Ruská stíhačka T-50: Další prototypy a start sériové výroby

Prototyp T-50 s dvojicí střel vzduch-vzduch středního doletu R-77; větší foto / Public Domain

V příštím roce začnou letecké testy desátého a jedenáctého prototypu stíhaček T-50 s novými motory Izdělije 30. Po úspěšném dokončení testů začne malosériová výroba T-50 (resp. Su-50) pro ruské letectvo.

V současné době stále běží vývojová fáze programu nové ruské stíhačky páté generace Suchoj T-50, známé také jako PAK-FA (Perspektivní letecký komplex frontového letectva). V roce 2018 se k devíti prototypům T-50 připojí další dva letouny - ty již získají nové motory Izdělije 30.

„Práce na PAK FA se dnes nachází ve finálním stádiu. Letos dostaneme 10. a 11. letadla, která budou připojena ke zkouškám, a v následujícím státním programu zbrojení na období 2018-2025 plánujeme první sériový nákup letadel T-50," řekl Borisov během návštěvy leteckého závodu Jurije Gagarina v Komsomolsku na Amuru (KnAAPO), kde se výrábí stíhačky Su-35S i T-50.

Prozatím prototypy T-50 létají s motory AL-41F1 (Izdělije 117). Jde o vylepšenou verzí motorů AL-41F1S (Izdělije 117S) ze stíhaček Su-35S. Motory AL-41F1/F1S mají konstrukční základ v motoru AL-31 stíhaček Su-27. AL-41F1 má ale údajně až 80 % nových vylepšených komponentů.

Motory Izdělije 30 mají podle ruské tiskové agentury TASS vyvinout tah 107 kN a s přídavným spalováním 176 kN. Naproti tomu AL-41F1S vyvine tah 86 kN, resp. 147 kN.

Nové prototypy T-50 kromě nových motorů obdrží i vylepšený radar typu AESA a dostanou možnost používat nejnovější generaci ruských zbraní vzduch-vzduch i vzduch-země. Testy obou prototypů se rozběhnou v roce 2018.

Po úspěšném dokončení vývoje a následných vojskových zkouškách začne malosériová výroba. Ruský státní vyzbrojovací program pro roky 2018 až 2025 počítá s nákupem 18 až 24 letounů T-50 (Su-50). Není jisté, zda číslo obsahuje i zmíněné prototypy nebo půjde o nově vyrobené letouny s motory Izdělije 30.

Nicméně první výrobní dávka má obsahovat šest sériových letadel T-50 (resp. Su-50), což společně se zmíněnými 12 prototypy dělá právě 18 letadel. Dodejme, že původně ruské letectvo plánovalo nakoupit až 250 letadel PAK-FA.

T-50 poprvé vzlétl v lednu 2010, veřejnosti byl stroj představen na moskevské letecké výstavě MAKS 2011 a do služby měl být původně zaveden v roce 2015. V květnu letošního roku ministr obrany Sergej Šojgu oznámil, že první T-50 ruské letectvo získá v roce 2019.

Připomeňme však, že podle Alexandra Artjuchova, generálního ředitel ruské Spojené korporace na výrobu motorů (ODK), vývoj motoru Izdělije 30 skončí v roce 2020 a teprve poté mohou začít státní zkoušky. V minulém roce ruský deník Izvestija odhadl připravenost motorů Izdělije 30 pro operační nasazení až na roky 2025 - 2027. Dá se tedy předpokládat, že první šestice sériových T-50 získá ještě motory AL-41F1.

Borisov se rovněž při návštěvě závodu KnAAPO zmínil i o zkušenostech s nasazením stíhaček Su-35S v Sýrii. Zmínka o Su-35S ve spojitosti s T-50 není překvapivá, protože oba dva stroje mají tvořit páteř ruských vzdušných sil po následující dekády. Stroj Su-35S bude přitom hlavní víceúčelový letoun ruských vzdušných sil (vzhledem k omezené výrobě T-50) minimálně do roku 2030.

Podle Borisova Su-35S v Sýrii trpěl několika “dětskými” nemocemi, ale celkově se velmi osvědčil. Podle Borisova se například stávalo, že při přistání a vzletu přívody vzduchu do motorů nasály kamení a nečistoty z letecké dráhy, což vedlo v některých případech k poškození lopatek motorů. Problémy byly také s osvětlením a displeji v kokpitu, ale všechny tyto závady byly v průběhu syrské operace odstraněny.

“Podle našich pilotů v Sýrii jde o jedeno (Su-35S pozn. red.) z nejlepších letadel na světě, díky jeho letovým vlastnostem, doletu a zbraním,” uvedl Borisov. “Piloti jsou si jistí, že je rovnocenným protivníkem pro ostatní dnešní letadla, a to je také důvod, proč se o letadlo stále zajímají zahraniční zákazníci.”

V současné době je jediným zahraničním uživatelem Su-35S Čína, která si v roce 2015 objednala 24 letounů. Na spadnutí je také dodávka 12 Su-35S do Indonésie, o Su-35S se také zajímá Indie a Malajsie. V ruském letectvu slouží více než 60 Su-35S a podle Borisova do roku 2020 Rusko pro své letectvo nakoupí dalších 10 Su-35S.

Zdroj: RIA.ruDefence24

Nahlásit chybu v článku


Související články

Puchov: Rusko válku s NATO nevyhraje

Ředitel moskevského Centra analýz strategií a technologií (CAST) Ruslan Puchov v rozhovoru pro deník ...

KOMENTÁŘ: Jak rychle Rusko vyrobí tanky T-14 Armata?

Podle Dmitrije Rogozina, místopředsedy ruské vlády, se v záři rozhodne o objemu výroby tanků T-14 ...

Ruské MiGy-35 pro Egypt

Ruská firma MiG dodala do Egypta první várku nových víceúčelových nadzvukových stíhacích letadel ...

Ruské tanky T-14 Armata ve výzbroji po roce 2020

Podle ruského deníku Izvestija vyvíjený ruský hlavní bojový tank T-14 Armata vstoupí do výzbroje ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Olivav
    09:18 13.06.2017

    Fenri, díky. Jirosi, jak jsem psal o x postů dříve stejný odkaz na www.leteckemotory.cz... tak tam najdes v odkaze i motor u Mig-31 který produkoval jiný výrobce. Těch ...Zobrazit celý příspěvek

    Fenri,

    díky.

    Jirosi,

    jak jsem psal o x postů dříve stejný odkaz na www.leteckemotory.cz... tak tam najdes v odkaze i motor u Mig-31 který produkoval jiný výrobce.

    Těch 198kN je dán tou původní konstrukcí, kdy při vysokých rychlostec ten motor pracoval jako náporový. Měl malou životnost, protože pro původní účel tedy "Car tomahawk aka TU-121" byl ideální.

    http://en.avia.pro/blog/tu-121...

    No a až ta další generace byla trvanlivější. Zajimavý je motor pro verzi PD s životností 1000 hodin a výkony původního motoru. R-15BD-300

    Zajimavý je motor R-15BV-300 pro Mig-25PA který ale nakonec zrušili

    Takže ten výkon není nesmysl. A na motory je ideální stránka www.leteckemotory.cz... a jsou tam i mototry dalších států - USA a Čína

    S tou čínou je tam hezky popsáno jak na tom s těmi motory jsou a že nebyli schopni okopírovat ani motor pro SU-27 a musel jim s tím Voloďa pomoci, takže J-20 není takové termo a proto tu na AN zaznělo už dříve a zcela oprávněně, že potřebují SU-35S kvůli motorům. Oni chtějí pár letadel, ale kupu motorů.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    08:46 13.06.2017

    Mimochodem mě pobavila první věta postovaného článku o R-15:"Jednohřídelový motor R-15 byl vyvinut speciálně pro let ve velké výšce a pří rychlosti ..." -jasná volba pro ...Zobrazit celý příspěvek

    Mimochodem mě pobavila první věta postovaného článku o R-15:"Jednohřídelový motor R-15 byl vyvinut speciálně pro let ve velké výšce a pří rychlosti ..."

    -jasná volba pro stíhačku určenou k nahánění F-111 kopírující terén, že L?Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    08:40 13.06.2017

    Jirosi: trvalo mi asi 5 sec to najít:
    http://www.leteckemotory.cz/mo...

    Jirosi: trvalo mi asi 5 sec to najít:
    http://www.leteckemotory.cz/mo...

  • raziel87
    07:48 13.06.2017

    2 Jirosi tak já nevim co s tebou. Po desáté opakuji jako spoustu ostatních, že velké množství informací najdeš ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Jirosi

    tak já nevim co s tebou. Po desáté opakuji jako spoustu ostatních, že velké množství informací najdeš na:

    ruslet.webnode.cz
    ruslet.webnode.cz
    ruslet.webnode.cz

    Po 10 stránkách diskuze přijdeš s tím, jestli si někde nemůžeš přešíst něco o motorech Tumansky, tak sem si myslel, že prostě schválně trollíš. Ruslet je velmi obsáhlá encyklopedie se spoustou detailních informací. Cca před 5 lety jsem to pročetl celé - nevím o lepším zdroji v CZSkrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    07:22 13.06.2017

    raziel87: Arogance ti stále jde, ale kdybych jsi to našel mezi odkazy co mi najde google tak by sem nepsal. Zajímá mně hlavně odkud se bere ta hodnota 198 kN pro ten R-15B-300. ...Zobrazit celý příspěvek

    raziel87: Arogance ti stále jde, ale kdybych jsi to našel mezi odkazy co mi najde google tak by sem nepsal.
    Zajímá mně hlavně odkud se bere ta hodnota 198 kN pro ten R-15B-300. Rozumím k cestě jak k tomu došly ale u žádného jiného letadla se tahle hodnota neuvádí, takže její uvádění u "25" je trošku zavádějící.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    23:27 12.06.2017

    a jak si tak jeden osvěžuje paměť, tak ještě v sedmdesátých letech byla snaha oživit program SR-71 a upravit jej pro nošení střel AIM-54, respektive pro střely AGM-69. A v ...Zobrazit celý příspěvek

    a jak si tak jeden osvěžuje paměť, tak ještě v sedmdesátých letech byla snaha oživit program SR-71 a upravit jej pro nošení střel AIM-54, respektive pro střely AGM-69. A v šedesátých letech byla snaha vyvinout z YF-12 nosiče protizemních jaderných střel.
    Co bych tak asi dělal být paranoidní Sovět, když mi kolem poletuje A-12/SR-71.. co bych dělal..Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    23:10 12.06.2017

    2 Jirosi http://lmgtfy.com/?q=mig+25+tu... Jinak, jak tu chlapi opakovaně upozorňují. Na rusletu najdeš obrovské množství informací o zde ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Jirosi

    http://lmgtfy.com/?q=mig+25+tu...

    Jinak, jak tu chlapi opakovaně upozorňují. Na rusletu najdeš obrovské množství informací o zde diskutovanách letadlech. Není třeba nic složitě hledat

    http://forum.keypublishing.com... Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    23:10 12.06.2017

    Podobnost F-15 a MiG-25 bude čistě náhodná a daná relativně podobnými požadavky. Opět zdůrazňuji relativně podobnými! A tou byla maximální rychlost větší jak M2,5. Pokud se ...Zobrazit celý příspěvek

    Podobnost F-15 a MiG-25 bude čistě náhodná a daná relativně podobnými požadavky. Opět zdůrazňuji relativně podobnými! A tou byla maximální rychlost větší jak M2,5. Pokud se podíváte na účastníky programu (Fairchild, Reoublic apod.) F-X a jejich předchozí evoluce, tak prakticky všichni postupně dospěli ke tvarům a lá MiG-25. Fyzika holt není ani modrá a ani rudá.
    Stran nasazení byla F-15 pokračovatelem F-4. Doktrína amerického letectva byla jiná, než letectva sovětského (také čelila jiným problémům), a tak od čistě přepadových stíhačů pozvolna upustila. Posledním pokusem byla de facto YF-12, jenomže díky astronomické ceně se její existence nedala zdůvodnit (program ukončen v roce 1968)
    Po pravdě jsem měl zafixováno, že "F-12" byla zrušena o dost dříve.. takže jak říká klasik "vida další důvod, proč paranoidní Sověti chtěli svůj třímacháč" :)

    jo a S-75 na SR-71 neměla, vyzkoušeno Vietnamem :)Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    22:47 12.06.2017

    2 Fakta ta podoba je náhodná. Fyzika je stejná na západě i na východě. Možnosti zdrojů a výrobních technologií byly u obou velmocí rozdílné. Proč by měla mít USA předtím letadlo ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Fakta

    ta podoba je náhodná. Fyzika je stejná na západě i na východě. Možnosti zdrojů a výrobních technologií byly u obou velmocí rozdílné. Proč by měla mít USA předtím letadlo jako Mig-25 když ho NEPOTŘEBOVALA? V USA zajišťovalo nimlich to samé F-106 v kombinaci s Hughes M-1. Výkony měla dostatečné A NEMUSELA vypadat jako Foxbat. Já už na to fakt nemám, pořád dokolečka....západ si ho všiml mnohem dřív, už od roku 1965 měl minimálně fotografie (není to moje domněnka. Něco odfotili špionážní satelity, něco agenti)

    F-15 nebyl v žádném případě vyvinut prioritně jako odpověď na Mig-25. Odpověď hledej v poznatcích ze soubojů ve Vietnamské válce a snaze je implementovat do IV. generaceSkrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    22:45 12.06.2017

    Mohl bych poprosit o linky ohledně výkonů a konstrukce těch motorů Mig 25/31?

    Mohl bych poprosit o linky ohledně výkonů a konstrukce těch motorů Mig 25/31?

  • fenri
    22:16 12.06.2017

    Mimochodem MiG-25 se svými tvary a aerodynamickou koncepcí stal Američanům známý NEJPOZDĚJI v roce 1967. A náhodou o rok později, v roce 68 se z debat o F-Xzačaly objevovt ...Zobrazit celý příspěvek

    Mimochodem MiG-25 se svými tvary a aerodynamickou koncepcí stal Američanům známý NEJPOZDĚJI v roce 1967. A náhodou o rok později, v roce 68 se z debat o F-Xzačaly objevovt požadavky na stroj soupeřící s vlastnostmi (částečně domnělými) MiG-25 a na konci roku 69 předložily hlavní výrobci své projekty. Nejde o současníky a v době koncepčních prací na F-15 byl jeho autorům MiG-25 v řadě věcí, včetně designu, již znám.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    21:58 12.06.2017

    Logik: 1.) Udělali MiG-25 nejlepší, jak to uměli za levno, rychle a tak, aby splnil, co od něj chtěli. Tedy úplně stejně, jako všichni ostatní. Letová obálka byla dána cíly, ...Zobrazit celý příspěvek

    Logik:

    1.) Udělali MiG-25 nejlepší, jak to uměli za levno, rychle a tak, aby splnil, co od něj chtěli. Tedy úplně stejně, jako všichni ostatní. Letová obálka byla dána cíly, které měl lovit. Nebylo to letadlo do dog-fightů. Ví to každý, jen Logik to není schopen pobrat.
    S titanem uměli.
    Ještě jednou pro extrémně nechápavého Logika: MiG-31 je stejně ocelové letadlo, jako MiG-25. Základ jeho konstrukce je ocel. Má pouze o 8% titanových slitin víc, než MiG-25. Jste schopen tuto prostou informaci pochopit? Těch 8% oceli navíc oproti MiG-31 ho nijak zásadně nelimitovalo v jeho roli výkonech.

    3.) Nedělejte ze sebe vola a nevysvětlujte mi něco, co ví i dítě. Prostě max. tah MiG-25 je 198 kN vs. 172 kN u MiGu -31. To neokecáte, i kdybyste se rozkrájel. MiG-31 nedosahuje ani maximálky ani maximálního tahu, jako MiG-25. Proč se o tom proboha hádáte? Ještě jednou: 198 > 172. Chápete to? Ano, tah souvisí s rychlostí. Jen ten MiG-25 má tu rcyhlost vyšší a tah také. Už proto, že je schopen vstřikovat vodu a metanol do motoru. MiG-31 to svých motorů odvozených z motorů pro Tu-134 necpe, zejm. proto, že jeho určení je jiné, než bylo určení MiGu-25.

    4.) Ano. role MiG-25 se postupně měnila (hlavně směrem k průzkumu), ale nikdy to prostě nebylo letadlo zaměřené proti nízkoletícím cílům. Toto tvrdí JEDINÝ exot na webu. Vy. Proti F-111 byl vyvinut MiG-31. Můžete mi (a asi nejen mě) vysvětlit, proč by na stíhání středního nízkoletajícího bombardéru vyvíjeli letadlo, jehož hlavním kritériem (jemuž bylo podřízeno vše!) bylo co nejrychleji se dostat co NEJVÝŠE, být co NEJRYCHLEJŠÍ a po kterém nechtěli obratnost, schopnost letu v nízkých výškách, nechtěli po něm radar schopný pracovat proti zemi... Ještě jednou: v celé PVO nebylo horší letadlo na lov F-111, než MiG-25. Tak tu nešiřte kraviny. dal jsem vám sem nějaké odkazy. Zkuste si je přečíst.

    Radar PD mu přidali (pro pár kusů!) na komnci výroby jako znouzecnost, než bude MiG-31. MiG-25 neměl letovou obálku a parametry na honění malých letadel u země. A nebylo to proto, že by to neuměli postavit. Na to měli jiná letadla. MiG-25 byl určen proti jiným cílům.
    Tvrdíte, že nebyl specialistou na vysokoletící rychlé bombardéry, ale na pomalé a nízkoletící:
    1.) Můžete sem dát nějaké odkazy? Zatím jsem hodil odkazy o opaku
    2.) Můžete Logicky vysvětlit, proč mu teda vlastnosti pro lov ve výškách a to na úkor vlastností pro lov u země?

    Verze PD, kterou se oháníte netvořila ani 1/10 produkce a vyráběla se chvíli až od roku 78, jako přechod k MiG-31 v Gorkém. Takže kecy o tom, že MiG-25 byl lovec nízkoletících cílů, protože PD neobstojí. Čili jde o necelou 1/10 ze závěru produkce. Raritní verze.

    5b.) Soupeřem F-111 by byly pozdní verze MiG-21, později MiiG-23 a MiG-31. I proto, že v době nástupu F-111 bylo MiG-25 jen pár. A radarem schopným detekovat F-111 začalo být vybavováno posledních prá raritních kousků až na konci sedmdesátých let.
    Chcete tvrdít, že celá PVO pro celý SSSR spoléhala na pár málo desítek kousků MiG-25 PD pro celé území SSSR? Svérázné...

    MiG-25 x F-15: MiG-25 první vzlet 1964, uvedení do služby 1970. F-15 první vzlet 1972 zavedení do služby 1976. F-15 je o 6-8 let mladší letadlo. Rozhodně NEJDE O SOUČASNÍKY a aerodynamická koncepce MiGu-25 zjevně ovlivnila koncepci F-15. Zcela jistě neovlivnila koncepci F-18. To je stroj zcela nepodobný MiG-25.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    21:29 12.06.2017

    Pštrosmajer forever

    Pštrosmajer forever

  • Luky
    21:16 12.06.2017

    no je fakt, že v F-19 od Microprose z roku 1989 byl použitý pro MiG-25 i FA-18 stejný 3d model....to je tak asi celá "logika"

    no je fakt, že v F-19 od Microprose z roku 1989 byl použitý pro MiG-25 i FA-18 stejný 3d model....to je tak asi celá "logika"

  • logik
    21:03 12.06.2017

    1) Ne, udělali Mig-25 takový, jaký uměli nejlepší. To bohužel znamenalo na to jak byl měl žravé motory s příliš malou strukturální odolností, takže neunesl dostatečně paliva a měl ...Zobrazit celý příspěvek

    1) Ne, udělali Mig-25 takový, jaký uměli nejlepší. To bohužel znamenalo na to jak byl měl žravé motory s příliš malou strukturální odolností, takže neunesl dostatečně paliva a měl velmi limitovanou letovou obálku.

    Poté, co se naučili s titanem, tak mohli v podobné váze udělat letadlo s větší zásobou paliva a větší strukturální odolností, čímž letadlo podstatně vylepšili.

    3) Ach jo. Každý proudový motor má z principu větší tah ve vysoké rychlosti než při M0, obzvlášť to platí pro motory optimalizované pro vysoké M, což jsou motory na obou "mizích". Srovnávat tedy tah Mig-25 v 3M a Mig-31 při M0 je demagogie. Zjisti si prosím alespoň základní fakta o fungování proudového motoru, než se začneš hádat.

    4) Takže SSSR koupilo během asi čtyř let 400 letadel proti letadlum, které už bylo deset let jako bombardér zrušené.... No comment. Zkus prosím pochopit, že holt když vývoj letadla trvá 14 let, že se za tu dobu toho změní tolik, že třeba nakonec má v armádě zcela jinou úlohu, než měl mít původně.

    5) Jasně - Mig-25 byl speciál, který rozhodně v žádném případě nebyl vhodný proti přízemním cílům.
    Proto mu přidali LD/SD radar a udělali z něj Mig-25PD, který najednou vhodný byl. Něco tady skřípe...

    A pokud chceš tvrdit, že to bylo radarem, tak jaksi v době zavádění Mig-25 žádný z letadel u ruské PVO neměl vhodný radar - a byla velká snaha takový radar dostat na Mig-25 (byly dokonce tři různé pokusy - Smerch-3A, Mig 25-PD a Mig-31).

    Takže jaksi tento argument nijak nedokazuje to, že by 25 neměla bojovat i proti přízemním bombardérům. Ano, souhlasím, že to pro to nebyl vhodný letoun. Ale tvrdím, že i přes nevhodnost to měl v popisu práce.

    Nicméně souhlasím s tím, že primární zaměření bylo jako high-level a že se pro lowlevel operace zas tak nehodil - v tom se nepřu - jen tvrdím, že živit toto letadlo jen kvůli high-level interceptingu by byla drahá sranda. Přinejmenším prokazatelně existovaly stanoviště PVO, vybavené pouze Mig-25.

    5b) Mig 23 byl u ruské PVO až na konci 70tých let v nepříliš velkých počtech. Takž ten rozhodně k ničení F-111 určen být nemohl. Mig-21 byl co vím pouze u frontových jednotek (např.
    https://books.google.cz/books?...
    )

    6) Ano, F-18 nemá stejnou aerodynamickou koncepci jako Mig-25. Psal jsem to asi desetkrát.A přesto je Migu-25 vizuálně podobný a některé věci má řešeny podobně a podobněji než F-15. Protože ta také nemá společnou aerodynamickou koncepci jako Mig-25, a už vůbec ji nemá od mig-25 zkopírovanou.

    ====

    Fakta:
    F15 nemohla být inspirovaná Mig-25, protože byly vyvíjeny současně. Skici pre-F-15 jsou z doby, kdy o Mig-25 se na západě vědělo pár pohádek. Navíc


    ===

    skelet:

    1) Ano, ovšem do armády byl zařazen až 70 a v IOC až 72-3. Takže v tu dobu rozhodovali, proč ho zařazujou a k čemu. Jsou dvě možnosti: buďto Mig-25 byl použitelný proti novým hrozbám, anebo nebyl - a poslali by ho do stoupy.
    Teda je třetí možnost - byli blbí a zaváděli letadlo proti fiktivním hrozbám.

    2) Proti projektu valkýrie stačil projekt Mig-25. Nemuseli jich stavět tisícovku. Zas tak málo informací o dění na západě neměli, aby jim ušla stavba bombardérů velkých ne jako kráva, ale jako stádo bizonů.
    Btw. - a pokud opravdu jeden projekt by přinutil stavbu takového množství stíhačů, tak to by byla Valkýrie nejúspěšnější zbrojní projekt všech dob.

    2b) Jinak - problém s Valkýrií měli rusové dávno vyřešený. Řešení se jmenovalo SA-2 (S-75). Jedno letiště vybavené Mig-25 jde nahradit několika bateriemi. Co je levnější na provoz?

    5) Mig-31 byl vyvíjen jako "oprava" Mig-25. V podstatě i přes nasazení Migu-25 se celou dobu pracovalo na jeho vylepšení, protože neměl potřebné vlastnosti a byl poměrně dosti poruchový. Výsledkem snahy o vyřešení problémů byl Mig-31.
    Viz např.:
    “The MiG-31 is essentially a full realisation of what the MiG-25 was supposed to be, sais Trimble (the US editor of Flightglobal)”
    http://www.bbc.com/future/stor... Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    19:37 12.06.2017

    2 Faktta nezačínej s tím prosím znova.....nebo si napřed přečti těch 8 stran. K tématu se vyjádřilo hodně lidí, i pokud by ti byl tón některého z diskutéru nepříjemný, stále máš ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Faktta

    nezačínej s tím prosím znova.....nebo si napřed přečti těch 8 stran. K tématu se vyjádřilo hodně lidí, i pokud by ti byl tón některého z diskutéru nepříjemný, stále máš možnost se jinou interpretací dozvědět stejný závěr od diskutéra, který ti je svým vystupováním příjemný......ale znovu sem s tou kravinou nechoď, díky.

    2 Logik

    už se v tom nepatlej. Příště nepodávej svoje subjektivní závěry jako fakt a nestane se, že se z diskuze stane "flame war" a někdo na tebe bude strohý a nepříjemný. Logiku uvědom si, že si občas schopen napsat nebetyčnou kravinu a místo aby si udělal krok zpět, uděláš dalších 20 kroků vpředSkrýt celý příspěvek

  • Olivav
    18:42 12.06.2017

    Tohle by se mělo tesat do kamene: Ale takovou taktiku nasazení (pozn. Interceptor) by mohl mít i Čmelák :-) - to o konstrukci letadla nic neříká. ...Zobrazit celý příspěvek

    Tohle by se mělo tesat do kamene:

    Ale takovou taktiku nasazení (pozn. Interceptor) by mohl mít i Čmelák :-) - to o konstrukci letadla nic neříká.

    Logik (Datum: 12.06.2017 Čas: 17:28)

    Jsi mě pobavil :)

    Jo a motorům a proč byla životnost malá je něco zde: http://www.leteckemotory.cz/mo...

    cituji: Nejprve se plánovalo použití na strategické jaderné okřídlené střele Tu-121 o doletu necelých 4000 km. ................ S příliš dlouhou životností se nepočítalo a tak byl resurs (garantovaná doba bezporuchového provozu) stanoven jen na 50 hodin provozu. Ve spojitosti se střelou Tu-121 se někdy udává resurs dokonce jen 15 hodin, přičemž motor mohl pracovat nepřetržitě 3 hodiny na plné forsáží................Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    17:42 12.06.2017

    že Vás to ještě baví :)) 1) konstrukce letounu MiG-25 byla hotová v roce 1964, pak už se drak ladil, protože odpovídal zadání 2) program XB-70 s konečnou platností skončil v roce ...Zobrazit celý příspěvek

    že Vás to ještě baví :))
    1) konstrukce letounu MiG-25 byla hotová v roce 1964, pak už se drak ladil, protože odpovídal zadání
    2) program XB-70 s konečnou platností skončil v roce 1969, kdy byl uzemněn. To je tedy datum, kdy pro Sověty hrozba XB-70 pominula
    3) pokud chráním cíle na území 22 mil.km2, tak je kupodivu potřeba víc stíhačů, než je pro ně cílů (SR-71, U-2 atd)
    4) program SR-71, resp. A-12 ve svých počátcích počítal i s útočnou verzí. A jediné co mohlo aspoň trochu ohrozit letoun SR-71 a jeho případné klony byl MiG-25
    5) MiG-31 byl již vyvíjen s ohledem na nové hrozby
    6) hodnotit letouny a úvahy dané doby dnešníma očima je silně zavádějící, protože my přeci víme, že se s Valkyrií nepočítalo od roku 61, my přece víme, že program SR-71 skončil, my přece víme, že MiG-25 je obrovská bedna, s které nikdo nemusel mít strach. Jenže tehdy to nevěděli ani tam a ani onde. Oni pouze tušili.

    a tímto příspěvkem se odsud definitivně stahuji.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 11 z 18