Izraelské houfnice ATMOS na tatrováckém podvozku pro Thajsko
- 16. 4. 2018
- 162 komentářů
- Jan Grohmann
Thajská námořní pěchota (Royal Thai Marine Corps) podepsala s izraelskou firmou Elbit Systems smlouvu o dodávce šesti samohybných houfnice ATMOS. Cena smlouvy dosahuje 26 milionů dolarů. Pro našince je nepochybně zajímavé, že houfnice ATMOS je umístěná na tatrováckém podvozku.
Thajské pozemní síly RTA (Royal Thai Army) již provozují 16 houfnice ATMOS ráže 155 mm (52 kalibrů) na tatrováckém podvozku 6×6. Podle první smlouvy z roku 2012 Elbit Systems dodala RTA šest houfnic ATMOS za 30 milionů dolarů. Pět houfnic ATMOS bylo sestaveno v thajském zbrojním podniku Weapon Production Centre (WPC). Dodávky byly dokončeny na začátku roku 2016. V roce 2017 RTA zamluvila dalších 12 houfnic ATMOS ve stejné konfiguraci.
Nejnovější objednávka šesti houfnic ATMOS pro thajskou námořní pěchotu se zřejmě uskuteční ve stejné konfiguraci, tedy na tatrováckém podvozku 6 × 6. Thajská WPC sestaví a dodá RTMC houfnice ATMOS do 28 měsíců.
V případě RTMC půjde o kvalitativní skok, protože ve výzbroji thajské námořní pěchoty se dosud nalézalo pouze 36 obstarožních amerických tažných houfnic M101 ráže 105 mm a 18 tažných houfnic GC-45/GHN-45 ze 70. a 80. let minulého století.
RTA navíc počítá s nákupem dalších 36 samohybných houfnic, pravděpodobně opět izraelských ATMOS. Thajsko se tak stává čtvrtým největším uživatelem houfnic ATMOS, které původně vyvinula izraelská firma Soltam Systems (od roku 2012 součást společnosti Elbit Systems). V minulosti houfnice ATMOS nakoupila Rwanda, Uganda a Ázerbájdžán.
Samotná dělostřelecká nástavba byla využita při vývoji dělostřeleckých systémů na lokální podvozkové platformě, jako rumunského ATROM (podvozek ROMAN 26.360 DFAEG 6 × 6 ) nebo polského Kryl ( Jelcz 663.32 6×6 ) – polská ani rumunská houfnice však zatím nebyly zařazeny do výzbroje.
Nejnovější verze houfnice ATMOS se v blízké budoucnosti stanou páteří izraelského dělostřelectva, i když není rozhodnuto, zda budou umístěny na pásovém nebo kolovém podvozku. V současnosti ATMOS mají automatické nastavení náměru a odměru, nejnovější verze pro izraelskou armádu získá i automatické robotické rameno, které umožní vést udržitelnou palbu 8 ran za minutu. V nabíjecím prostoru navíc nebude třeba (teoreticky) žádného operátora.
Dostřel děla ráže 155 mm (52 kalibrů) s municí s prodlouženým doletem (M02 155 mm ERFB/BB) je 41 km, s tříštivo-trhavou municí L15 30 km a standardní NATO municí M107 je dostřel 22 km. K dispozici bude jak klasická munice, tak munice s koncovým navedením (GPS). V případě zcela automatické houfnice ATMOS dokáže palbu vést jediný člověk, ale typickou posádku bude tvořit tři až šest vojáků.
ATMOS ve výzbroji thajské námořní pěchoty.
ATMOS na tatrováckém podvozku 6×6 uveze 32 projektilů a příslušný počet prachových náplní. Při dělostřeleckém přepadu ATMOS s poloautomatickým nabíjením umožní vypálit tři rány za 15 sekund, pět ran za minutu a při dlouhodobé ustálené palbě až 80 ran za hodinu.
Houfnice ATMOS je nabízená i s jinými hlavněmi, například izraelskými ráže 155 mm o délce 39 nebo 45 kalibrů, nebo dokonce se sovětskou M-46 ráže 130 mm.
Systém řízení palby pracuje standardně s digitálními informacemi, které poskytuje předsunutý dělostřelecký návodčí. Posádku tvoří typicky čtyř až šest osob, včetně dvou nabíječů. Kabina Tatrovky je pancéřovaná a poskytuje ochranu proti ručním palným zbraním a střepinám dělostřeleckých granátů.
Maximální rychlost na zpevněné cestě houfnic ATMOS je 80 km/h a dojezd 1000 km.
Kopřivnická Tatrovka má dlouhou tradici v dodávání kolových podvozku pro dělostřelecké systémy. Samozřejmě jde o houfnice rodiny DANA, ale v poslední době to byla například i dodávka houfnic CAESAR 8×8 do Dánska na tatrováckém podvozku řady TATRA FORCE. Jde o první případ, kdy vozy české značky Tatra zamíří do armád původních členů NATO.
Dále musíme zmínit jihoafrickou houfnici T5-52. S největší pravděpodobností pro různé dělostřelecké raketové systémy využívá tatrovácký podvozek mimo jiné Indie, která vyrábí podvozky v licenci.
Zdroj: BMPD.livejournal
Související články
Ruská armáda získá 200 tanků každý rok
Podle Jurije Borisova, náměstka ruského ministra obrany pro vyzbrojování, ruská armáda plánuje každý ...
- 19.02.2018
- 125 komentářů
- Jan Grohmann
CV90: Evoluce na bitevním poli
Co mají společné Dánsko, Estonsko, Finsko, Nizozemsko, Norsko, Švédsko a Švýcarsko? Všichni těží z ...
- 27.02.2018
- 144 komentářů
- Tisková zpráva
Houfnice DANA české armády mohou být modernizovány podle standardů NATO
Není žádným tajemstvím, že modernizace dělostřelectva české armády je více než nutná, protože jeho ...
- 02.03.2018
- 229 komentářů
- Redakce AN
Kladivo na dělostřelectvo: Jihokorejská raketa KTSSM
Armáda Jižní Koreje zařadí do výzbroje novou domácí balistickou raketu krátkého doletu KTSSM (Korea ...
- 26.03.2018
- 10 komentářů
- Jan Grohmann
Nevíte někdo, zda ta nová EVA bude opravdu celá nová nebo to bude jen nový podvozek Tatra 815-7 na který bude přehozený ten jediný prototyp kanonové houfnice EVA, který DMD Group ...Zobrazit celý příspěvek
Nevíte někdo, zda ta nová EVA bude opravdu celá nová nebo to bude jen nový podvozek Tatra 815-7 na který bude přehozený ten jediný prototyp kanonové houfnice EVA, který DMD Group a.s. už několik let vystavuje?
A platí stále následující? :
- DMD Group a.s. je stále slovenský podnik, jehož majitelem je slovenské Ministerstvo obrany?
- Jediná konstrukční kancelář na kanonové houfnice (zejména dělostřelecké části) na území bývalého Československa je stále jen slovenská společnost KONŠTRUKTA – Defence, a.s. (Dubnica nad Váhem), kterou vlastní DMD Group?
- Jediný výrobce dělostřeleckých částí (včetně obráběný výkovku do podoby hlavně) na kanonové houfnice na území bývalého Československa je stále jen slovenská společnost ZTS ŠPECIÁL, a.s. (Dubnica nad Váhem), kterou vlastní DMD Group?
- Jediný výrobce nové dělostřelecké munice (tělo granátu, kompletace) na území bývalého Československa je stále jen slovenská společnost ZVS holding, a.s. (Dubnica nad Váhem), kterou stále vlastní z 50% slovenský DMD Holding a z 50% slovenská MSM Group (slovenská větev SCG)?
- Jediný výrobce výkovků pro dělostřelecké hlavně na území bývalého Československa je stále jen slovenská společnost ZTS METALURG a.s. (Dubnica nad Váhem), kterou vlastní MSM Group (CSG)?
Pokud je výše napsané stále platí, tak jakékoliv nové kanonové houfnice CSG, které by obsahovaly slovenské dělostřelecké know-how nebo sestavy v oblasti dělostřelecké nástavby, mohou vzniknout jen spolupráci CSG a DMD Group. Nebo má někdo jinou teorii?Skrýt celý příspěvekMarcus (15:47): naprostý souhlas. Pokud jde o zamítnutí modernizaci Dan, tak s tíém souhlasím. Pár let už nějak doklepou a pak vyřadit. Modernizace stejně měla skluz a ve ...Zobrazit celý příspěvek
Marcus (15:47):
naprostý souhlas.
Pokud jde o zamítnutí modernizaci Dan, tak s tíém souhlasím. Pár let už nějak doklepou a pak vyřadit. Modernizace stejně měla skluz a ve výsledku by to bylo plýtvání nákupčími kapacitami (lidmi co sepíšou smlouvy) a mimo jiné i prostředky. Pokud to tedy znamená, že nové houfnice budou trošku dřív, tak je to jedině dobře. Co se týče ceny, tak je vyčleněno opravdu málo prostředků, ale zkrátka houfnice teď nejsou prioritou a 50 "lehkých" kolových houfnic v ráži 155 mm udělá mnohem víc práce v rámci NATO, než modernizované stávající kusy v ráži 152 mm a pár kousků v ráži 155 mm. Tedy za poměrně málo peněz bude docela dost muziky.Skrýt celý příspěvekJara Horší než Caesar uŽ to snad ani být nemůže! Jsem původem strojař, takže můj osobní názor na vše typu T5-52, ATMOS, Kryl, Caesar je velice kritický. O to víc když se na to ...Zobrazit celý příspěvek
Jara
Horší než Caesar uŽ to snad ani být nemůže! Jsem původem strojař, takže můj osobní názor na vše typu T5-52, ATMOS, Kryl, Caesar je velice kritický. O to víc když se na to podívám z hlediska armády! DANA je zastaralá, o tom není pochyb, ale koncepce je pokrokovější než všichni mnou nahoře jmenovaní!
....nevychází nabíjecí mechanismus srbské B-52 taky z DANY? :PSkrýt celý příspěvekJara Lobisty je prolezlá každá armáda a každé ministerstvo na celém světě. Tady mi příjde že hlavně nám na GŠ chybí silné osobnosti a jasný koncept který by prosazovaly ... a k ...Zobrazit celý příspěvek
Jara
Lobisty je prolezlá každá armáda a každé ministerstvo na celém světě. Tady mi příjde že hlavně nám na GŠ chybí silné osobnosti a jasný koncept který by prosazovaly ... a k tomu dostatečně odborný, zaplacený a početný tým nákupčíků na MO...
...hodně důvěry vkládám do nového náčelníka, protože Bečvář byl katastrofa!!!Skrýt celý příspěvekClanek Jako zhruba souhlasim, ale je tady jedno ale a to “Strnad není příčina, ale následek” Víte to je jako se dohadovat co bylo dřív jestli slepice nebo vejce.... ono tenhle ...Zobrazit celý příspěvek
Clanek
Jako zhruba souhlasim, ale je tady jedno ale a to “Strnad není příčina, ale následek”
Víte to je jako se dohadovat co bylo dřív jestli slepice nebo vejce.... ono tenhle stav kdy je MO prolezlé zajmovými skupinami způsobily právě praktiky CSG Omnipolu a dalších ..... nemá cenu naříkat musíme se jen snažit to teď hodit do správných kolejí to je důvod mé neustálé kritikySkrýt celý příspěvekMarcus No ty finance jsou divné vypadá to že chystaný nákup houfnic bude v duchu dobrých tradic našeho MO vsadim se že ani na GŠ doteď nevědí co chtějí za houfnice a hlavně za ...Zobrazit celý příspěvek
Marcus
No ty finance jsou divné vypadá to že chystaný nákup houfnic bude v duchu dobrých tradic našeho MO vsadim se že ani na GŠ doteď nevědí co chtějí za houfnice a hlavně za kolik.
Mimochodem proti spolupráci konstrukty a csg nic nemám jen se bojím že výsledný produkt nebude na úrovni třeba Caesara jestli se mýlím budu rád.....Skrýt celý příspěvekJestli mě tu něco fascinuje, tak je radost odpůrců CSG a modernizace DANY ze zrušení původního plánu na modernizaci 33 DAN a nákup 17 moderních děl. Uvědomujete si jaké je to ...Zobrazit celý příspěvek
Jestli mě tu něco fascinuje, tak je radost odpůrců CSG a modernizace DANY ze zrušení původního plánu na modernizaci 33 DAN a nákup 17 moderních děl.
Uvědomujete si jaké je to Pyrhovo vítězství?
Ten původní plán nám umožňoval modernizací DAN rychle (první mohly být už tento rok) zvýšit úroveň dělostřelectva, čímž by se zvýšila jejich hodnota a zvýšena kvalita výcviku před přechodem na ještě modernější typ. Zároveň zavést nový moderní typ plnohodnotné 155mm houfnice. V původním plánu bylo na nakup jedné houfnice vyčleněno cca 150 mil. korun na modernizaci jedné DANY cca 30mil korun.
S novým plánem na nákup 50 nových 155mm houfnic peníze vyhrazené na jednu houfnici klesly na cca 100 mil. korun na kus! To je o třetinu!!! Takovou množstevní slevu vám nikdo nedá!
Tím novým plánem možná zdegenerujeme naše dělostřelectvo nákupem podřadného typu 155mm houfnice víc než původním plánem. Ale hlavně že tabulkově budeme mít 155mm!
...paradox bude pokud to vyhrajou Strnadovci, protože za ty peníze nabídnou nejmenší zlo!Skrýt celý příspěvek@Jara A ja snad mluvim o necem jinem? Ano, spoluprace musi fungovat, ale musi fungovat v mantinelech vymezenych tim kdo do vztahu vstupuje. Tim ze na jedne strane je stat ...Zobrazit celý příspěvek
@Jara
A ja snad mluvim o necem jinem? Ano, spoluprace musi fungovat, ale musi fungovat v mantinelech vymezenych tim kdo do vztahu vstupuje. Tim ze na jedne strane je stat (subjekt, ktery ma dbat efektivni spravy ciziho majetku) a na druhe strane soukromy subjekt (ktery vzdy bude maximalizovat zisk). Jen prostym pochopenim kdo do toho vztahu vstupuje je jasne jak musi byt nastavena ocekavani a predevsim pak pravidla spoluprace.
Oba od toho vztahu neco ocekavaji, zadny se ale do toho vztahu nesmi nutit za kazdou cenu. Strnad se do toho, do neceho pro nej nevyhodneho, nutit prirozene nenecha. A stejne musi uvazovat i MO. I ekonomicka synergie a vyssi bezpecnost (zbrane vyrobene doma) maji svou cenu a daji se kvantifikovat a Strnadovi nebo jakekoli jine domaci firme nazakazku kyvnout jen v pripadech kde vyhravaji oba.
V hypotetickem priklade: nez podporovat mistniho podnikatele nabizejiciho zastaraly produkt (jeste poskladany z dovozovych casti) za cenu treba 90% spickoveho systemu, to uz radeji koupit licenci a zadat zakazku na vyrobu mistnim firmam (o kterou se muze jak ten prvni mistni podnikatel, tak kazdy dalsi porvat). Cesty jsou.
Stat jednoduse nesmi dopustit aby mu bylo diktovano jednou firmou nebo skupinou. A kdyz uz to dopusti, tak se stat ani nikdo jiny nemuze divit, ze ta firma toho vyuzije. Monopolni postaveni je holt monopolni postaveni. Tady neselhava firma (naopak, ta dela to co ji eknomicka teorie radi), tady selhava stat a tam se ma hledat naprava. Proto mi vadi to mnozstvi zle krve na Strnada, Strnad neni pricina, on je jen nasledek.Skrýt celý příspěvekJara Nedělejme z případné spolupráce Strnadovců a Konštrukty na samohybných houfnicíck (ať půjde o EVU nebo ZUZANU2) to že zlá CSG vysaje jak upír nebohou Konštruktu aby sama ...Zobrazit celý příspěvek
Jara
Nedělejme z případné spolupráce Strnadovců a Konštrukty na samohybných houfnicíck (ať půjde o EVU nebo ZUZANU2) to že zlá CSG vysaje jak upír nebohou Konštruktu aby sama měla kšeft. Tohle je prostě oboustraně výhodné spojení! Strnadovci nemají zázemí a podklady pro vývoj/výrobu modernějších dělostřeleckých systémů a Konštrukta prostě nemá peníze na nákup podvozků a na dovývoj samotného dělostřeleckého systému (ať půjde o EVU nebo ZUZANU2).
Je to prostě oboustraně výhodné spojení, jeden bez druhého se nepohnou, když se spojí vydělají na tom oba!
Tak to prostě je!Skrýt celý příspěvekClanek Ale tak to prostě je! Ale to nejsou jen Strnadovci! Tak je to prostě u jakékoliv jiné firmy a je jedno jestli to bude Saab, Nexter, Omnipol, STV, atd .... každý chce jen ...Zobrazit celý příspěvek
Clanek
Ale tak to prostě je! Ale to nejsou jen Strnadovci! Tak je to prostě u jakékoliv jiné firmy a je jedno jestli to bude Saab, Nexter, Omnipol, STV, atd .... každý chce jen kšeft!
Pokud by jsme chtěli spoléhat na vývoj vojenských podniků, tak těžce zapláčeme. Jsou pomalé, neefektivní a to co při svých omezených možnostech vyvinou, je většinou zastaralé a nekonkurenceschopné... až na pár výjimek :D
Pouze nesouhlasím s tím že Strnadovci a i jiné firmy nemají zájem o to nabízet naší armádě modernější a pokročilejší techniku. Věř tomu že mají!!! Ale jsou tu dva důvody proč se do toho nikomu nic nechce investovat!
1) Pokud se někdo pustí do vlastního drahého vývoje jakékoliv moderní armádní technologie tak v cizině je trh moderních technologií přesycen a není moc šancí prorazit. Doma je armáda náladový a nestálý klient. Proto se to řeší kooperacemi a nákupem licencí.
2) Naproti tomu poptávka po modernizováné nebo řekněme "druhořadé" technice ve světe je a stále roste a západní zbrojovky podobné technologie nezvládají narozdíl od domácích Strnadovců nebo STV.
Nevidím v tom nic špatného! Zvláště když to zaměstnává lidi doma. Tak co komu vadí?
...navíc když naše armáda na nákup této techniky vyhradí peníze, které stěží stačí na nákup této "druhořadé" techniky - viz nákup nových děl.
Ale není to jen u naší armády. Stejně si lze vysvětlit i nákup Caesarů 8x8 Dánskem....Skrýt celý příspěvekMarcus Ano, však já také nešetřím kritikou na adresu našeho MO a GŠ to je jasné z průběhu každé zakázky co je to za marast. Zbrojní výroba je ale strategické odvětví a měla by tam ...Zobrazit celý příspěvek
Marcus
Ano, však já také nešetřím kritikou na adresu našeho MO a GŠ to je jasné z průběhu každé zakázky co je to za marast. Zbrojní výroba je ale strategické odvětví a měla by tam fungovat spolupráce mezi MO a zástupci průmyslu a požadavky na nové zbraňové systémy jako houfnice by se měli komunikovat dlouho dopředu a nebo udělat výběrovku a vzít prostě nejlepší poměr výkon/cena i v tomhle případě se však zcela bez průmyslu neobejdete, nějaké peníze se proste do domácí ekonomiky při tak obrovském tendru musí vrátit .....
Na co však nemůžeme zapomenout je to proč to vypadá na MO tak jak vypadá ? No je to právě kvůli lobby skupinám at už CSG nebo třeba Omnipolu......takže nářek CSG na neschopnost cokoliv komunikovat s MO je směšný ...
s já tady budu dále kritizovat CSG, MO, Omnipol dokud ta spolupráce nebude fungovat
Clanek
Směšný je pohled některých lidi na zbrojní zakázky, ne opravdu to není jako když si vy nebo já vybíráme auto .... vzít si svět motorů porovnat spotřebu velikost kufru a co já vím co všechno ještě a pak se rozhodnout....
Při zbrojních zakázkách je důležitá dlouhodobá strategie a jestli to myslíme s obranou vážně musí fungovat spolupráce MO a průmyslu .....Skrýt celý příspěvekMarcus: Opravdu se tady nechci stále zastávat Strnadovců... Diky. Konecne to tu nekdo vidi jak to je. Strnad je proste podnikatel, ten neresi dobro ACR, ten neresi dobro Ruska, ...Zobrazit celý příspěvek
Marcus: Opravdu se tady nechci stále zastávat Strnadovců...
Diky. Konecne to tu nekdo vidi jak to je. Strnad je proste podnikatel, ten neresi dobro ACR, ten neresi dobro Ruska, NATO, ten nevyuziva starou techniku z dobre vule, ani nenabizi modernizace z nejakeho rozmaru... on proste musi vydelavat. To je jeho jedinej cil. Tak je k nemu potreba pristupovat. Jako podnikatel nejspise svede nektere veci nebo spoustu veci efektivneji nez statni podnik, ale taky musi byt poradne statem kontrolovan aby odpovidala kvalita a cena a pokud jedno z toho neodpovida, tak se podivat jinde, treba jinde kvalita / cena odpovidat bude. Zadne emoce, zadna zast, zadna nesmyslna naklonost. Proste business.
V tomhle svetle od nej ocekavat nejaky vyvoj na spickove urovni je pak uplne vtipne. Jeho cilem bude vyuzit comozna nejvic veci co jiz existuje a idealne co zaplatili jini (treba zuzana 2), poridit za minimum maximum a pak prodavat. Doma, venku, to je jedno, tam kde bude zajem (coz o produkt s dobrym pomerem cena vykon jiste bude).Skrýt celý příspěvekJan Grohmann: Tatra neunese věž Zuzany, která je umístěna na podvozku Tatry? Nějak nechápu nebo nerozumím? T 815 – 7T3RC1 8×8.1R (tedy 8x8 s dvojitou pancéřovanou kabinou) má ...Zobrazit celý příspěvek
Jan Grohmann: Tatra neunese věž Zuzany, která je umístěna na podvozku Tatry? Nějak nechápu nebo nerozumím?
T 815 – 7T3RC1 8×8.1R (tedy 8x8 s dvojitou pancéřovanou kabinou) má nosnost 21,2tuny a maximální přípustná hmotnost vozidla je 38tun.
Hmotnost Zuzany 2 je 32tun
V případě Zuzany by navíc podvozek vycházel spíše z typu T 815-790R99 38 300 8x8.1R, který je dodáván bez kabiny. A ta má nosnost 25tun.
Tedy v případě Zuzany 2 určitě nebude problém v nostnosti (osmikolky dělá i s nosností 30tun), ale maximálně v rozložení váhy na nápravy, ale to není nic s čím by si Tatra neporadila.Skrýt celý příspěvekRase Tady není ani tak otázka co Armáda chce, ale jako co si může dovolit. Přesně jak píšeš, bude to furt lepší než T5-52, ATMOS, Kryl, Caesar, ale ve srovnání s PzH 2000, nebo ...Zobrazit celý příspěvek
Rase
Tady není ani tak otázka co Armáda chce, ale jako co si může dovolit.
Přesně jak píšeš, bude to furt lepší než T5-52, ATMOS, Kryl, Caesar, ale ve srovnání s PzH 2000, nebo DONARem je to druhá liga.....
.....hlavně aby nedošlo k degenaraci nabíjecího mechanismu!!!
Ale vzhledem k vyčleněným peňězům, by jsme za tu "novou" EVU mohli být rádi.... :(Skrýt celý příspěvekSiVisPacem Naprosto s tebou souhlasím, také bych od případné spolupráce Strnadovců a DMD Group/Konštrukty moc nečekal. Strnadovci do toho můžou maximálně přinést zkušenosti s ...Zobrazit celý příspěvek
SiVisPacem
Naprosto s tebou souhlasím, také bych od případné spolupráce Strnadovců a DMD Group/Konštrukty moc nečekal. Strnadovci do toho můžou maximálně přinést zkušenosti s ergonomií a designem které získali na modernizacích DANY a pak ten podvozek.... protože ten podvozek co byl na původní EVĚ byl improvizace a znouzecnost.
Sami technici z Konštrukty už v roce 2015 říkali že chtěli 8x8 ale žádný dostupný něměli a na koupi jim chyběli peníze, tak to dali na tenhle starej 6x6 co někde vyhrabali :D
Co vím tak kritika byla i na ty dvě vysouvací vzpěry na staré EVĚ, které zvláště při střelbě s malým náměrem dostávaly zabrat....Skrýt celý příspěvekJan Grohman Starou EVU jsem u Malacek taky viděl střílet. Ale viděl někdo naživo nebo aspoň fotky té nové EVY na podvozku 8x8. Stále slyším že o tom někdo slyšel, že někdo chce, ...Zobrazit celý příspěvek
Jan Grohman
Starou EVU jsem u Malacek taky viděl střílet. Ale viděl někdo naživo nebo aspoň fotky té nové EVY na podvozku 8x8. Stále slyším že o tom někdo slyšel, že někdo chce, někdo plánuje, jedná se, .... ale jak to tak bývá, dokud neuvidím nebo mi někdo neřekne že viděl.... byl bych opatrný, zvláště u CSG!Skrýt celý příspěvekJara Opravdu se tady nechci stále zastávat Strnadovců, ale nedáváš mi jinou možnost. Já nevím co by jsi po nich chtěl??? Ty asi nepodnikáš, co? Každej podnikatel se musí snažit ...Zobrazit celý příspěvek
Jara
Opravdu se tady nechci stále zastávat Strnadovců, ale nedáváš mi jinou možnost. Já nevím co by jsi po nich chtěl??? Ty asi nepodnikáš, co? Každej podnikatel se musí snažit vydělat a to né proto aby si namastil kapsu, ale proto aby mohl každej měsíc poslat svým zaměstnancům peníze na účet! A pokud je v cizině na trhu poptávka po čemkoliv, tak je logický že Stzrnadovci dělají to na čem můžou vydělat. A prostě realita je taková, že Strnadovci jedou víc na vývoz. Není to tak, že by nechtěli dodávat armádě i tu nejnovější techniku, ale problém je se zakázkama v armádě!!!
Pokud by jsi znal pozadí, tak víš že armáda je příšerný zákazník. Pokud zjískáš zakázku, jsi za vodou, ale do té doby nemáš nic jistý. A věř tomu že v naší armádě je všechno ještě 10x horší než ve světě. 1/3 má na svědomí lobing konkurence, 1/3 má na svědomí byrokracie a 1/3 má na svědomí nedostatečný personál na ministerstvu.... to je realita!
Prostě financovat zbrojní projekty, o kterých nemáš jistotu jestli to někdy k něčemu bude, si může dovolit státní vojenský podnik, který je díra na peníze! Z soukromých firem pro naši armádu nic takového dělat nebude, nemá na to nikdo kapacity ani peníze, maximálně pro export...
A Strnadovci prostě po tom co dělali Tituse a zakázka stojí, radary s izraelci stojí, tak se utvrzujou na tom že klíčový je vývoz. Armáda je prostě problémový zákazník co mění svoje názory, strategie a nákupy snad podle počasí!Skrýt celý příspěvekJara: ono to sice nejspíš nebude nic extra, ale když koukneme na ATMOS, Kryl, Caesar a podobně ve stejné cenové kategorii, tak bude nejspíš na jejich úrovni. Pokud bude mít ...Zobrazit celý příspěvek
Jara:
ono to sice nejspíš nebude nic extra, ale když koukneme na ATMOS, Kryl, Caesar a podobně ve stejné cenové kategorii, tak bude nejspíš na jejich úrovni. Pokud bude mít pořádnou kvalitní hlaveň, spolehlivý automat a moderní SŘP, tak se na tom nedá nic pokazit. Pokud by AČR chtělo pořádnou houfnici, tak už by měla být na pásech nebo hmotností jako Zuzana 2. Pokud ale AČR chce lehkou kolovou houfnici, tak s tím problém mít nebudu. Hlavně ale ať se jich pořídí alespoň 50 a ne symbolický početSkrýt celý příspěvekJde o Tatru 8x8, nástavba z Evy plus nějaká plechařina. ŠŘP tipuji na polský nebo izraelský (resp. podle zákazníka). Ve čtvrtek bude nějaké info v ATM, ale vše bude představeno ...Zobrazit celý příspěvek
Jde o Tatru 8x8, nástavba z Evy plus nějaká plechařina. ŠŘP tipuji na polský nebo izraelský (resp. podle zákazníka). Ve čtvrtek bude nějaké info v ATM, ale vše bude představeno oficiálně později.
Věž Zuzany tatrovka neunese.Skrýt celý příspěvekSiVis.... No tak přesně něco v podobném stylu od CSG čekám, je to vždy nejjednodušší cesta k zisku, proč využívat svoje lobby třeba ke státní podpoře nějakého nového projektu ...Zobrazit celý příspěvek
SiVis....
No tak přesně něco v podobném stylu od CSG čekám, je to vždy nejjednodušší cesta k zisku, proč využívat svoje lobby třeba ke státní podpoře nějakého nového projektu když se nechá takhle rychle něco sesmolit a inkasovat že?
Kdyby se naše armáda vyzbrojovala od CSG výsledek bude ten že budem mít jen zastaralou chvílemi možná funkční techniku.....Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...