Armáda ČR pořídí šest desítek obrněných vozidel TITUS na podvozku TATRA

TITUS / TATRA TRUCKS

Vláda České republiky v pondělí 24. 7. 2017 schválila zakázku na pořízení obrněných vozidel TITUS pro potřeby ozbrojených sil. Armáda České republiky tak do své výzbroje postupně získá na šest desítek těchto vozidel ve třech provedeních.

V letech 2020 až 2024 pro Armádu České republiky vyrobí kopřivnická společnost TATRA TRUCKS 62 vozidel TITUS, dodávky armádě pak zajistí společnost TATRA EXPORT. Z celkového počtu bude 6 kusů připadat na verzi velitelsko-štábní, 36 vozidel bude spojovacích a 20 vozidel pak v provedení místo koordinace palebné podpory (MKPP).

Dodávka obrněných vozidel TITUS bude zahrnovat i logistické a výcvikové zabezpečení, tedy dílenské a servisní soupravy i náhradní díly a také školení a výcvik techniků a obsluh vozidel.

„Je to poprvé za posledních několik desítek let, kdy český výrobce pro českou armádu vyrobí sofistikovanou obrněnou techniku světové kvality, která byla vyvinuta domácími specialisty na českém podvozku," řekl Petr Rusek, předseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS.

Poslední obrněnou bojovou techniku vyvinutou a vyrobenou na našem území s českým podvozkem, která se dostala do výzbroje československých nebo českých ozbrojených sil, představovaly obrněné transportéry OT-64 SKOT a houfnice DANA, pocházející ze 60. a 70. let.

Výrobou vozidel TITUS tak společnost TATRA TRUCKS potažmo český obranný průmysl dokazuje, že je opět schopen české armádě zajišťovat dodávky špičkové bojové techniky světových parametrů.

Vozidla TITUS bude Armáda České republiky využívat při plnění úkolů a misí v zahraničí i na území ČR, a to i v rámci integrovaného záchranného systému, kde mohou plnit funkci mobilních komunikačních a řídících prostředků v případě krizových situací.

Armáda ČR je v současné době vybavena v dané oblasti již zastaralou technikou, která vyžaduje obměnu, díky nové technice dojde k rozšíření a zrychlení schopností velení a řízení nasazených jednotek. To vše se pak pojí především se zásadní generační obměnou komunikačních a informačních systémů," řekl náčelník Generálního štábu AČR armádní generál Josef Bečvář.

Nahlásit chybu v článku


Související články

RETIA dodala Armádě ČR již šestý radar ReVISOR

Ve čtvrtek 29. června byl završen další z úspěšných projektů pardubické společnosti RETIA, předního ...

Armáda ČR: Špičková protivzdušná obrana krátkého dosahu

V posledních letech Armáda ČR do výzbroje zavedla několik špičkových prostředků protivzdušné obrany ...

Americká mise bitevníků L-159 ALCA úspěšně pokračuje

Americká firma Draken International přesunula 11 lehkých bitevních a cvičných letadel L-159 ALCA na ...

Polská armáda testuje českou útočnou pušku CZ BREN 2

Polské ozbrojené složky v současné době testují pistole, samopaly i útočné pušky České zbrojovky. ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Nesher
    14:41 24.06.2019

    Dnes byla podepsána, takřka dva roky po té co byl záměr schválen vládou, smlouva mezi MO a Eldis Pardubice (součást holdingu CSG) na dodání 62 kusů vozidel Titus. Celková cena ...Zobrazit celý příspěvek

    Dnes byla podepsána, takřka dva roky po té co byl záměr schválen vládou, smlouva mezi MO a Eldis Pardubice (součást holdingu CSG) na dodání 62 kusů vozidel Titus. Celková cena dodávky je 6,072 mld. Kč (včetně DPH, logistické podpory a školení personálu). Dodávky budou probíhat v letech 2022-23.

    http://www.mocr.army.cz/inform... Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      16:53 24.06.2019

      Jako dobrá zpráva to je , ale ta pomalost mi nedává žádný smysl. Pokud vznikl problém s prověrkou, tak vymyslet řešení (účelově to prohnat přes jinou firmu co prověrku má) je ...Zobrazit celý příspěvek

      Jako dobrá zpráva to je , ale ta pomalost mi nedává žádný smysl. Pokud vznikl problém s prověrkou, tak vymyslet řešení (účelově to prohnat přes jinou firmu co prověrku má) je otázka spíš minut či hodin a pak to zorganizovat papírově je otázka měsíce či dvou.Skrýt celý příspěvek

      • stirling
        12:27 25.06.2019

        Jo je to záhada proč se to táhlo takovou dobu, ale tipnul bych si, že někdo chtěl dát CSG trošku přes prsty tak "vznikl" problém s prověrkou, protože problém u těch nově vyráběných ...Zobrazit celý příspěvek

        Jo je to záhada proč se to táhlo takovou dobu, ale tipnul bych si, že někdo chtěl dát CSG trošku přes prsty tak "vznikl" problém s prověrkou, protože problém u těch nově vyráběných pandurů nebyl.
        No každá kapka dobrá tak si můžeme odškrtnout jednu položku ze seznamu.
        Letos zatím našlápnuto, nové tatry, investice do L159, 2ks casa (i když tady mě ta cena se slevou přijde dosti vysoká), teď titus, snad se konečně podepíšou i radary a pak ještě nastartuje lehké 4x4 a jestli se bude dařit i reálně pokročit s výběrem bvp tak to bude po dlouhé době opravdu úspěšný rok.Skrýt celý příspěvek

        • rabl
          19:56 25.06.2019

          Možná ty prověrky mají souvislost s podezřením na financování CSG z ruska které se oběvilo tuším před cca rokem.

          Možná ty prověrky mají souvislost s podezřením na financování CSG z ruska které se oběvilo tuším před cca rokem.

  • PavolR
    17:16 27.08.2018

    Ako pozerám na bočnom paneli sledovania siete, Titusy sa vám už pohli ...Zobrazit celý příspěvek

    Ako pozerám na bočnom paneli sledovania siete, Titusy sa vám už pohli dopredu:
    https://www.ceskenoviny.cz/zpr... Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    16:16 01.08.2017

    MALI: tak jsem to myslel. Přeci jen nejprve se stejně vyrobí BVP, pak odvozené speciály co jsou nejnutnější - tedy klidně celkem 210 nejnutnějších vozidel. ShM může chvíli počkat, ...Zobrazit celý příspěvek

    MALI:
    tak jsem to myslel. Přeci jen nejprve se stejně vyrobí BVP, pak odvozené speciály co jsou nejnutnější - tedy klidně celkem 210 nejnutnějších vozidel. ShM může chvíli počkat, a na výrobu následně navázat. Stejně tak jako vozidla palebné podpory, C-RAM a kdo ví co všechno dalšího :))Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    16:04 01.08.2017

    To Nesher, Rase: Ano, jsem si naprosto jistý, v těch 210 ks Sh minomet nebude (bohužel), jedině, že by to bylo až v rámci toho nadpočtu (jak píše Rase) ale to by pak bylo až po ...Zobrazit celý příspěvek

    To Nesher, Rase:
    Ano, jsem si naprosto jistý, v těch 210 ks Sh minomet nebude (bohužel), jedině, že by to bylo až v rámci toho nadpočtu (jak píše Rase) ale to by pak bylo až po roce 2025, nicméně s novými Sh minomety pro PozS AČR se počítá (ale zatím ne na podvozku těžkého BVP).Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    13:35 01.08.2017

    Minomet potvrdilo už docela dost lidí od armády i tisku, tak nevím, proč jim nevěřit. I kdyby to mělo být 210 vozidel různých verzí + k nim ShM (nad počet), tak hlavně že s nimi MO ...Zobrazit celý příspěvek

    Minomet potvrdilo už docela dost lidí od armády i tisku, tak nevím, proč jim nevěřit. I kdyby to mělo být 210 vozidel různých verzí + k nim ShM (nad počet), tak hlavně že s nimi MO počítá (jak se zdá)Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    12:46 01.08.2017

    Mali Jste si jistý? V červnovém či květnovém čísle ATM jasně psali, že jednou z poptávaných variant v rámci kontraktu na nová BVP je i samohybný minomet. Navíc mi potvrdil i ...Zobrazit celý příspěvek

    Mali
    Jste si jistý? V červnovém či květnovém čísle ATM jasně psali, že jednou z poptávaných variant v rámci kontraktu na nová BVP je i samohybný minomet. Navíc mi potvrdil i kamarád z MO, že se s minomety jednoznačně počítá, jen není jasné jestli se půjde dražší cestou věžového kompletu či levnější cestou klasické předem nabíjené zbraně umístěné v korbě. Čímž neříkám, že nemáte pravdu.

    Starlight
    V pohodě, i mistr tesař se někdy utne Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    08:10 01.08.2017

    To Starlight: velitel palebné čety zatím stále jezdí s UAZ 469, dělostřelci by jej časem chtěli vyměnit za IVECO, ale zatím na to nejsou peníze; MKPP by ale nemělo být totožné s ...Zobrazit celý příspěvek

    To Starlight:
    velitel palebné čety zatím stále jezdí s UAZ 469, dělostřelci by jej časem chtěli vyměnit za IVECO, ale zatím na to nejsou peníze;
    MKPP by ale nemělo být totožné s vozidlem velitele baterie, i když by v něm měl také pracovat, ale nebude tam sám (MKPP se počítají začlenit ve více (3) taktických úrovních, možná i s různým vybavením, hlavně z hlediska SW);

    To Nesher:
    obávám se, že ta poslední informace ohledně ShM není zcela úplně pravdivá. Rozhodně to nebude v těch 210 kusech, které jsou nyní v plánu (co však bude následovat potom, to už nevím).Skrýt celý příspěvek

  • Starlight
    17:45 31.07.2017

    @ Nesher Promiň za to vozidlo velitele palebné čety. Já se překouknul, mělo to být velitelství baterie. MALI je to tak správně, že? @ MALI Předpokládám správně, že velitel ...Zobrazit celý příspěvek

    @ Nesher
    Promiň za to vozidlo velitele palebné čety. Já se překouknul, mělo to být velitelství baterie. MALI je to tak správně, že?

    @ MALI
    Předpokládám správně, že velitel palebné čety jezdí stále ve osobním terénním vozidle kategorie M1G, tedy UAZ 469 nebo Land Rover?Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    16:23 31.07.2017

    Lukas Podle posledních informací by samohybné minomety měly být součástí dodávek nových BVP. Pro polský průmysl by to mohla být šance na export systému Rak (pravděpodobně jediný ...Zobrazit celý příspěvek

    Lukas
    Podle posledních informací by samohybné minomety měly být součástí dodávek nových BVP. Pro polský průmysl by to mohla být šance na export systému Rak (pravděpodobně jediný produkt polského zbrojního průmyslu o který by mohla mít AČR zájem). Bohužel aktivita PGZ směrem k našemu MO je nulová, PGZ nebyla přítomna dokonce ani na IDETu.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    11:37 27.07.2017

    To Lukas: úkolem MKPP je analýza informací z průzkumných prostředků, požadavků na palebnou podporu od vojsk a informací o stavu vlastních palebných prostředků, na základě aktuální ...Zobrazit celý příspěvek

    To Lukas:
    úkolem MKPP je analýza informací z průzkumných prostředků, požadavků na palebnou podporu od vojsk a informací o stavu vlastních palebných prostředků, na základě aktuální taktické situace pak určuje jak se bude daný cíl ničit ( = Targeting). Případně může i počítat palebné prvky pro jednotlivé palebné prostředky, ale to není jeho primární funkce.
    Tento hlavní úkol MKPP (Targeting) nemůže dělat FO, protože k tomu nemá pravomoc, může však přímo řídit dělostřeleckou palbu na konkrétní cíl (o tom kdo a jak na tento cíl bude střílet se rozhodne v MKPP). MKPP proto nepotřebuje přesnou navigaci ani přesné senzory na lokalizaci cíle (tento úkol zabezpečují dělostřelecké Pz prostředky - v AČR to jsou jen u dělostřeleckého pluku: Sněžka-M, LOS-M a LOV-Pz, k tomu jejich výnosné soupravy FO), dále prostřednictvím sítě C4ISTAR by to měli být i vojskoví průzkumníci, UAV atd. - takže průzkumných informací by měl být dostatek. MKPP ale musí mít místo pro funkcionáře, kteří rozhodují o způsobu ničení konkrétních (pomocí SW funkcí MKPP předzpracovaných cílů) a o způsobu použití vlastních (případně i přidělených) palebných prostředků, dále specifický SW (pro SW podporu rozhodování osádky "MKPP" a dostatečně kvalitní spojovací prostředky. K tomu prostředky pro výrobu energie (elektrocentrálu), a systémy pro zabezpečení činnosti osádky (jako např. topení, klimatizaci, filtroventilaci atd...).
    Z hlediska přepravy (lépe integrace) minometu bych na Titusu viděl spíš 120 mm minomet, jak 81 mm (ten bych viděl spíš klasicky nesený).Skrýt celý příspěvek

  • Lukas
    08:09 27.07.2017

    Rozumiem, pytam takie zadanie można realizować przy pomocy różnego wyposażenia. Może to być prosty transporter, przewożących obserwatorów artyleryjskich (FO) który ma lepsza ...Zobrazit celý příspěvek

    Rozumiem, pytam takie zadanie można realizować przy pomocy różnego wyposażenia.
    Może to być prosty transporter, przewożących obserwatorów artyleryjskich (FO) który ma lepsza łączność oraz nawigacje.
    A może to być skomplikowany pojazd jak np. Stryker M1131

    Skoda że ACR nie zdecydowała się na Titusa - transporter moździerza 81mm (coś jak amerykański M1129)Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    21:05 26.07.2017

    Mali
    Díky za upřesnění, vycházel jsem z informací uveřejněných na Palbě. Ale v podstatě tak nějak jsem si to představoval.

    Mali
    Díky za upřesnění, vycházel jsem z informací uveřejněných na Palbě. Ale v podstatě tak nějak jsem si to představoval.

  • MALI
    20:26 26.07.2017

    To Nesher / Lukas: MKPP není náhrada za "štábák" velitele palebné čety (ten žádný "štábák" nemá), ale má to být náhrada za současné KPP (koordinátory palebné podpory, které jsou ...Zobrazit celý příspěvek

    To Nesher / Lukas:
    MKPP není náhrada za "štábák" velitele palebné čety (ten žádný "štábák" nemá), ale má to být náhrada za současné KPP (koordinátory palebné podpory, které jsou nyní skutečně na starých PV3S); má to být místo koordinace palby - tím je řečeno vše - bude sbírat Pz informace od klasických průzkumníků, dělostřeleckých průzkumníků, požadavky na palbu od pozemních jednotek, musí mít přehled o vlastních dostupných prostředcích ničení, o stavu jejich zásoby munice, musí umět vyhodnocovat nebezpečnost cílů a přidělovat cíle k ničení konkrétním palebným prostředkům, včetně optimalizace jejich režimu palby. Konkrétní TTP však zatím v otevřených zdrojích nikde nenajdete - ještě nejsou uvolněny.Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    18:58 26.07.2017

    Lukas Jsou to velitelsko-štábní vozidla velitele palebné čety dělostřelectva, dnes tuto roli u AČR plní "muzeální" Pragy V3S se skříňovou nástavbou. Přesné parametry nikde ...Zobrazit celý příspěvek

    Lukas
    Jsou to velitelsko-štábní vozidla velitele palebné čety dělostřelectva, dnes tuto roli u AČR plní "muzeální" Pragy V3S se skříňovou nástavbou. Přesné parametry nikde nenajdete, bude se to asi ještě definovat (proto se bude smlouva podepisovat až příští rok) a také si myslím, že detailnější technicko-operační parametry budou asi utajovány.Skrýt celý příspěvek

  • Lukas
    18:22 26.07.2017

    Ktoś wie jakie wyposażenie będzie miał
    "vozidel pak v provedení místo koordinace palebné podpory (MKPP)."

    Gdzieś jest opis wymagań taktyczno-technicznych?

    Ktoś wie jakie wyposażenie będzie miał
    "vozidel pak v provedení místo koordinace palebné podpory (MKPP)."

    Gdzieś jest opis wymagań taktyczno-technicznych?

  • leviathan
    15:49 26.07.2017

    Zemak : Tatrapan ma tiez modularnu nastavbu. Problem je, ze prave kvoli modularnym blokom je priestor osadky oddeleny od priestoru kabiny - a to je problem.

    Zemak : Tatrapan ma tiez modularnu nastavbu. Problem je, ze prave kvoli modularnym blokom je priestor osadky oddeleny od priestoru kabiny - a to je problem.

  • lukus
    12:48 26.07.2017

    Titus se mi nelíbí, raději bych viděl v admáděi VEGY nebo IMI Wildcat.

    Titus se mi nelíbí, raději bych viděl v admáděi VEGY nebo IMI Wildcat.

  • mikojan29
    08:18 26.07.2017

    Titus sa mi páči, je to moderné MRAP, aj keď som čakal, že bude s motorom Tatra. Keď sa tu trochu porovnáva Tatrapan a Titus, tak áno, koncepcia Tatrapanu je už minimálne 20 rokov ...Zobrazit celý příspěvek

    Titus sa mi páči, je to moderné MRAP, aj keď som čakal, že bude s motorom Tatra. Keď sa tu trochu porovnáva Tatrapan a Titus, tak áno, koncepcia Tatrapanu je už minimálne 20 rokov stará, ale je osvedčená a aj v reálnych konfliktoch. Možno by to chcelo nejaký upgrade - povedzme modernejší podvozok, výkonnejší motor. Dizajn je poplatný účelu, je to MRAP. Porovnávajú sa tu dva pohľady na MRAP, či už dizajnovo ale aj dobou výroby. Tatrapan sa mi tiež páči a hlavne, už má vychytané detské choroby a osvedčil sa, tak netreba ho haniť..Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    07:53 26.07.2017

    Tatrapan je koncepce z poloviny 80tých let a je blíž k náklaďáku. Kabinu má oddělenou od prostoru korby a dokonce sklopnou. Pro účely naplnění korby nějakou elektronikou by asi ...Zobrazit celý příspěvek

    Tatrapan je koncepce z poloviny 80tých let a je blíž k náklaďáku. Kabinu má oddělenou od prostoru korby a dokonce sklopnou. Pro účely naplnění korby nějakou elektronikou by asi vyhověl ale proč kupovat něco horšího, když je k dispozici lepší? Jen kvůli ceně? To můžeme srovnávat Šakal s Pumou. Můžeme být rádi, že nevzali od Nexteru rovnou Griffona, ten je ještě dražší.Skrýt celý příspěvek

  • Arthur
    22:01 25.07.2017

    Základné pancierovanie TATRAPAN-u použité na vozidle odolá strelám 7,62×51 NATO (STANAG 4569 Level1) t.j. krytovanie motora a nádrží na úrovni Level 1. Strecha kabíny na úrovni ...Zobrazit celý příspěvek

    Základné pancierovanie TATRAPAN-u použité na vozidle odolá strelám 7,62×51 NATO (STANAG 4569 Level1) t.j. krytovanie motora a nádrží na úrovni Level 1.
    Strecha kabíny na úrovni Level 3.

    V prípade potreby je dostupná modifikácia keramickými plátmi, ktoré zvyšujú balistickú odolnosť, až proti strelám 7,62×51 s wolframovou špičkou (STANAG 4569 Level 3).
    Tieto keramické pláty dokážu namontovať dve osoby behom troch hodín.

    Dno kabíny je vystužené a dosahuje balistickú ochranu proti mínam. Posádka je tak v bezpečí pred výbuchom míny o ekvivalentu 6 kg TNT (podlaha kabíny Level 2A).

    to flanker.jirka: "Kdyby raději armáda konečně nahradila velké množství starých vozů UAZ 469 ve veteránském věku, které tu provozují v hustém silničním provozu i bez bezpečnostních pásů, tak udělá mnohem lépe, ale z toho se moc neusype. ... jde o to, že UAZy měly být už nahrazeny pomocí LR Defender, ale to se nepodařilo, mezitím se LR přestaly vyrábět. A chybělo málo, počet UAZů, které zbývaly na výměnu by bylo cca za cenu 3 kusu Pandurů."

    Len jedna poznámka resp. príklad: OS SR resp. MO SR obmenilo v priebehu minulých rokov 140 kusov za cca 10,5 miliónov EUR t.j. 75 000 EUR / ks Land Rover Defender 110 SW s dodatkom, ktorí politici radi používajú: "Nákupy prebiehali cez akvizičnú agentúru NATO, čo im malo zabezpečiť férovosť." Žiaľ v slove férovosť a spokojne použime aj transparentnosť (aj tie radi papúškujú) nikde nenachádzame HODNOTU ZA PENIAZE.
    Čo na tom, že tie LR Defendery sa onedlho prestali vyrábať a vychádzali z koncepcie niekoľko desiatok rokov dozadu, kde bezpečnosť napr. aj vo vašom zmienenom "hustém silničním provozu" ako správne píšete vyššie by si okrem iných prvkom pasívnej a aktívnej bezpečnosti vyžiadali v tomto desaťročí a po dobu čo ich budú v OS SR používať aspoň tie AIRBAGY...
    https://dennikn.sk/27302/zbroj...

    Pri tejto príležitosti bezpečnosti dennodenného používania LR Defender 110 SW nielen v silničnom provoze vojakmi OS SR kde v prípade nehody nasadzujú svoje krky (skôr hlavy) a ďalšie časti končatín a tela sa vždy pousmejem (z hľadiska štatistiky resp. pravdepodobnosti) keď niekto byť oprávnene kritizuje protimínovú ochranu napr. BVP Šakal (Mexa) v hypotetickom konflikte resp. pri cvičení...Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 4