EXCALIBUR ARMY uzavřela strategické partnerství s General Dynamics
- 3. 2. 2015
- 63 komentářů
- Tisková zpráva
V lednu 2015 uzavřela společnost EXCALIBUR ARMY spol. s r.o. dohodu o spolupráci s nadnárodním koncernem General Dynamics European Land Systems S.L. (GDELS), prostřednictvím jeho dceřiné společnosti GDELS-Steyr GmbH. Obě společnosti zahájí spolupráci na projektu kolového obrněného vozidla PANDUR II 8x8.
V rámci této spolupráce společnost EXCALIBUR ARMY získala exkluzivní právo na propagaci, prodej a údržbu rodiny obrněných vozidel PANDUR II 8x8 v České republice a dalších vybraných trzích ve východní Evropě a Asii. Vozidla budou licenčně vyráběna v zařízeních EXCALIBUR ARMY v České republice a na Slovensku. GDELS-Steyr bude mít na starosti podporu aktivit EXCALIBUR ARMY v oblasti návrhových služeb a dodávek dílů.
„Tímto krokem jsme zahájili trvale udržitelnou spolupráci s důvěryhodným a kompetentním partnerem, který má výrazný podíl na trhu v České republice i na Slovensku a rovněž vynikající přístup k dalším trhům ve východní Evropě a Asii," uvedl Thomas Kauffmann, viceprezident pro mezinárodní obchod a služby společnosti GDELS. „Transfer technologií a místní výroba těchto vozidel s enormním exportním potenciálem představuje reálnou příležitost pro český a slovenský průmysl. Zároveň potvrdí správnost naší koncepce dosahování úspěchu prostřednictvím mezinárodní spolupráce," dodal.
„Pro EXCALIBUR ARMY tato dohoda představuje klíčové partnerství s mezinárodním dopadem, díky kterému naše společnost dále rozvine své know-how v oblasti západních technologií a příslušných výrobních postupů," řekl majitel holdingu EXCALIBUR GROUP Jaroslav Strnad. „EXCALIBUR GROUP má již za sebou úspěchy ve vývoji, výrobě, montáži a údržbě obrněných vozidel a toto partnerství naše schopnosti v těchto oblastech pozvedne na ještě vyšší úroveň," uvedl.
Obě společnosti využijí výhod tohoto spojení a budou se společně ucházet o zakázku českého Ministerstva obrany na dodávku 20 štábních a velitelských vozidel PANDUR II 8x8. Tato nová objednávka posílí flotilu 107 vozidel PANDUR II 8x8, která již jsou ve výzbroji Armády České republiky. Pokud se zakázku podaří získat, místní vývoj a výroba vozidel by přinesla významné benefity celému českému obrannému průmyslu.
O EXCALIBUR ARMY spol. s r.o.
Společnost EXCALIBUR ARMY spol. s r.o. byla založená v roce 1995 a zaměřuje se na obchod s nepotřebnou vojenskou technikou a materiálem, které jsou vyřazovány z Armády ČR a dalších armád středoevropských států. Na rozdíl od jiných firem působících v oboru se nezaměřuje na jeho přeprodej, ale na opravy, repase a modernizace včetně zásadních upgradů vojenské techniky bývalé Varšavské smlouvy na současné standardy NATO.
V areálu bývalého vojenského opravárenského podniku ve Šternberku a na dalších místech ČR zaměstnává okolo 400 pracovníků. Tržby za rok 2013 dosáhly výše 1,1 miliardy korun. Díky partnerství s General Dynamics EXCALIBUR ARMY získala schopnost výroby a údržby moderních západních pozemních vozidel.
Jako člen holdingu EXCALIBUR GROUP, který zaměstnává vice než 2100 osob, EXCALIBUR ARMY kooperuje s dalšími dceřinými společnostmi holdingu v České republice i na Slovensku, mimo jiné též se známým výrobcem nákladních vozidel Tatra. Více informací je k dispozici na webové adrese www.excaliburarmy.com.
O General Dynamics European Land Systems
General Dynamics European Land Systems, pobočka General Dynamics, je největší dodavatel bojových vozidel a dělostřeleckých systémů v Evropě a jejich produkty, služby a řešení světové úrovně jsou nasazovány v těch nejnáročnějších misích, například v Afghánistánu. S více než 2000 vysoce kvalifikovanými zaměstnanci provádí GDELS své aktivity skrz pět poboček se sídly v České republice, Rakousku, Německu, Španělsku a Švýcarsku. Více informací je k dispozici na webové adrese www.gdels.com.
Názor Armádních novin
Podobnou dohodu uzavřela společnost Wojskowe Zaklady Mechaniczne (WZM) Siemianowice Slaskie a finskou Patria Land Systems. Dohoda umožňuje WZM licenčně vyrábět finské kolové obrněné transportéry Patria AMV XC-360, v polské armádě známé jako KTO Rosomak (Kołowy Transporter Opancerzony Rosomak).
Licenční smlouva byla podepsána 12. července 2013. WZM obdržela plná licenční práva až do roku 2023, servisní do roku 2052. Patria také dokončí transfer tří klíčových technologií – podvozku, prostoru řidiče a brzdového systému.
Náš severní soused navíc získá absolutní volnost v integraci možné výzbroje na vozidla a také ve výběru budoucích průmyslových partnerů. Polský průmysl pouze nekopíruje finskou AMV, ale provedl na transportéru více než 65 klíčových změn. Ve výsledku se jedná o vozidlo s jinými takticko-technickými parametry.
Související články
42. mechanizovaný prapor cvičí s Pandury
Ve dnech 12.-23.5.2014 cvičili příslušníci 42. mechanizovaného praporu „Svatováclavského" ve ...
- 06.06.2014
- 2 komentářů
- Redakce AN
ČZUB a EXCALIBUR otevírá na Slovensku nový závod
V úterý 15. července 2014 byl v prostorách areálu VOP Nováky, za přítomnosti premiérů České ...
- 15.07.2014
- 0 komentářů
- Tisková zpráva
IFV ŠAKAL - má jeho pořízení smysl?
Ozbrojené síly Slovenské republiky (OSSR) již nějakou dobu zkoušejí vozidlo IFV ŠAKAL, které vzešlo ...
- 20.08.2014
- 37 komentářů
- Komerční sdělení
České letectvo má nový „prezidentský" vrtulník
Jeden ze salonních vrtulníků Mi-8S pro přepravu ústavních činitelů ze stavu 24. základny dopravního ...
- 03.12.2014
- 80 komentářů
- Komerční sdělení
Semtam: Keď už bvp na systéme ukrajinského BMP-55, tak prečo si nelicencovať rovno podvozok ukrajinskej T-84 a mať všetky pásové bojové vozidlá NA JEDNEJ PLATFORME: - T-84 so ...Zobrazit celý příspěvek
Semtam:
Keď už bvp na systéme ukrajinského BMP-55, tak prečo si nelicencovať rovno podvozok ukrajinskej T-84 a mať všetky pásové bojové vozidlá NA JEDNEJ PLATFORME:
- T-84 so 120mm kanónom (nové tanky aj tak bude treba a na západ od Ruska sa dnes nič iné než T-84 snáď ani nevyrába)
- BMP-84 s 30mm bezposádkovou vežou a aspoň 8-členným výsadkom
- rôzne varianty BMP-84 vrátane minometnej verzie na báze PRAM/S
- 155mm samohybná húfnica (HIMALAYA 2)
- systém PVO krátkeho alebo stredného dosahu
Pri takomto počte vozidiel by sa už licenčná výroba oplatila ešte aj keby bola regionálne obmedzená.Skrýt celý příspěvekPřipomínám, že ASR již obrněnou Tatru ve výzbroji má a připojuji svou domněnku, že armáda s děravou kapsou by měla stavět na tom co má a neutrácet za hi-tech. On Tatrapan s ...Zobrazit celý příspěvek
Připomínám, že ASR již obrněnou Tatru ve výzbroji má a připojuji svou domněnku, že armáda s děravou kapsou by měla stavět na tom co má a neutrácet za hi-tech. On Tatrapan s patřičným vybavením nebude mít zase o tolik horší možnosti, aby to nevyvážila finanční úspora.Skrýt celý příspěvek
peterLuk: aby se něco podobného u nás vyrábělo, musel by se vývoj zaplatit odběrem dostatku ks. I OT64 byl vyráběn ve spolupráci s Polskem. Konkurence je značná a poptávka nejistá. ...Zobrazit celý příspěvek
peterLuk: aby se něco podobného u nás vyrábělo, musel by se vývoj zaplatit odběrem dostatku ks. I OT64 byl vyráběn ve spolupráci s Polskem. Konkurence je značná a poptávka nejistá. Pár stovek ks pro AČR či OSSR by vývoj asi nezaplatilo. Proto licence na už vyvinutý stroj, s prodejní referencí, je rozumné řešení. Možná, že časem se z licence udělá vlastní konstrukční úprava a výrobce půjde ve vývoji svojí cestou, rozdílnou od originálu (viz. Rosomak).Skrýt celý příspěvek
Už dávno som sa čudoval, prečo sa u nás niečo podobné nevyrába. Myslím, že naše podniky by boli schopné zabezpečiť aj vývoj. Podvozky by vyrábala Tatra, elektroniku Excalibur, ...Zobrazit celý příspěvek
Už dávno som sa čudoval, prečo sa u nás niečo podobné nevyrába. Myslím, že naše podniky by boli schopné zabezpečiť aj vývoj. Podvozky by vyrábala Tatra, elektroniku Excalibur, pancierovanie, veže a výrobu by boli schopné zabezpečiť slovenské podniky. Samozrejme, je tu otázka, či by sa malo dostatok zákazníkov a či by projekt zas nezabili nato politici, ale myslím si, že československý priemysel nato má. Osobne by mi ani nevadilo, keby to bolo bolo drahšie než Rosomak či Pandur zo zahraničia, ak by sa natom teda zas niekto nenabalil.Skrýt celý příspěvek
Titus, Wildcat, Vega to jsou všechno MRAP na podvozku Tatry 815-7, nikoliv OT. Na podvozku T815-7 pochopitelně obrněný transportér vyvinout jde, ale některé jeho parametry by ...Zobrazit celý příspěvek
Titus, Wildcat, Vega to jsou všechno MRAP na podvozku Tatry 815-7, nikoliv OT.
Na podvozku T815-7 pochopitelně obrněný transportér vyvinout jde, ale některé jeho parametry by byly horší, než-li klasické OT. Ale jako druhosledový obrněnec by byl vyhovující.
Jinak například onen LAZAR vychází z nákladního automobilu TAM-150. Ale kolik se z něj zachovalo v LAZAR 2 netuším.Skrýt celý příspěvekJen tak na okraj, OT-64 nemá podvozek Tatra, ale Praga. Z Tatry má pouze motor, ale osmiválec z T138 nikoliv V12 z Kolosu. Korba je samonosná a nápravy jsou nezávislé, kola ...Zobrazit celý příspěvek
Jen tak na okraj, OT-64 nemá podvozek Tatra, ale Praga. Z Tatry má pouze motor, ale osmiválec z T138 nikoliv V12 z Kolosu. Korba je samonosná a nápravy jsou nezávislé, kola zavěšená na korbě lichoběžníkovými polonápravami. Převodovka je Praga.Skrýt celý příspěvek
semtam: díky, na LAZARa sem si vůbec nevzpomněl, ten má opravdu slušnou protiminovou odolnost při zachování hlavních devíz kolového OT. jenda: TITUS je MRAP jak vyšitý, ten krám ...Zobrazit celý příspěvek
semtam: díky, na LAZARa sem si vůbec nevzpomněl, ten má opravdu slušnou protiminovou odolnost při zachování hlavních devíz kolového OT.
jenda: TITUS je MRAP jak vyšitý, ten krám má kmotnost 17t prázdný a maximální bojová až 27 tun, dovedete si představit to peklo, až ten šestikolák vjede někam do měkčího terénu?
To samé Wildcat: byl vyvíjen jako MRAP pro USMC a na dvounápravák je relativně těžký (až 18t).
Neříkám že to jsou špatná vozidla, ale pro specifické nasazení a prostředí. Éra MRAPů je pomalu u konce s tím, jakse NATO stahuje z Astánu a Iráku, zavedené typy bohatě postačují a spíš je problém, co s přebytečnými kusy (Amíci je strkají policejním jednotkám a je s tím víc problémů než užitku).
VEGA není špatná, na štábní vozidlo nebo podobnou aplikaci, kde není potřeba tolik pohyblivosti dostačuje (mohla by třeba vozit VĚRY), ale OT nebo KBVP z toho neuděláte.
Motorizovaná pěchota samozřejmě může mít pár MRAPů ve skladech jako doplněk OT/BVP a čas od času s nimi cvičit akce v zastavěném prostředí, ale když na MRAPy přezbrojíte kompletně, zlikvidujete jí taktickou i strategickou mobilitu.Skrýt celý příspěvek5x 40 KBWP (Pandur / Rosomak - nie ważne) + kilka wozów do szkolenia + 30 "dużych" wozów rozpoznawczych A na tańszym TO 30 transporterów moździerzy 98/120 mm + wozy ...Zobrazit celý příspěvek
5x 40 KBWP (Pandur / Rosomak - nie ważne)
+ kilka wozów do szkolenia
+ 30 "dużych" wozów rozpoznawczych
A na tańszym TO
30 transporterów moździerzy 98/120 mm + wozy dowodzenia (15)
10-20 transporterów - obsługi przenośnych ppk (dla plutonu przeciwpancernego)
20 pancernych ambulansów (po 1 w kompani)
Wozy inżynieryjne, nośniki systemów ( przeciwlotniczych, WRE, ), wozy dowodzenia
(Tego jest dużo np. w batalionie Rosomaków planuje się 88 wozów na bazie Rosomaka - z tego 58 to KBWP - reszta to właśnie wozy specjalistyczne )
Tak, więc jest miejsce na obie konstrukcje...Skrýt celý příspěvekTen Wildcat by byl asi lepší volba než Vega. Navíc pokud by to mohl být jen OT a ne KBVP, tak pro naši armádu by se za 100 mil. USD (což je jeden a půl Gripenu) dalo pořídit 100 ...Zobrazit celý příspěvek
Ten Wildcat by byl asi lepší volba než Vega. Navíc pokud by to mohl být jen OT a ne KBVP, tak pro naši armádu by se za 100 mil. USD (což je jeden a půl Gripenu) dalo pořídit 100 kusů se vším všudy. Včetně speciálních nástaveb. Jako doplnění pro KBVP myslím dost dobré.Skrýt celý příspěvek
Charlie: Pokud chci na podvozku tatry postavit MRAP, tak postavím MRAP, pokud OT, tak OT, pokud KBVP, tak KBVP, ... Za OT na podvozku Tatry lze myslím bez diskuze považovat např ...Zobrazit celý příspěvek
Charlie: Pokud chci na podvozku tatry postavit MRAP, tak postavím MRAP, pokud OT, tak OT, pokud KBVP, tak KBVP, ...
Za OT na podvozku Tatry lze myslím bez diskuze považovat např izraelský Wildcat, ale třeba i Titus od Nexteru.
http://forum.valka.cz/viewtopi... Skrýt celý příspěvekjenda: takže nechápete... Klasické OT pro motorizované svazky je konstruované tak, aby poskytovalo ochranu pěchotě před palbou lehkých zbraní, střepinami dělostřeleckých granátů ...Zobrazit celý příspěvek
jenda: takže nechápete...
Klasické OT pro motorizované svazky je konstruované tak, aby poskytovalo ochranu pěchotě před palbou lehkých zbraní, střepinami dělostřeleckých granátů a ZHN při transportu na bojiště při zachování mobility, která mu umožní držet krok s mechanizovanými a tankovýji jednotkami.
MRAP oproti tomu je speciální obrněné vozidlo, které má poskytovat ochranu před palbou lehkých zbraní a výbuchem IED, čemuž je podřízena celková konstrukce. u MRAP je tedy celkově vyšší, důraz je kladen na pancéřovou ochranu dna obrněné nástavby a kabiny řidiče. Většinou není požadavek na ochranu před ZHN a i mobilita bývá ochraně podřízena.
Celkově se rozdíly koncepce projevují v hmotnosti vozidel, jejím rozložení, odolnosti konstrukce, vnitřním využitelném prostoru a dalších parametrech. OT je většinou lehčí (protože nemá tak extrémní ochranu dna před minami a IED), nižší (protože korba je samonosná, není tak vysoko nad terénem), má lepší průchodivost terénem (což souvisí s nižší hmotností a nižším těžištěm), může mít větší vnitřní prostor (absence dna do V).
Na MRAP se kanonové věže neosazují ze dvou důvodů: 1) pro patrolování v ulicích není takto výkonná zbraň potřeba (působí příliš velké vedlejší škody, někdy je moc i 12,7mm) 2) osazením těžké věže s výkonným kanonem vysoko na střechu posunete těžiště zase nahoru, což se odrazí na stabilitě vozidla při přesunu a přesnosti střelby (v extrémním případě by se mohlo stát, že dávka z kanonu MRAP převrátí).
Můžeme udělat proti minám více odolné OT (jako teď dělají američané se Strykery) nebo více "OTlike" MRAP, ale zatím jsem neviděl jedinou konstrukci, která by dokázala skloubit přednosti obou typů techniky.
Navíc - v současné době US ARMY razantně snižuje počty MRAPů, má jich z Afghánistánu velký nadbytek, přičemž často extrémně težká vozidla jsou v jiném prostředí k ničemu (prostě se boří, Astán byl pro MRAPy vhodný mimo jiné díky svému vysušenému, tvrdému povrchu). V Iráku zapadaly po nápravy kolikrát i mnohem lehčí Strykery a musely je tahat z bláta, pohyb odolnějších MRAPů byl omezen na města a zpevněné komunikace.Skrýt celý příspěvekCharlie: Rozdíl mezi MRAP a OT je de fakto jen v odolnosti proti výbuchu nástražných systémů...v tom klasické OT zaostává. Jinak účel je naprosto stejný ... "bezpečný transport ...Zobrazit celý příspěvek
Charlie: Rozdíl mezi MRAP a OT je de fakto jen v odolnosti proti výbuchu nástražných systémů...v tom klasické OT zaostává. Jinak účel je naprosto stejný ... "bezpečný transport vojáků". Na MRAP samozřejmě věž s 30mm namontujete, pokud s tím budete při konstrukci střechy počítat (věž u PANDURU váží 1500kg). Samozřejmě bude větší výška a délka, v terénu zas o tolik horší nebude. Pokud ale nemám na klasické OT/KBVP, tak tohle svojí funkci splní.
(Když potřebuju SUV a nemám na Jeep Cherokee, tak si koupím Dustera a jezdím také...možná neprojede to samé, určitě né tak komfortně, ale svojí práci odvede.)Skrýt celý příspěvekLukas U T-55 jsem nemyslel OT ale BVP. Potřeba pro AČR je min. 150 kusů. I když naše vláda, pokud rozhodne o modernizaci BVP-2, tak hádám cca 100 kusů. Kdyby nebyl zájem, tak ...Zobrazit celý příspěvek
Lukas
U T-55 jsem nemyslel OT ale BVP. Potřeba pro AČR je min. 150 kusů. I když naše vláda, pokud rozhodne o modernizaci BVP-2, tak hádám cca 100 kusů. Kdyby nebyl zájem, tak nevznikne Šakal...
Kolik kusů máme T-55 nevím, ale jestli již nedostatečný počet, tak se dají sehnat poměrně levně a za cenu šrotu. Marder je také možnost, ale přestavba T-55 nabízí lepší odolnost.Skrýt celý příspěvekjenda: vy očividně nechápete rozdíl MEZI MRAPem, případně obrněným nákladním automobilem, a OT jako takovým. Pokud jsem mu správně porozuměl, tak o tom píše Lukas. Největší ...Zobrazit celý příspěvek
jenda: vy očividně nechápete rozdíl MEZI MRAPem, případně obrněným nákladním automobilem, a OT jako takovým. Pokud jsem mu správně porozuměl, tak o tom píše Lukas.
Největší nevýhody vaší koncepce:
1) menší průchodnost terénem
2) Větší vnější rozměry
3) Vyšší hmotnost
Výhodou jsou, jak správně podotýkáte, menší náklady na vývoj a při menším počtu provozovanýck kusů nižší náklady na servis, pokud se použitý podvozek shoduje již s jiným zavedeným.
Mimochodem, na MRAP věž se třicítkou kanonem nedostanete, maximálně něco s kulometem nebo granátometem.Skrýt celý příspěvekTo nie takie proste - większośc KTO to konstrukcjie samonośne - a nie oparte o rame ciężarówki... Oparte o cieżarówki są z reguły MRAPy, pojazdy patrolowe, oraz wozy pomocnicze ...Zobrazit celý příspěvek
To nie takie proste - większośc KTO to konstrukcjie samonośne - a nie oparte o rame ciężarówki...
Oparte o cieżarówki są z reguły MRAPy, pojazdy patrolowe, oraz wozy pomocnicze (tam gdzie nośnik może być tańszy...) - to wszystko do de facto transportery...
Nie ma się o oszukiwać Titus nie ma takiej mobilności ja Pandur czy Rosomak...
Fizyki nie oszukasz...
Zauważ, że Francja kupiła ponad 600 VBCI - a teraz uzupełni je tańszymi transporterami...
Na Słowacji też można tak zrobić - tylko skala inna... (wszelkie wozy inżynieryjne, sanitarki, nośniki systemów itp mogą być na tańszych wozach...)
Co do OT-64 modernizacji etc.
http://www.specops.pl/vortal/S...
Polska moderniacja - "Ryś" - kilka sztuk trafiło do Iraku "na testy"
To się nie sprawdziło - wóz nie nadążał z Rosomakiem... (Mimo iż ważył 12,7 ton - a krajowy Rosomak ponad 22,5...)
A pomysłów z przebudową T-55 komentować nie ma co...
1 - ile wozów potrzeba? (kto opłacie prace projektowe dla niewielkiej ilości TO )
2. Jakie są zapasy części?
To już lepiej dogadać się np. z Niemcami którzy wycofują Mardery (te mają niezłą nośność - 30 ton można spokojnie przekroczyć)
Tutaj można spokojnie kupić więcej wozów i mieć zapas...Skrýt celý příspěvekTo Charlie: Ohledně plácání hovadin - stačí se podívat např. na TITUS, Wildcat, ... Možnosti jsou zhruba takové: Koupím si podvozek od Tatry (nebo si ho nechám na zakázku ...Zobrazit celý příspěvek
To Charlie:
Ohledně plácání hovadin - stačí se podívat např. na TITUS, Wildcat, ...
Možnosti jsou zhruba takové: Koupím si podvozek od Tatry (nebo si ho nechám na zakázku upravit - když mám zbytečné peníze navíc (Nexter))
4x4:
http://www.tatra.cz/nakladni-a...
6x6:
http://www.tatra.cz/nakladni-a...
8x8:
http://www.tatra.cz/nakladni-a...
No a pak si nakoupím pancéřové plechy a vyrobím nástavbu. Řeším jenom pevnost a odolnost korby a rozložení hmotnosti na nápravách.
Pak to vybavím přístroji a bojovou věží a OTčko je na světě. Nebude sice tak kompaktní jako speciální konstrukce, ale co se týče palebné síly a ochrany posádky na tom bude úplně stejně. Pro armádu, která nemá na rozhazování je tohle lepší řešení než kupovat předražené speciální konstrukce.Skrýt celý příspěvekCharlie U RCWS by nebylo od věci věž celkově opancéřovat. Myslím, že některá její varianta je už na trhu k dispozici. Samozřejmě, že to není shit. Ale musí se upravit pro ...Zobrazit celý příspěvek
Charlie
U RCWS by nebylo od věci věž celkově opancéřovat. Myslím, že některá její varianta je už na trhu k dispozici. Samozřejmě, že to není shit. Ale musí se upravit pro evropské podmínky, aby v bojové poloze zbytečně nepřicházela o elektronické systémy. Zásobník na munici by na střeše byl zase hodně ohrožen.
K BVP na bázi T-55. Nákladnost této přestavby by asi stoupla na vyšší úroveň než u Šakala. Za to by se zvýšila jeho odolnost. Srovnání s Achzaritem by nebylo úplné. Motor má Achzarit na zadní levé části vozidla. BMP-55 který beru jako lepší vzor koncepce ho má v přední části. Tudíž prostor výsadku se již neomezuje motorovou částí. Osádka transportéru se uvádí 3+10 bez věže. S věží je myslím reálných 3+8. Pokud by cena přestavby dosahovala poloviny ceny nových BVP. Tak je toto vozidlo ve smyslu cena/výkon na velmi dobré úrovni. U Šakala tuším, že jednotková cena je na 1.3 mil. USD. Pokud by přestavba nepřesáhla 3 mil. USD (polovina nových BVP) a myslím, že reálných je 2 mil. USD včetně věže, tak není o čem diskutovat.Skrýt celý příspěvekSemtam: S tím plaváním sem chtěl hlavně poukázat na fakt, že jeho požadavek není v evropském regionu úplně nesmyslný. U BVP na bázi T-55 je otázkou, jak drahá by byla konverze ...Zobrazit celý příspěvek
Semtam:
S tím plaváním sem chtěl hlavně poukázat na fakt, že jeho požadavek není v evropském regionu úplně nesmyslný.
U BVP na bázi T-55 je otázkou, jak drahá by byla konverze a jaké by byly provozní náklady, a navíc - kolik by se do něj vešlo členů výsadku? Achzarit má udávanou kapacitu 7 pasažérů, ale to je OT s dvoučlennou posádkou, bez věže a s dalšími konstrukčními úpravami.
Co se týče bezosádkové věže: její velká výhoda je ta možnost ceký kanon složit/zvednout. V nízké konfiguraci máte vynikající přepravitelnost vzduchem a v vysoké máte zase perfektní úhly náměru kanonu (deprese je přímo luxusní, kanon dokáže prakticky opsat celý transportér), velký úhel může být v horském prostředí velkou výhodou. Mě osobně se na té věži nelíbí jediná věc a tou je umístění zásobníku na munici, myslím, že jehu umístění přímo na střechu by stálo za pokus.
V situaci, kdy máme de facto dva tankové prapory (jeden profi a druhý záložek), nemusí zbývat dost tanků na přiřazení k jednotkám mechanizované pěchoty jako palebná podpora, takže silnější výzbroj tvořená 30mm kanony a (snad někdy) těžkými PTŘS není na škodu. V Afghánistánu si zase pochvalovali vynikající parametry optických prostředků.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...