Český výrobce bezpilotních letounů PRIMOCO UAV úspěšně testoval balistický záchranný systém
- 3. 6. 2021
- 22 komentářů
- Tisková zpráva
Česká společnost PRIMOCO UAV SE, která vyvíjí a vyrábí civilní a vojenský bezpilotní letoun One 150 úspěšně otestovala balistický záchranný systém na továrním letišti v Písku – Krašovicích.
Na továrním letišti v Písku – Krašovicích dne 1. června 2021 společnost úspěšně otestovala balistický záchranný systém na bezpilotním letounu Primoco UAV One 150. Ve výšce 100 metrů nad zemí, při cestovní rychlosti 120 km/h a hmotnosti 150 kg letoun dosedl po několika desítkách sekund bezpečně na zem. Balistický záchranný systém je určený pro kritické fáze letu s cílem ochránit užitné zatížení letounu. Balistický záchranný systém byl vyvinutý ve spolupráci s českou společností Galaxy Holding, která patří k nejlepším firmám ve svém oboru. Společnost tím naplňuje další ze svých cílů pro zvýšení bezpečnosti provozu tak, aby její bezpilotní letouny mohly být provozovány ve společném vzdušném prostoru s pilotovanými letouny se shodnou úrovní bezpečnosti.
Test padákového systému
Generální ředitel Ladislav Semetkovský k tomu dodává: „Integrace záchranného padákového systému je jedním ze způsobů, jak v rámci nových evropských pravidel pro provoz bezpilotních systémů umožnit provoz nad oblastmi se zvýšeným rizikem, kam patří například obydlené oblasti. Jsme prvním evropským výrobcem letounu v kategorii Specific dle evropských nařízení, který podobný prostředek integroval. Cílem instalace padáku je primárně snížit dopadovou energii letounu v případě mimořádných událostí za letu, ale má také hodnotu pro zákazníky s letouny vybavenými vysoce sofistikovanými senzory, neboť v případě mimořádné události toto cenné vybavení chrání před poškozením. Díky tomu, že jsme se mohli opřít o dlouholeté zkušenosti společnosti Galaxy Holding z pilotovaného prostředí, dopadly zkoušky přesně dle očekávání. V letošním roce záchranný systém stane volitelnou součástí výbavy našich letounů.“
Česká společnost PRIMOCO UAV SE vyrábí civilní a vojenské bezpilotní letouny One 150, jež sama vyvinula. Jde o stroje schopné létat zcela nezávisle podle naprogramovaných letových plánů, včetně plně automatického vzletu a přistání. Mezi klíčové vlastnosti letadla patří jeho mimořádná výdrž, díky které může ve vzduchu při cestovní rychlosti 100-150 km/h strávit bez přestávky více než 15 hodin, což představuje dolet až 2000 km. Maximální vzletová hmotnost 150 kg a užitečné zatížení 30 kg umožňují letouny One 150 využívat pro nejrůznější druhy nasazení v rámci civilních i vojenských operací. Letouny společnosti jsou v současnosti využívány na třech kontinentech například pro kontroly produktovodů a distribučních sítí v energetice, zajišťování pohraniční a pobřežní bezpečnosti, monitorování požárů či při pátracích a záchranných akciích. PRIMOCO UAV SE je veřejně obchodovatelná společnost trhu pražské burzy START.
Související články
Orion: První ruské bezpilotní letadlo kategorie MALE
Petrohradská společnost Kronštadt (dříve Tranzas) začala po sociálních sítích šířit obrázek prvního ...
- 26.03.2018
- 9 komentářů
- Jan Grohmann
Primoco UAV – český bezpilotní letoun se světovými technologiemi
Primoco UAV, autor Bezpilotní letouny české společnosti Primoco UAV SE v poslední době vídáme na ...
- 05.09.2020
- 7 komentářů
- JUDr. Jakub Fojtík, Ph.D.
BEML a PRIMOCO UAV uzavřeli dohodu o spolupráci pro bezpilotní technologie v Indii
Přední technologická indická společnost BEML a česká inovační společnost Primoco UAV se dohodly na ...
- 03.02.2021
- 9 komentářů
- Tisková zpráva
Společnosti Primoco UAV SE a Norwegian Special Mission zahájily testy kalibračního systému NAVAID pro bezpilotní letadla
Praha, 1. března 2021 – Český výrobce bezpilotních letadel Primoco UAV SE a Norwegian Special ...
- 01.03.2021
- 1 komentářů
- Tisková zpráva
To vypadá, jako když se z toho dronu klube vetřelec :D
Škoda, že Primoco zůstává nějak mimo pozornost MO.To vypadá, jako když se z toho dronu klube vetřelec :D
Škoda, že Primoco zůstává nějak mimo pozornost MO.spis naopak, vojensky sektor zustava mimo pozornost Primoca, majitel v nekolika rozhovorech rekl, ze ozbrojene drony Primoco nebudou. Ale o pruzkumne Primoca ACR stoji.
spis naopak, vojensky sektor zustava mimo pozornost Primoca, majitel v nekolika rozhovorech rekl, ze ozbrojene drony Primoco nebudou. Ale o pruzkumne Primoca ACR stoji.
Vzhledem k tomu, že armádě se škrtají peníze v podstatě pravidelně, tak není důvod, aby se dívala po takto "nedůležitých" nákupech. Jsou rádi, že utáhnou větší tendry a o 2% HDP na ...Zobrazit celý příspěvek
Vzhledem k tomu, že armádě se škrtají peníze v podstatě pravidelně, tak není důvod, aby se dívala po takto "nedůležitých" nákupech. Jsou rádi, že utáhnou větší tendry a o 2% HDP na rozpočet v r. 2024 se jim asi může jen zdát ve vlhkých snech.Skrýt celý příspěvek
Obě relevantní opoziční formace mají v programu 2% do roku 2025. Bohužel ANO už plánuje v rozpočtu na příští rok šktnout přes 4 miliardy.
Obě relevantní opoziční formace mají v programu 2% do roku 2025. Bohužel ANO už plánuje v rozpočtu na příští rok šktnout přes 4 miliardy.
Ono co si budeme, sliby nejsou činy. Právě i Vámi zmíněné osekání rozpočtu "zničehonic" podle mého značí o tom, že se ten závazek nesplní, kor u Babiše. Tomu pokud nejde s nějakou ...Zobrazit celý příspěvek
Ono co si budeme, sliby nejsou činy. Právě i Vámi zmíněné osekání rozpočtu "zničehonic" podle mého značí o tom, že se ten závazek nesplní, kor u Babiše. Tomu pokud nejde s nějakou věcí o kejhák nebo o hlasy, to v podstatě nevidí (ne že u jiných stran by to bylo nějak diametrálně jiné, ale aspoň ten přístup bude u některých rozhodně lepší).Skrýt celý příspěvek
sice se škrty rozpočtu MO nesouhlasím, ale MO stejně není schopné peníze rozumně utratit. Tragikomedie v případě překombinovaného výběru BVP je jen ukázkou, jak to bohužel ...Zobrazit celý příspěvek
sice se škrty rozpočtu MO nesouhlasím, ale MO stejně není schopné peníze rozumně utratit. Tragikomedie v případě překombinovaného výběru BVP je jen ukázkou, jak to bohužel nefunguje. U této zakázky mám ale subjektivní pocit, že ministr má naostřenou tužku k podpisu, ale výběr nezvládli dokončit úředníci a vojáci.Skrýt celý příspěvek
Mo by to jistě bylo schopné utratit kdyby vládní politici nešachovali co půl roku s výší jejich rozpočtu nebo se třeba nesnažili změnit parametry tendrů v jejich závěrečné ...Zobrazit celý příspěvek
Mo by to jistě bylo schopné utratit kdyby vládní politici nešachovali co půl roku s výší jejich rozpočtu nebo se třeba nesnažili změnit parametry tendrů v jejich závěrečné fázi.
Ministr nemá evidentně naostřeno nic. Největší zpoždění v případě BVP nastalo ne prací úředníků, ale Babišovým loňským lavírováním, dočasným snížením rozpočtu a zásadním přepracováním financování celého projektu. Mám silný pocit že jsou tlaky na to aby se VŘ zrušilo a stroje se v rámci časové tísně pořídili od jednoho správného dodavatele a montovali se v té správné fabrice. A VOP to určitě není.
Z Metnara jde poslední dobou pocit že se sáhl do ilegality a pokud už promluví ta opakuje stále ty stejné nicneříkající fráze. Mám pocit že od odvolání náměstka Říhy nedokončili žádnou velkou akvizici.
Nicméně to že Schillerová opět podtrhla armádu tu píšu spíš proto že někteří (včetně tady pana domácího) stále vidí v ANO nějakou záruku plánované modernizace armády. Opak se zdá být pravdou.Skrýt celý příspěvekVláda paradoxně udělala pro záchranu rozpočtu MO všechno správně. Opozice nepodpořila rozpočet, protože je opozicí a s Babišem nebude souhlasit z principu, ani když jde o obranu ...Zobrazit celý příspěvek
Vláda paradoxně udělala pro záchranu rozpočtu MO všechno správně. Opozice nepodpořila rozpočet, protože je opozicí a s Babišem nebude souhlasit z principu, ani když jde o obranu země a podmínku komunistů Babiš obešel. Budoucí vláda složená z dnešní opozice není ani náhodou zárukou investic do armády. Ani v minulosti to tak nebylo, větší zakázky se provedly zpravidla pod vládou ČSSD (Gripeny, Pandury) a vláda ODS kupodivu obvykle prováděla redukce (redukce počtu Pandurů kvůli malé domů, značný pokles rozpočtu po fin. krizi).
To co jsem napsal, nemá být obhajoba Babiše natož ČSSD, ale sundání růžových brýlí z očekávání, že vláda Pirátů spasí zemi. Prozatím co si vyvzdorovali, dopadlo hrozně. Např. pandemický zákon, naprosto zbytečná věc, která otevřela přímo vrata pro žaloby. To byl jednu dobu hrozný řev od opozice, že nesmí být nouzový stav, ale pandemický zákon. Teď je tu výsledek a kupodivu to Babiš ani nevyužije ve svůj prospěch.Skrýt celý příspěvekJura99 Takže to že srovnali rozpočet až na konci března bylo správně? Rozhodně nebyla vůle se s opozicí jakkoli dohodnout. Vždyť je tu vždy možnost opřít se o KSČM nebo SPD. ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99
Takže to že srovnali rozpočet až na konci března bylo správně? Rozhodně nebyla vůle se s opozicí jakkoli dohodnout. Vždyť je tu vždy možnost opřít se o KSČM nebo SPD. Jednat s opozicí by bylo složité na druhou stranu komunistům stačilo pár slibů a deset miliard z obrany. Jak lákavé. Teď to už zakomponovali přímo do návrhu rozpočtu aby to nepřilákalo tolik pozornosti.
Pandemický zákon napsala vláda ve spolupráci s opozicí a na jeho podobě se dohodla parlamentní většina. Žádné žaloby by nenastaly kdyby se vláda nerozhodla ten zákon vědomě porušit. To že to Babiš moc neventiluje se nelze divit.Skrýt celý příspěvekPandemicky zakon chtela opozice, kladla jej podminkou pro podporu nouz. stavu, a je nepouzitelny pri plosnych opatrenich. Zduvodnovat adresne uzavreni kazde provozovny je uplna ...Zobrazit celý příspěvek
Pandemicky zakon chtela opozice, kladla jej podminkou pro podporu nouz. stavu, a je nepouzitelny pri plosnych opatrenich. Zduvodnovat adresne uzavreni kazde provozovny je uplna utopie. A pokud se pandemickemu zakonu da pravomoc plosnych opatreni, bude z nej totez co krizovy zakon, ale aktivovany z libovule ministra, nikoliv snemovny. Proste cele nesmyslne, p. zakon by bylo nejlepsi zrusit. Skluz tech 10mld. (resp. 5) urcite nezavinil zdrzeni bvp. Ty stoji rok, udajne kvuli covidu, jakoby se zucastneni pri testech nemohli testovat.Skrýt celý příspěvek
Pandemický zákon je vládní legislativa. Jak si to napsali takové to mají. Mimochodem min. financí vedené ANO plánuje v roce 2024 vydávat 1.47% HDP. To je instantní konec ...Zobrazit celý příspěvek
Pandemický zákon je vládní legislativa. Jak si to napsali takové to mají.
Mimochodem min. financí vedené ANO plánuje v roce 2024 vydávat 1.47% HDP. To je instantní konec modernizace. Doufám že si to drazí babišovoliči uvědomujete.Skrýt celý příspěvek
drony jsou právě dost důležité a nemusely by být tak závratně drahé. Podle novinových zpráv UA koupila 6ks Bayraktarů za 1,6mld.
drony jsou právě dost důležité a nemusely by být tak závratně drahé. Podle novinových zpráv UA koupila 6ks Bayraktarů za 1,6mld.
Jak jsem zmínil kdysi ve článku o nákupu Polska... Bayraktary nepovažuju za drony do konfliktů vyšších intenzit. Jejich rezistence vůči rušičkám a jiným prostředkům proti dronům ...Zobrazit celý příspěvek
Jak jsem zmínil kdysi ve článku o nákupu Polska... Bayraktary nepovažuju za drony do konfliktů vyšších intenzit. Jejich rezistence vůči rušičkám a jiným prostředkům proti dronům bude značně omezená. Turecko rozhodně není v technologiích na úrovni USA nebo Izraele. Pokud drony pro AČR... vybírat jen od USA/Izrael. ČR rozhodně v HDP na člověka není na úrovni Polska, natož Ukrajiny a dražší drony si můžeme dovolit... pokud by samozřejmě Babiš dodržoval navyšování rozpočtu.Skrýt celý příspěvek
O odmítání ozbrojení svých dronů ze strany ředitele vím. Každopádně neozbrojené stroje vhodné pro vojenský průzkum či navádění palby nabízí. Já zatím žádnou zprávu o zájem ze ...Zobrazit celý příspěvek
O odmítání ozbrojení svých dronů ze strany ředitele vím. Každopádně neozbrojené stroje vhodné pro vojenský průzkum či navádění palby nabízí. Já zatím žádnou zprávu o zájem ze strany AČR o Primoco nezaznamenal. Případně prosím o odkaz.Skrýt celý příspěvek
četl jsem to v nějakém rozhovoru, už si přesně nevzpomínám, ale asi zde ...Zobrazit celý příspěvek
četl jsem to v nějakém rozhovoru, už si přesně nevzpomínám, ale asi zde https://www.seznamzpravy.cz/cl... Skrýt celý příspěvek
Už jsem to tu jednou psal, konkrétně u článku o polském nákupu tureckých drobů, důvod poněkud vlažného přístupu AČR k UAV One 150M je skutečnost, že potřebuje VPD a AČR (celkem ...Zobrazit celý příspěvek
Už jsem to tu jednou psal, konkrétně u článku o polském nákupu tureckých drobů, důvod poněkud vlažného přístupu AČR k UAV One 150M je skutečnost, že potřebuje VPD a AČR (celkem logicky) požaduje na základě zkušeností se ScanEagle stroj, který bude na VPD nezávislý. Jinak by One 150M perfektně odpovídal o požadavkům na průzkumné UAV (včetně AESA radaru) pro úroveň praporu.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...