Pátá generace bojového vozidla pěchoty CV90 MkIV
- 24. 1. 2018
- 181 komentářů
- Tisková zpráva
Londýn, Velká Británie - Rychlejší, silnější, výkonnější. To jsou hlavní vlastnosti nové generace bojového vozidla pěchoty CV90, které dnes na Mezinárodní konferenci o obrněných vozidlech v Londýně představila společnost BAE Systems. CV90 MkIV je generačně již pátým členem bojem prověřené rodiny bojových vozidel pěchoty (BVP) CV90 a představuje další významný krok ve vývoji tohoto legendárního obrněnce.
Nová řada CV90 MkIV nabízí výrazné vylepšení bojových schopností, včetně zvýšeného výkonu motoru a aktivní technologie tlumení pro zlepšení rychlosti a manipulace na bojišti. Nové vozidlo je vybaveno nejmodernější elektronickou architekturou NATO, která splňuje všechny požadavky zákazníků na integraci senzorů a implementaci autonomních systémů.
Společnost BAE Systems se rozhodla, že bude novou řadu CV90 MkIV nabízet také Armádě České republiky, která bude muset v aktuálním výběrovém řízení nahradit flotilu BVP pěchoty BVP2.
„Jsme nesmírně hrdí a nadšení, že můžeme představit další krok ve vývoji CV90,“ uvedl k představení Tommy Gustafsson-Rask, viceprezident a generální ředitel společnosti BAE Systems Hägglunds. „MkIV bude nyní k dispozici současným i budoucím uživatelům modelu CV90, kteří budou moci naplno využívat nových vývojových vlastností tohoto legendárného a bojem prověřeného vozidla. Tento přístup poskytuje nejlepší možnou kombinaci osvědčených řešení a nejmodernější technologií BVP, která má velký potenciál i pro budoucí rozvoj,“ dodal Gustafsson-Rask.
BVP CV90 vyvíjené švédskou společností BAE Systems Hägglunds je moderní, adaptabilní a v boji prověřené vozidlo. Celkem 1280 kusů CV90 v 15 variantách již bylo prodáno do sedmi zemí, včetně čtyř spojenců NATO. Poslední generace modelu CV90, který zakoupily ozbrojené síly Norska, je jedním z nejmodernějších BVP, které se v současnosti ve světě vyrábí.
Model CV90 MkIV obsahuje nový motor Scania s výkonem až 1000 koní a nejnovější modernizovanou vysoko-zátěžovou převodovku X300. Hrubá hmotnost vozidla (GVW-R) se zvyšuje z 35 tun na 37 tun, což znamená, že uživatelé získávají navíc dvě tuny užitečného zatížení, a to vše při zachování manévrovacích schopností vozidla a stejného stupně ochrany (STANAG 4569) To vše zvyšuje další vývojový potenciál vozidla.
Nové vlastnosti MkIV umožňují také plnou implementaci systému iFighting™, který společnost BAE Systems vyvíjí jako inteligentní řešení a podporu na moderním bojišti. iFighting™ pracuje jako komplexní podpora posádky vozidla s výrazným vylepšením situačního vidění a pomoci při rozhodování. Tyto vlastnosti podporují nejen posádku, ale také zajišťují špičkový výkon celého systému.
Hlavními rysy nového obrněnce CV90 MkIV jsou, mimo jiné:
• Novou řadu věží CV90MkIV D, která je vybavena modulární konstrukcí s hlavněmi 30 / 40-, 35/50 a 120 mm a přípravou pro integraci dalších zbraní, například řízených protitankových střel a kulometů. Věže jsou navrženy tak, aby podporovaly rozsáhlejší integraci senzorů a revoluční koncepci iFighting ™ společnosti BAE Systems. Generace MkIV bude také prvním západním BVP se systémem Active Protection.
• Technologie aktivního tlumení ve standardní nabídce k podvozkové části. Tato funkce propůjčuje vozidlům aktivní dynamiku pro vyšší stabilitu a rychlosti v různých typech terénů, a také výrazně snižuje náklady životního cyklu pro koncového uživatele.
• Čtvrtá elektronické architektury NGVA Standard Electronic Architecture, která zvyšuje efektivitu fúze dat ze senzorů a výrazně zvyšuje paralelní zpracování dat v reálném čase. Tato technologie bude podporovat algoritmy strojového učení, schopnosti umělé inteligence - včetně autonomní podpory posádky - a rozšířené reality a 3D mapy, které výrazně rozšíří možnosti budoucích aplikací a vývoje.
Řada CV90 nabízí, se svojí konstrukcí a technologiemi koncipovanými pro snadnou integraci dalších rolí díky flexibilnímu sestavení podvozku a jeho přiřazených dílčích systémů, bezkonkurenční výkon a unikátní schopnosti ve třídě 20-37 tun. Ve srovnání se současnými západními BVP bude CV90 MkIV o několik tun lehčí při zachování stejné úrovně ochrany (Stanag 4569), přičemž vyšší váha (GVW-R) 37 tun zvyšuje i potenciál dalšího vývoje.
„Model CV90 je od samého počátku vyvíjen s jasnou vizí: vytvořit vozidlo, které nabízí vysokou taktickou a strategickou mobilitu, špičkovou palebnou sílu, vysokou schopnost přežití a ochrany ve všech typech terénu nebo taktického prostředí. Chceme se neustále posouvat vpřed a díky průběžné zpětné vazbě od naší široké skupiny koncových uživatelů a jejich přísným požadavkům je CV90 v současnosti technicky nejvyspělejším a nejprověřenější platformou bojových vozidel pěchoty, kterou dnes máte možnost vidět. Tato filosofie, v kombinaci s vysokým potenciálem růstu, dává vozidlu CV90 jedinečné postavení na globálním obranném trhu,“ uvedl Dan Lindell, ředitel pro platformu CV90 společnosti BAE Systems Hägglunds.
BVP CV90 se dnes používá v Dánsku, Estonsku, Finsku, Norsku, Švédsku, Švýcarsku a Nizozemsku.
Redakčně upraveno
Související články
Unikátní podvozek vozidla BAE Systems CV90
Pásové vozidlo pěchoty CV90, jeden z adeptů pro Armádu ČR, se pyšní novým unikátním podvozkem. Před ...
- 19.06.2015
- 35 komentářů
- Jan Grohmann
BVP Puma pro Armádu ČR - průmysl, výcvik, cena a spolehlivost
Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) plánuje za nakup 210 nových bojových vozidel pěchoty (BVP) a dalších ...
- 13.09.2017
- 157 komentářů
- Jan Grohmann
BOV 8×8: Nové slovenské bojové vozidlo pěchoty
Ministerstvo obrany Slovenské republiky (MO SR) v rámci průmyslového dne předvedlo zástupcům médií ...
- 07.12.2017
- 210 komentářů
- Jan Grohmann
Francie modernizuje tanky Leclerc a vyhlíží nový tank
Francie mezi roky 2020 až 2028 modernizuje celou flotilu hlavních bojových tanků Leclerc. Informaci ...
- 18.01.2018
- 88 komentářů
- Jan Grohmann
PavolR: Bojový modul pro IFV Berserk G125 - by měl být konfigurovatelný jako bezposádkový nebo s jednočlennou posádkou operátora- střelce. Ve vozidle bude i prostor pro malý ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR:
Bojový modul pro IFV Berserk G125 - by měl být konfigurovatelný jako bezposádkový nebo s jednočlennou posádkou operátora- střelce. Ve vozidle bude i prostor pro malý výsadek na rozdíl od běžných MBT.
Bojová hmotnost bude o hodně nižší než u západních MBT, odhadem tak 48 tun.
Protiletadlový dvojkanón ráže 23 mm by měl být využívám jednak proti nízkoletícím cílům, jednak proti pěchotě a kvůli dostatečnému náměru v boji ve městech. V bojích na východní Ukrajině se "Zuška" velmi osvědčila i když se tam letectvo nepoužívá.Skrýt celý příspěvekDual: Koncept vozidla palebnej podpory v totožnej zbraňovej konfigurácii akú má MBT na tom samom podvozku mi príde trocha samoúčelný. Jedine, že by bola tá veža bezposádková, čo ...Zobrazit celý příspěvek
Dual:
Koncept vozidla palebnej podpory v totožnej zbraňovej konfigurácii akú má MBT na tom samom podvozku mi príde trocha samoúčelný. Jedine, že by bola tá veža bezposádková, čo zjavne nie je (tým je to celé divnejšie)
Nie sú 23mm kanóny na protilietadlový komplet trocha málo? Dostrel je iba 2,5 km a rakety to nemá. Vcelku podzbrojený ...Skrýt celý příspěvekPro porovnání koncept ukrajinského těžkého BVP Berserk: IFV Berserk AV-30: https://www.behance.net/galler... IFV Berserk G125 - vozidlo ...Zobrazit celý příspěvek
Pro porovnání koncept ukrajinského těžkého BVP Berserk:
IFV Berserk AV-30:
https://www.behance.net/galler...
IFV Berserk G125 - vozidlo palebné podpory:
https://www.behance.net/galler...
IFV Berserk AU-23-2 - protiletadlový komplet
https://www.behance.net/galler... Skrýt celý příspěvekRase: Musím trochu opravit informace z mého předešlého komentáře, že to bude těžké BVP je nepravděpodobné. Na výkrese je znázorněno BVP označované jako typ "BMP-U". Jsou známy ...Zobrazit celý příspěvek
Rase:
Musím trochu opravit informace z mého předešlého komentáře, že to bude těžké BVP je nepravděpodobné. Na výkrese je znázorněno BVP označované jako typ "BMP-U".
Jsou známy pouze rozměry vozidla. Jeho délka je 7626 mm, šířka 3533 mm a výška je 2907 mm s bojovým modulem. Pravděpodobně bude vážit asi 22-25 tun. BVP je také vybaveno vodním štítem, což znamená, že vozidlo bude plovoucí. Dálkově ovládaná věž bude zřejmě nový typ. Pro srovnání ruský BMP Kurganets-25 má délku 7200 mm, výšku s bojovým modulem 3020 mm a šířku 3200 mm. Bojová hmotnost "Kurganetse" je asi 25 tun. Vzhledem k rozměrům připravovaného ukrajinského BVP lze konstatovat, že je v podstatě analogické s ruským pěchotním bojovým vozidlem.
Informací je zatím málo, takže si musíme počkat na premiéru.
Zdroj:
http://defence-blog.com/army/u... Skrýt celý příspěvekDual: nemůžu si pomoct, ale připomíná mi polský Borsuk. Vypadá ale docela divně vyvážené a moc nechápu systém rozložení jednotlivých částí. Motor je očividně v ose, přední část ...Zobrazit celý příspěvek
Dual:
nemůžu si pomoct, ale připomíná mi polský Borsuk. Vypadá ale docela divně vyvážené a moc nechápu systém rozložení jednotlivých částí. Motor je očividně v ose, přední část vypadá prázdě (asi jen pancíř, palivo a možná elektronika), ale bojová věž je usazená nezvykle v zadu a výsadek pod ní. 3D model vypadá ještě pěkně, ale ten výkres je divný.
ps. ona to asi bude obdoba Kurganětse, který mi ale přijde až moc velký, tohle na tom lépe nebudeSkrýt celý příspěvekNa ukrajinských webových stránkách byl zveřejněn náčrt ukrajinského perspektivního těžkého BVP. Náčrt pochází z Charkovské konstrukční kanceláře Morozova (zadávací podmínky tendru ...Zobrazit celý příspěvek
Na ukrajinských webových stránkách byl zveřejněn náčrt ukrajinského perspektivního těžkého BVP. Náčrt pochází z Charkovské konstrukční kanceláře Morozova (zadávací podmínky tendru na model).
Prezentace prototypu nového BVP se očekává již v první polovině letošního roku.
Podle předchozích informací má být postaven na podvozku tanku BM-Oplot.
Použit má být motor 6TD-2 (šestiválec, zdvihový objem 16,3 l, max. výkon 882 kW při 2800 ot/min, max. kroutící moment: 3135 Nm při 2050 ot/min).
Zdroj:
http://mil.in.ua/ymovirnyy-vyh... Skrýt celý příspěvekKoukám že izraelci (Rafael) představili novou věž Samson 30 APS, která je osazená systémem Trophy. Materiály firmy uvádějí, že kromě rychlopalného kanónu a spřaženého kulometu ...Zobrazit celý příspěvek
Koukám že izraelci (Rafael) představili novou věž Samson 30 APS, která je osazená systémem Trophy. Materiály firmy uvádějí, že kromě rychlopalného kanónu a spřaženého kulometu (M240) nová věž integruje dva nezávislé zaměřovací systémy (střelecký a velitelský), dvě víceúčelové řízené střely, vícenásobné odpalovací zařízení pro dýmové granáty a kompletní ochranný systém Trophy APS. Ten obsahuje čtyři radary a dvě odpalovací zařízení. vypadá to rozhodně mnohel líp než původní věž Samson osazená na ASCODu.
https://i0.wp.com/defense-upda...
Více zde: https://www.militarybox.cz/new... Skrýt celý příspěvekPopravdě mě ani nenapadlo, že má Puma dvojnásobnou spotřebu. Čekal jsem tak max třetinu navíc. K novému motoru tu bylo tuším info. Už se připravuje, ale spotřeba moc vylepšená ...Zobrazit celý příspěvek
Popravdě mě ani nenapadlo, že má Puma dvojnásobnou spotřebu. Čekal jsem tak max třetinu navíc. K novému motoru tu bylo tuším info. Už se připravuje, ale spotřeba moc vylepšená není, že se zvedl výkon za stejnou spotřebu či tak něco, ale možná zapracovali na nějakém úsporném módu.Skrýt celý příspěvek
To Clanek: souhlasím, ten motor Pumy, co byla u nás v ČR na zkouškách, však vůbec nebyl špatný (tedy až na tu spotřebu, ale ta u toho motoru s výkonem 1 MW asi nebude menší, spíš ...Zobrazit celý příspěvek
To Clanek:
souhlasím, ten motor Pumy, co byla u nás v ČR na zkouškách, však vůbec nebyl špatný (tedy až na tu spotřebu, ale ta u toho motoru s výkonem 1 MW asi nebude menší, spíš naopak).Skrýt celý příspěvekJa bych to nepodarkem hned nenazyval, charakteristika je to zvlastni, ale maloco nebo malokdo (tim spis ne MTU co ma za sebou ne zrovna kratkou historii) udela tohle omylem. Dat ...Zobrazit celý příspěvek
Ja bych to nepodarkem hned nenazyval, charakteristika je to zvlastni, ale maloco nebo malokdo (tim spis ne MTU co ma za sebou ne zrovna kratkou historii) udela tohle omylem. Dat motoru dve charakteristiky, dve polohy v kterych exceluje pokazde v necem trochu jinem, mi u bojove techniky neprijde vubec spatny napad. Tim spis po tech udajich o spotrebe co jste napsal.
Kazdopadne je zrejme, ze v Pume je tedy nakonec nejaka jina inkarnace toho motoru, s jinym naladenim, parametrama... tak asi nema cenu se v tom dal stourat. I tak bych se ale zajimal o to s jakym motorem planuje BW modernizovanou Pumu. Pokud by si ji vybrala CR tak by jiste taky dostala motor novy, tedy ne ten na zkouskach predvedeny.Skrýt celý příspěvekTo Clanek - oprava - správně jsem měl napsat:
Ve vašem zdroji se píše o max. Mk=2200 Nm, Já mám uváděno: 2175 Nm, ostatní hlavní parametry jsou přibližně shodné.To Clanek - oprava - správně jsem měl napsat:
Ve vašem zdroji se píše o max. Mk=2200 Nm, Já mám uváděno: 2175 Nm, ostatní hlavní parametry jsou přibližně shodné.To Clanek: podíval jsem se na ten váš link - ten se má týkat motoru MTU 10V 892 Ka-501, Já mám k dispozici grafy z MTU 10V 892 HPD, takže jistý rozdíl v typech tady asi je. ...Zobrazit celý příspěvek
To Clanek:
podíval jsem se na ten váš link - ten se má týkat motoru MTU 10V 892 Ka-501, Já mám k dispozici grafy z MTU 10V 892 HPD, takže jistý rozdíl v typech tady asi je.
Grafy jsou však úplně jiné. U těch, které mám k dispozici opravdu žádný "zub" není, rovněž průběh Mk i P je odlišný (například u vašeho odkazu je při 1500 ot/min Mk=1250Nm, u "mého" grafu je při 1500 ot/min Mk=1650Nm atd.
Ve vašem zdroji se píše o max. Mk 200 Nm, Já mám uváděno 2175 Nm, ostatní parametry jsou shodné.
Závěr: asi se bude jednat o různé varianty stejného motoru. Osobně se mi však nezdá, že by takový "nepodarek", jaký je v tom odkazu, byl reálně zaveden v BW.Skrýt celý příspěvek@Mali Ted taky nevim jestli se bavime o stejnem motoru, viz to pdf na predesle strane, pokud se nepletu pohani pumu motor z toho linku, a tomu se Nm, kterych je cca 2100 pri 2tis ...Zobrazit celý příspěvek
@Mali
Ted taky nevim jestli se bavime o stejnem motoru, viz to pdf na predesle strane, pokud se nepletu pohani pumu motor z toho linku, a tomu se Nm, kterych je cca 2100 pri 2tis ot. propadnou nekam k 1600 Nm pri 2500ot znovu rostou az k maximu... ten pokles o 25% mi jako propad prijde. Jestli ale mluvime jeden o koze a druhy o voze, pak to hodne vysvetluje.Skrýt celý příspěvekMALI: Tak to těch 400l/100, tu PUMA pořádně deklasuje. Ale to se asi jednalo o spotřebu v modů bojové činnosti. Celkem by mně zajímalo co na to číslo odvětily kluci z BW, ...Zobrazit celý příspěvek
MALI: Tak to těch 400l/100, tu PUMA pořádně deklasuje. Ale to se asi jednalo o spotřebu v modů bojové činnosti.
Celkem by mně zajímalo co na to číslo odvětily kluci z BW, případně zástupce firmy. Ale to sem logicky nikdo nenapíše.Skrýt celý příspěvekTo PavolR: předpokládáte správně, naše autorizovaná zkušebna ve Vyškově má normovaný jak terénní, tak silniční okruh, sleduje se mimo jiné průměrná rychlost a spotřeba v ...Zobrazit celý příspěvek
To PavolR:
předpokládáte správně, naše autorizovaná zkušebna ve Vyškově má normovaný jak terénní, tak silniční okruh, sleduje se mimo jiné průměrná rychlost a spotřeba v jednotlivých režimech (k tomu X dalších parametrů). Podmínky zkoušek byly pro všechny úplně stejné.
On ten maximální dojezd jenom po cestě je sice hezká věc, ale v reálném bojovém nasazení pásového BVP má vypovídající schopnost asi takovou, jako ten údaj o spotřebě auta, uvedený v TP. Mimochodem, tady nejde o číslo udávající spotřebu na 100 km, ale o to, kolik cisteren a jak často bude muset zásobovat nasazené jednotky.Skrýt celý příspěvekMALI: Spotreba paliva (a nielen pri pozemnej doprave) závisí od rýchlosti a čiastočne aj spôsobe jazdy. Maximálny dojazd sa udáva spravidla podľa toho, ako ďaleko dôjde vozidlo na ...Zobrazit celý příspěvek
MALI:
Spotreba paliva (a nielen pri pozemnej doprave) závisí od rýchlosti a čiastočne aj spôsobe jazdy. Maximálny dojazd sa udáva spravidla podľa toho, ako ďaleko dôjde vozidlo na pevnej a rovnej komunikácii.
Predpokladám, že ste ich nepúšťali po trase Praha-Bratislava a späť, sledujúc, komu skôr dôjde palivo ...Skrýt celý příspěvekMali No myslím, že už k té spotřebě není dále co dodat (i kdyby se do toho Švédi více opřeli, tak by to těžko smazalo rozdíl 200 litrů :)) ) Ale já beru spotřebu jako daň za ...Zobrazit celý příspěvek
Mali
No myslím, že už k té spotřebě není dále co dodat (i kdyby se do toho Švédi více opřeli, tak by to těžko smazalo rozdíl 200 litrů :)) )
Ale já beru spotřebu jako daň za perfektní mobilitu a ochranu,samozřejmě závisí na požadovaném dosahu a jestli je ho puma schopná v ňejákém klidnějšim režimu dostát.Skrýt celý příspěvekTo PavolR, deklarace výrobců mě nezajímají (znáte to o těch houbách, které si sám nasbírám?), schválně, komu se normálně podařilo jezdit v autě podle normované spotřeby výrobce, ...Zobrazit celý příspěvek
To PavolR,
deklarace výrobců mě nezajímají (znáte to o těch houbách, které si sám nasbírám?), schválně, komu se normálně podařilo jezdit v autě podle normované spotřeby výrobce, uváděné v TP?Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...