VOP CZ na výstavě IDEB v Bratislavě
- 10. 5. 2018
- 79 komentářů
- Komerční sdělení
Mezinárodní veletrh obranné a bezpečnostní techniky IDEB v Bratislavě je významnou přehlídkou obranných a bezpečnostních technologií ve střední Evropě se silnou mezinárodní účastí vystavovatelů a odborných návštěvníků.
VOP CZ, s.p. navazuje na účast v několika předchozích ročnících výstavy IDEB a připraví pro návštěvníky ve své expozici č.105 v hale D zajímavé exponáty. K těm nejzajímavějším bude patřit určitě vozidlo rychlého nasazení NIMR RIV, které zaujalo odborníky Armády SR při jeho prvním představení na Slovensku ve vojenském prostoru Záhorie na konci roku 2017.
NIMR RIV je lehký speciál koncepce 4×4, umožňující rychlou reakci na vzniklé bezpečnostní situace, a to i na vzdálených místech, díky vlastnímu rychlému pozemnímu přesunu nebo ve vrtulníku CH-47 (uvnitř i v podvěsu). NIMR RIV je typologicky určen zejména pro mise s důrazem na rychlost a mobilitu. Toto vozidlo je schopno díky své rychlosti a průchodnosti překonávat jak složitý terén, nebo využívat běžné komunikace.
Čtyřčlenná nebo šestičlenná osádka RIVu může disponovat velkou palebnou silou, například kulometem ráže 12,7 mm. Vozidlo NIMR RIV je standardně vybaveno antiminovou ochranou a modulárně aplikovatelnými pancéřovými panely pro balistickou ochranu. Celková hmotnost vozidla je 5 tun. Vozidlo je poháněno motorem MASERATI s může jet rychlostí až 160 km/hod.
Vozidlo NIMR RIV je jedním z celé řady vozidel společnosti NIMR Automotive ze SAE, které VOP CZ nabízí pro českou a slovenskou armádu a zemím ve střední Evropě.
Neméně zajímavé exponáty ve stánku VOP CZ budou z oblasti ochrany osob a kritické infrastruktury. Je to především bezosádkový robotický systém UGV TAROS V2, který lze využit v armádě i bezpečnostních složkách. TAROS je bezosádkový pozemní dálkově řízený prostředek kategorie UGV (Unmanned Ground Vehicles) schopný pohybu v náročném terénu, který je možno osadit širokou škálou senzorických a zbraňových komponent, robotickou rukou, komunikačními podsystémy, logistickou nástavbou atd.
Součástí systému je operátorský/ovládací terminál pro přímé dálkové řízení vozidla. Komunikace a přenos řídících signálů je řešen pomocí bezdrátových modulů. Určení prostředku je možné zejména v přímé podpoře bojové činnosti mechanizovaných, průzkumných a speciálních jednotek.
UGV TAROS 2 na cvičení FOURLOG 2017; větší foto / army.cz
TAROS je schopen vést průzkumnou, případně bojovou činnost (podle typu nástavby) a také zaměřovat nepřátelské jednotky a palebná postavení. Prostředek je určen pro nasazení a manévrovou činnost v rizikových prostorech, například pokrytých palbou nepřítele, nebo s pravděpodobným výskytem, případně aktivaci nebo deaktivaci nepřátelského IED, kde realizuje rizikové aktivity, včetně bojové činnosti a váže na sebe pozornost nepřátelských vojsk.
Tím šetří životy vlastních vojsk, poskytuje okamžitou informační převahu nad nepřítelem a okamžitou bojovou podporu v operacích. Tento prostředek ve střednědobém horizontu není určen jako absolutní náhrada vojáka v plném spektru jeho operačního nasazení, ale spíše jako nástroj, nebo podpora řešení vybraných průzkumných nebo taktických aktivit.
Z oblasti ochrany kritické infrastruktury představí VOP CZ i unikátní systém pro kontrolu podvozků motorových vozidel KERBEROS 3D VISION. Tento systém je určen pro kontrolu podvozků osobních a nákladních motorových vozidel při vjezdu do objektu.
Schéma fungování podvozkového 3D skeneru KERBEROS 3D VISION. / VOP CZ
Systém zajišťuje poloautomatické sejmutí intenzitního a hloubkového 3D obrazu v oblasti viditelného světla a blízkého IR spektra projíždějícího vozidla. Výsledkem je potom prostorový 3D model kontrolovaného podvozku, který je automaticky porovnán s předchozími průjezdy daného vozidla.
Zároveň s pořízeným 3D snímkem podvozku má operátor k dispozici také klasický snímek podvozku ve vysokém rozlišení, na němž probíhá kontrola případných zjištěných nežádoucích objektů či vizuální kontrola podvozku jako celku při prvním vjezdu vozidla do objektu.
Zařízení Kerberos 3D Vision je schopno velmi účinně detekovat a identifikovat potenciální hrozbu a umožňuje efektivně reagovat na vzniklou situaci bez nutnosti přímého pohybu v blízkosti kontrolovaného vozidla v průběhu jeho kontroly. Zajímavá je také vysoká propustnost systému, která činí až 10 vozidel za minutu.
V případě potřeby provádět vizuální inspekce podvozků v terénu, VOP CZ nabízí i mobilní verzi systému KERBEROS, označovanou jako KERBEROS MOBILE. Toto zařízení umožňuje velmi rychlou vizuální kontrolu podvozku vozidla s automatickou archivací pořízeného záznamu a možností porovnání s dříve pořízeným snímkem podvozku. Zajímavá je také kompaktnost systému a doba nasazení, jež činí pouze několik minut.
Skenování podvozku systémem 3D KERBEROS VISION; větší foto / VOP CZ
Produkty kontroly podvozků doplňuje zařízení s označením SKP neboli systém kontroly podvozku, které plně nahrazuje ještě stále běžně používaná inspekční zrcadla ke kontrole podvozků vozidel. Digitální snímání obrazu podvozku je realizováno analogovou kamerou a v online režimu je obraz promítán na displeji operátora. Kamera je doplněna o přísvit LED diodami umožňujícími osvětlit tmavá místa snímaného prostoru a práci za zhoršených světelných podmínek. V případě požadavku ze strany zákazníka je možno jednotlivé videozáznamy archivovat pro pozdější použití.
Kompaktní systém pro ochranu významných osob za jízdy a na místě tvoří produkty skupiny ORTHOS. V expozici uvidíte jeden nich a to mobilní systém pro detekci podezřelých vozidel ORTHOS PROTECTOR, jehož klíčovou vlastností je technologie automatického sledování registračních značek vozidel pohybujících se před a za střeženým vozidlem. Systém na základě zadaných hodnot sám vyhodnocuje dění před a za vozidlem a upozorňuje na podezřelá vozidla.
Zbraňová stanice MGC 01; větší foto / VOP CZ
Dalším vystavovaným produktem bude dálkově ovládaná zbraňová stanici MGC 01 určená především pro kulomet NSV 12,7 mm. Systém MGC 01 je navržen a vyvinut speciálně pro tanky T-55, T-72 a jejich modernizované verze, popř. jej lze umístit na obrněné transportéry či další vozidla.
Vystavované exponáty představují jen část rozsáhlého portfolia produkce VOP CZ, o němž můžete informace získat na webových stránkách VOP CZ.
Související články
Armáda ČR hledá nová vozidla: Šance pro VOP CZ a Ajban?
Armádu České republiky čeká v příštích letech výrazná obměna terénních a lehkých obrněných vozidel. ...
- 08.03.2017
- 96 komentářů
- Pavel Vinkler
TAROS a NIMR na logistickém cvičení FOURLOG 2017
Mezinárodní cvičení logistiky FOURLOG pro studenty vojenských škol má dlouholetou tradici a ve druhé ...
- 04.04.2017
- 7 komentářů
- Tisková zpráva
Zaměřeno na Armádu ČR: Vozidla Ajban 440A a NIMR RIV
Novojičínský podnik VOP CZ na začátku letošního roku podepsal smlouvu o spolupráci s firmou NIMR ze ...
- 05.09.2017
- 46 komentářů
- Jan Grohmann
Podnik VOP CZ podepsal novou servisní smlouvu na opravy tanků
V závěru loňského roku podepsali zástupci státního podniku VOP CZ a Ministerstva obrany České ...
- 03.01.2018
- 311 komentářů
- Tisková zpráva
Pár fotiek aj od ...Zobrazit celý příspěvek
Pár fotiek aj od SME:
https://domov.sme.sk/g/92534/i...
Podľa popisov fotiek bol autor naozaj odborne fundovaný ...Skrýt celý příspěvekFotogaléria z IDEB 2018: https://adam.cas.sk/clanok/321...
Fotogaléria z IDEB 2018: https://adam.cas.sk/clanok/321...
Skúste niekto vyšpehovať, aký má Gerlach motor, podvozok a tak ... :-) Čo poviete na deklarovanú cenu 398 000 Eur v základnom prevedení? Jara: Pokiaľ tam nepotrebujete natlačiť ...Zobrazit celý příspěvek
Skúste niekto vyšpehovať, aký má Gerlach motor, podvozok a tak ... :-)
Čo poviete na deklarovanú cenu 398 000 Eur v základnom prevedení?
Jara: Pokiaľ tam nepotrebujete natlačiť o niečo viac vojakov, než štyroch. ;-)Skrýt celý příspěvekRase Ok, díky! Takže dokonce 5 potencionálních uchazečů. navíc ta Talosa nevypadá zle. Otázka je kdo by to případně vyráběl, chápu-li to dobře, Talosa není na sériovou produkci ...Zobrazit celý příspěvek
Rase
Ok, díky! Takže dokonce 5 potencionálních uchazečů. navíc ta Talosa nevypadá zle.
Otázka je kdo by to případně vyráběl, chápu-li to dobře, Talosa není na sériovou produkci vybavená.Skrýt celý příspěvekNesher: ještě Kopřivnická TALOSA nabízí svůj MPVT X2. Společnost vyráběla prototyp ruského Tigeru i pro SAE vozidlo, NIMR 4x4, z něhož později vznikl Ajban. Na IDET bylo vozidlo ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher:
ještě Kopřivnická TALOSA nabízí svůj MPVT X2. Společnost vyráběla prototyp ruského Tigeru i pro SAE vozidlo, NIMR 4x4, z něhož později vznikl Ajban. Na IDET bylo vozidlo docela dost přehlížené, jelikož asi nikdo nevěděl o co jde, ale myslím že si zaslouží mninimálně zmínit.
osádka: 4
hmotnost: 9 200 kg
užitečné zatížení: 1 800 kg
délka: 5 000 mm
šířka: 2 220 mm
výška: 2 035 mm
rozvor: 3 200 mm
dojezd na silnici: 490 km
balistická ochrana: ARMOX 500T (stupeň 3-4 ?)
protiminová ochrana: stupeň 2a/2b
http://palba.cz/viewtopic.php?... Skrýt celý příspěvekObávám se, že až se někdy po roce 2025 bude řešit náhrada (dokoupení) LOV, tak se bude vybírat jen z domácích řešeních, tj. CSG s Patriot/Husar, Zetor s Gerlach/uvidíme jaké jméno ...Zobrazit celý příspěvek
Obávám se, že až se někdy po roce 2025 bude řešit náhrada (dokoupení) LOV, tak se bude vybírat jen z domácích řešeních, tj. CSG s Patriot/Husar, Zetor s Gerlach/uvidíme jaké jméno dostane pro CZ, VOP s Ajbanem a SVOS s Perunem.
Nemyslím si, že je politicky průchodné koupit něco v zahraničí když máme doma 4 potencionální producenty.Skrýt celý příspěvekNj, jsem křišťálově čistý, tak je do mě vidět ;-) Jenže se mi nedivte. Udělat 12 t vážící auto v době, kdy ho v této váhové kategorii dokáže udělat doslova každý (i Škodovka by to ...Zobrazit celý příspěvek
Nj, jsem křišťálově čistý, tak je do mě vidět ;-) Jenže se mi nedivte. Udělat 12 t vážící auto v době, kdy ho v této váhové kategorii dokáže udělat doslova každý (i Škodovka by to ve spolupráci s výrobcem pancířů zvládla), je o ničem. Slušná auta této kategorie váží pod 10 t, opravdu dobrá pod 8 t. Takže oproti špičce to má o polovinu vyšší hmotnost. A kdoví, jestli při stejné odolnosti. To by nám to fakt museli dávat zadarmo... a možná i pak by bylo lepší si zaplatit dovoz M-ATV z Astánu, kde ho Amíci dávali zadara.Skrýt celý příspěvek
Lehký OT
První oficiální obrázek nového LOV od Zetoru
http://www.zetorengineering.sk...Lehký OT
První oficiální obrázek nového LOV od Zetoru
http://www.zetorengineering.sk...nesher: Áno, v Ostrihome. Tuším vôbec prvá automobilka, čo prišla do Maďarska. Rase: Zelené boli autobusy, čo dostali v marci: ...Zobrazit celý příspěvek
nesher: Áno, v Ostrihome. Tuším vôbec prvá automobilka, čo prišla do Maďarska.
Rase: Zelené boli autobusy, čo dostali v marci: https://honvedelem.hu/cikk/109...
Obnovili kvôli nim výrobu autobusov v Maďarsku - len či budú mať aj iné zákazky ...Skrýt celý příspěvekPavolR: mohly být alespoň zelené :-) Byť se tomu můžeme smát, tak myslím že nové lehké automobily pro ježdění mezi posádkami, by se hodily i AČR a OSSR - dlouho ale nic ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR:
mohly být alespoň zelené :-) Byť se tomu můžeme smát, tak myslím že nové lehké automobily pro ježdění mezi posádkami, by se hodily i AČR a OSSR - dlouho ale nic nedostanouSkrýt celý příspěvekMaďari zaradili do výzbroje koncom minulého mesiaca v rámci programu rozvoja ozbrojených síl 300ks vozidiel Suzuki Vitara. ...Zobrazit celý příspěvek
Maďari zaradili do výzbroje koncom minulého mesiaca v rámci programu rozvoja ozbrojených síl 300ks vozidiel Suzuki Vitara. ;-)
http://www.kormany.hu/hu/honve... Skrýt celý příspěvekTo nadseni pro prekopane civilni auta bych trosku mirnil. Jak ford ranger, tak VW amarok a bohuzel i takova stalice jako Toyota Hilux se i v civilnim nasazeni krouti (postupne ...Zobrazit celý příspěvek
To nadseni pro prekopane civilni auta bych trosku mirnil. Jak ford ranger, tak VW amarok a bohuzel i takova stalice jako Toyota Hilux se i v civilnim nasazeni krouti (postupne reportovano z ruznych trhu pro kazde z tech tri, jak si povede novy defender nebo nove G ukaze az cas). Militarizovana verze asi nebude lehci, naopak, bude tezsi, coz ten problem jeste zhorsi. Samozrejme se ta auta daji "prekopat dukladne", ruzne vyztuhy atd., to ale 1) furt zcela neodstrani fakt, ze civilni konstrukce je na limitu (holt "katovani kostu" se nevyhlo ani delnikum) a taky 2) to nebude zadarmo.
Prekopat civilni auto se zda byt lakave, rel. hodne muziky za malo penez, ale taky to je s rizikem, ze ten pomer nakonec vyjde presne opacne.Skrýt celý příspěvekJako teréňák stačí vybrat cokoliv, co je dostatečně velké a robustní, není předražené, má dobrou podporu a pokud možno existuje ve versích pick-up, combi, cabriolet. Na těžší auto ...Zobrazit celý příspěvek
Jako teréňák stačí vybrat cokoliv, co je dostatečně velké a robustní, není předražené, má dobrou podporu a pokud možno existuje ve versích pick-up, combi, cabriolet. Na těžší auto je čas (ačkoliv nově vznikající pluk by asi také nějaké měl dostat, nevím, uvidíme). Do té doby snad i ostatní výrobci zareagují na technologickou převahu J-LTV (především poměr váha/odolnost, dále standardně montovaný výkon). Kupovat dvanácti tunové auto s odolností stejnou či horší než má sedmi tunové od Oshkoshe by mi přišlo drobet dementní. Základní váha musí jít pod deset tun při zachování odolnosti.Skrýt celý příspěvek
Donpepe
Nevytrhujte mé věty z kontextu! Znovu si mé příspěvky laskavě přečtěte a to pozorně.... pak zjistíte že píši to samé co Kolt v posledním příspěvkuDonpepe
Nevytrhujte mé věty z kontextu! Znovu si mé příspěvky laskavě přečtěte a to pozorně.... pak zjistíte že píši to samé co Kolt v posledním příspěvku
Načítám diskuzi...