Aero Vodochody se dohodlo na rozšíření spolupráce s Leteckými opravovnami Trenčín

Aero Vodochody se dohodlo na rozšíření spolupráce s Leteckými opravovnami Trenčín
Montáž L-39NG / Foto: AERO Vodochody AEROSPACE (Zvětšit)

Český letecký výrobce AERO Vodochody AEROSPACE a slovenská státní akciová společnost Letecké opravovne Trenčín (LOTN) podepsaly memorandum o porozumění, které specifikuje detaily budoucí průmyslové spolupráce obou firem. V případě pořízení letounů L-39NG slovenskou armádou by spolupráce zahrnovala nejen výrobu částí nového letounu L-39NG, ale také spolupráci na logistické podpoře těchto letounů na Slovensku či na zajišťování pozemního výcvikového systému.

Rozsáhlé zapojení slovenského leteckého průmyslu je jednou z klíčových předností nabídky strategické spolupráce na výcviku vojenských pilotů Vzdušných sil SR a dodávku letounů L-39NG od Aera Vodochody. „Státní společnost LOTN je tradičním partnerem Aera Vodochody. Náš nový letoun L-39NG, jenž získal v loňském roce certifikaci, otevírá širokou škálu možností, jak na tuto spolupráci navázat. Nabízíme přesunutí výroby některých částí letounu na Slovensko, konkrétně ocasní části trupu, špičky letounu, brzdících štítů a palivových nádrží. Tím by se LOTN staly jedním z nejvýznamnějších dodavatelů pro L-39NG. Podepsané memorandum ale specifikuje i další oblasti, jako je poskytování služeb spojených s provozem letounů L-39NG i zapojení do dalších vývojových projektů Aera,“ upřesnil Jakub Hoda, viceprezident pro obchod Aera Vodochody.

„Společnost LOTN je otevřená další průmyslové spolupráci s Aerem Vodochody. Pokud si slovenské ministerstvo obrany v rámci akvizičního procesu vybere český letoun L-39NG, máme podepsané společné memorandum, které obsahuje konkrétní oblasti rozšíření vzájemné spolupráce. Přineslo by to LOTN nové zakázky a pracovní místa i zajímavé projekty z pohledu zavádění nových technologií v letectví,“ sdělil Ľubomír Galko, generální ředitel a předseda představenstva LOTN.

Plánované rozšíření spolupráce mezi Aerem a LOTN je podmíněné akvizicí letounů L-39NG Vzdušnými silami SR. Aero Vodochody nabízí Slovensku strategické a ekonomicky výhodné řešení výcviku pilotů stíhaček F-16, jehož součástí je pořízení 10 proudových letounů L-39NG ve vyzbrojené verzi a s integrovaným systémem virtuálního výcviku, který přináší nové funkce a významnou úsporu nákladů při cvičení taktických situací. Systém VTS (Virtual Training System) od izraelské společnosti IAI je technologickou špičkou v oblasti moderních systémů pro výcvik pilotů, v kombinaci s vhodným layoutem digitálního kokpitu tak L-39NG představuje ideální cvičnou platformu pro přípravu pilotů na letouny F-16.


L-39NG; větší foto / Foto: AERO Vodochody AEROSPACE

I po certifikaci letounu L-39NG se nabízí navazující vývojové projekty od dalšího vylepšování avioniky, rozšiřování zbraňových systémů po implementaci dalších technologií z oblasti simulace a virtuální reality. „Už nyní se rýsují zajímavé možnosti spolupráce také v oblasti výzkumu a vývoje, potenciál pro zapojení slovenských firem působících v leteckém odvětví vidím jako velmi reálný a oboustranně přínosný z pohledu rozvoje hi-tech odvětví v Česku a na Slovensku,“ doplnil viceprezident Aera Jakub Hoda. Letoun L-39NG má otevřenou architekturu a je možné ho dále rozvíjet po celou dobu jeho životnosti, která na základě provedených únavových zkoušek dosahuje až 15 tisíc letových hodin po dobu až 40 let provozu.

Více o L-39NG

Letoun L-39NG je moderní a efektivní lehký proudový letoun schopný plnit roli lehkého bitevníku a jednotného a komplexního letounu pro plnohodnotný výcvik pilotů moderních vzdušných sil. Letoun vychází z aerodynamické koncepce původních L-39 s optimalizovanými prvky ke snížení odporu a zvýšení účinnosti, a využívá soudobé technologie výroby a moderní vybavení. Pohon obstarává vysoce úsporný motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue, který uživatelům zajišťuje bezprecedentní letuschopnost a predikovatelnost údržbových nákladů. Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena požadavkům zákazníka. Letoun je v bojové variantě vybaven pěti závěsníky pro nesení výzbroje. Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku. Strategickým partnerem projektu L-39NG je společnost OMNIPOL, která jej z 50 % spolufinancuje a vlastní.

AERO Vodochody AEROSPACE

AERO Vodochody AEROSPACE a.s. se zaměřuje na vývoj, výrobu, údržbu a vylepšení civilních a vojenských letadel a je největším leteckým výrobcem v České republice a jedním z nejstarších leteckých výrobců na světě. V oblasti vlastních letounů je Aero stálým partnerem řady armádních letectev a má silnou pozici na trhu s vojenskými cvičnými a lehkými bitevními letouny. Díky 11 tisícům letounů, které vyrobilo za sto let své existence, stovkám stále používaných letounů L-39 Albatros sloužících u desítek vojenských provozovatelů i v řadě demo týmů, a zejména díky svému novému letounu L-39NG se Aero profiluje jako lídr na světovém trhu s proudovými cvičnými letadly.

V oblasti civilního letectví Aero spolupracuje s největšími leteckými výrobci na široké škále projektů a je partnerem v několika risk-sharingových programech, kde je zodpovědné nejen za výrobu a montáž leteckých celků, ale také za jejich vývoj.

OMNIPOL

OMNIPOL je investiční a obchodní skupinou s více než osmdesáti pěti lety zkušeností na domácím i mezinárodním trhu. Společnost poskytuje špičková řešení pro obranný a bezpečnostní sektor.

OMNIPOL je vlastníkem dvou dceřiných výrobních společností ERA a MESIT disponujících pokročilými technologiemi, které se zaměřují zejména na pasivní systémy sledování vzdušných, pozemních a námořních cílů, vojenskou komunikaci, letecké přístroje a přesnou strojírenskou výrobu včetně vlastních slévárenských a galvanických procesů. Zabývají se také souvisejícími softwarovými produkty, ale například i kybernetickou bezpečností, a to jak pro vojenský, tak i civilní sektor. Celá skupina OMNIPOL zaměstnává více než 1 400 odborníků, z toho přes 200 zaměstnanců se podílí na výzkumu a vývoji nových produktů.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Letoun L-39NG úspěšně prošel zkouškou pevnosti trupu 

Ve Výzkumném a zkušebním leteckém ústavu v Praze (VZLÚ) proběhl další test ze série pevnostních ...

Letoun L-39NG otevřel letovou obálku

Nový lehký proudový letoun L-39NG českého leteckého výrobce AERO Vodochody AEROSPACE absolvováním ...

Slovensko zvažuje nákup českých letadel L-39NG

Ministerstvo obrany Slovenské republiky (MO SR) hodlá získat nová cvičná proudová letadla. Zájem ...

L-39NG na hodnotících letech v Maďarsku

Letoun L-39NG navštívil 59. leteckou základnu maďarských ozbrojených sil v Kecskemétu, aby ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • PavolR
    11:16 01.10.2021

    HSC Aerojet - Omnipol 20% a Kristof Szalay-Bobrovniczky 80%.
    https://www.aero.cz/cz/o-nas/m...

    HSC Aerojet - Omnipol 20% a Kristof Szalay-Bobrovniczky 80%.
    https://www.aero.cz/cz/o-nas/m...

  • Grugh
    21:01 29.06.2021

    Dneska nějaký pošuk střílel na úřadu práce v centru Prahy. Shodou okloností se jedná o bývalého zaměstnance Aera Vodochody. Firmu neprávem vinil z rozsáhlých podvodů. Kvůli tomu ...Zobrazit celý příspěvek

    Dneska nějaký pošuk střílel na úřadu práce v centru Prahy.
    Shodou okloností se jedná o bývalého zaměstnance Aera Vodochody.
    Firmu neprávem vinil z rozsáhlých podvodů. Kvůli tomu byl odsouzen k podmínce a k zaplacení odškodného.
    Za vyhrožování smrtí úřednici dostal pokutu dva tisíce Kč.
    Nějakou ženu, bývalou kolegyni z Aera, nejprve poleptal. Pak šel zabít úřednici, podle dříve uveřejněného scénáře.
    Trochu nechápu, že byl stále na svobodě.Skrýt celý příspěvek

  • Batty
    10:52 28.06.2021

    .. no skoro mi ukápla slza dojatím, že sa do LOTky zas prinavráti trochu života, pamätám si najlepšie časy tejto fabriky, len samotná prechádzka po nej zabrala hodiny, delfíny, ...Zobrazit celý příspěvek

    .. no skoro mi ukápla slza dojatím, že sa do LOTky zas prinavráti trochu života, pamätám si najlepšie časy tejto fabriky, len samotná prechádzka po nej zabrala hodiny, delfíny, albíky, turbíky a potom u Královiča nejaká prvá svetovka stružlikaná podľa originál plánov.....snať sa to zas rozbehne ;)Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      21:39 28.06.2021

      Tak to vieš, politici z nej potrebovali dojiť, podobne ako z VOP Trenčín.....

      Tak to vieš, politici z nej potrebovali dojiť, podobne ako z VOP Trenčín.....

  • Jan Padesátýpátý
    19:52 25.06.2021

    Snad v diskuzi ke každému článku se objevují pokusy rusotrollů přirovnávat chování Ruska k chování Západu. Obdivuju jejich neutuchající víru, že někoho přesvědčí. Zkuste si ...Zobrazit celý příspěvek

    Snad v diskuzi ke každému článku se objevují pokusy rusotrollů přirovnávat chování Ruska k chování Západu. Obdivuju jejich neutuchající víru, že někoho přesvědčí.

    Zkuste si představit, že USA zítra anektují kus Mexika nebo Kanady. Zkuste si představit, že Merkelová vyšle své Girkiny do Alsaska a pokusí se Alsasko odtrhnout od Francie.
    Zkuste si představit, jak se Babiš pokusí otrávit Bartoše novičokem, a když se to nepovede, aspoň jeho a všechny jeho spolupracovníky nechá zavřít a ostatním konkurentům zakáže kandidovat ve volbách, s odůvodněním že jsou málo vlastenečtí.
    Zkuste si představit, jak Pfizer nepožádá v Evropě o registraci, ale pokusí se dosáhnout povolení pro očkování v evropských zemích politickými tlaky. Když to nevyjde, budou USA křičet, že očkování Pfizerem nebylo povoleno z politických a propagandistických důvodů.
    Představte si, jak USA, místo aby nasadily FBI pro usvědčení Lance Armstronga z dopingu, nasadí FBI aby Armstrongův doping kryla a vyměňovala jeho lahvičky s močí.

    Všechny tyhle představy jsou absurdní.
    Když ale totéž ale dělá Rusko, bereme to jako něco zcela normálního a už takové chování předem předpokládáme.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      19:55 25.06.2021

      omlouvám se, to patří do jiného tématu :D

      Čest letectví, tady ruští trollové nejsou!

      omlouvám se, to patří do jiného tématu :D

      Čest letectví, tady ruští trollové nejsou!

      • Miroslav
        21:14 25.06.2021

        Sú v utajení

        Sú v utajení

      • Clavo
        06:30 26.06.2021

        Ale sú a teba to tak trápi. :)

        Ale sú a teba to tak trápi. :)

    • Grugh
      21:30 25.06.2021

      Souhlas. Stejně tak se vynoří některý z neúnavných rusobijců :-) Budu zase za ruského trola, ale nemůžu si pomoct a vyjádřím se k tomu, co jsi napsal, i když je to zde dost off ...Zobrazit celý příspěvek

      Souhlas. Stejně tak se vynoří některý z neúnavných rusobijců :-)

      Budu zase za ruského trola, ale nemůžu si pomoct a vyjádřím se k tomu, co jsi napsal, i když je to zde dost off topic:
      1) USA je z velké části tvořeno uzemím násilně anektovaným v 19. století z Mexika a Kanady (resp. britského teritoria) apod. Taková Havaj byla anektována r. 1898 (po násilném vpádu am. vojsk v roce 1892).
      https://cs.wikipedia.org/wiki/...
      2) V USA (myslím) nebyla doposud schválena Astra Zeneca a USA se rozhodli, že 60 miliónů jejich nasmlouvaných dávek přenechají jiným zemím. Asi to nebude z politických důvodů, ale spíše z ekonomických a kvůli ochraně místního trhu.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/...
      3) Rusko bylo jako celek kolektivně odsouzeno za doping na základě svědectví hlavního pachatele Grigorije Rodčenkova. Ten naopak odsouzen nebyl a aktuálně pobývá na svobodě v USA. Jeho "svědectví" je jediným důkazem"o státem řízeném dopingu v Rusku.
      Ale na druhou stranu je fakt, že třeba ruští chodci a pravděpodobně i běžci na lyžích a biatlonisti dopovali (směsí steroidů, kterou pro ně vytvořil právě Rodčenkov).
      https://cs.wikipedia.org/wiki/...

      L-39 NG samozřejmě fandím a přeju jí aby neskončila neúspěšně kvůli politickým důvodům.
      Zájemcům o původní L-39 Albatros nebo jeho předchůdce L-29 Delfín, doporučuji Kbelské muzeum. Mělo by být již otevřené a vstup je zdarma.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        01:22 26.06.2021

        1) Ano, v 19. století se všechny velmoci chovaly imperiálně. Problém je v tom, že Rusko se dnes chová pořád stejně jako v tom 19. století. 2) Jakou to má souvislost s tím co ...Zobrazit celý příspěvek

        1)
        Ano, v 19. století se všechny velmoci chovaly imperiálně. Problém je v tom, že Rusko se dnes chová pořád stejně jako v tom 19. století.

        2)
        Jakou to má souvislost s tím co jsem napsal? Snažili se Britové a Švédové protlačit očkování jejich vakcínou bez toho že by vakcína prošla standardním schvalovacím procesem? Tak jak to udělali Rusové se sputnikem?
        Viděl jsi někde na webu armády trollů, co bojují za Astru a tvrdí že za neschválením v USA jsou vrazi z vólstrýtu nebo intriky nepřející konkurence?

        3)
        To není pravda, že jediným důkazem bylo svědectví Rodčenkova. Rodčenko byl jedním ze svědků v jedné z mnoha kauz ruské podpory dopingu.
        https://en.wikipedia.org/wiki/...

        Mimochodem, členem Mezinárodního olympijského výboru je 206 zemí, u IAAF je to podobné. Tyhle organizace vážně neskáčou jak USA přikáže, a vidět je to i z toho kam se přidělují mistrovství světa nebo olympiády. A právě tyhle organizace pokládají podporu dopingu v Rusku za prokázanou a uvalily na Rusko tresty.Skrýt celý příspěvek

        • Grugh
          12:48 26.06.2021

          ad 2) Souvislost? Schválení vakcíny kontrolním úřadem není vždy objetivní. Jsou v tom peníze i politika. Obejití centrálního neprůchodného evropského úřadu (žáby na prameni) a ...Zobrazit celý příspěvek

          ad 2) Souvislost? Schválení vakcíny kontrolním úřadem není vždy objetivní. Jsou v tom peníze i politika.
          Obejití centrálního neprůchodného evropského úřadu (žáby na prameni) a schválení místními úřay je pro komerční společnost logický krok.

          ad 3) Četl jsi vůbec ten tebou odkazovaný článek?
          Tresty v rámci MOV nejsou o 206 zemích ale o několika jednotlivcech:
          a) Grigorij Rodčenkov
          Neustále si vzpomíná na nové a nové případy dopingu nebo zapojení úředníků a politiků. V roce 2018 si při slédnutí soupisky ruského týmu pro MS ve fotbale "najednou" vzpomněl, že je na ní jeden z jím dopojících fotbalistů. Naštěstí už ho nebrali vážně.
          b) Richard McLaren:
          Kanadský žalobce Richard McLaren kauzu vyšetřoval a na základě jeho 97-stránkové zprávy došlo k paušálnímu odsouzení Ruska za dopoing.
          McLaren podle věřejnosti neznámého klíče zahrnul mezi "potenciálně dopující" téměř každého sportovce, kterého ruská pobočka WADA (vedená Rodčenkovem) testovala mezi lety 2011-2015. Ve první zprávě uvedl asi 600, ve druhé asi 1300 sportovců.
          V minulosti McLaren "vyšetřoval" kauzu, kdy americký atletický svaz kryl dopingový skandál svých atletů v přípravě na LOH 2000 v Sydney. Úspěšně to zametl.
          https://cs.vvikipedla.com/wiki...
          https://www.idnes.cz/oh/sydney...
          c) Oswaldova komise (podle Denise Oswalda, člena výkonné rady MOV):
          Oswaldova komise v listopadu 2017 potrestala 43 "dopujících" ruských sportovců ze ZOH 2014 v Soči, všechny doživotními zákazy.
          Ze 43 ruských sportovců potrestaných Oswaldovou komísí, 28 uspělo u odvolacího soudu již v prosinci 2017 a výsledky a mediale jim byly vráceny. Dalším 11 byl doživotní zákaz zmírněn jen na nejbližší ZOH 2018 v Pchjongčchangu (u zbylých 3 byl trest potvrzen a 1 se neodvolal).
          https://cs.vvikipedla.com/wiki...

          Pár otázek:
          ==========
          1) Kde je v tom příběhu těch 206 zemí?

          2) Jestli viš o jiném svědkovi státem řízeném dopingu v Rusku, tak ho zde uveď! Tedy kromě Rodčekova kolegy z RUSADA Vitalije Stěpanova, který měl být jako tím, kdo kauzu oznámil, protože se mu s ní Rodčenkov svěřil (po provalení kauzy v německé televizi ARD, před příjezdem vyšetřovacího týmu WADA).

          3) Cui bono?:
          Rodčenkov, který připravil směs steroidů a který měnil vzorky (jen on sám, za pomoci neznámých "agentů FSB") a který před příjezdem týmu WADA do Moskvy zničil nebo nechal zničit všechny důkazy (1417 vzorků) je stále na svobodě.
          Jakou by měl motivaci se sám přiznat jen jako jednotlivec a jakou do kauzy zahrnout záhadné agenty FSB, ministra sportu apod?
          Byl by vůbec na svobodě a mohl by natáčet rozhovory a psát knihy, kdyby do toho nebyl "zapojen Ruský stát"? Neby by někde hnil ve vězení?

          4) Nepřipomíná ti Rodčenkův příběh podobnou kauzu tzv. semínkového generála, který po útěku před vězením za šmelinu také odhalil fantastická fakta o tehdejším Československu (např. pokusy s LSD na am. válečných zajatcích z Koreje a Vietnamu v Bartolomějské ulici v centru Prahy):
          https://cs.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            14:35 26.06.2021

            ad 2) Nevím, kde bereš jistotu, že k neschválení Astry Zenecy v USA došlo z politických nebo ekonomických důvodů. Je známo, že Astra Zeneca má své problémy. V každém případě ale ...Zobrazit celý příspěvek

            ad 2)
            Nevím, kde bereš jistotu, že k neschválení Astry Zenecy v USA došlo z politických nebo ekonomických důvodů. Je známo, že Astra Zeneca má své problémy.

            V každém případě ale platí, že na rozdíl od Sputniku se Astru nikdo nepokoušel protlačit nestan´dardními cestičkami a ani za Astru nebojuje armáda trollů na sociálních sítích.

            ad 3)
            Nemám potřebu řešit tady detaily, to za mně udělaly určitě mnohem důkladněji ty mezinárodní sportovní organizace (sdružující kolem 200 zemí), které uvalily na Rusko přísné sankce.
            A ještě jednou - to nejsou žádné antiruské organizace: přidělovaly do Ruska olympiády i mistrovství.Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            21:56 26.06.2021

            "Schválení vakcíny kontrolním úřadem není vždy objetivní. Jsou v tom peníze i politika. Obejití centrálního neprůchodného evropského úřadu (žáby na prameni) a schválení místními ...Zobrazit celý příspěvek

            "Schválení vakcíny kontrolním úřadem není vždy objetivní. Jsou v tom peníze i politika.
            Obejití centrálního neprůchodného evropského úřadu (žáby na prameni) a schválení místními úřay je pro komerční společnost logický krok."

            EMA schvaľuje VŠETKY lieky, ktoré prichádzajú na európsky trh. Stačí, že splnia požadované kritériá.... Nie je to žiadna žaba na prameni, ako sa tu snažíš tvrdiť....

            To že sa Sputnik snaží obísť štandardné schvaľovanie je viac ako len dôkazom toho, že Rusko niečo zatajuje.... Nie je schopné dodať požadovanú dokumentáciu agentúre, ale je zaujímavé, že súkromníci to dokázali.... A to prišli na svetlo s vakcínami, kto by to bol povedal, neskôr ako Rusko..... Ale to som ti už písal minule, ty tu hráš stále len svoju dezinformačnú pesničku....

            Ďalej Rusko dodalo EMA vzorky vakcíny, ktoré sa napríklad odlišovali od vakcíny dodanej na Slovensko..... Ale to už vieš tiež, písal som to a nemienim sa ku tomu zasa vracať. Ty ku tomu stále hudieš len svoju vymyslenú pesničku, ktorá má od faktov a reality ďaleko....

            Skrátka, Rusko malo najviac času na registráciu Sputnika u EMA, ale dodnes nedokázalo dodať požadovanú dokumentáciu.... Navyše zloženie vzorky dodanej EMA a vakcínami dodávanými štátom sú - rozdielne!Skrýt celý příspěvek

          • Grugh
            23:46 26.06.2021

            ad 2) Nestrannost při schvalování covid vakcín: Registrace vychází z klinických testů, ve kterých současné problémy Astra Zeneca neměla a v Evropě byla schválena již na přelomu ...Zobrazit celý příspěvek

            ad 2) Nestrannost při schvalování covid vakcín:
            Registrace vychází z klinických testů, ve kterých současné problémy Astra Zeneca neměla a v Evropě byla schválena již na přelomu roku po několika měsíčním posuzování.
            (@Ján Palyga
            Je firma Astra Zeneca tak neschopná, že nedotáhla registraci ani po 3/4 roku v USA do konce? A to i přestože jí tam vyrobili mnoho miliónů dávek? Já myslím, že ne.)
            Aktuální problémy jsou až teď s nižší účinností (minimálně přes 75%) proti některým novým mutacím, která je ale stále dostatečná pro schválení. Limit pro schválení očkování je 50% účinnost. Sraženiny jsou riziko u všech vakcín.
            V USA federální lékový úřad neobejdete, v Evropě to za určitých podmínek (v nouzovém režimu) lze. Takže se nelze divit, že to Sputnik (částečně úspěšně) zkouší.
            Mimochodem vy byste SCHVÁLILI vakcínu Sputnik nebo Astra Zenaca pro použití????
            Jestli je vaše odpověď "ano" nebo "ne", jste zaujatí.
            Pokud je vaše odpověď: "Spolehl bych se na názor EMA (nebo podobné instituce)", jste ovlivnění.
            Objektivní odpověď by měla být: "Pokud bych pro prostudování dostupných materiálů měl jistotu, že látka není nebezpečná, tak ano. Jinak ne." Ale kdo vám zajistí, že materiály nelžou? ;-)

            @Ján Palyga
            O rozdílném složení mluvila ředitelka ŠÚKL Baťová v rozhovoru s novináři, včetně přítomnosti nebezpečných cizorodých buňek, ale pak svá prohlášení ústy mluvčí ŠÚKL dementovala s tím, že si jen nejsou jistí, že složení odpovídá. Maďarská certifikovaná laboratoř složení potvrdila i když necertifikovaná slovenská laboratoř AV ho předtím zpochybnila (aniž by provedla laboratorní test).
            "SÚKL konstatoval, že vakcína dodaná na Slovensko není identická s tou, o které psal odborný časopis Lancet. Podle informací Práva se na rozdílnosti nepřišlo při testování, ale při hodnocení dokumentace k vakcíně a při srovnání lékové formy vakcíny."

            Další důkaz neobjektivity lékových úřadů:
            Astra Zeneca v současnoti přiznává riziko sraženin asi 1 z 100000 očkovaných a jimi způsobenou smrt asi 1 z 1000000. Není to moc, ale přesto evropská EMA v březnu vydala toto prohlášení:
            https://www.novinky.cz/koronav...
            V USA se prostě lobuje za Pfizer a Johnson&Johnson. V Evropě za Astru Zenecu, v Rusku za Sputnik a v Číně za Sinopharm. Je to o politice a penězích.Skrýt celý příspěvek

          • Grugh
            00:02 27.06.2021

            ad 3) Státem řízený doping v Rusku Ještě, že se zde někdo vyjadřuje k mým argumentům, nebo zodpověděl byť jen jedinou z mých otázek ;-) Argumentace typu "Nemám potřebu ..., ...Zobrazit celý příspěvek

            ad 3) Státem řízený doping v Rusku
            Ještě, že se zde někdo vyjadřuje k mým argumentům, nebo zodpověděl byť jen jedinou z mých otázek ;-)
            Argumentace typu "Nemám potřebu ..., mezinárodní organizace ... " apod není v tomto případě argumentace, ale argumentační faul "apel na autoritu":
            https://bezfaulu.net/argumenta...
            Trochu si shrňme, o jakou autoritu se zde jedná (budu se dost opakovat):
            a) Oswaldova komise:
            Rozhodnutí komise o doživotních trestech byly Sportovním arbitrážním soudem v 90% případů zrevidovány ve prospěch ruských sportovců z ZOH 2014. Kompletně očištěno bylo 65% potrestaných sportovců.
            Opravdu se odkazujete na instituce s 90% chybou?
            Jestli údajům nevěříte, tak si to spočítejte sami:
            https://cs.vvikipedla.com/wiki...
            b) Richard McLaren:
            McLarenův odlišný postup při vyšetřování ve velmi podobné kauze, kdy americký atletický svaz kryl dopingové prohřešky svých sportovců před olympiádou LOH 2000 Sydney mu také na autoritě nijak nepřidává.
            https://www.idnes.cz/oh/sydney...
            Někteří z amerických sportovců byli potrestáni až v roce 2009 (mužská štafeta 4x400m). Slavná Marion Jonesová v roce 2007, tedy 7 let po olympiádě.
            Přestože byla obviněna již v roce 2004 vedoucím laboratoře Balco, která doping sportovcům dodávala a její manžel C.J.Hunter byl chycen při dopingu ještě těsně před samotným zahájením her:
            https://www.idnes.cz/sport/atl...
            Opravdu je i po tom všem Richard McLaren objektivní autoritou?
            c) O Rodčenkově motivaci stát se z hlavního pachatele (který na poslední chvíli zničil inkriminované důkazy) hlavním oznamovatelem (po provalení v televizi ARD) a svědkem jsem psal také.
            Je snad spolehlivou a nezaujatou autoritou on?
            d) MOV:
            A co samotný MOV? Po 5 minutách jsem našel tyto články:
            https://archiv.ihned.cz/c1-968...
            https://www.sport.cz/ostatni/o...
            https://en.wikipedia.org/wiki/...
            https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            01:15 27.06.2021

            @Grugh pokoušíš se pořád rozmělňovat to zásadní: Všechny západní vakcíny podstoupily standardní schvalovací proces a dodaly potřebnou dokumentaci. Naproti tomu Sputnik se snaží ...Zobrazit celý příspěvek

            @Grugh

            pokoušíš se pořád rozmělňovat to zásadní:
            Všechny západní vakcíny podstoupily standardní schvalovací proces a dodaly potřebnou dokumentaci.
            Naproti tomu Sputnik se snaží protlačovat Sputnik politicky, bez schvalování lékovými úřady.
            Na Slovensku se mu to podařilo. Tam Sputnik prostě schválila vláda, poté co jej SÚKL schválit odmítl.
            U nás se to nepodařilo, v Brazílii se to nepodařilo, v EU taky ne.

            Grugh napsal: "...kdo vám zajistí, že materiály nelžou? ;-)"

            Registrace vakcíny opravdu neznamená jenom četbu dodaných materiálů, ale například kontrolu výrobních závodů, ale také kontrolu předložených informací.

            Problém Sputniku je, že odmítl dodat detailní informace z 3. fáze klinických testů. Z těchto důvodů registraci pro Sputnik odmítly vydat EMA, český nebo slovenský SÚKL, nebo brazilský regulátor.
            https://www.idnes.cz/zpravy/za...

            Grugh napsal: "Je firma Astra Zeneca tak neschopná, že nedotáhla registraci ani po 3/4 roku v USA do konce?"

            Astra Zeneca má prostě svoje mouchy, a problémy se schvalováním má nejenom v USA, ale v řadě dalších zemí:
            https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            02:15 27.06.2021

            @Grugh ad 3) ruský doping Jsme v situaci, kdy tvrzení autorit (sportovních organizací na straně jedné, Kremlu na straně druhé) nejsme schopni vyvrátit ani potvrdit. Prostě proto, ...Zobrazit celý příspěvek

            @Grugh
            ad 3) ruský doping

            Jsme v situaci, kdy tvrzení autorit (sportovních organizací na straně jedné, Kremlu na straně druhé) nejsme schopni vyvrátit ani potvrdit. Prostě proto, že nemáme přístup k těm informacím, ke kterým měly přístup autority a jejich týmy právníků a expertů.

            Možná máš nějaké střípky informací / notičky z proruských webů, a věřím, že kdybych tvoje texty studoval tak bych v nich zase našel faktické chyby typu "vzdálenost z Krymu/Lotyšska do Moskvy". Ale nevidím důvod se v tom nimrat:

            Proč důvěřuji desítkám mezinárodních sportovních asociací (MOV, FIFA, IAAF ...) a ne Kremlu? Jednak proto, že Kreml lže tak nějak hodně často. A především proto, že ty organizace nebyly protiruské a naopak byly Rusku příznivě nakloněny a přidělovaly mu olympiády a různá mistrovství. Jestliže se nyní všichni shodnou na tom, že Rusko organizovalo doping, tak já osobně jim věřím.

            A nepodsouvej mi údajné argumentační fauly. Říkám, že já důvěřuji těm desítkám sportovních organizací; netvrdím že předkládám objektivní důkaz toho že Rusko organizovalo doping.Skrýt celý příspěvek

          • Grugh
            10:22 27.06.2021

            ad 2) AstraZeneca a objektivita Jaký je problém u AstraZenecy? "Obavy z bezpečnosti". Jsou tyto obavy opodstatněné, nebo plynou z mediální masáže? Zajímavé, že AstraZeneca v ...Zobrazit celý příspěvek

            ad 2) AstraZeneca a objektivita
            Jaký je problém u AstraZenecy? "Obavy z bezpečnosti". Jsou tyto obavy opodstatněné, nebo plynou z mediální masáže?
            Zajímavé, že AstraZeneca v některých zemích není používaná pro pacienty pod 65 let. V jiných nad 65 let. ;-)
            A jako vrchol, v řadě zemí (třeba právě u nás) byla nejprve nedoporučovaná pro starší pacienty a teď pro změnu pro mladší pacienty.

            a) Nižší účinnost u mladých
            Svého času jí byla vyčítána nízká účinnost u mladších lidí.
            Zde je studie a výsledná tabulka z konce dubna 2021, která porovnává účinnost v různých věkových skupinách přímo mezi Astrou Zenecou a Pfizerem
            https://www.thelancet.com/jour...
            Ve věkové kategori 18-64 let je účinnost po 42 dnech u AstryZeneci 65% (49-76).
            U Pfizeru je to 68% (53-78).

            b) Vyšší riziko mozkové žilní trombozy (CVT) nebo hluboké žilní trombozy (PVT)
            Zde je článek s odkazem na studii srovnávající výskyt trombozy u Pfizeru Moderny, AstraZeneci a neočkovaných.
            https://www.marketwatch.com/st...
            Výsledek? Tomboza je mnohem pravděpodobnější u neočkovaných pacientů. Samotné vakcíny jsou na tom velmi podobně.

            Problém se schvalovacím procesem nebo odmítáním použití v řadě zemí není přímým důkazem nekvality vakcíny. Vždy se vynoří umělá mediální kauza, kterou je třeba pomocí několika měsíční studie vyloučit. A konkurence jede dál...

            Jestli víš o dalším problému vakcíny AstraZeneca, který by bránil jejímu užívání, tak ho zde napiš. A proším, bez apelu na autoritu.Skrýt celý příspěvek

          • Grugh
            11:17 27.06.2021

            ad 3) Doping a sport a) Proč do toho stavíš Sportovní organizace vs Kreml? Kdo tady zmiňoval Kreml? Využití nesouvisejícího argumentu (špatné pověsti Kremlu) je jen další ...Zobrazit celý příspěvek

            ad 3) Doping a sport
            a) Proč do toho stavíš Sportovní organizace vs Kreml? Kdo tady zmiňoval Kreml?
            Využití nesouvisejícího argumentu (špatné pověsti Kremlu) je jen další argumentační faul, navíc dvojitý: "falešná stopa" a "ad hominem".
            Když k tomu připojíme neopodstatněnou důvěru ve sportovní organizace: "apel na autoritu", tak je vlastně trojitý. Není to tvůj osobní rekord? ;-)
            b) Sportovní arbitrážní soud změnil (zmírnil!) 90% trestů udělených Oswaldovou komisí (MOV) ruským sportovcům ze ZOH 2014. A v 65% případů došlo (během jediného měsíce) ke kompletnímu očištění.
            Je to tedy sportovní organizace vs sportovní organizace. Která je důvěryhodnější?
            c) Svědci a důkazy:
            Reportáž ARD:
            - Nesrozumitelná nahrávka s přiznáním Savinové s přiznáním o užití zakázaných látek.
            - Domněnky, že Šobuchová zaplatila svazu za krytí svého dopingu a že jí část peněz byla vrácena po provalení.
            Vitalij Stěpanov:
            Jeho informace o státem řízeném dopingu pocházejí od jeho šéfa v RUSADA G. Rodčenkova, tj. zprostředkované svědectví. Aktuálně pobývá v USA a natáčí rozhovory.
            Grigorij Rodčenkov:
            Hlavní pachatel jak dopingu (připravoval směs), tak krytí (vyměňoval vzorky), tak následného úklidu (nechal zničit vzorky). Notrestaný pobývá v USA a natáčí rozhovory.
            d) Věřím, že řada ruských sportovců dopovala. Ale nevěřím, že to bylo tak masivně a už vůbec ne organizovaně státem. Doping měl připravovat jeden člověk, výměny vzorků provádět jeden člověk, I při americké kauze na LOH 2000 v Sidney to byla celá laboratoř Balco.
            e) Malé srovnání: šéf laboratoře Balco, Victor Conte byl ve vězení pouze 4 měsíce (12/2005-3/2006).
            https://www.espn.com/espn/news...
            Koulař C.J. Hunter byl 4x pozitivně testován na nandrolon a kryt americkým atletickým svazem, než konečně zakročila mezinárodní IAAF.
            https://www.rte.ie/sport/athle...
            Americký atletický svaz potrestán nebyl. Kauzu dopingu tehdy paradoxně vyšetřoval (resp. zametl pod koberec) stejný člověk, kanadský žalobce Richard McLaren, jako v případě ruského dopingu, kde naopak pořádal hon na čarodejnice.
            Vypadá tohle jako objektivita? Opravdu?Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            15:00 27.06.2021

            @Grugh Jsou situace, kdy nedokážeš objektivně zjistit pravdu, a musíš se odkazovat na autority. Pokud budeme ve sporu jestli Američani přistáli na měsíci nebo ne, jsou dvě ...Zobrazit celý příspěvek

            @Grugh

            Jsou situace, kdy nedokážeš objektivně zjistit pravdu, a musíš se odkazovat na autority. Pokud budeme ve sporu jestli Američani přistáli na měsíci nebo ne, jsou dvě možnosti jak ten spor rozřešit
            - buď odcestujeme na měsíc do roku 1969
            - nebo se budeme dovolávat autorit a zkoumat, která z nich je důvěryhodnější

            ad 2) AstraZeneca a objektivita

            Asi jsi nečetl můj příspěvek 01:15 27.06.2021

            ad 3) Státem řízený doping v Rusku

            Sportovní organizace vs Kreml uvádím proto, že tomu tak je. Líbí se ti "ruské úřady" víc než "Kreml"?

            Arbitrážní soud zmírnil dopady na jednotlivé ruské sportovce, ale nepopřel že Rusko organizovalo doping.

            Hunter a Jonesová je dobrý příklad toho jak americká společnost zachází s dopujícími sportovci. Z Jonesové se stal štvanec, přišla skoro o všechny peníze a odseděla si půl roku ve vězení za lhaní pod přísahou.
            Danilovová a Lazutinová (svého času připravily Kateřinu Neumannovou o medaile) se naopak v Rusku po prokázání dopingu staly hrdinkami, a třeba po Danilovové je pojmenovaná škola.Skrýt celý příspěvek

          • Grugh
            21:24 27.06.2021

            Neopodstatněná důvěra v instituce, církve nebo stranu a vládu, ... je ideologie ne argumentace. Zvlášť potom, co jsem o dotyčných institucích a o důkazech uvedl. ad3) Existuje ...Zobrazit celý příspěvek

            Neopodstatněná důvěra v instituce, církve nebo stranu a vládu, ... je ideologie ne argumentace.
            Zvlášť potom, co jsem o dotyčných institucích a o důkazech uvedl.
            ad3) Existuje nějaký další svědek, emailová komunikace, nebo jakýkoliv jiný důkaz spojující "ruský stát" a ruský doping, kromě Rodčenkova svědectví? Nejedná se o vyšetřování vedené zpravodajci, takže materiály nejsou tajné.

            Uznávám, že pojmenování školy po usvědčené dopingové sportovkyni není správné.
            Ale to srovnání není tak úplně korektní, o hrdinovi a štvanci sice píšeš. Ale je taková i realita?
            a) Štvanec
            Marion Jonesová příšla o své medaile až 7 let po olympiádě, kde dopovala, i přes svědectví a prokazatelné styky s laboratoří Balco. Bylo jí umožněno startovat na příštích olympijských hrách LOH 2004 v Aténách. Trest nedostala za doping, ale za lhaní o něm pod přísahou a krytí svého expřítele T. Mongomeryho (a otce jejího dítěte) v případu podvodu s falešnými šeky (a dopingu ve spojitosti s Balco).
            Po odsezení trestu začala hrát basketbal ve WNBA.
            Jako "štvanec" moc nepůsobí:
            https://www.youtube.com/watch?...
            U jejího prvního manžela byly kryty 4 pozitivní testy na nandrolon místním atletickým svazem. Tedy podobná situace, jaká měla být v Rusku podle ARD.
            K potrestání svazu za krytí dopingu nedošlo, právě kvůli Richardu McLarenovi.
            b) Hrdina
            Ruskám zbylo poměrně dost medailí z doby před dopingem (i když kdo ví jak čistých). Lazutinové konkrétně 11 zlatých z místrostvích světa a 5 z olympiád.
            To by mohlo být důvodem, jestli jsou v Rusku považované za hrdinky (v čemž se musím spolehnout na tebe).
            c) Opět. Kde jsem psal o Kremlu, ruských úřadech nebo čemkoliv ruském (tedy kromě "ruského státu")?
            Mně vadí neobjektivita nebo různý přístup pro podobné kauzy. Ale co mi vadí úplně nejvíc, je nelogičnost.

            ad 2) Uveď prosím nějakou konkrétní podstatnou větu z tebou zmíňované příspěvku, která vyvrací mé argumenty ohledně neobjektivního schvalování vakcín.
            Nebo se můžeš vyjádřit ohledně rizik a studií ohledně AstraZenecy.

            ad Slovensko: to že ignorují vlastní lékový úřad, vedený prolhanou manželkou naprostého vulgárního blba a spolehli se na maďarskou registraci, je jejich věc. (věta neobsahuje útok, ale prosté konstatování faktu ;-)).
            Někdo tady psal o důvěře v instituce. Zřejmě má slovenská vláda větší důvěru v maďarský úřad než v ten vlastní. Naopak slovenská populace pro změnu nemá důvěru ve sputnik. I kvůli tomu, že očkování sputnikem nebude uznáno ve většině okolních států.Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            23:30 28.06.2021

            @ Grugh To sú „perly“ .... V podstate Jan 55. to napísal podobne, ako by som to napísal aj ja. Iba krátka reakcia na tvoje niektoré perly z plnej truhlice... „Je firma Astra ...Zobrazit celý příspěvek

            @ Grugh

            To sú „perly“ ....

            V podstate Jan 55. to napísal podobne, ako by som to napísal aj ja.
            Iba krátka reakcia na tvoje niektoré perly z plnej truhlice...

            „Je firma Astra Zeneca tak neschopná, že nedotáhla registraci ani po 3/4 roku v USA do konce?“
            Sme v EÚ, tak sa bavíme o pravidlách EÚ, ktoré sú rovnaké pre všetkých, ak si si nevšimol.... Každý, kto splní podmienky, má voľný prístup na trh.... Sputniku nebránilo nič splniť podmienky, ktoré mali všetci rovnaké.... A to mali dokonca časový predstih voči ostatným....

            „Takže se nelze divit, že to Sputnik (částečně úspěšně) zkouší.“
            Lenže skúša to mimo transparentných pravidiel v zmanipulovaných schvaľovacích procesoch. Či sa ti to páči, alebo nie.... Dobročinnosť a ani obchod za tým hľadať vôbec netreba. To by spĺňali pravidlá kontrolované EMA...

            „Mimochodem vy byste SCHVÁLILI vakcínu Sputnik nebo Astra Zenaca pro použití???? Jestli je vaše odpověď "ano" nebo "ne", jste zaujatí.
            Pokud je vaše odpověď: "Spolehl bych se na názor EMA (nebo podobné instituce)", jste ovlivnění.
            Objektivní odpověď by měla být: "Pokud bych pro prostudování dostupných materiálů měl jistotu, že látka není nebezpečná, tak ano. Jinak ne." Ale kdo vám zajistí, že materiály nelžou? ;-)“
            A tu sa snažíš vlastne o čo? Spochybniť dôveru, ako to máte vy Rusi za úlohu pri rozoštvávaní EÚ a NATO? EMA je určite dôveryhodnejšia, ako ktorákoľvek iná inštitúcia v RF. Tam povedia pravdu len vtedy, ak sa pomýlia.... Vidíme to denne....
            Máš smolu, na kontrolu liečiv je poverená EMA, nie ja a ani nikto iný. Ale pozri sa na dôveru Sputnika v jeho domovskej krajine..... Vodca zatajuje, akou vakcínou sa dal zaočkovať. A ani divadielko s fľaštičkou od Sputniku nevedel svojim občanom spraviť.... Ohľadom toho všetkého tu v skutočnosti mlátiš slamu naprázdno a stále si hudieš len to svoje, ktoré je ďaleko od pravdy.
            „O rozdílném složení mluvila ředitelka ŠÚKL Baťová v rozhovoru s novináři, včetně přítomnosti nebezpečných cizorodých buňek, ale pak svá prohlášení ústy mluvčí ŠÚKL dementovala s tím, že si jen nejsou jistí, že složení odpovídá.“
            A máš snáď niečo s logikou, ak som už dávno písal, že vzorky Sputniku dodané EMA či zverejnené v Lancete v reklamnom článku jeho tvorcov majú úplne inú formu a balenie ako vakcína, ktorá dorazila na Slovensko? Kde žiješ, keď tvrdíš, že je to totožné? Je aj verejne známe, že prvá a druhá dávka sú obsahom odlišné.... tak o čo sa tu vlasne snažíš? Nebaví ma mlátenie prázdnej slamy. RF mala možnosť absolvovať štandardný schvaľovací proces u EMA, ako to robia všetci záujemci. To, že toho nie je schopná, to je viac ako výstižné.

            „Maďarská certifikovaná laboratoř složení potvrdila i když necertifikovaná slovenská laboratoř AV ho předtím zpochybnila (aniž by provedla laboratorní test).
            Ale no, na necertifikovanú vakcínu nepotrebuješ certifikované laboratórium. Naši vedci urobili rovnaké testy, ako prebiehali v Maďarsku. Tak tu netvor dezinformácie....

            „ad Slovensko: to že ignorují vlastní lékový úřad, vedený prolhanou manželkou naprostého vulgárního blba a spolehli se na maďarskou registraci, je jejich věc. (věta neobsahuje útok, ale prosté konstatování faktu ;-)).“
            No to je tvoj modus operandi –očierňovať niekoho, hoci to nie je pravda. A reakciu R. Baťa si vytrhol z kontextu toho, čo sa stalo. Ale to je presne tvoj modus operandi.... Už som minule reagoval na tieto tvoje výmysly, preto nebudem mlátiť slamu naprázdno. Ešte raz – p. Baťová na rozdiel od teba neklamala.
            „Někdo tady psal o důvěře v instituce. Zřejmě má slovenská vláda větší důvěru v maďarský úřad než v ten vlastní. „
            Lož. Mimochodom, vakcinu bolo možné používať už po schválení ministrom zdravotníctva, vláda to schvaľovať nemusela. Bol to zo strany nášho ministra pre všetko len taký „figový list“....

            „Naopak slovenská populace pro změnu nemá důvěru ve sputnik. I kvůli tomu, že očkování sputnikem nebude uznáno ve většině okolních států.“
            Nie je to pravda. Moji putinofilní kolegovia sa dušovali, ako čakajú na očkovanie Sputnikom, ktorým sa chceli očkovať ešte pred príchodom vakcíny na Slovensko. A po jeho príchode sa ním už očkovať nechcú, melú čosi o farmabiznise a vymyslej „chripôčke“. To vieš, práca antivaxera Roberta Fica, istého Tibora Rostáša z dezinformačného magazínu Zjem aj vlek, dezinformačného webu Infovojna a podobných spolkov, ktoré u nás veselo bujnejú.....Skrýt celý příspěvek

          • Grugh
            19:53 29.06.2021

            @Ján Paliga Uff, ještě že to byla jen krátká rekace. Jak teprve musí vypadat ta dlouhá. 1) Certifikace K získání certifikace je třeba certifikační autoritu. tj. Neplatí, že na ...Zobrazit celý příspěvek

            @Ján Paliga
            Uff, ještě že to byla jen krátká rekace. Jak teprve musí vypadat ta dlouhá.

            1) Certifikace
            K získání certifikace je třeba certifikační autoritu. tj. Neplatí, že na necertifikovanou vakcínu není potřeba certifikovaná laboratoř.

            2) Jsme sice v Evropě. Ale také jsme v ČR, na Zemi ve Sluneční soustavě, ...
            Nelze si zvolit jednou soustavu, která se hodí pro argumentaci a ignorovat všechny ostatní.
            Na příkladu AstraZenecy jsem ukázal, že nic jako objektivní schvalování vakcín neexistuje a v médiích propírané argumenty jsou často vědecky vyvráceny.
            Pokud máš pocit, že se mýlím, uveď odkaz na studii se statistickým porovnáním s konkurencí.
            Já jsem takové studie zde citoval. A byly stejně úspěšně zde ignorovány. :-(

            3) Důvěřuj ale prověřuj
            Všude platí, že míra důvěry nemůže být nikdy stoprocentní. Důležité je i vlastní kritické myšlení (pokud je toho člověk schopen).
            Vlastní kritické myšlení není ekvivalntní spolehnutí na bláboly jiného uživatele na netu (ani moje).
            Nejlepší vodítko pro analýzu je zjiˇšťování motivace, tj. kdo co může získat nebo naopak ztratit. A pak také možností, tj. co je ve schopnostech a možnostech zůčastněné strany (viz třeb statisíce analyzovaných článků měsíčně Českými Elfy).

            4) Ne každá urážka je neoprávněná. Ne každý útok je argumentační faul.
            Baťová prokazatelně lhala. Její manžel je vulgární psychopat. Sice je to oba očerňuje, ale to neznamená, že to není fakt.
            Když jsme u očerňování apriori, kdo po oznámení dodání Sputniku na Slovensko, okamžitě uveřejnil fotky vnitřku nějakého letadla a prohlásil, že zachycené obyč. krabice jsou právě dovezený Sputnik? Rado Baťo!! Zřejmě náhoda...Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            22:11 29.06.2021

            @ Grugh Klameš. Riaditeľka ŠÚKL neklamala. Ona totiž sama tú správu nepísala. Na to sú určení zodpovední pracovníci, ktorí majú prístup do databázy EMA. To, čo tvrdíš o jej ...Zobrazit celý příspěvek

            @ Grugh

            Klameš. Riaditeľka ŠÚKL neklamala. Ona totiž sama tú správu nepísala. Na to sú určení zodpovední pracovníci, ktorí majú prístup do databázy EMA.
            To, čo tvrdíš o jej manželovi, je len jedna časť, ktorú len vytrhávaš z kontextu všetkých udalostí, ktoré sa po zverejnení správy ŠˇÚKLom spustili voči jej riaditeľke. Trolovia z farmy spustili na ňu dezinformačnú a očierňovaciu kampaň. To si nám tu ale nenapísal....

            "Když jsme u očerňování apriori, kdo po oznámení dodání Sputniku na Slovensko, okamžitě uveřejnil fotky vnitřku nějakého letadla a prohlásil, že zachycené obyč. krabice jsou právě dovezený Sputnik? Rado Baťo!! Zřejmě náhoda..."

            A keď som si pozeral fotografie s našim ministrom pre všetko a tou jeho suitou pri lietadle, napadlo ma presne to, čo napísal Baťo.... vakcína, ktorá sa má skladovať pri desiatkach stupňou pod nulou bola len v obyčajnej krabici.... Prečo si nevyvrátil jeho tvrdenie, ale namiesto toho ho očierňuješ? Kde máš FAKTY? :-DSkrýt celý příspěvek

          • Grugh
            18:54 30.06.2021

            @Ján Paliga 1) Baťová lhala při rozhovoru s novináři. O žádnou někým přípravenou zprávu nešlo. Konkrétně osobně tvrdila: a) že Sputnik se používá ve 40 zemích světa, ale společný ...Zobrazit celý příspěvek

            @Ján Paliga
            1) Baťová lhala při rozhovoru s novináři. O žádnou někým přípravenou zprávu nešlo.
            Konkrétně osobně tvrdila:
            a) že Sputnik se používá ve 40 zemích světa, ale společný je pouze název.
            b) že Sputnik dovezený na Slovensko má jiné složení než použitý při klinických testech.
            Jí vedený ŠÚKL lhal, když prohlásil, že dovezený Sputnik obsahuje nebezpečné cizorodé buňky:
            "Slovenský ústav pro kontrolu léčiv (ŠUKL) objevil při kontrole ruské vakcíny Sputnik V, která byla dodaná na Slovensko, cizorodé buňky, které neměly být ve vakcíně přítomny."
            Zdroj: https://www.denik.cz/staty-eu/...

            Zde svá původní tvrzení, na přímý dotaz novinářky, sice přiznává. Ale pokouší se je bagatelizovat a omluvit tím, že neměli dokumentaci aby mohli potvrdit, že složení je shodné.
            https://youtu.be/ZgbiYQneKA4?t...
            Dále přiznává, že 14 laboratorních testů potvrdilo, že vakcína je v pořádku. Ale že jim chybí původní data o účinnosti a bezpečnosti, tj. data z 3. fáze klinických testů a studie publikované např. v Lancetu:
            https://www.thelancet.com/jour...

            Nemít o něčem (účinnosti a bezpečnosti) důkaz může být důvod odmítnutí registrace vakcíny. S tím problém nemám.
            Ale nemít důkaz pro jedno tvrzení neznamená automatickou platnost zcela opačného tvrzení:
            https://bezfaulu.net/argumenta...
            A kdo si čas při čekání na dokumentaci krátí mediálními výlevy o rozdílném složení? ;-)

            2) Fotografie zveřejněné a okomentované Baťem se pokusila uvést na pravou míru státní tajemnice Ministerstva zdravotnictví SR Jana Ježdíková. A dočkala se jen dalších urážek od Baťa:
            "„Obdivuji tvou drzost se vůbec zapojit do diskuze po tom, co tam provádíte. Takže zalez, odkud jsi vylezla,“ reagoval ostře úředník ministerstva financí."
            https://cnn.iprima.cz/drsna-pr...
            Ostatní nadávky (např. bývalého slovenského premiéra) jsou nepublikovatelné.

            Je asi jedno, jaké bludy tě kdy napadly. Ale látka, která má být zmrazená během několika hodinového letu, se přepravuje v mrazácích a ne jen v krabicích.
            Naštěstí ty jsi měl alespoň dostatek soudnosti neprezentovat svoje názory jako daný fakt a všechny okolo vulgárně urážet (alespoň doufám).Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            21:27 30.06.2021

            @ Grugh Nepíšeš pravdu. Bývalý minister zdravotníctva Rudolf Zajac mal k dispozícii správu ŠÚKL a napísal o tom niekoľko článkov v printovom médiu. To som, ako si spomínaš, ...Zobrazit celý příspěvek

            @ Grugh

            Nepíšeš pravdu.

            Bývalý minister zdravotníctva Rudolf Zajac mal k dispozícii správu ŠÚKL a napísal o tom niekoľko článkov v printovom médiu.

            To som, ako si spomínaš, písal tiež..... Evidentne ti fakty nevoňajú, ale je to tvoj problém.... Bývalý minister zdravotníctva má určite lepšie informácie, ako agentúrne správy písané ktoviekým v kadejakých "spravodajských" weboch, či médiách, ktoré nemajú ani šajnu o zdravotníctve a svoje články píšu systémom ctrl+c a ctrl+v.....

            Vysveti mi teda, prečo si Slovensko objednalo jednu formu vakcíny v určitom balení a od výrobcu, ale na Slovensko dorazila iná forma, v odlišnom balení a od úplne iného výrobcu, ktorého vzorka vakcíny sa líšila od tej, ktorú RF dala k dispozícii EMA..... To som písal tiež a evidentne na túto nezrovnalosť kašleš.... Toto je evidentne odlišné ot toho, čo zverejnili v Lancete vo svojom reklamnom článku vynálezcovia vakcíny.... Dokonca prvá a druhá dávka dodaná na Slovensko sa líšia. V lancete sa píše o rovnakom zložení 1. a druhej dávky....

            Kde si na zverejnenej fotografii z nákladového priestoru lietadla videl chladiace boxy, ktoré zabezpečujú stabilnú teplotu vakcín počas dopravy? Ja nikde.... Preto je tvrdenie nejakej "hovorkyne", ktorá sa nerozumie do ničoho, len papagájuje to, čo jej povedali, absolútne nedôveryhodné. Nikto ani nedokázal ukážkou boxov, že sa p. Baťo mýli..... ty tiež nie....

            Sputnik je taký dôveryhodný, že ho nechcú ani sami Rusi. nechcú ho na Slovensku ani tí, ktorí sa len nedávno dušovali, že chcú byť očkovaní Sputnikom.... Pre zmenu nechcú byť očkovaní vôbec, veď je to podľa nich "len chripôčka" a oni farmafirmy podporovať nebudú.... no ešte to tak.... :-D

            Skutočne kvalitná vakcína, ktorá má záujem o čo najväčší podiel na trhu, aby mohla svojim vynálezcom zaplatiť vývoj, taká by nemala problém transparentne dokladovať všetko, čo sa štandardne vyžaduje pri registrácii jej podobných vakcín.... Rusko má ale problém, oni transparentný záujem nemajú, len pofidérny cez kadejakých autoritárskych vodcov....Skrýt celý příspěvek

          • Grugh
            22:20 01.07.2021

            @Ján Paliga 1) Zkontroloval jsem v této diskuzi všechny tvé příspěvky a žádného Rudolfa Zajace jsi zde předtím nezmínil. 2) Rudolf Zajac již 15 let není ministrem a 30 let ...Zobrazit celý příspěvek

            @Ján Paliga
            1) Zkontroloval jsem v této diskuzi všechny tvé příspěvky a žádného Rudolfa Zajace jsi zde předtím nezmínil.
            2) Rudolf Zajac již 15 let není ministrem a 30 let nevykonává lékařskou praxi.
            3) Přímé potvrzení moderátorkou i Zuzanou Baťovou ve videu, na které jsem dal odkaz, má podle mě větší váhu než tebou neodkazované články politika v důchodu.
            4) V případě citace může novinář občas něco vytrhnout z kontextu apod.. Ale pokud citaci výrazně změní, vystavuje se soudní žalobě. Každá lepší redakce si tyto věci pečlivě hlídá.
            Ale o zdravotnictví, technice nebo politice můžou plkat, co chtějí.
            "Kde není žalobce, není ani soudce."
            5) V USA jsou registrované a používané pouze tyto 3 vakcíny proti covidu:
            Pfizer/BioNtech 55,23%
            Moderna 40,89%
            Johnson&Johnson 3.8%
            Všechny byly schváleny již do konce února 2021.
            https://en.wikipedia.org/wiki/...
            Žádná další z vakcín nezískala do dnešního dne registraci (Sanofi, Sputnik, Novavax, Sinopfarm, Sinovac, ..). A to ani ty, které byly schváleny EMA i WHO.
            6) Johnson&Johnson používá stejnou technologii (vektorový adenovirus) jako AstraZeneca nebo Sputnik. Ale má mnohem nižší učinnost (66%).Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        21:45 26.06.2021

        Rusobijci? Vy Rusi sa hlavne bijete sami, nikoho iného ku tomu nepotrebujete. "Jeho "svědectví" je jediným důkazem"o státem řízeném dopingu v Rusku." listopad 2014 - německá ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusobijci?

        Vy Rusi sa hlavne bijete sami, nikoho iného ku tomu nepotrebujete.

        "Jeho "svědectví" je jediným důkazem"o státem řízeném dopingu v Rusku."
        listopad 2014 - německá veřejnoprávní televize ARD odvysílala dokument o systematickém dopingu, korupci a vydírání v ruské atletice, včetně zakrývání pozitivních dopingových testů. - https://sport.ceskatelevize.cz... Skrýt celý příspěvek

        • Grugh
          22:04 26.06.2021

          Netvrdím, že Rusové nedopovali.
          O reportáži ARD jsem dokonce sám psal.
          Ale přesto je Rodčenkovo svědectví jediným důkazem státem řízeného dopingu.

          Netvrdím, že Rusové nedopovali.
          O reportáži ARD jsem dokonce sám psal.
          Ale přesto je Rodčenkovo svědectví jediným důkazem státem řízeného dopingu.

          • Pavel1
            19:17 27.06.2021

            Takže roky trvající rusácká nespolupráce při vyšetřování případů dopingu a roky trvající neschopnost RUSADY dodat vyžadovanou dokumentaci o prováděných antidopingových testech, či ...Zobrazit celý příspěvek

            Takže roky trvající rusácká nespolupráce při vyšetřování případů dopingu a roky trvající neschopnost RUSADY dodat vyžadovanou dokumentaci o prováděných antidopingových testech, či svědectví Vitalije Stěpanova důkaz není?
            S takovou se nediv, že tvoje bláboly o "objektivitě" jsou leda pro smích, volksrusáku.Skrýt celý příspěvek

          • Grugh
            22:11 27.06.2021

            1) Roky nespolupráce a neschopnosti dodat (zničenou) dokumentaci????? Co to meleš za nesmysly. Uveď ODKAZ o tom co tvrdíš, místo si cucání pravdy z prstu! Rodčenkov a Stěpanov teď ...Zobrazit celý příspěvek

            1) Roky nespolupráce a neschopnosti dodat (zničenou) dokumentaci?????
            Co to meleš za nesmysly. Uveď ODKAZ o tom co tvrdíš, místo si cucání pravdy z prstu!
            Rodčenkov a Stěpanov teď "jako" spolupracují. Minimálně mezi sebou. ;-)
            Důkazy / vzorky / dokumentaci nechal právě Rodčenkov zničit:
            "„Rodčenkov před přijetím auditorského týmu WADA do Moskvy osobně poučil a povolil likvidaci 1 417 vzorků“, který „přímo vzdoroval a porušoval směrnice WADA“. Kromě toho „Rodčenkov vydal pokyn, aby byly zničeny všechny záznamy ukazující na existenci vzorků a veškerou dokumentaci výsledné analýzy“. Rodchenkov později připustil, že vzorky zničil záměrně, aby omezil rozsah auditu WADA"
            Zdroj: https://cs.vvikipedla.com/wiki...
            2) Vitalij Stěpanov (o kterém jsem již psal) byl funkcionář RUSADA a jeho informace pocházely od jeho šéfa Rodčenkova. Nejedná se o nový důkaz.
            "Rodčenkov diskutoval o dopingu na olympijských hrách v Soči s informátorem Vitalijem Stepanovem, který bez jeho vědomí zaznamenal 15 hodin jejich rozhovorů."
            https://cs.vvikipedla.com/wiki...
            3) Manželka Stěpanova je ruská běžkyně Julia Stěpanovová, usvědčená v roce 2011 (už podruhé!!!) z dopingu. Zjevně jí ten "státem organizovaný" systém nezaštítil.
            Zvláštní, člověk by si myslel, že alespoň manželky funkcionářů antidopingové agentury budou mít nějaké výhody. ;-)
            https://cs.wikipedia.org/wiki/...
            4) Co je volksrusák?
            a) pokus o úrážku
            b) snaha o obohacení češtiny
            c) prezentace vlastní neznalosti cizích jazykůSkrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            19:48 01.07.2021

            Takovou míru sebekritiky, bych od tebe vycucaný grughu nečekal. To, že ROSADA měla spolupracovat a dodávat dokumentaci za což jí byla podmíněně povolena činnost a což rusáci jak je ...Zobrazit celý příspěvek

            Takovou míru sebekritiky, bych od tebe vycucaný grughu nečekal. To, že ROSADA měla spolupracovat a dodávat dokumentaci za což jí byla podmíněně povolena činnost a což rusáci jak je jejich zvykem nedodrželi, je všeobecně známo, to že to není známo tobě, je tvůj problém volksrusáku. https://sport.aktualne.cz/osta...
            Jinými slovy, se domníváš, že Rodčenko a Stěpanov je jedna a tatáž osoba, když jsi tvrdil, že je to jediný důkaz. Trochu schíza.
            Volksrusák je tvoje charakteristika. To ti nedošlo? Je to takový malý dobrovolný až nadšený spolupracovník a práskač. V tomto případě rusácka. Ovšem původní verze tohoto slova se využívala během německé okupace. Existovaly listiny různých kategorií volksdeutschů a ta nejnižší kategorie se týkala těch co se k německé národnosti přihlásili dobrovolně.Skrýt celý příspěvek

          • Grugh
            20:46 01.07.2021

            @Pavel1 1) Informace o státem řízeném dopingu od Stěpanova pocházejí pouze od Rodčenkova. Uvedl jsem odkazy, jsou o tom záznamy, existují audio nahrávky, ... Stěpanov neměl tyto ...Zobrazit celý příspěvek

            @Pavel1
            1) Informace o státem řízeném dopingu od Stěpanova pocházejí pouze od Rodčenkova. Uvedl jsem odkazy, jsou o tom záznamy, existují audio nahrávky, ...
            Stěpanov neměl tyto informace ani od své dopující manželky, která evidentně nebyla krytá tímto (neexistujícím) systémem.
            2) Hlavní pachatel, resp. hlavní svědek obžaloby paradoxně zničil veškeré důkazy a dokumentaci. A teď je obviněná strana "jako" dluží už roky dodat. Jak jinak?
            3) Volksdeutsche
            Hmm, Volksdeutsche bylo skutečně existující slovo.
            Samozřejmě, že to nemá nic společného s tvým vysvětlením (ale to mě nepřekvapuje):
            https://cs.wikipedia.org/wiki/...
            Volksrusák neexistuje, resp. existuje jen v tvé hlavě.Skrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            22:36 03.07.2021

            Tvoje dojmy co od koho pochází jsou pro smích. Hlavní pachatel je puťkův režim, volksrusáku, který se nemá čím jiným se chlubit a tak musí futrovat sportovce chemií jako v ...Zobrazit celý příspěvek

            Tvoje dojmy co od koho pochází jsou pro smích. Hlavní pachatel je puťkův režim, volksrusáku, který se nemá čím jiným se chlubit a tak musí futrovat sportovce chemií jako v dederónsku a nutit, ty co je mají kontrolovat, k falšování a ničení důkazů. Ovšem oceňuji, že se již neztrapňuješ popíraním holého faktu, že zrušení suspendace rusadě bylo podmíněno spoluprací na vyšetřování rusáckého státního dopingu spočívající ve zpřístupnění veškerých dat. Což rusáci neučinili a nečiní.
            Příště si problematiku zkus nastudovat hlouběji než přečtením jednoho článku na wikipedii. K podepisování deutsche volksliste (samozřejmě u z prostého důvodu nedostatku etnických němců v okupovaných oblastech) byli nuceni i etničtí češi a poláci (na těšínsku i v generálním gouvernementu). Takoví spadali do té poslední kategorie, jak píši výše. Některé k podepisování volkslisty okupanti ani nutit nemuseli, za výhody, žvanec navíc a udavačskou moc nad ostatními podepsali sami a dobrovolně. A tím se zařadili do té poslední kategorie, a to nikoli jako němci ale jako lidé. Ty ses taky už evidentně zařadil a stal se tak volksrusákem - nepochybuju, že puťka někde tvůj podpis už má.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            12:39 04.07.2021

            Pavel1:
            Tak on Grugh už několikrát prokázal podivuhodnou neznalost v oblasti České vojenské historie, že je poměrně vysoká pravděpodobnost, že jde o Rusa.

            Pavel1:
            Tak on Grugh už několikrát prokázal podivuhodnou neznalost v oblasti České vojenské historie, že je poměrně vysoká pravděpodobnost, že jde o Rusa.

    • Batty
      10:39 28.06.2021

      To je jedno kam to patrí, napísal si to tak pekne, že to môžeš preventívne lepiť pod každý článok, aby bolo jasné, že toto tu nie je žiadny Kremelcajtung, len tak ďalej, Jene ;)

      To je jedno kam to patrí, napísal si to tak pekne, že to môžeš preventívne lepiť pod každý článok, aby bolo jasné, že toto tu nie je žiadny Kremelcajtung, len tak ďalej, Jene ;)

  • Clanek
    09:51 25.06.2021

    Kdyz uz je dnes moda delat propocty na celou zivotnost nejakeho systemu (s kterouto ma dost lidi problem, neb jim jsou najednou predestrena cisla, ktera nebyli zvykli videt), mozna ...Zobrazit celý příspěvek

    Kdyz uz je dnes moda delat propocty na celou zivotnost nejakeho systemu (s kterouto ma dost lidi problem, neb jim jsou najednou predestrena cisla, ktera nebyli zvykli videt), mozna by se OSSR meli vydat timhle smerem taky. Docela by me napriklad zajimal propocet nakolik by vyslo:
    1) zrizovani letky o 8-10 strojich vyzbrojenych L-39NG anebo alternativ. Ziveni dvou letadel, ale taky mit svuj vycvik ve vlastni rezii, moznost odletat nejake kondicni lety ne na drahe F-16 ale na levnem NGcku atd.

    vs.

    2) Zakladni vycvik pilotu outsorcovat (Polsko / CR / kamkoliv), prikoupit dalsi 4 F-16 pro potreby AG (nakonec, se svymi vykony toho 4 kusy F16 zastanou porad vic nez 8-10 NG) a holt platit za vycvik treti strane a na vsechno zivit 4 dalsi drazsi stroje, ale vyhnout se zavedeni dalsi samostatne letky, dalsi samostatne platforme.

    A tohle spocist na 30 let. Mozna bychom byli prekvapeni, ze by ta druha moznost nakonec vysla levneji, uz jen kvuli v case menici se hodnote penez.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      13:05 25.06.2021

      V pláne MO SR je aj nákup buď plne útočných vrtuľníkov alebo plne vyzbrojených viacúčelových vrtuľníkov pre podporu pozemných síl a obnovenie tejto stratenej spôsobilosti. Teda by ...Zobrazit celý příspěvek

      V pláne MO SR je aj nákup buď plne útočných vrtuľníkov alebo plne vyzbrojených viacúčelových vrtuľníkov pre podporu pozemných síl a obnovenie tejto stratenej spôsobilosti. Teda by som povedal, že zameriavať sa na stroje ktoré dokážu plniť aj tieto úlohy je zbytočné. Iba ak...Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        13:20 25.06.2021

        O tom že by se u vás plánoval nákup bitevních vrtulníků slyším poprvé. Pokud vím tak plánujete nákup lehkých vrtulníků, ale zdá se že se to nějak zadrhlo. Teď sice kupujete dva ...Zobrazit celý příspěvek

        O tom že by se u vás plánoval nákup bitevních vrtulníků slyším poprvé. Pokud vím tak plánujete nákup lehkých vrtulníků, ale zdá se že se to nějak zadrhlo. Teď sice kupujete dva nové BH, ale ani ty nebudou vybaveny k nesení raket.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          13:53 25.06.2021

          Nedávno som tu o tom dával dokument o rozvoji vzdušných síl. Tam sú uvedené rôzne varianty k obnoveniu tejto spôsobilosti po vyradení Mi-24 v roku 2005 myslím. LUH sa mali ...Zobrazit celý příspěvek

          Nedávno som tu o tom dával dokument o rozvoji vzdušných síl. Tam sú uvedené rôzne varianty k obnoveniu tejto spôsobilosti po vyradení Mi-24 v roku 2005 myslím.

          LUH sa mali pôvodne kupovať v počte myslím 9 ks. Dokonca to bolo aj schválené americkou stranou. Najprv sa uvažovalo o Bell-429 aké po havárii policajného sa od toho upustilo. Potom sa hovorilo, že to bude Lakota ale potom ticho. Údajne však mali plniť len pátracie úlohy alebo mali ísť k polícii na stráženie hraníc atď.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          14:12 25.06.2021

          Ako náhrada za viacúčelové vrtuľníky Mi-17 a Mi-8 a cvičné vrtuľníky Mi-2 by sa podľa vyššie spomínaných zverejnených dokumentov malo do výzbroje postupne zaviesť 18 nových ...Zobrazit celý příspěvek

          Ako náhrada za viacúčelové vrtuľníky Mi-17 a Mi-8 a cvičné vrtuľníky Mi-2 by sa podľa vyššie spomínaných zverejnených dokumentov malo do výzbroje postupne zaviesť 18 nových viacúčelových vrtuľníkov, ktoré budú okrem transportných úloh slúžiť aj na výcvik lietajúceho personálu, pričom 4 kusy budú vyčlenené pre leteckú pátraciu a záchrannú službu (LPZS). Mali by byť schopné najmä prepravovať výsadky, vykonávať logistickú podporu predsunutých jednotiek, ale tiež v obmedzenej miere viesť samostatnú bojovú činnosť. Nevýhodou viacúčelových vrtuľníkov je vo všeobecnosti nižšia miera balistickej ochrany ako u bojových vrtuľníkov a menšia škála možných zbraňových systémov (zväčša obmedzená na guľomet alebo kanón, prípadne protitankové riadené strely a raketové neriadené strely). Keďže však chcú ozbrojené sily nákupom vrtuľníkov Black Hawk nahradiť končiace viacúčelové vrtuľníky Mi-17 a nie v
          minulosti vyradené bojové vrtuľníky Mi-24, zatiaľ sa nepočíta s dovybavením napríklad o protitankovú navádzanú muníciu, a teda o ich použitie ako hlavného nástroja vzdušnej podpory pozemných síl.

          Vo všeobecnosti môže byť palebná podpora pozemných síl realizovaná niekoľkými spôsobmi, a to prostredníctvom špecializovaných útočných vrtuľníkov (napríklad Boeing AH-64 Apache, Airbus Helicopters EC665 Tiger, AgustaWestland A129 Mangusta, Bell AH-1Z Viper); modifikovanými viacúčelovými vrtuľníkmi (v podmienkach Slovenskej republiky UH-60M Black Hawk); vo veľmi obmedzenej miere stíhacími lietadlami, alebo lietadlami určenými na priamu podporu
          pozemných síl

          Z hľadiska možností a potrieb Vzdušných síl OS SR možno za najefektívnejšie riešenie považovať dokúpenie bojovej verzie vrtuľníkov UH-60 pod označením BattleHawk. Minimálny počiatočný počet takýchto strojov sa odhaduje na 4-6 kusov
          (nad rámec stanoveného počtu 18 viacúčelových vrtuľníkov), pričom v prípade iného typu by minimálne počty bojových vrtuľníkov museli byť vyššie, čo by bolo finančne náročné. Z hľadiska formy obstarania by bolo možné zakúpiť aj staršie rámy vrtuľníkov Black Hawk a tie následne zmodernizovať na bojové verzie, no ako efektívnejší by sa mohol opäť ukázať nákup nových strojov, ktoré by mali bez generálkovú údržbu a mohli by byť nakúpené cez FMS systém.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            14:50 25.06.2021

            No pokud vím, tak Battlehawk je postaven na S 70i, což není zcela identicky systém jako UH 60m.

            No pokud vím, tak Battlehawk je postaven na S 70i, což není zcela identicky systém jako UH 60m.

  • Jura99
    08:01 25.06.2021

    Těch pár nových pilotů ročně (1 max. 2 piloti) pro F-16 by se nejspíš vyplatilo nechat cvičit externě, než kvůli nim pořizovat výcvikovou letku se vším všudy. Letka provozně ...Zobrazit celý příspěvek

    Těch pár nových pilotů ročně (1 max. 2 piloti) pro F-16 by se nejspíš vyplatilo nechat cvičit externě, než kvůli nim pořizovat výcvikovou letku se vším všudy. Letka provozně levnějších letadel se ale bude hodit pro udržení pilotních papírů různým členům vojenského letectva mimo letku F-16, ale nakonec i jim, nemusí všechny hodiny vylétat na dražší F-16. Takže favoritem by neměl být dvoumotorák M-346, TA-50, ale právě L-39NG nebo M-345.Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      09:45 25.06.2021

      Tak zalezi co od toho OSSR ocekavaji. Nemaji bitevni vrtukniky, nemaji L-159, maji sice vykonejsi nadzvuky nez treba ACR, ale pouze jedna letka bude mit co delat s tim cvicit AA, ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak zalezi co od toho OSSR ocekavaji. Nemaji bitevni vrtukniky, nemaji L-159, maji sice vykonejsi nadzvuky nez treba ACR, ale pouze jedna letka bude mit co delat s tim cvicit AA, ne to plnohodnotne AG. Takze nejaky doplnek k F-16 by se hodil a nemusi byt ani vylozene levny, staci kdyz bude levnejsi nez F-16.
      Uprimne tady zadneho favorita nemam, proste preju aby OSSR vybralo transparentne, za dobrou cenu a na zaklade pozadavku vojaku, ne na politickou objednavku.Skrýt celý příspěvek

    • Matesaax
      11:28 25.06.2021

      Tohle už se dnes nedělá,že piloti bojových letadel létají ještě na cvičných strojích.To bylo populární v 90 letech,kdy cvičné L-39 bylo pomalu to jediné na čem se dalo létat.Dnes ...Zobrazit celý příspěvek

      Tohle už se dnes nedělá,že piloti bojových letadel létají ještě na cvičných strojích.To bylo populární v 90 letech,kdy cvičné L-39 bylo pomalu to jediné na čem se dalo létat.Dnes už není efektivní,aby pilot F-16 současně ještě létal třeba M-345..Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        13:12 25.06.2021

        Pokiaľ viem tak u nás piloti lietajú kondičné lety na L-39 aby nemuseli drať MiG ktorý je drahší po všetkých stránkach len na také poletovanie

        Pokiaľ viem tak u nás piloti lietajú kondičné lety na L-39 aby nemuseli drať MiG ktorý je drahší po všetkých stránkach len na také poletovanie

  • Nesher
    19:31 24.06.2021

    Vypadá to solidně, uvidíme jak to dopadne. A předem se omlouvám, ale prostě mi to nedá, ale takhle se bojuje o zakázku, tedy jsem aktivní, hledám partnery, nabízím přenos výroby, ...Zobrazit celý příspěvek

    Vypadá to solidně, uvidíme jak to dopadne.
    A předem se omlouvám, ale prostě mi to nedá, ale takhle se bojuje o zakázku, tedy jsem aktivní, hledám partnery, nabízím přenos výroby, dělám PR.....
    A ne jako jedna nejmenovaná státní firma z jedné nejmenované země, která chtěla prodat sousední zemi nejmenovaný systém, nicméně neudělala nic, nehledala partnery, nenabídla nic, prostě jen seděla a čekala a pak občané oné země uraženě fňukali jak si vůbec mohla ta sousední země dovolit ten systém od nich nekoupit.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      19:34 24.06.2021

      Konkrétne kto fňukal?

      Konkrétne kto fňukal?

      • Nesher
        19:43 24.06.2021

        Jak říkám, občané oné země. Stačí si přečíst diskusi pod článkem, který oznamoval výběr francouzského systému.

        Jak říkám, občané oné země. Stačí si přečíst diskusi pod článkem, který oznamoval výběr francouzského systému.

        • Miroslav
          19:50 24.06.2021

          Máš takú potrebu vyvolať hádku a ešte mimo tému? Ostatne ako nakoniec čas ukázal, až tak výhodná ponuka to nebola ktorá aj vyhrala. Aj keď ani o ponuku veľmi nešlo.

          Máš takú potrebu vyvolať hádku a ešte mimo tému? Ostatne ako nakoniec čas ukázal, až tak výhodná ponuka to nebola ktorá aj vyhrala. Aj keď ani o ponuku veľmi nešlo.

          • Nesher
            20:03 24.06.2021

            Já nic vyvolávat nechci, ostatně proto jsem ani nejmenoval. Jen srovnávám jak moc se může ve velmi podobné věci (vím, že zákazník o nákupu přemýšlí, ale ještě nic nerozhodl) lišit ...Zobrazit celý příspěvek

            Já nic vyvolávat nechci, ostatně proto jsem ani nejmenoval. Jen srovnávám jak moc se může ve velmi podobné věci (vím, že zákazník o nákupu přemýšlí, ale ještě nic nerozhodl) lišit obchodní přístup. Prostě když nic neděláš, tak od tebe nikdo nic nekoupí.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            20:21 24.06.2021

            Jasne, a keďže si nemenoval tak sme ani nepochopili...

            Jasne, a keďže si nemenoval tak sme ani nepochopili...

          • Nesher
            20:32 24.06.2021

            Mně je celkem jedno co si pochopil či nepochopil. Jak říkám, jen srovnávám, situace takřka identická, přístup zcela odlišný.

            Mně je celkem jedno co si pochopil či nepochopil. Jak říkám, jen srovnávám, situace takřka identická, přístup zcela odlišný.

          • Miroslav
            20:59 24.06.2021

            Až na pár výnimiek u nás nikto nemá problém s L-39NG. Každý kto sa trochu rozumie tak vie, že je to dobrá kúpa od najlepšieho priateľa. Nemám dôvod sa hrať na urazeného ako ...Zobrazit celý příspěvek

            Až na pár výnimiek u nás nikto nemá problém s L-39NG. Každý kto sa trochu rozumie tak vie, že je to dobrá kúpa od najlepšieho priateľa. Nemám dôvod sa hrať na urazeného ako niektorí. A vôbec, či nakoniec predsa len tie Z2 nekúpite, to vôbec nie je nereálne. Ak áno, budem rád, ak nie, budem to akceptovať. Čas nakoniec ukáže. Zbytočne to riešime.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            21:07 24.06.2021

            Já psal o občanech, nikoliv přímo o tobě. Možná kdybyste se snažili, jako se snaží Aero, třeba by to dopadlo jinak. To je to podstatné. Jinak na Palba.cz tvoji krajané blábolí něco ...Zobrazit celý příspěvek

            Já psal o občanech, nikoliv přímo o tobě. Možná kdybyste se snažili, jako se snaží Aero, třeba by to dopadlo jinak. To je to podstatné.
            Jinak na Palba.cz tvoji krajané blábolí něco o tom jak se nám konečně pomstíte a že potřebujete cvičné letadlo, které ještě plnohodnotně zvládne CAS pro těžkou brigádu. A tedy koupíte FA 50. Tak nevím.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            21:17 24.06.2021

            Mne išlo o to, že väčšinou som práve ja obvinený, že vyvolávam hádky a pestujem akúsi nenávisť k Čechom. Snáď mi to ani dnes neprejde len tak :-) O FA-50 mám veľmi vážne ...Zobrazit celý příspěvek

            Mne išlo o to, že väčšinou som práve ja obvinený, že vyvolávam hádky a pestujem akúsi nenávisť k Čechom. Snáď mi to ani dnes neprejde len tak :-)

            O FA-50 mám veľmi vážne pochybnosti. Skôr by som povedal, že je to nereálne.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            22:31 24.06.2021

            Prý bude FA 50 včetně výzbroje a trenažéru a veškerého zázemí za 35 mil. USD. To je další perla z Palba:-)

            Prý bude FA 50 včetně výzbroje a trenažéru a veškerého zázemí za 35 mil. USD. To je další perla z Palba:-)

          • Miroslav
            23:07 24.06.2021

            Myslím, že tá suma je z Wikipédie. Ak ma pamäť neklame, tak Indonézia kupovala po 25M za kus (400M dolárov za 16 ks) ale zase pred 10 rokmi. Keby sa to naozaj blížilo tým 35M za ...Zobrazit celý příspěvek

            Myslím, že tá suma je z Wikipédie. Ak ma pamäť neklame, tak Indonézia kupovala po 25M za kus (400M dolárov za 16 ks) ale zase pred 10 rokmi. Keby sa to naozaj blížilo tým 35M za kus, to by bolo skvelé.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            23:15 24.06.2021

            Včetně výzbroje a všeho? Navíc Indonésie byla první zahraniční klient, pokud by to bylo 40 mil., tak byste si mohli gratulovat. Mohu se mýlit, ale nemyslím, že byste šli to FA 50 ...Zobrazit celý příspěvek

            Včetně výzbroje a všeho? Navíc Indonésie byla první zahraniční klient, pokud by to bylo 40 mil., tak byste si mohli gratulovat. Mohu se mýlit, ale nemyslím, že byste šli to FA 50 nebo M 346, už proto, že by bylo nezbytné koupit ještě letadlo pro základní výcvik. A SR fakt není ropný emirát. Reálně to bude buď M 345 nebo NG, případně nějaký olétaný Hawk, nový už není k mání.Skrýt celý příspěvek

          • pjaro77
            07:52 25.06.2021

            Nesher: Na základný výcvik OSSR možno nebude musieť nič kupovať, bude stačiť, keď sa dohodne s firmou STA. Tá plánuje dokúpiť aj lietadlá.

            Nesher: Na základný výcvik OSSR možno nebude musieť nič kupovať, bude stačiť, keď sa dohodne s firmou STA. Tá plánuje dokúpiť aj lietadlá.

          • Nesher
            14:09 25.06.2021

            pjaro To samozřejmě můžete, byť pro některé kruhy je STA moc česká. Nicméně podle mě je pitomost pořizovat další letku čehosi co lze označit za 70% F 16, bude to drahé a SK není ...Zobrazit celý příspěvek

            pjaro
            To samozřejmě můžete, byť pro některé kruhy je STA moc česká.
            Nicméně podle mě je pitomost pořizovat další letku čehosi co lze označit za 70% F 16, bude to drahé a SK není ropný emirát. To už by dávalo větší smysl ty 2 piloty ročně cvičit venku, koupit další 4 F 16 a pro udržení letových návyků a letových příplatků těch pilotů co nebudou lítat F16 koupit (bylo-li by to vůbec nutné) 2-3 levné cvičné jety v základní konfiguraci.Skrýt celý příspěvek

    • Clanek
      23:00 24.06.2021

      Dost lacine.

      Dost lacine.

      • Nesher
        14:02 25.06.2021

        To nepopírám, ale po těch stovkách příspěvků z "druhé strany" jsem si prostě nemohl pomoci. Navíc mám pravdu, nehnuli ani prstem, aby to prodali.

        To nepopírám, ale po těch stovkách příspěvků z "druhé strany" jsem si prostě nemohl pomoci. Navíc mám pravdu, nehnuli ani prstem, aby to prodali.

  • kisam
    16:50 24.06.2021

    To je všetko pekné a ja Albíku fandím, ale aj tak by som u nás radšej videl KAI TA-50. Reálna schopnosť CAS v modernom konflikte bude u L-39 dosť mizivá. Nehovoriac o tom že ...Zobrazit celý příspěvek

    To je všetko pekné a ja Albíku fandím, ale aj tak by som u nás radšej videl KAI TA-50. Reálna schopnosť CAS v modernom konflikte bude u L-39 dosť mizivá. Nehovoriac o tom že presedlať z L-39 rovno do F-16 nie je to pravé orechové. Samozrejme uvidíme čo dovolí rozpočet.Skrýt celý příspěvek

    • alexa123
      17:24 24.06.2021

      ... Nehovoriac o tom že presedlať z L-39 rovno do F-16 nie je to pravé orechové.... To je fakt až na to, že si zrejme zaspal dobu kamo. Pretože presedlať z L-39 rovno do F-16 ...Zobrazit celý příspěvek

      ... Nehovoriac o tom že presedlať z L-39 rovno do F-16 nie je to pravé orechové....

      To je fakt až na to, že si zrejme zaspal dobu kamo. Pretože presedlať z L-39 rovno do F-16 skutočne nie je to pravé orechové. Ale presedlať z L-39NG do F-16 by nemal byť veľký problém.Skrýt celý příspěvek

      • kisam
        18:06 24.06.2021

        LOL. Samozrejme, že hovorím o NGčku. Ani mi nenapadlo, že by to niekto nepochopil…

        LOL. Samozrejme, že hovorím o NGčku. Ani mi nenapadlo, že by to niekto nepochopil…

    • alexa123
      17:30 24.06.2021

      ... ale aj tak by som u nás radšej videl KAI TA-50. Reálna schopnosť CAS v modernom konflikte bude u L-39 dosť mizivá. Ja osobne neviem o tom, že by bol L-39NG určený na CAS v ...Zobrazit celý příspěvek

      ... ale aj tak by som u nás radšej videl KAI TA-50. Reálna schopnosť CAS v modernom konflikte bude u L-39 dosť mizivá.
      Ja osobne neviem o tom, že by bol L-39NG určený na CAS v prostredí s modernou PVO. Možno tak v Mali, Senegale a podobných štátoch ale žeby v Európe ???Skrýt celý příspěvek

      • kisam
        18:08 24.06.2021

        A keď my chceme lietadlo s možnosťou CAS tak čo sem ťaháš Afriku? Už na mňa prosím ťa nereaguj.

        A keď my chceme lietadlo s možnosťou CAS tak čo sem ťaháš Afriku? Už na mňa prosím ťa nereaguj.

        • alexa123
          18:28 24.06.2021

          Máš smolu kamuo, budem na teba reagovať. Určite nebudes mať problém uviesť oficiálny link MO SR s požiadavkou nášho letectva na nové cvičné lietadlo s možnosťou CAS

          Máš smolu kamuo, budem na teba reagovať. Určite nebudes mať problém uviesť oficiálny link MO SR s požiadavkou nášho letectva na nové cvičné lietadlo s možnosťou CAS

          • Martinos
            21:58 24.06.2021

            „Od vlaňajška je v riešení ďalšia požiadavka ozbrojených síl na akvizíciu cvičných taktických lietadiel, ktoré by zároveň mohli byť nasadené aj ako podpora pozemných síl vrátane ...Zobrazit celý příspěvek

            „Od vlaňajška je v riešení ďalšia požiadavka ozbrojených
            síl na akvizíciu cvičných taktických lietadiel, ktoré by zároveň mohli byť nasadené aj ako podpora pozemných síl
            vrátane súčinnosti s budovanou ťažkou obrnenou brigádou,“ avizuje Jozef Zekucia. „Aktuálne je však predčasné
            hovoriť o podrobnostiach, sme vo fáze zberu a porovnávania informácií. Môžem len povedať, že už máme ponuky
            z Českej republiky, Talianska, Kórejskej republiky či Veľkej
            Británie, ale všetko je len v začiatkoch...“ Predbežné úvahy
            sú o ôsmich až desiatich lietadlách vrátane výzbroje, trenažéra, výcviku a logistickej podpory
            https://www.mosr.sk/obrana-420... Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            22:09 24.06.2021

            Takže v hre sú L-39NG, M-345/346, T-50 a Hawk? (Ten sa myslím už nevyrába)

            Takže v hre sú L-39NG, M-345/346, T-50 a Hawk? (Ten sa myslím už nevyrába)

          • pjaro77
            07:58 25.06.2021

            Keď chce MOSR, aby to lietadlo zvládlo aj CAS, doporučil by som L-39NG rovno vyradiť. Je bez radaru a koľkože toho unesie aby mohlo vykonávať CAS ? Má vôbec MOSR požiadavky na ...Zobrazit celý příspěvek

            Keď chce MOSR, aby to lietadlo zvládlo aj CAS, doporučil by som L-39NG rovno vyradiť. Je bez radaru a koľkože toho unesie aby mohlo vykonávať CAS ? Má vôbec MOSR požiadavky na nosnosť a vybavenie ?Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            08:05 25.06.2021

            Obávám se, že požadavek na CAS je něco podobného, jako požadavek svého času kladený na víceúčelový vrtulník pro AČR. Prostě aby to umělo všechno a skoro nic to nestálo.

            Obávám se, že požadavek na CAS je něco podobného, jako požadavek svého času kladený na víceúčelový vrtulník pro AČR. Prostě aby to umělo všechno a skoro nic to nestálo.

          • Scotty
            08:07 25.06.2021

            pjaro77
            Pokud chcete letadlo s reálnou schopností CAS, tak rezignujte na nákup cvičných letadel a nakupte další F-16.

            pjaro77
            Pokud chcete letadlo s reálnou schopností CAS, tak rezignujte na nákup cvičných letadel a nakupte další F-16.

          • pjaro77
            08:15 25.06.2021

            Scotty: Alebo kúpiť pre CAS drony a nech základný aj pokračovací výcvik robí napríklad STA, a na F-16 v USA. Mimochodom je niekde v Europe výcvikové strdisko pre americké stíhačky ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty: Alebo kúpiť pre CAS drony a nech základný aj pokračovací výcvik robí napríklad STA, a na F-16 v USA. Mimochodom je niekde v Europe výcvikové strdisko pre americké stíhačky ?Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            10:21 25.06.2021

            pjaro77
            Záleží co si představovat pod výcvikovým centrem. Například v Polsku cvičí svoje piloty pro F-16.

            pjaro77
            Záleží co si představovat pod výcvikovým centrem. Například v Polsku cvičí svoje piloty pro F-16.

      • Miroslav
        18:20 24.06.2021

        To už môžeme rovno kúpiť F-16 naviac. Veľký rozdiel v cene by tam nebol vzhľadom na to, že by trebalo živiť ďalší typ stíhačky

        To už môžeme rovno kúpiť F-16 naviac. Veľký rozdiel v cene by tam nebol vzhľadom na to, že by trebalo živiť ďalší typ stíhačky

    • tomas.kotnour
      19:01 24.06.2021

      Ale váš pilot nebude sedat sám do F-16, ale do spárky F-16 s instruktorem za zadkem. TA-50/T-7 jsou stroje pro státy, které nemají spárky ke svým bojovým strojům. Slovenské ...Zobrazit celý příspěvek

      Ale váš pilot nebude sedat sám do F-16, ale do spárky F-16 s instruktorem za zadkem. TA-50/T-7 jsou stroje pro státy, které nemají spárky ke svým bojovým strojům. Slovenské letectvo bude potřebovat vycvičit 2 - 3 piloty nadzvuků ročně. Proto by mi přišlo spíše jako plýtvání kvůli tomu kupovat několik 3/4 F-16 s provozními náklady těch 100%. Rozumnější by mi přišlo koupit několik dalších F-16 (byť i jenom dvě), aby se zvýšilo množství dostupných bojeschopných strojů, a vytvořit výcvikovou letku s dvojicí spárek F-16 a k tomu 4 levný stroje.Skrýt celý příspěvek

      • Nesher
        22:52 24.06.2021

        No hlavně Fa 50 a M 346MFA (kdy chtějí ten CAS) je pro letectva, které k nim mají ještě další, většinou turbovrtulové letadlo na kterém probíhá podstatná část výcviku. Dělat ...Zobrazit celý příspěvek

        No hlavně Fa 50 a M 346MFA (kdy chtějí ten CAS) je pro letectva, které k nim mají ještě další, většinou turbovrtulové letadlo na kterém probíhá podstatná část výcviku. Dělat celý vycvik na pokročilém jedu je drahá sranda i pro podstatně bohatší země než je SR.Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    15:05 24.06.2021

    Dobrá správa a neprajníkom hádam nepraskne nejaká žilka blízko pri mozgu

    Dobrá správa a neprajníkom hádam nepraskne nejaká žilka blízko pri mozgu

    • SeaWolf
      15:35 24.06.2021

      Asi většina fandů přeje L-39 dlouhý život a úspěšné modernizace, ale marketing, aktivní lobbing, umění něco prodat a především schopnost projekty dotahovat do konce není u Aera ...Zobrazit celý příspěvek

      Asi většina fandů přeje L-39 dlouhý život a úspěšné modernizace, ale marketing, aktivní lobbing, umění něco prodat a především schopnost projekty dotahovat do konce není u Aera silná stránka. Stejně tak vyjednat si státní podporu u politických špiček.

      Aero umí vytvořit skvělé projekty, ale neumí je přetavit v komerční úspěch.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...