Ruská stíhačka T-50: Další prototypy a start sériové výroby

Prototyp T-50 s dvojicí střel vzduch-vzduch středního doletu R-77; větší foto / Public Domain

V příštím roce začnou letecké testy desátého a jedenáctého prototypu stíhaček T-50 s novými motory Izdělije 30. Po úspěšném dokončení testů začne malosériová výroba T-50 (resp. Su-50) pro ruské letectvo.

V současné době stále běží vývojová fáze programu nové ruské stíhačky páté generace Suchoj T-50, známé také jako PAK-FA (Perspektivní letecký komplex frontového letectva). V roce 2018 se k devíti prototypům T-50 připojí další dva letouny - ty již získají nové motory Izdělije 30.

„Práce na PAK FA se dnes nachází ve finálním stádiu. Letos dostaneme 10. a 11. letadla, která budou připojena ke zkouškám, a v následujícím státním programu zbrojení na období 2018-2025 plánujeme první sériový nákup letadel T-50," řekl Borisov během návštěvy leteckého závodu Jurije Gagarina v Komsomolsku na Amuru (KnAAPO), kde se výrábí stíhačky Su-35S i T-50.

Prozatím prototypy T-50 létají s motory AL-41F1 (Izdělije 117). Jde o vylepšenou verzí motorů AL-41F1S (Izdělije 117S) ze stíhaček Su-35S. Motory AL-41F1/F1S mají konstrukční základ v motoru AL-31 stíhaček Su-27. AL-41F1 má ale údajně až 80 % nových vylepšených komponentů.

Motory Izdělije 30 mají podle ruské tiskové agentury TASS vyvinout tah 107 kN a s přídavným spalováním 176 kN. Naproti tomu AL-41F1S vyvine tah 86 kN, resp. 147 kN.

Nové prototypy T-50 kromě nových motorů obdrží i vylepšený radar typu AESA a dostanou možnost používat nejnovější generaci ruských zbraní vzduch-vzduch i vzduch-země. Testy obou prototypů se rozběhnou v roce 2018.

Po úspěšném dokončení vývoje a následných vojskových zkouškách začne malosériová výroba. Ruský státní vyzbrojovací program pro roky 2018 až 2025 počítá s nákupem 18 až 24 letounů T-50 (Su-50). Není jisté, zda číslo obsahuje i zmíněné prototypy nebo půjde o nově vyrobené letouny s motory Izdělije 30.

Nicméně první výrobní dávka má obsahovat šest sériových letadel T-50 (resp. Su-50), což společně se zmíněnými 12 prototypy dělá právě 18 letadel. Dodejme, že původně ruské letectvo plánovalo nakoupit až 250 letadel PAK-FA.

T-50 poprvé vzlétl v lednu 2010, veřejnosti byl stroj představen na moskevské letecké výstavě MAKS 2011 a do služby měl být původně zaveden v roce 2015. V květnu letošního roku ministr obrany Sergej Šojgu oznámil, že první T-50 ruské letectvo získá v roce 2019.

Připomeňme však, že podle Alexandra Artjuchova, generálního ředitel ruské Spojené korporace na výrobu motorů (ODK), vývoj motoru Izdělije 30 skončí v roce 2020 a teprve poté mohou začít státní zkoušky. V minulém roce ruský deník Izvestija odhadl připravenost motorů Izdělije 30 pro operační nasazení až na roky 2025 - 2027. Dá se tedy předpokládat, že první šestice sériových T-50 získá ještě motory AL-41F1.

Borisov se rovněž při návštěvě závodu KnAAPO zmínil i o zkušenostech s nasazením stíhaček Su-35S v Sýrii. Zmínka o Su-35S ve spojitosti s T-50 není překvapivá, protože oba dva stroje mají tvořit páteř ruských vzdušných sil po následující dekády. Stroj Su-35S bude přitom hlavní víceúčelový letoun ruských vzdušných sil (vzhledem k omezené výrobě T-50) minimálně do roku 2030.

Podle Borisova Su-35S v Sýrii trpěl několika “dětskými” nemocemi, ale celkově se velmi osvědčil. Podle Borisova se například stávalo, že při přistání a vzletu přívody vzduchu do motorů nasály kamení a nečistoty z letecké dráhy, což vedlo v některých případech k poškození lopatek motorů. Problémy byly také s osvětlením a displeji v kokpitu, ale všechny tyto závady byly v průběhu syrské operace odstraněny.

“Podle našich pilotů v Sýrii jde o jedeno (Su-35S pozn. red.) z nejlepších letadel na světě, díky jeho letovým vlastnostem, doletu a zbraním,” uvedl Borisov. “Piloti jsou si jistí, že je rovnocenným protivníkem pro ostatní dnešní letadla, a to je také důvod, proč se o letadlo stále zajímají zahraniční zákazníci.”

V současné době je jediným zahraničním uživatelem Su-35S Čína, která si v roce 2015 objednala 24 letounů. Na spadnutí je také dodávka 12 Su-35S do Indonésie, o Su-35S se také zajímá Indie a Malajsie. V ruském letectvu slouží více než 60 Su-35S a podle Borisova do roku 2020 Rusko pro své letectvo nakoupí dalších 10 Su-35S.

Zdroj: RIA.ruDefence24

Nahlásit chybu v článku


Související články

Puchov: Rusko válku s NATO nevyhraje

Ředitel moskevského Centra analýz strategií a technologií (CAST) Ruslan Puchov v rozhovoru pro deník ...

KOMENTÁŘ: Jak rychle Rusko vyrobí tanky T-14 Armata?

Podle Dmitrije Rogozina, místopředsedy ruské vlády, se v záři rozhodne o objemu výroby tanků T-14 ...

Ruské MiGy-35 pro Egypt

Ruská firma MiG dodala do Egypta první várku nových víceúčelových nadzvukových stíhacích letadel ...

Ruské tanky T-14 Armata ve výzbroji po roce 2020

Podle ruského deníku Izvestija vyvíjený ruský hlavní bojový tank T-14 Armata vstoupí do výzbroje ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • skelet
    07:22 14.06.2017

    raziel: IČ navádění u Skyflash? Jsi si tím jistý? Vím, že to byla poloaktivní, že se uvažovalo o aktivním radarovém navádění, ale IČ? fenri: B-52 a B-58 měly být používány v ...Zobrazit celý příspěvek

    raziel: IČ navádění u Skyflash? Jsi si tím jistý? Vím, že to byla poloaktivní, že se uvažovalo o aktivním radarovém navádění, ale IČ?

    fenri: B-52 a B-58 měly být používány v přízemním letu (viz i můj oblíbený Dr.Divnoláska), ale proti těmto cílům měla VVS PVOS vypracovanou taktiku. Nicméně tyto letouny vskutku nekopírovaly terén a chápu kam míříš.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    00:49 14.06.2017

    fenri: Nauč se prosím číst. Psal jsem - zavedeno k PVO. To je něco jiného než frontové letectvo, které samozřejmě 23 už dávno mělo. - a že byla snaha o vyřešení neschopnosti ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri:
    Nauč se prosím číst. Psal jsem
    - zavedeno k PVO. To je něco jiného než frontové letectvo, které samozřejmě 23 už dávno mělo.
    - a že byla snaha o vyřešení neschopnosti radaru Migu-25, která nebyla úspěšná. Ale Mig-25 byl prokazatelně první typ SLOUŽICÍ U PVO, u kterého se řešil LD/SD radar. Teprve poté došlo k zavedení migu-23 a to v sedmdesátých letech v omezených počtech.

    U sovětské PVO v sedmdesátých letech do zavedení sloužil pomalý dálkový interceptor Tu-128, nehodící se k honění hrabáčů, Su-15, který LD/SD nikdy nedostal a byl taktéž navržen pro high-level stíhání, pomalu tam zastarávali Mig-21 s radarem, kterej měl maximální dosah 20km, kterej si o LD/SD mohl jen nechat zdát. A Mig-25.

    Jo, ještě jsem zapoměl na Jaka-28, což byl letoun ze zmíněných asi nejvhodnější na daný účel, ale oficiálně u PVO nikdy nebyl (byť tam sloužil) a byl dosti problémový.

    Ohledně radaru, on totiž Smerch-A4 byl vyvinutej už 74, rok po skutečném zavedení Mig-25 do služby, nikoli až na konci sedmdesátých let. Ovšem jeho výkony v LD/SD nebyly dobré a na projekčním plátně už byl Mig-31. Proto nakonec upgrade neprovedli (a pravděpodobně díru dočasně zalepili těma 23, který k PVO kooptovali o rok pozdějc).

    Zároveň, když si čteš o radarech a avionice, tak si zkus najít o tom Smerch radaru něco víc.
    Doporučím Ti klíčové slovo "datalink", které by Ti mohlo napovědět, jak vyhledával Mig-25 své cíle
    a proč v tom byl lepší - a to i pro zachytávání přízemních cílů - než ostatní letadla do té doby zařazené do PVO.


    Luky: V namu létali A-12 běžně v 26 a v případě potřeby mohl výš. Výška 21km byla zcela evidentně "provokační", ne optimální.
    Vyzbrojený foxbat se může dostat co vím do 21km nedostane, limit má mírně přes dvacet a to ještě tu výšku neudrží (musí jít za chvíli dolů).


    raziel: Řešení, jestli Mig-25 měl výkon na zachycení SR-71 nejsou žádné "kdyby", ale je to zcela legitimní otázka, která dává odpověď na motivaci zavádění Mig-25 do výzbroje.Skrýt celý příspěvek

  • Luky
    00:13 14.06.2017

    ještě poznámka - logiku, na webu, ze kterého cituješ Bělenka (dokonce tam uvádějí dostup s dvojicí střel): Maximum operational altitude: Carrying two missiles, 78,740 feet (for ...Zobrazit celý příspěvek

    ještě poznámka - logiku, na webu, ze kterého cituješ Bělenka (dokonce tam uvádějí dostup s dvojicí střel):
    Maximum operational altitude: Carrying two missiles, 78,740 feet (for maximum two minutes duration); carrying four missiles, 68,900 feet is maximum.

    78 740 stop = 24 kilometrů
    68900 stop = 21,001 kilometrů

    technicky to opravdu není problém, ale načasovat to vzhledem k doletu a vyšší rychlosti kosákaSkrýt celý příspěvek

  • raziel87
    00:03 14.06.2017

    2 fenri

    v případě totální války to opravdu bylo v zámyslu - jediná možnost, aby jich alespoň pár proletělo

    2 fenri

    v případě totální války to opravdu bylo v zámyslu - jediná možnost, aby jich alespoň pár proletělo

  • Luky
    00:00 14.06.2017

    pozn. Mig-27 nemá radar

    pozn. Mig-27 nemá radar

  • fenri
    23:55 13.06.2017

    Jirosi - aha, takže B-52 je letadlo pro podnikání úderů v režimu kopírování terénu. Super. Předpokládám, že nadzvukových úderů :-) Jinak jistě, B-52, který by se plácal u země by ...Zobrazit celý příspěvek

    Jirosi - aha, takže B-52 je letadlo pro podnikání úderů v režimu kopírování terénu. Super. Předpokládám, že nadzvukových úderů :-)
    Jinak jistě, B-52, který by se plácal u země by byl pro PVO neřešitelný problém a ani Mi-21, ani SU-9 či Mig-23 by ho nedostal :-)Skrýt celý příspěvek

  • Luky
    23:51 13.06.2017

    raziel87 Osobně si myslím, že kdyby 25 nad Baltem vypálil, šel by Kosák k zemi. To ale bylo díky tomu, že ho chytal na známé dráze. Kdyby kosák dělal Zagorku, Foxbat by ...Zobrazit celý příspěvek

    raziel87
    Osobně si myslím, že kdyby 25 nad Baltem vypálil, šel by Kosák k zemi. To ale bylo díky tomu, že ho chytal na známé dráze. Kdyby kosák dělal Zagorku, Foxbat by utřel.

    U MiGu 31 už to tak lehký neměl
    https://theaviationist.com/201... Skrýt celý příspěvek

  • Luky
    23:43 13.06.2017

    Jinak MiG 25 pro stíhání u země nebyl vhodný a to ani později (pokud řešíte tohle). Samozřejmě mohl sestřelit letadlo i v nízké výšce (sestoupil by značně) - stejně jako tě může ...Zobrazit celý příspěvek

    Jinak MiG 25 pro stíhání u země nebyl vhodný a to ani později (pokud řešíte tohle). Samozřejmě mohl sestřelit letadlo i v nízké výšce (sestoupil by značně) - stejně jako tě může kousnout žralok i na pláži....
    Že jejich radary později mohly napadat cíle na pozadí země neznamená, že je napadaly z 20km výšky.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    23:42 13.06.2017

    2 Logik jestli chceš, abych něco tvrdil, tak tvrdím, že pro Blackbird i Oxcart byly nebezpečné pochopitelně (v určitých případech) i S-75 - pokud například došlo na konci 60. ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Logik

    jestli chceš, abych něco tvrdil, tak tvrdím, že pro Blackbird i Oxcart byly nebezpečné pochopitelně (v určitých případech) i S-75 - pokud například došlo na konci 60. přelomu 70. let k úpravě naváděcí hlavice a ECM kontejnery SR-71 na to dosud nebyly optimalizovány, i jiných mimořádných (pro Blackbird nevhodných) bojových situacích. Také tvrdím, že rakety z rodiny SA-5/S-200 byly velkou hrozbou a díky výškovému dosahu a do určité doby neznámé frekvenci mohly při některých misích SR-71 sestřelit....kdyby....ryby....

    Také tvrdím, že byl pro Blackbird nebezpečným soupeřem i Mig-25 P Foxbat A, který ho mohl na začátku 70. let překvapit, zachytit a sestřelit....kdyby.....ryby.....
    Také tvrdím, že se mohl Viggen za určitých podmínek dostat dostatečně blízko, aby ho za pomoci infra verze RB71 Skyflash dostal k zemi....kdyby...

    Kdyby se nepsal rok 2017....a zbytek ti několikrát doporučil Skelet. Dobrou nocSkrýt celý příspěvek

  • Luky
    23:38 13.06.2017

    tohle jsem tenkrát napsal: ...nedalo mi to a našel nějaký starý obrázky na HDD, kde je zakreslena pětadvacítka mezi Bornholmem a Rugenem (jsou k tomu i záznamy ze země)...prý to ...Zobrazit celý příspěvek

    tohle jsem tenkrát napsal:
    ...nedalo mi to a našel nějaký starý obrázky na HDD, kde je zakreslena pětadvacítka mezi Bornholmem a Rugenem (jsou k tomu i záznamy ze země)...prý to byl takový zvyk, že vždy, když Baltický expres (SR-71) odlétal z oblasti přímým letem, nalepil se na něho v levotočivé zatáčce MiG25PD ze 787 IAP ...Kosák odlétal v 72000ft (21 946m) a Foxbat v 60000ft(19202m) a zakončoval zteč cca 1,6nm vzadu pod ním ...

    Obávám se, že i kdyby letěl kosák na svém udávaném maximálním dostupu 25 900, tak ho modernizované R-40 se svými 30 km výškovým dostupem dají (z 20km). Předpokládám, že si je ozkoušeli právě na to.
    Pokud se pamatuju, vyzbrojený Foxbat mohl jít do cca 21Km, stačily by mu ale jen dvě střely a s nimi by mohl jít ještě výš.
    Jde ale o to, že letadla nelétají maximální rychlostí na hraně maximálního dostupu, ale o něco níž. V té max. výšce už jsou hrozně natažený a pak jdou do pádový rychlosti, jinak by to nebyla max výška. Proto hodnoty uváděné v příběhu považuji pro oba typy za optimální....Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    23:37 13.06.2017

    https://fas.org/nuke/guide/usa...

    " Low level training for SAC bomber crews began in the late 1950's, with actual aircraft modification beginning in 1961."

    https://fas.org/nuke/guide/usa...

    " Low level training for SAC bomber crews began in the late 1950's, with actual aircraft modification beginning in 1961."

  • fenri
    23:34 13.06.2017

    Jirosi-konkrétně které bombardéry měly v 70.tých letech podnikat přízemní údery do hlouby SSSR? Typy, ne citát, který se otázky prakticky netýká...

    Jirosi-konkrétně které bombardéry měly v 70.tých letech podnikat přízemní údery do hlouby SSSR? Typy, ne citát, který se otázky prakticky netýká...

  • fenri
    23:32 13.06.2017

    K těm radarům Smerš: Velmi omezenou schopností detekce cílů na pozadí země (horší než u Safiru v MiGu-23M) disponovala až verze A4. Ta byla vyvinuta až na konci 70tých let. ...Zobrazit celý příspěvek

    K těm radarům Smerš:
    Velmi omezenou schopností detekce cílů na pozadí země (horší než u Safiru v MiGu-23M) disponovala až verze A4. Ta byla vyvinuta až na konci 70tých let.

    Tedy v době, kdy už byl dávno zaveden (nejen zaveden, ale vlastně byla už ukončena masová produkce) MiG-23M, který disponoval podstatně lepší schopností cíle proti zemi nejen detekovat, ale i je stíhat.

    Smůla Logiku, s čím přijdete nyní?
    Jak radno zíti, o žádné urážky nešlo, "jenom" jste jaksi fakticky mimo. Hodně moc.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    23:22 13.06.2017

    Logiku, kdyby to nebylo k smíchu, je to k pláči: -MiG-23 byl zaveden v roce 75 ve velmi omezených počtech? To už nemůže být ani následek konzumace psychotropních látek. První ...Zobrazit celý příspěvek

    Logiku, kdyby to nebylo k smíchu, je to k pláči:
    -MiG-23 byl zaveden v roce 75 ve velmi omezených počtech? To už nemůže být ani následek konzumace psychotropních látek.
    První kusy začalo dostávat VVS v roce 1969! ještě jednou: 1969
    "Od jara 1969 tak začaly první jednotky VVS-SA dostávat letouny vyráběné pod továrním označením "Izdělije 23-11," které byly u útvarů značeny jako Mig-23S." (valka.cz)

    První Mig-27 zaveden 1970.Seriová produkce od roku 1968. Mig-27M- (look-down radar) zaváděn od roku 1972, plná operační způsobilost hned v lednu 1974!
    Tou dobou už bylo vyrobeno několik set prvních verzí MiG-23 a byly nahrazeny.
    Look-down MiG-23M prudokován v letech 1972-1978 ve "velmi omezeném" počtu 1353 strojů (nepočítaje v to další verze, vč. cvičných apod.).
    KDE je ten velmi omezený počet MiG-23 od roku 1975. Píšete tradičně nesmysly.

    KDY a KOLIK bylo zavedeno těch vašich údajných MiG-25 s look-down radarem?
    AŽ PO ukončení výroby MiG-23M a v počtech méně než desetinových!

    Fakta jste zatím nenapsal žádná, jen lži, bláboly a kraviny. A ano, napsal jste je možná více než pětkrát. Tím se z toho nestávají menší lži, bláboly a kraviny.Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    23:20 13.06.2017

    fenri: "Aby to nezapadlo: které nízkoletící bombardéry měl v 70. letech v rámci PVOS SSSR likvidovat MiG-25 ? :-)" "It was an Englishman, John Milton, who wrote, “They also ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri: "Aby to nezapadlo: které nízkoletící bombardéry měl v 70. letech v rámci PVOS SSSR likvidovat MiG-25 ? :-)"

    "It was an Englishman, John Milton, who wrote, “They also serve who only stand and wait.” The words might have been dedicated to the Vulcan three centuries later. From 1956 to 1969, it toted Britain’s (and an important part of NATO’s) frontline deterrent to the Communist nuclear threat. The bomber was designed to fly above the reach of radar and missile, but after the Russians brought down Gary Powers’ U-2 spyplane in 1960, the Vulcan switched, with some effort, to flying below detection. The airplane’s ultimate service was that its payload was never used."

    Tedy v té době(70.) snad už všechny pronikající do vzdušného prostoru měli taktiku podletět radarové stanice.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    22:54 13.06.2017

    fenri: tak sis zaurážel, a teď si běž na internet něco zjistit o tom, že ještě před verzí Mig-25 PD a zabudováním Safíru byla snaha o evoluci radaru Smerch (teď z hlavy nevím ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri: tak sis zaurážel, a teď si běž na internet něco zjistit o tom, že ještě před verzí Mig-25 PD a zabudováním Safíru byla snaha o evoluci radaru Smerch (teď z hlavy nevím jestli to bylo na A3 nebo na A4), která měla Migu-25 dát LD/SD schopnost jako prvnímu stroji v ruské PVO - a to DŘÍVE, než do ruské PVO byl zaveden Mig-23 (který byl zaveden do PVO v roce 75 ve velmi omezených počtech).

    Všechna tato fakta jsem tady psal asi pětkrát - jen ukazuješ, že nepolemizuješ s tím, co píšu, ale s chimérou - a ve skutečnosti nečteš, co píšu.


    raziel: Nikoli sestřeleného. Dostal zásah od střepiny, ale letěl dál. Myslím, že to zjistil až na zemi. Bylo to tuším 67 nad Vietnamem, nechce se mi to teď hledat - hoď si to do googlu.

    A prosím, abych to pochopil: Tedy tvrdíš, že rakety byly pro SR-71 menší hrozbou, než Mig-25? Přestože Mig-25 se nedostane vyzbrojenej nad 22km? Nebo tvrdíš, že se nad 22km dostane? Nebo že z těch 22km ohrozí SR-71 na jeho maximální letové výšce?

    Ohledně švédského interceptingu - vím o případech v cca 20km. Ovšem SR-71 mohl letět a na misích kde o něco šlo (např. namm), což sledovačka v mezinárodním vzdušném prostoru na Baltu nebyla, létal o hodně výš.




    olivav: Já prostě tvrdím, že rakety byly proti SR-71 nebezpečnější než Mig-25. Protože ten měl omezenej dostup. Ve vietnamu to bylo o fous. Sověti v tu dobu měli ovšem výkonnější rakety. Raketa tak byla také to jediné, co kdy SR-71 ublížilo (byť to bylo jen škrábnutí).

    Nikde v tak nebezpečné zóně jako ve vietnamu ṕak co vím SR-71 snad nelétala. (Bylo na ní stříleno tuším Kadáfím Raziel, který toho evidentně o SR-71 dost ví, doplní).



    Luky: Nad baltem ale SR-71 nelétal v maximální výšce, protože neměl důvod (a níže mohl fotit s většími podrobnostmi) - takže to, že ho tam 25 byla schopna chytit nic nedokazuje.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    22:10 13.06.2017

    Ani nebyla potřeba, aby tam lítal. Po úspěchu "civilních" Mercury a Gemini stačilo snímkovat z Orbity a počkat (i na zprvu nešťastně řešený sběr pouzder). Nad ostaními státy SSSR, ...Zobrazit celý příspěvek

    Ani nebyla potřeba, aby tam lítal. Po úspěchu "civilních" Mercury a Gemini stačilo snímkovat z Orbity a počkat (i na zprvu nešťastně řešený sběr pouzder). Nad ostaními státy SSSR, nad Čínou, Severní Koreu, Vietnamem, Střední východ, Panama atd. atd. tam si zalétl :-)

    Nenese Blackbird i jedno nechtěné provenství, co se týče přežití člověka po opuštění stroje v rychlosti 2,8 - 3,2M? Došlo k totální destrukci a rozpadu draku a piloty to vyrvalo v bezvědomí ze sedaček (vyškubalo to bezpečnostní pásy) Jeden přežil v podstatě bez zranění, druhému rázová vlna zlomila vaz. Možná bylo víc pilotů (z projektů X), kteří něco podobného přežili. Tohle téma už je stejně těžkej Offtopic, tak je to jedno :-)Skrýt celý příspěvek

  • Olivav
    21:55 13.06.2017

    Logiku, cituji: Btw. také krásně předvádíš selektivitu: Mig-25 měl být zbraň proti SR-71, ač se dostal s raketami do cca 22km. Ale najednou proti raketám, které mají dostup o ...Zobrazit celý příspěvek

    Logiku,

    cituji: Btw. také krásně předvádíš selektivitu: Mig-25 měl být zbraň proti SR-71, ač se dostal s raketami do cca 22km. Ale najednou proti raketám, které mají dostup o skoro 10km výš, je SR-71 bezpečnej....

    reaguji: The effectiveness of this defence was proved in 1981 when Kelly Johnson, one of the designers of the Blackbird, announced that over 1,000 missiles had been launched towards the SR-71, but none of them had hit. Out of the 32 SR-71s that were built, 12 were lost due to accidents, never because of enemy fire.
    zdroj: http://www.migflug.com/jetflig...

    No tento chlápek asi kecá, že - If you got everything right you could theoretically shoot one down. But the odds against it were good. In 26 years they fired over 4,000 missiles at this airplane and they never hit one. But you never took it for granted. There was always the possibility they might fire something new at you and you could be shot down.
    https://www.vice.com/en_us/art...

    A ohledně letů SR-71 nad územím SSSR nemůže nikdo tvrdit nic. Dokumenty o letech jsou stále tajné viz poslední odkaz https://www.quora.com/When-did... dále zde http://www.armchairgeneral.com...

    Jinak, že lítal nad SSSR jsem nikde netvrdil. Nad nepřátelským územím určitě.Skrýt celý příspěvek

  • Luky
    21:49 13.06.2017

    Vůbec se nechci do diskuze míchat, protože ji systematicky nečtu. Nicméně jen mi to nedá - MiG-25 i jeho výzbroj a výstroj se vyvíjela a vylepšovala. Co já vím, tak přebíral ...Zobrazit celý příspěvek

    Vůbec se nechci do diskuze míchat, protože ji systematicky nečtu. Nicméně jen mi to nedá - MiG-25 i jeho výzbroj a výstroj se vyvíjela a vylepšovala. Co já vím, tak přebíral modernější technologie z programu MiG-23, včetně technologie radaru a seekrů raket. Novější R40 byly mnohem citlivější, měly mnohem větší dálkový i výškový dosah, radar byl "look doown shoot down". Sovětský MiG 25 rutinně zachytával SR-71 severně od pobřeží NDR a pak se vracel na tamní základnu. Amíci s tím byli smíření a ani neměnili směr a okruh Baltem.
    Už dříve jsem sem dával sken z knížky, která o tom pojednává. Není to žádná ruská kniha o Mig-25, ale kniha o SR71 od nadšenců do špionážních letadel CIA.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    21:38 13.06.2017

    oprava v druhém odstavci, chybí věta: "Poprosím Vás o relevantní zdroj sestřeleného Archangela nad Vietnamem. To letadlo jsem zbožňoval - přečetl jsem o něm několik knih (po ...Zobrazit celý příspěvek

    oprava v druhém odstavci, chybí věta:

    "Poprosím Vás o relevantní zdroj sestřeleného Archangela nad Vietnamem.
    To letadlo jsem zbožňoval - přečetl jsem o něm několik knih (po roce 2010 internet - to co bylo uvolněno dodatečně a v 90. se k tomu člověk nedostal). Kromě několika zmínek na fórech (kde neznáte věrohodnost příspěvků) jsem nikdy nečetl informaci o tom, že by CIA nad Vietnamem ztratila A-12 činností nepřítele"Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 7 z 18