Nová letadla pro ruské letectvo
- 21. 12. 2014
- 84 komentářů
- Jan Grohmann
Ruské letectvo plánuje do roku 2020 získat 55 stíhaček Suchoj T-50. Informaci přednesl novinářům zástupce ředitele ruské Spojené letecké korporace (OAK) Vladislav Gončarenko. Kromě stěžejního programu stíhačky T-50 Gončarenko prozradil i další výrobní programy ruských výrobců letadel.
„Počet prototypů roste a státní zkoušky probíhají podle plánů," řekl Gončarenko rozhlasové stanici Echo Moskva 16. září. První stroje T-50 ruské letectvo zavede do výzbroje v roce 2016. Firma Suchoj zatím postavila pět letadel a tři další jsou ve výrobě.
Gončarenko představil také další plány korporace, která sdružuje všechny významnější ruské výrobce letecké techniky. V roce 2018 ruské letectvo mimo jiné dostane nový bezpilotní bojový letoun.
„Pracujeme na bezpilotních letounech a vyrobili jsme také několik letu schopných strojů. Nepůjde jen o menší průzkumné stroje, které mohou provádět průzkum bojiště ale především o těžká bojová a průzkumná bezpilotní letadla," řekl Gončarenko s tím, že korporace této oblasti přikládá velkou důležitost.
OAK také uzavřel dohodu s ruským ministerstvem obrany o zahájení vývojových prací na menším taktickém dopravném letadle Il-112, nástupci letitých transportních letounů An-24 a An-26. Maximální vzletová hmotnost Il-112 je 20 tun, hmotnost užitečného zatížení 6 tun. Zahájení sériové výroby nových letadel se očekává v roce 2018.
Model vyvíjeného transportního letadla Il-112. / Allocer, CC BY-SA 3.0
Ruské ministerstvo obrany na vývoj letadla v letošním roce uvolnilo 9,7 miliard rublů (2,7 miliardy Kč). V současné době se počítá s nákupem 62 strojů Il-112.
Spojené letecké korporace zahájily také práce na novém dalekonosném „leteckém komplexu," tedy na novém strategickém bombardéru. V tomto případě však nejsou prozatím známé žádné časové milníky.
Pokračují práce na modernizaci strategických bombardérů Tu-22M3, Tu-95MS a Tu-160. Letadla získají především nové elektronické systémy, díky kterým dokáží používat nejmodernější zbraně vzduch-země. „Vylepšili jsme podle plánu v roce 2014 deset letadel," řekl Gončarenko.
Současně se připravuje modernizace dopravních letadel Il-76 ruského letectva na standard Il-76 MDM. „Začínají se rozbíhat projekční práce tak, aby skončily v roce 2016. Program na vylepšení Il-76 odstartuje v roce 2017," přibližuje současný stav projektu Gončarenko. Počítá se s modernizací 39 strojů do roku 2020.
Zdroj: IHS Janes
Související články
Závěrečné testy ruské stíhačky T-50
Ruské letectvo ve třetím čtvrtletí tohoto roku získá první letadlo 5. generace T-50. Stíhačka ...
- 08.08.2013
- 12 komentářů
- Jan Grohmann
Rusko nakupuje stíhačky MiG-29SMT
Ruské letectvo má zájem o 37 stíhaček MiG-35. Avšak díky zdržení ve vývoji na straně výrobce, ruské ...
- 23.08.2013
- 3 komentářů
- Jan Grohmann
Rusko pracuje na stíhačce šesté generace
Ruský vojenský průmysl v současné době dokončuje vývoj stíhačky 5. generace T-50. Podle ruské ...
- 30.08.2013
- 6 komentářů
- Jan Grohmann
Nehoda ruské stíhačky Suchoj T-50
Jeden z prototypů stíhačky Suchoj T-50 zasáhl 10. června po testovacím letu požár. Po přistání se ...
- 11.06.2014
- 6 komentářů
- Jan Grohmann
ano rýpnutí to bylo :-D Ano tyto programy sleduju a právě proto si takové rýpnutí neodpustím. Nevím co si představujeto pod pojmem vcelku ( no možná mě napadá že když na začátku ...Zobrazit celý příspěvek
ano rýpnutí to bylo :-D Ano tyto programy sleduju a právě proto si takové rýpnutí neodpustím. Nevím co si představujeto pod pojmem vcelku ( no možná mě napadá že když na začátku začnu dělat tank tak na konci mam tank a né traktor) , ale tyto programy rozhodně podle plánů nejdou případně nemají původně slibované parametry, ale to si přece můžete dohledat sám podle předešlích prohlášení a nepotřebujeme žádné vcelku .Můj názor se opírá o mé zkušenosti s letectvím ve kterém pracuji. Jestli že v roce 2018 chci mít seriové letadlo na kterém nyní začínám pracovat , tak potřebuji ohromné lidské i finanční zdroje a ani jednoho se jim nedostává . Při současném štěpení na velké množství projektů a ekonomických problémech nepředpokládám ,že to za půl roku bude jinak.Kvalifikovaného dělníka , konstrukterá a řadu dalších povolání nenajdete válet na zemi a je řada problémů které potřebují čas a tři roky od papíru k seriovému letadlu je fakt pohádka.Skrýt celý příspěvek
Pročištěno od nesmyslných komentářů. Pánové, jestli to nevydržíte a chcete do toho zase tahat politiku, raději tuhle diskuzi hned utneme ze začátku. Děkuji.
Pročištěno od nesmyslných komentářů. Pánové, jestli to nevydržíte a chcete do toho zase tahat politiku, raději tuhle diskuzi hned utneme ze začátku. Děkuji.
Já zase nechápu Vás komentář. V článku se o žádných generátorech a kanónech nepíše, takže nechápu, na co reagujete. Pokud tuto problematiku sledujete, tak jistě víte, že co se týče ...Zobrazit celý příspěvek
Já zase nechápu Vás komentář. V článku se o žádných generátorech a kanónech nepíše, takže nechápu, na co reagujete. Pokud tuto problematiku sledujete, tak jistě víte, že co se týče modernizace tanků a letadel, jedou vcelku podle plánu a někdy i s předstihem, nicméně stále zaostávají za plánovaou výrobou lodí, což je pochopitelné. Pokud chtějí mít do roku 2020 55 letadel T50, nepřijde mi to až tak nereálné. Vy snad máte nějaké informace o tom, že jsou v tomto programu pozadu, nebo že tolik letadel mít nebudou ? Nebo jste si potřeboval jenom za každou cenu rýpnout ?Skrýt celý příspěvek
ANOVINY: nechápu váš komentář. V článku a ani v mém příspěvku neni žádná zmínka o USA ,tak nechápu proč to sem taháte ? Je to pouze narážka na nepotřebne stealthy , ks-172, ...Zobrazit celý příspěvek
ANOVINY: nechápu váš komentář. V článku a ani v mém příspěvku neni žádná zmínka o USA ,tak nechápu proč to sem taháte ? Je to pouze narážka na nepotřebne stealthy , ks-172, plazmové generátory ,135 mm kanony a řadu dalších pohádek . To že ruskejm velkohubejm plánům nevěřím , neznamená že mam na zadku americkou vlajku.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...