Ruské válečné lodě v Lamanšském průlivu

Foto: Admiral Vinogradov třídy Udaloj; ilustrační foto / U.S. Navy
Admiral Vinogradov třídy Udaloj; ilustrační foto / U.S. Navy

Skupina čtyř vojenských ruských plavidel vplula do Lamanšského průlivu. Velení NATO oznámilo, že není nijak znepokojeno přítomností lodí ruského námořnictva mezi Francií a Velkou Británií. Ruské lodě pravděpodobně Lamanšským průlivem pouze proplouvají.

„Dneska skupina lodí a podpůrných plavidel ze Severní flotily... projela nejužším místem Lamanšského průlivu úžinou Dover a vstoupila do zátoky blízko ústí řeky Seiny," citovala ruská tisková agentura RIA Novosti tiskové prohlášení ruského Západního vojenského okruhu.

Skupina ruských lodí se vydala na cestu 20. listopadu letošního roku z ruského přístavu Severomorsk. Na cestě k pobřeží Francie urazila 2100 km. Úkolem mise je „garantovat vojenskou přítomnost Ruské federace v operačně významných oblastech mezinárodních moří."

V současné době panuje v Lamanšském průlivu špatné počasí. Ruské lodě nyní proto kotví v mezinárodních vodách u Seinské zátoky.

„I když jsou lodě zakotvené, posádka cvičí způsoby, jak řešit infiltraci nepřátelských sil z ponorka a učí se, jak přežít na lodi v případě zatopení nebo požáru," citovala RIA Novosti tiskové prohlášení Západního vojenského okruhu.

Pohyb ruských lodí v „srdci" NATO samozřejmě vyvolává otázky o poslání a záměrech, především v médiích. Ministerstvo obrany Francie a velení NATO však nechává přítomnost lodí v Lamanšském průlivu chladným.

Foto: Výsadková loď třídy Ropucha. /José María Casanova Colorado, CC BY-SA 3.0
Výsadková loď třídy Ropucha. / José María Casanova Colorado, CC BY-SA 3.0

„Lodě neprovádějí (vojenské – pozn. redakce) cvičení. Čekají jen v zóně, kde mohou být několikrát do roka," upravuje informace ruských tiskových agentur francouzské námořnictvo ve svém informačním servisu.

Podle plukovníka Jay Janzena, tiskového mluvčí NATO, je si aliance vědoma přítomností ruských válečných lodí v Lamanšském průlivu. „Naše informace naznačují, že lodě pouze proplouvají a zdržují se kvůli špatnému počasí, nevykonávají cvičení v Kanálu, přestože některé titulky ruských novin se nás o tom snaží přesvědčit," říká Janzen.

Vlajkovou lodí skupiny je raketový torpédoborec Severomorsk. Kromě raketového torpédoborce proplouvá Lamanšským průlivem velká výsadková loď Aleksander Otrakovskij, nákladní loď Dubna a tažný remorkér SB-406.

Torpédoborec Severomorsk (Projekt 1155 Fregat) třídy Udaloj byl zařazen do výzbroje v roce 1987, měří na délku 163 m při výtlaku 6200 m. Třída Udaloj je určená především pro boj s ponorkami protivníka.

Aleksander Otrakovskij (Projekt 775) třídy Ropucha je tanková výsadková loď. Loď měří na délku 113 metrů při výtlaku 2200 tun. Loď přepraví až 450 tun nákladu v podobě tanků, vozidel nebo vojáků.

Zdroj: RIA Novosti, Reuters

Nahlásit chybu v článku


Související články

Čínský J-31 s ruskými motory proti F-35 Lightning II?

Nové čínské stealth stíhačky J-31 získají ruské motory RD-93. Informaci médiím potvrdil Sergej ...

Čínské kopie: Ruský problém nebo kalkul?

Čína dlouhodobě projevuje zájem o nákup ruských protivzdušných systémů S-400 a stíhaček Su-35. V ...

Modernizce nadzvukových bombardérů Tu-160 „Blackjack“

Před několika dny se poprvé dostal do vzduchu první z modernizovaných ruských strategických ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • fenri
    18:34 29.11.2014

    Máte pravdu Deadogu. Ty lodě tam rozhodně necvičí, nedělají oceánografický průzkum, RE průzkum, nezjišťují plavební podmínky ani se nikam nepřesouvají. Putin poslal tak jednu ...Zobrazit celý příspěvek

    Máte pravdu Deadogu. Ty lodě tam rozhodně necvičí, nedělají oceánografický průzkum, RE průzkum, nezjišťují plavební podmínky ani se nikam nepřesouvají. Putin poslal tak jednu setinu svých námořních sil, aby vyděsil podstatně silnější loďstvo NATO. Teď jistě sedí v Kremlu a čeká, kdy mu přijde telegram, že se vyděšené NATO vzdalo, protože dosud netušilo, že Rusko nejenže má jeden starý torpédoborec, ale ten dokonce doplul až na La Manche. Ano, to zní racionálně a rozumně. Jak jsem mohl vůbec uvažovat o něčem jiném?
    A stejně tak máte pravdu, že je to ruská hanebnost, protože vojenské lodě NATO, Číny, Japonska... neopouštějí teritoriální vody svých států.Skrýt celý příspěvek

  • hurvo
    18:26 29.11.2014

    urazit sa neurazim, logo potrebovalo zmenu a ceskoslovenske legie su vase aj nase. Okrem toho su spolu s poliakmi boli jednou z mala bojovych jednotiek ktore dokazali branit seba a ...Zobrazit celý příspěvek

    urazit sa neurazim, logo potrebovalo zmenu a ceskoslovenske legie su vase aj nase. Okrem toho su spolu s poliakmi boli jednou z mala bojovych jednotiek ktore dokazali branit seba a rusko pred komunistami pocas svojej anabazy na transsibirskej magistrale.

    No semtam verim ze je silne veriaci clovek ked pouziva logo s motivom svateho juraja.
    Musi ho mrziet ze podobny motiv zneuzivaju pravoslavni ultranacionalisti v rusku.Skrýt celý příspěvek

  • Todomatch
    18:25 29.11.2014

    fenri: S tou racionalitou u Rusů, nebo spíš ruských nacionalistů bych to nepřeháněl. Oni budou do krve trvdit, že ten starej ruskej torpédoborec - kdyby chtěl - tak toho moderního ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri: S tou racionalitou u Rusů, nebo spíš ruských nacionalistů bych to nepřeháněl. Oni budou do krve trvdit, že ten starej ruskej torpédoborec - kdyby chtěl - tak toho moderního britskýho sejme raz dva. V tomhle dokážou bejt pěkně mimo realitu. A Rusko prostě provokuje tím co má. Průměrný čtenář, když slyší ruský bombardér a americký bombardér tak předpokládá, že se jedná víceméně o totéž. Netuší, že mezi F-117, B2 a TU-95 je pár drobných technických rozdílů.Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    18:23 29.11.2014

    Ano jsem rusofob, ja se tomu nebranim, ale donedavna jsem jeste nebyl, to ze jsem se jim stal, za to muze Vladimir Vladimirovic. Nikdo jiny.
    PS: taky nejsem placeny CIA agent.

    Ano jsem rusofob, ja se tomu nebranim, ale donedavna jsem jeste nebyl, to ze jsem se jim stal, za to muze Vladimir Vladimirovic. Nikdo jiny.
    PS: taky nejsem placeny CIA agent.

  • Deadog
    18:20 29.11.2014

    Proste je to tak fenri, nic s tim neudelas, je to demonstarce sily nebo tomu rikej jak chces, treba pozdni listopadova projizdka kanalem, vyznam ale nezmenis. Bohuzel na vuml jsem ...Zobrazit celý příspěvek

    Proste je to tak fenri, nic s tim neudelas, je to demonstarce sily nebo tomu rikej jak chces, treba pozdni listopadova projizdka kanalem, vyznam ale nezmenis.
    Bohuzel na vuml jsem nechodil, ani nejsem prepolovany, proste vidim veci tak jak jsou. Normalni provokacka, nic jineho.Skrýt celý příspěvek

  • Todomatch
    18:20 29.11.2014

    Hmm. Mě přišel lev v modrém poli dokonale zednářskej. Tak dám náhradu. Snad mi v Langley neseberou osobní ohodnocení.

    Hmm. Mě přišel lev v modrém poli dokonale zednářskej. Tak dám náhradu. Snad mi v Langley neseberou osobní ohodnocení.

  • fenri
    18:02 29.11.2014

    Deadogu, nepřipadáte si trochu...mimo? Ano, chtěli demostrovat sílu jedním torpedoborcem. Rusové totiž netuší, že NATO toho má víc a tak se domnívali, že pohled na jeden starý ...Zobrazit celý příspěvek

    Deadogu, nepřipadáte si trochu...mimo?
    Ano, chtěli demostrovat sílu jedním torpedoborcem. Rusové totiž netuší, že NATO toho má víc a tak se domnívali, že pohled na jeden starý torpedoborec NATO vyděsí. Byli si tak jistí, že mohutnější, či modernější jednotky nechali drze doma.
    Mimochodem - co zkusit někdy nadhodit nějaký racionální argument místo urážek přepólovaného absolventa VUMLu?Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    17:52 29.11.2014

    Jenom technická, hurvo dnes psal o placených lidech, kteří na diskuze pouští ruskou propagandu. Někdo mu namítl, že i američani to dělaj. A dnes si hurvo s Todomatchem změnili logo ...Zobrazit celý příspěvek

    Jenom technická, hurvo dnes psal o placených lidech, kteří na diskuze pouští ruskou propagandu. Někdo mu namítl, že i američani to dělaj. A dnes si hurvo s Todomatchem změnili logo na čistě vlastenecké. Je to náhoda a nebo strategie? Nic ve zlém a snad se neurazíte.Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    17:45 29.11.2014

    Koukam, ze mistni rusofilove se muzou uminusovat:) Je to prca hosi, nemusite to tak prozivat. Ale stejne tam vpluli, protoze chteli demonstrovat silu. Problem je, ze to uz nikoho ...Zobrazit celý příspěvek

    Koukam, ze mistni rusofilove se muzou uminusovat:) Je to prca hosi, nemusite to tak prozivat. Ale stejne tam vpluli, protoze chteli demonstrovat silu. Problem je, ze to uz nikoho nezajima a nikdo se jich neboji. Nahodou se mi reakce zapadu libi, nehne ani brvou, protoze vi, ze na vic se rusaci nezmuzou.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    17:39 29.11.2014

    Todomach to semtam: víte jak daleko byly ruské lodě od Australských teritoriálních vod? chcete tvrdit, že se žádné USS nepohybují v Tichém, Indické, Atlantském a Severním ledovém ...Zobrazit celý příspěvek

    Todomach to semtam: víte jak daleko byly ruské lodě od Australských teritoriálních vod? chcete tvrdit, že se žádné USS nepohybují v Tichém, Indické, Atlantském a Severním ledovém oceánu? Uvědomte si, že ty lodě tam mají právo tam plout a není to dokonce ani nic nemorálního.
    Průzkumný letoun na hranicích vzdušného prosotoru je podstatně větší agrese, než stařičký bombardér. Průzkumný letoun může přinést státu, co ho vyslal výhodu a oslabit zemi, okolo které se motá (informace jsou zásadní devizou). Vy si fakt myslíte, že Beary se motají kolem uSA v naději, že si jich USA nevšimou, ony proklouznou do jejich vzdušného prostoru shodí na na Wólstrýt deset tříštivotrhavých bomb, čímž USA padnou na kolena a vzdají se Rusku? A pokud si to myslíte domníváte se, že si to myslí i Rusové a Američané?
    "Náčelník generálního štábu USA Michael Mullen nezávisle na tomto incidentu uvedl, že Američané budou špionážní lety v mezinárodním vzdušném prostoru podnikat dál a čínské hrozby je od nich neodradí.
    Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/cinske-... - tady máte třeba něco z idnesu.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    17:39 29.11.2014

    Todomatch Tak rusové obnovili rutijní lety už dávno. V tomhle roce se různé provokace dějí z obou stran. Černé moře, atd. Máte pravdu, že tyto akce nikoho neohrožují ...Zobrazit celý příspěvek

    Todomatch

    Tak rusové obnovili rutijní lety už dávno. V tomhle roce se různé provokace dějí z obou stran. Černé moře, atd. Máte pravdu, že tyto akce nikoho neohrožují (samozřejmě, letadlo může spadnout a loď se potopit). Kdo koho víc provokuje, je debata o ničem a ani se neví kdo s tim vlastně začal. Osobně současné dění vidím jako tragické, místo toho aby jsme po skončení studené války se snažili najít spolupráci, tak svými činy podněcujem další válku. Tato krize mi přijde úplně zbytečná.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    17:33 29.11.2014

    Uvedl jsem minimálně jeden případ narušení vzdušeného prostoru jiné suverénní země špionážním letadlem USA. Ruská, americká....ugandská letadla si mohou v mezinárodním vzdušném ...Zobrazit celý příspěvek

    Uvedl jsem minimálně jeden případ narušení vzdušeného prostoru jiné suverénní země špionážním letadlem USA. Ruská, americká....ugandská letadla si mohou v mezinárodním vzdušném prostoru létat a také létají. Opravdu chcete tvrdit, že B2, B1, B52...nepřekračují hranice vzdušného prostoru USA? Pokud se nemíjím, tak špionážních letů nad území cizích států vykonávaly a vykonávají USA dost. Opačně se toho najde méně. Domnívat se, že ruské T-95 pomalu a ve výšce letící k území poblíž USA tam letí, aby USA napadly, či je vyděsili je zralé na rychlou intervenci MUDr. Chocholouška. Sranda je, že ti piloti si většinou navzájem udělají snímek z kokpitu do kokpitu, zamávají si a letí pryč. Všichni to mají jako zábavné cvičení a důvod žádat navyšování (či alespoň nesnižování) vojenskéhých rozpočtů. Pivní bojovníci pak ovšem nešetří silnými slovy. Příkladů, kdy americká letadla létají nad územími jiných států (které o to nestojí) je opět mraky (Lybie, Jemen, Pakistán, Syrie, Čína, částečně Japonsko...). Opravdu nevidím důvod to vypisovat.Skrýt celý příspěvek

  • Todomatch
    17:15 29.11.2014

    semtam: Mohlo by to tak být, ale není. Nejsou to náhodné či rutinní akce, jsou to provokace. K australským břehům připluly ruské válečné lodě právě v době konání summitu, na kterém ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam: Mohlo by to tak být, ale není. Nejsou to náhodné či rutinní akce, jsou to provokace. K australským břehům připluly ruské válečné lodě právě v době konání summitu, na kterém se předpokládalo ostré pokárání V. Putina, kterého se mu následně dostalo, takže uraženě odjel. Let ruských bombardérů - zdůrazňuji slovo bombardérů - nikoliv průzkumných letounů ke kanadským břehům se uskutečnilo přesně ve chvíli (předem avizované) návštěvy Obamy v Kanadě. Jistě není to vojenská hrozba, to je jasné, v případě potřeby by byly TU-95 smeteny z oblohy dřív, než by stačil palubní topič přihodit pár lopat uhlí do kotle, je to především divadlo pro ruského občana, nicméně se může stát nějaké neštěstí. Technická závada prostě cokoliv, co může zavdat skutečnou příčinu k eskalaci napětí. Kdyby se například TU-95 zřítil u břehů Anglie či Kanady a po boku mu letěla zrovna spojenecká letadla, už by to taková legrace nabyla.Skrýt celý příspěvek

  • Todomatch
    17:04 29.11.2014

    fenri, z toho co píšete usuzuji, že toho je tolik, že ani nevíte co vybrat. Vyberte prosím tedy alespoň tři konkrétní případy kdy uskupení dálkových bombardérů USA tedy B-52, B-1 ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri, z toho co píšete usuzuji, že toho je tolik, že ani nevíte co vybrat. Vyberte prosím tedy alespoň tři konkrétní případy kdy uskupení dálkových bombardérů USA tedy B-52, B-1 či B-2 letělo až na samou hranici ruského vzdušného prostoru a po startu ruských stíhaček se otočiliy a letěly domů. Případů - jak uvadíte - je obrovské množství, tak tedy alespoň 3 z posledních 5 let.Skrýt celý příspěvek

  • kubo4747
    17:04 29.11.2014

    Niektorí píšete úplné kraviny. Tak vraj NATO obsadzuje krajiny pri hraniciach s Ruskom a Rusko na tomto základe aj tak reaguje? Prepáčte, ale nevedel som, že NATO niekoho núti ...Zobrazit celý příspěvek

    Niektorí píšete úplné kraviny. Tak vraj NATO obsadzuje krajiny pri hraniciach s Ruskom a Rusko na tomto základe aj tak reaguje? Prepáčte, ale nevedel som, že NATO niekoho núti vstúpiť do aliancie alebo dokonca, že by niekoho obsadzovalo?
    Možno ste to mysleli ináč, ale aj tak, do NATO sa hlásia krajiny dobrovoľne a po Kryme väčšina krajín zrejme viac rozmýšľa o členstve v NATO.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    16:59 29.11.2014

    Todomatch: kdyby sem měl někdo postovat seznam amerických letadel a lodí, co se plácají v mezinárodních vodách, blízko u hranic jiných států (či dokonce na území jiných států), tak ...Zobrazit celý příspěvek

    Todomatch: kdyby sem měl někdo postovat seznam amerických letadel a lodí, co se plácají v mezinárodních vodách, blízko u hranic jiných států (či dokonce na území jiných států), tak by se to sem nevešlo. Ano, neplní to titulky Blesku a Idnes (zjevně Vašich informačních zdrojů nr.1), ale to neznamená, že všechna US letadla a lodě se pohybují ve vzdušném prosotoru USA a ve výsostných vodách. Není to tak dávno, co číňané donutili přistát US špionážní stroj, který se placatil zjevně za hranicí čínského vzdušného prostoru.
    Mimochodem - kde se vzal US torpedoborec na Černém moři?
    Sranda je, že ani NATO ani Rusko s tím žádný problém nemá, snad jen pivní válečníci by pořád bojovali.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    16:19 29.11.2014

    Todomatch Tak seznam ohledně doprovázení letounů či lodí si nevedu a ani se po nich nepídim. Nedalo mi to, ale pár vteřin na netu jsem objevil ...Zobrazit celý příspěvek

    Todomatch

    Tak seznam ohledně doprovázení letounů či lodí si nevedu a ani se po nich nepídim. Nedalo mi to, ale pár vteřin na netu jsem objevil tohle:
    http://www.novinky.cz/zahranic...

    A pokud jde o přelet nad americkou lodí v Černém moři, tak by se to taky mohlo nazvat doprovodem :D Ale vesměs jsou tyto akce jen takové kravinky. Do zpráv se to dostane, jak se to hodí a hlavně nikdo neporušuje vzdušný prostor.Skrýt celý příspěvek

  • Todomatch
    14:38 29.11.2014

    fenri: Ten seznam leteckých a námořních provokací obdobných těm ruským byste sem měl dát snad vy ne? Pokud Vám můj výčet přijde jednostranný a jste si jist, že Američané také ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri: Ten seznam leteckých a námořních provokací obdobných těm ruským byste sem měl dát snad vy ne? Pokud Vám můj výčet přijde jednostranný a jste si jist, že Američané také posílají B52 na Rusko a těsně před hranicemi jeho vzdušného prostoru otáčejí a jsou vyprovázený Migy, mělo by o tom jistě někde něco být, alespoň na ruských stránkách. Já na nic nenarazil. Pokud americké stíhačky nalétávají na ruské torpédoborce a vůbec dělají něco podobného, rád se poučím. Obhájci ruských misí se vždy tváří, že je to reciproční, běžné a že Rusko nedělá nic jiného než my a naši spojenci, tak kde jsou hrome o tom nějaké zprávy?Skrýt celý příspěvek

  • Wladis
    14:34 29.11.2014

    A to ze to povies ty, lebo to bolo napisane na TOPKY sk, tiez neznamena ze je to pravda. Vsak si pozri co zistilo vysetrovanie EU... oficialne potvrdili ze Rusko nezacalo v ...Zobrazit celý příspěvek

    A to ze to povies ty, lebo to bolo napisane na TOPKY sk, tiez neznamena ze je to pravda.
    Vsak si pozri co zistilo vysetrovanie EU... oficialne potvrdili ze Rusko nezacalo v Gruzinsku konflikt, ale Gruzinci zautocili na separatisticke uzemie J.Osetsko.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    14:34 29.11.2014

    Nemá to jenom Wiki, tak poprosím o kvalitní zdroj, že tomu bylo opačně. Neberu ten, že XY něco napsal a dal kamsi na net. A časovou souvislost Vám nabídne i gruzínská televize, ...Zobrazit celý příspěvek

    Nemá to jenom Wiki, tak poprosím o kvalitní zdroj, že tomu bylo opačně. Neberu ten, že XY něco napsal a dal kamsi na net. A časovou souvislost Vám nabídne i gruzínská televize, jaká o všem krásně časově informovala.
    Máte pravdu v tom, že pár dní před gruzínským útokem. Byla Gruzie v tlaku ze strany Ruska, protože Rusko jak sám víte rozmístilo při hranicích armádu. Ta armáda jasně signalizovala, ať nesahaj na Osetii. Pokud by Gruzie cítila ohrožení z Ruska. Tak měla obranou linii, jak zeslanou z hůry. Jedna silnice, jeden tunel vyhodit do luftu a šmitec. Neudělali to, protože ten tunel potřebovali, pro uprchlíky mířící do Ruska. O Osetince jim nešlo, ale o území. A hlavně nepředpokládali zásah ruské armády. Rusko bylo známo od 90.let, že spíše ustupovalo a v době OH gruzínský útok vypadal slibně.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 6 z 8