Armáda ČR pořídí šest desítek obrněných vozidel TITUS na podvozku TATRA
- 24. 7. 2017
- 70 komentářů
- Tisková zpráva
Vláda České republiky v pondělí 24. 7. 2017 schválila zakázku na pořízení obrněných vozidel TITUS pro potřeby ozbrojených sil. Armáda České republiky tak do své výzbroje postupně získá na šest desítek těchto vozidel ve třech provedeních.
V letech 2020 až 2024 pro Armádu České republiky vyrobí kopřivnická společnost TATRA TRUCKS 62 vozidel TITUS, dodávky armádě pak zajistí společnost TATRA EXPORT. Z celkového počtu bude 6 kusů připadat na verzi velitelsko-štábní, 36 vozidel bude spojovacích a 20 vozidel pak v provedení místo koordinace palebné podpory (MKPP).
Dodávka obrněných vozidel TITUS bude zahrnovat i logistické a výcvikové zabezpečení, tedy dílenské a servisní soupravy i náhradní díly a také školení a výcvik techniků a obsluh vozidel.
„Je to poprvé za posledních několik desítek let, kdy český výrobce pro českou armádu vyrobí sofistikovanou obrněnou techniku světové kvality, která byla vyvinuta domácími specialisty na českém podvozku," řekl Petr Rusek, předseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS.
Poslední obrněnou bojovou techniku vyvinutou a vyrobenou na našem území s českým podvozkem, která se dostala do výzbroje československých nebo českých ozbrojených sil, představovaly obrněné transportéry OT-64 SKOT a houfnice DANA, pocházející ze 60. a 70. let.
Výrobou vozidel TITUS tak společnost TATRA TRUCKS potažmo český obranný průmysl dokazuje, že je opět schopen české armádě zajišťovat dodávky špičkové bojové techniky světových parametrů.
Vozidla TITUS bude Armáda České republiky využívat při plnění úkolů a misí v zahraničí i na území ČR, a to i v rámci integrovaného záchranného systému, kde mohou plnit funkci mobilních komunikačních a řídících prostředků v případě krizových situací.
„Armáda ČR je v současné době vybavena v dané oblasti již zastaralou technikou, která vyžaduje obměnu, díky nové technice dojde k rozšíření a zrychlení schopností velení a řízení nasazených jednotek. To vše se pak pojí především se zásadní generační obměnou komunikačních a informačních systémů," řekl náčelník Generálního štábu AČR armádní generál Josef Bečvář.
Související články
RETIA dodala Armádě ČR již šestý radar ReVISOR
Ve čtvrtek 29. června byl završen další z úspěšných projektů pardubické společnosti RETIA, předního ...
- 04.07.2017
- 21 komentářů
- Tisková zpráva
Armáda ČR: Špičková protivzdušná obrana krátkého dosahu
V posledních letech Armáda ČR do výzbroje zavedla několik špičkových prostředků protivzdušné obrany ...
- 05.07.2017
- 49 komentářů
- Jan Grohmann
Americká mise bitevníků L-159 ALCA úspěšně pokračuje
Americká firma Draken International přesunula 11 lehkých bitevních a cvičných letadel L-159 ALCA na ...
- 11.07.2017
- 126 komentářů
- Jan Grohmann
Polská armáda testuje českou útočnou pušku CZ BREN 2
Polské ozbrojené složky v současné době testují pistole, samopaly i útočné pušky České zbrojovky. ...
- 24.07.2017
- 42 komentářů
- Jan Grohmann
Tatrapan bych spíš porovnával s Kamazem Typhoon, jsou si docela podobné. Titus je ale jiná kategorie - řekněme, že je to spíš taková celopancéřovaná V3Ska, kterou má i nahrazovat ...Zobrazit celý příspěvek
Tatrapan bych spíš porovnával s Kamazem Typhoon, jsou si docela podobné. Titus je ale jiná kategorie - řekněme, že je to spíš taková celopancéřovaná V3Ska, kterou má i nahrazovat .))Skrýt celý příspěvek
No len aby ste sa toho zastaralého tatrapanu nedočkali aj v českej armáde keď Strnad už kúpil aj VÝVOJ MARTIN. A od Strnada sa kupuje všetko :D
No len aby ste sa toho zastaralého tatrapanu nedočkali aj v českej armáde keď Strnad už kúpil aj VÝVOJ MARTIN. A od Strnada sa kupuje všetko :D
No pani, pokial viem, Tatrapan bol sucastou dodavky raketometov Vampir do Indonezie tusim niekedy v priebehu minuleho roku. Potom bol sucastou dodavky Zuzan do Grecka, sluzil v ...Zobrazit celý příspěvek
No pani, pokial viem, Tatrapan bol sucastou dodavky raketometov Vampir do Indonezie tusim niekedy v priebehu minuleho roku. Potom bol sucastou dodavky Zuzan do Grecka, sluzil v misiach na Cypre, v Iraku, neviem ci Afganistane. Neviem ci si pamatam spravne, niekde pocas tychto nasadeni pod nim vybuchla mina a sam dosiel naspat na zakladnu. Ci posobi tak ci onak, podla mna je to podarene vozidlo, rovnakeho ucelu ako Titus a ano, vedeli na Slovensku take navrhnut uz pred viac nez 20 rokmi.Skrýt celý příspěvek
Tatrapan působil zastarale už v 90 letech a dnes působí už vyloženě archaicky,takový podivný slepenec to je,Myslím,že ho Slováci ani nikde nenabízeli na prodej,protože by to nemělo ...Zobrazit celý příspěvek
Tatrapan působil zastarale už v 90 letech a dnes působí už vyloženě archaicky,takový podivný slepenec to je,Myslím,že ho Slováci ani nikde nenabízeli na prodej,protože by to nemělo smysl.Skrýt celý příspěvek
TATRAPAN je obrněný náklaďák a vzhledem k tomu, že o něj doposud nebyl moc zájem, tak si nemyslím, že by mělo smysl, aby jej nakupovala AČR. Titus je modernější a menší.
TATRAPAN je obrněný náklaďák a vzhledem k tomu, že o něj doposud nebyl moc zájem, tak si nemyslím, že by mělo smysl, aby jej nakupovala AČR. Titus je modernější a menší.
Arthur Vy jste jak malý, ty Vaše 3 mil. € by to plus minus stálo ať by to bylo na jakékoliv obrněné platformě, cena holého vozidla je méně než jedna třetina celkové částky, zbytek ...Zobrazit celý příspěvek
Arthur
Vy jste jak malý, ty Vaše 3 mil. € by to plus minus stálo ať by to bylo na jakékoliv obrněné platformě, cena holého vozidla je méně než jedna třetina celkové částky, zbytek činí vnitřní vybavení (jedná se o vysoce specializované systémy a ne obyčejné OT), ND a další logistické a opravárenské vybavení + výcvik. Prostě sčítáte hrušky a jablka na pak Vám logicky vyjde nesmysl.Skrýt celý příspěvektryskac: Tak to by bolo veľmi zaujímavé porovnanie 3 mil EUR / kus TITUS vs modernizovaný ...Zobrazit celý příspěvek
tryskac: Tak to by bolo veľmi zaujímavé porovnanie 3 mil EUR / kus TITUS vs modernizovaný TATRAPAN
http://www.vyvoj.sk/en/node/77...
http://www.vyvoj.sk/sites/defa...
https://www.msm.sk/downloads/0... Skrýt celý příspěvekTrufa si niekto porovnat TITUSa s TATRAPANom? Ide o 2 vozidla s rovnakym zameranim, tatrapan uz predsa len sluzi nejaky rok aj v ostrom nasadeni. Na prvy pohlad vidim mierne ...Zobrazit celý příspěvek
Trufa si niekto porovnat TITUSa s TATRAPANom? Ide o 2 vozidla s rovnakym zameranim, tatrapan uz predsa len sluzi nejaky rok aj v ostrom nasadeni. Na prvy pohlad vidim mierne rozdielny pristup k rieseniu kabiny - tatrapan ma trambus, titus ma kabinu posunutu az za prednu napravu. Obe vozidla su pohonu 6x6, s tym ze tatrapan ma riaditelne prve 2 napravy, TITUS prvu a poslednu...Skrýt celý příspěvek
Clanek: v podstatě souhlas, sám tvrdím že původní výběr byl všelijaký. Pokud by se ale přihlásil nějaký zahraniční výrobce, tak by to dopadlo jako se SVOS, kdy by Tatra nechtěla ...Zobrazit celý příspěvek
Clanek:
v podstatě souhlas, sám tvrdím že původní výběr byl všelijaký. Pokud by se ale přihlásil nějaký zahraniční výrobce, tak by to dopadlo jako se SVOS, kdy by Tatra nechtěla dodat podvozky, nebo by je předražila. Výsledek by tedy byl stejný. U Tituse je to stejné jako s houfnice mi Caesar II, ty taky snad nikdo nepovažuje za české. Navíc Tatra je pouze zástupcem pro prodej vozidel do ČR a SK. Pokud by je chtěli koupit třeba Maďaři, tak si to řeší Nexter sám (!) Českou stopu tak opravdu můžeme vidět jen v podvozku a vnitřnostech (ty si ale většinou stejně každý zákazník řeší samostatně). U Nexteru zkrátka rychle uplácali nový design a za mě se jim to povedlo. V ČR by takto pěkné vozidlo nikdy nevzniklo, nemáme s tím zkušenosti (oproti Francouzům). Stačí se podívat na Vegu první generace, která byla vyloženě hnusná (bohužel).Skrýt celý příspěvekMossback: že se představitel Tatry a Nexteru nemusí shodnout, kdo má na vozidle větší podíl snad nikoho nepřekvapuje. Ovšem pokud ten tatrovák má na mysli nejen auto, ale celek ...Zobrazit celý příspěvek
Mossback: že se představitel Tatry a Nexteru nemusí shodnout, kdo má na vozidle větší podíl snad nikoho nepřekvapuje. Ovšem pokud ten tatrovák má na mysli nejen auto, ale celek vč. vybavení pro účely spojovací či koordinace palby, je celkem možné, že tyto verze vyvinula CSG, pochybuju že teď poběží za Nexterem, aby jim to naprojektoval. Přitom střeva těchto verzí mohou být dražší než vlastní vozidlo.Skrýt celý příspěvek
V článku citovaný předseda představenstva TATRA TRUCKS tvrdí, že Titus byl "vyvinut domácími specialisty na českém podvozku". Nic proti Titusu nebo Tatře, ale ti"domácí ...Zobrazit celý příspěvek
V článku citovaný předseda představenstva TATRA TRUCKS tvrdí, že Titus byl "vyvinut domácími specialisty na českém podvozku".
Nic proti Titusu nebo Tatře, ale ti"domácí specialisté" jsou doma v zemi galského kohouta... Tatra dodala "pouze" podvozek.
Jak uvedl výkonný ředitel Nexter Systems u příležitosti prvního veřejného představení Titusu v roce 2013 na výstavě DSEI v Londýně - rodina vozidel Titus zabrala společnosti dva roky interního vývoje a investic.
M. Zdobinský (ATM 11/2013, s. 16-17) doslova uvádí: „Francouzský výrobce tento typ vyvinul zcela ve vlastní režii...“Skrýt celý příspěvek@Rase Ten postup od roku 2015 urcite nebude z tech nejcistejsich. Precijen se tehda o zakazku poprali jen dve firmy a ja bych se vsadil ze se o to poprali JEN dve firmy i proto, ...Zobrazit celý příspěvek
@Rase
Ten postup od roku 2015 urcite nebude z tech nejcistejsich. Precijen se tehda o zakazku poprali jen dve firmy a ja bych se vsadil ze se o to poprali JEN dve firmy i proto, ze objem zakazky nebyl pro nikoho dalsiho zajimavy. Hodne by me zajimalo jaka by byla vysoutezena cena pokud by se od zacatku jednalo o 300 kusech a mam duvodne podezreni ze 3mil Euro za kus by to urcite nebylo. Apropo, nerozumim zde nekolikrat spomenutou opci na nakup dalsiho poctu vozidel ve smyslu ze by toto snad melo tu aktualni zakazku prodrazovat. Proboha proc? Odkdy je potencialni prislib kupujiciho vyrobci, ze od nej v budoucnu vemu vic kusu duvodem na to aby zdrazil?!Skrýt celý příspěvekZa 62 ks vozidiel Titus dá AČR 4,8 mld. CZK bez DPH, teda cca 77 419 354 CZK bez DPH za kus = 2 974 921,38 EUR bez DPH za kus. (Kurz NBS zo dňa: 24.7.2017 EUR 1 = 26,024 ...Zobrazit celý příspěvek
Za 62 ks vozidiel Titus dá AČR 4,8 mld. CZK bez DPH, teda cca 77 419 354 CZK bez DPH za kus = 2 974 921,38 EUR bez DPH za kus.
(Kurz NBS zo dňa: 24.7.2017 EUR 1 = 26,024 CZK)
Nechám sa prekvapiť koľko dá AČR za tie nové BVP-čka resp. koľko kusov za 5 mld. CZK vysúťaží, keď 6x6 Titus AČR výjde na cca 3 mil EUR bez DPH za jeden kus...Skrýt celý příspěvekflanker.jirka: Dobře, tak to se podíváme do historie celého nákupu vozidel Titus pro AČR. Historie sahá do konce roku 2015, kdy armáda vypsala tendr na nákup 42 obrněných vozidel ...Zobrazit celý příspěvek
flanker.jirka:
Dobře, tak to se podíváme do historie celého nákupu vozidel Titus pro AČR. Historie sahá do konce roku 2015, kdy armáda vypsala tendr na nákup 42 obrněných vozidel na podvozcích Tatra. V tomto tendru zvítězil Titus nad vozidlem Vega. V roce 2016 došlo ke změně plánů a armáda chce zhruba sedminásobně více vozidel Titus (cca 300). Vozidla budou nakoupena v několika vlnách a to v letech 2019 až 2023. Spolu s tím vzroste i předpokládaná hodnota projektu, na nějž mělo ministerstvo obrany původně 2,7 miliardy korun. Teď počítá s až 20ti miliardami korun. Podle náměstka pro vyzbrojování Daniela Koštovala se poptávka zvýšila na základě dokumentu Koncepce výstavby Armády ČR 2025. Generální štáb spočítal, že vozidel Titus potřebuje stovky, a dle toho upravil původní požadavek. V první fázi nakoupí 62 kusů včetně nákladů na jejich životní cyklus. Smlouva má obsahovat i pasáž o tom, že je to jen začátek vyzbrojovacího projektu. Zakázka má připravit půdu pro jednání o cenách vozidel kontrahovaných v příštích vlnách, a to opět se životním cyklem. Požadavek na větší počet obrněnců souvisí i s tím, že generální štáb chtěl před několika lety dvojnásobně více transportérů Pandur, než nakonec tehdejší Topolánkův kabinet odsouhlasil.
Zhruba tři stovky vozidel Titus mají být vybaveny nejrůznější výzbrojí včetně minometů, počítá se i s verzí pro spojaře, velitele či zdravotníky. Spolu se 107 osmikolovými Pandury a novými pásovými BVP, mají být páteřní technikou pozemního vojska. Konkrétně 4. brigády rychlého nasazení a 7. mechanizované brigády. Tedy nejedná se o nahodilý tah ale o komplikovaný proces.
To jak Tatra porazila Vegu je na dlouhou debatu a špína tam taky bude (nechtěli prodat podvozky), ale přiznám se, že se mi Vega nelíbila, byť lidi od SVOS jsou fajn. MO chtělo podvozek Tatra a Tatra si to ošéfovala, aby byla i dodavatelem vozidel, nemám s tím problém. Titus je celkově dál než Vega, byť vega byla první obrněné vozidlo konstruované v ČR (za což mělo spoustu bodů + )Skrýt celý příspěvekUž i kolová vozidla se pořizují na vyjímku bez pokusu o soutěž, nikde nevidím zmínku o tom jakým způsobem a kdo bude provádět údržbu. S Ivecy už zkušenost negativní zkušenosti s ...Zobrazit celý příspěvek
Už i kolová vozidla se pořizují na vyjímku bez pokusu o soutěž, nikde nevidím zmínku o tom jakým způsobem a kdo bude provádět údržbu. S Ivecy už zkušenost negativní zkušenosti s předraženým provozem máme.
Titus rozhodně není jediná varianta "MRAPu" na podvozku Tatry.
Tato vláda je na tom úplně stejně jako za dob paní Parkanové, jen se perou prachy přes jiné subjekty.
Co je to za srandu, používat obrněná vozidla v rámci IZS jako komunikační prostředky? Větší pohádku jsem dlouho neslyšel. Každý operátor obsluhující GSM sítě má lepší a ekonomičtější variantu jak zajistit zálohu při odstavení stacionární části sítí. To už budou využitelnější plovoucí verze Panduru při záplavách.
RaSe: co je to velká paleta úkolů? Mimo přepravu bojové síly v oblasti ohrožení ručními palnými zbraněmi nebo minami?
Jura99: někdo tu chce 300 Titusů, už plánují potlačení případných povstání vlastního obyvatelstva? :-D Kde pro to vezmou obsluhu?Skrýt celý příspěvekJsem hodně velký fanda německého vozidla Boxer a když koukám na Titus, tak musím ocenit modulární řešení zadní části vozidla. Ta si jsou totiž velice podobná u obou vozidel. Celá ...Zobrazit celý příspěvek
Jsem hodně velký fanda německého vozidla Boxer a když koukám na Titus, tak musím ocenit modulární řešení zadní části vozidla. Ta si jsou totiž velice podobná u obou vozidel. Celá záď jde odebrat a nahradit jiným modulem. Za mě má tedy Titus i větší potenciál než Pandur, byť to možná zní divně. Hlavní slavina vozidla Titus je velká výška, která znemožňuje osazení klasickou bojovou věží (i s tou na fotce bude výška hodně velká). Přeci jen i holý Titus je skoro stejně vysoký jako Pandur s vysunutou věží. Potenciál vozidel jako je Titus můžeme vidět ve Francii a Belgii, kde se nakupují hypermoderní vozidla Griffon. Ani zde ale nemají sloužit jako nosiče bojové věže, ale dokáží zastat velkou paletu úkolů.Skrýt celý příspěvek
Pokud se nepletu, tak tech az 300 Titusu bude jina zakazka a taky zcela jina konfigurace vozidel nez tyto stabni a spojovaci, pujde o bojove verze a ta zakazka muze jit paralelne s ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud se nepletu, tak tech az 300 Titusu bude jina zakazka a taky zcela jina konfigurace vozidel nez tyto stabni a spojovaci, pujde o bojove verze a ta zakazka muze jit paralelne s touto. Iveco je logicke, jinou platformu jeste nikdo nevybral a kdovi jestli vybere o teto zakazce uz se nejaky ten patek mluvi.Skrýt celý příspěvek
To 3RMO: 1. z poloviny Vám odpověděl Padousek, jen bych upřesnil, že ne zřejmě, ale zcela jistě... AČR objednává dodávky sériové produkce S-LOV CBRN, který již byl vyvinut na ...Zobrazit celý příspěvek
To 3RMO:
1. z poloviny Vám odpověděl Padousek, jen bych upřesnil, že ne zřejmě, ale zcela jistě... AČR objednává dodávky sériové produkce S-LOV CBRN, který již byl vyvinut na vozidlech IVECO LMV.
2. (+ To Rase) - ta "předváděčka" byla primárně zaměřena na náhradu vozidel Land Rover, jenže v AČR chybí jak lehká nepancéřovaná vozidla (kategorie N1 = LR), tak lehká pancéřovaná vozidla (IVECO LMV, Dingo) se znakem náprav 4x4. V kategorii N1 je otázkou, zda pořídit jeden (univerzální), nebo dva typy (tj. klasický vojenský a paramilitary), což bude aktuální otázkou nejbližší budoucnosti. V kategorii lehkých obrněných vozidel (4x4), kde má AČR nakoupených již hodně přes stovku vozidel IVECO LMV (a ještě se jich pravděpodobně bude cca 80 ks nakupovat) je situace skoro jasná. To, že někdo na průmyslovém dnu předvede AJBAN, EAGLE, nebo jiné vozidlo ještě neznamená, že se budou pro AČR hromadně nakupovat. možná nějaké speciály (viz PERUN pro 601.skss). Jedině, že by to někdo zlobboval.
Titusy nejsou určeny jako náhrada vozidel IVECO, ale jako pancéřované "štábní pracoviště" a podpůrná vozidla (spojovací), aby se nemusely nakupovat předělané podvozky bojových vozidel, což by vyšlo podstatně dráž a výsledná užitná hodnota by byla nižší.Skrýt celý příspěvekKazd
Právě, že jen mluvilo. V tom co MO o nákupu zveřejnilo není o nějaké opci ani slovo. Stejně tak se mluvilo o nákupu dalších cca 100 Pandurů.Kazd
Právě, že jen mluvilo. V tom co MO o nákupu zveřejnilo není o nějaké opci ani slovo. Stejně tak se mluvilo o nákupu dalších cca 100 Pandurů.
Načítám diskuzi...