán stáhl ocas mezi nohy a prohlásil, že podpoří každé příměří, které si Hizbaláh vyjedná. Může to být výsledek silných náletů ...Zobrazit celý příspěvek

      Zatím žádná oficiální odpověď, ale příznivý je, že Irán stáhl ocas mezi nohy a prohlásil, že podpoří každé příměří, které si Hizbaláh vyjedná.
      Může to být výsledek silných náletů na Beirůt, rozhovoru Elona Muska s iránským vyslancem při OSN, Bibiho prohlášení, že příští izraelský útok na Irán ochromí tamní ekonomiku nebo všeho dohromady. Jsem zvědav.Skrýt celý příspěvek

    • Kalessin
      22:52 15.11.2024

      A ještě jeden důležitý argument pro náhle zmoudření Peršanů se dnes objevil. ToI píše, že při útoku na Irán zasáhla IAF zařízení klíčová pro jaderný program. Tak přece ...Zobrazit celý příspěvek

      A ještě jeden důležitý argument pro náhle zmoudření Peršanů se dnes objevil. ToI píše, že při útoku na Irán zasáhla IAF zařízení klíčová pro jaderný program. Tak přece jen.

      https://www.timesofisrael.com/... Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        23:45 15.11.2024

        Kéžby, kéžby. Tohle je jeden z historických střetů, který - pokud se Izraeli a USA povede - může zase na chvili v oblasti zajistit převahu svobodného světa. A dát tak čas horkým ...Zobrazit celý příspěvek

        Kéžby, kéžby. Tohle je jeden z historických střetů, který - pokud se Izraeli a USA povede - může zase na chvili v oblasti zajistit převahu svobodného světa.

        A dát tak čas horkým muslimským hlavám přehodnotit své životní preference. Pravděpodobnost toho není velká, ale nezbývá než doufat.Skrýt celý příspěvek

        • Kalessin
          21:53 16.11.2024

          Silnější pes....... Dokud máte kapacity poslat protivníka pár nálety do středověku, máte i šanci získat respekt a vyjednávat z pozice silnějšího. A zajistit mír další generaci.

          Silnější pes....... Dokud máte kapacity poslat protivníka pár nálety do středověku, máte i šanci získat respekt a vyjednávat z pozice silnějšího. A zajistit mír další generaci.

  • danny
    16:20 13.11.2024

    Včera jsem se byl mrknout na křest téhle knihy https://www.knizniklub.cz/knih... a docela mě zaujalo pár drobností ...Zobrazit celý příspěvek

    Včera jsem se byl mrknout na křest téhle knihy https://www.knizniklub.cz/knih...
    a docela mě zaujalo pár drobností v rámci besedy, např. úvahy na téma rostoucí Netanjahuovi popularity (např. částečně proto, že na"trhu" není žádná jiná osobnost jeho formátu). Ale zajímavé také byli zmínky (doufám, že to nějak nedezinterpretuji), že aby dnes někdo v Izraeli otevřel otázku možného státu Palestina, tak že by to vyžadovalo obrovskou odvahu, že něco takového většina společnosti vůbec nepřipouští do úvahy. Nebo že je veřejným tajemstvím probíhající čištění severní části Gazy a příprava budování osad. A že pro radikálnější část obyvatelstva vlastně ani nepadá v úvahu, že by to nebyl jen začátek úplného záboru.
    Takže bude hodně zajímavé, jakou variantu podpoří Trumpova administrativa a jak se s tím vypořádá celý Blízký východ a také samotná Izraelská společnost.Skrýt celý příspěvek

    • Kalessin
      16:50 13.11.2024

      No, já nevím. Podle lidí se kterými se bavím, není nějaká okupace v zájmu Izraele. Musím ale přiznat, že jsem limitován bublinou, ve které se pohybuju (neznám žádné ultras a třeba ...Zobrazit celý příspěvek

      No, já nevím. Podle lidí se kterými se bavím, není nějaká okupace v zájmu Izraele. Musím ale přiznat, že jsem limitován bublinou, ve které se pohybuju (neznám žádné ultras a třeba s tučňáky (haredim) jsem nikdy nikde nemluvil. Taky nečtu hebrejsky, což by hodně pomohlo si udělat obrázek.
      Z mých kámošů nikdo nevolil Bibiho, třeba. Já ho taky nemusím, ale díky odstupu cizince mohu říct, že roli hlavy válečného kabinetu většinou neplní špatně a že bude pro Trumpa respektovaným partnerem.

      @haredim: Včera se pomodlili za vítězství IDF a zároveň za to, aby se oni sami vyhnuli odvodu:))). Zbytek Izraelců je teď bude milovat ještě víc, myslím.Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        20:18 14.11.2024

        Okupují toho nyní málo?

        Okupují toho nyní málo?

        • Kalessin
          21:37 14.11.2024

          Zjevně ano. Teroristé mají pořád příliš mnoho prostoru.

          Zjevně ano. Teroristé mají pořád příliš mnoho prostoru.

          • flanker.jirka
            08:09 15.11.2024

            Samozřejmě, mám na mysli okupaci palestinských a syrských území Izraelem. Takhle můžete mlátit hlavou o zeď a naříkat pořád a přehlížet vlastní porci terorismu a rasismu z druhé ...Zobrazit celý příspěvek

            Samozřejmě, mám na mysli okupaci palestinských a syrských území Izraelem. Takhle můžete mlátit hlavou o zeď a naříkat pořád a přehlížet vlastní porci terorismu a rasismu z druhé strany.Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            13:16 15.11.2024

            Flankere, zajeďte si na Golany, postavte se zády k syrské hranici a podívejte se do izraelského vnitrozemí. Pak pochopíte, proč je důležité Golany držet. Kromě toho je Izraelci ...Zobrazit celý příspěvek

            Flankere, zajeďte si na Golany, postavte se zády k syrské hranici a podívejte se do izraelského vnitrozemí. Pak pochopíte, proč je důležité Golany držet.

            Kromě toho je Izraelci obsadili jako výsledek vítězství ve dvou válkách po sobě. Považujete za okupaci, že Francie drží Alsasko nebo Italie Jižní Tyrolsko?
            Jak říkal Masaryk: O hranicích se nevyjednává, o hranice se střílí.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            15:47 15.11.2024

            Kalessin Důležité je to možná pro Izrael. Ale právoplatným vlastníkem jsou syřané. Ale ono zdaleka nejde pouze o golanské výšiny. Okupovaná ostatní území nejsou tak strategicky ...Zobrazit celý příspěvek

            Kalessin
            Důležité je to možná pro Izrael. Ale právoplatným vlastníkem jsou syřané. Ale ono zdaleka nejde pouze o golanské výšiny. Okupovaná ostatní území nejsou tak strategicky důležitá, ale stejně se jich židovský stát nevzdá a dál v rozporu s mezinárodním právem tam staví. Je to jen další parta lidí, která si myslí, že si může budovat svůj lebens raum jak se jim zlíbí, tentokráte na základě jednoho "vybraného" náboženství.
            To co představovala Gaza strip byl jen dlouhodbě tikající kotel. Nikomu se nebude líbit, když někoho jako etnikum oplotíte a vymezíte mu místo pro jejich existenci násilím. Palestinci se tam sami dobrovolně nestěhovali z původních osad.Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            17:02 15.11.2024

            flanker: Patří Syrii? Prostě proto, že si při dělení Osmanské říše Francie ukázala na Syrii a Libanon prstem a nakreslila tam nějaké hranice? Nebo proto, že Římané vyhnali kdysi z ...Zobrazit celý příspěvek

            flanker: Patří Syrii? Prostě proto, že si při dělení Osmanské říše Francie ukázala na Syrii a Libanon prstem a nakreslila tam nějaké hranice? Nebo proto, že Římané vyhnali kdysi z Palestiny Židy a ti se rozptýlili po světě a do dělení BV mohli mluvit až po 1948?
            Vás ten antisemitismus zaslepuje natolik, že byste dal Golany raději psychopatovi jako je Asad, že?

            Hranice jsou výsledkem nějakého vývoje a hranice Izraele jsou toho dobrým příkladem. Syrie dostala dvakrát po hubě, tak je bez Golan. Co na tom nechápete?
            S Gazou dtto. Egypt o ni přišel v roce 1967, při rozhovorech v Camp Davidu ji mohl dostat zpátky, ale neměl o to hnízdo magorů zájem. V roce 1993 to území Izrael dobrovolně předal Palestinské samosprávě a v roce 2005 odtamtud stáhl své osadníky (flanker musel jásat, pokud vůbec v té době věděl, co je to Gaza). A výsledek? Velký kulový!! Plastelínci si nebyli schopní sami vládnout ani když to svět financoval a nakonec bezdůvodně a brutálně napadl 7/10 Izrael.
            Můžou nadávat leda sami sobě.Skrýt celý příspěvek

          • Quetzal
            23:49 15.11.2024

            Flankere, Golany jsou izraelské právem vítěze. Nic na světě to nezmění. Jestli jste si nevšiml, tak váleční agresoři na sebe berou riziko, že budou poraženi a následkem toho ...Zobrazit celý příspěvek

            Flankere, Golany jsou izraelské právem vítěze. Nic na světě to nezmění. Jestli jste si nevšiml, tak váleční agresoři na sebe berou riziko, že budou poraženi a následkem toho přijdou třeba o území nebo budou muset platit reparace apod. Podívejte se třeba na výsledky druhé světové.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            22:54 16.11.2024

            Kalessin Quetzal Nějaké mezinárodní právo a uznávání toho co komu náleží vám dvěma asi nic neříká, co? Golany patří právně stále Sýrii. Takovou logikou by se začalo loupit ...Zobrazit celý příspěvek

            Kalessin Quetzal
            Nějaké mezinárodní právo a uznávání toho co komu náleží vám dvěma asi nic neříká, co? Golany patří právně stále Sýrii.
            Takovou logikou by se začalo loupit nezákonně území všude na světě.Skrýt celý příspěvek

          • torong1
            14:18 17.11.2024

            To má flanker prostě zažrané pod kůží. Antisemitismus do něj vtloukali už v pionýru.

            To má flanker prostě zažrané pod kůží. Antisemitismus do něj vtloukali už v pionýru.

          • torong1
            14:25 17.11.2024

            flankere. Možná by nebylo od věci si něco o Syrsko Izraelském konfliktu nastudovat. Třeba bys pak nebyl za vola. To mezinárodní právo totiž porušila Sýrie, když napadla Izrael. ...Zobrazit celý příspěvek

            flankere. Možná by nebylo od věci si něco o Syrsko Izraelském konfliktu nastudovat. Třeba bys pak nebyl za vola. To mezinárodní právo totiž porušila Sýrie, když napadla Izrael. Navíc ta válka stále trvá, protože bylo dohodnuto pouze příměří nikoli mír. Takže Izrael obsazením Golan žádné mezinárodní právo neporušuje. Nemluvě o tom, že Sýrie nechává ze svého území teroristické skupiny útočit na Izrael a působí tam i Iránské revoluční gardy.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      22:33 13.11.2024

      Na tom Danny není zajímavé vůbec nic. Kdyby Arabové chtěli, tak všichni takzvaní palestinští - už si královsky žijí - od Indonésie po Maroko. Vždyť co je těžkého na tom absorbovat ...Zobrazit celý příspěvek

      Na tom Danny není zajímavé vůbec nic. Kdyby Arabové chtěli, tak všichni takzvaní palestinští - už si královsky žijí - od Indonésie po Maroko. Vždyť co je těžkého na tom absorbovat kolik? 500 tisíc souvěrců v 500 miliónech? (stav cca 1948)

      Ale o to muslimům ani v nejmenším nejde. Jediným cílem je vyhlazení Židů a palestinští Arabové jsou jen tím nejvhodnějším nástrojem.

      Nedivím se jedinému Izraelci, který považuje vznik Palestinského státu za existenciální ohrožení svého života a života všech svých blízkých. Protože to je prostá realita. Jakýkoliv potenciální stát Palestina by byl jen - á la Kuba - nepotopitelnou letadlovou lodí sloužící k vyvraždění Židů i izraelských Drůzů a Arabů a vposledku ke zničení Izraele.Skrýt celý příspěvek

      • dalík
        09:52 14.11.2024

        Palestinců je výrazně více než půl milionu a posunutí Arabů až k Indonésii je nesmysl. Vždyť už Iránci jsou Peršané.

        Palestinců je výrazně více než půl milionu a posunutí Arabů až k Indonésii je nesmysl. Vždyť už Iránci jsou Peršané.

        • Quetzal
          00:28 16.11.2024

          Dalíku, zajděte si na na základku, ať vám vrátí školné. Vaše porozumění čtenému textu je zoufalé. Psal jsem totiž jasně STAV K ROKU 1948 - tedy k válce o izraelskou nezávislost, ...Zobrazit celý příspěvek

          Dalíku, zajděte si na na základku, ať vám vrátí školné. Vaše porozumění čtenému textu je zoufalé. Psal jsem totiž jasně STAV K ROKU 1948 - tedy k válce o izraelskou nezávislost, kdy cca 500-700 tisíc Arabů z napadeného Izraele uteklo v naději, źe se vrátí jako vítězové do Juden-frei Palestiny, jak jim to slibovala arabská koalice agresorů. A v dané době bylo na světě cca 452 milionů muslimů (viz https://citeseerx.ist.psu.edu/... A k tomu směrovalo moje srovnání.

          Už roku 1948 se mohly okolní arabské státy o uprchliky postarat a asimilovat je do své populace. Žádná “palestinská identita” tehdy neexistovala a tito uprchlíci se považovali větśinou za syrské Araby. Přesně tak se postaral o židovské uprchlíky Izrael a komu se teď žije lépe? Co myslíte?Skrýt celý příspěvek

          • dalík
            15:33 16.11.2024

            Ten 1948 jsem přehlédl, v tom máte pravdu, s tou Indonésií ne. Dále píšete kdyby Arabové chtěli, ale co když nechcou Palestinci? Možná se upnuli ke své bývalé vlasti? A někteří se ...Zobrazit celý příspěvek

            Ten 1948 jsem přehlédl,
            v tom máte pravdu, s tou Indonésií ne. Dále píšete kdyby Arabové chtěli, ale co když nechcou Palestinci? Možná se upnuli ke své bývalé vlasti? A někteří se jistě asimilovali nebo už nežijí v uprchlických táborech. Já s Vámi v některých věcech souhlasím, ale něco příliš zjednodušujete.Skrýt celý příspěvek

          • torong1
            14:36 17.11.2024

            dalík: Neexistuje žádná "bývalá vlast" Palestinců. Nikdy stát neměli, protože ani nejsou národ. A hlavně, nikdo je nevyháněl. Jednak mohli mít svůj stát což odmítli a jednak, ti ...Zobrazit celý příspěvek

            dalík: Neexistuje žádná "bývalá vlast" Palestinců. Nikdy stát neměli, protože ani nejsou národ. A hlavně, nikdo je nevyháněl. Jednak mohli mít svůj stát což odmítli a jednak, ti Palestinci, kteří na území Izraele zůstali tam normálně žijí jako občané Izraele. Stejně jako několik dalších etnik a národů. Mají i své zastoupení v Knessetu. A víte proč ostatní Arabové Palestince nechtějí? Protože moc dobře vědí, co udělali v Jordánsku a v Libanonu. V Jordánsku, které Palestince přijalo, protože jsou národnostně asi nejbližší se pokusili o převrat a vraždu krále. Proto byli vyhnáni a odešli pro změnu do Libanonu, kde vyvolali občanskou válku a z prosperující země "vytvořili" padlý stát a trvalou válečnou zónu.Skrýt celý příspěvek

          • dalík
            10:04 18.11.2024

            Torong: myslím, že to příliš zjednodušujete. Když se Vám nelíbí pojem vlast, tak si ho nahraďte pojmem domov. Přece i mnoho Ukrajinců uteklo z domovů a ze své vlasti před válkou ...Zobrazit celý příspěvek

            Torong: myslím, že to příliš zjednodušujete. Když se Vám nelíbí pojem vlast, tak si ho nahraďte pojmem domov. Přece i mnoho Ukrajinců uteklo z domovů a ze své vlasti před válkou do zahraničí. Někteří se asimilují, jiní se touží vrátit.Skrýt celý příspěvek

      • danny
        10:09 14.11.2024

        To, jak by mohli Arabové (asi spíš myslíš Muslimy) absorbovat palestince a nechat je "královsky žít", je asi tak stejný argumentační faul, jako by nám rusáci říkali "tak proč ...Zobrazit celý příspěvek

        To, jak by mohli Arabové (asi spíš myslíš Muslimy) absorbovat palestince a nechat je "královsky žít", je asi tak stejný argumentační faul, jako by nám rusáci říkali "tak proč neabsorbujete všechny Ukrajince, když je máte tak rádi?"
        Oni také mají tak nějak pocit, že by se boj o zemi jejich praotců neměl vzdávat a že je to o nějaké morálce, přirozeném právu atd...
        Zbytek toho, co píšeš, nijak nerozporuju.Skrýt celý příspěvek

        • Quetzal
          23:57 15.11.2024

          Vaše argumenty fungují právě naopak - proti vám. Rusům o Ukrajince vůbec nejde, klidně je vyvraždí všechny. Proto - ať už do svobodného světa uteče Ukrajinců cca 8 miliónů ...Zobrazit celý příspěvek

          Vaše argumenty fungují právě naopak - proti vám. Rusům o Ukrajince vůbec nejde, klidně je vyvraždí všechny. Proto - ať už do svobodného světa uteče Ukrajinců cca 8 miliónů (ballpark figure) jako je tomu dosud, nebo 28 miliónů při případné porážce od Rusů. Vsaďte te se, že svobodný svět je přijme všechny do jednoho. Důvod je jediný - vracet je Rusům by byla vražda.

          A z těch osmi miliónů, co přišli po začátku války a X miliónů těch, co přišli před ní - necháme si tu všechny, co budou chtít a budou řádnými občany. Už teď jich tu podle průzkumů chce zůstat 50%. V našem stavebnictví a třeba i zdravotnictví jsou šťastní, že je tu máme.Skrýt celý příspěvek

        • Quetzal
          00:09 16.11.2024

          Pokračování: pokud by tedy v roce 1948 atd. až doteď šlo Arabům a muslimům obecně o blaho palestinských Arabů, kteří ze vznikajíciho Izraele uprchli - tak jako statisíce Židů ...Zobrazit celý příspěvek

          Pokračování: pokud by tedy v roce 1948 atd. až doteď šlo Arabům a muslimům obecně o blaho palestinských Arabů, kteří ze vznikajíciho Izraele uprchli - tak jako statisíce Židů vyhnaných v té samé době ze všech koutů muslimského světa, o které se IZRAEL POSTARAL a kteří v něm dnes spokojeně žijí - tak jim okolní arabské státy připraví podmínky, aby se usadili a mohli začít žít a prosperovat u nich. NIC TAKOVÉHO NENASTALO. Palestinci jsou tudíž jako celek jen lidský štít a meč sloužící ke zničení Izraele.Skrýt celý příspěvek

    • Matus1993
      08:03 14.11.2024

      Mali ako reakciu, este pokial to bolo tesne po oktobri asimilovat uplne aj zapadny breh a hotovo. Ja by som kludne neopustil uz ani juzny libanon. Su mala krajina a nejake uzemie ...Zobrazit celý příspěvek

      Mali ako reakciu, este pokial to bolo tesne po oktobri asimilovat uplne aj zapadny breh a hotovo. Ja by som kludne neopustil uz ani juzny libanon. Su mala krajina a nejake uzemie sa vzdy moze hodit. A libanon ich napadol. Mna nezaujima, ze hizballah nie je oficialny statny akter. Libanon je hizballah a hotovo.Skrýt celý příspěvek

      • dalík
        09:54 14.11.2024

        A co s těmi Palestinci v Gaze a na Západním břehu? Ti někam zmizí?

        A co s těmi Palestinci v Gaze a na Západním břehu? Ti někam zmizí?

        • Matus1993
          18:29 14.11.2024

          Hadam hej, ja nemam rad podporovatwlov terorizmu a budem v pohode spavat, ked bude na blizkom vychode silno zabezpecena demokracia ako izrael, nez nejaka pofiderna islamska chunta ...Zobrazit celý příspěvek

          Hadam hej, ja nemam rad podporovatwlov terorizmu a budem v pohode spavat, ked bude na blizkom vychode silno zabezpecena demokracia ako izrael, nez nejaka pofiderna islamska chunta menom palestina.Skrýt celý příspěvek

          • dalík
            22:27 14.11.2024

            Část Palestinců jsou ovšem křesťané. A jiná část je zase slušných lidí. Neházejte všechny do jednoho pytle.

            Část Palestinců jsou ovšem křesťané. A jiná část je zase slušných lidí. Neházejte všechny do jednoho pytle.

          • danny
            10:05 15.11.2024

            Já je taky nemám rád. Ale tímhle povídáním co by bylo fajn ses vyhnul odpovědi na otázku, co s těmi miliony lidí, kteří tak nějak naplnění tvých představ zavazejí?

            Já je taky nemám rád. Ale tímhle povídáním co by bylo fajn ses vyhnul odpovědi na otázku, co s těmi miliony lidí, kteří tak nějak naplnění tvých představ zavazejí?

      • mudry.udrzbar
        17:00 14.11.2024

        Takže v tejto obrátenej verzii "od rieky k moru" to nie je podnecovanie ku genocide?

        Takže v tejto obrátenej verzii "od rieky k moru" to nie je podnecovanie ku genocide?

        • Matus1993
          18:32 14.11.2024

          Nie, je to zabraneniu genocidy voci zidom" genocidou" nenapravitelnych ludi, ktori dostali vsetko mozne aj nemozne. Nikdy v historii nedostal niekto tak vela, ako dostali ...Zobrazit celý příspěvek

          Nie, je to zabraneniu genocidy voci zidom" genocidou" nenapravitelnych ludi, ktori dostali vsetko mozne aj nemozne. Nikdy v historii nedostal niekto tak vela, ako dostali palestinci a to aj napriek tomu, ze to boli, su a aj zrejme budu ludia nestatotvorni, ekonomicky velmi nesamostatny. Svet so silnym izraelom mi znie ovela krajsie ako svet so zranitepnym izraelom a nejakou dalsou blizkovychodnou chuntou menom palestina.Skrýt celý příspěvek

  • Kalessin
    13:40 12.11.2024

    Dneska ráno salva 90 raket na Haifu, jedna z největších od začátku války. Já vím, že hromadili zásoby posledních dvacet let, ale stejně: Odkud je pořád berou:

    Dneska ráno salva 90 raket na Haifu, jedna z největších od začátku války. Já vím, že hromadili zásoby posledních dvacet let, ale stejně: Odkud je pořád berou:

    • Kalessin
      23:37 12.11.2024

      Věčná škoda, že Rafael není akciovka, jejich akcie by musely za poslední rok vystřelit do nebe. Kolik asi vyrobili interceptorů do Iron Dome?

      Věčná škoda, že Rafael není akciovka, jejich akcie by musely za poslední rok vystřelit do nebe. Kolik asi vyrobili interceptorů do Iron Dome?

      • Kapitán
        13:13 13.11.2024

        Good point, ale ani Raytheon, se cena akcií nehne ani o cent/dolar. Čím to bude?

        Good point, ale ani Raytheon, se cena akcií nehne ani o cent/dolar. Čím to bude?

    • danny
      16:07 13.11.2024

      Nevíte, co to bylo za typy? Jsem na čím dál větších rozpacích. Operace v Gaze se táhne rok a čtvrt. Libanon, přes spektakulární začátek s likvidací celého vedení a útok pagery se ...Zobrazit celý příspěvek

      Nevíte, co to bylo za typy? Jsem na čím dál větších rozpacích. Operace v Gaze se táhne rok a čtvrt. Libanon, přes spektakulární začátek s likvidací celého vedení a útok pagery se taky nechýlí k nějakému závěru, který by vypadal jako nepopiratelné vítězství (tedy že nepřítel kapituluje, případně je zcela rozdrcen a ztratí bojeschopnost). Touhle dobou by přece neměli být schopni tak velký útok vůbec zkoordinovat.Skrýt celý příspěvek

      • Kalessin
        16:32 13.11.2024

        Nevím. Známý mi poslal video od něj ze zahrady, jak nad ním bouchají rakety zasažené interceptory a přidal počet nasazených raket. Nejde určitě o jeden typ. Z Metuly jsou obvykle ...Zobrazit celý příspěvek

        Nevím. Známý mi poslal video od něj ze zahrady, jak nad ním bouchají rakety zasažené interceptory a přidal počet nasazených raket.

        Nejde určitě o jeden typ. Z Metuly jsou obvykle hlášeny PT střely, včera byly reportovány tři větší kousky na střední část země (žádná neprošla) a školku u Haify zase zasáhl dron (děti byly v krytu díky prozíravosti zaměstnanců, kteří je tam odvedli i když nezněly sirény). Na Acre nebo Haifu, jsou to ale menší kousky, typy nevím, ale do Libanonu se to prý dostává z Iránu a Iráku. Hizbaláh to hromadil posledních 20 let.
        Tady je to vcelku přehledně zpracováno, ale co z toho zrovna letí vám nikdo nepoví.

        https://missilethreat.csis.org...

        To pásmo, které čistí IDF v Libanonu je ca 20x160 km a plné tunelů a skrýší v každém druhém baráku většinou v nepřehledném terénu. Myslím, že blitzkrieg na Bejrút by byl ve výsledku snazší.Skrýt celý příspěvek

        • danny
          16:45 13.11.2024

          Jo, jde mi o to, že to musí lítat z dost vzdálených destinací. Do Haify to je od hranic pásma, kde IDF působí pořádný kus cesty. Takže to nemůžou být žádné primitivní prskavky.

          Jo, jde mi o to, že to musí lítat z dost vzdálených destinací. Do Haify to je od hranic pásma, kde IDF působí pořádný kus cesty. Takže to nemůžou být žádné primitivní prskavky.

  • Kalessin
    20:07 10.11.2024

    Výsledek US voleb nejspíš dodal konfliktu na BV dynamiku- od IAF to schytala Gaza, Beirůt a Damašek, USAF znovu bombardovala Hussíe. Katar je ze hry a z Hamás masterminds je lovná ...Zobrazit celý příspěvek

    Výsledek US voleb nejspíš dodal konfliktu na BV dynamiku- od IAF to schytala Gaza, Beirůt a Damašek, USAF znovu bombardovala Hussíe. Katar je ze hry a z Hamás masterminds je lovná zvěř.

    Ale ta kvalifikovaná spekulace o Trumpově vlivu na rozhodnutí Kataru, kterou tu prezentoval Iruka, mi připadá čím dál pravděpodobnější. Nebo že by si Arabové v Zálivu fakt spočítali, že je lepší být s Amerikou a Izraelem proti Iránu? Uvidíme.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      02:58 13.11.2024

      Všichni víme, že politika je hodně postavena na “signálech”. Pokud Trump nominuje do důležitých funkcí jednoho proizraelského “jestřába” za druhým (např. zástupKyně USA v OSN. ...Zobrazit celý příspěvek

      Všichni víme, že politika je hodně postavena na “signálech”. Pokud Trump nominuje do důležitých funkcí jednoho proizraelského “jestřába” za druhým (např. zástupKyně USA v OSN. velvyslanec USA v Izraeli), tak každému soudnému Arabovi dojde, že do města dorazil nový šerif, který se - pravděpodobně - nezakecá a se kterým je nanejvýš záhodno být zadobře. Nehledě na to, že už určitě probíhají jednání neveřejnými kanály. Alespoň teď se zdá, že to Trump rozjíždí ve velkém stylu. Dekret o vystoupení z té green dealové organizace měl prý připravený už druhý den po svém zvolení.Skrýt celý příspěvek

  • Quetzal
    18:16 10.11.2024

    Asi hlavní důvod, proč Hamás nemá v pásmu Gazy žádnou opozici - mučení, únosy, popravy. ...Zobrazit celý příspěvek

    Asi hlavní důvod, proč Hamás nemá v pásmu Gazy žádnou opozici - mučení, únosy, popravy. https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

    • tomas.foldyna
      13:29 11.11.2024

      Přitom si levicová západní veřejnost představuje, jak by tam žili krásně svobodně v Palestině on řeky až po moře...

      Přitom si levicová západní veřejnost představuje, jak by tam žili krásně svobodně v Palestině on řeky až po moře...

      • Theokotos
        04:39 12.11.2024

        Přesně to je důkazem, v jakém omámení jedovatých ideologických mlh jsou lapeni evropští politici. "Pomáhání slabším" se zvrtlo téměř do modly, která si nárokuje získávání síly ...Zobrazit celý příspěvek

        Přesně to je důkazem, v jakém omámení jedovatých ideologických mlh jsou lapeni evropští politici.
        "Pomáhání slabším" se zvrtlo téměř do modly, která si nárokuje získávání síly navzdory své morální zrůdnosti.Skrýt celý příspěvek

        • Kalessin
          17:12 12.11.2024

          Také funguje přísná selekce "těch slabších", kterým je třeba pomáhat. Nějak jsem nezaregistroval Lékaře bez hranic v Metule nebo Kiryat Shmona, když tam byly raketové útoky na ...Zobrazit celý příspěvek

          Také funguje přísná selekce "těch slabších", kterým je třeba pomáhat. Nějak jsem nezaregistroval Lékaře bez hranic v Metule nebo Kiryat Shmona, když tam byly raketové útoky na denním pořádku a žádná neziskovka se nehrnula po 7/10 pomáhat do Sderotu nabo Ofaqimu (abych nebyl nespravedlivý, možná jsem to jen nezaznamenal).
          Židům se prostě nepomáhá. Neumím si představit situaci, ve které by mezinárodní společenství poslalo Izraelcům humanitární pomoc.
          Svět se tak nějak přirozeně binárně rozdělil na podporující a podporované.
          Jen Izrael je výjimka, která nepatří ani do jedné kategorie.Skrýt celý příspěvek

        • Quetzal
          03:04 13.11.2024

          Taky v tom hraje velkou roli závist vůči uspesnejsim. Židé, do čeho se pustí, tak v tom jsou mezi nejlepšími. No nenasralo by vás to, když už v druhé generaci je nějaký vandrák, co ...Zobrazit celý příspěvek

          Taky v tom hraje velkou roli závist vůči uspesnejsim. Židé, do čeho se pustí, tak v tom jsou mezi nejlepšími. No nenasralo by vás to, když už v druhé generaci je nějaký vandrák, co se přistěhoval bez vindry v součástí městské honorace jako právník, lékař atd. ???Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            10:55 13.11.2024

            Napsal jsem to hlavně proto, že včera na ČR Plus řečnil nějaký český činovník Lékařů b.H. z Bejrútu. Se divím- po tom jejich fuckupu, kdy de facto kryli sklady zbraní, které měl ...Zobrazit celý příspěvek

            Napsal jsem to hlavně proto, že včera na ČR Plus řečnil nějaký český činovník Lékařů b.H. z Bejrútu.
            Se divím- po tom jejich fuckupu, kdy de facto kryli sklady zbraní, které měl Hamás v nemocnicích v Gaze- že ještě někdo z nich mluví do médií.Skrýt celý příspěvek

          • Quetzal
            22:39 13.11.2024

            Chucpe je sice slovo hebrejské, ale arabští pobratimové v jeho realizaci zjevně hrají prim. Nesmazatelně se mi vryl ten palestinský (pro mě) prostitut - co 7/10 jásal, pak jinde ...Zobrazit celý příspěvek

            Chucpe je sice slovo hebrejské, ale arabští pobratimové v jeho realizaci zjevně hrají prim. Nesmazatelně se mi vryl ten palestinský (pro mě) prostitut - co 7/10 jásal, pak jinde plakal, pak jinde trpěl obvázán od hlavy až k patě, a druhý den pak pacienty zachraňoval.

            Internet je svině. Nic nezapomene.Skrýt celý příspěvek

    • dusan1
      20:45 12.11.2024

      Však je to teroristická skupina ... a tá neusporiadava medzi obyvateľstvom slobodné voľby ... Trochu ma prekvapuje ten "objav", že Hamas si vynucuje poslušnosť .... však to je pri ...Zobrazit celý příspěvek

      Však je to teroristická skupina ... a tá neusporiadava medzi obyvateľstvom slobodné voľby ...

      Trochu ma prekvapuje ten "objav", že Hamas si vynucuje poslušnosť .... však to je pri teroristickej skupine samozrejmosť.

      Ale mali sme tu "odborníkov" čo očakávali od Palestínčanov, že sa Hamasu zbavia ako nič .... a ono to "šokujúce" nie je také jednoduché ...Skrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        02:50 13.11.2024

        Nechápete podstatu argumentu - ta videa jen prokazují, že Hamás není partner k jednání o budoucnosti Gazy. Hamás je zločinecká organizace nejhoršiho kalibru a musí být zničena.

        Nechápete podstatu argumentu - ta videa jen prokazují, že Hamás není partner k jednání o budoucnosti Gazy. Hamás je zločinecká organizace nejhoršiho kalibru a musí být zničena.

        • Kalessin
          10:49 13.11.2024

          Souhlas. Problém je, že v Gaze není s kým jednat všeobecně. Fatáh o převzetí moci v Gaze moc nestojí a dobře ví proč, vedlo by to k občanské válce. Palestinský džihád ani ...Zobrazit celý příspěvek

          Souhlas. Problém je, že v Gaze není s kým jednat všeobecně. Fatáh o převzetí moci v Gaze moc nestojí a dobře ví proč, vedlo by to k občanské válce. Palestinský džihád ani nepředstírá, že je něco jiného než teroristická organizace.

          Izraelci by byli rádi, kdyby se do poválečného uspořádání Gazy vložil nějaký arabský stát, ale zájemci se nehrnou, protože dobře vědí, co jsou Palestinci zač. Třeba něco vyjedná Trump.Skrýt celý příspěvek

          • dusan1
            14:38 13.11.2024

            A dobre vedia prečo .... Okrem "detailu" , že sú väčšine okolitých vlád sú Palestínčania ukradnutí, majú dosť svojich problémov a keby si nejaký "bláízon" i našiel, tak by ...Zobrazit celý příspěvek

            A dobre vedia prečo ....

            Okrem "detailu" , že sú väčšine okolitých vlád sú Palestínčania ukradnutí, majú dosť svojich problémov a keby si nejaký "bláízon" i našiel, tak by okamžite Izrael tlačil na "najjednodušie riešenie" .... odsun Palestínčanov k novému "dobrodincovi" a Izreal by sa už postaral o to aby tam chceli ísť ....Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            15:02 13.11.2024

            dusan1: Izraelci by takové řešení právě preferovali. Opravdu by stáli o to, aby se nějaká muslimská země (ne Irán pochopitelně) v Gaze angažovala a organizovala poválečnou obnovu. ...Zobrazit celý příspěvek

            dusan1: Izraelci by takové řešení právě preferovali. Opravdu by stáli o to, aby se nějaká muslimská země (ne Irán pochopitelně) v Gaze angažovala a organizovala poválečnou obnovu. A nejsou tak naivní, aby si mysleli, že si taková země Palestince odveze.
            Mluvím samozřejmě pouze o Gaze.

            Btw pročpak jsou asi ostatním Arabům Plastelínci ukradení? Vždyť státy v Zálivu trvale dovážejí zahraniční pracovníky z ciziny od Pákistánu po Indonézii. Není ono s Plastelínci něco špatně?Skrýt celý příspěvek

          • dusan1
            19:48 13.11.2024

            Kalessin Tomu verím .... "ideál" je zbaviť sa Gazy ... a anektovať Západný breh ... tam by už nikoho v Izraeli nechceli, že ? : ) Gazu už Izrael "odpísal" .... nie ako gesto ...Zobrazit celý příspěvek

            Kalessin
            Tomu verím .... "ideál" je zbaviť sa Gazy ... a anektovať Západný breh ... tam by už nikoho v Izraeli nechceli, že ? : )

            Gazu už Izrael "odpísal" .... nie ako gesto dobrej vôle, ale ako pragmatický krok, kde židovských radikálov odsunuli ..... na Západný breh ...

            Preto nechce Izrael nejaké trvalé riešenie, lebo mu vyhovuje, že si "odkrajuje" so Západného brehu .... a nejaké trvalé riešenie by tomu mohlo zabrániť.

            Robí to dobre ... musím uznať .. len ma vytáčajú tie priblblé reči "o ohrození Izraela" ktorý je chudáčik tak "životnom ohrození" že neustále anetovaním rozširuje svoje územie ... i keď to málokto medzinárodne uznáva.

            Faktom je, že za xy-rokov bude len Izrael .... a Gaza ...Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            20:55 13.11.2024

            Ale no jo pořád....jak jsem mohl zapomenout na vaši West bank obsession:)

            Ale no jo pořád....jak jsem mohl zapomenout na vaši West bank obsession:)

        • dusan1
          14:34 13.11.2024

          Akosi si nespomínam, že by si Izrael predstavoval budúcnosť Gazy ... teda mimo radikálnych kruhov, že Palestínčanov treba "vykopnúť" a Gazu anektovať .... Zato už oficiálne ...Zobrazit celý příspěvek

          Akosi si nespomínam, že by si Izrael predstavoval budúcnosť Gazy ... teda mimo radikálnych kruhov, že Palestínčanov treba "vykopnúť" a Gazu anektovať ....

          Zato už oficiálne predstavil ako si predstavuje budúcnosť Západného brehu .... ďaľšou anexiou ... a rozširovaním nových osád ....Skrýt celý příspěvek

        • danny
          16:12 13.11.2024

          Hamás nikdy partnerem pro jakékoli vyjednávání nebyl. Maximálně nástrojem pro rozvrat vyjednávání o potenciálním dvoustátním uspořádání a vítaná síla erodující politický vliv ...Zobrazit celý příspěvek

          Hamás nikdy partnerem pro jakékoli vyjednávání nebyl. Maximálně nástrojem pro rozvrat vyjednávání o potenciálním dvoustátním uspořádání a vítaná síla erodující politický vliv Fatáhu a Pal.samosprávy. Hamás je teroristická organizace a obyvatelstvo Gazy jsou rukojmí, bez ohledu na sílu stockholmského syndromu, který mají.Skrýt celý příspěvek

  • Kalessin
    23:32 09.11.2024

    Kromě vypovězení vedoucích činitelů Hamásu ukončil Katar také svoje působení v roli prostředníka ve vyjednávání o Gaze. Zajímavé.

    Kromě vypovězení vedoucích činitelů Hamásu ukončil Katar také svoje působení v roli prostředníka ve vyjednávání o Gaze. Zajímavé.

  • Shania
    18:35 09.11.2024

    Tady je detailni shrnuti toho co se stalo v Amsterodamu

    https://x.com/GordonDarroch/st...

    Tady je detailni shrnuti toho co se stalo v Amsterodamu

    https://x.com/GordonDarroch/st...

    • Kalessin
      19:54 10.11.2024

      Měl jsem potěšení incident rozebrat z člověkem, který dlouho dělal pro bezpečnostní síly Izraele. Říká, že izraelští fanoušci udělali velkou chybu, když se místo útěku pokoušeli s ...Zobrazit celý příspěvek

      Měl jsem potěšení incident rozebrat z člověkem, který dlouho dělal pro bezpečnostní síly Izraele. Říká, že izraelští fanoušci udělali velkou chybu, když se místo útěku pokoušeli s útočníky (mám problém je pojmenovat) bojovat. Bylo jasné, že "útočníci" přišli dobře vybavení a připravení na konfrontaci a správná strategie byla rozptýlit se a dostat na bezpečná místa jako hotely a letiště.Skrýt celý příspěvek

      • Theokotos
        04:46 12.11.2024

        To se lehko povídá. Když jsi nejen fotbalový fanoušek typu "Fuck you, I'm Millwall", ale i odhodlaný a armádou vycvičený chlapík, fakt si nenecháš srát na hlavu a neutíkáš, ale ...Zobrazit celý příspěvek

        To se lehko povídá. Když jsi nejen fotbalový fanoušek typu "Fuck you, I'm Millwall", ale i odhodlaný a armádou vycvičený chlapík, fakt si nenecháš srát na hlavu a neutíkáš, ale spíš se v tu chvíli přepneš do bojového módu. Izraelci nejsou ořezávátka a "už nikdy jako ovce" není jen heslo, ale žitý princip.Skrýt celý příspěvek

  • Kalessin
    09:09 09.11.2024

    Zprávy z fronty: IDF už má téměř vyčištěné nárazníkové pásmo v jižním Libanonu. Pořád nachází obrovské množství zbraní. Odhaduje se, že Hizbalah momentálně ještě disponuje ...Zobrazit celý příspěvek

    Zprávy z fronty:

    IDF už má téměř vyčištěné nárazníkové pásmo v jižním Libanonu. Pořád nachází obrovské množství zbraní.

    Odhaduje se, že Hizbalah momentálně ještě disponuje 20% raket, které měl na začátku. Je to pořád dost, ale spotřebovává zásoby a nedaří se je doplňovat.
    Ostřelování pořád probíhá hlavně v oblasti Haify, Naharie a Acre.

    Do Jordánska přiletěla peruť F-15E USAF.Skrýt celý příspěvek

  • Iruka
    16:38 08.11.2024

    "Katar oznámil představitelům Hamásu pobývajícím v zemi, že již nejsou vítáni a musí se okamžitě připravit k odjezdu."

    https://x.com/sentdefender/sta...

    "Katar oznámil představitelům Hamásu pobývajícím v zemi, že již nejsou vítáni a musí se okamžitě připravit k odjezdu."

    https://x.com/sentdefender/sta...

    • Kalessin
      17:15 08.11.2024

      Tak to by byla pecka a přiznám se, že bych to od Kataru nečekal.

      Tak to by byla pecka a přiznám se, že bych to od Kataru nečekal.

      • Iruka
        19:43 08.11.2024

        ... prostě novej šerif ve městě ...

        ... prostě novej šerif ve městě ...

        • Kalessin
          21:58 08.11.2024

          Jo, to je fakt. Tak to šlo rychle.

          Ptal jsem se kámoše z IL jestli je to pravda a potvrdil to. Říkal: Yes, its hunting time.

          Jo, to je fakt. Tak to šlo rychle.

          Ptal jsem se kámoše z IL jestli je to pravda a potvrdil to. Říkal: Yes, its hunting time.

        • Quetzal
          22:54 08.11.2024

          Myslíte jako že tohle je důsledkem zvolení Trumpa?

          Myslíte jako že tohle je důsledkem zvolení Trumpa?

  • Kalessin
    13:20 08.11.2024

    Scotty a flanker: Přečetl jsem si oba články, které jste sem postnul. Rozhodně nechci tvrdit, že je ze strany dodavatele vše v pořádku, ale pokud jsem text správně pochopil, ...Zobrazit celý příspěvek

    Scotty a flanker:
    Přečetl jsem si oba články, které jste sem postnul.

    Rozhodně nechci tvrdit, že je ze strany dodavatele vše v pořádku, ale pokud jsem text správně pochopil, čtyři radary z první dodávky fungují a problémy se vyskytly se zbylými čtyřmi. Dodavatel slíbil vše uvést do pořádku v první půli roku 2025.

    Ne, není to ideální stav, ale ve světě zbrojních zakázek zase nic tak mimořádného.
    Pokud jste se rozhořčovali stejnou měrou v roce 2005, když se řešily problémy s Casami a pokud jste tehdy hlásali, že nám Španělé "chčijou do krku" (jak se vzletně vyjádřil Scotty), je všechno ok.
    Pokud ne, nezbývá mi než si myslet, že se vám ta současná kauza prostě jen politicky hodí do krámu.

    Ostatně, to "chcaní do krku" předvedly i některé tuzemské firmy, že? Stačí vzpomenout dnes již legendární fuckup s padáky VTP-100 od Anexu (tam tekly do krku i horší věci) nebo krkolomný vývoj Bren1.

    Na závěr znovu připomínám, že od začátku nejsem příznivcem nákupu PVO z Izraele.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      15:55 08.11.2024

      Z článku vyplývá to, že na tom pracují již dva roky, asi proto MO ČR vytekly nervy a dali to tisku. U radaru, který se typově vyrábí někde od roku 2008 je s podivem, že dodají ...Zobrazit celý příspěvek

      Z článku vyplývá to, že na tom pracují již dva roky, asi proto MO ČR vytekly nervy a dali to tisku.
      U radaru, který se typově vyrábí někde od roku 2008 je s podivem, že dodají čtyři kusy v pořádku a další čtyři kusy mají problém uvést do provozu dva roky!!!
      To je velmi podezřelé, zralé na to přezkoumat celé vojskové zkoušky a vstupní testy do armády, aby nakonec nebylo jádro pudla už tam. Nebylo by to poprvé, kdy vojskové zkoušky dopadly dobře, aby se splnil "politický" úkol a generálové s plukovníky si udělali dobře na úkor vojáků, kteří s tím nyní musí válčit.
      Obecně ten systém špatný určitě nebude, výrobce deklaruje více než 100 kusů tohoto typu radaru po celém světě.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      16:02 08.11.2024

      Dodavatel to měl uvést do pořádku primárně mnohem dřív. Tohle už ne několikrát posunuté datum očekávaného řešení. Ovšem jestli to bude opravdu pravda dnes neví asi nikdo. U C-295 ...Zobrazit celý příspěvek

      Dodavatel to měl uvést do pořádku primárně mnohem dřív. Tohle už ne několikrát posunuté datum očekávaného řešení. Ovšem jestli to bude opravdu pravda dnes neví asi nikdo.
      U C-295 se řešil systém DAS. Ovšem všechny dodané letadla létali a dodnes žádné nespadlo. Dodávka těhle radarů je rozhodně nejproblematičtější z velkých zakázek za poslední roky. Naprosto neakceptovatelný přístup dodavatele.
      Takže přestaňme si nalhávat že pro Izrael něco znamenáme a mají k nám nějak odlišný vztah. Jsme jim maximálně dobří jako užiteční idioti k vetování rezolucí.Skrýt celý příspěvek

      • Kalessin
        16:36 08.11.2024

        Scotty: To úplně ne. Nešlo zdaleka jen o DAS. Casy byly dvakrát ugroundovány pro poruchy avioniky, jednou selhal za letu autopilot a stroj začal klesat, problémy byly i s ...Zobrazit celý příspěvek

        Scotty:
        To úplně ne. Nešlo zdaleka jen o DAS. Casy byly dvakrát ugroundovány pro poruchy avioniky, jednou selhal za letu autopilot a stroj začal klesat, problémy byly i s protisrážkovým a navigačním systémem, došlo i k vysazení motoru. Posuzovat kvalitu letadla podle toho, že "žádné nespadlo" bylo relevantní tak ve 20. letech 20. století.

        U vojskových zkoušek C-295 propadly a Vondra (tehdejší MoD) je chtěl vrátit a nákup úplně zrušit. Také pro jistotu pozastavil odprodej AN-26, které měly Casy nahradit.
        Cena z předpokládaných 2,2mld vystřelila na 3,5 a padl původní záměr uhradit část ceny nepotřebnými L-159. Kromě toho kvůli Casám stanula ČR před Evropským soudem. Je toho docela dost, zatím zlaté MADRy.

        Je fakt, že na konci příběhu slouží Casy- aspoň pokud je mi známo- spolehlivě, jen přetrvávají občasné problémy s otvíráním rampy.

        Btw jsem rád, že Venomy a Vipery vypadají zatím ok, kritici nákupu by si na případných nedostatcích rádi smlsli.

        flanker:
        Které vojskové zkoušky dopadly dobře na základě politického zadání?Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          20:47 08.11.2024

          Dobře jste to popsal u C 295. Dodavatel sliboval a sliboval, vojáci sklápěli uši a na čí pokyn asi? Věříte tomu, že vojáci dobrovolně převezmou techniku v rozporu s tím co ...Zobrazit celý příspěvek

          Dobře jste to popsal u C 295. Dodavatel sliboval a sliboval, vojáci sklápěli uši a na čí pokyn asi? Věříte tomu, že vojáci dobrovolně převezmou techniku v rozporu s tím co požadovali a co jim obchodníci se zbraněmi naslibovali?

          Radary u evropského soudu neskončí, možná díky zásahu Metnara, který viděl nedostatky v původním ne-výběrovém řízení, které nechal zrušit a začal vše od začátku G2G.
          Radary doprovázely dva zajímavé milníky.
          Prvním je Metnarovo zrušení výběru, který byl vyšetřován VP.
          https://ct24.ceskatelevize.cz/...
          Následně na to VP mohla odložit vyšetřování ke kterému dala popud inspekce ministra obrany, která tam údajně našla "extrémně závažné nálezy."
          https://ct24.ceskatelevize.cz/...
          Asi toho hodně nevonělo, když od toho Metnar dal ruce pryč, možná by ke spáchání TČ došlo podpisem. Proč by jinak nechal zrušit pokračování tendru, kde byl vybrán ten samý dodavatel a typ radaru. To přineslo jen a pouze zpoždění a vše s tím spojené.Skrýt celý příspěvek

  • Kalessin
    10:17 08.11.2024

    Ten Amsterdam, to je zase něco:(. Copak se historie musí pořád opakovat? Nevím, jestli mi víc štvou sandniggers, kteří si v Evropě uspořádají protižidovský pogrom nebo politici, ...Zobrazit celý příspěvek

    Ten Amsterdam, to je zase něco:(. Copak se historie musí pořád opakovat? Nevím, jestli mi víc štvou sandniggers, kteří si v Evropě uspořádají protižidovský pogrom nebo politici, kteří tohle dopustili.Skrýt celý příspěvek

    • Diver007
      11:02 08.11.2024

      Kalessin: skoro jistě se jedná min. u části z nich již o druhou nebo třetí generaci a tady vyvstává už docela zajímavý demografický problém. Každopádně je sranda, že po ...Zobrazit celý příspěvek

      Kalessin: skoro jistě se jedná min. u části z nich již o druhou nebo třetí generaci a tady vyvstává už docela zajímavý demografický problém. Každopádně je sranda, že po zkušenostech z 20. století jde znovu celá západní EU kupředu plnou parou palicí proti zdi, protože tentokrát to určitě dopadne mnohem líp a 100% si tentokrát nikdo nerozbije hlavu. A já se na to 21. první století přitom tak těšil :-)Skrýt celý příspěvek

      • Theokotos
        02:42 09.11.2024

        Evropa o ráji na Zemi snila minimálně od Francouzské revoluce. Minimálně tam (ale kořeny jistě sahají hlouběji) je patřičné hledat to náboženské obluzení, v němž je zjevná, na ...Zobrazit celý příspěvek

        Evropa o ráji na Zemi snila minimálně od Francouzské revoluce. Minimálně tam (ale kořeny jistě sahají hlouběji) je patřičné hledat to náboženské obluzení, v němž je zjevná, na první pohled patrná a lidem každodenně zažívané pravda popírána ve jménu nějakých vznešených idejí.Skrýt celý příspěvek

    • danny
      11:39 08.11.2024

      Kalessin: tady bych byl trochu opatrný. Zatím to vypadá, že honu na Židy předcházely aktivity rozjetých rowdíes Maccabi Tel Aviv, kteří napochodovali s řetězy do arabských čtvrtí, ...Zobrazit celý příspěvek

      Kalessin: tady bych byl trochu opatrný. Zatím to vypadá, že honu na Židy předcházely aktivity rozjetých rowdíes Maccabi Tel Aviv, kteří napochodovali s řetězy do arabských čtvrtí, strhávali palestinské vlaječky a seřezali nějakého taxikáře. Načež se začal organizovat místní výkvět a hooligans dostali pro značnou početní převahu na budku.
      Souboj hooligans s nábožensko-rasovým podtextem (a kde si o to hosté v začátku lehce řekli, načež následovala naprosto nepřiměřená reakce) bych úplně neřadil do kolonky "protižidovský pogrom" s politickým/rasovým/náboženským pozadím. Tady měla normálně zafungovat policie a obě strany zchladit koktejlem z vodního děla + gumového guláše.Skrýt celý příspěvek

      • Diver007
        12:36 08.11.2024

        Danny: to je divný, protože starostka i vedení policie tvrdí něco trochu jinýho : ...Zobrazit celý příspěvek

        Danny: to je divný, protože starostka i vedení policie tvrdí něco trochu jinýho :
        https://www.novinky.cz/clanek/... Skrýt celý příspěvek

      • Kalessin
        12:40 08.11.2024

        Mno, nizozemský král tak opatrný jako vy nebyl: “We failed the Jewish community of the Netherlands during World War II, and last night we failed again.” Takže já na označení ...Zobrazit celý příspěvek

        Mno, nizozemský král tak opatrný jako vy nebyl:

        “We failed the Jewish community of the Netherlands during World War II, and last night we failed again.”

        Takže já na označení "pogrom" prozatím trvám.Skrýt celý příspěvek

        • Diver007
          12:42 08.11.2024

          Kalessin: ono to nic jinýho než pogrom ani nebylo.

          Kalessin: ono to nic jinýho než pogrom ani nebylo.

        • danny
          13:29 08.11.2024

          To, co se nakonec strhlo, se pogromem nazvat dá. Neuvěřitelné je, jak si to úřady nechaly přerůst přes hlavu. Tady je jedno z videí události, která napadení fanoušků Maccabi Tel ...Zobrazit celý příspěvek

          To, co se nakonec strhlo, se pogromem nazvat dá. Neuvěřitelné je, jak si to úřady nechaly přerůst přes hlavu.
          Tady je jedno z videí události, která napadení fanoušků Maccabi Tel Aviv předcházela: https://www.youtube.com/watch?...
          Celkově fandové Naccabi Tel Aviv a Haifa patří mezi vyhlášené divočáky, čekal bych, že si policie rizikový zápas sakra pohlídá.
          Pokud se od stadionu překládá propalestinská demonstrace, policie ví o střetech, kdy na sebe navzájem pokřikují radikálové z obou stran nepřátelská hesla, tak aspoň v našich končinách je normální, že policie eskortuje hostující fanoušky ze stadionu, nenechává je příliš provokovat a domácím neumožní je napadat.
          Každopádně snaha některých autorit to posouvat do roviny "přijeli mírumilovní turisté mrknout na památky a v ulicích je začala lovit zdivočelá zvěˇř a napadat je na základě původu" je taky značné ohnutí reality. Turisté obvykle nepokřikují "Fuck Arabs, Fuck Palestina atd...".Skrýt celý příspěvek

          • Kalessin
            17:50 08.11.2024

            danny, já mám pro vaši snahu o objektivitu pochopení, ale někteří Izraelci byli v Amsterodamu napadeni už den před zápasem. Naprosto bezdůvodně. Také moc nevěřím tomu skandování ...Zobrazit celý příspěvek

            danny, já mám pro vaši snahu o objektivitu pochopení, ale někteří Izraelci byli v Amsterodamu napadeni už den před zápasem. Naprosto bezdůvodně.

            Také moc nevěřím tomu skandování protipalestinských hesel. Oni hodně cestují a dobře vědí jaké jsou v které zemi nálady a znají situaci v současné západní Evropě.

            Proč si myslíte, že má právě Tel Aviv a Haifa vyhlášené rowdies? To jako i ve srovnání s Evropou? S Británií?
            Izraelci jsou obvykle hluční a nepořádní jako všichni jižané a třeba uklízet stadion bych po nich nechtěl. Jít v Izraeli do kina je taky zážitek sám pro sebe. Ale fotbalové výtržnosti se tam moc nenosí. Já tam sice byl jen na basketu, ale bylo to naprosto OK. A žádné excesy jejich fotbalových fanoušků v Evropě jsem taky nezaznamenal. Vy ano?Skrýt celý příspěvek

    • Diver007
      12:40 08.11.2024

      Kalessin: Evropa 21. století. Je to video z předchozího odkazu. ...Zobrazit celý příspěvek

      Kalessin: Evropa 21. století. Je to video z předchozího odkazu.
      https://x.com/JustLuai/status/... Skrýt celý příspěvek

      • Kalessin
        13:07 08.11.2024

        Izraelci, když přijde řeč na současnou Evropu, obvykle nenadávají, ale jen kroutí hlavou a nechápou jak jsme mohli sobě a našim potomkům tohle provést.

        Izraelci, když přijde řeč na současnou Evropu, obvykle nenadávají, ale jen kroutí hlavou a nechápou jak jsme mohli sobě a našim potomkům tohle provést.

        • Diver007
          13:11 08.11.2024

          Kalessin: ono nad tím už kroutí hlavou i docela dost obyvatel západní EU.

          Kalessin: ono nad tím už kroutí hlavou i docela dost obyvatel západní EU.

          • Kalessin
            13:21 08.11.2024

            Dokážou jen to, že je bude bolet za krkem.

            Dokážou jen to, že je bude bolet za krkem.

      • Kalessin
        22:03 08.11.2024

        Otecko: Souhlas. Až na to, že mezi útočníky v Amstelu moc plastelínců nebylo a že se to nestalo na BV, ale v Evropě.

        Otecko: Souhlas. Až na to, že mezi útočníky v Amstelu moc plastelínců nebylo a že se to nestalo na BV, ale v Evropě.

    • otecko
      20:01 08.11.2024

      Jak zase něco? Naopak, nic nového, za posledních 80 let se Palestinci naučili pouze litovat sami sebe, zabíjet Židy a somrovat UNRWA a EU o žrádlo, elektřinu, vodu, cement a ...Zobrazit celý příspěvek

      Jak zase něco? Naopak, nic nového, za posledních 80 let se Palestinci naučili pouze litovat sami sebe, zabíjet Židy a somrovat UNRWA a EU o žrádlo, elektřinu, vodu, cement a spotřební zboží. A Svět jim to pro svůj klid duše a aby neotravovali dával. Tak jim vyrostlo pět -šest generací , jak u nás říkáme "nepřizpůsobivých" ,kterých se v rámci politické korektnosti bojí zasáhnout bezpečnostní složky v celé Západní EvropěSkrýt celý příspěvek

      • Quetzal
        23:13 08.11.2024

        Je to bohužel o dost horší - tohle chování je devíza islámu už poslední´ch 1300 let. Furt dokola to samý. Občas někde a na chvíli trochu lepší - například Codobský chalifát, ale ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to bohužel o dost horší - tohle chování je devíza islámu už poslední´ch 1300 let. Furt dokola to samý. Občas někde a na chvíli trochu lepší - například Codobský chalifát, ale nikd jim to dlouho nevydrželo.Skrýt celý příspěvek

    • conservative carp
      23:18 08.11.2024

      Je to smutný pohled na progresivisty naprosto paralyzovanou hodnotovou :-) západní Evropu, která si tohle, u sebe doma, nechá líbit. Bohužel lídři typu Thatcher zde už nejsou. ...Zobrazit celý příspěvek

      Je to smutný pohled na progresivisty naprosto paralyzovanou hodnotovou :-) západní Evropu, která si tohle, u sebe doma, nechá líbit. Bohužel lídři typu Thatcher zde už nejsou. Kdyby Wilders nevyhrál volby, za tohle by možná šel bručet.

      „Vypadá to jako hon na Židy v amsterodamských ulicích. Zatkněte a deportujte tu multikulturní verbež, která v našich ulicích napadla příznivce Maccabi Tel Aviv. Stydím se, že se to může stát v Nizozemsku. Naprosto nepřijatelné,“ uvedl zase Wilders, šéf vládní krajně pravicové Strany pro svobodu (PVV)."

      Byly doby, kdy Mossad dělal extrakčni operace v Entebe, Buenos Aires apod. exotických lokalitách světa mezi tzv. barbary. Dnes je musí dělat v srdci tzv. demokratické Evropy. Tohle je ostuda Zãpadu.

      https://www.echo24.cz/a/HjHTc/... Skrýt celý příspěvek

  • Jaroslav Dolejška
    17:42 07.11.2024

    Izrael získá pětadvacet nejmodernějších letounů F-15EX. Izraelské ministerstvo obrany (IMOD) podepsalo přelomovou transakci na nákup nové generace stíhaček F-15. Od společnosti ...Zobrazit celý příspěvek

    Izrael získá pětadvacet nejmodernějších letounů F-15EX.

    Izraelské ministerstvo obrany (IMOD) podepsalo přelomovou transakci na nákup nové generace stíhaček F-15. Od společnosti Boeing koupilo 25 moderních letounů. Smlouva v hodnotě 5,2 miliardy dolarů (122 mld Kč), která je součástí širšího balíčku americké pomoci schváleného americkou administrativou a Kongresem na začátku tohoto roku, zahrnuje opci na dalších 25 letadel. Tato akvizice má být financována prostřednictvím amerického programu vojenské pomoci, který každoročně přiděluje Izraeli 3,8 miliardy dolarů (89 mld Kč). Nový letoun F-15IA (exportní verze F-15EX) bude vybaven špičkovými zbraňovými systémy včetně nejmodernějších izraelských technologií. Modernizovaný letoun bude mít větší dolet, zvýšenou nosnost a lepší výkon v různých operačních scénářích. Tyto výhody umožní izraelskému letectvu udržet si strategickou převahu při řešení současných i budoucích výzev na Blízkém východě. Dodávky letounů F-15 budou zahájeny v roce 2031 a ročně bude dodáno 4-6 letounů. Tato zakázka představuje významný milník v prohlubování obranné spolupráce mezi Izraelem a Spojenými státy a odráží jejich vzájemný závazek v oblasti regionální bezpečnosti. Generální ředitel IMOD, generálmajor (v záloze) Eyal Zamir uvedl:

    "Ministerstvo realizuje komplexní strategii na posílení operačních schopností IDF. Od začátku války jsme zajistili smlouvy na nákupy v hodnotě téměř 40 miliard dolarů (935 mld Kč). Soustředíme se na okamžité potřeby pokročilé výzbroje a munice v nebývalé míře, ale zároveň investujeme do dlouhodobých strategických schopností.Tato letka F-15 spolu s třetí letkou F-35 pořízenou na začátku roku 2024 představuje historické posílení naší vzdušné síly a strategického dosahu - schopností, které se ukázaly jako klíčové během současné války. Pokračujeme v prosazování podobných transformačních dohod ve všech oblastech IDF - od vzdušných a námořních sil až po pozemní operace, zpravodajství a další."Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 85