Izrael varuje Sýrii: Zničíme vaší protivzdušnou obranu
- 20. 3. 2017
- 92 komentářů
- Jan Grohmann
Minulý týden izraelské letectvo zaútočilo na pozice Hizballáhu v Sýrii. Syrská protivzdušná obrana (PVO) v reakci odpálila proti izraelským letadlům střelu země-vzduch kompletu S-200 Vega. Izrael syrskou střelu za letu zničil a varoval Damašek, že v případě příštího ohrožení izraelských letadel zničí syrské pozice PVO.
Izraelský nálet na Sýrii
17. března izraelská letadla zaútočila na vojenské letiště Mezza a na cíle nedaleko města Palmýra. Jde již o druhý izraelský útok na letiště Mezza v tomto roce. V prosinci minulého roku Izrael na letiště dokonce odpálil střely země-země dlouhého doletu.
Při pátečním útoku izraelská letadla zasáhla sklad munice a další “vojenská zařízení”. Samotný nálet pravděpodobně provedly víceúčelové stíhačky F-16I "Sufa". Pro útok na velké cíle (muniční klad) se nabízí izraelské letecké pumy Spice (113 kg, 453 kg nebo 904 kg; dolet 100 km) nebo střely vzduch-země Popeye II (340 kg; dolet 78 km).
Syrská armáda v reakci ohlásila, že při posledním útoku zničila jedno izraelské letectvo a jedno poškodilo. “V žádném okamžiku nebyla ohrožena bezpečnost izraelských civilistů nebo letadel,” uvedlo ale v tiskovém prohlášení izraelské letectvo.
“Tento do očí bijící akt agrese přišel jako součást vytrvalé snahy sionistického nepřítele, kterého podporují teroristické gangy ISIS, v zoufalé snaze zvýšit jejich zhoršující se morálku a odvrátit pozornost od vítězství, které Syrská arabská armáda dosáhla proti teroristickým organizacím,” uvedla syrská státní tisková agentura SANA. “Jakýkoliv pokus sionistického nepřítele napadnout jakoukoliv část syrského území bude konfrontován se všemi možnými prostředky.”
Podle izraelských médií letectvo židovského státu zničilo sklady raket směřující do rukou organizace Hizballáh, který je vojenskou organizací Íránu sídlící v Libanonu. Írán ve válce podporuje režim Bašára Assada, aby si udržel syrský zásobovací koridor, přes který může dodávat zbraně (zejména balistické rakety) Hizballáhu.
Sestřel rakety S-200 Vega
Sýrii se při pátečním náletu podařilo proti izraelským letadlům vypálit několik střel země-vzduch PVO, mimo jiné ze sovětského kompletu S-200 Vega. Vypálenou raketu S-200 pak podle izraelských médií zničila izraelská antiraketa země-vzduch Arrow 2 nebo Arrow 3.
Arrow 2/3 jsou primárně určeny k ničení balistických raket dlouhého doletu nebo střel s plochou dráhou letu. Naváděcí hlavice střel a systém řízení/velení systému Arrow však dokáže teoreticky zachytit a zaútočit na jakýkoliv vzdušný cíl.
S-200 vznikl v Sovětském svazu v 60. letech minulého století. Maximální teoretický dostřel je 300 km. Některé syrské S-200 byly údajně modernizovány ruskou stranou.
Je však otázkou, proč automatický systém řízení/velení Arrow vyhodnotil protiletadlovou střelu kompletu S-200 jako hrozbu. Teoreticky mohla střela S-200 po odpálení (a minutí cíle) letět směrem na Izrael/Jordánsko, po dohoření paliva pokračovat po balistické křivce a iniciovat tak prostředky včasné výstrahy systému Arrow.
Rakety S-200 se navíc již dříve (např. v Libyi) používaly jako primitivní balistické střely. Navíc díky tomu, že v 60. letech byla naváděcí technika velmi primitivní, je střela S-200 vybavena mohutnou bojovou tříštivo-trhavou hlavici o hmotnosti 217 kg - dostatečná síla i pro útoky na pozemní cíle.
Zničení střely S-200 kompletem Arrrow si pak syrská armáda mohla mylně vysvětlit jako zasáh izraelského letadla. Podle posledních zpráv zbytky střel dopadly na území Jordánská.
Podle Uzi Rubina, bývalého šéfa programu Arrow, udělalo letectvo správně, když použilo systém Arrow proti střele S-200. V současnosti však armáda vyšetřuje, zda bylo opravdu nutné použít střelu Arrow v ceně několika milionů dolarů. Bývalý ministr obrany Ehud Barak uvedl, že při pečlivějším zvážení nebylo potřeba drahou střelu Arrow použit.
Izrael varuje Sýrii
V reakci na celý incident 20. března izraelský ministr obrany Avigdor Lieberman pohrozil, že pokud bude Sýrie znovu bránit izraelským letadlům v zásahu proti Hizballáhu, zničí Izrael syrské postavení PVO.
“Pokud příště váš systém protivzdušné obrany zasáhne proti našim letadlům, zničíme ho,” pohrozil Lieberman Sýrii v rádiu Radio Israel. “Nebudeme váhat. Bezpečnost Izraele je nade vše a nebude žádných kompromisů.”
“Našim hlavním problémem je přesun technologicky vyspělých zbraní ze Sýrie do Libanonu. Kdykoliv zaznamenáme pašování zbraní, podnikneme kroky, aby jsme pašování překazili,” vysvětlil důvody náletů na Sýrii izraelský ministr obrany.
Lieberman ale zdůraznil, že Izrael nemá zájem zasahovat do syrské občanské války a dostat se do konfliktu s Rusy, avšak bezpečnost Izraele “je nejvíc důležitá.”
Nicméně podle izraelských novin Maariv ruská diplomacie předala v Moskvě izraelskému velvyslanci protestní nótu, kvůli porušení syrského vzdušného prostoru. Je však otázkou, zda by Izrael riskoval letecký úder na Sýrii bez koordinace s Rusy (kvůli vyloučení vzájemné konfrontace) nebo minimálně za tichého souhlasu Rusů.
Podle posledních zpráv z dnešního dne izraleských dron v neděli na Golnách zabil několik prorežimních militantů a izraelská letadla z neděle na pondělí zničila muniční konvoj Hizballáhu v Sýrii.
Související články
Polsko plánuje koupit 96 stíhaček F-16
Polská vláda zkoumá, za jakých podmínek lze od amerického letectva nakoupit až 96 použitých stíhaček ...
- 22.01.2017
- 78 komentářů
- Jan Grohmann
České L-159 ALCA proti stíhačkám F-35B Lightning II
Americká firma Draken International poprvé nasadila česká letadla L-159 ALCA (Advanced Light Combat ...
- 05.03.2017
- 15 komentářů
- Jan Grohmann
Izraelský tank Sabra pro Armádu České republiky?
Mezi roky 2020 až 2025 Armáda České republiky začne s výběrem nových tanků. Jedním z nabízených typů ...
- 14.03.2017
- 214 komentářů
- Jan Grohmann
NÁZOR: Izraelský radiolokátor ELM-2084 je pro Armádu ČR ideální volba
Postupem času se stále více ukazuje, že české ministerstvo obrany udělalo velmi dobré strategické ...
- 18.03.2017
- 60 komentářů
- Jan Grohmann
logik: myslím, že tohle si uvědomují i prorus zde, už se používá naprosto minimálně argument, že usa podporuje teroristy pomocí saudů atd. protože moc dobře vědí, že rus teď bojuje ...Zobrazit celý příspěvek
logik: myslím, že tohle si uvědomují i prorus zde, už se používá naprosto minimálně argument, že usa podporuje teroristy pomocí saudů atd. protože moc dobře vědí, že rus teď bojuje s teroristama za společnou věc. Sedí na to přesně přísloví odříkaného největší krajícSkrýt celý příspěvek
Stirling-nech si své urážky pro někoho jiného.Pokud se ti mé názory nelíbí a nedokážeš na ně napsat odpověď bez urážky,nereaguj na ně vůbec. Logik-to je pravda jen z ...Zobrazit celý příspěvek
Stirling-nech si své urážky pro někoho jiného.Pokud se ti mé názory nelíbí a nedokážeš na ně napsat odpověď bez urážky,nereaguj na ně vůbec.
Logik-to je pravda jen z části.Netvrdím že v případě že by se do sebe Syrské vojska a Izrael "zakousli"tak se do toho pustí i Rus,jen že by se to stát mohlo.
Ale mnohem pravděpodobnější je že v případě ostrého konfliktu Syrská vládní vojska vs.Izrael by se na stranu Vládních vojsk okamžitě přidala i tzv.opozice,vždyť nic nespojuje Araby víc než nenávist k Izraeli.K tomu by se přidal vzpomínaný Hizbaláh,a kdoví kdo ještě...a i když by nad nimi měl Izrael převahu v těžké technice a letectvu,nebyla by žádná legrace bojovat proti takovým fanatikům s mnohaletou zkušeností s reálných bojů.Určitě to není ani v zájmu Izraele,riskovat něco takového.Proto mi přijdou ty jejich nálety na Sýrii jako nezodpovědné a zbytečný risk.Skrýt celý příspěvekIzrael je tvrdo ... až "neľusky" pragmtický ... ako obyčajne .. On nerieši ľuské práva či vraždenie u svojich susedov .. v podste mu je to jedno. Zaujíma ho len vlastná ...Zobrazit celý příspěvek
Izrael je tvrdo ... až "neľusky" pragmtický ... ako obyčajne ..
On nerieši ľuské práva či vraždenie u svojich susedov .. v podste mu je to jedno. Zaujíma ho len vlastná bezpečnosť.
A Hizbalách je pre Izreel reálne riziko. Má dosť kapacít a schopností "poriešiť" Hizbaláh a nik mu v tom nezabráni ...
Určite sa snaží potichu dohodnúť i s Rusmi ... a myslím, že v duchu .... "informujeme Vás" ... a "urobíme to tak či tak" ...
Síce Sýria nie je až tak ďaleko od Ruska, ale Izrael má dosť nástrojov si zabezpečiť svoje záujmy a Rusko mu v tom ťažko zabráni.
Izrael určite nebude zbytočne provokovať "bosou nohou" ruského medveďa .. ak tak "ťažkou čižmou" : ) .. .skrátka ak by Rusi chceli zasiahnuť ... tak by Izrael zlikvidoval i ich ..... a Rusi to vedia ...
Jednoducho Izrael má v oblasti prevahu a potláčanie PVO má zvládnuté na vysokej úrovni. Skrátka čo by sa postavilo medzi Izrael a Hizbalách ... to by zlikvidovali ...
Preto si myslím, že Rusi s tými útokmi nesúhlasia .. ale "chápu" ich ... v preklade, vedia, že Izrael by nezastavili a ochranou Hizbaláhu by nič nezískali ... takže ostanú v pragmatickej politike protestov, ale vojensky nemajú v danom čase a priestore na to aby sa pustili do zbytočného konfliktu ... už ten dnešný sýrsky je pre nich dosť drahý.Skrýt celý příspěvekstirling: Proč se ty útoky zpochybňujou? Protože jde defakto o útoky na spojence Ruska.... Připustit, že jsou oprávněné by znamenalo připustit, že Rusko se nepaktuje zrovna s ...Zobrazit celý příspěvek
stirling: Proč se ty útoky zpochybňujou? Protože jde defakto o útoky na spojence Ruska.... Připustit, že jsou oprávněné by znamenalo připustit, že Rusko se nepaktuje zrovna s Mirkama Dušínama.Skrýt celý příspěvek
Marthy: Současná syrie nebude pro Izrael ještě dlouhou dobu reálnou hrozbou. Její vojenská síla oproti době před válkou je defakto zanedbatelná. Naopak IS pro Izrael hrozbou ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy:
Současná syrie nebude pro Izrael ještě dlouhou dobu reálnou hrozbou. Její vojenská síla oproti době před válkou je defakto zanedbatelná.
Naopak IS pro Izrael hrozbou je, protože existence takovéhoto hnutí v regionu vede i k celkovému nárůstu radikalismu. Hizbaláh právě teď získává v Sýrii takový vliv, právě proto, že tam je IS. A čím déle se tam bude s IS bojovat, tím větší význam bude mít Hizbaláh, protože "nativní" syrská armáda už příliš síly nemá, a protože čím déle trvá boj, tím více lidí se přiklání na stranu násilí.
Takže pro Izrael je rozhodně vítaným cílem, aby IS skončil co nejdříve, jen prostě zároveň hlídá, aby hizbaláh nezískal moderní zbraně, které by mohl následně použít proti Izraeli.Skrýt celý příspěvekMarthy: jsi naivka jestli si myslíš, že rus půjde do války s izraelem kvůli sýrii, to by se vlastně rovnalo skoro přímému konfliktu usa x rusko. Prostě blbost, nehoda se stát ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy: jsi naivka jestli si myslíš, že rus půjde do války s izraelem kvůli sýrii, to by se vlastně rovnalo skoro přímému konfliktu usa x rusko. Prostě blbost, nehoda se stát může, ale určitě to nebude válka. Rus také rozdejchal když mu turek sundal letadlo a netrvalo dlouho a už jsou zase kámoši.Skrýt celý příspěvek
danny: Na nějaké posuzování proč a kam útok byl veden prostě nemáš informace a nezjistíš je ani od nikoho kdo něco vykřikne, prostě věř tomu, že izrael si necvičí bandu blbů, kteří ...Zobrazit celý příspěvek
danny: Na nějaké posuzování proč a kam útok byl veden prostě nemáš informace a nezjistíš je ani od nikoho kdo něco vykřikne, prostě věř tomu, že izrael si necvičí bandu blbů, kteří určují špatné cíle.
V tomhle konfliktu prostě vždy budu nejvíce fandit a "důvěřovat" Izraeli, protože ho beru jako spojence (nemyslím přímo vojenského, ale spíše kulturního) a nejen česka, ale celé západní civilizace a mají můj upřímný obdiv. Moc bych si přál takto silné a politicky nekorektní vedení české republiky i celé EU.Skrýt celý příspěvekPavolIR-rozumím,a máš pravdu,takové jsou plány Ruska a Izraele,ale nezapomínej že válka je nevyzpytatelná,stačí jedna nerozumná akce a na ni navazující protiakce a vše se začne ...Zobrazit celý příspěvek
PavolIR-rozumím,a máš pravdu,takové jsou plány Ruska a Izraele,ale nezapomínej že válka je nevyzpytatelná,stačí jedna nerozumná akce a na ni navazující protiakce a vše se začne valit jako lavina.Rusku se nelíbila střelba Syrské PVO na Izraelská letadla (podle mého tentokrát úspěšná,jinak by s toho nebyl takový humbuk) a nelíbilo se jim ani prohlášení Izraelského ministra obrany.Pokud vím předvolali si velvyslance Izraele,no o čem a na čem se dohodli to se nedovíme.
Příště se může stát že Izraelské letouny opět napadnou Sýrii,ty napadnou Syrskou PVO,ve vzduchu bude i Ruské letectvo a potom stačí menší chyba,někdo se bude cítit ohrožen a vypálí na protivníka rakety,a malér je na světě.
Jak říkám,od Izraele je to nebezpečná hra,nad Sýrií nemá co dělat,pokud nebojuje proti IS tak by neměli zvyšovat napětí.
Ono například ten Hizbalách PTŘS má a mít bude,stejně jako jiné militantní skupiny,potažmo IS.Třeba IS má jak Ruské,tak Americké nebo Francouzské PTŘS,velmoci si s prodejem zbraní očividně nijak moc hlavu nelámou.Peníze jsou peníze....
Proto nálety Izraele na nějaké zbraně údajně pro Hizbaláh nic nevyřeší,jen zvyšuje nebezpečí že se už tak nezvládnutelný konflikt ještě více rozšíří.Skrýt celý příspěvekMarthy: Kde vzal právo? No třeba v tom, že jsou stále ve válečném stavu. Byť dočasně přerušeném příměřím. Nebo tím, že se na jejich území pohybuje teroristická organizace, proti ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy: Kde vzal právo? No třeba v tom, že jsou stále ve válečném stavu. Byť dočasně přerušeném příměřím. Nebo tím, že se na jejich území pohybuje teroristická organizace, proti které Izrael zakročuje.Skrýt celý příspěvek
sterling: já celkem nemám problém s izraelskými preventivními útoky, a to dokonce ani v případě, kdy jim v rámci jednoho útoku není za těžko narušit (jestli se to tak dá ještě ...Zobrazit celý příspěvek
sterling: já celkem nemám problém s izraelskými preventivními útoky, a to dokonce ani v případě, kdy jim v rámci jednoho útoku není za těžko narušit (jestli se to tak dá ještě nazvat) vzdušný prostor Libanonu a Sýrie. Co mě ale zaráží, tak jsou lokace obou cílů. Dobře, Mezza je v nejbližším místě cca 20 km od Libanonské hranice, ale je to už vlastně předměstí Damašku a je tam civilní letiště. No a útoky na týlové sklady u Palmýry mě zarazily. SAA a dalším stranám se tam nedávno zhruba podařilo zastabilizovat frontu, bojuje se o plynová pole, která zásobují hlavní město energií. Navíc mají docela problém se zajištěním zásobovacích tras. Takže docela chápu, že je takový útok vnímán sakra citlivě. No a schovávat to za obranu proti pašování... no nevím. Odtamtud je to do Libanonu sakra dlouhý kus cesty..Skrýt celý příspěvek
Marthy 13:33: Nuž podľa mňa ak v tejto situácii niečo skutočne nehrozí, tak je to práve konflikt medzi Izraelom a Ruskom. Rusi sa budú všemožne vyhýbať ďalšej eskalácii, ktorá by ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy 13:33:
Nuž podľa mňa ak v tejto situácii niečo skutočne nehrozí, tak je to práve konflikt medzi Izraelom a Ruskom. Rusi sa budú všemožne vyhýbať ďalšej eskalácii, ktorá by komplikovala ich postavenie v Sýrii (predsa len bojovať takto na diaľku dosť zaťažuje logistiku) a Izraelci majú zasa dosť rozumu na to, aby netiahli na Damask, nanajvýš podnikali zo svojich pozícií na Golanských výšinách lokálne kombinované údery na jednotky, ktoré vyhodnotia ako hrozbu. Žiadne ďalšie Sýrske územie obsadzovať nepotrebujú, maximálne tak donúť Damask (poťažne Moskvu), k odsúhlaseniu konečnej anexie Golanských výšin.Skrýt celý příspěvekLogik to si pis ze nejlepsi hraz proti terorizmu je na blizkem vychode naky diktstor snad mi nechces namluvit ze IS by v iraku vznikla za sadama husajna a kdyz sme u toho nejvic ...Zobrazit celý příspěvek
Logik to si pis ze nejlepsi hraz proti terorizmu je na blizkem vychode naky diktstor snad mi nechces namluvit ze IS by v iraku vznikla za sadama husajna a kdyz sme u toho nejvic penez do vycviku teroristu nalilo ac je to smutne USASkrýt celý příspěvek
Maximus-když budu uvažovat za sebe,za náš stát,naše zájmy,tak jako to dělá každý na blízkém východě tak potom koho podpořit?Izrael ,který se snaží zničit Hizbaláh?Ne,protože ...Zobrazit celý příspěvek
Maximus-když budu uvažovat za sebe,za náš stát,naše zájmy,tak jako to dělá každý na blízkém východě tak potom koho podpořit?Izrael ,který se snaží zničit Hizbaláh?Ne,protože Hizbaláh je zaměřen proti Izraeli,ne proti Evropě.Teroristické útoky v Evropě spáchaly radikálové s IS a jejich spojenci,nikoliv Hizbaláh,ten je naopak nepřítel IS,a v boji proti nim velice platný.Podle tvoji jednoduché rovnice,jako nativní Evropan bych musel podpořit ty kteří bojují s mým nepřítelem (Hizbaláh proti IS),a naopak bych nemohl podpořit ty kteří se je snaží zničit (Izrael).
Jak vidíš není to tak jednoduché,jak si to mnozí představují,je to spíš nesmírný chaos,a jakékoli necitlivé zasahování do stávající "rovnováhy"může mít za následek podstatné zhoršení situace.
A že má Izrael právo bombardovat cizí území ?Kde ho vzal,nikdo takové právo nemá,teda pokud by něco takového neodsouhlasila OSN.A to se nestalo....Skrýt celý příspěvekSouhlas se Stirlingem. Nehledal bych za tim nic nez Izraelsky pragmatizmus a opravneny pragmatizmus. Ono to ze Asad vedl Syrii jako sekularni nic nemeni na tom ze po X letech boju ...Zobrazit celý příspěvek
Souhlas se Stirlingem. Nehledal bych za tim nic nez Izraelsky pragmatizmus a opravneny pragmatizmus. Ono to ze Asad vedl Syrii jako sekularni nic nemeni na tom ze po X letech boju byl jeho rezim pred zhroucenim a potreboval pomoc, od kohokoliv. Pomoc se mu dostala mimojine od Iranu, ale Iran to taky nedela jen tak a ma sve zajmy a kde zajmy Izraele se s Asadovymi krizit treba nemusi, tak s Iranskymi se krizi a poradne. Takze Izrael vyslal svoje letadla a v klidu je vysle znovu, jejich sprava Asadovi je myslim jasna, tvuj pisecek je tvuj pisecek dokud si na svem pisecku nenechas hrat nekoho kdo pak bude hazet pisek i po nas. Kdyby Izrael chtel Asada nechat vykrvacet nebo rovnousesadit, silu na to ma a do tydne by bylo hotovo. Myslim ze Izraelu je nejakej Asad ukradnuty. Pokud vyhraje, dobre, pokud padne, taky dobre... podstatne pro ne je likvidovat cokoliv by mohlo byt pouzito proti Izraelu a pokud se to nachazi na Asadove zakladne tak holt smolik (stejnej smolik by mel i Egypt, Libanon... kdokoliv).Skrýt celý příspěvek
Tam se toho stalo tolik, že čím více o tom čtu a zjišťuji si, tím méně si jsem jistý, kdo je tam dobrý a kdo je tam špatný a to včetně Izraele. Už tam proteklo za krátký čas moc ...Zobrazit celý příspěvek
Tam se toho stalo tolik, že čím více o tom čtu a zjišťuji si, tím méně si jsem jistý, kdo je tam dobrý a kdo je tam špatný a to včetně Izraele. Už tam proteklo za krátký čas moc krve. Černobílé hodnocení Blízkého východu mě už vážně dávno pustilo. Jak říkám, jejích přístup je zcela pragmatický.
To jejich neustále okopávání jim bude chtít Hizballáh vrátit. Zatím každopádně obecně sílí, získává zkušenosti v tvrdé válce a dozajista ne všechny zbraně se Izraeli daří zničit.
Byl bych rád, aby se Sýrie stabilizovala a byl tam už konečně šmitec s válkou, žel bohu tam moc stran dodává stále zbraně, pak aby Kurdové měli stát, žel bohu to si tam nepřeje vícero stran a aby IS a Nusra skončili.
Každopádně asi tu o té části světa budeme číst rok, maximálně dva :-).Skrýt celý příspěvekStirlingu, tam jediné právo je právo silnější. Právo a dohody tam nedodržuje vůbec nikdo. Ani Izrael. Marthy: Přesně tak. Je tam podle mě všechno neuvěřitelně křehké, ...Zobrazit celý příspěvek
Stirlingu, tam jediné právo je právo silnější. Právo a dohody tam nedodržuje vůbec nikdo. Ani Izrael.
Marthy: Přesně tak. Je tam podle mě všechno neuvěřitelně křehké, vícestranné. ten s tím, proti tomu. Chápu pramatický postoj Izraele a všech stran z jejich pohledu. To neznamená, že s ním souhlasím.
Naštěstí se na to díváme z dálky, byť následky cítíme i tady. Proti bohatším státům EU ovšem minimálně. Jestli sem nějaký běženec šel, tak jedině, když se mu sesypal telefon s GPS.Skrýt celý příspěvekUff, tak z těch komentářů mám dost, to jako myslíte vážně, že mají koukat jak se jim vyzbrojuje největší teroristická organizace, která je pro ně největší hrozbou a "politicky ...Zobrazit celý příspěvek
Uff, tak z těch komentářů mám dost, to jako myslíte vážně, že mají koukat jak se jim vyzbrojuje největší teroristická organizace, která je pro ně největší hrozbou a "politicky korektně" čekat až začne ty rakety u nich odpalovat??? Jste normální? S tímhle přístupem už by žádný Izrael dávno nebyl.Skrýt celý příspěvek
Jenže ono to tak černobílé v Sýrii není . Asad je sekulární, pomáhá stát kde je dominantní pravoslavné náboženství (Rusko), další stát je jediný s majoritní většinou šítů která tam ...Zobrazit celý příspěvek
Jenže ono to tak černobílé v Sýrii není . Asad je sekulární, pomáhá stát kde je dominantní pravoslavné náboženství (Rusko), další stát je jediný s majoritní většinou šítů která tam tradičně vládne (Írán) a další článek je Hizballáh což šiitská politická a vojenská organizace z Libanonu. A jistý pakt o neútočení mají s Kurdy. Ani u jednoho jsem provolávání o velikosti Alláha neslyšel. Možná tak u jednotek Hizballáhu. O "pomoci" Turků a pro mě zcela nečitelné pomoci USA tu nemá smysl polemizovat. Ty u toho stolu si myslím nejsou.
Jediný kdo tam je jednoznačně záporňák v černém je IS a Al-Nusra ( pro mě Turci), dále je tam padesát odstínů šedi (USA, Rusko, Asad, Irán, Hizballáh a hromada skupin bizardních názvů a to vše včetně Izraele a za mě osobně jediní které tam vnímám pozitivně jsou Kurdové.
Jak říkám, rád bych to někdy přečetl, jak to tam bylo. Zatím je to moc živé. A co tam robí Izrael? To co ostatní. Přihřívají si svoji polívku na tom rozpáleném kotli a mají tam jako všichni u té kuchařiny své zájmy.Skrýt celý příspěvekIzrael má na to právo v momentě kdy si vzali do spolku hizballáh (který to logicky nedělá pro asadovy krásné oči). Také moc nechápu, že tady se mu může někdo divit nebo ...Zobrazit celý příspěvek
Izrael má na to právo v momentě kdy si vzali do spolku hizballáh (který to logicky nedělá pro asadovy krásné oči).
Také moc nechápu, že tady se mu může někdo divit nebo zpochybňovat tyto preventivní útoky.Skrýt celý příspěvekNo ten izraelsky minister zabudol ,že okupujú len Golanské výšiny a zvyšok je suverénny štát a ten má právo a priam povinnosť brániť svoje územie. Na jednej strne hovorí ,že Oni ...Zobrazit celý příspěvek
No ten izraelsky minister zabudol ,že okupujú len Golanské výšiny a zvyšok je suverénny štát a ten má právo a priam povinnosť brániť svoje územie.
Na jednej strne hovorí ,že Oni majú právo brániť sa na druhej strane upiera to právo iným.
Staré porekadlo hovorí ,,Zlodej kričí chyťte zlodeja".Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...