Cvičení Red Flag: Stíhačka F-35 ničí soupeře poměrem 15:1
- 8. 2. 2017
- 191 komentářů
- Jan Grohmann
Na probíhajícím leteckém cvičení Red Flag 17-1 na základně Nellis Air Force Base prokázala stíhačka F-35A Lightning II svou technickou nadřazenost nad ostatními letouny. V realistických cvičných soubojích F-35 dosáhla skóre 15:1 - tedy na každých 15 zničených nepřátelských letadel byla ztracena jedna F-35.
Reálný boj na Red Flag
Red Flag vzniklo po neblahých zkušenostech amerických letců z Vietnamské války, kdy životnost pilota byla přímá úměrná jeho zkušenostem z ostrých bojových akcí. Cílem cvičení Red Flag je realisticky replikovat bojové scénáře a zvyšovat šance pilotů bez bojových zkušeností v opravdovém konfliktu.
Probíhajícího cvičení Red Flag 17-1 se účastní 129 letadel ze Spojených států, Velké Británie a Austrálie. Jde o první cvičení Red Flag s účastí stíhaček F-35A Lightning II - tedy verze s klasickým startem a přistáním.
Během tří týdnů dlouhého cvičení (do 10. února) proti sobě bojují “modří” (Blue Force) a “červení” agresoři (Red Force). V jednotlivých scénářích piloti procvičují vedení boje vzduch-vzduch, vzduch-země, elektronický/kybernetický boj, pátrací a záchranné operace nebo podporu speciálních sil. Mise probíhají ve dne i v noci.
V modelových vzdušných soubojích útočí “červení” ve vlnách po osmi až 16 letadlech. “Modří” mohou nasadit proti agresorům až 60 letadel. Při sestřelení letadla agresorů se ale do boje přidá další letadlo - resp. zničený letoun agresorů odletí do “oživovací” zóny a vrátí se zpět do boje. Modří tak během jedné mise vzduch-vzduch mohou čelit až 50 letadlům agresorů.
Letku agresorů tvoří letadla F-15C/D z 65. perutě agresorů (65th Aggressor Squadron) a letouny F-16C/D z 64. perutě agresorů (64th Aggressor Squadron). Stroje F-15 simulují ruské stíhačky Su-27 a F-16 stíhačky MiG-29. Piloti těchto strojů neustále studují taktiku potenciálních protivníků, kterou následně používají na cvičeních.
Nepřátelské raketové komplety země-vzduch protivzdušné obrany (PVO) simuluje 507. peruť protivzdušné obrany agresora (507th Air Defense Aggressor Squadron).
“Red Flag nabízí intenzivní trénink a velkou vzdělávací zkušenost,” uvedl podplukovník DeAngelis, pilot F-35 a velitel 419. operační skupiny (419th Operations Group). “Piloti agresorů patří mezi nejlepší z nejlepších a tráví čas učením taktiky nepřátelských vzdušných sil, takže nás důsledně otestují.”
Cvičení Red Flag 17-1 se účastní nejrůznější typy vojenských letadel.
F-35 na cvičení Red Flag 17-1
“Senzory F-35A a schopnost vytvářet situační povědomí o bojišti jsou úžasné, ale s velkým počtem přátelských letadel, nepřátelských letadel a hrozbami země-vzduch, které jsou na cvičení Red Flag, jde o spoustu informací, které musíme zpracovat,” uvedl major James Schmidt, pilot F-35A z 34. stíhací perutě (34th Fighter Squadron).
“Díky schopnosti F-35A ukázat nám, kde jsou přátelské síly, kde jsou nepřátele, víme, že nás nepřátele nemohou vidět, což nám dává smrtící výhodu při vyhledávaní hrozeb a cílů hluboko v nepřátelském území,” dodal Schmidt.
Letoun F-35 je sice označován jako víceúčelový, ale jde primárně o stíhací bombardér. Hlavním posláním F-35 je provádět hloubkové nálety (Air Interdiction; nebo také “vzdušná izolace”) a potlačovat PVO nepřítele. K tomu je F-35 vybaven pokročilými senzory.
Elektro-optický senzor EOTS (Electro-Optical Target System) F-35 dokáže automaticky vizuálně odhalit odpálenou raketu země-vzduch PVO a okamžitě vypočítat přesné místo odpalu. Informaci F-35 přepošle dalším letounům, případně sám zahájí útok.
“Naše stealth se ukazuje jako velmi užitečná,” říká major Jayson Rickard, pilot F-35A ze 466. stíhací perutě (466th Fighter Squadron). “Jsme překvapivé cíle, ničíme vyspělé rakety země-vzduch a také nějaké vzdušné cíle.”
“Čtyři moji piloti F-35A se vrátili z mise, jde o lidi, kteří roky létali na Red Flag s letouny F-15 a F-16, a řekli mi ´To je úžasné. Nikdy jsem neměl ve vzduchu takové situační povědomí. Vím, kdo je kdo, vím, kdo je v nebezpečí a vím, kde musím pokračovat. Tyhle informace na letounech čtvrté generace jednoduše nemáte,” říká zase podplukovník George Watkins, pilot F-35 a velitel 34. stíhací perutě (34th Fighter Squadron).
Zajímavý je také údaj o nasaditelnosti letadel při plnění misí. Nasaditelnost F-35A účastnících se cvičení Red Flag dosáhla 92 %. Dlužno dodat, že jde o letadla, které jsou oficiálně označená jako bojeschopná (tedy ta, která neprochází pravidelnou údržbou a odstávkou). Podle webových stránek Nelis Air Force Base nasaditelnost letadel 4. generace do misí dosahuje 70 až 85 %.
F-22A kryjí záda
Cvičení Red Flag se účastní také letouny F-22A Raptor - ty jsou pravě přímo určené k vedení boje vzduch-vzduch.
“Jsou určeny (F-22 - pozn. red.) pro boj vzduch-vzduch. My se soustředíme (s F-35 - pozn. red.) na potlačení pozic nepřátelských PVO,” uvedl podplukovník Watkins. “Díky našemu radaru se syntetickou aparaturou dokážeme skrze počasí mapovat terén a detekovat hrozby dříve, jiná letadla.”
Podle National Interest je sice 15 zničených nepřátelských letadel na jedno ztracené F-35 dobrý výsledek, ale nedosahuje úspěchů F-22A Raptor. Během cvičení Red Flag v roce 2007 modrý tým, kde působily i letouny F-22A, dosáhl 241 zničených nepřátelských letadel na dvě vlastní sestřelená letadla. Dvě ztracená letadla ale nebyly F-22A Raptor, ale “modré” F-15C.
Jak si však všímá The Aviatonist, poměr “15:1” pro F-35 je číslo bez znalosti hlubšího pozadí cvičení. Například není jasné, jak se na tomto skóre podílely letadla F-22A, která stíhačkám F-35 “kryla záda”.
V každém případě nelze číslo 15:1 brát, ostatně jako číslo 241:2 v případě F-22A, jako etalon pro výsledek jakéhokoliv nasazení F-35 (nebo F-22A) ve skutečné letecké válce.
Zdroj: Hill Air Force Base; National Interest
Související články
Další stíhačky F-35A Lightning II pro Izrael
Izraelský premiér Benjamin Netanjahu oznámil nákup dalších 17 stíhaček F-35A Lightning II pro ...
- 28.11.2016
- 53 komentářů
- Jan Grohmann
Cena programu F-35 ne tak úplně „mimo kontrolu“
Nedávno jsme přinesli zprávu o tom, jak se budoucí prezident USA Donald Trump ostře vymezil proti ...
- 02.01.2017
- 271 komentářů
- Tomáš Zwiefelhofer
Cena stíhačky F-35A poprvé pod 100 milionů dolarů
Americké ministerstvo obrany a Lockheed Martin je před uzavřením dohody o dodávce desáté výrobní ...
- 26.01.2017
- 28 komentářů
- Jan Grohmann
olivav: To fakt furt nechápeš, že jsi vyjmenoval všechny možné důvody, proč byl Su30 znevýhodněn, aniž by ses alespoň trošku snažil si zjistit, jestli náhodou ta či podobná ...Zobrazit celý příspěvek
olivav: To fakt furt nechápeš, že jsi vyjmenoval všechny možné důvody, proč byl Su30 znevýhodněn, aniž by ses alespoň trošku snažil si zjistit, jestli náhodou ta či podobná omezení neplatila i pro ostatní letadla při cvičení (a ono kupodivu ano, jak co se týče radaru, tak co se týče BVR střel, tak co se týče protiopatřením proti raketám).... a tedy že se na ně nijak nemůže svalovat vina za výkony Suček v tom cvičení?Skrýt celý příspěvek
logik, nauč se číst - ekologické důvody sem tam. Proboha tam psali, že zaměření rovná se sestřel. Co to jako je? 100% účinná PVO USA proti SU-30. Shania alespoň napsal a s tím ...Zobrazit celý příspěvek
logik,
nauč se číst - ekologické důvody sem tam. Proboha tam psali, že zaměření rovná se sestřel. Co to jako je? 100% účinná PVO USA proti SU-30. Shania alespoň napsal a s tím souhlasím je, že Bars jel v treningovém módu aby nevyzradili jeho charakterisitky. To je i tom jednom článku. Nevybírám si fakta. Prostě a jednoduše říkám, že to cvičení mělo s realitou společného asi tolik co Hollywoodský akční film. Nic víc nic míň. Neobhajuji SU ani F-15 apod.. Jen říkám, že ty články uvádějí nesmysly nebo mění smysl toho co říkal ten pilot, aby to pro USA vypadalo lépe.
Ve videu je o nezkušených pilotech v článku je o nedostatku letadla, co nedokážeš se svojí přezdívkou na tom pochopit. Jak zavádím a vybírám co se mi hodí, když řeknu, že ty články jsou blbost a uvádějí nesmysly.
Shania,
To o nezkušených pilotech beru, ale já mám výhrady k textu (pro méně chápavé logiku to dám do kapitálek):
The F-15 pilots used their simulated combat experience against the thrust vectoring capability of the Lockheed Martin F-22 to exploit a VULNERABILITY of the Su-30 in a hard turn, the pilot said. (On to tak neřekl, jak poznamenává Shania).
cituji: U raptoru je podle něj obrana stoupat, protože nebude mít energii na tebe dosahnout. SU-30 podle něj má ale ztrácet i výšku při tomto manevru.
Chceš tedy tvrdit, že SU nemá výkon, aby začal stoupat? Nebo je to spíše opět chyba pilota.
Red Flag je prostě takový letecký Hollywood. Válka není jen o scénářích. Válka je velký chaos a tudíž by to mělo být spíše jen týmech A proti B a teď se předveďte. Scénář může piloty trénovat, ale je otázka co udělá skutečný protivník a jestli bude hrát tak jak se hraje na Red Flag. Troufám si tvrdit, že nebude. A jak bylo v jedno zdroji napsáno, každou použitelnou informaci co po tom vyžvaní na tiskovce zkusí použít proti němu.
Dál už nebudu ztrácet čas.Skrýt celý příspěvekOlivav: schválně se podívej na dema raptora a hornetu včetně výzbroje jak rychle přechází z jednoho manévru do druhého a porovnej to s jakýmkoliv airshow SU bez výzbroje... Pak ...Zobrazit celý příspěvek
Olivav: schválně se podívej na dema raptora a hornetu včetně výzbroje jak rychle přechází z jednoho manévru do druhého a porovnej to s jakýmkoliv airshow SU bez výzbroje... Pak uvidíš o čem mluvím. Tady opravdu nejde o blbnutí po delší dobu při minimální rychlosti v nízkých výškách..
Ve videu přímo mluví o nezkušených pilotech, kteří si chtějí ještě víc utáhnout zatáčku a použijí ho kdy nemají, jak u raptoru, tak Su-30.
U raptoru je podle něj obrana stoupat, protože nebude mít energii na tebe dosahnout. SU-30 podle něj má ale ztrácet i výšku při tomto manevru.
U obou strojů je to špatná aplikace TWC... nic to nevypovídá o jejich dalších kvalitách... Hornety a F-35 dokáži rychle a přesně dostat nos mimo osu letu i bez TWC.Skrýt celý příspěvekOlivav: celej Tvuj problém je v tom, že jakmile najdeš něco proti Sučku, hledáš hned deset tisíc důvodů, proč tomu tak není. Jakmile najdeš něco pro Sučko, tak to nekriticky ...Zobrazit celý příspěvek
Olivav: celej Tvuj problém je v tom, že jakmile najdeš něco proti Sučku, hledáš hned deset tisíc důvodů, proč tomu tak není. Jakmile najdeš něco pro Sučko, tak to nekriticky přebereš.
Např. jako důvod uvádíš, že v cvičení nemohli IAF používat R-77. Že USAF nepoužívali AMRAAM, které mají ve výzbroji o desítky let déle, už neřekneš.
Indové používali radar jen v tréninkovém módu. Ok. Ovšem F15 měli pouze staré mechanické radary - tedy na tom byly asi ještě hůře. Flares byly zakázány z ekologických důvodů, takže opět s největší pravděpodobností pro obě strany. atd...
Prostě si evidentně (neříkám, že vědomně) vybíráš pouze fakta, která se Ti hodí do Tvého vidění světa a vychází Ti z toho nesmysly.Skrýt celý příspěvekJinak Shania co mi na těch tvrzeních nesedí je tohle: The F-15 pilots used their simulated combat experience against the thrust vectoring capability of the Lockheed Martin F-22 ...Zobrazit celý příspěvek
Jinak Shania co mi na těch tvrzeních nesedí je tohle:
The F-15 pilots used their simulated combat experience against the thrust vectoring capability of the Lockheed Martin F-22 to exploit a vulnerability of the Su-30 in a hard turn, the pilot said.
Tady to totiž popisují jako slabinu SU-30 a de facto všech letadel s TVC, což je blbost. Je to jak říkáš o pilotech, takže blbě to má ten zdroj:
https://www.flightglobal.com/n...
Na tohle jsem narážel níže.Skrýt celý příspěvekNo a aby se to nezfamovalo, tak tady to hezky ...Zobrazit celý příspěvek
No a aby se to nezfamovalo, tak tady to hezky rozebírají:
http://forum.keypublishing.com...
http://www.defencetalk.com/for...
K tomu přetažení máš Shania pravdu, že nezkušený pilot může poslat z nebe dolů i moderní stroj. Není to nějaý sci-fi antigravitační letoun :)Skrýt celý příspěvekJinak ten TVC dokáž dosti rychle hýbnout nosem letadla. Takže u ITR by měl mít TVC výhodu. Jiná je STR, ale i tam bych spíše viděl TVC jako výhodu. Mění se totiž AOA . Posune se ...Zobrazit celý příspěvek
Jinak ten TVC dokáž dosti rychle hýbnout nosem letadla. Takže u ITR by měl mít TVC výhodu. Jiná je STR, ale i tam bych spíše viděl TVC jako výhodu. Mění se totiž AOA . Posune se vektor tahu vůči náběhu krřídla. Ono to není jen o tom, ale nezdá se mi, že by tam s tím čílsem 35 museli kecat.Skrýt celý příspěvek
Shania, jen to dokazuje "důveryhodnost" některých zdrojů. Nic víc nic míň. cituji: Mimochodem Su-30/35 i s TVC reagují v nižších rychlostech pomaleji než F-22, oba Hornety... ...Zobrazit celý příspěvek
Shania,
jen to dokazuje "důveryhodnost" některých zdrojů. Nic víc nic míň.
cituji: Mimochodem Su-30/35 i s TVC reagují v nižších rychlostech pomaleji než F-22, oba Hornety...
Viděl jsi někdy vůbec vzdušný balet moderních SU? Asi těžko, protože napsat takovou blbost to chce kumšt.
Ne to není o skilu. Poslechni si to pořádně. Je tam explicitně řečeno, že to je taktika proti TVC, kterou se naučili při střetnutích s F-22. Pokud by to mělo být jak píšeš, tak by to řekl jinak. Nakonec tam alespoň řekli, že je otázka času než se na tohle naučí reagovat. Mimochodem jaký je pomět tah:hmotnost u F-15 a SU-27. Řekl bych, že utahat SU-27 a jeho deriváty F-15 nemůže ani kdyby chtěla.
Pokud chtějí být západní zdroje brány vážně a navážet se do druhých, tak by si měli zamést před vlastním prahem.
Jinak tvé oblíbené stránky http://www.f-16.net/forum/view... koukni na video, kde něco ukazuje Mig, kterému vypli omezovače. Navíc je otázka při jakých rychlostech ta čílsa měli na mysli atd...
Takže asi tolik k tvým "argumentům".Skrýt celý příspěvekOlivav: ta ruská stránka se taky moc neukazala.... ITR 35 stupnu za sekundu u Su-30 .... ani náhodou. Není realně ani 28 u F-22, jestli je to číslo reálné, tak jde o ITR nebo pedal ...Zobrazit celý příspěvek
Olivav: ta ruská stránka se taky moc neukazala.... ITR 35 stupnu za sekundu u Su-30 .... ani náhodou. Není realně ani 28 u F-22, jestli je to číslo reálné, tak jde o ITR nebo pedal turn...
Dál to nejsou plky US Airforce ale názor jednoho pilota na debriefingu. A když přehlídneš těch pár technických detailu, tak měl na IAF dost pozitivní názor...
Celý to bylo jen o skillu pilotů a jejich schopnostem se učit.
pokud někdo nechápe, narážku na nezkušené piloty používající TVC kdy nemají (měl ji jak k SU tak F-22)... tak je to jen jeho problém... Popisuje to přesně jak to je, pokud stroj přetáhne, jde dolů naprosto bez energie.... je to pilotova starost, aby se do toho stavu nedostal...
Mimochodem Su-30/35 i s TVC reagují v nižších rychlostech pomaleji než F-22, oba Hornety...
To že tyhle cvičení, obzlášť se státem mimo NATO bude omezený spoustou ROE je snad jasný, nikdo nebude odhlaovat všechny schopnosti, mimo to čeho se zúčastnilo IAF byli jen menší naskryptované střetnutí mající za úkol simulovat určité situace.Skrýt celý příspěvekJen k těm nesmyslům co vypustili o Mig-21 bison. Provnejte si ty PR plky z US Air force na téma indů a tímto popisem co je to letadlo zač. ...Zobrazit celý příspěvek
Jen k těm nesmyslům co vypustili o Mig-21 bison. Provnejte si ty PR plky z US Air force na téma indů a tímto popisem co je to letadlo zač. http://idrw.org/mig-21-knowing... Z toho mi vyplívá, že ten ruský deník https://in.rbth.com/blogs/2014... nekecal a snažil se napravit kecy ze zámoří.
Tím jen upozorňuji, že nepovažuji F-15, F-16 atd.. za šunty, ale ty kecy z USA jsou fakt přitažené za vlasy.Skrýt celý příspěvekJen k těm nesmyslům co vypustili o Mig-21 bison. Provnejte si ty PR plky z US Air force na téma indů a tímto popisem co je to letadlo zač. ...Zobrazit celý příspěvek
Jen k těm nesmyslům co vypustili o Mig-21 bison. Provnejte si ty PR plky z US Air force na téma indů a tímto popisem co je to letadlo zač. http://idrw.org/mig-21-knowing... Z toho mi vyplívá, že ten ruský deník https://in.rbth.com/blogs/2014... nekecal a snažil se napravit kecy ze zámoří.
Tím jen upozorňuji, že nepovažuji F-15, F-16 atd.. za šunty, ale ty kecy z USA jsou fakt přitažené za vlasy.Skrýt celý příspěvekNo jen se vrátím k tomu podniku z roku 2008, kde byli i Indové. ten post od jj284b ...Zobrazit celý příspěvek
No jen se vrátím k tomu podniku z roku 2008, kde byli i Indové.
ten post od jj284b https://in.rbth.com/blogs/2014... a citují Dave Fulghuma z Aviation Week (nemám chuť to dohledávat)
předpokládejme, že to nepřekrucují, tak nejdůležitější je oddíl Combat begins - shrnuto:
- The Su-30MKI’s powerful Russian-made NIIP-BARS radar was operating only in the training mode (radar restrictions prevented US snoops from "mapping" the high-tech radar) takže tohle byla iniciativa Indů
dále restrikce diktované pořadateli
- Indians were barred from using data-links, chaff and flares
- When they were targeted by surface to air missiles, they were shot down
- There was no data picture in the cockpit to help IAF pilots’ situational awareness so the work load on the aircrews was high
- lso, the IAF’s most powerful air-to-air missile, the R-77, was not simulated in the exercises.
Jak jsem se zmínil tak asi simulovali Křováky.
Firstly, the Tumansky engines are very susceptible to FOD (foreign object damage). Now the reason that’s a big deal is because they asked for a one-minute spacing between take offs.
Pamatuji na dokument, kde Rusi startovali pomalu ze skládky a US personál procházel letiště aby F-15 a ostatní stroje nenasály nečistoty, takže to výse je blbost. Nevím jak je to u nových strojů, ale rusi měli u Mig-29 žebrování na horní straně náběžné hrany křídla pro přivod vzduchu při staru a staré SU-27 měl taky systém pro nenasátí cizích objektů (Mig-35 už to nemá a u SU nevím).
Další co tam pospisují jako kecy: In fact, Col Fornof is mistaken on several counts. For instance, the Su-30MKI does not have a Tumansky engine but rather an NPO-Saturn power plant. He is wrong again about the MiG-21 Bison having Israeli radar when in fact it has a Russian scanner. He’s wrong on most counts and in fact economical with the truth in some places.
Z Francouzů nebyli taky nadšení, když o nich partnerech z NATO napsali:
However, French Air Force pilots, who deployed to the same event with the Dassault Rafale fighter, apparently engaged in non-friendly activities.“They never really came to any merges,” the pilot explains.
“What they were really doing was, they had all their sensors on sniffing and seeing how our radars worked. And that’s really all they were doing out here. They came out here and they watched the whole flight, with their newest airplane and their newest electronic receiving units, and sucked up all the ‘trons in the air.”
Takže shrnuto podtrženo ten slavný Red Flag je skoro jako Hollywood. Kdyby to mělo mít nějakou vypovídací hodnotu, tak to není o rolích ale dvou týmech kdy se střídají útočné a obranné role. Ve válce se jim na scénáře protivník vyprdne a ten Hollywood jim bude k prdu.Skrýt celý příspěvekAuuuu - To je úžasný, jak si Larry vybásníš nesmysl z jedné věty na wiki. Např. tady máš, kdo ve skutečnosti RF ...Zobrazit celý příspěvek
Auuuu - To je úžasný, jak si Larry vybásníš nesmysl z jedné věty na wiki.
Např. tady máš, kdo ve skutečnosti RF platí
http://www.globalsecurity.org/...
cituji:
"U.S. Joint Forces Command (USJFCOM) sponsored Joint Red Flag 05 (JRF05), one of the year's premier joint training events"
Tady je jiný důkaz, že to platí stát:
"Sullivan said the Air Force spends $35 million annually on Red Flag exercises at Nellis.
In past Red Flags, the Air Force typically spent between $20 million to $60 million to fly friendly and aggressor aircraft, fire missiles, cannons and drop bombs."
http://www.reviewjournal.com/n...
Nebo tady:
http://photorecon.net/european...
"The well-known Red Flag exercises at Nellis Air Force Base, near Las Vegas in Nevada, are not only used by their sponsor, the United States Air Force (USAF), but by many armed forces."
A co hodí google ve výsledcích na: "Red Flag lockheed sponsor"? Nic relevantního, co by potvrzovalo Tvoji pohádku.
Tak prosím si nevymýšlej blbosti a fantazie z jedný blbě pochopený věty na wiki a než si příště začneš vymýšlet pohádky, tak si svojí domněnku aspoň základním způsobem ověř. Je to už trapný, jak se chytáte každého stébla, jak znevěrohodnit výkony F35.Skrýt celý příspěvekTo Blake Larry, Pacific Air Forces je organizacna jednotka velitelstva USAF, nie sukromna firma, a nevyraba F-35. ---------------- VZS AČR také nejsou sokromá firma a nevyrábějí ...Zobrazit celý příspěvek
To Blake
Larry, Pacific Air Forces je organizacna jednotka velitelstva USAF, nie sukromna firma, a nevyraba F-35.
----------------
VZS AČR také nejsou sokromá firma a nevyrábějí JAS-39 Gripen ale nechají si zasponzorovat účast ve cvičení Gripen Users Group.
To je taková komerční PR. :-)))
********
Wiktores_SVK Ale viem a dobre. Jaký je rozdíl mezi Rudou vlajkou Aljaška a 17-1?? pořádá to jiné velitelství, ale scénář je stejný. Naprosto stejně, jako v minulých letech. Víte jaký byl rozdíl mezi Flying Rhino 2008 nebo 2009?? Žádný!
Byli jiní hodnotitelé na Taceval. Toť vše.
Samozřejmě Rudou vlajku sponzoruje by´t částečně výrobce F-35. Je to jeho "reklama či výkladní skříň"Skrýt celý příspěvekTak jem kouknul do těch textu o Red Flag 2008 s IAF a těžko se zbavuji pocitu, že USA o tom melou nesmylsy. To s tím motorem mělo být co? No porouchal se a RF poslala nový. Nevím ...Zobrazit celý příspěvek
Tak jem kouknul do těch textu o Red Flag 2008 s IAF a těžko se zbavuji pocitu, že USA o tom melou nesmylsy. To s tím motorem mělo být co? No porouchal se a RF poslala nový. Nevím ale 100% bezporuchová technika neexistuje. Nakone Indové tam měli support role a nepoužívali Barsy naplno snad jen v tzv demo módu. Nemohli poživát datalinky atd... Když v tom Cope India dělali F-15 Pakistánce či co, tak Indové simulovali v Red Flag 2008 křováky?
Spíše to bylo takové jako divadlo to setkání na Red Flag 2008. Ono by to bylo o něčem jiném, kdyby tam byli rusi se svojí technikou a otestovali se navzájem. Nevsadil bych na to, že by to dopadlo s promo skórem 15:1 apod. Vtipné byly ty Mig-21 po upgradu od Izraelců. Možná až si upraví F-35 tak to bude o něčem jiném. Jen to potvrzuje fakt, že Izraelci umí a to co upaví posunou na jiný level a USA "promo" akce jsou vypovídající jako zprávy z Blesku.
Sorry, ale tak působí ty texty videa na která odkazují. Nevěřím, že mají takový náskok a jen oni umí.Skrýt celý příspěvekTo Larry: este, ze vy viete citat... keby ste poriadne citali tak zistite, ze sa tu nebavime o Red Flag Alaska, ale o Red Flag 17-1 ktore sa kona v Nevade a nie na Aljaske.
To Larry: este, ze vy viete citat... keby ste poriadne citali tak zistite, ze sa tu nebavime o Red Flag Alaska, ale o Red Flag 17-1 ktore sa kona v Nevade a nie na Aljaske.
Ano, kdo měl co do činění prakticky s letadly nebo působil v letectvu, tak si o počítačových simulacích 15:1 myslí své. Obrovskou proměnnou je vycvičenost pilotů, jejich ...Zobrazit celý příspěvek
Ano, kdo měl co do činění prakticky s letadly nebo působil v letectvu, tak si o počítačových simulacích 15:1 myslí své. Obrovskou proměnnou je vycvičenost pilotů, jejich schopnosti. To že jsou indičtí ghurkové vynikající vojáci s britskými armádními tradicemi je jedna věc, (viděl a potkával jsem je na Balkáně) Letectvo, jeho úroveň výcviku, přípravy a tech. zabezpečení druhá. Stačí jak Indové lavírují mezi Rafale a Suchojem, nebo jejich liknavý přístup k projektu T-50.
Pokud bude sedět za kniplem pilot s náletem 250 hod/rok je to o něčem jiném.
Jaký může být výsledek simulace když nejsou reálné Su-27 a Mig- 29. Jakých verzí??
Je obrovský rozdíl mezi Su-27 se kterým létají např. Ukrajinci a Su-27SM3.
To samé platí pro MiG-29A a MiG-29SMT což je dnes "ruský standart"
Vyjádření "potlačování PVO nepřítele" je široký pojem. Jakého nepřítele a jaké PVO?? Může to být PLDVK30mm "ještěrka" nebo S-400 s Pancir -S2???
Znají TTD obou systémů, aby skutečně mohli cvičit potlačování???
Odborník použije terminus technicus "překonávání PVO"
Takže to hodnocení je taková "vědecko-populární novinařina"
logiku, vy neumíte ani čist, natož porozumět textu.
takže ještě jednou
"RED FLAG-Alaska is a Pacific Air Forces sponsored exercise"
konkretně zde:
https://en.wikipedia.org/wiki/...
A kdo by to asi platil?? Sponzorsky se složili kolega Donald a soudruh Vladimír, ne???:-)))
Kopírovat tuny anglických textů CTRL+C, CTRL+V to by nejen Vám tady šlo dobře.
Jenže Vy by jste nemohl být ani dobrým vojákem natož zpravodajcem.
Víte svět dnes není o o získaní množství informací.( z důvěryhodných zdrojů, ideologických lží i hoaxů) Je to o včasném a správném vyhodnocení dat a informací, jejich pochopení a souvislostí.Skrýt celý příspěvekjj284b: Indické Su-30MKI mali strely R-77 zavedené už niekoľko rokov pred Red Flag 2008. A čo sa týka ruských Su-35S, tak tie boli v Sýrii už od februára 2016 vyzbrojené nielen ...Zobrazit celý příspěvek
jj284b: Indické Su-30MKI mali strely R-77 zavedené už niekoľko rokov pred Red Flag 2008. A čo sa týka ruských Su-35S, tak tie boli v Sýrii už od februára 2016 vyzbrojené nielen nielen R-27, ale aj RVV-SD (R-77-1).Skrýt celý příspěvek
Laryy: ovšem jaksi Ti nedochází trochu podstatný fakt, že Red Flag jaksi není sponzorované Lockheedem, takže Tvoje přirovnání je nesmyslné. A překvapení Kaliber? Jaké ...Zobrazit celý příspěvek
Laryy: ovšem jaksi Ti nedochází trochu podstatný fakt, že Red Flag jaksi není sponzorované Lockheedem, takže Tvoje přirovnání je nesmyslné.
A překvapení Kaliber? Jaké překvapení? Že mají takové rakety? To se vědělo již dlouho. Nebo myslíš to překvapení, že jim nejméně jedna raketa spadla za letu v Íránu?Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...