VOP CZ na výstavě IDEB v Bratislavě

NIMR RIV; větší foto / VOP CZ

Mezinárodní veletrh obranné a bezpečnostní techniky IDEB v Bratislavě je významnou přehlídkou obranných a bezpečnostních technologií ve střední Evropě se silnou mezinárodní účastí vystavovatelů a odborných návštěvníků.

VOP CZ, s.p. navazuje na účast v několika předchozích ročnících výstavy IDEB a připraví pro návštěvníky ve své expozici č.105 v hale D zajímavé exponáty. K těm nejzajímavějším bude patřit určitě vozidlo rychlého nasazení NIMR RIV, které zaujalo odborníky Armády SR při jeho prvním představení na Slovensku ve vojenském prostoru Záhorie na konci roku 2017.

 



NIMR RIV je lehký speciál koncepce 4×4, umožňující rychlou reakci na vzniklé bezpečnostní situace, a to i na vzdálených místech, díky vlastnímu rychlému pozemnímu přesunu nebo ve vrtulníku CH-47 (uvnitř i v podvěsu). NIMR RIV je typologicky určen zejména pro mise s důrazem na rychlost a mobilitu. Toto vozidlo je schopno díky své rychlosti a průchodnosti překonávat jak složitý terén, nebo využívat běžné komunikace.

 

Čtyřčlenná nebo šestičlenná osádka RIVu může disponovat velkou palebnou silou, například kulometem ráže 12,7 mm. Vozidlo NIMR RIV je standardně vybaveno antiminovou ochranou a modulárně aplikovatelnými pancéřovými panely pro balistickou ochranu. Celková hmotnost vozidla je 5 tun. Vozidlo je poháněno motorem MASERATI s může jet rychlostí až 160 km/hod.

Vozidlo NIMR RIV je jedním z celé řady vozidel společnosti NIMR Automotive ze SAE, které VOP CZ nabízí pro českou a slovenskou armádu a zemím ve střední Evropě.


Neméně zajímavé exponáty ve stánku VOP CZ budou z oblasti ochrany osob a kritické infrastruktury. Je to především bezosádkový robotický systém UGV TAROS V2, který lze využit v armádě i bezpečnostních složkách. TAROS je bezosádkový pozemní dálkově řízený prostředek kategorie UGV (Unmanned Ground Vehicles) schopný pohybu v náročném terénu, který je možno osadit širokou škálou senzorických a zbraňových komponent, robotickou rukou, komunikačními podsystémy, logistickou nástavbou atd.

 

Součástí systému je operátorský/ovládací terminál pro přímé dálkové řízení vozidla. Komunikace a přenos řídících signálů je řešen pomocí bezdrátových modulů. Určení prostředku je možné zejména v přímé podpoře bojové činnosti mechanizovaných, průzkumných a speciálních jednotek.

 

UGV TAROS 2 na cvičení FOURLOG 2017; větší foto / army.cz

 

TAROS je schopen vést průzkumnou, případně bojovou činnost (podle typu nástavby) a také zaměřovat nepřátelské jednotky a palebná postavení. Prostředek je určen pro nasazení a manévrovou činnost v rizikových prostorech, například pokrytých palbou nepřítele, nebo s pravděpodobným výskytem, případně aktivaci nebo deaktivaci nepřátelského IED, kde realizuje rizikové aktivity, včetně bojové činnosti a váže na sebe pozornost nepřátelských vojsk.

 

Tím šetří životy vlastních vojsk, poskytuje okamžitou informační převahu nad nepřítelem a okamžitou bojovou podporu v operacích. Tento prostředek ve střednědobém horizontu není určen jako absolutní náhrada vojáka v plném spektru jeho operačního nasazení, ale spíše jako nástroj, nebo podpora řešení vybraných průzkumných nebo taktických aktivit.

Z oblasti ochrany kritické infrastruktury představí VOP CZ i unikátní systém pro kontrolu podvozků motorových vozidel KERBEROS 3D VISION. Tento systém je určen pro kontrolu podvozků osobních a nákladních motorových vozidel při vjezdu do objektu.

 

Schéma fungování podvozkového 3D skeneru KERBEROS 3D VISION. / VOP CZ


Systém zajišťuje poloautomatické sejmutí intenzitního a hloubkového 3D obrazu v oblasti viditelného světla a blízkého IR spektra projíždějícího vozidla. Výsledkem je potom prostorový 3D model kontrolovaného podvozku, který je automaticky porovnán s předchozími průjezdy daného vozidla.

 

Zároveň s pořízeným 3D snímkem podvozku má operátor k dispozici také klasický snímek podvozku ve vysokém rozlišení, na němž probíhá kontrola případných zjištěných nežádoucích objektů či vizuální kontrola podvozku jako celku při prvním vjezdu vozidla do objektu.

 

Zařízení Kerberos 3D Vision je schopno velmi účinně detekovat a identifikovat potenciální hrozbu a umožňuje efektivně reagovat na vzniklou situaci bez nutnosti přímého pohybu v blízkosti kontrolovaného vozidla v průběhu jeho kontroly. Zajímavá je také vysoká propustnost systému, která činí až 10 vozidel za minutu.


V případě potřeby provádět vizuální inspekce podvozků v terénu, VOP CZ nabízí i mobilní verzi systému KERBEROS, označovanou jako KERBEROS MOBILE. Toto zařízení umožňuje velmi rychlou vizuální kontrolu podvozku vozidla s automatickou archivací pořízeného záznamu a možností porovnání s dříve pořízeným snímkem podvozku. Zajímavá je také kompaktnost systému a doba nasazení, jež činí pouze několik minut.

 

Skenování podvozku systémem 3D KERBEROS VISION; větší foto / VOP CZ


Produkty kontroly podvozků doplňuje zařízení s označením SKP neboli systém kontroly podvozku, které plně nahrazuje ještě stále běžně používaná inspekční zrcadla ke kontrole podvozků vozidel. Digitální snímání obrazu podvozku je realizováno analogovou kamerou a v online režimu je obraz promítán na displeji operátora. Kamera je doplněna o přísvit LED diodami umožňujícími osvětlit tmavá místa snímaného prostoru a práci za zhoršených světelných podmínek. V případě požadavku ze strany zákazníka je možno jednotlivé videozáznamy archivovat pro pozdější použití.

Kompaktní systém pro ochranu významných osob za jízdy a na místě tvoří produkty skupiny ORTHOS. V expozici uvidíte jeden nich a to mobilní systém pro detekci podezřelých vozidel ORTHOS PROTECTOR, jehož klíčovou vlastností je technologie automatického sledování registračních značek vozidel pohybujících se před a za střeženým vozidlem. Systém na základě zadaných hodnot sám vyhodnocuje dění před a za vozidlem a upozorňuje na podezřelá vozidla.

Zbraňová stanice MGC 01; větší foto / VOP CZ


Dalším vystavovaným produktem bude dálkově ovládaná zbraňová stanici MGC 01 určená především pro kulomet NSV 12,7 mm. Systém MGC 01 je navržen a vyvinut speciálně pro tanky T-55, T-72 a jejich modernizované verze, popř. jej lze umístit na obrněné transportéry či další vozidla.


Vystavované exponáty představují jen část rozsáhlého portfolia produkce VOP CZ, o němž můžete informace získat na webových stránkách VOP CZ.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Armáda ČR hledá nová vozidla: Šance pro VOP CZ a Ajban?

Armádu České republiky čeká v příštích letech výrazná obměna terénních a lehkých obrněných vozidel. ...

TAROS a NIMR na logistickém cvičení FOURLOG 2017

Mezinárodní cvičení logistiky FOURLOG pro studenty vojenských škol má dlouholetou tradici a ve druhé ...

Zaměřeno na Armádu ČR: Vozidla Ajban 440A a NIMR RIV

Novojičínský podnik VOP CZ na začátku letošního roku podepsal smlouvu o spolupráci s firmou NIMR ze ...

Podnik VOP CZ podepsal novou servisní smlouvu na opravy tanků

V závěru loňského roku podepsali zástupci státního podniku VOP CZ a Ministerstva obrany České ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Rase
    18:19 13.05.2018

    Dle mého by bylo nejlepší, koupit jako lehké vozítko suvčko od Fordu a nechat je zmilitarizovat dle požadavků u SVOS. Pokud jde o těžší vozidla, tak tady se mi líbí Ajban, primárně ...Zobrazit celý příspěvek

    Dle mého by bylo nejlepší, koupit jako lehké vozítko suvčko od Fordu a nechat je zmilitarizovat dle požadavků u SVOS. Pokud jde o těžší vozidla, tak tady se mi líbí Ajban, primárně kvůli tomu, že VOP CZ už k nim díly vyrábí a tak je zde všechno v podstatě připravené - jen by se přidala hala pro koncovou montáž (volný prostor by asi byl). Fordy zmiňuju kvůli tomu, jelikož jsou teď docela dost oblíbené pro podobné přestavby (aktuálně nabízené polákům atd.). Nám je nabízí Renault, ale myslím že obdobnou přestavbu by v klidu zvládli i u SVOS - výsledek tohle:

    http://www.armadninoviny.cz/do... Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    18:14 13.05.2018

    Pánové, úvahy typu "pojďme se dohodnout s Poláky" jsou v tomto případě naprosto nesmyslné. Výsledkem by totiž nebyl společný tendr, ale pouze nákup toho co by bylo v Polsku ...Zobrazit celý příspěvek

    Pánové, úvahy typu "pojďme se dohodnout s Poláky" jsou v tomto případě naprosto nesmyslné. Výsledkem by totiž nebyl společný tendr, ale pouze nákup toho co by bylo v Polsku politicky průchodné. Tedy ve výsledku bychom nedostali nejlepší projekt v rámci V4, dokonce ani nejlepší polský projekt, ale pouze "nejlepší" PGZ projekt. V Polsku rozhodnutí už padlo (programů na vozidla 4x4 tam běží několik), výroba v Polsku je základní podmínkou a o tom, že polské soukromé firmy mají minimální šanci nikdo nepochybuje. Btw, v jednom z těchto programů je jedno z nabízených vozidel postaveno na podvozku MB Sprinter 4x4.
    Podle mě Ajban vyráběný ve VOP, případně i jinde pokud by kapacitu VOP plně zkonzumovali nová BVP není špatné řešení.. A docela jsem zvědavý na ten nový Zetor. A hlavně nezapomínejme, že LOV zdaleka nejsou na pořadu dne. (první se bude pravděpodobně v roce 2020) řešit náhrada LR a UAZ.Skrýt celý příspěvek

  • beepee
    17:26 13.05.2018

    @KOLT - abych nebyl špatně pochopen já - nehoruju tady za to, že musíme za každou cenu koupit české auto. To vůbec ne. Klidně ať koupíme to JLTV vyrobené v USA, pokud vyhraje ve ...Zobrazit celý příspěvek

    @KOLT - abych nebyl špatně pochopen já - nehoruju tady za to, že musíme za každou cenu koupit české auto. To vůbec ne. Klidně ať koupíme to JLTV vyrobené v USA, pokud vyhraje ve výběrku.

    Jen jsem reagoval na Jaru, který původně psal:
    "Třeba já úplně nechápu proč když lehké obrněnce hledáme prakticky současně se Slováky a Poláky možná i Maďary nevyhlasime tendr společně pak by jsme mohli při takovém množství i cenu na zajímavou úroveň"

    A dále:
    "...a bylo by mi tedy jedno jestli je smontují v Polsku například, když by jsme za ně zaplatili polovinu toho když bychom je kupovali samostatně."

    A rozporoval jsem tu ekonomickou výhodnost. Nehledě na to, že si nedovedu představit, že by se V4 někdy na takovém nákupu mohla shodnout.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    16:51 13.05.2018

    beepee, obecně ano. Jenže zrovna v případě takovýchto vozidel samotnou výrobou u nás nezískáme tolik. Raději, ať koupíme něco dražšího *včetně know-how* v oblasti, která není v ČR ...Zobrazit celý příspěvek

    beepee, obecně ano. Jenže zrovna v případě takovýchto vozidel samotnou výrobou u nás nezískáme tolik. Raději, ať koupíme něco dražšího *včetně know-how* v oblasti, která není v ČR na takové úrovni, jako je automobilový průmysl. Navíc, v ČR je momentálně spíš problém zaměstnance sehnat, než s nezaměstnaností. V automobilovém průmyslu jsme dávno nad hranicí kapacit a musíme výrobu přesouvat do Německa! A těch Poláků, co dělá ve Škodovce nebo u jejích subdodavatelů, je už teď tolik, že je to auto víc polské než německé :-D

    Abych nebyl špatně chápán, nemám problém s tím, pokud to budou česká auta, naopak. Jenže když kupříkladu kouknu na Husara nebo Peruna, tak ani jeden ve mně moc nadšení nebudí. Obě vozidla jsou těžké jak hovado, v podstatě je ta váha oproti moderní konkurenci naprosto diskvalifikuje. Před deseti lety by to bylo OK, ale dneska je to zoufalé, protože v téhle kategorii vozidel šel vývoj hodně rychle dopředu. Perun má být přepravitelný pomocí CH-47, ale ve skutečnosti není. To technologicky nejzásadnější u Husara je stejně zahraniční – pancéřovaná kabina je izraelská a motor s převodovkou tuším americké (a navíc je podmotorovaný). Než tohle, to ať radši koupíme Eagel nebo J-LTV a peníze na vývoj ať soustředíme na něco, co přinese našemu zbrojnímu průmyslu nové know-how.Skrýt celý příspěvek

  • beepee
    14:43 13.05.2018

    @Jara - píšeš, že by ti nevadilo, že by se vyráběly třeba v Polsku... Takže: ČR zaplatí x Mld nějaké polské firmě. Ta z té částky zaplatí daně polské vládě. Zároveň dá práci ...Zobrazit celý příspěvek

    @Jara - píšeš, že by ti nevadilo, že by se vyráběly třeba v Polsku... Takže:
    ČR zaplatí x Mld nějaké polské firmě. Ta z té částky zaplatí daně polské vládě. Zároveň dá práci polským zaměstnancům (kteří by jinak možná byli na podpoře - další potenciální úspora pro polskou vládu). Těmto zaměstnancům zaplatí mzdu, ze které se odvedou daně polské vládě. Za další tito zaměstnanci svou mzdu pravděpodobně utratí v Polsku - DPH pro polskou vládu...
    Není lepší si tohle všechno nechat v ČR?Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    12:42 13.05.2018

    Kolt
    Ano chápete mě velice dobře;)

    Kolt
    Ano chápete mě velice dobře;)

  • KOLT
    19:04 11.05.2018

    donpepe, můžu se mýlit, ale myslím, že Jara to myslí nějak takto: Výrobou LOV v ČR nezískáme nikterak zásadní know-how ani věděcké (leda bychom dostali výrobu pancéřovaných částí, ...Zobrazit celý příspěvek

    donpepe, můžu se mýlit, ale myslím, že Jara to myslí nějak takto: Výrobou LOV v ČR nezískáme nikterak zásadní know-how ani věděcké (leda bychom dostali výrobu pancéřovaných částí, ale i ty pancíře vyrábět a vyvíjet umíme) ani technologické (výroba automobilů je v ČR na technologické úrovni, že jí málokterá země zásadně převyšuje). A co se týká výroby, ČR má asi největší výrobní kapacitu automobilového průmyslu v přepočtu na obyvatele v Evropě :-) Jinými slovy, nemámě tolik co získat a ušetřené prostředky bychom mohli investovat jinde.

    Na druhou stranu bych nechtěl být v kůži politika, který bude vysvětlovat voličům, že si automobilová velmoc ČR nebude montovat vlastní LOV :-)Skrýt celý příspěvek

  • donpepe
    18:00 11.05.2018

    Jara: S tím nesouhlasím. Jde o budování a údržbu výrobních kapacit. Prakticky každý v Evropě by dnes "dokázal vyrobit" klidně i MBT, ale nemá k tomu výrobní kapacity. Když to řeknu ...Zobrazit celý příspěvek

    Jara: S tím nesouhlasím. Jde o budování a údržbu výrobních kapacit. Prakticky každý v Evropě by dnes "dokázal vyrobit" klidně i MBT, ale nemá k tomu výrobní kapacity. Když to řeknu krutě, tak kdyby došlo na lámání chleba, tak by prostě nakonec zvítězila ta strana, která by dokázala chrlit hromadu šrotu proti špičkové technologii, kterou by "uběhala." Nehledě na to, že zúžený pohled na bojovou hodnotu jednoho LOV není fér, protože jednoduše plní jiné úlohy. Shodou okolností se teď přetřásá výstavba nové brigády. Ať je to jak chce, je přesně LOV to, co bude taková jednotka potřebovat.Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    17:14 11.05.2018

    Donpepe Je důležité ze strategického hlediska držet výrobu doma, ale strategické je to u věci pro které není možné obnovit nebo začít výrobu jen tak lusknutim prstu, protože je k ...Zobrazit celý příspěvek

    Donpepe
    Je důležité ze strategického hlediska držet výrobu doma, ale strategické je to u věci pro které není možné obnovit nebo začít výrobu jen tak lusknutim prstu, protože je k tomu potřeba vybudována vědecko technická základna.... a teď mi řeknete co je na LOV strategického ? Nebo defendru ? UAZU ? Nic, a proto by mělo být hlavní na těchto projektech co nejvíce ušetřit a investovat tam kde je to třeba i do průmyslu a té vědecko technické základny ...Skrýt celý příspěvek

  • donpepe
    16:51 11.05.2018

    Jara: To je přece jasné. Strategicky je výhodnější být schopen výroby, než pouze nakoupit.

    Jara: To je přece jasné. Strategicky je výhodnější být schopen výroby, než pouze nakoupit.

  • Jara
    16:50 11.05.2018

    Kolt Tak já armadni zakázky beru jako infuzi know how do domácího průmyslu, tedy na LOV nevidím nic moc zajímavého a bylo by mi tedy jedno jestli je smontují v Polsku například, ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolt
    Tak já armadni zakázky beru jako infuzi know how do domácího průmyslu, tedy na LOV nevidím nic moc zajímavého a bylo by mi tedy jedno jestli je smontují v Polsku například, když by jsme za ně zaplatili polovinu toho když bychom je kupovali samostatně. Přenést zajímavé technologie se mužem pokusit při výběru BVP nebo prostředku PVO toď můj názorSkrýt celý příspěvek

  • KOLT
    16:39 11.05.2018

    Jara, takových věcí k nechápání by tu bylo... Ale pravda je, že zatím jsme se na ničem nedokázali dohodnout, takže mám dojem, že už to ani nikdo nezkouší :-( Navíc jsou takováto ...Zobrazit celý příspěvek

    Jara, takových věcí k nechápání by tu bylo... Ale pravda je, že zatím jsme se na ničem nedokázali dohodnout, takže mám dojem, že už to ani nikdo nezkouší :-( Navíc jsou takováto vozidla v možnostech výroby téměř jakéhokoliv průmyslového státu, čili je velká tendence udělat si je doma, pěkně na svém písečku.Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    16:33 11.05.2018

    Třeba já úplně nechápu proč když lehké obrněnce hledáme prakticky současně se Slováky a Poláky možná i Maďary nevyhlasime tendr společně pak by jsme mohli při takovém množství i ...Zobrazit celý příspěvek

    Třeba já úplně nechápu proč když lehké obrněnce hledáme prakticky současně se Slováky a Poláky možná i Maďary nevyhlasime tendr společně pak by jsme mohli při takovém množství i cenu na zajímavou úroveňSkrýt celý příspěvek

  • Nesher
    15:16 11.05.2018

    moryk Hypoteticky to samozřejmě možné je, záleží na tom zda se výrobce přihlásí do tendru, tedy až bude vyhlášen. Ale to bude ještě nějakou dobu trvat, první se bude vybírat ...Zobrazit celý příspěvek

    moryk
    Hypoteticky to samozřejmě možné je, záleží na tom zda se výrobce přihlásí do tendru, tedy až bude vyhlášen. Ale to bude ještě nějakou dobu trvat, první se bude vybírat náhrada UAZ a LR, LOV přijdou na řadu později, přeci jen Iveca jsou poměrně nová.
    Nicméně MO určitě bude trvat alespoň na montáži v ČR, což bude zvýhodňovat VOP nebo CSG, případně Zetor, který má LOV 4x4 představit příští týden v Bratislavě. Že by Američané souhlasili s montáží u českého partnera je myslím velmi nepravděpodobné.Skrýt celý příspěvek

  • moryk
    14:17 11.05.2018

    Je nejaka sance, ze by se jako nahrada Iveco LMV poridila JLTV?

    Je nejaka sance, ze by se jako nahrada Iveco LMV poridila JLTV?

  • PavolR
    14:07 11.05.2018
  • tomas.kotnour
    13:49 11.05.2018

    KOLT:
    JLTV se dělá už i šestimístné? To jsem nevěděl.

    KOLT:
    JLTV se dělá už i šestimístné? To jsem nevěděl.

  • KOLT
    13:36 11.05.2018

    hurvo, myslel jsem ve srovnání s Flyer či S-ATV, případně i NIMrem. O tom, že Patriot a Perun jsou šíleně těžké, netřeba debatovat – JLTV poskytuje lepší ochranu při mnohem menší ...Zobrazit celý příspěvek

    hurvo, myslel jsem ve srovnání s Flyer či S-ATV, případně i NIMrem. O tom, že Patriot a Perun jsou šíleně těžké, netřeba debatovat – JLTV poskytuje lepší ochranu při mnohem menší hmotnosti.Skrýt celý příspěvek

  • hurvo
    12:57 11.05.2018

    Eagle V so svojimi 7 tonami (dokonca pancierova verzia nie kabriolet) nie je ziadna tazka krava. Boris Yalcin ma 14, a aj strnadov Patriot/husar ma 13.

    Eagle V so svojimi 7 tonami (dokonca pancierova verzia nie kabriolet) nie je ziadna tazka krava. Boris Yalcin ma 14, a aj strnadov Patriot/husar ma 13.

  • Alpacino36
    12:34 11.05.2018

    To máte tak ked tu niektorí stliachaju komentáre len aby sa prejavili, ale o technike nemajú poňatia.

    To máte tak ked tu niektorí stliachaju komentáre len aby sa prejavili, ale o technike nemajú poňatia.

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 4