Syrský Idlíb: teroristé, civilisti a Turecko

Letecký úder v západní části Idlíbu, ilustrační foto / Qasioun News Agency 

Aleppo, východní Ghútá, Homs, Dárá a nyní provincie Idlíb, jedna z posledních bašt islamistických a militantních protirežimních skupin v Sýri, kde se dle některých odhadů nachází téměř tři milióny obyvatel. Právě Idlíb je terčem očekávané ofenzívy jednotek Syrské arabské armády za podpory Ruska a Íránu.

„Boj proti terorismu v Idlíbu je nezbytnou součástí mise za návrat míru a stability do Sýrie, neměl by však vést k zranění civilistů […],“ uvedl íránský prezident Hasan Rúhání po posledním summitu vrchních představitelů Turecka a Ruska v Teheránu, který namísto mnohými očekávané dohody o klidu zbraní přinesl letecké útoky syrských a ruských jednotek na vesnice v jižní oblasti provincie Idlíb a na severu Hamá. 

Ačkoliv se ruský zvláštní zmocněnec pro Sýrii Alexander Lavrentiev nechal slyšet, že existuje možnost zdržet se užití vojenského síly, a že je cílem ruské strany prosadit mírovou cestu řešení situace v Idlíbu, útoky na deklarované teroristické cíle v provincii nadále zintenzivňují.

Zatímco je syrská armáda obviňována z užívání barelových bomb a Rusko z odstřelování civilních cílů pod záštitou boje proti terorismu, zůstává pravdou, že je nyní provincie domovem desetitisíců opozičních jednotek (odhady pracují s cca 70 000 jednotkami radikálních, saláfistických, či umírněných ozbrojených skupin).

Dominantní pozici si zde vybudovala teroristická an-Nusrá, bývalá odnož al-Káidy a po sloučení s dalšími islamistickými skupinami známá jako Haját Tahrír aš-Šám, která ovládá okolo 60 % provincie. Dle zvláštního zmocněnce OSN pro Sýrii Staffana de Mistury se pouze v Idlíbu nachází na 10 000 členů této teroristické organizace, vedle nich dále také radikální Ahrár aš Šám či Národní fronta osvobození (frakce Svobodné syrské armády, FSA) podporované Tureckem a mnoho dalších, kteří se do provincie stáhli zvláště po znovudobývání zbytku Sýrie režimními vojsky.

Právě nemožnost oddělit radikální skupiny od zbytku populace provincie byla důvodem, proč ruský prezident Vladimir Putin, stejně jako Hasan Rúhání, odmítl turecký návrh na klid zbraní v oblasti. Turecko se stejně jako OSN obává, že rozsáhlá vojenská ofenzíva v Idlíbu může způsobit masovou humanitární krizi, která by pro Ankaru znamenala příliv dalších desetitisíců uprchlíků. Mezi uprchlíky mohou být islamisté, čehož si je Turecko plně vědomo poté, co se množství radikálů do Sýrie dostalo právě přes turecké území.

Dle tureckého prezidenta Recep Tayyip Erdogana Ankara není schopna přijmout další syrské uprchlíky, kterých je v zemi od počátku konfliktu v Sýrii na 3,5 milionu, a nehodlá tak nečinně přihlížet očekávané ofenzívě. Turecko za poslední dny posílilo svou vojenskou přítomnost v rámci pozorovacích postů v oblasti.

Je tedy pravděpodobné, že ruská strana bude tlačit na to, aby nedošlo k přímé konfrontaci tureckých a syrských vládních jednotek. Přestože Ankara varuje režim Bašára Asada před útoky na civilisty, nevyloučila vlastní aktivitu proti teroristickým skupinám jako je Haját Tahrír aš-Šám.

Erdogan navíc, jak bývá zvykem, to v obdobných situacích zkouší na více stran, přesto však jeho volání po větším zapojení Spojených států do nastalé situace v provincii zůstává nevyslyšeno. Zdá se tedy, že rozdělení Idlíbu na umírněnou opozici a radikální islamistické skupiny, jak si přeje Moskva, a následný, třebaže omezený, boj proti terorismu v provincii je jednou z možných cest, kterou se Ankara může, či možná bude muset vydat.

Zdroj: Reuters

Nahlásit chybu v článku


Související články

Syrský Manbidž: testovací bod vzájemných vztahů velmocí?

USA a Turecko nedávno (překvapivě) představily společný rámcový plán dohody o rozmístění sdílených ...

Válka 2.0 v Sýrii: Nelítostný boj o energetické ovládnutí Evropy

Tento článek je volným pokračováním komentáře „Přikloní se Německo k Rusku nebo USA?„ a dokresluje ...

Izrael sestřelil syrský stíhací bombardér Suchoj Su-22

Izraelská protivzdušná obrana (PVO) pomocí dvou interceptorů systému Patriot sestřelila syrský ...

Sestřel Su-22: Syrský pohled na věc

Podle dostupných údajů, včetně těch potvrzených samotnými syrskými médii, sestřelila 24. července ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • cernakus
    16:56 16.09.2018

    kubo4747:

    kde toto čteš?

    kubo4747:

    kde toto čteš?

  • kubo4747
    16:29 16.09.2018

    Už neviem ako to mám chápať… Ale po zostrelení Ruského bombardéru boli diskusie zaspamované o tom ako odporné NATO, takto sa nemá chovať člen NATO, Turci sú zlo, Rusi by ho mali ...Zobrazit celý příspěvek

    Už neviem ako to mám chápať… Ale po zostrelení Ruského bombardéru boli diskusie zaspamované o tom ako odporné NATO, takto sa nemá chovať člen NATO, Turci sú zlo, Rusi by ho mali napadnúť a X konšpiračných teórií atď. Proste samá špina na Turecko a jeho spojencov.
    Teraz, keď sa Turecko "kamaráti" z Ruskom, tak "ruskí fanúšikovia" trošku zmenili rétoriku a zase je všetko zaspamované a Turecko je zrazu dobré alebo skôr sväté. Samozrejme, NATO je stále zlé a iné veci a zase nové konšpiračné teórie ako to všetko bolo s tým zostreleným bombardérom a iné veci.

    Vedia vôbec tí "rusofili" o čom píšu alebo ako to píšu?Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    11:45 16.09.2018

    Pilot F16, který sestřelil Ruský bombardér startoval z letecké základně Incirlik v Turecku, což je jedna z nejdůležitějších základen USA v Turecku, kde se také nachází Americké ...Zobrazit celý příspěvek

    Pilot F16, který sestřelil Ruský bombardér startoval z letecké základně Incirlik v Turecku, což je jedna z nejdůležitějších základen USA v Turecku, kde se také nachází Americké jaderné zbraně (pokud je USA již nestáhly)... podle Turků to bylo jedno z hlavních center pučistů (Turci prováděli po puči blokádu této základny, kdy dokonce jim tam vypnuli také elektřinu)..... díky tomu sestřelu až do puče v Turecku došlo k zpřetrhání Turecko/Ruských vztahů, kdy došlo k zastavení výstavby Tureckého proudu, výstavby Turecké jaderné elektrárny a ke konci X dalších Rusko Tureckých projektů za desítky miliard USD... dle Turků byl pilot F16 pučista, který teď sedí base...

    Co se týče ekonomiky Turecka je to prostě klasika .. nejdeš nám na ruku uvalíme na tebe sankce...

    http://e-republika.cz/article4... Skrýt celý příspěvek

  • cernakus
    11:32 16.09.2018

    dusan: ano s tím Tureckým sestřelem máš pravdu. Je těžko myslitelné, aby to byl sóloakce pár důstojníků, za to by jim Erdogan z principu zatíp tipec. Ale že v tom jelo NATO, o ...Zobrazit celý příspěvek

    dusan:

    ano s tím Tureckým sestřelem máš pravdu. Je těžko myslitelné, aby to byl sóloakce pár důstojníků, za to by jim Erdogan z principu zatíp tipec. Ale že v tom jelo NATO, o tom nepochybuj. Erdogan by si bez ujištění od Američanů nelajzl takovou sviňárničku udělat.

    Osobně si myslím, že to následně Američané nevychytali. Rusko zahájilo v odvětě tvrdou obchodní a politickou válku na Turecko a když Erdogan přišel s požadavkem, že potřebuje pomoci, ideálně posunutím přístupových pohovorů s EU, tak se mu EU vysmála a Američani dělali mrtvého brouka. Proto Erdogan jako správný ješita na Západ zanevřel a začal se udobřovat s Putinem.

    Na což zase totálně špatně zareagovali Američané zfušováním toho puče (problém nebyl, že puč iniciovali, ale že ho v kritické chvíli nepodpořili politicky - dáno tím, že to zřejmě nebyla oficiálně povolená akce vládou Baracka, ale nějaká sólo akce části CIA) a tím si to u Erdogana totálně rozváleli. Jejich kámoš to už nikdy nebude a pokud Putin nebude dělat vyloženě boty, tak už si ho ve své přízni udrží i přes rozpory v Sýrii.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    10:51 16.09.2018

    givicz To je dosť absurdná situácia, že by si piloti dovolili zostreliť Su-24 pre to či ono ... poviem rovno je to do neba volajúca kravina : ) Bolo to plne v súlade s ...Zobrazit celý příspěvek

    givicz

    To je dosť absurdná situácia, že by si piloti dovolili zostreliť Su-24 pre to či ono ... poviem rovno je to do neba volajúca kravina : )

    Bolo to plne v súlade s vtedajšou Erdoganovou politikou a to "zistenie", že to urobili svojvoľne je tiež v plne v súlade s "obratom" Erdogana smerom na Rusko.

    O pár mesiacov môže byť ďalšia "otočka" napr. pre Idlib a vylepšenie vzťahov zo západom, lebo akosi ekonomicky ide Turecko smerom ku dnu ... a na východe mu nik nie je nik ochotný pomôcť ..... lebo jednoducho ani na to nemá ani Rusko a Čína by to chcela určite za takú protihodnou na ktorú Erdogan nepristúpi ... ostáva len "zlý" západ ...

    Uvidíme....Skrýt celý příspěvek

  • cernakus
    10:17 16.09.2018

    Dusan: Máš to těžký RAŽi, protože buď vyviníš Američany ze smrtí v Afghánistánu, Iráku, Lybie... s tím, že když je přímo nezabili amigos soldatos, ale contractors nebo locos, ...Zobrazit celý příspěvek

    Dusan:

    Máš to těžký RAŽi, protože buď vyviníš Američany ze smrtí v Afghánistánu, Iráku, Lybie... s tím, že když je přímo nezabili amigos soldatos, ale contractors nebo locos, tak budeš muset vyvinit Rusáky z mrtvých okupace 1968 (dnes už je móda jim přišít cokoliv co v tom období umřelo s argumentem, že kdyby tu nebyli...) a dokonce i nácky z umrtí židovstva a jiného muklovstva v koncentrácích, kteří umřeli na tyfy, cholery, upracování a jiné nepřímé důvody. A že těch úmrtí bylo (značně to přesahuje počet popravených nebo dokonce zplynovaných).

    Takže si to musíš ujasnit. Pokud může nácek za každého chcípáka z koncentráku, tak pak může Američan za každého chcípáka z Afghánistánu, i když jen zfetovanej upadl do místní žumpy.

    Fakt je, že americké falšování počtů nemá obdoby. Rusáci si to zjednodušují. Prostě každej, koho zabila jejich bomba nebo umřel kvůli jejich přítomnosti je teráč a konec diskuze. Dříve tomu říkali nepřítel. Samozřejmě, že zabíjejí civily jak na běžícím páse, ale alespoň z nás nedělají voly, že by po srovnání půlmiliónového města se zemí prohlásili, že umřelo 2500 civilů (respektive k tomu donutí "nezávislou" komisi OSN, pohrůžkou, že jestli to tak nevyzní, tak nebudou děngy).

    Je to něco ve smyslu, zabijte je všechny, Pán Bůh si je přebere. Proto je také jejich válečná mašinérie podstatně efektivnější než Americká. Z Ruské jde totiž opravdový strach, že se rozhodně nebudou držet zpátky. A funguje to. Pamatuješ jak byl problém se somálskými piráty v Adenu? Západní státy si s nimi nevěděli rady. Pak udělali negři chybu, že zajali loď ruskou. tak tam poslali jednoho Udaloje a ten jak čapnul blackboat kde měli byť jen signální pistoli na palubě, tak posádku obral o všechno včetně pohonu a poté pustil zpět na vodu. Udělali to tak čtyřikrát a Ruské lodě byly najednou HARAM. Tak to okopčili (v měkčí formě) i ostatní (Číňané, Indové, Francouzi a nakonec i Američané) a najednou je tam klid. Když tedy nepočítám že tam zase blbnou Jemenci, ale to je jiný příběh.

    Válka je svinstvo a mělo by být všem lidem na planetě jasné, že válka je svinstvo. Když bude západní propaganda krmit své ovce, že při demolici velkoměsta umře méně lidí než na silnicích daného státu za rok, tak ovce začnou mít pocit, že válka je v podstatě takové trochu riskantnější dobrodrůžo, ale že vlastně ve finále o nic nejde a začnou ty války více podporovat, i válku s nepřítelem, kterého nejenže nejde porazit, ale bude to znamenat smrt většiny obyvatel ovčího státu (ano, v USA byla v roce 2015 podpora 61% plebsu pro válku s Ruskem kvůli Sýrii).Skrýt celý příspěvek

  • Host
    08:57 16.09.2018

    Dusan a to vam v kontextu 68, hodnot zapadu, NATO-a pride normalne? Zatakyto spolok ktoreho sme clenom sa uprimne hanbim

    Dusan a to vam v kontextu 68, hodnot zapadu, NATO-a pride normalne? Zatakyto spolok ktoreho sme clenom sa uprimne hanbim

  • givicz
    20:10 15.09.2018

    bůhví jak to vlastně s tím sestřelením Ruského bombardéru na diskutabilním místě bylo.... Erdogan několikrát řekl, že pilot patřil k pučistům, klidně to mohla být akce západních ...Zobrazit celý příspěvek

    bůhví jak to vlastně s tím sestřelením Ruského bombardéru na diskutabilním místě bylo.... Erdogan několikrát řekl, že pilot patřil k pučistům, klidně to mohla být akce západních tajných služeb, které chtěli zastavit výstavbu Tureckého proudu a výstavbu Turecké jaderné elektrárny Rosatomem, S400 a tak dále...

    „Dva turečtí piloti, kteří se v listopadu 2015 podíleli na sestřelení ruského Suchoje Su-24, jsou ve vazbě,“ oznámil vysoce postavený turecký úředník. Úřady je vyšetřují kvůli podílu na pátečním pokusu o převrat"
    https://www.irozhlas.cz/zpravy...

    "Promiňte..." Erdogan se omluvil Rusku za sestřelení letadla
    "Říkám promiňte. Z celého srdce sdílím vaši bolest. Rodinu ruského pilota považujeme za tureckou rodinu. V zájmu zmírnění bolesti a způsobené škody jsme připraveni k jakékoli iniciativě," praví se údajně v dopisu.
    https://www.tyden.cz/rubriky/z...


    Ano v pondělí se Erdogan setká s Putinem a budou projednávat Sýrii ... dnes je 15.09.2018 ale ještě jedno větší setkání proběhlo v Teheránu 07.09.2019 , kde se také projednávala Sýrie...

    LIVE: Presidents of Iran, Russia, Turkey give joint presser after meeting in Tehran
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    18:40 15.09.2018

    givicz: Turci už predviedli, že nemajú problém zostreliť ruské lietadlo. každopádne by sa V pondelok mohli Putin a Erdogan dohodnúť predbežne na tom, iba sklady zbraní a munície ...Zobrazit celý příspěvek

    givicz:
    Turci už predviedli, že nemajú problém zostreliť ruské lietadlo. každopádne by sa V pondelok mohli Putin a Erdogan dohodnúť predbežne na tom, iba sklady zbraní a munície patriace primárne lokálnej mutácii Al-Kaidy. Popri tom Turci začali už úplne otvorene zbrojiť svojich povstalcov:
    https://spravy.pravda.sk/svet/...
    A Turci môžu svojich povstalcov masívne zásobovať počas celej kampane, nie tak, ako v Aleppe, kde im Kurdi z Afrinu zablokovali jedinú cestu (a tento rok sa im za to Erdogan pomstil). Môžu tak počítať s tým, že budú celé skupiny ozbrojencov prechádzať na stranu Erdoganovych povstalcov, lebo oni budú disponovať naväčším množstvom zbraní a munície.

    Každopádne je otázne, aké trvanie by mala akákoľvek dohoda s Tureckom, lebo pochybujem, že mimo Rusov má ešte niekto reálny záujem ten konflikt prípadne zmraziť. Sýrska armáda by už podľa Izraelcov mala byť už porovnateľne silná ako pred vypuknutím konfliktu, tak prečo mal Asad zo svojej perspektívy ustúpiť?Ale obzvlášť s Erdoganom možno očakávať problémy, pretože sa teraz nachádzame v období po tom, ako si potopili národnú menu a pred 100. výročím tureckého zloženia zbraní (30. október 1918). Bude potrebná nejaká téma, ktorá by prekryla doterajšie neúspechy "2023 vízie" (https://en.wikipedia.org/wiki/... a zároveň boli nejako viditeľne naplnené Erdoganove prísľuby víťazstiev: http://www.hurriyetdailynews.c...
    A ešte by som poukázal na jednu drobnosť: https://foreignpolicy.com/2016... Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    18:00 15.09.2018

    jestli má Rusko v Sýrii dostatek leteckých sil mohlo by se domluvit se Syrskou vládou, že veškeré bombardování provincie Idlib budou provádět pouze Ruské vzdušné a kosmické ...Zobrazit celý příspěvek

    jestli má Rusko v Sýrii dostatek leteckých sil mohlo by se domluvit se Syrskou vládou, že veškeré bombardování provincie Idlib budou provádět pouze Ruské vzdušné a kosmické síly...

    Grull to je přesně ono z čeho mají Frantíci, Němci atp. největší strach.... islamisté z celé Sýrie byli sváženi do provincie Idlib luxusními autobusy, kdy jim po předešlé dohodě, že opustí (Aleppo, Dara, Hama atp.) bez boje nikdo neskřiví ani vlas, což Syrská vláda a Rusové dodrželi...... až se jim tam bude hroutit obrana pod ofenzívou Syrské armády leteckými údery Ruské federace, co když těmto ostříleným bojovníkům někdo zase navrhne nechť jdou budovat Islámský stát do západní Evropy ????Skrýt celý příspěvek

  • Grull
    12:56 15.09.2018

    nvkl - Ale zase by se rozhodla spousta sporů. Je S-xxx opravdu tak účiná, je vidět F-22/35 na ruských radarech. Jsou kalibry nesestřelitelné a další z mnoha hádanek a dohadů :-) ...Zobrazit celý příspěvek

    nvkl - Ale zase by se rozhodla spousta sporů.
    Je S-xxx opravdu tak účiná, je vidět F-22/35 na ruských radarech. Jsou kalibry nesestřelitelné a další z mnoha hádanek a dohadů :-) co se tu neustále probírají.

    Dobře, pokus o vtip.

    Nebylo by lepší, kdyby si všechny nespokojené z Idlíbu odvezli amíci, frantíci a němci domů, když o ně mají takový strach? Myslím, že asadovy by to nevadilo a pak by tam byl už konečně klid. :-P

    Taky vtip, ale mohl by to Putin Merklové navrhnout, schválně co by řekla.Skrýt celý příspěvek

  • tom75
    12:33 15.09.2018

    Džín
    Koukám že ti to v hlavě pěkně srovnal.
    Můžeš mi vysvětlit proč se západ vůbec nezajímal o enklávy věrně režimu BA obklíčené IS a umírněnou opozicí ?To asi nebyli lidi?

    Džín
    Koukám že ti to v hlavě pěkně srovnal.
    Můžeš mi vysvětlit proč se západ vůbec nezajímal o enklávy věrně režimu BA obklíčené IS a umírněnou opozicí ?To asi nebyli lidi?

  • dusan
    12:01 15.09.2018

    Zdá sa, že Asad môže na Idlib zabudnúť: https://syria.liveuamap.com/en... Masívna už nie len symbolická, ale reálna ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdá sa, že Asad môže na Idlib zabudnúť:

    https://syria.liveuamap.com/en...

    Masívna už nie len symbolická, ale reálna vojenská sila v Idlibe znamená, že Turecko nad oblasťou preberá reálne kontrolu. Možno očakávať, že to samozrejme nebude zadarmo a tá "kopa" skupín sa bude musieť zjednotiť pod tureckou vlajkou podľa tureckých predstáv - čím by aspoň formálne skončili tí "zlí" povstalci a ostali pochopiteľne len "dobrí" čo znamená, že Rusi by mohli byť (minimálne diplomaticky) uspokojení a držali si svojho Asada na uzde ... oni nejaký Idlib nepotrebujú s podmienkou, že im nebudú "dobrí" povstalci robiť problémy - napr. útokmi na ich základne.Skrýt celý příspěvek

  • pfninja
    11:10 15.09.2018

    Astor, Statisice mrtvych v Syrii vinou Ruska ? Neviem ako si dosiel k tomu cislo ale mas urcite problem s matematikou. Neratam vojakov, teroristov atd.. ty patria k prirodzene ...Zobrazit celý příspěvek

    Astor,

    Statisice mrtvych v Syrii vinou Ruska ? Neviem ako si dosiel k tomu cislo ale mas urcite problem s matematikou. Neratam vojakov, teroristov atd.. ty patria k prirodzene zabitym v boji ale mrtvych civilistov ktorych maju na " svedomi" Rusi kedze konflikt v Syrii sposobili USA sa vojde hlboko pod 10 000. Nastuduj si kolkych mrtvych maju na svedomi americania od roku 1945. Su to desiatky milionov ludi. Rusi im nasiahaju ani po clenky. USA su najvacsi vrahovia od konca 2.svetovej vojny.Pozri si kolko ludi zabili v Iraku, Lybii, Juhoslavii.... Vsetky tieto staty USA napadli bez schvalenia OSN na zaklade klamania sveta a vymyslania si neexistujucich dovodov (Irak zbrane hromadneho nicenia, ktore sa nikdy nenasli).Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    08:25 15.09.2018

    astor Vaša "štatistiky" sú úplne smiešne. Afganistan je fragmentovaná krajina, kde sú permanentné konflikty medzi komunitami a do toho sa zčasu na čas i vonkajší hráči, v rátane ...Zobrazit celý příspěvek

    astor

    Vaša "štatistiky" sú úplne smiešne. Afganistan je fragmentovaná krajina, kde sú permanentné konflikty medzi komunitami a do toho sa zčasu na čas i vonkajší hráči, v rátane USA ... dávať im všetko za vinu je rovnako smiešne ako tvrdiť, že Rusi majú na svedomí tie státisíce mŕtvych mŕtvych čo zomreli v Sýrii počas ich angažovania.Skrýt celý příspěvek

  • nvkl
    07:35 15.09.2018

    Opravdu doufam ze je to pouze cirkus pro plebs, jinak by se zdalo ze takhle blizko jaderny valce sme nikdy nebyli.

    Opravdu doufam ze je to pouze cirkus pro plebs, jinak by se zdalo ze takhle blizko jaderny valce sme nikdy nebyli.

  • astor
    21:34 14.09.2018

    Dzin krásné žonglování s obětmi vraždící Ameriky a jejich satelitů v Asii... Wiki uvádí jen v případě Afghánistánu 220 000 mrtvých, civilista je každý, kdo nemá uniformu, podobné ...Zobrazit celý příspěvek

    Dzin
    krásné žonglování s obětmi vraždící Ameriky a jejich satelitů v Asii... Wiki uvádí jen v případě Afghánistánu 220 000 mrtvých, civilista je každý, kdo nemá uniformu, podobné číslo se uvádí u obětí americké agrese proti Íráku. Jsou to nejnižší odhady, jinak jsem se setkal í s odhadem kolem 2 000 000 obětí v každém z těchto napadených států. Američani to taky ale nikomu neusnadní, oficiální data ze strany USA o počtu zavražděných v jejich válkách za krásnější demokratický svět neexistují... Proti agresi Ami a spol. byly srpnové události roku 1968 procházkou růžovým sadem, jak může ztělesněné zlo někdo takhle omlouvat?Skrýt celý příspěvek

  • Tesil
    21:30 14.09.2018

    Proč se někdo hlásí k extrémistům?

    Proč se někdo hlásí k extrémistům?

  • Husita
    21:20 14.09.2018

    "Každý by měl objektivně přiznat,že až po zapojení Ruska se situace začala měnit."

    Proč trollbooti už několik let papouškují tenhle nesmysl?

    "Každý by měl objektivně přiznat,že až po zapojení Ruska se situace začala měnit."

    Proč trollbooti už několik let papouškují tenhle nesmysl?

  • Tesil
    21:14 14.09.2018

    V Jemenu vesele s al-Kaidou na určité úrovni spolupracují.

    V Jemenu vesele s al-Kaidou na určité úrovni spolupracují.

Načítám diskuzi...

Stránka 4 z 7