VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • copy
    06:28 31.05.2022

    Urááá, 6 balíček sankcí schválen!
    Řítíme se do energetické chudoby, teď už aby nám jen rusáci omezili nabo přerušili dodávky plynu a jsme KO. Urááá

    Urááá, 6 balíček sankcí schválen!
    Řítíme se do energetické chudoby, teď už aby nám jen rusáci omezili nabo přerušili dodávky plynu a jsme KO. Urááá

    • Silver
      06:32 31.05.2022

      Priposratosť nepriateľov je najsilnejšia zbraň Ruska.

      Priposratosť nepriateľov je najsilnejšia zbraň Ruska.

      • marint
        09:08 31.05.2022

        Tesat do kamena a CAPS LOCKOM... !!! Slava Ukraine!

        Tesat do kamena a CAPS LOCKOM... !!! Slava Ukraine!

      • Silver
        09:48 31.05.2022

        @copy - podľa mňa ani nevieš čo znamená pojem energetická chudoba. Energetická chudoba znamená neschopnosť platiť za energetické zdroje (elektrina, plyn, teplo,...). Lenže nárast ...Zobrazit celý příspěvek

        @copy - podľa mňa ani nevieš čo znamená pojem energetická chudoba. Energetická chudoba znamená neschopnosť platiť za energetické zdroje (elektrina, plyn, teplo,...).
        Lenže nárast cien (ako jediný faktor energetickej chudoby) nezačal reakciou sveta na Rusko a schvaľovaním rôznych embárg na Ruské energetické nosiče, ale ešte na jeseň roku 2021, kedy cena elektriny na Pražskej burze dosiahla 164€/MWh a ešte vyššia bola 22.12.2021 kedy dosiahla až 326€/ MWh a to všetko vzniklo ako reakcia na špekuláciu Rusov na spotovom s plynom trhu ešte niekoľko mesiacov pred inváziou na Ukrajinu. Teraz cena elektriny stojí 236/MWh, čo je 4-krát vyššia cena ako na jar 2021 ale o 40% nižšia ako bola v decembri 2021 a na spotových trhoch na Slovensku už cena krátkodobo klesá aj na 80€/MWh. Teda to, čo mohlo spôsobiť energetickú chudobu nie sú reakcie sveta a EU na Ruskú inváziu ale priamo politika Ruska. A práve preto má zmysel aby EU hľadala riešenia ako znížiť závislosť od nespoľahlivého Ruska.

        No a teraz k plynu. Časť plynu sa vyžíva na procesy v priemyselných podnikoch) tú je možné nahradiť veľmi ťažko) ale najväčšia časť plynu sa využíva na na výrobu tepla. Lenže teplo je možné vyrobiť ďalšími rôznymi spôsobmi. Asi najjednoduchší spôsob je výroba tepla z elektriny a ideálne pomocou tepelného čerpadla. Takže ako to vyzerá z krátkodobého pohľadu? Na Slovensku sa minulý rok postavilo 2-krát viac fotovoltických elektrárni ako v roku 2020. No a v 1.kvartáli tohto roka bolo v distribučných spoločnostiach podaných žiadostí na rovnaký výkon na pripojenie do sústavy fotovoltických elektrární ako za celý rok 2021. Zároveň je pomerne veľký predpoklad, že tento trend bude ešte rásť. Jednoducho vysoké ceny energií motivujú ľudí a firmy do takýchto investícií aj bez dotácií. EÚ pred nedávnom schválila investície do výstavby off-shore fotovoltických elektrární na severe EU vo výške 135mld. EU s cieľom postaviť 150GW elektrárne. Len pre info, jeden blok v jadrovej elektrárni v Mochovciach má (po zvýšení výkonu) 471MW elektriny. Teda investícia EU do FV elektrárni v niekoľkých rokoch počíta s výstavbou zdrojov s výkonom viac ako 300 blokov jadrovej elektrárne v Mochovciach - a to nad rámec individuálnych investícicií do FVE.

        No sú aj ďalšie možnosti. Napríklad geotermálna energia. Slovensko je krajinou s jedným z najväčších potenciálov na využívanie geotermálnej energie v EU. Pred viac ako 20timi rokmi sa pri Košiciach vykonali vrty, kde sa našiel zdroj geotermálnej vody s tepelným výkonom niekoľko 100MW, čo v pohode má potenciál vykurovať celé druhé najväčšie mesto na SLovensku. No a celých 20 rokov nebola vôľa tento projekt dotiahnuť do konečnéhe funkčného riešenia, ale až teraz. Dokonca sa začali robiť ďalšie vrty pre ďalšie účely.

        No a toto sa teraz deje v celej EU.

        Takže pokiaľ nie si najspodnejšia sociálna vrstva v spoločnosti. Energetickej chudoby sa nemusíš báť (tí boli v energetickej chudobe aj v minulosti). Boj sa o životnú úroveň ľudí v Rusku.Skrýt celý příspěvek

        • copy
          11:57 31.05.2022

          A co si myslíš, že nastane, když nebude plyn, či ho bude málo... Jakou cenu asi bude mít? A co elektřina, kterou u nás v ČR máme 2 nejvyšší na světě? Kolik bude stát? Stoupne po ni ...Zobrazit celý příspěvek

          A co si myslíš, že nastane, když nebude plyn, či ho bude málo... Jakou cenu asi bude mít? A co elektřina, kterou u nás v ČR máme 2 nejvyšší na světě? Kolik bude stát? Stoupne po ni prudce poptávka, co to udělá s její cenou? Nebudeme dovážet ropu z Ruska, OK, co se stane se zbylou ropou? Zlevní? Co myslíš? Energetická chudoba jak vyšitá + ekonomický kolaps. Ne, nedovedete si představit důsledky toho, co tady ta a tobě podobní obhajujete.Skrýt celý příspěvek

          • Silver
            12:21 31.05.2022

            Asi nečítal to, čo som písal a aj keď tem nie je všetko, čo môže to ovplyvniť, tak len zjednodušené zhrnutie: - bez plynu nebudeme (časť argumentov je vyššie). Plyn sa nedá vypnúť ...Zobrazit celý příspěvek

            Asi nečítal to, čo som písal a aj keď tem nie je všetko, čo môže to ovplyvniť, tak len zjednodušené zhrnutie:
            - bez plynu nebudeme (časť argumentov je vyššie). Plyn sa nedá vypnúť tak ako elektrina vypnutím vypínača.
            - cena plynu môže na nejakú dobu vzrásť. To však ešte viac naštartuje nové investície.
            - nakoniec Rusi absolútne stratia možnosť vydierať EU, aj keby sa vyrovnali spory s UA, trak stratia obchodný potenciál
            - nakoniec jediný, kto na to doplatí bude iba Rusko.Skrýt celý příspěvek

    • dusan1
      06:45 31.05.2022

      No v roku 2009 nám Rusi stopli plyn ..... úplne bez dôvodu .... V roku 2014 nám obmedzili zmluvné dodávky z "technických príčin" ... a zaplatili penále ... bola teplá zima, takže ...Zobrazit celý příspěvek

      No v roku 2009 nám Rusi stopli plyn ..... úplne bez dôvodu ....

      V roku 2014 nám obmedzili zmluvné dodávky z "technických príčin" ... a zaplatili penále ... bola teplá zima, takže to trápilo nakoniec len ich : )

      V roku 2021 obmedzilo Rusko dodávky pre Európu na spotový trh a vytlačilo ceny plynu a tým i cien elektriny.

      Ale ináč sú spoľahlivý obchodný partner a dá sa im veriť : )Skrýt celý příspěvek

      • copy
        09:38 31.05.2022

        Pokud si dobře pamatují, tak zastavením plynu tenkrát Evropě hrozila UA a Rusko pak zastavilo s odůvodněním, že ho UA krade. Pravdu vědí jen oni. Co se týká spotových dodávek, tak ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokud si dobře pamatují, tak zastavením plynu tenkrát Evropě hrozila UA a Rusko pak zastavilo s odůvodněním, že ho UA krade. Pravdu vědí jen oni. Co se týká spotových dodávek, tak tam není Rusko vázáno žádnou dohodou.
        Dlouhodobé kontrakty plní a za úplně jiné ceny než burzovní, profitují z toho všichni, co je mají, my to bohužel nejsme.Skrýt celý příspěvek

        • leir
          09:55 31.05.2022

          Nenávist a závist vám tady nefunguje.

          Nenávist a závist vám tady nefunguje.

        • dusan1
          10:44 31.05.2022

          To kto komu čo kradne bol ruský problém ... ktorý si riešili na nás úkor ...

          To kto komu čo kradne bol ruský problém ... ktorý si riešili na nás úkor ...

        • liberal shark
          15:23 31.05.2022

          Plyn na Ukrajině tehdy kradla společná rusko-ukrajinská firma.

          Plyn na Ukrajině tehdy kradla společná rusko-ukrajinská firma.

      • Ján Paliga
        00:54 01.06.2022

        "ruská strana však poukazuje aj na to, že Ukrajina pýta vyššie poplatky za tranzit plynu. V Moskve sa už začína hovoriť, že sú na to pripravení. Doteraz tvrdili, že Rusko dotuje ...Zobrazit celý příspěvek

        "ruská strana však poukazuje aj na to, že Ukrajina pýta vyššie poplatky za tranzit plynu.
        V Moskve sa už začína hovoriť, že sú na to pripravení. Doteraz tvrdili, že Rusko dotuje ukrajinskú ekonomiku nízkymi cenami za plyn, čo je však klamstvo. Rovnako my dotujeme plynový export Ruska nízkou tarifou. Pretože poplatok 1,7 dolára za tisíc kubíkov plynu a sto kilometrov nenájdete nikde v Európe. Samozrejme, pre Rusko by bolo zvýšenie poplatkov za tranzit nevýhodné. Preto ustavične zdržiavali rozhovory na túto tému. Iba pre porovnanie: ak si porovnáme rast cien plynu pre Ukrajinu za posledné tri roky, tak v roku 2006 po spomínanom konflikte bola cena 95 dolárov za tisíc kubíkov. V roku 2007 to bolo 130 dolárov a v roku 2008 už 179,5 dolára. Poplatky za tranzit sa však zvýšili iba o desať centov, z 1,6 na 1,7 dolára. Ak by Ukrajina nemenila poplatky za transport a pritom náklady naň neustále rastú, tak Naftogaz by smeroval k bankrotu. Pri súčasných cenách by príjmy, ktoré získa z prepravy plynu, nestačili na vykrytie nákladov spojených s udržiavaním siete plynovodov. Ruská strana na rok 2009 ponúka pre Ukrajinu veľmi nevýhodné podmienky. Dokonca aj pri minimálnej cene na úrovni 250 dolárov za tisíc kubických metrov pri udržaní súčasného tarifu za transport na úrovni 1,7 dolára by sa Naftogaz ocitol v strate 500 miliónov dolárov. "

        A viacej - https://www.tyzden.sk/casopis/... Skrýt celý příspěvek

    • damra
      07:04 31.05.2022

      az budete ko, dejte vedet.

      az budete ko, dejte vedet.

      • greenBelt
        11:26 31.05.2022

        Budete dělat sbírku na copy-ho? (-:

        Budete dělat sbírku na copy-ho? (-:

    • StandaBlabol
      07:07 31.05.2022

      Vy to nechápete, on se řítí do chudoby, protože je v Rusku. Jen tak ten příspěvek dává smysl.

      Vy to nechápete, on se řítí do chudoby, protože je v Rusku. Jen tak ten příspěvek dává smysl.

      • cejkis
        08:40 31.05.2022

        StandaBlabol píše blábol.

        StandaBlabol píše blábol.

      • copy
        11:49 31.05.2022

        Do chudoby se řítí celá ČR, vy to jen nevidíte, nechápete...

        Do chudoby se řítí celá ČR, vy to jen nevidíte, nechápete...

        • Badysak
          14:34 31.05.2022

          Miluju, když socka berčí, že nemá na energie a přitom v ruce drží učtenku na 3000 za cigarety a 2000 za chlast.

          Miluju, když socka berčí, že nemá na energie a přitom v ruce drží učtenku na 3000 za cigarety a 2000 za chlast.

    • alter01
      07:11 31.05.2022

      Nerob paniku len preto , že máš záchvaty šialenstva ! Rusko nie je jediný kto má na svete plyn , ropu ! pri tom v takom Iraku , Iráne, SA, nevedia čo robiť z plyn , musia ho ...Zobrazit celý příspěvek

      Nerob paniku len preto , že máš záchvaty šialenstva !
      Rusko nie je jediný kto má na svete plyn , ropu !
      pri tom v takom Iraku , Iráne, SA, nevedia čo robiť z plyn , musia ho stále spalovať na poľných horákoch a ty blakoceš o energetickej chudobe .
      Venezuelu držíme v karantene len preto , že "Maduro" ! Venezuela má najväčšie zásoby ropy na svete / nie CCCP/ , pred sakciami ťažila viac ako RF . Dnes ťaží iba 20% svojich možností a ty bľakoceš o energetixkej chudobe ?
      Aj mňa by sralo , keby som "prehral " za jednu noc 300 000 000 000 dolárov , ako ten krvavý pes Putin !Skrýt celý příspěvek

      • copy
        12:01 31.05.2022

        Musíš to mít jak k nám a čím dostat, a to v dostatečným množství a přijatelné ceně. Navýšení těžby také nejde udělat mávnutím kouzelného proutku a ne všechny země budou ochotny vis ...Zobrazit celý příspěvek

        Musíš to mít jak k nám a čím dostat, a to v dostatečným množství a přijatelné ceně. Navýšení těžby také nejde udělat mávnutím kouzelného proutku a ne všechny země budou ochotny vis neúspěch Německa v Kataru...
        Představujete si to někteří z vás, jak Hurvínek válkuSkrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      07:31 31.05.2022

      Tak se vrať domu. V Rusku budeš mít teď plynu a ropy dost... Morálně a mentálně chudí jsme díky takovým jako Ty už dlouho. Taky mám co dělat, abychom vyšli s penězi, nicméně ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak se vrať domu. V Rusku budeš mít teď plynu a ropy dost...

      Morálně a mentálně chudí jsme díky takovým jako Ty už dlouho.

      Taky mám co dělat, abychom vyšli s penězi, nicméně nehodlám svůj blahobyt kupovat za životy jiných!

      Až Ruskej ksindl odejde domu za svojí Natašou, zase bude líp. A pár desetiletí bude v Evropě mnohem bezpečněji...Skrýt celý příspěvek

      • LAMP
        07:39 31.05.2022

        "Taky mám co dělat, abychom vyšli s penězi, nicméně nehodlám svůj blahobyt kupovat za životy jiných!" Že ti saudská ropa nevadí, pokrytče. Ti zamordovali v Jemenu mnohonásobně víc ...Zobrazit celý příspěvek

        "Taky mám co dělat, abychom vyšli s penězi, nicméně nehodlám svůj blahobyt kupovat za životy jiných!"

        Že ti saudská ropa nevadí, pokrytče. Ti zamordovali v Jemenu mnohonásobně víc civilistů než rusáci na Ukrajině.
        Co teď? Jaký budeš kupovat benzín? Poraď.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          07:56 31.05.2022

          Sorry, košile bližší než zimník... Ukrajina se nás týká dost bezprostředně. Představ si, že u souseda roky kupuješ zeleninu. Časem se k Tobě začne chovat agresivně a jednou ...Zobrazit celý příspěvek

          Sorry, košile bližší než zimník...

          Ukrajina se nás týká dost bezprostředně.

          Představ si, že u souseda roky kupuješ zeleninu. Časem se k Tobě začne chovat agresivně a jednou napadne a sekerou přizabije souseda a znásilní mu manželku. Tobě začne vyhrožovat, že když něco řekneš, budeš od něj dál kupovat zeleninu? Ty víš (a sráč se tím netají), že šetří na pušku, kterou hodlá použít proti dalším sousedům, tj. možná i proti Tobě...Skrýt celý příspěvek

          • LAMP
            10:26 31.05.2022

            Košile bližší než kabát - já s tím souhlasím. Je to pragmatická politika. Proč ale potom říkáš, že ti svědomí neumožňuje financovat zabíjení? To naprosto zjevně není pravda, jak ...Zobrazit celý příspěvek

            Košile bližší než kabát - já s tím souhlasím. Je to pragmatická politika.

            Proč ale potom říkáš, že ti svědomí neumožňuje financovat zabíjení? To naprosto zjevně není pravda, jak to teď i sám přiznáváš.
            Nemám rád, když si někdo veřejně lže do kapsy. Proto jsem na to větu reagoval.Skrýt celý příspěvek

          • copy
            12:09 31.05.2022

            Takže vlastně svědomí jen někdy? když se to hodí. Tak to je opravdu kouzelná morálka a budiž příkladem naprostého morálního bahna.

            Takže vlastně svědomí jen někdy? když se to hodí. Tak to je opravdu kouzelná morálka a budiž příkladem naprostého morálního bahna.

          • Cimbi
            12:21 31.05.2022

            LAMP:
            OK

            copy (čejkis?):
            Ty nemáš žádný... Budiž příkladem obsahu fekální jímky :-D

            LAMP:
            OK

            copy (čejkis?):
            Ty nemáš žádný... Budiž příkladem obsahu fekální jímky :-D

          • Cimbi
            12:26 31.05.2022

            A ještě kam zařadit Rusy? Proč vraždí i tam, kde se doválčilo poté, co území dobyli? Podle mě pro zábavu...

            Pro tohle ještě v češtině slova nejsou...

            A ještě kam zařadit Rusy? Proč vraždí i tam, kde se doválčilo poté, co území dobyli? Podle mě pro zábavu...

            Pro tohle ještě v češtině slova nejsou...

          • Cimbi
            12:30 31.05.2022

            Ján Paliga 09:26 31.05.2022 "No, Saudi sú tam na pozvanie legitímnej vlády. Povstalcov podporuje Irán... Ten je skutočnou príčinou skazy v Jemene ..." Toto jsem nevěděl, ale že ...Zobrazit celý příspěvek

            Ján Paliga
            09:26 31.05.2022

            "No, Saudi sú tam na pozvanie legitímnej vlády. Povstalcov podporuje Irán... Ten je skutočnou príčinou skazy v Jemene ..."

            Toto jsem nevěděl, ale že to je boj proti nějakým povstaleckým milicím, to jsem zase tušil.

            Navíc:
            "Ti zamordovali v Jemenu mnohonásobně víc civilistů než rusáci na Ukrajině.":

            Kolik?

            Co se děje na Ukrajině víme - např. z 1300 žen a dětí v Mariupolském divadle prokazatelně přežilo asi 150 lidí (kolik jich vyhrabali Rusi? Ví se to? Je to podložené? Rusi na rozdíl od Ukrajiny má zájem tvrdit, že je vytáhli všechny, takže by přeživší měli doložit...)Skrýt celý příspěvek

          • copy
            12:40 31.05.2022

            Budiž ti ke cti, že alespoň přiznáš, že tvá morálka stojí za prd a jen si vybíráš, a tedy neplatí, co jsi napsal: NICMÉNĚ NEHODLÁM SVŮJ BLAHOBYT KUPOVAT ZA ŽIVOTY JINÝCH. Já mezi ...Zobrazit celý příspěvek

            Budiž ti ke cti, že alespoň přiznáš, že tvá morálka stojí za prd a jen si vybíráš, a tedy neplatí, co jsi napsal: NICMÉNĚ NEHODLÁM SVŮJ BLAHOBYT KUPOVAT ZA ŽIVOTY JINÝCH.
            Já mezi životy lidí, ať už jsou Ukrajinské, Jemenské, Irácké atd. nerozlišuji.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          07:59 31.05.2022

          Pro Rusko (a veřejně to deklarovalo těsně před válkou) jsme další cíl (viz požadavky na stažení NATO z bývalého východního bloku... Kdybychom Ukrajinu nechali padnout a dál vesele ...Zobrazit celý příspěvek

          Pro Rusko (a veřejně to deklarovalo těsně před válkou) jsme další cíl (viz požadavky na stažení NATO z bývalého východního bloku... Kdybychom Ukrajinu nechali padnout a dál vesele obchodovali, tak teď Rus už po válce zbrojí a za 10 let by zahájil "speciální operaci" proti "nacistickému bloku" Rumunsko+Polsko+Pobaltí+Slovensko+Čechy...

          Já si nechci financovat vlastního vraha, sorry. Nejsem pokrytec, ale Rus je hrozbou pro mne a moje děti.Skrýt celý příspěvek

        • MatejBabjak
          08:03 31.05.2022

          Nechcem tu rozbiehať nejakú "zelenú agitku" (aj keď na serveri s armádnym zameraním by zelená nemusela tak vadiť), ale ja za seba som drasticky obmedzil jazdenie autom - od 24.02. ...Zobrazit celý příspěvek

          Nechcem tu rozbiehať nejakú "zelenú agitku" (aj keď na serveri s armádnym zameraním by zelená nemusela tak vadiť), ale ja za seba som drasticky obmedzil jazdenie autom - od 24.02. som tankoval iba raz. Áno, stojí ma to komfort a čas, ale beriem to ako (okrem iného) tiež príspevok ku dobrej veci. Samozrejme nie pre každého to asi bude možné, ale je to jeden zo spôsobov ako pomôcť - každý podľa vlastných možností.Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            08:49 31.05.2022

            Já to mám do práce přes 40 km a neexistují rozumné spoje. No, na kolo je to dost na prd taky - rozdíl mezi 40 minutami a téměř 2 hodinami na každou cestu je obrovský, navíc denně ...Zobrazit celý příspěvek

            Já to mám do práce přes 40 km a neexistují rozumné spoje. No, na kolo je to dost na prd taky - rozdíl mezi 40 minutami a téměř 2 hodinami na každou cestu je obrovský, navíc denně 40 km na kole je fakt dost masakr.

            No, já stylem jízdy snížil spotřebu o 1,5 l/100 km (stojí mě to na každé cestě cca 5 minut).Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          09:26 31.05.2022

          No, Saudi sú tam na pozvanie legitímnej vlády. Povstalcov podporuje Irán... Ten je skutočnou príčinou skazy v Jemene ...

          No, Saudi sú tam na pozvanie legitímnej vlády. Povstalcov podporuje Irán... Ten je skutočnou príčinou skazy v Jemene ...

          • Cimbi
            09:32 31.05.2022

            No jo, to jsem vlastně před časem četl...

            No jo, to jsem vlastně před časem četl...

          • LAMP
            10:28 31.05.2022

            To má asi takovou váhu, jako když Assad legitimně pozval Rusy a ti tam srovnali Aleppo se zemí. Lidi tam umíraj po statisících a všichni zúčastnění patří do Haagu. Stejně jako ten ...Zobrazit celý příspěvek

            To má asi takovou váhu, jako když Assad legitimně pozval Rusy a ti tam srovnali Aleppo se zemí.

            Lidi tam umíraj po statisících a všichni zúčastnění patří do Haagu. Stejně jako ten ruský generál z Aleppa (dnes působí na Ukrajině) mimochodem.Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            01:00 01.06.2022

            "To má asi takovou váhu, jako když Assad legitimně pozval Rusy a ti tam srovnali Aleppo se zemí." 1. Asad začal prvý masakrovať ľudí protestujúcich po drastickom zdražení ...Zobrazit celý příspěvek

            "To má asi takovou váhu, jako když Assad legitimně pozval Rusy a ti tam srovnali Aleppo se zemí."

            1. Asad začal prvý masakrovať ľudí protestujúcich po drastickom zdražení potravín.... A Asad zatiaľ radšej nakupoval ruské zbrane...
            2. V Jemene Irán podporuje boj povstalcov proti legitímnej vláde.... Sektárska vojna šiítov a sunnitov.Skrýt celý příspěvek

      • copy
        11:48 31.05.2022

        Kolaps průmyslu, a to absolutně, konec, žádná dostatečná náhrada za Ruský plyn není. Googlete, na youtube je dost rozhovorů s odborníky přes energetiku. Když rusákům sebereme ...Zobrazit celý příspěvek

        Kolaps průmyslu, a to absolutně, konec, žádná dostatečná náhrada za Ruský plyn není. Googlete, na youtube je dost rozhovorů s odborníky přes energetiku.
        Když rusákům sebereme příjem z ropy (ten je pro ně zásadní), tak rusák udělá co? Bude nám dodávat plyn? Plyn, milý pane děla cca 7 % jejich příjmu, plyn z EU ještě míň. Především východní a střední část + částečně Němci, v případě že plyn z Ruska nebude... ende. Statisíce až nějaký milion lidí bez práce, krachující průmysl...Skrýt celý příspěvek

        • lm524a
          12:40 31.05.2022

          že ty jsi běhna42? ten psal stejné lži

          že ty jsi běhna42? ten psal stejné lži

          • copy
            12:51 31.05.2022

            v čem lžu?

            v čem lžu?

    • Poly
      07:52 31.05.2022

      Máš taky na autě zetko?

      Máš taky na autě zetko?

      • copy
        12:53 31.05.2022

        Nemám tam Zetko ani UA vlajku.
        Ukrajincům přeji, ať rusáky vytlačí tam, kam patří.

        Nemám tam Zetko ani UA vlajku.
        Ukrajincům přeji, ať rusáky vytlačí tam, kam patří.

    • Clanek
      07:58 31.05.2022

      Kdo "my"? My CR nebo my EU? My EU na schopnosti byt odpojen od RU plynu maka. Cele rusku nejblizsi vychodni kridlo je pomalu schopno prezit bez ruskeho plynu a to jiz pristi zimu ...Zobrazit celý příspěvek

      Kdo "my"? My CR nebo my EU?
      My EU na schopnosti byt odpojen od RU plynu maka. Cele rusku nejblizsi vychodni kridlo je pomalu schopno prezit bez ruskeho plynu a to jiz pristi zimu (treba i vcetne Slovenska), a "nedari se to" jen statum, ktere o to evidentne nemaji zajem (Madarsko).
      My CR na tom asi nejsme nejlip, ale na plneni zasobniku se maka, ty ktere u nas vlastni rusaci (umele drzene temer prazdne) je jednoduse mozne naplnit pod vyhruzkou znarodneni (naprosto legitimni v tehle dobe). CR zaspala pri propojeni plynovych soustav s PL, ale melo by snad existovat propojeni na SVK. SVK ted zprovoznuje propojeni s PL v kapacite prevysujici(!) slovenskou rocni spotrebu. Jinak receno i Polak muze do CR poslat plyn, jen oklikou prez Slovensko. Polak taky zprovoznuje Baltic Pipe, doporucuju se podivat jake ta ma mit kapacity a kudy je vedena. Do dvou let muze byt CR napojena primo i bez pomoci SVK, do dvou let pri konzervativnim odhadu.
      Nemecko a jeho prumysl ma problem, ale ruku na srdce, Nemecko si za sve problemy muze tak jako kazdej hlavne samo a s prumyslovou, technologickou a financni silou Nemecka ani to neni pritlaceno ke zdi (vazne, kdyz to zvladne na vychodnim kridle sedici chude Slovensko, pak bohate Nemecko s pristupem k mori(!) se nema na co vymlouvat.

      PS: V case kdyz tohle pisu vas koment ohodnotilo 39 strizlivych... no a jeden cejkis.Skrýt celý příspěvek

      • cejkis
        08:38 31.05.2022

        :-)))

        :-)))

    • cejkis
      08:37 31.05.2022

      Zdejší funclub kultu “sláva Ukrajině” si vůbec neumí představit dopad výpadku plynu. Pořád něco melou o tom jak se uskromní. Marketingové kecy o tom jak tenhle plynovod a tamten ...Zobrazit celý příspěvek

      Zdejší funclub kultu “sláva Ukrajině” si vůbec neumí představit dopad výpadku plynu. Pořád něco melou o tom jak se uskromní.

      Marketingové kecy o tom jak tenhle plynovod a tamten terminál. Řečí čísel je to už úplně jiný pohled. Myslím, že nemá smysl upozorňovat na kapacitu Balticpipe a terminálu ve Svinousti v kontextu polské spotřeby. To samé v Chorvatsku na ostrově Krk. Nechme je v tom žít.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        08:52 31.05.2022

        Ano, nechte nás v tom, prosím, žít a odcestujte za plynem.

        Ano, nechte nás v tom, prosím, žít a odcestujte za plynem.

      • Silver
        08:55 31.05.2022

        Výpadok plynu nebude. Aspoň nie tu v EU.
        Bude ale výpadok plynu v Rusku. Presnejšie povedané Rusom vypadne export plynu.

        Výpadok plynu nebude. Aspoň nie tu v EU.
        Bude ale výpadok plynu v Rusku. Presnejšie povedané Rusom vypadne export plynu.

      • axoloth
        08:55 31.05.2022

        Ake vypadky plynu? Putin nas bude prosit na kolenach aby sme si zobrali jeho plyn az naplni zasobniky.

        Ake vypadky plynu? Putin nas bude prosit na kolenach aby sme si zobrali jeho plyn az naplni zasobniky.

      • Tonda
        09:13 31.05.2022

        My si to představit umíme, ale nejsme bezohlední, když hajzl stát pošle hordu hrdlořezů do sousedního státu jenom proto, že ho nechce poslouchat. My si v takovém případě klidně i ...Zobrazit celý příspěvek

        My si to představit umíme, ale nejsme bezohlední, když hajzl stát pošle hordu hrdlořezů do sousedního státu jenom proto, že ho nechce poslouchat. My si v takovém případě klidně i utáhnem opasky, protože jisté principy jsou důležitější, než byznys a pohodlí...Skrýt celý příspěvek

      • leir
        09:58 31.05.2022

        Kňúúú...

        Kňúúú...

      • damra
        11:12 31.05.2022

        Proc kecate o vypadku, kdyz se jedna o dodavkach z jinych zemi?

        Proc kecate o vypadku, kdyz se jedna o dodavkach z jinych zemi?

    • Haklang
      08:44 31.05.2022

      Nu, oni ty peníze potřebují, takže, když stopnou, hůř pro ně, neb aspoň ten plyn z Jamalu jinam nedostanou (a zavřít to je drahý). Ano, bude to něco stát, ale ropa se dá sehnat ...Zobrazit celý příspěvek

      Nu, oni ty peníze potřebují, takže, když stopnou, hůř pro ně, neb aspoň ten plyn z Jamalu jinam nedostanou (a zavřít to je drahý). Ano, bude to něco stát, ale ropa se dá sehnat jinde, s plynem to bude trochu horší, ale všimni si, že jejich pindy o platbách v RUB se týkaly jen plynu, ne ropy, takže tohle je bude bolet hodně. A to je dobře.
      Nu a pro nás je to pořád levnější, než spoléhat na někoho, pro kterýho je vlastní slovo míň než pšouk.Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      09:22 31.05.2022

      Nech kľudne obmedzia. Ich to zabolí viacej. Kto to videl, posielať nepriateľskej EÚ ropu na plyn... Schiza ...

      Konečne by sa obyvateľstvo naučilo energiami šetriť a neplytvat.

      Nech kľudne obmedzia. Ich to zabolí viacej. Kto to videl, posielať nepriateľskej EÚ ropu na plyn... Schiza ...

      Konečne by sa obyvateľstvo naučilo energiami šetriť a neplytvat.

    • Bravo78
      09:41 31.05.2022

      Přej si, ať RF army co nejdříve prohraje a pak bude lépe. Eskalace napětí cenám ropy a zemního plynu na burze nepřeje ... Jediné co RF umí vyvážet jsou zbraně, ropa, plyn, lži, ...Zobrazit celý příspěvek

      Přej si, ať RF army co nejdříve prohraje a pak bude lépe. Eskalace napětí cenám ropy a zemního plynu na burze nepřeje ... Jediné co RF umí vyvážet jsou zbraně, ropa, plyn, lži, násilí a strach.Skrýt celý příspěvek

      • copy
        11:36 31.05.2022

        Každý den doufám, že to šílenctví skončí a rusák odtáhne tam kam patří...

        Každý den doufám, že to šílenctví skončí a rusák odtáhne tam kam patří...

    • leir
      09:59 31.05.2022

      Jojo, lidi jako ty přijdou o kšeftíky. Sláva. :-P

      Jojo, lidi jako ty přijdou o kšeftíky. Sláva. :-P

  • majales
    23:10 30.05.2022

    Dnešní Arestovič...

    https://twitter.com/savaadaak/...

    Dnešní Arestovič...

    https://twitter.com/savaadaak/...

    • Danik
      23:26 30.05.2022

      Zaujalo mě, že 6 balíček sankcí neprošel nejen kvůli Maďarsku, ale i Chorvatsku. Co bude znamenat zrušení dodávek plynu pro Nizozemí si netroufám říci.

      Zaujalo mě, že 6 balíček sankcí neprošel nejen kvůli Maďarsku, ale i Chorvatsku. Co bude znamenat zrušení dodávek plynu pro Nizozemí si netroufám říci.

      • srott
        00:26 31.05.2022

        Nizozemsko, krajina s najväčšími rezervami zemného plynu v Eu…

        Nizozemsko, krajina s najväčšími rezervami zemného plynu v Eu…

        • ABC123
          07:24 31.05.2022

          Druhe najvacsie na svete. V Groningene.

          https://www.trend.sk/ekonomika...

          Druhe najvacsie na svete. V Groningene.

          https://www.trend.sk/ekonomika...

          • samoempire
            08:24 31.05.2022

            Pokud Rusové neskončí vojnu a nebudou mít upřímnou snahu se domluvit tak eú asi skutečně přestane kupovat ruské energetické produkty. Vím že lidem moc nesedí obnovitelné zdroje ale ...Zobrazit celý příspěvek

            Pokud Rusové neskončí vojnu a nebudou mít upřímnou snahu se domluvit tak eú asi skutečně přestane kupovat ruské energetické produkty. Vím že lidem moc nesedí obnovitelné zdroje ale myslím si že jádro, LNG, uhlí a obnovitelné zdroje nás nějak zachrání. Osobně jsme se začal dívat na domácí solární panely. U nás to zatím nefunguje ale v USA je to hodně zajímavá alternativa. Hlavně pokud máte elektro auto. Takto za 5 let možná budeme vzpomínat jak jsme si mysleli že bez ruské energie nebudeme žít.
            Z pohledu Ruska je o ekonomická blbost. Evropa má vybudovanou infrastrukturu a je ochotná platiť vyšší ceny v tvrdé měně.Skrýt celý příspěvek

          • Haklang
            08:59 31.05.2022

            samoempire: Nejsem si jistý, jestli ty elektroauta jsou řešení, ani ty soláry, ale pokud se rozběhne ITER úspěšně, tak budeme mít technologii, která v delším horizontu přinese ...Zobrazit celý příspěvek

            samoempire: Nejsem si jistý, jestli ty elektroauta jsou řešení, ani ty soláry, ale pokud se rozběhne ITER úspěšně, tak budeme mít technologii, která v delším horizontu přinese energetickou revoluci. Takže i tak to byla jen otázka "jak dlouho je budeme potřebovat?".Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            09:14 31.05.2022

            to samoepire:
            Než v tomhle státě postavíme další jadernou elektrárnu, tak všichni umřeme sešlostí věkem :-(.

            to samoepire:
            Než v tomhle státě postavíme další jadernou elektrárnu, tak všichni umřeme sešlostí věkem :-(.

          • Scotty
            10:41 31.05.2022

            Haklang
            Ovšem toho už se pravděpodobně nikdo z nás nedožije.

            Haklang
            Ovšem toho už se pravděpodobně nikdo z nás nedožije.

          • Haklang
            10:49 31.05.2022

            Scotty. Nebyl bych až takový pesimista, neb stávající situace může znamenat větší funding pro DEMO, tedy prototyp funkční fúzní elektrárny. Ale ano, je to delší horizont, ale ne ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty. Nebyl bych až takový pesimista, neb stávající situace může znamenat větší funding pro DEMO, tedy prototyp funkční fúzní elektrárny. Ale ano, je to delší horizont, ale ne zase tak dlouhý...Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    22:25 30.05.2022

    Tak ještě jednou Joe Biden says the US won’t send Ukraine rocket systems able to reach Russia. ALE! CONFIRMED that the USA still plans to send long-range weapons to the ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak ještě jednou

    Joe Biden says the US won’t send Ukraine rocket systems able to reach Russia.

    ALE!

    CONFIRMED that the USA still plans to send long-range weapons to the defenders of Ukraine. Only the very longest range stuff is off the table

    https://twitter.com/apmassaro3...

    In the end there will be MLRS but no ATACMS missiles with a range of 300km
    A pity with those they would have been in a position to leave the base of the Black Sea of Sevastopol as a vacant lot.

    Still what comes in will be better than any MLRS in current Ukrainian service.
    But the ATACMS thing is a great missed opportunity, all the bases and advanced magazines in Donetsk, Lugansk, Melitopol, Sevastopol could have been erased from the map...

    https://twitter.com/GalileoArm...

    Podtrženo sečteno, chceme aby se UA ubránila a RF Ukrajinu nezabralo, ale nechceme, aby UA zaútočila na území RF našimi zbraněmi.Skrýt celý příspěvek

    • Arthur
      22:34 30.05.2022

      Kurv. v.jeb.né ...

      Kurv. v.jeb.né ...

    • dusan1
      22:38 30.05.2022

      No na 100 % to bude pravda, až keď budú na Ukrajine ....

      No na 100 % to bude pravda, až keď budú na Ukrajine ....

    • DanCZer
      23:44 30.05.2022

      Tak předně - MLRS bude obrovský upgrade k ukrajinským schopnostem a dosah s dodanými raketami bude větší než naprostá většina toho, co mají rusáci k dispozici. Druhá věc je, že ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak předně - MLRS bude obrovský upgrade k ukrajinským schopnostem a dosah s dodanými raketami bude větší než naprostá většina toho, co mají rusáci k dispozici.
      Druhá věc je, že pokud se situace změní, tak je mnohem jednodušší poslat munici k již dodaným raketometům. Tedy buďme rádi, že tam teď půjdou MLRS (doufejme s dostatkem střeliva) a počkejme s hodnocením na další vývoj.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        05:18 31.05.2022

        Klidně si mohli vymínit, že budou schvalovat cíle pro útok, či jinou podmínku.
        Nebo jim při jejich možnostech rovnou poslali seznam cílů v Rusku k odepsání :)

        Klidně si mohli vymínit, že budou schvalovat cíle pro útok, či jinou podmínku.
        Nebo jim při jejich možnostech rovnou poslali seznam cílů v Rusku k odepsání :)

      • Technista
        05:32 31.05.2022

        Berte to i z druhé strany: Rusko (Medveděv) vlastně ještě oceňuje jako "racionální" přístup USA, že posílají na UA těžké raketomety M270 MLRS a/nebo M142 HIMARS a :). Mě to ...Zobrazit celý příspěvek

        Berte to i z druhé strany: Rusko (Medveděv) vlastně ještě oceňuje jako "racionální" přístup USA, že posílají na UA těžké raketomety M270 MLRS a/nebo M142 HIMARS a :). Mě to stupňování dodávek druhů zbraní pomalou salámovou metodou také leze na nervy, ale na druhou stranu, něco to do sebe má. A i z hlediska případných budoucích ATACMS (salámová metoda) u UA již budou MLRS/HIMARS s vycvičenými a vlastně již i zkušenými obsluhami (jezdí se s tím samým, nabíjejí se stejné kontejnery). A navíc, pro orčí špehy bude již teď už z mírného odstupu těžké rozpoznat, co ty kontejnery pro HIMARS vlastně obsahují. Takže budou vycházet z výroku Bidena?Skrýt celý příspěvek

        • samoempire
          08:26 31.05.2022

          Stejně jako energetické balíčky sankcí. Je to taková pomoc pro ruské elity že jeden by si mohl vytáhnout sirku a něco nasypat Volodovi do čaje.

          Stejně jako energetické balíčky sankcí. Je to taková pomoc pro ruské elity že jeden by si mohl vytáhnout sirku a něco nasypat Volodovi do čaje.

        • sugpa
          08:44 31.05.2022

          Přesně, uklidněné labilní Rusko oceňuje dodávku vyššího stupně zbraní Ukrajině na frontu (s výhledem na možný pozdější upgrade). To je dipomatický majstrštyk a kontinuální ...Zobrazit celý příspěvek

          Přesně, uklidněné labilní Rusko oceňuje dodávku vyššího stupně zbraní Ukrajině na frontu (s výhledem na možný pozdější upgrade). To je dipomatický majstrštyk a kontinuální strategický postup ze strany USA (dezorganizovaná a roztříštěná Evropa jen přihlíží, jak se to má dělat).Skrýt celý příspěvek

    • Knihomol79
      01:30 31.05.2022

      Podľa mňa je ŠKODA , že UA nedostane to NAJ vybavenie , ALE ... budem rád, ak dostane čokoľvek ( všetko možné aj nemožné ) , čo bude lepšie , než to čo majú ruZi - ak to bude ...Zobrazit celý příspěvek

      Podľa mňa je ŠKODA , že UA nedostane to NAJ vybavenie , ALE ... budem rád, ak dostane čokoľvek ( všetko možné aj nemožné ) , čo bude lepšie , než to čo majú ruZi - ak to bude dodané maximálne rýchlo a v dostatočnom množstve. Predpokladám, že takej technologicko-logistickej mašinérii tá banda nacistčika z kremľa vo finále čeliť nedokáže :-)Skrýt celý příspěvek

      • Poly
        07:57 31.05.2022

        Tak MLRS s raketami, které dostanou, patří mezi NEJ systémy. Fakt, že nebude ATACSM, na tom nic nemění. Chtěli raketomety, dostali je. Chtěli balistické střely? Ne nechtěli, tak je ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak MLRS s raketami, které dostanou, patří mezi NEJ systémy. Fakt, že nebude ATACSM, na tom nic nemění. Chtěli raketomety, dostali je. Chtěli balistické střely? Ne nechtěli, tak je nedostali.Skrýt celý příspěvek

        • segal7
          11:06 31.05.2022

          Přesně...a jestli bude mít Ukrajina dostatek dronů na zjišťování a zaměření pozic ruského dělostřelectva, tak to, v podstatě, na Ukrajině končí

          Přesně...a jestli bude mít Ukrajina dostatek dronů na zjišťování a zaměření pozic ruského dělostřelectva, tak to, v podstatě, na Ukrajině končí

  • Alchen
    21:46 30.05.2022

    Niečo pozitívne na večer ak sa to naplní https://twitter.com/free_espor... Ozbrojené sily Ukrajiny postupujú na juhu a ...Zobrazit celý příspěvek

    Niečo pozitívne na večer ak sa to naplní
    https://twitter.com/free_espor...

    Ozbrojené sily Ukrajiny postupujú na juhu a čoskoro sa im podarí prerušiť zásobovanie skupiny ruských jednotiek, ktoré stoja v smere Krivoj Rog.Skrýt celý příspěvek

  • Arthur
    21:40 30.05.2022

    Bitka o Severodoneck! Rusko krváca / Poľsko zbrojí - Jarosław Wolski a Piotr Zychowicz
    zdroj: https://www.youtube.com/watch?...

    Bitka o Severodoneck! Rusko krváca / Poľsko zbrojí - Jarosław Wolski a Piotr Zychowicz
    zdroj: https://www.youtube.com/watch?...

    • jj284b
      07:00 31.05.2022

      o Severodoneck sa bojovalo v Rubiznom... teraz je to uz len o tom drzat rusov co najdlhsie, kym sa Ukrajinske jednotky presunu do Lysychansku za rieku... O Lysychansk sa bojuje na ...Zobrazit celý příspěvek

      o Severodoneck sa bojovalo v Rubiznom... teraz je to uz len o tom drzat rusov co najdlhsie, kym sa Ukrajinske jednotky presunu do Lysychansku za rieku... O Lysychansk sa bojuje na cestach od Popasnej..Skrýt celý příspěvek

  • Sprite
    21:20 30.05.2022

    Dotaz. Je Krab howitzer porovnatelný kvalitou s PzH 2000?

    Dotaz. Je Krab howitzer porovnatelný kvalitou s PzH 2000?

    • mexir
      21:30 30.05.2022

      PzH 2000 je etalonem kategorie. Všechny ostatní houfnice se snaží dosáhnout jeho kvality. Podívejte se na YT na záběry střelby. PZH je nepřekonatelná. Takže ne ani Krab nedosahuje ...Zobrazit celý příspěvek

      PzH 2000 je etalonem kategorie. Všechny ostatní houfnice se snaží dosáhnout jeho kvality. Podívejte se na YT na záběry střelby. PZH je nepřekonatelná. Takže ne ani Krab nedosahuje kvalit PZH.Skrýt celý příspěvek

      • Poly
        22:02 30.05.2022

        Pokud by se měl PzH 2000 porovnávat, tak spíš s K9A2. Že to není ořezávátko podporuje i fakt, že byť to není levná houfnice a navíc je dost exotická, stejně doznala významných ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokud by se měl PzH 2000 porovnávat, tak spíš s K9A2. Že to není ořezávátko podporuje i fakt, že byť to není levná houfnice a navíc je dost exotická, stejně doznala významných exportních úspěchů. A exportuje se i do států, které si PzH 2000 dovolit mohou.Skrýt celý příspěvek

      • osozu
        22:47 30.05.2022

        archer by mal strirelat podobne rychlo a fully automatic

        archer by mal strirelat podobne rychlo a fully automatic

        • Nesher
          23:03 30.05.2022

          Archer degraduje malá zásoba munice a podvozek. To byl důvod proč ho např. Norsko odmítlo a koupilo K9.

          Archer degraduje malá zásoba munice a podvozek. To byl důvod proč ho např. Norsko odmítlo a koupilo K9.

      • Cajk
        23:01 30.05.2022

        Mexir vy byste mohl dělat Krauss-Maffei a Rheinmetall normálně reklamu. A ani by vám nemuseli za to platit. PzH 2000 má jedinou výhodu a to je rychlost palby. Jinak má parametry ...Zobrazit celý příspěvek

        Mexir vy byste mohl dělat Krauss-Maffei a Rheinmetall normálně reklamu. A ani by vám nemuseli za to platit. PzH 2000 má jedinou výhodu a to je rychlost palby. Jinak má parametry vesměs podobné. Při tom malém množství co dostanou Ukrajinci a složitosti výcviku by Němčouři raději měli Polákům nějak vykompenzovat ty kraby, tak aby jich tam Poláci mohli poslat mnohem víc. Ukrajina potřebuje od jednoho typu hodně ks. a ne od každé verze 3 kusy.Skrýt celý příspěvek

        • Nesher
          23:08 30.05.2022

          Dle výsledků testů US Army, kterou asi nejde podezírat z podpory německého průmyslu, jedna PzH 2000 nahradí tři M109A5. Takže těch 12 houfnic v podstatě zastoupí 36 standardních ...Zobrazit celý příspěvek

          Dle výsledků testů US Army, kterou asi nejde podezírat z podpory německého průmyslu, jedna PzH 2000 nahradí tři M109A5. Takže těch 12 houfnic v podstatě zastoupí 36 standardních houfnic.
          UA potřebuje každou hlaveň, speciálně když je ta hlaveň nejlepší na světě. Rychlost palby je u způsobu boje, který ZA uplatňuje (udeř a zmiz) celkem zásadní parametr.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            05:26 31.05.2022

            Možná to je důvod proč existuje M109A6, dokonce i M109A7.

            Bylo by zajímavé mít stejné srovnání DANA/Ceasar, možná by se tu mnozí divily.

            Možná to je důvod proč existuje M109A6, dokonce i M109A7.

            Bylo by zajímavé mít stejné srovnání DANA/Ceasar, možná by se tu mnozí divily.

          • Cimbi
            08:04 31.05.2022

            K tomu jedna poznámka - furt je to jeden cíl místo tří cílů na zničení... Hodnotu zbraně nehodlám zpochybňovat, ale při vlastnictví 6 ks PZH zničení 1 ks = ztráta 1/6 ...Zobrazit celý příspěvek

            K tomu jedna poznámka - furt je to jeden cíl místo tří cílů na zničení...

            Hodnotu zbraně nehodlám zpochybňovat, ale při vlastnictví 6 ks PZH zničení 1 ks = ztráta 1/6 dělostřelectva (15% schopností).

            Při vlastnictví 18 ks M109 ztráta 1 ks je ztráta něco málo přes 5% schopností.

            Samozřejmě optimem je mít 18 PZH ;-)Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            08:04 31.05.2022

            DANA má problém s typem děla. Jinak je konstrukce mnohem pokročilejší.

            DANA má problém s typem děla. Jinak je konstrukce mnohem pokročilejší.

          • samoempire
            08:38 31.05.2022

            Přesně tak. Ukrajinci bojují stylem jedná houfnice vlastní baterie. Tento německý vynález je pro ideální. Možná poučení pro nás.

            Přesně tak. Ukrajinci bojují stylem jedná houfnice vlastní baterie. Tento německý vynález je pro ideální. Možná poučení pro nás.

    • TF_HU
      21:59 30.05.2022

      Záleží co chcete porovnávat. TTD?

      Záleží co chcete porovnávat. TTD?

    • greenBelt
      08:27 31.05.2022

      Připadá mi to jako porovnání kvarteto kartiček. Můj má takový parametr, ten tvůj takový -> můj vyhrává. Každá houfnice má své správné operační použití, svoje slabé a silné ...Zobrazit celý příspěvek

      Připadá mi to jako porovnání kvarteto kartiček. Můj má takový parametr, ten tvůj takový -> můj vyhrává.
      Každá houfnice má své správné operační použití, svoje slabé a silné stránky. Navíc aktuální způsob bojů ti taky určuje co a jak můžeš použít. Vždy jde jenom o to použit je co nejchytřeji za aktuální situaci na bojišti.Skrýt celý příspěvek

  • LNTecho
    21:19 30.05.2022

    Jen bych trochu opravil omyl,který se tady šířil. Polsko chce objednat k21 trochu těžší model ve stylu AS21 Redback které poptává Austrálie tzn. má mit hmotnost 42t. Nechce ...Zobrazit celý příspěvek

    Jen bych trochu opravil omyl,který se tady šířil. Polsko chce objednat k21 trochu těžší model ve stylu AS21 Redback které poptává Austrálie tzn. má mit hmotnost 42t.
    Nechce objednávat k21 který má 25t.
    Tento nový stroj který má konkurovat nemeckemu KF41 Lynx.

    https://defence24.pl/sily-zbro... Skrýt celý příspěvek

  • Atomas
    21:12 30.05.2022

    Eliminace vlastních u Belgorodu- asi zapomněl, že už není na Ukrajině :-)

    https://twitter.com/GirkinGirk...

    Eliminace vlastních u Belgorodu- asi zapomněl, že už není na Ukrajině :-)

    https://twitter.com/GirkinGirk...

  • waggon
    20:52 30.05.2022

    Tři BMP-3 orků zničena https://twitter.com/UAWeapons/... A další dvě v záporožské oblasti https://twitter.com/UAWeapons/... V ...Zobrazit celý příspěvek

    Tři BMP-3 orků zničena https://twitter.com/UAWeapons/...
    A další dvě v záporožské oblasti https://twitter.com/UAWeapons/...
    V takovém markingu se nám T-72B3 líbí https://twitter.com/UAWeapons/...
    Dar z USA - Průzkumné bezpilotní letouny RQ-20 Puma https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ukrajina potřebuje od spojenců více dělostřelectva, aby nemuseli její ozbrojené síly používat i tyto staré 85mm děla D-44 https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

  • Tomáš Hutla
    20:47 30.05.2022

    Tak USA asi nakonec raketomety nepošlou :-(( "Spojené státy navzdory opakovaným žádostem nedodají Ukrajině salvové raketomety, které by Kyjevu umožnily zasáhnout území Ruska. ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak USA asi nakonec raketomety nepošlou :-((

    "Spojené státy navzdory opakovaným žádostem nedodají Ukrajině salvové raketomety, které by Kyjevu umožnily zasáhnout území Ruska. Podle agentury AFP to v pondělí oznámil americký prezident Joe Biden. Podle Kremlu jde o racionální rozhodnutí. .... Mluvčí Pentagonu John Kirby však nepotvrdil, že by se Spojené státy chystaly Ukrajině darovat systémy HIMARS a M270 s dostřelem do 300 kilometrů."

    Fb ČT 24:

    https://www.facebook.com/13706... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      20:51 30.05.2022

      co tak pozriet par prispevkov dole??? nedodaju im ATACMS strely s 300km dostrelom... no dodaju im navadzane delostrelecke rakety s dosahom 70km+

      co tak pozriet par prispevkov dole??? nedodaju im ATACMS strely s 300km dostrelom... no dodaju im navadzane delostrelecke rakety s dosahom 70km+

    • Sprite
      20:51 30.05.2022

      Na CNN píší jen o tom, že nepošlou long range rockets. Kdo ví, co teda pošlou.

      Na CNN píší jen o tom, že nepošlou long range rockets. Kdo ví, co teda pošlou.

      • osozu
        21:01 30.05.2022

        zda sa ze neposlu nic https://www.rferl.org/a/ukrain...

        zda sa ze neposlu nic https://www.rferl.org/a/ukrain...

        • Poly
          21:33 30.05.2022

          Co je na tomto k nepochopení? To jako znamená to "NIC"?

          "Biden Rules Out Sending Ukraine Long-Range Rocket Systems That Can Reach Russia"

          M31 aktuálně do Ruska nedoletí.

          Co je na tomto k nepochopení? To jako znamená to "NIC"?

          "Biden Rules Out Sending Ukraine Long-Range Rocket Systems That Can Reach Russia"

          M31 aktuálně do Ruska nedoletí.

      • osozu
        21:08 30.05.2022
        • Poly
          21:37 30.05.2022

          Nezvažují nic. Pořád se dokola opakuje v různých variacích, že nedostanou rakety, které dostřelí do Ruska. Čili na ATACMS nebo ER GMLRS. Všechno ostatní není problém.

          Nezvažují nic. Pořád se dokola opakuje v různých variacích, že nedostanou rakety, které dostřelí do Ruska. Čili na ATACMS nebo ER GMLRS. Všechno ostatní není problém.

          • osozu
            21:48 30.05.2022

            raketa s doletom 70 km nedoleti do ruska?

            raketa s doletom 70 km nedoleti do ruska?

          • Poly
            22:10 30.05.2022

            Ne, okrajové části, kde nic není, nepočítám. Bidenovi jde o to, aby nažhavení Ukrajinci nezačali pálit například po Voroněži. Kdyby vyhrávali na plné čáře, tak ATACMS by z hranic ...Zobrazit celý příspěvek

            Ne, okrajové části, kde nic není, nepočítám. Bidenovi jde o to, aby nažhavení Ukrajinci nezačali pálit například po Voroněži. Kdyby vyhrávali na plné čáře, tak ATACMS by z hranic při troše štěstí doletěl na do Volgogradu. Ty rakety umí doletět o něco dál než 300 km. Stejně tak by mohli střílet až na Minsk. To USA nepřipustí. Možná časem, pokud UA vyhraje a situace se uklidní a hlavy zchladnou.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            05:29 31.05.2022

            Poly: Sorry, ale oni jich fakt nebudou mít tolik, aby jako Rusové srovnali se zemí celé čtvrti. Spíše by jim to umožnilo napadnout logistické cíle, a tím trošku Rusům přistřihnout ...Zobrazit celý příspěvek

            Poly: Sorry, ale oni jich fakt nebudou mít tolik, aby jako Rusové srovnali se zemí celé čtvrti. Spíše by jim to umožnilo napadnout logistické cíle, a tím trošku Rusům přistřihnout křídla.Skrýt celý příspěvek

          • Poly
            08:02 31.05.2022

            Jirosi A proč by měli srovnávat čtvrtě??? Kdyby dopadl ATACMS někde na školku hluboko na ruském území, tak by musel Putin zareagovat tvrdě a opravdu hrozí omezený jaderný útok. To ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi
            A proč by měli srovnávat čtvrtě??? Kdyby dopadl ATACMS někde na školku hluboko na ruském území, tak by musel Putin zareagovat tvrdě a opravdu hrozí omezený jaderný útok. To by jinak to svoje vládnutí asi neustál.Skrýt celý příspěvek

      • daniel78
        21:30 30.05.2022

        zas tolik možností nemají, ATACMS zřejmě ne kvůli dostřelu, pak už mají jenom M30/M31 series, M26 by měly být vyřazeny, jestli jsou někde ve skladech čert ví.

        zas tolik možností nemají, ATACMS zřejmě ne kvůli dostřelu, pak už mají jenom M30/M31 series, M26 by měly být vyřazeny, jestli jsou někde ve skladech čert ví.

    • Sunet
      21:23 30.05.2022

      Prosím, když už chcete přinést senzační zprávu, projděte si alespoň jednu stránku zdejší diskuze abyste se přesvědčili, zda se podobný příspěvek již zde nevyskytuje. Toto je asi ...Zobrazit celý příspěvek

      Prosím, když už chcete přinést senzační zprávu, projděte si alespoň jednu stránku zdejší diskuze abyste se přesvědčili, zda se podobný příspěvek již zde nevyskytuje. Toto je asi nejlepší zdroj informací o konfliktu na Ukrajině, proto jej zbytečně nezaplevelujte duplicitními zprávami.

      Jinak Američané nedodají rakety ATACMS, které jsou odpalovány z mobilních raketometů (MLRS) typu M270 MLRS nebo HIMARS.

      Dodají však přesně naváděné rakety s dostřelem 70+km. Skvělý tweet o těchto systémech, který dneska přinesl uživatel Upgrade v 10:56,

      https://twitter.com/noclador/s...

      https://twitter.com/noclador/s... Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      21:35 30.05.2022
    • Jan Grohmann
      21:38 30.05.2022

      Neřešte tolik, co se píše v novinách. Nedej Bože v titulcích. To nemá s realitou nic společného. A neuvažujte v dnech, ale letech.

      Neřešte tolik, co se píše v novinách. Nedej Bože v titulcích. To nemá s realitou nic společného. A neuvažujte v dnech, ale letech.

  • Alchen
    20:32 30.05.2022

    Video UA malo by to byť z terajšej ofenzívy od Davidovho Brodu
    https://twitter.com/GirkinGirk...

    Video UA malo by to byť z terajšej ofenzívy od Davidovho Brodu
    https://twitter.com/GirkinGirk...

    • StandaBlabol
      21:14 30.05.2022

      To Ukrajinci fakt používá označení vozidel s bílými pruhy? Přijde mi to dost matoucí...

      To Ukrajinci fakt používá označení vozidel s bílými pruhy? Přijde mi to dost matoucí...

      • Tino
        21:33 30.05.2022

        povedal by som ze maju byt dobre rozlisitelne z vacsej vzdialenosti, asi teda zhora...

        povedal by som ze maju byt dobre rozlisitelne z vacsej vzdialenosti, asi teda zhora...

      • The Pale Emperor
        21:51 30.05.2022

        To značení používají od roku 2014, aby se rozeznali. Pravděpodobně se jedná o jednotky, které rotovaly na Donbase před válkou. Jinak UA technika žádné jiné rozeznávací značení ...Zobrazit celý příspěvek

        To značení používají od roku 2014, aby se rozeznali. Pravděpodobně se jedná o jednotky, které rotovaly na Donbase před válkou. Jinak UA technika žádné jiné rozeznávací značení nemá, možná tak vlajky a kořistní techniky má výrazné žluté, modré nebo zelené značení.Skrýt celý příspěvek

  • bently
    20:22 30.05.2022

    Polsko navrhne zavedení zvláštního opatření vůči zemím EU, které dostanou výjimky z ropného embarga vůči Rusku. "Chápeme, že existují vnitrozemské země, které mohou přijímat ...Zobrazit celý příspěvek

    Polsko navrhne zavedení zvláštního opatření vůči zemím EU, které dostanou výjimky z ropného embarga vůči Rusku.

    "Chápeme, že existují vnitrozemské země, které mohou přijímat ropu pouze z ropovodů. Máme pro ně návrhy, jak to vyřešit, ale pokud s nimi tyto země - samozřejmě včetně Maďarska - nebudou souhlasit, pak Polsko bude vyžadovat zavedení speciálního nástroje pro vyrovnávání cen, aby země, která ruskou ropu používá déle, ji nemohla využívat jako konkurenční výhodu,“ řekl Morawiecki.

    Polský premiér řekl, že věří v dosažení kompromisu.

    "Pro Putina je také velmi podstatné vidět, že jsme nejen jednotní, ale také odhodláni ukončit tuto válku co nejdříve, a aby Ukrajina stála jako svobodný, suverénní a nezávislý stát," řekl.

    https://www.eurointegration.co... Skrýt celý příspěvek

    • LNTecho
      20:37 30.05.2022

      Tak myslím si, že korektní..

      Tak myslím si, že korektní..

      • Haklang
        20:44 30.05.2022

        A vrací to pravidla vnitřního trhu EU, kde nemá být nikdo zvýhodněn. Bude trochu komplikované spočítat jak velké to zvýhodnění bude, ale nebude to nemožné.

        A vrací to pravidla vnitřního trhu EU, kde nemá být nikdo zvýhodněn. Bude trochu komplikované spočítat jak velké to zvýhodnění bude, ale nebude to nemožné.

  • dusan1
    19:55 30.05.2022

    Nedávno sa tu preberali "fámy" o obmedzeniach pri dodávkach zbraní pre Ukrajinu "aby sa nepohnevalo Rusko" ... Takže to neboli fámy ... je to realita ... už sa len dozvieme aká ...Zobrazit celý příspěvek

    Nedávno sa tu preberali "fámy" o obmedzeniach pri dodávkach zbraní pre Ukrajinu "aby sa nepohnevalo Rusko" ...

    Takže to neboli fámy ... je to realita ... už sa len dozvieme aká krutá ...Skrýt celý příspěvek

    • Toomk
      20:09 30.05.2022

      To že se něco prohlásí a pak se něco úplně jiného objeví na videíich je realita. Nikdo o těch Mi 24 nemluvil a najednou byli na UK. Tak tu zase jen řešíme, že jedna paní ...Zobrazit celý příspěvek

      To že se něco prohlásí a pak se něco úplně jiného objeví na videíich je realita. Nikdo o těch Mi 24 nemluvil a najednou byli na UK. Tak tu zase jen řešíme, že jedna paní povídala....Skrýt celý příspěvek

      • dusan1
        20:15 30.05.2022

        No JPP nie sú nemecké "expresné" dodávky ťažkých zbraní ... to bolo veľkých rečí .. to bolo techniky ... a zatiaľ nula bodov ... a práve dodávky napr. Krabov dokazujú, že ide o to ...Zobrazit celý příspěvek

        No JPP nie sú nemecké "expresné" dodávky ťažkých zbraní ... to bolo veľkých rečí .. to bolo techniky ... a zatiaľ nula bodov ... a práve dodávky napr. Krabov dokazujú, že ide o to len to kto chce .... a kto hľadá výhovorky ....Skrýt celý příspěvek

        • Janicekmac
          20:41 30.05.2022

          možná že jen čtete titulky, ale pokud narážíte na to, že UA nedostane raketomety 300+km, tak ano ty nedostanou. Ale zato se teď jedná o raketometech alespoň s dostřelem 60+km

          možná že jen čtete titulky, ale pokud narážíte na to, že UA nedostane raketomety 300+km, tak ano ty nedostanou. Ale zato se teď jedná o raketometech alespoň s dostřelem 60+km

          • Poly
            20:51 30.05.2022

            O nich vlastně ani nikdy řeč nebyla. Prostě MLRS a neurčité rakety. Dopadlo to dobře, protože 70 km je dost a jsou přesné.

            O nich vlastně ani nikdy řeč nebyla. Prostě MLRS a neurčité rakety. Dopadlo to dobře, protože 70 km je dost a jsou přesné.

          • pepezdepa
            20:51 30.05.2022

            Evidentně si kluci za oceánem myslí, že Ukrajina má čas na nějaké jednání. Ty zbraně potřebuje nejpozději včera. Navíc ještě bude trvat fůra času, než se na nich Ukrajinci naučí.

            Evidentně si kluci za oceánem myslí, že Ukrajina má čas na nějaké jednání. Ty zbraně potřebuje nejpozději včera. Navíc ještě bude trvat fůra času, než se na nich Ukrajinci naučí.

          • Poly
            22:12 30.05.2022

            pepezdepa Nemyslí si nic. Ty raketomety tam klidně už mohou někde stát a UA na nich dost možná dávno trénují. Tohle Biden vyslal jako pro zklidnění situace u Rusů a paradoxně i ...Zobrazit celý příspěvek

            pepezdepa
            Nemyslí si nic. Ty raketomety tam klidně už mohou někde stát a UA na nich dost možná dávno trénují. Tohle Biden vyslal jako pro zklidnění situace u Rusů a paradoxně i jako varování pro Rusy, že ty rakety existují a že MLRS je umí dopálit a že by se časem nakonec na UA objevit mohly.Skrýt celý příspěvek

        • LNTecho
          20:44 30.05.2022

          Je to bohužel tak..
          K Němcům, jejich prosperitě mužem vzhlížet. K jejich estabilishmentu ne.

          Je to bohužel tak..
          K Němcům, jejich prosperitě mužem vzhlížet. K jejich estabilishmentu ne.

  • Eagle
    19:53 30.05.2022

    Vyhlížejte na euroexpo jednu zásadní novinku od Excalibur Army. Moc lidí to asi potěší a za mě je naprosto skvělá :)) ta díru do světa udělá a to doslova :))

    Vyhlížejte na euroexpo jednu zásadní novinku od Excalibur Army. Moc lidí to asi potěší a za mě je naprosto skvělá :)) ta díru do světa udělá a to doslova :))

    • bently
      19:54 30.05.2022

      Nová houfnice s délkou hlavně 52 ráží, která se měla odhalovat letos, hádám :-)

      Nová houfnice s délkou hlavně 52 ráží, která se měla odhalovat letos, hádám :-)

      • Eagle
        19:55 30.05.2022

        :)) prekvapení

        :)) prekvapení

        • bently
          19:57 30.05.2022

          13. - 17. 6. 2022 ?

          13. - 17. 6. 2022 ?

          • Eagle
            20:04 30.05.2022

            Ano omluva, název je eurosatory ne euroexpo, to je trošku jiná liga :)))

            Ano omluva, název je eurosatory ne euroexpo, to je trošku jiná liga :)))

      • Nesher
        20:06 30.05.2022

        Má se jmenovat Morana.

        Má se jmenovat Morana.

        • bently
          20:07 30.05.2022

          No.. proč ne vlastně :D
          Máte k tomu ještě nějaké bližší info? Tenhle projekt je od začátku slušně "zahalen tajemstvím".

          No.. proč ne vlastně :D
          Máte k tomu ještě nějaké bližší info? Tenhle projekt je od začátku slušně "zahalen tajemstvím".

        • vz. 58
          20:29 30.05.2022

          Dobrý jméno: Smrtka
          https://cs.wikipedia.org/wiki/...

          Dobrý jméno: Smrtka
          https://cs.wikipedia.org/wiki/...

          • Janicekmac
            20:43 30.05.2022

            slovanská bohyně smrti je myslím adekvátní název pro houfnici :)

            slovanská bohyně smrti je myslím adekvátní název pro houfnici :)

        • Nesher
          20:32 30.05.2022

          Bently
          Zatím ne, v červencovém ATM (vyjde koncem června) má být článek.

          Bently
          Zatím ne, v červencovém ATM (vyjde koncem června) má být článek.

        • Poly
          20:58 30.05.2022

          Neměla mít xyz dáma jen 45 ráží?

          Neměla mít xyz dáma jen 45 ráží?

          • bently
            21:00 30.05.2022

            Neměla. "Blíže neurčená houfnice", kterou v EA vyvíjí, byla dělaná na 52 ráží - jde ostatně o jednu z mála informací o projektu, která unikla. Něco málo k tomu třeba na CZDEFENCE ...Zobrazit celý příspěvek

            Neměla.
            "Blíže neurčená houfnice", kterou v EA vyvíjí, byla dělaná na 52 ráží - jde ostatně o jednu z mála informací o projektu, která unikla.
            Něco málo k tomu třeba na CZDEFENCE zde: https://www.czdefence.cz/clane... Skrýt celý příspěvek

          • Poly
            21:40 30.05.2022

            bently Jo takhle. Já měl za to, že ona novinka bude Dita už jako sériový model s novým jménem. Pokud to bude 52 ráží v podobném provedení, tak by to byla bomba. Po dělostřelecké UA ...Zobrazit celý příspěvek

            bently
            Jo takhle. Já měl za to, že ona novinka bude Dita už jako sériový model s novým jménem. Pokud to bude 52 ráží v podobném provedení, tak by to byla bomba. Po dělostřelecké UA je evidentní, že potřebujeme repertoár doplnit a Caesary už to být nemusí.Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      20:21 30.05.2022

      Nedozvedel som sa uplne nic a s Ukrajinou to tiez nesuvisi. Asi mi nebudete verit, ale v civilizovanom svete sa za reklamu plati.

      Nedozvedel som sa uplne nic a s Ukrajinou to tiez nesuvisi. Asi mi nebudete verit, ale v civilizovanom svete sa za reklamu plati.

      • GlobeElement007
        20:49 30.05.2022

        Eh, že by mexi přítomnými byl potenciální zákazník?

        Eh, že by mexi přítomnými byl potenciální zákazník?

        • Poly
          21:00 30.05.2022

          Chtěl jsem si na škodnou koupit Zuzanu, ale teď jsem na vážkách. Na reklamu já dám....

          Chtěl jsem si na škodnou koupit Zuzanu, ale teď jsem na vážkách. Na reklamu já dám....

      • bently
        20:51 30.05.2022

        Ale no tak, nebuďte tak úzkoprsý... Taky bych ocenil víc informací, ale za pár týdnů budeme vědět víc, a já osobně jsem rád i za tohle "pošťouchnutí", díky kterému se na ...Zobrazit celý příspěvek

        Ale no tak, nebuďte tak úzkoprsý...
        Taky bych ocenil víc informací, ale za pár týdnů budeme vědět víc, a já osobně jsem rád i za tohle "pošťouchnutí", díky kterému se na Eurosatory těším ještě víc.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Grohmann
      20:46 30.05.2022

      Sakra chlapi. "Chci, aby jste věděli, že vím něco super, ale nemůžu o tom nic říct",
      ehm. To jsem používal v 10 letech, a pak jsem to stejně vykecal. :o)

      Sakra chlapi. "Chci, aby jste věděli, že vím něco super, ale nemůžu o tom nic říct",
      ehm. To jsem používal v 10 letech, a pak jsem to stejně vykecal. :o)

      • bently
        20:49 30.05.2022

        Pokud už je v přípravě článek s bližším infem, který má vyjít koncem června (jak píše Nesher) + se prototyp podle Eagla představí v červnu na Eurosatory, tak to už těch pár týdnů ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokud už je v přípravě článek s bližším infem, který má vyjít koncem června (jak píše Nesher) + se prototyp podle Eagla představí v červnu na Eurosatory, tak to už těch pár týdnů vydržíme :-)Skrýt celý příspěvek

        • Eagle
          21:41 30.05.2022

          To auto je monstrozni a myslím že bude opravdu velkým překvapením v dobrý slova smyslu. Škoda že přichází až po uzavření smluv Ceasara, za mě naprosto pecka a to jsem hodně velký ...Zobrazit celý příspěvek

          To auto je monstrozni a myslím že bude opravdu velkým překvapením v dobrý slova smyslu. Škoda že přichází až po uzavření smluv Ceasara, za mě naprosto pecka a to jsem hodně velký kritik nové Excalibur techniky. Pak je ještě jedno nové želízko v ohni, taky bude představený na výstavě, to je ale trochu jiný segment ale taky velmi dobrý počin. Ale více za pár týdnů. V tom druhým překvapení je i překvapení ve formě V12 :)) a 600Skrýt celý příspěvek

          • bently
            21:52 30.05.2022

            Proboha, tak naznačte aspoň trochu... Houfnici jsem si musel "uhodnout" sám - tady byste mohl být poprvé aspoň trochu kolegiálnější :-)

            Proboha, tak naznačte aspoň trochu... Houfnici jsem si musel "uhodnout" sám - tady byste mohl být poprvé aspoň trochu kolegiálnější :-)

          • Scotty
            08:09 31.05.2022

            Patrně dvanáctiválcový motor s 600 kW. Možná na vodík.

            Patrně dvanáctiválcový motor s 600 kW. Možná na vodík.

    • Rase
      20:56 30.05.2022

      kdy to má být?
      Není tím myšleno Eurosatory?

      kdy to má být?
      Není tím myšleno Eurosatory?

      • bently
        20:57 30.05.2022

        Je, už jsem to psal ve vláknu výše.
        Eurosatory v termínu 13. - 17. 6. 2022.

        Je, už jsem to psal ve vláknu výše.
        Eurosatory v termínu 13. - 17. 6. 2022.

    • IS-3
      22:46 30.05.2022

      Českej Archer by nemusel bejt špatnej.

      Českej Archer by nemusel bejt špatnej.

  • bently
    19:52 30.05.2022

    BAYRAKTARY JDOU NA DRAČKU Podle Selcuka Bayraktara, který se svým bratrem Halukem aktuálně řídí istanbulskou firmu Baykar, výrobce světoznámých dronů Bayraktar, prohlásil, že ...Zobrazit celý příspěvek

    BAYRAKTARY JDOU NA DRAČKU

    Podle Selcuka Bayraktara, který se svým bratrem Halukem aktuálně řídí istanbulskou firmu Baykar, výrobce světoznámých dronů Bayraktar, prohlásil, že jejich drony jdou i díky globálnímu zviditelnění při probíhajícím konfliktu na Ukrajině na dračku. "Naším zákazníkem je celý svět," říká s tím, že v současné době roční výrobní kapacita představuje 200 dronů TB2.

    "Je to nelegální invaze, takže TB2 pomáhá ctihodným lidem Ukrajiny bránit jejich zemi," říká pochvalně v souvislosti s nasazením dronů TB2 ukrajinskou stranou konfliktu.

    Baykar aktuálně pracuje na generaci TB3, která má skládací křídla a může startovat nebo přistávat na letadlových lodích s krátkými dráhami, a dále na bezpilotním bojovém letounu zvaném MUIS či Kizilelma.
    „V delším časovém horizontu pak pracujeme na taxi dronech – k tomu potřebujeme vyvinout více autonomní technologie na vyšší úrovni – což je v podstatě AI. Technologie přinese revoluci ve způsobu přepravy lidí ve městech,“ komentuje Selcuk Bayraktar, jakým směrem by ráda jím řízená firma kráčela.

    https://www.reuters.com/busine... Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      08:44 31.05.2022

      Podobná firma měla být někde ve střední Evropě. Je to neskutečná reklama pro turecký průmysl.

      Podobná firma měla být někde ve střední Evropě. Je to neskutečná reklama pro turecký průmysl.

      • leir
        10:21 31.05.2022

        Evropa masivně nezbrojila, takže nedávala zakázky kamarádíčkům.
        Tohle není úplný hi-tech, podobné firmy se tak při současné situaci určitě objeví i zde.

        Evropa masivně nezbrojila, takže nedávala zakázky kamarádíčkům.
        Tohle není úplný hi-tech, podobné firmy se tak při současné situaci určitě objeví i zde.

  • copy
    19:43 30.05.2022

    S těmi raketomety je to tak jako s hemeroidy, zůstanou tam, kde slunce nesvítí. Pro UA slušná podpásovka od hrdinů z USA, kdo další se na ně zase v...... No a aby toho nebylo ...Zobrazit celý příspěvek

    S těmi raketomety je to tak jako s hemeroidy, zůstanou tam, kde slunce nesvítí. Pro UA slušná podpásovka od hrdinů z USA, kdo další se na ně zase v......
    No a aby toho nebylo málo, tak náměstek z NATA prohlásí, že by NATO mělo zasáhnou na Ukrajině.
    What? Kdo by tam tak mohl zasazovat? Max tak Polsko, my, Slováci?
    Boys za mořem by nám tak max popřáli good luck.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      19:50 30.05.2022

      Je to Biden, názor změní ještě třikrát … slibuji, co jsem slíbil atd.

      Je to Biden, názor změní ještě třikrát … slibuji, co jsem slíbil atd.

      • copy
        19:54 30.05.2022

        Uvidíme, ale fakt mě se...

        Uvidíme, ale fakt mě se...

      • dusan1
        19:57 30.05.2022

        Obávam sa, že Biden bol ešte ten "jastrab" .... a je veľa politikov západu čo je im podpora Ukrajiny proti srsti a privítali by jej porážku ....a čím rýchlejšiu ... tým lepšie.

        Obávam sa, že Biden bol ešte ten "jastrab" .... a je veľa politikov západu čo je im podpora Ukrajiny proti srsti a privítali by jej porážku ....a čím rýchlejšiu ... tým lepšie.

    • GlobeElement007
      20:05 30.05.2022

      Biden did not rule out providing any specific weapons system, but instead appeared to be placing conditions on how they could be used.

      Tohle je z Reuters. Takže uvidíme.

      Biden did not rule out providing any specific weapons system, but instead appeared to be placing conditions on how they could be used.

      Tohle je z Reuters. Takže uvidíme.

    • Toomk
      20:05 30.05.2022

      Ale prd, zase nešiř paniku, američani jen nedodají ty nejlepší varianty raket. Fakt čtěte originální prohlášení a ne ty amatérský český překlady. Navíc pak USA nejsou jediný, ...Zobrazit celý příspěvek

      Ale prd, zase nešiř paniku, američani jen nedodají ty nejlepší varianty raket. Fakt čtěte originální prohlášení a ne ty amatérský český překlady.
      Navíc pak USA nejsou jediný, kdo pak může dodat následně rakety .... pro HIMARSSkrýt celý příspěvek

      • DanCZer
        20:19 30.05.2022

        Bohužel novináři dávají rovnítko mezi raketa=raketomet a takhle to dopadá. Takže nedostanou rakety s doletem 300km. Škoda, ale i ty s doletem 80km jsou pokrok.

        Bohužel novináři dávají rovnítko mezi raketa=raketomet a takhle to dopadá. Takže nedostanou rakety s doletem 300km. Škoda, ale i ty s doletem 80km jsou pokrok.

        • Toomk
          20:52 30.05.2022

          Tak tak, důležité je napsat, že teď je nedostanou. I tak je 80 km dostřel dost a může dost pomoct urychlit vyhnání skřetů.

          Tak tak, důležité je napsat, že teď je nedostanou. I tak je 80 km dostřel dost a může dost pomoct urychlit vyhnání skřetů.

        • Poly
          21:06 30.05.2022

          Dost možná časem dostanou. Podle toho jak se bude vyvíjet konflikt a jak samotné Rusko.

          Dost možná časem dostanou. Podle toho jak se bude vyvíjet konflikt a jak samotné Rusko.

    • TF_HU
      20:31 30.05.2022

      Fakt máte dojem, že se všechny tyto informace mají sdílet veřejně? :-) Raketomety MLRS a nebo HIMARS určitě dostanou, jen to asi nebude včetně ATACSM střel. Ale, pokud to soudíte ...Zobrazit celý příspěvek

      Fakt máte dojem, že se všechny tyto informace mají sdílet veřejně? :-) Raketomety MLRS a nebo HIMARS určitě dostanou, jen to asi nebude včetně ATACSM střel.

      Ale, pokud to soudíte stejně blbě jako výrok jednoho z představitelů NATO, tak to jsem v klidu. Buď nerozumíte kontextu, nebo anglicky, ale ten pán...mimochodem bývalý rumunský prezident...nic z toho co tvrdíte neřekl. V minulosti Rusko a NATO uzavřelo dohodu. Součástí této dohody byl výbor NATO - Rusko, který teď nefunguje, protože jej Rusové opustili. Pro NATO z této dohody plynul závazek, že nebudou budovat NATO základny ve státech bývalé východní Evropy o které se NATO rozšířilo. Proto i dnes jsou tam všechny jednotky eFP pouze na rotační bázi. Podle tohoto představitele NATO je ta smlouva již neplatná, zneplatněna je tím, že ji Rusko porušilo nahromaděním sil a útokem na jiný stát Evropy. Tím již neplatí omezení pro NATO pro budování základen a posilování vojenské...trvalé...přítomnosti jednotek NATO na východní hranici NATO.

      Nic o zásahu na Ukrajině, věřte mi.Skrýt celý příspěvek

      • copy
        21:12 30.05.2022

        Mircea Geoana není bývalí prezident, ale "jen" ministr zahraničí. Máte pravdu, nečetl jsem to v originále, ale jen že seznamu a tam to popsali tak, že NATO může zasáhnout přímo do ...Zobrazit celý příspěvek

        Mircea Geoana není bývalí prezident, ale "jen" ministr zahraničí.
        Máte pravdu, nečetl jsem to v originále, ale jen že seznamu a tam to popsali tak, že NATO může zasáhnout přímo do bojů.Skrýt celý příspěvek

        • TF_HU
          21:54 30.05.2022

          Ano, máte pravdu...nebyl prezidentem Rumunska, ale President of the Senate of Romania...jsem se přehlédl :-) Pardon.

          Ano, máte pravdu...nebyl prezidentem Rumunska, ale President of the Senate of Romania...jsem se přehlédl :-) Pardon.

  • Danik
    19:39 30.05.2022

    Ukrajinská mechanizovaná pěchota se dostala pod palbu ruského dělostřelectva u Chersonu. Ruská palba je docela ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinská mechanizovaná pěchota se dostala pod palbu ruského dělostřelectva u Chersonu. Ruská palba je docela přesná.

    https://www.reddit.com/r/Comba...

    Orlan-10 a Hurikán

    https://www.reddit.com/r/Comba...

    Minometný útok rusů na ukrajinské zákopy.

    https://www.reddit.com/r/Comba... Skrýt celý příspěvek

    • alansi
      20:23 30.05.2022

      Doufám, že ty plusy jsou za tu hezkou reportérku. Jinak na tom nic pěkného není ...

      Doufám, že ty plusy jsou za tu hezkou reportérku. Jinak na tom nic pěkného není ...

      • Poly
        21:09 30.05.2022

        Plusy za informace nepopulární. Tady jsme nastavení až moc na "Hurá, UA vyhrává". Dokumentace tvrdých úderů a UA ztrát chybí.

        Plusy za informace nepopulární. Tady jsme nastavení až moc na "Hurá, UA vyhrává". Dokumentace tvrdých úderů a UA ztrát chybí.

    • damra
      21:37 30.05.2022

      jo , nejradsi bych bych dal minus za to ze to neni dobra zprava...ale co nadelame.
      Druha strana se taky nekdy trefi....snad toho bude cim dal tim mene.

      jo , nejradsi bych bych dal minus za to ze to neni dobra zprava...ale co nadelame.
      Druha strana se taky nekdy trefi....snad toho bude cim dal tim mene.

      • Danik
        21:45 30.05.2022

        Nedávám to sem rád, nebo proto, že "koukejte jak jsou rusové šikovní", spíš si myslím, že by tady mělo být alespoň trochu materiálu i z druhé strany pro porovnání, studium a aby ...Zobrazit celý příspěvek

        Nedávám to sem rád, nebo proto, že "koukejte jak jsou rusové šikovní", spíš si myslím, že by tady mělo být alespoň trochu materiálu i z druhé strany pro porovnání, studium a aby jsme nenabyli dojmu, že Rusové nic neumí a pro UA je to sranda. Holt takový reality check, že i UA má ztráty a pořád je to tuhý boj, o důvod víc, aby UA dostala potřebný materiál a zbraně k vítězství.

        Můžeme se tu uzavřít a vytěsňovat vše špatné, ale v konečném důsledku myslím, že je to spíš negativní jak pro nás a naše vnímání tak pro hodnotu celé diskuze.Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      08:48 31.05.2022

      První je krasnopol. Je nějaký důvod proč se Ukrajinci motají kolem aut u sebe u fronty v konfliktu se zemí která má nejvíce dělostřelectva.

      První je krasnopol. Je nějaký důvod proč se Ukrajinci motají kolem aut u sebe u fronty v konfliktu se zemí která má nejvíce dělostřelectva.

  • Danik
    19:33 30.05.2022

    Fotky z toho útoku LLR na francouzský humanitární konvoj.

    https://twitter.com/GalileoArm...

    Fotky z toho útoku LLR na francouzský humanitární konvoj.

    https://twitter.com/GalileoArm...

  • bently
    19:29 30.05.2022

    Z dnešního rozvoru s britskou ministryní obrany Liz Truss v HN: HN: Co když se Ukrajina sama rozhodne pro kompromisní mír s Ruskem? To pak budete dál trvat na tom, že Putin musí ...Zobrazit celý příspěvek

    Z dnešního rozvoru s britskou ministryní obrany Liz Truss v HN:

    HN: Co když se Ukrajina sama rozhodne pro kompromisní mír s Ruskem? To pak budete dál trvat na tom, že Putin musí být poražen?

    LT: O tom, co Ukrajinci udělají, se rozhodnou sami. Ale v zájmu Evropy je postarat se o to, aby se Rusko podobné agrese nemohlo už nikdy dopustit. Nemůžeme věřit ničemu, co Rusko podepíše – o tom jsme se už dostatečně poučili. Takže musíme nasadit kombinaci bezpečnostních a ekonomických opatření, která zajistí, aby se Rusko vůči svým sousedům už nikdy nemohlo chovat agresivně.

    HN: Chápu to správně, že sankce na Rusko by podle vás měly nadále platit i v případě, že se Ukrajina s Ruskem dohodne na míru?

    LT: I během studené války platila omezení pro to, co jsme mohli do Sovětského svazu vyvážet. Týkala se především technologií. Tehdy jsme na SSSR nebyli z hlediska dovozu ropy a plynu tolik závislí jako nyní. Jsem přesvědčená, že tuto závislost už nikdy nesmíme dopustit.

    HN: Takže nějaké sankce, třeba zákaz vývozu důležitých technologií do Ruska, by měly platit navždy?

    LT: Rozhodně. Je potřeba mít kontrolu nad tím, co do Ruska vyvážíme.

    HN: Podle kritiků zacházíte příliš daleko. Upozorňují, že pro Putina jde o existenční zápas – když prohraje, jeho režim se může zhroutit. A tomu se bude snažit zabránit za každou cenu, třeba i tak, že použije jaderné zbraně. Je tedy správné zatlačit ho úplně do kouta?

    LT: Aby bylo jasno, nejde nám o změnu režimu v Rusku. Jde nám o to, abychom měli dlouhodobou strategii, která by znemožnila novou ruskou agresi. Pokud někdo říká, že bychom neměli být vůči Rusku tvrdí, tak obhajuje appeasement, usmiřování diktátorů. A víme, k čemu appeasement v minulosti vedl. Putin rozumí jedině síle. To je jediný přístup, který může vést k co nejrychlejšímu ukončení této strašné války.

    https://archiv.hn.cz/c1-670751...

    Ta ženská má koule - to bez debat.Skrýt celý příspěvek

    • bently
      19:37 30.05.2022

      * ministryní zahraničních věcí Liz Truss, sorry (opět by se zmizelá možnost opravy u příspěvků hodila jako sůl...)

      * ministryní zahraničních věcí Liz Truss, sorry (opět by se zmizelá možnost opravy u příspěvků hodila jako sůl...)

    • LNTecho
      20:06 30.05.2022

      Každý rozumný ví , že na rusaky je třeba tvrdě, rozumí jenom síle. Tak když to tak potřebují, tak bychom jim jí měli dopřát. Neříkám útočit na jejich území, ale tvrdě je ztrestat ...Zobrazit celý příspěvek

      Každý rozumný ví , že na rusaky je třeba tvrdě, rozumí jenom síle. Tak když to tak potřebují, tak bychom jim jí měli dopřát. Neříkám útočit na jejich území, ale tvrdě je ztrestat na Ukraine .Skrýt celý příspěvek

      • bently
        20:12 30.05.2022

        Koloval o tom na internetu docela trefný vtip:
        Proč pořád tak usilovně Macron volá Putinovi? Aby se mohla Francie co nejrychleji v probíhající rusko-ukrajinské válce vzdát.

        Koloval o tom na internetu docela trefný vtip:
        Proč pořád tak usilovně Macron volá Putinovi? Aby se mohla Francie co nejrychleji v probíhající rusko-ukrajinské válce vzdát.

        • bently
          20:13 30.05.2022

          (Sorráč, reakce do špatného vlákna...)

          (Sorráč, reakce do špatného vlákna...)

  • Danik
    19:27 30.05.2022

    Russian state TV's Olga Skabeyeva says it might be time to admit that the "special operation in Ukraine is over" Russia has now been "forced to demilitarise the whole of Nato", ...Zobrazit celý příspěvek

    Russian state TV's Olga Skabeyeva says it might be time to admit that the "special operation in Ukraine is over"

    Russia has now been "forced to demilitarise the whole of Nato", she claims

    Řekla, že speciální vojenská operace skončila, nyní začíná skutečná válka, třetí světová válka a jsou nuceni demilitarizovat celé NATO

    https://twitter.com/TheEuroFee... Skrýt celý příspěvek

    • Inflex
      20:07 30.05.2022

      To jako že ruská armáda přestane dobývat Severodoněck a půjde místo toho demilitarizovat NATO?
      A to bude hned nebo až zavedou tu výrobu čipů?

      To jako že ruská armáda přestane dobývat Severodoněck a půjde místo toho demilitarizovat NATO?
      A to bude hned nebo až zavedou tu výrobu čipů?

    • Sidon
      20:58 30.05.2022

      Neslo by dat na zacatek podobneho komentare nejake upozorneni? Zrovna jsem jedl a nechtejte videt, jak ten laptop ted vypada.

      Neslo by dat na zacatek podobneho komentare nejake upozorneni? Zrovna jsem jedl a nechtejte videt, jak ten laptop ted vypada.

      • Danik
        21:04 30.05.2022

        Pardon příště hodím upozornění

        "Velkohubá ruská komediální vložka"

        Pardon příště hodím upozornění

        "Velkohubá ruská komediální vložka"

        • raven66
          21:32 30.05.2022

          Skor to, na co ta vlozka patri.

          Skor to, na co ta vlozka patri.

          • Ján Paliga
            01:10 31.05.2022

            Nie je vložka, ako vložka.... :) Tipujem, že si nemal na mysli ani bezpečnostné, ani zubné....

            Nie je vložka, ako vložka.... :) Tipujem, že si nemal na mysli ani bezpečnostné, ani zubné....

Načítám diskuzi...