Lehká obrněná vozidla pro Ukrajinu
- 4. 2. 2016
- 44 komentářů
- Václav Kopecký
Ukrajina investuje značné prostředky do nákupů nové armádní techniky. Je to způsobeno zejména nekončící krizí na Donbasu.
Ukrajinská snaha modernizovat armádu
Ukrajinci se snaží novou techniku nakupovat zejména od domácích výrobců, případně modernizovat techniku starší. U nové nebo modernizované výzbroje je vidět silný zájem zavádět techniku kompatibilní s NATO a vybavenou komponenty ze Západu.
Ukrajina tak ve velkém upouští od dlouholeté spolupráce s Ruskem, což může mít dalekosáhlé následky pro budoucí vývoj ukrajinského zbrojního průmyslu.
Většina ukrajinských zbrojních podniků je sdružená ve státním konsorciu UKROBORONPROM, které v posledních letech naprostou většinu své výroby dodává ukrajinské armádě válčící proti povstalcům v Donbasu. Hlavním cílem společnosti UKROBORONPROM je nyní uspokojit potřeby ukrajinských ozbrojených složek po nové technice.
Jakmile bude armáda a další ukrajinské složky dostatečně zásobeny, je možné zahájit vývoz vojenské techniky do zahraničí. Export zbraní přinese do ukrajinského rozpočtu potřebné finance.
V roce 2016 UKROBORONPROM představí strategii nazvanou „Ukrajinský štít“ - půjde o prezentaci vize nových high-tech zbrojních výrobků schopných konkurovat na mezinárodní úrovni a o prezentaci plánu modernizace ukrajinské armády.
Ukrajina mimo těžké techniky nakupuje ve velké míře lehká obrněná vozidla. V nedávné době bylo oznámeno hned několik kontraktů na dodávky nových typů lehkých vozidel pro ukrajinské bezpečnostní sbory a armádu.
Ukrajina posiluje armádu. Problém jsou ale peníze a všudypřítomná korupce.
Triton
Ukrajinská pohraniční stráž obdrží 62 nových vozidel Triton se sledovacími a průzkumnými systémy. Tritony budou v rámci ukrajinské pohraniční stráže primárně hlídkovat na ukrajinsko-ruské hranici.
Průzkumný a sledovací systém JEB obsahuje dvoukanálovou denní/noční televizní kameru, termální kameru, laserový dálkoměr a radar schopný sledovat pohyb osob, vozidel, nízkoletících objektů a plavidel. Součástí vybavení je i rušička rádiových signálů ANCLAV.
V zadní části vozidla je instalován teleskopický stožár (max 4,5 m). Na stožáru je umístěna radarová anténa a termokamera. Celý stožár lze odmontovat a umístit ho samostatně do vzdálenosti až 100 m od vozidla. Elektrický generátor umožňuje až sedmidenní nepřetržitý provoz.
Dálkově ovládaná zbraňová stanice je vybavena kulometem NSBT ráže 12,7 mm s optickým zaměřovačem PZU-7. Zásoba střeliva je 450 nábojů. Elevace zbraně je v rozmezí –3° až +68°, kruhový odměr je 360°. Stanice je osazená také výmetnicemi na šest dýmových granátů.
Triton s pohonem 4×4 má bojovou hmotnost 11 tun. Pohání ho dieselový motor Volvo TAD620VE o výkonu 116 kW spojený s automatickou převodovkou Allison 1000 SR. Maximální rychlost vozidla je 110 km/h a dojezd více jak 700 km. Vozidlo přepraví sedm osob včetně velitele a řidiče.
Pancéřová ochrana v základním provedení odpovídá úrovni Level 2 dle NATO normy STANAG 4569 - vozidlo tedy odolá projektilům ráže 7,62×39 mm API BZ při střelbě z 30 m a výbuchu nálože o ekvivalentu 6 kg TNT pod nápravou.
Vozidlo ve své základní verzi není plně obojživelné, ale dokáže překonávat menší vodní toky broděním bez předchozí přípravy. Výrobce nabízí také plně obojživelnou verzi vozidla.
Triton poslouží jako platforma pro různé zbraňové systémy a je schopno plnit velké množství úkolů v rámci armády nebo bezpečnostních složek. Triton lze používat jako obrněný transportér, nosič protitankových střel, průzkumné vozidlo, ambulanci nebo velitelské vozidlo.
Lehké obrněné auto Dozor-B. / Artemis Dread; CC BY-SA 4.0
Dozor B
Obrněné automobily Dozor od ukrajinského výrobce Lvov Armored Plant poputují v nejbližší době na Dombas. Oznámil to zástupce generálního ředitele pro vývoj Arthur Heruvimov ze společnosti UKROBORONPROM (vlastník Lvov Armored Plant).
V posledních měsících lvovská továrna přijala 150 nových zaměstnanců aby uspokojila rostoucí zájem o své výrobky. Lvovský závod je nyní schopen vyrábět 400 kusů vozidel Dozor ročně.
Vozidlo Dozor je vyráběné ve dvou variantách - Dozor A a Dozor B. Dozor A je základní verze bez pancéřové ochrany vhodná spíše pro policii a bezpečnostní složky, zatímco Dozor B je vybaven pancéřovou ochranou a primárně určen pro armádu. Vozidlo přepraví 3+8 osob.
Vozidlo navrhla charkovská konstrukční kancelář KMDB v letech 2004 - 2005, první vozidla byla do služby zařazena v roce 2007. V roce 2014 ukrajinská vláda objednala 200 kusů vozidla Dozor B. Stejný rok začala výroba a vojskové zkoušky proběhly roku 2015, kdy první vozidla z této série vstoupila do služby.
Licence na automobily Dozor byla prodána rovněž do Polska, kde je vozidlo nabízeno pod označení Oncilla.
Dozor B.
Pancéřová ochrana odolá střelám do ráže 7,62 mm a protitankovým minám. Balistickou ochranu lze zvýšit přídavným pancéřováním.
Dozor B pro ukrajinskou armádu získají obdobnou dálkově ovládanou zbraňovou věž jako vozidla Triton. K vybavení vozidel Dozor patří filtroventilační systém zajištující ochranu proti zbraním hromadného ničení. Instalována je radiostanice R-173M s dosahem 20 km.
Komunikace ve vozidle probíhá přes vnitřní interkom AVSK-1. Vozidlo lze vybavit satelitní navigací GPS NAVSTAR nebo GLONASS. Dodatečné je možné také instalovat naviják, systém centrálního huštění pneumatik a tažné zařízení.
Zákazník má na výběr ze dvou pohonných jednotek. První je turbodieselový 2,8l motor IVECO 8142.38.11 o výkonu 91 kW spojený s manuální převodovkou IVECO 28026.5.
Druhou variantou je dieselový 4,7l motor DEUTZ BF 4M 1013 FC o výkonu 142 kW spojený s automatickou převodovkou Allison 1000 LCT. Obě převodovky mají 5 rychlostí pro jízdu vpřed a jednu pro jízdu vzad. Maximální rychlost vozidla je 105 km/h.
Americký typ SCTV s rychlopalným kanónem LW25 ráže 25 mm. / Textron
SCTV
Společnost Textron dodá na Ukrajinu tři vozidla Survivable Combat Tactical Vehicles (SCTV). Kontrakt mezi Textron a ukrajinskou SpetsTechnoExport (STE) byl oznámen 1. února. STE je součástí konsorcia UKROBORONPROM.
SCTV vychází z vozidel Humvee (HMMWV), která ukrajinská armáda získala z USA. Vozidla SCTV byla původně vyvinuta pro americkou námořní pěchotu a veřejně představená roku 2010. Ukrajinská armáda díky SCTV získá vozidla odolná proti IED vhodná do prostředí asymetrických konfliktů.
Bear Midkiff ředitel obchodního oddělení pro Evropu a Afriky ze společnosti Textron uvedl, že: „Textron pracuje ve spolupráci se společností UKROBORONPROM na vylepšení ukrajinských vozidel Humvee na standart vozidel SCTV.“
Na rozdíl od Humvee je kabina vozidla vyrobena z jednoho kusu, což zlepšuje šance na přežití posádky po najetí na minu nebo zásahu IED. Ke zvýšení bezpečnosti proti IED a minám přispěla také změna tvaru podvozku do "V".
SCTV je výrazně modernizovaný Humvee.
Vylepšená balistická ochrana, odolnost proti minám a IED je podle výrobce obdobná, jako u podobných vozidel kategorie MRAP (např. M-ATV). Kromě zvýšení celkové odolnosti SCTV získal lepší motor, odpružení a zavěšení kol. Oproti Humvee tak SCTV vyniká lepšími jizdními vlastnostmi.
Vozidlo lze vybavit filtroventilačním systémem proti účínkům zbraní hromadného ničení. Rozsah vybavení (senzory, komunikační systémy, zbraňové systémy) záleží jen na přáních zákazníka.
SCTV poslouží jako velitelské vozidlo, k přepravě osob a nákladu, průzkumné, nebo jako vozidlo palebné podpory.
První tři SCTV mohou být předzvěstí větší zakázky na úpravu všech zbývajících Humvee ukrajinské armády na vozidla SCTV.
Související články
FOTOREPORTÁŽ: Návštěva Pravého sektoru na východě Ukrajiny
V srpnu letošního roku jsem strávila několik dnů v Doněcké oblasti s Pravým sektorem. Následující ...
- 19.10.2015
- 12 komentářů
- Anna Janská
Čína a Ukrajina plánují společnou zbrojní výrobu
Po rozpadu Sovětského svazu zůstaly na území nově osamostatněné Ukrajiny významné zbrojní závody. ...
- 16.12.2015
- 39 komentářů
- Václav Kopecký
Saudská Arábie koupí ukrajinská dopravní letadla An-178
Saudská Arábie oznámila v pátek zájem nakoupit 30 ukrajinských dopravních letadel Antonov An-178. ...
- 21.12.2015
- 17 komentářů
- Jan Grohmann
AMV XP: Nástupce světoznámých finských obrněných vozidel
Finska Patria dokončila vývoj nástupce známého obrněného vozidla AMV (Armored Modular Vehicle). Nový ...
- 04.02.2016
- 8 komentářů
- Jan Grohmann
To jsou velké plány jen schází kdo to bude platit když je Ukrajina prakticky vydržována ze zahraničí. A až tam uznají že je to špatná investice tak budou rádi za repasovanou ...Zobrazit celý příspěvek
To jsou velké plány jen schází kdo to bude platit když je Ukrajina prakticky vydržována ze zahraničí. A až tam uznají že je to špatná investice tak budou rádi za repasovanou sovětskou techniku ze zásob 60-70 let....
A přitom to byla nejproduktivnější region SSSR. Takhle to dopadá když nad oligarchy nikdo nestojí.
A mimochodem, kdo to bude vyvíjet, když inteligence vezme nohy na ramena a emigruje....Skrýt celý příspěvekSorge-227 Ono je to uhol pohľadu ... či Ukrajina stratila časť územia, alebo ubránila väčšinu. Ono totiž v čase ruského "povstania" v réžii Moskvy vlastne armáda neexistovala. ...Zobrazit celý příspěvek
Sorge-227
Ono je to uhol pohľadu ... či Ukrajina stratila časť územia, alebo ubránila väčšinu.
Ono totiž v čase ruského "povstania" v réžii Moskvy vlastne armáda neexistovala. a načakám, že Rusi čakali nejaký väčší odpor- plán "novoruska" nebola len teória to bol reálny plán.
Z pohľadu "povstalcov" Ukrajina krízu zvládla, ale už na priamu intervenciu ruských vojsk samozrejme šancu nemala. To čo predložila ruská opozícia mi presne "sadlo" k mojim poznatkom - zo zverejnených videí a výpovedí svedkov.
Napriek všetkým "dovolenkárom" a i reálnym ukrajinským povstalcom rozhodovala pri IIjovansku a Debalceve ruská armáda, žiadni "povstalci" . dokonca ani tí z Ruska.
Kozlus
Práveže ruská intervencia Ukrajinu zjednotila. Samozrejme, že môžeme sa tu hodiny baviť o oligarchoch a mafii, ale faktom je, že ozbrojený odpor dobrovoľníkov a zle vybavenej a vycvičenej ukrajinskej armády ruský nápor zlomil. Putin pochopil, že ďaľšie rozširovanie "novoruska" by stálo veľa nie len vojensky ale hlavne politicky. Čo sa týka tej Zakarpatskej Ukrajiny - to je skôr burka v pohári vody. U Vás to asi veľmi nerezonuje .. ale "pasová" vojna vládne i medzi Maďarskom a Slovenskom, ale neviem o tom, že by sme sa "rozpadali" : )
Čo sa týka Donbasu, tak tam to ružovo nevidím. Rusko nechce platiť a Ukrajina nemá na to i keby chcela. Skrátka je to taký mafiánsky štát, ktorý oficiálne neuznáva nikdo (ani Moskva nie) a je to územie odsúdené na žobrotu. Tie bane boli zúfalo stratové už za vlády z Kyjeva, takže jediný zdroj príjmov stojí na "vode". Ešte Ukrajina cez "zaujímavé" vztahy oligarchov niečo berie, ale to je len otázka času a modernizácie ukrajinskej ekonomiky, kedy to tam zavrú i keby robili baníci zadarmo.
Nechcem tu veľmi obhajovať Ukrajinu, lebo už jednu šancu na zmenu prepásla, ale faktom je, že krajiny ktoré sa neorientovali na západ sú dnes žobrákmi (Ukrajina, Bielorusko, Moldavsko) a ktoré išli smerom na západ sú dnes už na trochu inej úrovni (pobaltie, Rumunsko, Bulharsko) takže myslím, že Ukrajinci budú chcieť ísť hlavne na západ, už je len otázka či tam pôjdu skôr, alebo neskôr - vzhľadom na osobné záujmy oligarchov. Moskva už cestu na východ spoľahlivo zablokovala.Skrýt celý příspěvekTady máte dokument ČT Blízký daleký východ http://www.ceskatelevize.cz/iv... Přestože ho natočil Remunda ...Zobrazit celý příspěvek
Tady máte dokument ČT Blízký daleký východ
http://www.ceskatelevize.cz/iv...
Přestože ho natočil Remunda a platila ČT (to mluví za vše), hezky to ukazuje názory obyčejných Ukrajinců na západě i na Donbasu, jak se ty názory mění a jaký je vztah lidí k vojákům obou stran. Kdo jste ho neviděli, stojí za to ho shlédnout.Skrýt celý příspěvekUA se uz rozpada. Na Zakarpatske Ukrajine se ofiko vydavaji madarske pasy a doklady, vlaji tam madarske vlajky a cela oblast jde cestou autonomni oblasti. To stejne jako na ...Zobrazit celý příspěvek
UA se uz rozpada. Na Zakarpatske Ukrajine se ofiko vydavaji madarske pasy a doklady, vlaji tam madarske vlajky a cela oblast jde cestou autonomni oblasti. To stejne jako na Donbase, jen se o tom nemluvi.Skrýt celý příspěvek
No, ja bych rekl, ze bud se Ukrajine do par let rozpadne, nebo bude dalsi Maidan. Poroshenko a Jacenuk maji o polovinu nizsi popularitu, nez Janukovic pred Maidanem. Ukrajina ...Zobrazit celý příspěvek
No, ja bych rekl, ze bud se Ukrajine do par let rozpadne, nebo bude dalsi Maidan. Poroshenko a Jacenuk maji o polovinu nizsi popularitu, nez Janukovic pred Maidanem.
Ukrajina loni zbankrotovala. Pokles kazdorocne dosahuje 5-7% HDP, inflace 50% a nezamestnanost roste.
http://www2.isda.org/news/isda... Skrýt celý příspěvekKonflikt na Ukrajine nie je o zbraniach, ale vôli bojovať. Prečo by mali ukrajinci bojovat proti ukrajimcom, kvôli čomu, za čo? Zatial tam bojujú ludia, ktorí sú dobrovolníci z ...Zobrazit celý příspěvek
Konflikt na Ukrajine nie je o zbraniach, ale vôli bojovať. Prečo by mali ukrajinci bojovat proti ukrajimcom, kvôli čomu, za čo? Zatial tam bojujú ludia, ktorí sú dobrovolníci z radov extrémistov. Regulerná armáda na to kašle. Keby to chceli ukončiť tak tam pošlú 10 000 vojakov a nastane zase mier. Ukrajina je ekonomicky v ... Nema na to aby budovala armadu. Na vojnu treba peniaze. Bez penazi to nepôjde. Zase to odnesie obyčajný človek a šéfové v Kyjeve, Washingtone, Bruselu, Moskve sa nabalia.Skrýt celý příspěvek
Pavel1: přesně tak, už dvě léta a třeba Tymošenková předtím nebyla lepší. Tu spolupráci s Českými firmami odhaduju tak, že to zaplatí Česká Republika a Ukrajincům nejspíš jako ...Zobrazit celý příspěvek
Pavel1: přesně tak, už dvě léta a třeba Tymošenková předtím nebyla lepší.
Tu spolupráci s Českými firmami odhaduju tak, že to zaplatí Česká Republika a Ukrajincům nejspíš jako spojenci USA zaplatíme i výrobu ve Lvově. Ona i ta licence co koupili Poláci byla spíš charita. Zrovna od Ukrajinců se nemají zapotřebí učit vyrábět auta ani Poláci.
Ty Oploty byly tak strašné proto, že na Ukrajině je zvykem většinu ceny zakázky ukrást a za zlomek ceny pak pořádný tank vyrobit nelze. A taky bych se nedivil, kdyby už půlka konstruktérů a kvalifikovaných dělníků z Charkova už měla práci v Rusku.Skrýt celý příspěvekFenri: Oplot chcu vratit lebo kusy ktore im poslali Ukrajinci zmontovali dost narychlo aby dodrzali zmluvu... problem je ze Ukrajina je vo vojne a potrebuje opravovat vlastne ...Zobrazit celý příspěvek
Fenri: Oplot chcu vratit lebo kusy ktore im poslali Ukrajinci zmontovali dost narychlo aby dodrzali zmluvu... problem je ze Ukrajina je vo vojne a potrebuje opravovat vlastne tanky, takze im chyba kapacita dodrzat medzinarodne zakazky..Skrýt celý příspěvek
Doplnil bych, že obrněné vozidlo Dozor-B bude v nejbližší době modernizováno ve spolupráci s. českými firmami na standardy NATO (sjednocení rádiové komunikace, pancéřování, ...Zobrazit celý příspěvek
Doplnil bych, že obrněné vozidlo Dozor-B bude v nejbližší době modernizováno ve spolupráci s. českými firmami na standardy NATO (sjednocení rádiové komunikace, pancéřování, zbraňové systémy). Česká delegace podepsala společné memorandum o spolupráci s Ukroboronpromem ve Lvově před několika týdny. Cena vozidla bude 2,5 krát nižší než jeho zahraniční analogy.Skrýt celý příspěvek
Já si nemohu pomoc, ale ta nešťastná země by měla být kolonizována (kýmkoliv), protože oni fakt nejsou schopni si vládnout sami. Průsera na průser, tu se do toho vynoří starší ...Zobrazit celý příspěvek
Já si nemohu pomoc, ale ta nešťastná země by měla být kolonizována (kýmkoliv), protože oni fakt nejsou schopni si vládnout sami. Průsera na průser, tu se do toho vynoří starší ututlaný průser, nemluvě o těch, co se čekají a o těch, o kterých se zatím neví. Obyčejných Ukrajinců je mi líto.
"Lovce Armaty" Oplot momentálně chce vrátit Thajsko, protože je to enormní vergl. Kolové trasportéry nejen že odmítl Irák, ale chtějí je vrátit i Súdaci. To je prostě katastrofa. Ještě že mají ty Rusy, na které mohou vše hodit. Jinak gy si je museli vymyslet.Skrýt celý příspěvek..jim vládně banda vyvrhelů.. máte tam chybu. Správně to má být takto: je s podivem, že jsou ještě schopni něco vyrobit, když jim léta vládla banda vyvrhelů a zlodějů.
..jim vládně banda vyvrhelů.. máte tam chybu. Správně to má být takto: je s podivem, že jsou ještě schopni něco vyrobit, když jim léta vládla banda vyvrhelů a zlodějů.
Kdyz to napisu hodne na rovinu , tak financne je na tom ukrajina nekde mezi venezuelou a severni koreou . Jsou radi ze jejich vojaci neumrou hlady a jakykoliv nakup bude za "cizi" ...Zobrazit celý příspěvek
Kdyz to napisu hodne na rovinu , tak financne je na tom ukrajina nekde mezi venezuelou a severni koreou . Jsou radi ze jejich vojaci neumrou hlady a jakykoliv nakup bude za "cizi" penize ...
Ja chapu ze to VK vi a podobne veci pise jen "pro poradek" ,ale stejne .... Ceho je moc ...Skrýt celý příspěvekOplot měl být prý louskáček na Armatu 14, tak nějak nevím... Je s podivem, že tam ti lidé jsou ještě schopni něco vyrobit, i když to za moc nestojí, když jim vládně banda ...Zobrazit celý příspěvek
Oplot měl být prý louskáček na Armatu 14, tak nějak nevím...
Je s podivem, že tam ti lidé jsou ještě schopni něco vyrobit, i když to za moc nestojí, když jim vládně banda vyvrhelů.Skrýt celý příspěvekdušan No snaží vyrábět První tank se podařilo Ukrajincům předat thajské armádě v únoru 2014, ale do konce roku 2015 narostl počet dodaných tanků pouze na deset kusů, což je ...Zobrazit celý příspěvek
dušan
No snaží vyrábět
První tank se podařilo Ukrajincům předat thajské armádě v únoru 2014, ale do konce roku 2015 narostl počet dodaných tanků pouze na deset kusů, což je podstatně méně než bylo plánováno - za skoro 2 roky dodat 10 tanků, to je asi světový rekord.
Thajci navíc objednali nové tanky, ale Ukrajinci dodali repasované tanky z dílů ještě z dob SSSR.
Ani střelecké výsledky prý nejsou uspokojivé. Podle Thajců tanky střílely přesně pouze při přejímce a pak se jejich schopnosti značně zhoršily. Tento fakt nevyvrátily ani kontrolní střelby provedené na žádost thajské armády dobře vycvičenými ukrajinskými osádkami
Thajská armáda je velmi nespokojena s ukrajinskými tanky T-84 Oplot-M a uvažuje o odstoupení od smlouvy o jejich nákupu.Skrýt celý příspěvekOplot-M sa snaží ukrajina vyrábať ... ale sú problémy su subodávateľmi, ktorí ostali na okupovaných uzemiach a na Kryme čo výrobu zdržuje dosť podtatne. Čo sa i vyrobí ide do ...Zobrazit celý příspěvek
Oplot-M sa snaží ukrajina vyrábať ... ale sú problémy su subodávateľmi, ktorí ostali na okupovaných uzemiach a na Kryme čo výrobu zdržuje dosť podtatne. Čo sa i vyrobí ide do Thajska v rámci exportu - to je pre Ukrajincov priorita.
I preto, že tankov má Ukrajina na skladoch stovky - len ich treba dať do bojeschopného stavu, resp. modernizovať. Už "rozchodili okolo 20 T-80 a cca 70 ks T-72, okrem T-64 .... takže momentálne ani tak nepotrebuje Ukrajina "mraky" nových tankov, ako dobre vycvičenú armádu.Skrýt celý příspěvekVýběr techniky dává smysl. Ideální prostředky pro protipovstalecky boj nebo potlačování nepokojů, což jsou pro Ukrajinu v současné době určitě palcivejsi problémy, než riziko ...Zobrazit celý příspěvek
Výběr techniky dává smysl. Ideální prostředky pro protipovstalecky boj nebo potlačování nepokojů, což jsou pro Ukrajinu v současné době určitě palcivejsi problémy, než riziko mezinarodniho konfliktu. Akorát mě zaráží optimistické vyznění článku. Dobře si pamatuju, s jakými obtížemi dodávaly zbrojovky v průběhu ATO aspoň nějaké oplechovane multikary a jak armáda zabavila OT pro Thajsko. Obavám se, Že problémy s financováním budou ještě mnohem horší,než před pár měsíci a nepohybují,že starší projekty počítaly s řadou komponent z Ruska a implementace západních nebude otázkou pár týdnů... Jsem tedy velmi zvedav na realitu.Skrýt celý příspěvek
Tak, Ukraińcy by chcieli i Twardego i Kraba i Raka... Tyle że za "pożyczkę" której udzieli im Polska Której oczywiście nie zwrócą... Póki co realnie mowa o PTC-72 - czyi ...Zobrazit celý příspěvek
Tak, Ukraińcy by chcieli i Twardego i Kraba i Raka...
Tyle że za "pożyczkę" której udzieli im Polska
Której oczywiście nie zwrócą...
Póki co realnie mowa o PTC-72 - czyi celowniku termowizyjnym, którym można zastąpić stary TPN + ewentualnie PNK "Radomka" dla kierowcy
Tylko czym Ukraińcy zapłacą?
Chyba technologiami...
Kijów mógłby nam sprzedać całą dokumentacje do min.
- systemów stabilizacji dla w wozów T-72... (ew. armaty 125mm)
- pocisków przeciwpancernych Corsar
- amunicji artyleryjskiej - Kwitnik
Inaczej nie ma co wchodzić w biznes z Kijowem...
My nie jesteśmy "filantropami"Skrýt celý příspěvekm164 no Dozor je z roku 2005, do armády byl přijat 2007 - linka tedy byla spuštěná, dělníci byli zaučení, subdodavatelé byli nasmlouvaní a nevím o tom, že by Ukrajinci byli v ...Zobrazit celý příspěvek
m164
no Dozor je z roku 2005, do armády byl přijat 2007 - linka tedy byla spuštěná, dělníci byli zaučení, subdodavatelé byli nasmlouvaní a nevím o tom, že by Ukrajinci byli v roce 2007 někde v nějakých bojích.
Já to chápu, Britové půjčili Ukrajincům peníze, ale podmínili to tím, že za ne odkoupí nepotřebný šrot neboli Saxony. Jak Britové, tak vedení Ukrajiny bylo spokojené (na všechny se dostalo) a co je komu do toho (kdo by se ozval byl by označený za agenta Kremlu), že vojáci dostanou horší věc než kdyby to vyrobil vlastní výrobce.
No fakt nevím proč nevyrábí Oplot-M, že by opravdu finance?
On je to vlastně lovec Armaty (jak byl hrdě označen v jistém článku), tak Ukrajinci asi čekají až budou Rusové mít dostatek Armat, aby jim je mohli zničitSkrýt celý příspěvekniko: Ukrajincov zaujali PT91 Twardy a chceli z neho niektoré technológie pre vlastné projekty, ale neviem, ako ďaleko sa to dostalo. crusader: Niekedy nie je čas čakať ...Zobrazit celý příspěvek
niko:
Ukrajincov zaujali PT91 Twardy a chceli z neho niektoré technológie pre vlastné projekty, ale neviem, ako ďaleko sa to dostalo.
crusader:
Niekedy nie je čas čakať rok, kým sa spustí nová výrobná linka, zaučia noví pracovníci, prispôsobia subdodávatelia a niečo sa konečne vyrobí, najmä keď sú vaši vojaci už pár mesiacov v boji a zúfalo im tieto stroje chýbajú.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...