Americká mise bitevníků L-159 ALCA úspěšně pokračuje
- 11. 7. 2017
- 126 komentářů
- Jan Grohmann
Americká firma Draken International přesunula 11 lehkých bitevních a cvičných letadel L-159 ALCA na americkou vojenskou základnu Nellis Air Force Base v Nevadě. Letouny zde budou dlouhodobě poskytovat leteckou podporu výcviku pilotů amerického letectva.
Americké letectvo (US Air Force) plánuje čím dal častěji využívat ex-vojenská letadla soukromých společností k podpoře výcviku svých pilotů. Ex-vojenská letadla soukromých společností nejčastěji simulují letouny a hrozby protivníka a působí cvičně proti americkým pilotům ve stíhačkách F-15, F-16, F-22 nebo F-35.
Taková schopnost, tedy simulovat letecké síly protivníka, se v americké vojenské terminologii označuje jako ADAIR (Adversary Air). Americké letectvo samo o sobě provozuje dvě letky "agresorů", a to 18. AGRS (18th Aggressor Squadron) na základně Eielson, Aljaška a 64. AGRS (64th Aggressor Squadron) na zmíněné základně Nellis, Nevada.
Obě letky ale mají nedostatečné kapacity v poskytování schopností ADAIR. Americké letectvo tak využívá služeb soukromých společností, které navíc poskytují letouny s nižšími provozními náklady.
Největším soukromým operátorem ex-vojenských letadel na světě je americká firma Draken International. Ta ve svém inventáři má více než 80 letadel, mimo jiné 11 A-4 Skyhawks, devět Aermacchi MB339CB, 27 MiGů-21 a prozatím 11 českých letadel L-159 ALCA. Celkově do konce roku 2017 Draken získá z České republiky 21 L-159 ALCA.
Nákup L-159 a jejich nasazení na základně Nelis má vyřešit deficit ve schopnostech ADAIR amerického letectva a dramaticky zlepšit výcvik amerických pilotů základny.
L-159 ALCA díky svému pokročilému radaru GRIFO umožňuje Drakenu simulovat pokročilé hrozby. Američtí piloti tak mohu například cvičit reakce na zaměření svého letadla radarem protivníka.
“Letadlo předčilo všechna očekávání s mimořádnou spolehlivostí a s pozoruhodně výkonným radarem,” uvedl Sean Gustafson, viceprezident pro obchodní rozvoj v Draken International. Firma také pokřtila L-159 “bojovým” jménem Honey Badger, tedy Medojed.
Na letecké základně Nellis působí Draken od prosince 2015 jako jediný soukromý poskytovatel (mimo 64. AGRS) schopností ADAIR. Američtí piloti z 16. výcvikové letky (16th Weapons Squadron) na stíhačkách F-16/F-35, 17. výcvikové letky (17th Weapons Squadron) na F-15E a 433. výcvikové letky (433rd Weapons Squadron) na F-15C/F-22 z 57. leteckého křídla (57th Wing) začali proti L-159 trénovat již v dubnu.
L-159 na nizozemské základně Leeuwarden
Kromě L-159 na základně Nellis působí také 13 letadel A-4 Skyhawks od Drakenu. Oba typy operují bok po boku právě s 64. AGRS.
Od konce roku 2015 až do dnešních dní pode tiskové zprávy Draken zajistil 2600 cvičných letů a 4000 letových hodin. Firma tak americkému letectvu údajně ušetřila již 150 milionů dolarů.
Draken již nasadil letadla L-159 ALCA nejen pro výcvik pilotů a instruktorů (Weapons Squadrons) ze základny Nelis, ale také v rámci mezinárodního cvičení Red Flag, ale také ve prospěch 422. testovací a vyhodnocovací letky (422nd Test and Evaluation Squadron) - ta má za úkol testovat operační výkony všech nových letadel a munice.
Zvýšená přítomnost na základně Nelis není jediná novinka z “americké mise” L-159 ALCA. 19. června tři letouny Draken L-159 přeletěly Atlantik a přistály na základně nizozemského letectva Leeuwarden. V Nizozemsku budou L-159 působit čtyři týdny a podporovat výcvik nizozemských, dánských, norských, belgických a portugalských pilotů stíhaček F-16.
V Nizozemsku Draken spolupracuje s domácí firmou Skyline Aviation BV, která ozbrojeným silám poskytuje podobnou službu. Mezi hlavní letouny Skyline Aviation patří rovněž české L-39 Albatros.
Zdroj: PR Web
Související články
České bitevníky L-159 ALCA pro Argentinu a Irák?
Aero Vodochody vede jednání o prodeji lehkých bitevních letadel L-159 ALCA do Argentiny a Iráku. V ...
- 08.04.2017
- 92 komentářů
- Jan Grohmann
Display piloti L-159 ALCA zahájili sezónu ve Strakonicích
Akrobatické prvky, míjení letounů při čelních průletech, přelety maximální a minimální rychlostí či ...
- 16.05.2017
- 2 komentářů
- kapitánka Jana Samcová, 25. plrb
RETIA dodala Armádě ČR již šestý radar ReVISOR
Ve čtvrtek 29. června byl završen další z úspěšných projektů pardubické společnosti RETIA, předního ...
- 04.07.2017
- 21 komentářů
- Tisková zpráva
Čáslavští piloti bitevníků L-159 ALCA proti vrtulníkům
Více jak dvoutýdenní mezinárodní cvičení HTIC (Helicopter Tactical Instuctor Course), které se ...
- 07.07.2017
- 10 komentářů
- Tisková zpráva
luky: co jsem si troufnul napsat, tak jsem napsal. Nahrazovat jména je blbina, stejně by každej, kdo o tom něco ví, věděl o koho jde. Amíci pak převálcovat Aero ve všem nemohli ...Zobrazit celý příspěvek
luky: co jsem si troufnul napsat, tak jsem napsal. Nahrazovat jména je blbina, stejně by každej, kdo o tom něco ví, věděl o koho jde.
Amíci pak převálcovat Aero ve všem nemohli - protože takovádle zbrojovka ani za normálních podmínek není schopna rozumně pracovat bez podpory státu (např. exporty garantované vládou apod.). Natož Aero, které v té době mělo miliardové dluhy a žilo z úvěrů poskytovaných státem a ze zakázky pro stát, kterou ten stát sabotoval.... A Boeing sice kontroloval představenstvo, ale výkonný managment byl český - a od jisté doby s jasným úkolem.
Amíci pak nic nevyužili, jestli sis nevšiml, tak jejich avionika - jediný zájem, který na tom mohli reálně mít - se kromě AČR nikam neprodala a do novejch verzí (přinejmenším do modernizace 39) se s ní co vím nepočítá. Takže spíš to, jak to dopadlo, jim trh zavřelo.
Boeing pak místo toho, aby mohl použít relativně hotovou Alcu, tak místo toho se SAABem vyvinul T-X - což ukazuje, že v tomdle segmentu letadel Boeing hledal strategického partnera, a tedy že mu Aero primárně do zelí nelezlo, jaks tvrdil, naopak že ta spolupráce by bývala měla budoucnost. A je to další (možná největší) z důvodů, proč SAAB měl enormní zájem na tom, aby se Boeing v Aeru neuchytil.Skrýt celý příspěvekTak ten příběh ventiluj logiku. Jestli to začne dávat smysl, až to řekneš ucelený, dej lidem jména jako Arnošt, Ringo, Kmotr, Johny, Joe, Zoe, Kloe. Zatím dle tvé současné ...Zobrazit celý příspěvek
Tak ten příběh ventiluj logiku. Jestli to začne dávat smysl, až to řekneš ucelený, dej lidem jména jako Arnošt, Ringo, Kmotr, Johny, Joe, Zoe, Kloe.
Zatím dle tvé současné "logiky" stát, který na sebe vzal záruky na 37miliard namísto Boeingu, který dostal velmi nestandardně plnou rozhodovací pravomoc za třetinový podíl ve společnosti, tak tento stát, potažmo uplacený lidi v týmu stát měli za hlavní cíl v Aeru sabotovat L-159. A Američany z Boeingu s dobrými úmysly si dle tvých slov pak namazali na chleba. Jak toho docílili, když je Amíci ve všem mohli převálcovat nechápu. Navíc všechny peníze na Alcy natekly kam měly. Nic tvoji konspiraci nepotvrzuje.
Ne Razieli, logik v jádru rozporuje všechno a celé to obrací.
Nesnažím se o žádný černobílý příběh, může tam být spousta nuancí a všemožných úloh ze západu podplacených lidí. BAE například vyrábí cvičná letadla, že.
Vše ale nasvědčuje tomu, že Amíci dostali tendr říše snů a pak plně využili/zneužili co jim nestandardní podmínky umožňovaly. To znamená uzavírat nevýhodné a ztrátové obchody a na nich vydělávat doma a k tomu ještě potopit konkurenci. Kdo by za takových podmínek dobrovolně odcházel, musel by být blázen. Occamova břitva.Skrýt celý příspěvek2 Luky ale tak Logik přeci tak úplně (v jádru věci) nerozporuje tvoje slova - jen poznamenává, že tím "klíčníkem" byl čech. To samé angažovanost Dlouhého a ostatních volů, co ...Zobrazit celý příspěvek
2 Luky
ale tak Logik přeci tak úplně (v jádru věci) nerozporuje tvoje slova - jen poznamenává, že tím "klíčníkem" byl čech. To samé angažovanost Dlouhého a ostatních volů, co stáli za definitivním pádem POLDI Ocel. Pěkný blby sme si na Václaváku vyzvnonili klíčemaSkrýt celý příspěvekluky: věci v životě prostě nejsou jednoduchý a přímočarý. Ono ty věci dávaj větší smysl, když je slyšíš jako (jakžtakž) ucelenej příběh, ale ten tady nechci ventilovat. Jinak ...Zobrazit celý příspěvek
luky: věci v životě prostě nejsou jednoduchý a přímočarý. Ono ty věci dávaj větší smysl, když je slyšíš jako (jakžtakž) ucelenej příběh, ale ten tady nechci ventilovat.
Jinak BAE nic nesabotovala, ta prostě zaplatila a chtěla výsledek (což po povodních, kdy se musel zrušit nákup grippenů, byl dosti průšvih). Sabotovali Ti zaplacení. A ti nedosadili neschopný managment. Spíš všehoschopný... Neschopný managment byl spíše ten od Boeingu (kterej sem, když viděl, že to stojí za houby, přestal posílat dobrý lidi a češi si je pak namazali na chleba).
A L159 konkurencí ke Grippenům byla, protože kdyby se podařilo zrušit smlouvu s aerem, bylo by k utracení dalších dvacet miliard. Pravděpodobně by se tedy realizovala první zrušená koupě grippenů, respektive by nebylo třeba seškrtat prodej za 50 miliard na pronájem za dvacet. Ale to je jen jeden faktor z mnoha - jednak se mi to sem fakt nechce celé vypisovat, jednak to sám znám dost z rychlíku....
Věř si čemu chceš, já víc, než napsat to co o tom vim, nemůžu. Klidně si dál věř na černobílej za vše mohou Ti zlí američané svět.Skrýt celý příspěvektakže říkáš, že za vše mohla velká konspirace BAE, kteří vše sabotovali a dosadili neschopný managmant....to jsou blbiny svatá prostoto, L-159 konkurovala Gripenům, TVL proto to ...Zobrazit celý příspěvek
takže říkáš, že za vše mohla velká konspirace BAE, kteří vše sabotovali a dosadili neschopný managmant....to jsou blbiny svatá prostoto, L-159 konkurovala Gripenům, TVL proto to celý...si myslíš, že jsou všichni retardovanýSkrýt celý příspěvek
Luky: Když ono to bez jmenování příliš nejde, hodně rychle to začne ukazovat. Ale podstatu - a to, že jsem již v podstatě psal - česká vláda (socdemácká, ale jinak všimné za ...Zobrazit celý příspěvek
Luky: Když ono to bez jmenování příliš nejde, hodně rychle to začne ukazovat. Ale podstatu - a to, že jsem již v podstatě psal - česká vláda (socdemácká, ale jinak všimné za Gripeny jde napříč politickým spektrem) měla enormní zájem na tom, aby armádní zakázka na L159 nedopadla a buďto znemožnit prodej části Aera Boeingu (což už nešlo), tak Boeing vyštvat, protože byla zaplacená BAE, který chtělo zaprve do ČR prodat gripeny (a hrozilo, že kvůli L159 na ně nebude - což nakonec ani nebylo), jednak tu nechtělo konkurenci.
A dělala pro to všechno - a to včetně lidí dosazených do Aera - takže Boeing se pak pochopitelně nepřetrhl, aby v ČR něco dalšího začínat: na to svádět bitvy se státem bylo Aero pro Boeing příliš nezajímavý. Takže Aero a L159 v tu kritickou dobu sabotovali češi (jak zevnitř Aera, tak z venku), ne američané. Ti radši odepsali investici a stáhli se. Je to smutné, ale je to tak....Skrýt celý příspěveknikdy mi to moc nemyslelo, uznavam, ale ja som si vsimol najma riesenie Dacia (resp Renault) vs Skoda na tomto fore ;) potom motor fabie s povodom z MB1000 a podobne ;) aky lobing ...Zobrazit celý příspěvek
nikdy mi to moc nemyslelo, uznavam, ale ja som si vsimol najma riesenie Dacia (resp Renault) vs Skoda na tomto fore ;) potom motor fabie s povodom z MB1000 a podobne ;) aky lobing mas na mysli?Skrýt celý příspěvek
@ tryskac kolikrát já jsem tady psal pozitivní a konstruktivní věci kolem Aera...ale teď se začalo řešit tohle, tak jsem psal k věci...jinak ti to moc tryskově nemyslí, protože ...Zobrazit celý příspěvek
@ tryskac
kolikrát já jsem tady psal pozitivní a konstruktivní věci kolem Aera...ale teď se začalo řešit tohle, tak jsem psal k věci...jinak ti to moc tryskově nemyslí, protože lidi od lobingu mají právě velmi vysokou úroveň.
@ logik
tak napiš o co šlo, nemusíš nikoho jmenovatSkrýt celý příspěvekJa se vam jen divim, proc se vsichni ohlizite na minulost, kdyz budoucnost tady nikdo neresi ;) to je takove ceske...jiste ze rozumim, ze tradice jsou tradice, ale co by ste ...Zobrazit celý příspěvek
Ja se vam jen divim, proc se vsichni ohlizite na minulost, kdyz budoucnost tady nikdo neresi ;) to je takove ceske...jiste ze rozumim, ze tradice jsou tradice, ale co by ste napisali, keby som sa vas opytal kam by mal vyvoj uberat, co by sa malo zlepsit atd...Skrýt celý příspěvek
Luky: pobavil jsem se s pár lidma, co o tom vědí hodně a seš mimo. Nemůžu to nijak dokázat (těžko sem ty lidi, co u toho byly, dotáhnu, aby Ti to tady popsali), ale okolnosti toho ...Zobrazit celý příspěvek
Luky: pobavil jsem se s pár lidma, co o tom vědí hodně a seš mimo. Nemůžu to nijak dokázat (těžko sem ty lidi, co u toho byly, dotáhnu, aby Ti to tady popsali), ale okolnosti toho obchodu byly z mnoha hledisek jiné, ztroskotalo to na úplně něčem jiném než na vymyšleném vytunelování Aera...
Přeber si to jak chceš, dokázat ti To neumím a ty lidi, od kterejch to mám zveřejňovat nebudu, ale to co tady razíš je typická teorie snadno poskládatelná z veřejně známejch základních údajů. A jak tomu bejvá, taková teorie je ve skutečnosti mimo a hrálo se tam o úplně jiný věci.
Naopak, šířením lží o čistě negativní roli Boeingů si jen skočil na špek klice, která se celou dobu snažila Boeing z Aera vyhnat - mj. i šířením tědle nesmyslů. Např. Boeing neodešel z Aera zdaleka dobrovolně atd. atd...
Cervus:
Ne, fakt to není tak jednoduchý a fakt to není tak, že zas Ti zlí američané někoho důvěřivého okradli. I když ve výsledku bylo angažmá neúspěšné, tak Boeing ve skutečnosti Aeru v mnoha věcech pomohl (zavádění moderních procesů do výroby atd. atd.). Především z počátku, kdy ještě tam měl prostor dělat dobrý věci. Pak to šlo do kopru, ale ne až tak vinou Boeingů.Skrýt celý příspěvektakhle to nebylo! bylo to tak, jak se psalo v novinách - tohle se nikde moc nepsalo, takže si vymýšlíš ;) On ti sem někdo zase postne kolik % Boing vlastnil.......než sem začal ...Zobrazit celý příspěvek
takhle to nebylo! bylo to tak, jak se psalo v novinách - tohle se nikde moc nepsalo, takže si vymýšlíš ;)
On ti sem někdo zase postne kolik % Boing vlastnil.......než sem začal dělat na ministerstvu ve státnim sektoru, nevěřil bych, co je možné - ale už věřím, protože osobně vidím, co se píše v novinách a jak a s kým a za jakých podmínek se podepisují smlouvy a vyhlašují veřejné zakázky......a že sem toho za poslední 3 roky zažil dost. O 90. letech si nedělám už vůbec žádné iluze.
Občas je problém s někým diskutovat, když ti diskutér pro potvrzení svých slov pošle 30 linků, ale ty mu nemůžeš poslat ani jeden, protože se to upeklo za zavřenými dveřmiSkrýt celý příspěvekAero byla konkurence pro Američany. Byla to konkurence pro Boeing, který koupil licenci na Hawk. Byla to konkurence i pro všechny ostatní podniky s leteckou výrobou. Nikdo ...Zobrazit celý příspěvek
Aero byla konkurence pro Američany. Byla to konkurence pro Boeing, který koupil licenci na Hawk. Byla to konkurence i pro všechny ostatní podniky s leteckou výrobou. Nikdo nevyrobil tolik cvičných JETů jako Aero.
A o tý osině v zadku se tenkrát psalo, byl to něčí výrok. ...něco o "pain in the ass"
--------------
Jinak podobně jak u zlatého pokladu, zase v tom měl ruce mimo jiné Tošovský, který se pak raději odstěhoval do států, kde zabíjí na silnici a asi ani nejde do lochu...
Tady je zajimvý odstavec k souvislostem expanze:
https://www.novinky.cz/domaci/...
Zbrojní průmysl byl také nejštědřejším sponzorem vnitroamerické kampaně ve prospěch rozšiřování NATO. A také těch kandidátů na senátorské funkce, kteří tento proces podporovali. Největšími plátci byly zejména Lockheed Martin, Mc Donnell Douglas a Boeing. A právě poslední z nich se díky přímé politické podpoře některých členů Clintonovy administrativy stal strategickým partnerem podniku Aero Vodochody. Jeho kapitálový vstup do Aera Vodochody schválila 7. 5. 1997 ještě vláda Václava Klause . Zároveň s tím vyjádřila souhlas se zahájením jednání o konkrétních podmínkách kapitálové účasti Boeingu ve Vodochodech.
Na konci roku 1997 však Klausova vláda za dramatických okolností padla a Boeing z nového rozložení politických sil v ČR vytěžil neobvykle příznivé smluvní podmínky. Vystupňováním tlaku na nástupnickou, tedy Tošovského vládu dosáhl, že na sebe vzala veškeré záruky za úvěry pro společný podnik Boeing - Aero. Šlo o sumu 37 miliard korun. Boeing se tak zbavil jakéhokoliv podnikatelského rizika. Tyto podmínky schválila vláda 30. 3. 1998. Jejímu souhlasu měly ovšem předcházet, jak je to ve světě běžné, důkladné odborné rozklady, které v případě takovýchto významných smluv přísluší právníkům a ekonomickým expertům ministerstev průmyslu, obchodu a financí.
Boeing se každopádně v naší zemi beze zbytku podařilo využítl toho, co mu mocensko-politické poměry v době mezi Klausovou a Zemanovou vládou umožňovaly. Jejich součástí byl i silný vliv Clintonovy ministryně zahraničí USA Albrigtové na prezidenta ČR Havla, který v té době byl velmi důležitým činitelem při všech klíčových rozhodnutích. Byla to tedy nejen některá ministerstva, ale také Hrad, kdo silnému nátlaku podlehli.
Partnerství Boeingu s Aerem bylo v prvé řadě výsledkem politického rozhodnutí učiněného pod silným tlakem amerických průmyslníků i vládních činitelů.....Skrýt celý příspěvekCerVus, souhlasím. Já také svým příspěvkem reagoval především na ono až mírně konspirační "zařízli Aero, aby neměli konkurenci". Přijde mi totiž, že pro ně Aero nějaká moc velká ...Zobrazit celý příspěvek
CerVus, souhlasím. Já také svým příspěvkem reagoval především na ono až mírně konspirační "zařízli Aero, aby neměli konkurenci". Přijde mi totiž, že pro ně Aero nějaká moc velká konkurence nebyla. Čímž samozřejmě netvrdím, že se takové případy likvidace konkurence neděly (taková ČKD byla Siemensem do jisté míry z tohoto důvodu koupena, ačkoliv hlavní roli hrála nová linka na "vaření" hliníku). A je i možné, že to mělo do jisté míry vliv na nepropagování L-159. Ale nějak mám dojem, že to nebyl hlavní důvod vstupu Boeingu do Aera.
Auto OT: Je otázkou, zda by Dacia vůbec dostala takovouto šanci a míru samostatnosti, kdyby nebylo příkladu v úspěchu Škody Auto. Je docela dobře možné, že kdyby Škoda skončila tak, jak to plánoval Renault, Dacia by nikdy nebyla nic víc než také montovna. Jenže příklady táhnou... :-)Skrýt celý příspěvekKolt: Ona v tam asi nebude žádná extra záhada. Velká Americká firma koupila malou v firmičku za bývalou železnou oponou. Zhodnotili situaci na trhu a ve fabrice samotné a vyšlo ...Zobrazit celý příspěvek
Kolt: Ona v tam asi nebude žádná extra záhada. Velká Americká firma koupila malou v firmičku za bývalou železnou oponou. Zhodnotili situaci na trhu a ve fabrice samotné a vyšlo jim, že nejlepší pro mě bude z ní udělat montovnu, což mělo za následek odsunutí L-39 a 159 do kouta. Jen aby byla dodržena nějaká smlouva s naší vládou. Aero jim nemělo technologicky co nabídnout.
Když přebíral VW Škodu, tak tam bylo mnohem více pozitiv - nově postavené fabrice, technologie lití hliníkové slitiny pod tlakem, příhodná blízkost mateřskému podniku a levná pracovní síla. Pokud by to tehdy vyhrál Renault, tak by ze Škody mohla být jen taková lepší Dacia.Skrýt celý příspěvekTrochu škoda, že v rámci promazání diskuse zanikla i myšlenka, proč vlastně Boeing zmrvil Aero (o čemž asi nikdo nepochybuje). Mám dojem, že to také byla spíš kombinace několika ...Zobrazit celý příspěvek
Trochu škoda, že v rámci promazání diskuse zanikla i myšlenka, proč vlastně Boeing zmrvil Aero (o čemž asi nikdo nepochybuje). Mám dojem, že to také byla spíš kombinace několika faktorů než záměr. Jako hlavní mi přijde i) jiný obchodní záměr než měl kupř. VW se ŠMB – Boeing chtěl z Aera především subdodavatele a montovnu; ii) přezíravost Amíků vůči Východu – co by ti ťulpasové asi tak dokázali vyvinout...; iii) chybné kroky státu – neměl do takového kontraktu buď vůbec jít nebo ho lépe hlídat, kupř. aby nedocházelo k likvidaci cenných přípravků, útlumu vývoje ap. Aero je víceméně strategický podnik, vůbec by mi nevadilo, kdyby zůstal státní a stát do něj občas nelil nějaké ty peníze na výzkum a vývoj.Skrýt celý příspěvek
OT nám pan Grohmann, zcela po právu, již promazal, takže určitě smaže i ten zbytek. Jen kdyby si to někdo stihl přečíst ;-) Motor 1.4 MPI je evolucí litrového motoru ze Škody 1000, ...Zobrazit celý příspěvek
OT nám pan Grohmann, zcela po právu, již promazal, takže určitě smaže i ten zbytek. Jen kdyby si to někdo stihl přečíst ;-) Motor 1.4 MPI je evolucí litrového motoru ze Škody 1000, to je neoddiskutovatelný fakt. Koncepce RR vs FF na to nemá absolutně žádný vliv. Jo, a už blok motoru u MBéčka byl hliníkový, jen hlava byla ještě litinová, což se změnilo u Š 105 nebo 120, z hlavy nevím.
Konec OT a panu Grohmannovi se omlouvám :-)Skrýt celý příspěveknepoznam z tej firmy v podstate nikoho, vsetko co som napisal su len moje osobne pocity a dojmy. Nepovazujem sa za ziadneho odbornika, ale na druhej strane si myslim, ze mam istu ...Zobrazit celý příspěvek
nepoznam z tej firmy v podstate nikoho, vsetko co som napisal su len moje osobne pocity a dojmy. Nepovazujem sa za ziadneho odbornika, ale na druhej strane si myslim, ze mam istu schopnost analyzovat fakty, ktore su verejne dostupne. V kazdom pripade som rad, ze sa rozbehla diskusia (ktora bola zo zaciatku mrtva), lebo prave diskusia moze priniest mnohe podnety, ktore (ak su otvoreni) mozu zaujat aj kompetentnych.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...