VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Danik
    13:45 18.04.2022

    Ještě jedno video velmi dobré video od ex amerického tankisty Abramsu, o chybných závěrech okolo dronů, tanků atd. V podstatě upozorňuje, že největší hrozba a zároveň nejlepší ...Zobrazit celý příspěvek

    Ještě jedno video velmi dobré video od ex amerického tankisty Abramsu, o chybných závěrech okolo dronů, tanků atd.

    V podstatě upozorňuje, že největší hrozba a zároveň nejlepší ochrana pro tank je Combined arms. Taky upozorňuje na mobilitu, ochranu a palebnou sílu, kterou tank přináší na bojiště a není jiný systém, který by tyto schopnosti manévrového boje plnohodnotně nahradil. Další věc je počet vezené munice, její většinově nižší cena, rychlejší nabíjení a také kratší doba letu projektilu oproti PTŘS. Zkrátka tank je schopný díky sensorům najít cíl, zaměřit ho a zničit v poměrně rychlém kill chainu a následně se rychle zaměřit na další hrozbu. Tanková četa má schopnost efektivně ničit rotu mechanizované pěchoty (v ideálních podmínkách).

    Zkrátka v armádě by jsme se neměli zaměřovat jen na zranitelnost a cenu dané zbraně, ale jaké schopnosti v rámci combined arms nám přináší, jestli je možnost ji efektivněji a levněji nahradit něčím jiným a zda je tato schopnost vůbec potřeba natolik, aby ospravedlnila její akvizici a nasazení. Tady to uzavírá tím, že tank je díky svým jedinečným schopnostem nenahraditelný, protože jeho dosah, možnosti, palebná síla, ochrana a mobilita je něco s čím musí každý nepřítel počítat. Jeho slovy stejně jako se taktika nasazení, ochrana a výzbroj tanků měnila s příchodem útočných vrtulníků, PTŘS (kdy např Egypťani překvapili Izraelce) to samé se děje teď nástupem dronů. To že Rusové díky zastaralé a nedostatečné taktice, zastaralým strojům postrádajícím prvky moderní ochrany, minimálnímu kvalitnímu použití combined arms a dalším problémům, by jsme tedy neměli brát tak, že tanky jsou zastaralé a zbytečné, pouze je nutnost aktualizovat doktrínu jejich nasazení a jejich ochranu a výzbroj. (o tom, že "tank je mrtvý" se mluví už od jeho počátků v první světové válce v podstatě pořád)

    I když jsme velký fanoušek lehké pěchoty (průzkum, výsadkáři, komandos, námořní pěchota, speciální síly, horská pěchota) a je to jedno z primárních polí mého zájmu, musím uznat, že to co říká má hlavu a patu a neměli by jsme podléhat unáhleným závěrům a okamžitě zatracovat celé zbraňové systémy na základě unáhlených závěrů.

    Trochu mi to připomíná jak tu někteří až fanaticky zatracovali bitevní vrtulníky v souvislostí s akvizicí AH1-Z pro AČR. Mám silné tušení, že tady je to velmi podobné.

    Be careful drawing conclusions from the Ukraine combat videos

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      14:10 18.04.2022

      Má pravdu, to stejné, když někteří tvrdí, že PBVP jsou zbytečné..... Není to tak dlouho co se při nákupu děl tvrdilo, že děla jsou přežitá ..... To že někdo nasazuje danou ...Zobrazit celý příspěvek

      Má pravdu, to stejné, když někteří tvrdí, že PBVP jsou zbytečné..... Není to tak dlouho co se při nákupu děl tvrdilo, že děla jsou přežitá .....
      To že někdo nasazuje danou techniku blbě, neznamená že je všude zbytečná. Ona i UA ukazuje jak podniká protiútoky lehké pěchoty podporované tanky a BVP ......Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        14:25 18.04.2022

        Možná další generace tanků bude mít lehčí pancíř, bude mít silnou aktivní hardkill obranu, bude vypouštět vlastní senzorové drony, ale konec tanku nečekám opravdu. Ukazují se spíš ...Zobrazit celý příspěvek

        Možná další generace tanků bude mít lehčí pancíř, bude mít silnou aktivní hardkill obranu, bude vypouštět vlastní senzorové drony, ale konec tanku nečekám opravdu. Ukazují se spíš nedostatky konkrétních designových koncepcí (ruský způsob nabíjení a řešení ochrany), než konceptu tanku jako takového. Plus nikdo by neměl čekat, že tank je nezničitelný - on svoje vydrží a právě proto jsou ty videa zásahů tak sexy, ale prostě to spojení ochrany, palebné síly a mobility se špatně nahrazuje.Skrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          14:29 18.04.2022

          joo, hardkill je cesta spolu s výkonějším senzorovým vybavením a vlastními drony ....
          O konci tanků se mluví vždy, když se objeví nová generace PTŘS ... a ted i drony....

          joo, hardkill je cesta spolu s výkonějším senzorovým vybavením a vlastními drony ....
          O konci tanků se mluví vždy, když se objeví nová generace PTŘS ... a ted i drony....

    • Sgt Murphy
      14:42 18.04.2022

      O tanku je zastaralé uvažovať ako o dedikovanej protitankovej zbrani a že hlavné boje budú prebiehať na otvorených pláňach. Najťažšie boje prebiehajú okolo miest či priamo v ...Zobrazit celý příspěvek

      O tanku je zastaralé uvažovať ako o dedikovanej protitankovej zbrani a že hlavné boje budú prebiehať na otvorených pláňach. Najťažšie boje prebiehajú okolo miest či priamo v mestách a tank je ťažké obrnené vozidlo palebnej podpory pre pechotu. Podľa toho ako prebiehajú boje na Ukrajine vidím ako najdokonalejší tank Merkavu.Skrýt celý příspěvek

    • Dzin
      16:14 18.04.2022

      Hlavně jde o to, že na Ukrajině je nasazená dnes už poměrně zastaralá tanková technika. A to i přestože Rusové tvrdí, jak jsou jejich tanky po modernizacích výkonné. Ale ne, ...Zobrazit celý příspěvek

      Hlavně jde o to, že na Ukrajině je nasazená dnes už poměrně zastaralá tanková technika. A to i přestože Rusové tvrdí, jak jsou jejich tanky po modernizacích výkonné. Ale ne, nejsou, naopak za západními MBT stále zaostávají. Podobně je to i s další obrněnou technikou.

      Dostáváme se tak do nerovnovážné situace, kdy proti nemoderním tankům, BVP a OT jsou nasazeny moderní protitankové zbraňové systémy. Proto je možný obrázek z bojů pokřivený v neprospěch tanků.

      Poučení je tedy to co plyne i z toho, co píše zmíněný tankista, tedy že pokud buduji moderní armádu, musím se snažit mít moderní celou škálu zbraní, které nasadím. Jinak je to spíše plýtvání prostředků.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        17:25 18.04.2022

        Proto má smysl investovat do F-35. Ne, protože je cool, made USA, atd.. Ale čistě proto, aby se naše síly měli možnost naučit se v prostředí z podobnými zbraňovými systémy ...Zobrazit celý příspěvek

        Proto má smysl investovat do F-35. Ne, protože je cool, made USA, atd..
        Ale čistě proto, aby se naše síly měli možnost naučit se v prostředí z podobnými zbraňovými systémy pohybovat.Skrýt celý příspěvek

  • Rošťák
    13:34 18.04.2022

    Zajimavé videjko, UA protiútok, na scéně 1x UA T-64B, BVP-2 nějaké pick up ..... na straně rusů ztracené / opuštěné - 3x T-72 z toho dva T-72B3( možná M? ) a 2x BVP-2 ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajimavé videjko, UA protiútok, na scéně 1x UA T-64B, BVP-2 nějaké pick up .....
    na straně rusů ztracené / opuštěné - 3x T-72 z toho dva T-72B3( možná M? ) a 2x BVP-2
    https://twitter.com/TSzulc_/st... Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      14:08 18.04.2022

      Video je hezké, o tom žádná. Ale prosím nezapomínejme, že to video ukazuje jen to co UA propaganda chce abychom viděli, respektive co chce abychom si mysleli. A jako takové je ...Zobrazit celý příspěvek

      Video je hezké, o tom žádná. Ale prosím nezapomínejme, že to video ukazuje jen to co UA propaganda chce abychom viděli, respektive co chce abychom si mysleli. A jako takové je berme. Tedy vždy s nějakým kritickým odstupem.Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        14:15 18.04.2022

        Já to chápu. Zajimavá je součinnost lehké pěchoty a mechny, s podporou tanků .......
        A jen jsem vypsal zničené vozidla...........

        Já to chápu. Zajimavá je součinnost lehké pěchoty a mechny, s podporou tanků .......
        A jen jsem vypsal zničené vozidla...........

        • samoempire
          15:14 18.04.2022

          Na internetu koluje video o jednom neúspěchu ukrajinského protiútoku. Je tam ukrajinský voják bez nohy. Celkem kruté. Zaujímavé na něm je že rusové si dělají z něho srandu místo ...Zobrazit celý příspěvek

          Na internetu koluje video o jednom neúspěchu ukrajinského protiútoku. Je tam ukrajinský voják bez nohy. Celkem kruté. Zaujímavé na něm je že rusové si dělají z něho srandu místo pomoci. To je také válečný zločin. Zaujímavé že není tolik vyšetřování kolem toho jako u 3 prostřelený nohou ruských vojáků. Ukrajinci mají dobrou propaganda ale rusové jsou mnohem dále a jejich pátá kolona je silná.Skrýt celý příspěvek

  • hurvo
    13:33 18.04.2022

    Rusi vidia prvýkrát pisanu poľštinu:
    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    Rusi vidia prvýkrát pisanu poľštinu:
    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    • Ján Paliga
      14:14 18.04.2022

      Cudujes sa? Podľa Orkov sme v Európe zdegenerovani ...

      Cudujes sa? Podľa Orkov sme v Európe zdegenerovani ...

    • Falko
      18:02 18.04.2022

      To tu už bolo nižšie

      To tu už bolo nižšie

  • Veraxx
    13:14 18.04.2022

    Le Pen má problémy, tak uvidíme kdo ve Francii vyhraje volby, na válku na Ukrajině to muže mít velký vliv. Každopádně mne zaráží ze na našich zpravodajských webech jsem zatím ...Zobrazit celý příspěvek

    Le Pen má problémy, tak uvidíme kdo ve Francii vyhraje volby, na válku na Ukrajině to muže mít velký vliv.

    Každopádně mne zaráží ze na našich zpravodajských webech jsem zatím nic o tom neviděl.

    https://m.bild.de/politik/ausl... Skrýt celý příspěvek

    • Torong
      13:33 18.04.2022

      Tak ve Francii to mají těžké. Nacistka a šašek. Koho volit? A vliv na Ukrajinu? Nacistka Putina podporuje přímo a hlasitě. Šašek o tom, že Putina podporuje snad ani neví. Nějak se ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak ve Francii to mají těžké. Nacistka a šašek. Koho volit? A vliv na Ukrajinu? Nacistka Putina podporuje přímo a hlasitě. Šašek o tom, že Putina podporuje snad ani neví. Nějak se nemůžu rozhodnout co je horší...Skrýt celý příspěvek

      • Mortles
        13:56 18.04.2022

        Oni si to zařídili trochu sami. Macron je neurážlivý (elitistický) centrista, tradiční pravice je v troskách, levice rozhádaná (jediný, kdo dokáže zaujmout je radikální trockista) ...Zobrazit celý příspěvek

        Oni si to zařídili trochu sami. Macron je neurážlivý (elitistický) centrista, tradiční pravice je v troskách, levice rozhádaná (jediný, kdo dokáže zaujmout je radikální trockista) a pak zbývají jenom náckové. Když si lidi stěžují na kvalitu kandidátů a politické kultury, vždycky doporučuju, aby si založili vlastní stranu (ostatně my v ČR jsme přesně tohle udělali s Piráty). Prostě není dobrý výběr, když lidi podporují debilní kandidáty.Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        15:14 18.04.2022

        Poslal bych jim tam Babiše

        Poslal bych jim tam Babiše

      • damik
        18:11 18.04.2022

        radsi Saska nez Zemana ... :(

        radsi Saska nez Zemana ... :(

  • toustr
    13:08 18.04.2022

    Toto pro Putina bude velmi složité rozhodnutí, protože k němu má blízko, avšak zejména právě Mariupol je sídlem "nacistů". Toto by se blbě vysvětlovalo Rusům. Victor Medvedchuk, ...Zobrazit celý příspěvek

    Toto pro Putina bude velmi složité rozhodnutí, protože k němu má blízko, avšak zejména právě Mariupol je sídlem "nacistů". Toto by se blbě vysvětlovalo Rusům.

    Victor Medvedchuk, Putin's major ally in Ukraine and father of Putin's goddaughter, who has recently been captured by Ukraine's Security Service, appealed Skrýt celý příspěvek

    • toustr
      13:09 18.04.2022

      Omlouvám se, nějak se to špatně poslalo...

      https://twitter.com/ukraine_wo...

      Omlouvám se, nějak se to špatně poslalo...

      https://twitter.com/ukraine_wo...

    • Mortles
      13:12 18.04.2022

      Putin ho odepíše bez zaváhání. Nemyslím si, že by Putin měl ve zvyku být citlivý na osud lidí ve svém okolí. Ve finále jsou pro něj všichni jenom pěšáci.

      Putin ho odepíše bez zaváhání. Nemyslím si, že by Putin měl ve zvyku být citlivý na osud lidí ve svém okolí. Ve finále jsou pro něj všichni jenom pěšáci.

      • samoempire
        15:15 18.04.2022

        Putin se nestýká s vlastními dětma. Nejaký strýc z Ukrajiny je mu ukradený.

        Putin se nestýká s vlastními dětma. Nejaký strýc z Ukrajiny je mu ukradený.

    • Hetzer
      13:34 18.04.2022

      To si věří. Ještě mu nedošlo, že šel přes palubu?

      To si věří. Ještě mu nedošlo, že šel přes palubu?

  • Danik
    12:56 18.04.2022

    The tank is not dead. Perfektně vysvětlené výhody a postavení tanku na moderním bojišti od ex amerického ...Zobrazit celý příspěvek

    The tank is not dead. Perfektně vysvětlené výhody a postavení tanku na moderním bojišti od ex amerického tankisty

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    12:55 18.04.2022

    https://www.youtube.com/watch?...

    Video o potopení Moskvy

    https://www.youtube.com/watch?...

    Video o potopení Moskvy

  • Praskot
    12:52 18.04.2022

    Německo a jeho nepomoc/pomoc Ukrajině. Asi jste všichni slyšeli o tom, že DE slíbilo pomoci Ukrajině 1 miliardou euro. Situace se má tak, že peníze ještě nebyli uvolněny... Musí ...Zobrazit celý příspěvek

    Německo a jeho nepomoc/pomoc Ukrajině.

    Asi jste všichni slyšeli o tom, že DE slíbilo pomoci Ukrajině 1 miliardou euro. Situace se má tak, že peníze ještě nebyli uvolněny... Musí to schválit parlament a možná budou v červnu.
    https://mobile.twitter.com/noc...
    A co se prodá musí schválit Scholz.

    SPD má těžký problém protože začínají vyplouvat okolností NS2.
    https://www.thetimes.co.uk/art...
    Gazprom si SPD prakticky zprivatizoval. Za prachy cokoliv a to doslova.

    Sigmar Gabriel se snažil na Twitteru hájit SPD.
    https://mobile.twitter.com/sig... lidi ho tam prakticky umlátili. Celkově když člověk čte ty německé tweety tak lidi svojí vládu a její postoj nechápou. Vyčítají jí, že i Estonci udělali pro UA víc než celé DE.

    Něměcko ztrácí pozice a nikdo Scholze nechápe proč to dělá.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      12:57 18.04.2022

      Scholz robi co robi, lebo na neho rusi nieco maju...

      Scholz robi co robi, lebo na neho rusi nieco maju...

      • Nesher
        13:30 18.04.2022

        Už jsem to tu jednou psal. Málo kdo chápe jak německá politická scéna funguje. Základem rozhodování v Německu (až na pár případů, např. protlačení US raket středního doletu Kholem ...Zobrazit celý příspěvek

        Už jsem to tu jednou psal. Málo kdo chápe jak německá politická scéna funguje. Základem rozhodování v Německu (až na pár případů, např. protlačení US raket středního doletu Kholem vysloveně na sílu v 80. letech) je kompromis. Takže Scholz, který mimochodem není žádný geopolitický génius (je to provinční politik) a v zahraniční politice si nevěří a řešit ji nechce, bruslí mezi středovým křídlem SPD, které reprezentuje většinu voličů strany a které pomáhat chce a mezi ultralevicových křídlem SPD, které zase reprezentuje většinu členů a funkcionářů. Tohle křídlo má pacifismus a jakýsi historicky podmíněné pochopení pro Rusko, které zaměňují za SSSR v DNA. To samé v bledě modré se odehrává u koaličních Zelených (viz odlišné prohlášení jejich kolektivních předsedů), tím pádem jednoznačně pro ZA jsou jen liberálové z FDP. Do toho opozice CDU (jakž takž pro UA, byť pod vlivem velkého businessu, který chce jediné, ukončit jakkoliv válku a hlavně sankce, německé investice na UA jsou nevýznamné, z toho plyne preference Ruska) a totálně pro ruské AFD a Die Linke. Takže Scholz mezi tím bruslí jak umí, tedy nechce naštvat ani jednu stranu, proto dodávky ano, ale "odtud potud". Pokud se přikloní na jednu nebo druhou stranu, rozpadne se mu vláda a možná i strana. Jakýkoliv český, slovenský, holandský, australský.... politik by se v jeho situaci choval stejně.
        Tohle si Němci budou muset vyřešit a věřím, že to udělají. Bohužel to bude, jako všechno v politice a speciálně v té německé chvíli trvat. Důležité je, že postoj veřejnosti je jasný.
        Není třeba ve všem hledat nějaké temné síly.Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        13:30 18.04.2022

        Nič na neho nemajú. Nemecko proste vie, že v tejto vojne nie je ohrozené. Na Berlín sa ruské tanky valiť nebudú. Nemecku ostáva vyriešiť len jednu otázku... Podporiť Rusko za cenu ...Zobrazit celý příspěvek

        Nič na neho nemajú. Nemecko proste vie, že v tejto vojne nie je ohrozené. Na Berlín sa ruské tanky valiť nebudú. Nemecku ostáva vyriešiť len jednu otázku... Podporiť Rusko za cenu hanby ale so ziskom, alebo podporiť Európu za cenu ekonomických strát. Kým sa Berlín rozhodne, bude posieľať alibisticky prilby, KD-ečka alebo ručníkySkrýt celý příspěvek

        • Pavka
          14:20 18.04.2022

          Tak především jakákoliv Německá a Francouzská vláda to v nejbližších letech nebude mít jednoduché. Jak už bylo mnohokrát napsáno, tyto dvě země nechaly své koncerny expandovat do ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak především jakákoliv Německá a Francouzská vláda to v nejbližších letech nebude mít jednoduché. Jak už bylo mnohokrát napsáno, tyto dvě země nechaly své koncerny expandovat do Ruska takovým způsobem, že se tam cítily až dosud doslova jako doma. A samozřejmě to pro tyto země bylo výhodné, neboť to co zaplatilo DE a FR za plyn a jiné suroviny, to se jim vrátilo na prodeji zboží s vysokou přidanou hodnotou na RU trhu, kam jiné země buď nechtěly dodávat, či naopak od nich Rusko nechtělo z propagadistických důvodů kupovat (třeba ty 2ks Mistralu z FR nebyl úplný lowcost). No a za současné situace tak DE a FR hrozí rovnou dvě rány. Jednak že přijdou dlouhodobě o tento trh a za druhé, že budou muset ještě odtud přestat odebírat levné suroviny a tyto kupovat za draho odjinud. Jako živě si dokážu představit ty Macronovi telefony. "Hele Vladimíre, měl bys s tím něco udělat, protože tohle fakt už u nás doma nedokážu zamést pod koberec.."Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      13:13 18.04.2022

      Takhle ještě v Německu padne vláda. SPD na tom rozhodně prodělá neuvěřitelně a s ní celé Německo. Lidi budou ještě s láskou vzpomínat na CDU/CSU hegemonii.

      Takhle ještě v Německu padne vláda. SPD na tom rozhodně prodělá neuvěřitelně a s ní celé Německo. Lidi budou ještě s láskou vzpomínat na CDU/CSU hegemonii.

      • Veraxx
        13:19 18.04.2022

        Tvl. předčasné volby a bude znovu kandidovat Angela

        Tvl. předčasné volby a bude znovu kandidovat Angela

        • Torong
          13:36 18.04.2022

          A tragikomedie bude pokračovat. Dobré vztahy s Ruskem je třeba udržet.... Prostě nastal čas na naši emancipaci a prosazování vlastních zájmů bez ohledů na názor Německa a Francie.

          A tragikomedie bude pokračovat. Dobré vztahy s Ruskem je třeba udržet.... Prostě nastal čas na naši emancipaci a prosazování vlastních zájmů bez ohledů na názor Německa a Francie.

          • jj284b
            13:51 18.04.2022

            to bude podla mna vedlajsi dosledok Ukrajinskej vojny... ze staty Vychodnej Europy (Cesko, Polsko, Pobaltie, Slovensko, Slovinsko, Rumunsko) budu viac presadzovat vlastne zaujmy ...Zobrazit celý příspěvek

            to bude podla mna vedlajsi dosledok Ukrajinskej vojny... ze staty Vychodnej Europy (Cesko, Polsko, Pobaltie, Slovensko, Slovinsko, Rumunsko) budu viac presadzovat vlastne zaujmy ako pritakavat Francuzsku a Nemecku...Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            14:42 18.04.2022

            jj284b A jaké ty zájmy jsou? Já vidím dva, strach z Rusů a pak zájem některých vlád (tady by se klidně přidali i Maďaři), který by se dal vyjádřit asi takhle "dejte nám peníze, ale ...Zobrazit celý příspěvek

            jj284b
            A jaké ty zájmy jsou? Já vidím dva, strach z Rusů a pak zájem některých vlád (tady by se klidně přidali i Maďaři), který by se dal vyjádřit asi takhle "dejte nám peníze, ale nekecejte nám do toho co s nimi uděláme".
            Já si myslím, že bychom se měli už konečně vykašlat na nějaké bloky, ale v rámci EU navazovat ad hoc spojenectví s těmi, kteří mají u konkrétní věci podobný zájem. Případně vyměnit naši podporu u věci, která je pro nás neutrální za podporu těch druhých u věci, která je důležitá pro nás. Takže jednou s Němci proti Holanďanům, podruhé s Holanďany a Finy proti Polákům.Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      13:38 18.04.2022

      Ta nepomoc ma cenu cca 180 milionu euro ve zbranich (Stingers, PF 3, ...) a placeni podstatne casti zbrojnich dodavek na Ukrajinu z vychodni evropy. Plus humanitarni dodavky v ...Zobrazit celý příspěvek

      Ta nepomoc ma cenu cca 180 milionu euro ve zbranich (Stingers, PF 3, ...) a placeni podstatne casti zbrojnich dodavek na Ukrajinu z vychodni evropy. Plus humanitarni dodavky v desitkach milionu euro. Nemecko muze byt pruznejsi - a chtel bych aby takove bylo, ale na druhou stranu - vycitat mu, ze neudelalo nic, ze je to co udelalo "nepomoc"? Jak jsme se pred valkou tvarili na zruseni Nemeckem NS2? sankce? tady byly prispevky, ze nic takoveho neudelaji - vsechno udelali.

      Nemecko je - zda se - takovy hromosvod. Co brani Slovensku vyvezt vsechno co Ukrajina potrebuje? Co Madarsko? Rumuni, Bulhari? Co brani Visegradu udelat fond a skupovat ruske/sovetske zbrane po svete a opravene posilat na Ukrajinu? Nemecko?

      Hejt na Nemecko a soucasne se na nej spolehame a cekame a navic jeste berem od nej prachy via EU.Skrýt celý příspěvek

      • Nesher
        14:02 18.04.2022

        Přesně tak, my chceme válčit s Ruskem, ale platit to má někdo jiný. Jinak bych vážně rád viděl co by se dělo, kdyby se místo Ukrajiny jednalo třeba o Portugalsko. Myslím, že by ...Zobrazit celý příspěvek

        Přesně tak, my chceme válčit s Ruskem, ale platit to má někdo jiný.
        Jinak bych vážně rád viděl co by se dělo, kdyby se místo Ukrajiny jednalo třeba o Portugalsko. Myslím, že by většina zdejších vlád zaujala maďarský postoj.Skrýt celý příspěvek

        • samoempire
          15:17 18.04.2022

          Vůbec. Já osobně si plně uvědomuji následky kolektivní bezpečnosti.
          Škoda že nemáme téměř žádný vojenský průmysl.

          Vůbec. Já osobně si plně uvědomuji následky kolektivní bezpečnosti.
          Škoda že nemáme téměř žádný vojenský průmysl.

      • salatnik
        15:43 18.04.2022

        Demagógia, vôbec neberieš v úvahu HDP. My sme trpaslíci a dali sme obrovské percento toho čo máme oproti Nemecku. Nemôžeš porovnávať v celkovom merítku takú bohatú krajinu s tak ...Zobrazit celý příspěvek

        Demagógia, vôbec neberieš v úvahu HDP. My sme trpaslíci a dali sme obrovské percento toho čo máme oproti Nemecku. Nemôžeš porovnávať v celkovom merítku takú bohatú krajinu s tak chudobnými, ale musíš nato pozerať percentuálne a kvalitatívne, je rozdiel poslať zbrane a humanitárnu pomoc, ktorú dáva aj Maďarsko aj hádam Čína. A je ešte rozdiel poslať ľahké zbrane a ťažké zbrane.Skrýt celý příspěvek

  • Roland
    12:38 18.04.2022

    A kdyz uz si myslis, je jsi na internetech videl vsechno: https://youtu.be/q-aY9aP7kX8...

    A kdyz uz si myslis, je jsi na internetech videl vsechno: https://youtu.be/q-aY9aP7kX8...

    • Danik
      12:42 18.04.2022

      Bacha tohle není Moskva

      Bacha tohle není Moskva

    • Veraxx
      12:42 18.04.2022

      Je to opravdu Moskva ?

      Je to opravdu Moskva ?

    • ruleta
      12:52 18.04.2022

      Tohle neni Moskva, ale USS Buchanan, cviceni RIMAC 2000 kdy byl potopen. Kazdopadne link nize ukazuje co vsechno ta lod vydrzi:

      https://www.youtube.com/watch?...

      Tohle neni Moskva, ale USS Buchanan, cviceni RIMAC 2000 kdy byl potopen. Kazdopadne link nize ukazuje co vsechno ta lod vydrzi:

      https://www.youtube.com/watch?...

      • ruleta
        13:04 18.04.2022

        Mimochodem i na tomto cviceni jde pekne videt, ze ne vse se zadari a ze vse je 100%. Selhani torpeda, 2 protilodni strely a nepovedene zasahy.

        Mimochodem i na tomto cviceni jde pekne videt, ze ne vse se zadari a ze vse je 100%. Selhani torpeda, 2 protilodni strely a nepovedene zasahy.

    • Rošťák
      12:54 18.04.2022

      Není Moskva

      Není Moskva

    • Upgrade
      13:05 18.04.2022

      Uz ten pomer stran obrazu 4:3 musi napovedat, ze asi nejde o sucasne zabery.

      Uz ten pomer stran obrazu 4:3 musi napovedat, ze asi nejde o sucasne zabery.

      • Sgt Murphy
        14:52 18.04.2022

        No u nás možno nie ale v rusácku po sankciách...

        No u nás možno nie ale v rusácku po sankciách...

    • Roland
      14:02 18.04.2022

      omlouvám se, vyběhlo to na mě na mobilu - kdo můžete smažte to prosím. je to blbost

      omlouvám se, vyběhlo to na mě na mobilu - kdo můžete smažte to prosím. je to blbost

  • Pavel J.
    12:29 18.04.2022

    Jedna potěšující zpráva z dnešního rána. Ukrajina vyplnila dotazník, který by se měl stát výchozím bodem pro rozhodování Evropské unie o členství Kyjeva v EU. Předsedkyně Evropské ...Zobrazit celý příspěvek

    Jedna potěšující zpráva z dnešního rána. Ukrajina vyplnila dotazník, který by se měl stát výchozím bodem pro rozhodování Evropské unie o členství Kyjeva v EU. Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová dotazník předala ukrajinskému prezidentovi Volodymyru Zelenskému během své návštěvy v Kyjevě 8. dubna.

    https://www.reuters.com/world/...

    Ukrajina tak s 9letým zpožděním zahájila proces, který zastavil proruský prezident Viktor Janukovič. I toto jeho rozhodnutí vedlo v roce 2013 k událostem na Majdanu, k jeho svržení a emigraci do RF a k nasměrování Ukrajiny prezidenty Porošenkem a Zelenským k demokratickému státu se svobodným trhem, aspirujícím na členství v EU.

    Tento pro Moskvu nežádoucí vývoj už o necelý rok později vedl k ruské okupaci Krymu a zamrzlému konfliktu na východě Ukrajiny. Vladimír to chtěl letos vyřešit a dokončit, ale nějak se mu to vymklo z rukou ... Ještě že všechny politické a vojenské struktury v RF kradou a jeho armáda i rozvědka jsou v tom stavu, v jakém jsou. A pak že korupce a rozkrádání státního majetku nemohou být i prospěšné (někdy) ...Skrýt celý příspěvek

    • toustr
      12:55 18.04.2022

      Já se vsadím klidně o své ponožky, že do toho někdo ze členů stejně hodí vidle, třeba nějaké nejmenované Německo. Přinejmenším budeme svědky neskutečných nářků a nesouhlasů s ...Zobrazit celý příspěvek

      Já se vsadím klidně o své ponožky, že do toho někdo ze členů stejně hodí vidle, třeba nějaké nejmenované Německo. Přinejmenším budeme svědky neskutečných nářků a nesouhlasů s přijetím, protože to budou oni, kdo tam budou pumpovat nejvíc peněz.Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        12:59 18.04.2022

        Maďarsko

        Maďarsko

        • toustr
          13:02 18.04.2022

          Maďarsku se může vyhrožovat pozastavením veškerých dotací, pak bude Orbán skákat jako pejsek. Tato strategie ale na Německo logicky nemůže platit.

          Maďarsku se může vyhrožovat pozastavením veškerých dotací, pak bude Orbán skákat jako pejsek. Tato strategie ale na Německo logicky nemůže platit.

        • stroup
          13:12 18.04.2022

          Maďarsko proti nebude, dle mého je pro něj lepší když Ukrajina v EU bude...

          Maďarsko proti nebude, dle mého je pro něj lepší když Ukrajina v EU bude...

        • mabc
          15:58 18.04.2022

          Nemecko, Francuzsko, Holandsko, Rakusko a Dansko Ukrajinu do EU nechcu a ani neprijmu, dokym sa nieco zazracne nestane. Alebo bude Ukrajina bohatsia nez oni.

          Nemecko, Francuzsko, Holandsko, Rakusko a Dansko Ukrajinu do EU nechcu a ani neprijmu, dokym sa nieco zazracne nestane. Alebo bude Ukrajina bohatsia nez oni.

          • zenker
            18:10 18.04.2022

            Zazracneho se muze stat to, ze rusko valku prohraje, bude chude a pro ty jmenovane staty nezajimave.

            Zazracneho se muze stat to, ze rusko valku prohraje, bude chude a pro ty jmenovane staty nezajimave.

    • csincsung66
      12:55 18.04.2022

      To čo tu SA predvádzat je také silné pchanie sa do zadku Západu a USA, že im to už asi pobolieva, ale nič nového pod slnkom. Tak isto sa liezlo do zadku rusom po 68. Liezť do zadku ...Zobrazit celý příspěvek

      To čo tu SA predvádzat je také silné pchanie sa do zadku Západu a USA, že im to už asi pobolieva, ale nič nového pod slnkom. Tak isto sa liezlo do zadku rusom po 68. Liezť do zadku a čakať výhody, to je také typické pre PEPíKOV.Skrýt celý příspěvek

      • Georges
        12:57 18.04.2022

        Tvl....píše rudý čobolák...

        Tvl....píše rudý čobolák...

        • Ján Paliga
          14:22 18.04.2022

          On nie je žiaden Cobolak. To nie je osoba so slovenských luhov a hájov ... ;)

          On dáva Slovencinovi poriadne na frak... :)

          On nie je žiaden Cobolak. To nie je osoba so slovenských luhov a hájov ... ;)

          On dáva Slovencinovi poriadne na frak... :)

        • hurvo
          14:35 18.04.2022

          Bacha, to nie je slovak, a rec ktorou pise, len vzdialene pripomina slovencinu. Vysvetlenie pre slovakov: Cobol je ma byt akoze urazka slovakov od slovneho spojenia co bolo. Je to ...Zobrazit celý příspěvek

          Bacha, to nie je slovak, a rec ktorou pise, len vzdialene pripomina slovencinu.
          Vysvetlenie pre slovakov: Cobol je ma byt akoze urazka slovakov od slovneho spojenia co bolo. Je to ekvivalent toho ako ked rusi volaju ukrajincov chochli z pozicie nadradenych ubermenschov.Skrýt celý příspěvek

      • damra
        13:02 18.04.2022

        Porad lepsi lezt do zadku zapadu, nez rusku.

        Porad lepsi lezt do zadku zapadu, nez rusku.

      • Misonek 76
        13:06 18.04.2022

        :D :D :D :D to bylo opravdu velmi dobre cumacku :D

        :D :D :D :D to bylo opravdu velmi dobre cumacku :D

      • bronko
        13:15 18.04.2022

        Vy mať slabý prekladač.
        Vy radšej písať iná reč.

        иди на хуй

        Vy mať slabý prekladač.
        Vy radšej písať iná reč.

        иди на хуй

      • padre
        13:17 18.04.2022

        Cha,cha už jsi všem jen pro smích činčungu66..:-))

        Cha,cha už jsi všem jen pro smích činčungu66..:-))

      • Veraxx
        13:23 18.04.2022

        Csinsung66 my přeložil Google jako IQ 66

        Csinsung66 my přeložil Google jako IQ 66

      • Torong
        13:40 18.04.2022

        Lepší být Pepík, než zdegenerovaná poloopice, která musí krást trenky.

        Lepší být Pepík, než zdegenerovaná poloopice, která musí krást trenky.

        • Misonek 76
          13:59 18.04.2022

          S tima trenkama to chapu. Kdyz ti velky vezir rekne zeza dva dny je po vsem a pak ti porad tvrdi ze jde vse podle planu coz v tomto pripade asi znamenalo podle planu na tebe ...Zobrazit celý příspěvek

          S tima trenkama to chapu. Kdyz ti velky vezir rekne zeza dva dny je po vsem a pak ti porad tvrdi ze jde vse podle planu coz v tomto pripade asi znamenalo podle planu na tebe ukrainci podou palit vse co maji a mi te v tom nechame potrebujes se do neceho prevleknout. Zadek musi byt v suchu ikdyz asi ne na dlouho.Skrýt celý příspěvek

      • Peterh
        14:40 18.04.2022

        Ja nechapem co stale mate s tymi zadkami. Tento pohlad na nesvojpravnost narodov a ludi sa tlaci dlhodobo. Stale hladat nepriatela, soros amerika, zidojaster ,mandelinky, ...Zobrazit celý příspěvek

        Ja nechapem co stale mate s tymi zadkami. Tento pohlad na nesvojpravnost narodov a ludi sa tlaci dlhodobo. Stale hladat nepriatela, soros amerika, zidojaster ,mandelinky, chemtrails,Skrýt celý příspěvek

        • Misonek 76
          15:16 18.04.2022

          Nejak nerozumim tomu co ai tim chtel rict. Ja psal ze te kradezi trenek rozumim. Kdyz na tebe pali vse v okuru 30 kilometru tak se proate poseres tak to je. Nikdo neni takovej ...Zobrazit celý příspěvek

          Nejak nerozumim tomu co ai tim chtel rict. Ja psal ze te kradezi trenek rozumim. Kdyz na tebe pali vse v okuru 30 kilometru tak se proate poseres tak to je. Nikdo neni takovej drsnak. Takze ano pak se se stane ze si ty trenky ktere uz nemas muais ukradnout. A od 24. Unora jsou rusove nesvepravni tam nemusia nic hledat. To je proste fakt.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    12:13 18.04.2022

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    zasah vyzera ako cez budovu, no podla mna tam bola diera a strelec vyzera ze ma termokameru..

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    zasah vyzera ako cez budovu, no podla mna tam bola diera a strelec vyzera ze ma termokameru..

    • damik
      12:20 18.04.2022

      tohle je celkem caste/normalni ve WoT :)

      tohle je celkem caste/normalni ve WoT :)

      • Technista
        12:37 18.04.2022

        Nepomlouvat, už se to zlepšilo :)

        Nepomlouvat, už se to zlepšilo :)

      • Cimbi
        14:30 18.04.2022

        Ve Warthunderu se taky dá. Okny a dírami ve zdi, případně skrz tenčí stěny. Míření je ovšem odhadem...

        Ve Warthunderu se taky dá. Okny a dírami ve zdi, případně skrz tenčí stěny. Míření je ovšem odhadem...

  • damra
    11:43 18.04.2022

    Myslite, ze je uvidime na ukrajine (iranske drony pod ru spravou)
    https://twitter.com/KianSharif...

    Myslite, ze je uvidime na ukrajine (iranske drony pod ru spravou)
    https://twitter.com/KianSharif...

    • Miroslav
      11:44 18.04.2022

      A čo tie iránske stíhačky 5. generácie? Tie nepriletia?

      A čo tie iránske stíhačky 5. generácie? Tie nepriletia?

      • Storm
        12:05 18.04.2022

        Jestli myslím stejné letadlo jako ty Miroslave, tak ač oficiální zprávy hovoří jinak, tak zákulisní důvěrné informace naznačují, že vývoj a výroba byla pozastavena, kvůli ...Zobrazit celý příspěvek

        Jestli myslím stejné letadlo jako ty Miroslave, tak ač oficiální zprávy hovoří jinak, tak zákulisní důvěrné informace naznačují, že vývoj a výroba byla pozastavena, kvůli nezvládnutí domácí výrobě překlišky...Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          12:23 18.04.2022

          Q-313

          Q-313

          • Storm
            12:50 18.04.2022

            Qaher-313 takže myslíme :D

            Qaher-313 takže myslíme :D

      • damra
        12:20 18.04.2022

        ja nerikam ze je to kvalitni vyrobek a ze vubec ma schopnost letat (i kdyz asi ano).
        Davam to do kontextu dodavani zbrani z iranu do ruska.

        ja nerikam ze je to kvalitni vyrobek a ze vubec ma schopnost letat (i kdyz asi ano).
        Davam to do kontextu dodavani zbrani z iranu do ruska.

    • flanker.jirka
      15:21 18.04.2022

      Nebral bych to na lehkou váhu, na středním východě jim to funguje a dokáží to použít i v zemích, které mají jak US tak ruské PVO prostředky.

      Nebral bych to na lehkou váhu, na středním východě jim to funguje a dokáží to použít i v zemích, které mají jak US tak ruské PVO prostředky.

  • damra
    11:32 18.04.2022

    #Paramount přestane vysílat své televizní kanály v #Rusku od 20. dubna. To zahrnuje Paramount Comedy, #Nickelodeon pro děti , Nickelodeon HD, NickToons a Nick Jr. Všechny hudební ...Zobrazit celý příspěvek

    #Paramount přestane vysílat své televizní kanály v #Rusku od 20. dubna. To zahrnuje Paramount Comedy, #Nickelodeon pro děti , Nickelodeon HD, NickToons a Nick Jr. Všechny hudební kanály #MTV také přestanou vysílat v Rusku.

    Vždycky si rikam, jestli by nebylo vhodne, aby tam nekdo zustala a vysilal pravdu...jenze to by asi o ni nekdo musel stat.

    https://twitter.com/nexta_tv/s... Skrýt celý příspěvek

    • Ilawar
      12:47 18.04.2022

      Jj, také jsem si říkal, jak moc by bylo náročné a nákladné koupit na TV satelitech pár kanálů a vysílat zpravodajství VOA/RFE v ruštině, čínštině, perštině... pro tyto oblasti.

      Jj, také jsem si říkal, jak moc by bylo náročné a nákladné koupit na TV satelitech pár kanálů a vysílat zpravodajství VOA/RFE v ruštině, čínštině, perštině... pro tyto oblasti.

  • Georges
    11:30 18.04.2022

    Ještě k Moskvě...požární systém lodi byl mimo provoz a byl v něm asi 15 let; Systém protivzdušné obrany S-300F Fort byl ve stejném nefunkčním stavu. Navíc údajně křižník neměl ...Zobrazit celý příspěvek

    Ještě k Moskvě...požární systém lodi byl mimo provoz a byl v něm asi 15 let; Systém protivzdušné obrany S-300F Fort byl ve stejném nefunkčním stavu. Navíc údajně křižník neměl ani pro tyto protiletadlové rakety vůbec žádnou munici. Naši admirálové by podle všeho měli být jednoduše popraveni. Za prvé pro lži..A za druhé za hloupost... proč byla taková loď zahnána k ukrajinským břehům v takovém stavu

    http://gurkhan.blogspot.com/20... Skrýt celý příspěvek

    • zenker
      18:27 18.04.2022

      je mi ho skoro líto, když čtu články o prázdném pancíři, o tancích s deštníky....

      je mi ho skoro líto, když čtu články o prázdném pancíři, o tancích s deštníky....

  • Sova
    11:13 18.04.2022

    Zdravím Před pár dny se tu objevila zpráva, že Indie zrušila nákup vrtulníků z Ruska. Chtěl jsem k tomu doplnit pár (dle mě) zajímavých informací, ale bohužel, než jsem se ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdravím
    Před pár dny se tu objevila zpráva, že Indie zrušila nákup vrtulníků z Ruska. Chtěl jsem k tomu doplnit pár (dle mě) zajímavých informací, ale bohužel, než jsem se rozhoupal k registraci tak už je tento příspěvek v hlubinách diskuze. Stejně je to nakonec delší příspěvek a tak doufám nevadí, že jej tu dávám samostatně. I když je to odbočka od hlavního tématu této diskuze, přišlo mě zajímavé poukázat, jaký přístup má hlavní dovozce Ruských zbraní – Indie. Ještě pro připomenutí přidávám ten „vrtulníkový článek“, kde se píše že zrušení nákupu není dáno sankcemi ale politikou „Made in India“:
    https://www.indiatoday.in/indi...
    A teď už k pointě mého příspěvku:
    Často se lze dočíst o Indických nákupech zbraní z Ruska. Velké téma je např. S-400. Indie je pro Rusko největším zákazníkem - 28% Ruského exportu zbraní míří právě do Indie.
    https://www.statista.com/chart...
    Dodávky z Ruska tvoří 46% zbrojního importu Indie. A tady přichází první zajímavost: 5 let dozadu to bylo 69%. Tento pokles je výsledkem Indické snahy o snížení závislosti v různých odvětvích, včetně zbraní – právě o tom je ten přístup „Made in India“. Dalším důvodem pro pokles dovozu z Ruska je zvyšování dovozu z jiných zemí (USA, Izrael, Francie). Celkově spolu s poklesem dodávek do Vietnamu a naopak nárůst exportu do Číny a Egypta klesl v období 2017-21 Ruský vývoz zbraní o 26% oproti období 2012-16. Především snížení exportu do Indie během pár let umazalo cca čtvrtinu Ruského vývozu zbraní…
    https://economictimes.indiatim...
    Nyní pár konkrétních příkladů, proč se nejedná o krátkodobý výpadek, ale trend:
    Velkým projektem v rámci „Made in India“ je nyní letoun 5. generace „AMCA“. Vývoj proběhne ve dvou fázích. Hlavním rozdílem bude motor – v první fázi se počítá s GE 414 – známé např. z Gripen E/F. V další fázi chce Indie už vlastní motor. Rusko často argumentuje, že jejich zbraně jsou velmi levné. Na tomto fóru nemusím rozebírat v jakých finančních problémech se Ruský zbrojní průmysl topí, bylo tu na to mnoho článků. Proto je zajímavé vidět připomínku na původní spolupráci Indie s Ruskem na programu FGFA, kde jako jeden z hlavních důvodů uvádí právě vysokou cenu projektu. Indové si dřívější problémy evidentně pamatují.
    https://www.hindustantimes.com...
    Nyní zpátky k vrtulníkům. Už 4. března se objevila zpráva že Indie nákup ruší. Tehdy šlo o neověřené prohlášení z USA. Ale ta zpráva nebyla jen o vrtulnících – jsou tam i zmínky o MiG-29:
    https://scroll.in/latest/10187...
    A když už jsem zmínil MiG-29 tak nemůžu přeskočit verzi pro letadlové lodě – MiG-29K. S těmi má Indie dlouhodobé problémy, tady si dovolím přímo odcitovat odstavec článku z roku 2017:
    „After every carrier landing (which is virtually like a crash), components of the aircraft crack, break or stop functioning. The aircraft, then goes to the workshop for repair/replacement of the part, which often has to come from Russia“.
    Už tehdy Indie žádala „zodolnění“ letadel a vyřešení dalších problémů. Např. 40 dodaných motorů muselo být staženo z provozu kvůli výrobním defektům. Zároveň se objevovaly hlasy, že MiG by měl udělat vše co může pro nápravu, jelikož Indie prakticky zafinancovala dokončení vývoje této verze. Reakce firmy MiG byla více méně „oficiálně o žádných problémech nevíme“. Což je samozřejmě lež, neboť se to několikrát snažili vyřešit. Na konci článku je pak zmínka o chystaném tendru na další tendr pro budoucí letadlovou loď INS Vikrant, kde se objevují zmínky o možném nákupu letadel ze západu.
    https://www.defensenews.com/la...
    Nyní Indie vybírá mezi Rafale-M a Super Hornetem. MiG-29K podle všeho není ani zvažován. Zároveň článek začíná s informací, že Indie hledá náhradu MiGů pro INS Vikramaditya. Je tedy naznačeno, že jde nejen nákup dalších letadel pro novou letadlovou loď, ale i o náhradu MiGů z té první.
    https://eurasiantimes.com/indi...
    Na závěr k samotné letadlové lodi INS Vikramaditya, bývalý Admirál Gorškov a ještě bývalejší Baku. Tento článek začíná úvodem, že desítky let Ruských nákupů byly provázeny problémy, ale pak přechází na konkrétní nedostatky této lodě. Opět mnohem vyšší cena celého projektu následovaná zdrženími. Kromě problémů s dodávkami dílů jde i o obavy ze spolehlivosti kotlů kvůli nalezeným výrobním defektům. Není divu, že další loď si Indie raději staví sama:
    https://eurasiantimes.com/ins-...
    Samozřejmě by bylo naivní si myslet, že Indie úplně opustí nákupy z Ruska. Přeci jen, některé systémy nedokáže vyrobit a má problémy zajistit jejich dovoz odjinud. Také je tu nutnost udržovat a průběžně modernizovat stávající zavedené zbraně, včetně tanků. Ale hezky se ukazuje, že Indie již dávno změnila názor na „dlouhodobě ověřenou“ spolupráci s Ruskem a snaží se od té závislosti odpoutat.Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      11:15 18.04.2022

      Inforace rozhodně vítané.

      Inforace rozhodně vítané.

    • SeaWolf
      11:32 18.04.2022

      Pěkně zpracované. Já čekám kdy se rozhoupe Vietnam, ten má dlouhodobě problémy s Čínou a zatím se oficiálně klonil k Rusku, i když otevřeně koketuje s USA a EU.

      Pěkně zpracované. Já čekám kdy se rozhoupe Vietnam, ten má dlouhodobě problémy s Čínou a zatím se oficiálně klonil k Rusku, i když otevřeně koketuje s USA a EU.

      • Ján Paliga
        14:28 18.04.2022

        Kto pomôže viacej Vietnamu, ak bude mať problém s Cinou? RF určite nie ... :) Sú pragmatickí.

        Kto pomôže viacej Vietnamu, ak bude mať problém s Cinou? RF určite nie ... :) Sú pragmatickí.

    • samoempire
      12:29 18.04.2022

      Hezké shrnutí. Tady to potvrzuje zkušenosti co má Alžírsko. Mig má šílenou pověst. Levné ruské zbraně nejsou tak levné v konečném důsledku.

      Hezké shrnutí. Tady to potvrzuje zkušenosti co má Alžírsko. Mig má šílenou pověst. Levné ruské zbraně nejsou tak levné v konečném důsledku.

  • ruleta
    11:05 18.04.2022

    Sovetsky kresleny serial, preklad netreba :D

    https://www.youtube.com/watch?...

    Sovetsky kresleny serial, preklad netreba :D

    https://www.youtube.com/watch?...

    • Mr.Tomas
      11:09 18.04.2022

      Je to tu snáď tretí alebo štvrtý krát a ozaj by sa sem nemuseli davať veci ktoré ani vzdialene nesúvisia s konfliktov. Hnevajte sa na mňa koľko chcete, ale diskusia je zaplevená ...Zobrazit celý příspěvek

      Je to tu snáď tretí alebo štvrtý krát a ozaj by sa sem nemuseli davať veci ktoré ani vzdialene nesúvisia s konfliktov. Hnevajte sa na mňa koľko chcete, ale diskusia je zaplevená stále viac a viac.Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        11:18 18.04.2022

        Jak ani vzdalene? a co treba to Z na fasisticke lodi?

        Jak ani vzdalene? a co treba to Z na fasisticke lodi?

        • Ján Paliga
          11:25 18.04.2022

          Pred hodinou skončila na Decku rozprávka Ctyrlistek. Bola v nej postava zloducha so "Z" na hrudi ... Kazimír Zadrhel :)

          Pred hodinou skončila na Decku rozprávka Ctyrlistek. Bola v nej postava zloducha so "Z" na hrudi ... Kazimír Zadrhel :)

          • ruleta
            11:27 18.04.2022

            super, hod to sem :D

            super, hod to sem :D

          • ruleta
            11:27 18.04.2022

            Jo, ale v Rusku ten kresleny film zcenzurovali.

            Jo, ale v Rusku ten kresleny film zcenzurovali.

          • TN12
            12:18 18.04.2022

            Čtyřlístkové Z s drobnou aktualizací: https://bit.ly/3xuX9GO...

            Čtyřlístkové Z s drobnou aktualizací: https://bit.ly/3xuX9GO...

  • Mr.Tomas
    10:50 18.04.2022

    Údajne video Moskvy. Vyzerá to ako na fotkách ktoré tu už boli, takže by to mohlo byť ...Zobrazit celý příspěvek

    Údajne video Moskvy. Vyzerá to ako na fotkách ktoré tu už boli, takže by to mohlo byť real.

    https://www.reddit.com/r/Ukrai... Skrýt celý příspěvek

  • Studebaker
    10:42 18.04.2022

    myslite si ze macko pu v Cine pocas tejto vojny zautoci na taiwan? ked je pozornost sveta obratena hlavne tam. Mna to napadlo hned v prvy den invazie, ale ked vidia jak sa to tam ...Zobrazit celý příspěvek

    myslite si ze macko pu v Cine pocas tejto vojny zautoci na taiwan? ked je pozornost sveta obratena hlavne tam. Mna to napadlo hned v prvy den invazie, ale ked vidia jak sa to tam vyvinulo a ich blitzkrieg totalne zlyhal... tak bud to cele studuju a prekonfigurovavaju, alebo sa nato vykaslali a pockaju si kym rusko bude ozaj slabe a budu z toho tazit. Ja som cely cas v tom ze Cina je ovela vacsie nebezpecenstvo slobodnemu svetu nez putinistan, kedze je natom ekonomicky uplne inde. Ale zase putinistan ma ovela vacsi jadrovy arzenal. No to som este ozaj netusil ze putin spravi toto, som myslel ze relativne uvazuje racionalne a vedel si spocitat pre a proti.Skrýt celý příspěvek

    • Studebaker
      10:43 18.04.2022

      *ked je pozornost sveta obratena hlavne tam som tym myslel rusko ukrajinsku vojnu...

      *ked je pozornost sveta obratena hlavne tam som tym myslel rusko ukrajinsku vojnu...

    • econ 2
      11:03 18.04.2022

      V případě rychlého a úspěšného ruského útoku na Ukrajinu by pravděpodobnost čínského útoku silně vzrostla. Povzbudilo by je to. Pokud by navíc zbytek světa ani významně nereagoval, ...Zobrazit celý příspěvek

      V případě rychlého a úspěšného ruského útoku na Ukrajinu by pravděpodobnost čínského útoku silně vzrostla. Povzbudilo by je to. Pokud by navíc zbytek světa ani významně nereagoval, útok by byl velmi pravděpodobný. Což ale bylo nereálné očekávat. Spíše Čína očekávala sankce na Rusko (ale mnohem mírnější, než ty dnes) s tím, že by na tom sama vydělala a postupně budovala převahu pro útok na Taiwan. Čína v tomto uvažuje dlouhodobě.
      Aktuální situace vede v Čínských kruzích k přehodnocování strategií.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        11:38 18.04.2022

        Čína je pro USA mnohem závažnější problém než Rusko. Divím se že biden na Ukrajině nezasáhl vojensky, právě proto aby Číně vysvětlil jak bude vypadat invaze na tajwan

        Čína je pro USA mnohem závažnější problém než Rusko. Divím se že biden na Ukrajině nezasáhl vojensky, právě proto aby Číně vysvětlil jak bude vypadat invaze na tajwan

        • PavolR
          11:53 18.04.2022

          1.- Rusko musí dostávať na budku od slabšieho súpera. 2.- To ho prinúti konflikt opäť "ukrajinizovať". 3.- Po stiahnutí Rusov budú už separatisti ľahko poraziteľní. 4.- Rusko bude ...Zobrazit celý příspěvek

          1.- Rusko musí dostávať na budku od slabšieho súpera.
          2.- To ho prinúti konflikt opäť "ukrajinizovať".
          3.- Po stiahnutí Rusov budú už separatisti ľahko poraziteľní.
          4.- Rusko bude síce ponížené, no techniky nie priamo porazené.
          5.- Ruské obyvateľstvo to samozrejme bude vnímať inak.Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            19:46 18.04.2022

            Čekal bych že Bidena nebude zajímat ani tak Rusko jako Čína

            Čekal bych že Bidena nebude zajímat ani tak Rusko jako Čína

  • Miroslav
    10:18 18.04.2022

    Ako ruské T-72 odolávajú viacnásobnému zásahu PTRS

    https://topwar.ru/195067-rossi...

    Ako ruské T-72 odolávajú viacnásobnému zásahu PTRS

    https://topwar.ru/195067-rossi...

    • ImreSVK
      10:40 18.04.2022

      2x zasah NLAW a asi 1x Javelin o.O
      To ten tank keroval Chuck Norris?...

      2x zasah NLAW a asi 1x Javelin o.O
      To ten tank keroval Chuck Norris?...

    • The Pale Emperor
      10:44 18.04.2022

      Jojo, líbí se mi, jak se tank “účastnil noční bitvy” a přesně ví, že je trefil třikrát NLAW a Javelin:D Kdyby to byl Javelin, tak si posádka hraje na vrh věží do dálky. ...Zobrazit celý příspěvek

      Jojo, líbí se mi, jak se tank “účastnil noční bitvy” a přesně ví, že je trefil třikrát NLAW a Javelin:D Kdyby to byl Javelin, tak si posádka hraje na vrh věží do dálky. Předpokládám něco slabšího, RPG-7/22/76/77…Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      10:51 18.04.2022

      NA Ghur kan měl o tomhle už článěk a poukazoval na to, že si nemyslí že by šlo o NLAW a Javeline ... Podle něj dostal několik slabších RPG ..... A podivoval se, proč tam je ta ...Zobrazit celý příspěvek

      NA Ghur kan měl o tomhle už článěk a poukazoval na to, že si nemyslí že by šlo o NLAW a Javeline ... Podle něj dostal několik slabších RPG ..... A podivoval se, proč tam je ta cihla .....Skrýt celý příspěvek

    • Falko
      11:01 18.04.2022

      Najlepšia na tej stránke je reklama, že si môžete kúpiť občianstvo Bulharska za 4000eur. A to sa oplatí! :)

      Najlepšia na tej stránke je reklama, že si môžete kúpiť občianstvo Bulharska za 4000eur. A to sa oplatí! :)

      • flanker.jirka
        11:25 18.04.2022

        zřejmě tank někde projel domem

        zřejmě tank někde projel domem

    • petres
      11:03 18.04.2022

      Pokud vím obě používají TOP attak. Nese tank známky poškození útokem zvrchu? Ne. Takže to bylo něco jiného. Podle mne RPG nebo AT4 či něco podobného, Panzerfaust 3 by to asi ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud vím obě používají TOP attak. Nese tank známky poškození útokem zvrchu? Ne. Takže to bylo něco jiného. Podle mne RPG nebo AT4 či něco podobného, Panzerfaust 3 by to asi pocuchal víc.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        11:25 18.04.2022

        Nebo špatně zvolenej režim útoku, ale to není pravděpodobné

        Nebo špatně zvolenej režim útoku, ale to není pravděpodobné

  • Roland
    10:12 18.04.2022

    tak už to asi začalo? :(
    https://topwar.ru/195104-lugan...

    tak už to asi začalo? :(
    https://topwar.ru/195104-lugan...

    • Janicekmac
      10:56 18.04.2022

      no zatím není hlášená žádná masivní dělostřelecká příprava. Že obsadí jedno město, o které se bojovalo několik týdnů, neznamená, že začala "už doopravdy finální" ofenziva. Už nám ...Zobrazit celý příspěvek

      no zatím není hlášená žádná masivní dělostřelecká příprava. Že obsadí jedno město, o které se bojovalo několik týdnů, neznamená, že začala "už doopravdy finální" ofenziva. Už nám to slibují ode dne, kdy se "stáhli" ze severu a zatím skutek utek. Musíme čekat na info.Skrýt celý příspěvek

    • HansHanz
      11:11 18.04.2022

      Dokud můžeš měnit území za výhodnější pozici, není důvod se nechat rozstřílet na místě a je lépe ustoupit. Základem úspěchu v konfliktu v téhle fázi je zničit armádu protivníka, o ...Zobrazit celý příspěvek

      Dokud můžeš měnit území za výhodnější pozici, není důvod se nechat rozstřílet na místě a je lépe ustoupit. Základem úspěchu v konfliktu v téhle fázi je zničit armádu protivníka, o což se snaží Ukrajinci ( celkem logicky, protože jiná cesta k úspěchu se zatím na obzoru nerýsuje ) a nyní už i Rusové. Ovšem zase to začíná vypadat tak, že Ukrajince místo obklíčení vytlačují - většinou po těžkých bojích a nejsem si jistý , jestli poměr sil a poměr ztrát je takový, že tohle je pro ně výhodné.Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        11:30 18.04.2022

        Jenze treba tohle je to ceho jsem se presne bal - ze ru pouzije techniku masomlejn a proste ua zavali a prevalcuje

        Jenze treba tohle je to ceho jsem se presne bal - ze ru pouzije techniku masomlejn a proste ua zavali a prevalcuje

        • HansHanz
          11:48 18.04.2022

          Nebyl bych tak pesimistický - aby Rusové mohli na ukrajinské vojáky střílet, musí je nejprve najít. Předat to na dělostřelectvo v dosahu a zaměřit. To zabere čas a opakuje se to ...Zobrazit celý příspěvek

          Nebyl bych tak pesimistický - aby Rusové mohli na ukrajinské vojáky střílet, musí je nejprve najít. Předat to na dělostřelectvo v dosahu a zaměřit. To zabere čas a opakuje se to při každé změně ukrajinských pozic. Nemůžou rozstřílet každý lesík, vesnici, terénní vlnu. A mezitím Ukrajinci vyvíjejí činnost jinde, početně budou síly třeba vyrovnané, byť v technice asi mají převahu Rusové. Ukrajinci se ovšem brání, tak tolik sil jim fronta vázat nemusí.Skrýt celý příspěvek

        • damik
          13:02 18.04.2022

          Strelkov tvrdi ze Ukrajinci maji lepsi delostrelectvo, jak v podpore tak i v kontra baterijnim prepadu Ukrajinci maji vice-vrstvou obranu; ale i aktivni manevovraci obranu; taky ...Zobrazit celý příspěvek

          Strelkov tvrdi ze Ukrajinci maji lepsi delostrelectvo, jak v podpore tak i v kontra baterijnim prepadu

          Ukrajinci maji vice-vrstvou obranu; ale i aktivni manevovraci obranu; taky mi pripada ze Ukrajinci neriskuji sve muze stylem hura do utoku na zakopane Rusaky; Ukrajinci maji jeste pristich 10 let ...Skrýt celý příspěvek

        • Torong
          13:49 18.04.2022

          Jenže to by Ukrajinci na takovou taktiku museli přistoupit. A aby je Rusové donutili na takovou taktiku přistoupit, museli by ovládat celou délku fronty a to neprodyšně. A to ...Zobrazit celý příspěvek

          Jenže to by Ukrajinci na takovou taktiku museli přistoupit. A aby je Rusové donutili na takovou taktiku přistoupit, museli by ovládat celou délku fronty a to neprodyšně. A to neovládají...Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      11:41 18.04.2022

      Zatim to teda moc nevypadá. Utok je veden z jednoho a navíc ne moc výhodného směru. Uvidíme co bude dál.

      Zatim to teda moc nevypadá. Utok je veden z jednoho a navíc ne moc výhodného směru. Uvidíme co bude dál.

Načítám diskuzi...