VOP CZ na výstavě IDEB v Bratislavě

NIMR RIV; větší foto / VOP CZ

Mezinárodní veletrh obranné a bezpečnostní techniky IDEB v Bratislavě je významnou přehlídkou obranných a bezpečnostních technologií ve střední Evropě se silnou mezinárodní účastí vystavovatelů a odborných návštěvníků.

VOP CZ, s.p. navazuje na účast v několika předchozích ročnících výstavy IDEB a připraví pro návštěvníky ve své expozici č.105 v hale D zajímavé exponáty. K těm nejzajímavějším bude patřit určitě vozidlo rychlého nasazení NIMR RIV, které zaujalo odborníky Armády SR při jeho prvním představení na Slovensku ve vojenském prostoru Záhorie na konci roku 2017.

 



NIMR RIV je lehký speciál koncepce 4×4, umožňující rychlou reakci na vzniklé bezpečnostní situace, a to i na vzdálených místech, díky vlastnímu rychlému pozemnímu přesunu nebo ve vrtulníku CH-47 (uvnitř i v podvěsu). NIMR RIV je typologicky určen zejména pro mise s důrazem na rychlost a mobilitu. Toto vozidlo je schopno díky své rychlosti a průchodnosti překonávat jak složitý terén, nebo využívat běžné komunikace.

 

Čtyřčlenná nebo šestičlenná osádka RIVu může disponovat velkou palebnou silou, například kulometem ráže 12,7 mm. Vozidlo NIMR RIV je standardně vybaveno antiminovou ochranou a modulárně aplikovatelnými pancéřovými panely pro balistickou ochranu. Celková hmotnost vozidla je 5 tun. Vozidlo je poháněno motorem MASERATI s může jet rychlostí až 160 km/hod.

Vozidlo NIMR RIV je jedním z celé řady vozidel společnosti NIMR Automotive ze SAE, které VOP CZ nabízí pro českou a slovenskou armádu a zemím ve střední Evropě.


Neméně zajímavé exponáty ve stánku VOP CZ budou z oblasti ochrany osob a kritické infrastruktury. Je to především bezosádkový robotický systém UGV TAROS V2, který lze využit v armádě i bezpečnostních složkách. TAROS je bezosádkový pozemní dálkově řízený prostředek kategorie UGV (Unmanned Ground Vehicles) schopný pohybu v náročném terénu, který je možno osadit širokou škálou senzorických a zbraňových komponent, robotickou rukou, komunikačními podsystémy, logistickou nástavbou atd.

 

Součástí systému je operátorský/ovládací terminál pro přímé dálkové řízení vozidla. Komunikace a přenos řídících signálů je řešen pomocí bezdrátových modulů. Určení prostředku je možné zejména v přímé podpoře bojové činnosti mechanizovaných, průzkumných a speciálních jednotek.

 

UGV TAROS 2 na cvičení FOURLOG 2017; větší foto / army.cz

 

TAROS je schopen vést průzkumnou, případně bojovou činnost (podle typu nástavby) a také zaměřovat nepřátelské jednotky a palebná postavení. Prostředek je určen pro nasazení a manévrovou činnost v rizikových prostorech, například pokrytých palbou nepřítele, nebo s pravděpodobným výskytem, případně aktivaci nebo deaktivaci nepřátelského IED, kde realizuje rizikové aktivity, včetně bojové činnosti a váže na sebe pozornost nepřátelských vojsk.

 

Tím šetří životy vlastních vojsk, poskytuje okamžitou informační převahu nad nepřítelem a okamžitou bojovou podporu v operacích. Tento prostředek ve střednědobém horizontu není určen jako absolutní náhrada vojáka v plném spektru jeho operačního nasazení, ale spíše jako nástroj, nebo podpora řešení vybraných průzkumných nebo taktických aktivit.

Z oblasti ochrany kritické infrastruktury představí VOP CZ i unikátní systém pro kontrolu podvozků motorových vozidel KERBEROS 3D VISION. Tento systém je určen pro kontrolu podvozků osobních a nákladních motorových vozidel při vjezdu do objektu.

 

Schéma fungování podvozkového 3D skeneru KERBEROS 3D VISION. / VOP CZ


Systém zajišťuje poloautomatické sejmutí intenzitního a hloubkového 3D obrazu v oblasti viditelného světla a blízkého IR spektra projíždějícího vozidla. Výsledkem je potom prostorový 3D model kontrolovaného podvozku, který je automaticky porovnán s předchozími průjezdy daného vozidla.

 

Zároveň s pořízeným 3D snímkem podvozku má operátor k dispozici také klasický snímek podvozku ve vysokém rozlišení, na němž probíhá kontrola případných zjištěných nežádoucích objektů či vizuální kontrola podvozku jako celku při prvním vjezdu vozidla do objektu.

 

Zařízení Kerberos 3D Vision je schopno velmi účinně detekovat a identifikovat potenciální hrozbu a umožňuje efektivně reagovat na vzniklou situaci bez nutnosti přímého pohybu v blízkosti kontrolovaného vozidla v průběhu jeho kontroly. Zajímavá je také vysoká propustnost systému, která činí až 10 vozidel za minutu.


V případě potřeby provádět vizuální inspekce podvozků v terénu, VOP CZ nabízí i mobilní verzi systému KERBEROS, označovanou jako KERBEROS MOBILE. Toto zařízení umožňuje velmi rychlou vizuální kontrolu podvozku vozidla s automatickou archivací pořízeného záznamu a možností porovnání s dříve pořízeným snímkem podvozku. Zajímavá je také kompaktnost systému a doba nasazení, jež činí pouze několik minut.

 

Skenování podvozku systémem 3D KERBEROS VISION; větší foto / VOP CZ


Produkty kontroly podvozků doplňuje zařízení s označením SKP neboli systém kontroly podvozku, které plně nahrazuje ještě stále běžně používaná inspekční zrcadla ke kontrole podvozků vozidel. Digitální snímání obrazu podvozku je realizováno analogovou kamerou a v online režimu je obraz promítán na displeji operátora. Kamera je doplněna o přísvit LED diodami umožňujícími osvětlit tmavá místa snímaného prostoru a práci za zhoršených světelných podmínek. V případě požadavku ze strany zákazníka je možno jednotlivé videozáznamy archivovat pro pozdější použití.

Kompaktní systém pro ochranu významných osob za jízdy a na místě tvoří produkty skupiny ORTHOS. V expozici uvidíte jeden nich a to mobilní systém pro detekci podezřelých vozidel ORTHOS PROTECTOR, jehož klíčovou vlastností je technologie automatického sledování registračních značek vozidel pohybujících se před a za střeženým vozidlem. Systém na základě zadaných hodnot sám vyhodnocuje dění před a za vozidlem a upozorňuje na podezřelá vozidla.

Zbraňová stanice MGC 01; větší foto / VOP CZ


Dalším vystavovaným produktem bude dálkově ovládaná zbraňová stanici MGC 01 určená především pro kulomet NSV 12,7 mm. Systém MGC 01 je navržen a vyvinut speciálně pro tanky T-55, T-72 a jejich modernizované verze, popř. jej lze umístit na obrněné transportéry či další vozidla.


Vystavované exponáty představují jen část rozsáhlého portfolia produkce VOP CZ, o němž můžete informace získat na webových stránkách VOP CZ.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Armáda ČR hledá nová vozidla: Šance pro VOP CZ a Ajban?

Armádu České republiky čeká v příštích letech výrazná obměna terénních a lehkých obrněných vozidel. ...

TAROS a NIMR na logistickém cvičení FOURLOG 2017

Mezinárodní cvičení logistiky FOURLOG pro studenty vojenských škol má dlouholetou tradici a ve druhé ...

Zaměřeno na Armádu ČR: Vozidla Ajban 440A a NIMR RIV

Novojičínský podnik VOP CZ na začátku letošního roku podepsal smlouvu o spolupráci s firmou NIMR ze ...

Podnik VOP CZ podepsal novou servisní smlouvu na opravy tanků

V závěru loňského roku podepsali zástupci státního podniku VOP CZ a Ministerstva obrany České ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Flader
    12:03 11.05.2018

    Vlasto, tá preťažená Turra je dokonca ľahšia ako Samson II.

    Vlasto, tá preťažená Turra je dokonca ľahšia ako Samson II.

  • KOLT
    11:45 11.05.2018

    Teď koukám, že má RIV užitečné zatížení 1500 kg, což není tak zlé. Nevím proč jsem žil v domnění, že nemá ani tunu... Hned vypadá v mých očích o mnoho lépe :-)

    Teď koukám, že má RIV užitečné zatížení 1500 kg, což není tak zlé. Nevím proč jsem žil v domnění, že nemá ani tunu... Hned vypadá v mých očích o mnoho lépe :-)

  • KOLT
    11:41 11.05.2018

    Oni také speciálové o žádného Peruna nestáli ;-) Prý chtěli Eagle od MOWAGu. Ale i to je dost těžká kráva. Mně prostě přijde, že na výsadkové operace jsou lepší lehčí vozy typu ...Zobrazit celý příspěvek

    Oni také speciálové o žádného Peruna nestáli ;-) Prý chtěli Eagle od MOWAGu. Ale i to je dost těžká kráva.

    Mně prostě přijde, že na výsadkové operace jsou lepší lehčí vozy typu Flyer, na "běžnou pěchotní práci" pak klasické LOT, přičemž v ideálním případě mohou mít speciálové nějaké odlehčené (odkapotované) verse právě od těchto LOT. Jen nevím, kolik takových vozidel momentálně tuhle možnost má, tak jako ji má Humwee... Když není k dispozici, tak holt se musí koupit něco jako RIV (nic proti němu).Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    11:31 11.05.2018

    Vlasto:
    Turra-30 má hmotnosť 1400 kg. Viete o nejakej 500 kg veži s 30mm kanónom?
    Veža Konsberg PROTECTOR MCT-30, ktorú zvyknú dávať na Patrie, má 1500 kg.

    Vlasto:
    Turra-30 má hmotnosť 1400 kg. Viete o nejakej 500 kg veži s 30mm kanónom?
    Veža Konsberg PROTECTOR MCT-30, ktorú zvyknú dávať na Patrie, má 1500 kg.

  • vlasto
    10:54 11.05.2018

    Jura99 zhrnutie aktuálneho diania je napr. aj tu: https://www.etrend.sk/ekonomik... V princípe ide o to, ...Zobrazit celý příspěvek

    Jura99 zhrnutie aktuálneho diania je napr. aj tu: https://www.etrend.sk/ekonomik...
    V princípe ide o to, že minister mal podpísanú zmluvu s Patriou v dobe, keď do médií rozprával o tom, ako pripravuje súťaž.. Zmluvy s Patriou odmietol zverejniť. Patria s tým problém nemala a na požiadanie ich zverejnila.

    O nákupe vozidiel 4x4 sa tiež nič nehovorí. Môžeme teda zrejme predpokladať, že sa zrovna podpisuje zmluva a o pár mesiacov nám bude oznámené, že sa zahajuje "výskumno-vývojový projekt s dodávateľom", v rámci ktorého sa pre OS SR za dva mesiace vyvinú všetky požadované verzie 4x4. To len rozmaznaní amíci vyvíjajú a testujú JLTV dlhé roky.

    "Výskumno-vývojový projekt s dodávateľom" je inak v slovenskej korupčnej sfére vcelku novinkou. Pri uzatváraní vedecko-výskumnej spolupráce sa partner nemusí vyberať vo verejnej súťaži. Podstatou vedecko-výskumného projektu v prípade 8x8 Patrií bolo zrejme vyriešenie otázky, ako narvať druholigovú preťaženú vežu Turra 30 na podvozok Patrie, ktorá v origináli pracuje s vežou o nejakú tú tonu ľahšou. ktovie, čo budú vyvíjať pri 4x4. Možno ako dosiahnuť nižšiu rosivosť EČV.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    08:21 11.05.2018

    vlasto: ale provize jsou přece běžnou součástí státních zakázek na východ od Aše a jejich výše exponenciálně roste od Aše směrem k Uralu. Přece politik nebude dělat za mzdu a přece ...Zobrazit celý příspěvek

    vlasto: ale provize jsou přece běžnou součástí státních zakázek na východ od Aše a jejich výše exponenciálně roste od Aše směrem k Uralu. Přece politik nebude dělat za mzdu a přece neodejde z politiky chudý, aby se vrátil na sídliště do paneláku. Celkem škoda, že dennikn má většinu obsahu placeného, nejde o těch pár €, ale nehodlám se někde registrovat a někam posílat pár šupů a myslet na nějaké pravidelné obnovování plateb etc., abych si jednou za čas něco přečetl. Pokud se neuživí třeba reklamou, je mi líto.
    Že nákup 8x8 není čistý a ani náhodou nevypadá standardně, bylo jasné i průměrně znalému. Jen ti skalní i zde na diskusi označovali jakoukoliv kritiku jako protislovenskou. Průšvih je, že se za velké peníze nakoupí stroj průměrných kvalit.Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    21:39 10.05.2018

    Já si to zase u paragánů nebo 601 představit dovedu, proto takovému Perunovi, který má 601. skss je to v podstatě drobeček.

    Já si to zase u paragánů nebo 601 představit dovedu, proto takovému Perunovi, který má 601. skss je to v podstatě drobeček.

  • vlasto
    21:33 10.05.2018

    Čo sa týka nákupu 4x4 vozidiel na Slovensku, tak aktuálne sa rozbieha kauza podivného nákupu 8x8 Patrií - ...Zobrazit celý příspěvek

    Čo sa týka nákupu 4x4 vozidiel na Slovensku, tak aktuálne sa rozbieha kauza podivného nákupu 8x8 Patrií - https://dennikn.sk/1116852/fin...
    Aktuálny minister obrany realizuje nákupy tak, že proste oznámi, že niečo kúpil :) s nejakým výberovým konaním sa nezahadzuje a je preňho nepredstaviteľné, aby o vybavovaní armády informoval verejnosť.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    20:44 10.05.2018

    Nevím, mně to na náhradu Defenderů přijde moc těžké :-/ A lehkou pěchotu fakt radši do AJBANu nebo LMV.

    Nevím, mně to na náhradu Defenderů přijde moc těžké :-/ A lehkou pěchotu fakt radši do AJBANu nebo LMV.

  • KOLT
    20:42 10.05.2018

    To je docela otázka. Nicméně dneska se obecně z používání klasických teréňáků k vedení bojové činnosti ustupuje (zůstávají jen v logistice ap.). Pro výsadkáře a speciály jsou po ...Zobrazit celý příspěvek

    To je docela otázka. Nicméně dneska se obecně z používání klasických teréňáků k vedení bojové činnosti ustupuje (zůstávají jen v logistice ap.). Pro výsadkáře a speciály jsou po dovybavení moc těžké, pro standardní pěchotu málo obrněné. Je tendence většinu věcí řešit právě pomocí aut jako je Iveco LMV (NIMR AJBAN, JLTV...), tedy (zjednodušeně řečeno) Humvee křížené s MRAPem. Pro výsadkové operace jsou pak používána menší specializovaná vozidla jako Flyer. RIV je sice něco podobného, ale je šíleně těžký a má poměrně malou nosnost. Takže zablbnout bych si s ním zablbnul, ale pro potřeby AČR mi nepřijde ideální.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    20:33 10.05.2018

    Flader: máš pravdu. Umím se velice dobře představit, že lehké jednotky by měly NIMR RIV a vojáci místo Iveca ve výzbroji Ajban. U těchto vozidel se mi zkrátka líbí, že už pro ně ...Zobrazit celý příspěvek

    Flader:
    máš pravdu. Umím se velice dobře představit, že lehké jednotky by měly NIMR RIV a vojáci místo Iveca ve výzbroji Ajban. U těchto vozidel se mi zkrátka líbí, že už pro ně vyrábí VOP CZ hodně komponentů a myslím že jsou zapojeny i různé tuzemské firmy. Hodně zajímavé bude i hledání lehkého 4x4 (na běžné ježdění) - tam fandím ALTV od ACMAT (militarizovaný Ford) - přidat trochu pancíře u SVOS by nebyl problém.Skrýt celý příspěvek

  • Flader
    20:16 10.05.2018

    Rase, práve ten NIMR RIV by mohol byť teraz pre AČR dosť zaujímavý. Predsa len, keď idete budovať výsadkový pluk. Ak bude naozaj výsadkový, alebo "výsadkovo -aeromobilný" tak bude ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase, práve ten NIMR RIV by mohol byť teraz pre AČR dosť zaujímavý. Predsa len, keď idete budovať výsadkový pluk. Ak bude naozaj výsadkový, alebo "výsadkovo -aeromobilný" tak bude treba niekde zohnať aj vozový park. Predsa len aj Iveco je už dosť veľké.Skrýt celý příspěvek

  • Clanek
    20:14 10.05.2018

    Nemel by se pomalu blizit termin vyberu 4x4 na SVK? Nejake nove info jestli se to nekam hybe, co jo, co ne atd? I s ohledem na to co uveze/neuveze Spartan...

    Nemel by se pomalu blizit termin vyberu 4x4 na SVK? Nejake nove info jestli se to nekam hybe, co jo, co ne atd? I s ohledem na to co uveze/neuveze Spartan...

  • Rase
    19:53 10.05.2018

    Ten TAROS se mi už dlouho hodně líbí. Když jsou dnes tak oblíbené dálkově řízené tanky, tak by bylo super, osadit na něj věž z BMP-1. Jasně, je to zbytečná blbost, ale :-D Syřané ...Zobrazit celý příspěvek

    Ten TAROS se mi už dlouho hodně líbí. Když jsou dnes tak oblíbené dálkově řízené tanky, tak by bylo super, osadit na něj věž z BMP-1. Jasně, je to zbytečná blbost, ale :-D Syřané to taky cpali na kde co.
    NIMR RIV je hodně pěkné vozítko, nejsem si jistý, zda ideální pro AČR, ale i když člověk vedle něj jen stojí, úplně mu cukají palce u nohou a chtějí si s ním zařádit někde mimo silnici. Tohle FOX a podobné nevyvolávají.Skrýt celý příspěvek

  • hurvo
    18:11 10.05.2018

    Ta schema zbranovej stanice mgc1 . To myslia vazne? Kamerka osadena za kolimator? Islamsky stat v syrii vyrabal sofistikovanejsie stanice.

    Ta schema zbranovej stanice mgc1 . To myslia vazne? Kamerka osadena za kolimator? Islamsky stat v syrii vyrabal sofistikovanejsie stanice.

  • Jara
    16:57 10.05.2018

    Martinko
    Není to motor z žádného Maserati je to V6 od VM motori, na ty díly sehnat není žádný problém

    Martinko
    Není to motor z žádného Maserati je to V6 od VM motori, na ty díly sehnat není žádný problém

  • Nesher
    16:37 10.05.2018

    Petr M
    Fox je jen upravený Mercedes G, který se navíc už v této verzi ani nevyrábí. Mezi Foxem a LR Kajman není skoro žádný rozdíl.

    Petr M
    Fox je jen upravený Mercedes G, který se navíc už v této verzi ani nevyrábí. Mezi Foxem a LR Kajman není skoro žádný rozdíl.

  • Petr M
    16:34 10.05.2018

    K čemu auto z Emirátů? Daleko lepší varianta se mi zdá FOX od Zetoru.

    K čemu auto z Emirátů? Daleko lepší varianta se mi zdá FOX od Zetoru.

  • martinko
    16:12 10.05.2018

    Motor maserati? ,tak tady někomu hrabe na majáku ,dostupnost dílů na případnou opravu třeba v Afgánistánu?To budou muset v dukanech drobet rozšířit sortiment!!! Prostě v ...Zobrazit celý příspěvek

    Motor maserati? ,tak tady někomu hrabe na majáku ,dostupnost dílů na případnou opravu třeba v Afgánistánu?To budou muset v dukanech drobet rozšířit sortiment!!!
    Prostě v jednoduchosti je krasa a dostupnosti,nic proti pokroku ale zrovna vozidlo musí fungovat i když není dostupné spojení s logistikou a kolikrát je jedinou možností vše opravit v místní kovárně a naboje do Sa- 58 koupit v trafice s cigárama.Prostě moderní technologie ano ale vždy s jednoduchým nouzovým režimem.Pravda Maserati je nádherné auto ale v kabriu a na Rimini.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 4 z 4