Nová letadla pro ruské letectvo
- 21. 12. 2014
- 84 komentářů
- Jan Grohmann
Ruské letectvo plánuje do roku 2020 získat 55 stíhaček Suchoj T-50. Informaci přednesl novinářům zástupce ředitele ruské Spojené letecké korporace (OAK) Vladislav Gončarenko. Kromě stěžejního programu stíhačky T-50 Gončarenko prozradil i další výrobní programy ruských výrobců letadel.
„Počet prototypů roste a státní zkoušky probíhají podle plánů," řekl Gončarenko rozhlasové stanici Echo Moskva 16. září. První stroje T-50 ruské letectvo zavede do výzbroje v roce 2016. Firma Suchoj zatím postavila pět letadel a tři další jsou ve výrobě.
Gončarenko představil také další plány korporace, která sdružuje všechny významnější ruské výrobce letecké techniky. V roce 2018 ruské letectvo mimo jiné dostane nový bezpilotní bojový letoun.
„Pracujeme na bezpilotních letounech a vyrobili jsme také několik letu schopných strojů. Nepůjde jen o menší průzkumné stroje, které mohou provádět průzkum bojiště ale především o těžká bojová a průzkumná bezpilotní letadla," řekl Gončarenko s tím, že korporace této oblasti přikládá velkou důležitost.
OAK také uzavřel dohodu s ruským ministerstvem obrany o zahájení vývojových prací na menším taktickém dopravném letadle Il-112, nástupci letitých transportních letounů An-24 a An-26. Maximální vzletová hmotnost Il-112 je 20 tun, hmotnost užitečného zatížení 6 tun. Zahájení sériové výroby nových letadel se očekává v roce 2018.
Model vyvíjeného transportního letadla Il-112. / Allocer, CC BY-SA 3.0
Ruské ministerstvo obrany na vývoj letadla v letošním roce uvolnilo 9,7 miliard rublů (2,7 miliardy Kč). V současné době se počítá s nákupem 62 strojů Il-112.
Spojené letecké korporace zahájily také práce na novém dalekonosném „leteckém komplexu," tedy na novém strategickém bombardéru. V tomto případě však nejsou prozatím známé žádné časové milníky.
Pokračují práce na modernizaci strategických bombardérů Tu-22M3, Tu-95MS a Tu-160. Letadla získají především nové elektronické systémy, díky kterým dokáží používat nejmodernější zbraně vzduch-země. „Vylepšili jsme podle plánu v roce 2014 deset letadel," řekl Gončarenko.
Současně se připravuje modernizace dopravních letadel Il-76 ruského letectva na standard Il-76 MDM. „Začínají se rozbíhat projekční práce tak, aby skončily v roce 2016. Program na vylepšení Il-76 odstartuje v roce 2017," přibližuje současný stav projektu Gončarenko. Počítá se s modernizací 39 strojů do roku 2020.
Zdroj: IHS Janes
Související články
Závěrečné testy ruské stíhačky T-50
Ruské letectvo ve třetím čtvrtletí tohoto roku získá první letadlo 5. generace T-50. Stíhačka ...
- 08.08.2013
- 12 komentářů
- Jan Grohmann
Rusko nakupuje stíhačky MiG-29SMT
Ruské letectvo má zájem o 37 stíhaček MiG-35. Avšak díky zdržení ve vývoji na straně výrobce, ruské ...
- 23.08.2013
- 3 komentářů
- Jan Grohmann
Rusko pracuje na stíhačce šesté generace
Ruský vojenský průmysl v současné době dokončuje vývoj stíhačky 5. generace T-50. Podle ruské ...
- 30.08.2013
- 6 komentářů
- Jan Grohmann
Nehoda ruské stíhačky Suchoj T-50
Jeden z prototypů stíhačky Suchoj T-50 zasáhl 10. června po testovacím letu požár. Po přistání se ...
- 11.06.2014
- 6 komentářů
- Jan Grohmann
Nevím, jestli bych původ kanardů u T-50 viděl zrovna ve zkušenostech z Berkuta. Koneckonců je má větší množství suchojů - Su 33, 34, 37. Američani obecně kanardy vesměs neradi. ...Zobrazit celý příspěvek
Nevím, jestli bych původ kanardů u T-50 viděl zrovna ve zkušenostech z Berkuta. Koneckonců je má větší množství suchojů - Su 33, 34, 37. Američani obecně kanardy vesměs neradi. Kdysi jsem viděl rozhovor s nějákým pohlavárem z USAF, který říkal, že pokud letadlo potřebuje kanardy tak už je to absolutní zoufalství a je to špatná konstrukce. Nevím, z čeho tato jejich skepse pramení a mé chápání jejich funkce je popravdě omezené. Určitě se tu najde někdo s hlubším chápáním této problematiky než jsem já.
Abych se přiznal, doteď jsem si jich na T-50 nevšiml.Skrýt celý příspěvekto z.a.p: O mém těsném vztahu k problematice svědčí blábol o tryskách. Ale přední křidélka u PKA-FA prostě mohou znamenat, že bez nich by tenhle stroj nedosáhl toho, čeho dosahovat ...Zobrazit celý příspěvek
to z.a.p: O mém těsném vztahu k problematice svědčí blábol o tryskách. Ale přední křidélka u PKA-FA prostě mohou znamenat, že bez nich by tenhle stroj nedosáhl toho, čeho dosahovat má, že je s tím v konstrukci počítáno od počátku. Může to souviset opravdu s lecčím (vlastnosti motoru a vektorování, rozložení váhy a celkových aerodynamických vlastností). Možná je to ale jen poplatné vývoji, který šel přes Su-47, který se koncepčně "kachně" přiblížil nejvíc a přitom zadní vodorovné plochy zachoval. Ono PAK-FA má se Su-47 hodně společného. Až na ta křídla, ta má samozřejmě opačná, tedy "normální". Ta obrácená ze Su-47 prý měly zásadní problém - sice generovaly vyšší vztlak, ale vznikaly za nimi silné víry, které vedly k neúnosným vibracím zadních vodorovných ploch. To že šli Američani jinou cestou a ani u F-22 a ani u ještě novějšího F-35 předsazená křidélka nevidíme je opravdu zajímavé.Skrýt celý příspěvek
to RiMr71: Moje ostuda!!! Máš pravdu, váhal jsem zda to tak napsat, já ale fakt dlouho choval podezření (k mé hanbě), že ke zvýšené manévrovatelnosti jsou používány i nějaké ...Zobrazit celý příspěvek
to RiMr71: Moje ostuda!!! Máš pravdu, váhal jsem zda to tak napsat, já ale fakt dlouho choval podezření (k mé hanbě), že ke zvýšené manévrovatelnosti jsou používány i nějaké přídavné trysky využívající třeba krátkodobě energii stlačeného vzduchu, nějaký prudký impuls. Z některých videí a fotografií se to zdálo docela možné, třeba tady jsou páry tak ostře lokalizované, že to budí dojem, jakoby vycházely z nějakých otvorů.
http://goo.gl/R5KZkQ...
http://goo.gl/0ngl1M...
http://goo.gl/8KIzFY...
http://goo.gl/fPHAeJ...
http://goo.gl/NLHy31...
Samozřejmě pokud by to bylo, jak jsem si namlouval, musely by mít ostřejší podobu a hlavně směřovat dolů a ne nahoru.
Tady je naopak zjevné, že se jedná o kondenzaci, ale zde se táhnou páry po celé hraně křídla
http://goo.gl/CvYirq...
A tady je vidět páry na různých místech trupu křídel i kabiny:
http://www.imgbase.info/images...
http://goo.gl/YLTMk9...
Tady dělá Raptor takový ty ruský vylomeniny a páry žádné: https://www.youtube.com/watch?... tady je zase superkolmý start https://www.youtube.com/watch?... a taky nic.Skrýt celý příspěvekTodomach, velmi dobre psano a hlavne bez 'velkych' vyrazu - skrome a zasvecene. Ja, jelikoz jsem po leta nevenoval prilis velkou pozornost temto trendum, nemam az tak tesny ...Zobrazit celý příspěvek
Todomach,
velmi dobre psano a hlavne bez 'velkych' vyrazu - skrome a zasvecene. Ja, jelikoz jsem po leta nevenoval prilis velkou pozornost temto trendum, nemam az tak tesny vztah k problematice jako mate Vy.
Chtel bych se proto, namisto dlouheho hledani zeptat: neni koncepce typu "canard" (rusky asi 'utka') o neco ekonomictejsi? Pripada mi totiz, ze k tomu aby se letoun vesel to tesne 'letove obalky', ma dve moznosti - bud' zminena predni kridelka a nebo natacenim trysek (vektorovani). K tomu ale potrebuje znacnou silu, nebot otaceni probiha kolem teziste. V pripade prednich pomocnych ploch vlastne nepotrebuje tak moc tahu a dokazuje ten samy ucinek dvojici pridanych 'pak'. Jsem ale soucasne schopen chapat, ze dalsi vystupky z trupu zvysuji odpor a tudiz pracuji proti rychlosti.
Je proto dost mozne (jak se mi zda ze naznacujete), ze Suchoj se pokousi o jakousi stredni cestu. Vlastne, kdyz se na to podivate v analogii k podzvukovym letounum, tak je videt ze jejich kridlo pozustava z mnoha rizenych ploch, pouzitych pro ruzne ucely.Skrýt celý příspěvekAhoj - u toho Raptora - jaký výtok z trysek v přední části máš na mysli? Nemate tě ta kondenzace na horní straně profilu?
Mimochodem, to přetížení muselo být pekelné...Ahoj - u toho Raptora - jaký výtok z trysek v přední části máš na mysli? Nemate tě ta kondenzace na horní straně profilu?
Mimochodem, to přetížení muselo být pekelné...Všimli jste si zajímavého rozdílu v technickém řešení použitým pro dosažení vysoké manévrovatelnosti u diskutovaného ruského stoje a jeho amerických protějšků? Jedna věc je tzv. ...Zobrazit celý příspěvek
Všimli jste si zajímavého rozdílu v technickém řešení použitým pro dosažení vysoké manévrovatelnosti u diskutovaného ruského stoje a jeho amerických protějšků? Jedna věc je tzv. vektorování tahu motorů, ale zajímavý je i celková koncept letounu a zvláště využití křídel a křidélek. Ruský stroj totiž aktuálně částečně zapracoval koncepci stávajících evropských letounů tj. předsazení vodorovných řídících ploch - známé též jako kachní koncepce. Čistou kachní koncepci vidíme u švédského Gripenu, francouzského Rafale nebo evropského Eurofighter Typhoon. Americký F-22 Raptor stejně tak jako americká F-35 Lightning zvýšené manévrovatelnosti dosahují zcela bez těchto předních křídel. Uspořádání ploch u T-50 vypadá na první pohled stejně jako u amerických strojů, tj. jakoby se bez předních křídel také obešel, ovšem není tomu tak. Ačkoliv má tento Suchoj normální zadní vodorovné řídící plochy, přidává ještě ty přední "kachní". Pouze je má umně skryté v kořenu náběhové hrany hlavních nosných ploch. Křídla jimi začínají a tvoří s nimi téměř jednolitý celek. Nevím, co z toho vyvodit, ale je to takové hybridní řešení a kachní koncepce (byť skrytá) se na ruském bojovém letounu objevuje poprvé. Patrně T-50 využívá (až na obrácená křídla) maximum z konceptu demonstrátoru Su-47, který měl též přední kachní i zadní plochy a byl vlastně první snahou o odpověď na čerstvě představený F-22. Start vývoje ruského PAK-FA tak můžeme vlastně posunout až na rok 1979 kdy se celý projekt rozjel, nebo spíše na rok 1983, kdy si konstrukční kancelář Suchoj definitivně přiznala, že koncept Su-27 není tak perspektivní, jak věřila a doufala. PAK-FA je dědic de facto 35 let vývoje. Vývoj tak trvá nesrovnatelně déle než u F-35 a F-22 . Vlastně dvakrát až třikrát déle. Dá se říct, že teprve rychlé zvedení F-22 do služby bylo katalyzátorem ruského vývoje, kdy u Suchoje definitivně pochopili, že končí sranda že se nedá přežívat na starém konceptu a že už není další čas na hrátky s SU-47 a je nezbytné postavit něco životaschopného. Ale zpět k onomu konceptu. Ruská varianta tedy obsahuje přední i zadní vodorovné plochy, americká jen zadní. Obratnosti tedy Američané dosahují jiným způsobem a mají o jednu pohyblivou část méně. Podívejte na obrat Raptora v tomto videu http://goo.gl/LdmhhT... v čase 0:34 zalomí dráhu zcela díky vektorizaci a výtokům z trysek v přední části trupu. Koncept začlenění kachních křídel do hlavních nosných ploch u T-50 je vidět zde http://goo.gl/W4rr1P... v čase 20:50. Toto video je mimochodem celkem komplexní pohled na PAK-FA (vřele doporučuji fanouškům tohoto stroje). Tu a tam lze vidět a slyšet ve videu i uznalé komentáře o amerických strojích. Smyslem mého příspěvku bylo poukázat na fakt, že Američané ani Rusové nikdy koncept „kachna“ na bojových letounech nepoužili (ač s ním párkrát experimentovali) zato všechny významné a aktuálně používané evropské stíhačky jej mají. Americké letouny 5. generace F-22 a F-35 se opět této koncepci vyhýbají, ale ruský Su T-50 ji částečně zavádí - je něco mezi oběma přístupy. Jak si rozdílný přístup vysvětlujete? Je ten ruský krokem zpět k současné 4. či 4.5 generaci evropských stíhaček, nebo naopak ideální kombinací obou řešení? Nebo snad přední křidélka prostě jen dorovnávají nějaký nedostatek v celkové obratnosti?Skrýt celý příspěvek
Delortc: prominte mi, ze jsem vam trochu zmenil jmeno - napadlo me jmeno italskych motocyklovych karburatoru (jsem tez fanda do motorek a sam ve svem pomerne pokrocilem veku ...Zobrazit celý příspěvek
Delortc:
prominte mi, ze jsem vam trochu zmenil jmeno - napadlo me jmeno italskych motocyklovych karburatoru (jsem tez fanda do motorek a sam ve svem pomerne pokrocilem veku jeste jezdim).
Vite, jak uz jsem naznacil, ja se vyvarovavam straneni. Snazit se 'po-americtit' mi pripada zabavne - nikdy toho nedosahnete. Kdybych mohl domacim neco poradit k porovnani se, tak bych navrhnul nejaky narod podobne velkosti a vlivu, ktery se snazi si udrzet svoji VLASTNI svebytnost. Na zacatek si treba vezmete Holandsko nebo Irsko - obou z nich si vazim.
Preji prijemne svatky!Skrýt celý příspěvek"mattea"; dekuji za vysokou znamku, kterou mi udelujete. Ja se vseobecne snazim o vyrovnany pohled ac popravde, tam kde citim ze je naklonnost neprimerena se to snazim vyvazit. ...Zobrazit celý příspěvek
"mattea";
dekuji za vysokou znamku, kterou mi udelujete. Ja se vseobecne snazim o vyrovnany pohled ac popravde, tam kde citim ze je naklonnost neprimerena se to snazim vyvazit.
Protoze mi chybi hacky a carky a moje cestina je ponekud - kostrbata asi tusite, ze se nenachazim ve stredoevropskem prostredi. V porovnani s jinymi emigranty si vsak (drze) myslim, ze jsem na tom v tomto smeru lepe. Udrzeni teto schopnosti je take hlavni duvod proc jsem zde. Styskani ci jiny negativni sentiment vsak necitim; povazuji se za 'svetoveho obcana' ktery se toho casu nachazi v jine jurisdikci. Jsem naklonen ke komunikaci s lidmi jinych narodnosti a puvodu a zajimam se o dalsi reci.
Zdejsi diskuse mi dava prilezitost a to v mnoha smerech a take si toho vazim. Preji vsem prijemne svatky!Skrýt celý příspěvekto "z.a.p": Pokud na to budete mít chuť, tak se mrkněte na videa a fotky se stejnou tématikou, tentokrát ale zachycující výrobu + vývoj v USA a zkuste spočítat v kolika případech ...Zobrazit celý příspěvek
to "z.a.p": Pokud na to budete mít chuť, tak se mrkněte na videa a fotky se stejnou tématikou, tentokrát ale zachycující výrobu + vývoj v USA a zkuste spočítat v kolika případech tam uvidíte přístroje a stroje z Ruska. :)Skrýt celý příspěvek
z.a.p.:Děkuji za odkaz na http://www.ausairpower.net/APA... je to vážně "žrádlo". Moc dobré čtení! Pročetl jsem několik dalších článků na onom portálu a co do kvality ...Zobrazit celý příspěvek
z.a.p.:Děkuji za odkaz na http://www.ausairpower.net/APA...
je to vážně "žrádlo". Moc dobré čtení! Pročetl jsem několik dalších článků na onom portálu a co do kvality a informačního přínosu stojí všechny velmi vysoko.Skrýt celý příspěvekDeorto; k tomu aby jste znal svetovou provazanost sdileni techniky ve svete nemusite zit v zahranici; jsem si jisty ze I v CR se nachazi rada zdroju zahranicniho strojniho a ...Zobrazit celý příspěvek
Deorto; k tomu aby jste znal svetovou provazanost sdileni techniky ve svete nemusite zit v zahranici; jsem si jisty ze I v CR se nachazi rada zdroju zahranicniho strojniho a technickeho vybaveni.
Nebude to asi prekvapenim, ale jako doplneni to slouzi dobre: na SA kontinente se nachazi uzasny sortiment strojniho zarizeni - od "komunistickeho" TOS (mimochodem velmi cenene jsou specielne soustruhy a brusky) az po posledni obrabeci centra z Japonie.Skrýt celý příspěvekMedak: Vďaka za identifikáciu tej techniky na tom videu. Btw, to že sa cez SR prepravuje vojenská technika vie už asi väčšina. Je mi to akurát tak fuk, ale tiež som minule videl ...Zobrazit celý příspěvek
Medak: Vďaka za identifikáciu tej techniky na tom videu. Btw, to že sa cez SR prepravuje vojenská technika vie už asi väčšina. Je mi to akurát tak fuk, ale tiež som minule videl letieť V-22 Osprey...Skrýt celý příspěvek
Jen poznámka k té údajné ruské technické vyspělosti. Udělejte si někdy chvilku čas na vyhledání různých videí a fotek z ruských vojenských továren, vývojových center, apod.... je ...Zobrazit celý příspěvek
Jen poznámka k té údajné ruské technické vyspělosti. Udělejte si někdy chvilku čas na vyhledání různých videí a fotek z ruských vojenských továren, vývojových center, apod.... je toho na internetu k dispozici docela hodně,...a zaměřte se na vybavení různými přístroji a stroji co na těch fotkách a videích uvidíte.
Vsadím boty, že najdete takřka výhradně značky firem z USA, Japonska, Německa. Z Ruska nic.
Kde by tedy celý ten ruský vojenský výrobní a vývojový komplex asi tak byl bez přístupu k západním technologiím?Skrýt celý příspěvekF 117 bol prvá generácia stealth, B 2 bola druhá generácia, F 22 bola tretia generácia stealth lietadiel a konečne F 35 je štrtá generácia stealth lietadiel, na ktorých pracovali ...Zobrazit celý příspěvek
F 117 bol prvá generácia stealth, B 2 bola druhá generácia, F 22 bola tretia generácia stealth lietadiel a konečne F 35 je štrtá generácia stealth lietadiel, na ktorých pracovali na Západe. Tvrdiť, že Rusko urobí lepšiu alebo rovnako kvalitnú svoju prvú generáciu stealth letadiel T 50 ako je F 35 je naozaj zvláštne. Tam sa nejako zabudlo na ten minimálne 10 ročný náskok USA pri výrobe a aj používaní týchto lietadiel oproti rusom, ktorí nerobili nič, a to sa nedá len tak zmazať. T 50 po technologickej a aj softvérovej stránke na F 22 alebo F 35 jednoducho nemá, nato bude Rusko potrebovať minimálne ešte zo 10 rokov.Skrýt celý příspěvek
To z.a.p. : na tom webu je většina článků stará jak metuzalém. Sice poměrně zajímavých, ale chtělo by to update. Jestli se dobře koukám, tak zrovna článek o T-50 ze kterého píšete ...Zobrazit celý příspěvek
To z.a.p. : na tom webu je většina článků stará jak metuzalém. Sice poměrně zajímavých, ale chtělo by to update. Jestli se dobře koukám, tak zrovna článek o T-50 ze kterého píšete údaje níže je z roku 2010 kdy vzlétl první prototyp. Od té doby se hodně událo věcí, včetně posunutí termínů :-)Skrýt celý příspěvek
Jiz jsem tu stranku tady jednou uvedl - podivejte se na ni - je opravdu VELMI dobra: http://www.ausairpower.net/ind... Dovite se tam kdy se s projektem zacalo, jak probihal ...Zobrazit celý příspěvek
Jiz jsem tu stranku tady jednou uvedl - podivejte se na ni - je opravdu VELMI dobra:
http://www.ausairpower.net/ind...
Dovite se tam kdy se s projektem zacalo, jak probihal a kdo ho hradil (25% Indie).
Planovane pocty jsou 200 - Rusko a 250 - Indie.
Pisatel je pravy technicky analytic. V hrubem shrnuti (coz je nemozne popsat jednou vetou) podle nej je T-50 zhruha na urovni F-22 s tim, ze jej mozna v necem (ctete v cem....) muze prekonat. F-35 proti nemu podle nej nema sanci.Skrýt celý příspěvekno určitě bude ještě zajímavé se koukat kdo koho v technologiích předčí, jen doufám že se to nebude ověřovat tím až po sobě ty dvě strany pujdou
no určitě bude ještě zajímavé se koukat kdo koho v technologiích předčí, jen doufám že se to nebude ověřovat tím až po sobě ty dvě strany pujdou
hm opat diskusia stylom rusofoby kontra rusofili? aký bude T50 uvidíme po jeho zavedení do výzbroje, potom budeme moct diskutovat ci je lepsi/horsi ako F22 a F35, pripadne ...Zobrazit celý příspěvek
hm opat diskusia stylom rusofoby kontra rusofili?
aký bude T50 uvidíme po jeho zavedení do výzbroje, potom budeme moct diskutovat ci je lepsi/horsi ako F22 a F35, pripadne konkurent z ciny.
Viac ma zaujali informácie o Il 112, predsa len, problem dopravakov bol odsuvany do uzadia a antonovy je uz potreba obmenitSkrýt celý příspěvekCo me uz dlouho 'lechta' a co jiz blo zmineno v predchozi diskuzi na tema prodeje L-159 do Thajska je skutecnost, ze zapadni civilizace je plne zavisla na dodavce zivotne ...Zobrazit celý příspěvek
Co me uz dlouho 'lechta' a co jiz blo zmineno v predchozi diskuzi na tema prodeje L-159 do Thajska je skutecnost, ze zapadni civilizace je plne zavisla na dodavce zivotne duleziteho zbozi z Ciny. Dosel jsem jiz pred dlouhou dobou k poznani, ze v dusledku nenazranosti nadnarodnich korporaci a tim likvidace domaciho prumyslu, bychom nemeli nic co je potreba k udrzeni existence vv dobe vice nez jednoho mesice.
Obleceni, boty, hygienicke potreby, dokonce I nektere druhy potravin - stovky polozek - to vse je zajistovano z dovozu z Dalneho Vychodu. Takze, pri trochu sirsim zaberu v mysleni si najednou uvedomite, ze nase vedeni (a je mi jedno o ktere jurisdikci mluvite, jsou to jen jurisdikce toho sameho) vubec nema zajem o nase dlouhodobejsi preziti. To ma samozrejme deleko-sahle dopady v mysli cloveka jako je napriklad otazka moralky, zodpovednosti a hlavne - lojality.
To jsou jen moje reflexe na skutecnost, nic vic a nic min. Zadna politika a rozhodne ne propaganda ci straneni tomu ci onomu.Skrýt celý příspěvekUz bylo na case aby nekdo ztlumil to infantilni trumfovani (prominte mi kdyz to zni prils kriticky ale tak to vidim). Jedna z veci vedouci k trochu tristnejsimu poznani je ...Zobrazit celý příspěvek
Uz bylo na case aby nekdo ztlumil to infantilni trumfovani (prominte mi kdyz to zni prils kriticky ale tak to vidim).
Jedna z veci vedouci k trochu tristnejsimu poznani je skutecnost, ze zadne I sebelepsi letadlo se neobejde nejen bez pozemni podpory jak rika Editor, ale tez a to hlavne - BEZ LETISTE. Pouzivam velka pismena proto, ze toto se v diskuzi kompletne ignoruje. Kdyby melo dojit k "velkemu klani" po kterem jak se zda tolik hlupaku touzi, prvni veci by byla likvidace letist. Proti takove akci neexistuje obrana. To by rozhodne nebyl 'cakewalk' ktery provozovala alliance proti Iraqu v Poustni bouri; i ta druha strana by mela tentokrat svoje skovo a to by dopadlo velmi tvrde.
Nu a potom co? K cemu vam budou ta uzasna letadla? Potom prijdou k veci stroje, mozna trochu archaicke, ale schopne vzletat a pristavat z travy, namisto z betonu. Jako je napriklad nase 'zaostavajici' ale universalni L-159. Samozrejme, byly by to helikoptery, ktere by prevzaly vladu nad nebem a zemi. Nez by je pesak sejmul s raketou odpalenou od ramene...... a byl by konec vsi parade.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...