Britský Warrior 2 s 40mm automatickým kanónem CT40

Skupina osmi modernizovaných BVP Warrior 2. / Lockheed Martin

Na londýnské výstavě IAV 2018 (International Armoured Vehicles 2018) firma Lockheed Martin představila osm modernizovaných bojových vozidel pěchoty (BVP) Warrior 2. Klíčovou součástí modernizace je instalace nové věže s automatickým kanónem CT40 Case Telescoped Weapon System (CTWS) ráže 40 mm.

Modernizace britských BVP Warrior 2 probíhá v rámci programu WCSP (Warrior Capability Sustainment Programme) v hodně 1 miliardy liber (vývoj a výroba). Průmyslovým koordinátorem programu WCSP je britská odnož americké firmy Lockheed Martin (Lockheed Martin UK).

 

 

V současné době hlavní údernou sílu britské armády představuje 227 tanků Challenger 2, 654 bojových vozidel CVR(T) a 769 BVP Warrior 2 (dodávky probíhaly mezi roky 1987 až 1995). Vozidla CVR(T) postupně náhradí nová bojová vozidla Ajax, naopak tanky Challneger 2 a Warrior 2 projdou modernizací.

 

V případě BVP Warrior 2 plánuje ministerstvo obrany Velké Británie modernizovat 380 vozidel (pět variant), čímž se životnost modernizovaných “warriorů” posune minimálně do roku 2040. Proč si Velká Británie neponechá pouze nejnovější Ajaxy? Odpovědí může být cena i různé konstrukční řešení obou vozidel.

 

Za 589 vozidel Ajax Londýn utratí 3,5 miliardy liber, v poměru tak Ajax stojí téměř dvakrát více, než modernizovaný Warrior 2. Navíc průmysl poslední vozidlo Ajax dodá britské armádě až v roce 2026.
 

Mezi oběma vozidly jsou také značné konstrukční rozdíly. Warrior 2 má hmotnost pouze 25 tun a jde o klasické pásové vozidlo pěchoty – jeho úkolem je dopravit pěchotu na bojiště a podporovat ji v boji palubní výzbrojí. Posádku tvoří tři lidé a v zadní části je místo pro sedmičlenný výsadek.

 

Naproti tomu silně pancéřovaný Ajax má hmotnost 38 t (potenciál růstu až na 42 t) a kromě tříčlenné posádky uveze čtyřčlenný výsadek. Ajax je ale svou povahou a taktikou nasazení spíše střední tank. Britská armáda plánuje vozidla Ajax využít v nových útočných brigádách (Strike Brigades), které mají posílit britské schopnosti účastnit se bojových operací vysoké intenzity.

 

Ajax i vylepšený Warrior 2 však spojuje identická věž a výzbroj. Věž (označení není uváděno) je společným produktem Lockheed Martin UK a General Dynamics Land Systems (GDLS). Hlavní výzbroj tvoří unikátní 40mm automatický kanón CT40 od firmy CTA International. Kanónu sekunduje spřažený kulomet ráže 7,62 mm. Ajax a Warrior 2 mají rovněž společný systém řízení palby.
 

Věž s kanónem CT40 získá 245 modernizovaných vozidel Warrior 2. Rozpočet na modernizaci zmíněných 245 vozidel je 645 milionů liber. Zbytek vylepšených Warriorů 2, označovaných jako ABSV (Armored Battlefield Support Vehicles), postrádá věž a slouží jako inženýrské a odtahové vozidlo ve prospěch Warriorů 2 s kanónem CT40.

 

Kanón CT40 je dlouhý 2800 mm (celá zbraň 3428 mm) a střílí teleskopickou munici (střela je zcela zapuštěna v nábojnici) ráže 40×255 mm. Kadence je 180 až 200 ran/min a efektivní dostřel 2500 m (maximální 5000 m).Výhodou teleskopické munice je menší hmotnost a objem.

 

Pro kanón je k dispozici několik typů bojové a výcvikové munice. Explozivní munice ráže 40 mm na vzdálenost 1500 m probije 210 mm silnou betonovou zeď a podkaliberní protipanceřová na stejnou vzdálenost 140 mm tvrzené oceli (RHAe). Proti pěchotě a jiným měkkým cílům je určena ve vzduchu explodující munice (účinná plocha pokrytí 125 m2), proti dronům, vrtulníkům a lehkým letadlům pak ve vzduchu explodující munice s efektivním dostřelem 4000 m, která proti vzdušným cílům vymrští 200 wolframových pelet.    

 

Vylepšený Warrior 2 má mít zcela nové pracovní prostředí posádky a výsadku, zcela nové rozhraní člověk-stroj, nejmodernější komunikační vybavení a prostředky řízení boje (BMS). Samotná věž nabídne nové senzory, především termální pozorovací/zaměřovací přístroje poslední generace. Upravený Warrior 2 získá také robustnější zdroj elektrické energie.

 

Jak věž tak korbu půjde samozřejmě osadit explozivním nebo kompozitním modulárním pancířem. Síla modulárního pancíře však je samozřejmě úměrná nosnosti podvozku (tento údaj ale není k dispozici). Dá se však očekávat, že v nejsilnější verzi čelo korby a věže (resp. nejsilnější části pancíře) odolají průbojné munici ráže 30 mm a boky kulometné munici ráže 14,5 mm.

 

V současné době prvních osm vylepšených Warriorů 2 převzala jednotka britské armády pro testování a vývoj obrněné techniky ATDU (Armoured Trials and Development Unit). Úkolem ATDU je v letošním roce odzkoušet všechna vozidla a zjistit, zda odpovídají požadavkům britské armády. Se začátkém sériových dodávek vylepšených Warriorů 2 do britské armády se počítá v roce 2020.

Zdroj: IHS Janes

Nahlásit chybu v článku


Související články

Kritika nákupu slovenských bojových vozidel AMV roste

Česko-Slovenské deja vu – podobně jako v případě nákupu kolových bojových vozidel pěchoty (KBVP) ...

Podnik VOP CZ podepsal novou servisní smlouvu na opravy tanků

V závěru loňského roku podepsali zástupci státního podniku VOP CZ a Ministerstva obrany České ...

Bojová vozidla Piranha 5 8×8 pro Rumunsko

Rumunsko pokračuje v masivním posilování své armády – před několika dny rumunské ministerstvo obrany ...

Pátá generace bojového vozidla pěchoty CV90 MkIV

Londýn, Velká Británie - Rychlejší, silnější, výkonnější. To jsou hlavní vlastnosti nové generace ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Jara
    21:42 30.01.2018

    Britové mají veliké problémy a tento upgrade warrioru je toho ostatně důkazem( rase má ale pravdu v tom, že i přes problémy zavádí novou techniku type 45, AJAX, QE...)ale mají ...Zobrazit celý příspěvek

    Britové mají veliké problémy a tento upgrade warrioru je toho ostatně důkazem( rase má ale pravdu v tom, že i přes problémy zavádí novou techniku type 45, AJAX, QE...)ale mají jednu důležitou věc a to je hrdost oni totiž i ve stařičkém warrioru a rozpadajicimi se SA80pojedou s hrdosti a bojovný duchem.
    Kdyby u nás měli lidé aspoň z poloviny něco z Angličanů tak to s naši armádou vypadá jinak.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    21:22 30.01.2018

    Clanek: mno bohužel souhlasím. BVP se už pro nás modernizovat nebudou, tohle se snad vyřešilo před lety (že chceme zavedené a nové BVP). Reálně vzato budeme rádi za jakýkoliv nový ...Zobrazit celý příspěvek

    Clanek: mno bohužel souhlasím. BVP se už pro nás modernizovat nebudou, tohle se snad vyřešilo před lety (že chceme zavedené a nové BVP). Reálně vzato budeme rádi za jakýkoliv nový pásový podvozek. Cokoliv z nabízených vozidel bude posun na úplně nový level. Pokud přijde krize, tak očekávám spíš výrazné snížení počtu - 100 (?) , jako u Pandurů atd. Hlavně se něco musí vybrat rychle a rychle začít vyrábět.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    20:37 30.01.2018

    To Clanek, 19:53: 1. Faktická připomínka: nevím, kde žijete, ale na východ od řeky Moravy se od jejích pramenů na Kralickém Sněžníku, až po Rohatec, nachází stále ČR (nebo Vy ...Zobrazit celý příspěvek

    To Clanek, 19:53:
    1. Faktická připomínka: nevím, kde žijete, ale na východ od řeky Moravy se od jejích pramenů na Kralickém Sněžníku, až po Rohatec, nachází stále ČR (nebo Vy Moravu a Slezsko nepovažujete za součást ČR?);

    2. nějaké takové řeči jsem slyšel před 15 ti lety, když někteří lidé zcela vážně tvrdili, že nakonec skončíme s modernizovanými OT-64, pokud vůbec nezruší armádu, nebo obdobné, když se pro změnu nakupovaly LOV, pokud máte dojem, že se zde o armádě a její budoucnosti diskutuje zbytečně, poradím Vám: berte tu diskuzi na AN jako psychické cvičení;

    3. to, že se do armády v minulosti nenakupovalo vůbec nic, není zcela úplně pravdou, ale pravdou je, že v poslední době to nebylo nic velkého, protože bývalý ministr raději nedělal nic (snad kromě zahraničních cest, kde se jen ukazoval), než aby udělal nějakou chybu a celé MO ho s potěšením následovalo (platy jim přeci přišly na účet každý měsíc tak, jak tak). To ostatně dělají od počátku 90-tých let, tak čemu se teď naráz divíte (Já vím, je to smutné...).

    4. Co v minulých pár letech nebylo, byl tlak z USA a tím i z NATO na plnění našich finančních závazků na zajištění obrany - možná to pomůže, možná ne...

    5. Je možné, že současná vláda ČR (zatím se sice nevybarvila) bude třeba pod tlakem opozice muset začít reálně jednat a ty připravené programy spustit.Skrýt celý příspěvek

  • Clanek
    19:53 30.01.2018

    Britska technika, ale znovu resime co, jake pouceni, by si z toho mela odnest CR. Ja se v prvni rade bojim aby se spousta lidi nezklamala, a to na obou stranach reky Moravy. Na ...Zobrazit celý příspěvek

    Britska technika, ale znovu resime co, jake pouceni, by si z toho mela odnest CR. Ja se v prvni rade bojim aby se spousta lidi nezklamala, a to na obou stranach reky Moravy. Na jedne jeji strane se kalkuluje s 200+ modernich zapadnich BVP, na druhe s tim ze se konecne odporouci MiGy a presedla se na zapadni techniku. Vyvoj poslednich let a to jak se v CR nic nepodepisuje a v SR podepisuje jen to "zpriznene" me vnucuje myslenku zda vsechny ty debaty nejsou predcasne. Resit jestli dat na Pumu takovou razi nebo takovou, jestli na Slovac vzit Gripeny a jake anebo F-16 a odkud... aby to nedopadlo modernizaci BVP2 na jedne strane a MiGu na strane druhe.
    Bohuzel, ale vzhledem k tomu jak se posledni vlady na obou stranach vybarvuji toto vidim jako podstatne realnejsi scenar nez ze se ted zacnou penize tlacit do moderni techniky v smysluplnych poctech.
    Navic dnes mame konjukturu, krasnou konjukturu a nedela se (skoro) nic. Az prijde krize, a ze nejake ty naznaky uz tu a tam prichazi, bude to zase v p...li. Promarnene 2 dekady.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    19:44 30.01.2018

    Bobíci nebyli v Británii ozbrojeni snad nikdy.. vtip by měl být aspoň vtipný

    Bobíci nebyli v Británii ozbrojeni snad nikdy.. vtip by měl být aspoň vtipný

  • Dušan
    18:25 30.01.2018

    I když jsem u BVP osobně stále ještě fanda 30 x 173 mm, tak si myslím, že zavedením teleskopické munice ráže 40 mm do výzbroje Velké Británie a Francie se udělal velký krok vpřed ...Zobrazit celý příspěvek

    I když jsem u BVP osobně stále ještě fanda 30 x 173 mm, tak si myslím, že zavedením teleskopické munice ráže 40 mm do výzbroje Velké Británie a Francie se udělal velký krok vpřed a tento trend by mohl pokračovat i v jiných rážích které mají automatické nabíjení, tj. v 57, 76, 120 nebo 127 mm. U těch nižších ráží 30/35 mm by asi ty hlavní výhody teleskopické munice nebyly tak markantní jako u ráže 40 mm.

    Docela by mě zajímalo jak bude řešena výroba této munice v Belgii. Přeci jen být závislý na dodávkách munice pro část svých ozbrojených sil ze zahraničí není moc dobře.
    Také bude zajímavé sledovat, kdo se další přidá v budoucnu k tomuto programu, zda např. Španělsko s BVP Pizarro nebo Itálie s BVP Dardo anebo tyto kanony najdou ve státech NATO rychlejší cestu na nějaký kolový podvozek.Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    17:00 30.01.2018

    liberal shark: Ano, na BVP se toho naklada hodne, ale to ACR bude jen vyhovovat. Protoze ACR tanky nema, stejne jako zadne PVO vozidla v jednotkach, bude jen rada, kdyz dostane ...Zobrazit celý příspěvek

    liberal shark:
    Ano, na BVP se toho naklada hodne, ale to ACR bude jen vyhovovat. Protoze ACR tanky nema, stejne jako zadne PVO vozidla v jednotkach, bude jen rada, kdyz dostane schopne BVP - to BVP totiz bude nejucinejsi pozemni jednotka v cele ACR.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    16:07 30.01.2018

    Maximus: pokud bude lépe splňovat naše požadavky, tak proč ne .)) (Ajax je ostatně taky dražší než Puma) Jde jen o to, co je z jejich pohledu ještě smysluplné aby to podpořili. ...Zobrazit celý příspěvek

    Maximus:
    pokud bude lépe splňovat naše požadavky, tak proč ne .)) (Ajax je ostatně taky dražší než Puma) Jde jen o to, co je z jejich pohledu ještě smysluplné aby to podpořili. Jak píše MALI, němci nabídli nějlepší podmínky a jak sme zde probírali mockrát, podvozek Lynxe zkrátka není zrovna super. Zase si nemalujme, že bysme dělali všechno pro Lynx doma. Pořád by tady nejspíš byla tendence dovést spoustu komponentů od sousedů - záleží jen o to jaké a kolik.

    Pokud vím tak jen svaření věže, meopťáckou optiku a kabeláž, nabízí někdo jiný - přesněji BAE Systems .))Skrýt celý příspěvek

  • Maximus
    15:56 30.01.2018

    To Rase: Mám obavu, že Němci si za takové osekání Pumy - "čechzaci" řeknou téměř tolik, co za konfiguraci pro BW :-))). Stále se u Pumy nevyřešily požadované verze a ani nevíme ...Zobrazit celý příspěvek

    To Rase: Mám obavu, že Němci si za takové osekání Pumy - "čechzaci" řeknou téměř tolik, co za konfiguraci pro BW :-))).

    Stále se u Pumy nevyřešily požadované verze a ani nevíme jaký podíl na výrobě Pumy by jsme získali. Výroba kabelů, svařování korby z dovezených dílů a subdodávky pro výrobu komponentů například od Meopty by byly podle mne dosti neadekvátní velikosti této zbrojní zakázky.

    Výrazný podíl na výrobě Lynxu, nikoliv jen montáži a parciálními subdodávkami, by měl být dosti výrazný argument pro tuto alternativu.

    Stejně tak může být připravená vizualizace na základě výrobní dokumentace či přímo výroba demonstrátoru "středního tanku" Lynx jako zajímavá podpora pro rozhodování případných zájemců o toto IFV :-)))Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    15:54 30.01.2018

    To Jirosi: ta "velitelská" zbraňová stanice je určena pro paralelní střelbu v nepřehledných situacích - velitel se nezávisle na věži dívá svým panoramatickým přístrojem a v ...Zobrazit celý příspěvek

    To Jirosi:
    ta "velitelská" zbraňová stanice je určena pro paralelní střelbu v nepřehledných situacích - velitel se nezávisle na věži dívá svým panoramatickým přístrojem a v případě, že vidí aktuální nebezpečí (třeba pěšáka s RPG, který se chystá vystřelit), tak neztrácí čas komunikací se střelcem a otáčením celé věže a pokropí jej ze "svého kulometu", dále je možné tímto kulometem střílet s náměrem vyšším, než 45°, což kanóny a s nimi spřažené kulomety na tancích a BVP nemají (tanky žádný,co vím, BVP některé ano, jiné ne - třeba zrovna Puma ne) - není to náhrada kanónu, ale toho spřaženého kulometu (třeba proti UAV).
    Cena takové zbraňové stanice bude hodně závislá na ceně jejího TV zaměřovače a stabilizace. Pokud bude jako zaměřovač pro ten kulomet využit panoramatický přístroj velitele a podle něj se dá taková přímo řízená ZS i stabilizovat, tak cena toho zbytku už nebude vysoká. Z hlediska rozměrů bude taková ZS o dost nižší, než ten Kongsberg.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    15:43 30.01.2018

    To kazd: no, to jste si vybral zrovna špatný příklad, horší už je jen Kongsberg na věži Ajax, moje diskuze s Koltem totiž byla o věži Lance, obrázek viz například: ...Zobrazit celý příspěvek

    To kazd:
    no, to jste si vybral zrovna špatný příklad, horší už je jen Kongsberg na věži Ajax, moje diskuze s Koltem totiž byla o věži Lance, obrázek viz například: https://en.wikipedia.org/wiki/...

    To Rase:
    tohle opravdu nevím.Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    15:41 30.01.2018

    Mohl by jste mi někdo osvětlit jaký je skutečný přínos, těchto lehkých stanic třeba na na tom M1? Protože pokud někam jednou 4 tyhle srandy a nepřítel proti nim začne klást odpor a ...Zobrazit celý příspěvek

    Mohl by jste mi někdo osvětlit jaký je skutečný přínos, těchto lehkých stanic třeba na na tom M1? Protože pokud někam jednou 4 tyhle srandy a nepřítel proti nim začne klást odpor a nezastaví ho střelbou koaxiálů, případně hlavní zbraně, tak tuhle situaci lze otočit pomocí dalšího kulomet s velice malou zásobou ? Přitom cena téhle stanice je poměrně značná.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    15:32 30.01.2018

    čím dál víc si říkám, že mít Pumu, s bezosádkovou věží Lance, pod ní uvolněný prostor pro dalšího člověka (konfigurace 3+7) by bylo asi ideální. Oželel bych soft-kill systém MUSS ...Zobrazit celý příspěvek

    čím dál víc si říkám, že mít Pumu, s bezosádkovou věží Lance, pod ní uvolněný prostor pro dalšího člověka (konfigurace 3+7) by bylo asi ideální. Oželel bych soft-kill systém MUSS (ten je i důvodem proč nejde pořádně dát na věž Pumy zbraňovou stanici). Zkrátka taková osekaná Puma bez věcí co nezbytně nepotřebujeme. Tím by se asi našlo i místo pro externí palivové nádrže. Z vnějšku bych dal tuzemský systém aktivní ochrany KOSA (kryje boky i strop) - vyvíjejí se lepší verze. Tohle je moje představa. Takže MALI, je vůbec reálné, aby tohle vozidlo pořád mělo podporu od Němců (PSM) jakou zmiňují ohledně Pumy ? Nebo se vztahuje jen na Pumu v konfiguraci jako má, nebo spíš plánuje Bundeswehr ?Skrýt celý příspěvek

  • kazd
    15:23 30.01.2018

    tři standarní modernizované pumy s klasickou věží (= kanonem, 7,62 kulomet a PTŘS) jedna puma bez věže, jen s kulometem ve stanici protector na korbě a místem uvnitř pro převoz ...Zobrazit celý příspěvek

    tři standarní modernizované pumy s klasickou věží (= kanonem, 7,62 kulomet a PTŘS)
    jedna puma bez věže, jen s kulometem ve stanici protector na korbě a místem uvnitř pro převoz tří osob a javelinu=vybavení

    No možná je to špatný nápad, ale lepší nápad jak se poprat s tím požadavkem na 6+2, (přičemž argumentace proč min. ten specialista musí být ve stejném vozidle jako 6 maníků výsadku mě chybí) jsem v diskusi nenašel.

    Ano samostatná zbraň obsluhovaná přímo velitelem vozidla se používá, ale je korektní napsat jak ten tank potom vypadá. To pak práce konstruktérů na siluetě BVP jde vniveč pokud by se to nabastlilo nahoru.
    Kolt psal "Dala by se vlastně na věž Lynxu nebo Pumy přidat samostatná zbraň obsluhovaná velitelem vozidla"
    https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    14:53 30.01.2018

    To KOLT: na věž Lance (ta co je na Lynxu) lze osadit nezávislou zbraňovou stanici přímo zaměřovanou pomocí panoramatického přístroje velitele, kterou je možné osadit volitelně ...Zobrazit celý příspěvek

    To KOLT:
    na věž Lance (ta co je na Lynxu) lze osadit nezávislou zbraňovou stanici přímo zaměřovanou pomocí panoramatického přístroje velitele, kterou je možné osadit volitelně kulometem ráže 7,62mm, 12,7 mm, nebo 40mm AGL. Prakticky je to realizováno na věži Lance vozidla Boxer, co je v australském tendru LAND 400.

    Osadit něco podobného na věž RCT-30 (vozidla Puma) je zatím problém, asi to neumožňuje stávající velitelský přístroj PERI.

    Vyměnit 5,56 mm kulomet na Pumě za 7,62 mm je možné (BW s tím ostatně v nové verzi Pumy počítá), klidně za FN MAG. Totéž lze u Lynxu (ale tam je momentálně lepší kulomet: RMG, jeho výměnou za například u nás zavedený FN MAG, by si zákazník nijak nepolepšil).

    To Kazd:
    No, to je ale pěkná blbost...zatím totiž předpokládáme, že budeme mít v četě čtyři BVP (tj. vozidla s kanónem a PTRK) a Vy to chcete redukovat na tři BVP které budou pouze s kanónem + jedno OT s výnosným PTRK? Veskrze špatný nápad.

    Samostatná zbraň obsluhovaná přímo velitelem vozidla je ve světě celkem běžná záležitost, hodně se používají na moderních tancích. Například pomocí panoramatického přístroje velitele přímo zaměřované dálkově řízené zbraňové stanice mají: ruské T-90MS, T-14, dále německý L2A7, jako samostané zbraňové stanice s vlastním zaměřovačem je mají: M1A2, Altay, PT-16. Z BVP je to M2A1, níže vzpomínaný Boxer, Ajax, dále jsou jako nezávislé zbraňové stanice nabízeny na věžích MCT-30, E-30 a Poláci je měli na prototypech PL-01 a BVP Anders (nezavedeny).Skrýt celý příspěvek

  • kazd
    14:25 30.01.2018

    Já bych šel směrem Kongsberg M151A2 Protector co je na Iveco Pokud by se kupovala Puma, pořídil bych na každé tři kusy pumy s věží jednu bez věže, místo věže právě s protectorem a ...Zobrazit celý příspěvek

    Já bych šel směrem Kongsberg M151A2 Protector co je na Iveco
    Pokud by se kupovala Puma, pořídil bych na každé tři kusy pumy s věží jednu bez věže, místo věže právě s protectorem a vezl v ní ty tři chybějící místa (v každé Pumě jedno do počtu 6+2 chybí ) + javelin (vlastně takový OT).
    Samostatnou zbraň na pumě obsluhovanou velitelem vozidla si nějak neumím představit ani technicky ani z hlediska organizace práce.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    14:01 30.01.2018

    MALI, na kulomety jsem nezapomněl. Když tedy pominu, že taková Puma má jen G4, který bysme ale asi měnili za G3, a M-2 má snad jen CV90-Cz. (Dala by se vlastně na věž Lynxu nebo ...Zobrazit celý příspěvek

    MALI, na kulomety jsem nezapomněl. Když tedy pominu, že taková Puma má jen G4, který bysme ale asi měnili za G3, a M-2 má snad jen CV90-Cz. (Dala by se vlastně na věž Lynxu nebo Pumy přidat samostatná zbraň obsluhovaná velitelem vozidla? Třeba M-2 nebo 40mm granátomet.) Každopádně živé cíle mají tu nepříjemnou vlastnost, že se dost často za něco schovávají ;-) Potom je samozřejmě nejlepší šoupnout tam programovatelný granát, ale holt to není nejlevnější. Proto mě to zajímalo.

    Mmchd, s ohledem na to, že máme jako universální kulomet v ráži NATO zavedený ve větším množství M-240, zatímco MG3 je jen na pár dingách, nebylo by lepší i do BVP dát belgický kulomet místo německého? A byly by Němci ochotni to udělat?Skrýt celý příspěvek

  • liberal shark
    13:51 30.01.2018

    Tak se mi zdá, jestli se toho na BVP poslední dobou nenakládá trochu moc. Jako by měla nahradit i tanky a protiletadlovou obranu. Stále větší kanon, sofistikovanější munice, ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak se mi zdá, jestli se toho na BVP poslední dobou nenakládá trochu moc. Jako by měla nahradit i tanky a protiletadlovou obranu. Stále větší kanon, sofistikovanější munice, silnější pancéřování a hmotnost kolem 40 tun už se blíží tankům. Dle mého názoru úplně stačí, když budou BVP plnit svou původní roli dopravního prostředku a palebné podpory výsadku proti nepřátelské pěchotě a polnímu opevnění, eventuálně proti tankům pomocí PTŘS.
    Co se týče hlavní výzbroje, už takhle je munice do automatických kanonů pekelně drahá a u CT40 to určitě nebude lepší. Z debaty vyplývá, že vlastně pořád stačí klasická třicítka.
    Suma sumárum, pokud nadále počítáme nadále s tanky a PL vozidly v mechanizovaných jednotkách, jsou vozidla třídy Puma nebo Warrior 2 zbytečně předimenzovaná a postačí třeba to CV90 Mark IV.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    11:55 30.01.2018

    To KOLT: pokud Vám jde o to, co budou vozidla používat proti měkkým cílům, tak jste asi zapomněl na kulomet (7,62 mm dá 1500 metrů), FiftyCal (dá v pohodě 2500 m) a na větší ...Zobrazit celý příspěvek

    To KOLT:
    pokud Vám jde o to, co budou vozidla používat proti měkkým cílům, tak jste asi zapomněl na kulomet (7,62 mm dá 1500 metrů), FiftyCal (dá v pohodě 2500 m) a na větší vzdálenost by se pak dal použít ten kanón, ale to už ta pěchota není stejně v reálném boji vidět.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    10:45 30.01.2018

    petres: jak jsem psal, na Ajaxi to být mělo, ale nebude, tedy ne v první plánované várce. Časem možná ano - kdo ví ale kdy. Osobně si myslím, že k tomuto účelu poslouží nějaký ...Zobrazit celý příspěvek

    petres:
    jak jsem psal, na Ajaxi to být mělo, ale nebude, tedy ne v první plánované várce. Časem možná ano - kdo ví ale kdy. Osobně si myslím, že k tomuto účelu poslouží nějaký jiný podvozek. Možná Warrior, nebo něco kolového.
    díky za odkazySkrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 4