Pátá generace bojového vozidla pěchoty CV90 MkIV
- 24. 1. 2018
- 181 komentářů
- Tisková zpráva
Londýn, Velká Británie - Rychlejší, silnější, výkonnější. To jsou hlavní vlastnosti nové generace bojového vozidla pěchoty CV90, které dnes na Mezinárodní konferenci o obrněných vozidlech v Londýně představila společnost BAE Systems. CV90 MkIV je generačně již pátým členem bojem prověřené rodiny bojových vozidel pěchoty (BVP) CV90 a představuje další významný krok ve vývoji tohoto legendárního obrněnce.
Nová řada CV90 MkIV nabízí výrazné vylepšení bojových schopností, včetně zvýšeného výkonu motoru a aktivní technologie tlumení pro zlepšení rychlosti a manipulace na bojišti. Nové vozidlo je vybaveno nejmodernější elektronickou architekturou NATO, která splňuje všechny požadavky zákazníků na integraci senzorů a implementaci autonomních systémů.
Společnost BAE Systems se rozhodla, že bude novou řadu CV90 MkIV nabízet také Armádě České republiky, která bude muset v aktuálním výběrovém řízení nahradit flotilu BVP pěchoty BVP2.
„Jsme nesmírně hrdí a nadšení, že můžeme představit další krok ve vývoji CV90,“ uvedl k představení Tommy Gustafsson-Rask, viceprezident a generální ředitel společnosti BAE Systems Hägglunds. „MkIV bude nyní k dispozici současným i budoucím uživatelům modelu CV90, kteří budou moci naplno využívat nových vývojových vlastností tohoto legendárného a bojem prověřeného vozidla. Tento přístup poskytuje nejlepší možnou kombinaci osvědčených řešení a nejmodernější technologií BVP, která má velký potenciál i pro budoucí rozvoj,“ dodal Gustafsson-Rask.
BVP CV90 vyvíjené švédskou společností BAE Systems Hägglunds je moderní, adaptabilní a v boji prověřené vozidlo. Celkem 1280 kusů CV90 v 15 variantách již bylo prodáno do sedmi zemí, včetně čtyř spojenců NATO. Poslední generace modelu CV90, který zakoupily ozbrojené síly Norska, je jedním z nejmodernějších BVP, které se v současnosti ve světě vyrábí.
Model CV90 MkIV obsahuje nový motor Scania s výkonem až 1000 koní a nejnovější modernizovanou vysoko-zátěžovou převodovku X300. Hrubá hmotnost vozidla (GVW-R) se zvyšuje z 35 tun na 37 tun, což znamená, že uživatelé získávají navíc dvě tuny užitečného zatížení, a to vše při zachování manévrovacích schopností vozidla a stejného stupně ochrany (STANAG 4569) To vše zvyšuje další vývojový potenciál vozidla.
Nové vlastnosti MkIV umožňují také plnou implementaci systému iFighting™, který společnost BAE Systems vyvíjí jako inteligentní řešení a podporu na moderním bojišti. iFighting™ pracuje jako komplexní podpora posádky vozidla s výrazným vylepšením situačního vidění a pomoci při rozhodování. Tyto vlastnosti podporují nejen posádku, ale také zajišťují špičkový výkon celého systému.
Hlavními rysy nového obrněnce CV90 MkIV jsou, mimo jiné:
• Novou řadu věží CV90MkIV D, která je vybavena modulární konstrukcí s hlavněmi 30 / 40-, 35/50 a 120 mm a přípravou pro integraci dalších zbraní, například řízených protitankových střel a kulometů. Věže jsou navrženy tak, aby podporovaly rozsáhlejší integraci senzorů a revoluční koncepci iFighting ™ společnosti BAE Systems. Generace MkIV bude také prvním západním BVP se systémem Active Protection.
• Technologie aktivního tlumení ve standardní nabídce k podvozkové části. Tato funkce propůjčuje vozidlům aktivní dynamiku pro vyšší stabilitu a rychlosti v různých typech terénů, a také výrazně snižuje náklady životního cyklu pro koncového uživatele.
• Čtvrtá elektronické architektury NGVA Standard Electronic Architecture, která zvyšuje efektivitu fúze dat ze senzorů a výrazně zvyšuje paralelní zpracování dat v reálném čase. Tato technologie bude podporovat algoritmy strojového učení, schopnosti umělé inteligence - včetně autonomní podpory posádky - a rozšířené reality a 3D mapy, které výrazně rozšíří možnosti budoucích aplikací a vývoje.
Řada CV90 nabízí, se svojí konstrukcí a technologiemi koncipovanými pro snadnou integraci dalších rolí díky flexibilnímu sestavení podvozku a jeho přiřazených dílčích systémů, bezkonkurenční výkon a unikátní schopnosti ve třídě 20-37 tun. Ve srovnání se současnými západními BVP bude CV90 MkIV o několik tun lehčí při zachování stejné úrovně ochrany (Stanag 4569), přičemž vyšší váha (GVW-R) 37 tun zvyšuje i potenciál dalšího vývoje.
„Model CV90 je od samého počátku vyvíjen s jasnou vizí: vytvořit vozidlo, které nabízí vysokou taktickou a strategickou mobilitu, špičkovou palebnou sílu, vysokou schopnost přežití a ochrany ve všech typech terénu nebo taktického prostředí. Chceme se neustále posouvat vpřed a díky průběžné zpětné vazbě od naší široké skupiny koncových uživatelů a jejich přísným požadavkům je CV90 v současnosti technicky nejvyspělejším a nejprověřenější platformou bojových vozidel pěchoty, kterou dnes máte možnost vidět. Tato filosofie, v kombinaci s vysokým potenciálem růstu, dává vozidlu CV90 jedinečné postavení na globálním obranném trhu,“ uvedl Dan Lindell, ředitel pro platformu CV90 společnosti BAE Systems Hägglunds.
BVP CV90 se dnes používá v Dánsku, Estonsku, Finsku, Norsku, Švédsku, Švýcarsku a Nizozemsku.
Redakčně upraveno
Související články
Unikátní podvozek vozidla BAE Systems CV90
Pásové vozidlo pěchoty CV90, jeden z adeptů pro Armádu ČR, se pyšní novým unikátním podvozkem. Před ...
- 19.06.2015
- 35 komentářů
- Jan Grohmann
BVP Puma pro Armádu ČR - průmysl, výcvik, cena a spolehlivost
Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) plánuje za nakup 210 nových bojových vozidel pěchoty (BVP) a dalších ...
- 13.09.2017
- 157 komentářů
- Jan Grohmann
BOV 8×8: Nové slovenské bojové vozidlo pěchoty
Ministerstvo obrany Slovenské republiky (MO SR) v rámci průmyslového dne předvedlo zástupcům médií ...
- 07.12.2017
- 210 komentářů
- Jan Grohmann
Francie modernizuje tanky Leclerc a vyhlíží nový tank
Francie mezi roky 2020 až 2028 modernizuje celou flotilu hlavních bojových tanků Leclerc. Informaci ...
- 18.01.2018
- 88 komentářů
- Jan Grohmann
V příštím týdnu přineseme zajímavé články o Pumě. Jinak co se týče Pumy, podle zástupců PSM tam jedno místo pod věží lze udělat. Co se týče ceny, další Pumy bude kupovat i BW, ...Zobrazit celý příspěvek
V příštím týdnu přineseme zajímavé články o Pumě. Jinak co se týče Pumy, podle zástupců PSM tam jedno místo pod věží lze udělat. Co se týče ceny, další Pumy bude kupovat i BW, takže lze nákup udělat s nimi společně. Integraci PTŘS (nebo dalšího vybavení, modernizace) chce i BW, takže teoreticky by to mohl zaplatit on a my se snad nějak svezli, nebo částečně zaplatili, případně dostali zdarma - záleží asi na našich vyjednávajících schopnostech.
Pro BW peníze nejsou sutečně problém a pokud jsem to pochopil, jde také hodně o navázaní nějaké spolupráce ve vojenské oblasti mezi ČR a Německem. Samozřejmě nákup BVP není jen o technice, ale i politice. Všimněte si, že dosud jsme kupovali hlavní bojovou techniku od neutrálních zemí, jako Švédsko a Rakousko.
Zásadní otázka je, zda se nákupem "přiklonit" k Německu nebo se snažit hrát na neutralitu. Jinak v německých médiích proběhla zpráva, že obchodní výměna mezi Německem a V4 je větší, než mezi Německem a Francií nebo Německem a Čínou. Přímo to nesouvisí s článkem, ale dokazuje to, jako jsou státy V4 s Německem provázány.Skrýt celý příspěvekflanker.jirka: To je síce pekné, ale v praxi takéto prípady vždy vybuchnú na formulácii "v úmyslu poškodit". U nás už boli reálne prípady, kedy sa obžalovaní vyvliekli práve na ...Zobrazit celý příspěvek
flanker.jirka: To je síce pekné, ale v praxi takéto prípady vždy vybuchnú na formulácii "v úmyslu poškodit". U nás už boli reálne prípady, kedy sa obžalovaní vyvliekli práve na nemožnosti dokázať im úmysel (napríklad odpredaj pištolí SIS pod cenu a pod...).Skrýt celý příspěvek
petres/MALI/Rase, díky. Už si vzpomínám, že se to řešilo, takže se omlouvám za zbytečný dotaz. Trochu mi přijde, že výhoda Lynxu je v tom, že bychom pro Rheinmetall byli zásadní ...Zobrazit celý příspěvek
petres/MALI/Rase, díky. Už si vzpomínám, že se to řešilo, takže se omlouvám za zbytečný dotaz. Trochu mi přijde, že výhoda Lynxu je v tom, že bychom pro Rheinmetall byli zásadní zákazníci, takže by asi byli přístupnější k různým modifikacím ap. PMS má BW jakožto hlavního zákazníka, sice by s námi rádi něco upekli, ale přežijí i bez toho. V kombinaci s tím, že je to JV, je pochopitelně jakákoliv dohoda na úpravách ap. složitější. Pochopil-li jsem správně MALIho příspěvky, víceméně tomu odpovídá i chování jejich zástupců.Skrýt celý příspěvek
RaSe: při troše dobré vůle a právnicích jde vše, co třeba paragraf 97 článek 1 a. Ještě jim přišít článek 2 a, protože ty politické klany na ministerstvech organizované jsou :-D A ...Zobrazit celý příspěvek
RaSe: při troše dobré vůle a právnicích jde vše, co třeba paragraf 97 článek 1 a.
Ještě jim přišít článek 2 a, protože ty politické klany na ministerstvech organizované jsou :-D A dá se říct, že pravidelně znežívají svého postavení :-D
https://business.center.cz/bus...
§ 97 Sabotáž
(1) Kdo v úmyslu poškodit ústavní zřízení nebo obranyschopnost republiky zneužije svého zaměstnání, povolání, postavení nebo své funkce nebo se dopustí jiného jednání k tomu, aby
a) mařil nebo ztěžoval plnění důležitého úkolu státního orgánu, ozbrojených sil nebo bezpečnostního sboru, hospodářské organizace nebo jiné instituce, nebo
b) způsobil v činnosti takového orgánu anebo takové organizace nebo instituce poruchu nebo jinou závažnou škodu,
bude potrestán odnětím svobody na tři léta až deset let.
(2) Odnětím svobody na osm až dvanáct let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo
b) spáchá-li takový čin za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu.Skrýt celý příspěvekTo Jirosi:
... no, asi tak nějak by to šlo, ještě jsem si uvědomil, že jsem dříve nenapsal, že tam mají záložní munici (200 ran pro kanón a tuším, že dvě schrány pro kulomet).To Jirosi:
... no, asi tak nějak by to šlo, ještě jsem si uvědomil, že jsem dříve nenapsal, že tam mají záložní munici (200 ran pro kanón a tuším, že dvě schrány pro kulomet).To Rase, 20:20: sedačky v Pumě jsou zavěšené na popruzích, jsou to spíš vaky (ale musím uznat, že perfektně vymyšlené) člověk je v nich víc "naležato", než v klasických ...Zobrazit celý příspěvek
To Rase, 20:20:
sedačky v Pumě jsou zavěšené na popruzích, jsou to spíš vaky (ale musím uznat, že perfektně vymyšlené) člověk je v nich víc "naležato", než v klasických protiminových sedačkách, mě se z nich špatně vstávalo, ale to může být jen můj dojem, pro mladší ročníky to možná problém není. Mají výhodu v tom, že nezabírají ve vozidle tolik místa. Proto si myslím, že s klasickými protiminovými sedačkami by v Pumě asi byl problém s místem (výškově i stranově).
U těch sedaček výsadku nelze dobře řešit polohování, což mi vadilo jen u těch předních dvou (kde by v jedné z nich mohl být usazen VČ), protože když jsem zapadl do té sedačky, tak jsem měl krátké ruce na ovládání toho displeje TV pozorovacího systému, na jehož místě by mohl být počítač BMS ovládaný například přes dotykový displej, (to znamená, že alespoň ta jedna sedačka aby byla polohovaná). Možná by se to dalo řešit notebookem umístěným v zásuvném šuplíku mezi radiostanicemi a vždy jej podle potřeby vytahovat a zasouvat, ale to by mu na spolehlivosti kabelového připojení časem moc nepřidalo a stejně by se musela ta sedačka polohovat.
Pod sedačky se teď oficiálně nesmí dávat vůbec nic z důvodu zachování prostoru pro absorbci výbuchu miny pod vozidlem (samozřejmě, v reálu to bude tak, že co si tam kdo hodí, to tam bude).Skrýt celý příspěvekMali/Rase: Tak dokud je tam "vež", tak se musí obcházet během pohybu ve vozidle. Pokud tam budou sedadla. Tak ty se dají pro pohyb sklopit. Takže by se prostor určitě dal lépe ...Zobrazit celý příspěvek
Mali/Rase: Tak dokud je tam "vež", tak se musí obcházet během pohybu ve vozidle. Pokud tam budou sedadla. Tak ty se dají pro pohyb sklopit. Takže by se prostor určitě dal lépe využít. Samozřejmě, že to místo asi nebude 100%. Ale určitě by mohlo sloužit jako nouzové, pro vybavení.Skrýt celý příspěvek
MALI: osobně beru CT40 jako neskutečné kladivo, na druhou stranu 30 mm v kombinaci s PTŘS je taky dobrá volba - byť jen standard. Pokud jde o Type-10, tak pokud by tank splňoval ...Zobrazit celý příspěvek
MALI:
osobně beru CT40 jako neskutečné kladivo, na druhou stranu 30 mm v kombinaci s PTŘS je taky dobrá volba - byť jen standard. Pokud jde o Type-10, tak pokud by tank splňoval normy NATO, a MO mělo zájem jen o pár desítek strojů, nebál bych se ony stroje pouze pouze nakoupit v Japonsku a v tuzemsku zajistit servis + výrobu náhradních dílů. Výhodu Type-10 vidím v tom, že Japonci se poučili z provozu Type-90, který je konstrukčně obdobou Západních MBT. Jeho nástupce je ale specializován na asymetrický konflikt. V porovnání s novovýrobou Leo 2 a Leclerc, je japonský stroj zkrátka dál. Leo 3 beru jako samostatnou a speciální kategorii, novou generaci. Obdobně pokud se MO rozhodne pro nákup ojetých tanků tak i Type-10 nezmiňuji, stejně tak Leo 3.
Tedy pokud japonský tank splňuje normy NATO, tak jsem pro nákup přímo z Japonska, kvůli rychlosti dodání. Pokud nesplňuje, tak jsem pro přehodnocení - překonstruovávat opravdu nemá finanční smysl.Skrýt celý příspěvekJirosi: mno v případě oholené verze OT, by určitě nebyl problém nacpat do Pumy 8 lidí výsadku. Vždycky ale bude hodně věcí co se někam musí odložit. V tomhle má problém i CV90, ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi:
mno v případě oholené verze OT, by určitě nebyl problém nacpat do Pumy 8 lidí výsadku. Vždycky ale bude hodně věcí co se někam musí odložit. V tomhle má problém i CV90, kdy elektronika a různé krabice, rovněž odkrojily dost z vnitřního prostoru a zvládá taky jen 3+6. Vždycky tedy bude hodně věcí které je nutno někam uložit. Proto píšu že by se našlo třeba jen 1 plnohodnotné místo + třeba něco nouzového. Všiml jsem si že u Pumy pod sedačky nic necpou asi z bezpečnostních důvodů, ale místa tam je dost. Podobně to asi bude s prostorem pod věží - konstruktéři asi dali přednost bezpečnosti na úkor vnitřního prostoru. To je ale jen můj dojem.
MALI:
jak se ti zdály ty závěsné sedačky u Pumy třeba v porovnání s naší protiminovou sedačkou BOG-AMS-V. Ty mám rád, ale ukusují z vnitřního prostoru víc místa. Případně šly by vůbec osadit do Pumy ? Počítám že u CV90 nebo jiných by problém nebyl.Skrýt celý příspěvekTo Jirosi: K místům v Pumě: všechno odstranit nemůžete, ale jedno místo by se tam podle mého názoru dalo vytvořit (pokud by byl zájem ze strany PSM). K T-10 pro AČR - ...Zobrazit celý příspěvek
To Jirosi:
K místům v Pumě:
všechno odstranit nemůžete, ale jedno místo by se tam podle mého názoru dalo vytvořit (pokud by byl zájem ze strany PSM).
K T-10 pro AČR - nezlobte se na mě, ale Já jsem optimista s praxí, proto se na to dívám pesimisticky, proč? - z následujících důvodů:
1) myslím si, že se Japonců zatím ještě nikdo neptal (nejen z ČR), takže ani nevíme, zda licenci na ten tank vůbec chtějí prodat (mají tam svoje unikátní technologie),
2) T-10 je, pokud vím, jeden z nejdražších současných tanků,
3) Kdo by jej měl "poevropštit" (tj. vyvinout, odzkoušet)?
4) Tank by měl splňovat normy NATO včetně vnitřního prostoru atd. (jako japonský nemusí)
5) Když si to vezmeme z hlediska času tak: vyjednávání o prodeji licence (nikde není jisté, že bude úspěšné), transfer technologií bude také trvat určitou dobu, pak spuštění linky + rozběh sériové výroby - odhaduji to celkem na minimálně deset let + zavedení do AČR - takže reálně to vidím, že (snad) v roce 2030 by byl ten tank zaveden do AČR. V roce 2030 už se budou všichni ohlížet po L3, takže my bychom zase měli náš specifický český tank (obdobně, jako teď máme T-72M4CZ).Skrýt celý příspěvekTo Rase, 13:07: ... aby nevznikla mýlka: Já jsem uvažoval o ceně varianty CV90 Mk3 (vztaženo ke strojům, co byly představeny loni na IDETu), cenu CV90 Mk4 neznám ani přibližně, ...Zobrazit celý příspěvek
To Rase, 13:07:
... aby nevznikla mýlka: Já jsem uvažoval o ceně varianty CV90 Mk3 (vztaženo ke strojům, co byly představeny loni na IDETu), cenu CV90 Mk4 neznám ani přibližně, je celkem možné, že na Mk3 dalo BAE dumpingovou = výprodejovou cenu. Na reálnou cenu Mk4, stejně tak na její skutečné výkony si zatím budeme muset počkat.
Já osobně bych ušetřené finance (pokud by vůbec nějaké zbyly, protože těch 50 mld je čistě hypotetických) dal do zvýšení počtu podvozků (tím do snížení jejich jednotkové ceny) tak, aby bylo ještě 30 podvozků pro samohybné minomety, které v těch 210 ks vozidel opět (stejně, jako u Pandurů) nejsou. Případně na 30 mm AB munici. Ten 40 mm CTAS je pro nás reálně už teď nedostižným snem.Skrýt celý příspěvekRase: Pěkná fotka. Ale pokud jsou ve vnitř sedačky 2+4, tak se odstraněním toho bloku věže dostaneš určitě na 4+4. liberal shark: Tak ono, ani jedno co uvádíte nemusí být přímou ...Zobrazit celý příspěvek
Rase: Pěkná fotka. Ale pokud jsou ve vnitř sedačky 2+4, tak se odstraněním toho bloku věže dostaneš určitě na 4+4.
liberal shark: Tak ono, ani jedno co uvádíte nemusí být přímou úměrou. Přitom se vždy bavíme o ztrátě odolnosti.
Takže bude lepší si koupit německé komponenty z "japonska". Přitom pokud se někdo rozhodne(CR nemá volný přístup k moři), tak budeme ty komponenty pašovat?
Zatím jsme viděli jen prospekt. Celkem by mně zajímalo, zda náhodou narust nosnosti není způsobem, narustem hmotnosti vozidla. Ve výsledku se klidně může "užitečná" hmotnost snížit.Skrýt celý příspěvekJeště poznámku k často diskutované otázce hmotnosti. Snaha omezovat hmotnost není jen o únosnosti mostů a silnic, o požadavcích na transportní a podpůrné prostředky, ale také o ...Zobrazit celý příspěvek
Ještě poznámku k často diskutované otázce hmotnosti. Snaha omezovat hmotnost není jen o únosnosti mostů a silnic, o požadavcích na transportní a podpůrné prostředky, ale také o spotřebě paliva a hlavně o podílu terénu, kam se s těmi tanky a BVP dostanete a tudíž o svobodě manévru bojových jednotek.Skrýt celý příspěvek
Pokud bude k dispozici i příslušná průzkumná, velitelská, ženijní, zdravotnická, protiletadlová, minometná a dopravní verze, byl by to velmi dobrý kandidát na kompletní ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud bude k dispozici i příslušná průzkumná, velitelská, ženijní, zdravotnická, protiletadlová, minometná a dopravní verze, byl by to velmi dobrý kandidát na kompletní přezbrojení 7. mbr, nejlépe v kombinaci s japonským tankem Type 10.
Ze strategických důvodů vidím jako optimální spolupracovat buď se státy podobné velikosti a váhy jako je ČR nebo se státy, které jsou dost daleko na to, aby mohly mít nějaké vůči nám nějaké nepřátelské úmysly (Jižní Korea, USA, Japonsko).Skrýt celý příspěvekKOLT na základě miulých diskuzí jsem na nedávno ptal MALI na totéž petres je možné osadit Pumu variantou věže LANCE, jako je na Lynxu (zajímá mne technická stránka věci, v ...Zobrazit celý příspěvek
KOLT na základě miulých diskuzí jsem na nedávno ptal MALI na totéž
petres
je možné osadit Pumu variantou věže LANCE, jako je na Lynxu (zajímá mne technická stránka věci, v tuhle chvíli bych nechtěl řešit finanční)? Pokud ano, byly by možné úpravy, o kterých jste mluvil v případě Lynxu i u Pumy (přemístění vybavení z prostoru výsadku Pumy do té věže a tím uvolnění potřebných 1 - 2 míst v případě verze BVP)?
MALI
technicky je samozřejmě možné všechno, co neodporuje zákonům fyziky (pokud je na to dostatek času a peněz). Když jsem se na záměnu věže u vozidla Puma ptal PSM bylo mi odpovězeno, že to není třeba, protože věž Pumy není třeba měnit....
Když se nad tím osobně zamyslím, tak: do stávající korby asi ne: věž RCT-30, nyní osazená na Pumě je asymetrická a proto je také asymetrická i korba (důvodem je klasický optický přístroj velitele (PERI), který jde středem věže RCT-30 vozidla PUMA.
Pokud bychom ale dali na korbu Pumy symetrický strop (se symetricky umístěným uložením věže) tak asi ano, přiznávám se, že po tom vyjádření PSM jsem nad tím už dál nebádal. Puma by se však musela celá znovu hmotnostně vyvážit a provést s ní zaváděcí zkoušky. Je ovšem fakt, že ty radiostanice, které jsou u Pumy pod věží by se mohly dát do věže LANCE (je tam pro ně místo), zmizela by také celá spodní část přístroje PERI a v korbě by hned bylo víc místa (máte vcelku dobrý nápad).
viz nedávná diskuze:
http://www.armadninoviny.cz/ce... Skrýt celý příspěvekKOLT: dvě místa pod bezosádkovou věží Pumy zabírá různá elektronika a spousta dalších věcí, co má věž Lance uvnitř (pokud jsem pochopil maliho). Jedno místo pro dalšího člověka by ...Zobrazit celý příspěvek
KOLT:
dvě místa pod bezosádkovou věží Pumy zabírá různá elektronika a spousta dalších věcí, co má věž Lance uvnitř (pokud jsem pochopil maliho). Jedno místo pro dalšího člověka by tak určitě vzniklo - možná i něco víc. tady je fotka:
http://www.rommelkiste.de/Fahr... Skrýt celý příspěvekMALI: pokud by tedy bylo CV90 Mk.IV s bezosádkovou věží Lance významně levnější než Puma, tak se mi ta představa docela líbí. Ušetřené finance by mohly jít třeba na příplatek za ...Zobrazit celý příspěvek
MALI:
pokud by tedy bylo CV90 Mk.IV s bezosádkovou věží Lance významně levnější než Puma, tak se mi ta představa docela líbí. Ušetřené finance by mohly jít třeba na příplatek za osazení kanónem CT40. Ty jsou totiž za pěknou pálku: Britové za 515 kanónů zaplatí celkem 256 mil.dolarů, tedy necelého půl milionu usd za kus (!) Pokud by to byl problém (cenový) tak se alespoň zamyslet nad klasickou ráží 35 mm. Nějak bych ty němce zapojil i v případě vítězství CV90. Takhle by BAE alespoň neslízlo všechnu smetanu.
HonzaH:
Pokud se do roku 2020 nepodepíše pěkná hromada nákupů a MO bude do rozpočtu vracet kus rozpočtu, tak doufám že nám NATO nakope zádel. Škada že není nějaký trest pro "maření obranyschopnosti země". Aktuální "ministryně" odkryla spoustu špíny, tak snad i něco vyřeší. Jinak ale absolutní souhlasSkrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...