VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Анатолий
    12:12 25.06.2022

    Rusové v Tel-Avivu zase řádí. Tentokrát tito přistěhovalci uspořádali protest proti ukrajinským nacistům a fejkům ve velvyslanectvím Ukrajiny. ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusové v Tel-Avivu zase řádí.
    Tentokrát tito přistěhovalci uspořádali protest proti ukrajinským nacistům a fejkům ve velvyslanectvím Ukrajiny.
    https://t.me/ukrnastup/56559...
    Dokonce se objevila legendární fráze o Židobanderovcích, která byla vymyšlena ukrajinci aby se vysmáli protichůdným názorům Rusů co do negativního pohledu na nacisty i na židy jakoby v ukrajinské politice.
    Zda li je ten to plakát sarkastický nikdo neví...Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      13:09 25.06.2022

      to sú rus rozdrapuju sa všade kde dolezu, chvíľku sa tvária/predstieraju, že sú v pohode , ale fakt nie dlho...nasleduje krik, agresivita a že oni sú vlastne doma ze sa im ubližuje ...Zobrazit celý příspěvek

      to sú rus rozdrapuju sa všade kde dolezu, chvíľku sa tvária/predstieraju, že sú v pohode , ale fakt nie dlho...nasleduje krik, agresivita a že oni sú vlastne doma ze sa im ubližuje a take tie kraviny a cirkus s každým kto im nejde po ruke alebo im na rovinu povie že sú nevychovane agresívne, tupé prasceSkrýt celý příspěvek

      • leir
        13:36 25.06.2022

        Platí na ně jenom síla. Žádná demokracie a dialog.

        Platí na ně jenom síla. Žádná demokracie a dialog.

        • RobS
          13:47 25.06.2022

          Ano. Dialog berou jako slabost nepřítele.

          Ano. Dialog berou jako slabost nepřítele.

          • Tino
            14:02 25.06.2022

            smutné je že nie len na úrovni politiky a v armáde ale aj bežní ľudia...toto čo v IZR robia rus všade, v každej krajine masa rusov ktorí blabocu tie svoje kraviny do omrzenia a ...Zobrazit celý příspěvek

            smutné je že nie len na úrovni politiky a v armáde ale aj bežní ľudia...toto čo v IZR robia rus všade, v každej krajine masa rusov ktorí blabocu tie svoje kraviny do omrzenia a všetci uplakani ako im kedy ubližuje a neváži si ich....pobyt na dovolenke kde sú rus je ako za trest cirkus, bordel , hluk , kopec kopec agresivitySkrýt celý příspěvek

      • caesar
        14:10 25.06.2022

        uplne rovnako ako salamisti

        uplne rovnako ako salamisti

    • Radovan
      15:22 25.06.2022

      Pár desítek magorů.. Kapička v moři z emigrantů z bývalého SSSR co jsou v Izraeli

      Pár desítek magorů.. Kapička v moři z emigrantů z bývalého SSSR co jsou v Izraeli

  • J. R.
    11:50 25.06.2022

    "Na závěr své návštěvy Kyjeva jsem navštívil sklad, kam se pravidelně dodává pomoc pro ukrajinskou armádu. Helmy z

    "Na závěr své návštěvy Kyjeva jsem navštívil sklad, kam se pravidelně dodává pomoc pro ukrajinskou armádu. Helmy z

    • J. R.
      11:53 25.06.2022

      OPRAVA: "Na závěr své návštěvy Kyjeva jsem navštívil sklad, kam se pravidelně dodává pomoc pro ukrajinskou armádu. Helmy z PL, CZ a DE skončily zde. Hádejte, které z nich poslali ...Zobrazit celý příspěvek

      OPRAVA: "Na závěr své návštěvy Kyjeva jsem navštívil sklad, kam se pravidelně dodává pomoc pro ukrajinskou armádu. Helmy z PL, CZ a DE skončily zde. Hádejte, které z nich poslali spojenci Německa?...." https://twitter.com/michaldwor... Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        12:06 25.06.2022

        No podle odhadovanych modelu, tak vsechny.

        No podle odhadovanych modelu, tak vsechny.

      • Poly
        13:02 25.06.2022

        To snad ani není možné... Není to nějaký hejt?

        To snad ani není možné... Není to nějaký hejt?

      • Scotty
        13:55 25.06.2022

        To je jasná píčovina. Pán z PiS si honí politické body.

        To je jasná píčovina. Pán z PiS si honí politické body.

      • ABC123
        14:07 25.06.2022

        Možno je to pre tých čo odstraňujú sutiny….

        Možno je to pre tých čo odstraňujú sutiny….

        • ruleta
          14:47 25.06.2022

          Vypadaj vsechny z Nemecka, to jenom posel PiS dela vlny. Typicky konzervativni polak :D

          Vypadaj vsechny z Nemecka, to jenom posel PiS dela vlny. Typicky konzervativni polak :D

          • VictorAlphaCharlie
            15:54 25.06.2022

            Taky mi všechny helmy na obrázku přijdou německé..

            Taky mi všechny helmy na obrázku přijdou německé..

          • Jura99
            16:21 25.06.2022

            pozor Polaci pomahaji udajne nejvic, tak se neslusi je kritizovat ;-).

            pozor Polaci pomahaji udajne nejvic, tak se neslusi je kritizovat ;-).

      • hurvo
        19:59 25.06.2022

        Hadam a vidim nalavo ciernu nemecku schubertku.
        Co som vyhral?

        Hadam a vidim nalavo ciernu nemecku schubertku.
        Co som vyhral?

  • jj284b
    11:47 25.06.2022

    https://twitter.com/UAWeapons/...

    Ukrajinske HIMARSy, oficialne video Ukrajinskej armady aj spriznacnou hudbou pre rusov..

    https://twitter.com/UAWeapons/...

    Ukrajinske HIMARSy, oficialne video Ukrajinskej armady aj spriznacnou hudbou pre rusov..

    • Atomas
      12:00 25.06.2022

      Na videu na konci mne zaujalo, zda jen tak mimochodem nemíjí převážené 155mm ACS PzH 2000 na frontu? :-)

      Na videu na konci mne zaujalo, zda jen tak mimochodem nemíjí převážené 155mm ACS PzH 2000 na frontu? :-)

      • Cimbi
        12:21 25.06.2022

        Těžko říct. Jede proti nim něco pásového na podválu, asi to je samohybná houfnice podle toho, jakou krabici má místo věže.

        Co přesně to je, nedokážu říct

        Těžko říct. Jede proti nim něco pásového na podválu, asi to je samohybná houfnice podle toho, jakou krabici má místo věže.

        Co přesně to je, nedokážu říct

      • ruleta
        12:25 25.06.2022

        Neni to, vypada to uplne jinak, navic hlaven vubec nejde videt.

        Neni to, vypada to uplne jinak, navic hlaven vubec nejde videt.

    • Robo
      14:29 25.06.2022

      Líbí se mi ty noční přesuny i použití . Snad se už dostatečně poučili a podaří se jim je ochránit . Mordorský drony se v noci tolik nechytaj. Zajímalo by mě jaká je účinnost ...Zobrazit celý příspěvek

      Líbí se mi ty noční přesuny i použití .
      Snad se už dostatečně poučili a podaří se jim je ochránit . Mordorský drony se v noci tolik nechytaj.
      Zajímalo by mě jaká je účinnost zásahů HIMARSů v noci . Nestačí ruSSům jen večer posunout stěžejní techniku o pár desítek metrů ?Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        16:17 25.06.2022

        Ukrajina si cíle hledá i v noci. Ze západu mají termály

        Ukrajina si cíle hledá i v noci. Ze západu mají termály

  • ruleta
    11:42 25.06.2022

    Nekdo se mne pred nedavnem ptal proc a koho Julian R blokuje. Vcera treba zablokoval pristup Calibre Obscura.

    Nekdo se mne pred nedavnem ptal proc a koho Julian R blokuje. Vcera treba zablokoval pristup Calibre Obscura.

    • samoempire
      12:46 25.06.2022

      Protože Julian dává pohled i ruské strany. No hodně krát má pravdu. On se hodně spálil na Sýrii. Tam rusové vyhráli.

      Protože Julian dává pohled i ruské strany. No hodně krát má pravdu. On se hodně spálil na Sýrii. Tam rusové vyhráli.

  • ruleta
    11:28 25.06.2022

    To je ten Filip co vystupoval v TV a na ofiko kanalu ozbrojenych sil UA. Jasne, UA taky pritahovala/pritahuje dobrodruhy a divne existence, ale je to stejne ...Zobrazit celý příspěvek

    To je ten Filip co vystupoval v TV a na ofiko kanalu ozbrojenych sil UA.
    Jasne, UA taky pritahovala/pritahuje dobrodruhy a divne existence, ale je to stejne ostuda.

    https://www.idnes.cz/zpravy/do... Skrýt celý příspěvek

    • axoloth
      11:32 25.06.2022

      Jednoducho neoddolali pokuseniu. Pokial sa taketo nieco zisti, tak policia ma konat. Pokial ti dobrovolnici zneuzili doveru Ukrajincov takymto sposobov, tak verim ze bud na ...Zobrazit celý příspěvek

      Jednoducho neoddolali pokuseniu. Pokial sa taketo nieco zisti, tak policia ma konat. Pokial ti dobrovolnici zneuzili doveru Ukrajincov takymto sposobov, tak verim ze bud na Ukrajine alebo doma bude spravodlivosti ucinene zadost. A hlavne sa treba Ukrajincom ospravedlnit.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    10:42 25.06.2022

    https://twitter.com/alexxbezz/...


    Francuzi asi posielaju VABy "niekam"... natocene na severnom Slovensku

    https://twitter.com/alexxbezz/...


    Francuzi asi posielaju VABy "niekam"... natocene na severnom Slovensku

    • Poly
      11:01 25.06.2022

      Už to tu bylo milionkrát - čím méně se takové informace budou zveřejňovat, tím lépe pro UA.

      Už to tu bylo milionkrát - čím méně se takové informace budou zveřejňovat, tím lépe pro UA.

      • lm524a
        11:19 25.06.2022

        Pokud sem někdo dá příspěvek ve smyslu "dnes jsem na vlastní oči viděl jak na ukrajinu vezou 100 bitevních lodí na valníku a nikde jinde o tom nepíšou!!!" tak je to samozdřejmě ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokud sem někdo dá příspěvek ve smyslu "dnes jsem na vlastní oči viděl jak na ukrajinu vezou 100 bitevních lodí na valníku a nikde jinde o tom nepíšou!!!" tak je to samozdřejmě velmi špatné a dotyčný by zasloužil pověsit za gule do průvanu, ale jakmile sem něco sdílí co už je na Fb, Twitteru, telegramu nebo bůhví kde jinde, tak už je to jedno a ta zpráva už je dávno u rusofilcek.Skrýt celý příspěvek

        • Poly
          11:40 25.06.2022

          Jde čistě o princip. Ten příspěvek pro nás nemá žádný význam. Pokud už choutky ke zveřejňování máte, tak alespoň den počkejte.

          Jde čistě o princip. Ten příspěvek pro nás nemá žádný význam. Pokud už choutky ke zveřejňování máte, tak alespoň den počkejte.

          • lm524a
            11:44 25.06.2022

            Nerozumím, o jaký princip? když už je to na Twitteru který má milionový dosah, tak je úplně putna když to někdo postne na AN s tisícovým dosahem. Je chyba že to dal někdo na ...Zobrazit celý příspěvek

            Nerozumím, o jaký princip? když už je to na Twitteru který má milionový dosah, tak je úplně putna když to někdo postne na AN s tisícovým dosahem. Je chyba že to dal někdo na Twitter, ale rozhodně není chyba to dát z toho twitteru sem.Skrýt celý příspěvek

          • jj284b
            11:55 25.06.2022

            dal som to preto, ze nie je iste ci idu na Ukrajinu, alebo napr do Rumunska.. Francuzi tam posielali kopec vyzbroje svojim jednotkam..

            dal som to preto, ze nie je iste ci idu na Ukrajinu, alebo napr do Rumunska.. Francuzi tam posielali kopec vyzbroje svojim jednotkam..

          • Cimbi
            12:25 25.06.2022

            Problém je, že se to objevilo na netu. Sdílet tady odkaz na již zveřejněnou info není problém.

            Problém je, že se to objevilo na netu. Sdílet tady odkaz na již zveřejněnou info není problém.

          • mudry.udrzbar
            14:54 25.06.2022

            keby chceli nieco schovat, tak to zaplachtuju, pravdepodobne to vezu do Rumunska ku svojim jednotkam

            keby chceli nieco schovat, tak to zaplachtuju, pravdepodobne to vezu do Rumunska ku svojim jednotkam

      • axoloth
        11:26 25.06.2022

        zial sme v dobe informacnej a aj somalsky pirati co plavaju na hrdzavych lodkach maju smarphony, nehovoriac o tom,ze aj kamery su skoro vsade. pokial chce niekto nieco aspon ...Zobrazit celý příspěvek

        zial sme v dobe informacnej a aj somalsky pirati co plavaju na hrdzavych lodkach maju smarphony, nehovoriac o tom,ze aj kamery su skoro vsade. pokial chce niekto nieco aspon ciastocne utajit tak existuje niekolko sposobov ako to spravit napriklad mozu to prepravovat v noci alebo existuje nieco ako maskovacia siet.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      12:24 25.06.2022

      Není jich málo ;-)

      Není jich málo ;-)

    • Rošťák
      13:06 25.06.2022

      Nechci brát Iluze, ale díky těm modrým dodávkám, co jsou součástí proudu, se bude jednat s největší pravděpodobností o přesun francouzských jednotek kamsi .....

      Nechci brát Iluze, ale díky těm modrým dodávkám, co jsou součástí proudu, se bude jednat s největší pravděpodobností o přesun francouzských jednotek kamsi .....

    • RiMr71
      14:19 25.06.2022

      ...dost chudá slovní zásoba autora videa... :)

      ...dost chudá slovní zásoba autora videa... :)

  • jj284b
    10:34 25.06.2022

    https://twitter.com/JayinKyiv/...

    dalsi rusky vlak, tentokrat plny T72A...

    https://twitter.com/JayinKyiv/...

    dalsi rusky vlak, tentokrat plny T72A...

    • Wirbelwind
      11:22 25.06.2022

      Urcite lepsie sediet v Acku ako v povodnom Urale, ale sediet by som v tom nechcel...

      Urcite lepsie sediet v Acku ako v povodnom Urale, ale sediet by som v tom nechcel...

      • Zablokovaný Prievan
        12:46 25.06.2022

        Nemaju klimu?

        Nemaju klimu?

        • MaminCecok
          16:44 25.06.2022

          Nemajú šancu.

          Nemajú šancu.

    • Rošťák
      13:08 25.06.2022

      No, já vám teda nevim, ale 72A i 62M na tom s noční pozorovací větví budou bídně a jestli, jestli je tam stále Rf-123 tak se s tím nespojí ani mezi sebou ........

      No, já vám teda nevim, ale 72A i 62M na tom s noční pozorovací větví budou bídně a jestli, jestli je tam stále Rf-123 tak se s tím nespojí ani mezi sebou ........

      • Ján Paliga
        17:13 25.06.2022

        R-123 ... Normálne ma chytá nostalgia... :)

        R-123 ... Normálne ma chytá nostalgia... :)

        • Rošťák
          19:29 25.06.2022

          Jooo, hejblátek při ladění jak stroj času a kolikrát se nespojíš se sousedním vozidlem, co stojí vedle ……. :D

          Jooo, hejblátek při ladění jak stroj času a kolikrát se nespojíš se sousedním vozidlem, co stojí vedle ……. :D

          • Ján Paliga
            23:27 25.06.2022

            :) Som sa nanastavoval.... Celej čate, každý mal tuleniu chorobu ... :) Ale pri spojení neskutočná lotéria... :D

            :) Som sa nanastavoval.... Celej čate, každý mal tuleniu chorobu ... :) Ale pri spojení neskutočná lotéria... :D

  • d_mm2288
    10:19 25.06.2022

    Ještě k okénku sankcí a ekonomice Ruska, na které odkazují kolegové níže. Zrovna včera jsme se s ženou dívali, kolik stojí elektronika v Moskvě (počítače, mobily apod.) a ...Zobrazit celý příspěvek

    Ještě k okénku sankcí a ekonomice Ruska, na které odkazují kolegové níže.

    Zrovna včera jsme se s ženou dívali, kolik stojí elektronika v Moskvě (počítače, mobily apod.) a zjistili jsme, jak nádherně se na tom dá ilustrovat, jak moc je kurs rublu potěmkinský.

    V podstatě nám vyšlo, že všechno stojí úplně stejně jako u nás. Akorát to musíte přepočítávat nikoli dle oficiálního kursu, ale dle březnového kursu cca 1 EUR za 120-150 RUB, případně cca 1 CZK za 4-5 RUB.

    Příklad: iPhone 13 512GB na Alze za 24900 Kč. Ten samý v Moskvě za 114900 RUB.
    https://re-store.ru/apple-ipho...
    https://www.alza.cz/iphone-13?...

    Přitom kurs CZK/RUB vyhlášený Centrální bankou RF na 24.6.2022 je 1 Kč za 2,27209 rublů.

    https://cbr.ru/currency_base/d...

    Tedy pokud bychom to vzali dle oficiálního kursu, v Moskvě aktuálně koupíte iPhone 13 512GB 50 570 Kč.

    Vtipný je, že se to netýká jen produktu zlých Američanů z Applu, kteří hodili na Rusko "finanční atomovku", ale i čínské elektroniky.

    Příklad: Motorola Edge 30 Pro (btw trochu se přehřívá, ale jinak super telefon, doporučuju) stojí na Alze 17 900 CZK. Svjaznoj ho aktuálně nabízí za 87 000 RUB.

    https://www.alza.cz/motorola-m...
    https://www.svyaznoy.ru/catalo...

    Opět to vychází přibližně stejně, ale jen tehdy, pokud bychom vzali březnový kurs 1 CZK za 5 RUB. Vezmeme-li ale dnešní oficiální kurs CB RF, tento skvělý produkt od čínského výrobce Lenovo se dá v Moskvě pořídit za krásných 38 270 Kč.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      10:23 25.06.2022

      ruske ambasady vraj na nakup veci pouzivaju kurz 160RUB za 1USD..

      ruske ambasady vraj na nakup veci pouzivaju kurz 160RUB za 1USD..

      • d_mm2288
        10:26 25.06.2022

        jj, a evidentně nejen ony...

        jj, a evidentně nejen ony...

      • alter01
        10:37 25.06.2022

        Veksláci vždy vedeli najrýchlejšie vypočítať realny kurz rubľa. Asi boli na školení u našich vekslákov pre Tuzexom !

        Veksláci vždy vedeli najrýchlejšie vypočítať realny kurz rubľa. Asi boli na školení u našich vekslákov pre Tuzexom !

        • Ján Paliga
          11:15 25.06.2022

          Pošlime im nášho Borisa ...

          Pošlime im nášho Borisa ...

    • Roland
      10:46 25.06.2022

      A kolik je průměrná mzda (na naše) treba v Moskvě - dá se to někde zjistit?

      A kolik je průměrná mzda (na naše) treba v Moskvě - dá se to někde zjistit?

      • axoloth
        11:02 25.06.2022

        toto som nasiel: Average salary in Moscow= 926.37€. Podla toho com si nasiel,tak mzdy podla jednotlivych profesii su o mnoho nizsie ako napriklad v Bratislave. Podla dostupnych ...Zobrazit celý příspěvek

        toto som nasiel: Average salary in Moscow= 926.37€. Podla toho com si nasiel,tak mzdy podla jednotlivych profesii su o mnoho nizsie ako napriklad v Bratislave. Podla dostupnych informacii je najlepsie platenou poziciou zubarSkrýt celý příspěvek

      • d_mm2288
        11:31 25.06.2022

        Prumerna mzda vam v moskve nic nerekne, ani mezi zamestnanci. Mate prodavaku z kyrgyzstanu v Magnolii nebo uzbeckyho taxikare, co si mesicne vydelaji male desitky tisic rublu. A ...Zobrazit celý příspěvek

        Prumerna mzda vam v moskve nic nerekne, ani mezi zamestnanci.
        Mate prodavaku z kyrgyzstanu v Magnolii nebo uzbeckyho taxikare, co si mesicne vydelaji male desitky tisic rublu. A pak mate pravnika ve velke kanceláří, co si vydela velke statisice.Skrýt celý příspěvek

      • econ 2
        11:40 25.06.2022

        Průměrná mzda v Rusku je necelých 40 000 rublů. Viděl jsem i rozmezí 30-40 tis. kvůli velkému rozptylu mezi regiony a víceméně neexistující oficiální důvěryhodné statistiky. ...Zobrazit celý příspěvek

        Průměrná mzda v Rusku je necelých 40 000 rublů. Viděl jsem i rozmezí 30-40 tis. kvůli velkému rozptylu mezi regiony a víceméně neexistující oficiální důvěryhodné statistiky. Mimochodem, průměrný plat ucitele je 22 tis. Rub. Nikdo nechce učit a proto jim klesá vzdělanost. Čísla jsou z ledna tohoto roku.Skrýt celý příspěvek

      • Technista
        11:56 25.06.2022

        Průměrná hrubá oficiálně 2022/01: 55 717₽₽ (rublů); 2022/02: 57 344₽; 2022/03 - 66 757₽. https://gogov.ru/articles/aver... Medián v Rusku je asi 63% průměrné mzdy, takže v ...Zobrazit celý příspěvek

        Průměrná hrubá oficiálně 2022/01: 55 717₽₽ (rublů); 2022/02: 57 344₽; 2022/03 - 66 757₽. https://gogov.ru/articles/aver... Medián v Rusku je asi 63% průměrné mzdy, takže v březnu byl medián hrubé mzdy 42 000₽.Skrýt celý příspěvek

    • LAMP
      11:21 25.06.2022

      "Tedy pokud bychom to vzali dle oficiálního kursu, v Moskvě aktuálně koupíte iPhone 13 512GB 50 570 Kč." A co je na tom divného? Kvůli sankcím se tam elektronika už nedováží, ...Zobrazit celý příspěvek

      "Tedy pokud bychom to vzali dle oficiálního kursu, v Moskvě aktuálně koupíte iPhone 13 512GB 50 570 Kč."

      A co je na tom divného? Kvůli sankcím se tam elektronika už nedováží, takže cena MUSÍ být značně vyšší než naše. Nabídka poptávka. Takže ten kurz bude někde mezi vaším a oficiálním.Skrýt celý příspěvek

      • d_mm2288
        11:30 25.06.2022

        Neni na tom nic divneho a naprosto s vami souhlasim.
        Smyslem meho prispevku bylo ukazat, jaky jsou konkretni dopady sankci a valky na spotřebitele, nic vic, nic min.

        Neni na tom nic divneho a naprosto s vami souhlasim.
        Smyslem meho prispevku bylo ukazat, jaky jsou konkretni dopady sankci a valky na spotřebitele, nic vic, nic min.

        • Atomas
          12:06 25.06.2022

          Já bych to viděl tak, že dle Putina je inflace v Rusku nulová. Tudíž nic nezdražilo, ale přesto má vše vyšší cenu. Toť ruská logika :-)

          Já bych to viděl tak, že dle Putina je inflace v Rusku nulová. Tudíž nic nezdražilo, ale přesto má vše vyšší cenu. Toť ruská logika :-)

  • jj284b
    10:12 25.06.2022

    https://twitter.com/antiputler...

    Ukrajinske M777 s GPS kitom (pravdepodobne tie dodane z Australie alebo Kanady)

    https://twitter.com/antiputler...

    Ukrajinske M777 s GPS kitom (pravdepodobne tie dodane z Australie alebo Kanady)

  • jj284b
    10:03 25.06.2022

    rusi vcera vnoci odpalili 50 striel s plochou drahou na ciele na Ukrajine...

    https://twitter.com/Gerashchen...

    rusi vcera vnoci odpalili 50 striel s plochou drahou na ciele na Ukrajine...

    https://twitter.com/Gerashchen...

    • Roko
      11:10 25.06.2022

      Osintove zdroje poukazovali na presun techniky cez tyzden (mozno pred vikendom) takze budu rusi pisat ze znicili municiu, ceasary, vabky, abramsy, 100ks bayraktarov a ine ...Zobrazit celý příspěvek

      Osintove zdroje poukazovali na presun techniky cez tyzden (mozno pred vikendom) takze budu rusi pisat ze znicili municiu, ceasary, vabky, abramsy, 100ks bayraktarov a ine rozpravky….Skrýt celý příspěvek

      • GlobeElement007
        15:26 25.06.2022

        Dvě letadlové lodě, atomovou ponorku a polovinu Muskových satelitů.

        Dvě letadlové lodě, atomovou ponorku a polovinu Muskových satelitů.

  • lm524a
    09:36 25.06.2022

    Válka na Ukrajině - AKTUÁLNÍ SITUACE Prehľad dnešných správ z Ruska Ministerstvo financií Ruskej federácie označilo sankcie západu za "finančnú jadrovú bombu" „Domnievam sa, ...Zobrazit celý příspěvek

    Válka na Ukrajině - AKTUÁLNÍ SITUACE

    Prehľad dnešných správ z Ruska
    Ministerstvo financií Ruskej federácie označilo sankcie západu za "finančnú jadrovú bombu"
    „Domnievam sa, že proti nám bola použitá finančná jadrová bomba – v zásade žiadna krajina v histórii ľudstva nezažila taký sankčný tlak, aký teraz zažíva Rusko."
    https://www.rbc.ru/.../06/2022...
    40% vozového parku ruských poľnohospodárov tvoria zahraničné auta. Začína sa prejavovať obrovský nedostatok náhradných dielov a aj tie sú násobne predražené
    https://www.kommersant.ru/doc/...
    Ruská analytická úverová ratingová agentúra zverejnila prognózu, že ekonomika Ruskej federácie v dôsledku sankcií neporastie ani v roku 2023 https://www.acra-ratings.ru/re...
    Na pozadí vysokej inflácie a všeobecnej nestabilnej ekonomickej situácie v Ruskej federácii narastá podiel urgentných pôžičiek pred výplatou na mikrofinančnom trhu. Tomu napomáha pokles životnej úrovne
    Andrey Ponomarev , generálny riaditeľ Webbankir , vysvetlil, že dopyt po urgentných pôžičkách pred výplatou vznikol v dôsledku vysokej inflácie, v dôsledku ktorej platy nedržia krok s rastúcimi cenami. „Dokonca aj pracujúci ľudia, ktorí si formálne zachovali svoje príjmy, začínajú mať finančné ťažkosti,“ povedal. Expert predpovedá, že úvery do 30 dní zostanú najdynamickejším segmentom trhu počas celého roku 2022.
    https://www.kommersant.ru/doc/...
    Najväčší ruský producent striebra Polymetal varoval pred nárastom počtu strieborných prútov vo svojich skladoch. Spoločnosť ich pre západné sankcie nemôže dodávať na hlavný trh – do Európy
    https://www.rbc.ru/.../06/2022...
    Švajčiarska asociácia výrobcov a obchodníkov s drahými kovmi sa zrieka nákupu ruského zlata. citujem "Pochybné zlato nemá vo Švajčiarsku miesto."
    https://m.lenta.ru/news/2022/0... Skrýt celý příspěvek

    • Hawk
      09:57 25.06.2022

      Sankce posilují, na beton... :-D

      Sankce posilují, na beton... :-D

  • juhelak
    09:31 25.06.2022

    Ahoj s tím Chersonem. Mě nepřijde že by to bylo pro UA neřešitelné dobytí. V situaci kdy je 99% obyvatel na straně útočníků, tak mi naopak přijde to město pro Rusko nebranirelne. ...Zobrazit celý příspěvek

    Ahoj s tím Chersonem.
    Mě nepřijde že by to bylo pro UA neřešitelné dobytí. V situaci kdy je 99% obyvatel na straně útočníků, tak mi naopak přijde to město pro Rusko nebranirelne. Útočník bude mít info od místních, do toho můžou přijít i partyzanske akce případně blokování ulic atd. Ukrajinci ten jih musí dobít už jen proto že téměř jistě ztratí východ.. A tam to bude budoucí pěkně horká hranice EU.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:37 25.06.2022

      v Chersone im staci vyhodit do vzduchu Pridniprovsky zeleznicny most.. a tym padom vsetky zasoby pre ruske jednotky budu musiet ist autami.. a ak by poskodili Antonivsky most ...Zobrazit celý příspěvek

      v Chersone im staci vyhodit do vzduchu Pridniprovsky zeleznicny most.. a tym padom vsetky zasoby pre ruske jednotky budu musiet ist autami.. a ak by poskodili Antonivsky most (ktory rusi maju zaminovany), tak by im ostala jedina trasa cez priehradu pri Kakhovke... ktora je tiez zranitelna...

      3 mosty pre vsetky ruske jednotky... ak o ne pridu, mozu sa rovno vzdat... Dniper ma 500-1000m...Skrýt celý příspěvek

      • kromec
        09:47 25.06.2022

        Ale i UA ten most(y) potřebují. Jima nejde jen o dobytí Chersonu ,ale o obsazení zbytku UA...

        Ale i UA ten most(y) potřebují. Jima nejde jen o dobytí Chersonu ,ale o obsazení zbytku UA...

        • jj284b
          09:51 25.06.2022

          lenze rusi to vedia tiez.. a budu branit druhy breh rieky... takze prechod bude tak ci tak nemozny.. o to jednoduchsie bude tie mosty znicit/poskodit, a zlikvidovat uvaznene ruske ...Zobrazit celý příspěvek

          lenze rusi to vedia tiez.. a budu branit druhy breh rieky... takze prechod bude tak ci tak nemozny.. o to jednoduchsie bude tie mosty znicit/poskodit, a zlikvidovat uvaznene ruske sily.. a potom presunut jednotky k Zaporoziu.. a viest utok na Krym odtial...Skrýt celý příspěvek

          • kromec
            09:57 25.06.2022

            Pokud by to chtěli tak to za ty 4 měsíce mohli udělat dávno... Co vím zatím je ani neškrábli.. Nemluvě o tom že jestli se dívám dobře tak jeden "most" je součást hráze, takže ...Zobrazit celý příspěvek

            Pokud by to chtěli tak to za ty 4 měsíce mohli udělat dávno... Co vím zatím je ani neškrábli..

            Nemluvě o tom že jestli se dívám dobře tak jeden "most" je součást hráze, takže nevím jestli je vůbec reálné ho ničit...Skrýt celý příspěvek

          • jj284b
            10:01 25.06.2022

            kromec: az doteraz nemali zbran ktora by tie mosty dokazala zasiahnut s dostatocnou presnostou a nicivostou... HIMARS im taku moznost dava...

            kromec: az doteraz nemali zbran ktora by tie mosty dokazala zasiahnut s dostatocnou presnostou a nicivostou... HIMARS im taku moznost dava...

          • kromec
            11:14 25.06.2022

            Ale mají zbraň.

            Ať už je to modernizovaný Smerč, nová Vilcha.
            A dostřelit by tam měl i M777 nebo Pion

            Nemluvě o tom že existují i jiné způsoby jak vyhodit do vzduch most...

            Ale mají zbraň.

            Ať už je to modernizovaný Smerč, nová Vilcha.
            A dostřelit by tam měl i M777 nebo Pion

            Nemluvě o tom že existují i jiné způsoby jak vyhodit do vzduch most...

          • Cimbi
            12:38 25.06.2022

            Ten most po přehradě zničit nemůžou. Je na koruně přehrady, a tu když zničí, tak Cherson nebude potřeba dobývat - bude to víceméně mrtvé město. 2 věc je, že ani Rusi ho při ústupu ...Zobrazit celý příspěvek

            Ten most po přehradě zničit nemůžou. Je na koruně přehrady, a tu když zničí, tak Cherson nebude potřeba dobývat - bude to víceméně mrtvé město.

            2 věc je, že ani Rusi ho při ústupu nebudou ničit, protože by Krym natrvalo přišel o zdroj vody (když klesne hladina v nádrži tak o 1-2 m, tak Krymský kanál natuty vyschne.Skrýt celý příspěvek

        • alter01
          10:47 25.06.2022

          A russi to samozrejme nevedia ? Pri ústupe všetko čo sa odmontovať odmontujú a odvezi do Sojúzu a zbytok vyhodia do vzduchu !
          Tak je lepšie zničiť ich už teraz ....

          A russi to samozrejme nevedia ? Pri ústupe všetko čo sa odmontovať odmontujú a odvezi do Sojúzu a zbytok vyhodia do vzduchu !
          Tak je lepšie zničiť ich už teraz ....

        • Danosť
          12:41 25.06.2022

          To je snáď vtip že tomu niekto verí..

          To je snáď vtip že tomu niekto verí..

          • Cimbi
            13:49 25.06.2022

            Ty věříš Rusům. To není vtip? Jen za únor cokoliv řekli, to byla lež... A jestli Ti řekli, že až budou tady, že se Ti bude žít líp, tak věz, že to byla taky lež. Se Ti ...Zobrazit celý příspěvek

            Ty věříš Rusům. To není vtip? Jen za únor cokoliv řekli, to byla lež... A jestli Ti řekli, že až budou tady, že se Ti bude žít líp, tak věz, že to byla taky lež. Se Ti pravděpodobně nebude žít vůbec.

            Konec konců tvrdí, že osvobozují Ukrajinu. Tak proč to valí takovým způsobem, aby nezbyl kámen na kameni?
            Proč ničí a zabíjí i tam, kde už se dobojovalo?
            Jsi jim u prdele. Stejně jako všichni ostatní. Pokud přijdou, máš velkou šanci, že pojdeš stejně jako ti, kdož proti nim budou bojovat.Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      09:49 25.06.2022

      myslím že pre Ua je dôležité aj to v akej kondícii získajú spať okupovaného územia, oni to chcú čo najmenej poškodené, Ua sa asi nebudú o cherson naťahovať tak ako to robia rus s ...Zobrazit celý příspěvek

      myslím že pre Ua je dôležité aj to v akej kondícii získajú spať okupovaného územia, oni to chcú čo najmenej poškodené, Ua sa asi nebudú o cherson naťahovať tak ako to robia rus s SD napríklad...okrem toho z pohľadu Ua nie je ani tak dôležité mesto samotné ako sa dostať a pevné usadiť na východnej strane dnepra ideálne po celej dĺžke a čo najhlbšie ...opäť ideálne do stavu z 24.02.Skrýt celý příspěvek

    • Roko
      11:12 25.06.2022

      Ruske “oslobodzovanie” ukrainy vyzera tak , ze mesta a dediny su zrovnane so zemou.. ak by mala UA dobijat mesta ako cherson (relativne nedotknute) tak vzniknu zbytocne skody, ...Zobrazit celý příspěvek

      Ruske “oslobodzovanie” ukrainy vyzera tak , ze mesta a dediny su zrovnane so zemou.. ak by mala UA dobijat mesta ako cherson (relativne nedotknute) tak vzniknu zbytocne skody, jednoducho rusaci sa budu schovavat za civilnu infrastrukturu a obyvatelstvo… zdielam nazor ze oslobodenie chersonu bude v style odrezania rusov , mozno vybit koridor az po mariupol..Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        11:21 25.06.2022

        Vidím to podobně

        Vidím to podobně

    • PavolR
      18:11 25.06.2022

      No, tak 99% určite nie - treba rátať s tým, že ak polovica obyvateľstva mesta už utiekla, tým sa prinajmenšom zdvojnásobil podiel kolaborantov, čiže to reálne bude mať bližšie k ...Zobrazit celý příspěvek

      No, tak 99% určite nie - treba rátať s tým, že ak polovica obyvateľstva mesta už utiekla, tým sa prinajmenšom zdvojnásobil podiel kolaborantov, čiže to reálne bude mať bližšie k 90% ...Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    09:25 25.06.2022

    delostrelecky prepad konvoja s municiou:

    https://twitter.com/UAWeapons/...

    delostrelecky prepad konvoja s municiou:

    https://twitter.com/UAWeapons/...

  • alansi
    09:07 25.06.2022

    Sankce nás posilují: Generálního ředitel Uralského kompresorového závodu, kde nevyplácejí zaměstnancům mzdu a ti stávkují, řekl: Chtěl bych, aby se lidé zamysleli... Během ...Zobrazit celý příspěvek

    Sankce nás posilují:

    Generálního ředitel Uralského kompresorového závodu, kde nevyplácejí zaměstnancům mzdu a ti stávkují, řekl:
    Chtěl bych, aby se lidé zamysleli... Během velké vlastenecké války se na výplatu nikdo neptal...

    https://t.co/wyjueidTtf... Skrýt celý příspěvek

    • Haklang
      09:17 25.06.2022

      Ano, kdo by myslel na jídlo a pití v takové zlomové době. Jak přízemní od těch lidí…

      Ano, kdo by myslel na jídlo a pití v takové zlomové době. Jak přízemní od těch lidí…

    • Ján Paliga
      09:19 25.06.2022

      Akurát som to čítal na spravodajskom webe. Skoro som si cvrkol. Riaditeľ by im akurát mal vybaviť bumazku na prídel potravín ako mali ich predkovia. Kto neotrocil alebo nezbijal v ...Zobrazit celý příspěvek

      Akurát som to čítal na spravodajskom webe. Skoro som si cvrkol. Riaditeľ by im akurát mal vybaviť bumazku na prídel potravín ako mali ich predkovia. Kto neotrocil alebo nezbijal v organizovanom zločine, ten vtedy neprežil...Skrýt celý příspěvek

      • achi.67
        09:59 25.06.2022

        100 gramů komisárku z otrub a 100 gramů vodky by mělo stačit...

        100 gramů komisárku z otrub a 100 gramů vodky by mělo stačit...

        • Ján Paliga
          11:22 25.06.2022

          Otruby sú prospešné zdraviu :)

          Otruby sú prospešné zdraviu :)

    • salatnik
      09:25 25.06.2022

      To je obraz Ruska, pod zámienkou špeciálnej vojenskej operácie a sankcií Západu sa rozkráda v Rusku ešte viac a ešte viac sa zdiera drobný ľud, tam bude veľká bieda.

      To je obraz Ruska, pod zámienkou špeciálnej vojenskej operácie a sankcií Západu sa rozkráda v Rusku ešte viac a ešte viac sa zdiera drobný ľud, tam bude veľká bieda.

  • alansi
    08:57 25.06.2022

    SIEVRODONTESK Generální štáb UKR oznámil záměr stáhnout síly UKR z městských oblastí. Až 90 % budov ve městě je nyní zničeno. Nové obranné pozice budou zřízeny na západním břehu ...Zobrazit celý příspěvek

    SIEVRODONTESK
    Generální štáb UKR oznámil záměr stáhnout síly UKR z městských oblastí. Až 90 % budov ve městě je nyní zničeno. Nové obranné pozice budou zřízeny na západním břehu Doněcku.

    https://t.co/60P64LI6cT.... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:05 25.06.2022

      to oznamili uz vcera.. a je dost mozne ze vacsina vojakov je uz davno v Lysychansku a v Severodonecku ostali len male prieskumne skupiny ktore tam este zadrziavaju rusov no aj tie ...Zobrazit celý příspěvek

      to oznamili uz vcera.. a je dost mozne ze vacsina vojakov je uz davno v Lysychansku a v Severodonecku ostali len male prieskumne skupiny ktore tam este zadrziavaju rusov no aj tie sa stiahnu..Skrýt celý příspěvek

      • kromec
        09:18 25.06.2022

        Já bych tak optimistický nebyl, mají jen čluny a ještě k tomu Rusové mají řeku v dostřelu děl... Nebude to jednoduché a budou těžké ztráty a přijdou prakticky o skoro všechnu ...Zobrazit celý příspěvek

        Já bych tak optimistický nebyl, mají jen čluny a ještě k tomu Rusové mají řeku v dostřelu děl...
        Nebude to jednoduché a budou těžké ztráty a přijdou prakticky o skoro všechnu těžkou techniku a i z velké části o lehkou...

        Tohle UA ... nechat si zlikvidovat mosty a nestáhnout vojáky a techniku.Skrýt celý příspěvek

        • sgaba
          09:25 25.06.2022

          To je nesmyl, jak to tam vypadá s řekou se tu již řešilo.

          To je nesmyl, jak to tam vypadá s řekou se tu již řešilo.

        • jj284b
          09:28 25.06.2022

          podla mna, ked nieco take ohlasili, tak je vacsina jednotiek uz prec... tanky prejst rieku vedia.. na betonovych brodoch.. ktore tam urcite nejake budu.. za tie 4 mesiace som si ...Zobrazit celý příspěvek

          podla mna, ked nieco take ohlasili, tak je vacsina jednotiek uz prec... tanky prejst rieku vedia.. na betonovych brodoch.. ktore tam urcite nejake budu..

          za tie 4 mesiace som si uz vsimol ze Ukrajinska armada ohlasuje ze nieco spravi, az ked to spravila.. stahovanie od Zolote a Hirske tiez prebehlo minuly piatok-sobotu, no my sme to tu riesili az tento tyzden...Skrýt celý příspěvek

          • kromec
            09:35 25.06.2022

            Zas bych všemu nevěřil. Pokud by to stahování probíhalo podle plánu a bezproblému tak by Rusko neobsadilo první jejich hlavní zásobovací cestu.(Rai Oleksandrivku a Myrnu Dolynu). ...Zobrazit celý příspěvek

            Zas bych všemu nevěřil. Pokud by to stahování probíhalo podle plánu a bezproblému tak by Rusko neobsadilo první jejich hlavní zásobovací cestu.(Rai Oleksandrivku a Myrnu Dolynu). Přece první stahuji vojáky se Zolote a Hirshe až naposledy z hrdla kotle.
            Podle všeho tam stále část vojáků zůstala obklíčená... Jínak by ta oblast už byla označená celá obsazená...Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          09:32 25.06.2022

          https://twitter.com/KyivIndepe...

          ako vravim.. stiahli sa odtial uz skor.. az teraz sa to oznamilo

          https://twitter.com/KyivIndepe...

          ako vravim.. stiahli sa odtial uz skor.. az teraz sa to oznamilo

          • kromec
            09:39 25.06.2022

            Neexistovala doteď válka kdyby byli oficiální zprávy důvěryhodné. Vždy vlastní neúspěchy a chyby se bagatelizovaly a nepřátelské zveličovaly. To platilo vždy, od prvních popisů ...Zobrazit celý příspěvek

            Neexistovala doteď válka kdyby byli oficiální zprávy důvěryhodné. Vždy vlastní neúspěchy a chyby se bagatelizovaly a nepřátelské zveličovaly. To platilo vždy, od prvních popisů bitev ze starého Egypta až po teď...

            My nyní máme výhodu že díky soc. sítím internetu atd... máme možnost více zdrojů. A následně podle nich se dá ověřit jak to pravděpodobně ve válce probíhá.... Sice neexistuje 100% spolehlivý zdroj ,ale pokud se na tom shodně jich více případně existují např. videa fotky tak se z toho dá něco odvodit...Skrýt celý příspěvek

          • Matus1993
            10:03 25.06.2022

            Kromec tie trapne filozoficke zhrnutia si nechaj pre seba prosim ta. Nech tu neni druhy facebook. Neexistovali doveryhodne zdroje a bla bla bla.. tu to vieme...

            Kromec tie trapne filozoficke zhrnutia si nechaj pre seba prosim ta. Nech tu neni druhy facebook. Neexistovali doveryhodne zdroje a bla bla bla.. tu to vieme...

          • kromec
            11:17 25.06.2022

            Matus1993: Nebo snad existovala doteď válka kde by oficiální zprávy z období konfliktu byly přesné a nebyly používány k propagandě? UA už tvrdili celou řadu nesmyslů. Ale neříkám ...Zobrazit celý příspěvek

            Matus1993:

            Nebo snad existovala doteď válka kde by oficiální zprávy z období konfliktu byly přesné a nebyly používány k propagandě?
            UA už tvrdili celou řadu nesmyslů. Ale neříkám že to je špatně, je nutno posilovat morálku.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          12:43 25.06.2022

          Podle toho, co se psalo dřív tam je řeka mělká a dá se brodit

          Podle toho, co se psalo dřív tam je řeka mělká a dá se brodit

    • kromec
      09:15 25.06.2022

      JInak řečeno hrozí nám odříznutí tak se stahujem.

      JInak řečeno hrozí nám odříznutí tak se stahujem.

      • jj284b
        10:29 25.06.2022

        a co je na tom zle??? Ukrajinci nemusia drzat uzemie za kazdu cenu.. oni musia prinutit rusov aby krvacali za kazdy kilometer uzemia ktory ziskaju... vojna neskonci 20 tahom ako ...Zobrazit celý příspěvek

        a co je na tom zle??? Ukrajinci nemusia drzat uzemie za kazdu cenu.. oni musia prinutit rusov aby krvacali za kazdy kilometer uzemia ktory ziskaju...

        vojna neskonci 20 tahom ako si niektori myslia... toto nie je pocitacova hra, ktora ma casovo obmedzene trvanie a kto udrzi najviac uzemia vyhrava... Napoleon v 1813 (co bol objektivne najlepsi general vsetkych dob, co sa o dnesnych ruskych neda povedat..)napochodoval do Moskvy, po ceste vyhral vsetky bitky, ruska armada vykrvacala pri Borodine a co dosiahol??? NIC.. lebo rusi vtedy neprestali bojovat... a rovnako teraz Ukrajinci.. bojovat neprestanu, lebo skratka im nic ine neostava... a aj na okupovanych uzemiach to pre rusov nebude jednoduche.. staci pozriet na Cherson ci Melitopol... v urcity moment sa to cele zlomi, a rusi budu utekat... a potom Ukrajinci ziskaju uzemie spat... dovtedy si musia zachovat bojaschopnost... ako vravel (alkoholik) Kutuzov - kym existuje armada, vojna nie je prehrana..Skrýt celý příspěvek

        • kromec
          11:36 25.06.2022

          Zlé na tom nic není. Jen jestli nebylo dobré to udělat dříve , než čekat až ně zlikvidují mosty a bude hrozit obkličení celé oblasti včetně Severodoněcku. Ono obvykle největší ...Zobrazit celý příspěvek

          Zlé na tom nic není. Jen jestli nebylo dobré to udělat dříve , než čekat až ně zlikvidují mosty a bude hrozit obkličení celé oblasti včetně Severodoněcku.
          Ono obvykle největší ztráty jsou při ústupu hlavně z uzavírajícího se kotle. To tvrdí více lidí a oborníků.

          Právě že UA má prostor k ustupování a vyčerpávání nepřítele ,ale podle všeho se spíš chová jak v první světové a často nesmyslně do poslední chvíle drží špatně udržitelné a nevýhodné pozice...Skrýt celý příspěvek

          • Lars
            16:44 25.06.2022

            O ty tvoje "špatně udržitelné a nevýhodné pozice" si rusáci rozbíjeli hlavu 4 měsíce a dobyli je s těžkými ztrátami.

            O ty tvoje "špatně udržitelné a nevýhodné pozice" si rusáci rozbíjeli hlavu 4 měsíce a dobyli je s těžkými ztrátami.

    • RiMr71
      14:00 25.06.2022

      "SIEVRODONTESK"
      ...proboha a to je zase co? Prznění UA a CZ řeči nabralo nový rozměr...

      "SIEVRODONTESK"
      ...proboha a to je zase co? Prznění UA a CZ řeči nabralo nový rozměr...

  • kromec
    08:25 25.06.2022

    U Lisičansku se to začíná stále více komplikovat. Už i UA zdroje uvádí že padla Vovchoyarivka a to by znamenalo hrdlo kotle má už jen cca 15km... A od poslední zásobovací trasy jen ...Zobrazit celý příspěvek

    U Lisičansku se to začíná stále více komplikovat. Už i UA zdroje uvádí že padla Vovchoyarivka a to by znamenalo hrdlo kotle má už jen cca 15km... A od poslední zásobovací trasy jen 5km...Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      08:45 25.06.2022

      Zdroj?

      Zdroj?

        • jj284b
          09:24 25.06.2022

          podla mna sa dostali k Vovchoyarivke, bojuje sa o nu, no na kopce za nou sa urcite nedostali, a prave tie su podstatne..

          podla mna sa dostali k Vovchoyarivke, bojuje sa o nu, no na kopce za nou sa urcite nedostali, a prave tie su podstatne..

      • Ján Paliga
        11:26 25.06.2022

        Ospravedlňujem sa za svoje hrubé prsty.

        Ospravedlňujem sa za svoje hrubé prsty.

    • jj284b
      09:06 25.06.2022

      UA uvadza ze rusi ostreluju Vovchoyarivku, a nie ze padla... ludia zapnite si topograficku mapu oblasti... Ukrajinska linia obrany bude jednoznacne na vyvyseninach ktore idu od ...Zobrazit celý příspěvek

      UA uvadza ze rusi ostreluju Vovchoyarivku, a nie ze padla... ludia zapnite si topograficku mapu oblasti... Ukrajinska linia obrany bude jednoznacne na vyvyseninach ktore idu od Berestove na Vovchoyarivku smerom k Lysychansku... priamo za Vovchoyarivkou je dost vyrazne prevysenie takze silno pochybujem ze by sa tade rusi prebili, ked doteraz neboli shopni prekonat poziciu na kopci pri Berestove...Skrýt celý příspěvek

      • kromec
        09:25 25.06.2022

        Oficiální zdroje to možná uvádí ,ale ty nejsou spolehlivé.... Minimálně tam podle všeho probíhá boj, nejen ostřelování... Ty vyvýšeniny jsou až za Vovchoyarivku

        Oficiální zdroje to možná uvádí ,ale ty nejsou spolehlivé.... Minimálně tam podle všeho probíhá boj, nejen ostřelování... Ty vyvýšeniny jsou až za Vovchoyarivku

        • jj284b
          09:39 25.06.2022

          ano su, a preto je ta dedina relativne vhodne bojove pole.. aj keby sa tam rusi udrzali, tak z kopcov budu permanentne pod ostrelovanim.. Navyse, je ta dedina dost rozlezena po ...Zobrazit celý příspěvek

          ano su, a preto je ta dedina relativne vhodne bojove pole.. aj keby sa tam rusi udrzali, tak z kopcov budu permanentne pod ostrelovanim..

          Navyse, je ta dedina dost rozlezena po okoli.. aj ked sa rusi dostanu na zaciatok dediny, je tam riecka ktora to tam deli na tri casti.. a potom tie vyvyseniny..Skrýt celý příspěvek

          • kromec
            09:53 25.06.2022

            Ale jim nejde jen o tu vesnici ,ale i o ty kopce. Aby je mohly obsadittak první musí obsadit údolí... Bránit 15km koridor není nic jednoduchého , UA jsou ostřelováni nejen z jihu ...Zobrazit celý příspěvek

            Ale jim nejde jen o tu vesnici ,ale i o ty kopce. Aby je mohly obsadittak první musí obsadit údolí...
            Bránit 15km koridor není nic jednoduchého , UA jsou ostřelováni nejen z jihu ,ale i ze severu... A podle všeho též teď budou i z východu... A už tam nemají vybudované tak odolné opevnění jak např. u Zolote. Nemluvě o zásobovací silnici kvality horší silnice třetí třídy po které jsou teď všechny zásoby a je též pod dostřelem...Skrýt celý příspěvek

          • jj284b
            10:11 25.06.2022

            15km je stale dost. hlavnove delostrelectvo musi byt minimalne 15km od bojiska ak chce byt ucinne.. inac je to plytvanie municiou

            15km je stale dost. hlavnove delostrelectvo musi byt minimalne 15km od bojiska ak chce byt ucinne.. inac je to plytvanie municiou

          • kromec
            11:22 25.06.2022

            Jsou cca 5-8km od silnice! Msta má standartní dostřel více něž 20-25km nemluvě o speciální munici.
            Dále tu jsou raketomety a letadla/vrtulníky.

            Jsou cca 5-8km od silnice! Msta má standartní dostřel více něž 20-25km nemluvě o speciální munici.
            Dále tu jsou raketomety a letadla/vrtulníky.

          • Cimbi
            12:48 25.06.2022

            Speciální munici 122 mm nemají - už víceméně nemají ani základní (vozí to z Běloruska, aby měli).

            Speciální munici 122 mm nemají - už víceméně nemají ani základní (vozí to z Běloruska, aby měli).

  • Praskot
    08:23 25.06.2022

    Státy západního Balkánu jsou frustrování ziskem kandidátského statusu pro UA a Moldavsko. ...Zobrazit celý příspěvek

    Státy západního Balkánu jsou frustrování ziskem kandidátského statusu pro UA a Moldavsko.
    https://zpravy.aktualne.cz/zah...
    Konkrétně jde o Srbsko, Černou Horu, Severní Makedonii, Albánii, Bosnu a Hercegovinu a Kosovo. Všechny tyto státy chtějí do EU.Skrýt celý příspěvek

    • axoloth
      08:54 25.06.2022

      Osobne si myslim,ze EU by sa mala s tymito krajinami aktivne zaoberat. Chapem,ze pre EU su spominane krajiny cierne diery plne korupcie a zmaru, ale ked nebudu v EU respektive ked ...Zobrazit celý příspěvek

      Osobne si myslim,ze EU by sa mala s tymito krajinami aktivne zaoberat. Chapem,ze pre EU su spominane krajiny cierne diery plne korupcie a zmaru, ale ked nebudu v EU respektive ked budu mat pocit,ze su ignorovane, tak budu s niekym kto bude mat o nich zaujem a my z toho nadseny nebudeme.Skrýt celý příspěvek

      • Jura99
        09:00 25.06.2022

        Srbsko se musi odklonit od rusofilie, uznat vinu za valky na Balkane, uznat Kosovo a pak se muzeme bavit.

        Srbsko se musi odklonit od rusofilie, uznat vinu za valky na Balkane, uznat Kosovo a pak se muzeme bavit.

        • axoloth
          09:09 25.06.2022

          Suhlasim. Treba vsetkym jednoznacne a napriamo povedat,ze ak chcu byt clenmi EU, tak ziadne rusofilie nebudu tolerovane. Byt clenom EU nie je nic na co maju nejaky automaticky ...Zobrazit celý příspěvek

          Suhlasim. Treba vsetkym jednoznacne a napriamo povedat,ze ak chcu byt clenmi EU, tak ziadne rusofilie nebudu tolerovane. Byt clenom EU nie je nic na co maju nejaky automaticky narok definovany v charte zakladnych ludskych prav. Avsak nemali by sa tie krajiny ignorovat a povedat im,ze su plne vitani, dvere su pre nich vzdy otvorene pretoze ste v Europe a hoci vieme co ste a kto ste, tak verime, ze mate potencial a neignorujeme vas.Skrýt celý příspěvek

          • Lars
            09:37 25.06.2022

            Moc se těším na to, až Němci budou někomu vykládat, že rusofilie nebude tolerovana.

            Moc se těším na to, až Němci budou někomu vykládat, že rusofilie nebude tolerovana.

          • axoloth
            10:02 25.06.2022

            Nemci nie su rusofili, akurat su v pasci, ktoru si na seba velmi hlupo nastrazili a z ktorej velmi vela ciest nie je.Vdaka tomu to musia hrat na dve strany a kedze uncle Scholz ma ...Zobrazit celý příspěvek

            Nemci nie su rusofili, akurat su v pasci, ktoru si na seba velmi hlupo nastrazili a z ktorej velmi vela ciest nie je.Vdaka tomu to musia hrat na dve strany a kedze uncle Scholz ma pernamentne nas...kadene a nie je to politik, ktory dokaze ukat prostrednik ked je treba, potom vysledok je taky aky je.Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          09:20 25.06.2022

          Od Ruska už se odklání, nakupují z Číny, například drony a PVO :-)
          Kosovo nebude takový problém, ani všichni současní členové EU nezávislost Kosova neuznávají.

          Od Ruska už se odklání, nakupují z Číny, například drony a PVO :-)
          Kosovo nebude takový problém, ani všichni současní členové EU nezávislost Kosova neuznávají.

        • mexir
          10:21 25.06.2022

          Mínus za Kosovo. Stát který vzniknul migrací budoucí většiny ze sousední země nemá nárok.

          Mínus za Kosovo. Stát který vzniknul migrací budoucí většiny ze sousední země nemá nárok.

          • Ján Paliga
            11:29 25.06.2022

            Čo si Milosevic so Srbmi navarili, to si Srbi aj zjedia....

            Čo si Milosevic so Srbmi navarili, to si Srbi aj zjedia....

    • IS-3
      09:22 25.06.2022

      Srbsko nemá v EU absolutně co dělat, myslím, že to poslední měsíce jasně ukázalo.

      Srbsko nemá v EU absolutně co dělat, myslím, že to poslední měsíce jasně ukázalo.

      • salatnik
        09:27 25.06.2022

        Súhlasím, Srbsko je mentalitou úplne na východe.

        Súhlasím, Srbsko je mentalitou úplne na východe.

      • Matus1993
        10:06 25.06.2022

        Ja nerozumiem ze sa im nezrusili aj pracovne viza po tych protestoch na podporu ruska. Odnasaju peniaze z eu do srbska a tam sa za ne vyzbrojuju cinskymi zbranami a rozmyslaju nad ...Zobrazit celý příspěvek

        Ja nerozumiem ze sa im nezrusili aj pracovne viza po tych protestoch na podporu ruska. Odnasaju peniaze z eu do srbska a tam sa za ne vyzbrojuju cinskymi zbranami a rozmyslaju nad vojnou. Na slovensku normalne rozpravaju o vojne s ruskom proti eu. Z tejto strany je diplomacia eu uplne smiesna a nikto nas nikdy nebude brat vazneSkrýt celý příspěvek

    • sgaba
      09:28 25.06.2022

      Radši uvidím v EU Ukrajinu, než většinu z těchto zemí.

      Radši uvidím v EU Ukrajinu, než většinu z těchto zemí.

    • jj284b
      09:29 25.06.2022

      ktore staty??? Srbsko? to do EU nebrat.. je to len dalsia ruska 5.ta kolona, ako Orbanovo Madarsko...

      ktore staty??? Srbsko? to do EU nebrat.. je to len dalsia ruska 5.ta kolona, ako Orbanovo Madarsko...

    • flanker.jirka
      09:36 25.06.2022

      Praskot
      Budou muset najít nějaký vydírací potenciál vůči státům EU, aby toho také dosáhli :-)

      Praskot
      Budou muset najít nějaký vydírací potenciál vůči státům EU, aby toho také dosáhli :-)

  • axoloth
    07:54 25.06.2022

    https://twitter.com/serhiypryt...
    Dalsi uspesny crowfunding, Ukrajinci vyzbierali dalsie peniaze na 4 Bayraktary TB-2

    https://twitter.com/serhiypryt...
    Dalsi uspesny crowfunding, Ukrajinci vyzbierali dalsie peniaze na 4 Bayraktary TB-2

  • Cimbi
    07:28 25.06.2022

    Někdo se tu včera ptal, jak vychází finanční srovnání "hloupé" munice proti naváděné. Trochu jsem počítal: Dle nalezeného zdroje (viz níže) cena 3 náboje M795 ne 335 USD, cena ...Zobrazit celý příspěvek

    Někdo se tu včera ptal, jak vychází finanční srovnání "hloupé" munice proti naváděné.

    Trochu jsem počítal:
    Dle nalezeného zdroje (viz níže) cena 3 náboje M795 ne 335 USD, cena 1 Excaliburu je 150 000 USD s potenciálem poklesu při hromadné výrobě na 70 000 USD.

    Dle stejného zdroje k likvidaci pěchotního družstva je potřeba 43 ks M795 nebo 3 ks Excalibur.

    Započítal jsem jen velmi jednoduchý logistický řetězec:
    Od výrobce např. v Essenu do stálého skladu v ČR náklaďákem (700 km)

    Vykládka + uskladnění

    3 měsíce skladování ve stálém skladu v ČR (nájem + ostraha objektu) - vím, že AČR má své, ale zase platí údržbu apod.

    Nakládka

    Cesta do týlového skladu poblíž fronty 700 km náklaďákem

    Vykládka + uskladnění

    2 týdny skladování v týlovém skladu u fronty (pronájem + ostraha objektu)

    Nakládka + vyskladnění

    Převoz na polní základnu

    Vykládka

    Nakládka na houfnici/muniční vozidlo

    (reálně bude řetězec složítější - část pojede do stálého skladu jen pár km, část pojede z USA, kde jsou mnohem vyší ceny např. té manipulace, protože jsou vyšší mzdové náklady)

    Co jsem nezapočítal, protože nemám potřebné informace ani to nedokážu odhanout:
    Pro zničení cíle M795 jsou třeba 4 houfnice, pro zničení Excaliburem jen 1 ks =>

    1. 4x vyšší mzdové náklady za posádky
    2. 4x vyšší náklady na údržbu (bez započítání opotřebení hlavně)
    3. 14x vyšší náklady na opotřebení hlavně
    4. Životnost houfnice na bojišti odhaduji max. 6 měsíců, takže je třeba její cenu rozpočítat na hodiny a přičíst k ceně přepadu. U použití M795 bude 4x tato amortizace 4x vyšší.
    5. S ohledem na životnost houfnice je třeba na 6 měsíců rozpočítat i cenu výcviku posádky


    Co mi vyšlo (opakuji, jsou to jen ceny munice v okamžiku výstřelu):

    zničení pěchotního družstva municí M795 stojí cca 67 500 USD

    zničení pěchotního družstva municí Excalibur stojí mezi 213 700 USD a 453 700 USD.

    Ty amortizace, údržba, výcvik, služné posádek navíc u M795, případně kolaterální ztráty v případě bojů na vlastním úžemí s tím ještě dost zahýbají.

    myslím, že v konečném důsledku ten Excalibur vyjde cenově v nejhorším případě nastejno s M795 (to už jen odhaduji přes velmi tlustý palec)Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      07:29 25.06.2022

      Ještě ten slíbený zdroj:

      https://www.emerald.com/insigh...

      Ještě ten slíbený zdroj:

      https://www.emerald.com/insigh...

    • Cimbi
      07:30 25.06.2022

      ještě oprava:
      Dle nalezeného zdroje (viz níže) cena náboje M795 je 335 USD, cena 1 Excaliburu je 150 000 USD s potenciálem poklesu při hromadné výrobě na 70 000 USD.

      ještě oprava:
      Dle nalezeného zdroje (viz níže) cena náboje M795 je 335 USD, cena 1 Excaliburu je 150 000 USD s potenciálem poklesu při hromadné výrobě na 70 000 USD.

      • jj284b
        07:53 25.06.2022

        cena Excaliburu mi pride prehnana.. 150k za projektil ked M31A1 stoji 110k a ma 1.5x vacsi dostrel a 3x vacsi ucinok na ciel??

        cena Excaliburu mi pride prehnana.. 150k za projektil ked M31A1 stoji 110k a ma 1.5x vacsi dostrel a 3x vacsi ucinok na ciel??

        • Cimbi
          08:08 25.06.2022

          Při googlení mi vylezlo několik odkazů, kde to bylo 150k s tím, že je potenciál srazit cenu postupně cca na 70k. Většinou to byly info z r. plus mínus 2018. Kde je ta cena teď, to ...Zobrazit celý příspěvek

          Při googlení mi vylezlo několik odkazů, kde to bylo 150k s tím, že je potenciál srazit cenu postupně cca na 70k. Většinou to byly info z r. plus mínus 2018. Kde je ta cena teď, to nevím...Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          08:10 25.06.2022

          A pak jsou tu ještě ty "low cost" možnosti vzít M795 a vyměnit jí roznětku za tu laserem (???) naváděnou mrchu, co tu byla asi 2 měsíce zpět vidět na nějakém videu).

          A pak jsou tu ještě ty "low cost" možnosti vzít M795 a vyměnit jí roznětku za tu laserem (???) naváděnou mrchu, co tu byla asi 2 měsíce zpět vidět na nějakém videu).

          • jj284b
            09:04 25.06.2022

            CCF je tiez GPS, no sluzi len na upravu/drzanie kurzu po vystreleni, nie je tam koncove navedenie, takze to je relativne lacna vec..

            CCF je tiez GPS, no sluzi len na upravu/drzanie kurzu po vystreleni, nie je tam koncove navedenie, takze to je relativne lacna vec..

    • Jan Grohmann
      07:44 25.06.2022

      To není pravda. Současná cena jednoho hloupého dělostřeleckého granátu je 2500 dolarů. Ověřeno u zdroje.

      Je to cena za komplet náboj, tedy střela a šest prachových náplní.

      To není pravda. Současná cena jednoho hloupého dělostřeleckého granátu je 2500 dolarů. Ověřeno u zdroje.

      Je to cena za komplet náboj, tedy střela a šest prachových náplní.

      • Inflex
        07:51 25.06.2022

        To je 155mm o tolik dražší než 152mm? Na https://www.zbraneproukrajinu.... mají 152mm dáreček pro Putina za 19kKč.

        To je 155mm o tolik dražší než 152mm? Na https://www.zbraneproukrajinu.... mají 152mm dáreček pro Putina za 19kKč.

        • Jan Grohmann
          07:57 25.06.2022

          To neberte jako reálné částky.
          Jak říkám, je to cena ověřena u zdroje a je to současná výrobní cena jednoho hloupého dělostřeleckého granátu a šesti prachových náplní.

          To neberte jako reálné částky.
          Jak říkám, je to cena ověřena u zdroje a je to současná výrobní cena jednoho hloupého dělostřeleckého granátu a šesti prachových náplní.

        • Jura99
          07:57 25.06.2022

          tam jsou ceny orientacni, muze jit treba o cenu vyrazene stare munice od prekupnika, nikoliv novovyrobu. Konec koncu ty 4tis. granatu 152mm si AČR ocenila na ca 37mil., tj. pokud ...Zobrazit celý příspěvek

          tam jsou ceny orientacni, muze jit treba o cenu vyrazene stare munice od prekupnika, nikoliv novovyrobu. Konec koncu ty 4tis. granatu 152mm si AČR ocenila na ca 37mil., tj. pokud dobre pocitam asi 9,25tis/ksSkrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          08:13 25.06.2022

          Tuším, nevěříš tomu, že by 1 výstřel z houfnice 152 mm vyšel nastejno, jako výstřel lovecké pušky? 19 Kč je tak cena recyklovatelných surovin po odečtení práce s delaborací staré ...Zobrazit celý příspěvek

          Tuším, nevěříš tomu, že by 1 výstřel z houfnice 152 mm vyšel nastejno, jako výstřel lovecké pušky?

          19 Kč je tak cena recyklovatelných surovin po odečtení práce s delaborací staré munice.

          (STV dělávalo z delaborované munice nějaký trhavý gel či co, takže resyklovali jenen kovy, ale i tu náplň).Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            08:20 25.06.2022

            Jé, já se překoukl. Píšeš 19 000 Kč (19 kKč jsem pochopil jako překlep)

            Jé, já se překoukl. Píšeš 19 000 Kč (19 kKč jsem pochopil jako překlep)

        • flanker.jirka
          09:23 25.06.2022

          Je to hodně rozdílná záležitost, do skladů se to vyrábělo mnohem dříve a za nižší pořizovací hodnoty než dnes. To se pak proberou jedinci, kteří si myslí, že když se dal Ukrajině ...Zobrazit celý příspěvek

          Je to hodně rozdílná záležitost, do skladů se to vyrábělo mnohem dříve a za nižší pořizovací hodnoty než dnes.
          To se pak proberou jedinci, kteří si myslí, že když se dal Ukrajině materiál za 3,5 mld Kč, až zjistí, že obnova zásob bude několikrát dražší.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        08:04 25.06.2022

        V tom případě takto:
        zničení pěchotního družstva municí M795 stojí cca 160 500 USD

        zničení pěchotního družstva municí Excalibur stojí mezi 213 700 USD a 453 700 USD.

        V tom případě takto:
        zničení pěchotního družstva municí M795 stojí cca 160 500 USD

        zničení pěchotního družstva municí Excalibur stojí mezi 213 700 USD a 453 700 USD.

        • RobS
          09:11 25.06.2022

          Plus taky vedlejší náklady na uvedení krajiny do původního stavu! A to je podle mne řádově úplně jinde... Nevybuchlá munice, rozbitá infrastruktura, atd.

          Plus taky vedlejší náklady na uvedení krajiny do původního stavu! A to je podle mne řádově úplně jinde... Nevybuchlá munice, rozbitá infrastruktura, atd.

          • Cimbi
            06:33 26.06.2022

            To jsem nezapočítal, ale poukázal na to, že toto má také vliv:

            "...případně kolaterální ztráty v případě bojů na vlastním úžemí s tím ještě dost zahýbají..."

            To jsem nezapočítal, ale poukázal na to, že toto má také vliv:

            "...případně kolaterální ztráty v případě bojů na vlastním úžemí s tím ještě dost zahýbají..."

    • Jura99
      07:52 25.06.2022

      krome opravy chybne nizke ceny hloupeho granatu bych zapocital i porizovaci cenu tech "nadpocetnych" houfnic nutnych pro odpal hloupych granatu.

      krome opravy chybne nizke ceny hloupeho granatu bych zapocital i porizovaci cenu tech "nadpocetnych" houfnic nutnych pro odpal hloupych granatu.

      • Cimbi
        08:14 25.06.2022

        To tam píšu. Jenže k tomu jsem nenašel podklady.

        Ty výpočty jsou "JEN ZA MUNICI V OKAMŽIKU VÝSTŘELU"

        To tam píšu. Jenže k tomu jsem nenašel podklady.

        Ty výpočty jsou "JEN ZA MUNICI V OKAMŽIKU VÝSTŘELU"

    • jj284b
      08:03 25.06.2022

      co ale to porovnanie neberie do uvahy je rozptyl strelby na vzdialenost.. hlupa municia ak je strielane na kratsiu vzdialenost moze mat dostatocnu presnost na znicenie ciela s ...Zobrazit celý příspěvek

      co ale to porovnanie neberie do uvahy je rozptyl strelby na vzdialenost.. hlupa municia ak je strielane na kratsiu vzdialenost moze mat dostatocnu presnost na znicenie ciela s mensim mnozstvom municie, no s rastucou vzdialenostou sa zvacsuje rozptyl a treba palit viac municie pre rovnaky efekt...

      no a tam prichadza do hry napr CCF - Course Correction Fuse - ktora umoznuje standardnemu M795 redukovat rozptyl na 50m aj pri maximalnej vzdialenosti strelby... stale to nie je tak presne ako Excalibur, ktory na max dostrel ma rozptyl do 5m, no znamena to ze namiesto 50 projektilov s rozptylom 150-200m na 25km, staci vystrelit 10-15 projektilov s rozptylom 50m na 25km a dosiahne sa rovnaky efekt...

      pre porovnanie, rozptyl 50m dosiahne 2S19 na 10km, na 20km je to okolo 150m a na 30km (s RAP municiou) to uz je 300m..
      Prave z toho dovodu drzia rusi samohybne hufnice relativne blizsko frontovej linie...Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        08:18 25.06.2022

        Vzdálenost ne, rozptyl ano: "Dle stejného zdroje k likvidaci pěchotního družstva je potřeba 43 ks M795 nebo 3 ks Excalibur." Tohle je zajištěno právě tím rozdílem CEP 50 m vs. 5 ...Zobrazit celý příspěvek

        Vzdálenost ne, rozptyl ano:

        "Dle stejného zdroje k likvidaci pěchotního družstva je potřeba 43 ks M795 nebo 3 ks Excalibur."

        Tohle je zajištěno právě tím rozdílem CEP 50 m vs. 5 m. Tj. buď se trefíš přesně a stačí Ti 3 rány, nebo ořeš pole a doufáš ve statistickou pravděpodobnost a pak jich potřebuješ 43. Zdroj to zjevně bral z vyhodnocení nějakého testu.Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          08:22 25.06.2022

          pozor, CCF nie je standardnou sucastou M795... bez CCF ma M795 rozptyl 139m na max dostrel s hlavnou L39.. CCF sa da montovat na 105mm a 155mm municiu.. M795 ma bez CCF rozptyl ...Zobrazit celý příspěvek

          pozor, CCF nie je standardnou sucastou M795... bez CCF ma M795 rozptyl 139m na max dostrel s hlavnou L39.. CCF sa da montovat na 105mm a 155mm municiu..

          M795 ma bez CCF rozptyl 62m na 10km, 81m na 15km, 114m na 20km a 139m na 25km.. s CCF je rozptyl 50m na 25km... co znamena ze je presnejsia ako pri palbe na 10km bez CCFSkrýt celý příspěvek

        • jj284b
          08:26 25.06.2022

          tu je k tomu dokument: https://ndiastorage.blob.core.... uvadza sa v nom ze na znicenie pechotneho druzstva treba: M107 - 43 ...Zobrazit celý příspěvek

          tu je k tomu dokument:

          https://ndiastorage.blob.core....

          uvadza sa v nom ze na znicenie pechotneho druzstva treba:
          M107 - 43 vystrelov (na 15km)
          M549 - 25 vystrelov (na 25km)
          Excalibur - 3 vystrely (na 50km)

          CCF tam este nebol zaratany... v podstate to bolo vyvinute ako lacnejsia alternativa k Excalibur municii..Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            12:52 25.06.2022

            Ty počty výstřelů ale z CCF vychází! Je to vlastně jiná veličina, ale bezprostředně souvisí s přesností. Vlastně nepotřebuješ znát CCF, když víš, že cíl na dané souřadnici zničíš ...Zobrazit celý příspěvek

            Ty počty výstřelů ale z CCF vychází! Je to vlastně jiná veličina, ale bezprostředně souvisí s přesností.

            Vlastně nepotřebuješ znát CCF, když víš, že cíl na dané souřadnici zničíš 3. výstřelem nejpozději.

            Nebo znáš CCF a k tomu 3. výstřelu jako nejzazšímu ke zničení se složitě dopočítáš přes statistické výpočty.Skrýt celý příspěvek

    • Inflex
      08:03 25.06.2022

      Je taky asi problém s použitou simulační metodou Monte Carlo, protože ta bude předpokládat, že po začátku přepadu cíl nijak nezareaguje. To je asi pravda v případě budovy, ale ...Zobrazit celý příspěvek

      Je taky asi problém s použitou simulační metodou Monte Carlo, protože ta bude předpokládat, že po začátku přepadu cíl nijak nezareaguje. To je asi pravda v případě budovy, ale cokoliv jiného se asi pokusí z cílové oblasti zmizet nebo se krýt.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      08:16 25.06.2022

      Cimbi Hezká práce, ale dá se počítat i s tím, že "hloupou" střelu osadíte sadou s GPS naváděním a máte v podstatě to samé co drahý excalibur. Většinou se výrobci sichrují CEP ...Zobrazit celý příspěvek

      Cimbi

      Hezká práce, ale dá se počítat i s tím, že "hloupou" střelu osadíte sadou s GPS naváděním a máte v podstatě to samé co drahý excalibur. Většinou se výrobci sichrují CEP okolo 10 metrů, ale v praxi při testech všichni dosahují lepších hodnot. A není to už jen o US PGK kitu, podobné zařízené montující se místo zapalovače střely vyrábí minimálně ještě španělé, izraelci. Ta ekonomie pak bude jinde.
      https://www.iai.co.il/p/topgun...
      https://www.revistaejercitos.c...
      https://news.northropgrumman.c... Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        08:22 25.06.2022

        jj. pak se s naváděnou dostáváme třeba na polovinu (???), tj. někde kolem cca 100 - 120 tis. USD. Pak už je najednou ta naváděná výhodnější i při nozohlednění potřeby více ...Zobrazit celý příspěvek

        jj. pak se s naváděnou dostáváme třeba na polovinu (???), tj. někde kolem cca 100 - 120 tis. USD.

        Pak už je najednou ta naváděná výhodnější i při nozohlednění potřeby více houfnic, více posádek, většího opotřebení apod.Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          09:30 25.06.2022

          nooo, možná i méně. Holandsko pořizovalo v roce 2018 3500 kusů PGK sad za 70 milUSD, což je v přepočtu 20 000 USD za kus, k tomu připočtětě cca 2500 USD za hloupou střelu. ...Zobrazit celý příspěvek

          nooo, možná i méně. Holandsko pořizovalo v roce 2018 3500 kusů PGK sad za 70 milUSD, což je v přepočtu 20 000 USD za kus, k tomu připočtětě cca 2500 USD za hloupou střelu.
          https://www.dsca.mil/press-med...
          Excalibur je někde na 110 000 USD za kus.Skrýt celý příspěvek

    • achi.67
      09:10 25.06.2022

      Myslím, že je důležitý faktor času, tři naváděné granáty, to bude cca 1,5 minuty jedna houfnice, odhaduju. 43 výstřelů zabere pro čtyři houfnice kolik? Pět minut? Pravděpodobnost ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslím, že je důležitý faktor času, tři naváděné granáty, to bude cca 1,5 minuty jedna houfnice, odhaduju. 43 výstřelů zabere pro čtyři houfnice kolik? Pět minut? Pravděpodobnost identifikace cíle radarem a protibaterijní palba je mnohem větší. Houfnice s osádkou je mnohem hůře nahraditelná než naváděná munice.Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        11:57 25.06.2022

        Když si PGK naprogramujete tak dáte s většinou nových houfnic tři střely do půl minuty. Radar, který je schopen sledovat dělostřeleckou činnost vám uvidí každý granát a místo ...Zobrazit celý příspěvek

        Když si PGK naprogramujete tak dáte s většinou nových houfnic tři střely do půl minuty.
        Radar, který je schopen sledovat dělostřeleckou činnost vám uvidí každý granát a místo odpalu zcela jistě dokáže určit dříve než munice dopadne na cíl.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          12:57 25.06.2022

          Pak tu máme další články řetězce ničení (zde protibaterijní palby): Předání informace velitelství Nalezení vhodného dostupného palebného prostředku pro odvetnou palbu Předání ...Zobrazit celý příspěvek

          Pak tu máme další články řetězce ničení (zde protibaterijní palby):
          Předání informace velitelství
          Nalezení vhodného dostupného palebného prostředku pro odvetnou palbu
          Předání souřadnic palebnému prostředku
          Zamíření palebného prostředku
          Výstřel a cesta projektilu na místo, odkud já jsem střílel.

          Kolik celkem?
          Minimálně 2,5 minuty (jsem paranoidní...)
          Reálně to údajně trvá Ukrajině cca 4 minuty do prvního výstřelu a všichni nad tím jásají, že je to neuvěřitelné.
          USA to údajně trvá cca 15 minut (pokud to není Afgán, kde v řetězci byla ještě banda právníků, která vyhodnocovala riziko kolaterálních škod - tam to byla hodina).Skrýt celý příspěvek

    • Matus1993
      10:14 25.06.2022

      Plus pri pouziti presnej municie su vacsie skody na ludoch aj technike. Nestihnes sa schovat, ujst s nakladiakom atd. Tam je najvacsia efektivita. S nenavadzanym najprv nastrel, ...Zobrazit celý příspěvek

      Plus pri pouziti presnej municie su vacsie skody na ludoch aj technike. Nestihnes sa schovat, ujst s nakladiakom atd. Tam je najvacsia efektivita. S nenavadzanym najprv nastrel, korekcia... A zatial minimalne ziva sila sa rozuteka. Ale ked 5 m od nich pacne navádzaný, vela ich utekat nebude.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    06:21 25.06.2022

    https://twitter.com/GirkinGirk...

    Ukrajinci utocili na municny sklad v meste Svatovo, pravdepodobne Tocka-U

    https://twitter.com/GirkinGirk...

    Ukrajinci utocili na municny sklad v meste Svatovo, pravdepodobne Tocka-U

    • razorback
      09:36 25.06.2022

      Divim se, ze UA ma jeste ted nejake Tocky. Je mozne, ze by je nejak vyrabeli nebo jim je nekdo tajne dodal? Meli to treba Polaci nebo nekdo kdo by jim to mohl dodat?

      Divim se, ze UA ma jeste ted nejake Tocky. Je mozne, ze by je nejak vyrabeli nebo jim je nekdo tajne dodal? Meli to treba Polaci nebo nekdo kdo by jim to mohl dodat?

Načítám diskuzi...