VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • alansi
    11:15 27.09.2022

    Dalších 550 rusáků mimo. Ukrajinci jedou bomby :-)

    https://twitter.com/andrewofpo...

    Dalších 550 rusáků mimo. Ukrajinci jedou bomby :-)

    https://twitter.com/andrewofpo...

  • Praskot
    11:01 27.09.2022

    Mobikové mají slzy na krajíčku. 29. září mažou s 1. tankovým plukem na frontu u Chersonu. Pomalu z toho brečí. Žádný výcvik, ani teorie. ...Zobrazit celý příspěvek

    Mobikové mají slzy na krajíčku. 29. září mažou s 1. tankovým plukem na frontu u Chersonu. Pomalu z toho brečí. Žádný výcvik, ani teorie.
    https://twitter.com/andrewofpo... Skrýt celý příspěvek

    • pepezdepa
      11:04 27.09.2022

      Tak snad je kluci ukrajinští jak se patří přivítají. Nejen na lidi, ale i na Rusáky musí být přísnost.

      Tak snad je kluci ukrajinští jak se patří přivítají. Nejen na lidi, ale i na Rusáky musí být přísnost.

    • Roland
      11:04 27.09.2022

      Čekal jsem ze s nima nahradí stálé jednotky někde na Sibiři a ty pošlou na ua - aby tam šel někdo s alespoň nějakou vojenskou hodnotou

      Čekal jsem ze s nima nahradí stálé jednotky někde na Sibiři a ty pošlou na ua - aby tam šel někdo s alespoň nějakou vojenskou hodnotou

      • Praskot
        11:11 27.09.2022

        Většinu z těch co jsme viděli na různých videích čeká 3-4dny na shromaždišti možná 14dní výcviku a pak dobytčák na UA. Některé ani to. A je to jenom dobře. Musí si uvědomit, že ...Zobrazit celý příspěvek

        Většinu z těch co jsme viděli na různých videích čeká 3-4dny na shromaždišti možná 14dní výcviku a pak dobytčák na UA. Některé ani to. A je to jenom dobře. Musí si uvědomit, že jsou pro něj jenom maso.Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          11:16 27.09.2022

          what? to jakoze uz tohle stihli od mobilizace?

          what? to jakoze uz tohle stihli od mobilizace?

      • roboSE
        11:21 27.09.2022

        Presne tak. Predpokladal som ,že ich pošlú slúžiť do ,, kasární,, po celom Rusku a odtiaľ pošlú vojakov, čo sú v službe a sú súčasťou armády alebo na mladíkov na základnej ...Zobrazit celý příspěvek

        Presne tak. Predpokladal som ,že ich pošlú slúžiť do ,, kasární,, po celom Rusku a odtiaľ pošlú vojakov, čo sú v službe a sú súčasťou armády alebo na mladíkov na základnej vojenskej službe. Takto priamo z náboru na frontu to nedáva absolútne zmysel.

        V podstate sú iba dve možnosti:

        1, buď im to je to jedno či zahučia a idú cestou menšieho odporu. Ale takto určite ukrajincov neporazia. A je morálne celé vedenie Ruska v ....

        2, alebo Ruska armáda je v totálnom rozklade, na fronte padlo, zranilo sa, či dezertovalo ohromné množstvo vojakov (minimálne cez pol milióna) a v podstate v Rusku už žiadna použiteľná armáda nie je. Iba tí, čo strážia a obsluhujú strategické objekty

        Tak či tak, je to šialenosťSkrýt celý příspěvek

        • ruleta
          11:27 27.09.2022

          Zjevne chybi informace o tom co ten clovek zna/umi a jakou ma historii. Ani Rusko neposila v ramci 1. tankoveho pluku (2. /18. motostrelecka divize? ) lidi, kteri nejsou vyskoleni. ...Zobrazit celý příspěvek

          Zjevne chybi informace o tom co ten clovek zna/umi a jakou ma historii. Ani Rusko neposila v ramci 1. tankoveho pluku (2. /18. motostrelecka divize? ) lidi, kteri nejsou vyskoleni. Jakoze ten tank by ridil jak? bez vycviku? wtf!? Je tu milion moznosti - udrzba, dilny, logistika, kuchar, posta atp.

          Navic to muze byt fake video - fakt si nekdo mysli, ze UA nevyuzije tuto sanci a nebude delat psy hry? Ostatne uz zacali - psal jsem o tom vcera, na twitteru a dalsich socialnich sitich se mnozi videa dobreho zachazeni s ruskymi POWs. To je zjevna priprava na mobilizovane vojaky, aby se vzdavali.Skrýt celý příspěvek

      • HumInt
        11:40 27.09.2022

        Zrejme tam žiadne jednotky nie sú, len strážna služba a veliteť, ktorý s peňazí na čierne duše postavil vilu.

        Zrejme tam žiadne jednotky nie sú, len strážna služba a veliteť, ktorý s peňazí na čierne duše postavil vilu.

    • Jirosi
      11:12 27.09.2022

      Do Cherstonu, tankový pluk?

      Do Cherstonu, tankový pluk?

      • alansi
        11:18 27.09.2022

        Zřejmě na levý břeh u Chersonu, pochybuju, že by je poslali lodkou na pravý ;-)

        Zřejmě na levý břeh u Chersonu, pochybuju, že by je poslali lodkou na pravý ;-)

    • ruleta
      11:17 27.09.2022

      Zakladna jde videt, delal nekdo geolokaci i podle jednotky?

      Zakladna jde videt, delal nekdo geolokaci i podle jednotky?

    • HumInt
      11:39 27.09.2022

      Keď som to sem písal po oznámení napísal, tak to tu niektorí brali ako čierny humor.

      Keď som to sem písal po oznámení napísal, tak to tu niektorí brali ako čierny humor.

    • alter01
      11:54 27.09.2022

      Koško má taký 1. tankový pluk tankov ? Nie je časť z 1. tamanskej gardovej divízie ? To bola tá výstavná gardové divízia , určené na obsadadenie berlína ? Teraz jej stačí aj ...Zobrazit celý příspěvek

      Koško má taký 1. tankový pluk tankov ? Nie je časť z 1. tamanskej gardovej divízie ? To bola tá výstavná gardové divízia , určené na obsadadenie berlína ? Teraz jej stačí aj nejaká bezvýznamná ukrajinska dedina z 29 obyvateľmi?Skrýt celý příspěvek

      • Jan Grohmann
        12:17 27.09.2022

        To odpovídá, 1. gardová byla rozprášena a rezervisté nejdříve doplňují jednotky, které utrpěly na Ukrajině nejtěžší ztráty. Podle Wikii má 1. pluk tři tankové prapory (3x31 ...Zobrazit celý příspěvek

        To odpovídá, 1. gardová byla rozprášena a rezervisté nejdříve doplňují jednotky, které utrpěly na Ukrajině nejtěžší ztráty.
        Podle Wikii má 1. pluk tři tankové prapory (3x31 tanků).
        Pluk má 966 lidí. Zřejmě tedy na Ukrajině (u Moskvy) utrpěl více než 50% ztráty a byl stažen do Ruska k doplnění a přeskupení.
        Pravděpodobně se příslušníci 1. pluku dopouštěli válečných zločinů: https://gur.gov.ua/content/voe... Skrýt celý příspěvek

    • Dizzysample
      11:55 27.09.2022

      Mně to video vypadá jako ukrajinská PsyOp, což nutně ale neznamená že to není i realita.

      Mně to video vypadá jako ukrajinská PsyOp, což nutně ale neznamená že to není i realita.

    • Falko
      12:28 27.09.2022

      Ja by som ho potešil. Ved možno si jeho žena kúpi bielu ladu sedan bez airbagu a ABS. A to sa oplatí!

      Ja by som ho potešil. Ved možno si jeho žena kúpi bielu ladu sedan bez airbagu a ABS. A to sa oplatí!

  • Cernysip
    10:33 27.09.2022

    "Russian Lend-Lease": od začátku ruské invaze ukořistily ozbrojené síly Ukrajiny více než 2 tisíce kusů nepřátelské ...Zobrazit celý příspěvek

    "Russian Lend-Lease": od začátku ruské invaze ukořistily ozbrojené síly Ukrajiny více než 2 tisíce kusů nepřátelské techniky.
    https://glavred.info/ukraine/r...
    27. září 2022, 10:13 - Od 24. února Ukrajinci převzali 2017 trofejí v rámci "Ruské půjčky a pronájmu", během protiofenzívy - 567. Mezi trofejemi jsou tanky, obrněné transportéry, dělostřelecké systémy.
    Od začátku totální invaze do Ruské federace 24. února ukořistili ukrajinské obranné síly více než dva tisíce kusů ruské vojenské techniky. Během protiofenzívy, která trvá poslední měsíc, padlo do rukou obránců něco přes 500 obrněných vozidel a zbraní.
    Infografiku vybavení zachyceného během sedmi měsíců války proti Rusku zveřejnil kanál UA War Infographics Telegram https://t.me/uawarinfographics...
    Konkrétně od 24. února Ukrajinci převzali v rámci „ruské půjčky a pronájmu“ 2017 trofejí, z toho během protiofenzívy 567. Celkově obránci Ukrajiny ukořistili:
    732 bojových obrněných vozidel (včetně 237 během protiofenzívy);
    400 vozidel (96);
    392 tanků (103);
    182 dělostřeleckých systémů (58);
    167 jednotek speciální techniky (45);
    65 bezpilotních prostředků (8);
    41 vícenásobných odpalovacích raketových systémů (14);
    37 systémů protivzdušné obrany (6);
    jeden vrtulník (0).

    "Prohlášení, že se Rusko stalo jedním z největších dodavatelů zbraní pro ozbrojené síly Ukrajiny, není v žádném případě vtip. Všimněte si, že jde o počet ukořistěných zbraní a vybavení, které je potvrzeno,“ poznamenal kanál.
    Jak uvedl Glavred, ozbrojené síly Ukrajiny ukořistily elitní trofej - nejlepší bitevní tank ruské armády T-90M Proryv. Bojové vozidlo je vybaveno sadou prostředků ke snížení viditelnosti (KSSZ - КССЗ), také známým jako „Nakidka“ (Накидка - „Pelerína“).
    Kromě toho, Ozbrojené síly Ukrajiny během protiofenzívy zajaly ruské vozidlo pro úpravu palby založené na BTR-82. Řeč je o moderním ruském velitelském a pozorovacím vozidle "Kanonada" ("Канонада").
    Také obránci Ukrajiny v pondělí 19. září sestřelili vzácný ruský dron „Kartograf ("Картограф")“ v Nikolajevské oblasti, který býval utajován.Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    10:33 27.09.2022

    Začalo osvobozování levého břehu Oskolu: Ozbrojené síly Ukrajiny vstoupily do Pesky-Radkovského 27. září 2022, ...Zobrazit celý příspěvek

    Začalo osvobozování levého břehu Oskolu: Ozbrojené síly Ukrajiny vstoupily do Pesky-Radkovského
    27. září 2022, 08:00
    https://glavred.info/ukraine/o...
    Okupační „orgány“ osadu opustily, uprchli také téměř všichni kolaboranti.
    Ozbrojené síly Ukrajiny osvobodily vesnici Peski-Radkovskie v levobřežní části obce Borovsk v Charkovské oblasti od ruských útočníků.
    Osvobození osad Borovské oblasti na levém břehu Oskolu začalo od jihu, informovala rada obce Borovsky na Telegramu.
    „Zejména vesnice Peski-Radkovsky (druhá největší osada v obci, kde před válkou žilo asi 2 tisíce lidí), je již pod kontrolou ozbrojených sil Ukrajiny. Ale ukrajinská armáda tam stále objevuje skupiny ruské armády, provádějí začisťovací operace a odminování. Místní obyvatelé se s radostí setkávají s našimi válečníky, snaží se pomáhat v každodenních záležitostech, připravovat jídlo pro obránce, se slzami radosti v očích děkují za osvobození,“ píše se v publikaci.
    Uvádí se, že okupační „orgány“ opustily komunitu, téměř všichni kolaboranti také uprchli, někteří z místních obyvatel odešli během minulého týdne do bezpečnějších území, zatímco zbytek zůstává doma a skrývá se ve sklepích a krytech. "Probíhají boje. Ozbrojené síly vytlačují nepřítele, ale osvobozená území trpí nepřátelským ostřelováním. Zvuky výbuchů jsou také neustále slyšet ze severu, východu a jihu," píše se ve zprávě.Skrýt celý příspěvek

  • VitaZ
    10:28 27.09.2022

    Ozbrojené síly Ukrajiny ráno zničily všechny íránské drony, které zaútočily na Mykolajivskou oblast
    https://www.pravda.com.ua/news...

    Ozbrojené síly Ukrajiny ráno zničily všechny íránské drony, které zaútočily na Mykolajivskou oblast
    https://www.pravda.com.ua/news...

    • Roland
      10:55 27.09.2022

      Vypadá to, ze se učí rychle

      Vypadá to, ze se učí rychle

  • MacoS
    10:25 27.09.2022

    Medvedev o použití jadrových zbraní na Ukrajine !


    https://dennikn.sk/minuta/3027...

    Medvedev o použití jadrových zbraní na Ukrajine !


    https://dennikn.sk/minuta/3027...

    • alansi
      10:31 27.09.2022

      To je fakt na blití...

      To je fakt na blití...

    • daxik
      10:37 27.09.2022

      Vyostruje retoriku. Dalo sa to cakat. Chce zasiat strach, je to psychologicky krok smerom k zapadnemu obyvatelstvu. Doleziteje, ze USA rusom nacrtli co ich caka v pripade pouzitia ...Zobrazit celý příspěvek

      Vyostruje retoriku. Dalo sa to cakat. Chce zasiat strach, je to psychologicky krok smerom k zapadnemu obyvatelstvu.

      Doleziteje, ze USA rusom nacrtli co ich caka v pripade pouzitia jadra. Rusaci vedia zeby stratili cinu aj indiu.Skrýt celý příspěvek

    • Desertfremen
      10:49 27.09.2022

      NATO už Putinovi cez súkromné kanály oznámilo, že použitie JZ na ukrajine bude mať túto odpoveď zo strany NATO: - Kompletné zničenie čiernomorskej flotily (toho čo znej ešte ...Zobrazit celý příspěvek

      NATO už Putinovi cez súkromné kanály oznámilo, že použitie JZ na ukrajine bude mať túto odpoveď zo strany NATO:

      - Kompletné zničenie čiernomorskej flotily (toho čo znej ešte zostalo)
      -Kompletné zničenie Baltskej flotily
      -Kompletné zničenie Ruských vojsk a na území Ukrajiny zo vzduchu letectvom NATO.
      -Kompletné zničenie Ruských vojenských základní v na Ruskom území v nárazníkovom pásme 50 km.Skrýt celý příspěvek

      • Roland
        10:57 27.09.2022

        Tohle je už nějak potvrzené? Mám pocit, ze to “přebíráme” jeden od druhého ale z oficiálních míst zatím nic moc nezaznelo

        Tohle je už nějak potvrzené? Mám pocit, ze to “přebíráme” jeden od druhého ale z oficiálních míst zatím nic moc nezaznelo

        • Desertfremen
          11:00 27.09.2022

          Pár Milblogerov má svoje "zdroje" z prostredia CIA

          ale oficiálne to asi od nikoho nedostaneš

          Pár Milblogerov má svoje "zdroje" z prostredia CIA

          ale oficiálne to asi od nikoho nedostaneš

        • jj284b
          11:05 27.09.2022

          Oficialne vyhlasenie bolo, ze pripadne pouzitie jadrovych zbrani proti Ukrajine bude mat katastroficke dosledky pre rusko.. a viac to nechceli specifikovat, lebo nechcu aby sa to ...Zobrazit celý příspěvek

          Oficialne vyhlasenie bolo, ze pripadne pouzitie jadrovych zbrani proti Ukrajine bude mat katastroficke dosledky pre rusko.. a viac to nechceli specifikovat, lebo nechcu aby sa to zvrtlo do verejnych vyhrazok..Skrýt celý příspěvek

      • IvnB
        10:58 27.09.2022

        To už by sme mali začať navážať do východnej európy rakety zem-vzduch a cruise missiles

        To už by sme mali začať navážať do východnej európy rakety zem-vzduch a cruise missiles

        • Roland
          11:02 27.09.2022

          Dost bych se divil kdyby to tam už nebylo. A kdyby nebyly v pohotovosti všechny “proti atomové” jednotky a zbraně všude na světě včetně Číny, Indie a ostatních

          Dost bych se divil kdyby to tam už nebylo. A kdyby nebyly v pohotovosti všechny “proti atomové” jednotky a zbraně všude na světě včetně Číny, Indie a ostatních

          • Desertfremen
            11:15 27.09.2022

            Tak napríklad Francúzsko ešte v lete vyslalo na more 3 zo 4 Nukleárnych ponoriek s IBCM so strategickými Jadrovými hlavicami. Tiež je vždy v pohotovosti vo vzduchu na východnej ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak napríklad Francúzsko ešte v lete vyslalo na more 3 zo 4 Nukleárnych ponoriek s IBCM so strategickými Jadrovými hlavicami. Tiež je vždy v pohotovosti vo vzduchu na východnej hranici NATO pár Mirage 2000N s podvesenou jadrovou ASMP ( dolet 500 km) s variabilnou jadrovou hlavicou od 100 do 300 Kiloton.
            Británia je na tom podobne.

            Takže nie len USA ale aj Európske krajiny NATO sa pripravujú aj na najhorší scenár.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            11:19 27.09.2022

            Je tam napsáno pomocí letadel. Kde ty letadla pro provedení útoku takového rozsahu jsou?

            Kampaně nad Srbskem se účastnilo cca 300letadel.

            Je tam napsáno pomocí letadel. Kde ty letadla pro provedení útoku takového rozsahu jsou?

            Kampaně nad Srbskem se účastnilo cca 300letadel.

          • Roland
            11:37 27.09.2022

            @Jirosi B2 lítají rovnou z USA ne?

            @Jirosi B2 lítají rovnou z USA ne?

          • Jirosi
            13:01 27.09.2022

            Ty asi ano, ale u těch počítám zničení flotil. Ale na zničení Ruských sil na UA+50km pásmo podél hranic to bude chtít trosku jiné kapacity. Stejně jako kapacity letadel co tu akci ...Zobrazit celý příspěvek

            Ty asi ano, ale u těch počítám zničení flotil.
            Ale na zničení Ruských sil na UA+50km pásmo podél hranic to bude chtít trosku jiné kapacity. Stejně jako kapacity letadel co tu akci budou zajišťovat.Skrýt celý příspěvek

      • pepezdepa
        11:05 27.09.2022

        To jsou jenom spekulace a fantazie, nic jiného. Amíci jen slíbili, že v případě odpálení atomovky dostane Rusák za uši. Jak, čím a kde, o tom se nikdo ani slůvkem nezmínil a asi se ...Zobrazit celý příspěvek

        To jsou jenom spekulace a fantazie, nic jiného. Amíci jen slíbili, že v případě odpálení atomovky dostane Rusák za uši. Jak, čím a kde, o tom se nikdo ani slůvkem nezmínil a asi se tak ani nestane. A na nějaké úniky ze CIA rozhodně nevěřím.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        11:09 27.09.2022

        Opravdu je to adekvátní odpověď?

        Tohle by byla poměrně brutální logostick operace na měsíce.

        Opravdu je to adekvátní odpověď?

        Tohle by byla poměrně brutální logostick operace na měsíce.

      • liberal shark
        13:03 27.09.2022

        JJ, zničení ruského vojenského loďstva se přímo nabízí. Pro USN a loďstva NATO je to práce tak na 5 - 10 hodin.

        JJ, zničení ruského vojenského loďstva se přímo nabízí. Pro USN a loďstva NATO je to práce tak na 5 - 10 hodin.

    • dusan1
      11:11 27.09.2022

      Vzhľadom na ekonomický i vojenský krach "špeciálnej operácie" je jasné, že to bude môcť ísť len dvomi smermi .... Prvý ... ten horší ... pôjde Rusko do jadrových zbraní a bude ...Zobrazit celý příspěvek

      Vzhľadom na ekonomický i vojenský krach "špeciálnej operácie" je jasné, že to bude môcť ísť len dvomi smermi ....

      Prvý ... ten horší ... pôjde Rusko do jadrových zbraní a bude "veselo" ....

      Druhý ... ten menej horší ..... ruskí pohlavári sa sami zbavia psychopata, ktorý sa skompromitoval neschopnosťou ... nie preto aby bolo Rusko lepšie .. ale aby sa udržali pri moci.

      Pre Rusko sú zlé obe možnosti ... pre nás a Ukrajinu by tá druhá bola víťaztvo a už by sa len rokovalo z nástupníkmi Putin ako to ukočírovať tak, aby z toho mali čo najmenšie straty .... ale to by sa nejako "ukočírovalo" ...Skrýt celý příspěvek

  • pjanyska
    10:25 27.09.2022

    A v Borove uz pry jsou:
    https://twitter.com/Sven7966/s...

    A v Borove uz pry jsou:
    https://twitter.com/Sven7966/s...

  • pjanyska
    10:24 27.09.2022

    A další postup, asi:
    https://twitter.com/WarMonitor...

    A další postup, asi:
    https://twitter.com/WarMonitor...

  • pjanyska
    10:23 27.09.2022

    Kraken v Balakliya full video - uzasne a doufam, ze to tu uz nebylo takhle ...Zobrazit celý příspěvek

    Kraken v Balakliya full video - uzasne a doufam, ze to tu uz nebylo takhle cele.
    https://twitter.com/i/status/1...
    https://twitter.com/i/status/1...
    https://twitter.com/i/status/1...
    https://twitter.com/i/status/1... Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    09:46 27.09.2022

    Britské ministerstvo obrany vo svojej utorkovej správe o situácii na Ukrajine uviedlo, že ruský prezident Vladimir Putin pravdepodobne ohlási pripojenie okupovaných území Ukrajiny ...Zobrazit celý příspěvek

    Britské ministerstvo obrany vo svojej utorkovej správe o situácii na Ukrajine uviedlo, že ruský prezident Vladimir Putin pravdepodobne ohlási pripojenie okupovaných území Ukrajiny k Ruskej federácii počas svojho piatkového prejavu v parlamente. TASR informuje na základe správy agentúry Reuters.
    Šéf Kremľa Putin má mať v piatok (30.9.) prejav v oboch komorách ruského parlamentu. "Existuje reálna možnosť, že svoj prejav využije na to, aby oficiálne oznámil pripojenie okupovaných oblastí Ukrajiny k Ruskej federácii," tvrdí rezort obrany v Londýne. "Ruskí lídri takmer určite dúfajú, že prípadné vyhlásenie o pričlenení (ukrajinských území) bude vnímané ako ospravedlnenie (tzv.) špeciálnej vojenskej operácie a prispeje k posilneniu vlasteneckých nálad na podporu konfliktu," uviedlo ministerstvo.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      10:12 27.09.2022

      cele zle a vsetko naopak... (mam na mysli rusku logiku)

      cele zle a vsetko naopak... (mam na mysli rusku logiku)

    • Jamajcan
      10:33 27.09.2022

      Fakt by mě zajímalo co tím Puťka sleduje.

      Fakt by mě zajímalo co tím Puťka sleduje.

      • Poly
        10:35 27.09.2022

        Tlačí na něho Čína a Indie a bude vyjednávat a tohle jsou esa v rukávu podle mě

        Tlačí na něho Čína a Indie a bude vyjednávat a tohle jsou esa v rukávu podle mě

      • Marek066
        10:54 27.09.2022

        Tam tých cieľov môže byt viac čo sa tým sleduje ale ťažko povedať ktoré keďže si ich stále prispôsobujú a cele to nakoniec vyzerá že ani oni vlastne úplne nevedia čo chcú ich ...Zobrazit celý příspěvek

        Tam tých cieľov môže byt viac čo sa tým sleduje ale ťažko povedať ktoré keďže si ich stále prispôsobujú a cele to nakoniec vyzerá že ani oni vlastne úplne nevedia čo chcú ich hlavný plán dobyť celu UA sa zosypal ako domček a teraz dávajú dokopy zbytky a myslia si že to nejak uhrajú. V čo dúfam je že UA si udrží tempo a potom budú vyzerať ešte ako väčší klauni keď aj po falošných referendách a anexii si UA bude brat územie naspäť a oni s tým veľa nenarobia škoda bude len tých ľudských životoch.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      10:39 27.09.2022

      U nás sú tzv. Hejslováci , ktorí sú ochotní poslať bojovať a zomierať za ich záujmy všetkých slovákov ! Aj v Rusku vidím takých Hejrusákov ! Tak ako Peskov , pošle si svojho syna ...Zobrazit celý příspěvek

      U nás sú tzv. Hejslováci , ktorí sú ochotní poslať bojovať a zomierať za ich záujmy všetkých slovákov !
      Aj v Rusku vidím takých Hejrusákov ! Tak ako Peskov , pošle si svojho syna do Emirátov , aby ho náhodou omylom neposlali úmrieť za Sojúz !
      To referendum je iba fraška na oklamenie ruského mužika. Donbas ma cca 8 milionov obyvateľov a referenda sa zúčastnilo asi +- 300000 obyvateľov . To je koľko ? 7 ˇ% , alebo až 8 % oprávnených voličov ? Je také referendu platné ? je , ale iba v Rusku ! Iba mesto Donck má 1 milion obyvateľov....
      O tom , že vyhlási pripojenie k RF sa vie už mesiac ?Skrýt celý příspěvek

    • Storm
      10:58 27.09.2022

      Miroslav Britské ministerstvo obrany vo svojej utorkovej správe o situácii na Ukrajine uviedlo, že ruský prezident Vladimir Putin pravdepodobne ohlási pripojenie okupovaných území ...Zobrazit celý příspěvek

      Miroslav
      Britské ministerstvo obrany vo svojej utorkovej správe o situácii na Ukrajine uviedlo, že ruský prezident Vladimir Putin pravdepodobne ohlási pripojenie okupovaných území Ukrajiny k Ruskej federácii počas svojho piatkového prejavu v parlamente.

      Tak pokut to vážně udělá a ty okupované území opravdu připojí k tomu svému projektu sojuza verze dva nula, tak promarní asi poslední nebo možná jednu z posledních příležitostí jak z toho bordelu vycouvat ještě aspoň s nějakou tváří, i když samozrejmě jen před svým lidem a těma zeměma třetího světa co ho podporují... Teď by měl ještě ideální příležitost, říct něco ve smyslu... " V referendu ty banánové republiky odhlasovaly, že chtěji být samostatní což považuji za neodpustitelnou zradu a proto s okamžitou platností nařizuju svým jednotkám vyslaným na jejich ochranu okamžité stažení..
      "
      Bohužel... Tak to asi nedopadne...Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    08:57 27.09.2022

    Nezávislý ruský denník Novaja gazeta informoval o prípade muža, ktorý sa pokúsil upáliť, keďže mu hrozilo povolanie do vojny na Ukrajine. TASR správu prevzala z agentúry DPA. ...Zobrazit celý příspěvek

    Nezávislý ruský denník Novaja gazeta informoval o prípade muža, ktorý sa pokúsil upáliť, keďže mu hrozilo povolanie do vojny na Ukrajine. TASR správu prevzala z agentúry DPA. Novaja gazeta zverejnila v pondelok videozáznam z bezpečnostnej kamery zachytávajúci priebeh incidentu.
    Na videu vidno osobu, ktorá sa poliala neznámou tekutinou a následne vzbĺkla. Podľa očitých svedkov sa muž pokúsil upáliť na autobusovej stanici v meste Riazaň, nachádzajúcom zhruba 200 kilometrov juhovýchodne od Moskvy, pričom kričal, že nechce ísť na front. Plamene uhasili policajti a zraneného muža previezli do nemocnice. O jeho zdravotnom stave kolujú protichodné správy. Oficiálne informácie o udalosti, ku ktorej došlo ešte v nedeľu (25.9.), ruské úrady doposiaľ nezverejnili, píše DPA.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      09:12 27.09.2022

      Zapálený vlastenec.

      Zapálený vlastenec.

    • Quaestor
      10:04 27.09.2022

      Nechte mne hádat - popáleniny sice nebyly vážné a zdálo se, že se uzdraví, ale nešťastnou náhodou vypadl v nemocnici z okna.

      Nechte mne hádat - popáleniny sice nebyly vážné a zdálo se, že se uzdraví, ale nešťastnou náhodou vypadl v nemocnici z okna.

    • raven66
      10:13 27.09.2022

      Nie to bol zaskodnik Ukrajinec, ktory chcel povodne verbalne demotivovat odvedencov a tak ho Ukrajinci odpalili ho na dialku HIMASOM, aby to malo vaci efekt. Uz je pozvany Pista ...Zobrazit celý příspěvek

      Nie to bol zaskodnik Ukrajinec, ktory chcel povodne verbalne demotivovat odvedencov a tak ho Ukrajinci odpalili ho na dialku HIMASOM, aby to malo vaci efekt. Uz je pozvany Pista Seagal, aby potvrdil tuto verziu pre zapadne media.Skrýt celý příspěvek

    • Gabo
      23:08 27.09.2022

      Videl som to video. Podľa mňa to nerozchodí. Horel ako fakľa a ešte pri tom aj behal (pochopiteľne). Vidím to na popálené pľúca a popáleniny 3.stupňa. Ak to bral len ako vyhnutie ...Zobrazit celý příspěvek

      Videl som to video. Podľa mňa to nerozchodí. Horel ako fakľa a ešte pri tom aj behal (pochopiteľne). Vidím to na popálené pľúca a popáleniny 3.stupňa. Ak to bral len ako vyhnutie sa fronte, potom si zvolil tú horšiu a istejšiu smrť.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    08:32 27.09.2022

    ruska ropa Ural stale ide dole, dnes 65.700

    https://tradingeconomics.com/c...

    ruska ropa Ural stale ide dole, dnes 65.700

    https://tradingeconomics.com/c...

    • night
      08:39 27.09.2022

      Ak vydržia takéto ceny ropy, tak ruská ekonomika pôjde na chuj rýchlejšie než krížnik Moskva.

      Ak vydržia takéto ceny ropy, tak ruská ekonomika pôjde na chuj rýchlejšie než krížnik Moskva.

      • Atomas
        09:14 27.09.2022

        Mají kalkulovaný vyrovnaný rozpočet na cca 100 USD/barel. Ale nemají v tom započítané vlivy sankcí, odchodu zahraničních firem a nyní i mobilizace. Můj odhad na cenu ropy na ...Zobrazit celý příspěvek

        Mají kalkulovaný vyrovnaný rozpočet na cca 100 USD/barel. Ale nemají v tom započítané vlivy sankcí, odchodu zahraničních firem a nyní i mobilizace. Můj odhad na cenu ropy na vyrovnaný rozpočet je cca 160 USD/barel (ještě optimistický)Skrýt celý příspěvek

        • Haklang
          09:29 27.09.2022

          No a hlavně dražší dopravy. Je to podstatně dál a žádné trubky (na ropu) tam nevedou...

          No a hlavně dražší dopravy. Je to podstatně dál a žádné trubky (na ropu) tam nevedou...

        • jj284b
          09:42 27.09.2022

          100 USD? o tom pochybujem... skor je to na 50 USD.. a tam su uz teraz pod, kedze predavaju ropu s 20-30USD zlavou Cine a Indii, pri cene 65 USD... co im ale naklady predrazi je ...Zobrazit celý příspěvek

          100 USD? o tom pochybujem... skor je to na 50 USD.. a tam su uz teraz pod, kedze predavaju ropu s 20-30USD zlavou Cine a Indii, pri cene 65 USD...

          co im ale naklady predrazi je samozrejme doprava ropy, kedze to musia posielat cez celu zemegulu do Indie...Skrýt celý příspěvek

          • alter01
            10:31 27.09.2022

            Cena pre Čínu a Indiu nemá nič spoločné z nákladmi na ťažbu , spacovanie a dopravu ropy . Rus predáva s bonusom a dnes to je pod výrobné , ťažobné náklady. Nemá inú možnosť . Iba ...Zobrazit celý příspěvek

            Cena pre Čínu a Indiu nemá nič spoločné z nákladmi na ťažbu , spacovanie a dopravu ropy . Rus predáva s bonusom a dnes to je pod výrobné , ťažobné náklady. Nemá inú možnosť . Iba ju vypúšťať do mora!Skrýt celý příspěvek

          • arny71
            11:20 27.09.2022

            Co jsem našel v různých zdrojích, tak se cena pro vyrovnaný rusácký rozpočet udává od 50 do 60 USD za barel. Před válkou a před sankcemi, s jednoduchou dopravou hotovými plynovody ...Zobrazit celý příspěvek

            Co jsem našel v různých zdrojích, tak se cena pro vyrovnaný rusácký rozpočet udává od 50 do 60 USD za barel. Před válkou a před sankcemi, s jednoduchou dopravou hotovými plynovody do EU. Takže teď při ceně cca 65 USD/barel jsou v RuSSku dost v pr...Skrýt celý příspěvek

          • arny71
            11:21 27.09.2022

            ...ropovody samozřejmě...

            ...ropovody samozřejmě...

      • mudry.udrzbar
        09:33 27.09.2022

        Momentálne nevidim prirodzeny ekonomický dovod, preco by mala cena ropy stupat globalna ekonomika smeruje do recesie, aj odhady nemeckej HDP na buduci rok uz spadli do minusu, ...Zobrazit celý příspěvek

        Momentálne nevidim prirodzeny ekonomický dovod, preco by mala cena ropy stupat globalna ekonomika smeruje do recesie, aj odhady nemeckej HDP na buduci rok uz spadli do minusu, konkretne -0,5 % oproti este nedavno planovanym + 2 %.

        Dufam, ze v dohladnej dobe sa rovnakym smerom ako ropa vyda aj plyn a elektrina.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          09:51 27.09.2022

          On se ten růst úrokových sazeb musí někde projevit.

          On se ten růst úrokových sazeb musí někde projevit.

        • raven66
          10:25 27.09.2022

          Problemom v EU bude kurz EUR-USD, ktory sa otocil v prospech USA. Kedze sa s komoditami obchoduje v USD tak napriek rychlemu poklesu ceny komodity v EU ta rychlost nebude az tak ...Zobrazit celý příspěvek

          Problemom v EU bude kurz EUR-USD, ktory sa otocil v prospech USA. Kedze sa s komoditami obchoduje v USD tak napriek rychlemu poklesu ceny komodity v EU ta rychlost nebude az tak vyrazna. A kedze stupol dovoz plynu z USA do EU, tak sa ten kurz tak skoro na uroven min 1:1 tak skoro nevrati.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            10:35 27.09.2022

            Ten kurz se pohybuje od začátku roku. Přesto za celou tu dobu udělal asi 15%.

            Ten kurz se pohybuje od začátku roku. Přesto za celou tu dobu udělal asi 15%.

    • GlobeElement007
      08:42 27.09.2022

      Pokles ceny ruské ropy je důkazem vysoké efektivity těžby. Kdo jiný, než Rusko, by dnes, po započtení slevy pro Čínu a Indi, prodával ropu za 40 USD/barel? Zaostalí Američani a ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokles ceny ruské ropy je důkazem vysoké efektivity těžby.
      Kdo jiný, než Rusko, by dnes, po započtení slevy pro Čínu a Indi, prodával ropu za 40 USD/barel?

      Zaostalí Američani a Saudové se svými zastaralými technologiemi musí svou nekvalitní ropu prodávat za 85 USD, což je jasnou známkou skomírání zahnívajícího kapitalismu a imperialismu.Skrýt celý příspěvek

      • Pampuch
        09:23 27.09.2022

        Podľa mňa je 65 už s "zľavou". Normálne stojí Brent a Ural +/- rovnako.

        Podľa mňa je 65 už s "zľavou". Normálne stojí Brent a Ural +/- rovnako.

        • GlobeElement007
          09:35 27.09.2022

          Ne, je to cena na burze.

          Ne, je to cena na burze.

          • Verdon
            11:26 27.09.2022

            Ural je vždy levnější, protože je těžší, víc síry. Náročnější zpracování a menší výtěžnost nejžádanějších složek.

            Ural je vždy levnější, protože je těžší, víc síry. Náročnější zpracování a menší výtěžnost nejžádanějších složek.

    • alter01
      10:29 27.09.2022

      Včera som čítal debatu ruských ekonomov a tam sa bavili už cene 60 USD/barel za Ural . A to nie je konečná cena . Rusi doteraz ukladali svje prebytky ťažby kde kade po rafinériach ...Zobrazit celý příspěvek

      Včera som čítal debatu ruských ekonomov a tam sa bavili už cene 60 USD/barel za Ural . A to nie je konečná cena . Rusi doteraz ukladali svje prebytky ťažby kde kade po rafinériach v Rusku . Ale dnes je všetko plné , ako surovivinové , tak aj mazutové nádrže , plné vlaky ropy stoja na trati a nikto ruskú ropu nekupuje. Treba si uvedomiť , že ropa na západe Ruska sa sama nedopraví na východ do Číny , či indie! A keby aj áno dopravné náklady by boli tak vysoké , že sa neoplatí ju ťažiť ! Tym sa znižuje kapacita rafinérie .
      Iba boľševici boli schopní vymysliť takú hlúposť export ropy , plynu na západ a na východ skoro nič ! Teraz sa im to pomstí a položí Rusko na kolená!
      Presmerovať cesty na východ je otázka 20-40 rokov a stoviek miliárd USD a samozrejme zariadení z USA a EU, Japonska aJ, Korei!
      Tešia ma bláboly , že si postavia tankéry na ropu a LNG ! hahaha !
      A vtedy už Rusko ako také nebude existovať! Tomu na 100 % verím!Skrýt celý příspěvek

  • SeaWolf
    08:25 27.09.2022

    Další muzeální ruská technika na vagonech: https://m.youtube.com/watch?v=...

    Další muzeální ruská technika na vagonech: https://m.youtube.com/watch?v=...

    • DanCZer
      08:46 27.09.2022

      ...aneb když má ruský voják možnost jezdit se stejným náklaďákem, jako jeho děda!

      ...aneb když má ruský voják možnost jezdit se stejným náklaďákem, jako jeho děda!

    • jj284b
      08:47 27.09.2022

      vyzera to ze sa rusi rozhodli vyuzit Americky Lend Lease z druhej svetovej vojny alebo co...

      vyzera to ze sa rusi rozhodli vyuzit Americky Lend Lease z druhej svetovej vojny alebo co...

    • Miroslav
      09:10 27.09.2022

      Zase nepreháňajme. Ja tam vidím štandardné autá Kamaz a Ural ktoré sú stále vo výrobe. Horšie je to s tými BTR-60/70. Tie by už naozaj na modernom bojisku miesto mať nemali.

      Zase nepreháňajme. Ja tam vidím štandardné autá Kamaz a Ural ktoré sú stále vo výrobe. Horšie je to s tými BTR-60/70. Tie by už naozaj na modernom bojisku miesto mať nemali.

      • SeaWolf
        09:23 27.09.2022

        Tak moc bych si to nemaloval. Zkus wiki, Kamaz z 80tek je tak prvních 20 vteřin videa, pak zvesela až na drobné výjimky pokračuje cesta do 60 let.

        Tak moc bych si to nemaloval. Zkus wiki, Kamaz z 80tek je tak prvních 20 vteřin videa, pak zvesela až na drobné výjimky pokračuje cesta do 60 let.

        • Miroslav
          09:30 27.09.2022

          Na Kamaz nie som odborník a navyše z tej prvej časti videa vôbec nie je poznať o akú sériu z akého obdobia ide. Poznať vlastne len značku. Čo viem bezpečne poznať je Ural v druhej ...Zobrazit celý příspěvek

          Na Kamaz nie som odborník a navyše z tej prvej časti videa vôbec nie je poznať o akú sériu z akého obdobia ide. Poznať vlastne len značku. Čo viem bezpečne poznať je Ural v druhej časti videa. Tie už majú hranatú masku chladiča a to je sa začalo robiť až v 90-tych rokoch dodnes. Celkovo sa Ural začal vyrábať na prelome 70.-80. rokovSkrýt celý příspěvek

        • jj284b
          09:47 27.09.2022

          lenze toto nebol jediny vlak... pozri na toto:

          https://www.facebook.com/inukr...

          lenze toto nebol jediny vlak... pozri na toto:

          https://www.facebook.com/inukr...

          • Miroslav
            09:51 27.09.2022

            Hej, to tu bolo včera. Zjavne všetko uloženky. Bavili sme sa o tom tu.

            Hej, to tu bolo včera. Zjavne všetko uloženky. Bavili sme sa o tom tu.

          • Jirosi
            10:42 27.09.2022

            Ta fotka mi přijde, že někde našly celý vlak ještě z LL.

            Ta fotka mi přijde, že někde našly celý vlak ještě z LL.

      • marecino
        09:25 27.09.2022

        presne, sak celkom dobre, minule som po dialnici stretol v3sku vojensku nasu cisternu co vypadala ze sa hned rozpadne, isla tak 60km/h, toto su oproti tomu moderne kusky

        presne, sak celkom dobre, minule som po dialnici stretol v3sku vojensku nasu cisternu co vypadala ze sa hned rozpadne, isla tak 60km/h, toto su oproti tomu moderne kusky

        • Ján Paliga
          10:06 27.09.2022

          No keďže V3Ska má redukciu v kolesách stavanu na 60 km/h, tak čakať od nej 90 km/h je sci-fi... Nemyslíš? :) Mimochodom, V3S sa vyrábali do cca 1990 roku. To nie je až tak dávno... ...Zobrazit celý příspěvek

          No keďže V3Ska má redukciu v kolesách stavanu na 60 km/h, tak čakať od nej 90 km/h je sci-fi... Nemyslíš? :) Mimochodom, V3S sa vyrábali do cca 1990 roku. To nie je až tak dávno... Či?Skrýt celý příspěvek

      • mudry.udrzbar
        09:35 27.09.2022

        na vagonoch boli vyfotene aj uloženkove Kraz 147, ktore museli niekde hrdzaviet minimalne 40 rokov

        na vagonoch boli vyfotene aj uloženkove Kraz 147, ktore museli niekde hrdzaviet minimalne 40 rokov

        • Miroslav
          09:43 27.09.2022

          Včera tu niekto dával také fotky, ale myslím, že to boli 255-ky a iba podvozky bez nadstavieb. 147 ani nepoznám sa priznám. K tým uloženkám... Pokiaľ boli dobre konzervované a ...Zobrazit celý příspěvek

          Včera tu niekto dával také fotky, ale myslím, že to boli 255-ky a iba podvozky bez nadstavieb. 147 ani nepoznám sa priznám. K tým uloženkám... Pokiaľ boli dobre konzervované a skladované, tak to budú vozy ktoré poslúžia svojmu účelu. Dostanú nejaký základný servis a pôjdu na frontu za pár dní. Nehľadal by som za tým nejaký problém. V našej armáde máme aj staršie. Napríklad tie V3S alebo UAZ 469Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            10:07 27.09.2022

            A OT-64 ... :)

            A OT-64 ... :)

      • Toomk
        10:04 27.09.2022

        Zrovna u nákladních aut bych problém neviděl. Vemte si srovnání nové TATRY vs staré V3S. Jsem si skoro jistý, že V3S vydrží víc a pokud se porouchá, tak oprava bude určitě snazší. Zobrazit celý příspěvek

        Zrovna u nákladních aut bych problém neviděl. Vemte si srovnání nové TATRY vs staré V3S. Jsem si skoro jistý, že V3S vydrží víc a pokud se porouchá, tak oprava bude určitě snazší.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          10:31 27.09.2022

          64-ky myslím už v službe nie sú. Možno v skladoch, ale v službe nie

          64-ky myslím už v službe nie sú. Možno v skladoch, ale v službe nie

          • Miroslav
            10:32 27.09.2022

            Pardon, to malo ísť mimoňovi

            Pardon, to malo ísť mimoňovi

        • Roger
          10:38 27.09.2022

          Hmm a co součástková základna. Fabriky už na to nic nevyrábí. Pokud si musíš vše vyrobit ručně tak to dost zdržuje.

          Hmm a co součástková základna. Fabriky už na to nic nevyrábí. Pokud si musíš vše vyrobit ručně tak to dost zdržuje.

      • Mortles
        10:20 27.09.2022

        Jo, náklaďáky, to se možná i nějak přežije, ale BTR-60 to je katastrofa...

        Jo, náklaďáky, to se možná i nějak přežije, ale BTR-60 to je katastrofa...

  • StandaBlabol
    07:43 27.09.2022

    K íránským dronům. ISW opatrně (s odvoláním na jediný zdroj) píše o tom, že se Ukrajincům podařilo zasáhnout ruské řídící středisko dronů v Kinburn Spit. Zahynout přitom měli i ...Zobrazit celý příspěvek

    K íránským dronům. ISW opatrně (s odvoláním na jediný zdroj) píše o tom, že se Ukrajincům podařilo zasáhnout ruské řídící středisko dronů v Kinburn Spit. Zahynout přitom měli i íránští instruktoři. Útok HIMARSy na Kinburn Spit je potvrzený, jen se zatím říkalo, že zasáhli muniční sklad. Při pohledu na mapu je zřejmé, že není důvod tam zřizovat sklad munice, zato drony to mají do Oděsy kousek.

    https://www.understandingwar.o... Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      07:57 27.09.2022

      Jestli je to pravda, tak znovu to ukazuje, že průzkum, správné velení a přesné zbraně popřípadě dlouhým dosahem, jsou více než kvantita. Vyřazené řídící středisko dronu se obnovuje ...Zobrazit celý příspěvek

      Jestli je to pravda, tak znovu to ukazuje, že průzkum, správné velení a přesné zbraně popřípadě dlouhým dosahem, jsou více než kvantita.
      Vyřazené řídící středisko dronu se obnovuje a zprovozňuje daleko hůře, než když jen fyzicky odstraníte dron.Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      08:57 27.09.2022

      Že by si rusáci udělali řídící centrum na dostřel Himarsů, když ty drony lítají minimálně vysoké stovky daleko a mohou startovat a být řízeny daleko za hranicemi v Rusku...? Tak ...Zobrazit celý příspěvek

      Že by si rusáci udělali řídící centrum na dostřel Himarsů, když ty drony lítají minimálně vysoké stovky daleko a mohou startovat a být řízeny daleko za hranicemi v Rusku...? Tak buď to není pravda a nebo se nepoučili dodnes.Skrýt celý příspěvek

      • Náhodný kolemjdoucí
        10:03 27.09.2022

        Nejsem si jistý, jestli Rusové už s těmi drony útočili někde dál, což by mohlo být dáno tím, že praktický dosah je omezený schopností komunikovat s drony.

        Nejsem si jistý, jestli Rusové už s těmi drony útočili někde dál, což by mohlo být dáno tím, že praktický dosah je omezený schopností komunikovat s drony.

        • Poly
          10:37 27.09.2022

          Mají civilní gps

          Mají civilní gps

      • Verdon
        11:42 27.09.2022

        může to být i tak, že chtěli zkrátit dobu letu kvůli průzkumu letadel NATO, které tam patrolují pořád.

        může to být i tak, že chtěli zkrátit dobu letu kvůli průzkumu letadel NATO, které tam patrolují pořád.

      • Quetzal
        18:31 27.09.2022

        Některé drony zdaleka takový dolet nemají.

        Některé drony zdaleka takový dolet nemají.

  • Cernysip
    07:34 27.09.2022

    Ukrajinci zabili plukovníka Borise Totikova, velitele raketových vojsk a dělostřelectva ruské 35. kombinované armády. O jeho pohřbu podle agentury Unian informoval ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinci zabili plukovníka Borise Totikova, velitele raketových vojsk a dělostřelectva ruské 35. kombinované armády. O jeho pohřbu podle agentury Unian informoval ruský server Ryazan News. Pohřeb se konal v Rjazani v neděli 25. září. Zničení velitelství této armády je nyní dáváno do souvislosti s nedávnou porážkou ruských vojsk z okolí Izjumu a urychleným stažením jejích zbytků.
    Novinář Jurij Butusov na síti Telegram napsal, že náčelník raketových sil a dělostřelectva byl jedním z klíčových článků ruského moderního válčení. Butusov poznamenal, že podle ruských zdrojů bylo před protiofenzívou Ukrajiny v Charkovské oblasti ruské velitelství v Izjumu zasaženo vysocepřesnými americkými raketami HIMARS.
    https://echo24.cz/a/Ses7h/ukra...
     Ryazan News:
    V Rjazaňské oblasti se rozloučili s vojáky, kteří hrdinně zemřeli na Donbasu
    https://rv-ryazan.ru/v-ryazans...
    25.09.2022, Dnes se v Rjazaňské oblasti konalo rozloučení s vojáky, kteří hrdinsky zahynuli během speciální vojenské operace na Ukrajině: plukovníkem Borisem Totikovem, velitelem raketových sil a dělostřelectva vojenské jednotky 62825, gardovým kapitánem Olegem Lebedevem, velitelem automobilové služby vojenské jednotky 74268.
    Pohřební akce se konaly se všemi vojenskými poctami ve městě Rjazaň. Zúčastnili se jich zástupci vlády Rjazaňské oblasti, správy Rjazaně, Rjazaňské vojenské posádky, Rjazaňské diecéze, veřejných organizací, veteráni, příbuzní a přátelé vojenského personálu.
    Guvernér Rjazaňské oblasti Pavel Malkov vyjádřil soustrast rodinám padlých vojáků.

    Moc pěkných kytek má na hrobě.
    Gratulujeme
    https://twitter.com/Shtirlitz5... Skrýt celý příspěvek

  • bently
    07:28 27.09.2022

    Zelenskyj: Akce ruské armády v Doněcké oblasti jsou příkladem jedné z nejcyničtějších vražd vlastních vojáků a mobilizace v Ruské federaci je způsob, jak získat novou potravu pro ...Zobrazit celý příspěvek

    Zelenskyj: Akce ruské armády v Doněcké oblasti jsou příkladem jedné z nejcyničtějších vražd vlastních vojáků a mobilizace v Ruské federaci je způsob, jak získat novou potravu pro děla.

    "Situace je obzvláště palčivá v Doněcké oblasti. Děláme vše pro to, abychom zamezili nepřátelské aktivitě. Právě tam je náš cíl číslo jedna právě teď, protože Donbas je pro okupanty stále cílem číslo jedna."

    Přes zjevnou nesmyslnost války pro Rusko a ztrátu iniciativy okupantů je velení ruské armády stále žene k smrti. Neustálé pokusy o ruskou ofenzívu na Doněckou oblast se jistě zapíší do dějin válek jako jedna z nejcyničtějších vražd vlastních vojáků.

    Když to vidíme, když vidíme tyto ofenzivy, jsme znovu přesvědčeni, že ruská mobilizace je upřímným pokusem poskytnout velitelům na zemi neustálý přísun potravy do kanónů. Ruská mobilizace prostě žádný jiný smysl nemá,“ uvedl prezident.

    Podle Zelenského mají Rusové pocit, že prohrávají a prostě se snaží tento okamžik oddálit, zajistit alespoň nějakou aktivitu na frontě, místo mrtvých dát do rukou alespoň někoho se zbraní.
    Prezident se domnívá, že ruská společnost si ještě plně neuvědomuje brutalitu ruské vlády vůči vlastním lidem.

    https://www.pravda.com.ua/news... Skrýt celý příspěvek

  • alansi
    07:18 27.09.2022

    Tady si někdo prostudoval dokumenty Pentagonu o změně rozpočtu a dokázal z nich vydedukovat, co US armáda chystá a jaké a zhruba kolik vybavení bylo na Ukrajinu odesláno. Skvělé ...Zobrazit celý příspěvek

    Tady si někdo prostudoval dokumenty Pentagonu o změně rozpočtu a dokázal z nich vydedukovat, co US armáda chystá a jaké a zhruba kolik vybavení bylo na Ukrajinu odesláno.

    Skvělé počteníčko :-)

    https://twitter.com/noclador/s... Skrýt celý příspěvek

    • Marw
      07:25 27.09.2022

      Zaujimave, podla tohto AIM-120D nestoji ani 1M$ za kus...som myslel ze su drahsie....

      Zaujimave, podla tohto AIM-120D nestoji ani 1M$ za kus...som myslel ze su drahsie....

      • Pampuch
        08:31 27.09.2022

        Boli drahšie, ale v USAF je normálne, že cena produktu časom klesá. Klasický korporátny postup. V roku 2014 stála 1,8M v roku 2019 1M a dnes už pod milión. O 10 rokov bude Lockheed ...Zobrazit celý příspěvek

        Boli drahšie, ale v USAF je normálne, že cena produktu časom klesá. Klasický korporátny postup. V roku 2014 stála 1,8M v roku 2019 1M a dnes už pod milión. O 10 rokov bude Lockheed sekať F35-ky abo baťa cvičky.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          08:49 27.09.2022

          To je normální ekonomika postupného rozpouštění vývojových a implementačních nákladů. Když se jich po několika úvodních sériích zbavíte, je produkt výrazně levnější.

          To je normální ekonomika postupného rozpouštění vývojových a implementačních nákladů. Když se jich po několika úvodních sériích zbavíte, je produkt výrazně levnější.

          • Pampuch
            09:13 27.09.2022

            Nieje to tak úplne vždy. Ak si firma urobí vývoj sama bez zadania USAF tak to býva aj opačne. Najprv lacné, potom drahšie. Napríklad ULA si "pochutnala" natom, že im vypadli ...Zobrazit celý příspěvek

            Nieje to tak úplne vždy. Ak si firma urobí vývoj sama bez zadania USAF tak to býva aj opačne. Najprv lacné, potom drahšie. Napríklad ULA si "pochutnala" natom, že im vypadli raketoplány. Dostali fixné sumy na štart a garantovaný zisk aj keby urobili 0 letov ročne.Skrýt celý příspěvek

        • tombo
          09:44 27.09.2022

          AIM-120C7 stala v 2018 presne $1,716.922

          https://www.mosr.sk/data/files...

          AIM-120C7 stala v 2018 presne $1,716.922

          https://www.mosr.sk/data/files...

          • Pampuch
            10:08 27.09.2022

            Ale my sme si písali o variante AIM-120D

            Ale my sme si písali o variante AIM-120D

    • Toomk
      08:21 27.09.2022

      I přes to, že to jsou šílený částky, tak je to nejlevnější varianta jakéhokoliv střetu s Ruskem pro USA. Stojí je to jen peníze a výzbroj. Jsem zvědav, kdy přijdou na řadu ty F16 ...Zobrazit celý příspěvek

      I přes to, že to jsou šílený částky, tak je to nejlevnější varianta jakéhokoliv střetu s Ruskem pro USA. Stojí je to jen peníze a výzbroj.

      Jsem zvědav, kdy přijdou na řadu ty F16 ´tky, ´to bude další velký milník. Předpokládám stejný scénář jako u HiMARS. Tedy postupně, jednotlivé kusy, určené k obraně vzdušného prostoru třeba Kyjeva. S tím, že přeci třeba 4 kusy F16 nemůžou znamenat žádné ohrožení pro nejsilnější armádu světa a samozřejmě následně desítky úspěšně zničených F16 na letištích po ruských akcích.Skrýt celý příspěvek

      • alansi
        08:35 27.09.2022

        Ale stejně, myslím si, že evropské země by ani dohromady nebyly schopny nahradit finanční objem americké pomoci. Znám lidi, kteří nemají rádi roli USA jako "světového policajta", ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale stejně, myslím si, že evropské země by ani dohromady nebyly schopny nahradit finanční objem americké pomoci. Znám lidi, kteří nemají rádi roli USA jako "světového policajta", ale nebýt jejich pomoci v této válce, tak kdoví, kde by teď byla fronta.Skrýt celý příspěvek

        • Hugo557
          08:42 27.09.2022

          řekl bych, že jsme svědky toho, jak USA po čtvrté zachránilo evropu...

          řekl bych, že jsme svědky toho, jak USA po čtvrté zachránilo evropu...

          • liberal shark
            08:50 27.09.2022

            Proto je také všichni evropští levičáci, komouši, fašouni a náckové tolik nenávidí :-)).

            Proto je také všichni evropští levičáci, komouši, fašouni a náckové tolik nenávidí :-)).

        • Toomk
          08:48 27.09.2022

          Je potřeba si říct, že opravdu vojenská pomoc evropy by mohla být vyšší, ale Francie a Německo to vidí jinak. Myslím vojensky. Následnou ekonomickou obnovu zcela jistě potáhnou ...Zobrazit celý příspěvek

          Je potřeba si říct, že opravdu vojenská pomoc evropy by mohla být vyšší, ale Francie a Německo to vidí jinak. Myslím vojensky. Následnou ekonomickou obnovu zcela jistě potáhnou peníze především z bohatého Německa.

          Opět za sebe vnímám ten posun proti roku 2014, kdy Merklová s podporou Hollanda, tehdy udávali směr. Teď vlastně už názory Německa a Francie nikoho moc nezajímají, je tu silný blok USA, GB, Polsko, my Slovensko a další.

          A k Ukrajině, zcela určitě by už Ukrajina bez pomoci neměla přístup k moři a zřejmě by už byla i v Kyjevě jiná vláda. Jestli by zbylo něco jako západní Ukrajina okolo Lvova je otázka.Skrýt celý příspěvek

          • Poly
            09:17 27.09.2022

            Války se vyhrávají penězi. Jenže pokud za ně není co hned koupit, tak se musí sehnat zbraně. A s tím se Německo dlouho nepřetrhlo. Naopak ještě podrývalo morálku, že stejně UA ...Zobrazit celý příspěvek

            Války se vyhrávají penězi. Jenže pokud za ně není co hned koupit, tak se musí sehnat zbraně. A s tím se Německo dlouho nepřetrhlo. Naopak ještě podrývalo morálku, že stejně UA prohraje. Případně blokovali posílání zbraní z jiných zemí. Ani neměli koule, aby zajeli na místo činu. To až když to bylo módní, po návštěvě řekněme slovanské delegace a taky kdyz už to bylo bezpečné. Přitom to mají za rohem.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            09:36 27.09.2022

            Poly: Německo už 27.4. prohlasilo poskytnout kompenzace za techniku poslanců na UA.

            Zrovna dnes dar 15ks L2 schválila naše vláda.

            Poly: Německo už 27.4. prohlasilo poskytnout kompenzace za techniku poslanců na UA.

            Zrovna dnes dar 15ks L2 schválila naše vláda.

  • Miroslav
    07:04 27.09.2022

    - Ruské drony zase nad Odessou. - Nord Stream 2 ma vraj naozajstnú poruchu a "tečie" do mora pri Dánsku. Rusky TASS informuje ze aj Nord Stream 1 stratil tlak v oboch rúrach. - ...Zobrazit celý příspěvek

    - Ruské drony zase nad Odessou.
    - Nord Stream 2 ma vraj naozajstnú poruchu a "tečie" do mora pri Dánsku. Rusky TASS informuje ze aj Nord Stream 1 stratil tlak v oboch rúrach.
    - Putin sa v najbližších dňoch stretne s Lukašenkom pravdepodobne vo svojom hoteli v Gelendziku. Z Moskvy odišiel.
    - Snowden dostal ruské občianstvo.
    - Pri vstupe do Gruzínska Rusi podpisujú papier, že považujú Rusko za teroristický štát.
    - Nemecko navrhuje, aby v EU Rusi nemohli zastávať vysoké posty vo firmách.
    - Iránske protesty pokračujú a naberajú na intenzite.Skrýt celý příspěvek

    • bently
      07:19 27.09.2022

      Zdroje Miroslave, zdroje, zdroje a opět zdroje prosím.

      Zdroje Miroslave, zdroje, zdroje a opět zdroje prosím.

      • hurvo
        07:27 27.09.2022

        Nevieš ze zdroje sa maju chrániť? :)
        Miroslav sa bude musieť viac snažiť , toto bolo tak D5. Dones aspon C3

        Nevieš ze zdroje sa maju chrániť? :)
        Miroslav sa bude musieť viac snažiť , toto bolo tak D5. Dones aspon C3

      • salatnik
        09:32 27.09.2022

        Tisíckrát sme mu to písali, neurobí to. Serie na nás, je to proste čistá arogancia, on nepotrebuje a nebude zdroje dávať. Môžeme si písať, čo chceme, on je nad nami.

        Tisíckrát sme mu to písali, neurobí to. Serie na nás, je to proste čistá arogancia, on nepotrebuje a nebude zdroje dávať. Môžeme si písať, čo chceme, on je nad nami.

    • gaius225
      07:59 27.09.2022

      Snowdenovi mohol priniest dekret o obcianstve rovno odvodovy komisar

      Snowdenovi mohol priniest dekret o obcianstve rovno odvodovy komisar

      • Ján Paliga
        10:19 27.09.2022

        Jeste by si nadelal do kalhot... :)

        Machrom je len odtiaľ - potiaľ...

        Americkému "whistleblowerovi" občianstvo, ruskému whistleblowerovi Navalnemu basa ...

        Jeste by si nadelal do kalhot... :)

        Machrom je len odtiaľ - potiaľ...

        Americkému "whistleblowerovi" občianstvo, ruskému whistleblowerovi Navalnemu basa ...

  • Verdon
    06:43 27.09.2022

    K tématu pouštět či nepouštět prchající Rusy do Evropy připojuji odemčený článek Wall Street Journal přetištěný na info.cz. Závěr: ...Zobrazit celý příspěvek

    K tématu pouštět či nepouštět prchající Rusy do Evropy připojuji odemčený článek Wall Street Journal přetištěný na info.cz. Závěr: nepouštět.
    https://www.info.cz/wall-stree... Skrýt celý příspěvek

    • ABC123
      07:57 27.09.2022

      Pisu tam, ze aj Ukrajinci pozaduju uzavriet hranice...

      Pisu tam, ze aj Ukrajinci pozaduju uzavriet hranice...

    • Peacemaker
      10:29 27.09.2022

      Wall Street Journal je konzervativní deník. Samozřejmě je protiimigrační.

      Wall Street Journal je konzervativní deník. Samozřejmě je protiimigrační.

  • mamut
    02:57 27.09.2022

    som si lamal hlavu, jak tie iranske haraburdy prenasaju video na taku dialku, a ono to len leti po civilnom gps-ku na do predu zadany ciel, ziadny operator co by vyhladaval ...Zobrazit celý příspěvek

    som si lamal hlavu, jak tie iranske haraburdy prenasaju video na taku dialku, a ono to len leti po civilnom gps-ku na do predu zadany ciel, ziadny operator co by vyhladaval ciel....

    Judging by the appearance of Shahed-136, which can be seen in the available video and photo materials, in particular from Iran, no video camera or any other sensor is seen on this drone. Given this, it can be assumed that satellite navigation is its only source of guidance.

    That is, it is guided exclusively to stationary objects by the coordinates it receives from satellite navigation systems, such as GPS or GLONASS. And given that Iran is under sanctions and apparently does not have access to Western components with conventional military GPS, it uses an ordinary civilian GPS sensor that can be purchased on AliExpress. After all, there is a high probability that the Iranian drone was assembled from electronic components available on the market.Skrýt celý příspěvek

    • Verdon
      06:33 27.09.2022

      Takže dříve publikované info, že je posílají po dvou, protože ten druhý se umí zaměřit na radar PVO je nesmysl?

      Takže dříve publikované info, že je posílají po dvou, protože ten druhý se umí zaměřit na radar PVO je nesmysl?

      • Pampuch
        08:36 27.09.2022

        Podľa toho čo som čítal sa dokážu zamerať na PVO. To vlastne nieje taký prbolém, PVO je v podstate rádiový maják, nieje nato potreba nejaké extra zložité zariadenie.

        Podľa toho čo som čítal sa dokážu zamerať na PVO. To vlastne nieje taký prbolém, PVO je v podstate rádiový maják, nieje nato potreba nejaké extra zložité zariadenie.

    • dusan1
      06:33 27.09.2022

      Čiže sa to dá rušiť ..... a má obmedzené požitie len na stacionárne ciele ...

      Čiže sa to dá rušiť ..... a má obmedzené požitie len na stacionárne ciele ...

    • DanWessonValor
      07:02 27.09.2022

      A hlavně by to.nemělo bejt účinné proti jenom-krátkodobé stojicim cílům typu samohybka nebo himars. Takže o nejakejch masivních ztrátách ua techniky nemůže byt ani řeč.

      A hlavně by to.nemělo bejt účinné proti jenom-krátkodobé stojicim cílům typu samohybka nebo himars. Takže o nejakejch masivních ztrátách ua techniky nemůže byt ani řeč.

    • Roger
      07:10 27.09.2022

      GPS jde lokálně snadno zarušit. Takže by šli cenné cíle chránit.

      GPS jde lokálně snadno zarušit. Takže by šli cenné cíle chránit.

Načítám diskuzi...