Přehodí Lotyšsko po letošních volbách koleje režimu?
- 22. 2. 2018
- 154 komentářů
- Jan Buchar
Litva, Lotyšsko a Estonsko mají jedinečnou historickou zkušenost. Zatímco před třiceti lety bylo jejich území nedílnou součástí SSSR, dnes patří k aktivním členům EU a NATO. Navzdory integraci do západních organizací si Rusko v těchto zemích stále udržuje určitý vliv. Vedle podpory politických stran, které zastupují zájmy místních ruskojazyčných menšin, je Moskva aktivní i v hospodářské oblasti. Letošní parlamentní volby v Lotyšsku velmi pravděpodobně ukážou, jak úspěšně se Kremlu daří ovlivnit regionální společensko-politickou situaci.
Sté výročí vzniku nezávislého Lotyšska bude letos také provázet volba zástupců do jeho jednokomorového parlamentu. Jānis Maizītis, ředitel lotyšské zpravodajské služby Satversmes aizsardzības birojs (Úřadu pro ústavní ochranu), se domnívá, že se Rusko v Lotyšsku pokusí ovlivnit hlasování v neprospěch prozápadních stran. Ty přitom domácímu politickému životu od rozpadu SSSR dominují.
Ruská taktika údajně spočívá v podpoře spřátelených politických uskupení, jež se pokouší zabránit jazykové integraci ruskojazyčné menšiny do většinové společnosti. Jejich vítězství ve volbách má následovat zlepšování vztahů s Moskvou a usnadnění přístupu ruských firem a kapitálu do místních bank a dalších důležitých podniků.
Pokud podzimní volby dopadnou podle představ Kremlu, Lotyšsko podle nedávného článku Paula Goblea pro Jamestown Foundation možná začne přehodnocovat své geopolitické postavení. Zatímco dnes Riga patří k přesvědčeným zastáncům NATO, vítězství (lotyšskými médií označované jako „proruské“) strany Saskaņas Centrs poskytne legitimní hlas kritikům současného přístupu západní vojenské aliance vůči Rusku.
Jānis Maizītis očekává, že Moskva bude před nadcházejícím hlasováním skrytě financovat kampaně spřízněných hnutí a na internetu šířit informační falza ( fake news ), podobně jako v dalších evropských státech a USA.
Jak uvedl Paul Goble, ruské informační a psychologické operace v posledních letech podporují bagatelizaci hrozby, jež tato eurasijská velmoc představuje. Mnoho lidí v Lotyšsku a EU nahlížených Gobleovýma očima nepovažuje vojenskou invazi z východu za pravděpodobnou a o ruské aktivity jako takové se proto vůbec nezajímají. To by podle zpravodajcových vývodů mohlo možná vést k postupnému a nepozorovanému rozšiřování politického a hospodářského vlivu Kremlu.
Geografické rozmístění ruských rodilých mluvčí v Lotyšsku. / Public Domain
V lotyšském politickém kontextu je za hlavní nástroj pronikání ruského mocenského vlivu považována strana Saskaņas Centrs. V jejím čele stojí etnický Rus Nils Ušakovs, který navíc zastává post rižského primátora. Podle Ušakovsova vyjádření chce Saskaņas Centrs v letošních volbách získat tolik hlasů, aby bez ní sotva mohla vzniknout většinová vláda.
Předseda strany vystupuje jako umírněný politik, jenž odmítl návrhy na politickou spolupráci se současným hegemonem ruské mocenské scény Jednotným Ruskem ( Единая Россия , čti Jedínaja Rassíja). Sestavování kabinetu pak možná ukáže, nakolik upřímný je jeho odstup od Moskvy a jakou sílu mají ve straně zastánci užší spolupráce s Ruskem.
Vedle politických aktivit Moskva v Lotyšsku uplatňuje i svůj hospodářský vliv. Paul Goble se domnívá, že některé lotyšské podniky vidí ekonomickou perspektivu v těsnějších vztazích s Ruskem. Část z nich, například Norvik banku Grigorije Guselnikova, přímo vlastní občané Ruské federace a v dalších mají významné podíly ruské společnosti, např. Gazprom v plynárenské společnosti Conexus Baltic Grid či Zarečnaja v přístavním překladišti Baltic Coal Terminal.
Rusové v Lotyšsku (Rádio Svobodná Evropa)
V západních státech převládá názor, že se Moskva v Pobaltí zaměřuje na Lotyšsko z důvodu přítomnosti početné ruské menšiny. Kromě ochrany ruskojazyčného obyvatelstva má však Rusko také velký zájem o přístup k lotyšským přístavům a jejich využívání, protože mají v regionálním kontextu nejrozvinutější infrastrukturu. Společnost Baltic Coal Terminal vlastněná ruskou Zarečnajou například do lotyšského Ventspilsu vložila 50 milionů eur, což z ní učinilo jednoho z nejvýznamnějších investorů v historii přístavu.
Hospodářský, politický a společenský vývoj v Lotyšsku ilustruje, jaké výhody a nevýhody přináší sousedství světové velmoci a přítomnost početné národnostní menšiny. V hospodářské rovině může sice dojít k částečné ztrátě kontroly na některými odvětvími průmyslu, na druhé straně ale také k realizaci rozsáhlých investičních projektů.
Podobné je to i s politikou. Větší zastoupení příslušníků menšin v parlamentu nemusí automaticky znamenat vystoupení z dosavadních integračních struktur a organizací. Povolební spolupráce lotyšských stran se Saskaņas Centrs by mohla obyvatele země sjednotit více než jejich pětadvacetiletá ostrakizace Rusů na půdě parlamentu.
Související články
Ruský útok zničí obranu Pobaltí do 60 hodin
Prestižní americká výzkumná instituce RAND Corporation vydala studii Reinforcing Deterrence on ...
- 05.10.2016
- 165 komentářů
- Jan Grohmann
Rusko-běloruské cvičení Zapad-2017: Úhly pohledu
Včera skončilo obří rusko-běloruské cvičení Zapad-2017. Západ v reakci na cvičení vyjádřil obavy, že ...
- 20.09.2017
- 57 komentářů
- Jan Grohmann
Litva se zajímá o vozidla Oshkosh JLTV
Litevské ministerstvo obrany oficiálně projevilo zájem o americká taktická obrněná vozidla L-ATV ...
- 14.11.2017
- 20 komentářů
- Jan Grohmann
Estonský vzor: Ochrání americký kyberprostor dobrovolníci?
Spojeným státům podle Bílého domu chybí zhruba 300 tisíc expertů na zabezpečení amerického ...
- 17.02.2018
- 17 komentářů
- Michael Myklín
Neutralita by Pobaltským státům přinesla téměř jistotu schlamstnutí Ruskem při první vhodné příležitosti. Kdo si myslí opak, je naivní nebo rovnou z Ruska placený. fenri, hele, ...Zobrazit celý příspěvek
Neutralita by Pobaltským státům přinesla téměř jistotu schlamstnutí Ruskem při první vhodné příležitosti. Kdo si myslí opak, je naivní nebo rovnou z Ruska placený.
fenri, hele, tohle je vůči Estoncům trochu podpásovka, nezdá se vám? Jednak Estonci (Lotyši, Litevci) tak nějak neokupovali Rusko, čili jejich menšiny na území Ruska jsou proto, že jejich území Rusko zabralo (kdysi dávno, s tím problém nemám), nikoliv proto, že by 40 let probíhala intenzivní estonifikace ruského území. Další věc je, že Pobaltské státy by mohly Rusy přistěhované mezi lety 1940 a 1991 klidně vystěhovat zpět do Matičky Rusi, zcela podle mezinárodního práva. Místo toho jim dali šanci. Je čistě věcí Rusů, že ji nevyužili... Jo, a s tím fašismem to také není tak jednoduché. Oni holt tamní národy v první chvíli vnímaly Němce jako osvoboditele. Když jim došlo, že je to ještě horší pakáž, bylo už drobet pozdě, přesto se spousta tamních i připojila k RA, jen aby byli proti náckúm. Další pak vedli partyzánskou válku proti oběma. A že byli Estonci, kteří sloužili ve vyhlazovacích táborech? Njn, svině najdete v každém národě, sami máme máslo na hlavě.Skrýt celý příspěvekSofF: "... spolupráce s RF výhodná pro obě strany s výhledem na neutralitu." krajšie ste výpalnícky prístup k Ruska k neutralite svojich susedov ani nemohli popísať. Práve pre ...Zobrazit celý příspěvek
SofF:
"... spolupráce s RF výhodná pro obě strany s výhledem na neutralitu." krajšie ste výpalnícky prístup k Ruska k neutralite svojich susedov ani nemohli popísať. Práve pre toto sa snaží kto len môže dostať do NATO, než žiť bez akýchkoľvek záruk a pod stálym očakávaním "spolupráce" vedľa takého suseda.Skrýt celý příspěvekPavel1 - mimochodem, nutí někdo Estonce žijící v Rusku, (třeba v Irkutsku je slušná komunita Baltů) skládat testy z historie Ruska a přiznávat se nacistické minulosti své země, aby ...Zobrazit celý příspěvek
Pavel1 - mimochodem, nutí někdo Estonce žijící v Rusku, (třeba v Irkutsku je slušná komunita Baltů) skládat testy z historie Ruska a přiznávat se nacistické minulosti své země, aby dostali občanství?
Usnadním vám hledání. V tom zlém Rusku získali občanství automaticky a bez podmínek.
Mimochodem, víte kdo tvořil nejpočetnějí skupinu obětí sovětského režimu (který vedli a formovali většinou Kavkazené a Ukrajinci)?Skrýt celý příspěvekLotyšsko má na výběr mezi cestou která vede v transformaci v uprázdněné NATO pohraničí kde budou hlavně vojenské základny a minimum civilního obyvatelstva nebo spolupráce s RF ...Zobrazit celý příspěvek
Lotyšsko má na výběr mezi cestou která vede v transformaci v uprázdněné NATO pohraničí kde budou hlavně vojenské základny a minimum civilního obyvatelstva nebo spolupráce s RF výhodná pro obě strany s výhledem na neutralitu
Lidé obecně v Pobaltí vymírají a emigrují šíleným tempem, podobně jako Ukrajina. I to je součástí plánů Západní Aliance, ikdyby se nakrásně podařilo Rusku získat ta teritoria zpět tak půjde fakticky o spálenou zemi kde obnova zabere spoustu zdrojů. Svaz tam posílal lidí aby posílil hospodářský potenciál takže původní baltská kultura zmírala na úbytě. Za EU a NATO klesla porodnost do mínusu a navíc se lidé vystěhovávají a integrují do kultury západoevropských zemí. Pro tyto státy je ideální neutralita protože v područí libovolné velmoci půjdou jejich národy k zániku.Skrýt celý příspěvekDamik: pobavila mě kombinace vašeho pathooosu, terminologické nepřesnosti a selektivní paměti. Soudím, že nechápete rozdíl mezi pojmem Evropan, spoluobčan. Dále mě baví, že mrtví ...Zobrazit celý příspěvek
Damik: pobavila mě kombinace vašeho pathooosu, terminologické nepřesnosti a selektivní paměti.
Soudím, že nechápete rozdíl mezi pojmem Evropan, spoluobčan. Dále mě baví, že mrtví Evropané vám asi vadí, ale mrtví, třeba Američané, Asiaté... jsou vám u zadku.
Do třetice soudím, že miliony mrtvých a statisíce mrtvých (tentokrát doopravdy) spoluobčanů od Němců vám nevadí. A čtvrtice soudím, že vám nevadí ani fakt, že ideologovi, na základě jehož tezí a v jehož jménu byli ti mrtví odvlékáni na Sibiř a zabíjeni, se dnes vztyčuje nový pomník v Trevíru a šéd EU se mu pojede klanět.
A omlouvat se nemusíte. Vaše hloupost poškozuje jen vás. Mě toliko baví.Skrýt celý příspěvekgivicz Finsko především čile uvažuje o tom, že vstoupí do NATO. Tzv. ruští neobčané v Litvě, Lotyšsku a Estonsku si za své neobčanství ve valné většině mohou sami. Všechny tyto ...Zobrazit celý příspěvek
givicz
Finsko především čile uvažuje o tom, že vstoupí do NATO. Tzv. ruští neobčané v Litvě, Lotyšsku a Estonsku si za své neobčanství ve valné většině mohou sami. Všechny tyto země mají podobné zákony, které v zásadě spočívají v tom, že po roce 1990, tedy po té co skončila sovětská okupace automaticky získali občanství ti obyvatelé, kteří byli občany (nebo jejich předci) před rokem 1940 (tedy před začátkem sovětské okupace). Ostatní, tedy ti co se do pobaltských zemí přistěhovali v rámci masivní rusifikace mezi lety 1940 až 1990, mohou získat občanství po té co složí jazykovou zkoušku a test z historie. Přičemž problém samozřejmě není v tom naučit se jazyk (snad krom starších rusů v Estonsku) ale to, že by v rámci testu z historie museli přiznat, že pobaltské země byly sovětským svazem okupovány.
Nízká porodnost je příznačná pro Rusy nejen v Lotyšsku ale i v celé Ruské federaci, tedy krom některých oblastí Kavkazu (tam kde mají legální mnohoženství a právo šaríja).Skrýt celý příspěvekpalo satko ... a namáhal ses vůbec si ten záznam poslechnout? Potažmo, kde konkrétně je v tom naivním proslovu, svědčícím leda o tom, že jeho autor vůbec nemá ponětí o skutečných ...Zobrazit celý příspěvek
palo satko
... a namáhal ses vůbec si ten záznam poslechnout? Potažmo, kde konkrétně je v tom naivním proslovu, svědčícím leda o tom, že jeho autor vůbec nemá ponětí o skutečných Stalinových cílech a úmyslech, uvedeno, že SSSR potvrdil, že splní spojenecké závazky?
Realita je taková, že stalin měl zájem spolupracovat s Hitlerem dávno před paktem Ribentrop-Molotov a smlouva s Československem byla pro něj cár papíru se kterým si při první příležitost vytřel prdeI, stejně tako jako si vytřel prdeI s celým Československem, aby tak následně učinil s Polskem, Litvou, Lotyšskem a Estonskem, Rumunskem a o totéž se pokusil i s Finskem.
https://technet.idnes.cz/ribbe... Skrýt celý příspěvekBlondynko - tak znovu jen pro tebe: Ja se omlouvam, ze mi jako Evropanovi vadi, ze Soveti poslali umrit na Sibir miliony mych spoluobcanu; a to i po 1945 ... Co na tom ...Zobrazit celý příspěvek
Blondynko - tak znovu jen pro tebe:
Ja se omlouvam, ze mi jako Evropanovi vadi, ze Soveti poslali umrit na Sibir miliony mych spoluobcanu; a to i po 1945 ...
Co na tom presne nechapes? Ze se citim jako Evropan? Jako Vychodo Evropan? Ze muj deda byl Polak? Ze nevidim rozdil v zabijeni Ukrajincu, Litvencu, Polaku, Cechu nebo treba Francouzu ???
Kdyby Soveti nebyli Sovety a nezacli vybijet miliony Ukrajincu, Polaku, lidi Baltu; kdyby nepomohli Nacistum ekonomicky a vojensky; kdyby nechteli dobyt celou Evropu a redeji se Nacistum postavili po boku Zapadni Evropy; tak by se Nackove tak daleko nedostali ...Skrýt celý příspěvekDamik: píši něco o mrtvých, zabitých sověty? Vůbec nic, ani je nezpochybňuji. Nemám komouše rád. Ani staré východní, ani nové západní. Nicméně, zkuste si přečíst tu větu, co jsme ...Zobrazit celý příspěvek
Damik: píši něco o mrtvých, zabitých sověty? Vůbec nic, ani je nezpochybňuji. Nemám komouše rád. Ani staré východní, ani nové západní.
Nicméně, zkuste si přečíst tu větu, co jsme napsal, než na ní zareagujete. Neporozumět větě blondýnky značí IQ někde pod sinicí:
"Sověti zcela jistě neposlali na Sibiř miliony vašich spoluobčanů."
Kdybyste měl problém s pochopením jednotlivých slov, nestyďte se.Skrýt celý příspěvektak jenom krátká citace s WIKI Významná je menšina tvořená Rusy (cca 26,9 %), zhruba polovina z nich však nemá lotyšské občanství, nemůže volit a je pod značným tlakem ze strany ...Zobrazit celý příspěvek
tak jenom krátká citace s WIKI
Významná je menšina tvořená Rusy (cca 26,9 %), zhruba polovina z nich však nemá lotyšské občanství, nemůže volit a je pod značným tlakem ze strany úřadů, aby Lotyšsko opustila.Mají status tzv. neobčanů. Příznačná je velmi nízká porodnost (1,17 dítěte na matku v roce 2010 a z toho vyplývající rychlý úbytek obyvatelstva. Mezi lety 1989 a 2011 se počet obyvatel snížil o alarmujících 600 tisíc (22,5 %).
Doufám, že Lotyši se konečně vydají cestou Finska, které je neutrální je v EU a přitom čile obchoduje s velmocí se kterou má společnou hranici...Skrýt celý příspěvekBlondynko - proc tady porad zamlcujes miliony znicenych zivotu Sovety; kteri stim zacli hodne dlouho pred Nacisty a pokracovali desetileti po 1945 ???
Blondynko - proc tady porad zamlcujes miliony znicenych zivotu Sovety; kteri stim zacli hodne dlouho pred Nacisty a pokracovali desetileti po 1945 ???
Damik: tak to se omlouvám, nerad bych tu uváděl někoho v omyl, bylo to zmiňováno v souvislosti s 68. roce, co páchali jinde víme všichni. Do smrti Stalina to vypadalo jinak. Tam si ...Zobrazit celý příspěvek
Damik: tak to se omlouvám, nerad bych tu uváděl někoho v omyl, bylo to zmiňováno v souvislosti s 68. roce, co páchali jinde víme všichni. Do smrti Stalina to vypadalo jinak. Tam si s nimi dělá Stalin co chtěl, jako za carské rusi.
Doufám, že si také vzpomenete co těm milionům na Sibiři předcházelo, nebýt nacku a fašounu z Německa, tak to mohlo být jinak, to už dnes nezjistíme. Pobaltí opravdu obsadili až když zapadni Evropa, až na Británii, pádla nebo spolupracovala s Němci. Němci tehdy vládli baltskému moři, vylodit se tam by pro ně bylo snadné.
Velké a plíživě blížící se nebezpečí spíše vidím v tom co EU provádí salámovou metodou, lidí ze zemí V4 si to pamatují jen v temné rudém odstinu.Skrýt celý příspěvekK článkovým textům a dalším: -máte pravdu, že nacistické Německo nebylo Západem (řekněme v politicko-morálně-kulturním smyslu). Problém, který se ale zazdívá je fakt, že tím ...Zobrazit celý příspěvek
K článkovým textům a dalším:
-máte pravdu, že nacistické Německo nebylo Západem (řekněme v politicko-morálně-kulturním smyslu).
Problém, který se ale zazdívá je fakt, že tím Západem už západní země nejsou ani dnes.
Ano, Německo s námi nevede ozbrojený konflikt. Ovšem zdroje země využívá v soft podání obdobně jako nacistické Německo (transfer cca 300 mld ročně zde vydělaných peněz na Západ a ještě tlučeme v dících čelem o zeď, že nám dávají dotace na rozhledny v údolích a časopisy pro teplouše) a vnitřní politiku ovlivňuje minimálně stejně, jako to nacistické. co víc může být ovlivňováním vnutřní politiky, než snaha změnit etnické složení země a snaha odzbrojit populaci proti vůli poůpulace i jejich zákonodárných orgánů?
A onen Západ ke kterému (snad, já alespoň ano) vzhlížíme - fakt je to RADIKÁLNÍ komunistka v čele diplomacie? Fakt je to opilí stařík, který se bude klanět soše autora nenávistné vražedné ideologie (kterou zaplatí Čína)? Opravdu je to cenzura internetu? Opravdu je to věznění či hrozba vězněním za uveřejnění historických a rálných fakt (kdy soud klidně konstatuje, že neřeší pravdivost výroku, ale jeho ideový obsah (Švédsko, Německo))? Fakt je to nikým nevolená soudružka na špičkové pozici, která prohlašuje, že se těší, až bílí Evropané budou v Evropě menšinou? Fakt je to jiná, nikým nevolená soudružka na špičkové pozici, která se v 80.letech připoutávala před vrata amerických vojenských základen v Británii a Německu a spolupracovala s KGB? Fakt je to paní, která má na starosti "čistotou" sociálních medií v německu a která byla agentkou Stasi a ani za to nestydí?
Probuďte se, ten Západ, který asi opravdu byl tím nejlepším systémem dějin, je dnes bohužel MRTVÝ. Vzhlížíte k něčemu, co neexistujete a nechcete vidět, že jsme tam, kde jsme byli před 25 lety. V4 je dnes pohrobek a torzo toho, co byl Západ před čtvrtstoletím. "Víc Evropy" je víc socialismu a víc totality.
Pavel1: než začnete psát kraviny, přečtěte si tu smlouvu, ju? Smlouva v roce 1935 zavazovala ke vzájemné pomoci v případě ÚTOKU jiného státu. My jsme napadeni nebyli. Na základě jednání v Mnichově jsme kapitulovali. Nedošlo k žádnému napadení. Nebyl tedy moment, kdy by měl SSSR vojensky zakročit proti Německu.Skrýt celý příspěvekstepan - Prectete si, prosim, jeste jednou prispevek flanker.jirky. On zadne dejiny neprepisuje, jen vy jste pouze natvrdly a neumite cist. Ja se omlouvam, ze mi jako Evropanovi ...Zobrazit celý příspěvek
stepan - Prectete si, prosim, jeste jednou prispevek flanker.jirky. On zadne dejiny neprepisuje, jen vy jste pouze natvrdly a neumite cist.
Ja se omlouvam, ze mi jako Evropanovi vadi, ze Soveti poslali umrit na Sibir miliony mych spoluobcanu a to i po 1945 ...Skrýt celý příspěvekdamik:
Prectete si, prosim, jeste jednou prispevek flanker.jirky. On zadne dejiny neprepisuje, jen vy jste pouze natvrdly a neumite cist.damik:
Prectete si, prosim, jeste jednou prispevek flanker.jirky. On zadne dejiny neprepisuje, jen vy jste pouze natvrdly a neumite cist.flanker.jirka - Za sovětské tu během "normalizace" čistky nedělalo KGB, nemusely tu být dvojjazyčné napisy. Nikdo nás nechtěl vyhladit. Ty nam tady nejak prepisujes dejiny; a ty ...Zobrazit celý příspěvek
flanker.jirka - Za sovětské tu během "normalizace" čistky nedělalo KGB, nemusely tu být dvojjazyčné napisy. Nikdo nás nechtěl vyhladit.
Ty nam tady nejak prepisujes dejiny; a ty tvoje pohadky o KGB/NKVD urazeji miliony jejich obeti ...
http://www.communistcrimes.org...
As many as 300.000 were deported or sentenced to prison camps on political grounds. Lithuania lost 780.000 citizens as a result of Communist occupation, including 21.556 killed in the partisan war and 275.697 deported or sentenced to GULAG
http://www.communistcrimes.org...
In all, 214.905 persons suffered from Communist repressions in Latvia and 59.742 were deported. Imminent Communist terror forced at least 265.000 to flee from the country. Although explicit terror subsided after Stalin’s death, the Communist regime persisted and brought Latvia to the verge of disaster. Systematic russification policy reduced the share of ethnic Latvians in the population from 77% in 1935 to 52% in 1989.
http://www.communistcrimes.org...
As a result of Communist occupation, Estonia permanently lost at least 200.000 people or 20% of its population to repressions, exodus and war.
http://www.communistcrimes.org...
The Brown and Red terror had much in common: during 1940–1941, Communist authorities conducted four deportations on their chunk of Polish territory, sending 1.660-2.636 million persons off to Siberia.Skrýt celý příspěvekNěmecka a sovětská okupace se srovnávat nedá, za německé s námi mělo být provedena likvidace, převýchova a nevím co vše dalšího, řadilo tu gestapo a SS, hodně obyvatel muselo ...Zobrazit celý příspěvek
Německa a sovětská okupace se srovnávat nedá, za německé s námi mělo být provedena likvidace, převýchova a nevím co vše dalšího, řadilo tu gestapo a SS, hodně obyvatel muselo násilně makat v říši při totálním nasazení.
Za sovětské tu během "normalizace" čistky nedělalo KGB, nemusely tu být dvojjazyčné napisy. Nikdo nás nechtěl vyhladit. Šlo jim pouze o strategickou hloubku před NATO. To ovšem nic nemění na tom, že to dělat neměli.
Případ Lotyšska je také jiný, Lotyšsko bylo delší dobu součástí carského Ruska, prakticky celé Pobaltí. Stalin je obsadil až v létě 1940, strategické důvody asi byly jasné, ovládat pobrezi, aby neposlouzilo nackům.
Rusové budou snažit mít vliv na své bezprostřední sousedy, to je ostatně praktické pro všechny státy.
Podobné reaguji i dnes, Iskandery u Kaliningradu přišly až jako odpověď na přesun obrněné techniky USA do Pobaltí. Anexe Krymu také přišla až jako odpověď na nepořádek v Kyjevě.
Každopádně Lotyše čeká zábavné léto v mediálních kampaních. A bude záležet i na tom komu všemu přiznají volební právo. Ne každý žijící rus má totiž v Lotyšsku volební právo.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...