Armáda ČR pořídí šest desítek obrněných vozidel TITUS na podvozku TATRA
- 24. 7. 2017
- 70 komentářů
- Tisková zpráva
Vláda České republiky v pondělí 24. 7. 2017 schválila zakázku na pořízení obrněných vozidel TITUS pro potřeby ozbrojených sil. Armáda České republiky tak do své výzbroje postupně získá na šest desítek těchto vozidel ve třech provedeních.
V letech 2020 až 2024 pro Armádu České republiky vyrobí kopřivnická společnost TATRA TRUCKS 62 vozidel TITUS, dodávky armádě pak zajistí společnost TATRA EXPORT. Z celkového počtu bude 6 kusů připadat na verzi velitelsko-štábní, 36 vozidel bude spojovacích a 20 vozidel pak v provedení místo koordinace palebné podpory (MKPP).
Dodávka obrněných vozidel TITUS bude zahrnovat i logistické a výcvikové zabezpečení, tedy dílenské a servisní soupravy i náhradní díly a také školení a výcvik techniků a obsluh vozidel.
„Je to poprvé za posledních několik desítek let, kdy český výrobce pro českou armádu vyrobí sofistikovanou obrněnou techniku světové kvality, která byla vyvinuta domácími specialisty na českém podvozku," řekl Petr Rusek, předseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS.
Poslední obrněnou bojovou techniku vyvinutou a vyrobenou na našem území s českým podvozkem, která se dostala do výzbroje československých nebo českých ozbrojených sil, představovaly obrněné transportéry OT-64 SKOT a houfnice DANA, pocházející ze 60. a 70. let.
Výrobou vozidel TITUS tak společnost TATRA TRUCKS potažmo český obranný průmysl dokazuje, že je opět schopen české armádě zajišťovat dodávky špičkové bojové techniky světových parametrů.
Vozidla TITUS bude Armáda České republiky využívat při plnění úkolů a misí v zahraničí i na území ČR, a to i v rámci integrovaného záchranného systému, kde mohou plnit funkci mobilních komunikačních a řídících prostředků v případě krizových situací.
„Armáda ČR je v současné době vybavena v dané oblasti již zastaralou technikou, která vyžaduje obměnu, díky nové technice dojde k rozšíření a zrychlení schopností velení a řízení nasazených jednotek. To vše se pak pojí především se zásadní generační obměnou komunikačních a informačních systémů," řekl náčelník Generálního štábu AČR armádní generál Josef Bečvář.
Související články
RETIA dodala Armádě ČR již šestý radar ReVISOR
Ve čtvrtek 29. června byl završen další z úspěšných projektů pardubické společnosti RETIA, předního ...
- 04.07.2017
- 21 komentářů
- Tisková zpráva
Armáda ČR: Špičková protivzdušná obrana krátkého dosahu
V posledních letech Armáda ČR do výzbroje zavedla několik špičkových prostředků protivzdušné obrany ...
- 05.07.2017
- 49 komentářů
- Jan Grohmann
Americká mise bitevníků L-159 ALCA úspěšně pokračuje
Americká firma Draken International přesunula 11 lehkých bitevních a cvičných letadel L-159 ALCA na ...
- 11.07.2017
- 126 komentářů
- Jan Grohmann
Polská armáda testuje českou útočnou pušku CZ BREN 2
Polské ozbrojené složky v současné době testují pistole, samopaly i útočné pušky České zbrojovky. ...
- 24.07.2017
- 42 komentářů
- Jan Grohmann
Chalani, si pripadám ako keby sme si jak malý chlapci na školských záchodoch ukazovali, kto ma väčší ... (záujem o matematiku) OSSR už niekoľko rokov používa a myslím, že celkom ...Zobrazit celý příspěvek
Chalani, si pripadám ako keby sme si jak malý chlapci na školských záchodoch ukazovali, kto ma väčší ... (záujem o matematiku) OSSR už niekoľko rokov používa a myslím, že celkom spokojne (čo som zatiaľ počul tak sa aj na misiách celkom osvedčil). ASR bude zase (dúfam, že tiež spokojne) používať TITUS. Už nemáme federáciu a každý si môžme používať, čo je pre koho lepšie.
Tatrapan bol na začiatku pre OSSR asi skôr taká núdzovka ale evidentne prácu na ktorú je určený zastáva celkom v pohode (DELSYS, AMB...). Preto osobne dúfam, že tento projekt nezapadne prachom, ale bude sa v ňom pokračovať aj ďalej. 8x8CC dáva nádej na nejaký ďalší vývoj aj ďalej.Skrýt celý příspěveka proč pozastavení? je to stejné jako se pozastavit nad tím, proč Tatrapan má "neklasicky" dvě přední nápravy, oproti "klasické" jedné. Prostě to slouží ke zvýšení obratnosti v ...Zobrazit celý příspěvek
a proč pozastavení? je to stejné jako se pozastavit nad tím, proč Tatrapan má "neklasicky" dvě přední nápravy, oproti "klasické" jedné. Prostě to slouží ke zvýšení obratnosti v terénu. A jak řešení Titus, tak řešení Tatrapan vychází ze sériové produkce Tatra.Skrýt celý příspěvek
skelet, preco placu? to nie je plac, to je len pozastavenie sa nad hlavnou crtou toho vozidla, ktora ma oproti konkurencii. mne to vozidlo pride vhodnejsie skor na akcie do mesta, ...Zobrazit celý příspěvek
skelet, preco placu? to nie je plac, to je len pozastavenie sa nad hlavnou crtou toho vozidla, ktora ma oproti konkurencii. mne to vozidlo pride vhodnejsie skor na akcie do mesta, kde sa manevrovatelnost moze hodit.
http://defence-blog.com/army/n...
tatrapan: na tomto obrazku je pekny zaber dveri
https://upload.wikimedia.org/w... Skrýt celý příspěvekSnad nikoho nenapadne kupovat tuhle almaru v bojových verzích...i když možná by se to dalo používat jako oblehací věž:-) Náhrada UAZu asi není nutná, kousky, které jsem poslední ...Zobrazit celý příspěvek
Snad nikoho nenapadne kupovat tuhle almaru v bojových verzích...i když možná by se to dalo používat jako oblehací věž:-)
Náhrada UAZu asi není nutná, kousky, které jsem poslední dobou viděl, vypadají líp než když vyjely z fabriky:-) Defender prý brzy bude mít nástupce, tak možná by se vyplatilo, ještě chvilku počkat. Současný trh off roadů je žalostný.Skrýt celý příspěvektož.. a co místo LMV? a proč kupovat jiný vůz stejné kategorie?
Proč tolik pláče nad zadní řiditelnou nápravou?
flader: a ta 7,62mm u Tatrapanu 6x6 je 7,62x51 nebo 7,62x39?tož.. a co místo LMV? a proč kupovat jiný vůz stejné kategorie?
Proč tolik pláče nad zadní řiditelnou nápravou?
flader: a ta 7,62mm u Tatrapanu 6x6 je 7,62x51 nebo 7,62x39?V rýchlosti som nasiel len wiki material, ale podľa neho to naozaj sedí: Level 3: Kinetic Energy: 7.62×51mm AP (WC core) at 30 meters with 930 m/s[1] Angle: azimuth 360°; ...Zobrazit celý příspěvek
V rýchlosti som nasiel len wiki material, ale podľa neho to naozaj sedí:
Level 3:
Kinetic Energy:
7.62×51mm AP (WC core) at 30 meters with 930 m/s[1]
Angle: azimuth 360°; elevation 0-30°
https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvekV tom případě navrhuji žebřiňák, na to ti stačí sekerka a dláto.
PavolIR, promiň osobním dojmům se snažím vyvarovat. Ten popis je bohužel moc obecný.V tom případě navrhuji žebřiňák, na to ti stačí sekerka a dláto.
PavolIR, promiň osobním dojmům se snažím vyvarovat. Ten popis je bohužel moc obecný.Zemak: hightech to není, ale má to omezené použití pouze v nižších rychlostech, ale co potom celý systém kontroly a řízení, to jsou další spousty věcí, které se mohou porouchat. ...Zobrazit celý příspěvek
Zemak: hightech to není, ale má to omezené použití pouze v nižších rychlostech, ale co potom celý systém kontroly a řízení, to jsou další spousty věcí, které se mohou porouchat.
Pořád to je jen a pouze auto a stačí tomu kola, motor volant, aby to nedopadlo tak jako srovnání složitého tanku Tiger a jednoduché T 34.Skrýt celý příspěvekVýrobca Tatrapanu popisuje odolnosť nasledovne: TATRAPAN je určený k ochrane osádky a internej technológie tak v kabíne, ako aj v nadstavbe proti 7,62 mm protipancierovým strelám ...Zobrazit celý příspěvek
Výrobca Tatrapanu popisuje odolnosť nasledovne:
TATRAPAN je určený k ochrane osádky a internej technológie tak v kabíne, ako aj v nadstavbe proti 7,62 mm protipancierovým strelám a črepinám. Špeciálna konštrukcia dna poskytuje zvýšenú protimínovú odolnosť.
Osobne mi to príde ako STANAG 3
O Tituse sa píše:
Základní hlídková verze (odolnost úrovně 2) dosahuje hmotnosti kolem 19 t, zatímco obrněný transportér (odolnost úrovně 3) váží cca 22 t.
Čiže odolnosť bude pri verziách porovnateľnej váhy porovnateľná a 27-tonový Titus je potom tou variantou so STANAG 4.Skrýt celý příspěvekRaSe: :-D jde o to, že UAZy měly být už nahrazeny pomocí LR Defender, ale to se nepodařilo, mezitím se LR přestaly vyrábět. A chybělo málo, počet UAZů, které zbývaly na výměnu by ...Zobrazit celý příspěvek
RaSe: :-D jde o to, že UAZy měly být už nahrazeny pomocí LR Defender, ale to se nepodařilo, mezitím se LR přestaly vyrábět. A chybělo málo, počet UAZů, které zbývaly na výměnu by bylo cca za cenu 3 kusu Pandurů.
A jak je to s LMV Iveco? Není v tomhle namočený Strnad?
Ono by to šlo, jenom by se musel chtít, pořád se čeká odkud připlujou kapříci. Stačí se podívat na hrátky okolo vrtulníků a radarů.
Zásadním problémem je to, že koncepci a nákupy vymýšlí lobbisté a zbrojaři, kteří mají pod palcem bývalé vysoké důstojníky AČR a funkcionáře MO.
(čirou náhodou se dnes snažil u soudu rozpovídat nějaký pan Dalík, který považuje za standardní jednat se zbrojaři někde po restauracích a po "Vlastičce" jako by se zem slehla)
Pevně doufám, že se Titus pořídí v co nejmodulárnějším systému, protože to jinak provozně neutáhneme, pak to bude vypadat tak, že simulovaně budou vojáci jezdit po cvičáku v UAZech, s tím že simulují po zuby ozbrojený Titus.Skrýt celý příspěvek"ale pri prvom pohlade si nemozem pomoct. Podla mna, ta posledna riaditelna naprava musi byt velmi draha a hakliva." Nemusí být, on to zas tak velkej high tech není. Každopádně ...Zobrazit celý příspěvek
"ale pri prvom pohlade si nemozem pomoct. Podla mna, ta posledna riaditelna naprava musi byt velmi draha a hakliva."
Nemusí být, on to zas tak velkej high tech není. Každopádně obratnost bude o dost věší než u Tatrapanu, on ten metr taky není zrovna zanedbatelnej. Plus volitelné pancéřování dle mise/peněženky (to je to kolmý vs zkosený) atd.. Zkrátka vozidla dost podobná, jen je od sebe dělí pár let no.Skrýt celý příspěvekto je dobra otazka. Nejake udaje su dostupne na webe (wiki, pripadne vyrobca), ja by som skor videl rozdiel v koncepciach, kedy Titus tazi - odolnost - z motora umiestneneho pred ...Zobrazit celý příspěvek
to je dobra otazka. Nejake udaje su dostupne na webe (wiki, pripadne vyrobca), ja by som skor videl rozdiel v koncepciach, kedy Titus tazi - odolnost - z motora umiestneneho pred kabinou zatial co Tatrapan ma klasicky trambus. Na druhej strane, tato koncepcia musi viest k mensiemu priestoru pre vezenu osadku. Ono, ci je to vozidlo jedno, alebo druhe, skratka 2 robia to iste, len s mierne odlisnym pristupom. Titus ma rozhodne modernejsi a silnejsi motor (uvadzaju Cummins), Tatrapan je len nadstavba na stary podvozok 815. Titus uvadza odolnosti Stanag 2,3,4 tak si vyberte ;) Titus ma bocne steny kolme, Tatrapan ich ma aspon mierne sklonene.Skrýt celý příspěvek
flanker.jirka: v pohodě .) Tak UAZ a ostatní lehká vozidla mají být nahrazeny, předváděčka armádě už proběhla (v únoru), teď už zbývá vybrat menší počet kandidátů, formulovat ...Zobrazit celý příspěvek
flanker.jirka:
v pohodě .) Tak UAZ a ostatní lehká vozidla mají být nahrazeny, předváděčka armádě už proběhla (v únoru), teď už zbývá vybrat menší počet kandidátů, formulovat požadavky a rozjet výběrko. AČR předběžně plánuje kolem roku 2020 výměnu asi 700 terénních aut (dvou kategorií - lehké do 4 tun a pancéřované až do 9 tun). Dodejme, že rok 2020 je reálně vzato nejbližší možný termín, vzhledem k tomu, jak všechno trvá dlouho. Přeci jen to není jako doukoupit pár desítek IvecSkrýt celý příspěvekaby som pridal trochu faktografie do argumentacie, bolo spominane, ze Tatrapan je oproti Titusu obrneny nakladak, ze je o mnoho vacsi. Tak uvadzam rozmery: Tatrapan: Dĺžka 8,4 ...Zobrazit celý příspěvek
aby som pridal trochu faktografie do argumentacie, bolo spominane, ze Tatrapan je oproti Titusu obrneny nakladak, ze je o mnoho vacsi. Tak uvadzam rozmery:
Tatrapan:
Dĺžka 8,4 m
Šírka 2,5 m
Výška 2,7 m
Hmotnosť 22,500 t
Titus:
Délka 7,72 m
Šířka 2,55 m
Výška 2,73 m
Hmotnost dle varianty až do 27 t.
Ja viem ze niektorym diskutujucim vadi uz len jazyk, v ktorom pisem, ale ja sa snazim byt slusny a vecny ;)Skrýt celý příspěvekRaSe: tak to sorry, měl jsem za to, že tu trapnou "soutěž" mezi Tatrou a nikým smázli úplně a postupují na základě pořízení bez výběru. Cena bez pořádné soutěže, kde si armáda ...Zobrazit celý příspěvek
RaSe: tak to sorry, měl jsem za to, že tu trapnou "soutěž" mezi Tatrou a nikým smázli úplně a postupují na základě pořízení bez výběru. Cena bez pořádné soutěže, kde si armáda vyzkouší více strojů bude vždy nadsazená. Rozdíl v průchodnosti terénem oproti tuhým nápravám není tolik výrazný.
Platforem na podvozcích Tatry je hodně, Izrael na nich pancéřáky stavěl už před 15 lety. Titus má i jednu nevýhodu, podvozek bude logisticky hodně náročný, pořád platí, že co se porouchat může se vždy porouchá. Stát by měl být trochu tvrdší i k rádoby domácí firmě, stačí se podívat na to, že armáda musí provozovat nepovedený podvozek Tatry 810, oproti původnímu autu Viza Ross pokazili co mohli.
Kdyby raději armáda konečně nahradila velké množství starých vozů UAZ 469 ve veteránském věku, které tu provozují v hustém silničním provozu i bez bezpečnostních pásů, tak udělá mnohem lépe, ale z toho se moc neusype.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...