CV90: Evoluce na bitevním poli

CV90 MkIV; větší foto / BAE Systems 

Co mají společné Dánsko, Estonsko, Finsko, Nizozemsko, Norsko, Švédsko a Švýcarsko? Všichni těží z kontinuálního vývoje jednoho z nejmodernějších, nejvšestrannějších, nejspolehlivějších a v boji osvědčených vozidel na světě - bojových vozidel pěchoty CV90!

Kombinace bojové síly, mobility a ochrany je základním kamenem platformy CV90, bojového vozidla pěchoty (BVP), které se vyvíjelo více než dvě desetiletí. Vysoce komplexní model CV90 vychází z dědictví jeho prověřených předků a ve své kategorii nemá na světě konkurenci.

 

 

Podstatou CV90 je vize neustálého budoucího vylepšování. Z původních požadavků stanovených v polovině devadesátých let Švédskou správou materiálu pro obranu na nejnovější verzi CV90 dodanou Norské armádě přišel čas na přivítání nového člena úspěšné rodiny - již pátou generaci, CV90 MkIV!

 

„Naše společnost se neustále zaměřuje na způsoby, jak zavést nové technologie do modelu CV90 s cílem zvýšit jeho výkon, udržet vynikající bojeschopnost a udržet CV90 mezi špičkou vozidel určených pro pozemní operace," řekl Dan Lindell, manažer programu CV90 v BAE Systems Hägglunds.

 

CV90 MkIV se zrodil z výzkumného a vývojového programu, kde jsme zužitkovali zpětnou vazbu od sedmi národů, které platformu CV90 v současnosti používají. Díky modernizaci na podvozku a v motorové části má CV90 MkIV nový motor a modernizovaný výkonový převod, přičemž uživatelům poskytuje další dvě tuny užitečného zatížení, které je možné využít bez vlivu na pohyblivost vozu.
 

Kromě toho je model CV90 MkIV vybaven nejnovější čtvrtou generací elektronické architektury postavenou dle standardu NATO. Ta nejenže umožňuje účinnější datovou fúzi snímačů, ale také předurčuje vozidlo k podpoře budoucího technologického růstu a schopností, jako je rozšířená realita, koncepce strojového učení, umělá inteligence a autonomní podpora posádky.

 

"Klíčovým faktorem pro neustálý růst schopností CV90 je využití vyspělých konstrukcí, které minimalizují vývojové riziko, a použití nových technologií, které na bojišti udržují náskok před potenciálním protivníkem," uvedl Lindell. "Jsme přesvědčeni, že MkIV to splňuje ve všech ohledech."

 

Existuje více než 1200 vozidel CV90 v 15 různých variantách, které působí v sedmi zemích - včetně čtyř zemí NATO. Všechna byla postavena na osvědčených technologiích společnosti Hägglunds BAE Systems se sídlem ve Švédsku.

 

CV90 byly nasazeny národními silami, OSN a NATO v misích po celém světě, od Afghánistánu po Libérii. Do dnešního dne má za sebou model CV90 více než 4,5 milionu výzkumných a vývojových hodin a společnost BAE Systems je připravena dále rozvíjet i budoucí generace úspěšného modelu.

 

CV90 MkIV

 

Vzhledem k tomu, že Česká republika bude v nejbližší době nahrazovat flotilu BVP pěchoty BVP2, společnost BAE Systems se rozhodla v budoucím výběrovém řízení nabídnout české armádě k ochraně země a udržování národních obranných schopností novou generaci CV90 MkIV.

 

Během posledních dvou let se společnost BAE Systems zaměřila také na posílení vztahů s českými průmyslovými partnery. Od podpisu dohody o spolupráci v květnu 2016 s výrobcem obranného vybavení a systémovým integrátorem VOP, se partnerská síť stále rozrůstá a nyní zahrnuje i další spolupracovníky, výrobce kabeláže a elektroniky Ray Service a výrobce optických systémů Meopta.
 

Pokud jde o průmyslovou spolupráci s lokálními firmami, má BAE Systems mnoho zkušeností a prokazatelných výsledků a tento přístup je i nadále jedním z nejdůležitějších faktorů našich úspěšných vztahů se zákazníky. V posledních 10 letech jsme poskytli výhody místnímu průmyslu v celkové výši 6 miliard liber / 201 miliard Kč. Na platformě CV90 prokázaly tyto vzájemně prospěšné vztahy: Norsko, Finsko, Švýcarsko, Nizozemsko a Dánsko.

 

Bojem prověřené a nejmodernější řešení založené na spolupráci s českým průmyslem, CV90 MkIV splní bezpečnostní a obranné požadavky České republiky - a nyní úspěšně do budoucnosti!

 

Redakčně upraveno

Nahlásit chybu v článku


Související články

Britský Warrior 2 s 40mm automatickým kanónem CT40

Na londýnské výstavě IAV 2018 (International Armoured Vehicles 2018) firma Lockheed Martin ...

Modernizace bojových vozidel pěchoty M2 Bradley

Americká armáda (US Army) plánuje provést hloubkové vylepšení pásových bojových vozidel pěchoty ...

Německé bojové vozidlo pěchoty Puma pro Armádu ČR?

Redakce Armádních novin si ve výrobních prostorách německé firmy KMW (Krauss-Maffei Wegmann) v ...

NGAFV: Singapurské vozidlo pro americké výsadkové jednotky

Singapurská společnost ST Kinetics je připravena předat americké armádě v rámci programu MPF (Mobile ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Marcus
    13:42 05.03.2018

    MALI Jaky myslite kanon, ktery tam meli osazeny v minulosti? Tak pro vozidlo palebne podpory neni L55 snad nutnost. Spis by me zajimalo ulozeni munice, mnozstvi a hlavne ...Zobrazit celý příspěvek

    MALI
    Jaky myslite kanon, ktery tam meli osazeny v minulosti?
    Tak pro vozidlo palebne podpory neni L55 snad nutnost. Spis by me zajimalo ulozeni munice, mnozstvi a hlavne nabijeni. Manual/automat? 105mm s automatem by byla fajn....
    Jsou tyto materialy BAE nekde dostupne?Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    13:03 05.03.2018

    MALI: mno tak jsem zvědavý, jak se to pohne. Předpokládal jsem, že to jsou ceny už těch nabízených konfigurací i v obdobné výbavě, a né toho co bylo na IDETu - tam měl lynx ráži ...Zobrazit celý příspěvek

    MALI:
    mno tak jsem zvědavý, jak se to pohne. Předpokládal jsem, že to jsou ceny už těch nabízených konfigurací i v obdobné výbavě, a né toho co bylo na IDETu - tam měl lynx ráži 35 mm a kde kdo kde co (soft-kill, hard-kill, někdo nic). Právě MUSS je dost drahý a cenu Pumy taky zvyšuje - oproti konkurenci. CV90CZ měl osazenou maketu Iron Fist, tak by zprávě měla být rovněž započítaná v udané ceně - ať je to férové. Celkově jsem zvědavý zda AČR bude požadovat nějaký aktivní systém ochrany.

    Co si vzpomínám, tak o E30 jste myslím mluvil, že je poměrně těsná, tak se neumím moc představit jak to chtějí udělat. Pokud to nějak jde, bylo by to opravdu super. Hodně se mi líbí možnost využít jednu věž i pro vozidlo palebné podporySkrýt celý příspěvek

  • MALI
    12:45 05.03.2018

    To Rase: upozornění k těm cenám - jedná se pouze o indikativní ceny, které odpovídají tomu, co bylo vystaveno na IDET 2017 (tj. BVP a třeba Puma byla bez PTRK), a z cčeho by se ...Zobrazit celý příspěvek

    To Rase:
    upozornění k těm cenám - jedná se pouze o indikativní ceny, které odpovídají tomu, co bylo vystaveno na IDET 2017 (tj. BVP a třeba Puma byla bez PTRK), a z cčeho by se dal udělat střední tank, nelze je proto transformovat do nějakých výpočtů (tedy lze, ale bude tam velká chyba), reálně totiž budou různé verze (ty budou každá dražší - ať už výbavou, nebo podílem dovývoje rozpočítaným do malého počtu kusů dané verze), pak je k tomu třeba připočítat cenu prvotní zásoby munice, náhradních dílů a hlavně DPH). Zase tak v pohodě, jak Vám to v komentáři vyšlo to finančně nebude.

    To Rase+Marcus:
    BAE ve svých materiálech inzeruje, že přímo do stávající do věže CV90MK4 (od Hägglunds - pro BVP je to věž E30) lze alternativně osadit i 120 mm TK (ale není to L55, vypadá to na ten typ, co už měli osazený v minulosti), proto jsem psal, že podle mého názoru je BAE s CV90 Mk4 "zase zpátky ve hře" (i když jen teoreticky - ještě by měli prakticky ukázat, že to fakt mají a že jim to také funguje).Skrýt celý příspěvek

  • Dual
    11:40 05.03.2018

    Rase: Tank T-84-120 Yatagan má v nabíjecím automatu 22 nábojů ráže 120 mm podle norem NATO - STANAG 4385 a STANAG 4110 (APFSDS-T, HEAT-MP-T a další). Celkem veze 40 ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase:

    Tank T-84-120 Yatagan má v nabíjecím automatu 22 nábojů ráže 120 mm podle norem
    NATO - STANAG 4385 a STANAG 4110 (APFSDS-T, HEAT-MP-T a další). Celkem veze 40 nábojů.
    Tank T- 84 Oplot má v nabíjecím automatu 28 nábojů.

    Tank T-90 S má v nabíjecím automatu také 22 nábojů.Skrýt celý příspěvek

  • Lukas
    10:28 05.03.2018

    Jaki polsko-ukraiński czołg? Czy jesteście w stanie odróżnić informacje tworzone przez przemysł (który lobbuje za swoimi "pomysłami") Od tego co planuje wojsko? Przemysł co ...Zobrazit celý příspěvek

    Jaki polsko-ukraiński czołg?

    Czy jesteście w stanie odróżnić informacje tworzone przez przemysł (który lobbuje za swoimi "pomysłami")
    Od tego co planuje wojsko?

    Przemysł co roku pokazuje taki czy inny "projekt"
    Ale to nie znaczy że każdy jest pomysłem / planem wojska...Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    10:21 05.03.2018

    KOLT: máš pravdu, myslím že to tvrdil už dřív MALI. Vycházel jsem z ceny věží, kdy má ascod tu nelevnější a zbytek vozidla je jen základní OT s patrně nic moc elektronikou. ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT:
    máš pravdu, myslím že to tvrdil už dřív MALI. Vycházel jsem z ceny věží, kdy má ascod tu nelevnější a zbytek vozidla je jen základní OT s patrně nic moc elektronikou. Logicky by tedy měl být nejlevnější, což ale patrně není... Předpokládám že BAE nejlevnější taky nebude, tak zbývá jen Lynx. Pokud Lynx s věží Lance, stojí jen tolik, tak se pro mě vrací do hry. Předpokládám že to je za Lynx KF 31Skrýt celý příspěvek

  • Marcus
    10:09 05.03.2018

    MALI

    To je skutecne mozne ze do veze MkIV by mohla jit mimo 30mm kanonu i 105mm nebo 120mm kanon?
    Tak pak je pro me CV90/jasny faforit.
    Je to oficialni? :P

    MALI

    To je skutecne mozne ze do veze MkIV by mohla jit mimo 30mm kanonu i 105mm nebo 120mm kanon?
    Tak pak je pro me CV90/jasny faforit.
    Je to oficialni? :P

  • KOLT
    09:59 05.03.2018

    Rase, ASCOD prý nebyl nejlevnější...

    Rase, ASCOD prý nebyl nejlevnější...

  • Rase
    09:06 05.03.2018

    MALI: tak ty ceny jsou velice užitečná informace (!) Ten cenový rozdíl mezi vozidly tedy není tak enormní, jak je často zmiňováno. Očividně nedražší v vozidlo bude Puma, ...Zobrazit celý příspěvek

    MALI:
    tak ty ceny jsou velice užitečná informace (!) Ten cenový rozdíl mezi vozidly tedy není tak enormní, jak je často zmiňováno. Očividně nedražší v vozidlo bude Puma, nejlevnější snad ASCOD, ale Lynx (drahá věž) a obě CV90 budou nejspíš někde mezi. Když přidáme náklady na zázemí, tak se zdá, že na těch cca 50 mld Kč se dostane i ta Puma. Dál bude jen záležet, jak moc budeme chtít ušetřit. 210 Pum by sice vyšlo odhadem na 34 mld, nejlevnější vozidla na cca 24 mld, ale je potřeba počítat s tím, že ne všechna vozidla budou mít bojovou věž.
    ps. pokud za těch 4,5 byl Lynx, bylo by to hodně zajímavé
    k těm střednímtankům: chápu to dobře, že na původní věž u CV90Mk4 by šel osadit třeba kanón ráže 105 mm ? Nebo to je nějaká jiná věž z nabídky švédské společnosti ?

    KOLT:
    Pokud jde o Oplot, tak při použití jednotné munice NATO ráže 120 mm, musel by být přepracovaný nabíjecí automat (asi zase za věží v batohu, jako u PT-17), a výrazně by tak kleslo množství vezené munice v automatu. S tím je potřeba taky počítatSkrýt celý příspěvek

  • MALI
    23:10 04.03.2018

    To Rase: ... trefa do černého, to, co nám GDELS předložila jako vhodné BVP pro AČR totiž byl jejich OT Scout SV, u kterého byla osazena věž Samson-2, čímž papírově vzniklo BVP. S ...Zobrazit celý příspěvek

    To Rase:
    ... trefa do černého, to, co nám GDELS předložila jako vhodné BVP pro AČR totiž byl jejich OT Scout SV, u kterého byla osazena věž Samson-2, čímž papírově vzniklo BVP.
    S těmi vlastnickými právy ASCOD 40 jsem stejného názoru - patří GDELS UK.

    To PavolR:
    ještě k tomu vašemu tanku: Já jsem ve svých počtech uvažoval s tím, že by se osadil Euro Powerpack spolu s převodovkou a transmisí plně kompatibilní s L2, a věž by byla osazena západním 120 mm TK (nejlépe L55) a SŘP plně kompatibilním se západními zavedenými tanky (tj. asi s Leo 2A7). K tomu teď už nezbytný APS - proto mě ta cena vyšla vyšší (také máme rok 2017) - dle mého by to pod 7,5 M E nebylo (takže jsem něco snížil ;-)).
    Ale asi Vás zklamu tím, že nabídkové ceny BVP pro AČR se pohybují cca od 4,5 do 6,5M E /ks (s 30 mm automatickým kanónem a PTRK 3.G), přičemž BAE například u CV90Mk4 nyní deklaruje výměnný kanón ve stávající věži od Hägglunds až do ráže 120 mm, takže nárůst ceny by zde už nebyl tak dramatický (SŘP zde totiž zůstane stejný). Toto řešení je již odzkoušené - takže vývoj už by byl minimální (vlastně žádný). Takto vzniklý střední tank (pravda, s bojovou hmotností max. 37 tun) by pak už při pořízení s největší pravděpodobností vyšel levněji, než modernizace a westernizace T-84. Následně už bude z hlediska ceny (samozřejmě hypoteticky) "sbírat body" jen tento střední tank: byl by levnější provoz, náhradní díly podvozku a SŘP VK by byly stejné s novými BVP, vystačil by si z 90% se stejnými dílenskými přípravky, nebylo by potřeba řešit další typy vyprošťovacích a dílenských vozidel, mostní tanky atd., atd. Obecně je cena pořízení BVP/tanku přibližně 1/3 ceny jeho životního cyklu. Proto celkově mi z ekonomického hlediska vychází znatelně lépe ten střední tank.
    Ekonomická stránka však není všechno - Já při modernizaci toho ukrajinského T-84 vidím hlavně problémy v politické rovině - kdo by se k nám připojil, kde by se dělala modernizace a kde by se pak vyráběl. Obávám se, že v této rovině by se v Evropě k politické dohodě nedospělo nikdy a modernizace T-84 by ani nezačala.Skrýt celý příspěvek

  • Pavka
    20:18 04.03.2018

    Už dlouho jsem sen nenapsal žádnou kravinu. Takže mě přišlo že největší "problém" této anabáze byl v tom že původí "hlavní favorité" BAE a GDELS z nějakého důvodu nenabídli rovnou ...Zobrazit celý příspěvek

    Už dlouho jsem sen nenapsal žádnou kravinu. Takže mě přišlo že největší "problém" této anabáze byl v tom že původí "hlavní favorité" BAE a GDELS z nějakého důvodu nenabídli rovnou vozidla v nejnovější konfiguraci. Naopak Němci překvapili s nabídkou nejmodernějších variací PUMY a nebo dovývoje verze Lynxu KF41, která odpovídá našim požadavkům a vývoj by tak asi nebyl zcela na nás. K tomu pak široké zapojení našeho průmyslu. No evidentně BAE už se chytlo za nos viz tato tisková zpráva a uvidíme jestli je GDELS bude následovat, takže budeme moci konečně začít vybírat z toho nejlepšího co je na trhu.Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    19:43 04.03.2018

    Pánové Na nějaké polsko-ukrajinské (případně i čistě polské) řešení se nedá v nejmenším spoléhat. V Polsku se zbrojní programy mění ještě častěji než u nás a většinou z toho nic ...Zobrazit celý příspěvek

    Pánové
    Na nějaké polsko-ukrajinské (případně i čistě polské) řešení se nedá v nejmenším spoléhat. V Polsku se zbrojní programy mění ještě častěji než u nás a většinou z toho nic není. Poláci by chtěli všechno vyrábět doma, ale chybí jim k tomu jak průmyslové know-how tak i peníze, trochu to občas připomíná indické veletoče.Skrýt celý příspěvek

  • Dušan
    19:30 04.03.2018

    To MALI: tak především smyslem mých slov Vás nebylo urazit, ale upozornit na jistou podobu toho, co se tušit dá, tj. že výsledkem zkoušek je vlastně zjištění, že by nám v AČR ...Zobrazit celý příspěvek

    To MALI: tak především smyslem mých slov Vás nebylo urazit, ale upozornit na jistou podobu toho, co se tušit dá, tj. že výsledkem zkoušek je vlastně zjištění, že by nám v AČR vyhovovalo něco, co ještě neexistuje, tj. KF--41.
    Kvůli tomu jsem tam tuto situaci srovnal s těmi singapůrskými vozidly. A tam jsem u obou uvedl (i když s tím nesouhlasíte) to KDYBY, tj. kdyby tam singapůrci s těmi vozidly byli asi by též vyhovovaly a protože asi budou ještě více akční (futursitická) tak možná o to více by se v nich především techničtí odobrníci AČR vzhlédli, nic víc, nic míň,
    Já se samozřejmě nedostanu k žádným oficiálním dokumentům MO, ale dělám v průmyslu a x krát jsem zažil přípravu výroby. A zde právě vidím tak trochu problém s tím, že jestli "tu sériovou výrobu k nám hodí" bez odzkoušení, tak si na tom tady dost vylámeme zuby a pravého viníka bude dost těžké najít. Proto jsem též zmiňoval, že pokud KF-41, tak později až si to výrobce celé odzkouší. Do pol. roku 2020 to prostě nemá šanci pořádně připravit, bez ohledu na to co deklaruje nebo s kolika pokutami bude podle smlouvy počítat.Skrýt celý příspěvek

  • Flader
    19:00 04.03.2018

    Rase, ja ten "nový poľský" tank (záhadne veľmi podobný ukrajinským T-84) taktiež čakám.

    Rase, ja ten "nový poľský" tank (záhadne veľmi podobný ukrajinským T-84) taktiež čakám.

  • KOLT
    18:56 04.03.2018

    Rase, nebo se můžeme k polsko-ukrajinskému projektu přidat ;-)

    Rase, nebo se můžeme k polsko-ukrajinskému projektu přidat ;-)

  • KOLT
    18:54 04.03.2018

    PavolR, je jedno, kdo by to vyráběl, rozhodující je, kdo vlastní práva na daný produkt – a to je u AJAXu GD UK, pravděpodobně v nějaké spolupráci s Británií. ASCODy nám nabízí GD ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolR, je jedno, kdo by to vyráběl, rozhodující je, kdo vlastní práva na daný produkt – a to je u AJAXu GD UK, pravděpodobně v nějaké spolupráci s Británií. ASCODy nám nabízí GD EDLS, čili nám AJAXe nabídnout nemůže. Druhá věc je, že CSG sice mají nějakou smlouvu s GD, ale z hlediska výroby BVP pro AČR je to nepodstatné, protože výroba bude probíhat ve VOP – to je jednoznačný požadavek ČR.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    18:42 04.03.2018

    PavolR: CSG má jen licenci na Pandur, ohledně Ascodu mají jen nějakou dohodu, asi že se budou pokoušet vozidlo nabízet ve střední Evropě a Asii - licenci ale nemají. V případě ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolR:
    CSG má jen licenci na Pandur, ohledně Ascodu mají jen nějakou dohodu, asi že se budou pokoušet vozidlo nabízet ve střední Evropě a Asii - licenci ale nemají. V případě zájmu, by linka stejně byla ve VOP CZ (což mají domluvené všichni). Pokud jde o Ajax, tak tam se obávám, že tam GDELS nic nevlastní, všechno si zacvakali Britové - tedy určitě by bylo nutné to řešit s nimi. GDELS nabízí akorát tady tu faceliftovanou mašinu z dánského tendru (má jen předělaná světla, drobnosti a připláclou věž).

    Pokud jde o poevropštěný T-84 Oplot-M, tak to čekám že představí brzo Poláci ve spolupráci s Ukrajinou. Zatím tomu nasvědčuje hodně věcí. Tedy poláci v tomto jsou mnohem dál, pokud jde o spolupráci s Ukrajinou, nám tedy zbývá hledat jiné řešení, nebo si počkat.

    MALI:
    britové mají i bezvěžové OT na platformě AJAX - pomejnované je PMRS (viz odkaz), ale úplně blbá je konfigurace osádky: 2+4 (!) což už je opravdu trochu moc málo, na to jak velká je to stodola :-D Koncepcí má ale asi nejblíž tomu ASCODu co nám nabízí GDELS

    http://az732437.vo.msecnd.net/... Skrýt celý příspěvek

  • Marcus
    18:22 04.03.2018

    Výroba/montáž/servis pásových vozidel by měla zůstat u VOP, čili ve státních rukách. Jako je tomu teď s T72 a BVP2 a podobně.... ...CSG ať si dělá kolové podvozky a do pásů se ...Zobrazit celý příspěvek

    Výroba/montáž/servis pásových vozidel by měla zůstat u VOP, čili ve státních rukách. Jako je tomu teď s T72 a BVP2 a podobně....
    ...CSG ať si dělá kolové podvozky a do pásů se neplete.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    17:44 04.03.2018

    KOLT:
    Ale na základe zmluvy o spolupráci z roku 2015 by tie ASCODy pre AČR vyrábalo CSG Group, tak ako Pandury.
    https://cs.wikipedia.org/wiki/...

    KOLT:
    Ale na základe zmluvy o spolupráci z roku 2015 by tie ASCODy pre AČR vyrábalo CSG Group, tak ako Pandury.
    https://cs.wikipedia.org/wiki/...

  • KOLT
    17:32 04.03.2018

    PavolR, ASCOD nám nabízel GD ECLS, AJAX je produkt GD UK v kooperaci s britskými ozbrojenými silami. Je vysoce pravděpodobné, že nám GD vůbec AJAX nabídnout nemůže, protože to ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolR, ASCOD nám nabízel GD ECLS, AJAX je produkt GD UK v kooperaci s britskými ozbrojenými silami. Je vysoce pravděpodobné, že nám GD vůbec AJAX nabídnout nemůže, protože to smlouvy s UK neumožňují. Mohli nám určitě nabídnout nějakou formu ASCOD II (něco, s čím šli do tamějšího tendru), ale mám dojem, že neudělali ani to. MALI bude vědět víc.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 8