Armija 2018: Dodávky ruských tanků Armata a stíhaček Su-57
- 23. 8. 2018
- 75 komentářů
- Jan Grohmann
Nedaleko Moskvy v těchto dnech probíhá tradiční mezinárodní vojensko-technické fórum Armija 2018. Na výstavě zástupci ruského obranného průmyslu představili plány s akvizicemi nových ruských tanků T-14 Armata a stíhaček páté generace Su-57.
Su-57
Ruské ministerstvo obrany a firma Suchoj na výstavě Armija 2018 ve středu podepsali kontrakt na dodávku prvních dvou sériových víceúčelových stíhaček Su-57. Termín dodání je mezi roky 2018 až 2020.
V současné době ruské letectvo testuje deset letuschopných prototypů, z toho tři mají avioniku odpovídající sériovému provedení a poslední létající prototyp (T-50-11) má také finální konstrukční podobu.
„První sériové letadlo Su-57 dorazí do vzdušně-kosmických sil v roce 2019. Na základě získaných výsledků testů, včetně pozitivního testování letadla v Sýrii, ministerstvo obrany Ruské federace v blízké budoucnosti plánuje akvizici 15 sériových letadel,“ uvedl na výstavě Aleksej Krivoručko, náměstek ministra obrany Ruské federace.
Podle blogu BMPD se celkový počet objednaných (před)sériových Su-57 zvyšuje na čtyři, z toho první dva stroje mají být dodány v roce 2019 a další dva v roce 2020. Dalších 11 Su-57 prvního stupně, tedy s motory AL-41F1 (převzaté ze stíhaček Su-35), získá ruské letectvo do roku 2022. Celkově 15 letounů Su-57 vytvoří jednu ucelenou bojovou letku.
Další nákupy přijdou po roce 2023, kdy mají být dostupné nové proudové motory Izdělije 30. Po roce 2023 (v případě včasného dokončení vývoje Izdělije 30) je pravděpodobný nákup další letky Su-57. Podle blogu BMPD se ale nedá očekávat skutečně masivní nákup Su-57 dříve, než po konci současného Státního vyzbrojovacího programu 2018-2027, tedy ne dříve, než letech 2028 až 2030.
V roce 2010 přitom ruské letectvo počítalo v první vlně s nákupem 60 stíhaček Su-57 (tehdy označovaných ještě jako prototyp T-50) se začátkem dodávek v roce 2015 až 2016.
V každém případě práce na programu Su-57 stále pokračují. Před týdnem na letecké přehlídce na počest 65. výročí Lukovického leteckého závodu (viz foto v úvodu) byl Su-57 poprvé spatřen s elektro-optickým zaměřovacím a průzkumným kontejnerem 101KS-N, který slouží k vyhledávání, rozpoznání a zaměření pozemních a hladinových cílů, a také k navedení palubních zbraní.
Tank T-14 Armata v čase 2:50
Armata
Při svém projevu na výstavě Armija 2018 se Krivoručko dotkl také nákupu tanků T-14 Armata a těžkých bojových vozidel pěchoty (BVP) T-15 Armata. „Pokud jde o perspektivní platformu Armata, chci zdůraznit, že již dnes máme pevnou smlouvu na dodávku 132 kusů vozidel T-14 a T-15. Prvních devět vozů bude dodáno vojákům již v roce 2018 a podle současné smlouvy ministerstvo obrany obdrží všechna objednaná vozidla do roku 2022.“
Podle komentáře blogu BMPD součástí objednávky budou jak hlavní bojové tanky T-14 a BVP T-15, tak i vyprošťovací vozidla T-16, bez kterých není možné provozovat těžkou obrněnou techniku. Již v únoru 2018 tehdejší ruský náměstek ministra obrany Jurij Borisov uvedl, že ruská armáda získá dva prapory tanků Armata (2×41 tanků včetně velitelských) a jeden prapor bojových vozidel T-15. Původně se přitom počítalo s nákupem 2300 tanků Armata do roku 2020.
Podle Alexandra Potapova, generálního ředitele firmy UralVagonZavod, v současné době je vyrobeno asi 30 vozidel Armata (tedy včetně tanků). Tyto vozidla jsme mohli vidět na Rudém náměstí při oslavě Dne vítězství a jsou také nasazeny v pilotním provozu v tankových jednotkách ruské armády.
První sériové tanky T-14 Armata dorazí v roce 2020 do výzbroje 2. gardové motostřelecké tamanské divize. Podle únorového prohlášení Jurije Borisova státní zkoušky vozidel Armata začnou v letošním roce a budou pokračovat až do konce roku 2019. „V roce 2020 dokončíme všechny nové modely [na platformě Armata - pozn. red.] a následně se rozhodneme o rozsahu sériové výroby,“ uvedl v únoru Borisov.
Krivoručko podle webu TV Zvězda také v projevu zdůraznil, že letouny Su-57 a vozidla Armata překonávají všechny zahraniční „analogy“ ve všech klíčových ukazatelích. „Chci zdůraznit, že Su-57 a Armata jsou slibné platformy pro výstavbu nových bojových jednotek v různých provedeních. Sériové dodávky budou pokračovat v rámci nových státních smluv jak v současném programovém období [2018-2027 - pozn. red.], tak v budoucím období,” shrnul akviziční plány Krivoručko.
Související články
Ruský tisk: Stíhačka Su-57 je drahá a zbytečná hračka
Člen expertní rady Státní dumy pro letecký průmysl a vedoucí komise Státní dumy pro právní ...
- 09.07.2018
- 146 komentářů
- Jan Grohmann
Ruská armáda nebude masivně kupovat tanky Armata
Podle Jurije Borisova, místopředsedy ruské vlády pro vyzbrojování, ruské ministerstvo obrany ...
- 30.07.2018
- 190 komentářů
- Jan Grohmann
Rusko modernizuje strategické bombardéry Tu-95MS
Podle ruské tiskové agentury Interfax letecká společnost Tupolev a ruské ministerstvo obrany ...
- 20.08.2018
- 54 komentářů
- Jan Grohmann
36 víceúčelových stíhaček Su-30SM pro ruské letectvo
Podle deníku Vědomosti ruské ministerstvo obrany se Sjednocenou leteckou korporací (OAK) do konce ...
- 21.08.2018
- 16 komentářů
- Jan Grohmann
Pánové, zkuste se zamyslet spíše, jaká je skutečná bojová hodnota Su-57 nejen ve vztahu k ruskému letectvu, ale k celému Rusku. Jaká je jeho nasaditelnost. Kolik letounů je ...Zobrazit celý příspěvek
Pánové, zkuste se zamyslet spíše, jaká je skutečná bojová hodnota Su-57 nejen ve vztahu k ruskému letectvu, ale k celému Rusku. Jaká je jeho nasaditelnost. Kolik letounů je letuschopných. Jak probíhá výcvik, atd. atd. Kolik stojí provoz, atd. atd.
Nedělejte z toho bizár, zda je lepší F-22 nebo Su-57. Tohle je diskuze opravdu pro puberťáky. Letoun je součástí obrovského komplexu systémů systému a letoun sám o sobě se svými takticko-technickými parametry nic neznamená.
Navíc lepší pilot v horším letadle vždy porazí horšího pilota v lepším letadle. Tak zkusme se prosím bavit na úrovni. Děkuji.Skrýt celý příspěvekPetr.Svetr: TA šmouloidní barva (IMHO tragedie, když člověk lepí modely - jde blbě sehnat namíchaná), je výsledek výzkumů, kdy se měla ukázat jako uklidňující a snižující zátěž ...Zobrazit celý příspěvek
Petr.Svetr:
TA šmouloidní barva (IMHO tragedie, když člověk lepí modely - jde blbě sehnat namíchaná), je výsledek výzkumů, kdy se měla ukázat jako uklidňující a snižující zátěž pilota.Skrýt celý příspěvekCrusader Někteří jsou tady na dva tábory blue x red , navzájem do sebe šijou, těm nemá cenu nic vysvětlovat, pro modráky vše co je z Ruska je podřadné a naopak.....jsou spoutání ...Zobrazit celý příspěvek
Crusader
Někteří jsou tady na dva tábory blue x red , navzájem do sebe šijou, těm nemá cenu nic vysvětlovat, pro modráky vše co je z Ruska je podřadné a naopak.....jsou spoutání ideologií a schopni popřít veškeré logické argumenty ;)Skrýt celý příspěvekOna je otázka, proč vůbec Su-57 vznikl. Reálně je to vylepšený Su-35, není to koncepčně zcela odlišný letoun jako F-22 nebo F-35. Takže podle mne je to spíše PR produkt, aby ruská ...Zobrazit celý příspěvek
Ona je otázka, proč vůbec Su-57 vznikl. Reálně je to vylepšený Su-35, není to koncepčně zcela odlišný letoun jako F-22 nebo F-35. Takže podle mne je to spíše PR produkt, aby ruská vláda mohla lidu říci - i my máme zbraně stejně moderní, jako ti proradní Američani, ba co více, máme je lepší, protože jsou ruské.
Jeho bojové vlastnosti nejsou o řád jinde, než u Su-35, proto armáda nespěchá s jeho nakupováním.
F-22 byl revoluční produkt, F-35 je koncepčně úplně jiná platforma, je to systém ve kterém je letadlo jen jedním kolečkem. Otázka, VE KTERÉM VESMÍRU si F-22, navíc dle vás v Ruském provedení podřadná, poradí se čtyřmi Su-30? je úplně chybně položená. Neutkají se jen letadla, utká se jeden systém s druhým, v takovém střetnutí by ona F-35 možná ani jednou nevystřelila a čtyři Su-30 by šly k zemi, protože by na ně navedla palbu odjinud.
Je pravda, že v konfliktech, které se skutečně odehrávají, nejsou tyto hypermoderní zbraně zapotřebí. Slouží vlastně jen k tomu, aby nedošlo k válce mezi velmocemi.Skrýt celý příspěvekto je marný, to je marný, to je marný maco objednáno je nyní 15 kusů , došlo k navýšení o dva kusy z původních 13 (pravděpodobně). Vyjádření o sériových kusech neznamená, ...Zobrazit celý příspěvek
to je marný, to je marný, to je marný
maco
objednáno je nyní 15 kusů , došlo k navýšení o dva kusy z původních 13 (pravděpodobně).
Vyjádření o sériových kusech neznamená, že jich budou vyrábět 50, 100 nebo 1000 kusů, ale že mají výrobek (zde letadlo), u kterého došli k názoru, že splňuje všechny požadavky na něj kladené a může jít do sériové výroby.
A ověřovací série je skutečně sériová výroba, i když se dělá jen pár kusů.
Navíc, viděl jste někdy fotky z výroby letadel? Ty opravdu nejedou na lince jako auta ve Škodovce. Klidně si to nazývejte předsérie nebo jak chcete.Skrýt celý příspěvekStandaBlábol Jestli jste to dobře četl, Rusové mají dokonce 10 kusů prototypů a nyní teprve najíždějí na ověřovací sérii (původní počet kusů ověřovací série?) pro admina nešlo ...Zobrazit celý příspěvek
StandaBlábol
Jestli jste to dobře četl, Rusové mají dokonce 10 kusů prototypů a nyní teprve najíždějí na ověřovací sérii (původní počet kusů ověřovací série?)
pro admina
nešlo by upravit vkládání příspěvků aby šel příspěvek po vložení editovat?Skrýt celý příspěvekStandaBlabol Objednala další dva kusy, nikoli dva kusy. Nikdo oficiálně neví kolik byla původní objednávka. Ale i kdyby to byly jen dva kusy. Asi příliš nerozumíte tomu, jak ...Zobrazit celý příspěvek
StandaBlabol
Objednala další dva kusy, nikoli dva kusy. Nikdo oficiálně neví kolik byla původní objednávka.
Ale i kdyby to byly jen dva kusy.
Asi příliš nerozumíte tomu, jak vzniká sériová výroba složitých strojů. Ukážu vám to na příkladu jedné továrny v Česku, ve které se vyrábí obráběcí stroje (mimochodem, jsou tam "velmi nadšení" ze sankcí proti Rusku), kde jsem kdysi dělal konstruktéra. Cena toho stroje je řádově 10-20mil Kč (tedy několikanásobně míň než letadla).
Nejprve vzniknou 1-2 prototypy (to už mají u Suchoje za sebou, dokonce je údajně testovali v Sýrii), ty se odladí a najede se ověřovací série (do 10 kusů). To už je sériová výroba, i když se vyrábí v řádově kusech (ověřují se výrobní postupy, vytváří se síť dodavatelů atd.), ale stále je možné cokoli na daném stroji měnit.
Tak nevím co je k zasmání nad tím, že navýšili počet kusů v ověřovací sérii o dva, spíš jste směšný vy tím jak tomu "rozumíte".Skrýt celý příspěvekto Cernakus: "Pánové četli jste ten článek? Ruská Armáda objednala 2 SÉRIOVÉ kusy." Ano četl. A dlouho jsem se tak dobře nezasmál. Zajímalo by mě, jak v Rusku definují kusovou ...Zobrazit celý příspěvek
to Cernakus:
"Pánové četli jste ten článek? Ruská Armáda objednala 2 SÉRIOVÉ kusy."
Ano četl. A dlouho jsem se tak dobře nezasmál. Zajímalo by mě, jak v Rusku definují kusovou výrobu, pokud tohle je sériová.
"VE KTERÉM VESMÍRU si F-22, navíc dle vás v Ruském provedení podřadná, poradí se čtyřmi Su-30?"
Na cvičeních Red Flag F-22 běžně dávaly F-15 při stejné i větší početní převaze. A o tom je rozdíl mezi generacemi. Pokud to Su-57 nezvládá, tak k čemu je a proč ho vyvíjeli?
"na válku s USA, která se nezadržitelně blíží"
Kdo ví, co je to strategie MAD, tak chápe, že válku USA (NATO) x Rusko nikdo nechce. K té může dojít leda nějakým strašným omylem. A historky, jak chtějí američtí imperialisté rozpoutat 3. světovou slýchám už do školních let. Tak nějak nechápu, proč se to zemi s nejsilnější armádou na světě za těch 70 let od začátku studené války ještě nepodařilo, když o to tak stojí. USA asi budou ti nejneschopnější váleční štváči pod sluncem.
"dokud bude letadlo 4,5 generace čtyřikrát levnější než letadlo 5 generace, tak nákup toho dražšího letounu efektivní NENÍ. "
Takový rozdíl v ceně je mezi generacemi běžný a přesto všichni vyvíjejí a kupují novější a novější letadla.
"Pro Rusko je projekt Su-57 hlavně o udržení a rozvoji vývojových kapacit."
A proč je teda udržují a rozvíjejí, když je lepší kupovat starší a levnější zbraně? Proč investují do vývoje něčeho, co je v reálném konfliktu zbytečné?
"Navíc až se bude opravdu válčit, tak zapomeňte na nějakou 5. generaci. I Američani se sakra rychle vrátí ke 4. možná i třetí s některými prvky 4. Proč? Protože ve válce potřebujete rychle nahrazovat ztráty"
Jenže Američani dokáží vyrábět 5. generaci rychleji, než Rusové 4. Srovnej si objednávky a výrobu Su-30/35 a F-35.Takže můžou vyrobit a nasadit víc F-22 a F-35 než Rusové starých Sůček a Migů. Tím pádem mají technologickou i početní výhodu. Nějak mi uniká geniálnost té Ruské strategie nákupu 4. generace.Skrýt celý příspěvekRád se zapojim do diskuse. Kolik f22 může proti Rusku nasadit Česká republika? Proč by měla americká armáda nasazovat proti Rusku f22 v Evropě? Jak to že tý vožralý ...Zobrazit celý příspěvek
Rád se zapojim do diskuse.
Kolik f22 může proti Rusku nasadit Česká republika?
Proč by měla americká armáda nasazovat proti Rusku f22 v Evropě?
Jak to že tý vožralý degenerovani mužíci mají letoun plus mínus 5 generace, když tady čtu o tom že vůbec ale vůbec nic neumí?
Proč není program Evropského letounu 5 generace alespoň trochu diskutován mezi evropskými lídři?
Jak to je to tedy s Ruskem, budeme válčit nebo ne? Neříkejte mi, že se k tomu nepřibližujeme.
Jak na posun ve vývoji ruských letounů reaguje Česká armáda? Nebo nám stačí poslat mladý chlapi do Afghánistánu a nad posilováním ruské armády mávnout rukou..... Co naše proti letadlová obrana? Nemůžeme se na alespoň něčem domluvit s Francií nebo Izraelem.
Než mě tady označíte za bolševika, rád by si v týdnu kdy si připomínáme sovietskou invázii něco přečetl o České proti letadlové obraně... Všichni se tady tváří jako USAF bylo české...Skrýt celý příspěvekCernakus: a kdy má ta válka USA-RF vypuknout, když tady tak argumentujete? Já jen abych si koupil včas popkorn a kokakolu... Pane Grohmanne, je tohle ještě seriozní ...Zobrazit celý příspěvek
Cernakus: a kdy má ta válka USA-RF vypuknout, když tady tak argumentujete?
Já jen abych si koupil včas popkorn a kokakolu... Pane Grohmanne, je tohle ještě seriozní zpravodajský server nebo místo, kam se chodí ukájet puberťáci se svými válečnými představami?
Puberťákům nedokážeme vstup zabránit. AdminSkrýt celý příspěvekPánové četli jste ten článek? Ruská Armáda objednala 2 SÉRIOVÉ kusy. Žádné nedokončené prototypy. Dva prototypy které už mají jsou dokonce už ve finální, tedy sériové ...Zobrazit celý příspěvek
Pánové četli jste ten článek? Ruská Armáda objednala 2 SÉRIOVÉ kusy. Žádné nedokončené prototypy. Dva prototypy které už mají jsou dokonce už ve finální, tedy sériové podobě.
Ano, množství je nízké, ale UVĚDOMUJETE si, že to éro stojí opravdu balík i v Rusku? Nedávno objednali 36 kusů Su-30SM za zhruba 60 miliard rublů. Tyhle dva kousky budou stát ruskou státní pokladnu téměř 13 miliard rublů. Tedy poměr 4:1, pokud dobře počítám.
A ptáme se, milí rusofóbové, VE KTERÉM VESMÍRU si F-22, navíc dle vás v Ruském provedení podřadná, poradí se čtyřmi Su-30? V tomto našem totiž nemá reálnou šanci.
A o tom to je. Rusové nezbrojí proto, aby se mohli internetoví diskutéři ukájet, ale na válku s USA, která se nezadržitelně blíží. S omezenými zdroji musí zbrojit efektivně a dokud bude letadlo 4,5 generace čtyřikrát levnější než letadlo 5 generace, tak nákup toho dražšího letounu efektivní NENÍ.
Navíc až se bude opravdu válčit, tak zapomeňte na nějakou 5. generaci. I Američani se sakra rychle vrátí ke 4. možná i třetí s některými prvky 4. Proč? Protože ve válce potřebujete rychle nahrazovat ztráty a udržovat techniku v polních podmínkách. To se neslučuje s překomplikovanou cintlivkou kterou vyráběli z 350 subdodavatelských továren po celých USA ruční montáží, jako je F-22.
A že těch 170 raptorů, co má USA zhebne do týdne od začátku války, na to si můžete vsadit.
Pro Rusko je projekt Su-57 hlavně o udržení a rozvoji vývojových kapacit. Šance, že nakoupí 100 Raptorski za cenu 400 modernizovaných dvacetsedmiček byla nízká od ohlášení projektu.
A dtto platí pro Armatu. I když je to o generaci dál, než má kdokoliv jiný na světě, tak to neznamená, že ve válečném konfliktu nahradí 3-4 modernizované T-90ky, které stojí stejně.
Ostatně, proč i v USA začínají uvažovat o obnově F-15? Protože s Raptory a možná i Ligthningy třetí světovou vyhrát nepůjde. Ono se totiž ukazuje, že všechny ty supersrandy, jako tvarový stealth, LPI AESA radary, supercruise, interní pumovnice a modulární architektura jsou dobré tak na machrování, ale v reálném "full scale" konfliktu si svou přemrštěnou složitost neobhájí.
Takže prosím, už žádné cancy, že Su-57 není hotový. Nebo, že se to táhne. Na rozdíl od Vás, Rusáci moc dobře vědí, co je nejefektivnější zbrojení.
Já taky nekritizuji, že F-22 se zařízl po cca stovce sériových kusů (zbytek byly předsérie), protože nevidím do karet americkým plánovačům, proč se rozhodli zahodit 70 miliard USD v programu a nesnížili tak kusovou cenu Raptora z příšerných 450 miliónů dolarů (rozpočtené náklady vč. vývoje) na nějakou rozumnější částku a místo toho špekulují jak poslat do Raptorových vod Ligthinga a nebo dokonce obnovit výrobu starých Eaglů. Ale asi k tomu měli lepší důvod, než si mnozí myslíme.Skrýt celý příspěvekfenri Add motory: to je samozřejmě nesmysl, co říkáte. Spousta slavných letadel v prvních iteracích nad konkurenty výkonem nečněla. Su-57 s 41 není hůř motorizovaný, než jiné ...Zobrazit celý příspěvek
fenri
Add motory: to je samozřejmě nesmysl, co říkáte. Spousta slavných letadel v prvních iteracích nad konkurenty výkonem nečněla. Su-57 s 41 není hůř motorizovaný, než jiné stroje. Stejně, jako na tom byl Spitfire Mk. I a II., stejně jako na tom byly první Mustangy a tak bych mohl pokračovat dlouho. Spousta letadel během svého vývoje X-krát vyměnila motory. Nikdo se nad tím nepodivuje. Spousta letadel (hlavně civilních) se souběžně dělá s různými motory (objednáte si, co chcete). Podle vás ale Su-57 s počátečním motorem není hotový Su-57. Evidentní kravina.
Dovolim si i nadale nesouhlasit. Su-57 je jednoznacne hur motorizovany nez jeho protejsek, coz neni nic jineho nez F-22 (no a s rychlosti s jakou se finalni verze Su-57 skutecne objevi to mozna stihne i evropsky next gen). To ero bylo od zacatku zamysleno s novymi motory, kde i podle samotne ruske strany ma jit o generacni skok (snad mi ted nezacnete tvrdit ze pujde o skok rovnou do 6. generace a petku uz Rusove maji). Soucasne motory jsou spoluduvodem nezavadeni Su-57, neukonceni projektu a nezaceti seriove produkce. Tohle nelze s Mustangem a Spitfirem srovnavat ani proto nahore napsane, ani proto ze se zde bavime o vyvoji v case miru vs. o tom co se vyvijelo za plnych boju behem nejkravavejsiho konfluktu historie. Trosku jiny rezim, nemyslite?
Takze ne, za evidentni kravinu i nadale povazuji vasi snahu to nejak okecat. Su-57 zkratka byl zamyslen s novymi motory, drak/avionika je hotova driv nez motory, tak testuji alespon to co muzou, ale hotove letadlo to proste neni. Kdyz dobre tak to tomu dopreju oznaceni betaverze. Verze 1.0 bude az s Izdělije 30 (a nakolik i ta bude bojove pouzitelna je taky s otaznikem, argumenty co postnul shania povazuji i ja za naprosto relevantni a ze je zbytek Su-57 jiz hotovy teda neverim ani omylem).Skrýt celý příspěvekJara: Ad Izolonvanost Ruska, oni za to moc nemohou co byjste jim poradil na jedné straně Čína na druhé NATO a držet Rusko pohromadě taky není jen tak. Jara A co vám vadí na ...Zobrazit celý příspěvek
Jara:
Ad Izolonvanost Ruska, oni za to moc nemohou co byjste jim poradil na jedné straně Čína na druhé NATO a držet Rusko pohromadě taky není jen tak.
Jara
A co vám vadí na motorech ze Su35??? Že nemohou být na stroji 5 generace? Absence Supercruise F35 tuto vlastnost snad má? Hmm.... ty motory jsou dobré ikdyby u nich zůstalo, ale vyvíjejí se silnější, tady prostě Rusům není co hanit
Ad 1)
Samozrejme ze si za svou izolovanost mohou Rusove jen sami, svym pricinenim. To ze je z jedne strany NATO jeste donedavna nic neznamenalo. Dokud se Rusko jevilo jako demokraticka zem respektujici sve sousedy a nevyhrozujici tu jednomu tu druhemu, nebyl problem aby s nimi spolupracovali jak americke tak predevsim evropske firmy. Zvlaste pak Nemci vzdy preferovali i preferuji se s Ruskem domluvit, rozvyjet obchod, spolecne vzkvetat. V tehle evrope si sveho nepritele najde jen ten kdo si jej sam udela. A presne to se stalo. Demokraticke Rusko si z NATO udelalo nepritele samo svymi ciny posledni doby, ktere vyustili az v sankce mirici prave a predevsim na vojensky material, vojenskou spolupraci. Nevim v jake realite je v tom Rusko nevine, naopak, kdo chce kam...
Ad 2)
Motory z Su-35 se parametrove nevyrovnaji jinym motorum letadel 5. generace. Priznava to vedeni ruskeho letectva samo (jak uz tu nekdo uvedl, mimojine tim ze Su-57 hromadne nezavede), priznava to vyrobce, ktery se je ani nesnazil zakrytovat a ktery na novych motorech odzacatku projektu pracuje, neb meli byt od zacatku Su-57 nedelitelnou soucasti, a nakonec to priznavate i vy sam kdyz si na pomoc sve argumentaci zavolate F-35. Proc probuh furt nekdo citi potrebu plest F-35 s Su-57? Fenriho chapu, ten nesrovnaval letadla ale projekty, delku vyvoje atd., ale kdyz zacneme mluvit o parametrech tak snad nebudeme porovnavat dvoumotorak pro vybojovani vzdusne nadvlady s jednomotorovou nahradou A-10, F-16 atd. To taky muzeme zacit porovnavat pandura s armatou (vzdyt je to oboje obrnenec) a jine perly patrici nekam na Zena a zivot, ale snad ne sem. Takze ne, to ze jednomotorova F-35 supercruise neumi neospravedlnuje to, ze to neumi Su-57, ani castecne.Skrýt celý příspěvekNad fenriho argumentami neostava nic ine len sa zabavat.... 1,4mld cinanov urcite dnom aj nocou nerobia nic ineho len kopiruje daky hlupy motor a 140milionov rusov vitazi nad ...Zobrazit celý příspěvek
Nad fenriho argumentami neostava nic ine len sa zabavat.... 1,4mld cinanov urcite dnom aj nocou nerobia nic ineho len kopiruje daky hlupy motor a 140milionov rusov vitazi nad vsetkym...
aj minule sa mi pacili prirovnanie ako su americania neschopni a vsetko okopirovali od najdokonalejsich rusov lebo maju ubohu uroven skolstva... Hej lebo v Rusku je kazdy minimalne raketovy vedec ktory zaviedol novu fyzikalnu teoriu...Skrýt celý příspěvekFenri, Jara, nevím, proč nás přesvědčujete, že staré motory vlastně nejsou problém. Přesvědčovat by jste měli Ruské letectvo. To totiž odmítá Su-57 objednávat a zavádět do ...Zobrazit celý příspěvek
Fenri, Jara,
nevím, proč nás přesvědčujete, že staré motory vlastně nejsou problém. Přesvědčovat by jste měli Ruské letectvo. To totiž odmítá Su-57 objednávat a zavádět do výzbroje a radši počká dalších min. 6 let. A oficiální vysvětlení je, že čekají na verzi s novým motorem.
Mimochodem, Mustang i Spitfire jsou pěkný příklad. První verze měli slabší motory, v případě Mustangu to byl naprosto jiný typ motoru a Merlin z něj pak udělal úplně odlišné letadlo. Ale to nebránilo, aby ty první verze byly vyráběny ve velkých sériích a úspěšně nasazeny. Což se zdá, u Su-57 nehrozí. A 4 - 15 letadel za 6 let opravdu není série ani v dnešních podmínkách, nesrovnávám čísla s letadly z 2.sv.v.Skrýt celý příspěvekfenri: Určite nie, pretože niekto za fakty vydáva aj to, čo s realitou nemá vôbec nič spoločné. Mimochodom, netušil som, že sa na vývoji stíhačiek podieľa celé obyvateľstvo danej ...Zobrazit celý příspěvek
fenri:
Určite nie, pretože niekto za fakty vydáva aj to, čo s realitou nemá vôbec nič spoločné. Mimochodom, netušil som, že sa na vývoji stíhačiek podieľa celé obyvateľstvo danej krajiny, toľko kvalifikovaných inžinierov a človek o tom ani nevie :)Skrýt celý příspěvekjanusinko: co jsou to reálná fakta? A co jsou nereálná fakta? Nejsou fakta z definice reálná? A reálná fakta jsou podle vás to, chcete slyšet? Shania: 1.4 mld číňanů není ...Zobrazit celý příspěvek
janusinko: co jsou to reálná fakta? A co jsou nereálná fakta? Nejsou fakta z definice reálná? A reálná fakta jsou podle vás to, chcete slyšet?
Shania: 1.4 mld číňanů není schopno okopírovat přes dvacet let starý ruský motor. A ano, 330 mil Američanů, spolu s Izraelci, Brity, Turky, Nory, Australany, Španěly, Italy... vyvine o něco komplikovanější letoun a něco rychleji, než necelých 150 mil. Rusů. Fakt vám to přijde jako takový super úspěch a Su-57 jako propadák, či neúspěch?Skrýt celý příspěvekAk to zostručníme, tak Su-57 sa dostane v zaujímavých počtoch výzbroje RF v čase, keď už budú Amíci mať minimálne technologický demonštrátor ďaľšej generácie strojov a F-22 sa už ...Zobrazit celý příspěvek
Ak to zostručníme, tak Su-57 sa dostane v zaujímavých počtoch výzbroje RF v čase, keď už budú Amíci mať minimálne technologický demonštrátor ďaľšej generácie strojov a F-22 sa už pomaly budú zberať do dôchodku. A bez masívnejšieho zavedenia strojov 5.generácie nebudú môcť Rusi efektívne navrhovať 6. generáciu.
Skrátka nie je šanca ani teoreticky, že Rusko čo i len zníži náskok USA pri vývoji moderných bojových strojov.Skrýt celý příspěvekPre fenri: Jara: ale aj ostatných, odporúčam tento článok, na základe ktorého si snáď už dajú reálne fakty do uceleného ...Zobrazit celý příspěvek
Pre fenri: Jara:
ale aj ostatných, odporúčam tento článok, na základe ktorého si snáď už dajú reálne fakty do uceleného kontextu.
http://www.armadninoviny.cz/ru... Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...