Armáda ČR uvažuje o nákupu bitevních vrtulníků

Foto: WAH-64D Apache Longbow  britské armády. / Public Domain
WAH-64D Apache Longbow  britské armády. / Public Domain

Během včerejší tiskové konference ministr obrany ČR Martin Stropnický shrnul významné milníky minulého roku a představil priority Ministerstva obrany ČR pro rok současný. Ministr také mluvil o nákupu nových vrtulníků. Armáda v rozporu s dřívějšími prohlášeními vážně uvažuje o nákupu bitevních vrtulníků.

V současné době slouží ve Vzdušných silách Armády ČR 17 bojových vrtulníků Mi-24V/Mi-35 a 24 dopravních vrtulníků Mi-17/171Š. Na rozdíl od strojů Mi-17, které jsou průběžně modernizovány, se s dalším provozem vrtulníků Mi-24V/Mi-35 nepočítá. Armáda plánuje nahradit vrtulníky Mi-24/35 novými typy.

„Zásadním strategickým rozhodnutím jsou vrtulníky. Pokud je (Mi-24/35 – pozn. redakce) chceme začít, co nejdříve nahrazovat , musíme začít akviziční proces ještě letos. Přesto se dostáváme k období pořizování někdy v závěru roku 2017. Jde o termín, který máme ještě pokrytý vrtulníky Mi-24/35," uvedl na tiskové konferenci ministr Stropnický.

Původně armáda uvažovala o pořízení lehčích víceúčelových vrtulníků. Jde o typy, které lze použít pro dopravní nebo pátrací účely, a v omezené míře také pro bitevní úkoly. Během tiskové konference však ministr Stropnicky uvedl, že ve hře je také nákup bitevních vrtulníků.

„Je třeba doladit strategické rozhodnutí. Nemluvím o výrobci, ale o jaký typ půjde, zda převáží představa víceúčelového vrtulníku nebo bitevního. Dnes jsme o tom měli dlouhou poradu," uvedl ministr Stropnický.

Bitevní vrtulníky jsou velmi efektivní zbraňový systém, který posune schopnosti Armády ČR na novou úroveň. Je zde však problém ceny – nejen samotných vrtulníků, ale také příslušných zbraňových systémů a také ceny za údržbu a provoz vrtulníků.

"Chceme jít cestou menšího počtu víceúčelových vrtulníků," uvedl náčelník Generálního štábu Petr Pavel na jaře minulého roku s odůvodněním, že bojové vrtulníky jsou pro armádu příliš nákladné. "Z hlediska naší armády by prostě pořízení minimálního počtu (bitevních – pozn. redakce) vrtulníků znamenalo, že bychom na to museli obětovat prostředky snad na celé letectvo."

Jednoduše řečeno, pokud nedojde k významnému navýšení rozpočtu armády, není možné o nákupu bitevních vrtulníků uvažovat. V novém bezpečnostním paradigmatu, jak v Evropě, tak na Blízkém východě, i díky součsné politické podpoře armády, je však vůle armádní rozpočet zvyšovat.

Jaká má Armáda ČR možnosti? Z čistě bitevních strojů to je samozřejmě americký Boeing AH-64 Apache, případně nejnovější deriváty vrtulníků AH-1 Cobra (např. AH-1Z Viper), evropský Eurocopter Tiger, italský Agusta A129 Mangusta nebo jihoafrický Denel Rooivalk. Čínské, ruské a indické alternativy můžeme s největší pravděpodobnosti vynechat.

Jsou i další možnosti? Armáda ČR může zvolit lehčí víceúčelový typ a jeho bitevní deriváty. V armádních kuloárech je často skloňován typ Eurocopter UH-72 Lakota, který má i svou bitevní variantu AAS-72X. V neprospěch vrtulníku ale hraje skutečnost, že bitevní varianta je ve vývoji.

Dále jde například o americký vrtulník Bell OH-58 Kiowa, resp jeho nejnovější verzi OH-58F Kiowa Warrior. Výhodou amerického vrtulníku, i jeho bojové verze, je jeho široká prověřenost v ostrých bojových podmínkách.

Výše je zatím náčrt některých cest, po kterých se Armáda ČR může vydat. Podle ministra Stropnického dojde k rozhodnuti o typu vrtulníku během dvou až tři týdnů.

Zdroj: Army.cz

Nahlásit chybu v článku


Související články

České letectvo má nový „prezidentský" vrtulník

Jeden ze salonních vrtulníků Mi-8S pro přepravu ústavních činitelů ze stavu 24. základny dopravního ...

GBU-12/16 Paveway II pro české stíhačky JAS-39C/D Gripen

Před časem Ministerstvo obrany ČR oznámilo pořízení 200 kusů přesně naváděné munice PGM (Precision ...

Thajsko se zajímá o česká letadla L-159 ALCA a L-39 NG

Aero Vodochody vede jednání s thajským ministerstvem obrany o náhradě thajských cvičných a bojových ...

Slovensko zvažuje nákup vrtulníků UH-60 Black Hawk

Slovensko, podobně jako Česká republika, řeší modernizaci svého vrtulníkového letectva. Slovensko ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Sgt Murphy
    00:29 19.01.2015

    to semtam: Preto píšem že celá armáda je stavaná bez uváženia, bez koncepcie, nik neuvažuje nad reálnymi dnešnými hrozbami, nik neuvažuje dopredu. Len sa lobbuje a celé obecenstvo ...Zobrazit celý příspěvek

    to semtam: Preto píšem že celá armáda je stavaná bez uváženia, bez koncepcie, nik neuvažuje nad reálnymi dnešnými hrozbami, nik neuvažuje dopredu. Len sa lobbuje a celé obecenstvo im na to skáče. Celá doktorína je písaná iba o "povodniach a Afganistane." Preto som ju spomínal v minulom príspevku.Skrýt celý příspěvek

  • TF_HU
    00:26 19.01.2015

    MAXIMUS: to se pletete, nejedná se o žádnou mou averzi, jedná se o reálný stav. prostě současné počty (z pohledu použití) a rozhodnutí je takové jaké je, tato varianta se ani ...Zobrazit celý příspěvek

    MAXIMUS: to se pletete, nejedná se o žádnou mou averzi, jedná se o reálný stav. prostě současné počty (z pohledu použití) a rozhodnutí je takové jaké je, tato varianta se ani nezvažuje při hledání nového vrtulníku, za mě je tedy zbytečné se o tom bavit.

    V LOM je drahé všechno...mohl bych vyprávět. LOM je drahý i pro američany.

    Mohu vás ujistit, že v armádě taková představa nepanuje, stále vnímáme koncepční boj jako základ schopností. Od toho se pak odvíjí ostatní.

    O prioritách se s vámi nepřu, jen říkám že o nich rozhodují jiní, ne já. Nesmíte zapomínat, že my plníme úkoly pro pěchotu a to v takových počtech, že to má vliv na to kdy skončí bitevníky...tedy vrtulník je tu především též pro ně. Ale jak říkám, co dříve je věcí těch nahoře...

    Netvrdím, že "někdy" "kdyby" bylo potřeba se 171 vyzbrojí, ale v současné době ne, ani se o tom neuvažuje.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    00:20 19.01.2015

    Sgt Murphy Je to divné, ale musíte si uvědomit, že i v armádě existuje určité lobby. Pokud by se debaty na MO vedli ve stylu důležitosti výzbroje, tak současná debata o ...Zobrazit celý příspěvek

    Sgt Murphy

    Je to divné, ale musíte si uvědomit, že i v armádě existuje určité lobby. Pokud by se debaty na MO vedli ve stylu důležitosti výzbroje, tak současná debata o bitevnících by byla jen okrajová. Navíc v roce 2011 převažoval model expediční armády (stále ještě převažuje). Proto pro boj jasně klíčové systémy byly takto opomíjeny.Skrýt celý příspěvek

  • TF_HU
    00:17 19.01.2015

    SEMTAM: balistické rakety jsem původně použil v diskuzi já...ale jen příklad rozsahu o vývozu zbraní...jako že rus vyváží od pistole až po rakety. Nic víc jsem o tom nepsal.

    SEMTAM: balistické rakety jsem původně použil v diskuzi já...ale jen příklad rozsahu o vývozu zbraní...jako že rus vyváží od pistole až po rakety. Nic víc jsem o tom nepsal.

  • TF_HU
    00:16 19.01.2015

    SEMTAM: V celkovém počtu pomalu 270 příspěvků, jsme mi teď už nechce vše dohledávat, uvedu jen diskuzi s mojí osobou (protože to mám v živé paměti :) příklad uvádím Vaší ...Zobrazit celý příspěvek

    SEMTAM:

    V celkovém počtu pomalu 270 příspěvků, jsme mi teď už nechce vše dohledávat, uvedu jen diskuzi s mojí osobou (protože to mám v živé paměti :) příklad uvádím Vaší prezentaci slov pana Stropnického a třeba jen doplněk diskuze o balistických raketách. Ale beru to, že odpovídat pomalu na vše je značně zatěžující.

    STROPNICKÉHO JSEM CITOVAL NEDÁVNO, TO JEN PRO PŘÍKLAD TOHO, ŽE SE JEDNÁ O STRATEGICKÉ PRIORITY. NEVÍM CO JSEM S TÍM V ROZPORU.

    To, že je nyní v rozpočtu víc peněz, neznamená, že si můžeme dovolit všechno. Končí nám životnost Kubů a MI-35. Obě dvě položky jsou na náhradu nákladné. Co je podle Vás důležitější PVO nebo bitevníky. Dle mého názoru a ne jen mého je důležitější PVO.

    OD TOHO TU NEJSEM, JÁ NEDOKÁŽU POSOUDIT PRIORITU, TA SE VŽDY ODVÍJÍ OD TOHO CO ZEMĚ NĚKAM SLÍBÍ. TEDY PRIORITU URČUJÍ POLITICI. NIKDE NENÍ NAPSÁNO, ŽE NEMOHOU BĚŽET DVĚ PRIORITY. SOUHLASÍM S TÍM, CO JSEM PSAL NÍŽE O BkO, ŽE PŮVODNĚ VRTULNÍKY BYLY ODEPSÁNY A STÁLE JSOU, MÍSTO NICH MĚLO DOJÍT K ROZŠÍŘENÍ PŘEPRAVNÍCH, NUŽ, ALE ASI SE NĚCO ZMĚNILO I V PRIORITÁCH, BO ZVAŽUJÍ ZACHOVÁNÍ SCHOPNOSTÍ. NIC VÍCE, JAK JSEM PSAL...PŮVODNĚ JSEM DO DEBATY PŘISPĚL JEN KVŮLI TOMU, ŽE NĚKDO PLIVAL NA PANA MINISTRA A PROCES VÝBĚRU ČI HODNOCENÍ, ROZHODOVÁNÍ.Skrýt celý příspěvek

  • Sgt Murphy
    00:13 19.01.2015

    Mne príde divné že PVO v BKO nestojí nad vrtuľníkovým letectvom. Predsa ak nemáte dobre chránený vzdušný priestor, tie vrtuľníky, aj stíhacie letectvo, vám niekto vybombarduje a to ...Zobrazit celý příspěvek

    Mne príde divné že PVO v BKO nestojí nad vrtuľníkovým letectvom. Predsa ak nemáte dobre chránený vzdušný priestor, tie vrtuľníky, aj stíhacie letectvo, vám niekto vybombarduje a to ani nevzlietnu. Ako v Líbii.Skrýt celý příspěvek

  • Left
    00:05 19.01.2015

    TF_HU: Ohledně té pokuty za zničení Gripena s vámi naprosto souhlasím. Nemyslel jsem to tak, že je to nějaká strašná tragédie - chtěl jsem sem jen pro informaci hodit číslo, když ...Zobrazit celý příspěvek

    TF_HU: Ohledně té pokuty za zničení Gripena s vámi naprosto souhlasím. Nemyslel jsem to tak, že je to nějaká strašná tragédie - chtěl jsem sem jen pro informaci hodit číslo, když už na to přišla řeč :)
    K té BKO - pravděpodobně už je to dnes mrtvý dokument - sám Stropnický mluvil o novém dokumentu který je v přípravě - KVAČR - Koncepce výstavby AČR. Osobně si ale myslím, že v původní BKO ty priority A-D byly nastaveny dost podivně, takže bych zařazení bitevních vrtulníků do "C" nějak nehrotil. Osobně bych totiž některé věci z "B" dal do "C" právě místo bitevních helikoptér.Skrýt celý příspěvek

  • Maximus
    00:04 19.01.2015

    a samozřejmě dělostřelci :))).

    a samozřejmě dělostřelci :))).

  • Maximus
    23:55 18.01.2015

    To TF_HU: Nechápu prostě vaši averzi k myšlence rošíření schopností českých Mi-171š nosit na podvěsech neřízené rakety, pouzdra s kanóny či případně PTŘS, které jsou běžné u ...Zobrazit celý příspěvek

    To TF_HU: Nechápu prostě vaši averzi k myšlence rošíření schopností českých Mi-171š nosit na podvěsech neřízené rakety, pouzdra s kanóny či případně PTŘS, které jsou běžné u většiny vojenských uživatelů vrtulníků rodiny Mi8/17. A například RF rozhodně netrpí nedostatkem bitevních vrtulníků, přesto je ozbrojená verze těchto vrtulníků poměrně běžná, jak jsem se měl možnost přesvědčit i na vlastní oči.

    Kolik by si v LOMu řekli během opravy za upgrade potřebný k možnosti používat neřízenou munici a kontejnery s kulomety či kanóny - předpokládám, že tato cena by byla zanedbatelná k ceně ostatních běžně prováděných prací.

    Mám obavu, že tento nesmyslný požadavek je myšlenkovým reliktem odzbrojovací smlouvy z roku 1990, který limitoval počty bojových vrtulníků a u nás postihl komplet všechny Mi-8/17 ve smyslu jejich odzbrojení formou odstranění elektrorozvodů vedoucích do nosníků či celých nosníků. A od té doby prostě ozbrojit raketami tyto vrtulníky v ČR je mooooc špatné a vlastně se to asi ani nesmí :-).

    V době společného působení Mi-24/35 a Mi17/171š nebylo něco podobného potřeba řešit. Navíc většinu času panovala představa, že velké vojenské konflikty v Evropě jsou minulost a AČR v budoucnosti už jen čeká funkce "expediční armády", která pošle na mise jen určité spektrum jednotek a výzbroje, přičemž chybějící potenciál doplní spojenci.

    Bohužel situace se změnila a je potřeba uvažovat jinak a počítat i s těmi nejhoršími scénáři, nutností improvizovat a počítat s nasazením lidí i výzbroje do situací, která je v současné době nepředstavitelná. Proto považuji za nesmysl se bránit drobné úpravě, která mi umožní v případě potřeby ozbrojit vrtulník, který se v řadě zemí takto běžně vyzbrojuje už několik desetiletí.

    Takže vám mohu s klidem říci, že pokud se to opravdu v Evropě "posere", tak na Mi171š ty závěsníky na zbraně budou, tedy pokud tyto vrtulníky, TF_HU, Maximus či technici, kteří by to tam nainstalovali budou ještě vůbec existovat.

    Samozřejmě doufám, že tyto katastrofické scénáře nenastanou, ale bohužel je nemůžeme v současnosti zcela vyloučit a tak bych si rozhodně netroufal tvrdit, že něco "prostě nebude".

    abych se vrátil k meritu věci - i když je idea zachování bitevních vrtulníků lákavá, tak pro obranyschopnost země jsou důležitější jiné oblasti akvizic zbraňových systémů než jsou bitevní vrtulníky.

    Ozbrojené univerzály jsou jedinou smyslupnou cestou pro příštích deset let jak zachovat v AČR potřebné schopnosti a nefavorizovat jednostraně letectvo na úkor ostatních částí armády. Vždyť je tu ještě plánovaný nákup dvou kusů KC-390, nutné GO u řady uzemněných strojů a případné nákupy biz-jetů jako náhrada za dosluhující typy, které si politici jistě neodpustí.

    Teď by mělo být na řadě ve frontě na peníze z rozpočtu PVO a pěchota.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    23:55 18.01.2015

    TF_HU V celkovém počtu pomalu 270 příspěvků, jsme mi teď už nechce vše dohledávat, uvedu jen diskuzi s mojí osobou (protože to mám v živé paměti :) příklad uvádím Vaší ...Zobrazit celý příspěvek

    TF_HU

    V celkovém počtu pomalu 270 příspěvků, jsme mi teď už nechce vše dohledávat, uvedu jen diskuzi s mojí osobou (protože to mám v živé paměti :) příklad uvádím Vaší prezentaci slov pana Stropnického a třeba jen doplněk diskuze o balistických raketách. Ale beru to, že odpovídat pomalu na vše je značně zatěžující.

    To, že je nyní v rozpočtu víc peněz, neznamená, že si můžeme dovolit všechno. Končí nám životnost Kubů a MI-35. Obě dvě položky jsou na náhradu nákladné. Co je podle Vás důležitější PVO nebo bitevníky. Dle mého názoru a ne jen mého je důležitější PVO.Skrýt celý příspěvek

  • Sgt Murphy
    23:50 18.01.2015

    to TF_HU: BKO síce reaguje na nedostatok financií, ale až o toľko peňazí sa do rozpočtu pre armádu nepridá, ale dosť na to aby boli rýchlejšie vyriešené dôležitejšie priority ...Zobrazit celý příspěvek

    to TF_HU: BKO síce reaguje na nedostatok financií, ale až o toľko peňazí sa do rozpočtu pre armádu nepridá, ale dosť na to aby boli rýchlejšie vyriešené dôležitejšie priority popísané v BKO a o to sa rýchlejšie dostali k problémom vrtuľníkového letectva. Nemôžme ju považovať za mŕtvu už z toho dôvodu že dôležitejšie priority v nej popísané ešte stále niesú vyriešené.Skrýt celý příspěvek

  • TF_HU
    23:37 18.01.2015

    LEFT: 300 mil je problém dnes, pokud jej ztratíme při obraně země, což je větší priorita než 300 mil, nebude problém jej zaplatit. Chápete? Mluvím o změnách priorit, pokud by bylo ...Zobrazit celý příspěvek

    LEFT: 300 mil je problém dnes, pokud jej ztratíme při obraně země, což je větší priorita než 300 mil, nebude problém jej zaplatit. Chápete? Mluvím o změnách priorit, pokud by bylo třeba aby gripen šel do ostré akce na obranu "republiky" tak prostě půjde a v případě zničení jej zaplatíme. TO je mé vidění problému.

    Ano, BkO odepsala bitevníky, koncepce vrtulníkového letectva říká malé vrtulníky pořídit. Ale BkO reagovala na nedostatek peněz...pokud je dnes šance na peníze, někdo může priority přehodnotit (kvůli tomu asi nebude psát BkO znova) osobně já BkO vnímám jako mrtvou už v té době a nejsem sám.

    SEMTAM: ..neříkám, že si možná neprotiřečím reagovat na všechna "KDYBY" mi dává dost zabrat. Ale můžete být konkrétní, mohu to kdyžtak upřesnit...Přesto jsem jednotný v tom, že se jedná o nákup lehkých vrtulníků, z nichž některé budou vyzbrojeny...a možná, že peníze a situace dovoluje MO ČR přehodnotit původní záměr zbavit se bitevní schopnosti. Úplně poprvé jsem reagoval na post...kde někdo blbě psal, že se MO rozhodl snad tento týden a chce se rozhodnout do konce měsíce. Chtěl jsem jen říci, že proces analýz a hodnocení běží, že se nerozhoduje někde na tiskovce. Slova o chybě a ještě větší chybě nechápu. Tak jako AH64, ani Mil28 nikdo od nás kupovat nebude. nemluvě o tom, že Mil28 je krok za AH64, zvláště ve schopnosti NOC. Nákup mil28 rozhodně není jediná cesta :-) tak jako to není ani AH64.

    S ruskou technikou je jeden problém, a to neochota rusa dodávat materiál, nebo dodržovat termíny a pak ještě jiné řekněme úřední komplikace. Pak též složitost při společném působení v rámci NATO. Koncept ruského stroje u nás končí, dojde k naplnění přechodu od sovětského modelu na alianční. Což je problém u většiny hlavní bojové techniky.Skrýt celý příspěvek

  • Sgt Murphy
    23:36 18.01.2015

    to TF_HU: ako píše Left, nalistujte si stranu 120-121 v Bielej knihe a pokiaľ budú priority v kategórii A a B zrealizované, potom budem stáť za plnohodnotné bojové vrtuľníkové ...Zobrazit celý příspěvek

    to TF_HU: ako píše Left, nalistujte si stranu 120-121 v Bielej knihe a pokiaľ budú priority v kategórii A a B zrealizované, potom budem stáť za plnohodnotné bojové vrtuľníkové letectvo. Ak nechceme úplne stratiť schopnosti pilotov, postačia na to aj menej nákladné bojové stroje, ktoré by ale mali spĺňať tú požiadavku že v budúcnosti budú môcť byť nahradené plnohodnotnými bojovými vrtuľníkmi, tj. budú to viacúčelové bojové ktoré budú v budúcnosti už iba viacúčelové prepravné a po prípade núdze doplnené o výzbroj.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    23:19 18.01.2015

    TF_HU Začíná mít pocit, že si někdy v diskuzi protiřečíte. Zde převážná většina přispěvovatelů vnímá ztrátu bitevníků jako škodu. Pokud ovšem MO, se nyní rozhodne, že si ...Zobrazit celý příspěvek

    TF_HU

    Začíná mít pocit, že si někdy v diskuzi protiřečíte.

    Zde převážná většina přispěvovatelů vnímá ztrátu bitevníků jako škodu. Pokud ovšem MO, se nyní rozhodne, že si udržíme tuto schopnost, tak to bude ještě větší chyba...
    Důvody jsem psal níže.
    Jediná cesta, pokud by jsme si chtěli udržet bitevníky a neohrozit bojeschopnost armády jako celku. Je nákup buďto MI-28 a pokud nám z ruského stroje vyskáčí pupínky, tak nezbývá nic jiného než čínský shit. (Oba jen kvůli ceně)
    Nevýhoda je, že v případném konfliktu (stále málo pravděpodobný) s Ruskem, by jsme je nemohli použít a dále by jsme se nemohli tolik plácat po ramenou s kamarády z aliance.

    Ale i tak, by to bylo možná jen mrhání penězi...Skrýt celý příspěvek

  • Sgt Murphy
    23:09 18.01.2015

    No zatiaľ čo vy sa pozeráte iba na to či je lepšie mať viacúčelové alebo jednoúčelové bojové vrtuľníky, ja sa na to dívam z pohľadu či bude pri nákupe drahých bojových vrtuľníkoch ...Zobrazit celý příspěvek

    No zatiaľ čo vy sa pozeráte iba na to či je lepšie mať viacúčelové alebo jednoúčelové bojové vrtuľníky, ja sa na to dívam z pohľadu či bude pri nákupe drahých bojových vrtuľníkoch z nášho malého rozpočtu potom financií aj na iné zložky armády. Samozrejme že aj ja by som najradšej videl našu armádu lietajúcu na Viperoch TF_HU ale armádu by takýto nákup položil na kolená a podľa môjho názoru je tento nákup "strategický" iba z hľadiska toho, že Mi-24/35 onedlho končí životnosť a že možno majú zaujímavé ponuky zo západu, ale nie strategický pre celú armádu.Skrýt celý příspěvek

  • Left
    23:06 18.01.2015

    TF_HU: Zmínil jste se o kompenzaci za zničený Gripen (resp. odhadoval jste, že nějaká je). Podle mých informací je ve smlouvě pokuta za zničení a to ve výši cca 300 milionů ...Zobrazit celý příspěvek

    TF_HU: Zmínil jste se o kompenzaci za zničený Gripen (resp. odhadoval jste, že nějaká je). Podle mých informací je ve smlouvě pokuta za zničení a to ve výši cca 300 milionů Kč.

    Maximus: "Pokud nám USA dá a podle informací už i dala nějakou zajímavou nabídku". Jak to myslíte "podle informací"?

    Do diskuze: Co se týče prioritizace jednotlivých částí armády, tak dle BKO jsou bitevní vrtulníky v kategorii C např. spolu s BVP, ALCA, KUB (A-D, kdy A je nejdůležitější). V B je dělostřelectvo, tanky a mimo jiné i veterinární služba :).
    Doporučuji se na to podívat přímo do BKO: http://www.mocr.army.cz/inform...
    Je to na straně 120-121.
    Samozřejmě je otázka, jakou to má dnes vypovídající hodnotu...Skrýt celý příspěvek

  • TF_HU
    23:01 18.01.2015

    Omlouvám se všem za CAPSLOCK, hlavně adminovi, ale potřeboval jsem nějak odlišit citace a svůj komentář.

    Omlouvám se všem za CAPSLOCK, hlavně adminovi, ale potřeboval jsem nějak odlišit citace a svůj komentář.

  • TF_HU
    22:59 18.01.2015

    MURPHY: TF_HU vidí armádu ako len vrtuľníkové letectvo. Nedíva sa na armádu ako takú celkovo, komplexne, jeho pohľad na vec je orezaný, neobjektívny. To nieje blbosť. To je ...Zobrazit celý příspěvek

    MURPHY:

    TF_HU vidí armádu ako len vrtuľníkové letectvo. Nedíva sa na armádu ako takú celkovo, komplexne, jeho pohľad na vec je orezaný, neobjektívny. To nieje blbosť. To je realita. Všetko obraciate iba na to ako sú bojové vrtuľníky strategicky dôležité, ale nepozeráte sa aj na iné aspekty.PODÍVEJTE SE JAK ZNÍ NADPIS ČLÁNKU, O ČEM JE DISKUZE A PAK SE TU MŮŽEME BAVIT. BAVIT SE TEĎ O CELÉ ARMÁDĚ NEMÁ SMYSL, ZALOŽTE JINDE TÉMA A TAM VÁM TÉŽ MOHU PŘISPĚT NA TÉMA SOUČINNOSTÍ, CO?Skrýt celý příspěvek

  • TF_HU
    22:57 18.01.2015

    MAXIMUS: To TF_HU: Toto mi stačí: "OZBROJOVÁNÍ TRANSPORTNÍCH VERZÍ JE ŘEŠENÍ NEDOSTATKU BITEVNÍCH VRTULNÍKŮ, KAŽDÝ PROSTĚ JDE JINOU CESTOU". Takže až nebudou bitevní ...Zobrazit celý příspěvek

    MAXIMUS:

    To TF_HU: Toto mi stačí: "OZBROJOVÁNÍ TRANSPORTNÍCH VERZÍ JE ŘEŠENÍ NEDOSTATKU BITEVNÍCH VRTULNÍKŮ, KAŽDÝ PROSTĚ JDE JINOU CESTOU".
    Takže až nebudou bitevní vrtulníky, tak armáda začne hledat dostupná řešení :-))).
    PŘEKRUCUJETE MÁ SLOVA...NEVÍM K ČEMU. POKUD SE ZASTAVÍ BITEVNÍKY, BUDOU SE KUPOVAT LEHKÉ STROJE...TY JEDINÉ BUDOU VYBAVENY NĚJAKÝM ZBRAŇOVÝM KOMPLETEM.

    RPG JE DEBATA JINÁ A JINDE...Skrýt celý příspěvek

  • TF_HU
    22:54 18.01.2015

    SEMTAM: „Zásadním strategickým rozhodnutím jsou vrtulníky. Pokud je (Mi-24/35 – pozn. redakce) chceme začít, co nejdříve nahrazovat , musíme začít akviziční proces ještě letos. ...Zobrazit celý příspěvek

    SEMTAM:

    „Zásadním strategickým rozhodnutím jsou vrtulníky. Pokud je (Mi-24/35 – pozn. redakce) chceme začít, co nejdříve nahrazovat , musíme začít akviziční proces ještě letos. Přesto se dostáváme k období pořizování někdy v závěru roku 2017. Jde o termín, který máme ještě pokrytý vrtulníky Mi-24/35," uvedl na tiskové konferenci ministr Stropnický.

    VRTULNÍKY MYŠLENO VŠEOBECNĚ JAKO VRTULNÍKY. CHÁPETE. JESTLI TO BUDE TAK NEBO TAK JE JIŽ TECHNICKÁ OTÁZKA...Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 11 z 24