Sestřel letadla Il-20 na pozadí rusko-turecké „zrady“ o Idlíbu
- 21. 9. 2018
- 519 komentářů
- Jan Grohmann
Izraelskému deníku Ynet se dostala do rukou čtyřiceti stránková zpráva izraelské armády, napsána v angličtině a ruštině, popisující sestřel ruského špionážního letadla Il-20 z pohledu izraelské strany. Podle této zprávy syrská protivzdušná obrana (PVO) během 40 minut odpálila několik desítek střel země-vzduch. Celá situace je o to pikantnější, že na pozadí této události se Rusko s Tureckem dohodli o osudu Idlíbu, bez ohledu na zájmy Sýrie.
Podle izraelské zprávy syrská PVO spustila masivní palbu bez konkrétního zaměření cíle, ve snaze zopakovat úspěšný sestřel izraelské F-16 z února letošního roku. Podle Izraelců se Syřané „vůbec neobtěžovali zajistit, aby ve vzduchu nebyla žádná ruská letadla“.
Výsledky izraelského šetření představil v Moskvě generálmajor Amikam Norkin, šéf izraelského letectva. Izraelci Rusům dále poskytli informace o íránských snahách vytvořit trvalou vojenskou přítomnost v Sýrii a o dodávkách pokročilých íránských zbraní pro teroristické skupiny v této oblasti.
„Setkání se konalo v pozitivním duchu. Došlo k odbornému, otevřenému a průhlednému dialogu o různých otázkách a důraz byl kladen na význam zájmů obou národů a na pokračování mechanismu dekonflikce [zamezení vojenského střetu mezi Ruskem a Izraelem - pozn .red.],“ uvedly izraelské obranné síly s tím, že ruská strana Izraelce ze sestřelení Il-20 neobviňuje.
Zpráva uvádí, že klasické komunikační kanály mezi izraelskou a ruskou stranou před leteckým úderem fungovaly normálně. V posledních dvou letech izraelské letectvo provedlo v Sýrii na 200 leteckých úderů, především proti íránským pozicím a syrské PVO. Vždy byl přitom úder koordinován s ruskou stranou, aby nedošlo ke střetu mezi izraelskými a ruskými letadly/PVO.
Dle zmíněné zprávy po útoku F-16 syrská PVO aktivovala několik baterií PVO (včetně kompletů S-200) po celé Sýrii a střílela ještě 30 minut poté, co se izraelské F-16 vrátily na svou domovskou základnu. Je otázkou, zda syrská PVO vůbec nízko letící izraelské F-16 vůbec před útokem, v době útoku nebo po útoku objevila. Dodejme, že v únoru syrský komplet S-200 sestřelil izrleskou F-16 nad izraelským vzdušným prostorem poté, co v domnění bezpečí stíhačka vystoupala na vyšší letovou hladinu.
Podle Izraelců právě únorový sestřel F-16 vedl ke změně chování syrské PVO. Do únorového sestřelu syrská PVO proti izraelským F-16 aktivovala vždy jednu baterii PVO a vypálila několik střel země-vzduch s vědomím, že proti izraelskému letectvu příliš nezmůže.
Po únorovém incidentu však začala syrská PVO působit energičtěji a začala nasazovat proti izraelským letadlům více prostředků, jak připomíná The Times Of Israel, také moderní raketové komplety PVO dodané z Ruska. Od té doby vždy syrská PVO proti izraelským letounům vyslala několik desítek střel země-vzduch.
Také Rusové a Syřané mají komunikační kanály, které jsou určeny k předcházení palby „do vlastních řad“. Nicméně podle Izraelců právě tyto kanály v době incidentu nefungovaly.
K sestřelení ruského Il-20 vedly události započaté v pondělí večer, kdy izraelské F-16 provedly úder na sklady íránských zbraní nedaleko města Lakatia, které Írán za podpory syrského režimu pašuje teoristické organizaci Hizballáh. Írán a Hizballáh za svůj nejvyšší cíl prohlašují úplné vojenské zničení Izraele.
Dodejme, že v současné době rusko-syrské vztahy nejsou ideální, zejména s ohledem na nejnovější uzavření dohody mezi Tureckem a Ruskem o provincii Idlib. Problém je, že část Syřanů velmi nelibě nese turecké operace na syrském území a považují turecko-ruskou dohodu za zradu.
„Po anexi sandžaku Alexandretta (Liwá´ Iskandarún) – původně propojeného se Sýrií na západu idlibské a na severu latákíjské oblasti – Tureckem na konci třicátých let 20. století, jde totiž o druhé [turecká přítomnost v Idlíbu - pozn .red.], nikoli bezvýznamné novodobé zahryznutí Ankary do suverénního syrského území,“ píše Ondřej Krátky na webu RebuildSyria s tím, že Syřané původně počítali s ruskou pomocí proti Turecku, případně dokonce doufali v sražení Turecka na kolena (ekonomicky, geopoliticky apod.), a v případném vzniklém chaosu nejen v návrat Tureckem obsazených území, ale možná i návrat v citaci uvedeného sandžaku Iskandarún.
„Záležitost tu [v Sýrii - pozn .red.] tak zároveň rezonuje nejen historickou reminiscencí, ale nutně i zašlápnutým syrským egem. To ji v blízkovýchodním kontextu kultury hrdosti / hany posouvá na jinou, iracionální úroveň,“ píše Krátký. „Pokud bych byl syrským patriotem, generálem či prostě kýmkoli, kdo Rusům doteď věřil, řekl bych, že zradili. Pokud někoho označí příslušník místní kultury za zrádce (pokrytce, lháře atp.), je to ve většině případů definitivní ortel.“
„Nechci tedy jakkoli spekulovat, ale pokud Asad kremelskému šéfovi aka „(ex?) abú Alímu“ [přezdívka Putina - pozn. red.] po incidentu s letadlem skutečně nepovažoval za nutné zavolat [jak uvedl SputnikNews - pozn .red.], může to být klidně i proto, že se sestřelením letadla prostě odmítal mít (veřejně) jakoukoli spojitost – včetně té soustrastné. Pokud totiž Rusové rozehráli v Idlibu hru ve stylu „o Sýrii bez Damašku, nelze se divit tomu, že podobně nestandardně bude (byť v náznacích a/či dílčích činech) vůči Moskvě postupovat i Damašek,“ píše Krátký.
Zdroj: The Times of Israel, RebuildSyria
Související články
Zastaví protivzdušné síly Ukrajiny ruské letectvo? Část II.
V dnešní poslední druhé části se detailněji podíváme na schopnosti ukrajinského komplexu ...
- 27.08.2018
- 82 komentářů
- Karel Címala
Syrský Idlíb: teroristé, civilisti a Turecko
Aleppo, východní Ghútá, Homs, Dárá a nyní provincie Idlíb, jedna z posledních bašt islamistických a ...
- 14.09.2018
- 135 komentářů
- Jakub Maděránek
Syrská protivzdušná obrana sestřelila ruský průzkumný letoun Il-20M
Podle ruského ministerstva obrany komplet S-200 syrské protivzdušné obrany (PVO) omylem sestřelil ...
- 18.09.2018
- 374 komentářů
- Jan Grohmann
Kurdové útočí na Islámský stát a bojují za svou budoucnost
Syrské demokratické síly (SDF), jejíchž hlavní složkou jsou kurdské Lidové obranné jednotky (YPG), ...
- 19.09.2018
- 18 komentářů
- Jakub Maděránek
logik: díky, už to vidím, značky dálek od radaru, na videu je to vidět lépe. Ta modrá křivka odpovídá postavení na úrovni moře. Možná tam mají šotka v podobě nenastavné správné ...Zobrazit celý příspěvek
logik: díky, už to vidím, značky dálek od radaru, na videu je to vidět lépe. Ta modrá křivka odpovídá postavení na úrovni moře. Možná tam mají šotka v podobě nenastavné správné nadmořské výšky. Bohužel nevíme k čemu se ta křivka na 100% vztahuje, může jít o aproximovanou záležitost vzhledem k terénu a nejen ke směru nad mořem.
Dálkově to sedí na to postavení, které zmiňoval Shania, možná jde o fúzi dat z více radarů.
Škoda, že tam neměli ukázané i trajektorie, ale pouze pár detekcí.Skrýt celý příspěvekOlivav, já to právě nemyslel jako poměřování. Ale to už je jedno. Máte pravdu, jak v tom, že seriózní debata už tu asi nehrozí (i mojí vinou), tak v tom, že teď nezbývá než počkat, ...Zobrazit celý příspěvek
Olivav, já to právě nemyslel jako poměřování. Ale to už je jedno. Máte pravdu, jak v tom, že seriózní debata už tu asi nehrozí (i mojí vinou), tak v tom, že teď nezbývá než počkat, jestli o tom zveřejní někdo další údaje, díky kterým bychom se dozvěděli něco dalšího.
A kdo ví, jestli nemáte pravdu i v tom fiktivním rozhovoru Putina s Bibim ;-) Jenom budou muset chlapci ještě vymyslet, jak to udělat, aby S-300 nezaznamenala ztrátu pověsti, protože nic nesestřelí. Napadá mě obětovat nějaký ten dron. Případně olétanou F-16, která by stejně šla do šrotu, pěkně už nad izraelským územím, pilot by věděl, že se bude muset katapultovat ještě před zásahem. :-)Skrýt celý příspěvekZaujimavo sa to rozbieha V Hmeimim letisku mala pristat ...Zobrazit celý příspěvek
Zaujimavo sa to rozbieha
V Hmeimim letisku mala pristat An-124
https://twitter.com/hashtag/La...
Tak isto tam 27.9 napocitali 7 IL-76.
https://twitter.com/imagesatin...
Malo sa posilnit aj stihacie letectvo na 4 stihacie letky.Skrýt celý příspěvekKolte, v klidu. Já ti noťas za 60k přeju. Jen mi tahle debata příjde docela OT a poměřovat se nemá cenu. Tady už se asi seriózní směr nevrátí. Byla snaha pak začalo ...Zobrazit celý příspěvek
Kolte,
v klidu. Já ti noťas za 60k přeju. Jen mi tahle debata příjde docela OT a poměřovat se nemá cenu.
Tady už se asi seriózní směr nevrátí. Byla snaha pak začalo tapetování, pak se do toho dostala historie kdo čí prapředky pohanil, zabil apod.. (KL007) dokonce i s Jamesem B. se tu operovalo.
Takže pro mě zatím mrtvé téma. Čas ukáže kdo co a jak v kauze Il-20 myslel a co z toho vytěžil a hlavně co se bude dít.Skrýt celý příspěvekNarazil jsem na serveru CDR 7 hodin starý příspěvek týkající se výše uvedené věci co na něj říkáte ?? Citace : "Logik KarelVomáčka | před 7 hodinami Hlavně Rusové ...Zobrazit celý příspěvek
Narazil jsem na serveru CDR 7 hodin starý příspěvek týkající se výše uvedené věci co na něj říkáte ??
Citace :
"Logik KarelVomáčka | před 7 hodinami
Hlavně Rusové prokazatelně lžou.
Když se podíváte na tiskovou konferenci, kde uveřejňují data z S-400, tak při podrobném pohledu najdete na S-400 měřítko (např. kóty na obrazovce zobrazující výšku letadel). A podle těchto kót by F-16 byly někde nad Kyprem, úplně jinde, než to Rusové udávají na jiných materiálech.
A i pokud by to měřítko bylo špatně, tak stejně nesedí pozice letadel s pozicemi udanými tuším dva dny předem na přehledovém radaru. "Skrýt celý příspěvekLuky napsal "Rusové včetně pilota jsou dosud přesvědčeni, že sundali špionážní letoun." Z toho, že jsou ruští vojáci o něčem přesvědčeni, nelze vyvozovat absolutně žádné ...Zobrazit celý příspěvek
Luky napsal
"Rusové včetně pilota jsou dosud přesvědčeni, že sundali špionážní letoun."
Z toho, že jsou ruští vojáci o něčem přesvědčeni, nelze vyvozovat absolutně žádné důsledky.
V roce 2015 uvedl ruský televizní kanál Rossija24 dokument o pražském jaru 1968
(ten dokument je pořád na youtube, stačí vyhledat
"Варшавский договор. Рассекреченные страницы."
Existuje i verze se slovenskými titulky.)
Mimo jiné v něm mluví bývalý ruský voják, přímý účastník bratrské pomoci. Stojí u Národního muzea v Praze a vysvětluje na kameru, jak ruští vojáci přijížděli nekrytí na otevřených korbách náklaďáků, a Češi to do nich prali z pražských střech z kulometů.
(v dokumentu samozřejmě není ani jednou zmíněno, že by naopak nějaký ruský voják zastřelil Čecha)Skrýt celý příspěvekGE: občas mrknu na Sana a na Almasdarnews, a nedá se říct, že by mlčeli. Informují o aktuálních událostech, novinky na bojišti, pohyby tureckých jednotek, dodávky S-300, podpora ...Zobrazit celý příspěvek
GE: občas mrknu na Sana a na Almasdarnews, a nedá se říct, že by mlčeli. Informují o aktuálních událostech, novinky na bojišti, pohyby tureckých jednotek, dodávky S-300, podpora mírového procesu ze strany Kuby atd... Ale tak do hloubky, jak se sestřel rozebírá tady, se mu nikdo nevěnuje, spíš politickým důsledkům.Skrýt celý příspěvek
danny, já nepsal, že USA byly Iránským spojencem. To nebyly ani náhodou. Napsal jsem, že podporovaly Irán a připomněl aféru Irangate. USA slovy představitele, jehož jméno jsem už ...Zobrazit celý příspěvek
danny, já nepsal, že USA byly Iránským spojencem. To nebyly ani náhodou. Napsal jsem, že podporovaly Irán a připomněl aféru Irangate.
USA slovy představitele, jehož jméno jsem už zapomněl, zastávaly názor, že v ideálním případě by měly prohrát obě strany (tedy Irán i Irák). Irák byl spojencem východního bloku, taky nám za dodávky dlužil hromadu peněz (ale SSSR mnohem více). Irán byl díky držení rukojmích na americké ambasádě (a naopak kvůli útěku Pahlavího do USA) pro USA úhlavním nepřítelem. USA neměly v tomto konfliktu žádnou přátelskou stranu.
Jenomže, přesně jak píšeš, CIA potřebovala peníze na financování contras a ty musely být tajné. Proto přes Izrael prodávala zbraně Iránu (fajn spojenci pro islámskou teokracii - židovský stát a protestantské USA), čímž zároveň zabránila Iráku, aby vyhrál.
Ale aby nevyhrál Irán, poskytly USA Iráku záběry špionážních družic, odhalující pozice iránské armády.
Irán se snažil odříznout Irák od peněz útoky na ropné tankery, proto západ (tedy fyzicky USA) chránily trasy tankerů a potápěly iránské rychlé čluny, útočící na ony tankery. Ale hlavní pomoc dostával Irák od socialistických zemí, proto byl komplet vyzbrojen ruskými zbraněmi, až na nějaké francouzské letouny.
Jedná se o blízkovýchodní válku, kde není snadné určit, kdo je s kým kamarád a s kým nepřítel. Mísí se národnostní, náboženské, politické a mocenské zájmy a je běžné, že jedna a ta samá země podporuje a zároveň škodí všem zúčastněným.Skrýt celý příspěvekGE: a ještě jsem si vzpomněl na tebou zmiňovanou Irangate. Také nemáš přesné informace. Nešlo o žádné spojenectví a už vůbec ne oficiální akci. CIA kongres zařízl peníze ne podporu ...Zobrazit celý příspěvek
GE: a ještě jsem si vzpomněl na tebou zmiňovanou Irangate. Také nemáš přesné informace. Nešlo o žádné spojenectví a už vůbec ne oficiální akci. CIA kongres zařízl peníze ne podporu gerilly v Nikaragui. Tak chlapci vymýšleli, kde se dostat k černým penězům, až nakonec vymysleli dodávku raket a komponent pro F-14 do Iránu. Obchod se realizoval přes Izrael a Tomcaty díky tomu lítají dodnes.
Perlička na závěr - Iránské F-14 jsou díky zářezům v Irácko-Iránské válce nejúspěnějším poválečným typem, co se týče počtu sestřelů, jestli si dobře pamatuju,tak se jim připisuje min. 160 vítězství.Skrýt celý příspěvekMně by fakt zajímalo vyjádření Syřanů. například: Il-20 jsme neviděli Il-20 jsme viděli, ale mysleli jsme si, že jsou to Izraelci Il-20 jsme viděli, ale stříleli jsme na ...Zobrazit celý příspěvek
Mně by fakt zajímalo vyjádření Syřanů.
například:
Il-20 jsme neviděli
Il-20 jsme viděli, ale mysleli jsme si, že jsou to Izraelci
Il-20 jsme viděli, ale stříleli jsme na jiné letadlo, raketa trefila špatný cíl
Ale kde nic, tu nic. Ticho jak v mauzoleu.
Takže, buďto nic říct nechtějí, například aby se k něčemu nepřiznali, nebo jim Rusové přikázali držet ústa.
Tušte někdo, proč Sýrie mlčí?Skrýt celý příspěvekGE: máš pravdu, Saddám nebyl americkým kamarádem. USA chránily kuwajtské tankery. Jenže ten Kuwajt byl jeden z hlavních Saddámových podporovatelů a sponzorů. Nejpozději od roku ...Zobrazit celý příspěvek
GE: máš pravdu, Saddám nebyl americkým kamarádem. USA chránily kuwajtské tankery. Jenže ten Kuwajt byl jeden z hlavních Saddámových podporovatelů a sponzorů.
Nejpozději od roku 1981 byl Irák plně závislý na sponzoringu ze strany Saudské Arábie a Kuwajtu a dalších států zálivu. Poté, co v. r. 1986 Irák začal útočit na Iránskou ropnou infrastrukturu a tankery, což mu Irán začal vracet (vše v souběhu se saudskými manipulacemi s cenou ropy) vstupují USA do války jako spojenec na straně Iráku.
Po celý závěr války americké vojenské lodě útočily na íránské námořnictvo a íránské těžební zařízení.
Perličkou je, že v roce 1987 se na stranu Iráku také postavil SSSR. Takže to byla taková pěkná koalice.
Doporučuji dostudovat, materiálů je dost.Skrýt celý příspěvekHans, já v zásadě chápu, proč Sověti KAL007 sestřelili. Osobně si myslím, že by Amíci dost možná udělali to samé, kdyby to bylo nad jejich územím. Nicméně vaše líčení je dosti ...Zobrazit celý příspěvek
Hans, já v zásadě chápu, proč Sověti KAL007 sestřelili. Osobně si myslím, že by Amíci dost možná udělali to samé, kdyby to bylo nad jejich územím. Nicméně vaše líčení je dosti jednostranné... Označení kapitána křižníku za podmistra je takové dosti tendenční. Především ale srovnávat ty situace podle toho, kdo rozhodl o střelbě, je poněkud nesmyslné. KAL nic fyzicky neohrožoval, takže byl čas to řešit na vysokých místech (byť díky chybějícímu palivu ve stíhačce ne mnoho). Naproti tomu kapitán křižníku byl v danou chvíli přesvědčen, že íránské letadlo útočí na jeho loď, měl povinnost jednat. To, že rozhodoval na základně špatných předpokladů, netřeba přetřásat, to snad nikdo nezpochybňuje. Nicméně i on se snažil letadlo do poslední chvíle kontaktovat, i ve chvíli, kdy už letěly rakety, takže nešlo o nějaký naschvál či zanedbání povinností.
V případě KAL007 bych trochu ubral s tvrzením, že udělali všechno, protože kupříkladu varovné výstřely prý neměly stopovku, čímž je jejich význam zcela minimální. Letoun také nebyl kontaktován na nouzové frekvenci, naproti tomu 655 byl kontaktován na frekvencích, které uměl přijímat. Piloti pravděpodobně varování slyšeli, jen si mysleli, že se jich netýká.
Atd. Nicméně tím nehodlám Amíky nějak omlouvat a Sovětům nasazovat psí hlavu. Politici to totiž podle mě posrali na obou stranách....
Každopádně, celá diskuse se netočí kolem toho, jestli SSSR byl v právu či ne. Točí se kolem toho, že Rusové mají velmi značnou tendenci lhát, zamlčovat, mlžit, vypouštět pět různých událostí k jednomu incidentu, které si navzájem odporují (a dalších dvacet neoficiálně skrz různá média a sociální sítě) atd. Osobně nemám ani problém s tím, že i ostatní kecají. Jen mi přijde, že kecají o řád méně. Toť vše.Skrýt celý příspěvekdanny, jen jsem reagoval na: "...Co když žádná S-200 nebyla. Co když se F-16 oddělila, aby Ila osolila? Možný je všechno.", což napsal Luky. A pak jsme si dali ryze soukromé ...Zobrazit celý příspěvek
danny, jen jsem reagoval na: "...Co když žádná S-200 nebyla. Co když se F-16 oddělila, aby Ila osolila? Možný je všechno.", což napsal Luky. A pak jsme si dali ryze soukromé kolečko ohledně hulení a Dušínů ;-) Víc v tom hledat netřeba, to je takový náš folklór.
Olivav, jak píši výše, byla to soukromá reakce na Lukyho, asi jsem si ji měl odpustit, omlouvám se. Pro vaši informaci, to je prostě jen oblíbený vtípek u programátorů. A já jím jen chtěl naznačit, že nemám vizáž Mirka Dušína. Vše. Vlastně ještě, nemám notebook za 60 tisíc, jestli vás to potěší ;-)
Clanek, vy jste pochyboval, že je v tom CIA? :-)Skrýt celý příspěvekHansi, když byli Sověti v právu, proč o sestřelu lhali?
Totiž toto je předmětem této diskuse - nakolik lze brát vážně informace poskytnuté ruskou stranou.Hansi, když byli Sověti v právu, proč o sestřelu lhali?
Totiž toto je předmětem této diskuse - nakolik lze brát vážně informace poskytnuté ruskou stranou.Nedá mi nereagovat na lži , polopravdy a vyložené nesmysly, které tu někteří píší o sestřelení letu Iran Air 655 a protože se zde píše i o sestřelení letu Korean Air 007 uvedu par ...Zobrazit celý příspěvek
Nedá mi nereagovat na lži , polopravdy a vyložené nesmysly, které tu někteří píší o sestřelení letu Iran Air 655 a protože se zde píše i o sestřelení letu Korean Air 007 uvedu par poznámek i ktomu.
1. Iran Air 655 byl sestřelen nad mezinárodními vodami uvnitř civilního letového koridoru a na pravidelní lince, která letěla tam kde letět měla a v čase kdy letět měla.
2. O sestřelu rozhodl s trochou nadsázky vrchní podmistr, a za tuto mnoha násobnou vraždu byl USA vyznamenán, čistá lež že se se USA ihned přiznali, omluvili a zaplatili škody. Kulové, USA lhali mlžili co to šlo a dokdy to šlo, nicméně to moc dlouho nešlo, v každém případě omluva a úhrada škody za čin uskutečnění v roce 1988 proběhla v roce 1996 a to čistě jen proto, aby se USA vyhnulo trestnímu řízení před mezinárodním trestním soudem v Haagu na kterýž se obrátil Irán.
Naproti tomu KAL 007 byl sestřelen 500km mimo svou trasu, hluboko ve vzdušném prostoru SSSR , nad uzavřenou oblastí v které se nacházeli strategické jaderní síly SSSR v čase kdy probíhal jeden z nejutajovaněních testů nové střely , v nepřehlední situaci, kdy se v oblasti pohybovali americké špionážní letadlo. . Rozhodující je, že se KAL 007 pohyboval uvnitř vzdušného prostoru SSSR, neodpovídal na volání na mezinárodní nouzové frekvenci 121,5 MHz. stejně tak nereagoval na žádnou z výzev či pokusu o kontakt ze strany sovětských Su-15,nereagovali dokonce ani na víze než 200 varovných výstřelu z palubního kanonu SU-15. Již z tohoto byly splněny všechny náležitosti a SSSR , byla oprávněna použít sílu k zastavení letu, O sestřelu nerozhodl žádný poštmistr, ale až velitel protivzdušné obrany státu. Co více mělo SSSR udělat? Rozmně v dané situlaci s danými prostředky udělali co mohli , v každém případě jednali v souladu s mezinárodním právem což nejde aní v nejmenším říci o letu Air 655 a postupu USA, ti tam prostě neměli co střílet a halvně stříleli na letaldo, které dělalo co mělo, což o KAL007 500 km mimo plánovanou trasu, ve vzdušném prostoru SSSR říci nelze.Skrýt celý příspěvekTenhle pribeh (a tahle diskuse) ma vsechno: spionazni hry, ilegalni imigranty, ufo, zvrat za kazdym byt i jen trochu jinak nez geologicke procesy ospravedlnuji polozenym kamenem... ...Zobrazit celý příspěvek
Tenhle pribeh (a tahle diskuse) ma vsechno: spionazni hry, ilegalni imigranty, ufo, zvrat za kazdym byt i jen trochu jinak nez geologicke procesy ospravedlnuji polozenym kamenem... vsechno.
K dokonalosti uz vazne schazi jen objev toho, ze za izraelskou F-16 schovavajici se za iljusinem byl stejny team CIA co zfejkoval 9/11 a ze cela bombardovaci akce izraele byla vlastne jen zasterka a prilezitost k vypusteni chemtrails.
A i k tomu by se zde naslo jiste dost dobrodruhu co by podobnou slataninu posvetili a dokonce dolozili nevyvratitelnymi snimky z ruskych radaru. :D Dokonale.Skrýt celý příspěvekGE, ty jsi taky dobrý materiál. neodpustím si komentář k: Rusové lžou v případě vraždícíh agentů. No včera mě pobavila Terka Májová, když ubedla, že jeden z těch zlých ...Zobrazit celý příspěvek
GE,
ty jsi taky dobrý materiál.
neodpustím si komentář k:
Rusové lžou v případě vraždícíh agentů.
No včera mě pobavila Terka Májová, když ubedla, že jeden z těch zlých týpků se jmenuje jinak než původně tvrdili a tm dokázali, že to je bývalý plukovník GRU. No tím to zpřesnili a už jim nelze nic vytknout, že?
Kolte,
to že máš noťas za 60k má jako znamenat co? Jako teď si polovina lidu zde sedne na zadek a už ti dá pokoj, protože tím jsi dokázal co?
Tahle debata jde do kopru. Myslím, že bude mít smysl v ní pokračovat až bude nějaké info kolik S-300 a jakých je v Sýrii a jestli Izrael dále lítá jak se jim chce. Protože pokud tu není dohoda mezi RF a Izraelem a ideálně nějaká tajná dohoda s USA, tak S-300 projde reálným testem velmi brzy a bude "veseleji". Myslím, že totiž záminka otestovat 2-8 kompletů v akci a jak na ně je sakra lákavé. Navíc pokud se bude tvrdit, že tam seděli Asadovi hrdlořezi, že?Skrýt celý příspěvekdanny, jistěže i USA lžou, když se něco nepovede, viz sejmutí lanovky v Itálii (nevím, kolik ti je takže netuším, jestli si to pamatuješ). Jenomže v tomto případě nelžou, protože ...Zobrazit celý příspěvek
danny, jistěže i USA lžou, když se něco nepovede, viz sejmutí lanovky v Itálii (nevím, kolik ti je takže netuším, jestli si to pamatuješ). Jenomže v tomto případě nelžou, protože mlčí.
A protože se zde neustále pitvají ruská prohlášení, uvedl jsem, že jim nevěřím, jelikož mám špatné zkušenosti.
K válce tankerů - Saddám nebyl americkým kamarádem. USA chránily kuwajtské a jiné tankery (ani nevím, jestli Irák nějaké měl), nikoli Irák. Paradoxně podporovaly Irán, sice tajně, ale přece, víš, co byla aféra Irangate? Irán to oficiálně ani nevěděl (nebo nechtěl vědět).
A v tu samou dobu Seals útočily na Iránské rychlé čluny. Zajímavá doba.Skrýt celý příspěvekGE: naposledy. Nerozporuji, že Rusové lžou = nemám co k tomu dodat a souhlasím. Ty tvrdíš, že v konkrétním případě Američani nelhali, což rozporuji a dokládám, že v tomto ...Zobrazit celý příspěvek
GE: naposledy.
Nerozporuji, že Rusové lžou = nemám co k tomu dodat a souhlasím.
Ty tvrdíš, že v konkrétním případě Američani nelhali, což rozporuji a dokládám, že v tomto konkrétním případě lhali, zkreslovali, zamlčovali a dělají to dosud. A zároveň z toho nevyvozuji žádné předpoklady, jak pravdivé budou americké výroky v jiných případech.
A jelikož jsme totálně OT, tak s touto výměnou končím. Je to web o armádě a o zbraních, ne o maloměstské morálce.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...