CV90: Evoluce na bitevním poli

CV90 MkIV; větší foto / BAE Systems 

Co mají společné Dánsko, Estonsko, Finsko, Nizozemsko, Norsko, Švédsko a Švýcarsko? Všichni těží z kontinuálního vývoje jednoho z nejmodernějších, nejvšestrannějších, nejspolehlivějších a v boji osvědčených vozidel na světě - bojových vozidel pěchoty CV90!

Kombinace bojové síly, mobility a ochrany je základním kamenem platformy CV90, bojového vozidla pěchoty (BVP), které se vyvíjelo více než dvě desetiletí. Vysoce komplexní model CV90 vychází z dědictví jeho prověřených předků a ve své kategorii nemá na světě konkurenci.

 

 

Podstatou CV90 je vize neustálého budoucího vylepšování. Z původních požadavků stanovených v polovině devadesátých let Švédskou správou materiálu pro obranu na nejnovější verzi CV90 dodanou Norské armádě přišel čas na přivítání nového člena úspěšné rodiny - již pátou generaci, CV90 MkIV!

 

„Naše společnost se neustále zaměřuje na způsoby, jak zavést nové technologie do modelu CV90 s cílem zvýšit jeho výkon, udržet vynikající bojeschopnost a udržet CV90 mezi špičkou vozidel určených pro pozemní operace," řekl Dan Lindell, manažer programu CV90 v BAE Systems Hägglunds.

 

CV90 MkIV se zrodil z výzkumného a vývojového programu, kde jsme zužitkovali zpětnou vazbu od sedmi národů, které platformu CV90 v současnosti používají. Díky modernizaci na podvozku a v motorové části má CV90 MkIV nový motor a modernizovaný výkonový převod, přičemž uživatelům poskytuje další dvě tuny užitečného zatížení, které je možné využít bez vlivu na pohyblivost vozu.
 

Kromě toho je model CV90 MkIV vybaven nejnovější čtvrtou generací elektronické architektury postavenou dle standardu NATO. Ta nejenže umožňuje účinnější datovou fúzi snímačů, ale také předurčuje vozidlo k podpoře budoucího technologického růstu a schopností, jako je rozšířená realita, koncepce strojového učení, umělá inteligence a autonomní podpora posádky.

 

"Klíčovým faktorem pro neustálý růst schopností CV90 je využití vyspělých konstrukcí, které minimalizují vývojové riziko, a použití nových technologií, které na bojišti udržují náskok před potenciálním protivníkem," uvedl Lindell. "Jsme přesvědčeni, že MkIV to splňuje ve všech ohledech."

 

Existuje více než 1200 vozidel CV90 v 15 různých variantách, které působí v sedmi zemích - včetně čtyř zemí NATO. Všechna byla postavena na osvědčených technologiích společnosti Hägglunds BAE Systems se sídlem ve Švédsku.

 

CV90 byly nasazeny národními silami, OSN a NATO v misích po celém světě, od Afghánistánu po Libérii. Do dnešního dne má za sebou model CV90 více než 4,5 milionu výzkumných a vývojových hodin a společnost BAE Systems je připravena dále rozvíjet i budoucí generace úspěšného modelu.

 

CV90 MkIV

 

Vzhledem k tomu, že Česká republika bude v nejbližší době nahrazovat flotilu BVP pěchoty BVP2, společnost BAE Systems se rozhodla v budoucím výběrovém řízení nabídnout české armádě k ochraně země a udržování národních obranných schopností novou generaci CV90 MkIV.

 

Během posledních dvou let se společnost BAE Systems zaměřila také na posílení vztahů s českými průmyslovými partnery. Od podpisu dohody o spolupráci v květnu 2016 s výrobcem obranného vybavení a systémovým integrátorem VOP, se partnerská síť stále rozrůstá a nyní zahrnuje i další spolupracovníky, výrobce kabeláže a elektroniky Ray Service a výrobce optických systémů Meopta.
 

Pokud jde o průmyslovou spolupráci s lokálními firmami, má BAE Systems mnoho zkušeností a prokazatelných výsledků a tento přístup je i nadále jedním z nejdůležitějších faktorů našich úspěšných vztahů se zákazníky. V posledních 10 letech jsme poskytli výhody místnímu průmyslu v celkové výši 6 miliard liber / 201 miliard Kč. Na platformě CV90 prokázaly tyto vzájemně prospěšné vztahy: Norsko, Finsko, Švýcarsko, Nizozemsko a Dánsko.

 

Bojem prověřené a nejmodernější řešení založené na spolupráci s českým průmyslem, CV90 MkIV splní bezpečnostní a obranné požadavky České republiky - a nyní úspěšně do budoucnosti!

 

Redakčně upraveno

Nahlásit chybu v článku


Související články

Britský Warrior 2 s 40mm automatickým kanónem CT40

Na londýnské výstavě IAV 2018 (International Armoured Vehicles 2018) firma Lockheed Martin ...

Modernizace bojových vozidel pěchoty M2 Bradley

Americká armáda (US Army) plánuje provést hloubkové vylepšení pásových bojových vozidel pěchoty ...

Německé bojové vozidlo pěchoty Puma pro Armádu ČR?

Redakce Armádních novin si ve výrobních prostorách německé firmy KMW (Krauss-Maffei Wegmann) v ...

NGAFV: Singapurské vozidlo pro americké výsadkové jednotky

Singapurská společnost ST Kinetics je připravena předat americké armádě v rámci programu MPF (Mobile ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Rase
    10:40 02.03.2018

    KOLT: Merkavu do toho netaheme, ojeté nikdo nenabízí a i izraelci si je pořád vyrábějí pro sebe. Jejich reálná cena bez americké dotace taky nebude zrovna malá. Provozovat Abrams ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT:
    Merkavu do toho netaheme, ojeté nikdo nenabízí a i izraelci si je pořád vyrábějí pro sebe. Jejich reálná cena bez americké dotace taky nebude zrovna malá. Provozovat Abrams s turbínou asi nechceme ale výměna za diesel je myslí docela náročná a jsou nutné zásahy do korby (myslí že se musela prodloužit). Vždycky jsem měl rád Challenger 2, ty ale nejsou k mání, jeho starší bráška ale je. Pokud Rheinmetall řeší s brity modernizaci jejich tanků, tak většina těch komponentů (i kanón L55) by šly osadit na tuto mašinu.
    Pokud tedy AČR chce hodně tanků a na nové nemá, tak u ojetých ten výběr moc není (krom Abramse).Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    10:24 02.03.2018

    Challenger 1: asi by stačila repase většiny částí (pancířem by na tom měl být slušně). S elektronikou se svézt s Brity a jejich modernizací Chall2 (nebo Leo2A7). Otázkou by bylo co ...Zobrazit celý příspěvek

    Challenger 1: asi by stačila repase většiny částí (pancířem by na tom měl být slušně). S elektronikou se svézt s Brity a jejich modernizací Chall2 (nebo Leo2A7). Otázkou by bylo co s laufem, jestli tam nechat L11 a být spolu s Brity za exoty nebo tam dát jiný lauf (120L55).
    V každém případě by se tím dal poměrně rychle zamáznout kompletní výměna T-72 u nás + dost ženijních vozidel i pro podporu BVP. Něco takového by nám mohl nabídnout leda Abrams.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    10:12 02.03.2018

    Anebo Merkavu, tam bychom nemuseli měnit nic ;-) Nabídka IMI byla čistě soukromá iniciativa producenta. Kdybychom na to šli způsobem vláda-vláda, pravděpodobně bychom se k Merkavě ...Zobrazit celý příspěvek

    Anebo Merkavu, tam bychom nemuseli měnit nic ;-) Nabídka IMI byla čistě soukromá iniciativa producenta. Kdybychom na to šli způsobem vláda-vláda, pravděpodobně bychom se k Merkavě dostat dokázali. Krom M1 to je nejotestovanější tank západní školy, cena nebude vyšší než u nových Leopardů 2, užitná hodnota je dle mého laického názoru o poznání vyšší, váha je v nejnovějších versích podobná (tuším rozdíl kolem 2 tun), exituje pro ně vyzkoušený a velice funkční APS/SAO... sakra, co ještě chceme! Je to jen o ochotě se rozhodnout, jestli na nové tanky máme nebo nemáme prachy. Respektive jestli jsme ochotni je na to dát.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    09:54 02.03.2018

    Rase:
    Tak to už radšej hádam Abrams M1A2, nie? Netrebalo by meniť kanón, nanajvýš motor na diesel a inak má parametre buď podobné, alebo lepšie než Challenger 1.

    Rase:
    Tak to už radšej hádam Abrams M1A2, nie? Netrebalo by meniť kanón, nanajvýš motor na diesel a inak má parametre buď podobné, alebo lepšie než Challenger 1.

  • Rase
    08:45 02.03.2018

    MALI: hodně odbočím k tankům. Jordánci se budou zbavovat stovek tanků Challenger 1. myslíte že by mělo smysl aby je třeba nějaká česká expedice jela obhlédnout (tak jako nedávno ...Zobrazit celý příspěvek

    MALI:
    hodně odbočím k tankům. Jordánci se budou zbavovat stovek tanků Challenger 1. myslíte že by mělo smysl aby je třeba nějaká česká expedice jela obhlédnout (tak jako nedávno leopardy v Zaragoze) ? Přeci jen Izraelci nám nabízeli modernizované tanky M60, tak tohle řešení by bylo mnohem méně náročné (a to i v případě výměny kanónu za hladkostěnný). Beru to tak, že pokud AČR bude chtít provozovat víc jak stovku tanků, tak na Leopardy můžeme zapomenout jelikož jich je málo, překopávat T-72 na řekněme PT-17 je moc drahé, tak zbývá jen izraelská Sabra (což mi přijde jako blbost) nebo ojetý Abrams. Challenger 1 by tak nemusel být špatnou volbou. Jordánci je chtěli osadit novou nízkoprofilovou věží Falcon, nebo alepsoň vyměnit stávající kanón za hladkostěnný RUAG 120 mm, nově ale změnili strategii a Challengery půjdou pryč.
    Berte to jen jako nápad, nic vícSkrýt celý příspěvek

  • MALI
    15:51 01.03.2018

    To Rase: znovu opakuji, že požadavek na plavbyschopnost je úzce spjat s požadavky na balistickou odolnost a na GŠ AČR není nikdo tak hloupý, aby neznal Archimédův zákon (učí se ...Zobrazit celý příspěvek

    To Rase:
    znovu opakuji, že požadavek na plavbyschopnost je úzce spjat s požadavky na balistickou odolnost a na GŠ AČR není nikdo tak hloupý, aby neznal Archimédův zákon (učí se tuším, na ZŠ).
    Představení vozidel a následné zkoušky poskytly určité poznatky, které se promítly ve specifikacích na jednotlivé verze (není to zase tak, že by se ty spc. "spíchly" raz dva). Zásadní změny už ale neočekávám. Problémem by časem mohlo být jen to, co se dělo v LUH, kdy stále někdo v dobré víře přicházel s dalšími požadavky, nebo chtěl do problematiky přispět svou troškou do mlýna. Dalším, bohužel vážným časovým problémem by však mohl být v rámci absolutní transparentnosti zcela otevřený tendr a následné nekonečné odvolávání se neúspěšných žadatelů (jak jste vcelku správně postřehl).Skrýt celý příspěvek

  • tomas.kotnour
    14:55 01.03.2018

    @Balrog
    Zatím jenom rozšíření velící struktury na strategickou, operační a taktickou úroveň.

    @Balrog
    Zatím jenom rozšíření velící struktury na strategickou, operační a taktickou úroveň.

  • Rase
    14:37 01.03.2018

    skelet: snad to bude tak jak říkáš, tedy žádné nerealizovatelné experimentování. Jsem zvědavý, zda se ty informace ze zkoušek třeba odrazí na požadavku na počet osádky (a ...Zobrazit celý příspěvek

    skelet:
    snad to bude tak jak říkáš, tedy žádné nerealizovatelné experimentování. Jsem zvědavý, zda se ty informace ze zkoušek třeba odrazí na požadavku na počet osádky (a výskadku), výzbroj atd. Pokud bude klasický tendr tak se trochu bojím, aby nákup neprotáhly i případné žaloby a odvolání neúspěšných firem atd.Skrýt celý příspěvek

  • Balrog
    14:36 01.03.2018

    Zdravím, dokáže mi někdo poradit, kde se dočíst, co přesně znamená poslední věta v článku? "... reorganizací armády podle standardů NATO, která by měla být hotová v roce ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdravím,
    dokáže mi někdo poradit, kde se dočíst, co přesně znamená poslední věta v článku?

    "... reorganizací armády podle standardů NATO, která by měla být hotová v roce 2019."

    http://www.ceskenoviny.cz/zpra...

    díkySkrýt celý příspěvek

  • skelet
    14:25 01.03.2018

    Rase: specifikace mají spíchnuté raz dva. A díky těm ukázkám ví co si můžou dovolit a co ne. Na západě nikdo obojživelné BVP nedělá, takže v tomto bych byl v klidu.

    Rase: specifikace mají spíchnuté raz dva. A díky těm ukázkám ví co si můžou dovolit a co ne. Na západě nikdo obojživelné BVP nedělá, takže v tomto bych byl v klidu.

  • TF_HU
    14:18 01.03.2018

    Níže kdosi psal, že tendr ještě nebyl vyhlášen. jak tedy chcete nakupovat vozidla v 2018, když ani ten tendr není. Fakt bych neposuzoval proces na základě info z médií. Viděl jste ...Zobrazit celý příspěvek

    Níže kdosi psal, že tendr ještě nebyl vyhlášen. jak tedy chcete nakupovat vozidla v 2018, když ani ten tendr není. Fakt bych neposuzoval proces na základě info z médií. Viděl jste Australský projekt LAND 400? (jen pro představu jak vypadá PR projektu)Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    14:04 01.03.2018

    TF_HU: hra, jelikož se předchozí ministr tvářil (a myslím i tvrdil buď on nebo někdo vysoko) že už stačí jen dovybrat vozidlo (do prosince 2017) a 2018 se může podepsat smlouva. S ...Zobrazit celý příspěvek

    TF_HU:
    hra, jelikož se předchozí ministr tvářil (a myslím i tvrdil buď on nebo někdo vysoko) že už stačí jen dovybrat vozidlo (do prosince 2017) a 2018 se může podepsat smlouva. S vrtulníky se choval stejně (a vlastně i radary). Ono je super, že VTÚ vypracovalo analýzu a další věci, když pořád někdo může přijít a požadvovat i plavbyschopnost. Pak celou tu práci můžeme vyhodit, taky těch cca 10 mil co vyšly zkoušky, a začít odznovu. Jelikož ani jedno z představených vozidel neplave. Člověk si může říct že by to byla blbost, ale v polsku se s tím takto plácají a průběžně se objevuje požadavek na plavbyschopnost a pak ho zase ruší. Tohohle se bojím i tadySkrýt celý příspěvek

  • TF_HU
    13:22 01.03.2018

    RASE psal jsem na MO, jaká je situace ohledně nových BVP a bylo mi řečeno z nejvyšších míst, že generální štáb ještě ani neposlal specifikace na nový stroj. Tedy ty zkoušky a ...Zobrazit celý příspěvek

    RASE

    psal jsem na MO, jaká je situace ohledně nových BVP a bylo mi řečeno z nejvyšších míst, že generální štáb ještě ani neposlal specifikace na nový stroj. Tedy ty zkoušky a ukázky vozidel byly opět jen taková hra. Doufal jsem že se už alespoň vybírá z pár kandidátů, ne že ještě ani nejsou formulované požadavky a ještě se ani nezačalo (!)

    Hra? Proč myslíte? Abych mohl být objektivní a dělat nějaké závěry, měl bych vědět jak ten projekt vypadá, jaké jsou jeho fáze, termíny atd. Předpokládám, že všechny informace nemáte. Tedy proč by se GŠ, nebo AČR před vytvořením "požadavků" nemohla sesznámit s produkty na trhu? Tedy ještě před tím, než vytvoří specifikaci. Co když tu specifikaci dolaďovali právě tím průmyslovým dnem?Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    13:08 01.03.2018

    MALI: ani né, spíš se bojím že média rozmáznou, proč nakupujeme předraženou Pumu / CV90, když je nám nabízen super český Vlčák. Snad bude vozidlo vybráno dřív než bude představen ...Zobrazit celý příspěvek

    MALI:
    ani né, spíš se bojím že média rozmáznou, proč nakupujeme předraženou Pumu / CV90, když je nám nabízen super český Vlčák. Snad bude vozidlo vybráno dřív než bude představen funkční prototyp od Zetoru. To je všechno.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    13:00 01.03.2018

    To Rase:
    Vy už zase sníte o tom Wolfdogu? Podívejte se na to realisticky hlavně z časového hlediska...

    To Rase:
    Vy už zase sníte o tom Wolfdogu? Podívejte se na to realisticky hlavně z časového hlediska...

  • MALI
    12:58 01.03.2018

    To Rase: proces nákupu má určitý postup (možná zdlouhavý a složitý - ale tak je standardně na MO ČR nastavený); to že SVA MO ještě nemá na stole konečné požadavky od GŠ AČR ještě ...Zobrazit celý příspěvek

    To Rase:
    proces nákupu má určitý postup (možná zdlouhavý a složitý - ale tak je standardně na MO ČR nastavený); to že SVA MO ještě nemá na stole konečné požadavky od GŠ AČR ještě neznamená, že na GŠ ty požadavky už nejsou dávno formulovány (jen se bohužel stále "dolaďují" - ano také na můj vkus to trvá už dost dlouho...). Jak jsem zde na AN už několikrát psal: proces nákupu nových BVP ještě není oficiálně vyhlášen, ty loňské ukázky byly pouze takový "lepší průmyslový měsíc s praktickým ověřením deklarovaných parametrů", které AČR k ničemu nezavazují - nic víc; ale jejich výsledky bych nepodceňoval - zcela určitě nebyly zbytečné - jenom hra to nebyla (nebo chcete kupovat "zajíce v pytli" za cca 50 mld?). Teď jsme na konci přípravné fáze; mimochodem, začalo se s ní před třemi lety...

    Plánovači AČR si sice možná máknou, ale jak znám byrokratické poměry na MO, tak to rychleji stejně nebude...

    To PavolR:
    - myslím, že ten požadavek plavby BVP při dosud požadované balistické odolnosti u nás zatím nehrozí...Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    12:50 01.03.2018

    petres: nějaké veletoče nečekám, snad bude generál Opata akčnější, pokud jde o zájmy armády PavolR: To už snad né :D Je ale dost možné, že pokud letos Zetor, v nějaké formě, ...Zobrazit celý příspěvek

    petres:
    nějaké veletoče nečekám, snad bude generál Opata akčnější, pokud jde o zájmy armády

    PavolR:
    To už snad né :D
    Je ale dost možné, že pokud letos Zetor, v nějaké formě, představí na letošním IDETu svoje vozidlo, tak už by to nebylo jen o výběru mezi CV90 a Pumou. Teď si myslím že touto dvojičkou by mohl dost otřást právě Wolfdog, ale primárně tím, že bude mít v médiích nálepku "made in czech" a asi i cenou. Média a spousta lidí by po tom mohla skočit. Moudřejší budeme až a kdy ukážou maketu 1:1 nebo ideálně funkční prototyp.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    12:30 01.03.2018

    Rase:
    No pekné, tak to sa môžete modliť, aby tam nejaký chytrák v návale nostalgie nedal plavbyschopnosť, ako je v našich končinách zvykom.

    Rase:
    No pekné, tak to sa môžete modliť, aby tam nejaký chytrák v návale nostalgie nedal plavbyschopnosť, ako je v našich končinách zvykom.

  • petres
    12:20 01.03.2018

    Rase uvidíme co toto změní při nákupu nových BVP a vrtulníků. Očekávám pozitivní obrat, spojený nejenom s osobou generála Opaty, ale i s následným omlazením velitelské struktury ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase
    uvidíme co toto změní při nákupu nových BVP a vrtulníků. Očekávám pozitivní obrat, spojený nejenom s osobou generála Opaty, ale i s následným omlazením velitelské struktury armády.
    http://www.ceskenoviny.cz/zpra... Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    11:49 01.03.2018

    psal jsem na MO, jaká je situace ohledně nových BVP a bylo mi řečeno z nejvyšších míst, že generální štáb ještě ani neposlal specifikace na nový stroj. Tedy ty zkoušky a ukázky ...Zobrazit celý příspěvek

    psal jsem na MO, jaká je situace ohledně nových BVP a bylo mi řečeno z nejvyšších míst, že generální štáb ještě ani neposlal specifikace na nový stroj. Tedy ty zkoušky a ukázky vozidel byly opět jen taková hra. Doufal jsem že se už alespoň vybírá z pár kandidátů, ne že ještě ani nejsou formulované požadavky a ještě se ani nezačalo (!)Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 6 z 8