Ruský tisk: Stíhačka Su-57 je drahá a zbytečná hračka

Su-57; větší foto / Public Domain  

Člen expertní rady Státní dumy pro letecký průmysl a vedoucí komise Státní dumy pro právní ustanovení týkající se rozvoje vojensko-průmyslového komplexu Ruské federace Vladimír Guteněv uvedl, že ruské letectvo nenakoupí stíhačky páté generace Su-57. Podle Guteněva se ruské letectvo zaměří na vývoj stíhačky šesté generace a na úderné drony. Letouny Su-57 Rusko nabídne zahraničním zákazníkům.

Ruský deník Gazeta v článku „Su-57 je drahá a zbytečná hračka“ citoval rozhovor Guteněva pro tiskovou agenturu Interfax. Podle Guteněva Su-57 velmi rychle technicky zastarává a proto je nutné zaměřit se na vývoj stíhacích letadel šesté generace.

 

 

„Není v zájmu ruského letectva Su-57 masivně kupovat. Letoun má ale skvělý exportní potenciál, mnoho zemí si ho může koupit,“ řekl Guteněv agentuře Interfax. O Su-57 může projevit zájem znovu Indie, která sice před časem ohlásila záměr odstoupit od rusko-indického programu stíhačky páté generace FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft), tedy indické verze Su-57, ale podle posledních zpráv Indie uvažuje návrat k programu.

 

Podle deníku Press Trust of India sice Indie stále považuje svou finanční spoluúčast za příliš vysokou, ale nebrání se rozhovorům. 

 

Slova Guteněva o několik dní dříve pro ruskou televizi Rossija 24 potvrdil místopředseda ruské vlády pro problematiku ruského vojensko-průmyslového komplexu Jurij Borisov:

„Letadlo [Su-37 - pozn. red.] se ukázalo jako velmi dobré, nevyjímaje zkoušky v Sýrii, které potvrdily jeho letové charakteristiky a bojové schopnosti. Ale víte, že dnes je Su-35 považován za jedno z nejlepších letadel na světě, a proto nemá smysl pracovat na velkosériové výrobě páté generace letadel. Je to naše pojistka, kterou můžeme použít, pokud předchozí generace letadel [Su-35 - pozn. red.] bude zaostávat ve svých vlastnostech za podobnými letadly předních zemí světa.“

 

„Myslím, že šestá generace letadel se stane mostem mezi pilotovanými letadly a autonomními létajícími systémy, které díky umělé inteligenci budou schopny plnit požadované bojové úkoly, včetně skupinových úkolů,“ uvedl Borisov.

 

Postoj Borisova následně potvrdil Guteněv: „Vcelku souhlasím se slovy Jurije Ivanoviče (Borisova), že jen těžko můžeme očekávat masivní nákup Su-57.“ Nákup není z finančního hlediska možný a to i přesto, že podle Guteněva Su-57 stojí 2,5× méně než americká F-35 Lightning II – Su-57 je však pořád dražší než Su-34 a Su-35. Cena letounu je jedna část problému, druhá je problematika sériové výroby a stím související nutnost vybudování komplexního dodavatelského řetězce. Je třeba si uvědomit, že vybudovat výrobní linku je z technologického a obchodního hlediska stejně náročné (ne-li náročnější), jako vyvinout samotný letoun.
 

„Uvědomujeme si, že program začal již v roce 2001 a v důsledku celé řady objektivních příčin se jeho realizace zpozdila. Zpoždění souviselo s velmi dynamickým rozvojem technologií, hlavně systémů elektronického boje a zaváděním nových kompozitních materiálů,“ uvedl Guteněv s tím, že nové motory Izděljie 30 Su-57 získá až v letech 2023 až 2024. S letovými zkouškami Su-57 se původně plánovalo začít v letech 2006 - 2007 a se zavedením Su-57 do služby se počítalo v roce 2014. Státní program pro vyzbrojování počítal do roku 2020 s nákupem 52 stíhaček Su-57.

 

V roce 2010 Vladimír Putin uvedl, že investice do vývoje Su-57 dosáhly pouze 30 miliardy rublů, stejná částka měla stačit na dokončení projektu. Skutečná výše vývojových nákladů, včetně výroby prototypů a jejich testování však nebyla zveřejněna. Reálně jde ale nepochybně minimálně o jednotky miliardy dolarů.

 

„Během krátkého nasazení Su-57 v Sýrii jsme získali množství dat souvisejících se schopnostmi letadel F-22 a F-35 detekovat naší stíhačku. Výsledky telemetrie jsou vážným důvodem k vylepšení našich strojů. Z tohoto důvodu se mi jeví mnohem vhodnější, abychom se soustředili na vývoj letadla šesté generace, zatímco spustíme malosériovou výrobu strojů páté generace. Ty mohou sloužit k vylepšování systémů budoucího letadla nebo jako exportní artikl, který by zajistil návratnost nákladů vynaložených na vývoj Su-57,“ uvedl Guteněv.

 

„Z tohoto důvodu souhlasím s názorem Jurije Ivanoviče (Borisova), podle kterého jsme nabyli (při vývoji) jisté zkušenosti a přeskokem jedné generace můžeme ušetřit prostředky rozpočtu,“ reagoval na slova Borisova Guteněv.

 

Guteněv se tak připojil k dalším ruským odborníkům (Chramčichin, Sardurio), kteří již dříve Su-57 označili za příliš drahý projekt, který odčerpává finace z jiných oblastí letectva. Podle Guteněva a Borisova lze bojovou hodnotu letectva za dané peníze zvýšit spíše nákupem stíhaček Su-35, nikoliv Su-57.

 

Podle Guteněva je Su-35 navíc „výkonnější“ (bez upřesnění, co znamená „výkonnější“) než americké stroje F-15 a F-16 a „do jisté míry“ není horší než F-22 a F-35.

 

První zprávy o problémech projektu Su-57 se dostaly na veřejnost v roce 2015, kdy Borisov oznámil záměr koupit pouze 12 sériových Su-57. V současné době ruské letectvo testuje deset prototypů Su-57, ty ale nebudou pravděpodobně připraveny pro operační nasazení a poslouží jen pro testování, případně pro výcvik.
 

Hlavním důvodem odmítnutí Su-57 není jen vysoká cena a rychlé technické zaostávání (zřejmě potvrzené v Sýrii při kontaktech s F-35 izraelského a F-22 amerického letectva), ale také neexistující nové motory a podle ruských médií prostý fakt, že Su-57 vlastně nenabízí (přes vyšší pořizovací a provozní náklady) lepší schopnosti než Su-35. To pro deník Gazeta potvrzuje i bývalý letecký instruktor ruského letectva major Andrej Krasnoperov Podle Krasnoperova „charakteristiky Su-57 jsou velmi podobné Su-35“ a tedy, aby si Rusko udrželo obranné schopnosti na potřebné úrovni „je nutné zakoupit ta letadla, které existují a jsou spolehlivá – to se týká především Su-35.“  

 

Su-57 s největší pravděpodobností čeká stejný osud jako MiG-35. V obou případech ruské letectvo nakoupí „s donucením“ jen jednu letku, by podpořilo export těchto strojů do zahraničí. V každém případě, jak píše ruský deník Gazeta, sériová výroba Su-57 pro ruské letectvo se pravděpodobně nikdy neuskuteční.

 

Zdroj: Letecký magazínGazeta

 

Nahlásit chybu v článku


Související články

PAK FA: Ruská stíhačka páté generace ponese jméno Su-57

Velitel ruského letectva generálplukovník Viktor Bondarev vojenské televizi TV Zvězda potvrdil nové ...

Indická verze Su-57: Rusko a Indie se blíží dohodě

V dohledné době má dojít k podpisu finální dohody, podle které Indie nakoupí 108 rusko-indických ...

Ruské stíhačky Su-57 s nejnovějšími motory Izdělije 30

Minulý týden ruský výrobce Suchoj, člen Sjednocené letecké korporace (OAK), začal s leteckými testy ...

Su-57 v Sýrii: Marketing nebo další fáze testování?

Minulý týden se k ruským leteckým silám v Sýrii přidalo několik stíhacích letounů páté generace ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • raziel87
    20:52 10.07.2018

    2 semtam ne, je to hodně nelogické rozhodnutí a není to tak. Ten článek je zas úplně zkomolenej přepis, sem strašně línej tvor na psaní, tak sem překopíruju SU-57 každopádně ...Zobrazit celý příspěvek

    2 semtam

    ne, je to hodně nelogické rozhodnutí a není to tak. Ten článek je zas úplně zkomolenej přepis, sem strašně línej tvor na psaní, tak sem překopíruju

    SU-57 každopádně nekončí v té podobě, jak je prezentováno. Rozumim tomu, že je těžký zapamatovat si pár měsíců staré a potvrzené
    zprávy 12+24 (neplést s T-50_1 - T-50_11), ale proč to ještě veřejně prezentovat?

    Celé je to napůl zkomolené původní vyjádření. Akorát dokončily nové Anti_G obleky přímo vyvíjené pro Frazor, jsou certifikované
    pro použití, od příštího roku nastoupí postupný příchod prvních 12 sériovejch letadel, do roku 2022 je potvrzeno dalších 24
    (nebo 12 + 12? neumím dobře rusky :( ) a ná AN z toho pár imbecilů zase rozjelo definitivní pád ruského imperia a velmi,
    velmi brzký konec všeho slovanského na východ od Prešova....

    Osobně typuji, že SU-57 pochopitelně zůstane malosériovým speciálem, ale vznikne minimálně v počtu 4 operačních letek. Není možné
    přerušit již započatý vývoj a výrobu, nemohou přestat s testováním a ověřováním nových technologií. Na to je projekt v příliš pokročilé
    fázi a dobře vědí, že pro 6. generaci potřebují dostatek dat z provozu právě vyvíjeného, chcete-li konceptu.
    A na to nestačí pár leteckejch zkušeben, na to je potřeba dlouholetý provoz a proklepnutí u operačních letek.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    20:46 10.07.2018

    Vzhledem k potřebám, možnostem, hrozbám a financím je to rozhodnutí smysluplné. Ruská armáda nemá potřebu vlastnit či dokonce nahrazovat ve velkých počtech stávající letecký park. ...Zobrazit celý příspěvek

    Vzhledem k potřebám, možnostem, hrozbám a financím je to rozhodnutí smysluplné. Ruská armáda nemá potřebu vlastnit či dokonce nahrazovat ve velkých počtech stávající letecký park. Víceúčelová letadla jako SU-30 a SU-35 jsou již zastoupena v poměrně hojném počtu a náhrada nejstarších SU-27 lze nadále řešit oběma typy. Do letadel 4. generace lze implementovat poznatky či technologie z letadel 5. generace jen se musí smířit s tím, že tato letadla nedosahují a nedosáhnou "neviditelnosti" letadel 5.generace.

    Ruské letectvo bude spíše použito v konfliktech nízké a střední intenzity, kde letadla 5. generace se mohou jevit jako zbytečný luxus a 4. generace je plně postačující. Protivník, který bude mít v arzenálu 5. generaci, tak sním je střet v klasické konvenční válce nejméně pravděpodobný, protože tato letadla budou vlastnit velmoci, které se vzájemně drží od těla za pomoci JZ.

    Může nastat případ, kdy slabší protivník bude vlastnit 5. generaci. Z taktického hlediska se jako první vyřadí letecká infrastruktura, ať již nepřítel má jakoukoliv generaci, aby nebe bylo co nejvíce bezpečné (klasika). A ta (infrastruktura) lze vyřadit za pomocí jiných zbraní, než je letecká technika.

    Závěrem, ano, logické rozhodnutí, peněz není nazbyt a jsou důležitější věci a SU-57 není nutnost. SU-57 jako takový je důležitý počin, protože vývoj, zkušenosti nevzniknou z ničeho nic a pokud by setrvali jen u MIG-35 či SU-30 a SU-35, tak v budoucnu by jim ten vlak už asi ujel. A až nastane doba, či nutnost zavádět letadla 5 či 6. generace budou mít vhodnou náhradu stávajících letadel, pokud se ovšem práce nezastaví, ale to je již velmi nepravděpodobné.Skrýt celý příspěvek

  • balm
    20:39 10.07.2018

    @Jara Prošedivělá příšerka, která se posledních 22 let věnovala vztlakové mechanizaci křídel. Přiznávám, že jsem produktem české strojařiny, vybroušené v Itálii a aerodynamické ...Zobrazit celý příspěvek

    @Jara

    Prošedivělá příšerka, která se posledních 22 let věnovala vztlakové mechanizaci křídel. Přiznávám, že jsem produktem české strojařiny, vybroušené v Itálii a aerodynamické síly, indukovaný odpor, stlačitelnost, proudnice ... prostě přirostly k mozku více, než okolní svět. Zaokrouhleně, protože správné by bylo 21 let 5 měsíce a 10 dní co jsem odešel z Turína*. Zkušenosti se mi hodí i v novém zaměstnání, jen už nepracuji přímo s křídly, ale pořád se uplatňují zkušenosti i znalosti. Letadla a létání prostě patří do mého života,

    * Utekl jsem ještě dříve, než CR7 oznámil úmysl přestoupit do Juventus. Oslavující město po výhře v kopané je to poslední, co bych chtěl zažít :-)

    @Shania

    Emoce v lidech často vyvolávají různé dojmy, které zaměňují za pojmy a dále zpracovávají pod tíhou emocí v rozporu s holou skutečností.
    Znovu a lépe.Skrýt celý příspěvek

  • dante1
    20:34 10.07.2018

    No jo,je sice fajn mít supermoderní mašinku ale když nemám protředky na to abych ji dokázal vyrábět a provozovat v rozumných počtech tak je to prd platné.Rusové by si měli uvědomit ...Zobrazit celý příspěvek

    No jo,je sice fajn mít supermoderní mašinku ale když nemám protředky na to abych ji dokázal vyrábět a provozovat v rozumných počtech tak je to prd platné.Rusové by si měli uvědomit že nejsou USA které si mohou dovolit drahé F35ky .Nový ruský letoun by měl spíš být něco jako T-34 akorát ve vzduchu :-) Prostě stroj který nemusí být top ale je konkurenceschopný,levný,spolehlivý a dostupný ve velkých počtech.Tohle se týká ale celkově ruské techniky obecně.Stačí se podívat na rodinu strojů Armata.Sice možná super hračky ale sériová výroba v nedohlednu.Při tom už nyní by rusové potřebovali obměnit doslova masy zastaralé sovětské techniky.Skrýt celý příspěvek

  • Shania
    20:14 10.07.2018

    balm: ano, porad mi prosim, kde najdu odbornou debatu na tema jak obtekajici vzduch redukuje IR signaturu motoru? Tedy vic jak u ostatnich stroju a jak to zamezi pri detekci na ...Zobrazit celý příspěvek

    balm: ano, porad mi prosim, kde najdu odbornou debatu na tema jak obtekajici vzduch redukuje IR signaturu motoru?

    Tedy vic jak u ostatnich stroju a jak to zamezi pri detekci na kratke a stredni vzdalenosti...Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    20:00 10.07.2018

    Balme
    Při čtení některých vašich komentářů mě napadá “ co jste sakra zač”? ;)

    Balme
    Při čtení některých vašich komentářů mě napadá “ co jste sakra zač”? ;)

  • Civil
    19:53 10.07.2018

    dusan: myslis diskuzi o F-35 jako treba v Kanade (zruseno), Nizozemi (snizena objednavka) nebo Italii (chysta se snizeni)? A to nemluvime o tom, ze v soucasnosti dodavane kusy ...Zobrazit celý příspěvek

    dusan: myslis diskuzi o F-35 jako treba v Kanade (zruseno), Nizozemi (snizena objednavka) nebo Italii (chysta se snizeni)?
    A to nemluvime o tom, ze v soucasnosti dodavane kusy budou vyzadovat pekelne drahe upgrady.Skrýt celý příspěvek

  • balm
    19:49 10.07.2018

    @Shania Udělej sám sobě laskavost. Vyhledej si již hotové simulace, nebo buď iniciativní a s dostupnými modely prováděj simulace osobně. Dokonce k tomu nepotřebuješ ani ...Zobrazit celý příspěvek

    @Shania

    Udělej sám sobě laskavost. Vyhledej si již hotové simulace, nebo buď iniciativní a s dostupnými modely prováděj simulace osobně. Dokonce k tomu nepotřebuješ ani profesionální (čti velmi drahé) nástroje a postačí i open source nástroje typu FEniCS. Potřebuješ-li model, mohu poradit, kde hledat a nic nebrání vykonat simulace pro vlastní přesvědčení. Jen počítej s tím, že budeš potřebovat hodně, ale hodně výkonný počítač. Nic nebrání přesvědčit se sám.

    Omezení jsou, protože model prostě nemůže být oficiální (ale to neznamená, že není relativně velmi přesný) a pro pokročilé simulace chybí znalost materiálů, např.: uvidíš námahu na náběžné hraně křídel - klapek a má-li tam být RAM materiál, poté je potřeba znát jeho vlastnosti, protože RAM materiály jsou doprovázeny některými negativními vlivy ... a jedním z nich např.: intenzivní zahřívání. Bohužel, to si musíš odmyslet, ale pro odpověď na tvou hněvem dotvořenou útočnou otázku více než postačuje.

    Až tak učiníš, můžeme s klidem přejít do podrobné debaty.Skrýt celý příspěvek

  • Sokrates
    19:35 10.07.2018

    Jirosi: jednotková cena Su-57 bude nepochybne prevyšovať 100 mil. USD.

    Jirosi: jednotková cena Su-57 bude nepochybne prevyšovať 100 mil. USD.

  • Shania
    19:05 10.07.2018

    balm napsal: Druhý pohled zcela jasně odpovídá na otázky manévrovacích schopností a snahu minimalizovat tepelnou stopu letounu. Totiž aerodynamický trup slouží zároveň jako účinný ...Zobrazit celý příspěvek

    balm napsal: Druhý pohled zcela jasně odpovídá na otázky manévrovacích schopností a snahu minimalizovat tepelnou stopu letounu. Totiž aerodynamický trup slouží zároveň jako účinný chladič výtokových plynů, který velmi intenzivně svádí obtékající vzduch do dráhy horkých plynů a tím přirozeně eliminuje možnost pasivní IR/UV - elektrooptické detekce letounů a střel pro střední a blízkou vzdálenost. Co zaostává za F-22 a F-35 v oblasti RCS, to nahrazuje svou eliminací pasivní IR detekce.



    Tohle zas vymyslel kdo?Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    18:22 10.07.2018

    Jara:"Velice brzy přijde doba kdy tyto letouny F35 v tomhle situačnim povědomí a senzorech doženou a pak už je jeho jedinou výhodou stealth" No vypadá to, že i v Rusku zjistily ...Zobrazit celý příspěvek

    Jara:"Velice brzy přijde doba kdy tyto letouny F35 v tomhle situačnim povědomí a senzorech doženou a pak už je jeho jedinou výhodou stealth"

    No vypadá to, že i v Rusku zjistily že polo-stealth a super-manévrovatelnost se plnému stealth prostě nevyrovná.

    Možná se nechtějí chlubit tím, že stroje USA objevily, až když jim kluci zaklepali na "helmy". Bez ohledu na SU-35 / 57. Ano, možná je to trošku přitažené za vlasy, ale válka prověří každou zbraň.

    Celkem mně, ale zaráží cena stroje. Pokud se říká, že F-35 je za 100(+-) mil. US drahá. Kolik v přepočtu na výkony Ruských pracujících by musela stát, aby byla stejně drahá jako SU57?Skrýt celý příspěvek

  • balm
    17:25 10.07.2018

    Oficiální vysvětlení chápu v tom smyslu, že vládní zdroje nejsou a nebudou schopné zajistit požadované finanční prostředky nezbytné k dokončení vývoje. Rusko představilo velmi ...Zobrazit celý příspěvek

    Oficiální vysvětlení chápu v tom smyslu, že vládní zdroje nejsou a nebudou schopné zajistit požadované finanční prostředky nezbytné k dokončení vývoje. Rusko představilo velmi zajímavý letoun schopný operovat z palub letadlových lodí, protože právě Su-57 se měl stát hlavním palubním letounem nové generace letadlových lodí třídy Shtorm (Projekt 23000E).

    Byla by škoda zabít povedený projekt, protože letoun podobné charakteristiky na trhu chybí. Prní pohled na konstrukční pojetí prototypu indikovalo výrazný nedostatek (vůči F-22 Raptor) v řešení a eliminaci RCS - např.: tvar vstupních otvorů a aerodynamických brzd vstupních otvorů. Ani titanová roleta (brání nasátí cizích elementů) není příliš odolní proti odrazům při čelním (bočním) ozáření. Zkrátka a dobře, chrání letoun před zaměřením na velmi dlouho vzdálenost a současně umožňuje zachovat letové charakteristiky letounu. Druhý pohled zcela jasně odpovídá na otázky manévrovacích schopností a snahu minimalizovat tepelnou stopu letounu. Totiž aerodynamický trup slouží zároveň jako účinný chladič výtokových plynů, který velmi intenzivně svádí obtékající vzduch do dráhy horkých plynů a tím přirozeně eliminuje možnost pasivní IR/UV - elektrooptické detekce letounů a střel pro střední a blízkou vzdálenost. Co zaostává za F-22 a F-35 v oblasti RCS, to nahrazuje svou eliminací pasivní IR detekce.

    Záhadou zůstává úroveň senzorů a celé avioniky, bez které se moderní letoun neobejde a Rusko silně zaostává za západem, ale z pohledu konstrukce a přirozených vlastností, se jedná o mistrovský kousek, který může uspět na trhu. Zejména na krátkou až střední vzdálenost naprosto smrtící vyvážená kombinace.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    17:14 10.07.2018

    stronger.p Isto ...o F-35 sa toho "nakecalo" dosť, ale tvrdé fakty nepustia - reálni hráči, t.j. kupujúci mali a majú o stroj vzrastajúci záujem a keby bol problémy také vážne ...Zobrazit celý příspěvek

    stronger.p

    Isto ...o F-35 sa toho "nakecalo" dosť, ale tvrdé fakty nepustia - reálni hráči, t.j. kupujúci mali a majú o stroj vzrastajúci záujem a keby bol problémy také vážne tak je o tom už dávno zúrivá politická diskusia v dotknutých štátoch.

    Pri Su-57 je situácia presne opačná. Kupujúci jednoducho nie sú a ak odpadol najdôležitejší - ruské letectvo, tak nie je o čom diskutovať. Tie problému Su-57 nie sú nové a o zmysluplnosti tohto projektu sa i v Rusku diskutuje roky.


    A sériová výroba(tých 12 objednaných kusov bude kusová výroba) len pre ruské letectvo by bola veľmi drahá.Skrýt celý příspěvek

  • stronger.p
    16:40 10.07.2018

    @dusan: Nič to nemení na fakte, že vývoj Su-57 bol neúspešný .. By mě zajímalo, z čeho vycházíte? Z těch plků v článku? Kolik podobných a horších plků bylo k F-35 a také na ...Zobrazit celý příspěvek

    @dusan: Nič to nemení na fakte, že vývoj Su-57 bol neúspešný ..

    By mě zajímalo, z čeho vycházíte? Z těch plků v článku? Kolik podobných a horších plků bylo k F-35 a také na základě nich byste považoval, že je F-35 neúspěšný? Já rozhodně ne...Skrýt celý příspěvek

  • Luky
    16:20 10.07.2018

    V tom původním článku se píše, že letectvo má dostávat první stroje příští rok s tím, že časem jim vymění motory. To jen k tomu "odpískání". S 6 gen je trochu ošemetné, že ...Zobrazit celý příspěvek

    V tom původním článku se píše, že letectvo má dostávat první stroje příští rok s tím, že časem jim vymění motory. To jen k tomu "odpískání".

    S 6 gen je trochu ošemetné, že jednotlivé státy můžou mít jinde těžiště požadavků. Zatím se vize protly ve velikém doletu, pilotní/bezpilotní konfiguraci a "ultramodernosti"(každý dle svých možností).
    Pro USA možná není na prvním místě rychlost, zatímco u Rusů je silná potřeba vyvinout nástupce MiG-31. Osobně bych očekával, že tím směrem půjdou ušetřené prostředky. Oni potřebují superrychlý stíhač s velikým doletem, ostatní to třeba tolik nepálí. Vysoké rychlosti, velký dolet a zbraně dlouhého dosahu byly původně v mnoha 6 gen konceptech.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    16:19 10.07.2018

    danny, Sokrates Samozrejme, že ostane veľa vecí k úžitku, ale predsa nebolo cieľom Rusov vyvíjať technológie, ale typ Su-57. I neúspešný vývoj vždy prinesie radu cenných ...Zobrazit celý příspěvek

    danny, Sokrates

    Samozrejme, že ostane veľa vecí k úžitku, ale predsa nebolo cieľom Rusov vyvíjať technológie, ale typ Su-57. I neúspešný vývoj vždy prinesie radu cenných skúseností. Nič to nemení na fakte, že vývoj Su-57 bol neúspešný ...

    Su-27UB je určite "bližšie" k Su-30SM, ako MiG-35 ku MiGu-29. Vývoj MiGu-29M išiel len s oneskorením paralelne s vývojom verzií MiG-ov 29, pokým Su-30 bola čistá postupná evolúcia.Skrýt celý příspěvek

  • stronger.p
    16:13 10.07.2018

    danny, některým lidem prostě nevysvětlíte, že např. F-16V je je zcela jiný letoun, než původní F-16A a že se podobají pouze dizajnem. To stejné MiG-29 a MiG-35, co na tom ,že 35tka ...Zobrazit celý příspěvek

    danny, některým lidem prostě nevysvětlíte, že např. F-16V je je zcela jiný letoun, než původní F-16A a že se podobají pouze dizajnem. To stejné MiG-29 a MiG-35, co na tom ,že 35tka má jiný půdorys a je z jiných materiálů...
    Někdy mi přijde, že je potřeba "myslet hlavně politicky.."...:DSkrýt celý příspěvek

  • danny
    16:00 10.07.2018

    dusan: příliš radikální a spíše přáním podložená tvrzení. I v případě, že sériovou výrobu celého letadla nikdy nerozjedou, je zcestné předpokládat, že v rámci vývoje nevznikla řada ...Zobrazit celý příspěvek

    dusan: příliš radikální a spíše přáním podložená tvrzení. I v případě, že sériovou výrobu celého letadla nikdy nerozjedou, je zcestné předpokládat, že v rámci vývoje nevznikla řada technologií, systémů a komponent, které jsou použitelné jinde. Viz. např. motor. A udržení konstrukčních a vývojových kapacit má taky svou hodnotu.
    Su-30SM je Su-27UB asi tak, jako Mig 35 je vlastně Mig 29Skrýt celý příspěvek

  • Sokrates
    15:54 10.07.2018

    dusan: No vidíš, Su-30 bola podľa teba len evolúcia a predsa sa z neho stalo lietadlo, ktoré spolu s Su-35S tvorí základ ruského letectva. Su-57 je v tomto kontexte revolúcia, ...Zobrazit celý příspěvek

    dusan: No vidíš, Su-30 bola podľa teba len evolúcia a predsa sa z neho stalo lietadlo, ktoré spolu s Su-35S tvorí základ ruského letectva.
    Su-57 je v tomto kontexte revolúcia, preto veľmi pochybujem, že miliardy vynaložené na jeho vývoj boli minuté zbytočne. Uvidíme ako dopadnú rokovania o podmienkach výroby prvej sériovej várky.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    15:45 10.07.2018

    Stručne povedané ... projekt Su-57 skrachoval. Zrejme to bude kombinácia nedotiahnutého vývoja a špirály stúpajúcich nákladov. Predstava úspešného vývozu je samozrejme absurdná. ...Zobrazit celý příspěvek

    Stručne povedané ... projekt Su-57 skrachoval.

    Zrejme to bude kombinácia nedotiahnutého vývoja a špirály stúpajúcich nákladov. Predstava úspešného vývozu je samozrejme absurdná. Jediný možný scenár je kompletný odpredaj celého vývoja ... za lacno.

    Sokrates

    Su-30 nebol nový typ, len evolúcia Su-27UB s minimálnymi nákladmi na vývoj a minimálnymi rizikami. Su-30SM je len vyvrcholením tohto postupného málo rizikového vývoja. So Su-57 je to úplne neporovnateľné.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 5 z 8