Spojenci zpátky v Iráku

Foto: Američtí výsadkáři 82. výsadkové divize v akci. / U.S. Army
Američtí výsadkáři 82. výsadkové divize v akci. / U.S. Army

Americká armáda počátkem příštího roku pošle do Iráku 1000 výsadkářů 3. pěchotního brigádního bojového týmu elitní 82. výsadkové divize. Hlavním úkolem vojáků je výcvik iráckých a kurdských ozbrojených sil v boji proti Islámskému státu. Vojáky přislíbila vyslat také koalice dalších 40 zemí.

Výsadkáři jsou členem kontingentu o síle 3100 mužů, které do Iráku vysílá americká vláda. V současné době již v rámci operace Bytostné odhodlání (Inherent Resolve) působí v Iráku 1400 amerických příslušníků ozbrojených sil.

Členové 82. výsadkové divize v Iráku zůstanou minimálně 9 měsíců. Cílem mise je výcvik iráckých a kurdských ozbrojených sil. „Klíčem k úspěchu je zvýšení schopností iráckých ozbrojených sil,“ říká generálporučík James Terry, velitel operace Bytostné odhodlání.

Výsadkáři jsou vyzbrojeni pouze lehkou technikou, jako jsou nákladní vozy nebo terénní vozidla Humvee. Američtí vojáci se nemají zapojovat do přímých bojů.

Celkové náklady na vyslání vojáků Kongres odhadl na 5,6 miliardy dolarů, z toho 1,6 miliardy půjde na výcvik iráckých a kurdských ozbrojených sil.

Kromě Američanů své vojáky do Iráku přislíbila poslat koalice 40 zemí. Celkově půjde o dalších 1500 vojáků.

Důležitou součástí koalice je Česká republika. Irák z České republiky získá 15 cvičných a bitevních letadel L-159 ALCA. Letadla Iráčané využijí jak pro výcvik iráckých pilotů pro stíhačky F-16IQ, tak k bitevním úkolům proti pozicím Islámského státu.

Česká republika rovněž zajistí výcvik iráckých pilotů, jak letadel, tak vrtulníků. Na přelomu letošního a příštího roku dorazí do pardubického Centra leteckého výcviku 31 Iráčanů, kteří se v centru celý rok budou učit létat s ruskými vrtulníky.

Cílem koalice, Iráčanů a Kurdů je zničit vojenské struktury Islámského státu. Vláda v Bagdádu již prohlásila připravenost spustit ofenzívu na severu země a získat ztracená území, například irácké město Mosul.

Dle mínění Pentagonu však na takovou operaci nejsou irácké síly připraveny. Podle Terryho je třeba „trpělivosti“ a „minimálně tří let“ k posílení schopností iráckých ozbrojených sil.

Než se však výcvik rozběhne v plném měřítku, zabere to „několik měsíců.“ Cílem spojenců je vycvičit devět iráckých a tři kurdské brigády na čtyřech základnách v Iráku.

Američané utratili za poslední roky na výcvik iráckých ozbrojených sil miliardy dolarů. Mnohem slabší jednotky Islámského státu však irácké vládní síly doslova převálcovaly. Podle generála Martina Dempsey je více než polovina současných iráckých ozbrojených sil nepoužitelná.

Klíčovým problémem je kmenové rozdělení země. Američané chtějí také cvičit sunnitské jednotky, které jsou podle některých analytiků jediné schopné účinně bojovat (vojensky i politicky) proti sunnitským radikálům z Islámského státu. Otázkou však je, jak se k výcviku sunnitských kmenů postaví šíitská vláda v Bagdádu.  

Zdroj: Stars and Stripes, Reuters

Nahlásit chybu v článku


Související články

Utváří se koalice proti Islámskému státu

V Sýrii a Iráku se stále nedaří dostat pod kontrolu radikální skupinu Islámský stát (IS), dříve ...

Operace Chammal - Francouzi útočí na Islámský stát

Francouzské letectvo (Armée de l'Air) v rámci operace Chammal začalo s nálety na pozice Islámského ...

F-22A Raptor bombarduje pozice Islámského státu v Sýrii

Včera večer zahájilo letectvo U.S. Air Force a námořnictvo Spojených států U.S. Navy masivní ...

IS – Islámský stát

Když se podíváme na situaci na Blízkém východě, není možné mluvit skoro o ničem jiném než o ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Lukyi
    18:02 28.12.2014

    Todomatch: Já o Blackweru také nic nevím :D A Ruská posádka na Krymu byla odjakživa....spolu s námořní základnou tu byla posádka 20tisíc můžu.Takže Ruští vojáci na Krymu byli léta ...Zobrazit celý příspěvek

    Todomatch: Já o Blackweru také nic nevím :D A Ruská posádka na Krymu byla odjakživa....spolu s námořní základnou tu byla posádka 20tisíc můžu.Takže Ruští vojáci na Krymu byli léta létoucí.Co se týče těch neoznačených vojáků,tak netuším jestli to byli vojáci z té posádky,nebo jednotky odjinut....tolik mě to ani nikdy nezajímalo.Ale někde jsem četl,že i Ukrajinská posádka tvořila 20tisíc můžu a že jich většina přeběhla k Rusům....neví někdo jak to bylo? I když to není diskuze k tomuto článku....ale ted jsem si na to jen vzpoměl a docela by mě zajímalo co je na tom faktů a fikcí.
     
    Pánové, jestli máte v plánu rozjet diskuzi o Krymu, rychle tuhle diskuzi ukončíme. Děkuji. Téma je : Návrat spojeneckých vojáků do Iráku.Skrýt celý příspěvek

  • Todomatch
    17:50 28.12.2014

    to Lukyi: Taky nevím kolik bylo zajateckých výměn, ale musím se vás na oplátku zeptat, kde jsou ti američtí žoldnéři, co bojují za Ukrajinu, kde jsou hoši z Blackwater a další, ...Zobrazit celý příspěvek

    to Lukyi: Taky nevím kolik bylo zajateckých výměn, ale musím se vás na oplátku zeptat, kde jsou ti američtí žoldnéři, co bojují za Ukrajinu, kde jsou hoši z Blackwater a další, kterých tam prý operují tisíce? Taky jsem žádného při výměně zajatců neviděl. A vezměte fakt, že ani na Krymu ruští pozorovatelé v čele s Putinem, Lavrovem a Šojgu žádného ruského vojáky neviděli i když byli denně v televizi.

    to Supreme: Kouzelné bezedné sklady zbraní na východě Ukrajiny, nechte toho. Vždyť už i člen moskevského červeného kříže uvádí, že tzv. humanitární konvoje dodávají na Ukrajinu zbraně. Rusko ale momentálně o výhru na východě Ukrajiny nestojí. Už dost draze platí za anexi Krymu a ví, že kdyby ukradli další kus Ukrajiny, že už by nad nimi západ definitivně zlomil hůl. Přivlastnění si území suverénního státu, které předvedlo Rusko s Krymem, totiž bylo poprvé od konce druhé světové války. Nic takového nikdo neudělal. A to bylo křiku kolem Kosova, které si ale nikdo nepřipojil, ani Albánie ne, natož USA. To je tak skandální precedent, že se západ zase po dlouhé době rozhodl dát Rusku lekci. "Lekci beze zbraní". A k té Sýrii, od té doby co Rusko stojí na straně syrského lidu se počet obětí přiblížil 200 tisícům a vznikl IS to je opravdu na nobelovku.

    to Otecko: Saddám chemické zbraně měl. Stejně jako Assad, pouze se nenašly tam kde měly podle zpravodajců být a to co se našlo nepovídalo odhadům. To proč Američané a Angličané věřili, že ZHN najdou mělo ještě jeden zásadní podpůrný argument, Saddám tvrdohlavě odmítal inspekci zbrojních inspektorů na svém území, čímž zvyšoval obavy na maximální možnou míru a současně hrozil Izraeli a USA zničením. Proč se tak bránil ukázat ty prázdné sklady ve kterých nic neměl?

    to D.i.p: Berlusconi a Szarkózy se neobjímali s původním Kaddáfím teroristou, co nechával vybuchovat letadla, oni se objímali s k smrti vyděšeným Kaddáfím, který na porážce Husajna uviděl svůj konec, otočil a šel západu na ruku. Angažmá v Libyi bylo možná chybou, ale opět válka už tam byla a po zásahu volaly i některé arabské země, jmenovitě: Jordánsko, Katar a třeba také Spojené arabské emiráty.

    Obecně: Je hezké jak jsou Spojené státy obviňovány ze stvoření IS a předtím zase ze stvoření Al-Kajdy, kterou měly dokonce řídit a další a další nepodložená tvrzení, přitom se nikde nepíše že původní vznik mudžahedínského odboje spadá až do roku 1980 a padá plně na vrub tehdejšího Ruska, které napadlo bez jakéhokoliv zdůvodnění Afghánistán a devět let tam válčilo a plenilo čímž vyvolalo obrovskou vlnu všelidového odporu, který položil základ všem dnešním Al-Kajdám. Tuhle historickou připomínku jsem na diskuzi neviděl jak je rok dlouhej.Skrýt celý příspěvek

  • z.a.p
    17:31 28.12.2014

    Tato cela zalezitost je tragi-komicka. Proc je tragicka? Protoze kdyz by se nechala prerust pres hlavu tak by skutecne mohla konsolidovat a ohrozit existence zapadni tzv. ...Zobrazit celý příspěvek

    Tato cela zalezitost je tragi-komicka.

    Proc je tragicka? Protoze kdyz by se nechala prerust pres hlavu tak by skutecne mohla konsolidovat a ohrozit existence zapadni tzv. demokracie, nebo tzv. liberalnich hodnot na kterych je nase spolecnost zalozena - chcete-li. Soucasne, hnuti Islamskeho statu je nepochybne magnetem mnoha mladych lidi prave z okraje zapadni spolecnosti, kteri jsou v rozporu s hypokritikou jejich hodnot.

    Proc je komicka? Protoze ji Zapad sam vytvoril pocinaje podporou Saddamova rezimu (konkretne ve valce proti Iranu), potom jeho priskrcenim sankcemi a vojenskymi omezenimi a postupne rozkladnou valkou proti Iraqu jako zemi, i kdyz oficielne proti "rezimu". Kazdy napul znaly situce v te zemi musel vedet, ze tam bude zcela zakonite nasledovat obcanska valka - coz se tez stalo.

    Je cela tato zalezitost produktivni? Samozrejme ze ano - krmi zrojni system a dava prilezitost motivovat obyvatelstvo novou (ac jiz znacne otrelou) ideologii strachu. Jaky je muj postoj v teto veci? Jelikoz mame profesionalni armady placene z nasich dani, nic jineho nez danoveho platice a pozorovatele; je to vskutku tragedie nasi doby. Vytvori to dalsi vlnu uprchliku a pokracovani "islamizace Evropy". Bez toho si ale jiz nelze svet predstavit.Skrýt celý příspěvek

  • Lukyi
    16:58 28.12.2014

    D.i.p:..... a vůbec..kolik těch výměn zajatců už proběhlo? Jsou to stovky lidí....a neslyšel jsem,že by se mezi nimi nacházel nějaký občan Ruska.Nebo mi něco uteklo? Nevím...tolik ...Zobrazit celý příspěvek

    D.i.p:..... a vůbec..kolik těch výměn zajatců už proběhlo? Jsou to stovky lidí....a neslyšel jsem,že by se mezi nimi nacházel nějaký občan Ruska.Nebo mi něco uteklo? Nevím...tolik to nesleduji.Skrýt celý příspěvek

  • D.i.p
    16:49 28.12.2014

    Superme: "Na Ukrajině bojují proruští separatisté spolu s ruskými vojáky pomocí ruských zbraní jež jim dodává Putin" Tak o tomhle já zase nepochybuji, oni by to ti povstalci ...Zobrazit celý příspěvek

    Superme: "Na Ukrajině bojují proruští separatisté spolu s ruskými vojáky pomocí ruských zbraní jež jim dodává Putin"

    Tak o tomhle já zase nepochybuji, oni by to ti povstalci těžko sami zvládli. Ale nevím proč je kolem toho takový pohoršení. Rusové dělají jen to samé co USA, Francie a UK jinde.Skrýt celý příspěvek

  • Lukyi
    16:47 28.12.2014

    Tak už se nehádejte :D

    Tak už se nehádejte :D

  • D.i.p
    16:39 28.12.2014

    Já bych ty poslední konflikty USA a Západu viděl takto. Afghanistán: Asi nutnost. To se dalo pochopit. Irák: Stabilní země vedená železnou pěstí Saddáma, dnes už víme proč. ...Zobrazit celý příspěvek

    Já bych ty poslední konflikty USA a Západu viděl takto.

    Afghanistán: Asi nutnost. To se dalo pochopit.

    Irák: Stabilní země vedená železnou pěstí Saddáma, dnes už víme proč.
    Tam USA vtrhly naprosto bezdůvodně s vykonstruovaným obviněním o zbraních hromadného ničení. Režim by se dost možná rozpadl smrtí Husajna, který by byl dnes již pravděpodobně po smrti.

    Libye: Využití nepokojů k odstranění Kaddafího s kterým se ještě chvíli předtím objímali Blair, Sarkozy a Berlusconi. Do toho se nechaly USA zatáhnout zejména Francií. Sami pak byly nuceni přebírat stále větší břemeno z důvodu neschopnosti, a nedostatku kapacit evropských spojenců. Francie a UK se poměrně rychle vyšťavili a nechtělo se jim moc utrácet. Jsou jak ty arabský šmejdi - čekají až to USA udělá za ně a sami v tom mají pracky.

    Syrie: Nepokoje. Do ní se nakonec USA nepustily, ale podporovaly povstalce z nichž se nakonec vyklubalo velké množství hajzlů, co pod záštitou Koránu rabují a znásilňují ženy. V tomhle USA ochotně pomáhalo Jordánsko a Saudská Arábie.
    Samotnej Assad je ale sráč a za počáteční nepokoje a bídný stav své země nese zodpovědnost se svým fotrem.

    Ukrajina: Konflikt rozpoutala EU svými mocenskými ambicemi. Zaplať Bohu, že v její moci není žádná vojenská síla, jinak by už tady bylo peklo. Samozřejmě se toho velmi ochotně chytl KGB Putin.

    Ještě bych zmínil trochu starší konflikt
    Srbsko a Kosovo: To byla doslova zločinecká mašinerie NATO. Tím se NATO zdiskreditovalo a dovršilo to přijetím mafiánské Albánie.

    Kdo seje vítr sklidí bouři.Skrýt celý příspěvek

  • Superme
    16:33 28.12.2014

    Todomatch- Vy jste ale neskutečný vůl, pokud jde o politiku! Assada chtěli svrhnout Američané! Kdyby tam ti "mírutvůrci" vlítli, Sýrie by dopadla jako Libye, kde je absolutní chaos ...Zobrazit celý příspěvek

    Todomatch- Vy jste ale neskutečný vůl, pokud jde o politiku! Assada chtěli svrhnout Američané! Kdyby tam ti "mírutvůrci" vlítli, Sýrie by dopadla jako Libye, kde je absolutní chaos a vláda nemá absolutně žádnou moc. Dosadily by si tam vládu, která bude na slovo poslouchat a nebude mít svůj vlastní názor. USA a jejich slavní spojenci z NATO (včetně nás - bohužel) podporují v těchto zemích teroristy první kategorie. Není tam žádná opozice, jen radikální muslimští barbaři, kteří lidem řežou hlavu a jediné co umí vyslovit je "Allah Akbar". Ano, Rusko s Čínou a pro Vás bohužel nejenom oni to vetovali. Oni, jakožto nejsilnější země, které to vetovali byli nejvíce slyšet. Zásah v Sýrii např. nepodporovala největší muslimská země - Indonésie. V té době sem děkoval a do teď děkuji Putinovi za to, jak se dokázal postavit na stranu Syrského lidu, kde po staletí žily křesťané spolu s muslimy v míru a kde ženy měli stejná práva jako muži. Do této doby, dokud Američané nezačali podporovat radikální teroristy v Sýrii tam byli vesnice, kde se mluvilo jedním z nejstarších jazyků na světě. Ty vesnice vymizely, protože je Vaši miláčci z řad "opozice" vyhladily! Assada podporuje celá země a Vy zde hlásáte, jaký je to hajzl, diktátor apod.! Díky Assadovi je možné v Sýrii žít v místech, které ovládá vláda v míru. Žijí tam stále vedle sebe muslimové a křesťané a také společně bojují proti teroristům.

    "Na Ukrajině bojují proruští separatisté spolu s ruskými vojáky pomocí ruských zbraní jež jim dodává Putin"

    Důkaz! Tyhle kecy jsou už vážně k smíchu. Na Východní Ukrajině jsou sklady zbraní. Sami separatisté si musí opravovat techniku sami. Z několika kusů zničené udělají jedno použitelné. Proč by to dělali, kdyby jim tam Putin posílal zbraně? Není ŽÁDNÝ důkaz, že tam Rusko něco posílá! Nebo je snad máte? Satelitní snímky z Rusko-Ukrajinských hranic, jak z Ruska na Ukrajinu proudí tanky, BVP apod.? Také, chci DŮKAZ o ruských vojácích, protože zatím ŽÁDNÝ není. Kdyby tam byli, separatisté by byli v Kyjevě.

    Zde jeden ze skladů, kde ty zbraně získávají a kde je našli.
    http://i.imgur.com/D5X9mjw.png...
    http://i.imgur.com/r464lsK.png...

    Pak je získávají i od Ukrajinců, viz. zde:
    https://www.youtube.com/watch?...

    Zde je např. opravna bojových vozidel:
    https://www.youtube.com/watch?...

    Lidé je vítají, jako osvoboditele, proč?
    https://www.youtube.com/watch?...

    A perlička nakonec. Ukrajinský generál mluví v Ukrajinské televizy, že na Východě NEVIDĚL žádnou ruskou armádu:
    https://www.youtube.com/watch?...


    To Srbsko... k tomu raději nic psát nebudu. To je opravdu už k smíchu...Skrýt celý příspěvek

  • otecko
    15:40 28.12.2014

    To Todomatch: .. jste vedle jak ta jedle, vážený, začalo to druhou válkou v Iráku., tedy v roce 2004... stejně tak se NYNÍ AMERIČANÉ CHYSTAJÍ DO IRÁKU, ne do Syrie.... a pokud ...Zobrazit celý příspěvek

    To Todomatch: .. jste vedle jak ta jedle, vážený, začalo to druhou válkou v Iráku., tedy v roce 2004... stejně tak se NYNÍ AMERIČANÉ CHYSTAJÍ DO IRÁKU, ne do Syrie.... a pokud víme, Američané vybudovali NOVOU IRÁCKOU ARMÁDU.... že je z poloviny nepoužitelná, jak se píše v článku, je jejich vizitka, nikoho jiného, do toho Iráku totiž podruhé vtrhli pod falešnou záminkou, jak nyní přiznávají, Sadám žádné chemické zbraně nemel..

    takže, bohužel, sklízí trpké plody své hodně chybné politiky počátku století, a mají co napravovat.Skrýt celý příspěvek

  • Lukyi
    15:26 28.12.2014

    HAloooo z Libyie do Evropy jen za několik prvních měsíců letos přistálo tolik uprchlíků,jako za celý rok před tím....a navíc to má stoupavou tendenci.V Libyi se vese bojue dál... ...Zobrazit celý příspěvek

    HAloooo z Libyie do Evropy jen za několik prvních měsíců letos přistálo tolik uprchlíků,jako za celý rok před tím....a navíc to má stoupavou tendenci.V Libyi se vese bojue dál... dnes už tak nějak všichni proti všem...Tripolis je pod kontrolou milicí vláda zasedá v Tobruku myslím...Kyrenaika se už nejednou nechala slyšet,že se chce od Libye odtrhnout....ze země se dál pašují zbraně a bezletová zona je dnes nový pojem! Z nejbohatší země Afriky se stalo druhé Somálsko.Chce mi snad někdo tvrdit že se to za pět let urovná? Ehm...
    http://www.ibtimes.co.uk/black... Skrýt celý příspěvek

  • Pavel1
    15:09 28.12.2014

    Todomatch má samozřejmě pravdu. V době kdy začal konflikt v Sýrii po nějaké ISIL nebylo vidu ani slechu. Nejdřív nechal asad střílet do pokojných demonstrantů, a když to vedlo k ...Zobrazit celý příspěvek

    Todomatch má samozřejmě pravdu. V době kdy začal konflikt v Sýrii po nějaké ISIL nebylo vidu ani slechu. Nejdřív nechal asad střílet do pokojných demonstrantů, a když to vedlo k dalším nepokojům tak použil plyn. Sunitští militanti, který nehodlali promeškat příležitost uškodit šíitskému asadovi, se do konfliktu zapojili až později. Kdyby rusáci, ve snaze uhájit poslední zbytečky vlivu v regionu, nezablokovali zásah USA v Sýrii, bylo možné zabránit eskalaci konfliktu a tedy statisícům mrtvých a milionům uprchlíků o přelití konfliktu do Iráku nemluvě. V tomto má prsty i Teherán. Iránský kůň Málikí si svou idiotskou a diskriminační politikou znepřátelil irácké sunitské kmeny což je motivovalo k podpoře ISIL.
    Tři níže uvedené komentáře jsou zcela zcestné, nlavně ten nesmysl o Libyi. Nebýt zásahu spojenců proti kadáfímu, z Libye by dnes byla hromada sutin jako ze Sýrie. Evropa by musela řešit statisíce mrtvých a milionovou uprchlickou vlnu z Libye na svém prahu.Skrýt celý příspěvek

  • Todomatch
    15:09 28.12.2014

    to Mars: Nebo se necháváš opíjet ty médii o kterých ani nemáš tušení, kdo za nimi stojí, kdo je financuje a jaký mají cíl, protože jsou neprůhledná a články opisují jeden o ...Zobrazit celý příspěvek

    to Mars: Nebo se necháváš opíjet ty médii o kterých ani nemáš tušení, kdo za nimi stojí, kdo je financuje a jaký mají cíl, protože jsou neprůhledná a články opisují jeden o druhého. Jestli má někdo volné ruce k překrucování skutečnosti a psaní tendenčních zpráv jsou to právě tato tzv. "svobodná média" jejichž tendenčnost je do očí bijící. Jsou jako kolovrátek. Na Ukrajině bojují proruští separatisté spolu s ruskými vojáky pomocí ruských zbraní jež jim dodává Putin (jinak by jim už dávno došly) ale "svobodná média" tam vidí válčit USA. Už jen fakt, že tato média stejně jako Putin stále dokola popírají, že by Rusko dodávalo separatistům zbraně je usvědčuje přímo z dětinské lži. Propánajána, to si ty zbraně asi separatisté vyrábějí na koleně? A vidíš i takové hlouposti jim hltáte a nepřijdou vám divné, tak se prosím zdrž komentářů o tom, že se někdo nechává opíjet médii. Typický rys posluchačů svobodných médií je tvrzení, že Rusko s Ukrajinou nevede žádnou válku přičemž pod stolem drží palce a doufají, že Rusko tuto válku vyhraje.Skrýt celý příspěvek

  • Takeda
    15:08 28.12.2014

    Mars: Prosím, kde pořád berete, že USA rozpoutaly tyto 3 konflikty? Něco co bych si mohl přečíst, poslechnout, kouknout se na to.

    Mars: Prosím, kde pořád berete, že USA rozpoutaly tyto 3 konflikty? Něco co bych si mohl přečíst, poslechnout, kouknout se na to.

  • Todomatch
    14:59 28.12.2014

    to lorgarius: Pragmatismus to je, když jde o prachy. Cynismus když o desetitisíce mrtvých.

    to lorgarius: Pragmatismus to je, když jde o prachy. Cynismus když o desetitisíce mrtvých.

  • Todomatch
    14:53 28.12.2014

    to Luky a Garret : Omyl, to je tradovaná nepravda. Nemůžete skákat v čase. Ve chvíli kdy volal západ (a některé arabské země) po zásahu, žádný Islámský stát džihádisté v Sýrii ...Zobrazit celý příspěvek

    to Luky a Garret : Omyl, to je tradovaná nepravda. Nemůžete skákat v čase. Ve chvíli kdy volal západ (a některé arabské země) po zásahu, žádný Islámský stát džihádisté v Sýrii neměli. Assad bombardoval města s civilisty, které daly najevo, že ho již mají plné zuby. V roce 2011 vyšli do ulic lidé beze zbraní a volali po uvolnění, po zrušení výjimečného stavu, který byl v Sýrii desítky let. Lidem se prostě v arabských zemích nežije dobře a doslova nevědí kudy kam. Proto přišlo tzv. arabské jaro. Opozice která se Assadovi postavila nebyli žádní džihádisté. Ti přišli až následně, právě díky tomu, že nikdo nezasáhl. Napsat, že Američané chtěli házet bomby a tím se postavit na stranu džihádistů je prostě nesmysl. Chtěli ukončit konflikt - ano operací proti Assadovi, ale ne podpořit džihádisty se kterými všude možně ve světě bojují. Ono to totiž jde odlišit! Tak jako v Afghánistánu bojují proti Talibanu, ale umírněné Afghánce podporují. Bohužel díky Rusku se nechal konfliktu volný průběh a jsme tam kde jsme. Rusko tvrdilo, že tak dosáhneme míru. A kde je ten ruský mír? Přesný opak je pravdou. Ta válka tam prostě je, copak ji nevidíš? Vzpomeň na Srbsko - válka v plném proudu, genocida na všech stranách. Pár náletů NATO a bylo po válce. Srbsko zůstalo Srbskem nikdo mu vládu nedomontoval, tu si následně svrhli lidi sami. Kdyby NATO nebombardovalo Miloševiče, je tam válka dodnes.Skrýt celý příspěvek

  • Garret
    14:43 28.12.2014

    Pro Todomatche: No, nemýlím-li se tak američani chtěli zasáhnout proti Asádovi a tím defakto podpořit tu stranu konfliktu, která tvoří IS. Kdyby tehdy vážně zakročili proti ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Todomatche:
    No, nemýlím-li se tak američani chtěli zasáhnout proti Asádovi a tím defakto podpořit tu stranu konfliktu, která tvoří IS. Kdyby tehdy vážně zakročili proti syrskému režimu, tak by to tak maximálně dopadlo tak, že by v Sýrii momentálně proti IS nebyla žádna pořádná opozice. Nehledě na to, že je dlouhodobě před vypuknutím problému s IS v Iráku zasobovali američani zbraněma. A jak Lukyi poznamenal, byla by to dost možná další fiasko akce jako Libye, která je v troskách. Ony i ty záminky pro intervenci v Sýrii byly prazvlaštní s tím použitím chemických zbraní. Vůbec bych se nedivil, kdyby je tehdá použili vzpouřenci už jen kvůli zámince k pomoci zvenčí. A pochybuju, že budou rusové něco proti takovéto pomoci proti IS namítat.Skrýt celý příspěvek

  • Mars
    13:42 28.12.2014

    Todomatch nesouhlasím s tebou to Američani vyvolali válku v Sýrii, Lýbii a na Ukrajině teď si budou hrát na hrdiny, ty se prostě necháváš opíjet médii a rádiem, podiv se na ...Zobrazit celý příspěvek

    Todomatch nesouhlasím s tebou to Američani vyvolali válku v Sýrii, Lýbii a na Ukrajině teď si budou hrát na hrdiny, ty se prostě necháváš opíjet médii a rádiem, podiv se na dnešního našeho ministra obrany nepodařilo se u nás udělat ten slavný radar tak se bude prostě verbovat je to jen nastrčená loutka, která dodává informace těm nacistickým Američanům, kteří nás teď mají pod palcem (celou EU). Dolar jde prostě ke dnu a bude válka a mi budem bojovat v cizí válce, protože Američani neunášejí, že Číně jde HDP nahoru a Amerika zkrachuje všichni upoští od dolaru Írán bude mít od příštího roku záložní měnu zlato a né dolar. Prvně se pokusí svrhnout vládu v Íránu, protože je druhým největším dodavatelem surovin pro Čínu. IS vyzbrojujou Američani proto tak rychle sílí, bombardování významných IS pozic kec bylo to bombardování Syrských armádních pozic aby urychlili svrhnutí Syrské vlády, která chtěla svoji zem zdokonalit a chtěla vše pro obyvatele této země (+zdražení ropy).
     
    Nacističtí američané? Pokud máte chuť pronášet takové nesmysly, doporučuji s k diskuzi najít jiný web. Děkuji. Admin.Skrýt celý příspěvek

  • Lukyi
    13:39 28.12.2014

    CerVus: jo jo ....se mi vybavují ty fotky ukořistěných ambramsů https://www.youtube.com/watch?... ..... To je kontraprodukitivní,když místo bojování věnujete protivníkovi ...Zobrazit celý příspěvek

    CerVus: jo jo ....se mi vybavují ty fotky ukořistěných ambramsů https://www.youtube.com/watch?... ..... To je kontraprodukitivní,když místo bojování věnujete protivníkovi techniku a výzbroj :D A vůbec...neví někdo kde se flákají ty F16 pro Irák?Skrýt celý příspěvek

  • CerVus
    13:30 28.12.2014

    Stejně dokud tam NATO nepošle vojáky s bojovým posláním, tak IS nikdo nezničí. Nějaký výcvik je k prdu, techniku beztak nechají Iráčani stát někde na základnách nebo letištích než ...Zobrazit celý příspěvek

    Stejně dokud tam NATO nepošle vojáky s bojovým posláním, tak IS nikdo nezničí. Nějaký výcvik je k prdu, techniku beztak nechají Iráčani stát někde na základnách nebo letištích než si ji IS vezme. Už jen kolik let tam ten výcvik probíhal tak by tam měla armáda jak hrom. Přitom tam je bojeschopných maximálně pár tisíc elitních vojáků nebo jednotky Kurdů kterých si do dneška nikdo z politických důvodů moc nevšímal.Skrýt celý příspěvek

  • Sgt Murphy
    13:15 28.12.2014

    Česká republika si konečne začína ako tak vytvárať celkom slušnú reputáciu pred západom? Už bolo na čase.

    Česká republika si konečne začína ako tak vytvárať celkom slušnú reputáciu pred západom? Už bolo na čase.

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 4