Nehoda ruského dopravního letadla Il-112V
- 17. 8. 2021
- 79 komentářů
- Jan Grohmann
Dnes došlo k smrtelné havárii jediného prototypu ruského lehkého dopravního letadla Il-112V. Při nehodě zemřela celá trojčlenná posádka.
Lehký dopravní letoun Il-112V je vůbec první ruský dopravní letoun vyvinutý „od nuly“ po rozpadu Sovětského svazu. Vývoj letounu ale provázejí dlouhá zdržení a vážné technické problémy.
K nehodě došlo 17. srpna v Moskevské oblasti 1,5 kilometru od letiště Kubinka. Letoun mířil na letiště Kubinka kvůli účasti na vojenské výstavě Armija-2021. Na záběrech z nehody (viz níže) lze jasně vidět destruktivní požár pravého motoru, jeho vyřazení z provozu a přechod letounu do vývrtky a náraz do země.
Podle ukrajinského portálu Defense Express, který se odvolává na své nejmenované zdroje z ukrajinského průmyslu, během nehody očividně nefungoval hasicí systém motoru. Jurij Sytnik, držitel čestného titulu „Ctěný pilot Ruské federace“, ale uvedl, že nehořelo jen palivo ale také konstrukce letounu a žádný hasicí systém by požár nedokázal uhasit. Současně uvedl, že nehodu mohlo způsobit přetížení motoru.
Podle Rusů existují dvě vyšetřovací verze – chyba motoru a chyba posádky. „Letadlo havarovalo při přiblížení na přistání, ani ne 1,5 km od dráhy. Možná posádka kvůli únavě nebo jiné příčiny udělala chybu,“ citovala ruská tisková agentura Interfax nejmenovaný zdroj. Letoun pilotoval Hrdina Ruska, zkušební pilot Nikolaj Kuimov.
Il-112V
První prototyp lehkého turbovrtulového transportního letadla Il-112V (sériové číslo 01-01, registrační číslo RF-41400) poprvé vzlétl 30. března 2019. Současně vznikl druhý prototyp Il-112V (01-02) pro pozemní únavové zkoušky.
Voroněžský letecký závod (VASO), kde se letoun Il-112V vyrábí, v lednu 2018 oznámil výrobu dalších dvou prototypů (01-03 a 01-04). V srpnu 2020 ruské ministerstvo obrany se Spojenou leteckou korporací podepsalo smlouvu na dodávku těchto dvou letadel.
Letový prototyp ale nesplnil očekávání hlavního zákazníka – ruského ministerstva obrany. Hlavním problémem byla hmotnost Il-112V. V průběhu vývoje došlo k nárůstu maximální vzletové hmotnosti z 19,7 tun na 21 tun. Vzletový výkon použitých motorů TV7-117ST (2×2237 kW) se tak stal nedostatečný. Ve výsledku poklesla nosnost letounu z 6000 kg (jak požadovalo ruské ministerstvo obrany) na 5000 kg (nebo 44 osob) a snížil se dolet s maximálním zatížením z 3000 km na 1200 km (2400 km s 3500 kg).
Deník Izvestija již v roce 2019 varoval před nevhodností motoru TV7-117ST. Motor byl původně navržen pro maximální vzletový výkon 1864 kW a pro letoun Il-114. Motor byl nakonec posílen na zmíněný vyšší výkon a zároveň dostal možnost „nouzově“ zvýšit výkon na 2684 kW. Podle deníku Izvestija ale v „nouzovém“ režimu rychle klesá spolehlivost motoru. Motory TV7-117ST jsou určeny i pro vyvíjený turbovrtulový civilní dopravní letoun Il-114-300 pro 70 pasažérů.
V každém případě 30. března letošního roku odlehčený první prototyp Il-112V provedl další let. Od té doby odlehčený Il-112V s motory TV7-117ST vykonal 15 testovacích letů.
Katastrofa Il-112V
„Od prvního letu, během kterého byly zkontrolovány hlavní aerodynamické vlastnosti, byly všechny systémy letadel zdokonaleny a byly provedeny práce na snížení hmotnosti letadla, což umožnilo převést letadlo do fáze předběžných testů prováděných společně s ministerstvem obrany. Současně se připravuje sériová výroba až 12 letadel ročně, což uspokojí potřeby ministerstva obrany pro vojenská dopravní letadla tohoto typu a zajistí stabilní vytížení podniku,“ uvedl v březnu Sergej Arkovoj, náměstek generálního ředitele Spojené letecké korporace a generální ředitel firmy „Iljušin“.
Známý ruský blog BMPD, neoficiální a neformální blog moskevského Centra pro analýzu strategií a technologií (CAST), k testování Il-112V uvedl, že podle neoficiálních informací „zkušební lety byly opakovaně doprovázeny různými poruchami a problémy s motory.“
Ještě před nehodou se počítalo s dokončením státních zkoušek v roce 2023. Je však jasné, že po nynější nehodě dojde k dalšímu zdržení. Celkově různé ruské vládní agentury hodlají do roku 2030 odebrat nejméně 200 letounů, avšak toto číslo je očividně nereálné – už jen kvůli rychlosti výroby maximálně 12 letounů ročně. Il-112V postupně v Rusku nahradí již zcela zastaralá letadla An-24 a An-26.
Il-112 je druhá fatální nehoda ruských letadel během několika dní. Minulý týden v Turecku při hašení požáru havarovalo ruské obojživelné letadlo Be-200ES Altair. Zahynula celá osmičlenná posádka, včetně dvou tureckých občanů.
Související články
Iljušin Il-112V: Nástupce letadel An-26 se chystá na první let
Vyvíjený ruský lehký dopravní letoun Iljušin Il-112V v ruské armádě nahradí letitá dopravní letadla ...
- 10.10.2018
- 140 komentářů
- Jan Grohmann
Nové ruské dopravní letadlo II-112V poprvé ve vzduchu
Podle tiskové zprávy Sjednocené korporace výrobců letadel (OAK) dne 31. března provedl svůj první ...
- 04.04.2019
- 176 komentářů
- Jan Grohmann
Arogance a nekázeň: Zkáza Suchoje jako výsledek ruské mentality?
Ruské noviny Vzgljad přinesly článek „Hlavní poučení z katastrofy ‚Superjet‘“ od Michaila ...
- 13.05.2019
- 58 komentářů
- Jan Grohmann
KOMENTÁŘ: Klíč k ruské duši a pravoslaví
Přes mimořádně tvrdé represe proti pravoslavné církvi a jejím představitelům za komunismu zažívá ...
- 05.06.2020
- 89 komentářů
- Kristián Chalupa
Tento stroj by mal byť akýmsi analógom Spartanu v Rusku, no bohužiaľ to zase nevyšlo na prvýkrát. Keď si porovnáme max. výkony motorov týchto dvoch strojov, tak je tu priepastný ...Zobrazit celý příspěvek
Tento stroj by mal byť akýmsi analógom Spartanu v Rusku, no bohužiaľ to zase nevyšlo na prvýkrát. Keď si porovnáme max. výkony motorov týchto dvoch strojov, tak je tu priepastný rozdiel 2237 kW (Il 112V) vs 3460 kW (Spartan), aj keď je Spartan celkovo ťažší. Rusi majú po predchádzajúcich neúspechoch ich zbrojných programov ďalší problém a kríza sa ďalej prehlbuje.Skrýt celý příspěvek
Povedal by som, že je to následok odkopnutia Ukrajiny od spolupráce.... Odkopnutie začalo rezaním dodávok od ukrajinských podnikov od roku 2013....
Povedal by som, že je to následok odkopnutia Ukrajiny od spolupráce.... Odkopnutie začalo rezaním dodávok od ukrajinských podnikov od roku 2013....
Je zajímavé, že jako hlavní zdroje informací autoru článku slouží spekulace uveřejněné na ukrajinském portálu, v obecném deníku Izvestija a na jakémsi neoficiálním a neformálním ...Zobrazit celý příspěvek
Je zajímavé, že jako hlavní zdroje informací autoru článku slouží spekulace uveřejněné na ukrajinském portálu, v obecném deníku Izvestija a na jakémsi neoficiálním a neformálním blogu moskevského Centra pro analýzu strategií a technologií. To nejsou k dispozici regulérní odborné zdroje zabývající se letectvím?Skrýt celý příspěvek
Môžeš teda autora opraviť a napísať vlastnú verziu toho, čo sa stalo. My čitatelia to radi privítame, nový pohľad, nové možnosti....
Môžeš teda autora opraviť a napísať vlastnú verziu toho, čo sa stalo. My čitatelia to radi privítame, nový pohľad, nové možnosti....
Nemám bohužel ambice opravovat nebo přepisovat něčí články. Můj postřeh se týkal jen informačních zdrojů, ze kterých autor vycházel, nic víc. Doufám, že jsem se tím nikoho ...Zobrazit celý příspěvek
Nemám bohužel ambice opravovat nebo přepisovat něčí články. Můj postřeh se týkal jen informačních zdrojů, ze kterých autor vycházel, nic víc. Doufám, že jsem se tím nikoho nedotknul a nebudu teď muset za trest přepsat celé Armádní noviny.Skrýt celý příspěvek
OK, bereme to jako otázku na níž nemáte tuchu jaká je odpověď... pak tedy příjmu pochybu ve prospěch autora, že asi (zatím?) lepší zdroje nejsou...
OK, bereme to jako otázku na níž nemáte tuchu jaká je odpověď... pak tedy příjmu pochybu ve prospěch autora, že asi (zatím?) lepší zdroje nejsou...
Mám takovou tuchu, že nějaké jiné zdroje existují. Má otázka ale byla spíše řečnická. ... Samozřejmě je věcí autora z jakých zdrojů vychází a zda je považuje za dostatečně ...Zobrazit celý příspěvek
Mám takovou tuchu, že nějaké jiné zdroje existují. Má otázka ale byla spíše řečnická. ... Samozřejmě je věcí autora z jakých zdrojů vychází a zda je považuje za dostatečně relevantní. Právem každého čtenáře pak je, se nad nimi pozastavit. No a všichni ostatní mají bezpochyby možnost se autora zastávat.Skrýt celý příspěvek
Hmmm... Jenže když někdo kritizuje autora článku za doměnku že čerpal z nerelevantních zdrojů a tváří se tak, že zná lepší, které ovšem nedodá tak je pro všecky jenom tlučhuba ;)
Hmmm... Jenže když někdo kritizuje autora článku za doměnku že čerpal z nerelevantních zdrojů a tváří se tak, že zná lepší, které ovšem nedodá tak je pro všecky jenom tlučhuba ;)
Antonin 44: docela dobry zdroj je to video. Proste zahorel motor a letadlo zahy spadlo. S horicim motorem umel letet treba takovy Vickers Wellington uz pred 80lety a nejen on.
Antonin 44: docela dobry zdroj je to video. Proste zahorel motor a letadlo zahy spadlo. S horicim motorem umel letet treba takovy Vickers Wellington uz pred 80lety a nejen on.
Domníval jsem se jen, že by článek vypadal lépe, kdyby se odvolával na "odbornou literaturu". Jestli je to ale příliš smělá myšlenka, pak jsem pochybil a budu se v ústraní kát. ...Zobrazit celý příspěvek
Domníval jsem se jen, že by článek vypadal lépe, kdyby se odvolával na "odbornou literaturu". Jestli je to ale příliš smělá myšlenka, pak jsem pochybil a budu se v ústraní kát. ... Jura99 - máte pravdu, letu na jeden motor je schopno prakticky každé dvoumotorové letadlo. V konkrétních případech vždy ale záleží na konkrétních podmínkách. Výšce nad terénem, směru a síle větru v kontextu směru letu a zatáčky, úhlu náklonu, momentálním zatížení apod. Někde jsem četl (zdroj už zpětně hledat nehodlám), že s IL-112 právě testovali chování při přetížení, pak by to měl s největší pravděpodobností spočítané i slavný Wellington. ... Video je samozřejmě názorné.Skrýt celý příspěvek
Rusom nejde karta, ďalšia nehoda. Tentokrát Mig29 Na juhu Ruska počas rutinného letu havarovala vojenská stíhačka MiG-29. Ako informovalo ruské ministerstvo obrany, nehoda si ...Zobrazit celý příspěvek
Rusom nejde karta, ďalšia nehoda. Tentokrát Mig29 Na juhu Ruska počas rutinného letu havarovala vojenská stíhačka MiG-29. Ako informovalo ruské ministerstvo obrany, nehoda si vyžiadala život pilota.
https://svet.sme.sk/c/22724312... Skrýt celý příspěvekPilot MiGu-29SMT počas nočného letu v nízkej výške dostal príkaz na cvičné bombardovanie. Stroj však preletel zamýšľaný „cieľ“ vo výške 400 m, pilot stroj otočil a začal prudko ...Zobrazit celý příspěvek
Pilot MiGu-29SMT počas nočného letu v nízkej výške dostal príkaz na cvičné bombardovanie. Stroj však preletel zamýšľaný „cieľ“ vo výške 400 m, pilot stroj otočil a začal prudko klesať.
Zdroj: https://aviation-safety.net/wi... Skrýt celý příspěvek
Miroslav: By ma zaujímalo, ako mohla posádka pochybiť tak, že jej hukol motor. Bez znalostí konkrétních parametrů letu a letové příručky a povětrnostních podmínek to nelze od ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav:
By ma zaujímalo, ako mohla posádka pochybiť tak, že jej hukol motor.
Bez znalostí konkrétních parametrů letu a letové příručky a povětrnostních podmínek to nelze od boku tak nějak odhadnout... Proměnných je příliš hodně...
Mohl bych z prstu vycucat třeba příklad, že prováděli přelet na Kubinku kvůli letecké přehlídce ( jak je psano v článku ), let byl prováděn s nějakým nákladem, kvůli přepravě materiálu na přehlídku, nebo třeba využili přelet ke zkušebnímu letu s maximálním zatížením k ušetření financí... V kritické fázi letu před nehodou při povétrnostních podmínkách s větrem na ocas, při letu po pkruhu letiště Kubinka v pozici downwind leg mohlo dojít ke ztráta výkonu LEVÉHO motoru ( jak je psáno v článku, jedna verze je technicka porucha )... Načež posádka mohla reagovat zvýšením výkonu pravého motoru do nouzového režimu se zvýšeným výkonem, který ovšem motor bez poškození neustojí do nekonečna... Posádka chce točít přes base leg přímo na finále dráhy kubinka, ovšem kvůli nákladu - zatížení, snižující se rychlosti letu a tím zvyšujícím se úhlubnáběhu letadla pro udržení výšky, dále kvůli klopení, které ještě více zpomaluje už tak natáhnuté éro blízko pádovky dojde k odtržení proudnic na vnitřním křídle ( vnitřní křídlo laicky řečeno letí po kratší dráze než vnější za stejný čas, tzn má nižší dopřednou rychlost a pádovka by se měla projevit tedy nejdříve na něm ), ztrátě vzlaku na vnitřním křídle a pád do ostré spirály... Chyby posádky ( jak taktéž psali v článku ) mohly být například, nenastavení vrtule levého motoru do praporu, špatna pozice klapek, nízka rychlost na okruhu a tím let v druhém rezimu letu, špatné nastavení otácek vrtule na fungujícím motoru, nedodržení maximální přípustné délky letu s nouzovým výkonem motoru a podobně...
Celé to co jsem psal je samozrejmě spekulace... Bez znalostí konkrétních faktů se příčina určit nedá...Skrýt celý příspěvekZapoměl jsem dodat, že dlouhotrvajícím letem s PRAVÝM motorem v nouzovém režimu a tedy jeho přehřátím ( Pozná se to třeba a né jen na něm na ciferníku EGT - turbine ...Zobrazit celý příspěvek
Zapoměl jsem dodat, že dlouhotrvajícím letem s PRAVÝM motorem v nouzovém režimu a tedy jeho přehřátím ( Pozná se to třeba a né jen na něm na ciferníku EGT - turbine ExhaustGasTemperaturea - teplota výfukových plynů ) mohli PRAVÝ motor upéct proto tím jim blafnul...Skrýt celý příspěvek
Miroslav: By ma zaujímalo, ako mohla posádka pochybiť tak, že jej hukol motor. Již brzy se to možná všichni dozvíme... Ani bych se totiž nedivil kdyby se už připravovalo ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav:
By ma zaujímalo, ako mohla posádka pochybiť tak, že jej hukol motor.
Již brzy se to možná všichni dozvíme... Ani bych se totiž nedivil kdyby se už připravovalo tiskové prohlášení, kde uvedou že maji nevyvtatitelné důkazy o tom, že jim motor navrtal jistý astronaut vrtačkou a za nedlouho na to o tom natočí film s nepřátelským špiónem v hlavní záporné roli...Skrýt celý příspěvekBol to určite istý 007..... (smiech)
Bol to určite istý 007..... (smiech)
Nene, to byl agent Degeš, šlohnul jim z motoru měděné díly.
https://www.youtube.com/watch?...Nene, to byl agent Degeš, šlohnul jim z motoru měděné díly.
https://www.youtube.com/watch?...
Upgrade ... dnes je vo vesmire cca 30 aktivnych sond a ani jedna z nich nie je ruska. Dúfam, že to nemysliš vážne s tým, že ani jedna z nich nie je ruská. Pretože vo vesmíre je ...Zobrazit celý příspěvek
Upgrade
... dnes je vo vesmire cca 30 aktivnych sond a ani jedna z nich nie je ruska.
Dúfam, že to nemysliš vážne s tým, že ani jedna z nich nie je ruská. Pretože vo vesmíre je XXL družic (podľa teba sond) a z tých XXL je Xl ruských a div sa svete - oni tie ruské fungujú (ako dlho a ako kvalitne to neriešim).
PS
Už sa teším na to, ako ma sprdneš za to, družica nie je sonda. A ja ťa okamžite sprdnem za to, že dnes aj naprimitívnejšia ruská sonda (družica) má software.Skrýt celý příspěvekAle družice není sonda. Už jen podle definice, ale i podle schopností. Taková sonda PLANCK zvládá, nebo spíše zvládla daleko víc za svůj krátký život než nějaká obyčejná ...Zobrazit celý příspěvek
Ale družice není sonda. Už jen podle definice, ale i podle schopností.
Taková sonda PLANCK zvládá, nebo spíše zvládla daleko víc za svůj krátký život než nějaká obyčejná družice.
Sondy jsou technologie typu: Planck, Voyager1, Voyager2, New Horizons a tak podobně.
Družice jsou technologie typu: GPS, Glonass, Galileo a tak podobně. Nebo spíše slouží těmto projektům.
Takže souhlasím s vámi, že družici Rusko vyrobit umí, ale u těch sond bych si nebyl tak jistý.Skrýt celý příspěvekDúfam, že to nemysliš vážne s tým, že ani jedna z nich nie je ruská. ---------------------------------------------------------------- No mohl by si tedy uvést alespoň jednu Ruskou ...Zobrazit celý příspěvek
Dúfam, že to nemysliš vážne s tým, že ani jedna z nich nie je ruská.
----------------------------------------------------------------
No mohl by si tedy uvést alespoň jednu Ruskou meziplanetární sondu ?
Zaposledních 30 let jich bylo vypuštěno mnoho desítek . Hlavně USA , ale i ESA , Čína , japonsko , Izrael , Indie , Spoj.Arab.Emiráty........ Ale "slavné" Rusko NIC - 0 - slovy NULA . A že se dost často snsžili , ale vždy to skončilo absolutní ostudou . I na oběžné dráze krom voj. satelitů prakticky nic . O takovém letitém a obstarožním Hubblovi si můžou leda tak zdát a o dalekohledu Jamesa Weba ani to ne .
Jestliže je pohled na Ruské letectvo tristkní , tak na dříve výlkadní skříň - Kosmonautiku - je katastrofální . Poslední ostudnou tečku tomu nedávno zasadila "nová" Nauka která odstartovala se spožděním téměř čtvrt století a v dezolátním stavu , který vážně ohrozil celou ISS a všichni teď trnou co bude dále .Skrýt celý příspěvekCelá debata je o tom, čo je vlastne vesmírna sonda. Podľa mňa je to človekom vyrobený aparát na skúmanie niečoho nového, nepoznaného. Ak je to tak, tak do tejto definície patria ...Zobrazit celý příspěvek
Celá debata je o tom, čo je vlastne vesmírna sonda. Podľa mňa je to človekom vyrobený aparát na skúmanie niečoho nového, nepoznaného. Ak je to tak, tak do tejto definície patria aj družice obiehajúce okolo Zeme a skúmajúce X veci napr. elmagnetické pole Zeme, elektrostatické pole Zeme, ozónovú dieru Zeme a pod a pod a pod. Ak to zoberiem doslova, tak aj Sputnik 1 bol sondou pretože "sondoval" pre ľudstvo vtedy niečo nepoznané, aj Explorer 1 bol sondou, pretože "sondoval" pre ľudstvo vtedy niečo nepoznané, aj .....
Všetky vesmírne aparáty obiehajúce okolo Marsu sú sondy alebo družice? Pretože podľa niektorých diskutujúcich by to mali byť družice pretože obiehajú okolo čohosi a neletia "do nekonečná bez návratu" - viď Voyager a pod.Skrýt celý příspěvek"Podľa mňa je to človekom vyrobený aparát na skúmanie niečoho nového"
třeba anální sonda, že? Ale tady je zřejmě diskuze zúžená jenom na vesmírné sondy."Podľa mňa je to človekom vyrobený aparát na skúmanie niečoho nového"
třeba anální sonda, že? Ale tady je zřejmě diskuze zúžená jenom na vesmírné sondy.
Sluchaj Šaňu... Nešpiritizuješ tu dajak bars koľem definiciji družici a sondi? Nemušiš. Už to vymyšľeľi mudrejše ľudze jak sme my dokopi.... Poznaš Ujka Gugľa? Ňe? Ta sebe ...Zobrazit celý příspěvek
Sluchaj Šaňu...
Nešpiritizuješ tu dajak bars koľem definiciji družici a sondi? Nemušiš. Už to vymyšľeľi mudrejše ľudze jak sme my dokopi.... Poznaš Ujka Gugľa? Ňe? Ta sebe vihľedaj "kozmická sonda" a maš to tam čarne na bilim....
"Kozmická sonda je umelé kozmické teleso bez ľudskej posádky vypustené k Mesiacu alebo na únikovú dráhu zo zemského gravitačného poľa."
Podľa totej definiciji vidziš sam, jak ľita sonda a jak družica.... Ta nakonec ani XXL, ani XL...Skrýt celý příspěvekTuna je zoznam aktivnych sond.
https://en.wikipedia.org/wiki/...Tuna je zoznam aktivnych sond.
https://en.wikipedia.org/wiki/...
Je to další Potěmkinova vesnice. Naneštěstí tady umírají lidí. Ani USA nebo Čína nemá tolik projektů letadel. IL-112, IL-114, IL-476, IL-276, PAK-DA, SU-57, různé deriváty SU-27, ...Zobrazit celý příspěvek
Je to další Potěmkinova vesnice. Naneštěstí tady umírají lidí. Ani USA nebo Čína nemá tolik projektů letadel. IL-112, IL-114, IL-476, IL-276, PAK-DA, SU-57, různé deriváty SU-27, MiG-35, Su-75, Su-70, SSJ-100, Ms-21, il-96, be-200, tu-160, cr-929, Jak-130, plus různé drony. Nemluvě o vrtulnících. Rusko na to jednoduše nemá. Aby mohli něco prezentovat tak udělají vždy nějakou Potěmkinova vesnici, která bere peníze z rozpočtu. Zaměstnávají tisíce lidí pro projekty které vyprodukují jedno letadlo za rok. Pokud Rusko nespolupracuje se západem tak neumí dotáhnout projekt do konce. I výroba derivátů su-27 běží na německé technologií. Nebo čerpají ještě z dědictví Sovětů (il-476, TU-160), kde dokončené draky se vydávají za nove postavená letadla. Snad si uvědomí že s HDP jako Itálie by se měli chovat jako Itálie v zahraniční politice nebo při projektech letadel. Je to škoda přál bych jim úspěch ale to by museli mít menší oči. Je mi líto těch pilotů...Skrýt celý příspěvek
demografie ... je to další Potěmkinova vesnice.... Lepšie si to napísať resp. vystihnúť nemohol. Kde bude Rusko o cca 10 rokov, keď aj najmodernejšie deriváty Su-27 budú šroty. O ...Zobrazit celý příspěvek
demografie
... je to další Potěmkinova vesnice....
Lepšie si to napísať resp. vystihnúť nemohol. Kde bude Rusko o cca 10 rokov, keď aj najmodernejšie deriváty Su-27 budú šroty. O ďalších lietadlách z "post sovietskej" doby vyrobených v AŽ neskutočných "dvoch-troch-štyroch" kusoch určených na prelet nad Červeným námestím v Moskve ani nehovorím. Je to smutné pretože to bola svojho času letecká veľmoc. Ale čo bolo to bolo - život ide ďalej.Skrýt celý příspěvekRusko musi do roku 2030 obnovit mozna 50% transportniho letectva. An-26 litaji uz jenom s snizenymi parametri. IL-76 posledni kusy vyrobene v 90 letech maji pres 20 let minimalne. ...Zobrazit celý příspěvek
Rusko musi do roku 2030 obnovit mozna 50% transportniho letectva. An-26 litaji uz jenom s snizenymi parametri. IL-76 posledni kusy vyrobene v 90 letech maji pres 20 let minimalne. Do toho Ruske dobrodruzstvi v Syrii, ktere hodne bere resurs transportniho letectva. Technologickym firmam v Rusku sefuji ruzni Rogozinove, ktere umi propagandu (Rogozin je novinar) ale neumi moc vysledky.
Nevim, jak budou Rusove resit tento problem. Mozna se dockame cinskych Y20 v ruskem letectvu. Nemyslim, ze by jine zeme byli ochotne prodat Rusum vojenske dopravni letadla.Skrýt celý příspěvekCo se týká náhrady AN26, tak projekt L610 teď patří ruské firmě a chtějí ho dotáhnout do výroby.
Co se týká náhrady AN26, tak projekt L610 teď patří ruské firmě a chtějí ho dotáhnout do výroby.
Ovšem to je zase kategorie "odvážný plán" i když už samozřejmně nějaký základ je, ale oni tam ke konci byly dost westernizované díly, ty rusové jen tak bez náhrady k dispizici mít ...Zobrazit celý příspěvek
Ovšem to je zase kategorie "odvážný plán" i když už samozřejmně nějaký základ je, ale oni tam ke konci byly dost westernizované díly, ty rusové jen tak bez náhrady k dispizici mít nebudou... aby se to někam dostalo přes fázi prototypu...Skrýt celý příspěvek
Nasel jsem zajimave youtube video od ruskeho autora. https://www.youtube.com/watch?... Tvrdi, ze IL-112 je nestastnou kombinaci AN-148 a AN-74. Teorie celkem ...Zobrazit celý příspěvek
Nasel jsem zajimave youtube video od ruskeho autora.
https://www.youtube.com/watch?...
Tvrdi, ze IL-112 je nestastnou kombinaci AN-148 a AN-74. Teorie celkem divoka, ale proc ne. Vedl to tam Mr. Rogozin mladsi.Skrýt celý příspěvek
Možno oživia produkciu L-610, kedže L-410 sa v Rusku vyrába a firmu Let Kunovice vlastnia rusi. Parametre L-610 sú veľmi podobné An-26 resp. Il-112V. Hlavný problém ale zostane - ...Zobrazit celý příspěvek
Možno oživia produkciu L-610, kedže L-410 sa v Rusku vyrába a firmu Let Kunovice vlastnia rusi. Parametre L-610 sú veľmi podobné An-26 resp. Il-112V. Hlavný problém ale zostane - zohnať spoľahlivé a úsporné motory.Skrýt celý příspěvek
Vojenské letadlo téhle kategorie je bez zadní rampy prakticky k ničemu.
Vojenské letadlo téhle kategorie je bez zadní rampy prakticky k ničemu.
Plány na L-610 s rampou byly, takže ..
Plány na L-610 s rampou byly, takže ..
Ovšem mělo to být pokud si pamatuji řešeno "krovkovým" způsobem jako u Mi-17. To je prakticky k ničemu. Pro skopnou rampu by se musela zásadně předělat celá záď letadla.
Ovšem mělo to být pokud si pamatuji řešeno "krovkovým" způsobem jako u Mi-17. To je prakticky k ničemu. Pro skopnou rampu by se musela zásadně předělat celá záď letadla.
Je evidentné, že ruský letecký priemysel je v kríze ... Stále Rusko žije zo "socialistických" produktov a mimo snáď Jak-u 130 (ktorý vznikal pomocou západných výrobcov) ...Zobrazit celý příspěvek
Je evidentné, že ruský letecký priemysel je v kríze ...
Stále Rusko žije zo "socialistických" produktov a mimo snáď Jak-u 130 (ktorý vznikal pomocou západných výrobcov) nevyprodokoval žiadnu novú úspešnú konštrukciu. Suchoj SuperJet je len lokálnym produktom, stroje Su-27/30/34/35 sú evolúciou zavedených typov. Vrtuľníky sú síce úspešné, ale skôr pre cenu a jednoduchosť (hlavne pre Mi-35, Mi-8/171/172) ....
Čo sa týka modernizácie, tak An-26 je najväčším problémom ruského letectva a nie náhodu má za sebou v poslednom čase dosť havárii, čo nie je nič zvláštne, ak si uvedomíme, že ide o cca 40 ročné stroje ....
Táto havária odsunula Il-112 minimálne o pár rokov ....a je otázne ako bude Rusko riešiť kritickú situáciu v tejto kategórii strojov ...Skrýt celý příspěvekNiečo predsa len vyprodukovali. Dokázali dať do reálnej výroby Superjet 100 a MS-21. Dokonca sa nezvyčajne objavili aj chvály na dielenské spracovanie a kvalitu. No skončilo to ...Zobrazit celý příspěvek
Niečo predsa len vyprodukovali. Dokázali dať do reálnej výroby Superjet 100 a MS-21. Dokonca sa nezvyčajne objavili aj chvály na dielenské spracovanie a kvalitu. No skončilo to tak, ako to v Rusku obyčajne končí. Zahraniční prevádzkovatelia narazili na tradičný ruský neduh - neochotu a neschopnosť dodávať rýchly, spoľahlivý a hlavne kvalitný servis. To si proste civilné aerolinky nemôžu dovoliť aby im lietadlo sedelo na zemi pre neschopnosť dodávať servis. Preto Superjet vyradili v Mexiku už po 6 rokoch prevádzky. A to je opäť smutné konštatovanieSkrýt celý příspěvek
tak predevsim jim Superjet, Su-57 a nyni Il-112 v prototypech spadly. To je spatna vizitka, uz kvuli ztratam na zivotech.
tak predevsim jim Superjet, Su-57 a nyni Il-112 v prototypech spadly. To je spatna vizitka, uz kvuli ztratam na zivotech.
Pardon, ale od toho slouží prototyp. Je naprosto normální, že prototypy mají chyby, i fatální. Zvlášť když Rusové nemají takové finance ani lidi na vývoj v porovnání s bohatšími ...Zobrazit celý příspěvek
Pardon, ale od toho slouží prototyp. Je naprosto normální, že prototypy mají chyby, i fatální. Zvlášť když Rusové nemají takové finance ani lidi na vývoj v porovnání s bohatšími západními zeměmi.
Fatální chybu měl nedávno i Boeing 737 Max a to již v rámci produkční verze, nakonec byl z toho skanál. A žádný racionální člověk netvrdí, že Boeing je v krizi...Skrýt celý příspěvek737Max mel chybu jen pri urcite shode letovych okolnosti a na pocet uskutecnenych letu neslo o bezny stav (mnozi jsme s Maxem leteli a jsme tu :-). Proti tomu jim Superjet spadl uz ...Zobrazit celý příspěvek
737Max mel chybu jen pri urcite shode letovych okolnosti a na pocet uskutecnenych letu neslo o bezny stav (mnozi jsme s Maxem leteli a jsme tu :-). Proti tomu jim Superjet spadl uz pri predvadeni zakaznikum a posleze ori dalsi nehode jej z oblohy sundal blesk, coz nesmi byt standard. Su-57 s velkou slavou vyprodukovali prvni seriovy kus, ktery kratce pred predanim spadnul. Nyni toto s Il112. To nejsou bezne lapalie pri zavadeni noveho stroje.Skrýt celý příspěvek
Jura99 Prototyp F-16 taky spadl. Nakonec je z toho snad nejspolehlivější 4. gen jednomotorák současnosti. Druhý prototyp F-22 taky spadnul. Prototypy raket SpaceX padají furt. ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99
Prototyp F-16 taky spadl. Nakonec je z toho snad nejspolehlivější 4. gen jednomotorák současnosti.
Druhý prototyp F-22 taky spadnul.
Prototypy raket SpaceX padají furt. Nakonec Falconem 9 vytřela všem zrak. A vím, že Starshipem vytře také.
Boeingu se dva roky zpátky zřítil civilní prototyp VTOL stroje.
Prototypy padaj furt. A to se bavím zatím o leteckém průmyslu. No big deal.
Jako SW vývojář (korporát) vím, že není možné napsat kus velkého SW bez (fatálních) chyb na první dobrou. V mnoha případech se věci ladí až s první verzí produkce...Skrýt celý příspěvekNesdilim Vas optimizmus. Skutecne je tomu tak, ze prototypy padaji i na zapade. Rozdil je ten, ze Zapad dokaze dotahnout vyvoj do konce. Napriklad zacatky F-15 byli hodne zajimave. ...Zobrazit celý příspěvek
Nesdilim Vas optimizmus. Skutecne je tomu tak, ze prototypy padaji i na zapade. Rozdil je ten, ze Zapad dokaze dotahnout vyvoj do konce. Napriklad zacatky F-15 byli hodne zajimave. Rusko nema nic jineho nez par prototypu. Navic, argument ze nemaji tolik penez funguje i z druhe strany. Strata kazdeho prototypu zasadne spomali vyvoj, protoze Rusko nema dostatek penez na stavbu dalsich.
Pozadi vyvoje IL-112 je lepe vysvetleno v tomto rozhovoru. https://www.ruaviation.com/doc...
Z meho pohledu, by meli Rusove zapomenout na il-112 / il-114 a snazit se koupit Casa nebo se domluvit s Brazilci. Neverim, ze dotahnout tento projekt do seriove podoby.Skrýt celý příspěvekstepan: YF-16 i YF-22 mely nehody bez ztrat na zivotech a bez totalni ztraty letadla. Navic dnes po 50letech od F-16 by snad mohlo byt zavadeni letounu bezpecnejsi a byt ruskym ...Zobrazit celý příspěvek
stepan: YF-16 i YF-22 mely nehody bez ztrat na zivotech a bez totalni ztraty letadla. Navic dnes po 50letech od F-16 by snad mohlo byt zavadeni letounu bezpecnejsi a byt ruskym testovacim pilotem by snad nemuselo byt smrtelne povolani. Nebo ano ?Skrýt celý příspěvek
@stepan Akoze ono sa to da, spravit soft na prvu dobru, len to stoji mrte penazi. Napriklad vesmirne sondy sa takto robia, akurat na to treba mat vybudovane zazemie v ludoch a ...Zobrazit celý příspěvek
@stepan Akoze ono sa to da, spravit soft na prvu dobru, len to stoji mrte penazi. Napriklad vesmirne sondy sa takto robia, akurat na to treba mat vybudovane zazemie v ludoch a postupy a to nieco stoji.
Dobry priklad je ten vesmir. Tam Rusom sla karta na zaciatku, kym sa to dalo robit systemom, ze spravim, vyskusam, pozbieram trosky, najdem problem, fixnem a tak dokola, az to nakoniec odladim. Na druhej strane su vesmirne sondy, kde to musi fungovat z prvej a tam dnes Rusi nemaju nic. Dnes je vo vesmire cca 30 aktivnych sond a ani jedna z nich nie je ruska.Skrýt celý příspěvekUpgrade: Paradoxne vesmírne sondy a vesmírna technika všeobecne po SW stránke nepoužíva to najmodernejšie čo máme. Dôvod je prozaický. Čím je niečo zložitejšie, tým skôr sa to ...Zobrazit celý příspěvek
Upgrade: Paradoxne vesmírne sondy a vesmírna technika všeobecne po SW stránke nepoužíva to najmodernejšie čo máme. Dôvod je prozaický. Čím je niečo zložitejšie, tým skôr sa to pokazí. Častokrát nemajú SW a výpočetný HW zložitejší od bežného smartfónu. Tiaž zložitejších výpočtov a korektúr je na Zemi kde zo strediska už len posielajú príkazy danej sondeSkrýt celý příspěvek
Jura99: To není argument na to, že prototypy padají. Cucáš si z prstu a přidáváš další kritéria. Např. YF-16 byla bez ztrát na životech, protože testovací pilot byl velmi zkušený ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99:
To není argument na to, že prototypy padají. Cucáš si z prstu a přidáváš další kritéria.
Např. YF-16 byla bez ztrát na životech, protože testovací pilot byl velmi zkušený smrtelné nehodě se vyvaroval:
https://www.popularmechanics.c...
SU 57 spadlo a pilot taky vyváznul bez zranění. Dá se to tedy počítat, jako že se nic nestalo?Skrýt celý příspěvek@Upgrade Dobře, beru zpět své tvrzení. Jde to, ale stojí to peníze, jak tvrdíš. A taky štěstí. A né vždy se to podaří (a sonda za miliardy Kč spadne kvůli chybě převodu z ...Zobrazit celý příspěvek
@Upgrade
Dobře, beru zpět své tvrzení. Jde to, ale stojí to peníze, jak tvrdíš. A taky štěstí. A né vždy se to podaří (a sonda za miliardy Kč spadne kvůli chybě převodu z imperiální soustavy do metrické).
Nenamítám nic proti tvému tvrzení o absenci ruských sond. Ono to bude hlavně o financích a pak lidech - civilní průzkum vesmíru je vždy upozaděn až za tím vojenským. Minimálně co se týče Ruska. A pokud rusové mají problémy i ve vojenském kosmickém sektoru, těžko čekat, že budou konkurenceschopní v tom civilním... Zvlášť když po rozpadu SSSR se nic moc nedělo a sposta projektů se zrušila.Skrýt celý příspěvekdemografie: > Z meho pohledu, by meli Rusove zapomenout na il-112 / il-114 a snazit se koupit Casa nebo se domluvit s Brazilci. Neverim, ze dotahnout tento projekt do seriove ...Zobrazit celý příspěvek
demografie:
> Z meho pohledu, by meli Rusove zapomenout na il-112 / il-114 a snazit se koupit Casa nebo se domluvit s Brazilci. Neverim, ze dotahnout tento projekt do seriove podoby.
Taky si myslím, že by pro ně bylo rozumnější koupit letadla zahraniční výroby. Zvlášť když nejde úplně o "kritické" stroje (tj. kritickými stroji myslím rakety, ponorky a další smrtící HW).
Ale to je typická ruská mentalita. A asi chtějí udržet vlastní know-how, i za cenu problémů a dlouhých zdržení. Éto náše dělo, či jak se to říká...Skrýt celý příspěvekJura99- 737Max je od návrhu zmetek. Díky umístění motorů a šetřením za zrušená čidla, by jich bylo časem nedobrovolně na zemi víc. Pospíchat a šetřit na vývoji se nemá. Holt a321 ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99- 737Max je od návrhu zmetek. Díky umístění motorů a šetřením za zrušená čidla, by jich bylo časem nedobrovolně na zemi víc. Pospíchat a šetřit na vývoji se nemá. Holt a321 jim vypálil rybník a max byla reakce. A to blbá.Skrýt celý příspěvek
mexir Nesmysl. To letadlo by létalo perfektně kdyby nebyl požadavek a to by mělo stejné letové vlastnosti jako 737NG. Proto se přidával systém MCAS. Stejně tak nikdo nešetřil na ...Zobrazit celý příspěvek
mexir
Nesmysl. To letadlo by létalo perfektně kdyby nebyl požadavek a to by mělo stejné letové vlastnosti jako 737NG. Proto se přidával systém MCAS.
Stejně tak nikdo nešetřil na čidlech. Byli tam dvě tak jak mají být, ale díky špatnému softwarovému návrhu bral MCAS informace jen z jednoho.Skrýt celý příspěvekScotty vy píšete nesmysl. Podívejte se sem https://smartmania.cz/co-stalo... Namontovat motory dopředu před křídlo a ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty vy píšete nesmysl. Podívejte se sem https://smartmania.cz/co-stalo...
Namontovat motory dopředu před křídlo a řešit centráž pomocí softu určitě lze, ale je neblbovzdorný systém. Stačí chyba čidla a bác.
Takže v čem píšu nesmysly? Díky nesmyslnému naroubování hospodárných motoru na drak nízkoposazený vůči zemi došlo k posunu težiště a soft to v určitých mezních situacích nezvládl. O tom že četl je z jednoho čidla jsem nevěděl. Někde jsem četl že měl jen jedno místo dvou, tak v tom je můj omyl. Pro mne je celý max omyl. Ušetřili za vývoj nového draku, za homologaci. Tak se jim to vrátilo.Skrýt celý příspěvekmexir To letadlo by bez problému letělo i bez MCAS. Jen by mělo určitých letových režimech jiné letové vlastnosti než NG (zejména při velmi nízké rychlosti a velkém úhlu náběhu). ...Zobrazit celý příspěvek
mexir
To letadlo by bez problému letělo i bez MCAS. Jen by mělo určitých letových režimech jiné letové vlastnosti než NG (zejména při velmi nízké rychlosti a velkém úhlu náběhu). Tedy vyvinuli MCAS který měl pilotovy pomoct přestavením stabilizátoru při řešení téhle situace a ušetřit aerolinkám peníze za odpadnutí nutnosti dodatečného přeškolení pilotů z NG.
Snímače úhlu náběhu má to letadlo samozřejmě dva jako každé jiné letadlo.Skrýt celý příspěvekMiroslav 09:36 18.08.2021 Upgrade: Paradoxne vesmírne sondy a vesmírna technika všeobecne po SW stránke nepoužíva to najmodernejšie čo máme. Dôvod je prozaický. Čím je niečo ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav
09:36 18.08.2021
Upgrade: Paradoxne vesmírne sondy a vesmírna technika všeobecne po SW stránke nepoužíva to najmodernejšie čo máme. Dôvod je prozaický. Čím je niečo zložitejšie, tým skôr sa to pokazí. Častokrát nemajú SW a výpočetný HW zložitejší od bežného smartfónu. Tiaž zložitejších výpočtov a korektúr je na Zemi kde zo strediska už len posielajú príkazy danej sonde
Ja bych Vam to jen lehce doplnil:
1) v sondach a vetsine druzic je nejmodernejsi sw i hw vybaveni, viz Perseverance který pri pristani i pohybu po Marsu vyuziva strojove uceni a prvky UI,
2) pri osazovani hw do kosmickych sond,druzic, se musi brat v potaz energeticka narocnost komponent. Vetsina energie se pouziva bud na ohrivani,chlazeni vedeckych aparatur.A provoz vedeckeho vybaveni.
3) jak uz jste zminil pozemni stredisko-nasledne vyzkumne ustavy kde se zpracovavaji data. Sonda je pouze sberac informaci, nepotrebuje silny vypocetni vykon, protoze zkratka data neanalyzuje. (V naproste vetsine pripadu) Takze cely vypocetni vykon je urcen pouze pro navigaci, orientaci v prostoru, odesilani dat, ovladani pristroju. A jak jste i zminil vetsinu sw si sonda ani neveze, ale je prubezne aktualizovan z pozemniho strediska.
4) souhlasim, ze rozhodujici je i jednoduchost, hw musi pracovat dlouhou dobu v silne nepriznivych podminkach (teploty,radiace)
Ale rozhodne se do kosmickych sond a druzic nedava zastaraly sw ani hw. Dobry priklad je teleskop J.Webba, kde bude jeden z nejmodernejsich stabilizacnich a korekcnich sw, a samozrejme hw umoznujici opet strojove uceni a Ui.Skrýt celý příspěvekJura99 - možná právě ten Hrdina RF je právě ona chyba osádky - ruské a sovětské přesvědčení o tom, jak lze hrdinstvím překonat všechny okolností a fyzikální zákony je všeobecně ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99 - možná právě ten Hrdina RF je právě ona chyba osádky - ruské a sovětské přesvědčení o tom, jak lze hrdinstvím překonat všechny okolností a fyzikální zákony je všeobecně známé.... Nekázeň a obcházení bezpečnostních pravidel a postupů s přesvědčením, že se to zvládne, vždyť přece geroj a moloděc... Klidně místo toho, aby letadlo posadili někde do pole, mohl kapitán - hrdina rozhodnout, že to i s hořícím motorem dotáhnout až na letiště...Skrýt celý příspěvek
Zajdish: Možno som to zle vyjadril. Samozrejme som nemyslel na zastaralosťHW aSW ale skôr na jednoduchosť keď som písal o tom nie práve najlepšom (z hľadiska výkonu) na trhu.
Zajdish: Možno som to zle vyjadril. Samozrejme som nemyslel na zastaralosťHW aSW ale skôr na jednoduchosť keď som písal o tom nie práve najlepšom (z hľadiska výkonu) na trhu.
To ze sa vo vesmire pouzivaju archaicke CPU ma udajne dovod v stale sa zmensujucom vyrobnom procese, kde tie tranzistory maju stale menej a menej nanometrov a je u nich vacsie ...Zobrazit celý příspěvek
To ze sa vo vesmire pouzivaju archaicke CPU ma udajne dovod v stale sa zmensujucom vyrobnom procese, kde tie tranzistory maju stale menej a menej nanometrov a je u nich vacsie riziko, ze prileti castica z vesmiru a nahodne im zmeni bitovy stav.
Dalsi dovod co ma napada, su stale komplexnejsie a komplexnejsie instrukcne sady, kde uz procesor nerata len zakladnu aritmetiku ale ma tam napriklad HW instrukcnu sadu na pracu s vektormi, do ktorej ale nikto nevidi, takze je problem to na 100% otestovat, narozdiel od od starsich CPU, kde sa pouzivaju zakladne matematicke instrukcie (+-*/) a vsetko co je nad tym sa riesi softwarovo.Skrýt celý příspěvek
On už MS-21 létá komerčně? Naposledy jsem o něm četl že nemá ještě hotovou ani domácí (natož mezinárodní) certifikaci, a to je typ -300 který používá PW-1000G motory... s domácími ...Zobrazit celý příspěvek
On už MS-21 létá komerčně? Naposledy jsem o něm četl že nemá ještě hotovou ani domácí (natož mezinárodní) certifikaci, a to je typ -300 který používá PW-1000G motory... s domácími motory Aviadvigatěl je ještě víc pozadu, možná už vzlétl prototyp?Skrýt celý příspěvek
By ma zaujímalo, ako mohla posádka pochybiť tak, že jej hukol motor. Úprimne, po toľkých rokoch marazmu a zúfalom reinkarnovaní sovietských konštrukcií som im prial nejaký ...Zobrazit celý příspěvek
By ma zaujímalo, ako mohla posádka pochybiť tak, že jej hukol motor.
Úprimne, po toľkých rokoch marazmu a zúfalom reinkarnovaní sovietských konštrukcií som im prial nejaký úspech. Škoda, že to opäť skončilo fiaskomSkrýt celý příspěvekNikde se nepíše, co to bylo za let. Spekulujeme a ta fráze jen dělá prostor pro pozdější manévrování bez ohledu na to, kde je pravda. Já bych počkal, co se dozvíme. Podle videa to ...Zobrazit celý příspěvek
Nikde se nepíše, co to bylo za let. Spekulujeme a ta fráze jen dělá prostor pro pozdější manévrování bez ohledu na to, kde je pravda. Já bych počkal, co se dozvíme.
Podle videa to ale hořelo docela dost a poměrně náhle došlo ke vzplanutí - předtím na videu nebyl vidět žádný kouř. Mimo to to vypadalo, že letadlo letělo blízko minimálky (tím nemyslím minimální rychlost konstrukční, ale minimální rychlost pro dané zatížení) a neměli už ani moc výšku... Kdo ví co tam selhalo, ale buď se tam dělo něco z videa neviditelného už předtím, nebo to bylo fatální selhání motoru/kolem motoru, které mělo vliv například na řídící plochy křídla.
Já za sebe tipuji kombinaci naloženého letadla (nějaký letový test se zátěží), nízkou výšku a závadu motoru spojenou s poruchou ovládání řízení na pravém křídle.Skrýt celý příspěvekMňa len zarazil ten výrok o možnej chybe posádky. Neviem si dosť dobre predstaviť čo by musela urobiť posádka behom letu aby začal horieť motor. Už bol prípad, že sa pilot ...Zobrazit celý příspěvek
Mňa len zarazil ten výrok o možnej chybe posádky. Neviem si dosť dobre predstaviť čo by musela urobiť posádka behom letu aby začal horieť motor. Už bol prípad, že sa pilot nedopatrením katapultoval, bol prípad, že nedopatrením odpálil raketu ale ťažko môže pilot nedopatrením podpáliť motor lietadla za letuSkrýt celý příspěvek
Mohli udělat chybu v nouzových postupech po požáru (vysazení) motoru, ale vzhledem k tomu že zkušební lety létají patrně zkoušené posádky to není moc pravděpodobné.
Mohli udělat chybu v nouzových postupech po požáru (vysazení) motoru, ale vzhledem k tomu že zkušební lety létají patrně zkoušené posádky to není moc pravděpodobné.
Pokud se to hodí na mrtvou posádku, spousta lidí pak bude z obliga a jede se dál....v Rusku normální jev.
Pokud se to hodí na mrtvou posádku, spousta lidí pak bude z obliga a jede se dál....v Rusku normální jev.
Horiaci motor sa ťažko dá interpretovať inak, ako technická porucha. Ale zase nevylučujem ani chybné rozhodnutie pri núdzovej situácii. Taký môj fakt laický názor je, že pilot ...Zobrazit celý příspěvek
Horiaci motor sa ťažko dá interpretovať inak, ako technická porucha. Ale zase nevylučujem ani chybné rozhodnutie pri núdzovej situácii. Taký môj fakt laický názor je, že pilot nemal v tej situácii točiť doprava keď mu nefungoval pravý motor. Práve to bola chvíľa keď sa lietadlo naklopilo pod veľkým uhlom a stratilo vztlak. Ale to je fakt len môj laický názor.Skrýt celý příspěvek
"Letoun pilotoval Hrdina Ruska, zkušební pilot Nikolaj Kuimov."
To asi nebude pilot, ktorý urobí skolacku chybu a uvarí motor."Letoun pilotoval Hrdina Ruska, zkušební pilot Nikolaj Kuimov."
To asi nebude pilot, ktorý urobí skolacku chybu a uvarí motor.No istotu nemáš. Il-18, ktorý skončil s vyše 60-imi cestujúcimi na štrkovisku Zlaté piesky, tiež pilotovali skúsení letci.... a chýb tam urobili viac ako dosť... Počkajme si teda ...Zobrazit celý příspěvek
No istotu nemáš. Il-18, ktorý skončil s vyše 60-imi cestujúcimi na štrkovisku Zlaté piesky, tiež pilotovali skúsení letci.... a chýb tam urobili viac ako dosť...
Počkajme si teda na výsledky vyšetrovania....Skrýt celý příspěvek
Technické poruchy neexistují. Buď to technik špatně zapojil, nebo to konstruktér špatně navrhl. :-)
Technické poruchy neexistují. Buď to technik špatně zapojil, nebo to konstruktér špatně navrhl. :-)
Načítám diskuzi...