ROZHOVOR: Izraelský tank SABRA pro Armádu ČR
- 6. 4. 2017
- 298 komentářů
- Jan Grohmann
Po roce 2020 Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) začne hledat nový hlavní bojový tank MBT (Main Battle Tank) pro Armádu České republiky. Jedním z možných kandidátů je izraelský M60 SABRA. David Bohbot, zástupce izraelské společnosti IMI Systems pro Českou republiku, v rozhovoru blíže představil izraelskou nabídku.
Na následující otázky David Bohbot odpověděl společně se zaměstnanci firmy IMI Systems, kteří působí jako rezervisté u tankových jednotek izraelských obranných sil IDF (Israel Defense Forces).
AN: Na jaké úrovni jste schopni a ochotni Armádě ČR a českým firmám poskytnout přístup k nejmodernějším technologiím izraelských tanků tak, aby maximum prací bylo možné dělat na území ČR?
DB: IMI Systems (dříve IMI) pro zahraniční armády provedla a provádí několik modernizačních programů tanků a obrněných vozidel. Sdílení výroby, přenos technologií pro výrobu i údržbu, systémů a komponentů vozidel - to vše je nedílnou součástí těchto programů. Izrael a Česká republika udržují velmi úzké vztahy na všech úrovních, včetně obrany a my věříme, že IMI Systems je schopna České republice nabídnout nejmodernější dostupné technologie, a to také v rámci transferu technologií do České republiky.
AN: Počítáte se zapojením českých firem do výroby tanků SABRA pro Armádu ČR, ale i tanků Merkava pro izraelskou armádu?
DB: IMI Systems je státní firma, která se chová podobně jako další subjekty na vojenském a civilním trhu. Izraelské tanky jsou vyráběny v hlavním výrobním středisku IMOD (izraelské ministerstvo obrany) přes ředitelství “Merkava”. IMI Systems a mnoho dalších izraelských subdodavatelů, kteří jsou také zapojeni v programu SABRA, se podílí na programu Merkava jako subdodavatelé čistě na základě finanční efektivity.
AN: Co říkáte na názor, že v ČR je nutné postavit komplexní servisní, logistické a školící zázemí pro tankovou konstrukci (M60), která nemá z dlouhodobé perspektivy velkou budoucnost?
DB: Pokud jde o dlouhodobou perspektivu, je nutno zdůraznit několik bodů:
Všechny hlavní a důležité systémy MBT SABRA jsou podobné s prvoliniovými MBT (Merkva 3/4, Leopard 2A5/6) a nabízejí podobnou schopnost údržby, provozní životnost a možnosti budoucí modernizace.
Doplňkové komponenty jsou velmi dostupné a snadné pro údržbu, opravy, výrobu nebo výměnu za nové komponenty, a to pouze s malými náklady.
MBT M60 poskytuje vysokou možnost modernizace, kdy všechny modernizační programy jsou založeny na modularitě systému, proto M60 dokáže vstřebat nejmodernější a nejpokročilejší systémy.
Ve službě nebo ve skladech (hlavně v Izraeli nebo v Evropě) existuje značné množství tanků M60, které lze využít jako potenciální zdroj pro budoucí modernizace.
Takže můžeme prohlásit, že z hlediska těchto aspektů, jsou tanky M60 a Leopard 2A4 podobné.
AN: Krom samotných tanků je nutné nakoupit vhodná vyprošťovací a ženijní pásová vozidla pro zajištění provozu tanků SABRA. Jaká vozidla Izrael nabízí?
DB: Vyprošťovací tank M88A1/M88A2 lze pořídit nebo získat z USA nebo Egypta.
Ženijní tank na podvozku M60 (podobné ženijnímu tanku Puma IDF na podvozku tanku Centurion).
IMI Systems nabízí také M60 AVLB jako těžké mostní vozidlo (mostní systém MLC-70).
AN: Jaké jsou finanční a technické nároky na údržbu tanků SABRA? Především v porovnání s tankem Leopard 2?
DB: Technické požadavky souvisí s používanými systémy a technologiemi. Vzhledem k tomu, že systémy a technologie (obou tanků - pozn. red.) jsou si velice podobné, složitost, investiční potřeby a náklady nebudou příliš rozdílné.
AN: Jaká je jednotková cena tanku SABRA?
DB: Modernizace tureckých M60 (2003 až 2010) se týkala 170 tanků. Cena programu (podepsáno v roce 2003) byla 687 milionů dolarů (916 milionů dolarů v dnešních cenách, tj. 22,9 mld Kč - pozn. red.) pro modernizační část programu - aktivity a finanční náklady spojené s dodávkou a opětovným uvedením do provozu tanků M60 byly řešeny skrze místní vojenská zařízení pro údržbu a opravy vozidel.
AN: Pro Security Magazín jste mluvil o nejnovější verzi tanku SABRA. V čem bude vynikat?
DB: Program SABRA/M60T běžel v letech 2003 až 2010, přičemž použité systémy byly určeny v pozdních 90. letech a na začátku nového tisíciletí. Dnes nabízené systémy, zejména elektronické a elektro-optické, jsou moderní a poslední generace, a jsou způsobilé pro nejnovější tanky (systém řízení palby, elektrický pohon věže a děla, 120mm dělo, motor, autonomní požární systém, atd.). Část systémů nabízených v současné konfiguraci navíc nebyla zahrnuta v tehdejších konfiguracích SABRA/M60T (pozorovací přístroj velitele, čidlo laserového ozáření, navigační systémy, aktivní ochrana, atd.).
AN: Klíčová je oblast výcviku. Bude součástí nabídky i program výcviku mezi AČR a IDF?
DB: Výcvik posádek, techniků a dalších pracovníků je nedílnou součástí integrované logistické podpory (ILS). Trénink s obrněnými jednotkami IDF musí být projedán s IMOD.
Související články
Izraelský Davidův prak: Nejlepší protivzdušný systém na světě?
Izraelská organizace pro raketovou obranu IMDO (Israel´s Missile Defense Organization) a americká ...
- 02.02.2017
- 43 komentářů
- Jan Grohmann
Izraelský tank Sabra pro Armádu České republiky?
Mezi roky 2020 až 2025 Armáda České republiky začne s výběrem nových tanků. Jedním z nabízených typů ...
- 14.03.2017
- 214 komentářů
- Jan Grohmann
NÁZOR: Izraelský radiolokátor ELM-2084 je pro Armádu ČR ideální volba
Postupem času se stále více ukazuje, že české ministerstvo obrany udělalo velmi dobré strategické ...
- 18.03.2017
- 60 komentářů
- Jan Grohmann
Izrael varuje Sýrii: Zničíme vaší protivzdušnou obranu
Minulý týden izraelské letectvo zaútočilo na pozice Hizballáhu v Sýrii. Syrská protivzdušná obrana ...
- 20.03.2017
- 92 komentářů
- Jan Grohmann
Marcus: Jedna věc je co se děla v míru druhá co se děla když začnou padat rakety a bomby. Je krasné tady ty tanky/IFV navagonovat, ale pak přijedete na na nejbližší nádraží a tam ...Zobrazit celý příspěvek
Marcus: Jedna věc je co se děla v míru druhá co se děla když začnou padat rakety a bomby.
Je krasné tady ty tanky/IFV navagonovat, ale pak přijedete na na nejbližší nádraží a tam bude takových vlaků 25+. To zavání vážnými logistickými problémy. Proto se dá před pokládat že v rámci usnadnění přepravy a zjednodušení logistiky se tam nejbližší jednotky přepraví jinak.Skrýt celý příspěvekTak doprava po sve ose je trochu mimo, a to obzvlaste pro MBT. U nich je doprava po vlastni ose z cech az do polska nebo do pobalti. To je mozne tak maximalne pro kolovou techniku ...Zobrazit celý příspěvek
Tak doprava po sve ose je trochu mimo, a to obzvlaste pro MBT. U nich je doprava po vlastni ose z cech az do polska nebo do pobalti. To je mozne tak maximalne pro kolovou techniku jako je Pandur nebo Dana. Pasova technika se vzdy prepravuje po zeleznici nebo na valnicich!
A to je jen preprava MBT. K tomu pro MBT musis mit tezke vyprostovaky, tezke mosty, servis a hodne, ale opravdu hodne cisteren :D
Proto by pro nas mela byt priorita PVO a letectvo pro zajisteni takove prepravy, ale po vlastni ose to nedava smysl. Nez by tam MBT dojely, potrebovaly by generalku :DSkrýt celý příspěvekPo USA, Turcji i Grecji mamy największą w NATO flotę czołgów... Podstawowym wozem jest nadal BWP-1 - niestety + Rosomaki (docelowo ponad 460 KBWP) Właśnie to że Finowie ...Zobrazit celý příspěvek
Po USA, Turcji i Grecji mamy największą w NATO flotę czołgów...
Podstawowym wozem jest nadal BWP-1 - niestety + Rosomaki (docelowo ponad 460 KBWP)
Właśnie to że Finowie graniczą z FR jest argumentem za tym że pomysł nie jest zły.
Skoro oni potrafią zorganizować jednostkę wojskową tak że w czasie pokoju służy w niej ok. 1500 żołnierzy którzy używają 1/5 dostępnego sprzętu, a w "war time" ma 10 000 to znaczy, że wiedzą co robią...
(Przecież nie będą mieli tyle czasu na mobilizacje sił)Skrýt celý příspěvekMarcus: Já spíše počítám že se tam pojede po vlastní ose, přece jen kolik máme těch valníku ? Případně to bude pod hrozbou dalších úderů valník vám z cesty neuhne do terénu a ...Zobrazit celý příspěvek
Marcus: Já spíše počítám že se tam pojede po vlastní ose, přece jen kolik máme těch valníku ? Případně to bude pod hrozbou dalších úderů valník vám z cesty neuhne do terénu a tank/IFV z něj jen tak nesundáte.
Když se podíváte na sousední Polsko tak by jsme těch tanků mohli mít v aktivní službě klidně 120.
Zásobovat 30 tanků nebo 60 IFV ve výsledku na stejné Ta otázka totiž zní a dokáže odrazit/zaútočit na Ruské T72/90/Armata ? Což nám řekne až reálný konflikt a já doufám že se to nikdy nedozvíme. Pokud to však nezvládnou tak zjistíme že jsme jsi celou dobu platily jen pěkně drahou srandu.Skrýt celý příspěvekLukas Polsko ma slusnou tankovou zakladnu. A jak je na tom s BVP? Ma stale sovetska BVP1 a BVP2? Co nova BVP? Finsko je v jine situaci. Velike neonydlene oblasti a souvisla ...Zobrazit celý příspěvek
Lukas
Polsko ma slusnou tankovou zakladnu. A jak je na tom s BVP? Ma stale sovetska BVP1 a BVP2? Co nova BVP?
Finsko je v jine situaci. Velike neonydlene oblasti a souvisla hranice s Ruskem. Cesko je spis ve stejne situaci jako Rakousko, Madarsko, Slovinsko. Tyto staty si stejne jako Cesko svoji doktrinu pro armadu teprve hledaji. Kazdopadne by jsme meli vytvorit bezpecne zazemi pro hranicni szaty NATO s kvalitni PVO a letectvem. A k tomu zaloha mechanizovaneho vojska.Skrýt celý příspěvekJirosi Pocty K21-105 nevim, ale mely by byt az v posledni objednavce K21 korejske armady kde melo byt sto vozidel, kolik z nich bylo s delem a kolik jinych verzi nevim. Ty veze ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi
Pocty K21-105 nevim, ale mely by byt az v posledni objednavce K21 korejske armady kde melo byt sto vozidel, kolik z nich bylo s delem a kolik jinych verzi nevim.
Ty veze mi rozhodne neprijdou zastarale a nevidim duvod menit delo. Vsechny nabizi delo 105mm i 120mm.
Jak zde uz rozvadel Maximus, tabulkovy dojezd neni dulezity, dulezita je mobilita v terenu a schopnost zasobovani novym palivem. Pocitejte ze i valnik s MBT si vezme vic nez valnik s LT. Dojezd muze byt podobny, ale dotankovat 1 MBTje jako dotankovat klidne 3 LT a v pripade valky bude paliva nedostatek a jeho zasoby prvnim cilem. A velky rozdil je pruchodnost terenem kzera je u MBT a LT diametralne rozdilna.
Souhlasim ze nemusime hned do pobalti ale ucpavat mezery a doplnovat ztraty. A k tomu je vetsi pocet lehcich vozidel s univerzalnim pouzitim a vetsi mobilitou nez MBT.Skrýt celý příspěvekMarcus 247 - leopardy 2 232 PT-91 reszta - T-72M1 Moim zdaniem Finowie mają ciekawe organizacje Formalnie mają brygadę pancerną - Pansssariprikaati Ale tylko w czasie ...Zobrazit celý příspěvek
Marcus
247 - leopardy 2
232 PT-91
reszta - T-72M1
Moim zdaniem Finowie mają ciekawe organizacje
Formalnie mają brygadę pancerną - Pansssariprikaati
Ale tylko w czasie pokoju (na potrzeby szkolenia, przechowywania i konserwacji sprzętu)
Na czas wojny to są 4 samodzielne grupy bojowe (2 ciężkie zmechanizowane i 2 piechoty)
http://www.panssarikilta.fi/Le...
http://docplayer.fi/4333779-Pa...
U was może być podobnie - dany rodzaj broni skumulować w pułkach, a na poligonach ćwiczyć działanie batalionowych grup taktycznych (gdzie np. rozpoznanie jest wydzielone z pułku rozpoznawczego, 2-3 kompanie zmechanizowane - z pułku zmechanizowanego, kompania czołgów- z batalionu czołgów, a artyleria z pułku artylerii - gdzie prócz haubic i wyrzutni rakietowych byłby moździerze oraz specjaliści od rozpoznania i koordynacji artylerii)Skrýt celý příspěvekMarcus: Ať hledám jak hledám tak nemůžu objevit ten počet kolik bylo těch K21-120(105) zavedeno. Protože pokud 0, tak je to opět jen prototyp. Ta italská věž je celkem zavedena cca ...Zobrazit celý příspěvek
Marcus: Ať hledám jak hledám tak nemůžu objevit ten počet kolik bylo těch K21-120(105) zavedeno. Protože pokud 0, tak je to opět jen prototyp. Ta italská věž je celkem zavedena cca (200kusů) ale z roku 2004, takže nechceme staré Leopardy koupíme jsi staré věže.
Já to četl, ale dnes se říká že věž tvoří 50% ceny vozidla. Takže předělání té věže na nový kanon nebude zadarmo, když se podívám jaký je problém předělat DANA na nový standart tak to tady vidím obdobně. Přitom lze počítat že tohle předělání by celé zaplatila CR z vlastní kapsy(to jsou asi ty ušetřené peníze). Takže važně díky nechci.
Kolik jsi myslíte že je rozdíl v rychlosti MBT/IFV ? Dojezd je skoro stejný(500km) do pobaltí(900km) jednou tankovat před bojem(jestli vicekrát pro větší zálohu paliva otázka). A to se bavíme o jízdě po vlastní ose. Jinak oni naše jednotky nemusí přímo do pobaltí ale mohou jen vyplňovat mezeru na východní hranici po jiných které se přesouvají severněj. Přinejhorším nahrazovat ty co to odnesly při prvním úderu.Skrýt celý příspěvekLukas A kolik je Leopardu a kolik T72? T72 jsou modernizovane? Souhlasim, situace Polska je jina nez Česka. Polsko, Pobaltske zeme a Slovensko je na hranici. Cesko je v zazemi ...Zobrazit celý příspěvek
Lukas
A kolik je Leopardu a kolik T72? T72 jsou modernizovane?
Souhlasim, situace Polska je jina nez Česka. Polsko, Pobaltske zeme a Slovensko je na hranici.
Cesko je v zazemi potrebuje kvalitni PVO aby zajistilo zazemi NATO a aby mohlo branit svoje jednotky ktere posle na pomoc statum na hranicich NATO. Pro to jsou idealni jednotky ktere maji vysokou mobilitu a velkou palebnou silu. Hlavne doprovodna vozidla s dely, houfnicemi a minomety. MBT nez tam stihneme poslat, tak by mohlo byt pozde.Skrýt celý příspěvekIle? 638 w jednostkach wojskowych + ponad 300 w rezerwie Amerykanie maja do polski przysłać ABCT - więc teoretycznie 84 czołgi - ale prawdopodobnie w Żaganiu będzie niestandardowa ...Zobrazit celý příspěvek
Ile? 638 w jednostkach wojskowych + ponad 300 w rezerwie
Amerykanie maja do polski przysłać ABCT - więc teoretycznie 84 czołgi - ale prawdopodobnie w Żaganiu będzie niestandardowa brygada (z mniejszą M1 i M2) - dodatkowo część sił ma ćwiczyć w Rumuni i u Bałtów
Militarnie - siły te nie mają wielkiej wartości.
Tu chodzi o politykę...
Tak samo u bałtów - jedyne wartościowe wzmocnienie to te kilka M270 które Brytyjczycy wysłali do Estonii (z ATACMS można strzelać w Petersburg, albo w Psków)
Gdyby NATO naprawdę chciało broni bałtów - to przysłali by systemy przeciwlotnicze oraz więcej artylerii...
Tak sytuacja Czech jest inna niż Polski - nie jesteście "na granicy"
Nie musicie mieć dużej armii w ciągłej gotowości, bo Rosja najpierw musi przejść przez Polskę, albo przynajmniej przez Słowację (czyli zawsze kilka dni na mobilizacje macie)
Ale musicie pamiętać ze jeśli Rosjan nie pokona się w Polsce czy na Słowacji to na pewno nie zatrzyma się ich na przedmieściach Pragi.
No i jest zawsze "wariant Niemcy"Skrýt celý příspěvekJirosi Ty ctes kazdou druhou vetu nebo tak rychle zapominas? Zase vybiras co se ti hodi :D Ja tu o nicem nesnim a vez pro LT je realita. S belgickou vezi je i jihokorejsky K21 a ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi
Ty ctes kazdou druhou vetu nebo tak rychle zapominas? Zase vybiras co se ti hodi :D Ja tu o nicem nesnim a vez pro LT je realita. S belgickou vezi je i jihokorejsky K21 a korejci vedi co delaji ;) Kdyz ne Belgie, tak Oto Melara. A u 130mm kanonu jsem psal DO BUDOUCNA! Psal jsem to tam dokonce dvakrat ze DOBUDOUCNA, protoze jsem se bal ze se toho chytis. Jak vidim i dvakrat bylo malo! :D
Jsem pro utracet za techniku a vytvorit zalohy ale stavet zalohy mechanizovanych vojsk je malo? Myslis ze vycvicit mechanizovane vojsko s doprovodnymi zbranemi je jen tak? :D Myslis ze IFV s doprovodem LT, minometu a del na podvozku IFV je malo?
Tanky nejsou vsechno!!!Skrýt celý příspěvekLukas Kolik tanku a jakych ma aktualne Polsko? A kolik jich maji v Polsku aktualne Americane? Jak spravne pises, zapad nemusi menit tanky, ten to ma jednodusi. Ale souhlas s tim ...Zobrazit celý příspěvek
Lukas
Kolik tanku a jakych ma aktualne Polsko? A kolik jich maji v Polsku aktualne Americane?
Jak spravne pises, zapad nemusi menit tanky, ten to ma jednodusi.
Ale souhlas s tim co pises
koupit nove BVP i s doprovodnymi vozidly
zajistit si kvalitni PVO
prezbrojit delostrelectvo - houfnice a minomety.
Pouzite tanky III.generace na trhu nejsou a nove jsou drahe. Bez tanku se klidne obejdeme. Polsko ma horsi pozici, to tanky potrebuje. V pripade potreby muzeme Polsko a Pobalti podporit rychlymi mechanizovanimy vojsky.Skrýt celý příspěvekMarcus: Tak naposledy až to vyvinou a zavedou tak ať se k tomu CR klidně přidá a koupí taky. Ale vy tady stále sníte o kupovaní něčeho co není. Obrana státu nemůže stát na ...Zobrazit celý příspěvek
Marcus: Tak naposledy až to vyvinou a zavedou tak ať se k tomu CR klidně přidá a koupí taky. Ale vy tady stále sníte o kupovaní něčeho co není. Obrana státu nemůže stát na nákupech neexistujících řešení. Na vývoj a provozovaní vlastních řešení opravdu nemáme peníze a tohle je vždy ta nejdražší varianta. Píšu o neexistenci masově zavedené 120mm veže a vy tu zase básníte o věži se 130mm kanonem co ještě ani nemá ukončený vývoj. Takže opět nerealistické řešení.
Sice nechápu proč to sem taháte, ale námořnictvo mít nemůžeme. Zato tanky máme, a mít můžeme. Stejně tak nadzvukové letectvo.
Jestli nechápete že základna je Polsku proto aby se zase neříkalo že se provokují Rusové protože smlouvy o neumisťovaní základen ve východní Evropě. Ale jasným důvodem proč je tam poslali je situace na Ukrajině a opakovaní jejího scénáře v pobaltí.
Pobaltské státy jsou na hraniční čáře. Maji stejně jako mi dlouhodobé zkušenosti z okupaci. Takže oni sice některé zbraně nevedou zato vedou silné mobilizační zálohy. Tudíž pěchoty budou mít dost z vlastních zdrojů. Mi tu nemáme branou povinost. Máme tu profesionální armádu a z pohledu NATO jsme tak říkajíc za větrem proto jsi můžeme dovolit investovat do techniky. Naši další partneři na východě Poláci jsou na tom obdobně ze zálohami. Takže pěchota nebude nedostatkové zboží. Tato každý kus zničené těžké techniky, případně letadla i z posádkou bude státy zasahovat velmi citelně.Skrýt celý příspěvekPro Marcus - na zachodzie Polski (na zachód od Wisły) stacjonuje 290 czołgów - na wschodzie 348... Jak widać nie ma duże różnicy... Co do zachodu - należy pamiętać ze zachód ...Zobrazit celý příspěvek
Pro Marcus - na zachodzie Polski (na zachód od Wisły) stacjonuje 290 czołgów - na wschodzie 348...
Jak widać nie ma duże różnicy...
Co do zachodu - należy pamiętać ze zachód nie musiał wymieniać floty czołgów...
Nową generacje MBT kupiono w latach 80/90...
Na rynku było tez sporo dobrych wozów z nadwyżek dużych armii
Więc nie było potrzeby
Co innego państwa byłego Układu Warszawskiego.tutaj proces wymiany generacji nie synchronizuje się z zachodem - gdy oni kupowali Leopardy my mieliśmy T-72...
Nie wiem - ja jestem realistą.
Wątpię by ACR mogła kupić jednocześnie 210 BVP + czołgi III generacji.... (Chyba że stanie się cud i ktoś zaoferuje używane czołgi w bardzo dobrej cenie)
Dlatego trzeba skupić się na BVP i modernizacji wojsk zmechanizowanych...
A T-72M4Cz utrzymać, nawet jeśli pojawi się "lekki czołg"
Właśnie po to by za kilka lat mieć alternatywę
- albo batalion czołgów nowej generacji
- albo batalion zmechanizowany
Na dziś widzę 3 duże programy zakupowe
- 210 BWPów (+ budowa wozów specjalistycznych o których wspomniałem)
- odbudowa PVO
- artyleria (to nie tylko haubice - warto pomyśleć o modernizacji RM-70 i kupnie precyzyjnych rakiet 122mm - np. izraelskie Accular)
Ja oceniam koszt na jakieś 3 mld USD - sporo ale nie licząc myśliwców ACR nie ma kosztowniejszych tematów
Kolejnym tematem jest "reforma" struktur armii
Rozwiązanie problemu rezerw, mobilizacji...
Armia w czasie pokoju nie musi być duża - ale musi być zdolna w kilka dni, tygodni powiększyć się 2-3 krotnie...
Sprzęt kupuje się też dla armii rozwiniętej "na wojnę" , a nie służącej w czasie pokoju...Skrýt celý příspěvekJirosi Uz zase to otacite jak se vam hodi? Ja nikde nepsal ze nem cenu posilat do polska MBT! Ja psal ze je tam nemusime posilat my! Americane, nemci, polaci je maji tak proc je ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi
Uz zase to otacite jak se vam hodi? Ja nikde nepsal ze nem cenu posilat do polska MBT! Ja psal ze je tam nemusime posilat my! Americane, nemci, polaci je maji tak proc je nepouzit. My je nemame tak proc je ted za draho porizovat kdyz muzeme prispet jinak a efektivneji protoze v prostredi Pobaltskych zemi se ani pro MBT nehodi a ani je pobalti nechce.
Co je to za argument: Do pobalti je neposlali protoze Rusove?Skrýt celý příspěvekJirosi Teda jak ty to motas dohromady to uz prestavam stihat. Proc to ostatni zeme nejdou do tehle levnejsi varianty? Uz se to psalo ale tak pro tebe znovu, lepe a radostneji ;) ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi
Teda jak ty to motas dohromady to uz prestavam stihat. Proc to ostatni zeme nejdou do tehle levnejsi varianty? Uz se to psalo ale tak pro tebe znovu, lepe a radostneji ;) Ty nejvetsi USA a Rusko si je vyvyji sami. Zeme zapadu maji totiz ve skladech dost tanku k modernizaci, narozdil od nas kteri nemame ani co modernizovat. Dalsi zapadni zemne tanky vubec nemaji, nebo je treba jen s nekym sdileji. No a konecne zeme vychodu (Slovensko, Madarsko, Chorvatsko, atd) to teprve budou resit az budou vyzarovat svoje T72. V tomto nutno podotknout ze ČR se v modernizaci T72 dostal nejdal.
Kusove naklady na modernizaci T72 byly silene protoze ministr financi Kalousek zastavil modernizaci a domodernizovat tech 90 kusu nemodernizovanych T72 co nam zbyly ve skladech. Nasledne take krachla ta firma co dodavala systemy rizeni palby, kdyz nemela ksefty.
Jak ze neni vez se 120mm kanonem? To myslite vazne? Do budoucna by mohla byt i vez se 130mm a tim nase LT vylepsit. Ale to bych sem netahal. To ken do budoucna. Prave ze v tomto pripade je vyhoda ze si muzeme objednat kvalitni vez jako komplet od nadnarodni zbrojarske spolecnosti ktera nekrachne ;) Napr Oto Melara rozhodne nekrachne, to je spis nekdo odkoupi. Dodaji ti je klidne Belgicane, Nemci, Italove na urovni vybaveni MBT.
Jak jsi rikal ze musime mit tanky protoze Pobalti je nema, to uz rovnou muzes napsat ze nemaji namornictvo, tak aby jsme si koupili i nejaky ten torpedoborec. Sam jeden moc nezmuze, ale s temi nemeckymi by to byla podpora. No a co kdyby se na nas vrhli nemci jak jsi psal :D :D :D To uz si z toho delam srandu ;)Skrýt celý příspěvekMarcus: Je zvláštní že ti "hloupí" američani poslali do Polska MBT. Do pobaltí je neposlaly protože Rusové. Když se tady stačilo zeptat že je tam vlastně nemá cenu posílat. I ...Zobrazit celý příspěvek
Marcus: Je zvláštní že ti "hloupí" američani poslali do Polska MBT. Do pobaltí je neposlaly protože Rusové. Když se tady stačilo zeptat že je tam vlastně nemá cenu posílat.
I nepřítele poprosíme aby do oblastí kde nemáme těžké jednotky neposílal ty svoje ? Ne tak to prostě nefunguje, válka je prostě vzájemně rozdávaní co možná nejtěžších úderů bez pohled na to čím soupeř disponuje.Skrýt celý příspěvekMaximus: Vy tu argumentujete opětovně tím že tato kombinovaná platforma bude levnější. Případně časem opětovně zavedeme MBT. Já se vás ptám proč tuhle "levnější" variantu tedy ...Zobrazit celý příspěvek
Maximus: Vy tu argumentujete opětovně tím že tato kombinovaná platforma bude levnější. Případně časem opětovně zavedeme MBT. Já se vás ptám proč tuhle "levnější" variantu tedy nezavádí ostatní armády světa za cílem ušetřit? Možná to bude tím že jsi prostě spočítaly že to levnější není a nebude.
CR má obecně schopnost vymýšlet tyhle jedinečné řešení. Na začátky je vždy argument o tom že to bude levnější, že to podpoří vývoz, atd. Výsledek je takový že je to vždy dražší a nutí to CR investovat do neperspektivní techniky. Příkladem buď naše T72, kusové náklady byli šílené, náhradní díly nejsou vůbec levné a jako bonus nás to místo vyřešení problému přivedlo do slepé uličky nákupu "starých" tanku, nebo se zbavení tanků úplně(navždy).
Vy tu píšete o zavedení 120mm věže ale která to je když se tenhle kanon montuje jen do tanku ? Jediná možnost je z italského a vám nestačí ty problémy z dodávkami pro T72?
To že CR potřebuje nákupy je nepopiratelné. Ale uvádíte tam i věci jako raketomety kterých jsme se vzdali jako vy se teď vzdáváte tanku. Podle mně to je chyba, když to tam uvádíte počítám že je to chyba i podle vás. Teď je jen otázkou času kdy jsi vy uvědomíte to samé ohledně tanku ale jakmile tu jednou nebudou tak už se nevrátí.Skrýt celý příspěvekJirosi Nasi spojenci v Pobalti jsou vdecni za kazdeho vojaka, ktereho jim posleme. Zvlaste kdyz oni disponuji spise kolovymi bojovymi nez pasovymi. Ja myslim ze dobre vycvicena ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi
Nasi spojenci v Pobalti jsou vdecni za kazdeho vojaka, ktereho jim posleme. Zvlaste kdyz oni disponuji spise kolovymi bojovymi nez pasovymi. Ja myslim ze dobre vycvicena pechota bude stejne uzitecna. Zajimave ze na cviceni spocinosti jsme jim ted na jejich zadost poslali tu nejlechci a nejmobilnejsi pechotu na Ivecach ktera je mobilni a dorazi k nim nejrychleji. Nehlede na to ze i pobalti nema inftastrukturu na zapadni MBT a spojenecke MBT jsou jen v zapadnim polsku ;)
Tohle je tvuj hlavni argument, ze pobalti nema MBT???Skrýt celý příspěvekJirosi: V každém třetím příspěvku zmiňujete, ze naše MBT mají především sloužit k udržení schopnosti a výcviku. Rozhodne se nedomnívám, ze kvůli tomuto musíme za každou cenu MBT ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi: V každém třetím příspěvku zmiňujete, ze naše MBT mají především sloužit k udržení schopnosti a výcviku. Rozhodne se nedomnívám, ze kvůli tomuto musíme za každou cenu MBT kupovat nyní, tuto roli plné zastanou i těžká BVP, která budou mít komerčně dostupnou věž s moderním tankový kanonem. V této roli je rozhodne lepší mít stroj s lepší ekonomikou provozu a jednodušším servisem díky společně platformě s novým BVP - zůstane víc peněz na výcvik!!!
Priority, které výrazně zvýší obranyschopnost, naši země jsou nyní rozhodne jinde - PVO, BVP, delostrelectvo, letecká munice, moderní PT systémy pro pozemní vojsko, raketomety, ženijní technika.... Je proste toho opravdu hodně, co je potřeba velmi akutně řešit a všechno má nejen podle mne v reálném konfliktu pro nás a naše spojence větší smysl než několik rot MBT, jejichž schopnost udržet v bojeschopné stavu bude našimi silami velmi malá.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...