Indie kupuje ruské systémy protivzdušné obrany S-400

S-400 na přehlídce v Moskvě (2015); větší foto / Соколрус, CC BY-SA 4.0

Před několika dny Rusko a Indie podepsaly kontrakt na dodávky protiletadlových a protiraketových systémů S-400 Triumf do Indie, která za nákup pěti baterií S-400 vydá 4,5 miliardy dolarů. První dodávky jsou naplánovány na rok 2020.

Dodávku špičkových ruských systémů protivzdušné obrany (PVO) S-400 potvrdil svým podpisem indický premiér Narendra Modi a ruský prezident Vladimír Putin na sumitu zemí BRICS (Brazílie, Rusko, Indie, Čína, Jižní Afrika) v indickém letovisku Goa. Indie se stane po Číně druhým zahraničním uživatelem kompletů S-400 Triumf.

Čína nakoupila z Ruska šest baterií S-400 za 3 miliardy dolarů. Rozdíl mezi indickou a čínskou cenou může být dán tím, že Indie v rámci dohody nakoupí další vybavení, více střel nebo nechá vybudovat potřebné logistické a obslužné zázemí. Nicméně detaily čínského a indického kontraktu nejsou veřejné.

"Dnes byla podepsána mezivládní dohoda, podle které ruská strana dodá S-400 Indii,” uvedl Sergej Chemezov, šéf ruské státní zbrojní společnosti Rostec. “Začneme připravovat kontrakt a doufáme, že v první polovině roku 2017 kontrakt dokončíme, podepíšeme a začneme s výrobou. Věřím, že dodávky začnou někdy v roce 2020.”

“S-400 je náš nejnovější systém. V současné době jim vybavujeme naše vlastní ozbrojené síly a děláme výjimky jen pro naše nejbližší spojence, jako je Indie a Čína,” komentoval prodej Dmitry Rogozin, vicepremiér Ruské federace zodpovědný za zbrojní průmysl .

Indie je tradiční odběratel ruské vojenské techniky - za posledních pět let Indie nakoupila 70 % zahraničních zbraňových systémů z Ruska (z USA 12 %, z Izraele 7 %). Indie také mezi roky 2011 až 2015 byla vůbec největší importér vojenského materiálu (15% světový podíl) a nechala za sebou Saudskou Arábii a Čínu. Jen v roce 2014 Indie nakoupila zahraniční zbraně za 5,6 miliard dolarů.

“To, že jsme podepsali dohodu s Indií a Čínou hodně ukazuje. Ukazuje to, že Rusko exportuje nejpokročilejší technologie zemím, kterým věří, a s kterými buduje strategické partnerství,” pokračoval Rogozin. “S-400 je skutečně špičkový produkt, globální pojem, který nechává za sebou dokonce Američany.”

„Indii nejen prodáváme moderní zbraně, ale také provádíme společné výzkumy. S-400 Triumf znamená miliardové transakce, miliardy dolarů. Víte také, že hodláme zdokonalit pozemní, vzdušný a námořní raketový systém BrahMos (indicko-ruská nadzvuková střela - pozn. red.). Domluvili jsme se, že budeme pracovat na zvýšení doletu. Budeme také společně pracovat na letounu páté generace T-50," řekl Putin k závěrům summitu BRICS v Goa.

Podle deníku The Times of India Indie plánuje nasadit tři systémy S-400 na hranicích s Pákistánem a dva komplety S-400 na hranicích s Čínou. S oběma zeměmi Indie vede územní spory.

Ruský S-400 patří mezi nejlepší na světě - svými výkony se mu teoreticky rovná pouze izraelský David´s Sling (případně Arrow) nebo americké námořní raketové systémy PVO rodiny Standard Missile. Díky své mobilitě a schopnosti ničit velké radiolokační cíle (jako jsou bombardéry, AWACS, atd.) až na vzdálenost 400 km, ale zřejmě nemá na zemi konkurenci.

Jedno odpalovací vozidlo S-400 podle typu ohrožení používá mix levnějších raket země-vzduch s dosahem cca 40 - 250 km a drahých (na výrobu náročných) raket se zmiňovaným dosahem 400 km. Střely jsou pak přiřazovány k cílům podle priority a vzdálenosti.

Komplety S-400 do konce letošního roku získá 16 pluků PVO ruské armády. S-400 jsou rozmístěny mimo jiné na anektovaném Krymu, v Sýrii a také v Arktidě.

Zdroj: The India Times

Nahlásit chybu v článku


Související články

Francouzské dělostřelecké systémy pro indickou armádu

Francouzská společnost Nexter podala finální nabídku ve výši jedné miliardy Euro do indického tendru ...

Indický program modernizace vozidel BMP-2

Indická armáda se v současné době připravuje na modernizaci svých bojových vozidel pěchoty BMP-2. V ...

Smlouva podepsána: Indie získá 36 stíhaček Rafale

Francie a Indie před dvěma týdny podepsaly závaznou smlouvou na dodávku 36 francouzských stíhaček ...

Napětí mezi Indií a Pákistánem opět roste

Napětí mezi Indií a Pákistánem eskalovalo do podoby indického útoku na ozbrojence na pákistánské ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Henrich7
    06:55 21.10.2016

    No reči o Indii ako o kľúčovom spojencovi majú pár háčikov. Je síce pravda ze s Rusmi spolupracujú na niektorých projektoch. Ale zbrane aj spolu s výrobným know how nakupujú aj od ...Zobrazit celý příspěvek

    No reči o Indii ako o kľúčovom spojencovi majú pár háčikov. Je síce pravda ze s Rusmi spolupracujú na niektorých projektoch. Ale zbrane aj spolu s výrobným know how nakupujú aj od Francúzska a Izraelu. Ďalšia vec je že nakúpené S400 chcú dať nielen na hranicu s Pakistanom,čo je pochopiteľné,ale aj na Čínsku hranicu,pričom Cina má byť jedným z ich spojencov. Povedal by som preto,že sa správajú dosť schizofrenicky.Skrýt celý příspěvek

  • Civil
    00:51 21.10.2016

    Charlie: 1) souhlasim, ze jako propagandisticka akce to byl uspech. 2) izraelci i lide, kteri vypovidali pred vysetrovaci komisi tvrdi, ze realna ucinnost mohla byt ...Zobrazit celý příspěvek

    Charlie:
    1) souhlasim, ze jako propagandisticka akce to byl uspech.

    2) izraelci i lide, kteri vypovidali pred vysetrovaci komisi tvrdi, ze realna ucinnost mohla byt 0%.


    Shania:
    Zhodnoceni vietnamske PVO mas na
    http://www.valka.cz/15500-Bojo...

    Uspesnost 1,7% az 6,1% mi porad vychazi lepe nez 0%.
    ;)

    Celkem slusne si pak vedly i proti Izraeli. Ale hadam, ze tu serii uz mas davno celou prectenou.


    BTW: oba uplne ignorujete odkazovany posledni incident, kdy dva vystrelene patrioty netrefily ani blby dron.Skrýt celý příspěvek

  • Charlie
    23:17 20.10.2016

    Hejtovat nasazení Patriotů v první zálivový válce je pitomost z několika důvodů: 1) cílem nasazení Patriotů nebylo ničit irácké Elbrusy, ale poskytnout Izraelcům morální ...Zobrazit celý příspěvek

    Hejtovat nasazení Patriotů v první zálivový válce je pitomost z několika důvodů:

    1) cílem nasazení Patriotů nebylo ničit irácké Elbrusy, ale poskytnout Izraelcům morální podporu, aby jejich veřejnost nevolala po ozbrojené odvetě proti Iráku - to by totiž totálně rozvrátilo protiiráckou koalici. Tento úkol Patrioty splnily na výbornou (i přes nadsazenou účinnost). Narozdíl od speciálů od SAS, kteří hledali odpalovací komplety v poušti totiž ty rakety byly vidět jak přímo na místě, tak v médiích.

    2) Původní MIM-104 rakety byly optimalizované proti letadlům a pokud je mi známo, tak v Zálivu byly rozvinuty komplety vyzbrojené právě základními raketami (ačkolik wiki třeba tvrdí, že PAC-2 se do služby dostala v roce 90 - i kdyby měla pravdu, nemusely jí mít útvary rozvinuté v Gulfu ještě k dispozici). Klasická hlavice se střepinovým účinkem, tak účinná proti letadlům, měla se SCUDem problém - zásah "doprostřed", který by u letounu způsobil znané škody na trupu, u Elbrusu jen potrhal z větší části prázdné nádrže a možná raketu vychýlil z trasy. Někdy se uvádí, že po jedné střele pálili američané dvě dvojice raket, aby měli jistotu, že zasáhli hlavici, ovšem problém byl, že velké tělo SCUDu prostě někam spadnout stejně muselo a navíc se k němu přidaly zbytky těl z MIM-104ek. Celkově tak v následujících analýzách šla % úspěšnost dolů, stejně jako tomu bylo u "chytré" munice (o které se také nejdřív deklarovala řádově větší přesnost/úspěšnost zásahů, aby se pak postupně redukovala až někam k polovině).

    I tak ale můžeme říct, že Patriot jako taktický komplet raketové PVO je v současné době vysoce účinný jak proti letounům, tak balistickým hrozbám. Na druhou stranu, letitý design raket MIM-104A/B by opravdu stál za to nahradit novou konstrukcí, protože nové střely PAC-3/4 jsou optimalizovány zejména proti balistickým cílům (poslední upgrade "staré" rakety je PAC-2 GEM).Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    23:08 20.10.2016

    Shania

    Jóó válka ve Vietnamu, to lítali i rakety s IČ naváděním za sluncem.

    Shania

    Jóó válka ve Vietnamu, to lítali i rakety s IČ naváděním za sluncem.

  • Shania
    21:47 20.10.2016

    Civil: i kdyby 100% raket trefilo cíl, pořád můžou mít 0% successful intercept. Takže znova opakuje, problém nebyl trefit (tím netvrdím, že patriot má 100% přesnost) ale ...Zobrazit celý příspěvek

    Civil: i kdyby 100% raket trefilo cíl, pořád můžou mít 0% successful intercept. Takže znova opakuje, problém nebyl trefit (tím netvrdím, že patriot má 100% přesnost) ale zničit...

    Fail ... jak by jsi pak označil ruské systémy, které mají v tomto kontextu ještě daleko horší úspěšnost... jako např. 1-5% jako ve Vietnamu?

    Ale to jsou taky takové statistiky typu: na zabití jednoho teroristy se vystřílí tisíce nábojů.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    20:33 20.10.2016

    APACHE / HAVOK Isto spojiť český podvozok a slovenskú húfnicu by bol ideál ... ale obávam sa, že len pre vybrané lobistické skupiny .... Osobne preferujem normálnu súťaž s tým, ...Zobrazit celý příspěvek

    APACHE / HAVOK

    Isto spojiť český podvozok a slovenskú húfnicu by bol ideál ... ale obávam sa, že len pre vybrané lobistické skupiny ....
    Osobne preferujem normálnu súťaž s tým, že časť výroby, servisu a pod. by musela byť v domovskej krajine. Potom by sa nestávali prípady superdrahých Aligátorov a nevyužitých L-159.
    Skrátka armáda si musí povedať čo chce ... a i sama vybrať, ostatné musí byť až na druhom mieste .. a nie naopak. Nakúpime, veď "je to naše" ... a potom sa uvidí čo s tým.
    To isté si myslím o obrnených vozidlách ... súťaž, výber najlepšieho s podmienkou zapojenia domácich firiem ....Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    20:09 20.10.2016

    V kontextu toho, že Indie zaplatí kolem 1 mld dolarů za baterii S-400 a Čína 500 mil. dolarů z baterii se mi zdá Logikova do krve tlačená úvaha o tom, že vybavení Panciru (cca ...Zobrazit celý příspěvek

    V kontextu toho, že Indie zaplatí kolem 1 mld dolarů za baterii S-400 a Čína 500 mil. dolarů z baterii se mi zdá Logikova do krve tlačená úvaha o tom, že vybavení Panciru (cca 13-15 mil. dolarů) radarem, který by nahradil detekční schopnosti S-400 a Pancir by dělal oči pro S-400, by stálo milion dolarů navíc, je poněkud úsměvná. Ano, i s vědomím, že baterie S-400 je více střeleckých vozidel než jeden Pancir.

    Mimochodem tento článek na AN je víceméně kopií článku na Russia Today (rt), nikoliv na Indiatimes, jak je uvedeno. Viz:

    https://www.rt.com/news/362880...
    vs.
    http://economictimes.indiatime...

    Nemám s tím vůbec problém, jen mi přijdou legrační dva momenty:

    -proč se nepřizná primární zdroj článku na AN?
    -považte, že by někdo v nějaké debatě zde na AN použil RT jako zdroj. To by byl kvikot o kremlofilech apod.Skrýt celý příspěvek

  • APACHE / HAVOK
    19:33 20.10.2016

    Pro Dusan vydim ze jste ze slovenska tak ma 2 otazky..uz nejaky cas resim jestli by cesko ze slovenskem nezkonstruovalo samohybnou artilerii to co ceska republika vyvadi ohledne ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Dusan vydim ze jste ze slovenska tak ma 2 otazky..uz nejaky cas resim jestli by cesko ze slovenskem nezkonstruovalo samohybnou artilerii to co ceska republika vyvadi ohledne samohybnych Del DANa je hruza...rekl bych ze by to slo...podvozek s tatry...hlaven od vas ze slovenska a dopracovat elektroniku


    Druha otazka docela me zklamalo ze si ceska armada koupila
    lehke vozidlo Iveco 4*4 LMV doufal jsem ze si poridi Aligator Master 2..pomohlo by to armadam i ekonomikam obou zem. Uz jsem zjistoval informace o Aligatoru Mastru 2 rekl bych ze by to bylo pro armadu CR uspokojive...nemate nejake informace o tomhle vyrobku...tohle bych opravdu nakoupil .Skrýt celý příspěvek

  • APACHE / HAVOK
    19:20 20.10.2016

    Pro Dusan Cina neni schopna bez kopiraidu udelat poradne nic ani utocnou pusku ,nebo vrtulnik, motor s pridavnym spalovanim atd...TAKZE P. DUSANE ZEME KTERE JSTE VYJMENOVAL JSOU ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Dusan Cina neni schopna bez kopiraidu udelat poradne nic ani utocnou pusku ,nebo vrtulnik, motor s pridavnym spalovanim atd...TAKZE P. DUSANE ZEME KTERE JSTE VYJMENOVAL JSOU PRAVE TY ZMINENE BANANOVE STATY KDE CISKE TECHNOLOGICKE KRADEZE MAJI SVUJ ODBYTSkrýt celý příspěvek

  • APACHE / HAVOK
    19:20 20.10.2016

    Pro Dusan Cina neni schopna bez kopiraidu udelat poradne nic ani utocnou pusku ,nebo vrtulnik, motor s pridavnym spalovanim atd...TAKZE P. DUSANE ZEME KTERE JSTE VYJMENOVAL JSOU ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Dusan Cina neni schopna bez kopiraidu udelat poradne nic ani utocnou pusku ,nebo vrtulnik, motor s pridavnym spalovanim atd...TAKZE P. DUSANE ZEME KTERE JSTE VYJMENOVAL JSOU PRAVE TY ZMINENE BANANOVE STATY KDE CISKE TECHNOLOGICKE KRADEZE MAJI SVUJ ODBYTSkrýt celý příspěvek

  • Civil
    19:05 20.10.2016

    logik: S-x00 maji ruzne typy raket. Takze Patriotu jenom chybi ta poradna raketa s velkym dostrelem, opacne to neplati. Cetl jsi ten clanek? "Army which was in charge of the ...Zobrazit celý příspěvek

    logik:
    S-x00 maji ruzne typy raket. Takze Patriotu jenom chybi ta poradna raketa s velkym dostrelem, opacne to neplati.

    Cetl jsi ten clanek?
    "Army which was in charge of the Patriots claimed an initial success rate of 80% in Saudi Arabia and 50% in Israel. Those claims were scaled back to 70 and 40 percent."
    A dal rozporuji i tato cisla s tim, ale ze se scudy samy lamaly pri vstupu do atmosfery a jejich trosky pak patrioty netrefovaly.

    Kazdopadne se tam vsichni shodli, ze Patriot = FAIL.Skrýt celý příspěvek

  • Shania
    18:34 20.10.2016

    Civil: tvurci gamesky ale taky provádí potřebný průzkum, necucají si to z prstu. A nesrovnávám to s tím co je ve hře, ale k výzkumu který vedl k implementaci těch menchanik do ...Zobrazit celý příspěvek

    Civil: tvurci gamesky ale taky provádí potřebný průzkum, necucají si to z prstu. A nesrovnávám to s tím co je ve hře, ale k výzkumu který vedl k implementaci těch menchanik do hry.

    Ten izraelský článek mluví o successful intercept, to ale neznamená, že se raketa trefí, ale zničení cíle... Nijak se to nerozchází s tím, co jsem napsal.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    18:16 20.10.2016

    Civil - Patriot je oproti S400 "prskavka", to nikdo nepopírá. Patriot ve verzi PAC-2 byl +- srovnávatelný s S-300. Pak ale ty systémy šly různou cestou. Zatímco S-400 - 500 šel ...Zobrazit celý příspěvek

    Civil
    - Patriot je oproti S400 "prskavka", to nikdo nepopírá. Patriot ve verzi PAC-2 byl +- srovnávatelný s S-300. Pak ale ty systémy šly různou cestou. Zatímco S-400 - 500 šel cestou zvyšování dostřelu, patriot s verzí PAC-3 naopak dosah snížil tak, aby získal více raket a obratnější rakety. Ty systémy jsou určeny pro různou úroveň obrany.

    - konspirační teorie tvrděj i chemtrails a aštara šerana na orbitě. A?
    Něco ozdrojovaného o výkonu patriotů v zálivu máš zde:
    http://www.gulflink.osd.mil/sc... Skrýt celý příspěvek

  • Civil
    18:13 20.10.2016

    BTW: Izraeli samotni to tvrdi taky http://www.nytimes.com/1993/11... But Moshe Arens, who was Israel's Defense ...Zobrazit celý příspěvek

    BTW: Izraeli samotni to tvrdi taky
    http://www.nytimes.com/1993/11...
    But Moshe Arens, who was Israel's Defense Minister in the gulf war; Gen. Dan Shomron, who was chief of staff of the Israel Defense Force during the war, and Haim Asa, a member of an Israeli technical team that worked with the Patriot missile during the war, say that one or possiblly none of the Scuds was intercepted by the Patriots.Skrýt celý příspěvek

  • Civil
    18:08 20.10.2016

    abychom si rozumeli: snemovni vysetrovaci komise (toho, co se stalo v realu) vs. vyvojari gamesky

    abychom si rozumeli: snemovni vysetrovaci komise (toho, co se stalo v realu) vs. vyvojari gamesky

  • Civil
    18:05 20.10.2016

    Shania: ja mam na mysli http://www.ar15.com/archive/to... "The results of these studies are disturbing. They suggest that the Patriot's intercept rate ...Zobrazit celý příspěvek

    Shania:
    ja mam na mysli
    http://www.ar15.com/archive/to...
    "The results of these studies are disturbing. They suggest that the Patriot's intercept rate during the Gulf War was very low. The evidence from these preliminary studies indicates that Patriot's intercept rate could be much lower than ten percent, possibly even zero." (Statement of Theodore A. Postol before the U.S. House Of Representatives Committee on Government Operations, April 7, 1992)Skrýt celý příspěvek

  • Shania
    17:55 20.10.2016

    Civil: patrioty trefili scudy, v tom problém nebyl... problém byl že jejich hlavice scudy nezničili, jen poškodili, rozlomili a ty pak někam spadli. Proto proti těmto typům cílů ...Zobrazit celý příspěvek

    Civil: patrioty trefili scudy, v tom problém nebyl... problém byl že jejich hlavice scudy nezničili, jen poškodili, rozlomili a ty pak někam spadli.

    Proto proti těmto typům cílů byl i vyvinuté hit to kill hlavice.

    Pokud chceš, tady máš nějaké detaily

    http://www.warfaresims.com/?p=...

    použil mimochodem někdo S-300 v boji?Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    17:34 20.10.2016

    Civil Konšpirátori tvrdia kadečo .... väčšinou od veci.... ako v prípade Patriotov ... Problém nebol v tom, že by sa Patrioty netrafili, ale to, že zasahovali Scudy len tesne ...Zobrazit celý příspěvek

    Civil

    Konšpirátori tvrdia kadečo .... väčšinou od veci.... ako v prípade Patriotov ...

    Problém nebol v tom, že by sa Patrioty netrafili, ale to, že zasahovali Scudy len tesne pred dopadom do cieľovej oblasti ... a často len zničili raketu ...nie však hlavicu.

    Drony sú všeobecne problém pre dnešné systému ... už len preto, že raketa na ne vypálená je x-násobne drahšia ako cieľ ....Skrýt celý příspěvek

  • Civil
    17:23 20.10.2016

    Pro ty, kteri tu argumentuji Patriotem bych pripomenul: http://www.jpost.com/Arab-Isra... "Two IDF Patriot missiles ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro ty, kteri tu argumentuji Patriotem bych pripomenul:
    http://www.jpost.com/Arab-Isra...
    "Two IDF Patriot missiles fired at a suspicious drone that crossed into Israeli airspace from Syria missed their target on Sunday afternoon, and the unmanned aircraft returned to Syria."

    Co se konspiracnich teorii tyka, tak ty tvrdi, ze za valky v zalivu patrioty ve skutecnosti netrefily ani jeden scud, ktery letel na Izrael.

    A tyhle prskavky chcete srovnavat s S-400?Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    16:56 20.10.2016

    APACHE / HAVOK Čínske zbrane teda svet zaujímajú ... napr. Turecko, Bielorusko, Pakistan ale i bohaté arabské štáty ... Isto nie všetko majú špičkové ... ale majú určitú ...Zobrazit celý příspěvek

    APACHE / HAVOK

    Čínske zbrane teda svet zaujímajú ... napr. Turecko, Bielorusko, Pakistan ale i bohaté arabské štáty ...

    Isto nie všetko majú špičkové ... ale majú určitú kvalitu za veľmi ... veľmi dobrú cenu ... a podporujú to i finančne .... napr. bezúročnými úvermi.

    Takže trošku ste "zaspal dobu" ... Čína už v zbrojnom biznise tvrdo mieša karty....Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 3