VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • yellec
    09:31 31.08.2022

    Ke včerejšímu videu Migu-29 Ta krabička s displayem pod Hudem je prý navigace Garmin 660. Malá navigace vedle Garmin 66. Takže Harmy nejspíš ovládají odjinud. (v diskuzi jeden ...Zobrazit celý příspěvek

    Ke včerejšímu videu Migu-29
    Ta krabička s displayem pod Hudem je prý navigace Garmin 660. Malá navigace vedle Garmin 66. Takže Harmy nejspíš ovládají odjinud. (v diskuzi jeden člověk spekuluje že 660 je automobilová navigace a má vstup na couvací kameru a šel by poladit.)
    Zdroj : https://www.thedrive.com/the-w...

    Jinak pro představu tady je video ze simulátoru kde je vidět jak se Harm používá k útokům v Pre Briefed módu.
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • PepikW
      09:42 31.08.2022

      Existuje i letecká verze Garmin aera 660. A ta je na videu.
      https://www.airteam.eu/cz/p/ga...

      Existuje i letecká verze Garmin aera 660. A ta je na videu.
      https://www.airteam.eu/cz/p/ga...

    • DanCZer
      10:10 31.08.2022

      Tak ono to používání Garmina u Ukrajinských letadel může mít i ještě jeden, prozaičtější důvod - ve státech bývalého SSSR se používaly v letectví SI jednotky = metry, km/h atd., ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak ono to používání Garmina u Ukrajinských letadel může mít i ještě jeden, prozaičtější důvod - ve státech bývalého SSSR se používaly v letectví SI jednotky = metry, km/h atd., kdežto na západě se v letectví používají angloamerické jednotky (ft, kt atd.). Ukrajinská letadla mají palubní desku s původními budíky a asi není nejlepší cesta zatěžovat pilota ještě přepočty - zvláště, pokud spolupracuje se zbraňovými systémy, které používají angloamerické jednotky. Přidělání Garmina na palubku je pak levné a rychlé řešení.Skrýt celý příspěvek

      • MaVeRick114
        12:01 31.08.2022

        Tu bude problém aj so slovenskými MiGmi 29. Po modernizácii majú (NATO kompatibilné) ukazovatele v imperiálnych jednotkách.

        Tu bude problém aj so slovenskými MiGmi 29. Po modernizácii majú (NATO kompatibilné) ukazovatele v imperiálnych jednotkách.

        • Ján Paliga
          12:26 31.08.2022

          Času na výmenu ukazovateľov bolo dosť. Alebo poslúžia na ND ... :)

          Času na výmenu ukazovateľov bolo dosť. Alebo poslúžia na ND ... :)

  • KóĎA
    09:20 31.08.2022

    Zprávy z druhé strany fronty, aneb 2. nejsilnější armáda světa.... : Ruští vrtulníkáři si za své + peníze sponzorů nakoupili 133 amerických nomexových leteckých kombinéz... ...Zobrazit celý příspěvek

    Zprávy z druhé strany fronty, aneb 2. nejsilnější armáda světa.... :

    Ruští vrtulníkáři si za své + peníze sponzorů nakoupili 133 amerických nomexových leteckých kombinéz... Jejich armádní prý mají nějakou nehořlavou úpravu, ale jak podotýká autor příspěvku: "věřím, že po vytažení z vraku by na sobě měli více kůže, kdyby měly kombinézy z nomexu.

    Oficiální místa na otázku ohledně požadovaného vybavení odpovídá: "vše bude".Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    09:17 31.08.2022

    Britská rozvědka potvrdila úspěšnou ofenzívu ozbrojených sil Ukrajiny na jižní frontě UKRAJINA, STŘEDA 31. SRPNA 2022 08:28 Od začátku týdne vedou ozbrojené síly Ukrajiny ...Zobrazit celý příspěvek

    Britská rozvědka potvrdila úspěšnou ofenzívu ozbrojených sil Ukrajiny na jižní frontě
    UKRAJINA, STŘEDA 31. SRPNA 2022 08:28
    Od začátku týdne vedou ozbrojené síly Ukrajiny úspěšnou ofenzívu na jižní frontě. Rusko se v souladu se svou doktrínou pokusí zacelit mezery mobilními záložními jednotkami.
    Informuje o tom RBC-Ukraine s odvoláním na britské ministerstvo obrany na Twitteru.
    Jak je uvedeno ve zprávě, Ukrajinské obrněné síly od pondělí pokračují v ofenzivě proti Jižní skupině ruských sil v několika směrech na jihu země. Ozbrojené síly Ukrajiny přitom místy posunuly frontovou linii o určitou vzdálenost a využily relativně slabě opevněnou ruskou obranu.
    „V souladu se svou doktrínou se Rusko pravděpodobně nyní pokusí uzavřít mezery ve své linii pomocí předem určených mobilních záložních jednotek. Budou mezi nimi pravděpodobně i jednotky východní skupiny sil,“ domnívá se britské ministerstvo obrany.
    Podle britských zpravodajských služeb Rusko nadále zrychluje úsilí o vytvoření nových posil pro válku na Ukrajině. Prapory nového 3. armádního sboru opustily svou základnu u Moskvy před 24. srpnem a je velmi pravděpodobné, že budou přemístěny na Ukrajinu.
    "Operační efektivita těchto jednotek není známa. 3. armádní sbor je s největší pravděpodobností nedostatečně obsazený a tyto jednotky mají omezený výcvik," uvedlo britské ministerstvo obrany.
    Připomeňme, že podle britských zpravodajských služeb Rusko posílilo své uskupení na západním břehu Dněpru poblíž Chersonu. Úspěch ofenzivy Ozbrojených sil Ukrajiny do značné míry závisí na soudržnosti spojených sil Jižního vojenského okruhu Východního vojenského okruhu Ruské federace.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    09:11 31.08.2022

    Na okupovaném Krymu hoří ropné skladiště Rusů KRASNOGVARDEYSKOE, STŘEDA 31. SRPNA 2022 ...Zobrazit celý příspěvek

    Na okupovaném Krymu hoří ropné skladiště Rusů
    KRASNOGVARDEYSKOE, STŘEDA 31. SRPNA 2022 09:48
    https://www.rbc.ua/rus/news/ok...
    Na dočasně okupovaném Krymu hoří další ropný sklad ruských vetřelců. K požáru došlo ve vesnici Krasnogvardeyskoye. Informuje o tom RBC-Ukraine s odkazem na zprávu Stratcomu ozbrojených sil Ukrajiny v telegramu. Podle kanálu Telegram "NP Krym" oheň vzplanul v 6 hodin ráno. Na místo požáru dorazili hasiči.
    Zároveň o požáru informovala i ruská média tak, že v Krasnogvardejském hoří sklady. Hasiči, kteří přijeli na místo, předběžně zjistili, že požářiště má 800 m2.
    O obětech a obětech přitom v tuto chvíli nejsou žádné informace.Skrýt celý příspěvek

      • Cernysip
        09:19 31.08.2022

        uff, pěkně to tam kouří, to musel být oharek od doutníku, ne jen obyčejnej vajgl...

        uff, pěkně to tam kouří, to musel být oharek od doutníku, ne jen obyčejnej vajgl...

        • Jirosi
          09:38 31.08.2022

          Normální jiskra při chybně manipulaci, během prozprodavani armádních zásob.

          Normální jiskra při chybně manipulaci, během prozprodavani armádních zásob.

  • Phantomiux
    09:00 31.08.2022

    Čo sa týka tejto protiofenzívy Ukrajincov, tak pátram po nejakej obdobnej za nedávne obdobie a... nič porovnateľné nenachádzam. Najbližšie k tomu má asi Operácia Búrka z ...Zobrazit celý příspěvek

    Čo sa týka tejto protiofenzívy Ukrajincov, tak pátram po nejakej obdobnej za nedávne obdobie a... nič porovnateľné nenachádzam. Najbližšie k tomu má asi Operácia Búrka z Chorvátskej vojny za nezávislosť, ale tie pomery útočiacich a brániacich vojakov sú neporovnateľné...

    https://cs.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

  • raaczo
    09:00 31.08.2022
  • Tecka
    08:53 31.08.2022

    Od wczoraj krążą w necie dane budżetu MON na 2023. Planowane 3% czyli 97,44 miliarda PLN do tego fundusz wsparcia SZ 39,74 mld PLN. Mniej więcej , razem 137 mld . I dziwić się ,że ...Zobrazit celý příspěvek

    Od wczoraj krążą w necie dane budżetu MON na 2023. Planowane 3% czyli 97,44 miliarda PLN do tego fundusz wsparcia SZ 39,74 mld PLN. Mniej więcej , razem 137 mld . I dziwić się ,że brakuje wolnych miejsc dla firm na MSPO..Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    08:06 31.08.2022

    Dnešní ISW k ukrajinské ofenzívě: - Geolokace potvrdila, že Ukrajinci překročili Inhulets na severovýchodě a osvobodili Arkhanhelske. Právě z tohoto místa prchl 109. pluk DLR, ...Zobrazit celý příspěvek

    Dnešní ISW k ukrajinské ofenzívě:

    - Geolokace potvrdila, že Ukrajinci překročili Inhulets na severovýchodě a osvobodili Arkhanhelske. Právě z tohoto místa prchl 109. pluk DLR, který si někteří místní trollové ani nedokáží vygooglit. (Moje doměnka: odtud pocházejí ty včerejší spekulace o obklíčení Vysokopillye, pohled na mapu to vyloženě nabízí, jednalo by se o širší obchvat než při minulém útoku.)
    - Útoky na pontonové mosty jsou časově dobře zkoordinovány s pozemními boji, protože zničení/poškození pontonů je snazší, ale také rychleji opravitelné. To ukazuje, že ofenzíva je dobře a dlouhodobě plánovaná.
    - Kombinace úderů na cíle v týlu a pozemních útoků dělá z ofenzívy komplexní operaci, která bude trvat delší dobu. Rusové toho a také ukrajinského informačního embarga využijí k šíření informací o neúspěchu ofenzívy.
    - Ruské zdroje informují o přestřelkách v Chersonu a zničení skupiny ukrajinských vojáků, ale je nepravděpodobné, že by se ukrajinská průzkumná jednotka vypravila tak daleko. (Moje spekulace: zase po sobě stříleli Kadyrovci a nějaká jiná ruská jednotka.)

    https://www.understandingwar.o... Skrýt celý příspěvek

    • MatejBabjak
      08:27 31.08.2022

      Síce sa za trolla nepovažujem, ale skutočne nedokážem objaviť nijakú referenciu ku "109th regiment DPR", ktorá by bola staršia ako 2 dni (t.j. pre-datovala aktuálnu aktivitu). ...Zobrazit celý příspěvek

      Síce sa za trolla nepovažujem, ale skutočne nedokážem objaviť nijakú referenciu ku "109th regiment DPR", ktorá by bola staršia ako 2 dni (t.j. pre-datovala aktuálnu aktivitu). Napr. tu ho nevidím, aj keď je stránka aktívne updatovaná: https://en.wikipedia.org/wiki/...

      Ak máte nejakú referenciu, prosím o ňu.Skrýt celý příspěvek

      • jj284b
        08:29 31.08.2022

        no len ci nejde o 108. regiment...

        no len ci nejde o 108. regiment...

      • StandaBlabol
        09:41 31.08.2022

        Fakt to nebudu znova hledat. Žádné "starší" reference nejsou. Včera jsem našel, v úplně jiné souvislosti, že bylo postaveno více pluků zorganizovaných z nově zmobilizovaných mužů z ...Zobrazit celý příspěvek

        Fakt to nebudu znova hledat. Žádné "starší" reference nejsou. Včera jsem našel, v úplně jiné souvislosti, že bylo postaveno více pluků zorganizovaných z nově zmobilizovaných mužů z DLR a LLR. Myslím, že tři pluky z jednoho pseudo státu a dva z druhého. A ten 109tý je jedním z nich.

        Dnes o něm mluví i ISW (link nahoře) a to je velmi seriózní zdroj.Skrýt celý příspěvek

        • MatejBabjak
          09:59 31.08.2022

          Osobne si myslím, že všetci (vrátane ISW) prebrali info z rovnakého (zrejme ukrajinského) zdroja a potenciálne šíria rovnaký nezmysel, ktorý som si chcel overiť. Ale keď referencia ...Zobrazit celý příspěvek

          Osobne si myslím, že všetci (vrátane ISW) prebrali info z rovnakého (zrejme ukrajinského) zdroja a potenciálne šíria rovnaký nezmysel, ktorý som si chcel overiť. Ale keď referencia nieje, tak holt nie je.Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      09:02 31.08.2022

      RUS urcite zahltia verejny priestor nezmyslami, kludne protichodnymi, robia dezinfo roky , budu aj teraz....obklucenie vysokopilia, ak sa rus nestiahli je vysoko pravdepodobne, ...Zobrazit celý příspěvek

      RUS urcite zahltia verejny priestor nezmyslami, kludne protichodnymi, robia dezinfo roky , budu aj teraz....obklucenie vysokopilia, ak sa rus nestiahli je vysoko pravdepodobne, kedze UA oslobodili aj Olyhne , ktore je hned vedla na zapad...ua by mali kontrolovat zasobovaciu trasu tym padom + je mozne ze urobili dalsi progres a s juhu zobreli Vysokopili viac do kliesti, ze je obec uplne obklucena a RUS uz nenamju moznost odist sa mi nezda, ale je informacne embargo, takze bohvie ako to tam vyzera, odkial este UA dokazali RUS vytlacit a dokoncit kotolSkrýt celý příspěvek

      • Verdon
        09:36 31.08.2022

        Momentálně víme kulové všichni. Je dusné ticho a ruské zprávy raději nečíst, protože to je o zdraví.

        Momentálně víme kulové všichni. Je dusné ticho a ruské zprávy raději nečíst, protože to je o zdraví.

      • sgaba
        10:14 31.08.2022

        Ten Ruský protiútok, mohl být vyprošťovací operací.
        https://liveuamap.com/en/2022/...

        Ten Ruský protiútok, mohl být vyprošťovací operací.
        https://liveuamap.com/en/2022/...

        • Tino
          10:24 31.08.2022

          jj javi sa to takto, nasledujuce dni budu napata, hlad po info bude velky.

          jj javi sa to takto, nasledujuce dni budu napata, hlad po info bude velky.

  • Adanedhel
    07:43 31.08.2022

    Dobré ráno vespolek. Doufám že Ukrajinská armáda smete sovětčičky co nejdál, rád bych upozornil, že při útoku dojde ke ztrátám, nicméně není to třeba tolik dramatizovat. Pevně ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobré ráno vespolek. Doufám že Ukrajinská armáda smete sovětčičky co nejdál, rád bych upozornil, že při útoku dojde ke ztrátám, nicméně není to třeba tolik dramatizovat. Pevně věřím že ofenzíva bude zlom v celé válce, ale jasno bude cca za týden. Doufám, že se sovetčíci nepodívají nikde za Dněpr. Francie a Německo jsou proti zmrazení víz. Jak typické. Inu, už dnes se projednávají věci které by na začátku roku byly zcela nemyslitelné. Myslím že s trochou trpělivosti dosáhneme hodně věcí. Klid a sílu!Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      08:07 31.08.2022

      Abychom to zase s tím optimismem nepřeháněli - když to dobře dopadne, tak se ZSU podaří od rusáků vyklidit pravý břeh Dněpru. Pak přijde rasputica a pokračování bude možné až v ...Zobrazit celý příspěvek

      Abychom to zase s tím optimismem nepřeháněli - když to dobře dopadne, tak se ZSU podaří od rusáků vyklidit pravý břeh Dněpru. Pak přijde rasputica a pokračování bude možné až v zimě.
      Co se týče dramatizování - pro každého mrtvého nebo zraněného to bude dramatické až až.Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        08:31 31.08.2022

        Tiež myslím , že netreba mať veľké oči. Ak sa podarí zvíťaziť na pravom brehu Dnepra budú rozbití najpelšie ruské jednotky. Prídu o veľké množstvo techniky , vojakov/zabití, ...Zobrazit celý příspěvek

        Tiež myslím , že netreba mať veľké oči. Ak sa podarí zvíťaziť na pravom brehu Dnepra budú rozbití najpelšie ruské jednotky.
        Prídu o veľké množstvo techniky , vojakov/zabití, zranenení, zajatí/ , technika neunikne žiadna a max . 1/3 zdemoralizovaných vojakov prejde ne druhý breh. Je otázka či to nebude začiatok rozkladu ruských vojsk na UA. Už to nezachárni ani 3. úderná armáda zo zálohy Hlavného stanu , ktorú posielaji ešalonmi na front! Je to niečo ako boli voľakedy Beriové Štraf bataliony zložené z trestncov, dezertérov a kulakov ? Aj oni si mali vyslúžiť odpusteni za cenu vlastnej smrti!Skrýt celý příspěvek

        • Moon
          08:44 31.08.2022

          Medvěd eště ani nevylez z nory, natož aby pobíhal po lese a vy už ho porcujete :-)

          Já jen pevně doufám, že to nebude postup ve stylu ruských postupů na Donbasu.

          Medvěd eště ani nevylez z nory, natož aby pobíhal po lese a vy už ho porcujete :-)

          Já jen pevně doufám, že to nebude postup ve stylu ruských postupů na Donbasu.

          • Misonek 76
            08:58 31.08.2022

            Jakejkoliv postup UA armady je dobrej. Znamena to totiz ze bojuji pres vsechmy ty stupidni keci moskalu a kolaborantu o rozpadajici se a 10x znicene UA armade a letectvu. Rusacka ...Zobrazit celý příspěvek

            Jakejkoliv postup UA armady je dobrej. Znamena to totiz ze bojuji pres vsechmy ty stupidni keci moskalu a kolaborantu o rozpadajici se a 10x znicene UA armade a letectvu. Rusacka armada je podle tech jejich kecu nejhorsi armada v historii sveta protoze evidentne neni schopna ani obsadit uzemi kde podle nich neni zadna funkcni armada protivnika. Ubohost v te nejvyssi mire.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          09:08 31.08.2022

          Vy, ale zcela zapomínáme na "Sreinerovu skupinu" co zaútočí dle vůdcové přání ze severu (od Kieva) a vpadne Ukrajincum do zad.
          To byl přece rozkaz!

          Vy, ale zcela zapomínáme na "Sreinerovu skupinu" co zaútočí dle vůdcové přání ze severu (od Kieva) a vpadne Ukrajincum do zad.
          To byl přece rozkaz!

      • HumInt
        08:35 31.08.2022

        Na druhej strane rasputica letectvu, Himarsom a ktovie čo ešte Ukrajina dostane vadiť nebude. Zdá sa, že ruské PVO neustále degraduje.

        Na druhej strane rasputica letectvu, Himarsom a ktovie čo ešte Ukrajina dostane vadiť nebude. Zdá sa, že ruské PVO neustále degraduje.

      • Toomk
        09:23 31.08.2022

        Taky si to myslim, pak přeskupit sily, systematicky ničit důležité cíle, zničit kerčský most a pokračovat na jihu v kombinaci s útokem od Záporoží na Melitopol

        Taky si to myslim, pak přeskupit sily, systematicky ničit důležité cíle, zničit kerčský most a pokračovat na jihu v kombinaci s útokem od Záporoží na Melitopol

  • waggon
    07:01 31.08.2022

    Tahle ztráta zabolí - M777 (A2) a obrněný nákladní vůz M1083A1P2 zničeny ruskou armádou. https://twitter.com/UAWeapons/... Kořistní MT-LBVM vybavený ...Zobrazit celý příspěvek

    Tahle ztráta zabolí - M777 (A2) a obrněný nákladní vůz M1083A1P2 zničeny ruskou armádou. https://twitter.com/UAWeapons/...
    Kořistní MT-LBVM vybavený dvojkanonem ZU-23-2 slouží v UA armádě. https://twitter.com/UAWeapons/...
    Zajímavý zdroj dělostřeleckých granátů ráže 122mm pro Ukrajince je pakistánská POF (Pakistani Ordnance Factories) https://twitter.com/UAWeapons/... jejich výrobky se dají lehce identifikovat https://twitter.com/UAWeapons/... jde možná o snahu Spojenců o získání výzbroje pro Ukrajinu https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ruský BTR-80/82A zničen https://twitter.com/UAWeapons/...
    A Stugna-P opět v akci a opět zasažený ruský obrněnec. https://twitter.com/UAWeapons/...

    Co se týče zdejších trollů, tak za poslední den tu má kolaborantprovalku 2 komentáře, které můžete libovolně honorovat na Ukrajinské velvyslanectví nebo na iniciativu „Sanitky pro Ukrajinu“.Skrýt celý příspěvek

  • raaczo
    06:57 31.08.2022

    Lehce opotřebovaná hlaveň

    https://twitter.com/u_me_reali...

    Lehce opotřebovaná hlaveň

    https://twitter.com/u_me_reali...

    • Cimbi
      07:16 31.08.2022

      Si to spletli a hlaveň poslali nepříteli místo projektilu ne? :-D

      Čekal bych podélné roztržení, ne že ji to urve hled před závěrem...

      Si to spletli a hlaveň poslali nepříteli místo projektilu ne? :-D

      Čekal bych podélné roztržení, ne že ji to urve hled před závěrem...

      • Jirosi
        07:29 31.08.2022

        Urve ji to v místě největšího namáhání/největšího vrubu.
        Technicky obě ty podmínky splňuje přechod hlavně.
        Dal od okokory klesá tlak, a ten rozdíl stačí aby to ruplo jinde.

        Urve ji to v místě největšího namáhání/největšího vrubu.
        Technicky obě ty podmínky splňuje přechod hlavně.
        Dal od okokory klesá tlak, a ten rozdíl stačí aby to ruplo jinde.

        • Hawk
          08:04 31.08.2022

          pokud použijeme odborné termíny, jde o "místo maximálního tlaku" a "místo největší změny příčného průřezu"... ale jinak naprostý souhlas...

          pokud použijeme odborné termíny, jde o "místo maximálního tlaku" a "místo největší změny příčného průřezu"... ale jinak naprostý souhlas...

          • Jirosi
            09:00 31.08.2022

            To jste nepochopil co se stalo. Hlaveň neodesla v místě změny průřezu, to by ji doslova vystřelil z děla. Ale její konec tam porad je. Rozvržení došlo v mist, kde je vysoký tlak ...Zobrazit celý příspěvek

            To jste nepochopil co se stalo.
            Hlaveň neodesla v místě změny průřezu, to by ji doslova vystřelil z děla. Ale její konec tam porad je.

            Rozvržení došlo v mist, kde je vysoký
            tlak od expanzjich plynu (pohyb náboje v hlavní ten tlak/teplotu uvolnuje).
            Rozdíl nejsiho průměru, vady ve vývrtka, pro změnu způsobují vrubovy účinek (trhliny).

            Pokud, jste myslel opravdu tlak. Tak největší změna objemu prostoru za náboje je na vnějším konci hlavně (náboj se pohybuje nejvyšší rychlosti).Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      08:08 31.08.2022

      Nic co by nespravilo pár aspirinů a kousek lepící pásky.

      Nic co by nespravilo pár aspirinů a kousek lepící pásky.

  • raaczo
    06:53 31.08.2022

    Krásné video pěchoty a cca 4 vrtáků. Ukrainian soldiers jumped out of Mi-8 helicopters in #Kherson Oblast and are seen getting ready to go to work in the ...Zobrazit celý příspěvek

    Krásné video pěchoty a cca 4 vrtáků.

    Ukrainian soldiers jumped out of Mi-8 helicopters in #Kherson Oblast and are seen getting ready to go to work in the fields.

    https://twitter.com/russkieukr... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      07:14 31.08.2022

      Čekal bych, že povezou aspoň nějaké S-8 pro krytí výsadku... Na těch vrtákách jsem neviděl žádnou výzbroj...

      Čekal bych, že povezou aspoň nějaké S-8 pro krytí výsadku... Na těch vrtákách jsem neviděl žádnou výzbroj...

      • Jirosi
        07:34 31.08.2022

        To je právě nesmyslnost konceptu ozbrojeného dopravního vrtulník. Pokud nese výpadek, je jeho kapacita využita na neseni (zbraně, závěsný ho omezuji). Proto vznikla samostatná ...Zobrazit celý příspěvek

        To je právě nesmyslnost konceptu ozbrojeného dopravního vrtulník.
        Pokud nese výpadek, je jeho kapacita využita na neseni (zbraně, závěsný ho omezuji).
        Proto vznikla samostatná kategorie bojových/bitevnich vrtulníku.Skrýt celý příspěvek

        • StandaBlabol
          07:49 31.08.2022

          Nesmyslnost konceptu? K Mi-24 přece "nět analoga".

          Nesmyslnost konceptu? K Mi-24 přece "nět analoga".

          • Hawk
            08:10 31.08.2022

            Hind je právě vyjímka potvrzující pravidlo... to se zase jednou sovětčíci shlédli v konceptu, který jinde propadl. ale oni to "sežrali"... zajímavá historie: ...Zobrazit celý příspěvek

            Hind je právě vyjímka potvrzující pravidlo... to se zase jednou sovětčíci shlédli v konceptu, který jinde propadl. ale oni to "sežrali"... zajímavá historie: https://en.wikipedia.org/wiki/... Ten měl nosit dokonce 15 vojáků, tomu nešlo odolat :-DSkrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            08:37 31.08.2022

            Právě proto má Hind nosnost pouze 8 chlapů...

            Právě proto má Hind nosnost pouze 8 chlapů...

      • Maximus
        08:11 31.08.2022

        Jirosi a proto USMC ma na svych UH1Y raketnice s Hydra 70 nebo APKWS. Mel by jim to nekdo jit ohlasit, že pouzivaji prekonany koncept :-))). Jsem moc rad, ze me máš mezi ...Zobrazit celý příspěvek

        Jirosi a proto USMC ma na svych UH1Y raketnice s Hydra 70 nebo APKWS. Mel by jim to nekdo jit ohlasit, že pouzivaji prekonany koncept :-))).

        Jsem moc rad, ze me máš mezi blokonovanymi a nemusim normálně číst ty nesmysly.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          08:36 31.08.2022

          Jak malej Jarda... V ignoru máte vy mě, ne já vás... Možná do bude tím, že ty vrtulníky slouží k dopravě pesaku z lodi na pevninu. Když je všechny přepravi do do dané oblasti. ...Zobrazit celý příspěvek

          Jak malej Jarda... V ignoru máte vy mě, ne já vás...

          Možná do bude tím, že ty vrtulníky slouží k dopravě pesaku z lodi na pevninu. Když je všechny přepravi do do dané oblasti. Takže vrati na loď pro výzbroj..

          Ale klidně se ztrapnujte dal.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          12:11 31.08.2022

          Jen se tak zeptám, když má UH-1 podvěšené rakety a kulomety, veze k tomu taky výsadek ?

          Jen se tak zeptám, když má UH-1 podvěšené rakety a kulomety, veze k tomu taky výsadek ?

  • FxStudio
    01:07 31.08.2022

    Trochu OT: v skratke: kvoli vybuchu velkej podmorskej sopky v januari tohoto roka hrozi v severnej amerike a europe tuhsia zima (dochadza uz 3.kvartal k vyznamnemu ochladzovaniu ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu OT: v skratke: kvoli vybuchu velkej podmorskej sopky v januari tohoto roka hrozi v severnej amerike a europe tuhsia zima (dochadza uz 3.kvartal k vyznamnemu ochladzovaniu stratosfery na juznej pologuli vdaka mnozstvu vychrlenej vodnej pary a siry => je pravdepodobnejsi rozpad severneho polarneho vortexu a unik chladneho vzduchu do juznejsich lokalit v Europe)

    Snad budu zasobniky naplnene dostatocne a nezacnu kolaborantske / takmerkolaborantske vlady maknut....

    https://www.severe-weather.eu/... Skrýt celý příspěvek

    • mamut
      01:47 31.08.2022

      ved nech si meknu, aj tak vecsina zbrani pojde z USA

      ved nech si meknu, aj tak vecsina zbrani pojde z USA

    • mabc
      01:56 31.08.2022

      A tu zasa pisu pravy opak - ochladenie po vybuchoch sopiek sposobuju aerosoly ale v tomto vybuchu ide o vodnu paru, ktora v stratosfere zadrziava teplo a posobi opacne. Takze by ...Zobrazit celý příspěvek

      A tu zasa pisu pravy opak - ochladenie po vybuchoch sopiek sposobuju aerosoly ale v tomto vybuchu ide o vodnu paru, ktora v stratosfere zadrziava teplo a posobi opacne. Takze by som z toho nemal paniku, pisu ze to moze posobit az 5-10 rokov; podla tychto zdrojov nas pre zmenu cakaju o trochu malo teplejsie zimy :)

      Zroj 1: https://climate.nasa.gov/news/...

      Zdroj 2: https://www.npr.org/2022/08/03... Skrýt celý příspěvek

    • econ 2
      02:10 31.08.2022

      Je verohodny ten odkaz? Ptám se jako laik v této oblasti. Nicméně článek mi přijde takový nějaký divný. Neříkám že je špatně (jsem laik), ale obecně tvrdí něco jiného, než co je k ...Zobrazit celý příspěvek

      Je verohodny ten odkaz? Ptám se jako laik v této oblasti. Nicméně článek mi přijde takový nějaký divný. Neříkám že je špatně (jsem laik), ale obecně tvrdí něco jiného, než co je k dispozici jinde.
      Např. https://www.google.com/amp/s/s...
      Uvádí vliv erupce na teplotu asi 0.004 stupně.

      Dále v minulosti jsme měli významnější výbuchy sopek, kdy k jevu popisovaném v článku nedošlo. Článek se také soustředí hodně na chladící efekt vodní páry, což je nejvyznamnejsi skleníkový plyn v atmosféře.
      Letošní rok je navíc zatím nejteplejší za historii měření.Skrýt celý příspěvek

    • ArcheologJD
      08:16 31.08.2022

      Sopka co bouchne na jih od rovníku jen nepatrně ovlivní klima na severní hemisféře a naopak. Globální dopad mají erupce sopek co jsou na rovníku jako např Tambora. Na severní ...Zobrazit celý příspěvek

      Sopka co bouchne na jih od rovníku jen nepatrně ovlivní klima na severní hemisféře a naopak. Globální dopad mají erupce sopek co jsou na rovníku jako např Tambora. Na severní polární vortex maj dopad výbuchy sopek co jsou na Islandu, Kanárech, ve Středomoří, Aliašce nebo na Kamčatce ale né někde v jižním Tichomoří vzdušná cirkulace to prostě neumožňuje.Skrýt celý příspěvek

  • FxStudio
    00:55 31.08.2022

    Mordorci onanuju na topware nad SK Mig 29. Medzi balastom typu "za dva dni je z nich 11 rakiev" a "v 44 sme vas mali nechat nacistom" zaujal jeden komentar, ktory ma aj nezvycajne ...Zobrazit celý příspěvek

    Mordorci onanuju na topware nad SK Mig 29. Medzi balastom typu "za dva dni je z nich 11 rakiev" a "v 44 sme vas mali nechat nacistom" zaujal jeden komentar, ktory ma aj nezvycajne dost lajkov - boja sa, ze su prisposobene na AGM-88 a ze to sposobi problemy ich PVO.

    https://topwar.ru/201054-v-ver... Skrýt celý příspěvek

    • Knihomol79
      01:05 31.08.2022

      To ako naozaj ? Oni sa boja toho , že " naše " MiGy sú prispôsobené IBA na strely AGM-88 ? Nič potenciálne iné ich netrápi ? No , škoda , že tam nechodím ... by ma zaujímalo, ak by ...Zobrazit celý příspěvek

      To ako naozaj ? Oni sa boja toho , že " naše " MiGy sú prispôsobené IBA na strely AGM-88 ? Nič potenciálne iné ich netrápi ? No , škoda , že tam nechodím ... by ma zaujímalo, ak by tam niekto zo žartu v diskusii tresol, že sa boja zbytočne. Že " naše " 29-ky sú uspôsobené iba na strely AIM-120 ... :-)Skrýt celý příspěvek

      • FxStudio
        01:24 31.08.2022

        no je to tam same "nacisti" blah blah "bratsky narod" blah blah "je to zbytocne vobec posielat" blah blah "nicime v priemere 2 stihacky denne", takze znova mod sebavedomy sebaklam ...Zobrazit celý příspěvek

        no je to tam same "nacisti" blah blah "bratsky narod" blah blah "je to zbytocne vobec posielat" blah blah "nicime v priemere 2 stihacky denne", takze znova mod sebavedomy sebaklam :) Dobre pre UA i pre nas.Skrýt celý příspěvek

        • Lars
          01:55 31.08.2022

          Ne snad že bychom na tomto fóru byli sebevědomého sebeklamu zcela ušetřeni...

          Ne snad že bychom na tomto fóru byli sebevědomého sebeklamu zcela ušetřeni...

          • Jura99
            07:16 31.08.2022

            jenže my fandíme obraně, oni fandí útoku na souseda a vraždění lidí. Jsou to zaostalí primitivové

            jenže my fandíme obraně, oni fandí útoku na souseda a vraždění lidí. Jsou to zaostalí primitivové

    • Mr.Tomas
      05:59 31.08.2022

      Ano suhlasim, mali nas nechat nacistom. Aj moj pradedo ktory sa SNP zucasnil vravieval - keby vtedy americania nezastavili pri Plzni.... mozno vy by ste sa tu uz mali ako vo ...Zobrazit celý příspěvek

      Ano suhlasim, mali nas nechat nacistom. Aj moj pradedo ktory sa SNP zucasnil vravieval - keby vtedy americania nezastavili pri Plzni.... mozno vy by ste sa tu uz mali ako vo Svajciarsku ;(Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        08:09 31.08.2022

        Jo, kdyby tak Patton tenkrát opravdu ztratil spojení :-).

        Jo, kdyby tak Patton tenkrát opravdu ztratil spojení :-).

        • RobS
          08:29 31.08.2022

          Se bojim, že i pak by se politici nějak domluvili...

          Se bojim, že i pak by se politici nějak domluvili...

    • 08:51 31.08.2022

      Nedalo mi a ako reakciu na jedneho, ktory pisal o tom, ze nas mali nechat nacistom, napisal som tam par zvastov. Asi to nema velky vyznam, ale neodolal som... "Povstanie ...Zobrazit celý příspěvek

      Nedalo mi a ako reakciu na jedneho, ktory pisal o tom, ze nas mali nechat nacistom, napisal som tam par zvastov. Asi to nema velky vyznam, ale neodolal som...
      "Povstanie potrebovala tiez Cervena armada, aby mala ulahceny prechod cez Duklu. Aby mohla Rus ziskat europu a naplnit Dzugasviliho ambiciu vyviezt socializmus do Europy. Preto sme ostali 70 rokov pod zaostalou ruskou cizmou. Fakt "vdaka". Stalin dobre vedel, ze ak nie on, Europu zaberu amici. Vy ste neoslobodzovali, ale obsadzovali, vdaka obeti mnozstva biednych ruskych muzov a zien, ktorych generali poslali na zlu smrt".Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        09:14 31.08.2022

        Lenže CA vôbec neplánovala pohyb na Duklu. Hlavné smery boli na Berlín cez Poľsko a druhý úder cez maďarské roviny. Povstalci sa snažili o koordináciu s CA a plánom na obsadenie a ...Zobrazit celý příspěvek

        Lenže CA vôbec neplánovala pohyb na Duklu. Hlavné smery boli na Berlín cez Poľsko a druhý úder cez maďarské roviny. Povstalci sa snažili o koordináciu s CA a plánom na obsadenie a udržanie priesmykov, lenže zo strany CA nebola vôľa na takýto plán. Vieme ako dopadli kuriéri vyslaní do ZSSR ...Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    00:03 31.08.2022

    Ruský nácek Solovyov vypouští svoje moudra. "Evropa nás nechápe, pro ně je "velká válka" ta 1. světová, pro nás je to druhá. Ztratili jsme 27 mil. Sovětů. Celá Evropa se tehdy ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský nácek Solovyov vypouští svoje moudra.

    "Evropa nás nechápe, pro ně je "velká válka" ta 1. světová, pro nás je to druhá. Ztratili jsme 27 mil. Sovětů. Celá Evropa se tehdy spojila, aby náš "židobolševiky" vyhladila. Nikdy Vám neodpustíme. Scholz je nacista, na Ukrajině jsou samí nacisté. Pokud bude válka s NATEM, tak ji vyhrajeme. Jsou jen dvě možnosti a ta druhá se Vám líbit nebude. K čemu potřebujeme svět ve kterém nebude Rusko?"

    Tohle je prostě nacismus, fašismus, šovinismus a obecný kokotismus toho nejhrubšího zrna kořeněný historickým revanšismem.

    Moje odpověď je, že :

    My, národy východní a střední Evropy máme ruských kokotů až po krk. Máme po krk jejich invazí, povyšování se a hraní si na nenáviděnou oběť, přitom historicky Rusko pokaždé když jen trochu mohlo (a zrovna nezabíjelo vlastní lidi) tak napadalo a vraždilo své sousedy a poté jejich sousedy. Ruská minulost a chování k nám by se odpustit dalo, jejich odmítání přiznání si historických křivd a provinění vůči nám, případně omlouvání těchto kroků už nikoliv. A co je neomluvitelné kompletně je pokračování v tomto invazivním chování při útoku na svého souseda, jeho kulturu, historii, jeho zemi a obyvatele Ukrajiny. Proto My, národy střední a východní Evropy Rusku neodpustíme a budeme si mezigeneračně pamatovat jeho chování vůči nám. Rusko nemá v našich končinách, kulturně, historicky a poměrově i ekonomicky bohatých, nic co pohledávat a jakýkoliv pokus o omezení naší svobody, hodnot a snaha o utlačování, ponižování či vyvražďování našich národů a zabírání našich území, bude tvrdě zodpovězen plnou silou armád nás a našich západních spojenců. Národy sv. Václava, sv. Ondřeje, sv. Kazimíra, sv. Meinharda, sv. Panny Marie Sedmibolestné a sv. Stanislava si nepřejí být národy ruských otroků.

    https://twitter.com/francis_sc... Skrýt celý příspěvek

    • vz. 58
      00:11 31.08.2022

      just briefy: Daniku, díky za tu odpověď!

      just briefy: Daniku, díky za tu odpověď!

    • salatnik
      00:33 31.08.2022

      Kašlať na toho blázna, však už vyhladzoval celý svet v svojich rečiach tisíckrát, proste nikto normálny mu nevenuje pozornosť.

      Kašlať na toho blázna, však už vyhladzoval celý svet v svojich rečiach tisíckrát, proste nikto normálny mu nevenuje pozornosť.

    • Adanedhel
      00:47 31.08.2022

      Kéž by území na kterém leží sovětsko šlo oddělit od pevniny a poslat na pluto s tamní lidskou posádkou, bylo by mí lío akorát divokých zvířat, ale potom by se dalo žít.

      Kéž by území na kterém leží sovětsko šlo oddělit od pevniny a poslat na pluto s tamní lidskou posádkou, bylo by mí lío akorát divokých zvířat, ale potom by se dalo žít.

    • slimak
      00:57 31.08.2022

      ...Zobrazit celý příspěvek

      https://e.dennikn.sk/2983690/c...
      Mna ovplyvnili dvaja cesi,tento chcel aby som dal 1% majetku. OK poslal som im na slovensku ambasadu 2000 euro. Na dvakrat.

      A druhy cech.
      https://video.aktualne.cz/ukra...
      Vozil tam zdravotnicke vybavenie a tabletky PO znasilneni. Ako chces tym zenam pomoct po- tabletkami PO? Ukrajinskym zenam pomozem len tak ,ze ich chlapy budu mat zbrane, pochopil to on aj ja.Skrýt celý příspěvek

      • slimak
        01:29 31.08.2022

        Teraz som poslal dalsich 1000 eur. Nevravim ze mne(rodine ,posielala to zena a bola nasrata) tie peniaze nebudu chybat,ale Ukrajine pomozu ovela viac.

        Teraz som poslal dalsich 1000 eur. Nevravim ze mne(rodine ,posielala to zena a bola nasrata) tie peniaze nebudu chybat,ale Ukrajine pomozu ovela viac.

        • slimak
          01:51 31.08.2022

          Ja som nikdy nedal uplatok. Mam 44 rokov, nikdy. Ani policajtovi mal som 5 pokut zaplatil som. Nie 50ci by mohlo 12. Ak odomna niekto bude chciet uplatok to russak po vojne z ...Zobrazit celý příspěvek

          Ja som nikdy nedal uplatok. Mam 44 rokov, nikdy. Ani policajtovi mal som 5 pokut zaplatil som. Nie 50ci by mohlo 12. Ak odomna niekto bude chciet uplatok to russak po vojne z Ukrajincom bude si gratulovat.Skrýt celý příspěvek

        • Danik
          10:48 31.08.2022

          Klobouk dolů. Jsi machr.

          Klobouk dolů. Jsi machr.

    • Jura99
      07:19 31.08.2022

      Naše část světa musí investovat do protiraketové obrany, ideálně dokončit vývoj laserů. Dnes máme tuto PVO skoro nulovou. I když vyřídíme ruskou verbež, do budoucna se nepřítel ...Zobrazit celý příspěvek

      Naše část světa musí investovat do protiraketové obrany, ideálně dokončit vývoj laserů. Dnes máme tuto PVO skoro nulovou. I když vyřídíme ruskou verbež, do budoucna se nepřítel vždy bohužel najde.Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      07:38 31.08.2022

      Tesat do kamenné desky, a pak jim tu desku omlátit o hlavu. :-)

      Tesat do kamenné desky, a pak jim tu desku omlátit o hlavu. :-)

    • mikrofon
      08:25 31.08.2022

      Na to abych sem mohl dat palec nahoru,tak jsem se i prihlasil….Moc pekne jste to napsal pane Daniku.

      Na to abych sem mohl dat palec nahoru,tak jsem se i prihlasil….Moc pekne jste to napsal pane Daniku.

  • vz. 58
    23:25 30.08.2022

    Už to tady bylo: Zemřel Gorbačov, poslední z velkých politiků studené války, muž, který pochopil, že Sovětský svaz a systém jeho satelitů je neudržitelný. On je spolu s Reaganem, ...Zobrazit celý příspěvek

    Už to tady bylo: Zemřel Gorbačov, poslední z velkých politiků studené války, muž, který pochopil, že Sovětský svaz a systém jeho satelitů je neudržitelný. On je spolu s Reaganem, Thatcherovou a Kholem skutečný „vítěz“ studené války. Nebo jinak: díky němu zanikl sovětský socialismus, a to bez většího krveprolití. Pro mě je Gorby velkou postavou, muž, který si uvědomil chyby systému a poznal, že jediný způsob, jak to ukončit je spolupráce s ostatními světovými politiky, tak, aby nebyla válka. Proto ho v Rusku nenávidí a na Západě (a my tím Západem jsme) nechápou.
    Dne 15. října 1990 obdržel Nobelovu cenu za mír a v roce 1992 mu bylo uděleno ocenění Ronald Reagan Freedom Award.
    Já vím, že v historii neplatí „kdyby“, ale kdyby byl Gorby u moci v roce 2022, žádná ruská agrese na Ukrajinu by nebyla.
    Skvělý dokumentární film natočil Vitalij Manskij (dnes v exilu), ČT ho připravuje do vysílání. Viděl jsem ho na české premiéře a opravdu to stojí za to.
    https://www.csfd.cz/film/93218...
    https://www.ceskatelevize.cz/t... Skrýt celý příspěvek

    • RobS
      23:34 30.08.2022

      Ač nejsem Rusofil, Gorbačov mi byl milejší než ostatní ruská "elita".

      Ač nejsem Rusofil, Gorbačov mi byl milejší než ostatní ruská "elita".

      • majales
        00:49 31.08.2022

        Málokdo zde si je ochoten připustit, jak moc formoval a determinoval Gorbačov náš současný život. To co nastalo v letech 1988-1990 v celé střední a východní Evropě, by nebylo možné ...Zobrazit celý příspěvek

        Málokdo zde si je ochoten připustit, jak moc formoval a determinoval Gorbačov náš současný život. To co nastalo v letech 1988-1990 v celé střední a východní Evropě, by nebylo možné bez člověka typu Gorbačova. Myslím, že kdyby soudruzi prosadili třeba takového politika typu Pjotr Demičev, nejspíš ještě bychom ještě stále žili ve všeobjímajícím ráji socialismu.. https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

    • Radovan
      23:43 30.08.2022

      Ano, díky Gorbačovovi přestal SSSR aktivně zasahovat do dění ve svých satelitech, ale jeho úmyslem určitě nebyl rozpad a konec SSSR. Viděl jeho velké problémy a myslel že ho ...Zobrazit celý příspěvek

      Ano, díky Gorbačovovi přestal SSSR aktivně zasahovat do dění ve svých satelitech, ale jeho úmyslem určitě nebyl rozpad a konec SSSR. Viděl jeho velké problémy a myslel že ho zachrání reformami. Jenže ty obtíže ještě více odhalily a SSSR se Gorbačovovi rozsypal pod rukama. Proti jeho vůli.Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        00:04 31.08.2022

        Netreba zabudnúť na pučistov, ktorí do toho hodili vidly... A po skončení puču už hviezdil taký Jeľcin....

        Netreba zabudnúť na pučistov, ktorí do toho hodili vidly... A po skončení puču už hviezdil taký Jeľcin....

    • mamut
      00:21 31.08.2022

      strelkov ku gorbacovovi https://vk.com/wall347260249_6... < normalne by som paste-ol preklad, ale monarchista strelkov sa dnes vygrcal, tak to tu nechcem spinit

      strelkov ku gorbacovovi https://vk.com/wall347260249_6... < normalne by som paste-ol preklad, ale monarchista strelkov sa dnes vygrcal, tak to tu nechcem spinit

      • Ján Paliga
        12:30 31.08.2022

        A až mi je čudné ako kremeľský Vodca Gorbačova naopak vychvaloval.... Čo mi je divné, keď rozpad ZSSR považuje za katastrofu a Rusi vinu pripisovali Gorbimu...

        A až mi je čudné ako kremeľský Vodca Gorbačova naopak vychvaloval.... Čo mi je divné, keď rozpad ZSSR považuje za katastrofu a Rusi vinu pripisovali Gorbimu...

    • Jirosi
      06:27 31.08.2022

      Gorbačovovy se podařilo mnohé, za mnohé mu vděčíme. Ale nena smysl uvádět nepravdy. Ten člověk upřímně věřil v SSSR. Jen nebyl ochotný nechát masakrovat lidi, aby byl klid na ...Zobrazit celý příspěvek

      Gorbačovovy se podařilo mnohé, za mnohé mu vděčíme.
      Ale nena smysl uvádět nepravdy.
      Ten člověk upřímně věřil v SSSR. Jen nebyl ochotný nechát masakrovat lidi, aby byl klid na práci.
      SSSR neskončil díky němu. On zůstal vládcem bez poddanych. Za fakticky rozpad SSSR vděčíme ambicióznímu Jelcinovy.Skrýt celý příspěvek

      • GlobeElement007
        07:35 31.08.2022

        A vojenskému puči, který z Gorbačova udělal muže bez moci a z Jelcina vládce Ruska.

        A vojenskému puči, který z Gorbačova udělal muže bez moci a z Jelcina vládce Ruska.

    • Jura99
      07:23 31.08.2022

      Gorbi byl pro nás největší komunista, protože poněkud nechtíc zazvonil bolševikům umíráček. Je to i symbol, že jakkoliv silná totalita stojí na hliněných nohou, protože Pravda vždy ...Zobrazit celý příspěvek

      Gorbi byl pro nás největší komunista, protože poněkud nechtíc zazvonil bolševikům umíráček. Je to i symbol, že jakkoliv silná totalita stojí na hliněných nohou, protože Pravda vždy vítězí.Skrýt celý příspěvek

    • Karol.Melichercik
      07:27 31.08.2022

      Suhlasim s komentarom nizsie, ZSSR sa nerozpadlo vdaka Gorbacovovi ale napriek nemu. Rusko zbankrotovalo to si malokto uvedomuje a ten bolsevicky bankrot dost urychlila havaria v ...Zobrazit celý příspěvek

      Suhlasim s komentarom nizsie, ZSSR sa nerozpadlo vdaka Gorbacovovi ale napriek nemu. Rusko zbankrotovalo to si malokto uvedomuje a ten bolsevicky bankrot dost urychlila havaria v Cernobyle. Podla relevantnych odhadov ich to stalo vtedajsich 20 mld. USD. Na tu dobu ohromna suma. A rozpad sa zacal rozpadom socialistickeho bloku v Nemecku kde uz boli demonstracie kvoli nespokojnosti. AJ NDR malo dlh vtedajsich cca 50 mld. zapadonemeckych mariek. A potom ta nestastna tlacovka Schabowskeho ked sa prekecol o slobodnom vycestovani a ludia vzali hranice utokom. Malokto vie ale Egon Krenz ked sa z Kremla pytali co to ma znamenat tak vtedy zaklamal ze prechody sa uzavreli a obsadila ich armada. Co nebola pravda. A ten rozbehnuty vlak uz neslo zastavit.Skrýt celý příspěvek

      • GlobeElement007
        07:37 31.08.2022

        No a předtím to načala Solidarita v Polsku a pak v Maďarsku otevřeli hranice s Rakouskem, což způsobilo exodus východních Němců.

        No a předtím to načala Solidarita v Polsku a pak v Maďarsku otevřeli hranice s Rakouskem, což způsobilo exodus východních Němců.

      • HumInt
        08:07 31.08.2022

        Gorbačova tam dali, aby niečo urobil s totálnym ekonomickým úpadkom celého Sovietskeho bloku. Jeho idea bola povoliť trochu opraty. Komunistický oparát bol od hora dole neschopný a ...Zobrazit celý příspěvek

        Gorbačova tam dali, aby niečo urobil s totálnym ekonomickým úpadkom celého Sovietskeho bloku. Jeho idea bola povoliť trochu opraty. Komunistický oparát bol od hora dole neschopný a potrebovali vytiahnuť do funkcií schopnejších ľudí. Tak to komunisti robili vždy, keď im došli iné možnosti. Len nepočítal s tým, že sa im rozsypú kolónie ako domček z karát a ľudia sa už nedajú znova na komunistické sľuby nachytať. Taktiež sa neschopné kádre neboli ochotné nechať vymeniť a ani ich nebolo čím nahradiť, pretože aj na nižších úrovniach až po organizácie mládeže to boli neschopní a okolím vysmievaní trtkovia. Bol som vtedy na strednej a neskôr vysokej škole, veľmi dobre si to pamätám. Nikto príčetný a schopný si svoju budúcu kariéru nespájal s komunistickou funkciou.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      07:47 31.08.2022

      RIP! To je člověk, který dal východnímu bloku šanci opravdu žít. Existence KLDR je důkazem toho, že sedět v té době na jeho místě někdo jiný, tak to u nás mohlo vypadat jinak. ...Zobrazit celý příspěvek

      RIP! To je člověk, který dal východnímu bloku šanci opravdu žít. Existence KLDR je důkazem toho, že sedět v té době na jeho místě někdo jiný, tak to u nás mohlo vypadat jinak. A komunisti jako Babiš, Tělíčka, Pavel a spoustu dalších by jeli úplně jinou kariéru.Skrýt celý příspěvek

  • Veteranprotivalce
    23:08 30.08.2022

    U Chersonu je situace stále nepřehledná, vedou se těžké boje. Ukrajincům se podařilo na některých úsecích postoupit a nadále útočí a zřejmě i postupují- ale za cenu těžkých ...Zobrazit celý příspěvek

    U Chersonu je situace stále nepřehledná, vedou se těžké boje. Ukrajincům se podařilo na některých úsecích postoupit a nadále útočí a zřejmě i postupují- ale za cenu těžkých ztrát.
    Nyní jsem nahrál cca. 10 videí se zničenou UKR technikou - ty ztráty jsou opravdu velké.
    Např. zde
    https://www.youtube.com/watch?...

    pls. jestli máte nějaký zdroj se zničenou Ruskou technikou prosím o odkaz... rád bych to dal na kanál ať je zpravodajství vyvážené. díkySkrýt celý příspěvek

    • McCoolie16
      23:16 30.08.2022

      To je porad to stejne video dokola. Nechte prosim teto subtilni propagandy.

      To je porad to stejne video dokola. Nechte prosim teto subtilni propagandy.

      • Veteranprotivalce
        23:19 30.08.2022

        máte jich tam dalších 9....

        máte jich tam dalších 9....

        • Jirosi
          07:27 31.08.2022

          Tím pádem jich tam máte o 10.vic než bylo potřeba...

          Tím pádem jich tam máte o 10.vic než bylo potřeba...

    • Storm
      23:30 30.08.2022

      Veteranprotivalce:
      A co ty jsi vůbec zač synečku? Ty jsi jako nějaky YouTuber?

      Veteranprotivalce:
      A co ty jsi vůbec zač synečku? Ty jsi jako nějaky YouTuber?

      • Ján Paliga
        09:21 31.08.2022

        On je Ynfluencer :)

        On je Ynfluencer :)

    • Tonda
      23:30 30.08.2022

      Zdravím ruské troly do Petrohradu. Jaké tam dnes máte počasí?

      Zdravím ruské troly do Petrohradu. Jaké tam dnes máte počasí?

    • montecasino1
      23:33 30.08.2022

      už to tu bolo, neunúvajte sa a v skutku sú tam veľké straty ako vidím na tom videu.

      už to tu bolo, neunúvajte sa a v skutku sú tam veľké straty ako vidím na tom videu.

    • sgaba
      00:01 31.08.2022

      Myslím, že jste, už docela dost trapný.

      Myslím, že jste, už docela dost trapný.

    • Talvi
      00:12 31.08.2022

      Dnes odpoledne pošlu litránek na účet UA velvyslanectví v Praze jako poděkování za tvůj příspěvek. Ukrajina a svobodný svět ti děkuje, ty ruská vši :)

      Dnes odpoledne pošlu litránek na účet UA velvyslanectví v Praze jako poděkování za tvůj příspěvek. Ukrajina a svobodný svět ti děkuje, ty ruská vši :)

    • damra
      00:37 31.08.2022

      jdete na blacklist

      jdete na blacklist

    • VU 5937
      01:55 31.08.2022

      Kde je na videu důkaz o těžkých ztrátách a bojích a zničené technice?

      Kde je na videu důkaz o těžkých ztrátách a bojích a zničené technice?

    • Cimbi
      04:37 31.08.2022

      Hledej zdroje i jinde, než na ruských webech...

      Natáčej si videa jak chceš. Nebudu Ti vydělávat zobrazením reklam. Ještě to pošleš orkům!

      Hledej zdroje i jinde, než na ruských webech...

      Natáčej si videa jak chceš. Nebudu Ti vydělávat zobrazením reklam. Ještě to pošleš orkům!

    • Oromis
      07:21 31.08.2022

      Další jméno na dělostřelecký granát?

      Další jméno na dělostřelecký granát?

    • Klimesov
      07:44 31.08.2022

      Ty jo. Ukrajina má ve válce ztráty. No tak teď jste objevil Ameriku.
      Takové novinky a zajímavosti se člověk nedozví každý den.
      děláte opravdu záslužnou práci :D :D

      Ty jo. Ukrajina má ve válce ztráty. No tak teď jste objevil Ameriku.
      Takové novinky a zajímavosti se člověk nedozví každý den.
      děláte opravdu záslužnou práci :D :D

    • Auron
      09:45 31.08.2022

      na zdroje se znicenou ruskou technikou si budes muset pockat protoze ukraina vyhlasila striktni embargo na vydavani jakychkoli zprav...

      na zdroje se znicenou ruskou technikou si budes muset pockat protoze ukraina vyhlasila striktni embargo na vydavani jakychkoli zprav...

  • krizzdenek
    22:38 30.08.2022

    A u jaké zbraně na Ukrajině Gorbačov sloužil?

    A u jaké zbraně na Ukrajině Gorbačov sloužil?

    • matus
      00:50 31.08.2022

      Lukostrelci

      Lukostrelci

  • ArthurHarris
    22:37 30.08.2022

    https://twitter.com/Gerashchen...

    Mikhail Gorbachev, last USSR president, died at age 91.

    https://twitter.com/Gerashchen...

    Mikhail Gorbachev, last USSR president, died at age 91.

    • ArthurHarris
      22:37 30.08.2022

      tak PavolR bol skor, pardon

      tak PavolR bol skor, pardon

    • GlobeElement007
      07:39 31.08.2022

      Not only last, but also the first.

      Not only last, but also the first.

  • PavolR
    22:32 30.08.2022
    • Janhansen
      22:49 30.08.2022

      Mě to nedá, ale já jsem Gorbačova uznával. Sledoval jsem v přímé přenosu jeho jednání s Reaganem v Reykjavíku a Oslu a tam tam fakt jednali muži. A tak dneska je to trochu jinak.

      Mě to nedá, ale já jsem Gorbačova uznával. Sledoval jsem v přímé přenosu jeho jednání s Reaganem v Reykjavíku a Oslu a tam tam fakt jednali muži. A tak dneska je to trochu jinak.

      • Mortles
        23:06 30.08.2022

        Trochu tragická postava, popravdě.

        Trochu tragická postava, popravdě.

        • vz. 58
          00:05 31.08.2022

          Ano, Gorby byl tragickou osobností, ale jen částečně. Když se podíváme na definici pojmu: „Tragédie (z řec. tragóidiá – zpěv kozlů, tragos – kozel, óidé – zpěv) je forma dramatu s ...Zobrazit celý příspěvek

          Ano, Gorby byl tragickou osobností, ale jen částečně. Když se podíváme na definici pojmu: „Tragédie (z řec. tragóidiá – zpěv kozlů, tragos – kozel, óidé – zpěv) je forma dramatu s vážným obsahem. Hrdina se obvykle dostane do neřešitelného konfliktu s vlastním osudem, v marném boji následně podléhá a je dohnán k záhubě.“ (viz wiki)
          Tak ano, ale naštěstí nezemřel jako tragéd (což je je ekvivalent lúzra).Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            07:41 31.08.2022

            Kdyz to nebudeme brát z osobního pohledu (žil dal). Ale vezme to z pohledu kariérní politika. Tak to vystihuje je po posledního slovo. Doslova politiky umřel ve funkci vůdce SSSR, ...Zobrazit celý příspěvek

            Kdyz to nebudeme brát z osobního pohledu (žil dal).
            Ale vezme to z pohledu kariérní politika. Tak to vystihuje je po posledního slovo.
            Doslova politiky umřel ve funkci vůdce SSSR, když z něj jeho členové vystoupily.Skrýt celý příspěvek

      • vz. 58
        00:08 31.08.2022

        Vzpomínám na to také a vidím to jako dnes; bylo to klíčové, stejně jako jednání na Maltě. Ve srovnání s dneškem je to skoro idylické. Ale vážně: tenkrát jsme byli zachráněni před ...Zobrazit celý příspěvek

        Vzpomínám na to také a vidím to jako dnes; bylo to klíčové, stejně jako jednání na Maltě. Ve srovnání s dneškem je to skoro idylické.
        Ale vážně: tenkrát jsme byli zachráněni před válkou. Janhansen má recht!Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        00:54 31.08.2022

        Dneska jednají zásadně jen hermafroditi.

        Dneska jednají zásadně jen hermafroditi.

      • GlobeElement007
        07:41 31.08.2022

        Pro mne to byl pořád rusácký papaláš, pravda mezi těmi ostatními vyčníval díky ochotě nechat padnout sovětskou říši - když mu došlo, že se to nedá udržet. Ale do pobaltí poslal ...Zobrazit celý příspěvek

        Pro mne to byl pořád rusácký papaláš, pravda mezi těmi ostatními vyčníval díky ochotě nechat padnout sovětskou říši - když mu došlo, že se to nedá udržet.

        Ale do pobaltí poslal tanky. Rozpad říše byl důsledkem jeho poněkud naivního pokusu o socialismus s lidskou tváří. Diktatura nemůže být polovičatá.Skrýt celý příspěvek

    • McCoolie16
      23:18 30.08.2022

      Komunista a naivka kazdym coulem. Vysledky i jeho politiky vidime dnes na Ukrajine.

      Komunista a naivka kazdym coulem. Vysledky i jeho politiky vidime dnes na Ukrajine.

      • Karol.Melichercik
        07:39 31.08.2022

        Suhlas, je to podobne ako robit na Slovensku z Dubceka hrdinu. Ano neberiem ze chcel ten rezim trochu zmekcit ale bol to bolsevik, vysoky predstavitel politbyra a tam sa neocitne ...Zobrazit celý příspěvek

        Suhlas, je to podobne ako robit na Slovensku z Dubceka hrdinu. Ano neberiem ze chcel ten rezim trochu zmekcit ale bol to bolsevik, vysoky predstavitel politbyra a tam sa neocitne clovek zo dna na den ale je nutne sa tam vysplhat. A zrejme v tej strane mlcal ked sa ludia strielali na hraniciach a zatvarali do lagrov, od 1953 bol na dost vyznamne pozicii v strane na kraji a od 1958 clen ustredneho vyboru. Aj Dubcek po prevrate v 68 este posobil dost vysoko napr. podpisal obuskovy zakon a potom ho upratali ako velvyslanca do Turecka a v 1970 vyhazov zo strany.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        07:44 31.08.2022

        Na Ukrajině hlavně vidíme výsledky jeho slov, že západ slíbil nerozsirovat NATO.
        Kterým tuhle invazi Rusové omlouvaji.

        Na Ukrajině hlavně vidíme výsledky jeho slov, že západ slíbil nerozsirovat NATO.
        Kterým tuhle invazi Rusové omlouvaji.

Načítám diskuzi...