Izrael varuje Sýrii: Zničíme vaší protivzdušnou obranu
- 20. 3. 2017
- 92 komentářů
- Jan Grohmann
Minulý týden izraelské letectvo zaútočilo na pozice Hizballáhu v Sýrii. Syrská protivzdušná obrana (PVO) v reakci odpálila proti izraelským letadlům střelu země-vzduch kompletu S-200 Vega. Izrael syrskou střelu za letu zničil a varoval Damašek, že v případě příštího ohrožení izraelských letadel zničí syrské pozice PVO.
Izraelský nálet na Sýrii
17. března izraelská letadla zaútočila na vojenské letiště Mezza a na cíle nedaleko města Palmýra. Jde již o druhý izraelský útok na letiště Mezza v tomto roce. V prosinci minulého roku Izrael na letiště dokonce odpálil střely země-země dlouhého doletu.
Při pátečním útoku izraelská letadla zasáhla sklad munice a další “vojenská zařízení”. Samotný nálet pravděpodobně provedly víceúčelové stíhačky F-16I "Sufa". Pro útok na velké cíle (muniční klad) se nabízí izraelské letecké pumy Spice (113 kg, 453 kg nebo 904 kg; dolet 100 km) nebo střely vzduch-země Popeye II (340 kg; dolet 78 km).
Syrská armáda v reakci ohlásila, že při posledním útoku zničila jedno izraelské letectvo a jedno poškodilo. “V žádném okamžiku nebyla ohrožena bezpečnost izraelských civilistů nebo letadel,” uvedlo ale v tiskovém prohlášení izraelské letectvo.
“Tento do očí bijící akt agrese přišel jako součást vytrvalé snahy sionistického nepřítele, kterého podporují teroristické gangy ISIS, v zoufalé snaze zvýšit jejich zhoršující se morálku a odvrátit pozornost od vítězství, které Syrská arabská armáda dosáhla proti teroristickým organizacím,” uvedla syrská státní tisková agentura SANA. “Jakýkoliv pokus sionistického nepřítele napadnout jakoukoliv část syrského území bude konfrontován se všemi možnými prostředky.”
Podle izraelských médií letectvo židovského státu zničilo sklady raket směřující do rukou organizace Hizballáh, který je vojenskou organizací Íránu sídlící v Libanonu. Írán ve válce podporuje režim Bašára Assada, aby si udržel syrský zásobovací koridor, přes který může dodávat zbraně (zejména balistické rakety) Hizballáhu.
Sestřel rakety S-200 Vega
Sýrii se při pátečním náletu podařilo proti izraelským letadlům vypálit několik střel země-vzduch PVO, mimo jiné ze sovětského kompletu S-200 Vega. Vypálenou raketu S-200 pak podle izraelských médií zničila izraelská antiraketa země-vzduch Arrow 2 nebo Arrow 3.
Arrow 2/3 jsou primárně určeny k ničení balistických raket dlouhého doletu nebo střel s plochou dráhou letu. Naváděcí hlavice střel a systém řízení/velení systému Arrow však dokáže teoreticky zachytit a zaútočit na jakýkoliv vzdušný cíl.
S-200 vznikl v Sovětském svazu v 60. letech minulého století. Maximální teoretický dostřel je 300 km. Některé syrské S-200 byly údajně modernizovány ruskou stranou.
Je však otázkou, proč automatický systém řízení/velení Arrow vyhodnotil protiletadlovou střelu kompletu S-200 jako hrozbu. Teoreticky mohla střela S-200 po odpálení (a minutí cíle) letět směrem na Izrael/Jordánsko, po dohoření paliva pokračovat po balistické křivce a iniciovat tak prostředky včasné výstrahy systému Arrow.
Rakety S-200 se navíc již dříve (např. v Libyi) používaly jako primitivní balistické střely. Navíc díky tomu, že v 60. letech byla naváděcí technika velmi primitivní, je střela S-200 vybavena mohutnou bojovou tříštivo-trhavou hlavici o hmotnosti 217 kg - dostatečná síla i pro útoky na pozemní cíle.
Zničení střely S-200 kompletem Arrrow si pak syrská armáda mohla mylně vysvětlit jako zasáh izraelského letadla. Podle posledních zpráv zbytky střel dopadly na území Jordánská.
Podle Uzi Rubina, bývalého šéfa programu Arrow, udělalo letectvo správně, když použilo systém Arrow proti střele S-200. V současnosti však armáda vyšetřuje, zda bylo opravdu nutné použít střelu Arrow v ceně několika milionů dolarů. Bývalý ministr obrany Ehud Barak uvedl, že při pečlivějším zvážení nebylo potřeba drahou střelu Arrow použit.
Izrael varuje Sýrii
V reakci na celý incident 20. března izraelský ministr obrany Avigdor Lieberman pohrozil, že pokud bude Sýrie znovu bránit izraelským letadlům v zásahu proti Hizballáhu, zničí Izrael syrské postavení PVO.
“Pokud příště váš systém protivzdušné obrany zasáhne proti našim letadlům, zničíme ho,” pohrozil Lieberman Sýrii v rádiu Radio Israel. “Nebudeme váhat. Bezpečnost Izraele je nade vše a nebude žádných kompromisů.”
“Našim hlavním problémem je přesun technologicky vyspělých zbraní ze Sýrie do Libanonu. Kdykoliv zaznamenáme pašování zbraní, podnikneme kroky, aby jsme pašování překazili,” vysvětlil důvody náletů na Sýrii izraelský ministr obrany.
Lieberman ale zdůraznil, že Izrael nemá zájem zasahovat do syrské občanské války a dostat se do konfliktu s Rusy, avšak bezpečnost Izraele “je nejvíc důležitá.”
Nicméně podle izraelských novin Maariv ruská diplomacie předala v Moskvě izraelskému velvyslanci protestní nótu, kvůli porušení syrského vzdušného prostoru. Je však otázkou, zda by Izrael riskoval letecký úder na Sýrii bez koordinace s Rusy (kvůli vyloučení vzájemné konfrontace) nebo minimálně za tichého souhlasu Rusů.
Podle posledních zpráv z dnešního dne izraleských dron v neděli na Golnách zabil několik prorežimních militantů a izraelská letadla z neděle na pondělí zničila muniční konvoj Hizballáhu v Sýrii.
Související články
Polsko plánuje koupit 96 stíhaček F-16
Polská vláda zkoumá, za jakých podmínek lze od amerického letectva nakoupit až 96 použitých stíhaček ...
- 22.01.2017
- 78 komentářů
- Jan Grohmann
České L-159 ALCA proti stíhačkám F-35B Lightning II
Americká firma Draken International poprvé nasadila česká letadla L-159 ALCA (Advanced Light Combat ...
- 05.03.2017
- 15 komentářů
- Jan Grohmann
Izraelský tank Sabra pro Armádu České republiky?
Mezi roky 2020 až 2025 Armáda České republiky začne s výběrem nových tanků. Jedním z nabízených typů ...
- 14.03.2017
- 214 komentářů
- Jan Grohmann
NÁZOR: Izraelský radiolokátor ELM-2084 je pro Armádu ČR ideální volba
Postupem času se stále více ukazuje, že české ministerstvo obrany udělalo velmi dobré strategické ...
- 18.03.2017
- 60 komentářů
- Jan Grohmann
larry: seš si jistej, že Vega byla proti AWACSům? S tím jejím dostřelem se mi to zdá jako nesmysl. Vega byla proti strategickým bombardérům, ne na AWACsy, které poskytují podporu ...Zobrazit celý příspěvek
larry: seš si jistej, že Vega byla proti AWACSům? S tím jejím dostřelem se mi to zdá jako nesmysl. Vega byla proti strategickým bombardérům, ne na AWACsy, které poskytují podporu zpoza fronty a nelétají nad obsazené území.
A další s čím bych si dovolil polemizovat je tvrzení, že Izrael spolupracuje s Íránem.Skrýt celý příspěvekSestřelení S-200 není žádný div světa. Nicméně propagandisticky splní účel a hlavně je to PR výrobce střel Arrow. S-200 vega byl od r.1985 v operačním nasazení PVOS ČSSR. Takže to ...Zobrazit celý příspěvek
Sestřelení S-200 není žádný div světa. Nicméně propagandisticky splní účel a hlavně je to PR výrobce střel Arrow.
S-200 vega byl od r.1985 v operačním nasazení PVOS ČSSR. Takže to není fakt žádná novinky.
Primárním a jediným úkolem systému Vega bylo působit na letadla AWACS. Nic víc, nic méně. nepotřebovali tedy žádné enormní manévrovací schopnosti. Je to poměrně těžkopádná raketa.
To že působí Izrael v Syrii je s tichým souhlasem RF. Izraelské letectvo by mělo hodně velký problém překonat Ruskou PVO s S-400, Pancir S-2 atd.....
To co se "upeče" ma štábu v Teheránu kde sedí důstojníci Izraele, Turecka, Ruska, Iránu se ai jen tak nedozvíme.
Skutečností je, že některé akce bombardování probíhají společně v koordinaci ruského a tureckého letectva. EU se obrací zády k Turecku a ti se "zařizují jinak"Skrýt celý příspěvekflanker.jirka: Že by to bylo proto, že IS ví, že kdyby to udělal, tak z něj zůstane mastná šmouha? Izrael nechává IS na pokoji, protože pro něj nebezpečnej není a útokem na něj ...Zobrazit celý příspěvek
flanker.jirka: Že by to bylo proto, že IS ví, že kdyby to udělal, tak z něj zůstane mastná šmouha?
Izrael nechává IS na pokoji, protože pro něj nebezpečnej není a útokem na něj by mohl proti sobě poštvat muslimy. Tento důvod přestane bejt relevantní v okamžiku, kdy IS se zaměří na izrael, protože aktuální nepřítel je horší než potencionální.
A IS si toto dobře uvědomuje...Skrýt celý příspěvekLuky: naprostý souhlas! Zajímalo by mně zda někdo z diskutujících skutečně našel nějaké prohlášení IS ohledně odsouzení existence Izraele, připadá mi divné, že se tím ti ...Zobrazit celý příspěvek
Luky: naprostý souhlas!
Zajímalo by mně zda někdo z diskutujících skutečně našel nějaké prohlášení IS ohledně odsouzení existence Izraele, připadá mi divné, že se tím ti salámisti neohánějí více, aby tak do svých řad dostali více muslimů, je to až moc divné, že se izraelským cílům IS vyhýbá.Skrýt celý příspěvekDobře jim to dávají, pořád se ukazuje, že pokud má někdo silnou armádu, tak mu projde cokoliv, i kdyby to byl samotný Kim :-D Osobně si myslím, že Izrael udělá vše proto, aby v ...Zobrazit celý příspěvek
Dobře jim to dávají, pořád se ukazuje, že pokud má někdo silnou armádu, tak mu projde cokoliv, i kdyby to byl samotný Kim :-D
Osobně si myslím, že Izrael udělá vše proto, aby v Syrii klid nebyl nidky, dokážete si představit, že by snad navrátil anektované golany demokratické společnosti vzniklé v Syrii? Není to tak dlouho co deklarovali, že už se tohoto území nevzdají, je to zásobárna vody a o tu se tam válčí pořád, při každém dalším obsazení palestinské osady.
strilnig: možná by se stálo za myslet kdy a proč vzniknul hizballah, jestli se v roce 1982 neměl Izrael zachovat trochu vybíravěji při invazi do Bejrutu. Ale když už militantní křídlo od roku 2013 dala na seznam teroristů i akceschopná EU, tak to je vymalováno :-D ...ostatně učinila tak, protože začal mydlit IS a povstalce v Syrii, bohužel na špatné straně barikády, na té správné jsme vždy my!Skrýt celý příspěvekŽádný vojenský konflikt Izraele s Ruskem nehrozí. Maximálně by mohlo dojít k incidentu, kdy by např. Izrael zabil při náletu nějaké ruské vojáky, případně by mohlo i dojít k ...Zobrazit celý příspěvek
Žádný vojenský konflikt Izraele s Ruskem nehrozí. Maximálně by mohlo dojít k incidentu, kdy by např. Izrael zabil při náletu nějaké ruské vojáky, případně by mohlo i dojít k sestřelu, pokud by se nějakým omylem (zásahem CIA? :-) stali Rusové přímým cílem Izraelského náletu. Potom by ale oba zařadili zpátečku.
Rusko a Izrael jednají ve shodě. Oba chápou zájmy druhé strany. Ruskojazyčná menšina v Izraeli není rozhodně zanedbatelná a její vliv sahá i do nejvyšších kruhů v Moskvě.
ČR také nebude (minimálně v příštích 200 letech) válčit se Slovenskem.
Pokud se budeme dívat na proběhlý incident očima mezinárodního práva, tak je to "Fuj!" napadení cizího státu. Izrael ale stojí nad všemi pravidly a pokud jsou někde 2 metry, tak jeden z nich je rozhodně izraelský :-)
Izrael nám v praxi demonstruje, co všechno (která univerzální lidská práva) budeme muset opustit, abychom přežili v přítomnosti významné muslimské menšiny.Skrýt celý příspěvekNejde o Sýrii, ale o zbytek...Fakt, že si Izrael vyhodnotil šiitský džihádismus horší toho sunnitského je sice pro Izrael logický, ale přímý konflikt se Syrskou armádou by se nedal ...Zobrazit celý příspěvek
Nejde o Sýrii, ale o zbytek...Fakt, že si Izrael vyhodnotil šiitský džihádismus horší toho sunnitského je sice pro Izrael logický, ale přímý konflikt se Syrskou armádou by se nedal vyložit jinak než jako podpora sunnitských radikálů, kteří jsou pro změnu horší pro zbytek světa. Rusko je spojenec Izraele, což potvrdí každý, kdo tam byl...pomalu třetina izraelců se domluví rusky a vztahy těch zemí budou prostě vždy na jiném levelu, byť nemusí podepisovat žádné formální spojenectví...rusům musí být s představy řešení konfliktu mezi Izraelem a Sýrii opravdu ouvej a Izraelcům se zase nechce dělat propíranou leteckou podporu IS, Syřané pro změnu zase jistě skáčou nadšením, že jim někdo bombarduje spojence a létá beztrestně nad územím. Rovnice na dvě věci, takže, když Sýrie vystrčí tykadla (což občas musí) tak se ječí a a uklidňuje, jen ať z toho není nic většího než dosavadní tichá a dle mého i oboustraně nechtěná spolupráce Izraele se sunnity. Válka Izraele se Sýrii je jinak politické sci-fi, nechce to ani jedna strana, byť v Turecku a na mnoha místech v Evropě by se skákalo nadšenímSkrýt celý příspěvek
Je s podivem, že se na něco po tolika letech války zmohli, z tohoto pohledu jsou dobří. Zajímalo by mě, jaké jsou dohody na pozadí, protože Rusové přivezli do Sýrie silné PVO a ...Zobrazit celý příspěvek
Je s podivem, že se na něco po tolika letech války zmohli, z tohoto pohledu jsou dobří.
Zajímalo by mě, jaké jsou dohody na pozadí, protože Rusové přivezli do Sýrie silné PVO a zřejmě ho použijí, jenom pokud to bude přímý útok na ně.
Když vezmu v úvahu, že bojovou činnost vede na území Sýrie i Turecko, operují tam Kurdové, tak obnova Sýrie bude ještě zajímavý oříšek. Nicméně se mi zdá, že mnoha účastníkům stávající situace vyhovuje více, než konsolidace pod Asadem.Skrýt celý příspěvek...sice fandím Assdovi v boji proti ISIS, ale taky nezapomínám na to, že vyznamenal toho palestinského hrdinu v boji proti sionismu, který umlátil kladivem dítě v postýlce... Je ...Zobrazit celý příspěvek
...sice fandím Assdovi v boji proti ISIS, ale taky nezapomínám na to, že vyznamenal toho palestinského hrdinu v boji proti sionismu, který umlátil kladivem dítě v postýlce...
Je to šmejd, ale ISISáci jsou samozřejmě ýbršmejdi...
Celkově se dá říct, že má Izrael sousedy jak gadžo v Chánově... není o co stát...Skrýt celý příspěvekDoplnění: http://www.defensenews.com/art... Raketě S-200 zřejmě selhala pojistka, která má zničit raketu po dohoření paliva a ...Zobrazit celý příspěvek
Doplnění:
http://www.defensenews.com/art...
Raketě S-200 zřejmě selhala pojistka, která má zničit raketu po dohoření paliva a proto střela S-200 pokračovala po balistické dráze a Arrow ji vyhodnotil jako hrozbu.Skrýt celý příspěveklogik Ono letectvo Sýrie nebylo před konfliktem žádná hitparáda. Jenže nyní je stále aktivní a operuje téměř denně. Pravděpodobně díky ruské pomoci. Ohledně tanků, ano na ...Zobrazit celý příspěvek
logik
Ono letectvo Sýrie nebylo před konfliktem žádná hitparáda. Jenže nyní je stále aktivní a operuje téměř denně. Pravděpodobně díky ruské pomoci.
Ohledně tanků, ano na stavu se podepsala 6 letá válka. Odhad k roku 2014 byl 300 kusů T-72. Před konfliktem jich měli asi 1000 kusů. K probíhající válce a dalším dodávkám jich mají asi stále 300 či více kusů. T-90 je odhadován na 40 ks a výše. T-62 disponovali také 1000 kusy. Můj osobní odhad je nyní 400. T-55 měli 2000.
Ztráty tankové techniky dosáhli cca 60-70% původního stavu. V čem se zlepšili je kvalita nasazení tankové techniky. Velké ztráty způsobilo špatné nasazení tanků v začátku konfliktu a dodávky moderních PTŘS opozici.
Samozřejmě Sýrie na Izrael neměla ani před začátkem války, natož nyní, když válka trvá šest let...Skrýt celý příspěveksemtam: jo, máš pravdu, že neexistující je silné slovo, to jsem dost přestřelil, ale oproti tomu, co měli k dispozici před konfliktem, je podle mne podstatně slabší. V každém ...Zobrazit celý příspěvek
semtam: jo, máš pravdu, že neexistující je silné slovo, to jsem dost přestřelil, ale oproti tomu, co měli k dispozici před konfliktem, je podle mne podstatně slabší. V každém případě proti izraelcům by vzlétli jednou - jsou úplně někde jinde. Ohledně tanků možná trochu přeháním, ale prostě ty tisíce tanků, co měli na začátku konfliktu už dávno nemají. V klasickém konfliktu by s izraelem neměli nejmenší šanci.
Prostě celkově je sýrie vyčerpaná a to, že by se byla najednou schopná sjednotit a vrhnout se na Izrael je podle mne blbina. Třeba kurdové to jistě dělat nebudou. Daleko spíš by takový potenciální útok využila kterákoli z "poraženejch stran" k novému pokusu o změnu mocenských poměrů v sýrii.
Ohledně špatného světla máš vlastně taky pravdu..... i když to chce dodat, že nějaké světlo je izraeli tradičně jedno.
Marthy: Asymetrický boj daleko více hrozí teď, kdy izrael chtě nechtě (spíše chtě, protože tím radikálům ukazuje, že ti židi jsou vlastně lepší, než ta druhá muslimská větev) se musí starat o raněné, kteří k němu prchají, než po ukončení konfliktu, kdy zas bude Izrael moci uzavřít hranice a žádnej asymetřík se do izraele přes golany nedostane. Takže i z hlediska nějakého asymetrického konfliktu a infiltrace radikálů je pro Izrael současný stav horší, než stav, kdy je v Sýrii mír.
vši:
Takhle z Evropy se teorie vymejšlej dobře, ale představte si realitu: těsně za hranicema se bojuje a díky tomu se tam stahujou zbraně a radikálové z celého světa. Vy byste opravdu přiživovali konflikt jen proto, aby se náhodou pak nevrhli na Vás? Podle mne je to s odpuštěním pitomost. Každý konflikt je vždycky rizikem i pro sousední země.Skrýt celý příspěvekdarkstyle Má to jednu vadu na kráse a tu, že to místo bylo zásobeno teprve před pár dni (týdny). A odkud? pravděpodobně od Damašku. Tudíž dost krkolomné. Spíš Izraeli šlo o to, ...Zobrazit celý příspěvek
darkstyle
Má to jednu vadu na kráse a tu, že to místo bylo zásobeno teprve před pár dni (týdny). A odkud? pravděpodobně od Damašku. Tudíž dost krkolomné. Spíš Izraeli šlo o to, aby Hizballách se po bojích s IS s touto technikou nevrátil zpátky a tím vlastně pomohli i IS.Skrýt celý příspěvektak vseobecne vsetkym.. Niekto sa rozculoval /alebo len spominal:D/, ze preco utocil izrael az pri palmyre.. ze chape utok pri damasku, lebo je to blizko libanonu.. ale palmyra ...Zobrazit celý příspěvek
tak vseobecne vsetkym..
Niekto sa rozculoval /alebo len spominal:D/, ze preco utocil izrael az pri palmyre..
ze chape utok pri damasku, lebo je to blizko libanonu.. ale palmyra je daleko..
problem je, ze si asi nepostrehol, ze dokym pri damasku utocil na zbrane, pri palmyre utocil na velitela zodpovedneho za radu utokov na izrael..
izreal este ked vstupovalo Rusko do Syrie, spravilo stretnutie po ktrorom ich predstavitel jasne vydal vyhlasenie, ze hocijaka dodavka zbrani hisbalahu je pre nich cervena ciara..
izrael ma najviac satelitov a najsirsiu siet vyzvednej sluzby na blizkom vychode..
a satelity ma na spickovej urovni..
a ma ich vela..
takze ma najlepsie povedomie co sa prave deje v syrii a podla uvazenia utoci..
Nemozte proste chciet ked mate za susedov staty, ktore okrem egyptu neuznavaju pravo na existenciu izraelu, chciet od izraelu aby sa spraval inak ako sa sprava..
ved jeho protivnik ma ciselnu prevahu..
preto musi mat izrael technologicku, aby sa nielen vyrovnal..
a nemoze dopustit, aby niekto tu prevahu co i len trochu vyrovnaval..
preto aj zautocili na syrsku s-300, na konvoje hizbalahu a na ich velitelov..
budu to robit, maju taku politiku uz 50+ rokov.. ci sa nam to paci alebo nie..
im ide de facto kazdy den o existenciu.. ak by polavili, boli by vyvrazdeni..
dufam, ze na tomto sa vsetci zhodneme..
to ci maju pravo sa neustale rozsirovat, ci vobec na tom uzemi existovat - o tom sa diskutovat da.. ale ked uz tam su a existuju - inak sa fakt spravat nemozu, lebo by neboli..Skrýt celý příspěvekPavol IR-tím bych si nebyl až tak jistý,ti Arabové/muslimové jsou divní,myslí jinak než my.U nich je docela možné že zapomenou na své rozpory,a i když proti sobě několik let válčí ...Zobrazit celý příspěvek
Pavol IR-tím bych si nebyl až tak jistý,ti Arabové/muslimové jsou divní,myslí jinak než my.U nich je docela možné že zapomenou na své rozpory,a i když proti sobě několik let válčí jsou schopni se spojit v boji proti židům či nevěřícím.Je taky známý fakt že v Sýrii některé bojůvky změnily stranu,a to i vícekrát.Pochopit Arabskou mentalitu,jejich myšlení pro nás je velice těžké...Skrýt celý příspěvek
Izraeli jak již tu zaznělo vyhovuje když se to tam řeže hlava nehlava. Preventivní údery asi budou proti Hizbaláhu pokračovat. Jen by si je mohli odpustit při dotyku s IS. To vrhá ...Zobrazit celý příspěvek
Izraeli jak již tu zaznělo vyhovuje když se to tam řeže hlava nehlava. Preventivní údery asi budou proti Hizbaláhu pokračovat. Jen by si je mohli odpustit při dotyku s IS. To vrhá na Izrael špatné světlo.
Zda byla F-16 sestřelena si osobně nemyslím. Povyk mohl být jen proto, že PVO Sýrie dokázala zareagovat. Když v oblasti se dlouhodobě a denodenně pohybují letadla Sýrie, RF, USA. Tak pro PVO, která nebude úplně ve fit stavu je poměrně těžké určit, jaké letadlo je nepřátelské.
Mimochodem včera byl u Golan sestřelen Skylark-1.
Kromě toho, co se dění v Sýrii týče SAA (Syrská arabská armáda) dosáhla Asadava jezera. Což je důležitý zdroj vody pro Aleppo a již začalo přečerpávání vody pro město. Byl do OSN předán protest vůči USA, které prý provádělo útoky v oblasti přehrady, kde hrozilo její poškození.
Dále v těchto dnech SAA a hlavně její část známá jako Tiger Forces obchází Dayr Hafir. Cíl je zřejmě volná silnice mezi Aleppo a Rakkou.
U Damašku probíhají silné boje mezi SAA a opozicí. Započal je útok (ofenzíva) ze strany opozice dokonce i s pomocí sebevražedných atentátníků.
Kurdové se pomalu tlačí na Rakku a obsadili jednu z klíčových cest spojující Rakku s Dejr ez-Zor a Irákem.
YPG lze označit jako jednu ze stran, které konflikt prospěl. Dokázala si obtočit kolem prstu jak vládu Sýrie, USA i Rusko. Rusko by mělo v těchto dnech zřizovat výcvikové centrum v Afrinu pro YPG a zároveň by mělo sloužit jako komunikační centrum.
logik
Stav letectva Sýrie se neodvážím hodnotit, jen vím, že je stále velmi aktivní. Tudíž označit ho jako neexistující je přinejmenším mylné.
Stav tanků Sýrie je také s otazníkem, ale počítat ho jen na pár desítek kusů je také mimo. Nedávno Sýrie obdržela ruské T-62M. Dost často jsou vidět kolem Palmýri. V Sýrii byl spatřen i T-72B3. Předtím i T-72B a již tolik profláknuté T-90. Stav tankové techniky lze odhadovat v několika stovkách kusů a to s přehledem.Skrýt celý příspěvekMarthy: Nenávisť voči Izraelu zdieľať môžu, ale že by ich po toľkých rokoch krvavých bojov medzi šíítmi a sunnitmi spájala? To sotva. Nábožensky založenejší si to skôr vyložia ako ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy:
Nenávisť voči Izraelu zdieľať môžu, ale že by ich po toľkých rokoch krvavých bojov medzi šíítmi a sunnitmi spájala? To sotva. Nábožensky založenejší si to skôr vyložia ako "Bohom zoslanú" príležitosť zničiť "kacírskych" spojencov križiakov a potom iste "Boh dá", že zničia aj Izrael. A tí sekulárnejši si budú medzitým upevňovať pozície.Skrýt celý příspěveklogik: Tak Izrael určitě i spoléhá na to, že se Hisballah v Sýrii dost vyčerpá a zároveň při tom pomlátí i radikály z IS. Navíc, když jim budou blokovat přísun modernějších zbraní, ...Zobrazit celý příspěvek
logik: Tak Izrael určitě i spoléhá na to, že se Hisballah v Sýrii dost vyčerpá a zároveň při tom pomlátí i radikály z IS. Navíc, když jim budou blokovat přísun modernějších zbraní, tak je to bude stát více lidské síly. Hisballah jsou sice také radikálové, ale i oni určitě uvítají ukončení konfliktu a návrat domů. Potom nebudou mít moc tendencí v dalších letech útočit na Izrael. Ta válka už je celkem dlouhá a na lidech, kteří bojují v cizí zemi se to podepíše. Delší konflikt navíc i vyčerpá Syrský režim a posílí Kurdy, kteří se zase po válce budou přetahovat nebo alespoň dohadovat s Assadem o území a harašit zbraněmi.
Takže čím déle bude konflikt trvat, tím více na tom Izrael získá. Oni vlastně dělají to nejlepší co ve svém zájmu dělat mohou.Skrýt celý příspěvekLogik-kolik tanků má Asad nevím,no viděl jsem že mají T-90,dost mě zaujalo že dokonce i T-72B3... Ale o to nejde,různé bojůvky bojující ať už za Asada nebo proti němu,stejně tak ...Zobrazit celý příspěvek
Logik-kolik tanků má Asad nevím,no viděl jsem že mají T-90,dost mě zaujalo že dokonce i T-72B3...
Ale o to nejde,různé bojůvky bojující ať už za Asada nebo proti němu,stejně tak bojovníci Hizbaláhu jsou velmi nebezpeční v asymetrickém boji,a mají v tom mnohaleté zkušenosti.K tomu připočítej velký počet potenciálních sebevražedných atentátníků...tohle mám na mysli když píšu o nebezpečí pro Izrael.Nemyslím že by Asadova vojska převálcovala Izrael tankovým útokem,ale že by se tenhle nepřehledný a vleklý konflikt přesunul i na Izraelské území,a to myslím si v Izraeli přeje málokdo.
Vzpomeň na poslední útok Izraele na Hizbaláh v Libanonu,sám musíš uznat že se Hizbaláh držel překvapivě dobře,proti mnohem lépe vyzbrojené armádě.Připočti k tomu desítky tisíc dalších,zkušených bojovníků vládních vojsk a bůhví kolik různých bojůvek a v Izraeli může být velice horko.
No ale mám za to že k tomu nedojde,že zůstane jen u silných slov...doufejme tedy.Skrýt celý příspěvekMarthy: celej syrskej hizbaláh, opozice a asad dohromady teď mají o dost menší vojenskou sílu, než měla Sýrie před vypuknutím konfliktu. Defakto sýrie teď nemá žádné letectvo, ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy: celej syrskej hizbaláh, opozice a asad dohromady teď mají o dost menší vojenskou sílu, než měla Sýrie před vypuknutím konfliktu.
Defakto sýrie teď nemá žádné letectvo, tanky počítají tuším na desítky a ne na tisíce, jako před válkou atd.. atd...Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...