Pátá generace bojového vozidla pěchoty CV90 MkIV

CV90 MkIV; větší foto / BAE Systems

Londýn, Velká Británie - Rychlejší, silnější, výkonnější. To jsou hlavní vlastnosti nové generace bojového vozidla pěchoty CV90, které dnes na Mezinárodní konferenci o obrněných vozidlech v Londýně představila společnost BAE Systems. CV90 MkIV je generačně již pátým členem bojem prověřené rodiny bojových vozidel pěchoty (BVP) CV90 a představuje další významný krok ve vývoji tohoto legendárního obrněnce.

Nová řada CV90 MkIV nabízí výrazné vylepšení bojových schopností, včetně zvýšeného výkonu motoru a aktivní technologie tlumení pro zlepšení rychlosti a manipulace na bojišti. Nové vozidlo je vybaveno nejmodernější elektronickou architekturou NATO, která splňuje všechny požadavky zákazníků na integraci senzorů a implementaci autonomních systémů.

 

 

Společnost BAE Systems se rozhodla, že bude novou řadu CV90 MkIV nabízet také Armádě České republiky, která bude muset v aktuálním výběrovém řízení nahradit flotilu BVP pěchoty BVP2.

 

Jsme nesmírně hrdí a nadšení, že můžeme představit další krok ve vývoji CV90, uvedl k představení Tommy Gustafsson-Rask, viceprezident a generální ředitel společnosti BAE Systems Hägglunds. MkIV bude nyní k dispozici současným i budoucím uživatelům modelu CV90, kteří budou moci naplno využívat nových vývojových vlastností tohoto legendárného a bojem prověřeného vozidla. Tento přístup poskytuje nejlepší možnou kombinaci osvědčených řešení a nejmodernější technologií BVP, která má velký potenciál i pro budoucí rozvoj, dodal Gustafsson-Rask.

 

BVP CV90 vyvíjené švédskou společností BAE Systems Hägglunds je moderní, adaptabilní a v boji prověřené vozidlo. Celkem 1280 kusů CV90 v 15 variantách již bylo prodáno do sedmi zemí, včetně čtyř spojenců NATO. Poslední generace modelu CV90, který zakoupily ozbrojené síly Norska, je jedním z nejmodernějších BVP, které se v současnosti ve světě vyrábí.

 

Model CV90 MkIV obsahuje nový motor Scania s výkonem až 1000 koní a nejnovější modernizovanou vysoko-zátěžovou převodovku X300. Hrubá hmotnost vozidla (GVW-R) se zvyšuje z 35 tun na 37 tun, což znamená, že uživatelé získávají navíc dvě tuny užitečného zatížení, a to vše při zachování manévrovacích schopností vozidla a stejného stupně ochrany (STANAG 4569) To vše zvyšuje další vývojový potenciál vozidla.
 

Nové vlastnosti MkIV umožňují také plnou implementaci systému iFighting™, který společnost BAE Systems vyvíjí jako inteligentní řešení a podporu na moderním bojišti. iFighting™ pracuje jako komplexní podpora posádky vozidla s výrazným vylepšením situačního vidění a pomoci při rozhodování. Tyto vlastnosti podporují nejen posádku, ale také zajišťují špičkový výkon celého systému.

 

Hlavními rysy nového obrněnce CV90 MkIV jsou, mimo jiné: 

• Novou řadu věží CV90MkIV D, která je vybavena modulární konstrukcí s hlavněmi 30 / 40-, 35/50 a 120 mm a přípravou pro integraci dalších zbraní, například řízených protitankových střel a kulometů. Věže jsou navrženy tak, aby podporovaly rozsáhlejší integraci senzorů a revoluční koncepci iFighting ™ společnosti BAE Systems. Generace MkIV bude také prvním západním BVP se systémem Active Protection.
• Technologie aktivního tlumení ve standardní nabídce k podvozkové části. Tato funkce propůjčuje vozidlům aktivní dynamiku pro vyšší stabilitu a rychlosti v různých typech terénů, a také výrazně snižuje náklady životního cyklu pro koncového uživatele.

• Čtvrtá elektronické architektury NGVA Standard Electronic Architecture, která zvyšuje efektivitu fúze dat ze senzorů a výrazně zvyšuje paralelní zpracování dat v reálném čase. Tato technologie bude podporovat algoritmy strojového učení, schopnosti umělé inteligence - včetně autonomní podpory posádky - a rozšířené reality a 3D mapy, které výrazně rozšíří možnosti budoucích aplikací a vývoje.

 

Řada CV90 nabízí, se svojí konstrukcí a technologiemi koncipovanými pro snadnou integraci dalších rolí díky flexibilnímu sestavení podvozku a jeho přiřazených dílčích systémů, bezkonkurenční výkon a unikátní schopnosti ve třídě 20-37 tun. Ve srovnání se současnými západními BVP bude CV90 MkIV o několik tun lehčí při zachování stejné úrovně ochrany (Stanag 4569), přičemž vyšší váha (GVW-R) 37 tun zvyšuje i potenciál dalšího vývoje.


„Model CV90 je od samého počátku vyvíjen s jasnou vizí: vytvořit vozidlo, které nabízí vysokou taktickou a strategickou mobilitu, špičkovou palebnou sílu, vysokou schopnost přežití a ochrany ve všech typech terénu nebo taktického prostředí. Chceme se neustále posouvat vpřed a díky průběžné zpětné vazbě od naší široké skupiny koncových uživatelů a jejich přísným požadavkům je CV90 v současnosti technicky nejvyspělejším a nejprověřenější platformou bojových vozidel pěchoty, kterou dnes máte možnost vidět. Tato filosofie, v kombinaci s vysokým potenciálem růstu, dává vozidlu CV90 jedinečné postavení na globálním obranném trhu,“ uvedl Dan Lindell, ředitel pro platformu CV90 společnosti BAE Systems Hägglunds.
 

BVP CV90 se dnes používá v Dánsku, Estonsku, Finsku, Norsku, Švédsku, Švýcarsku a Nizozemsku.

 

Redakčně upraveno

Nahlásit chybu v článku


Související články

Unikátní podvozek vozidla BAE Systems CV90

Pásové vozidlo pěchoty CV90, jeden z adeptů pro Armádu ČR, se pyšní novým unikátním podvozkem. Před ...

BVP Puma pro Armádu ČR - průmysl, výcvik, cena a spolehlivost

Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) plánuje za nakup 210 nových bojových vozidel pěchoty (BVP) a dalších ...

BOV 8×8: Nové slovenské bojové vozidlo pěchoty

Ministerstvo obrany Slovenské republiky (MO SR) v rámci průmyslového dne předvedlo zástupcům médií ...

Francie modernizuje tanky Leclerc a vyhlíží nový tank

Francie mezi roky 2020 až 2028 modernizuje celou flotilu hlavních bojových tanků Leclerc. Informaci ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • HonzaH
    12:40 25.01.2018

    Chlapci, představy jsou to krásné. Ale realita je taková, že: Radary MADR jsou u ledu, protože NÚKIB nedovolí jejich připojení do systémů NATO. Jak se to vyvine dál? Kdo ...Zobrazit celý příspěvek

    Chlapci, představy jsou to krásné. Ale realita je taková, že:
    Radary MADR jsou u ledu, protože NÚKIB nedovolí jejich připojení do systémů NATO. Jak se to vyvine dál? Kdo ví.
    Víceúčelové vrtulníky už měly být pomalu vybrané. Šlechtová to hodila GŠ na hlavu a chce nové specifikace. Jak to bude dál? Kdo ví.
    Mluvilo se o nákupu nových houfnic, nakonec je z toho modernizace starých a k tomu pár nových, a kdy se ty budou řešit? Kdo ví.
    Už máme těch 20 Pandurů, o kterých se mluví už dlouho? Už máme ty Titusy? Už máme ty Liteningy? Už jsou neprůstřelné vesty? ...
    Zatím se nakoupilo plno Tatrovek. Můžeme v klidu přejmenovat AČR na ČSAAD - Česká státní armádní automobilová doprava.
    Už mne to nějak nebaví, pořád se jen kecá a skutek utek. Abychom ještě nebyli rádi za modernizaci BVP2.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    12:22 25.01.2018

    To Dušan: Já bych se zase té kombinace CV90 Mk4 s věží Lance nebál. Ono je něco jiného exponát určený na "rozšířený průmyslový den" (teda spíš "průmyslový měsíc") a něco jiného ...Zobrazit celý příspěvek

    To Dušan:
    Já bych se zase té kombinace CV90 Mk4 s věží Lance nebál. Ono je něco jiného exponát určený na "rozšířený průmyslový den" (teda spíš "průmyslový měsíc") a něco jiného pak BVP na objednávku.
    Nesrovnával bych určitě BAE/Hägglunds s GDELS. U GDELS mi to tak připadá, že jsme pro ně "nýmandi", kterým stačí ke štěstí "Potěmkinova vesnice" určená na statickou ukázku na veletrhu a zbytek, že "okecají" (proč by si to také nemysleli, když se jim to s Pandury už jednou takto povedlo, že...., asi počítají, že zase někoho uplatí...). BAE šlo do ukázky s Kongsbergem - to je úplně jiná firma, a tam problémy s integrací věže na podvozek nebyly (až na to, že Švédi jim dali k dispozici podvozek z OT, které bylo určeno do soutěže pro Dánsko, takže výsledek vypadal z profilu jak dromedár a paradoxně byl stejně těžký, přitom MCT-30 váží 2,5 tuny oproti 4,6 tuny u E30CZ). BAE přitom oficiálně nabízí, že jedna z variant dodávky jejich vozidel je dodání pouze podvozku a zákazník si na ten podvozek může integrovat věž podle libosti. Rheinmetall je zase schopný tu svoji věž integrovat na jakýkoli technicky vhodný podvozek.

    Obecně: pokud bude integrace věže na podvozek mechanicky možná a pokud budou mít oba systémy otevřenou systémovou architekturu, není integrace věže na podvozek systémový problém. Samozřejmě, je zde třeba vidět, že by to bylo ve výsledku o něco málo dražší (o cenu integrace a zkoušek), ale ty zkoušky by se v ČR dělaly stejně, jen by musely být rozsáhlejší.Skrýt celý příspěvek

  • Thanos
    10:36 25.01.2018

    Nemáte někdo nějaký odkaz na stránky, kde se porovnávají kvality jednotlivých věží na IFV?

    Nemáte někdo nějaký odkaz na stránky, kde se porovnávají kvality jednotlivých věží na IFV?

  • Dušan
    10:36 25.01.2018

    To RASE: já osobně bych moc nešel do kombinace věží a podvozků od zcela různých různých výrobců, protože pak vznikají velké problémy, viz. PANDUR a Izraelci. Byť je věž LANCE ...Zobrazit celý příspěvek

    To RASE: já osobně bych moc nešel do kombinace věží a podvozků od zcela různých různých výrobců, protože pak vznikají velké problémy, viz. PANDUR a Izraelci. Byť je věž LANCE super, tak jí nechat Rheinemtallu na LYNX, BOXER, příp. PUMU. Kongsberg nebo SAAB zase pracuje s BAe...

    To MALI: k té věži na ASCOD díky za info. Už na IDETu 2017 ta věž na ASCODU silně připomínala nějaký nefunkční polotovar. Na MSPO už to bylo o poznání lepší, vozidlo tam mělo jinou věž. Je fakt škoda, že GDELS nás má pořád za zákazníka druhé kategorie, kterému nabízí jen "odpad". ASCOD 2 byl můj původní favorit na naše nové BVP a to nejen kvůli propojení s CSG, ale protože jej nyní vylepšují Britové, škoda.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    10:23 25.01.2018

    MALI: k ceně. Tak to jsem netušil, že jsou mezi vozidly až takový (výrazný) rozdíl. Pozoruhodné. Jinak předpokládám, že tak jak nám BAE nabízí CV90 Mk.IV, tak i PSM nám nabízí už ...Zobrazit celý příspěvek

    MALI:
    k ceně. Tak to jsem netušil, že jsou mezi vozidly až takový (výrazný) rozdíl. Pozoruhodné. Jinak předpokládám, že tak jak nám BAE nabízí CV90 Mk.IV, tak i PSM nám nabízí už modernizovanou verzi Pumy (ne tu co má teď BW). Rheinmetall KF31 a KF41. Existuje šance že nám třeba BAE osadí věž Lance na jejich podvozek ? Přeci jen španělské Piranha IIIC ji taky mají (viz foto). Mezi GDELS a Rheinmetallem by tak neměl být problém.

    http://3.bp.blogspot.com/-M1TG... Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    10:15 25.01.2018

    MALI: E30 jsem zmiňoval spíš kvůli tomu, že je osádková a tedy spoustu problémů může osádka řešit přímo (tedy ta sázka na jistotu). U bezosádkových je to někdy problém, ale nic ...Zobrazit celý příspěvek

    MALI:
    E30 jsem zmiňoval spíš kvůli tomu, že je osádková a tedy spoustu problémů může osádka řešit přímo (tedy ta sázka na jistotu). U bezosádkových je to někdy problém, ale nic hlubšího jsem tím nemyslel. Čekal jsem že E30 má alespoň víc místa - taky to ale není zrovna super. Jinak CV90 zvládá reálně 6 lidí, tak myslím jezdí na mise. Prostor tedy není zrovna super a kupříkladu švýcaři si svoje CV90 prodloužili o jedno kolo (byť tendr vyhrálo klasické). právě prodloužené vozidlo bylo v Německu (před vývojem Pumy) a totálně pohořelo - bylo poslední z hodnocených. Nic bych tedy neprodlužoval (!)
    Čím dál víc jsem tedy přesvědčen že AČR si bude muset zvyknout na 3+6 ať už vybereme cokoliv. Ona místa na víc leda v případě že bude věž bezosádková a všechny ty krabice s elektronikou budou v ní (kvůli úspoře místa). Tohle splňuje snad jen bezosádková věž Lance, kterou bych tedy nacpal na všechna vozidla. Pokud jsem to pochopil dobře, tak by vyšetřili nějaké to místo i u Pumy.

    díky za komentář k Ascodu - netušil jsem že na tom byl až tak, tak moc mizerněSkrýt celý příspěvek

  • MALI
    09:43 25.01.2018

    To Rase: K ceně vozidel: nezapomeňte, že Puma některé dost drahé subsystémy momentálně nemá (tj. nejsou započítány v ceně) - např. PTRK, některé bude na ní nutné modernizovat ...Zobrazit celý příspěvek

    To Rase:
    K ceně vozidel:
    nezapomeňte, že Puma některé dost drahé subsystémy momentálně nemá (tj. nejsou započítány v ceně) - např. PTRK, některé bude na ní nutné modernizovat (například SŘP rychle zastarává) - takže pořizovací cena Pumy dále vzroste.
    Nemyslete si, že ty ceny už někde nejsou spočítané, včetně ceny nutné k zabezpečení životního cyklu na 30 let, a "mám takový dojem", že nejsou ani přibližně stejné.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    09:16 25.01.2018

    To Rase: Proč myslíte, že osádková věž E30 je sázka na jistotu a v čem? Můj názor: E30 je stará pomalu jako ten podvozek (ve verzi MK1), nemá integrovaný PTRK; střelecký ...Zobrazit celý příspěvek

    To Rase:
    Proč myslíte, že osádková věž E30 je sázka na jistotu a v čem?

    Můj názor:
    E30 je stará pomalu jako ten podvozek (ve verzi MK1), nemá integrovaný PTRK; střelecký přístroj je sice součástí výborného SŘP UTAAS, ale ten je starý také už přes 20 let, velitelský přístroj - zatím nic moc, ale pravdou je, že se tam dá dát cokoliv, co si zákazník zaplatí. Ergonomie ve věži nic moc - ale o něco lepší, než v BVP-2. Na nějaké solidní informační displeje pro velitele ve věži není místo. Navíc, věž E30 je dost těžká (4,6 t) - beru to však oproti věži Lance (která má při stejné balistické odolnosti o 1,3 t méně, lehčí je i věž Pumy - cca o 1,2 t - to znamená, že vozidlo bude pohyblivější a bude zde záloha na další zvyšování balistické odolnosti). Největší nevýhodou je však to, že když dáte do CV90 osádkovou E30, tak s obtížemi tam jenom převezete těch 8 lidí, to ano, ale nemáte šanci vytvořit tam pracoviště VČ/ZVČ a ti dva, co budou sedět první ve směru jízdy (tj pod věží) musí mít výšku tak do 170 cm (samozřejmě jde jen o odhad) a nesmí být moc širocí v ramenou. Proto Já jsem za bezosádkovou věž, která i v CV90 umožní vytvořit to pracoviště a víc místa pro převoz materiálu (CV90 není z hlediska přepravních schopností uvnitř korby nic moc - jedině, když by ho prodloužili).
    K účasti Pumy v českém tendru:
    dát nový nátěr nestačí - museli by minimálně modernizovat přístroje SŘP (už dříve jsem na AN psal, že vyměnit čb displeje za barevné jaksi nestačí, doplnit PTRK - ne jen o něm mluvit, vyměnit kulomet (to je to nejmenší) ale hlavně dovnitř dostat víc lidí (alespoň o jednoho) a někam dát větší nádrže na naftu (kam?).
    K účasti ASCOD:
    No, Já když vidím ty problémy, které máme v AČR s provozem Pandurů které jsou od stejné firmy, tak bych ASCOD nechtěl, ani kdyby byl technicky na úrovni Pumy.
    A to ASCOD není. A víte proč má ASCOD Samson-2? Protože ta věž váží jen 2 t. Dát na něho věž z Pumy, nebo nějakou jinou, stejně těžkou bezosádkovou věž, tak by se také mohl na AČR požadovaném příčném svahu převrátit. Osádková věž by navíc zabrala moc místa v korbě, takže by byli rádi, kdyby převezli těch šest lidí výsadku, ale s hmotností a s těžištěm by byl stejný problém. Pokud by měl ASCOD plnit dynamické požadavky a náklony, tak by pravděpodobně by nesplnil AČR požadovanou balistickou odolnost. ASCOD by byl pro nás zajímavý jedině v případě, kdyby nám GD UK nabídlo svůj ASCOD 42 - to je totiž zcela jiné vozidlo.

    K plnění plánu - mám za to, že termín první dodávky vozidel 2020 zatím není ohrožen, pokud půjde vše dle plánu a pokud se nezasekne tendr, nebo vůbec jeho vyhlášení. Podle mého názoru by se to mohlo udělat i bez tendru - přímým oslovením vlády vládou - například jak teď pořizují kolová vozidla na Slovensku, nebo dříve u nás Gripeny.

    To Dušan:
    Naše požadavky na nová pásová vozidla už jsou dávno napsány a schváleny a jsou technicky splnitelné více vozidly. Nemyslím si, že by byly nafouknuté a už vůbec ne do neuchopitelných rozměrů (i když snahy by tu byly - stačí si přečíst některé z diskuzních příspěvků zde na AN). Diskutabilní jsou spíš všechny ty požadované verze, jejich omezení by nám hodně zjednodušilo nákup.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    09:02 25.01.2018

    Dušan: no jo, ale současný projekt NGCV je v podstatě jen hledání konceptu a výroba pár ukázkových technologických demonstrátorů - co dál se teprv uvidí. Podle projektového ...Zobrazit celý příspěvek

    Dušan:
    no jo, ale současný projekt NGCV je v podstatě jen hledání konceptu a výroba pár ukázkových technologických demonstrátorů - co dál se teprv uvidí. Podle projektového manažera Chrise Ostrowskieho, armáda nepodala přesné specifikace, jelikož chce získat představu, co je vůbec realizovatelné. Základním požadavkem je, aby vozidlo mělo dvojčlennou posádku a v zadní části prostor pro šestičlenný výsadek. Prototypy mají získat automatické kanóny ráže 50 mm usazené v dálkově ovládané věži. Není zcela jasné, zda vozidlo bude na kolovém nebo pasovém podvozku.

    Ještě k té ceně vozidel. Doporučuju všem, smířit se s tím, že ani jedno z vozidel nebude natolik levnější, aby se to výrazně projevilo ve výsledné ceně. Zkrátka když nacpeme elektronikou a moderními systémy Ascod nebo CV90, tak cena bude hodně podobná Pumě - určitě né poloviční nebo třetinová .))Skrýt celý příspěvek

  • Dušan
    08:01 25.01.2018

    To RASE: podvozek LYNXU je asi jeho největší slabina, na druhou stranu si myslím, že když u CV-90 se takto pohnuli vpřed (CV-90 je ale obecně podmotorované BVP se slabší únosností ...Zobrazit celý příspěvek

    To RASE: podvozek LYNXU je asi jeho největší slabina, na druhou stranu si myslím, že když u CV-90 se takto pohnuli vpřed (CV-90 je ale obecně podmotorované BVP se slabší únosností podvozku a divím se, že s tím přišlo BAe až teď), tak u Rheinmetallu nebude techologicky problém vybavit v budoucnu LYNX aktivním odpružením. To by z něj udělalo docela jinou kategorii BVP. Otázka druhá je, zda to nebude ve výsledku dražší než BVP PUMA.
    Je tu ale obecně spousta neznámých jak má takové BVP které má sloužit dalších 40-50 let vypadat. Z tohoto důvodu bych se při tvorbě požadavků na naše BVP pro AČR orientoval na detaily z amerického projektu BVP budoucnosti NGCV od SAIC. Myslím si, že Američané vědí co chtějí a my nemusíme vymýšlet nic nového nebo tvořit nějaké vzdušné zámky a nafukovat problém BVP do v praxi neuchopitelných rozměrů.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    22:37 24.01.2018

    Pořád jsem primárně pro Pumu, technicky, politicky atd. Teď jsem jen klidnější, pokud politici vyberou CV90. Osádková věž E30 je sázka na jistotu (podobně se rozhodli britové u ...Zobrazit celý příspěvek

    Pořád jsem primárně pro Pumu, technicky, politicky atd. Teď jsem jen klidnější, pokud politici vyberou CV90. Osádková věž E30 je sázka na jistotu (podobně se rozhodli britové u Ajaxe), pokud ale chceme bezosádkovou věž, tak MALI zajímavě nakousl osazení věží Lance. Vypadá to poněkud toporně, ale za mě proč ne, za sebe bych překousl i Ascod, pokud by měl tuto věž - jinak ne. Pokud by bylo reálně možné osadit věž Lance na tato vozidla, tak nevidím důvod pro Lynx (podvozek mě neoslnil). Možností je zkrátka spousta a ještě jednou zmíním, že záleží na tom co AČR chce a politici schválí. Doufám že do tendru přijde PSM s pořádně vymazlenou Pumou, nátěr a trochu jiný facelift, tak jako BAE s novým Mk.IV, Lynx KF41, ASCOD s pořádnou věží atd. zkrátka pořádný posun. Jen to chce vybrat mašinu co nejdřív - už teď se nestíhá původní plán...Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    22:23 24.01.2018

    To Jara, To flanker.jirka: Ano, zatím z toho víme jen to, co bylo v tiskové zprávě a co vidíme z jednoho obrázku (a to ještě nezveřejnili ani fotku), co ale víme, tak to, že se ...Zobrazit celý příspěvek

    To Jara, To flanker.jirka:
    Ano, zatím z toho víme jen to, co bylo v tiskové zprávě a co vidíme z jednoho obrázku (a to ještě nezveřejnili ani fotku), co ale víme, tak to, že se snažili od základu tu svou CV-90 modernizovat. Tohle by měl být výsledek, jak se jim to povedlo, to se časem ukáže. V případě zdárného pokračování programu nových pásových vozidel pro AČR by to asi stejně chtělo další srovnávací (už konkrétnější) zkoušky u nás.

    To Jara:
    pokud máte nějaké bližší technické informace, jak si v BAE "zfušovali" svoji generální modernizaci CV90, tak se o ně zkuste podělit...., protože podle toho, co píšete, tak jste buď génius, nebo někdo úplně z druhé strany stupnice...

    To flanker.jirka:
    Jak to mají v CV90 Mk4 se časem ukáže, otevřené řídící systémy bojových vozidel jsou obecně nyní už standardním požadavkem pro novou techniku (tak snad už ano).Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    21:14 24.01.2018

    Pozor přátelé, přijde kontrolní otázka. Mají něco více než ten obrázek? RaSe: se švédy se spolupracuje relativně dobře, tak bych se toho nebál, pokud dokáží překousnout přenos ...Zobrazit celý příspěvek

    Pozor přátelé, přijde kontrolní otázka. Mají něco více než ten obrázek?

    RaSe: se švédy se spolupracuje relativně dobře, tak bych se toho nebál, pokud dokáží překousnout přenos větší části výroby k nám. Proč preferujete věž s osádkou?

    MALI: počítá se už s otevřeným systémem pro integraci aktivní obrany typu hardkill proti PTŘS, RPG, ...???Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    21:10 24.01.2018

    To Mali Ano rozhodující jaké bude zapojeni průmyslu uvidime a ted k těm vylepšením nebudu komentovat hard kill a tak dále to jsou věci které se nechají posadit do čehokoli ...Zobrazit celý příspěvek

    To Mali
    Ano rozhodující jaké bude zapojeni průmyslu uvidime a ted k těm vylepšením nebudu komentovat hard kill a tak dále to jsou věci které se nechají posadit do čehokoli ....
    Jiný motor,převodovka ? Stále je to scania V8,že ano takže stejný powerpack jen tu V8 přifoukli a tím ji snížili rozsah použitelných otáček,tak asi upravily odstupňovaní převodů a zvýšení nosnosti,no to tam jen šoupli tužší torzky to znamená jen větší průměr,no a aktivní jsou akorát tlumiče, takže nějaká jednoduchá hydropneumatika, protože dost pochybuji ze cele vozidlo prekopali pro použití kompletního hydropneumatickeho odpružení tak jak to má například puma....u pumy supluje hydropneumatika i pružiny a to podvozku dává ty skvele vlastnostiSkrýt celý příspěvek

  • Dušan
    20:57 24.01.2018

    To faraonamumu: osobně nemám rád, když se otázky spojené s Německem - když se někomu nehodí do krámu - srovnávají neustále se II. světovou válkou a nikomu nevadí, že jezdí ve ...Zobrazit celý příspěvek

    To faraonamumu: osobně nemám rád, když se otázky spojené s Německem - když se někomu nehodí do krámu - srovnávají neustále se II. světovou válkou a nikomu nevadí, že jezdí ve škodovce kterou Němci dali dohromady, má doma věci od Boshe nebo od Siemense, nakupuje v Lidlu ... To je ta nejlacinější argumentace přerůstající v demagogii.
    Co se týče náhradních dílů, tak jak se dočtete tady v některém z článků na AN, Němci nabídli takový přenos technologií a několikanásobně vyšší investice do Česka překračující rámce projektu BVP samotného, že BAe ani GDELS dohromady toto nenabízejí. Co nám přinesla spolupráce s nimi od roku 2004 kdy tady byly zavedeny Gripeny, Arthury...? Víte co nacpalo Švédsko všechno do offsetů, aby je "splnilo"? To bylo fakt na férovku k tehdejší východní Evropě. Myslíte, že když jim dáme další projekt, že se to změní? Ale tohle nemá cenu tady rozebírat pokud používáte argumenty s II. světovou válkou.

    Za mě: CV-90 Mk IV patří pouze těm státům, které již CV-90 mají x let ve výzbroji, aby své stávající starší verze CV-90 mohly modernizovat na tuto moderní variantu a ještě ca 10-20 let udrželi svá BVP na úrovni stávajících požadavků. Pro ty státy, které chtějí kompletně přezbrojit svou flotilu BVP na úplně nový typ a používat jej dalších 40-50 let, tj. dnes Česká republika, tak je to vozidlo nevhodné. Pokud se tady zvolí CV-90 v jakékoliv verzi, uděláme chybu, kterou za 10 let budeme tady v Čechách litovat.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    20:53 24.01.2018

    To Jara: ... ona ta "vylepšení" podvozku CV90 jsou dost zásadní (nemělo by jít jen o nějaký facelift, balistická odolnost byla už u Mk3 na K5, tím, že (asi) zvedli nosnost umožní ...Zobrazit celý příspěvek

    To Jara:
    ... ona ta "vylepšení" podvozku CV90 jsou dost zásadní (nemělo by jít jen o nějaký facelift, balistická odolnost byla už u Mk3 na K5, tím, že (asi) zvedli nosnost umožní další zvýšení, montáž Hard Kill Systémů (nabízejí Iron Fist), dali nové aktivní pérování, vyměnili motor a převodovku, vyměnili kompletní elektriku - to vypadá na zcela zásadní změny - technicky tím ta mašina jde hodně nahoru. Ano, nic jiného jim nezbývalo, ale to je druhá věc, důležité pro nás je, že se nám to teď chystají nabídnout a mají snahu se domluvit s naším průmyslem (VOP CZ), důležité bude, aby to nebylo za roční výrobu nábytku do IKEA, ale rovnocenně. Politické důvody nehodnotím, to nechám na politicích.

    To faraonamumu, 19:20:
    souhlasím s Vaším ekonomicko/provozním názorem;
    z hlediska věže:
    bezosádková věž umožní větší přepravní kapacitu podvozku, lepší ochranu osádky a lepší ergonomii pracovišť; za současné úrovně technologie obrazových senzorů SŘP je to z hlediska rozlišovací schopnosti úplně jedno, zda se díváte do optického přístroje, nebo na Full HD monitor, s tím, že dívat se na ten monitor je pro Vás dlouhodobě pohodlnější. Rovněž je snazší integrace věžového kompletu do vyšších systémů, propojení se systémem rozšířené reality, perspektivně pak jednodušší modernizace.
    Osádková věž je zase taková "tradiční".Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    20:01 24.01.2018

    faraonamumu: To si trochu pleteš. Sankce byli závazné, my jsme to věděli. Takže ten kdo nedodržuje smlouvu jsme mi, ne Němci. To, že jsme nedokázali zvrátit hlasovaní je opět naše ...Zobrazit celý příspěvek

    faraonamumu: To si trochu pleteš. Sankce byli závazné, my jsme to věděli. Takže ten kdo nedodržuje smlouvu jsme mi, ne Němci. To, že jsme nedokázali zvrátit hlasovaní je opět naše chybal, ne Německa. A v poslední řadě, to že jsme si nevyjednali něco na oplátku je opět jen a jen naše chyba.Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    19:58 24.01.2018

    Dušan: Spíše 40.let, protože už na přelomu 80/90. prováděli testování. Faraonamumu: Tohle nikdo doma nevyrábí, a je jedno jak velkou licenci získáte. Vždy bude potřeba spousta ...Zobrazit celý příspěvek

    Dušan: Spíše 40.let, protože už na přelomu 80/90. prováděli testování.

    Faraonamumu: Tohle nikdo doma nevyrábí, a je jedno jak velkou licenci získáte. Vždy bude potřeba spousta sub. dodávek. Bez kterých to prostě nepojede, Třeba "čipy" do základních desek.Skrýt celý příspěvek

  • faraonamumu
    19:55 24.01.2018

    To Dušan A kdo vám zaručí, že nám Německo dodá díly, že na nich nebudeme závislí. Je zajímavé, jak někteří zapomněli na 2 světové války, na migrační krizi vyvolanou Německem ...Zobrazit celý příspěvek

    To Dušan
    A kdo vám zaručí, že nám Německo dodá díly, že na nich nebudeme závislí. Je zajímavé, jak někteří zapomněli na 2 světové války, na migrační krizi vyvolanou Německem atd... Německo nás bere, jako levnou pracovní sílu, nic víc, když je naštveme, tak si prostě výrobu přesunou někam jinam, bude jim to jedno, protože dodávají i pro BW. Už nám hrozí např. sankce za nepřijmání migrantů Dublin4 atd....Skrýt celý příspěvek

  • Dušan
    19:50 24.01.2018

    Myslím si, že Bae asi nic jiného nezbývalo, když zůstalo s CV-90 po testech ve Vyškově dalece na chvostu za Pumou a Lynxem. Je dobře, že konečně nás Švédové neberou jako banánovou ...Zobrazit celý příspěvek

    Myslím si, že Bae asi nic jiného nezbývalo, když zůstalo s CV-90 po testech ve Vyškově dalece na chvostu za Pumou a Lynxem. Je dobře, že konečně nás Švédové neberou jako banánovou republiku a nabídli nám to, co mají nejlepší. Za mě však to stále nemá na Němce. Všiml si někdo jak to má vyřešeno PTŘS? Švédsko-britská škola standardně do BVP systémy PTŘS nedodává, proto bych byl v tomto ohledu dost pozorný. Lance je skutečně někde jinde. S podvozkem to asi nebude taky to pravé ořechové. Přeci jen 30 let stará konstrukce má svá omezení, můžete to pěchovat elektronikou horem dolem (a šroubovat cenu), ale původní konstrukci již moc nezměníte. Dovede si někdo představit, že to bude sloužit ještě dalších 40 let když konstrukce korby má už 30 let za sebou? Změnili hmotnost, ale balistická odolnost STANAG zůstala na stejné úrovni? Zde fandím Lynxu - Pumě - tam je nejen jistota, že se nezavře během tak dlouhé doby výrobní linka a dodávky ND poběží další dekády, ale také to, že integrace našeho průmyslu s Němci bude mnohem větší a dlouhodobější než se Švédy (Brity?).Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 8 z 9