EXCALIBUR ARMY uzavřela strategické partnerství s General Dynamics

Foto: Kolové bojové vozidlo pěchoty Pandur II Armády České Republiky. / MO ČR
Kolové bojové vozidlo pěchoty Pandur II Armády České Republiky. / MO ČR

V lednu 2015 uzavřela společnost EXCALIBUR ARMY spol. s r.o. dohodu o spolupráci s  nadnárodním koncernem General Dynamics European Land Systems S.L. (GDELS), prostřednictvím jeho dceřiné společnosti GDELS-Steyr GmbH. Obě společnosti zahájí spolupráci na projektu kolového obrněného vozidla PANDUR II 8x8.

V rámci této spolupráce společnost EXCALIBUR ARMY získala exkluzivní právo na propagaci, prodej a údržbu rodiny obrněných vozidel PANDUR II 8x8 v České republice a dalších vybraných trzích ve východní Evropě a Asii. Vozidla budou licenčně vyráběna v zařízeních EXCALIBUR ARMY v České republice a na Slovensku. GDELS-Steyr bude mít na starosti podporu aktivit EXCALIBUR ARMY v oblasti návrhových služeb a dodávek dílů.

„Tímto krokem jsme zahájili trvale udržitelnou spolupráci s důvěryhodným a kompetentním partnerem, který má výrazný podíl na trhu v České republice i na Slovensku a rovněž vynikající přístup k dalším trhům ve východní Evropě a Asii," uvedl Thomas Kauffmann, viceprezident pro mezinárodní obchod a služby společnosti GDELS. „Transfer technologií a místní výroba těchto vozidel s enormním exportním potenciálem představuje reálnou příležitost pro český a slovenský průmysl. Zároveň potvrdí správnost naší koncepce dosahování úspěchu prostřednictvím mezinárodní spolupráce," dodal.

„Pro EXCALIBUR ARMY tato dohoda představuje klíčové partnerství s mezinárodním dopadem, díky kterému naše společnost dále rozvine své know-how v oblasti západních technologií a příslušných výrobních postupů," řekl majitel holdingu EXCALIBUR GROUP Jaroslav Strnad. „EXCALIBUR GROUP má již za sebou úspěchy ve vývoji, výrobě, montáži a údržbě obrněných vozidel a toto partnerství naše schopnosti v těchto oblastech pozvedne na ještě vyšší úroveň," uvedl.
Obě společnosti využijí výhod tohoto spojení a budou se společně ucházet o zakázku českého Ministerstva obrany na dodávku 20 štábních a velitelských vozidel PANDUR II 8x8. Tato nová objednávka posílí flotilu 107 vozidel PANDUR II 8x8, která již jsou ve výzbroji Armády České republiky. Pokud se zakázku podaří získat, místní vývoj a výroba vozidel by přinesla významné benefity celému českému obrannému průmyslu.

O EXCALIBUR ARMY spol. s r.o.

Společnost EXCALIBUR ARMY spol. s r.o. byla založená v roce 1995 a zaměřuje se na obchod s nepotřebnou vojenskou technikou a materiálem, které jsou vyřazovány z Armády ČR a dalších armád středoevropských států. Na rozdíl od jiných firem působících v oboru se nezaměřuje na jeho přeprodej, ale na opravy, repase a modernizace včetně zásadních upgradů vojenské techniky bývalé Varšavské smlouvy na současné standardy NATO.

V areálu bývalého vojenského opravárenského podniku ve Šternberku a na dalších místech ČR zaměstnává okolo 400 pracovníků. Tržby za rok 2013 dosáhly výše 1,1 miliardy korun. Díky partnerství s General Dynamics EXCALIBUR ARMY získala schopnost výroby a údržby moderních západních pozemních vozidel.

Jako člen holdingu EXCALIBUR GROUP, který zaměstnává vice než 2100 osob, EXCALIBUR ARMY kooperuje s dalšími dceřinými společnostmi holdingu v České republice i na Slovensku, mimo jiné též se známým výrobcem nákladních vozidel Tatra. Více informací je k dispozici na webové adrese www.excaliburarmy.com.

O General Dynamics European Land Systems

General Dynamics European Land Systems, pobočka General Dynamics, je největší dodavatel bojových vozidel a dělostřeleckých systémů v Evropě a jejich produkty, služby a řešení světové úrovně jsou nasazovány v těch nejnáročnějších misích, například v Afghánistánu. S více než 2000 vysoce kvalifikovanými zaměstnanci provádí GDELS své aktivity skrz pět poboček se sídly v České republice, Rakousku, Německu, Španělsku a Švýcarsku. Více informací je k dispozici na webové adrese www.gdels.com. 

Názor Armádních novin
Podobnou dohodu uzavřela společnost Wojskowe Zaklady Mechaniczne (WZM) Siemianowice Slaskie a finskou Patria Land Systems. Dohoda umožňuje WZM licenčně vyrábět finské kolové obrněné transportéry Patria AMV XC-360, v polské armádě známé jako KTO Rosomak (Kołowy Transporter Opancerzony Rosomak).
Licenční smlouva byla podepsána 12. července 2013. WZM obdržela plná licenční práva až do roku 2023, servisní do roku 2052. Patria také dokončí transfer tří klíčových technologií – podvozku, prostoru řidiče a brzdového systému.
Náš severní soused navíc získá absolutní volnost v integraci možné výzbroje na vozidla a také ve výběru budoucích průmyslových partnerů. Polský průmysl pouze nekopíruje finskou AMV, ale provedl na transportéru více než 65 klíčových změn. Ve výsledku se jedná o vozidlo s jinými takticko-technickými parametry.

Nahlásit chybu v článku


Související články

42. mechanizovaný prapor cvičí s Pandury

Ve dnech 12.-23.5.2014 cvičili příslušníci 42. mechanizovaného praporu „Svatováclavského" ve ...

ČZUB a EXCALIBUR otevírá na Slovensku nový závod

V úterý 15. července 2014 byl v prostorách areálu VOP Nováky, za přítomnosti premiérů České ...

IFV ŠAKAL - má jeho pořízení smysl?

Ozbrojené síly Slovenské republiky (OSSR) již nějakou dobu zkoušejí vozidlo IFV ŠAKAL, které vzešlo ...

České letectvo má nový „prezidentský" vrtulník

Jeden ze salonních vrtulníků Mi-8S pro přepravu ústavních činitelů ze stavu 24. základny dopravního ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Jura99
    10:21 04.02.2015

    hurvo: OT-90 bylo lehce předělané BVP-1 na koleni, kdy záměnou věže s OT-64 nemusely být tyto BVP-1 zrušeny, kvůli snižování konvenční techniky. Takže účelem nebylo vyvinout nový, ...Zobrazit celý příspěvek

    hurvo: OT-90 bylo lehce předělané BVP-1 na koleni, kdy záměnou věže s OT-64 nemusely být tyto BVP-1 zrušeny, kvůli snižování konvenční techniky. Takže účelem nebylo vyvinout nový, či dokonce kvalitní OT, ale dát nažrat vlku, aby koza zůstala celá. Takže téma OT-90 je zcela bezvýznamné a nemá smysl jej porovnávat s jinými "neúspěšnými" projekty. Pokud jde o Šakala, je to pouze otázka jeho ceny a vybavení. Balistická odolnost je podobná s Pandurem. Když budou peníze na nákup zcela nové techniky, klidně by Šakal mohl sloužit v AZ.Skrýt celý příspěvek

  • Lukas
    10:15 04.02.2015

    Wysoka cena bierze sie z tych cały "problemów" związanych z przetargiem - całej "afery" z wyborem Pandura i obniżeniem zamówienia do 107.... To dobra lekcja dla Słowaków - jeśli ...Zobrazit celý příspěvek

    Wysoka cena bierze sie z tych cały "problemów" związanych z przetargiem - całej "afery" z wyborem Pandura i obniżeniem zamówienia do 107....

    To dobra lekcja dla Słowaków - jeśli chcą kupić tylko 100-120 wozów to niech się poważnie zastanowią czy warto montować je w kraju (czy może wystarczy prawo do serwisu i modernizacji w kraju)

    Bo nie ma nic za darmo - przeniesienie produkcji będzie wiązało się z kosztami - za to zapłacą Słowacy w cenie pojazdu...

    Dlatego np. Norwedzy kupili gotowe AMV...

    Jeśli zdecydują sie na zakup większej ilości wozow np. 300 - dla dwóch brygad - no to wówczas innaczej wyglądają negocjacie...

    Wracając jeszcze do "alternatywnych" propozycji - to Francja też pewnie wystartowalaby z VBCI
    A Nexter ma w ofercie VBCI, Titus i rozpoznawcze EBRC
    Mogą więc zaproponowac bardzo kompleksowe rozwiązania... (A takie zamówienie na dużą $ daje duże szanse na realną współprace przemysłową...)

    Tak, naprawdę warto czekać na oferty...Skrýt celý příspěvek

  • Jenda
    10:14 04.02.2015

    Rozdíl VEGA x PANDUR: VEGA je pancéřová krabice přišroubovaná na hotový podvozek T-815-7. PANDUR je samonosná pancéřová krabice s integrovaným vlastním podvozkem a ...Zobrazit celý příspěvek

    Rozdíl VEGA x PANDUR:

    VEGA je pancéřová krabice přišroubovaná na hotový podvozek T-815-7.

    PANDUR je samonosná pancéřová krabice s integrovaným vlastním podvozkem a pohonem.

    To co se nacpe dovnitř za vybavení může být více méně to samé.Skrýt celý příspěvek

  • liberal shark
    07:47 04.02.2015

    to stirling : Souhlas, VEGA je pancéřovaný automobil, Pandur II je bojové vozidlo, to je úplně jiná kategorie vozidel s jiným způsobem použítí. Excalibur může licenci použít ...Zobrazit celý příspěvek

    to stirling : Souhlas, VEGA je pancéřovaný automobil, Pandur II je bojové vozidlo, to je úplně jiná kategorie vozidel s jiným způsobem použítí.
    Excalibur může licenci použít zejména na produkci obrněných transportérů, které v naší armádě úplně chybí a různých speciálních aplikací - spojovací, velitelské, NBC, ženijní, atd.
    Vysoká cena KBVP Pandur II je způsobena hlavně střeleckou věží, průzkumným a spojovacím vybavením.Skrýt celý příspěvek

  • stirling
    00:00 04.02.2015

    Vega a pandur jsou rozdílné kategorie. Já v tom vidím pozitivum, protože to dá další šanci domácímu průmyslu a vzhledem k tomu, že pandury už máme je lepší si je dovyrobit, ...Zobrazit celý příspěvek

    Vega a pandur jsou rozdílné kategorie. Já v tom vidím pozitivum, protože to dá další šanci domácímu průmyslu a vzhledem k tomu, že pandury už máme je lepší si je dovyrobit, opravovat a servisovat "doma" než v rakousku + případné nové zakázky do zahraničí. Navíc možná bude možnost do tohoto projektu zapojit více českých firem jako dodavatelů viz jak jsem psal - třeba opravdu mají v plánu udělat verzi na podvozku tatra vzhledem k propojenosti firem. Hlavní problém panduru byla cena, ale jinak se jedná o moderní vozidlo naprosto srovnatelné s konkurencí.
    Vega může sloužit nejen jako transportér, ale třeba jako samohybné dělo nebo minomet.Skrýt celý příspěvek

  • GAVL
    22:33 03.02.2015

    Pandur, fuj to tady vyrábět. Takhle štěpit průmyslové kapacity téhle země, hanba nám. VEGA ukazuje jak je dnes vojenská technika nehorázně předražená. Dále ukazuje, že naše ...Zobrazit celý příspěvek

    Pandur, fuj to tady vyrábět. Takhle štěpit průmyslové kapacity téhle země, hanba nám.

    VEGA ukazuje jak je dnes vojenská technika nehorázně předražená. Dále ukazuje, že naše podniky mají schopnost vyrobit jakékoli kolové vozidlo pro armádu a další ozbrojené složky.Skrýt celý příspěvek

  • Lukas
    21:00 03.02.2015

    I to niezła myśl... Własna wieża to dużo - u nas sam rosomak kosztuje 5 mln zł, ale z Hitfist 10 mln zł... Tak więc warto... Titus też jest ciekawy - mogłby być z tego ...Zobrazit celý příspěvek

    I to niezła myśl...

    Własna wieża to dużo - u nas sam rosomak kosztuje 5 mln zł, ale z Hitfist 10 mln zł...
    Tak więc warto...

    Titus też jest ciekawy - mogłby być z tego "ambulans", albo transporter moździerza 98/120 mm. albo przenośnich wyrzutni pociskow przeciwpancernych itd...
    Jak sie sprawuje Tatrapan?

    Generalnie można zrobić tak że nowy KTO byłby tylko w wersji bojowej i rozpoznawczej, a reszta na tańszym nośniku... (Kołowy wóz zabezpieczenia technicznego na komponentach Tatry też jest ;) )

    Warto pomyśleć...
    Szczególnie jak mało $...

    A co do naszych "projektów" - szczerze nie wierze, że uda się zrobić "Borsuka" (plywajacy, gąsienicowy BWP )

    A na pewno nie bedzie to intratny interes...Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    19:47 03.02.2015

    Od Excaliburu si to koupí tak možná někdo do muzea jako pomník korupce a blbosti. Dopadne to stejně jako s prodejem L159 Alca po celém světě - občas bude nějaký výkřik do tmy v ...Zobrazit celý příspěvek

    Od Excaliburu si to koupí tak možná někdo do muzea jako pomník korupce a blbosti. Dopadne to stejně jako s prodejem L159 Alca po celém světě - občas bude nějaký výkřik do tmy v podobě "vážného zájmu" a nakonec od toho raději dají ruce pryč. Však obdobně to vypadá i s CZ 805, je vidět, že na MO slovenské republiky sedí stejně dobře "vyškolení" lidé jako na českém MO, jen už je neškolí v Moskvě.

    Principiálně, když už něco na kolech tak pořádně odolnej MRAP, Titus má vhodnou konstrukci, SVOS VEGA jedině ve verzi 6x6, podvozek 4x4 nemá tak dobrou průchodnost. A pokud něco na přímou podporu tak už na pásech, všechny země okolo dávají peníze do pásové techniky, i Polsko vyvíjí jakousi platformu. Je to sice těžká technika, ale o to více to vydrží.

    Modernizovat podvozek BVP 1 a 2, to tak leda pro potřeby záloh, jen lehká modernizace pro prodloužení životnosti s možností navěsit na to přídavnou ochranu a ponechat je ve skladech na "horší časy."Skrýt celý příspěvek

  • hurvo
    19:30 03.02.2015

    Sakal nebude urcite, bol to este vacsi pruser ako OT-90 co sa bojovych kvalit tyka. ja to vidim na pandura II s turra 30 , tych par desiatok uz vyrobenych vezi musi niekam ist, ...Zobrazit celý příspěvek

    Sakal nebude urcite, bol to este vacsi pruser ako OT-90 co sa bojovych kvalit tyka.
    ja to vidim na pandura II s turra 30 , tych par desiatok uz vyrobenych vezi musi niekam ist, ako nahrada za skrachovaneho sakala. Samozrejme to moze dopadnut este uplne inak, ale vo svetle "unifikacie vyzbroje s ACR" nedavam nejake nadeje inemu rieseniu.Skrýt celý příspěvek

  • counselor83
    17:48 03.02.2015

    butters, to nazyvam tvrde zhodnotenie situacie ASR. Spartany a Gripeny sa dohadovali tajne uz riadne dlho. Vrtulniky horia tiez dlho a ja si stale myslim ze to bude smerovat ku ...Zobrazit celý příspěvek

    butters, to nazyvam tvrde zhodnotenie situacie ASR.

    Spartany a Gripeny sa dohadovali tajne uz riadne dlho.
    Vrtulniky horia tiez dlho a ja si stale myslim ze to bude smerovat ku AgusteW, beriem ten medialny osial s Blackhawkami ako predhodenie jeden moznosti verejnosti, ktora sa nebude pozdavat a zrazu ... aaa-ha AW je lacnejsia ako Sikorsky...

    Koncepcia modernizacie pozemnej techniky nieje urcena potrebami, bielou knihou alebo rozumnou viziou. IFV Sakal je predrazeny a ak by sme chceli BMP2 zachovat staci lahsia modernizacia = optika+motor+zopar komfortno-bezpecnostnych prvkov. Urcite je rozumnejsie zamerat sa na kolesovu techniku. Len sa opakujem to by muselo mat jedno vozidlo cenovku $1.5M a nie $5M ako sa to podarilo bratom s pozehnanim CSSD.Skrýt celý příspěvek

  • Lukas
    17:47 03.02.2015

    Niezależnie jaki wóz chciałaby Słowacja musi to sie odbyć na drodze otwartego przetargu... Trzeba dobać o swoje interesy - szczególnie te $... I nie ograniczałbym się tylko do ...Zobrazit celý příspěvek

    Niezależnie jaki wóz chciałaby Słowacja musi to sie odbyć na drodze otwartego przetargu...
    Trzeba dobać o swoje interesy - szczególnie te $...

    I nie ograniczałbym się tylko do Pandur II i Rosomak...

    Ciekawy jestem postawy Włochów w takim przetargu... (Oni też potrzebują klientów)

    Mają VBM Freccia, mają też ponad 100 Cenatauro B1 w rezerwie...
    Kto wie czy dla Bratysłwie nie zaoferowaliby (za ok 300 mn Euro ) kontraktu na np. 120 nowych podwozi Frecia + 30-40 używanych Cenatauro B1...
    Kto wie może nawet i modernizacje w cenie (Hitfact II z 120mm armatom L/45)

    Z tych wozów możnaby sformować 2-3 bataliony
    (moim zdaniem ciekawą struktura dla takich małych sił do batalion z 2 kompaniami na KBVP (Turra 30), kompania KTO (wozy uzbrojone w 12,7mm) i kompania wozów z armatom 105/120mm )

    Ale to tylko taka moja "fantazja"

    Generalnie warto szukać alternatywy.
    A nie nastawiać się na 1-2 konstrukcje...
    (Jak myśmy startowali z przetargiem na KTO to każdemy wudawalo się że wybieramy między Pandurem a Piranha :) )Skrýt celý příspěvek

  • Karlos73
    16:48 03.02.2015

    butters, suhlasim a dik za link, zaujimave citanie...

    butters, suhlasim a dik za link, zaujimave citanie...

  • butters
    16:36 03.02.2015

    Este doplnim Karlosovo tvrdenie o nasadeni Rosomakov v Afganistane, Poliaci mali straty 20% za 2 roky (2007-2009). zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek

    Este doplnim Karlosovo tvrdenie o nasadeni Rosomakov v Afganistane, Poliaci mali straty 20% za 2 roky (2007-2009).

    zdroj: http://www.onwar.eu/2009/10/12...

    Na Slovensku je smutne ze armada nema dopredu zadefinovane podmienky, aby podla nich vyberala techniku. U nas sa najprv dohodne obchod a potom sa vyraba specifikacia podla vyberu.
    To sa stalo pri Spartanoch (tu mali zaujemci na predlozenie ponuky 6 dni), pri CZ805 (ked mal minister ukazat specifikaciu podla ktorej sa uskutocnil vyber - ukazal DVE strany, samozrejme bez tendru), to sa deje pri vrtulnikoch (cely cas sa hovorilo o malych viacucelovych vrtulnikoch a zrazu sa ide kupit Black Hawk, zase bez tendru), pri stihacom letectve sa o inom type ako Gripene neuvazovalo vobec, pozemne sily doteraz netusia ci chcu pasovu alebo kolesovu platformu... proste kupi sa kazda kokotina kde je vyrobca prispiet vladnej strane a na nic ine sa nepozeraSkrýt celý příspěvek

  • Karlos73
    16:11 03.02.2015

    semtam, ano, ta poziadavka na plavajuci IFV sa mi zda zbytocna, a aj krajiny tisicok jaazier ako Finsko, Polsko nesli touto koncepciou.( Fini modernizuju svoje BVP-2, ktore toto ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam, ano, ta poziadavka na plavajuci IFV sa mi zda zbytocna, a aj krajiny tisicok jaazier ako Finsko, Polsko nesli touto koncepciou.( Fini modernizuju svoje BVP-2, ktore toto zvladnu).
    Myslel som priame bojove nasadenie v aglomeracii,v terene. CR ich nasadzovala len ako palebnu podporu,oci pre special- velitelska verzia (pokial viem, ale mozem sa mylit). Zatial co polske KTO Rosomak sa zucastnili hliadkovania, bojovych operacii, priamych bojov v aglomeracii...
    Pandur II nema take pancierovanie (je mozne ho zvysit na STANAG 4569 Annex B Level 3a), a osobne nie som zastanca otvorenych vezovych koncepcii ako veza Rafael, (problem s dobitim,odstranenim pripadnej zavady na zbranovom systeme, nutnost stiahnutia sa z bojiska).Ale respektujem aj iny nazor, beriem, ze ceska odborna verejnost-armada zadefinovali svoje podmienky a vybrali tento tip techniky. Cize pre ACR je to idealny bojovy prostruedok....Skrýt celý příspěvek

  • counselor83
    16:08 03.02.2015

    Ja nemam napr nic proti lobbingu ani local-factory patriotizmu, ale vsetko musi byt vramci financnych moznosti a efektivne nakupene. Coho neviem ci sa u nas v postkomunizme niekedy ...Zobrazit celý příspěvek

    Ja nemam napr nic proti lobbingu ani local-factory patriotizmu, ale vsetko musi byt vramci financnych moznosti a efektivne nakupene. Coho neviem ci sa u nas v postkomunizme niekedy dockam.

    Musime vsak sumarizovat udalosti a okolnosti. 2ks Spartan, Xks heli AgustaWestland alebo Apache, prenajom Gripenov. Obrovske peniaze ktore modernziaciu pozemnych sil odsuvaju na neurcito.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    15:21 03.02.2015

    Karlos73: Jak jste to myslel s tou nemožností nasadit Pandur k přímé bojové podpoře?

    Karlos73: Jak jste to myslel s tou nemožností nasadit Pandur k přímé bojové podpoře?

  • Nesher
    15:09 03.02.2015

    Jenda Vega do kytek nejde. Pro útvary, které nemají Pandura ve výzbroji se počítá s nákupem obrněných vozidel na podvozku Tatra (podmínka armády) jako velitelských a spojovacích ...Zobrazit celý příspěvek

    Jenda
    Vega do kytek nejde. Pro útvary, které nemají Pandura ve výzbroji se počítá s nákupem obrněných vozidel na podvozku Tatra (podmínka armády) jako velitelských a spojovacích vozidel. Veze bude konkurovat pouze francouzský Titus. Který rozhodně nebude levný, tedy to osobně vidím právě na Vegu v obou variantách (4x4 i 6x6), Titus je v tut chvíli jen ve verzi 6x6.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    15:06 03.02.2015

    Jenda

    Kvůli prozatím objednaným 20 kusum, to asi ne.

    Jenda

    Kvůli prozatím objednaným 20 kusum, to asi ne.

  • semtam
    15:05 03.02.2015

    Pro zajímavost, Pandur používá Rakousko, Slovinsko a Česko. Pokud zvítězí lobby, tak může být vyvezen (vyroben) pro Slovensko. No a kdyby se u Maďarů vyskytla modernizační horečka ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro zajímavost, Pandur používá Rakousko, Slovinsko a Česko. Pokud zvítězí lobby, tak může být vyvezen (vyroben) pro Slovensko. No a kdyby se u Maďarů vyskytla modernizační horečka a chtěli obměnit své BTR-80A a v rámci V4 by koupili Pandur, tak tu máme transportérové Rakousko-Uhersko jak vyšitý :-)Skrýt celý příspěvek

  • Jenda
    15:01 03.02.2015

    No pokud ho budou vyrábět levněji, tak to má smysl, pokud ne, tak to neprodají. Myslím, že tím jde VEGA od SVOS do kytek ... aspoň pro Ačr.

    No pokud ho budou vyrábět levněji, tak to má smysl, pokud ne, tak to neprodají. Myslím, že tím jde VEGA od SVOS do kytek ... aspoň pro Ačr.

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 4