Ruské válečné lodě v Lamanšském průlivu

Foto: Admiral Vinogradov třídy Udaloj; ilustrační foto / U.S. Navy
Admiral Vinogradov třídy Udaloj; ilustrační foto / U.S. Navy

Skupina čtyř vojenských ruských plavidel vplula do Lamanšského průlivu. Velení NATO oznámilo, že není nijak znepokojeno přítomností lodí ruského námořnictva mezi Francií a Velkou Británií. Ruské lodě pravděpodobně Lamanšským průlivem pouze proplouvají.

„Dneska skupina lodí a podpůrných plavidel ze Severní flotily... projela nejužším místem Lamanšského průlivu úžinou Dover a vstoupila do zátoky blízko ústí řeky Seiny," citovala ruská tisková agentura RIA Novosti tiskové prohlášení ruského Západního vojenského okruhu.

Skupina ruských lodí se vydala na cestu 20. listopadu letošního roku z ruského přístavu Severomorsk. Na cestě k pobřeží Francie urazila 2100 km. Úkolem mise je „garantovat vojenskou přítomnost Ruské federace v operačně významných oblastech mezinárodních moří."

V současné době panuje v Lamanšském průlivu špatné počasí. Ruské lodě nyní proto kotví v mezinárodních vodách u Seinské zátoky.

„I když jsou lodě zakotvené, posádka cvičí způsoby, jak řešit infiltraci nepřátelských sil z ponorka a učí se, jak přežít na lodi v případě zatopení nebo požáru," citovala RIA Novosti tiskové prohlášení Západního vojenského okruhu.

Pohyb ruských lodí v „srdci" NATO samozřejmě vyvolává otázky o poslání a záměrech, především v médiích. Ministerstvo obrany Francie a velení NATO však nechává přítomnost lodí v Lamanšském průlivu chladným.

Foto: Výsadková loď třídy Ropucha. /José María Casanova Colorado, CC BY-SA 3.0
Výsadková loď třídy Ropucha. / José María Casanova Colorado, CC BY-SA 3.0

„Lodě neprovádějí (vojenské – pozn. redakce) cvičení. Čekají jen v zóně, kde mohou být několikrát do roka," upravuje informace ruských tiskových agentur francouzské námořnictvo ve svém informačním servisu.

Podle plukovníka Jay Janzena, tiskového mluvčí NATO, je si aliance vědoma přítomností ruských válečných lodí v Lamanšském průlivu. „Naše informace naznačují, že lodě pouze proplouvají a zdržují se kvůli špatnému počasí, nevykonávají cvičení v Kanálu, přestože některé titulky ruských novin se nás o tom snaží přesvědčit," říká Janzen.

Vlajkovou lodí skupiny je raketový torpédoborec Severomorsk. Kromě raketového torpédoborce proplouvá Lamanšským průlivem velká výsadková loď Aleksander Otrakovskij, nákladní loď Dubna a tažný remorkér SB-406.

Torpédoborec Severomorsk (Projekt 1155 Fregat) třídy Udaloj byl zařazen do výzbroje v roce 1987, měří na délku 163 m při výtlaku 6200 m. Třída Udaloj je určená především pro boj s ponorkami protivníka.

Aleksander Otrakovskij (Projekt 775) třídy Ropucha je tanková výsadková loď. Loď měří na délku 113 metrů při výtlaku 2200 tun. Loď přepraví až 450 tun nákladu v podobě tanků, vozidel nebo vojáků.

Zdroj: RIA Novosti, Reuters

Nahlásit chybu v článku


Související články

Čínský J-31 s ruskými motory proti F-35 Lightning II?

Nové čínské stealth stíhačky J-31 získají ruské motory RD-93. Informaci médiím potvrdil Sergej ...

Čínské kopie: Ruský problém nebo kalkul?

Čína dlouhodobě projevuje zájem o nákup ruských protivzdušných systémů S-400 a stíhaček Su-35. V ...

Modernizce nadzvukových bombardérů Tu-160 „Blackjack“

Před několika dny se poprvé dostal do vzduchu první z modernizovaných ruských strategických ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • fenri
    20:30 04.12.2014

    To Jura99 - s těmi rehabilitacemi nemáte pravdu. rehabilitace začali na začátku 60tých let. Mého pradědu rehabilitovali v roce 1961 (prolondýnský odboj) a rehabilitace obětí ...Zobrazit celý příspěvek

    To Jura99 - s těmi rehabilitacemi nemáte pravdu. rehabilitace začali na začátku 60tých let. Mého pradědu rehabilitovali v roce 1961 (prolondýnský odboj) a rehabilitace obětí stalinistických procesů frčely už také. V roce 62/63 zahájila činnost Druhá rehabilitační komise.
    S cenzurou, opět, nemáte úplně pravdu.
    Cenzura nad divadly byla zrušena v roce 1963 a v roce 66 vyšel tiskový zákon, který poprvé definoval cenzuru a byla povolena v podstatě pouze ve vztahu ke státním a vojenským tajemstvím. Zrušení Ústřední publikační správy (de facto cenzurní) v roce 68 bylo de facto jen administrativním zrušením instituce, která již neměla faktickou moc.Skrýt celý příspěvek

  • peter123x
    09:34 03.12.2014

    Todomatch sasek N. Farage vyhral s 28% vo VB napr. eurovolby. To znamena, ze nieje az tak na okraji politickej sceny ako to vy prezentujete. Ani tolik zmiňovaná problematika ...Zobrazit celý příspěvek

    Todomatch sasek N. Farage vyhral s 28% vo VB napr. eurovolby. To znamena, ze nieje az tak na okraji politickej sceny ako to vy prezentujete.

    Ani tolik zmiňovaná problematika přistěhovalců není vnímána na západě tak připosraně jako u nás, kde žádní přistěhovalci nejsou.
    No a co sa tyka tohoto. Tak prave sucastny premier VB Cameron vola po obmedzeni slobodneho pohybu v EU. Sice je toto myslene hlavne na pristahovalcov z byvaleho vychodneho bloku. Ale oni moc nerozlisuju ci je to rumun alebo pakistanec. Navyse sa Cameron nechal pocut, ze ak sa mu nepodari vyjednat tvrdsie podmienky ohladom uz spominaneho volneho pohybu, tak vystupy z EU. Takze len tolko k tej priposratosti.Skrýt celý příspěvek

  • D.i.p
    23:33 02.12.2014

    Todomach: Možná jste si toho nevšiml ale Nigel Farage vyhrál v UK volby. Tak, jak jste to napsal, že to na západě vypadá, zní dost schizofrenně. Západní společnost začíná být ...Zobrazit celý příspěvek

    Todomach:
    Možná jste si toho nevšiml ale Nigel Farage vyhrál v UK volby.

    Tak, jak jste to napsal, že to na západě vypadá, zní dost schizofrenně. Západní společnost začíná být morálně unavená. Není schopna racionálního uvažování a sebereflexe - ztrácí pud sebezáchovy, má pocity vinny, objevují se jedinci, co prorokují klimatické katastrofy a konce světa.
    Západ je dlouho na vrcholu. Římská říše se rozpadla, protože se složila její společnost.

    Jako nepřítele vidí Vámi popsaní lidé na západě kapitalismus, ale pletou si ho s korporativismem, který EU vydatně podporuje svojí dotační politikou a regulacemi. Lidé mají totiž pocit, že tyto mechanismy nabourávají kapitalismus a mají bohužel pravdu. Podporují tak ovšem to, co na kapitalismu nejvíce nenávidí - velký nadnárodní korporace.

    Švýcaři si o tom rozhodli v referendu, nedávno třeba zamítli minimální mzdu. Každopádně nižší daň je určitě lepší a více motivující než dávky. Mají aspoň šanci, že tam přijdou přistěhovalci, co plánují se o sebe postarat a třeba i něco umí. Mají tam nezaměstnanost 2,9%, proč asi?

    Je laciné nazývat jiný názor za extremismus jen proto, že nedrží hubu a krok.Skrýt celý příspěvek

  • Todomatch
    10:03 02.12.2014

    D.i.p. překvapuje mě tvůj pohled na Evropu, tyhle představy o EU, které jsou u nás běžné na západ od nás běžné nejsou. Tam je zastávají pouze extrémisté a populistické nebo bigotní ...Zobrazit celý příspěvek

    D.i.p. překvapuje mě tvůj pohled na Evropu, tyhle představy o EU, které jsou u nás běžné na západ od nás běžné nejsou. Tam je zastávají pouze extrémisté a populistické nebo bigotní náboženské spolky. Že všem extrémistům u nás i tam vadí sociálnost či socialismus je směšné, když se jejich hnutí odedávna profiluje jako socialistické a na ulicích vyřvávají "sociálně, radikálně, nacionálně" a jako nepřítele vidí kapitalismus a jeho nejvýraznějšího nositele USA. Nenávist ke kapitalismu mají navíc náckové společný s komunisty a anarchisty. Obviňovat v tomto kontextu Barosa z levicovosti je z jejich úst absurdní non plus ultra. Bigotní náboženské spolky se zase nemohou smířit se svým nulovým významem a proto se často přidávají na stranu pověrčivých bab věřících více spikleneckým teoriím o světovém židovstvu než Bohu. Není bez zajímavosti, že na židovský původ kohosi tu jako jediný (co jsem si aktuálně všiml) poukázal fenri. To že se pohrdavě o EU u nás vyjadřuje kde kdo, je dáno tím, že lidé kteří by na západě byli maximálně předsedy nějakých nacionalistických kroužků a museli by neustále vysvětlovat, že nejsou fašisté se u nás (díky nezkušenosti a nulovému rozhledu našich lidí) dostali do politiky a do veřejných médií a někteří až na hrad. Klaus, Bobošíková, Zahradil, Mach ti všichni by na západ od nás patřili k exotům politické scény jako europoslanecký šašek Nigel Farage a vůbec všichni tzv. "euroskeptici". Ani tolik zmiňovaná problematika přistěhovalců není vnímána na západě tak připosraně jako u nás, kde žádní přistěhovalci nejsou. Vychvalovaní Švýcaři, kteří jsou nám dáváni za příklad země, kde si lidé díky přímé demokracii a nečlenství v EU nenechají nic diktovat právě v těchto dnech v referendu podpořili přistěhovalectví i nižší daň pro cizince. Takže to, že je u nás v ruském duchu ostouzena společná Evropa, je trapný projev čecháčkovství a ne zdravý pohled na věc. Ono aby postkomunistická země poučovala tradiční demokracie o tom co je správné a co ne, podobně jako učil Klaus západ tržní ekonomice je prostě hloupé.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    08:38 02.12.2014

    Yogy: Směr, který nabrali čs komunisti v roce 68 by nepochybně rychle zamířil ke standardní demokracii západního typu, protože socialismus šlo držet jedině despoticky, hrozbou ...Zobrazit celý příspěvek

    Yogy: Směr, který nabrali čs komunisti v roce 68 by nepochybně rychle zamířil ke standardní demokracii západního typu, protože socialismus šlo držet jedině despoticky, hrozbou násilí a oni dobrovolně přestávali mít vše pod kontrolou. Jakmile by přišlo soukromé podnikání, poltická pluralita (už se zakládala např. soc. dem.), plné rehabilitace apod., tak by nebylo síly, která by udržela socialismus v jakékoliv podobě. To by ale nesměli zasáhnout Rusové. Podobně jako na podzim 1989 komunisti postupně pouštěli jednu funkci za druhou, dopadlo by to stejně. Přitom i v roce 89 si Havel představoval budoucnost lehce jinak, než nakonec nastala. Nakonec by v 1968 zemi neřídili ani ti "reformní komunisté", jak si možná představovali. Oni by pouze otevřeli stavidlo a příval by už nešlo zastavit jinak, než vojensky.Skrýt celý příspěvek

  • D.i.p
    21:47 01.12.2014

    Komunismus sice v Číně není, ale v sociálním inženýrství jsou o proti EU pořád napřed. Ale soudruzi v Bruselu už pracujou na tom, aby tu hanebnou ztrátu dohnali. :-D

    Komunismus sice v Číně není, ale v sociálním inženýrství jsou o proti EU pořád napřed. Ale soudruzi v Bruselu už pracujou na tom, aby tu hanebnou ztrátu dohnali. :-D

  • Moogwi
    17:57 01.12.2014

    pokud možno o nějaké technice, nikoliv tento bulvár, který si můžeme přečíst na novinky.cz.. paradoxně má největší komentovanost, ale jenom zbytečně vyvolává rozbroje..

    pokud možno o nějaké technice, nikoliv tento bulvár, který si můžeme přečíst na novinky.cz.. paradoxně má největší komentovanost, ale jenom zbytečně vyvolává rozbroje..

  • Deadog
    16:49 01.12.2014

    Pan Grohmann:

    chtelo by to nejaky novy clanek :)

    Pan Grohmann:

    chtelo by to nejaky novy clanek :)

  • semtam
    14:02 01.12.2014

    Yogy Komunismus měl v každé zemi trochu jinou podobu. Koukněte se na Čínu, ta v současné době není komunistická ani omylem i když komunisti tam ofiko vládnou. Spíš bychom se ...Zobrazit celý příspěvek

    Yogy

    Komunismus měl v každé zemi trochu jinou podobu. Koukněte se na Čínu, ta v současné době není komunistická ani omylem i když komunisti tam ofiko vládnou. Spíš bychom se přiblížili onomu modelu "komunismu" samozřejmě s vlastními rysy a asi i větší mírou demokracie. Vzhledem k tomu, že nejsme velký a silný stát, tak šance na nějakou sametovou revoluci by vyvstala časem určitě. Problém vidím v tom, že na vyšší místa se ve velké míře hrnou různí prospěcháři a lidé prahnoucí po moci. Těm už je jedno jaký kabát obléknou a pokud nejsou zdiskreditovaní, tak nemají problém se i převlíknout. Nejsou tam z přesvědčení, ale příslušnost k vládním kruhům je cesta k dosažení vlastních cílů. Fanatici jakékoliv ideologie se u moci moc dlouho neudrží, ale bohužel po nich zůstane spoušť.
    Spíš mě napadá, jak dlouhou životnost bude mít "režim" v současné Evropě.

    Od článku jsme teda odskočili snad nejvíc z historie Armádních novin.Skrýt celý příspěvek

  • Yogy
    12:59 01.12.2014

    Jura99 Teraz ste si z vasim tvrdenim strelil do kolena. To ste tak naivny? Komunista ostane rovnakym komunistickym zloduchom za kazdych okolnosti, nech zije v Nemecku, Francuzsku, ...Zobrazit celý příspěvek

    Jura99 Teraz ste si z vasim tvrdenim strelil do kolena. To ste tak naivny? Komunista ostane rovnakym komunistickym zloduchom za kazdych okolnosti, nech zije v Nemecku, Francuzsku, v Usa ci trebars aj na Mesiaci.Lebo kto raz bol v tej zlocineckej strane tak napachol tou zlocineckou ideologiou. To nevidite, ze dnes zijeme v demokracii, a byvali komunisti sa sice skryvaju za zavoj demokracie, tak aj tak sa v konecnom dosledku spravaju komunisticky a vedu krajinu tak ako ju vedu? Tvrdite, ze nasi komunisti sa nezhodli zo sovietskymi. Ale naozaj si myslite, ze aj napriek tomu boli mensi komunisti ako ti sovietski? Aj cinski komunisti sa nezhodli zo sovietskymi sudruhmi, dokonca proti sebe viedli vojnu. Ale boli napriek tomu mensi komunisti ako sovietski.?Doviedli Cinu k demokracii?Ja si myslim, ze nie. A na to pride kazdy zdravsie uvazujuci clovek. A tvrdit, ze by nas komunisti v 68 priviedli do 2 rokov do demokracie je pre mna perla nad perlu. Tomu hadam ani sam neverite. Uvazte co by z toho komusti mali. Tym ide len o moc. A pri demokracii by ju predsa stratili. Alebo si myslite ze komunista pred augustom 68 bol iny,lepsi a demokratickejsi ako ten po auguste 68. Ved uvazte, kde na svete doviedli komunisti neaku krajinu v ktorej predtym vladli, k demokracii, len tak bez bojov a represii. To by sme boli naozaj svetovy unikat.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    08:25 01.12.2014

    fenri: S Vaším hodnocením roku nelze souhlasit. (...První pokus o vlastní cestu byl až 68 a stejně šlo o prd. Nechci si idealizovat jaro 68, ale jádro problému je v tom, že naši ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri: S Vaším hodnocením roku nelze souhlasit. (...První pokus o vlastní cestu byl až 68 a stejně šlo o prd. Nechci si idealizovat jaro 68, ale jádro problému je v tom, že naši komouši chtěli něco dělat trochu jinak než sovětští komouši a tak dostali ťafku...)
    Ten "pokus" udělal velký skok ke svobodě, končila cenzura, startovala politická pluralita, začaly rehabilitace, kdy např. někteří bývalí věznění vojáci se opět dostali do služby, zlepšila se možnost cestovat a celkový směr mířil na západ (dokonce ČSA např. chtěly nakoupit západní letadla). Pokud by to Sověti u nás nerozšlapali, nepochybně okolo roku 1970 bychom byli demokratickou zemí. Ekonomická devastace ještě tak nepokročila, takže by se lépe chytal ujíždějící vlak západu.
    Rusko neumí a nikdy neumělo hospodařit, dokud ve světě nefrčela ropa a plyn, patřilo k nejzaostalejším zemím světa, nyní když jim tečou dolary ze země, vystrkují růžky a místo nových silnic nakupují zbraně. Ovšem cena ropy jde dolů a oni se opět propadají. Veškeré jejich výrobky mají svůj pravzor na západě, ale nedokáží inovovat. Jsou takovou méně schopnou Čínou, pokud jde o plagiáty. Divný stát.Skrýt celý příspěvek

  • D.i.p
    23:17 30.11.2014

    Takenda: Asi jsem ze starý školy, kde byla nějaká učebnice dějepisu. To že teď můžou kantoři na každé škole vykládat, co se jim zlíbí, je zajímavá informace. Těžko říct, jestli ...Zobrazit celý příspěvek

    Takenda:
    Asi jsem ze starý školy, kde byla nějaká učebnice dějepisu. To že teď můžou kantoři na každé škole vykládat, co se jim zlíbí, je zajímavá informace. Těžko říct, jestli je to dobře či špatně. Ale jsem liberální, takže s tím v zásadě nemám problém.
    Nejsem paranoidní, nemyslel jsem si, že by vám do do toho EU kecala. Alespoň prozatím ne. Pokud si ale dobře vzpomínám, tak nějaké výkřiky o společné Evropské učebnici dějepisu byly. Všechno chce svůj čas... :-).
    EU propaganda, snaha a směr je více než zřejmá. A bohužel mnoho lidí v akademické sféře to žere (nemířím tím na vás).
    Pamatuji si jak EU za mě na škole byla stokrát opěvována a dělali se o ní dokonce přednášky, kde nám vysvětlovali jak ojedinělí je to projekt, že z nás budou Evropani a všichni se budeme milovat do konce věků.
    Bylo to i maturitní téma k jazykům, hezky zpracované - pravda. By mě zajímalo, jak by se na mě komise dívala, kdybych jim tam začal plynně německy vysvětlovat, že je to další Německý pokus o ovládnutí Evropy, zosnovaný bývalýma náckama (ty nácky nebrat vážně) :-D.
    No..., to bylo těsně před vstupem, ale už tenkrát jsem cítil, jak to smrdí.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    23:07 30.11.2014

    Brežněv byl Rus pouze po otci. Matka byla Ukrajinka a měl podle některých údajů i polské a židovské předky. Ministr obrany byl Grečko (Andrej Antonovič)- to jsem se upsal, jako s ...Zobrazit celý příspěvek

    Brežněv byl Rus pouze po otci. Matka byla Ukrajinka a měl podle některých údajů i polské a židovské předky.
    Ministr obrany byl Grečko (Andrej Antonovič)- to jsem se upsal, jako s Malikem, a byl to Ukrajinec, stejně jako Malik. Tj. z mnou uvedených čtyř jsou dva Ukrajinci, jeden ruso-ukrajinec a jeden ruso-bělorus.
    Moje ofrňování nad Ukrajinci spočívá snad jen ve dvou věcech - nechopnost tak početného národa mít alespoň jednu osobnost světového uměleckého či vědeckého významu a neskutečnou schopnost rozkrást vlastní zemi.
    Podle mého "klíče" nejsou němečtí nacisté neviní, protože Hitler. Podle mého klíče okupaci vedená armádami několika zemí, s dominující armádou SSSR (tvořenou opět mnoha národy) a organizovanou a podnícenou více Ukrajinci než Rusy nelze nazvat ruskou. S čím máte problém? Vy jste si prostě vybral Rusy a když k nim nemáte důkaz, tak se točíte na překlepech.Skrýt celý příspěvek

  • Todomatch
    22:49 30.11.2014

    Brežněv byl po rodičích Rus. Vyrůstal sice na Ukrajině, ale rodiče byli Rusové, kteří odešli na Ukrajinu za prací. Nikdo jménem Gračov ministrem obrany v roce 1968 nebyl. To si asi ...Zobrazit celý příspěvek

    Brežněv byl po rodičích Rus. Vyrůstal sice na Ukrajině, ale rodiče byli Rusové, kteří odešli na Ukrajinu za prací. Nikdo jménem Gračov ministrem obrany v roce 1968 nebyl. To si asi pletete s pozdějším ministrem obrany Pavlem Gračovem, který byl ministrem obrany za Jelcina a vedl první válku v Čečensku. Jakov Malin také neexistuje, to zase asi myslíte Jakova Malika! Ten se narodil v Charkově. Andrej Gromyko, po rodičích Rus. Takže z vámi uvedených postav jsou dva Rusové a dva Ukrajinci. Všichni ale žijící v Moskvě.

    Koneckonců to vaše a ruské ofrňování nad Ukrajinci není na místě, Rusko totiž vzniklo tam. Centrem starobylé Rusi nebyla Moskva, ta neexistovala ale Kyjev. Až později se vytvořilo druhé centrum. Obyvatelům toho druhého centra, jež dnes leží v Rusku se říkalo Moskalové.

    Ale znovu připomínám podle vašeho klíče jsou němečtí nacisté nevinní, protože Hitler byl Rakušan. A Krym nedávno neovládli Rusové, ale Tuvinci - podle minstra obrany Šojgu, který tomu velel.Skrýt celý příspěvek

  • Takeda
    22:03 30.11.2014

    Dip: No to je přece nejjednodušší. Uděláme z toho Lži dětem a je to vyřízeno. Jste vedle, žádný oficiální výklad dějepisu není. Z rámcového vzdělávacího programu (do něj asi EU ...Zobrazit celý příspěvek

    Dip: No to je přece nejjednodušší. Uděláme z toho Lži dětem a je to vyřízeno.

    Jste vedle, žádný oficiální výklad dějepisu není. Z rámcového vzdělávacího programu (do něj asi EU mluvilo, chcete-li být paranoidní) si každá škola sama dělá školní vzdělávací program a v tom už může být cokoli. Můžete dějiny vykládat pozpátku, můžete je brát jako Američani (jen určité události) nebo podle jiného systému. Je v tom docela bordel, ale je to svobodné. Záleží jen na erudici těch pedagogů. Já sem dost mladej, takže mám zkušenější kolegy, kteří to ŠVP tvořili, ale jsem s ním vcelku spokojen.

    Mluvil sem i k fenri, tak to bylo obecnější, ne vše pro Vás, tak se nechytejme za slovíčka.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    21:31 30.11.2014

    Pravda, ještě mi tam chybí Kosygin, což byl ruský sviňák a Podgornyj, což byl ukrajinský sviňák.

    Pravda, ještě mi tam chybí Kosygin, což byl ruský sviňák a Podgornyj, což byl ukrajinský sviňák.

  • fenri
    21:23 30.11.2014

    Jen mně ještě pobavilo k 1968: -L. Brežněv - gen. tajemník KSSS, ukrajinsko-rusko-polský sviňák -A. Gračov - min. obrany. Ukrajinec, podepsán pod rozkazem k vykonání okupace, ...Zobrazit celý příspěvek

    Jen mně ještě pobavilo k 1968:
    -L. Brežněv - gen. tajemník KSSS, ukrajinsko-rusko-polský sviňák
    -A. Gračov - min. obrany. Ukrajinec, podepsán pod rozkazem k vykonání okupace, autor technického provedení silového řešení
    -Jakov Malin -stálý zástupce SSSR při OSN, známý obhájce okupace v roce 1968, Ukrajinec
    -Andrej Gromyko - ministr zahraničí, Bělorus s ruskými kořeny
    Ze čtyř hlavních autorů naší okupace dva byli čistokrevní Ukrajinci, jeden byl pouliční směs západní části Sovětského svazu a jeden byl Bělorus ruského původu. Ovšem okupovali nás Rusáci.Skrýt celý příspěvek

  • D.i.p
    21:01 30.11.2014

    Takeda: Co se týká dějepisu ZŠ, tak to jsou takové "lži dětem". Všechno má větší hloubku a mnohdy i trochu jiné důvody, než je oficiální zjednodušený výklad. Historie může mít ...Zobrazit celý příspěvek

    Takeda:
    Co se týká dějepisu ZŠ, tak to jsou takové "lži dětem". Všechno má větší hloubku a mnohdy i trochu jiné důvody, než je oficiální zjednodušený výklad. Historie může mít výkladů tolik, kolik je historiků. A pravděpodobně se žádný z nich nebude úplně mýlit.

    Chtěl bych jen upozornit.
    Napsal jsem "400 let pod Rakouskem". Neznamená to můj úzce vyprofilovaný pohled na Habsburskou monarchii. Koneckonců o útlaku jste začal první psát Vy (projděte si to), jen jsem vám to trochu zkorigoval s Bílou horou. Navíc jste sám potvrdil germanizaci, tak pořád nechápu za co špatnýho bych měl děkovat obrozencům. Já jsem rád, že do toho šli. Tady jde o prostý princip, vládnout si sami. Povstání českých stavů jsem taky nestavěl do národní roviny. V souvislosti s tím jsem zmínil náboženství.
    Máte pravdu v jinakosti chápání národů, ale těžko to vykládat jako naprostou absenci, že neexistovali mezi lidmi rozdíly podle původu a že se nesdružovali a neztotožňovali se svými tradicemi a zvyky. To je blud jenž se dnes záměrně propaguje, protože slovo "národ" se zrovna v EU nenosí.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    20:38 30.11.2014

    To Jecchus: umíte číst? Asi ne, že. O to jste radikálnější v úsudku. Nicméně pokud k tématu nemáte nic než urážku, plivete sám na sebe.

    To Jecchus: umíte číst? Asi ne, že. O to jste radikálnější v úsudku. Nicméně pokud k tématu nemáte nic než urážku, plivete sám na sebe.

  • fenri
    20:37 30.11.2014

    To Takeda: myslím, že dějepis ZŠ mne poznamenal zcela minimálně. Děda do mně už v raném dětství tlačil spíš Kalistu, Pekaře a Tigrida. Mám osobní zkušenost s Němci i s Rusy a ...Zobrazit celý příspěvek

    To Takeda: myslím, že dějepis ZŠ mne poznamenal zcela minimálně. Děda do mně už v raném dětství tlačil spíš Kalistu, Pekaře a Tigrida.
    Mám osobní zkušenost s Němci i s Rusy a kupodivu s oběma kladnou. I proto nemám tendenci věřit v démoničnost jedněch či druhých.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 8