Americká mise bitevníků L-159 ALCA úspěšně pokračuje
- 11. 7. 2017
- 126 komentářů
- Jan Grohmann
Americká firma Draken International přesunula 11 lehkých bitevních a cvičných letadel L-159 ALCA na americkou vojenskou základnu Nellis Air Force Base v Nevadě. Letouny zde budou dlouhodobě poskytovat leteckou podporu výcviku pilotů amerického letectva.
Americké letectvo (US Air Force) plánuje čím dal častěji využívat ex-vojenská letadla soukromých společností k podpoře výcviku svých pilotů. Ex-vojenská letadla soukromých společností nejčastěji simulují letouny a hrozby protivníka a působí cvičně proti americkým pilotům ve stíhačkách F-15, F-16, F-22 nebo F-35.
Taková schopnost, tedy simulovat letecké síly protivníka, se v americké vojenské terminologii označuje jako ADAIR (Adversary Air). Americké letectvo samo o sobě provozuje dvě letky "agresorů", a to 18. AGRS (18th Aggressor Squadron) na základně Eielson, Aljaška a 64. AGRS (64th Aggressor Squadron) na zmíněné základně Nellis, Nevada.
Obě letky ale mají nedostatečné kapacity v poskytování schopností ADAIR. Americké letectvo tak využívá služeb soukromých společností, které navíc poskytují letouny s nižšími provozními náklady.
Největším soukromým operátorem ex-vojenských letadel na světě je americká firma Draken International. Ta ve svém inventáři má více než 80 letadel, mimo jiné 11 A-4 Skyhawks, devět Aermacchi MB339CB, 27 MiGů-21 a prozatím 11 českých letadel L-159 ALCA. Celkově do konce roku 2017 Draken získá z České republiky 21 L-159 ALCA.
Nákup L-159 a jejich nasazení na základně Nelis má vyřešit deficit ve schopnostech ADAIR amerického letectva a dramaticky zlepšit výcvik amerických pilotů základny.
L-159 ALCA díky svému pokročilému radaru GRIFO umožňuje Drakenu simulovat pokročilé hrozby. Američtí piloti tak mohu například cvičit reakce na zaměření svého letadla radarem protivníka.
“Letadlo předčilo všechna očekávání s mimořádnou spolehlivostí a s pozoruhodně výkonným radarem,” uvedl Sean Gustafson, viceprezident pro obchodní rozvoj v Draken International. Firma také pokřtila L-159 “bojovým” jménem Honey Badger, tedy Medojed.
Na letecké základně Nellis působí Draken od prosince 2015 jako jediný soukromý poskytovatel (mimo 64. AGRS) schopností ADAIR. Američtí piloti z 16. výcvikové letky (16th Weapons Squadron) na stíhačkách F-16/F-35, 17. výcvikové letky (17th Weapons Squadron) na F-15E a 433. výcvikové letky (433rd Weapons Squadron) na F-15C/F-22 z 57. leteckého křídla (57th Wing) začali proti L-159 trénovat již v dubnu.
L-159 na nizozemské základně Leeuwarden
Kromě L-159 na základně Nellis působí také 13 letadel A-4 Skyhawks od Drakenu. Oba typy operují bok po boku právě s 64. AGRS.
Od konce roku 2015 až do dnešních dní pode tiskové zprávy Draken zajistil 2600 cvičných letů a 4000 letových hodin. Firma tak americkému letectvu údajně ušetřila již 150 milionů dolarů.
Draken již nasadil letadla L-159 ALCA nejen pro výcvik pilotů a instruktorů (Weapons Squadrons) ze základny Nelis, ale také v rámci mezinárodního cvičení Red Flag, ale také ve prospěch 422. testovací a vyhodnocovací letky (422nd Test and Evaluation Squadron) - ta má za úkol testovat operační výkony všech nových letadel a munice.
Zvýšená přítomnost na základně Nelis není jediná novinka z “americké mise” L-159 ALCA. 19. června tři letouny Draken L-159 přeletěly Atlantik a přistály na základně nizozemského letectva Leeuwarden. V Nizozemsku budou L-159 působit čtyři týdny a podporovat výcvik nizozemských, dánských, norských, belgických a portugalských pilotů stíhaček F-16.
V Nizozemsku Draken spolupracuje s domácí firmou Skyline Aviation BV, která ozbrojeným silám poskytuje podobnou službu. Mezi hlavní letouny Skyline Aviation patří rovněž české L-39 Albatros.
Zdroj: PR Web
Související články
České bitevníky L-159 ALCA pro Argentinu a Irák?
Aero Vodochody vede jednání o prodeji lehkých bitevních letadel L-159 ALCA do Argentiny a Iráku. V ...
- 08.04.2017
- 92 komentářů
- Jan Grohmann
Display piloti L-159 ALCA zahájili sezónu ve Strakonicích
Akrobatické prvky, míjení letounů při čelních průletech, přelety maximální a minimální rychlostí či ...
- 16.05.2017
- 2 komentářů
- kapitánka Jana Samcová, 25. plrb
RETIA dodala Armádě ČR již šestý radar ReVISOR
Ve čtvrtek 29. června byl završen další z úspěšných projektů pardubické společnosti RETIA, předního ...
- 04.07.2017
- 21 komentářů
- Tisková zpráva
Čáslavští piloti bitevníků L-159 ALCA proti vrtulníkům
Více jak dvoutýdenní mezinárodní cvičení HTIC (Helicopter Tactical Instuctor Course), které se ...
- 07.07.2017
- 10 komentářů
- Tisková zpráva
Luky, označit člověka, který považuje americký zahraničně-politický odezdikezdismus za tragédii a šíří vtipy o kultuře v americe a kelímku od jogurtu, za patologicky ...Zobrazit celý příspěvek
Luky, označit člověka, který považuje americký zahraničně-politický odezdikezdismus za tragédii a šíří vtipy o kultuře v americe a kelímku od jogurtu, za patologicky proamerického... no, když myslíte.
Mmchd, já o SAABu neřek ani slovo. Jen považuji vaši argumentaci za a) minimálně stejně nuznou na fakta jako logikovu; b) dávající zhruba stejný smysl, tj. mohlo by to tak být, ale mohlo by to být i jinak, přičemž z mně dostupných fakt mám *dojem*, že pravdu máte asi částečně oba, respektive každý v něčem trochu jiném a jinak; c) podstatně více osobní a emočně zabarvenou, než logikovu. Nic víc. Žádné vyvažování se nekoná. Oba jste osiny v zadku ;-)Skrýt celý příspěvekProstě vlastně pořád dokola říkáš, že stát, který sanoval, dotoval a snažil se zachránit za cenu velkých injekcí Aero, sabotoval snahu Boeingu o prosperitu podniku. Což je ...Zobrazit celý příspěvek
Prostě vlastně pořád dokola říkáš, že stát, který sanoval, dotoval a snažil se zachránit za cenu velkých injekcí Aero, sabotoval snahu Boeingu o prosperitu podniku. Což je nebetyčná blbost a čeští manažeři, kteří to mysleli s rozvojem vážně znechuceně odcházeli.
Ty tvrdíš ničím nepodložený opak.
Což je pro mě nepochopitelný, asi nejsi Čech, když máš obrovskou potřebu to omlouvat.
Že tam Amíci zavedli modernizační technologie a postupy jsem nikdy nepopíral. Výrobu vlastních, kompletních letadel si ale nikdy nepřáli. Chtěli jenom schrábnout tučné provize za objednané stroje pro AČR.
Když se stále hoši oháníte tím, že čerpáte přímo od současných lidí z Vodochod - napište konečně prosím, na čem vázne to mokrý křídlo.Skrýt celý příspěvekBlbina je logiku to, že tvrdíš to, že Boeing chtěl naplnit závazky strategického partnera a propagovat L-159, ale že Češi to sabotovali a chtěli peníze na L-159 nalít do ...Zobrazit celý příspěvek
Blbina je logiku to, že tvrdíš to, že Boeing chtěl naplnit závazky strategického partnera a propagovat L-159, ale že Češi to sabotovali a chtěli peníze na L-159 nalít do Gripenů.
To jsi napsal, ale všechny peníze na 72 Alek byly proplaceny a nepamatuji se, že by tu výrobu někdo zařezával, případně peníze odkláněl. Kdežto Boeing se NIKDY nechoval podle toho, k čemu se zavázal.
Ty si prostě napíšeš co chceš a pak to občas proložíš něčím jakože "rozumným".
A třeba já mám známého, který mi říkal, že když Amíci přijeli do Vodochod, rozhlédli se a řekli "tady se letadla už vyrábět nebudou".
A jejich chování to potvrzovalo. Dopraváka zařízli a v USA necertifikovali, na Alkách si namastili kaspsu, zavedli ztrátovou výrobu subdodávek. Kdyby za ně neručil stát těmi 37 miliardama, nikdy by si to nemohli dovolit. Aero sekyru pravděpodobně doposud splácí, nevím na jak dlouho to měli nastavené.
Že BAE nebo BAE a SAAB uplácely, to nemám potřebu nějak vyvracet a osobně si myslím, že je to důvod, proč někteří jednotlivci jako například Tvrdík tak "selhávali".
Boeing ale nikdy neplnil k čemu se zavázal a neměl to ani v úmyslu. V tom je jádro naší neshody.Skrýt celý příspěvek2 KOLT budu asi 5 člověk, který v této diskuzi napíše, že ta pravda bude někde uprostřed. Hodně věcí vidíme stejně. Můj výrok vyzněl bohužel "ublíženecky" - zčásti proto, že ...Zobrazit celý příspěvek
2 KOLT
budu asi 5 člověk, který v této diskuzi napíše, že ta pravda bude někde uprostřed.
Hodně věcí vidíme stejně. Můj výrok vyzněl bohužel "ublíženecky" - zčásti proto, že neumím správně formulovat svojí myšlenku a zčásti proto, že jsem jako malej jezdil často do Rožmitálu, Hodkoviček, Kladna - ke Stehlíkovi. Rodiče vždycky tvrdili, že Vladimír byl švihlej blázen s dobrym srdcem, kterej do POLDI šel jako vlastenec. Negativně mluvili o synovi Markovi - ten šel taky sedět. V médiích se ale Vladimír Stehlík popisoval jako nepřítel státu. Ty skutečné pijavice, které stály za rozvratem jedné z největších oceláren v Evropě, ti zůstali nejmenováni a jejich jména veřejnost nezná.Skrýt celý příspěvekLuky: A ty víš, jaké jsou výsledky spolupráce? Víš, co konrkétně Boeing pomohl a nepomohl zavést? A víš, co bylo reálné za podmínek, které tam Boeing měl? Kolik nových L159 prodalo ...Zobrazit celý příspěvek
Luky: A ty víš, jaké jsou výsledky spolupráce? Víš, co konrkétně Boeing pomohl a nepomohl zavést? A víš, co bylo reálné za podmínek, které tam Boeing měl? Kolik nových L159 prodalo Aero od odchodu Boeingu, že to dělal Boeing tak blbě?
A co se týče Tvého argumentu o sekyře - tak opět jen ukazuješ, že o situaci v Aeru nevíš. Protože největší sekeru udělalo Aero před nástupem Boeingu. Naopak Boeing dokázal hospodaření Aera stabilizovat. A to I DÍKY programu na vrtulníky. Ano, první dva roky byl ztrátový. Ovšem ještě za působení Boeingů se tento program dostal do černých čísel a ve výsledku to byl program, který v Aeru zachránil leteckou výrobu. Tendle program je zrovna přesně příklad toho, jak se na Boeing hází špína, přičemž on nám ve skutečnosti otevřel cestu na americký trh a tu počáteční pro Aero nevýhodnou smlouvu pak dohadovali nikoli američané, ale čeští manažeři - tady bych asi i mohl napsat kteří, protože je to dohledatelné na netu (tam to ale nebylo ještě s cílem potápět Aero, todle byla daň za to, že Aero do té doby nic takového nedělalo a neumělo to dobře)....
A že nepíšeš o SAABu - to je právě ta chyba. Jaksi když zapomeneš na to, že v době, kdy Boeing kooperoval s Aerem, tak že se v ČR dojednával miliardový obchod se SAABem, na který kvůli kontraktu s Aerem nakonec nezbyly peníze - a který byl masivně uplácený - tak pak Ti z tvého uvažování vyjdou nesmysly.
Takže:
1) nebo chceš tvrdit, že čeští poitici nebyli uplacení SAABem?
1) nebo chceš tedy tvrdit, že stát podle tebe nemohl ovlivňovat Aero?
3) nebo chceš tvrdit, že SAAB neměl enormní zájem na tom, aby se tu neuchytila konkurence?
Pokud nepopíráš ani jedno z toho, pak nechápu, proč to co jsem psal označuješ za blbinu.Skrýt celý příspěvekZ tvých postojů Kolte zase čiší patologický proamerikanizmus.....jak si nejste schopni připustit fakta a hledáte jak to omluvit, případně vytvořit nesmyslnou konspiraci o SAABu, ...Zobrazit celý příspěvek
Z tvých postojů Kolte zase čiší patologický proamerikanizmus.....jak si nejste schopni připustit fakta a hledáte jak to omluvit, případně vytvořit nesmyslnou konspiraci o SAABu, bez doložení jediný věci (celý to stojí na tom, že logik má známé a ti to ví).
A ještě si připadáš, že inteligentně vyvažuješ situaci.
Pochopil jsi, že mým hlavním argumentem jsou výsledky té spolupráce?
A to že se jedná o dohledatelné věci pokládáš za argumentační nouzi?
To snad není pravda.Skrýt celý příspěvekraziel, s Poldovkou, zlým, pošahaným Stehlíkem a Dlouhým... slyšel jsem to z několika stran, samozřejmě každý to líčil jinak, ale že v tom byla spousta svinstva, o tom nepochybuju. ...Zobrazit celý příspěvek
raziel, s Poldovkou, zlým, pošahaným Stehlíkem a Dlouhým... slyšel jsem to z několika stran, samozřejmě každý to líčil jinak, ale že v tom byla spousta svinstva, o tom nepochybuju. Ani o tom, že v novinách se tou dobou psala hromada hovadin a na Stehlíka se házela účelově špína. A ztráta takového podniku pro ČR mě samozřejmě také mrzí.
Jen bych si dovolil nesouhlasit s tím, že jsme byli "předurčeni" k tomu být montovnou Západu. Vím, napsal jste to jinak, ale tak nějak to z toho čiší. A spousta lidí si to přesně tak myslí (třeba vy ne, nevím). Samozřejmě byl takový vývoj do značné míry předvídatelný, protože některé firmy sem skutečně šly pouze a pouze se záměrem zlikvidovat (potenciální) konkurenci. Jiné přišly získat přístup k dalším trhům (zdaleka ne jen našemu, využily naše kontakty k průniku dále na východ či jih), další kvůli now-how (to samozřejmě nebylo tak časté, ale také se to dělo), pár investorů sem prostě přišlo vybudovat si firmu, protože na takovou věc u nich doma neměli dost kapitálu (u nás ho pochopitelně stačilo mnohem menší množství), a především za levnou pracovní sílou, navíc nesvázanou hromadou v té době se na Západě již rozrůstajících ochranářských opatření (pracovní týden máme stále spíš z těch delších, vyhodit někoho třeba ve Francii z práce skoro nejde atd.; o ekologických normách v té době se u nás téměř nedalo hovořit). A u každého investora šlo o různě namixovaný koktejl těchto (a mnoha jiných) pohnutek. Zásadní chyba státu byla, že si lépe neohlídal, kdo a proč sem jde, a nenastavil podle toho pravidla. Můžeme dlouhosáhle diskutovat, proč tomu tak bylo. Mnohdy za to mohly prostě malé zkušenosti na naší straně. Mnohdy to byla objednávka; od koho, proč a za kolik se už často ani nedozvíme. Ale nebyla to nějaká "dohoda" západních mocností nebo nadnárodních firem udělat z nás otroky, jak je to často líčeno. Bylo to prostě využití příležitostí. Někdo se zachoval slušně, někdo jako svině, většina někde mezi. Ale platí to 100% o obou stranách.
No to je zas OT :-/Skrýt celý příspěvekLogik prý ví, ale nemůže napsat. Luky prý ví, ale když napíše, je to jen to, co se dá dohledat z veřejných zdrojů, a jen to, co vyhovuje jeho pohledu na věc. Já vám nevím, ale ...Zobrazit celý příspěvek
Logik prý ví, ale nemůže napsat. Luky prý ví, ale když napíše, je to jen to, co se dá dohledat z veřejných zdrojů, a jen to, co vyhovuje jeho pohledu na věc. Já vám nevím, ale argumentační nouze je tak nějak vzájemná. Jen z Lukyho postojů čiší jeho patologický antiamerikanismus. Což samozřejmě může být náhoda, ale Occamova břitva... ;-)Skrýt celý příspěvek
Co to proboha povídáš. Přečti si konečně co jsem psal. Přinesl miliardu(necelou) a nechal sekyru 9+. Amíkům jsme dotovali vrtulníky naší státní kasou. Hospodařili si tak, že ...Zobrazit celý příspěvek
Co to proboha povídáš. Přečti si konečně co jsem psal.
Přinesl miliardu(necelou) a nechal sekyru 9+.
Amíkům jsme dotovali vrtulníky naší státní kasou. Hospodařili si tak, že nemuseli vydělávat. Oni o žádnou miliardu nepřišli, netratili ani dolar.
SAAB Aero nedostal, dostal ho Boeing. Kdyby ho dostal SAAB, budu psát o SAABu.Skrýt celý příspěvekLuky: Na to už nejde říci nic jiného, než komu není rady, tomu není pomoci. Ještě jen snad - tak podle tebe to, že by sem Američani přišli a věnovali miliardu na to zničit ...Zobrazit celý příspěvek
Luky: Na to už nejde říci nic jiného, než komu není rady, tomu není pomoci.
Ještě jen snad - tak podle tebe to, že by sem Američani přišli a věnovali miliardu na to zničit konkurenci, to Ti dává smysl. Ale že by zájem na zničení konkurence měl SAAB - kterej narozdíl od Boeingů sem opravdu letadla prodával a mj. díky zakázce Aera jich "prodal" za polovinu a ještě o x let později - ne to není možný, SAAB by nic takového nikdy neudělal. Když on dělá tak roztomilý eurodelty, tak to je určitě Mirek Dušín, že....Skrýt celý příspěvekSouhlasím jen s tím, že ta debata je z tvé strany naprosto absurdní. Dokazovat na nějaké současné spolupráci Boeing-SAAB cokoli k těm minulým dějům je až neuvěřitelná argumentační ...Zobrazit celý příspěvek
Souhlasím jen s tím, že ta debata je z tvé strany naprosto absurdní. Dokazovat na nějaké současné spolupráci Boeing-SAAB cokoli k těm minulým dějům je až neuvěřitelná argumentační nouze...naprosto nesmyslné, až se mi chce brečet. Ale k tobě to tak nějak sedí.Skrýt celý příspěvek
@logik:"co jsem si troufnul napsat, tak jsem napsal. Nahrazovat jména je blbina, stejně by každej, kdo o tom něco ví, věděl o koho jde. " no a co, jen plky bez obsahu.. ("já vím ...Zobrazit celý příspěvek
@logik:"co jsem si troufnul napsat, tak jsem napsal. Nahrazovat jména je blbina, stejně by každej, kdo o tom něco ví, věděl o koho jde. "
no a co, jen plky bez obsahu.. ("já vím ale neřeknu")
Logiku já vím a ty dedukuješ, navíc nesmyslně.
Každej kdo ví o co jde přece stejně ví o koho jde :D
U L-159 nebyla jediným zájmem Američanů jejich vlastní avionika. Oni tam osadili veškerou avioniku s několikasetprocentní marží.
Píšeš nesmysly, že stát sabotoval zakázku na L-159. Ne, stát platil jak mourovatej.
Ty tvoje konspirace o SAABU nedávají smysl, nemají logiku.
Nic nevíš, jen kalíš vodu.Skrýt celý příspěvekskelet: Takže jako Boeingu v devadesátých letech vadilo, že by ovládnul leteckou firmu v Evropě, která Boeingu do zelí v podstatě nelezla (měla jiné produkty a především pro jiné ...Zobrazit celý příspěvek
skelet: Takže jako Boeingu v devadesátých letech vadilo, že by ovládnul leteckou firmu v Evropě, která Boeingu do zelí v podstatě nelezla (měla jiné produkty a především pro jiné zákazníky, než Boeing), ale teď mu nevadí s jinou firmou spolupracovat na letadle, které je dělané přímo pro americký trh, který je pro Boeing klíčový - když přitom ta firma přímým konkurentem Boeingu je.
Ano, spousta věcí se změnila, ale tvrzení, že by Boeing radši Aero zničil, než využil jako doplnění svého portfolia a jako velké rozšíření svých trhů, nedává smysl ani teoreticky, když odhlídnu od toho že se v realitě o nic takového ani nesnažil.Skrýt celý příspěvekskelet: doměnky a teorie, které jsou hodně mimo. Dokázat Ti to neumím, takže dál to rozvíjet nemá smysl. Jen mi tadle debata připadá čím dál tím více absurdní, když vím, co vím ...Zobrazit celý příspěvek
skelet: doměnky a teorie, které jsou hodně mimo. Dokázat Ti to neumím, takže dál to rozvíjet nemá smysl.
Jen mi tadle debata připadá čím dál tím více absurdní, když vím, co vím a odkud to vím, a vy se mi snažíte vysvětlovat, jak to bylo....Skrýt celý příspěvekPravda bude někde uprostřed. Boeing vstoupil do Aero v době, kdy všude na celém světě klesaly vojenské rozpočty a zároveň rostla popularita turbovrtulových cvičných letounů. Aero ...Zobrazit celý příspěvek
Pravda bude někde uprostřed.
Boeing vstoupil do Aero v době, kdy všude na celém světě klesaly vojenské rozpočty a zároveň rostla popularita turbovrtulových cvičných letounů. Aero v té době měla v portfoliu program na podporu L-39, ve výrobě byly L-59 (respektive výroba byla pár měsíců předtím dokončena) a ve výhledu měla poměrně drahou a specializovanou L-159A. No a v šuplíku pak měli L-139 a L-159B. Doladění všech těchto projektů by stálo hodně peněz, přičemž Boeing, a na to nezapomínejme, musel brát i ohledy na zahraniční politiku USA, přičemž a na to rovněž nezapomínejme, mělo Aero kontakty především ve státech, s kterými americký Kongres moc nekamarádil.
Pro Boeing bylo tedy nejvýhodnější si udělat z Aero subdodavatele. Potud vše v pořádku, ale .. česká strana zcela rezignovala na svá práva povinnosti majitele a Boeing si tam začal dělat "pro sebe". Výsledkem bylo to co bylo, že Boeing nakonec musel z Aera odejít, přičemž jeho působení zde způsobuje jistou pachuť.
Zde se opět nabízí analogie z automobilového průmyslu, konkrétně z Tatra Kopřivnice. Zde si udělal z Tatry dojnou krávu její indický spolumajitel. Ten ze své pozice prosadil, že všechny Tatry pro Indii budou dodávány za výrobní cenu jeho firmě, která je pak se ziskem prodávala indické armádě. Tatra skomírala až byla nakonec prodána Strnadovi..Skrýt celý příspěvekraziel: 1) Kéž by to byla jen dedukce. Právě, že narozdíl od Lukyho bohužel jen nededukuju. 2) Znova Boeing teď vyvýjí TX ve spojení se Saabem. Proč by mu jako měla předtím ...Zobrazit celý příspěvek
raziel:
1) Kéž by to byla jen dedukce. Právě, že narozdíl od Lukyho bohužel jen nededukuju.
2) Znova Boeing teď vyvýjí TX ve spojení se Saabem. Proč by mu jako měla předtím vadit spolupráce s Aerem - kde narozdíl od Saabu by nebyl jen partner, ale defakto vlastník Aera (VW také začínal s 30%, Boeing měl navíc smluvně zaručenou kontrolu) - a ještě by ten samej produkt získal v daleko pokročilejším stádiu vývoje - a kde Aero narozdíl od SAABu není v klíčových oblastech byznysu Boeingu (stíhačky, velké dopraváky) konkurence?Skrýt celý příspěvekkliidně si mohl napsat Mr. White, Mr. Brown, Mr. Purple..... Logiku s tvojí dedukcí až tak úplně nesouhlasím - jistě, někdo musel otevřít vlkovi dveře do výběhu.... a byl to zcela ...Zobrazit celý příspěvek
kliidně si mohl napsat Mr. White, Mr. Brown, Mr. Purple.....
Logiku s tvojí dedukcí až tak úplně nesouhlasím - jistě, někdo musel otevřít vlkovi dveře do výběhu.... a byl to zcela nečekaně Čech. Ale Boeing měl majoritní zájem na tom, aby Aero Vodochody nenavázalo na úspěchy z dob před rokem 1989. Z mezinárodního hlediska nebylo v zájmu žádné západní velmoci, aby jakýkoli Středo/Východo Evropský stát získal potenciál stát se konkurenceschopným, STÁTNÍM podnikem na poli mezinárodních zakázek. To že se staneme tranzitní periferií EU se skrytě očekávalo už od prvních zámyslů "co bude až za pár let padne opona".
Fabriku investor postaví docela jednoduše, ale přerušení pracovních zkušeností a možnost, aby stát dodal dostatečné množství kvalifikovaných, rodilých pracovních sil......na to se Logiku navazuje docela těžko. Je to jedna ze základních vojenských úvah už z dob staré Číny. Poldi Ocel mi také leží v žaludku a cítím v tom křivdu vůči Českému národu, vůči nám. Smutný je, že naše vláda otevřela vlkům v 90. letech výběh a až na pár konkrétních, zahraničních investorů s odpuštěním posrala co mohlaSkrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...