NÁZOR: Islámský terorismus kryjeme politickou korektností

Foto: Policie prohledává místo teroristického útoku v kavárně Comptoir Voltaire. / AFP / Kenzo Tribouillard
Francouzská policie prohledává místo teroristického útoku v kavárně Comptoir Voltaire. / AFP / Kenzo Tribouillard  

Evropa zažila v sobotu ráno krvavé probuzení. Islámští teroristé zavraždili v Paříži více než 120 lidí. Státníci útok odsuzují a zdůrazňují, že Evropa si svobodu vzít nenechá. Není však to, co si Evropané nechtějí vzít, spíše spravedlnost?

Politická korektnost

Obávám se, že místo toho, aby podobná tragédie vyburcovala evropskou společnost z letargie, bude opět utopená v předstírané politické korektnosti. Nikoliv přirozené slušné politické korektnosti, ale te, která slouží pouze a jen k upevnění mocenského postavení vládnoucích elit.

Již nyní vidíme objevovat se nic neříkající prázdná prohlášení o tom, že se nejedná o souboj mezí náboženstvím, ale mezi “svobodou a tyranií” a “civilizací a barbarstvím”. Jsou to prohlášení v nejlepším případě naivní, psané ve slabé emotivní chvilce, v horším případě jsou výsledkem předstírané morální nadřazenosti, či slouží k upevňování politické moci.

Bohužel politik si musí dát pozor na to, co, kde a komu říká. Reflektovat realitu ve svých prohlášeních se nemusí vyplatit, protože za zády číhají mocenští konkurenti, kteří podobná prohlášení mohou hned využít. Současná média jistě ráda otisknou obvinění některého politika z rasismu, nesnášenlivosti, xenofobie a tmářství.

Všechna čest těm politikům, kteří dokáží mluvit mimo předstíranou politickou korektnost.

Realita? Problém je Islám

Realita je taková, že za útok v Paříží může nekontrolovatelná migrace lidí vyznávající jiné hodnoty a životní postoje, než vyznává naše euroatlantická/křesťanská civilizace a kultura.

Je třeba jasně a bez politické korektnosti říct, že velká populace lidí vyznávající Islám znamená v Evropě velké bezpečnostní riziko a není žádoucí ji navyšovat. Ve Francii existují celé čtvrti arabských nebo afrických přistěhovalců s vlastními pravidly a způsobem života, které nadřazují nad pravidla a způsoby hostitelské země.

Lidé v těchto čtvrtích žijí v cizí zemi, s cizí kulturou, jsou vyděděni, nemají šanci na sexuální partnerku, práci a budoucnost. Naprosto dokonalá půda k verbování mladých zmatených mužů, kteří pro "vyšší dobro" postřílí nevinné lidi z nenáviděné dekadentní západní kultury, která utlačuje jejich způsob života (zemi, kulturu, náboženství, proroky - dosaďte si podle libosti).

Navíc se nedá čekat zlepšení. Lidé mimo euroatlantický civilizační okruh se v Evropě neasimilují ani za stovky let. I za stovky let budou kolem Paříže arabské, afghánské, syrské nebo pákistánské čtvrtě se svými vlastními pravidly.

Ve skutečnosti jsme to my v České republice, kteří máme západní Evropě radit s trvalou imigrací a sžívání se s jinými národy. Můžeme Francii, Německu nebo Velké Británii (ale ti to samí ví, jak se sžívají se Skoty nebo Velšany) vysvětlit, jak se u nás za staletí asimilovali sudetští Němci nebo Romové, případně Maďaři na jižním Slovensku.

Vítejte v NAŠEM domově

Abych ujasnil svůj postoj. Nejsem proti imigraci obecně, vítám lidi, kteří s pokorou přijdou do cizí země a s pokorou přijmou její tradice, zvyky a kulturu. Můžeme se podívat kolem sebe a uvidíme takových lidí spoustu. Zářným příkladem jsou například Ukrajinci, Vietnamci, či křesťané ze Sýrie.

Ano, i mezi nimi se nalézají lidé, kteří vstřícnost dané hostící země zneužívají. Ale to je problém nemorálnosti a antisociálnosti jednotlivců, nikoliv kulturním a společenským rysem Ukrajinců, Vietnamců a křesťanů ze Sýrie nebo koptů z Egypta.

Evropa si musí navždy dát pozor, aby “neztratila duši” a nedopustila se hrůz, které proběhly v první polovině 20. století.

Avšak problém imigrace není o tom, že si myslíme, že jsme "lepší nebo horší" než ti příchozí, ale že jsme jiní, máme jiné životní hodnoty a postoje. Za svůj názor se nesmíme stydět a měnit ho. Proč taky? Evropa je náš domov s našimi pravidly a zákony.

Je třeba hostům, kteří příjdou k nám domů jasně říct, že v našem domově jsou a budou hosty, kteří se budou chovat podle toho, jak my chceme. Nikoliv, aby nám diktovali, jak my se máme chovat ve vlastním domově.

Obávám se však, že výše uvedené platí pro země jako Česká republika, Polsko, Slovensko nebo Maďarsko. Země jako Francie, Velká Británie a (doufejme, že ne) Německo již se vydaly na cestu, na které se Islám stal součástí jejich národní identity. Jsou to země, které si i s uprchlíky k sobě domu vzaly všechny problémy Středního východu a islámského světa.

Jiný úhel pohledu

Komentář Petra Švaňy, bezpečnostního manažéra Armády ČR: 

V reakci na události v Paříži mě napadá, jak dlouho ještě bude evropská politická reprezentace ignorovat bezpečnostní rizika vyplývající z nekontrolovatelného proudu uprchlíků, který dnes zažíváme.

Ano, asi nelze spojovat včerejší události přímo se současnou migrační krizí, ale pokud nebudeme schopni a ochotni zajistit, že skrze neztotožněné uprchlíky nedojde ke zvýšení pohybu kriminálních živlů po Evropě, tak bude nebezpečí vzniku takových událostí eskalovat.

Na tom, co říkám nehledejte nic xenofobního ani rasistického či antiislámského. Jde v podstatě jen o statistické vyjádření rizika, že v obrovských počtech utečenců, kteří přicházejí do evropského prostoru, musí být logicky jisté procento zločinců a tedy i možných skrytých teroristů.

I kdyby to jen jedno jediné procento z celkového počtu asi milionu uprchlíků, tak to znamená 10 000 potencionálních atentátníků. Deset tisíc, je to málo nebo moc? Co dokáže takový počet lidí v následujících měsících či letech způsobit na našem území?

Samozřejmě nemusí k tomu dojít. Riziko nekontrolovatelné migrace však nesmí podcenit žádný odpovědný politik a už vůbec ne bezpečnostní složky evropských států a EU jako celku.  Zatím, ale jakoby tato upozornění nenacházela sluchu.

Je opravdu tragické, že jen události typu té, kterou teď naplno zažíváme, obvykle otevírají zaslepeným oči. Obávám se ale, že po odeznění nejtragičtějších okamžiků opět upadneme do letargie a nic zásadního se nezmění.

Myslím, že po včerejšku bude zásadní změnou jen to, že se naplní tragičnost dalšího pátku 13.

Komentář Mgr. Hany Zelené, novinářky a redaktorky Armádních novin:

Zatímco byly lednové útoky na redakci Charlie Hebdo vysvětlovány (a někdy i ospravedlňovány...) pomstou za satirické články, trojice nočních útoků nabyla dalších rozměrů, a to nejen co do počtů obětí. Cíle byly voleny s účelem zasáhnout co nejvíce civilních obětí a ačkoli ještě nejsou známy podrobnosti, první informace naznačují barbarské vyvraždění rukojmích.

Spouštěčem nebyl konkrétní čin, nejedná se o akt odvety, ale o prokazatelně zastrašují výhrůžný akt ze strany Islámského státu, který se k útokům přihlásil. Jiří Brančík, primář psychologického oddělení Vojenské nemocnice Brno, pro ČT 24 řekl, že motivem takových útoků je jednoznačně víra a pocit, že mají útočníci na svoje činy morální právo.

Vznik a nábor do řad bojovníků Islámského státu je někdy zdůvodňován frustracemi mladých lidí žijících na ekonomické a sociální periferii společnosti. Tyto argumenty ale stále častěji padají ztotožněním islamistů, kteří do ISIS přicházejí z bohatých muslimských vrstev. To dává za pravdu Brančíkovu názoru, že za postojem útočníků je nikoli deprivace či sociální útlak, ale muslimská víra.

Připomeňme, že slovo islám znamená v překladu "podrobení se", muslim je "ten, který se podrobuje bohu". Na rozdíl od křesťanství se ale jedná o podrobení bezpodmínečné, bez kladení zpochybňujích otázek.... Neexistuje ani časová paralela s vývojem těchto dvou náboženství: Islám se ze své podstaty ani vyvíjet nesmí, jakákoli úprava Mohamedových výroků je zapovězena.

Stagnace názorového posunu muslimských věřících v kontrastu s celosvětovým vývojem, násobeným postupným vyčerpáváním zdrojů v oblasti Blízkého vývoje Afriky a současně neúspěch při začleńování muslimských menšín v západní splečnosti musel vést ke střetu. Jejich úsilí prosadit i násilím jedinou možnou formu životního stylu, který islamista zná, je schopen akceptovat, je pochopitelná. Ale ne přijatelná. Cenou jsou bez přehánění nejen hodnoty, ale jak ukázaly i poslední hodiny, i životy příslušníků západní společnosti.

Její členové jsou aktuálně ochromeni strachem a jejich reakce je přirozená a pochopitelná. Následující dny ji bude nutné zpracovat. Výsledkem bude rekapitulace hodnot, zvážení, které a do jaké míry obhajovat. Úskalím, ale současně prioritou západní společnosti je, že hodnoty demokracie a lidských práv vůbec, neodvíjí toliko od výkladu jediného Boha coby nejvyšší autority. A to přesto, že je Desatero v trestních a občanských právních normách zakotveno. 

Skutečnost, že se naše společnost dokázala vyvíjet, převzít po pádu Říma do svých právních norem světské zásady římského práva a učinila je nezávislé na náboženství, které se stalo toliko nadřazenou morální hodnotou, je její nadějí. Nadějí ve smyslu svobodné společnosti, osobnosti, která dokáže být zodpovědná za své činy. Fanatický islamista, který důsledky svých činů přesouvá na jediného Boha, nikdy svobody nedosáhne.
 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Islámský stát bude poražený. Svět nemůže dovolit ničenu takovému existovat

Spravedlivá pomsta. V září 2001 totiž napadli jeho zemi. Byl tehdy ve škole a díval se, jak padá ...

POLEMIKA: Ďábel proti Ďáblu - Islámský stát proti Al-Qaidě

Na přelomu srpna a září byly v médiích zveřejněny dva články, které prezentovaly názory amerického ...

Letecké údery spojenců na Islámský stát jen na oko?

Spojené státy a další země koalice provádějí v rámci Operace bytostné odhodlání (Operation Inherent ...

Spojené státy zabily již 20 000 bojovníků Islámského státu?

Jak měřit úspěch leteckého bombardováni? Podle shozených bomb, podle počtu náletů? Jedním z mediálně ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • semtam
    23:37 15.11.2015

    Takeda A to, že Assad potlačoval demonstrace, není v této oblasti nic neobvyklého. SA bych řekl, že je mnohem tvrdší a Izrael se s Palestinci taky nemaže. V Sýrii vznikla válka ...Zobrazit celý příspěvek

    Takeda

    A to, že Assad potlačoval demonstrace, není v této oblasti nic neobvyklého. SA bych řekl, že je mnohem tvrdší a Izrael se s Palestinci taky nemaže. V Sýrii vznikla válka z toho důvodu, že opozice měla dodávky zbraní z SA a Kataru. navíc politickou podporu USA a to jen z toho důvodu, že Assad není kamarád. Zas napíšu, že patří mezi nejsekulárnější vládce na Blízkém východě.
    To, že opzice, která se dosud ani nevyprofilovala jako demokratická tudíž ta, kterou bychom měli na základě našich hodnot podpořit, tak ji podporujeme i přes to, že nevykazuje demokratické natož sekulární rysy. A když byli demonstrace v SA tvrdě potlačeny, tak na západě něštěk ani pes. Proto když se někdo na západě ( ano na západě ne v ČR, SK, PL, HU) vehementně zastává hodnot a demokracie, tak si nemohu pomoci, ale působí to docela pokrytecky. I USA, když prohlásili, že dají podporu všem co jsou utlačovaný, tak když se na ně obrátili ženy z islamského světa (Bahrajn) , tak USA se na jejich práva vykašlali.

    Tím pádem, můžete být diktátor jak je libo, ale musíte vycházet a jít na ruku západu. Pokud máte demokracii a svobody, ale nejste kamarád USA, tak máte problém.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    23:18 15.11.2015

    Takeda Je pravda, že jsem se neměl snižovat na Pavlovu úroveň. Máte pravdu, že by jsme měli hovořit vůči sobě s úctou a neměl jsem se ani vyprovokovat jeho útoky. Má chyba. ...Zobrazit celý příspěvek

    Takeda

    Je pravda, že jsem se neměl snižovat na Pavlovu úroveň. Máte pravdu, že by jsme měli hovořit vůči sobě s úctou a neměl jsem se ani vyprovokovat jeho útoky. Má chyba. Nerozumím uhýbání od tématu.

    K onomu sektářskému násilí máte pravdu, ale je tu velké ale. Na které stále upozorňuji. Bez podpory dodávek zbraní, výcviku a nyní i ideologie by tato násilí neměla větších rozměrů.
    Ohledně diktátorů se všimněte, že diktatury na Blízkém východě jsou standartem a Irák u něhož byla neúspěšně roubována demokracie zapříčinila emigraci 0,5 mil křesťanů.
    Na Blízkém východě klid dlouho nebude. S tím také souhlasím a proto by měla EU se chovat pragmaticky a ne tak, že si celou oblast nastěhuje k sobě. jak to pomalu teď vypadá.

    Nevím o jaké konspiraci hovoříte? Kaddáfí navázal dilomatické styky se západem někdy kolem roku 2006 a Libye byla vyškrtnuta z osy zla. Kaddáfí odškodnil pozůstalé. A nyní v Libyi působí i odnož IS a země je de facto nestabilní. A že nyní je to tranzitní zemí je pravda. Jaká konspirace holý fakt.

    A k ČR jako jedna z mála zemí má v Sýrii ambasádu, kterou využívá i USA. A postoj ČR je aby se mírových rozhovorů v Sýrii účastnil i Assad. Velmi rozumné Assad ať se líbí nebo ne, je jeden z velkých hráčů v Sýrii a 5 let války jeho podporu víc než dost prověřilo.Skrýt celý příspěvek

  • Gloton
    23:13 15.11.2015

    ratataarmata: no antivirus likviduje každou detekovanou virovou infekci, i tu třeba právě momentálně latentní.

    ratataarmata: no antivirus likviduje každou detekovanou virovou infekci, i tu třeba právě momentálně latentní.

  • ratataarmata
    23:03 15.11.2015

    Glotone, tam křičí Allahu Akbar úplně všichni i Assadovi vojáci. I tolikrát zmiňovaní Allávité jsou totiž muslimové.

    Glotone, tam křičí Allahu Akbar úplně všichni i Assadovi vojáci. I tolikrát zmiňovaní Allávité jsou totiž muslimové.

  • Takeda
    22:52 15.11.2015

    semtam: Nechte si ty invektivy. Došly Vám argumenty? Tak nasadíte urážky, změnu tématu a budete útočit na nějaký detail, který ostatní stejně mysleli jinak, co? Tohle mi na Vás ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam: Nechte si ty invektivy. Došly Vám argumenty? Tak nasadíte urážky, změnu tématu a budete útočit na nějaký detail, který ostatní stejně mysleli jinak, co? Tohle mi na Vás skutečně vadí, když se k tomuhle snižujete. Jinak je s Váma diskuze zajímavá a často si poupravím názor...

    Pavel1 to vyjádřil dost jasně.

    Já vidím příčinu v diktátorech blízkého východu a Maghrebu, kteří se dostali k moci během studené války po dekolonizaci téhle oblasti. Tady má Západ máslo na hlavě, ale to se bavíme o koloniálních časech po 1. světový nebo o studený válce, kdy si prostě šli všichni po krku a podpora diktátorů prostě patřila ke hře. V minulém století byli diktátoři za pomoci USA i SSSR, podle toho za koho kdo kopal, sto situaci zvládat.

    Pak najednou studená válka skončila a zůstala nepřátelství a křivdy, mrtě partikulárních zájmů a nechalo se to 20 let vyhnít. Včera to vysvětloval filosof Patočka, že vlastně nebyla žádná mírová konference po studený válce, kde by se tihle diktátoři mohli nějak domluvit, jak to doklepou.

    Sektářský násilí by stejně vypuklo, USA to svou hloupou politikou po úspěšný invazi jen urychlily. Dokud si budou Saudové měřit pindíky s ajatoláhy z Iránu, tak nebude klid.

    Ad Libye. Vy to fakt zjednodušujete. Je hezky vidět, že EU fakt nevěděla co s tim. Francouzi si s Kaddáfím podávali ruce. Britové skřípali zubama kvůli Lockerbie... (Lockerbie Vám taky nějak nesedí do toho Kaddáfího obrazu stabilizátora oblasti). A pak do toho arabský jaro. Bum. žádná šílená konspirace... S tou se děte bodnout.Skrýt celý příspěvek

  • Gloton
    22:45 15.11.2015

    ratataarmata: ideální zbraň by byla nějaká obdoba počítačového antiviru pro lidský mozek, kdy jako virus by byly detekovány kladné emoce na sousloví "allahu akbar". Šířilo ba se ...Zobrazit celý příspěvek

    ratataarmata: ideální zbraň by byla nějaká obdoba počítačového antiviru pro lidský mozek, kdy jako virus by byly detekovány kladné emoce na sousloví "allahu akbar".
    Šířilo ba se to aerosolově a zavirovaný mozek by antivirus nenávratně vypnul.....a byl by klid.Skrýt celý příspěvek

  • Gloton
    22:40 15.11.2015

    ratataarmata: ale zase určitě jen "špatnýma" bombama. Je potřeba začít hlubko ve skladech hledat uložené neutronové nálože, případně ještě lépe, pořádně zainvestovat do jejich ...Zobrazit celý příspěvek

    ratataarmata: ale zase určitě jen "špatnýma" bombama.
    Je potřeba začít hlubko ve skladech hledat uložené neutronové nálože, případně ještě lépe, pořádně zainvestovat do jejich dalšího vývoje. Jednou se nám budou hodit.Skrýt celý příspěvek

  • ratataarmata
    22:33 15.11.2015

    Copak asi chystá Rusko za odvetu? Carbombu?

    Copak asi chystá Rusko za odvetu? Carbombu?

  • ratataarmata
    22:33 15.11.2015

    semtame, ty píšeš, jako kdyby konflikt v Sýrii začal tím, že Islámský stát napadl Assada, konflikt ale začal tím, že Assad napadl vlastní obyvatelstvo, které demonstrovalo proti ...Zobrazit celý příspěvek

    semtame, ty píšeš, jako kdyby konflikt v Sýrii začal tím, že Islámský stát napadl Assada, konflikt ale začal tím, že Assad napadl vlastní obyvatelstvo, které demonstrovalo proti mizerné životní situaci a proti Assadově politice. Assad napadl normální syrské civilisty. Ke vzniku IS a přílivu islamistů z Čečenska apod byla ještě dlouhá předlouhá cesta. Assad začal potlačovat demonstrace, později do nich střílet a ještě později bombardovat města (civilní čtvrtě) v oblastech, kde mu vypověděli poslušnost. Tou dobou po žádném Islámském státu nebylo ani vidu ani slechu. Jenže Rusko pomocí diplomaci zabránilo světovému společenství v Sýrii zasáhnout a samo taky nedělalo nic a tím vytvořilo podmínky pro to, aby se rozhořel konflikt v Sýrii do dnešních rozměrů, kdy už i samo Rusko naznalo že musí zasáhnout.Skrýt celý příspěvek

  • ratataarmata
    22:25 15.11.2015

    Tak Francie už prý bombarduje Rakku. Vive la France!

    Tak Francie už prý bombarduje Rakku. Vive la France!

  • semtam
    22:11 15.11.2015

    Pavel1 Jo jasně Assad měl hned odstoupit a tím pádem vystavit všechny menšiny v nemilost. Co by jste pro ten terorismus neudělal, že ano. A málem jsem zapomněl, země Libyjská, ...Zobrazit celý příspěvek

    Pavel1

    Jo jasně Assad měl hned odstoupit a tím pádem vystavit všechny menšiny v nemilost. Co by jste pro ten terorismus neudělal, že ano. A málem jsem zapomněl, země Libyjská, Irácká, Syrská nyní vzkvétá i ty komiku :)Skrýt celý příspěvek

  • liberal shark
    21:50 15.11.2015

    V okolí Marseille prý existuje muslimská no-go zóna o ploše 180 km2, kde jsou muslimské gangy vyzbrojeny ručními zbraněmi, PTŘS, PLŘS a minomety. Muslimské zóny existují v Bruselu ...Zobrazit celý příspěvek

    V okolí Marseille prý existuje muslimská no-go zóna o ploše 180 km2, kde jsou muslimské gangy vyzbrojeny ručními zbraněmi, PTŘS, PLŘS a minomety. Muslimské zóny existují v Bruselu a na severu Paříže. I kdyby to nebyla pravda, islám musí být v Evropě postaven mimo zákon a propagace práva Šaríja prohlášena trestným činem. Jen tak se dá omezit působení islámských nadací a mešit, kde imámové verbují teroristy.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    21:45 15.11.2015

    Pavel1 Vážně? A jak jste na to přišel? Příklad zde a jen příklad zdrojů je nespočet a nyní hlavně Libye vydírá. Račte ...Zobrazit celý příspěvek

    Pavel1

    Vážně? A jak jste na to přišel?
    Příklad zde a jen příklad zdrojů je nespočet a nyní hlavně Libye vydírá. Račte počíst

    http://zpravy.idnes.cz/priliv-...

    A když píšu Africká cesta, tak tím nemyslím cestu z Blízkého východu. Chtělo by to základní znalost zeměpisu.Skrýt celý příspěvek

  • Pavel1
    21:41 15.11.2015

    Ad vychvalování asada. Další hovadina. Pokud jde o asadovic familíji, tak fotřík nechal v jednom jediném městě zmasakrovat 25 000 lidí, na syrské židy si najal druhoválečného ...Zobrazit celý příspěvek

    Ad vychvalování asada. Další hovadina. Pokud jde o asadovic familíji, tak fotřík nechal v jednom jediném městě zmasakrovat 25 000 lidí, na syrské židy si najal druhoválečného nacistického zločince, podílel se na léta trvající občanské válce v Libanonu, o agresích vůči Izraeli nemluvě. Asad junior je pro změnu zodpovědný za rozpoutání občanské války, několik set tisíc mrtvých a miliony uprchlíků. Jak tato famíle tak kaddáfí své země ekonomicky zruinovali, což byla skutečná příčina demonstrací a požadavků na změnu režimu.Skrýt celý příspěvek

  • Pavel1
    21:34 15.11.2015

    semtam: Ač tento blábol jedinci, kteří psychopaticky nenávidí západ, neustále přežvykují je to totální hovadina. Kaddáfího režim ničemu nebránil. Naopak. Za kaddáfího vlády z Libye ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam: Ač tento blábol jedinci, kteří psychopaticky nenávidí západ, neustále přežvykují je to totální hovadina. Kaddáfího režim ničemu nebránil. Naopak. Za kaddáfího vlády z Libye z rok utíkalo víc a víc lidí. V letech před vypuknutím občanské války v Libyi, to byly desetitisíce lidí ročně. V součanosti, naprostá většina imigrantů jde do Evropy balkánskou cestou, o cestu z Libye přes moře se pokouší málokdo. Takže tvrdit, že Libye je dnes tranzitní zemí může jen vylízanec. Mimochodem, Kaddáfí Evropu vydíral. Například požadoval sumy v miliardách eur, jinak hodlal zaplavit Evropu přistěhovalci. Je jasné, že bez zásahu západu v Libyi, by to tam dnes vypadalo jako v Sýrii, tj. krvavá občanská války statisíce mrtvých a miliony uprchlíků na cestě do Evropy. Tomu se díky zásahu západu podařilo zabránit.Skrýt celý příspěvek

  • copy
    21:21 15.11.2015

    S článkem se dá souhlasit, ale měli bychom si uvědomit, že i my, či západ obecně, máme pořádný kus másla na hlavě. Problém není jen na straně islámu a je i v nás, respektive naší ...Zobrazit celý příspěvek

    S článkem se dá souhlasit, ale měli bychom si uvědomit, že i my, či západ obecně, máme pořádný kus másla na hlavě. Problém není jen na straně islámu a je i v nás, respektive naší společnosti. Hodnoty které hlásáme se snadno říkají, ale pak se jimi mnohdy neřídíme. Tvrdě si prosazujeme své vlastní zájmy po světě a pak alibisticky zapomínáme.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    21:06 15.11.2015

    ratataarmata Opět špatně, Kaddáfí toto sice prones. Ale on na tomto jevu neměl žádný vliv. A naopak, jeho režim bránil ilegální migraci do Evropy. Nyní je to tranzitní země pro ...Zobrazit celý příspěvek

    ratataarmata

    Opět špatně, Kaddáfí toto sice prones. Ale on na tomto jevu neměl žádný vliv. A naopak, jeho režim bránil ilegální migraci do Evropy. Nyní je to tranzitní země pro Afriku. Docela paradox však?

    A před jeho svržením si s Francouzema s úsměvem podával ruce. Pak přišli hodnoty...Skrýt celý příspěvek

  • ratataarmata
    21:00 15.11.2015

    GAVL, patologické není chování Francouzů, patologické je hlavně podezírání USA a západu že si shodili dvojčata, stvořili IS a uměle vytvářejí imigrantský příliv. Tím je neustále ...Zobrazit celý příspěvek

    GAVL, patologické není chování Francouzů, patologické je hlavně podezírání USA a západu že si shodili dvojčata, stvořili IS a uměle vytvářejí imigrantský příliv. Tím je neustále zpochybňována a oslabována přirozená podporu boji proti islamismu, který západ v čele s USA vede už řadu let. Takové to "a kdo ví, co tam ti Američani vůbec bombardují" a "IS se západu náramně hodí" a podobné bláboly - to je patologie. Francie proti islamistům bojuje po celém světě a je jí to ke cti. Díky tomu se stala terčem opakovaných útoků. Islamisté dobře vědí kdo je jejich nepřítel. Ale lžiláskaři napíší "kdyby se Francie nesrala do Sýrie a taky do Libye a nechala vládnout Kaddáfího měla by klid". Přitom onen často citovaný výrok "o dobytí Evropy dělohami islámských žen" vyřkl právě tenhle Kaddáfí co prej udržoval "pořádek a zákonnou vládu". A Sýrie zase bojovala po boku USA proti Saddámovi ve Válce v zálivu a mimochodem ve válce Íránu a Iráku stála Sýrie také proti Husajnovi, proč jen tomu hodnému Husajnovi tak škodili, cožpak nevěděli to co lžiláskaři, že Husajn byl dobrý a přinášel stabilitu regionu?Skrýt celý příspěvek

  • Petr M
    20:57 15.11.2015

    ratataarmata, to je pravda, ale takových lidí, co tam pomáhali tahat raněné a pod, byla spousta, co jsem viděl videa. Ale média vyzdvihnou jen jediného hrdinu muslima. Kdyby ...Zobrazit celý příspěvek

    ratataarmata, to je pravda, ale takových lidí, co tam pomáhali tahat raněné a pod, byla spousta, co jsem viděl videa. Ale média vyzdvihnou jen jediného hrdinu muslima.

    Kdyby vyhrála Le Penová, bylo by to dobré, pro budoucnost Francie i EU, jelikož by zastánci multikulturalismus, neboli invaze muslimů do EU ztratili většinu. ps. nějaké americko židovské zájmy mě vůbec nezajímají.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    20:48 15.11.2015

    ratataarmata Ve Francii neexistují žádné ofiko statistiky dle náboženství či národnosti. Tudíž to, že to byl muslim někdo musel přidat a ne ve Francii. A četl jste někdy ...Zobrazit celý příspěvek

    ratataarmata

    Ve Francii neexistují žádné ofiko statistiky dle náboženství či národnosti. Tudíž to, že to byl muslim někdo musel přidat a ne ve Francii.
    A četl jste někdy ateista, křesťan, apod. Asi těžko že. Tudíž propaganda, která ani nezmiňuje vyznání těch žen.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 4 z 8