Ruské MiGy-35 pro Egypt

Foto: MiG-35 v kamufláži egyptského letectva na základně Žukovsky v Rusku; větší fotoAirTeamImages

Ruská firma MiG dodala do Egypta první várku nových víceúčelových nadzvukových stíhacích letadel MiG-35. Podle analytického webu Flight Fleets Analyze Egypt podepsal objednávku na 46 stíhaček MiG-35 s termínem dodání do roku 2020.

Egyptské letectvo posiluje

Finální sériová podoba stíhačky MiG-35 byla představena v lednu tohoto roku. Od února MiG-35 podstupuje ruské státní zkoušky, přičemž na jejich výsledku závisí následné zavedení do služby ruského letectva. Rusko plánuje pro své letectvo mezi roky 2018 a 2020 získat 30 MiGů-35.

I podle nízkého počtu strojů pro domácí vzdušné síly lze usuzovat, že je MiG-35 určen především k exportu.

Dobrý exportní potenciál MiGu-35 potvrdila objednávka z Egypta na celkem 46 strojů. Cena kontraktu dosahuje 2 miliardy amerických dolarů, nebylo ale zveřejněno, co vše zahrnuje. Prostým dělením vychází cena 40 milionů dolarů za jeden MiG-35 - v ceně ale mohou být náhradní díly, pozemní obslužné systémy, servisní/oprávarenské zázemí, výcvik nebo dokonce zbraně.

První stíhačky MiG-35 Egypt obdržel 27. dubna, ale oficiální zprávy mlčí o počtu dodaných letadel. Všechny MiGy-35 Egypt podle plánu získá do roku 2020.

Egyptské letectvo tak v relativně krátké době zařazuje do výzbroje již třetí moderní víceúčelový stíhací letoun. V letech 2012 až 2015 získalo z USA 20 strojů F-16 C/D Block 52, v minulém roce pak objednalo z Francie 24 strojů Rafale, z nichž 9 už provozuje.

Egypt se tak viditelně snaží diverzifikovat své dodavatele ze tři mocenských okruhů - USA, Evropa a Rusko. Udržovat v provozu tak rozdílné letouny je však extrémně složité, nota bene pro tak chudou zemi, jako je Egypt. Je otázkou, kolik z těchto moderních letounů dokáže Egypt skutečně udržovat v operačním nasazení a kolik letounů zůstane dlouhodobě uzemněno kvůli chybějící předepsané údržbě, opravám nebo náhradním dílů.

MiG-35

MiG-35

První prototyp MiGu-35 byl představen již v roce 2007. Konstrukčně MiG-35 vychází z námořní varianty MiG-29K/KUB, při jeho stavbě byly ovšem ve velké míře využity lehké kompozitní materiály a moderní technologie.

MiG-35 pohání dva motory Klimov RD-33MK. Jedná se o vylepšení původních motorů RD-33, které pohánějí starší MiG-29. RD-33MK mají větší tah, nižší infračervenou stopu a čtyřnásobnou životnost (4000 h). Nejvyšší rychlost stroje je Mach 2,25 a efektivní bojový dolet s výzbroji 1000 km.

MiG-35 je vybaven moderním radarem FGA-29 Žuk-AE. Radar MiGu-35 dokáže odhalit stíhací letoun na vzdálenost 160 km a cíle s velkým čelním radiolokačním průřezem (RCS), jako jsou bombardéry, na vzdálenost 300 km.

Druhým klíčovým senzorem je elektro-optické čidlo typu OLS-UEM, které slouží především pro vizuální a automatické vyhledávání a sledování vzdušných cílů. OLS-UEM ale dokáže také sledovat pozemní i hladinové cíle (lodě), zjišťovat jejich souřadnice a obrázky cílů předávat do pilotní kabiny. Pohybující vozidlo dokáže OLS-UEM odhalit na vzdálenost 20 km, loď na vzdálenost 40 km.

MiG-35 na pylonech pod trupem a křídly unese výzbroj až do hmotnosti 7000 kg, včetně nejnovějších ruských zbraní vzduch-vzduch a vzduch-země.

Egyptské MiGy-35 obdrží rovněž ruský zaměřovací kontejner PPK od firmy Přesné přístrojové systémy. PKK mají termovizní/denní kameru a laserový značkovač, který umožňuje navádět na pozemní cíle nejen přesnou, ale také nenávaděnou munici (díky výpočtu přesného místa a času odhozu).

Stejné firma dodá pro egyptské MiGy-35 také systémy elektronického boje MSP od Centrálního výzkumného institut Alexa Bera. MSP ruší střely s radiolokačním naváděním, jako jsou americké AIM-120 AMRAAM, AIM-7 Sparrow nebo francouzské MICA-EM. 

Zdroj: Defence-blog

Nahlásit chybu v článku


Související články

První prototyp ruského bombardéru PAK DA v roce 2025

V roce 2025 vzlétne první prototyp nového ruského strategického bombardéru PAK DA. V budoucnu PAK DA ...

Bulharsko vybralo stíhačky JAS-39C/D Gripen

Odstupující bulharská vláda rozhodla o nákupu osmi stíhaček JAS-39C/D Gripen za 832 milionů euro. ...

Íránský stealth F-313: Dobyvatel nebo fraška?

Po dlouhé pauze Írán opět ukázal bojové letadlo označované jako F-313 Quaher (Dobyvatel). Nové video ...

Nové zbraně pro stíhačky F-22A Raptor

Americké letectvo (US Air Force) dokončilo vývojové testy stíhačky F-22A Raptor verze Increment ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Olivav
    12:23 16.05.2017

    Omny, ještě jedna možnost, kterou Slavoslav neuvedl https://cs.wikipedia.org/wiki/... A ...Zobrazit celý příspěvek

    Omny,

    ještě jedna možnost, kterou Slavoslav neuvedl

    https://cs.wikipedia.org/wiki/...

    A pokud "opustili" tak se tento koncept vrátí http://www.popularmechanics.co... Skrýt celý příspěvek

  • Slavoslav
    10:55 16.05.2017

    Omny Tebe ide karta. Vieš, že počet nasavacich otvorov nerovná sa počet motorov? A s touto znalosťou si vygoogli obrázky f35 a nejaké odzadu. Ako US opustila jednomotorovy ...Zobrazit celý příspěvek

    Omny

    Tebe ide karta. Vieš, že počet nasavacich otvorov nerovná sa počet motorov? A s touto znalosťou si vygoogli obrázky f35 a nejaké odzadu. Ako US opustila jednomotorovy koncept podľa tebaSkrýt celý příspěvek

  • Omny
    10:40 16.05.2017

    Sokrates o nesmyslném jednomotorového konceptu tady mluvíte akorát vy zde. Od tohodle konceptu ustoupilo i US. Mig určitě nezanikne i když by si to tu někdo přál. Ono když je ...Zobrazit celý příspěvek

    Sokrates
    o nesmyslném jednomotorového konceptu tady mluvíte akorát vy zde. Od tohodle konceptu ustoupilo i US.
    Mig určitě nezanikne i když by si to tu někdo přál. Ono když je letadlo ve vývoji, těžko lze něco závazně objednávat. Modernizace Mig-31 je už celkem u konce.Skrýt celý příspěvek

  • Olivav
    18:46 15.05.2017

    Zatím jde jen o rozpracování konceptu a případný prototyp by byl na pořadu až někdy okolo 2025.

    Jak se říká papír snese vše a plány a řečmi to může skončit.

    Zatím jde jen o rozpracování konceptu a případný prototyp by byl na pořadu až někdy okolo 2025.

    Jak se říká papír snese vše a plány a řečmi to může skončit.

  • Olivav
    18:44 15.05.2017

    Sokrates, taky jsem to zaregistroval, ale taky jsem zaregistroval, že má Mig ať už jako "samostatný subjekt" či jako "divize Suchoje" pracovat na letadle 6. generace, které by ...Zobrazit celý příspěvek

    Sokrates,

    taky jsem to zaregistroval, ale taky jsem zaregistroval, že má Mig ať už jako "samostatný subjekt" či jako "divize Suchoje" pracovat na letadle 6. generace, které by mnělo být právě nástupcem Mig-31, což je stroj pro RF nezbytný právě kvůli rozloze území RF.

    Nevíte někdo o tom něco? Myslím, že to psali v NI.Skrýt celý příspěvek

  • Sokrates
    18:21 15.05.2017

    Omny: Tým zahraničným dopytom by som si nebol tak istý. Pokiaľ viem, tak žiadna z tých krajín neprejavila iniciatívne záujem o MiG-35. Predstavitelia MiGu informovali o presnom ...Zobrazit celý příspěvek

    Omny: Tým zahraničným dopytom by som si nebol tak istý. Pokiaľ viem, tak žiadna z tých krajín neprejavila iniciatívne záujem o MiG-35. Predstavitelia MiGu informovali o presnom opaku, t.j. že oni tam robia promo novej stíhačky. Podpísanie zmluvy s ruským letectvom sa Ti môže javiť ako formalita, ale od prvého vyhlásenia o plánovanom nákupe už ubehlo 5 rokov a kontrakt stále žiaden.
    Navyše sa v posledných dňoch objavila vo viacerých ruských médiách informácia, že OAK vypracoval dokument, na ktorého základe má do roku 2018 dôjsť k začleneniu MiGu do štruktúry spoločnosti Suchoj. Údajne sa ukončí modernizácia MiGov-31, dodajú sa lietadlá MiG-35 Egyptu a postupne dôjde k zániku viacerých montážnych liniek. Netuším, či je to len novinárska kačica alebo sa o tom skutočne uvažuje. Každopádne, o žiadnych jednomotorových konceptoch alebo nebodaj lietadlách 5. generácie sa nehovorí.Skrýt celý příspěvek

  • Omny
    09:13 15.05.2017

    respektive podepsání smlouvy se jeví jako formalita, čeká se na ukončení leteckých zkoušek. Zatím mělo být podepsána dohoda na dodávku 2 kusů v letošním roce, pak na 30 a celkem až ...Zobrazit celý příspěvek

    respektive podepsání smlouvy se jeví jako formalita, čeká se na ukončení leteckých zkoušek. Zatím mělo být podepsána dohoda na dodávku 2 kusů v letošním roce, pak na 30 a celkem až 170. Mig říká, že jako hlavní zákazníky, kteří předběžně projevili zájem, vidí v Indii, Kazachstán, Peru, a dále Myanmar, Bangladeš, Malaysie, uvidíme.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    08:50 15.05.2017

    Trochu bych ujasnil Starligtův příspěvek. O MIG-29 je všeobecně a dlouhodobě známo, že po rozpadu SSSR byl těžce odsunut na druhou kolej. Ruské VVS o něj nejevili zájem a jako ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu bych ujasnil Starligtův příspěvek. O MIG-29 je všeobecně a dlouhodobě známo, že po rozpadu SSSR byl těžce odsunut na druhou kolej. Ruské VVS o něj nejevili zájem a jako hlavní stíhací letoun se staly letouny řady SU. Toto rozhodnutí padlo již v roce 1991. Proto nevznikli modernizace (sériové) pro MIG-29 vyjma konverzí některých MIGů iz.9.12 a iz.9.13 na verzi iz.9.13S (mimochodem iz.9.13S byla prohlášena operačně způsobilou až v roce 1994) v rámci VVS.

    Poté se již dlouhou dobu na MIG-29 nesáhlo (tohle není žádné tajemství, ale všeobecně známý fakt). Po neúspěšné alžírské zakázce se dostala k VVS verze SMT a poté VVS objednali ještě 16 kusů SMT z důvodů zdržení vývoje MIG-35S a jakési finanční pomoci pro MIG.

    To jak byl MIG-29 odstrčen lze krásně vidět na objednávkách nových či modernizovaných strojů pro VVS a námořnictvo:
    44-50 MIG-29 SMT, 96 MIG-31BM, 59 SU-27SM/SM3, 58(98) SU-35S, 20 SU-30M2, 81 SU-30SM, 60 SU-25SM, 124 SU-34, 40 SU-24M2, cca 80 SU-25SM/2/3, 24 MIG-29K

    Uvedené počty se mohou v rámci jednotek lišit.

    A co se týče základny 3624 v Arménii, tak se nejedná o běžnou prvoliniovou základnu jak by jsme se mohli nyní domnívat. Celá 102. ruská vojenská základna v Arménii slouží jako jakási síla pro udržení míru mezi Arménií a Ázerbájdžánem. Nikoliv jako nějaká předsunutá základna k obraně RF i když tuto funkci samozřejmě může také plnit.

    MIGy iz.9.12 a iz.9.13 se již průběžně vyřazují. Náhrada má být MIG-35S. Některé zdroje uvádí, že v současné době slouží v ruském letectvu okolo 150 MIG-29S,UB,SMT a asi včetně přeživších iz.9.13 a iz.9.12Skrýt celý příspěvek

  • Omny
    08:39 15.05.2017

    Sokrates můj názor je, že ruská armáda už objednala Mig-35 a že R-77 už má ve službě 20 let a teď neřeším počty. Cena ruských letadel je minimálně o 100% a více levnější než ...Zobrazit celý příspěvek

    Sokrates
    můj názor je, že ruská armáda už objednala Mig-35 a že R-77 už má ve službě 20 let a teď neřeším počty. Cena ruských letadel je minimálně o 100% a více levnější než západní analogy
    Marthy
    bylo řečeno, že Egypt na tom není finančně dobře......nové americké F-16 block 52 a výše budou od dost dražší než ruské Migy -29M2. Proto se ptám, jaký má finanční smysl pro Egypt kupovat předražené US zastaralé krámy jako F-16 (beznadějně za zenitem). Nicméně jak bylo řečeno, US ty F-16 Egyptu platí......Skrýt celý příspěvek

  • Sokrates
    06:56 15.05.2017

    Omny: "Nyní má kontrakt na Mig-35 pro ruskou armádu....a očekává se, že Mig-35 bude mít exportní úspěch, protože kde seženete za rozumný peníz letadlo s technologiemi 5. generace, ...Zobrazit celý příspěvek

    Omny: "Nyní má kontrakt na Mig-35 pro ruskou armádu....a očekává se, že Mig-35 bude mít exportní úspěch, protože kde seženete za rozumný peníz letadlo s technologiemi 5. generace, které bude mít na to killnout F-22/35??"

    1. MiG-35 zatiaľ nebol objednaný ruskými vzdušno-kozmickými silami.

    2. Aká je jednotková cena lietadla, keď už sa oháňaš slušnými peniazmi? Ruské médiá neustále opakujú, že cena stroja je príliš vysoká, preto sa ruské letectvo nevie stále rozhýbať a objednať ich. To je však len jeden dôvod nezáujmu letectva.

    3. Ďalším je fakt, že sériová výroba AESA radaru Žuk-AE sa stále nerozbehla. Prototypy stále lietajú bez neho, čiže je veľmi otázne, kedy bude mať MiG-35 aj tie technológie 5. generácie, ktoré spomínaš.

    4. Na silácke reči o killnutí F-22/35 nemá ani zmysel reagovať. To by najskôr Rusko muselo mať dostatok rakiet R-77-1, ktorými by vedeli vyzbrojiť Migy. Zatiaľ budú radi, ak ich bude dosť pre Su-35S.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    18:25 14.05.2017

    stronger.p To nie som si celkom istí .... na rozdiel od Moslimského bratstva majú totalitní komunisti stále u nás značnú podporu .... už som diskutoval s xy-ľuďmi čo obhajujú ...Zobrazit celý příspěvek

    stronger.p

    To nie som si celkom istí .... na rozdiel od Moslimského bratstva majú totalitní komunisti stále u nás značnú podporu .... už som diskutoval s xy-ľuďmi čo obhajujú rok 1968 ako dobrú vec ... s podporou islamistou som sa ešte nestretol.
    To, že je Moslimské brastvo problém je fakt ... ale tak isto je fakt, že ak chceme niekoho poučovať o demokracii, tak musíme rešpektovať výsledok demokratických volieb. Ak nechceme ... tak nepoučujme ....
    V Iráne bola pred rokom 1979 predstava, že ak podporíme hocijakého grázla pred islamistami, tak to bude fungovať ... nefungovalo .... šáh padol a nastúpila o to tvrdšia islamistická diktatúra ...
    V Afganistane sme podporovali skorumpovanú bandu okolo Karzaja ... a Taliban je späť.
    V Iraku sa podporíl skorumpovaný Malíky, ktorý stupňoval represie voči sunitom a máme tu IS ..
    Takže predstava, že ak podporíme každého grázla, ktorý bojuje proti islamistom, a problém je vyriešený akosi nefunguje ... a nebude fungovať ani v Egypte so Sisím.Skrýt celý příspěvek

  • stronger.p
    16:25 14.05.2017

    Vážený Dušane, Muslimské bratrstvo je snad o sto procent horší totalitních komunistů, nechápu Vaše bláboly o opozici a ještě snad demokratické.

    Vážený Dušane, Muslimské bratrstvo je snad o sto procent horší totalitních komunistů, nechápu Vaše bláboly o opozici a ještě snad demokratické.

  • dusan
    14:44 14.05.2017

    Marthy Egypt je po Izraeli druhý najväčší prijímateľ americkej vojenskej pomoci. Nechce sa mi to hľadať presne, ale myslím, že je to cca 1,3 mld. USD ročne. Zrejme platí ako pri ...Zobrazit celý příspěvek

    Marthy

    Egypt je po Izraeli druhý najväčší prijímateľ americkej vojenskej pomoci. Nechce sa mi to hľadať presne, ale myslím, že je to cca 1,3 mld. USD ročne. Zrejme platí ako pri Izraeli, že musia peniaze "otočiť" v USA. A teda tie stroje F-16 sú určite prevažne z daní amerických daňových poplatníkov.

    Či už to bol Mubarak, alebo dnes Sisi, tak sú to oba skorumpované režimy, ktoré sú však na strategickom mieste sveta. Obávam sa však, že to skončí veľkým "výbuchom" frustrovaného obyvateľstva, ktoré sa ľahko zvrtne na podporu islamistov o ktorých si môžeme myslieť čo chceme ... ale faktom je, že v Egypte má Muslimské bratsvo veľkú podporu, vyhralo voľby .. a bolo odstavené armádou. Krátkodobo si západ oddýchol, ale dlhodobo to môže byť veľký problém. Ťažko potom presadzovať demokraciu v krajine, kde západ netrápi, že vládne vojenská chunta a opozícia ktorá nevyhovovala bola násilne odstránená. To isté platí i pre Alžírsko.Skrýt celý příspěvek

  • Slavoslav
    13:14 14.05.2017

    Marthy Egypt v minulosti dostával každoročne od USA dotáciu niekoľko desiatok miliónov ktoré ale musel využiť na nákup amerických zbraní. Táto pomoc bola prerušená pred pár ...Zobrazit celý příspěvek

    Marthy

    Egypt v minulosti dostával každoročne od USA dotáciu niekoľko desiatok miliónov ktoré ale musel využiť na nákup amerických zbraní. Táto pomoc bola prerušená pred pár rokmi, ale aj si dobre spomínam bola znovu obnovená. No ruku do ohňa zato nedám.

    Zmyslom bolo urobiť Egypt čím viac závislý na dodávkach dielov z USA keby chcel znovu robiť sprostosti.

    Myslím že to bolo 50 miliónov ročne, ale strieľam od pása.Skrýt celý příspěvek

  • Marthy
    12:42 14.05.2017

    Omny-omlouvám se ale nerozumím Ti,je snad jasné že když si Egypt koupí nějaká letadla,od kohokoliv,taky za ně Egypt zaplatí.Kdo jiný by jim za ně platil?

    Omny-omlouvám se ale nerozumím Ti,je snad jasné že když si Egypt koupí nějaká letadla,od kohokoliv,taky za ně Egypt zaplatí.Kdo jiný by jim za ně platil?

  • Omny
    11:59 14.05.2017

    Dušan
    a kdo to platí ty dodávky F-16? Pochybuji, že Egypt....dávají jim to zadara??

    Dušan
    a kdo to platí ty dodávky F-16? Pochybuji, že Egypt....dávají jim to zadara??

  • Starlight
    04:08 14.05.2017

    Ohledně MiGů-29 původních verzí z dob SSSR (Izdělije 9-12, 9-13, 9-13S, 9-51) mají všechny zdroje v podstatě pravdu. Jen neříkají některé detaily. Asi proto, že se moc nehodí ...Zobrazit celý příspěvek

    Ohledně MiGů-29 původních verzí z dob SSSR (Izdělije 9-12, 9-13, 9-13S, 9-51) mají všechny zdroje v podstatě pravdu. Jen neříkají některé detaily.

    Asi proto, že se moc nehodí ukazovat, kolik starých MiG-29 bez jediné významnější modernizace (generální opravy přitom probíhají) vyrobených v časech existence SSSR ještě slouží, nebo velmi donedávna sloužilo.

    V první linii na hranicích s Tureckem, Iránem, Ázerbájdžánem a Gruzií je 3624. letecká základna v arménském Erebuni u Jerevanu. Na ní je umístěná zesílená letka MIGů-29 (Izdělije 9-12, 9-13, 9-13S, 9-51) ruského letectva. Podléhá 4. letecké armádě v Rostově na Donu. Je možné, že jak se postupně uvolňují Izdělije 9-13 a hlavně 9-13S od jiných útvarů v Rusku, tak se přesouvají sem a ubývá (nahradily?) verzi 9-12.

    Pod stejnou 4. leteckou armádu patří i 31. gardový stíhací letecký pluk, který byl po vypuknutí ukrajinské krize přesunutý na kvapně rekonstruovanou základnu Millerovo u ukrajinských hranic. Jeho první dvě letky skutečně přezbrojily v letech 2015-2016 na Su-30SM. Ale třetí letka (plní převážně výcvikové úkoly) má stále původní MiGy-29.

    Pod 11. leteckou armádu (Chabarovsk) spadá 120. smíšený letecký pluk na základně Domna u města Čita na trojmezí Bajkalské jezero, mongolská a čínská hranice. Ještě poměrně nedávno měl kromě MiG-29 i letku Su-25, ale v letech 2013-2014 byl postupně přezbrojen dvěma letkami Su-30SM. Podle některých náznaků si některé MiGy-29 na přechodnou dobu během přezbrojování ponechal.

    Zbytek původních letounů MiG-29 je pak skutečně rozprostřen mezi různé výcvikové a zkušební útvary, spadající přímo pod vrchní velení letectva. Nezastupitelná je zatím jejich úloha (zejména dvoumístného MiGu-29UB Izdělije 9-51) v rámci Krasnodarského leteckého učiliště (= ruská letecká akademie), kde v rámci podřízených leteckých základen slouží zejména k závěrečnému výcviku pilotních žáků stíhacího směru.

    MiGy-29 původních verzí jsou také součástí 185. centra bojové přípravy v Astrachani, kam také směřovaly v roce 2015 první nově vyrobené MiGy-29SMT(R)/MiG-29UB(R) (Izdělije 9-19R / Izdělije 9-53R). A jsou další výcvikové, zkušební a předváděcí jednotky, kde původní MiGy-29 stále ještě slouží (Lipetsk, Kubinka).

    Pod 6. leteckou armádu (Voroněž) patří 14. gardový stíhací letecký pluk na základně Chalino u Kurska, který je vyzbroj ex-alžírskými MiGy-29SMT/MiG-29UB (Izdělije 9-19 / Izdělije 9-53).Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    00:28 14.05.2017

    Marthy Práve s tým "kľudným" nákupom bol problém : ) Amíci stopli rozbehnutý predaj strojov F-16 do Egypta pre problémy s politickým vývojom Egypta, kde je mimochodom súčasný ...Zobrazit celý příspěvek

    Marthy

    Práve s tým "kľudným" nákupom bol problém : )

    Amíci stopli rozbehnutý predaj strojov F-16 do Egypta pre problémy s politickým vývojom Egypta, kde je mimochodom súčasný režim diktatúra, ktorá sa dostala k moci cez armádu za strieľania do ľudí. Egypt prečo začal hľadať alternatívu a tá sa dostavila rýchlo ....v podobe Rafale a MiGu-35.

    Po tom čo Egypťania toto rozbehli ..... i Amíci "zabudli" na nejaké tie ľudské práva a obnovili dodávky strojov F-16.Skrýt celý příspěvek

  • Marthy
    22:57 13.05.2017

    Kolt-myslím že ten Mig-35 zase tak špatný tah od firmy není,podařil se jim vyřešit největší problém Migu-29,nízkou životnost motoru,vsadím se že nebudou ani tak žravé jako ty ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolt-myslím že ten Mig-35 zase tak špatný tah od firmy není,podařil se jim vyřešit největší problém Migu-29,nízkou životnost motoru,vsadím se že nebudou ani tak žravé jako ty minulé.Takže jeho provozní náklady jsou nižší než u minulé generace,letové výkony má výborné (manévrovatelnost,stoupavost,rychlost),elektronické vybavení je taky slušné a cena celkem v pohodě,ten letoun má naději na exportní úspěch.Ostatně Egypt by si jej nevybral pokud by nešlo o podařený letoun,mohl klidně nakoupit další F-16 nebo Rafale.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    22:14 13.05.2017

    Projekt jednomotorového letounu 5. generace u MiGu v nějaké fázi rozpracování je, měl by navazovat na projekt 1.44 a nést označení LMFS. V jakém stavu ale je, toť otázka. Problém ...Zobrazit celý příspěvek

    Projekt jednomotorového letounu 5. generace u MiGu v nějaké fázi rozpracování je, měl by navazovat na projekt 1.44 a nést označení LMFS. V jakém stavu ale je, toť otázka. Problém MiGů řady 29 je ten, že kdo má peníze, radši si připlatí za větší a schopnější Su-27 či jeho derivát. A kdo nemá dost peněz, nechce živit dvoumotorový stroj (zvlášť, když je na provoz dosti nenažraný).Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 4