Bojové vozidlo BVP-M2 SKCZ Šakal pro ukrajinskou armádu?

BVP-M2 SKCZ Šakal v Kyjevě; větší foto / Dylan Maljasov, Defence-blog.com

Jednou z největších hvězd probíhající ukrajinské vojenské výstavy Arms and Security 2018 je česko-slovenské bojové vozidlo pěchoty (BVP) BVP-M2 SKCZ Šakal od české firmy Excalibur Army. Česká firma ukrajinské armádě již v minulosti dodala těžkou obrněnou techniku a nyní Kyjevu nabízí i hloubkově modernizované BVP Šakal.

Excalibur Army v Kyjevě představila celé své portfolio „velkých zbraňových systémů, kromě BVP-M2 SKCZ Šakal také raketomet BM-21 MT a samohybnou houfnici DANA M2.

BM-21 MT je v podstatě sovětský raketomet GRAD umístěný na podvozku TATRA T 815-7T3R2T 4×4 a využívající moderní systém řízení palby. DANA M2 je nejnovější model československé houfnice DANA vz. 77 ráže 152 mm. Ráže byla zachována, ale došlo k revitalizaci a modernizaci prakticky všech systémů houfnice.

Nejvíce pozornosti ale v Kyjevě přitahuje bojové vozidlo BVP-M2 SKCZ Šakal, tedy hloubková modernizace sovětských bojových vozidel pěchoty BVP-1 a BVP-2. Projekt Šakal byl poprvé představena v roce 2013 a původně nabízen Armádě ČR. Česká armáda ale nakonec od modernizace svých BVP-2 upustila a rozhodla si pořídit nová pásová BVP západní výroby.

O projektu Šakal nebylo mnoho let slyšet. Ostatně také slovenská armáda se při modernizaci svých BVP-1 rozhodla neměnit proporce podvozku BVP-1 (podle projektu Šakal) a soustředila se pouze na instalaci bojového modulu TURRA 30 a modernizaci vnitřního pracovního prostoru posádky a výsadku.

Projekt Šakal však může nově uspět na Ukrajině
, která připravuje modernizaci svých BVP (resp. BMP) sovětské výroby, ale přitom nemá na nákup BVP západní výroby. Ostatně ukrajinská armáda má (leč v nejasném technickém stavu) ve výzbroji více než 1000 vozidel BVP-1 a BVP-2 (resp. BMP-1 a BMP-2).

Firma Excalibur Army s BVP-M2 SKCZ Šakal není na ukrajinském trhu rozhodně bez šance, neboť v letošním a minulém roce již ukrajinské armádě dodala 33 samohybných houfnic 2S1 Gvozdika a 33 repasovaných BVP-1.

Navíc Excalibur Army s největším ukrajinským zbrojním koncernem Ukroboronprom na jmenované výstavě podepsala memorandum o spolupráci. Obsahem memoranda je dohoda o spolupráci při vývoji, modernizaci a výrobě obrněných vozidel, včetně společného postupu při prodeji obrněných vozidel do třetích zemí.

Jak zdůraznil generální ředitel Ukroboronprom Pavel Bukin, podpisem memoranda ukrajinský koncern navazuje spolupráci se strategickým partnerem, který působí v zemích NATO. „Je to příležitost přilákat financování a investice do výzkumu a vývoje, financovat budoucí zbraňové systémy a dovést je k masové výrobě. Je to také příležitost vytvořit inovativní technologické řetězce pro modernizaci našich obrněných vozidel a vyvíjet slibné koncepce, komentoval podpis memoranda Bukin.


Reportáž z výstavy včetně záběrů na DANA M2, BM-21 MT a BVP-M2 SKCZ.

Základním rysem BVP-M2 SKCZ je výrazně přepracovaná korba. Strop korby byl zvýšen o několik desítek centimetrů, což umožnilo podlahu vozidla doplnit dodatečným pancéřováním. Protiminová ochrana BVP-M2 SKCZ tak dosahuje úrovně 2a (STANAG 4569) při výbuchu miny pod pásy a úrovně 1 při výbuchu miny pod dnem. Výsadek přitom sedí v moderních protiminových sedačkách.

Korba vozidla Šakal si zachovává šikmý čelní sklon (pro lepší balistickou odolnost). Základní balistická ochrana korby (s vnitřní balistickou výstelkou) dosahuje úrovně 2. Přídavné pancéřování zvyšující balistickou ochranu na úroveň 3 nebo 4.

Pohon vozidla zajišťuje americký dieselový přeplňovaný motor Caterpillar C9.3 s výkonem 300 kW. Původní sovětský motor UTD–20 dosahoval výkon 220 kW. Maximální rychlost BVP-2SKCZ na silnici je 70 km/h a dojezd na zpevněné cestě 550 km.


BVP-M2 SKCZ Šakal; větší foto / Dylana Maljasov, Defence-blog.com

Zajímavé je, že Šakal není v Kyjevě (jako v minulosti) osazen slovenským bojovým modulem TURRA 30 nebo izraelským Samson Mk II. Místo toho Šakal využívá jednomístný modul DVK-30 (o prázdné hmotnosti 1040 kg) od slovenské firmy ZTS Špeciál. DVK-30 je zhruba o 400 kg lehčí než slovenská věž TURRA 30.

Modul DVK-30 využívá licenčně vyráběný automatický kanón 2A42 ráže 30 mm a spřažený kulomet ráže 7,62 mm. Náměr hlavní zbraně je -4° až + 58°, odměr 360°. V případě potřeby lze věž a kanón natáčet ručně. Modul lze doplnit kontejnery pro protitankové řízené střely (PTŘS). Přední pancéřování modulu odolá munici ráže 14,5 mm, boční a zadní munici ráže 7,62 mm.

Modernizace BVP však nabízí také ukrajinský průmysl. Žytomyrská továrna, která je členem koncernu Ukroboronprom, na výstavě Arms and Security 2018 představila modernizované vozidlo BMP-M1S s upravenou korbou a jinak uloženou pohonnou jednotkou. BMP-M1S je osazen bojovým modulem Stilet s 30mm kanónem 2A42, dvojicí PTŘS Barrier a spřaženým kulometem ráže 7,62 mm.

Zdroj: Ukroboronprom, Defence24

 
 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Bojové vozidlo BVP-1 vstává v ruské armádě z mrtvých

Minulý týden ruská agentura RIA Novosti informovala o „reinkarnaci“ bojového vozidla pěchoty BVP-1. ...

Ukrajina obdržela české houfnice 2S1 Gvozdika

Podle ukrajinského portálu uprom.info na přelomu června a července Ukrajina získala 33 sovětských ...

BVP PUMA přijede na DNY NATO do Ostravy v nejvýkonnější verzi PUMA S1

Bojové vozidlo pěchoty (BVP) PUMA S1 bude k vidění 15 - 16. 9. 2018 v rámci akce Dny NATO 2018 ...

Armáda ČR: Nové tanky, modernizace T-72 nebo BVP se 120mm kanónem

Armáda České republiky plánuje v příštím desetiletí vyřadit z výzbroje tanky T-72. Jaké jsou ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • hurvo
    16:58 12.10.2018

    Velky suhlas s jura99. Napriek tomu ze je to arogantny kokot v tomto ma velku pravdu.

    Velky suhlas s jura99. Napriek tomu ze je to arogantny kokot v tomto ma velku pravdu.

  • Arthur
    16:42 12.10.2018

    PavolR Pre UA trh BVP-M2 SKCZ prezentujú ako Šakal (viď. video), zrejme typ veže nehrá rolu aj keď vo svojom katalógu ho EA vedie ako BMP MEXCA a pod názvom IFV Šakal ho ponúka ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolR

    Pre UA trh BVP-M2 SKCZ prezentujú ako Šakal (viď. video), zrejme typ veže nehrá rolu aj keď vo svojom katalógu ho EA vedie ako BMP MEXCA a pod názvom IFV Šakal ho ponúka MSM. Je to na CSG aby si to ukočírovala.
    https://www.youtube.com/watch?...


    4:45 - 5:40 - Šakal z vnútra. Tá DVK-30 veža je tam bez vnútorných prístrojov atď.
    https://www.youtube.com/watch?...

    Inak veľmi zaujímavé bolo už pred pár dňami ako na facebooku CSG skrz EA vytiahla BVP-M2 SKCZ Šakal pričom pre svoj komentár o ľuďoch, ktorí tvoria základ ich společností vybralo práve obrázok Šakala.

    https://www.facebook.com/czech...

    Neco se kuje a domnievam sa, že budeme všetci prekvapení...Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    16:02 12.10.2018

    Mě ten stroj připomíná, jak bylo kdysi v módě ověsit starou Š120 různými spoilery a myslet si, že mám závoďáka. Má to přibližně poloviční hmotnost než moderní BVP. Proč asi ? Lehká ...Zobrazit celý příspěvek

    Mě ten stroj připomíná, jak bylo kdysi v módě ověsit starou Š120 různými spoilery a myslet si, že mám závoďáka. Má to přibližně poloviční hmotnost než moderní BVP. Proč asi ? Lehká modernizace BVP-M vyšla Slováky v poměru k životnosti na podobné peníze jako nákup nového stroje. Jak by asi finančně vyšlo toto? Určitě nebrat a to ani pro zálohy.Skrýt celý příspěvek

  • Flader
    15:43 12.10.2018

    Ono napríklad pre vaše pešie roty AZ pri krajských veliteľstvách by taký OT bol celkom dobrým strojom. Stále by mal vyššiu ochranu ako T-810, UAZ, či LR. Otázka ale je, či by ...Zobrazit celý příspěvek

    Ono napríklad pre vaše pešie roty AZ pri krajských veliteľstvách by taký OT bol celkom dobrým strojom. Stále by mal vyššiu ochranu ako T-810, UAZ, či LR. Otázka ale je, či by takáto oprava a úprava BVP nevychádzala cenovo blízko k OT Pandur, prípadne variante OT postavenej na vami vyberaných BVP. Predsa len podstatná časť ceny BVP aj KBVP Pandur je ich veža a elektronika "okolo" nej.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    14:49 12.10.2018

    lemkin: přesně tak, on i ten kanón by asi šel použít původní, případně rovnou osadit jen lehkou zbraňovou stanicí s velkorážním kulometem ráže 12,7 mm - ideálně Protector M151 A2 ...Zobrazit celý příspěvek

    lemkin:
    přesně tak, on i ten kanón by asi šel použít původní, případně rovnou osadit jen lehkou zbraňovou stanicí s velkorážním kulometem ráže 12,7 mm - ideálně Protector M151 A2 jako mají naše Iveca. Docela by mě zajímalo, na kolik by takováto přestavba vyšla. Pokud by to nebylo moc, tak proč ne. Na cvičení by alespoň nedělaly ostudu a nedemoralizovaly lidi od AZ atd. :-)Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    14:19 12.10.2018

    Inak, ako je to s tými názvami. Bol som v tom, že toto vozidlo s vežou DVK-30 (ale aj inými) už Excalibur Army neponúka po menom Šakal, ale BMP MEXCA / BVP ...Zobrazit celý příspěvek

    Inak, ako je to s tými názvami. Bol som v tom, že toto vozidlo s vežou DVK-30 (ale aj inými) už Excalibur Army neponúka po menom Šakal, ale BMP MEXCA / BVP MEXA.
    https://forum.valka.cz/topic/v... Skrýt celý příspěvek

  • lemkin
    13:31 12.10.2018

    Ona by tahle modernizace vůbec nebyla špatná před uskladněním BVP do zásob. Vozidla by alespoň získala bojovou hodnotu pro případ nutnosti jejich použití. Dalo by se s nimi i ...Zobrazit celý příspěvek

    Ona by tahle modernizace vůbec nebyla špatná před uskladněním BVP do zásob. Vozidla by alespoň získala bojovou hodnotu pro případ nutnosti jejich použití. Dalo by se s nimi i cvičit - jako transportér pěchoty pod palbou je to lepší jak být na T-810 pod plachtou.

    Říkáte zastaralé - já říkám funkční, levné a jednoduché na obsluhu.Skrýt celý příspěvek

  • Arthur
    17:10 11.10.2018

    Vnútorný pracovný priestor posádky a výsadku v BVP-M2 SKCZ Šakal s jednomiestnym modulom DVK-30 so sedačkou strelca – operátora. link: ...Zobrazit celý příspěvek

    Vnútorný pracovný priestor posádky a výsadku v BVP-M2 SKCZ Šakal s jednomiestnym modulom DVK-30 so sedačkou strelca – operátora.

    link: https://investigator.org.ua/wp...
    zdroj: https://investigator.org.ua/pu... Skrýt celý příspěvek

  • wlko
    16:09 11.10.2018

    Lízingy a mačkopsy niesú moc dobrá cesta. Ono sa treba pozrieť čo idú robiť (resp. čo robili) zo svojimi T-72 Poliaci. V SR a (hlavne) čr sa premrhali obrovské prostriedky na ...Zobrazit celý příspěvek

    Lízingy a mačkopsy niesú moc dobrá cesta.

    Ono sa treba pozrieť čo idú robiť (resp. čo robili) zo svojimi T-72 Poliaci. V SR a (hlavne) čr sa premrhali obrovské prostriedky na vývoj modernizácii a vojaci sa aj tak vozia vo vyslúžených M1-tkách. Poliaci majú časť zmodernizovanú, s touto modernizáciou dosiahli aj exportný úspech (nevídané!), a chystajú sa tieto tanky ešte chvíľu používať (šuškalosa niečo aj o dalších modernizáciách)

    Taktiež majú demonštrátore typu PT-16/17 ktoré idú už dosť dalej. (Nápoveda: na svoje si prídu: 1. meniči veží 2. nadšenci do ukrajinskej techniky 3. prívrženci 120mm ráže 4. odporcovia ruských motorov a prevodoviek 5. odporci karuselového umiestnenia skladovanej munície.)Skrýt celý příspěvek

  • danny
    15:55 11.10.2018

    semtam: máš pravdu, jsem naprostý laik. Samozřejmě nezpochybňuji možnou montáž senzorů a další elektroniky do stávající věže. Pokud ale má být její potenciál plně využit, ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam: máš pravdu, jsem naprostý laik. Samozřejmě nezpochybňuji možnou montáž senzorů a další elektroniky do stávající věže. Pokud ale má být její potenciál plně využit, předpokládám, že je nutné ji propojit s pohonem věže (novým), stabilizací a pohonem kanonu atd... Předpokládám, že by se v rámci modernizace řešily úpravy i v oblasti optického kanálu a někde nakonec pravděpodobně i ventilace a klimatizace. A pořád by tam zůstal původní kanon místo moderního vysokotlakého. Řádově lepší balistickou ochranu původní věže ani náznakem nezpochybňuji.
    Fakt je ten rozdíl v ceně modernizace vs. nová věž tak propastný?Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    15:07 11.10.2018

    Rase Až tak hluboko do těch papírů nevidím, ale jednoduše řečeno, účel certifikace je hlavně označení jednotky v rámci NATO jako připravenou k boji (myšleno v kolektivní ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase

    Až tak hluboko do těch papírů nevidím, ale jednoduše řečeno, účel certifikace je hlavně označení jednotky v rámci NATO jako připravenou k boji (myšleno v kolektivní obraně), tím pádem se rozumí její bojové schopnosti a hlavně velení a řízení v rámci NATO. Pokud narážíš na ráži no NATO, tak jak to mají vyřešené nebo co papírově má přesně sedět nevím, ale ze selského pohledu by to mělo být jedno. Pokud by jsme v rámci NATO měli plnit úkoly s D, GB, PL a SK, tak zrovna ráže 125mm by dokonce mohla převládnout. Navíc ona certifikace má svou dobu trvanlivosti.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    14:48 11.10.2018

    semtam: asi jo, hlavně by neměly tanky odsunout pozornost od nákupu a zavádění BVP - ty musí mít prioritu. Až budeme mít těch 210 kusů tak se uvidí co dál. Zda na nich postavíme i ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam:
    asi jo, hlavně by neměly tanky odsunout pozornost od nákupu a zavádění BVP - ty musí mít prioritu. Až budeme mít těch 210 kusů tak se uvidí co dál. Zda na nich postavíme i třeba VVP, minomet, VSHORAD nebo další BVP. Možností je dost. Co s tanky se stejně bude řešit až potom - což vlastně vychází i z plánů MO.
    Když budeme chtít opravdu hodně škudlit, tak by stačilo zmodernizovat elektroniku u M4CZ. Pokud by bylo potřeba víc tanků tak M1 upravit ve stylu Scarab. Oba typy zachumlat do maskovací sítě a hotovo.

    Ještě taková otázka. Získala by těžká brigáda certifikaci NATO, pokud by měla moderní BVP, ale jako tank místo MBT jen vylepšený T-72M4CZ, nebo by to byl problém ?Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    14:40 11.10.2018

    danny To, že nesouhlasíš s tím, že do T-72M1 se nedá nainstalovat nová elektronika, tak to s tím nic neudělám, jediné co si o tom myslím, je to, že nevíš o čem mluvíš. Dále ...Zobrazit celý příspěvek

    danny

    To, že nesouhlasíš s tím, že do T-72M1 se nedá nainstalovat nová elektronika, tak to s tím nic neudělám, jediné co si o tom myslím, je to, že nevíš o čem mluvíš.

    Dále nevím o jaké vlastní konstrukci to mluvíš? Věž z T-72 zůstává, jen je dovybavena. Co a jak víme moc dobře, prozatím přichází v úvahu jen modernizace T-72M4CZ, na T-72M1 se možná ani nesáhne po modernizační stránce. Brání tomu prostředky a vlastně i lidské zdroje. Obojí by šlo samozřejmě řešit a modernizace T-72M1 by také mohla proběhnout v pohodě, jen bych se vyhnul tak komplexní modernizaci jako u T-72M4CZ. Délka provozu by si jí nezasloužila i když člověk nikdy neví...Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    14:28 11.10.2018

    Rase Já vím co jsi psal, ale ten problém je stále stejný jak jsem psal dannymu. Pokud zmodernizujeme T-72M1, tak má stále větší bojovou hodnotu, než s věží Cockerill nehledě na ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase

    Já vím co jsi psal, ale ten problém je stále stejný jak jsem psal dannymu. Pokud zmodernizujeme T-72M1, tak má stále větší bojovou hodnotu, než s věží Cockerill nehledě na to, že modernizace vyjde levněji než nová věž a jako bonus je podpora českého průmyslu.
    Klidně bych se vsadil, že tvá myšlenka je ovlivněna onou francouzsko-slovenskou věží z devadesátých let. Jo bylo by to pěkné, ale není tomu tak a hledat alternativu v podobě věže palebné podpory nemá s tankem nic společného.

    T-72M1 jsou možná ve svém zastaralém provedení vozidla palebné podpory i když vše to co má mít tank mají. Jediné co potřebují je upgrade, aby jejich senzorické prostředky, řízení palby, atd. odpovídali současné době.

    Dále si musíš uvědomit, že armádu čeká velká modernizace u které se má utratit 100 mld. Kč a nelze očekávat, že vše půjde hladce, tak pokud se vše rozběhne, tak spíše počítejme s ukončením této modernizace k roku 2030. Prostředky se najdou nanejvýš na modernizaci T-72M4CZ a možná pokud bude vhodná konstelace hvězd, tak také modernizace postihne i některé T-72M1. Na nějakou rozsáhlou modernizaci v podobě věže Cockerill nejsou prostředky a hlavně nemá to ani smysl. Kolem roku 2030 můžeme uvažovat o náhradě T-72, zda to bude opět MBT či vozidlo palebné podpory se můžem nyní jen tipnout, to vše ukáže vývoj a také zkušenosti z nasazení či případné trendy, které tento obor také ovlivňují.Skrýt celý příspěvek

  • danny
    14:11 11.10.2018

    semtam: taky celou dobu mluvím o podvozcích z T-72M1, ne T-72M4CZ. Nemohu souhlasit s názorem, že systém řízení palby a drobnosti, jako automatické sledování cíle atd... je možné ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam: taky celou dobu mluvím o podvozcích z T-72M1, ne T-72M4CZ.
    Nemohu souhlasit s názorem, že systém řízení palby a drobnosti, jako automatické sledování cíle atd... je možné snadno našroubovat do stávající věže z M1. A opravdu považuji možnost nákupu hotové věže než vlastní konstrukci a integraci pokročilých prvků pro cca 30kousků za levnější a efektivnější řešení. Hmotnost věže jsem právě uváděl s ohledem na nosnost podvozku, potažmo transportní a manipulační techniky atd...
    Jde o to, že ty Mka máme. Máme k nim i nějaké motory, umíme je servisovat, máme komplet zázemí. Chápu to jako relativně levný kompromis do doby, než se vyřeší budoucí koncepce a na trhu objeví vhodný plnohodnotný MBT.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    13:53 11.10.2018

    juhelak: překopávat zbytek T-72M1 na T-72M4CZ by bylo zase hrozně drahé. Přeci jen by se musela zase prodloužit korba, nový motor a těch věcí je docela dost hodně. Je hrozná škoda ...Zobrazit celý příspěvek

    juhelak:
    překopávat zbytek T-72M1 na T-72M4CZ by bylo zase hrozně drahé. Přeci jen by se musela zase prodloužit korba, nový motor a těch věcí je docela dost hodně. Je hrozná škoda že se těch tanků nepředělala alespoň stovka, byly by to už smysluplnější počet, ale to tehdy nikdo neřešil.

    semtam:
    tak T-72M1 co máme, stejně není už nic lepšího než jen vozidlo palebné podpory, navíc ve špatné ráži. Celou dobu mluvím o tom, že by bylo lepší takto upravit T-72M1, těch máme víc a stejně jsou k ničemu. Beru to tak, že výhodou toho podvozku je nízká výška a hlavně řádově nižší cena než fungl nový podvozek nového BVP. Tedy takový recyklát. V mém scénáři by byly T-72M4CZ buď nechané tak jak jsou (jen úprava elektroniky), nebo přestavěné na vyprošťováky.

    berte to jen jako takovou úvahu kdybysme chtěli škudlit a vařit jen z toho co už máme. Taky bych radši viděl stodvacítku na fungl novém podvozku BVP, pronájem vyšperkovaného Leopardu nebo fungl nový tank.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    13:13 11.10.2018

    danny Systém řízení palby a senzorové vybavení lze osadit T-72M4CZ bez problémů, v tom žádná výhoda Cockerillu není, ano nabídka munice v ráži 120mm je bohatší, ale zase kolik z ...Zobrazit celý příspěvek

    danny

    Systém řízení palby a senzorové vybavení lze osadit T-72M4CZ bez problémů, v tom žádná výhoda Cockerillu není, ano nabídka munice v ráži 120mm je bohatší, ale zase kolik z té palety munice budeme využívat my? Nás hlavně trápí to, aby byl dostatek munice. My ani nemáme nějak extra skvělou munici v ráži 125mm.

    Ověšení věže pancéřovou ochranou nesouvisí ani tak z hmotností věže... Přídavnou pancéřovou ochranu lze osadit věž co snese podvozek, motor (dynamika jízdy) a samotný pohon věže.
    Nadále zde platí to, že věž T-72M4CZ má větší smysl, než věž palebné podpory. Jediná výhoda je v ráži NATO, což nevyváží cenu nových věží oproti modernizaci stávajících a také to nevyváží balistickou ochranu. Cockerill má smysl dát na BVP, ale zde snad všichni víme, že se nejedná o tanky, ale pouze o vozidla palebné podpory. Věž Cockerill na podvozku T-72 by z tanku udělala vozidlo palebné podpory.

    A ohledně T-84, už v řadě diskuzích a tuto nevyjímaje se jasně hovořilo, že ne T-84 tak jak ho známe, ale něco na způsob T-72M4CZ. Tudíž T-84 modernizovaný na naše požadavky. Vlastně by z T-84 zůstal jen základ.Skrýt celý příspěvek

  • juhelak
    12:53 11.10.2018

    hlavne se uvidi co zacne resit typ lidi kteří ted dokoncuji pripravu pro bvp..jakmile to bude hotove tak jiste dostanou novy úkol..jestli to bude pvp, delostrelectvo nebo ...Zobrazit celý příspěvek

    hlavne se uvidi co zacne resit typ lidi kteří ted dokoncuji pripravu pro bvp..jakmile to bude hotove tak jiste dostanou novy úkol..jestli to bude pvp, delostrelectvo nebo tanky..
    to by asi veděl Mali k cemu se ted AČR kloni.Skrýt celý příspěvek

  • juhelak
    12:51 11.10.2018

    a vlastne ta modernizace cz4 na t72 už je mimo nebo je porad pouzitelna? pokud by se proste zmodernizovali skladove t72 na tuhle verzi..max nejaka eletronika by se vyme nila v ...Zobrazit celý příspěvek

    a vlastne ta modernizace cz4 na t72 už je mimo nebo je porad pouzitelna? pokud by se proste zmodernizovali skladove t72 na tuhle verzi..max nejaka eletronika by se vyme nila v ramci jednoho dodavatele na novejsi typy..tak by se zadne finance krom ceny komponent utrácet nemuseli že? na dalších 10-15 let by to zrejme stacilo. ty první cz4 už jsou dost opotrebovane..nove vyrobene by byli třeba zase fajn a zvladneme si to udelat sami.Skrýt celý příspěvek

  • danny
    12:43 11.10.2018

    Semtam: jinak u Cockerillu je těch výhod víc, než jen ráže. Nízká hmotnost, bohatá nabídka munice, moderní systém řízení palby, špička v senzorovém vybavení. BVP1,2, ani družstvo ...Zobrazit celý příspěvek

    Semtam: jinak u Cockerillu je těch výhod víc, než jen ráže. Nízká hmotnost, bohatá nabídka munice, moderní systém řízení palby, špička v senzorovém vybavení. BVP1,2, ani družstvo s RPG-7 by se neměly vůbec dostat do zóny, ze které by mohly vést účinnou palbu. Nízká hmotnost umožňuje osazení modulárním přídavným pancéřováním, jehož vývoj a výroba je v možnostech domácího průmyslu (na rozdíl od většiny ostatních agregátů).
    Odolnost vzhledem ke spektru úkolů, se kterými by se naše "tankové" jednotky mohly v dohledném časovém horizontu potkat, považuji za dostatečnou.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 4 z 7