VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Zuzana 2 enjoyer
    18:28 02.08.2022

    Battles are already on the approaches to Bakhmut. It takes 15 minutes by car from my house to the positions. The streets in the city are blocked off, preparing for city battles. ...Zobrazit celý příspěvek

    Battles are already on the approaches to Bakhmut. It takes 15 minutes by car from my house to the positions. The streets in the city are blocked off, preparing for city battles. Agricultural machinery continues to be evacuated from Donetsk region
    https://twitter.com/falconua/s... Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      18:36 02.08.2022

      Na přístupech k Bakhmutu již probíhají bitvy. Z mého domu to na pozice trvá autem 15 minut. Ulice ve městě jsou zablokovány a připravují se na městské bitvy. Z Doněcké oblasti ...Zobrazit celý příspěvek

      Na přístupech k Bakhmutu již probíhají bitvy. Z mého domu to na pozice trvá autem 15 minut. Ulice ve městě jsou zablokovány a připravují se na městské bitvy. Z Doněcké oblasti pokračuje evakuace zemědělských strojů.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      18:42 02.08.2022

      na pristupoch k Bachmutu sa bojuje uz 2 tyzdne... uz som to tu opakoval asi 10 krat - hlavna bojova linia obrany Ukrajincov je za Siverskom a Bachmutom na vysinach za mestami... ...Zobrazit celý příspěvek

      na pristupoch k Bachmutu sa bojuje uz 2 tyzdne... uz som to tu opakoval asi 10 krat - hlavna bojova linia obrany Ukrajincov je za Siverskom a Bachmutom na vysinach za mestami... oba mesta budu pouzite rovnako ako Rubizne.. nechaju tam rusov vliezt s tym ze ich tam budu nicit.. delostrelectvo je na odvratenej strane kopcov...

      edit

      a btw, len teraz zverejnena sprava Ukrajinskeho ministerstva obrany hovori ze utoky smerom na Bachmut boli odrazene...Skrýt celý příspěvek

  • Zuzana 2 enjoyer
    18:21 02.08.2022

    Ukrajinci nemajú dosť artilérie. V piskach to brania dvoma minometmi. A zaspatý Biden a Eu s tým nič nerobia.

    https://twitter.com/GirkinGirk...

    Ukrajinci nemajú dosť artilérie. V piskach to brania dvoma minometmi. A zaspatý Biden a Eu s tým nič nerobia.

    https://twitter.com/GirkinGirk...

    • StandaBlabol
      18:29 02.08.2022

      Ale no tak. Kluk píše hrozně dojemně, ale stačí se podívat na FIRMS, aby člověk viděl, že je to blbost. Žádných 6 dní pekla, žádných 6.500 granátů denně. Víc se tam střílelo jen ...Zobrazit celý příspěvek

      Ale no tak. Kluk píše hrozně dojemně, ale stačí se podívat na FIRMS, aby člověk viděl, že je to blbost. Žádných 6 dní pekla, žádných 6.500 granátů denně. Víc se tam střílelo jen poslední den v červenci.

      Kromě toho, Pisky jsou na linii fronty. Ukrajinské dělostřelectvo bude 5 - 15 km za linií fronty a on vůbec nebude vědět kde a kolik ho je. Jasně, že ho nikdo nepošle do té dědiny. Nevím jestli tohle je ukrajinská propaganda ("dodejte nám zbraně") nebo ruská ("Ukrajinci jsou zoufalí"), ale je strašně průhledná.Skrýt celý příspěvek

      • Zuzana 2 enjoyer
        18:36 02.08.2022

        Každopádne ukrajina nemá dosť artilérie potrebujú viac .

        Každopádne ukrajina nemá dosť artilérie potrebujú viac .

        • sgaba
          18:37 02.08.2022

          Nikdy není dost.

          Nikdy není dost.

          • Mortles
            19:20 02.08.2022

            Jenom na to, abychom vlastně nahradili schopnosti 152 mm pomocí 155 mm je potřeba tisíc kusů děl. Posláno bylo myslím okolo 250. Až jich bude 1000 tak se budeme dostávat do oblasti ...Zobrazit celý příspěvek

            Jenom na to, abychom vlastně nahradili schopnosti 152 mm pomocí 155 mm je potřeba tisíc kusů děl. Posláno bylo myslím okolo 250. Až jich bude 1000 tak se budeme dostávat do oblasti "dost". A co mě osobně mrzí je fakt, že zatím jde z novovýroby naprosté minimum, většina je ze zásob a skladů, třeba ty belgické M109. Chápu, co všechno se v tom skrývá za problémy, ale bojuje se už půl roku a opravdu bych rád věděl, jaká je reálná situace třeba v horizontu jednoho roku. Protože podle všeho Rusové mohou bojovat ze zásob klidně rok dva, než začnou mít výraznější problémy.Skrýt celý příspěvek

          • StandaBlabol
            19:59 02.08.2022

            Oni nemusejí kompletně nahradit všechno ráže 152 a 122 mm. Munice pro ně se pořád vyrábí, jen jí není dost, aby se výhradně na tyto ráže mohla Ukrajina spolehnout. Navíc nebylo ...Zobrazit celý příspěvek

            Oni nemusejí kompletně nahradit všechno ráže 152 a 122 mm. Munice pro ně se pořád vyrábí, jen jí není dost, aby se výhradně na tyto ráže mohla Ukrajina spolehnout.

            Navíc nebylo dodáno 250, ale něco přes 400 houfnic. Některé státy (včetně nás) nezveřejňují počty, takže kolik je tam třeba FH-70 nevíme. Austin už v červnu zmiňoval 400+. A od té doby se tam objevily třeba další L109.

            Sami Rusové nemají na Ukrajině víc než cca. 1.500 houfnic. Takže zahraniční dodávky už teď tvoří asi třetinu toho, co tam má Rusko. A k tomu kvalitativní výhoda - vyšší dostřel, přesná munice, lepší roznětky, dělostřelecké radary...Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        18:51 02.08.2022

        asi tak.. tu je koment jedneho z obrancov:

        https://t.me/libertas_justitia...

        asi tak.. tu je koment jedneho z obrancov:

        https://t.me/libertas_justitia...

  • Cernysip
    18:20 02.08.2022

    Jak partyzáni na Ukrajině odolávají ruské okupaci Sara Rainsfordová, BBC, 2. srpna 2022, 03:01 GMT https://www.bbc.com/russian/fe... Zatímco ukrajinská armáda ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak partyzáni na Ukrajině odolávají ruské okupaci
    Sara Rainsfordová, BBC, 2. srpna 2022, 03:01 GMT
    https://www.bbc.com/russian/fe...
    Zatímco ukrajinská armáda rozdává v Chersonské oblasti ránu za ranou a ukazuje tak na přípravy na protiofenzívu, na druhé straně fronty jim pomáhá další neviditelná síla – armáda partyzánů, síť agentů a informátorů, kteří operují za nepřítelem. Naše cesta k setkání s ukrajinskými odbojáři vede přes žlutá slunečnicová pole pod modrou oblohou. Jedeme do Nikolaeva, nejbližšího velkého města u Chersonu na území kontrolovaném Ukrajinou. Nikolajev se ve skutečnosti stal velitelstvím hnutí odporu na jižní frontě. Přejíždíme zátarasy, vidíme obrovské billboardy zobrazující postavu v kápi se skrytou tváří a nápisem: "Cherson. Podpora Rucha oporu [Hnutí odporu]: partyzáni vidí všechno."
    Ruch Oporu není jen jedna skupina... Je masivní... Totální odpor," trvá na svém muž stojící přede mnou. Jeho hlas je mírně zastřený černou maskou, kterou si stáhl z krku, takže nevidím jeho tvář, když to natáčíme, v místnosti, kterou nedokážu popsat...
    Říkejme tomu muži Sasha. Krátce před touto válkou Ukrajina posílila své speciální síly, částečně za účelem vytvoření a řízení hnutí odporu. Úřady dokonce ve formátu PDF zveřejnily návod pro případné partyzány: jak přeřezávat pneumatiky na autech vetřelců, sypat jim cukr do plynových nádrží nebo jak neuposlechnout rozkazy v práci. "Buďte nevrlí," říká například, jeden z pokynů.
    Sašův tým informátorů ale dělá něco jiného: sleduje pohyb ruských jednotek uvnitř Chersonu. "Řekněme, že včera jsme si všimli nového cíle, poslali jsme ho armádě. Za den nebo dva už tento cíl nebude... Takhle žijeme," říká Sasha a ukazuje nám různá videa, které denně dostává ze sousedního kraje. "Jede konvoj... Hele... Někdo jede po silnici a ví, že je tam základna, kterou možná obsadili okupanti. Takže jde a všechno to natáčí, abychom pochopili, jaké vybavení je tam,“ komentuje. Ukazuje je video od muže, který projížděl kolem vojenské základny a natáčel ruská auta, další klip ukazuje záběry ruských kamionů s projíždějícím obřím Z. Saša své agenty popisuje jako Ukrajince, kteří „neztrácejí naději na vítězství a chtějí, aby byla země osvobozena“. "Samozřejmě existuje tu i strach," připouští Sasha, "ale služba vlasti ho převažuje."
    Další skupina, která pracuje se Sašou, vypouští drony přes frontovou linii do Chersonu ke sledování cílů pro armádu. Všichni účastníci jsou dobrovolníci, ne vojáci. Peníze na své drahé vybavení vybírají prostřednictvím sociálních sítí. Sergej, velitel této skupiny, pěstoval okrasné rostliny před válkou, ale rozhodl se zapojit do bojů na jižní frontě po tom, jak jsem viděl těla civilistů zabitých v Buče během ruské okupace. "Můj psychický stav mi prostě nedovolil zůstat doma - z toho důvodu, že jsem nechápal na co bych mohl myslet, nebo co jiného bych mohl dělat, když probíhala válka," vysvětluje Sergej. Cesta, kterou si zvolil, je extrémně nebezpečná. Jeho čtyřčlenná skupina je ostřelována ruskými jednotkami pokaždé, když vyjíždějí na misi, ale oběti se jim zatím vyhýbají. "Někdy se ukáže, že to funguje normálně a nedostaneme se pod palbu - vystřelí na nás až cestou ven," pokrčí rameny Sergej a usměje se. "Chápu, že do jisté míry tomu tak je a dříve nebo později se to může stát. Ale co s tím můžu dělat? Nic, je lepší na to nemyslet. Je lepší dělat svou práci, tak klidněji. Pokud se mi to stane, alespoň pochopím, že se to nestalo nadarmo, ale ve jménu něčeho. Partyzáni bojují, aby zabránili tomu, aby se obsazení Chersonu ruskými jednotkami stalo trvalým – aby zmařily referendum, které se tam Moskva podle všeho chystá uspořádat. Rusko již na tomto území zavedlo rubl a spustilo svou mobilní komunikaci, zatímco pumpuje do Ukrajinců propagandu z ruských státních televizních kanálů. Místní novináři buď uprchli, nebo se skrývali.
    Úřadující šéf Chersonské regionální správy Dmitrij Butrij nyní pracuje v Nikolajevu v malé kanceláři vystlané pytli s pískem. "Mohu říct jednu věc: stejně to bude falešný, nikdo nebude volit Rusko, věřte mi," ujišťuje Butriy. „Snaží se uspořádat referendum násilím, mučením, výhrůžkami, zavedením rublové zóny. Otevřeli jakousi pseudobanku, která funguje pouze uvnitř okupovaného území. Ale to je falešné, to nastavení. Nemyslím si, že uspějí."
    Je však nepravděpodobné, že by to v současné době Moskvu znepokojovalo. Chersonská oblast je pro Rusko strategickou oblastí, zdrojem vody pro Krym, který v roce 2014 ilegálně anektovalo. Chersonskou oblastí navíc prochází pozemní koridor z Ruska na poloostrov. Někteří obyvatelé Chersonu přešli na stranu Ruska a pomáhají jí. Sashův tým proto udržuje databázi „spolupracovníků“ na základě zasvěcených informací. "Aby nikdo z nich nemohl později říct, že byl u odboje," vysvětluje Sasha. Ale tato informace je také pro zastrašení - partyzáni se vyzývají, aby na domy přeběhlíků vyvěšovali výhružné letáky, jako je portrét muže před rakví nebo podpis „Hledá se“ nabízející odměnu na jeho hlavu. Aktivisté si tyto letáky vyfotí a posílají je Sašovi. „Na stěnách se objevují graffiti jako ‚Do prdele, ne referendum‘,“ vypráví Sasha o vzkazech
    které k němu přijdou. - Objeví se velké množství letáků. To ukazuje, kolik lidí se nebojí. Rozumíš? Ve městě, kde jsou kamery a hlídky na každém kroku, musí člověk najít tiskárnu – a někteří i barevnou – projít se po ulici a nalepit. Každá hlídka je zastaví a všechno může pro člověka skončit smutně. Nejenže to nalepíte, ale lidé to také sundají a pošlou nám to.“ Ti, kteří přeběhli do Ruska, byli zasaženi řadou pokusů o atentát – byl zastřelen blogger, zabit úředník ruské administrativy a několik dalších bylo zraněno při explozích bomb v autech. Většina vysoce postavených přeběhlíků nyní nosí na veřejnosti neprůstřelné vesty. Partyzáni, se kterými jsem se setkala, ujišťují, že s tím nemají nic společného, ale mimochodem, ani oni necítí soucit. "Kromě slova zrádce a bastard mě nic nenapadá. Z nějakého důvodu jsme všichni opustili své domovy a šli bojovat, a oni si prostě vybrali druhou stranu. To jsou dnes naši nepřátelé,“ říká Sasha.
    "Zvolili si život. Pokušení? No, co dělat?" pokrčí rameny další partyzán, který si nepřál uvést své jméno. "To znamená, že jejich osud je takový, že jsou napadeni. No, musíte nějak s nimi bojovat. Tak ať se bojí. Kolaboranti. Každopádně vyhrajeme a Ukrajina se vrátí ke svým hranicím."
    Vladimir Putin říká, že Rusko napadlo Ukrajinu, aby ji osvobodilo, ale v Chersonu Rusové vládnou násilím a strachem. Od té doby, co Rusko v březnu oblast obsadilo, byly zadrženy stovky lidí, mnozí byli mučeni, někteří zmizeli a po celé týdny je nikdo nekontaktoval. Někoho našli mrtvého, další byli vráceni příbuzným v pytlích na těla. Zdroje z města říkají, že armáda hlídkuje v ulicích a zastavuje autobusy, aby prohledala cestující. Sebemenší náznak podpory ukrajinských sil, jako je zpráva v messengeru nebo fotografie v telefonu, může vést k zatčení. Pokaždé, když se Oleg usměje před zrcadlem, mezery v ústech připomínají bití při výsleších ruskými vyšetřovateli. Oleg říká, že mu nejen vyrazili zuby, ale také mu zlomili sedm žeber, tři z nich ještě nesrostla. Ve skutečnosti se nejmenuje Oleg, ale požádal mě, abych neprozradil jeho identitu. Oleg byl svědkem mučení dalšího vězně Denise Mironova. Zemřel při zatčení. Oleg vypráví detaily, ze kterých uvnitř mrazí. 27. března byli spolu s Denisem chyceni na ulici a neustále biti, v prvních hodinách pomocí elektrických šoků. Byli škrceni a vyhrožovali jim smrtí. Oleg si je jistý, že výslech vedli důstojníci FSB. V určitém okamžiku byl tak zdrcen, že chtěl spáchat sebevraždu - dokonce myslel na útok na stráž, aby byl zastřelen. "Hledali nacisty a zbili mě, protože jsem měl holou hlavu. Jako, plešatý, což znamená nacista. Tady, říkají, nacista, sakra, no, chyťte to," říká Oleg. Oni: "Ty 'jseš americký agent!" A to vše se vší vážností, jste z toho obviněn a „potrestán“ za to. Měsíc před zatčením, když Rusko napadlo Ukrajinu, se Denis a Oleg připojili k dobrovolnické jednotce územní obrany. Ale mnoho vojáků uprchlo s prvními výbuchy a ti, kteří zůstali v Chersonu, byli rychle poraženi. Oba se tak stali partyzány bojujícími proti ruským silám z okupovaného území. "Sbírali jsme informace o jejich pozicích, jejich umístění. Kde jsou, v jakém množství, kde se pohybují - předávali jsme je dál a dál," říká Oleg. Jiný partyzán mi vyprávěl, jak pomáhal ukrajinské armádě uniknout na člunech po Dněpru, když byli obklíčeni, a jak kradl zbraně Rusům. Na mou žádost, aby řekl víc, se zasmál: "Nemůžu ti říct jak! Radši se sejdeme později, až vyhrajeme, a já ti to řeknu!"
    Po Denisovi (43) zůstala manželka a syn. Před válkou obchodoval s ovocem a zeleninou. Stal se partyzánem, rozvážel jídlo po Chersonu v dodávce s nápisem „Chléb“ a zároveň cestou sbíral informace. Společně s Olegem také sbírali zbraně pro případ protiofenzívy ukrajinské armády k osvobození Chersonu, na kterou všichni čekali. Byli však zatčeni a mučeni. Poslala jsem žádost na FSB s žádostí o vysvětlení, co se stalo, ale neodpověděli.
    Po zatčení Oleg viděl Denise až uprostřed noci, a tou dobou už sotva stál na nohou a skoro nemohl dýchat. Navzdory tomu ho vyšetřovatelé dál bili. "Udeřili ho do slabin, několikrát do obličeje, upadl. Sundali mu kalhoty a dva lidé ho začali mlátit kyji. Mlátili ho do oblasti ledvin, zadku, nohou, přes stehna, udeřili ho do třísla, několikrát do obličeje, upadl. Obecně, celé tělo se velmi rychle změnilo v jeden velký hematom. Jakoby během této doby už bylo všechno rozmlácené, ale tohle jsem měl přímo před očima,“ vzpomíná Oleg. A dodává: "Nejde ale o smrtelná zranění, kdyby byla včas poskytnuta lékařská pomoc, jeho smrti se dalo předejít... Muž trpěl další měsíc."
    18. dubna byli muži převezeni na Krym a Denis byl nakonec poslán do vojenské nemocnice, kde, jak si byl Oleg jistý, se uzdraví. O měsíc později se rodina Denise Mironova dozvěděla o jeho smrti - jeho tělo bylo vráceno na Ukrajinu v důsledku výměny těl mrtvých.
    Mnoho obyvatel opustilo Cherson brzy poté, co jej obsadili Rusové. Ukrajinské úřady nedávno vyzvaly ty, kteří zůstali, aby se evakuovali, a varovaly před blížící se protiofenzívou. Ale odejít odsud není tak snadné. Ruské jednotky omezují počet vozidel překračujících frontovou linii, a ponechali pouze jednu cestu do oblastí kontrolovaných Ukrajinou – po silnici vedoucí na sever do Záporoží. Mnoho kontrolních bodů po cestě znemožňuje ukrajinským mužům v bojovém věku odjet. I ženy a děti čekají týdny na místo v evakuačních autobusech nebo jsou nuceny platit nehorázné peníze za místo v osobním autě. Denně jich však jezdí stovky. Vidíme, jak lidé večer téměř vypadnou z autobusů nebo se sotva vymotají z dusných přeplněných aut na parkoviště supermarketu, které zároveň slouží jako distribuční místo pro uprchlíky ve své zemi. Dospělí vypadají vyčerpaně, děti se nesměle usmívají, jako by nevěřili, že už jsou v bezpečí. Z pod kapoty modré Lady se valí pára, jako by měla vybuchnout. Dobrovolníci po kontrole policií nabízejí jídlo a oblečení, některé příbuzní vítají v slzách.
    Do Chersonu se nedostaneme, protože je obsazený, ale nálada osadníků celkem jasně ukazuje život tam. I když jsou lidé na území pod kontrolou Ukrajiny, bojí se říct něco špatného. "Rusové to budou sledovat?" - někteří lidé se mě ptají předtím, než souhlasí s natáčením nebo jen nahráváním rozhovoru.Jiní nade mnou kroutí hlavou a odvracejí se od mikrofonu. "Je to těžké. Oni [ruští vojáci] jsou všude, jsou všude…" říká mi Alexandra a kolébá malou Nasťu na kolenou na zadním sedadle auta. Žena se dvěma taškami u nohou stojí ztracená uprostřed stanu. Světlana sotva zadržuje slzy a říká, že uprchla z Chersonu, protože nervy už to nevydržely, ale manžel odmítl jít. "Řekl, že ozbrojené síly Ukrajiny přijdou a osvobodí nás," říká Světlana. Případ se blíží k noci a auta stále přijíždějí. Jeden z mužů přiznává, že jeho rodina utíká nejen před raketami: "To, že lidé mizí... To je pravda. V Chersonu se večer nevychází." Nebezpečí ostřelování z obou stran na jižní frontě v posledních dnech vzrostlo. Ráno v Nikolajevu obvykle začínají explozemi kolem 4:00: obsazené území jižně odtud je tak blízko, že po prvním zásahu rakety se spustily náletové sirény. Jednoho rána jsem se schovávala ve sklepě svého hotelu, Napočítala jsem nejméně 20 výbuchů ve městě, některé tak blízko, že se budova třásla. Když zákaz vycházení skončil, našli jsme nedalekou školu v troskách, s houpačkami na hřišti pokrytými vrstvou šedého prachu ze zničené tělocvičny.
    Přibylo i útoků z ukrajinské strany – jak co do počtu, tak do síly. Západní zbraně dodávané do regionu mění situaci. Obyvatelé Chersonu již zaznamenali několik zásahů do ruských muničních skladů. Zasáhli také mosty přes Dněpr, včetně Antonovského, aby zablokovali zásobovací kanály pro Rusy. Možná se blíží protiútok na Cherson. Sasha si je jistý, že mnozí, kteří zůstali ve městě, jsou připraveni bojovat. Ti, se kterými jsem mluvila, říkají, že jen velmi málo lidí podporuje ruskou armádu ve městě a po prohlídkách, zatýkání a bití v posledních měsících je jich ještě méně."Když ukrajinská armáda zahájí protiofenzívu, lidé budou připraveni a pomohou,“ shrnuje. Oleg se po všem, co zažil v zajetí, vrátil na jižní frontu, aby spolu s armádou partyzánů bojoval o své rodné město. "Můžete se zmocnit území, ale nemůžete se zmocnit lidí," říká. "Rusové tam nikdy nebudou v bezpečí. Protože na ně lidé nečekají, lidé je nechtějí." Lidé je nemají rádi a nikdy s tím nesmíří."Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    18:20 02.08.2022

    co sa tyka Pesky: Here, many in the comments read somewhere that the Russians took Pesky (a village right near the Donetsk airport) and we allegedly moved away from there. I ...Zobrazit celý příspěvek

    co sa tyka Pesky:

    Here, many in the comments read somewhere that the Russians took Pesky (a village right near the Donetsk airport) and we allegedly moved away from there.

    I took a fresh comment especially for you, right from the spot:

    "It is enough to write that their information does not correspond to reality. There is a slight tactical retreat from positions that are level with the ground, but the Sands are controlled by us and strengthened.

    " I will not write about it, because I am not an arrestee. This comment is specially for you and approved for publication.

    But yes, it’s very tough there, there are losses, mostly sanitary ones, it’s difficult to get there during the day, a couple of thousand shells fly in only along the Sands a day. But the guys there are zhosskie, hold on and fight. No one is going to hand over anything, Avdos and Sands are a wall with a built-in meat grinder for Russians.

    PS The photo is illustrative, this building no longer exists.

    https://t.me/libertas_justitia... Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    18:02 02.08.2022

    OT (Polsko) Tečka v jedné diskuzi sdíle zajímavou věc. Indonésie neplatí svých 20% v projektu KF-21. A pak toto Defence24.pl hovoří s Hyunho Ahnem, prezidentem Korean ...Zobrazit celý příspěvek

    OT (Polsko)

    Tečka v jedné diskuzi sdíle zajímavou věc. Indonésie neplatí svých 20% v projektu KF-21. A pak toto

    Defence24.pl hovoří s Hyunho Ahnem, prezidentem Korean Aerospace Industries (KAI), o možnostech a účelu lehkého víceúčelového letounu FA-50 a souvisejících vyhlídkách polsko-korejské průmyslové spolupráce, včetně možnosti přistoupení Polska k Letecký program KF-21 Boramae.

    https://defence24.pl/przemysl/... Skrýt celý příspěvek

    • Zuzana 2 enjoyer
      18:42 02.08.2022

      KF-21 je nádherné lietadlo. Dúfam že ho kúpime. :D

      KF-21 je nádherné lietadlo. Dúfam že ho kúpime. :D

      • Zuzana 2 enjoyer
        18:50 02.08.2022

        14 F-16 30 KF-21 by bola nádhera.

        14 F-16 30 KF-21 by bola nádhera.

      • Jura99
        20:29 02.08.2022

        porad to neni 5.gen (stealth)

        porad to neni 5.gen (stealth)

  • StandaBlabol
    18:02 02.08.2022

    Tak podle Topwar se nad Tchajwanským průlivem střílelo z kanónu. Tchajwanské stíhačky údajně vzlétly proti čínským. Vzdušný boj je vlhký ruský sen, to by nepřišel je slovu jen ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak podle Topwar se nad Tchajwanským průlivem střílelo z kanónu. Tchajwanské stíhačky údajně vzlétly proti čínským. Vzdušný boj je vlhký ruský sen, to by nepřišel je slovu jen kanón. Ale na výstražnou dávku asi dojít mohlo? Samozřejmě to může být jen kachna.

    https://topwar.ru/199823-soobs... Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      23:11 02.08.2022

      Rusové na topwar ze zoufalství spřádají ještě mnohem šílenější fantasmagorie, než je válka o Tajwan

      Rusové na topwar ze zoufalství spřádají ještě mnohem šílenější fantasmagorie, než je válka o Tajwan

  • Danik
    18:00 02.08.2022

    A Čína strašila a strašila Fujian province, #PLA military vehicles on the move on a bridge close to the Taiwanese island of Kinmen, which is less than 10km ...Zobrazit celý příspěvek

    A Čína strašila a strašila

    Fujian province, #PLA military vehicles on the move on a bridge close to the Taiwanese island of Kinmen, which is less than 10km away.

    https://twitter.com/IndoPac_In... Skrýt celý příspěvek

    • ResExtensa
      18:02 02.08.2022

      Přiznám se, že těmhle přesunům techniky moc nerozumím. To tam plánují preplavat? Nebo jezdit po dne?

      Přiznám se, že těmhle přesunům techniky moc nerozumím. To tam plánují preplavat? Nebo jezdit po dne?

    • Danik
      18:10 02.08.2022

      Taiwanese islands have entered a state of "combat standby" Čínské tanky se pohybují po železnici v čínské jihovýchodní provincii Fujian ...Zobrazit celý příspěvek

      Taiwanese islands have entered a state of "combat standby"

      Čínské tanky se pohybují po železnici v čínské jihovýchodní provincii Fujian (Fu-Tien)

      https://twitter.com/IndoPac_In... Skrýt celý příspěvek

    • BobDylan
      18:25 02.08.2022

      Podľa mňa môžu skúsiť salámovou metódou skúsiť obsadiť niektoré malé Taiwanské ostrovčeky pri čínskom pobreží. A budú čakať na odpoveď sveta (a hlavne USA). Príde aj ku sankciám ...Zobrazit celý příspěvek

      Podľa mňa môžu skúsiť salámovou metódou skúsiť obsadiť niektoré malé Taiwanské ostrovčeky pri čínskom pobreží. A budú čakať na odpoveď sveta (a hlavne USA).

      Príde aj ku sankciám alebo to ostane pri nasvietení eiffeloviek v Paríži a Vegas? A na základe toho sa Čína rozhodne.Skrýt celý příspěvek

      • Lars
        19:12 02.08.2022

        To nedává smysl, mohlo by se jim taky stát, že se ocitnou uprostřed velkého průseru a budou z toho mít jen jeden malý ostrůvek. Čína IMO spoléhá i na to, že anexí Taiwanu by měla ...Zobrazit celý příspěvek

        To nedává smysl, mohlo by se jim taky stát, že se ocitnou uprostřed velkého průseru a budou z toho mít jen jeden malý ostrůvek.

        Čína IMO spoléhá i na to, že anexí Taiwanu by měla obrovskou vydírací páku na Západ kvůli dodávkám procesorů, které by tím ovládla. Jeden ostrůvek žádná páka není.Skrýt celý příspěvek

        • pepezdepa
          20:03 02.08.2022

          Obávám se, že v případě obsazení by asi nic jako továrny na procesory na ostrově už neexistovaly.

          Obávám se, že v případě obsazení by asi nic jako továrny na procesory na ostrově už neexistovaly.

    • Danik
      18:38 02.08.2022

      Hmm hodně techniky, armádu uvádí do pohotovosti a oznámeny cvičení co mají začít už dnes.

      https://twitter.com/amantiwari...

      Hmm hodně techniky, armádu uvádí do pohotovosti a oznámeny cvičení co mají začít už dnes.

      https://twitter.com/amantiwari...

  • Zuzana 2 enjoyer
    17:59 02.08.2022

    https://www.facebook.com/hnezd...
    Celkom neprijemná situácia je v meste Pisky. Ukrajinci majú až dva minomety.

    https://www.facebook.com/hnezd...
    Celkom neprijemná situácia je v meste Pisky. Ukrajinci majú až dva minomety.

    • Zuzana 2 enjoyer
      18:00 02.08.2022

      Protibaterijná paľba nie je.

      Protibaterijná paľba nie je.

    • Mortles
      18:22 02.08.2022

      No, prostě situace na hovno, nemají dost techniky. Je toho potřeba více a výrazně, jinak takovéhle příběhy drsných ztrát budou další a další.

      No, prostě situace na hovno, nemají dost techniky. Je toho potřeba více a výrazně, jinak takovéhle příběhy drsných ztrát budou další a další.

  • Jan Grohmann
    17:45 02.08.2022

    https://twitter.com/IAPonomare...
    I think it has just become clear who is still the true global superpower

    A o to šlo ne?

    https://twitter.com/IAPonomare...
    I think it has just become clear who is still the true global superpower

    A o to šlo ne?

    • Roko
      17:50 02.08.2022

      True story based on actual events

      True story based on actual events

    • mudry.udrzbar
      18:05 02.08.2022

      Čína sa svojimi vyhrážkami akurat strapňuje, USA a západ ale spravili v minulosti chybu, že dovolili Číne živiť nárok na Tajwan a davno ho neuznali. V momente ked priznali ...Zobrazit celý příspěvek

      Čína sa svojimi vyhrážkami akurat strapňuje, USA a západ ale spravili v minulosti chybu, že dovolili Číne živiť nárok na Tajwan a davno ho neuznali. V momente ked priznali komunistickej Číne nárok na miesto v OSN (a rade bezpečnosti) mali zaroveň uznať Tajwan ako suverenny štát a problem by bol navždy vyriešeny. Bohužial to bolo obdobie keď chceli obnovovať vzťahy s Čínou, ktorá sa zrovna rozhadala so Sovietskym zvazom.

      Rovnaku chybu (makkost a dovera k Číne) prejavil zapad (tu konkrétne hlavne VB) v prípade vydania Hongkongu.Skrýt celý příspěvek

      • StatusQuo
        18:10 02.08.2022

        Problém je že i Taiwan si nárokuje Čínu.

        Problém je že i Taiwan si nárokuje Čínu.

        • Mortles
          18:18 02.08.2022

          Pouze kuomintang, Demokratická strana ne. Cchaj je za demokraty.

          Pouze kuomintang, Demokratická strana ne. Cchaj je za demokraty.

    • samoempire
      18:50 02.08.2022

      Můžu si za to sami. Mohli zatlačit na Putina ať neblázni o novém světovém pořádku. Klidně mohli čekat dalších 50 let. Ale ne. Oni musí.

      Můžu si za to sami. Mohli zatlačit na Putina ať neblázni o novém světovém pořádku. Klidně mohli čekat dalších 50 let. Ale ne. Oni musí.

  • Rošťák
    17:42 02.08.2022

    Dobrý den kolegové a hnedle se omlouvám za OT Jistě si pamatujete, že jsem zde prezentoval že jsem s T4U byl na UA distribuovat humanitární pomoc a už v té době jsme byly ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý den kolegové a hnedle se omlouvám za OT

    Jistě si pamatujete, že jsem zde prezentoval že jsem s T4U byl na UA distribuovat humanitární pomoc a už v té době jsme byly osloveni, že je na UA nedostatek sanitek.
    nějakou dobu jsme na tom pracovaly po vlastní ose, nicméně, se nám darem žádné vozidla nepodařilo získat ( a akorát jsme ztratily cca 2,5 měsíce ).
    Takže jsme se rozhodly sehnat finance pomocí sbírky, kterou nám dnes schválily. Chtěl bych Vás poprosit o to, zda by jste nám pomohly s propagací - stačí sdílet na FB / twitteru, at máme dosah.
    Odkaz na TW
    https://twitter.com/Team4Ukrai...
    Odkaz na FB
    https://www.facebook.com/team4...
    Na donio
    https://www.donio.cz/ambulance...
    Pokud by jste chtěli více podrobností, tak na FB je kompletní historie pomoci T4U a nebo na Vaše dotazy mohu odpovědět i já, budu li znát odpověď.
    Moc díky
    RošťákSkrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      23:21 02.08.2022

      Doporučil bych to líp prolinkovat, donion-fb-twitter
      Čím víc informací, tím větší důvěryhodnost. A neškodilo by zdokumentovat nějaké konkrétní příklady jak pomáháte

      Doporučil bych to líp prolinkovat, donion-fb-twitter
      Čím víc informací, tím větší důvěryhodnost. A neškodilo by zdokumentovat nějaké konkrétní příklady jak pomáháte

      • Jan Padesátýpátý
        23:35 02.08.2022

        ještě doplnění: například věta "Některé z uskutečněných dodávek pomoci můžete vidět na FB stránce a twitteru Team4ukraine z.s." na Donio neobsahuje odkazy na fb a twitter. větu ...Zobrazit celý příspěvek

        ještě doplnění:

        například věta "Některé z uskutečněných dodávek pomoci můžete vidět na FB stránce a twitteru Team4ukraine z.s." na Donio neobsahuje odkazy na fb a twitter.

        větu o konrétních příkladech beru zpět. Ale pořád platí, že čím víc info tím lípSkrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          09:30 03.08.2022

          Ahoj, díky za názory, propagaci jedeme jak na TW tak na FB. Bohužel na DONIO je trochu omezena možnost textu. Odkazy zkusím doplnit ( nevím zda jde ) PR se u T4U dělalo dost ...Zobrazit celý příspěvek

          Ahoj,
          díky za názory, propagaci jedeme jak na TW tak na FB.
          Bohužel na DONIO je trochu omezena možnost textu. Odkazy zkusím doplnit ( nevím zda jde )
          PR se u T4U dělalo dost okrajově ( nově to převzal kolega, proto se rozjel třeba TW )
          JE to naše "poprvé" takže uvidíme :)Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            12:32 03.08.2022

            Na donio můžeš vložit odkaz aspoň jako prostý text, ne?

            Twitter: moje chyba, nevšiml jsem si že se dívám na jediný tweet.

            Na donio můžeš vložit odkaz aspoň jako prostý text, ne?

            Twitter: moje chyba, nevšiml jsem si že se dívám na jediný tweet.

  • Jan Padesátýpátý
    17:35 02.08.2022

    To je zvláštní, na Novinkách celkem normální reakce na Pelosi na Tajwanu. Někdy na Novinky přijdu a vypadá to tam jako na sjezdu KSČ. To se jako komunisti občas domluví a ...Zobrazit celý příspěvek

    To je zvláštní, na Novinkách celkem normální reakce na Pelosi na Tajwanu. Někdy na Novinky přijdu a vypadá to tam jako na sjezdu KSČ. To se jako komunisti občas domluví a uspořádají nájezd?
    https://www.novinky.cz/zahrani...
    Jestli někdo okolo Tchaj-wanu provokuje, je to Čína, říká senátor Fischer
    https://www.novinky.cz/zahrani... Skrýt celý příspěvek

    • Auron
      17:53 02.08.2022

      dovolim si tvrdit ze normalne to bude pet lidi s dvaceti ucty kteri se snazi zamezit jakekoli diskuzi a vzbudit v normalnich lidech dojem ze je zem plna idiotu na ktere by bylo ...Zobrazit celý příspěvek

      dovolim si tvrdit ze normalne to bude pet lidi s dvaceti ucty kteri se snazi zamezit jakekoli diskuzi a vzbudit v normalnich lidech dojem ze je zem plna idiotu na ktere by bylo adekvatni pouzit silu... ale jeste bych nejasal... pockejte az jim dorazi notickySkrýt celý příspěvek

      • montecasino1
        22:55 02.08.2022

        ale toto je aj na FB keď človek sleduje tie účty tak odhadujem že 60% (možno aj viac)je fejkových a to pravidelne. Tu ide o to vzbudiť v ľuďoch pocit, že je zbytočné sa ozvať, lebo ...Zobrazit celý příspěvek

        ale toto je aj na FB keď človek sleduje tie účty tak odhadujem že 60% (možno aj viac)je fejkových a to pravidelne. Tu ide o to vzbudiť v ľuďoch pocit, že je zbytočné sa ozvať, lebo debilov je viac, mne to takto vychádza.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      18:11 02.08.2022

      Senátor Fisher je zajímavá osoba. Doporučuji sledovat.

      Senátor Fisher je zajímavá osoba. Doporučuji sledovat.

  • Cernysip
    17:29 02.08.2022

    Ukrajinské ozbrojené síly osvobodily dalších sedm osad v Chersonské oblasti, - OVA KHERSON REGION, ÚTERÝ 2. SRPNA 2022 16:33 Ukrajinská armáda zcela osvobodila dalších sedm ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinské ozbrojené síly osvobodily dalších sedm osad v Chersonské oblasti, - OVA
    KHERSON REGION, ÚTERÝ 2. SRPNA 2022 16:33

    Ukrajinská armáda zcela osvobodila dalších sedm osad v Chersonské oblasti od ruských útočníků. Informuje o tom RBC-Ukrajina s odvoláním na prohlášení šéfa Chersonského OVA Dmitrije Butriy v telethonu. Včera Butriy řekl, že ozbrojené síly Ukrajiny osvobodily od Rusů 46 osad, Ale dnes toto číslo již přesáhlo 50. "Dnes je již oficiálně potvrzeno 53 osad, které byly osvobozeny. Tyto informace podáváme, až když to je dohodnuto s generálním štábem. Protože armáda stále provádí určité odminovací akce až do úplného osvobození," řekl Butrij.
    Zdůraznil také, že na návrat do okupovaných osad Chersonské oblasti je ještě příliš brzy, protože Rusové neustále ostřelují osvobozená území.
    https://www.rbc.ua/rus/news/vs... Skrýt celý příspěvek

  • StatusQuo
    17:27 02.08.2022

    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    Srpen bude všechno jen ne nuda.

    Čína oznámila námořní cvičení v okolí Taiwanu.

    https://twitter.com/nexta_tv/s...

    Srpen bude všechno jen ne nuda.

    Čína oznámila námořní cvičení v okolí Taiwanu.

    • Roland
      17:36 02.08.2022

      třeba tam usa nechá tu letadlovku co tam teď má - jen tak, pro parádu :)

      třeba tam usa nechá tu letadlovku co tam teď má - jen tak, pro parádu :)

      • Roko
        17:44 02.08.2022

        Ano planuje ponechat

        Ano planuje ponechat

  • Arthur
    17:23 02.08.2022

    Španielsko nedodá Ukrajine tanky Leopard pre ich zlý technický stav. zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek

    Španielsko nedodá Ukrajine tanky Leopard pre ich zlý technický stav.
    zdroj: https://www.reuters.com/world/... Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      17:34 02.08.2022

      Tak tohle nemohlo nikoho překvapit

      Tak tohle nemohlo nikoho překvapit

    • Zuzana 2 enjoyer
      17:37 02.08.2022

      Lol načo to potom ti dilinovia oznamovali keď vedeli že stav je chujový.

      Lol načo to potom ti dilinovia oznamovali keď vedeli že stav je chujový.

      • StandaBlabol
        17:52 02.08.2022

        Doufali, že Němci pomůžou s opravama?

        Doufali, že Němci pomůžou s opravama?

      • Auron
        17:55 02.08.2022

        mozna proto aby to prolomilo tabu dodavani zapadni techniky na ukrainu?

        mozna proto aby to prolomilo tabu dodavani zapadni techniky na ukrainu?

    • Scotty
      18:41 02.08.2022

      Někdo v šoku? Že je šrot bylo jasné od začátku.

      Někdo v šoku? Že je šrot bylo jasné od začátku.

  • lm524a
    17:15 02.08.2022

    Ukraineinfo - CZ Ministerstvo obrany Ruské federace plánuje uspořádat první takzvaný "Mezinárodní antifašistický kongres" v srpnu, aby "spojilo síly v boji proti ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukraineinfo - CZ

    Ministerstvo obrany Ruské federace plánuje uspořádat první takzvaný "Mezinárodní antifašistický kongres" v srpnu, aby "spojilo síly v boji proti neonacismu".
    Ministr obrany Šojgu:
    "V současné vojensko-politické situaci má konsolidace úsilí mezinárodního společenství v boji proti neonacismu zvláštní význam. V tomto ohledu se ministerstvo obrany rozhodlo uspořádat první mezinárodní antifašistický kongres. K účasti jsou zváni zástupci 74 spřátelených zemí."
    Akce se bude konat v rámci fóra "Armáda-2022" od 15. do 21. srpna. Zástupci agresorské země věří, že Kongres by měl "sjednotit úsilí mezinárodního společenství v boji proti ideologii nacismu, neonacismu v jakékoli formě jeho projevu ve světě".

    pozn. Cirkus bude!Skrýt celý příspěvek

    • Vlcak
      17:20 02.08.2022

      Jim už definitivně kape na karbid... Reinkarnace SSSR na plné pecky - a podle toho také dopadne.

      Jim už definitivně kape na karbid... Reinkarnace SSSR na plné pecky - a podle toho také dopadne.

    • bradley
      17:23 02.08.2022

      Takze si Sojgu nasadi klepeta a pujde si to odsedet do diry na zbytek zivota nebo, Kefalin, co ze je to ten boj proti fasisticky fasistickym fasistum? Jsem z toho volaky zmateny. Zobrazit celý příspěvek

      Takze si Sojgu nasadi klepeta a pujde si to odsedet do diry na zbytek zivota nebo, Kefalin, co ze je to ten boj proti fasisticky fasistickym fasistum? Jsem z toho volaky zmateny.Skrýt celý příspěvek

    • Haklang
      17:24 02.08.2022

      Mám dotaz, nejsou už trochu pozadu? Já si myslím, že takové "kongresy" už se konají. Zpravidla se jim říká Ramstein "X"...jasně, nikdo je na ně nezve.

      Mám dotaz, nejsou už trochu pozadu? Já si myslím, že takové "kongresy" už se konají. Zpravidla se jim říká Ramstein "X"...jasně, nikdo je na ně nezve.

    • mabc
      22:57 02.08.2022

      To budu Indovia volaki zmateni az pocas “antifasistickej” prezentacie uvidia svastiky na “vierohodnych ukrajinskych kompromatoch”. Nebudu vediet, komu vlastne fandit.

      To budu Indovia volaki zmateni az pocas “antifasistickej” prezentacie uvidia svastiky na “vierohodnych ukrajinskych kompromatoch”. Nebudu vediet, komu vlastne fandit.

  • Tino
    17:05 02.08.2022

    CN narobila vela cirkusu, teatralne presuvali a ukazovali vojensku techniku, proste kopec silnych reci a vyhrazok....a USA si to zariadili po svojom, ako chcu, ako im to ...Zobrazit celý příspěvek

    CN narobila vela cirkusu, teatralne presuvali a ukazovali vojensku techniku, proste kopec silnych reci a vyhrazok....a USA si to zariadili po svojom, ako chcu, ako im to vyhovuje...divadlo je jedna vec, ale USA museli vediet ze CN neurobi nic, vojenska odpoved Cn nepride pretoze CN na to nema, USA su ina liga proste.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      17:40 02.08.2022

      To bylo tak strašně zbytečné. Udělali ze sebe pitomce a to je k tomu ani nikdo netlačil.

      To bylo tak strašně zbytečné. Udělali ze sebe pitomce a to je k tomu ani nikdo netlačil.

    • Roko
      17:45 02.08.2022

      Ako to uz tu niekto pisal : “Posledné čínske varovanie" (rus. Последнее китайское предупреждение) je ruské príslovie, ktoré znamená varovanie, ktoré nenesie žiadne reálne následky

      Ako to uz tu niekto pisal : “Posledné čínske varovanie" (rus. Последнее китайское предупреждение) je ruské príslovie, ktoré znamená varovanie, ktoré nenesie žiadne reálne následky

  • McCoolie16
    16:57 02.08.2022

    OT, ale celkem vtipné. V nedeľu 31.7. v Rusku slávili deň námorníctva. Na oslavách sa zúčastnili aj námorníci z krížniku Moskva. Očití svedkovia hovoria o búchaní šampanského. ...Zobrazit celý příspěvek

    OT, ale celkem vtipné.

    V nedeľu 31.7. v Rusku slávili deň námorníctva. Na oslavách sa zúčastnili aj námorníci z krížniku Moskva. Očití svedkovia hovoria o búchaní šampanského. Všetkých zaplavila radostná vlna. Vraj nehrozí, aby zostali pri oslavách na suchu. V pláne je piť až kým neuvidia dno. Na oslave vystúpili aj Alexandrovci. Na oslavu priletel a priniesol pozdrav aj dron z Ukrajiny.Skrýt celý příspěvek

  • lm524a
    16:52 02.08.2022

    Co teď můžou realně udělat Číňani? Můžou začít víc podporovat rusa? nebo se pořád bojí sankcí? Přímý útok na Taiwan je asi úplná blbost, ale nevěřím tomu že něco viditelného ...Zobrazit celý příspěvek

    Co teď můžou realně udělat Číňani? Můžou začít víc podporovat rusa? nebo se pořád bojí sankcí? Přímý útok na Taiwan je asi úplná blbost, ale nevěřím tomu že něco viditelného neudělají, otázkou je co.Skrýt celý příspěvek

    • salatnik
      16:54 02.08.2022

      Asi niečo natruc pošlú Rusom, ale aj tak si myslím, že to robia okľukami a pašovaním.

      Asi niečo natruc pošlú Rusom, ale aj tak si myslím, že to robia okľukami a pašovaním.

      • Tino
        16:56 02.08.2022

        osobne som presvedceny , ze tato cesta na taiwan suvisi aj vojnou na UA, USA varovali CN aby rus nepomahali, ti ale RUS urcite pomahaju , USA to vedia takze urobili toto....

        osobne som presvedceny , ze tato cesta na taiwan suvisi aj vojnou na UA, USA varovali CN aby rus nepomahali, ti ale RUS urcite pomahaju , USA to vedia takze urobili toto....

        • salatnik
          17:00 02.08.2022

          Ani si nemyslím, že sa boja sankcií, lebo akú sankciu urobíš, ak vznikne jednodňová firma, ktorá po Číne vykúpi drony, že má zmluvu s niekým z Afriky alebo Ázie a potom tú zmluvu ...Zobrazit celý příspěvek

          Ani si nemyslím, že sa boja sankcií, lebo akú sankciu urobíš, ak vznikne jednodňová firma, ktorá po Číne vykúpi drony, že má zmluvu s niekým z Afriky alebo Ázie a potom tú zmluvu zruší a predá drony do Ruska. Firma bude pod sankciami, zanikne, Rusi predajú lacnejšie ropu a plyn ako platbu. Komu dáš a ako sankcie, akej firme?Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            17:13 02.08.2022

            presne o tom pisem, USA vedia ze Cina pomaha RUS...fajn, tak my /USA/urobime toto...a nebudem prekvapeny, ak pojdu USA a spojenci dalej, zapad potrebuje taiwan a kedze Cina ...Zobrazit celý příspěvek

            presne o tom pisem, USA vedia ze Cina pomaha RUS...fajn, tak my /USA/urobime toto...a nebudem prekvapeny, ak pojdu USA a spojenci dalej, zapad potrebuje taiwan a kedze Cina nerespektuje volu zapadu , nebude zapad respektovat volu ciny...normalne ich v manevrovali do rozhodnuti , ktore otvoria zapadu cestu obchadzat CN voli co sa Taiwanu tyka.Skrýt celý příspěvek

          • Haklang
            17:27 02.08.2022

            @Tino: To je pravda. Podpora Mordoru může znamenat "imitaci" jejich jednání a uznání nezávislosti Taiwanu. Může být trochu problém, že sice Čína může něco dodat, ale dostat to přes ...Zobrazit celý příspěvek

            @Tino: To je pravda. Podpora Mordoru může znamenat "imitaci" jejich jednání a uznání nezávislosti Taiwanu. Může být trochu problém, že sice Čína může něco dodat, ale dostat to přes celý Mordor bude chvilku trvat a kapacita Transsibiřské magistrály taky není nekonečná.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            17:43 02.08.2022

            vyhoda je ze cn je dielna, oni potrebuju vyrabat a predavat a musia to robit lacno...su na tom zavisli je v ich zaujme biznis nezastavit, resp sa musia starat aby fungoval...zapad ...Zobrazit celý příspěvek

            vyhoda je ze cn je dielna, oni potrebuju vyrabat a predavat a musia to robit lacno...su na tom zavisli je v ich zaujme biznis nezastavit, resp sa musia starat aby fungoval...zapad potrebuje taiwan a podnika kroky , ktore mu to umoznia a cn mu to ulahcuje...jedine co cina opat moze je vyhrazat sa silou...Skrýt celý příspěvek

          • Haklang
            17:54 02.08.2022

            Dílna sice ano, ale exportní. Domácí spotřeba je "neuživí" takže by výpadek exportu ekonomickou situaci doma v Číně ještě zhoršil. Myslím, že to má i vliv na postoj Číny k exportu ...Zobrazit celý příspěvek

            Dílna sice ano, ale exportní. Domácí spotřeba je "neuživí" takže by výpadek exportu ekonomickou situaci doma v Číně ještě zhoršil. Myslím, že to má i vliv na postoj Číny k exportu do Mordoru, oni si nemohou západní trhy dovolit ztratit - moc dobře ví, že jednou by o ně přišli, tak by to Západ sice bolelo, ale v docela krátkém horizontu by se podařilo najít náhradní dodavatele. Ostatně už te´d je trendem vracet výrobu zpátky. A není v tom politika, jen reakce na problematickou logistiku (a ceny dopravy).Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            18:28 02.08.2022

            Sankce dají na banku/stat co jim na tu srandu půjčila penize. Problém vyřešen.

            Sankce dají na banku/stat co jim na tu srandu půjčila penize. Problém vyřešen.

        • dicede
          17:08 02.08.2022

          Myslím, že jen okrajově. Cesta do Asie včetně zastávky na Taiwanu byla plánovaná už na jaro, ale Pelosi onemocněla covidem a asijské turné musela odložit.

          Myslím, že jen okrajově. Cesta do Asie včetně zastávky na Taiwanu byla plánovaná už na jaro, ale Pelosi onemocněla covidem a asijské turné musela odložit.

    • McCoolie16
      16:59 02.08.2022

      Soudný den se blíží. Buďto my nebo oni. Hlavní zatez ponesou USA.

      Soudný den se blíží. Buďto my nebo oni. Hlavní zatez ponesou USA.

      • Jirosi
        18:30 02.08.2022

        Těžko.
        Riziko, že dopadnou jak Rusaci na Ukrajině je příliš reálné. Kdy naposledy reálné bojovali, a skutečně vyhráli? (Tibet/Korea?)

        Těžko.
        Riziko, že dopadnou jak Rusaci na Ukrajině je příliš reálné. Kdy naposledy reálné bojovali, a skutečně vyhráli? (Tibet/Korea?)

    • Miroslav
      17:03 02.08.2022

      Poradil by som Číne to, čo vždy radím svojej žene keď sa mi vyhráža rozvodom. Vyhrážku treba občas aj splniť alebo držať hubu, lebo potom vyzeráš ako úplný debil

      Poradil by som Číne to, čo vždy radím svojej žene keď sa mi vyhráža rozvodom. Vyhrážku treba občas aj splniť alebo držať hubu, lebo potom vyzeráš ako úplný debil

      • GlobeElement007
        17:43 02.08.2022

        Tohle určitě ženě neříkáš.
        To bys byl už po smrti.

        Tohle určitě ženě neříkáš.
        To bys byl už po smrti.

        • Miroslav
          17:52 02.08.2022

          Sú len 2 typy manželiek: 1/ Také ktorými stačí prehovoriť do duše a pochopia 2/ Také ktoré musíš z času na čas poriadne zje..ť a keď sa z toho vyrevú a vyspia, tak pochopia to ...Zobrazit celý příspěvek

          Sú len 2 typy manželiek:

          1/ Také ktorými stačí prehovoriť do duše a pochopia
          2/ Také ktoré musíš z času na čas poriadne zje..ť a keď sa z toho vyrevú a vyspia, tak pochopia to isté čo žena typu 1, akurát s krikom a plačomSkrýt celý příspěvek

          • Qakin
            18:32 02.08.2022

            A pak je ještě ta moje...

            A pak je ještě ta moje...

        • Standa
          17:57 02.08.2022

          Byl jsi rychlejší :-)

          Byl jsi rychlejší :-)

      • Standa
        17:57 02.08.2022

        Ne, tohle jí určitě neřekneš.....to bys pak měl měsíc ticho. Nevěřím, že by měl někdo koule a tohle řekl svojí ženě, že se pobiješ s dvoumetrovým boxerem, to jo......ale tohle říct ...Zobrazit celý příspěvek

        Ne, tohle jí určitě neřekneš.....to bys pak měl měsíc ticho. Nevěřím, že by měl někdo koule a tohle řekl svojí ženě, že se pobiješ s dvoumetrovým boxerem, to jo......ale tohle říct ženě, ne..... tady jde o hlavu.....Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          21:14 02.08.2022

          Kde to preboha som, že sa bojíte vlastných žien a takú sprostosť pokladáte za niečo zvláštne? Sloboda mojej manželky končí tam kde moja trpezlivosť. Priznávam sa, som despotické ...Zobrazit celý příspěvek

          Kde to preboha som, že sa bojíte vlastných žien a takú sprostosť pokladáte za niečo zvláštne? Sloboda mojej manželky končí tam kde moja trpezlivosť. Priznávam sa, som despotické hovädo, ale nerobím to často, že musím robiť poriadky v rodine. Len keď musímSkrýt celý příspěvek

    • lm524a
      17:06 02.08.2022

      každopádně jsem našel tohle zajímavé video na to jak to teď vypadá v číně

      https://www.youtube.com/watch?...

      každopádně jsem našel tohle zajímavé video na to jak to teď vypadá v číně

      https://www.youtube.com/watch?...

      • Haklang
        17:19 02.08.2022

        Už kdesi psali, že v Číně byl modlou růst HDP a toho nedosahovali růstem soukromé spotřeby, ale infrastruktuními investicemi. A protože bylo cíle růstu HDP nutné dosáhnout, stavělo ...Zobrazit celý příspěvek

        Už kdesi psali, že v Číně byl modlou růst HDP a toho nedosahovali růstem soukromé spotřeby, ale infrastruktuními investicemi. A protože bylo cíle růstu HDP nutné dosáhnout, stavělo se jako o život i tam, kde to nedávalo smysl. Čínské banky jsou tak plné špatných úvěrů na projekty, které negenerují výnosy na jejich splácení. Proto se snaží blokovat výběry depozit, neb je není z čeho vyplatit. Velký Pú má doma dost problémů na to, aby si přidělával další a myslím si, že kdyby hození Vladimíra Fašistoviče přes palubu nebyla veliká ztráta tváře pro velkého Púa (a to v Asii nejde), pak by ho už dávno přes palubu hodil. Oni moc dobře ví, že je to jako přikovat se k ekonomické (a asi i vojensko technologické) mrtvole.Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    16:44 02.08.2022

    Spar 19 dosedl na ranvej letiště Taipei Songshan.

    USA se nenechá zastrašovat.

    Spar 19 dosedl na ranvej letiště Taipei Songshan.

    USA se nenechá zastrašovat.

    • Tino
      16:48 02.08.2022

      USA aj ten "slaby" Biden a demokrati ukazali Cinanom velky prostrednik...a nie len Cinanom:-)))...

      USA aj ten "slaby" Biden a demokrati ukazali Cinanom velky prostrednik...a nie len Cinanom:-)))...

      • Danik
        17:05 02.08.2022

        To je tak když jsi v čele země, která má víc letadlových lodí jak zbytek světa dohromady, základny všude možně (povětšinou historické reálie a nebo je tam prostě chtějí mít i dané ...Zobrazit celý příspěvek

        To je tak když jsi v čele země, která má víc letadlových lodí jak zbytek světa dohromady, základny všude možně (povětšinou historické reálie a nebo je tam prostě chtějí mít i dané země), obranný rozpočet který násobně poráží rozpočty i tvých největších rivalů (fun fact, obranný rozpočet USA je polovina HDP celého Ruska), armádu, která je schopná kvalitního force projection všude po světě, máš obrovské diplomatické, ekonomické, průmyslové a technologické kapacity a do toho máš za spojence další bohaté a významné státy.

        A pak se ti nějaký medvídek Pů snaží zakázat někam letět...

        https://media.giphy.com/media/...

        (teď jsem dostal tak -1000000 sociálního kreditu, poprava bude zítra :-) )Skrýt celý příspěvek

        • salatnik
          17:15 02.08.2022

          Čínska armáda sa nebude nečinne prizerať ako dehonestuješ a posmievaš sa ich krajine :D

          Čínska armáda sa nebude nečinne prizerať ako dehonestuješ a posmievaš sa ich krajine :D

          • raven66
            17:48 02.08.2022

            Zasielka z Aliexpressu bude meskat, lebo ju za trest uvolnia z Ciny az po mesiaci.

            Zasielka z Aliexpressu bude meskat, lebo ju za trest uvolnia z Ciny az po mesiaci.

          • Danik
            18:13 02.08.2022

            Snad se ke mně nebudou chtít prohrabat. Bych musel vzít lopatu jak na krtky :-)

            Snad se ke mně nebudou chtít prohrabat. Bych musel vzít lopatu jak na krtky :-)

    • Roland
      16:50 02.08.2022

      jako docela do toho ted šlapou - bianco šek pro ukrajinu a její plná podpora, Zaváhirí je naplátkovaný a cíňani teď minimálně vibrují vztety

      jako docela do toho ted šlapou - bianco šek pro ukrajinu a její plná podpora, Zaváhirí je naplátkovaný a cíňani teď minimálně vibrují vztety

    • DuPo
      16:52 02.08.2022

      A teraz je namieste otázka, čo tým divadlom Čína vlastne dosiahla? Kopa silných rečí ale v reále sa nezmohli na nič, tak nechápem, k čomu im to bolo vlastne dobré. Veď teraz ...Zobrazit celý příspěvek

      A teraz je namieste otázka, čo tým divadlom Čína vlastne dosiahla? Kopa silných rečí ale v reále sa nezmohli na nič, tak nechápem, k čomu im to bolo vlastne dobré. Veď teraz vyzerajú ako totálni hlupáci, ktorí značne precenili svoje možnosti.Skrýt celý příspěvek

      • McCoolie16
        17:00 02.08.2022

        a toto USA velmi spravne vyhodnotily...

        a toto USA velmi spravne vyhodnotily...

    • pepezdepa
      16:52 02.08.2022

      Tak snad si nikdo skutečně nemyslel, že se to letadlo pokusí Číňani sundat. Keců mají jako Rusáci, ale na bojišti by dopadli podobně neslavně.

      Tak snad si nikdo skutečně nemyslel, že se to letadlo pokusí Číňani sundat. Keců mají jako Rusáci, ale na bojišti by dopadli podobně neslavně.

    • Desertfremen
      16:55 02.08.2022

      Čína len robí ramená ktoré nemá. Tak ako Mordor. V prípade konfliktu by NATO Čínu rozprášilo a Čína to vie. Stačí si porovnať Námorníctvo a vzdušné sily členských krajín NATO a ...Zobrazit celý příspěvek

      Čína len robí ramená ktoré nemá. Tak ako Mordor.
      V prípade konfliktu by NATO Čínu rozprášilo a Čína to vie.
      Stačí si porovnať Námorníctvo a vzdušné sily členských krajín NATO a Číny.
      Navyše technologicky sú zbrane NATO na vyššej úrovni ako má ˇČína.

      ˇČínu by stačilo námornou blokádou odrezať od surovín + sankcie na dovoz/vývoz produktov a do mesiaca by sa "uvarila" vo vlastnej šťave. Čína nie je tak odolná voči ekonomickým sankciám ako Mordor. Mordor to vydrží dva ti roky, ale Čína by to vydržala tak max dva-tri mesiace.Skrýt celý příspěvek

      • lm524a
        16:58 02.08.2022

        To ano, ale otázka je, jestli by plné sankce na čínu vydržel i západ. Ať se nám to líbí nebo ne, tak číná je prostě pro západ fabrika kde se pořád vyrábí většina spotřebního zboží. Zobrazit celý příspěvek

        To ano, ale otázka je, jestli by plné sankce na čínu vydržel i západ. Ať se nám to líbí nebo ne, tak číná je prostě pro západ fabrika kde se pořád vyrábí většina spotřebního zboží.Skrýt celý příspěvek

        • pepezdepa
          16:59 02.08.2022

          A to je potřeba urychleně změnit.

          A to je potřeba urychleně změnit.

          • sgaba
            17:40 02.08.2022

            Od časů covidu se již změnilo hodně.

            Od časů covidu se již změnilo hodně.

      • matus
        17:05 02.08.2022

        Tak to by ste si mali pozriet pocty lodi v cinskom namornictve.
        https://www.armadninoviny.cz/2...

        Tak to by ste si mali pozriet pocty lodi v cinskom namornictve.
        https://www.armadninoviny.cz/2...

        • pepezdepa
          17:23 02.08.2022

          Podobně se argumentovalo ještě na začátku roku ve prospěch Ruska. Kvantita nenahradí kvalitu, a to jak technologickou, tak i co se výcviku týče. Je nějaký důvod, proč si nechali ...Zobrazit celý příspěvek

          Podobně se argumentovalo ještě na začátku roku ve prospěch Ruska. Kvantita nenahradí kvalitu, a to jak technologickou, tak i co se výcviku týče. Je nějaký důvod, proč si nechali čínští komáři dát dneska toho pořádného facana. Jsou prostě slabí a vědí to.Skrýt celý příspěvek

          • matus
            17:28 02.08.2022

            Flotila europskych clenov NATO natom bude ako? Netreba si navravat ze lepsie ako pozemne vojska.

            Flotila europskych clenov NATO natom bude ako? Netreba si navravat ze lepsie ako pozemne vojska.

          • pepezdepa
            17:46 02.08.2022

            to matus: flotila evropských členů NATO je irelevantní, v případě konfliktu s Čínou půjdou s USA i Austrálie, Japonsko a nejspíš i Korea. A tyto státy mají své loďstvo na opravdu ...Zobrazit celý příspěvek

            to matus: flotila evropských členů NATO je irelevantní, v případě konfliktu s Čínou půjdou s USA i Austrálie, Japonsko a nejspíš i Korea. A tyto státy mají své loďstvo na opravdu dobré úrovni a navíc ví, že jim jde o přežití.Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            17:50 02.08.2022

            Německo je na 30% bojeschopnosti námořnictva. Ale to je Německo. Británie jede už tradičně v námořnictvu bomby, Francie se nenechá zahanbit. Nesmíme zapomenout na Itálii a ...Zobrazit celý příspěvek

            Německo je na 30% bojeschopnosti námořnictva. Ale to je Německo. Británie jede už tradičně v námořnictvu bomby, Francie se nenechá zahanbit. Nesmíme zapomenout na Itálii a Španělsko, tam také něco dohromady dají (a zrovna Itálie zahájila masivní modernizaci).

            Co se indopacifiku týče. US tam má obrovskou podporu v námořnictvu Japonska, něco málo Singapur a ANZAC dají dohromady také slušnou operační skupinu, když teď mají Hobarty a staví se jim fregaty třídy Glasgow/CitySkrýt celý příspěvek

          • Danik
            17:55 02.08.2022

            pepazdepa Nezapomenout ještě na Kanadu, ta má teď teda námořnictvo v tristním stavu, ale nakupují Type 26 a pak do jisté míry souhlasím s tím, že Evropa se moc angažovat na moři ...Zobrazit celý příspěvek

            pepazdepa

            Nezapomenout ještě na Kanadu, ta má teď teda námořnictvo v tristním stavu, ale nakupují Type 26 a pak do jisté míry souhlasím s tím, že Evropa se moc angažovat na moři nebude (Norové nebo Dáni toho asi moc nepošlou) ALE

            Je tu Británie, která tradičně jede v Commonwealthu a bude podporovat ANZAC. Již v minulosti vyslala do jihočínského moře operační skupinu s letadlovou lodí a v Sydney se třebas také občas zastaví Type 45 Daring.Skrýt celý příspěvek

          • pepezdepa
            18:17 02.08.2022

            to Danik: Ano, na poměrně nedávné vládce oceánů jsem pozapomněl. Čína prostě nemá šanci.

            to Danik: Ano, na poměrně nedávné vládce oceánů jsem pozapomněl. Čína prostě nemá šanci.

        • mudry.udrzbar
          18:25 02.08.2022

          matus Cina nema absolutne ziadnu sancu projektovat svoju vojensku silu v Europe, takze nie je dovod porovnavat s namornictvom europskych clenov NATO. Maximalne by sa zmohli na ten ...Zobrazit celý příspěvek

          matus

          Cina nema absolutne ziadnu sancu projektovat svoju vojensku silu v Europe, takze nie je dovod porovnavat s namornictvom europskych clenov NATO. Maximalne by sa zmohli na ten Tajwan a tam by US NAVY ziadnu pomoc nepotrebovalo, ked tak maju po ruke Japonsko, Koreu a Australiu.

          Cina by vsak mala v pripade invazie problem so samotnou tajwanskou armadou, ktora sa na cinsky utok pripravuje uz 70 rokov. Pripadne vylodenie by muselo byt rozsahom minimalne na urovni vylodenia v Normandii, pri dnesnom stave technologii by naviac neslo utajit.Skrýt celý příspěvek

    • AR10
      17:03 02.08.2022

      Na druhej strane úprimne toto je zo strany USA presne ten typ provokatívneho chovanie, ktorý fakt k ničomu nevedie. Čokoľvek tam Pelosi chcela povedať mohla povedať cez ...Zobrazit celý příspěvek

      Na druhej strane úprimne toto je zo strany USA presne ten typ provokatívneho chovanie, ktorý fakt k ničomu nevedie. Čokoľvek tam Pelosi chcela povedať mohla povedať cez videokonferenciu, resp. to mohol tlmočiť nižšie postavený diplomat. Ak sa chcem niekomu vyhrážať (resp. diplomaticky povedané poslať odkaz), tak tam pošlem lietadlovku a jej zväz a nie podobné prázdne gestá, ktoré len komplikujú vzťahy...Skrýt celý příspěvek

      • Badysak
        17:12 02.08.2022

        Někdy slova nestačí a je třeba okázat koule a madam je zřemě má.

        Někdy slova nestačí a je třeba okázat koule a madam je zřemě má.

      • Danik
        17:17 02.08.2022

        Někdo tomu říká provokování, za mně je to sebevědomá zahraniční politika. Připosranost je přesně to co posiluje režimy jako Írán, Rusko nebo Čína. Tohle rozhodně nebylo prázdné ...Zobrazit celý příspěvek

        Někdo tomu říká provokování, za mně je to sebevědomá zahraniční politika. Připosranost je přesně to co posiluje režimy jako Írán, Rusko nebo Čína.

        Tohle rozhodně nebylo prázdné gesto. "Spory mezi krály a princi jsou jako spory mezi sousedy". Čína vyhrožovala a řekla, že ne. USA na to řeklo, že kam lítáme Vám může být putna a máme x svazů letadlových lodí jako argument. Čína sklopila oči a poslechla... a všichni ostatní to vidí. A o to jde.Skrýt celý příspěvek

        • AR10
          19:46 02.08.2022

          Čína sklopila oči a poslechla? Hej a od zajtra už určite bude čínska vláda robiť len to, čo jej USA dovolia... Ako hovorím prázdne gesto, na ktoré si o týždeň nikto nespomenie. ...Zobrazit celý příspěvek

          Čína sklopila oči a poslechla?

          Hej a od zajtra už určite bude čínska vláda robiť len to, čo jej USA dovolia...

          Ako hovorím prázdne gesto, na ktoré si o týždeň nikto nespomenie. Napokon sú z toho šťastní jedine novinár - jeden deň uhorkovej sezóny prežitý a "dráma" je na svete...Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            20:08 02.08.2022

            Čína řekla, že nenechá Pelosi dosednout. Pelosi šla, letěla a doletěla. Čína se zlobí, svět se jí směje. ČLR vyhrožovala, ale USA jim jasně ukázala, že na to kašle. ČLR neudělá ...Zobrazit celý příspěvek

            Čína řekla, že nenechá Pelosi dosednout. Pelosi šla, letěla a doletěla. Čína se zlobí, svět se jí směje. ČLR vyhrožovala, ale USA jim jasně ukázala, že na to kašle. ČLR neudělá nic. Další otázky?Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        17:21 02.08.2022

        Co uděláš když budu tvrdit, že chalupa co je na katastru napsaná na tebe, patří ve skutečnosti mně? Přestaneš si tam zvát své známé abys nekomplikoval vztahy? Budeš s nimi opékat ...Zobrazit celý příspěvek

        Co uděláš když budu tvrdit, že chalupa co je na katastru napsaná na tebe, patří ve skutečnosti mně? Přestaneš si tam zvát své známé abys nekomplikoval vztahy? Budeš s nimi opékat buřty přes videokonferenci?Skrýt celý příspěvek

      • mudry.udrzbar
        18:26 02.08.2022

        vidim, ze to nechapes, tam neslo o pokec Pelosi s Tajwanskou vladou, tam slo o to ukazat Cine kde je jej miesto a tento ucel bol splneny na 100 %.

        vidim, ze to nechapes, tam neslo o pokec Pelosi s Tajwanskou vladou, tam slo o to ukazat Cine kde je jej miesto a tento ucel bol splneny na 100 %.

        • AR10
          19:41 02.08.2022

          A čo také sa ukázalo čínskej vláde? Že napadnutie Taiwanu znamená vojnu s USA? To je každému jasné tak asi od roku 1950... Niekedy má návšteva zásadný symbolický význam o tom nie ...Zobrazit celý příspěvek

          A čo také sa ukázalo čínskej vláde? Že napadnutie Taiwanu znamená vojnu s USA? To je každému jasné tak asi od roku 1950...

          Niekedy má návšteva zásadný symbolický význam o tom nie je spor napr. Nixon v Pekingu, alebo Anwar Sadat v Izraeli. Ale toto bolo zo strany USA len prázdne gesto, na ktoré si o týždeň nikto nespomenie.

          A OK veď politika je aj o gestách, ale tie by nemali nahrádzať racionálnu analýzu. V tomto prípade na strane negatív je celé toto zbytočné brnkanie na nervy (pričom OK na 99,9% sa nestane nič no a v prípade toho 0,1% je tu masívny prúser) a na strane pozitív je presne čo?Skrýt celý příspěvek

          • Badysak
            20:36 02.08.2022

            To řekni číňanům, že si mají svoje gesta o rozdrcení USA strčit někam.

            To řekni číňanům, že si mají svoje gesta o rozdrcení USA strčit někam.

          • Jan Padesátýpátý
            23:39 02.08.2022

            Na nervy začala brnkat Čína. Pokud by Čína nebyla umravněna, brnkala by čím dál tím víc. Cesta k masívnímu průseru je neodkázat agresora včas do příslušných mezí. Příkladem jsou ...Zobrazit celý příspěvek

            Na nervy začala brnkat Čína.
            Pokud by Čína nebyla umravněna, brnkala by čím dál tím víc.

            Cesta k masívnímu průseru je neodkázat agresora včas do příslušných mezí. Příkladem jsou WW2 i vpád Ruska na Ukrajinu.Skrýt celý příspěvek

          • Bravo78
            23:49 02.08.2022

            Válku nejen s USA ale i s Japonskem. Možná jste si všiml, že od doby kdy jsou na světě JZ se žádná velká (rozumějte světová) válka neodehrála. Byla spousta zástupných konfliktů, ...Zobrazit celý příspěvek

            Válku nejen s USA ale i s Japonskem. Možná jste si všiml, že od doby kdy jsou na světě JZ se žádná velká (rozumějte světová) válka neodehrála. Byla spousta zástupných konfliktů, ale velmoci se nikdy přímo nestřetli a tak to bude i do budoucna. Všichni vidíme pohyby USS Ronald Reagan, USS Tripoli, USS America, USS Abraham Lincoln, USS Essex, v oblasti mají být další válečné lodě (cca 36 ks), 3 ponorky ... Ponorky jakožto nosiče strategických jaderných balistických střel (SSBN) nemusí být blízko ... Výzva která se blíží bude zajištění rus. JZ po kolapsu RF ...Skrýt celý příspěvek

  • Spalda
    16:43 02.08.2022

    A SPAR19 sedí !

    A SPAR19 sedí !

    • Cernysip
      16:49 02.08.2022

      Prostě, jak tu postoval Phantomiux v 11:09, šlo o poslední čínské varování: "Posledné čínske varovanie" (rus. Последнее китайское предупреждение) je ruské príslovie, ktoré znamená ...Zobrazit celý příspěvek

      Prostě, jak tu postoval Phantomiux v 11:09, šlo o poslední čínské varování:
      "Posledné čínske varovanie" (rus. Последнее китайское предупреждение) je ruské príslovie, ktoré znamená varovanie, ktoré nenesie žiadne reálne následky.
      Phantomiux v 11:09Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...